Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

Ο λοιμός της Αθήνας, 430 π.Χ. (α΄ μέρος)

http://master-lista.blogspot.gr/2015/02/430_24.html

Ο Θουκυδίδης και η συστηματική σκέψη

Γράφει η Titania Matina

Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος διήρκεσε 27 χρόνια, από το 431 έως το 404 π.Χ., με την έναρξη των εχθροπραξιών να χρεώνεται στην Πελοποννησιακή πλευρά, αν και όλες οι προηγούμενες πρωτοβουλίες στοχευμένης πολιτικής όξυνσης βάρυναν την πλευρά των Αθηναίων.

Από την...ταβέρνα στο Μοναστήρι - Αληθινή Ιστορία

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2015/02/blog-post_544.html


«...Ουκ επ' άρτω μόνω ζήσεται άνθρωπος» (κατά Ματθαίον δ')

Έριξε μια γρήγορη, τελευταία ματιά στο χάρτη πριν ξεκινήσει. Ασυναίσθητα κοίταξε το αγιορείτικο κομποσχοίνι που κρεμόταν στον καθρέφτη του παρμπρίζ κι έκανε τον σταυρό του.

Μόλις είχε ξεκινήσει για μία ακόμα εξόρμηση, από αυτές που ονόμαζε «χαρούμενη εργασία». Ήταν φωτογράφος και, μετά από αρκετές αναβολές, αποφάσισε να πραγματοποιήσει ένα από τα μεγάλα του όνειρα: Να εκδώσει ένα βιβλίο με φωτογραφίες από τα σπουδαιότερα Μοναστήρια του ιδιαίτερου τόπου καταγωγής του, την Πελοπόννησο.

Η Ελλάδα πρέπει να συγκρουσθεί με τον ίδιο τον εαυτό της -τα Σπήλαια της Παλαιολιθικής Εποχής και το μέλλον της Πατρίδος- (γράφει ο κ. Γεώργιος Εμ. Δημητράκης)


Πληροφορούμεθα καθημερινώς  από τα ΜΜΕ για τις πυρετώδεις διαβουλεύσεις εις την νέα Κυβέρνηση για την κατάρτιση της λίστας των μεταρρυθμίσεων, με την παράλληλη ανταλλαγή κειμένων και απόψεων με τους Θεσμούς, ώστε να οριστικοποιηθεί  τέλη Απριλίου 2015 η Συμφωνία με τις Βρυξέλλες. Εμείς οι απλοί πολίτες δεν είμαστε όμως ούτε τεχνοκράτες, ούτε εμπειρογνώμονες, ούτε ειδικοί σύμβουλοι και διαπραγματευτές. Όμως επειδή βιώνουμε την κρίση εδώ και 6 ολάκερα χρόνια με όλες τις οδυνηρές συνέπειες, αρχίζουμε να υποψιαζόμαστε, αν και αργά, ότι κάτι δεν πάει καλά. Αλλά παράλληλα συνειδητοποιούμε τώρα, ότι εδώ και πολλές δεκαετίες παίζεται ένα άθλιο παιχνίδι, το οποίο εις το τέλος θα έχει άσχημα αποτελέσματα για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας και την πορεία της χώρας μας.

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Η Παναγία μητέρα μας – Γέρων Ιωσήφ Βατοπαιδινός

http://www.diakonima.gr/2015/02/25/%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CE%AD%CF%81%CF%89%CE%BD-%CE%B9%CF%89%CF%83%CE%AE%CF%86-%CE%B2%CE%B1%CF%84%CE%BF/

Panagia-32

Όλα τα κτίσματα έχουν προσφέρει, το κάθε ένα με τη σειρά του, τον τρόπο της εξυπηρετήσεως τους στο θέμα της σαρκώσεως τού Θεού Λόγου. Εκείνο δε πού προσφέραμε εμείς, η ανθρώπινη φύση, ως αντιπροσφορά για το μέγιστο δώρο της θείας κενώσεως του Ιησού μας, το κατ’ εξοχήν τελειότατον των δώρων, είναι η Παναγία μητέρα Του και μητέρα όλων μας. Έτσι εδώ έγινε κάτι το απερίγραπτο. Πώς ευρέθη η ικανότητα σε αυτήν την Κόρη, ούτως ώστε να μπορέσει να εξυπηρέτηση έναν τέτοιο σκοπό, όπου όλα τα υπόλοιπα κτίσματα δεν ήσαν πλέον ικανά να προσφέρουν αυτό πού έλειπε; Εάν ο άνθρωπος δεν είχε την δυνατότητα να προσφέρη την Παναγία ως δώρο, τότε θα μπορούσε να πή κανείς ότι έματαιώνετο το θέμα της θείας οικονομίας· έτσι η σωτηρία του ανθρώπου, η επιστροφή και επαναφορά των κτισμάτων στην θέση τους και η αποκατάσταση στην ισορροπία της διεφθαρμένης κτίσεως, δεν θα έγίνετο.

