Συνολικές προβολές σελίδας


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥΧΩΝ ΚΑΠΝΟΠΩΛΩΝ & ΨΙΛΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ, ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ κ.λ.π

Αξιότιμοι Κύριοι και Κυρίες Δημοσιογράφοι,

Σας αποστέλλω συνημμένο σχετικό υπόμνημα που αφορά την Άμεση Απόσυρση της καταστροφικής για τον Κλάδο της Μικρής Λιανικής (περίπτερα, καπνοπωλεία, καταστήματα ψιλικών, mini market) προσθήκης Άρθρου 62Α στον Ν. 4170/2013 από το υπό επεξεργασία Νομοσχέδιο «Πτωχευτικός Κώδικας, Διοικητική Δικαιοσύνη, Τέλη-Παράβολα, Οικιοθελής Αποκάλυψη Αδήλωτων Εισοδημάτων, Ηλεκτρονικές Συναλλαγές, Τροποποιήσεις του Ν. 4270/2014 και άλλες διατάξεις».

Παρακαλούμε όπως αναδείξετε το συγκεκριμένο θέμα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης διότι για ακόμη μία φορά γίνεται μεθόδευση να μειωθεί και άλλο ο τζίρος των καταστημάτων Μικρής Λιανικής τουλάχιστον κατά 10%.

Με εκτίμηση,

cid:image001.jpg@01D1C74F.C3760310
Γεώργιος Δούκας
Πρόεδρος

' 2103302840 7 2103304006
    6975 903688













ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ ΥΠΟΜΝΗΜΑ


«
ΆΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ (ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ, ΚΑΠΝΟΠΩΛΕΙΑ, ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΨΙΛΙΚΩΝ, MINI MARKET) ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ ΑΡΘΡΟΥ 62Α ΣΤΟΝ Ν. 4170/2013 ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ «ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ, ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΤΕΛΗ – ΠΑΡΑΒΟΛΑ, ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΑΔΗΛΩΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ, ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Ν. 4270/2014 ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ».

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2016




Αθήνα, 15.12.2016
Αριθμός Πρωτοκόλλου: 1275/15.12.2016
Προς:
Αξιότιμους κ/κ:
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
 
ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ
 
 
 
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ
 
 
 
ΥΠ.ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΚΟΥΡΛΕΤΗΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ
ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΝΙΚΟΣ ΤΟΣΚΑΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ
ΜΑΡΙΑ ΚΟΛΛΙΑ-ΤΣΑΡΟΥΧΑ





ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΟΛΓΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ
 
 
 
ΥΠ.ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ
ΑΛΕΞΗΣ ΧΑΡΙΤΣΗΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΟΡΛΑΣ





ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ









ΥΠ.ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΙΤΣΑΣ


 
 
 



ΥΠ.ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ






 ΥΠ.ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΦΗ ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΙΝ.ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ
ΡΑΝΙΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ



ΥΠ.ΥΓΕΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΞΑΝΘΟΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ
ΠΑΥΛΟΣ ΠΟΛΑΚΗΣ



ΥΠ.ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΝΙΚΟΣ ΚΟΤΖΙΑΣ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΥΡ.ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΠΟΔ. ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ



ΥΠ.ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΦΛΑΜΠΟΥΡΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΒΕΡΝΑΡΔΑΚΗΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΑΚΟΣ
 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ & ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ







Αθήνα, 15.12.2016
Αριθμός Πρωτοκόλλου: 1275/15.12.2016

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Θέμα : Άμεση απόσυρση της καταστροφικής για τον κλάδο της μικρής λιανικής (περίπτερα, καπνοπωλεία, καταστήματα ψιλικών, mini market) προσθήκης άρθρου 62Α στον ν. 4170/2013 από το υπό επεξεργασία νομοσχέδιο «Πτωχευτικός Κώδικας, Διοικητική Δικαιοσύνη, Τέλη – Παράβολα, Οικειοθελής Αποκάλυψη Αδήλωτων Εισοδημάτων, Ηλεκτρονικές Συναλλαγές, Τροποποιήσεις του ν. 4270/2014 και άλλες διατάξεις».