Εγκύκλιος Μητροπολίτου Μεσογαίας & Λαυρεωτικής Νικολάου για την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή


http://www.agioritikovima.gr/mitropoleis/item/54805-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B5%CF%83%CE%BF%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BB%CE%B1%CF%85%CF%81%CE%B5%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B7-%CF%84%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AE
Εγκύκλιος Μητροπολίτου Μεσογαίας & Λαυρεωτικής Νικολάου για την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή
Κάλεσμα από τον Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικολάου σε όλους τους χριστιανούς να ξεκινήσουν την 40ημερη νηστεία μέχρι το Πάσχα, παρομοιάζοντας τις σαράντα αυτές μέρες με τα σαράντα χρόνια της πορείας του λαού του Ισραήλ από την Αίγυπτο στην Γη της Επαγγελίες.
Πορείες δύσκολες, επίπονες, αλλά λυτρωτικές...
Αναλυτικά το μήνυμά του:

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος - Για ποιο λόγο νηστεύουμε την Μεγάλη Τεσσαρακοστή;

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2015/02/blog-post_673.html


Για πιο λόγο νηστεύουμε τις σαράντα αυτές ημέρες; Την παλαιά εποχή πολλοί πιστοί προσέρχονταν στα μυστήρια χωρίς καμιά προετοιμασία και μάλιστα κατά την εποχή που ο Χριστός τα συνέστησε. Αντιλαμβανόμενοι οι πατέρες την παρακαλούμενη βλάβη από την απροετοίμαστη προσέλευσι, αφού συγκεντρώθηκαν καθιέρωσαν σαράντα ημέρες νηστείας, προσευχών, ακροάσεως του θείου λόγου και συνάξεων, ώστε, αφού καθαρισθούμε όλοι μας με κάθε επιμέλεια και με προσευχές και με ελεημοσύνη και με νηστεία και με ολονύκτιες παρακλήσεις και με δάκρυα μετανοίας και με εξομολόγησι και με όλα τα άλλα, να προσέλθουμε έτσι στην Θεία Κοινωνία με καθαρή κατά το δυνατό συνείδηση.

Είναι Νηστεία να τρώμε αρτύσιμα φαγητά με...νηστίσιμα υλικά;

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2015/02/blog-post_984.html


Η ερώτηση αυτή απευθύνεται σε όλους μας και κυρίως, σε όσους και όσες νηστεύουν. Είναι γεγονός πως η εγκράτεια στο φαγητό είναι πολύ δύσκολη, ειδικά στην εποχή μας. Πολύς κόσμος, ακόμα και άνθρωποι που είναι πιστοί Χριστιανοί, δεν μπορούν να αντέξουν τις Νηστείες όπως επιτάσσει η παράδοση της Εκκλησίας μας κι έτσι, με διάφορους τρόπους προσπαθούν να τις...ελαφρύνουν.

Με ποιους τρόπους; Καταρχήν, κάνοντας «οικονομία» σε διάφορα φαγητά που - αν και μη νηστίσιμα - τρώνε. Φυσικά, όταν συντρέχει λόγος υγείας ο Πνευματικός συνήθως δίνει την Ευχή του για να γίνει κατάλυση σε αρτύσιμα. Άλλωστε, η ίδια η Εκκλησία έχει καθιερώσει αυτή η «οικονομία» να γίνεται σε λογικά πλαίσια, αναγνωρίζοντας πως δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τις ίδιες σωματικές αντοχές και δυνάμεις.

Το χειρότερο όμως, κατά την γνώμη μου, που γίνεται σε αυτούς τους «τρόπους ελάφρυνσης» της Νηστείας, είναι τα διάφορα «νηστίσιμα» υλικά που έχουν καθιερωθεί στο νηστίσιμο τραπέζι μας, κυρίως τα τελευταία χρόνια: Αναφέρομαι σε διάφορες νηστίσιμες...εφευρέσεις όπως το φυτικό τυρί, το φυτικό βούτυρο, το φυτικό λάδι, οι φυτικές κρέμες γάλακτος κι ένα σωρό άλλα τέτοια «φυτικά», από υποκατάστατα του κρέατος μέχρι σοκολάτες!