******************************

1.- Όπως γνωρίζετε, από επανειλημμένες παρεμβάσεις μας στο παρελθόν, το Συδικάτο Περιπτερούχων Καπνοπωλών και Λιανεμπόρων Ψιλικών Ειδών Νομου Αττικής είναι αναγνωρισμένο επαγγελματικό σωματείο του ν. 1512/1987, με κύριο σκοπό της δραστηριότητάς του την μελέτη των ζητημάτων και την προάσπιση των συμφερόντων του επαγγελματικού κλάδου της μικρής λιανικής (περίπτερα, καπνοπωλεία, καταστήματα ψιλικών, mini market), ο οποίος συγκροτείται κατά μείζονα λόγο από μικρής κεφαλαιοποίησης και οικογενειακού χαρακτήρα επιχειρήσεις.
Όπως επίσης έχουμε επανειλημμένως επιστήσει την προσοχή σε διαδοχικές κυβερνήσεις και στην Εθνική Αντιπροσωπεία, ο επαγγελματικός μας κλάδος βαίνει διαρκώς συρρικνούμενος (21.000 επιχειρήσεις σήμερα αντί 31.000 το 2010), εξαιτίας της κατακρήμνισης της απόδοσης των προϊόντων που συγκροτούν το 70% του ακαθάριστου κύκλου εργασιών του, και συγκεκριμένα των καπνοβιομηχανικών προϊόντων, του ημερησίου και περιοδικού τύπου και των εντύπων καρτών ή ηλεκτρονικών κωδικών τηλεφωνίας ή πληρωμών.
Ως προς τα καπνοβιομηχανικά προϊόντα, οι διαδοχικές και αποτυχημένες εισπρακτικά αυξήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης καπνού, αλλά και η επικείμενη αύξησή του από τις αρχές του επομένου έτους, η συνακόλουθη έξαρση της λαθρεμπορίας σε επίπεδο σχεδόν ίσο με το ήμισυ της νόμιμης αγοράς, η οποία κατά παραδοχή του πλέον αρμοδίου Υπουργού Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτου δεν έχει επαρκώς αντιμετωπιστεί, καθώς και η αντιστρόφως ανάλογη στασιμότητα των λιανικών τιμών από την πλευρά των καπνοβιομηχανιών, έχουν συρρικνώσει την απόδοση των προϊόντων από το επίπεδο του 8% το 2009 σε ποσοστά 0,5% έως 2%.
Ως προς τον έντυπο και περιοδικό τύπο, η κάθετη πτώση της κυκλοφορίας των εντύπων, σε συνδυασμό με τον ορισμό της προμήθειάς μας από τις εναρμονισμένες πρακτικές των διανομέων τύπου (εφημεριδοπωλών), έχουν εκμηδενίσει το εισόδημά μας από την παραπάνω δραστηριότητα.
Όσον αφορά τις κάρτες τηλεφωνίας, ο ορισμός της προμήθειάς μας για τη διάθεσή τους προς το καταναλωτικό κοινό από τις τηλεφωνικές εταιρείες σε ποσοστά 2% και κατώτερα, έχει εξαλείψει τα έσοδά μας.
Όλα τα παραπάνω είναι γνωστά.

2.-Με ιδιαίτερη έκπληξη και με μεγάλη δυσαρέσκεια πληροφορηθήκαμε ότι, με το άρθρο 62Α του εν θέματι νομοσχεδίου, η Κυβέρνηση καταφέρει ένα ακόμη πλήγμα στον κλάδο μας, καθώς, παρανόμως και με ωμό κυνισμό, επί της ουσίας απαγορεύει στις επιχειρήσεις μικρής λιανικής τη διεκπεραίωση προς το καταναλωτικό κοινό υπηρεσιών ηλεκτρονικής πληρωμής με έντυπη κάρτα ή κωδικό εκτυπωμένο από τερματικό.
Με απλούς όρους, η κυβέρνηση νομοθετεί την περικοπή του κύκλου εργασιών κάθε σημείου μικρής λιανικής κατά ποσοστό κινούμενο κατά μέσο όρο στο 10%, με προφανή στόχο την μετατόπιση αυτού του κύκλου εργασιών από 20.000 μικρεμπορικά σημεία μικρής λιανικής, που χαροπαλεύουν καθημερινά, προς ολιγάριθμες εταιρείες και επιχειρήσεις παρόχων υπηρεσιών ηλεκτρονικού χρήματος και υπηρεσιών, μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες (e-wallet).
Μάλιστα, αυτή η απαγόρευση επιβάλλεται σε μία χρονική συγκυρία που το Συνδικάτο μας επειχειρεί μέσα από συνεργασίες με τα τραπεζικά ιδρύματα της χώρας να διευρύνει τον κύκλο υπηρεσιών ηλεκτρονικής πληρωμής προς τους καταναλωτές, με όρους ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς και αμοιβαία επωφελείς.
Αυτή είναι η μόνη πραγματική στόχευση της προτεινόμενης ρύθμισης, η οποία φέρεται προσχηματικά και μόνο ως δήθεν ενσωμάτωση της οδηγίας 2015/849/ΕΕ στο εθνικό δίκαιο, αλλά και μέτρο κατά της καταπολέμησης του «μαύρου χρήματος», δικαιοπολιτικού σκοπού απολύτως ευγενούς και αποδεκτού, για τη διασφάλιση των αναγκαίων άλλοθι.
3.-Το παραπάνω γεγονός αναδεικνύεται από τις ακόλουθες ρυθμίσεις, οι οποίες ενόψει της εντελώς ασήμαντης και περιορισμένης αξίας των συναλλαγών που πραγματοποιούν τα σημεία μικρής λιανικής, των ιδιαίτερων συνθηκών υπό τις οποίες εκτελούνται (χρονική και τοπική αμεσότητα λιανικής πώλησης) και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους, παρίστανται παντελώς απρόσφορες για τον προσχηματικά επικαλούμενο σκοπό, απολύτως μη αναγκαίες, εντελώς δυσανάλογες σε σχέση με αυτόν, αλλά και κατάφωρα αντίθετες στο πνεύμα και το γράμμα της της οδηγίας 2015/849/ΕΕ:
Α.- Με την παρ. 1 του άρθρου 62Α επιβάλλεται η ονομαστικοποίηση κάθε ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής, με ταυτοποίηση του κατόχου του από κάθε πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών που δραστηριοποιείται στη χώρα, και μάλιστα ανεξαρτήτως του ποσού της συναλλαγής.
Με άλλα λόγια, επιβάλλεται σε κάθε περίπτερο η υποχρέωση, για την πώληση κάρτας ή κωδικού πληρωμής της τάξεως των 5, 10, 15 και 20 ΕΥΡΩ να συλλέγει, να διατηρεί και να διαβιβάζει στην εταιρεία παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών στοιχεία του αγοραστή της κάρτας και αντίγραφο ταυτοπροσωπίας, διαδικασία εντελώς αδύνατο να τηρηθεί δεδομένης της αμεσότητας και του χρονικού περιορισμού της λιανικής συναλλαγής, αλλά και της υφιστάμενης υποδομής.
Η ρύθμιση αντίκειται ευθέως στην ευχέρεια εξαίρεσης από το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας και απαλλαγής από την τήρηση μέτρων δέουσας επιμέλειας, που προβλέπονται στα άρθρα 2 παρ. 3 και 12 της οδηγίας 2015/849/ΕΕ, της οποίας όλες οι προϋποθέσεις και τα θεσπιζόμενα όρια συναλλαγών (250 ΕΥΡΩ) συντρέχουν στην πώληση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής (καρτών, κωδικών) από τα περίπτερα.