Κυριολεκτικά, μια τεράστια (και άκρως επικερδής) «νηστίσιμη» βιομηχανία έχει στηθεί στην παραγωγή των συγκεκριμένων τροφίμων: Από την «πρώτη διδάξασα» σόγια φτιάχνονται (;) σχεδόν όλοι οι αντικαταστάτες των γαλακτοκομικών, ενώ διάφορα λάδια (;) βαφτίζονται νηστίσιμα για να δελεάσουν τους καταναλωτές. Μέχρι και σουβλάκια, πίτσες και άλλα πρόχειρα φαγητά διαφημίζονται πλέον ως νηστίσιμα, ενώ στα ταχυφαγεία (fast-foods) οι κατάλογοι είναι γεμάτοι με τέτοια φαγητά, πολλά εκ των οποίων χρησιμοποιούν τους...φυτικούς αντικαταστάτες των ελαίων / γαλακτοκομικών που αναφέραμε παραπάνω.

Γεννιέται, λοιπόν, το ερώτημα: Είναι Νηστεία αυτή που κάνουμε, όταν καταλύουμε τυρί, γάλα, λάδι και άλλα πολλά που «απλώς» είναι φυτικά; Πόσο νηστίσιμο μπορεί να είναι ένα φαγητό που απλά αντικαθιστά τον κιμά με τη σόγια (π.χ νηστίσιμος μουσακάς) ή την κρέμα γάλακτος και το τυρί με τα αντίστοιχα «φυτικά»; (Για παράδειγμα, διάβαζα προ ημερών σε χριστιανική ιστοσελίδα μια συνταγή για ζυμαρικά φούρνου με φυτική κρέμα γάλακτος, φυτικό τυρί και φυτικό βούτυρο που μάλιστα διαφημιζόταν ως ένα «αλάδωτο φαγητό που είναι σαν αρτύσιμο»!!!)

Με απλά λόγια: Μήπως κοροϊδεύουμε τον Θεό και τους εαυτούς μας με όλα αυτά τα «νηστίσιμα» παρασκευάσματα; Τι διαφορά έχει ένας που τρώει νηστίσιμο...παστίτσιο ή «αλάδωτη» πίτσα με κάποιον που τρώει τα ίδια με αρτύσιμα υλικά; Όταν έχουμε τη νοοτροπία πως δεν πρέπει να στερηθούμε αυτά που μας αρέσουν ούτε σε περίοδο Νηστείας, αλλά αντίθετα τα μετασχηματίζουμε και τα...μεταμορφώνουμε φτιάχνοντάς τα με παραπλήσια υλικά, τι είδους Νηστεία είναι αυτή; Ποιον κοροϊδεύουμε;

Υποτίθεται πως, η στέρηση των αρτύσιμων φαγητών γίνεται για να ασκηθούμε στην εγκράτεια σώματος και ψυχής (διαφορετικά μπορούμε να κάνουμε δίαιτα αντί για Νηστεία). Πώς θα γίνει αυτό όταν κάποιος αναλίσκεται στο πώς θα φτιάξει το αρτύσιμο φαγητό με νηστίσιμα υλικά, που εκτός των άλλων ελέγχονται ακόμα και για το αν είναι όντως τέτοια; Ποιος μας λέει πως οι διάφορες εταιρείες που τα παρασκευάζουν λένε ψέματα για να τα πουλήσουν και στην πραγματικότητα έχουν χρησιμοποιήσει μη νηστίσιμα υλικά; Το λέω αυτό, διότι ορισμένα παραείναι...νόστιμα για «φυτικά» και «αλάδωτα»!!!

Ας αποφασίσουμε λοιπόν τι θέλουμε. Να κάνουμε μια Νηστεία έστω μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας ή να παρουσιαζόμαστε ως...αυστηροί νηστευτές καταναλώνοντας αρτύσιμα φαγητά με νηστίσιμα υλικά; Στο κάτω - κάτω, αν κάποιος δεν μπορεί να στερηθεί π.χ το τυρί, ας το φάει όπως είναι κανονικά κι ας μην ψάχνει να βρει τυριά...φυτικά! Γιατί όσο κι αν πιστεύει πως τελικά «στερήθηκε το τυρί» στη νηστεία τρώγοντας...τυρί σόγιας, στην πραγματικότητα δεν το στερήθηκε και το ξέρει καλά!

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν τα γράφω αυτά κάνοντας έλεγχο στον τρόπο νηστείας κάθε Χριστιανού. Άλλωστε, η παρότρυνση να γράψω αυτό το άρθρο ήρθε εντελώς φυσικά, ενθυμούμενος κάτι μπιφτέκια σόγιας που έφαγα χθες. Ήταν τόσο νόστιμα, που ξέχασα εντελώς ότι νηστεύω. Ή για να ακριβολογώ, αισθάνθηκα πως δεν κάνω Νηστεία αλλά «νηστεία»...


Δημήτρης Σωτηρόπουλος

Αγία Φωτεινή η Μεγαλομάρτυς η Σαμαρείτιδα (26 Φεβρουαρίου)

http://www.diakonima.gr/2015/02/26/%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CE%AE-%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%84%CF%85%CF%82-%CE%B7-%CF%83%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%B5%CE%AF-3/
Αγία Φωτεινή η Μεγαλομάρτυς η Σαμαρείτιδα
Αγία Φωτεινή η Μεγαλομάρτυς η Σαμαρείτιδα
Εορτάζει στις 26 Φεβρουαρίου εκάστου έτους.
Ριπτουσι την σην Σαμαρείτιν εις φρέαρ,
Την εις φρέαρ σοι συλλαλήσασαν Λογε.

Οι Έλληνες και το ελλαδικό κράτος (του Σάββα Καλεντερίδη)

http://trelogiannis.blogspot.gr/2015/02/blog-post_475.html

Δεν είναι λίγοι εκείνοι –ιστορικοί, διανοούμενοι, αλλά και απλοί πολίτες– που πιστεύουν ότι το ελλαδικό κράτος, δηλαδή το κράτος που ιδρύθηκε πρώτα στην Πελοπόννησο και τη Στερεά Ελλάδα και στη συνέχεια επέκτεινε τα σύνορά του στα όρια της σημερινής επικράτειας, είναι εχθρικό με τους ίδιους τους υπηκόους του, πόσο δε μάλλον με τους Έλληνες του Μείζονος Ελληνισμού.

Πως οι Βρετανοί εμπόδισαν να ξαναγίνει εκκλησία η Αγιά Σοφιά (Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης)

http://ypogeia-drasi.blogspot.gr/2015/02/blog-post_408.html

Την σημαντική αποκάλυψη ότι μετά την κατάληψη στις 13 Νοεμβρίου του 1918 της Κωνσταντινούπολης από τα συμμαχικά στρατεύματα της Αντάντ οι Βρετανοί σκόπευαν να επιστρέψουν την Αγία Σοφία στους χριστιανούς της Πόλης αλλά την τελευταία στιγμή έκαναν πίσω, κάνει η τουρκική εφημερίδα Zaman. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι αν συνέβαινε κάτι τέτοιο και αν ο σταυρός θα δέσποζε ξανά μεγαλοπρεπής στον τρούλο της Αγίας Σοφίας, αυτό θα ήταν ένα γεγονός μεγάλης ιστορικής συμβολικής αλλά και ψυχολογικής σημασίας και θα επηρέαζε αποφασιστικά στην οριστική επαναφορά της Πόλης στα ελληνικά χέρια. Η εμφάνιση ξανά του σταυρού στον τρούλο της Αγίας Σοφίας θα ήταν ένα από τα μεγαλύτερα ιστορικά χτυπήματα για τους Τούρκους και θα έδινε το έναυσμα για την εκκένωση της Πόλης από το ισλαμικό στοιχείο, όπως υπολόγιζαν τότε και τα συμμαχικά στρατεύματα, σύμφωνα πάντα με την τουρκική εφημερίδα.

Αργά αλλά σταθερά το Τάμα βαδίζει προς την νίκη. Επιστολή Μητροπ. Μεσογαίας, Ψήφισμα ΙΣΚΕ

http://www.fotgrammi.gr/index.php/component/content/article/28-2009-07-31-01-41-51/921-25215--------------

Oι Φίλοι του Τάματος του Έθνους


 Τετάρτη, 25 Φεβρουάριος 2015
 Σωματεῖον «ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΤΑΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ» ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΔΙΑΙΡΟΥΜΕ - ΟΥΤΕ ΔΙΑΙΡΟΥΜΕΘΑ
ΑΡΓΑ ΑΛΛΑ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΟ ΤΑΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΒΑΔΙΖΕΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΝΙΚΗ - ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ - ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
25.2.2015

Ο ανορθόγραφος Γιάννης και το ένα ν......

http://koukfamily.blogspot.gr/2015/02/blog-post_834.html

Μια απορία:

Ο Γιάννης Βαρουφάκης θέλει να γράφει το όνομά του με ένα ν ανορθόγραφα...
Το δικαιολόγησε μάλιστα με το σκεπτικό ότι το έκανε λάθος όταν ήταν μικρός κι ο δάσκαλος τον μάλωνε... οπότε αισθάνεται έκτοτε την ανάγκη να το γράφει από αντίδραση με ένα ν....
(προσωπικά θεωρώ ότι το κάνει για να μη έχει ομοιότητες και να μην φαίνεται ότι προέρχεται από το χριστιανικό όνομα Ιωάννης)
Θα μου πείτε είναι δικαίωμά του να το γράφει ανορθόγραφα...
Οκ.... ας το δεχτούμε για τον ίδιο....

Λίστα Βαρουφάκη: Νεοφιλελευθερισμός με ανθρώπινο προσωπείο. (του συγγραφέα Πέτρου Αργυρίου)

http://agriazwa.blogspot.gr/2015/