Η πρόβλεψη εξαίρεσης συγκεκριμένων Κωδικών Αριθμών Δραστηριοτήτων με ενδεχόμενη Υπουργική Απόφαση δεν αποτελεί επαρκή ρήτρα διαφυγής, δεδομένου ότι είναι άγνωστο αν και πότε θα εκδοθεί αυτή και αν θα συμπεριλαμβάνει τη δραστηριότητα του κλάδου, στο δε μεσοδιάστημα θα ο κλάδος θα έχει υποστεί συντριπτική ζημία.
Β.- Με την παρ. 3 απαγορευεται ρητώς η διάθεση κάρτας η κωδικού ηλεκτρονικού χρήματος από την μικρή λιανική, αφού αυτή συνδέεται με σχέση υποκαταστήματος του παρόχου υπηρεσιών ηλεκτρονικού χρήματος, η οποία δε συντρέχει στις επιχειρήσεις μας, οι οποίες δραστηριοποιούνται ως ανεξάρτητες επιχειρήσεις διάθεσης μίας ευρείας γκάμας προϊόντων και υπηρεσιών. Με την ίδια διάταξη η επιχείρηση απαγορεύεται ο ορισμός επιχείρησης μικρής λιανικής ως αντιπροσώπου επιχείρησης ηλεκτρονικού χρήματος.
Γ.-Με τις παρ. 4 και 5 αποκλείονται και πάλι οι επιχειρήσεις μας από τη διάθεση προϊόντων ηλεκτρονικού χρήματος και πληρωμών, για τον πρόσθετο λόγο οτι διαθέτουν στην κατανάλωση πενιχρής αξίας στιγμιαία λαχεία (π.χ. ΞΥΣΤΟ), ενώ μελλοντικά δια της ηλεκτρονικής έκδοσης λαχείων (π.χ. Εθνικό) θα συμμετάσχουν και στην παραπάνω δραστηριότητα.
Η ρύθμιση αυτή έρχεται σε πρόδηλη αντίθεση με το άρθρο 2 παρ. 2 της οδηγίας, το οποίο ρητά προβλέπει την συνολική ή μερική εξαίρεση ορισμένων υπηρεσιών παιχνιδιών από τις ρυθμίσεις της, τα οποία εμφανίζουν ελάχιστους κινδύνους για την νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, όπως τα παραπάνω.
Εξάλλου, οι επιχειρήσεις μας δεν έχουν την ευχέρεια πίστωσης του καταναλωτή με το ποσό ακύρωσης, επιστροφής, αποζημίωσης ή απόδοσης κέρδους μία συναλλαγής, λόγω της ανωνυμίας της συναλλαγής. Σημειώνουμε ότι η πρόβλεψη της παρ. 5 προκαλέι ερωτηματικά, καθώς τέτοιου είδους πιστώσεις ποσών για τις παραπάνω αιτίες πραγματοποιούνται πάντα με μέριμνα του υπόχρεου σε τραπεζικό λογαριασμό που του υποδεικνύει ο καταναλωτής-πληρωτής. Θεωρούμε ότι η διάταξη αυτή αποτελεί μία προφανή «έμμεση» πριμοδότηση των παρόχων υπηρεσιών ηλεκτρονικού χρήματος ή πληρωμής μέσω διαδικτύου εις βάρος των καταναλωτών και των Τραπεζών.
Δ.- Πρέπει να τονιστεί ότι η υπό ενσωμάτωση οδηγία αναγνωρίζει ρητώς την διάθεση μέσων ηλεκτρονικού χρήματος και πληρωμής από μη παρόχους των αντίστοιχων υπηρεσιών, παρεμπιπτόντως και στο πλαίσιο της γενικότερης μη συναφούς επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, καθώς στις ρυθμίσεις του άρθρου 2 θεσπίζονται εξαιρέσεις από την υπαγωγή στην οδηγία για επιχειρήσεις που δεν έχουν ως κύριο σκοπό τη χρηματοπιστωτική δραστηριότητα και διεξάγουν αυτήν σε μικρή κλίμακα.
Υπό αυτήν την έννοια, η καθολικότητα των απαγορεύσεων της προτεινόμενης διάταξης υπέρ επιχειρήσεων με αμιγή δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικού χρήματος και πληρωμών μέσω διαδικτύου παραβιάζει κατάφωρα την κοινοτική οδηγία και σε καμία περίπτωση δε συνάδει με αυτή, δεδομένου ότι ουδέποτε αποτέλεσε το σκοπό του κοινοτικού νομοθέτη.
Ε.- Συμπερασματικά, η προτεινόμενη ρύθμιση είναι αντισυνταγματική, καθώς είναι αντίθετη:
1.-Προς το άρθρο 5 παρ. 1 και 25 του Συντάγματος και άρθρων 1 και 2 του εκτελεστικού Ν. 3919/2011, οι οποίοι επιτάσσουν όπως ο περιορισμός της οικονομικής ελευθερίας να πραγματοποιείται αποκλειστικά για λόγους δημοσίου συμφέροντος με μέτρα πρόσφορα και αναγκαία για την επίτευξη του σκοπού, τα οποία να επάγονται τον ελάχιστο δυνατό περιορισμό της οικονομικής ελευθερίας ως ευχέρειας πρόσβασης και άσκησης οικονομικής δραστηριότητας.
Η επιβολή καθολικής απαγόρευσης λιανικής διάθεσης μέσων ηλεκτρονικής πληρωμής για συναλλαγές πενιχρής και ήσσονος αξίας, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αποτελέσουν μέσο για την νομιμοποίηση εσόδων από επιχειρηματικές δραστηριότητες, παραβιάζει βάναυσα τις παραπάνω συνταγματικές διατάξεις.
2.-Προς το άρθρο 28 του Συντάγματος και τις Συνθήκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τις οποίες απορρέει η αυξημένη τυπική ισχύ των πηγών του παράγωγου κοινοτικού δικαίου και η υποχρέωση ακριβούς ενσωμάτωσής του στην εθνική νομοθεσία.
Εκφράζουμε την πιο βαθιά μας απογοήτευση, διότι τα φληναφήματα περί δήθεν «απελευθέρωσης» του επαγγέλματος του καπνοπώλη βρίσκουν πεδίο εφαρμογής μόνο ως όχημα για την άλωση της μικρής λιανικής αγοράς από τις παραγωγικές και εφοδιαστικές αλυσίδες μεγάλης κεφαλαιοποίησης. Όταν ο σκοπός αυτός εξυπηρετείται καλύτερα από την εγκατάλειψη του αφηγήματος της «ελευθερίας των επαγγελμάτων», η Πολιτεία δεν ορρωδεί προ ουδενός και απροσχημάτιστα καταργεί νομοθετικά ένα κομμάτι της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, χάριν του σχηματισμού ολιγοπωλίων από οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα (διαδικτυακοί πάροχοι υπηρεσιών χρήματος και πληρωμής).
Κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου ότι οι απαγορεύσεις αυτές θα προκαλέσουν έκρηξη ανεργίας στην εφοδιαστική αλυσίδα διανομής των παραπάνω προϊόντων στην μικρή λιανική, αλλά και θα δυσχεράνουν τη βιωσιμότητα των σημείων της με όλες τις εντεύθεν συνέπειες.
Σε ό,τι μας αφορά, αρνούμαστε να παραμείνουμε για μία ακόμη φορά απαθείς θεατές χαριστικών ρυθμίσεων της εκάστοτε κυβέρνησης προς όφελος της μαγάλης επιχειρηματικότητας. Δε θα γίνουμε οι «Ιφιγένειες» των εκλεκτικών σχέσεων των εκάστοτε κυβερνήσεων.
Εάν το απολύτως εύλογο αίτημά μας για άμεση απόσυρση της εν θέματι ρύθμισης δεν ικανοποιηθεί, θα προβούμε άμεσα:
1.- Σε καταγγελίες και παραστάσεις στα αρμόδια κοινοτικά όργανα, συμπεριλαμβανομένης της Επιτροπής προς την οποία κοινοποιούνται ανάλογες ρυθμίσεις σύμφωνα με την οδηγία 2015/849/ΕΕ.
2.- Σε ένδικα βοηθήματα απέναντι σε εθνικά και κοινοτικά δικαιοδοτικά όργανα, τα οποία θα περιλάβουν από ομαδικές και συλλογικές αγωγές για την ανόρθωση κάθε θετικής ή αποθετικής ζημίας μας και ηθικής μας βλάβης μέχρι και προσφυγές απέναντι σε κάθε διοικητική κύρωση που θα τολμήσουν να επιβάλλουν στον κλάδο επειδή ασκούμε το αναφαίρετο δικαίωμά μας να ζήσουμε τις οικογένειές μας.
Για μας το δίλημμα είναι απλό:
21.000 σημεία μικρής λιανικής από τα οποία βιοπορίζονται 60.000 οικογένειες απέναντι σε τρεις τέσσερις εταιρείες.
Η κυβέρνηση της Αριστεράς ποιους θα επιλέξει;

Ο πληρεξούσιος Δικηγόρος
Ευάγγελος Παπαγιάννης
Τηλέφωνο: 210 6922247 / 6974 072268
e-mail: evaggelospapagiannis@gmail.com
Για το Δ.Σ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου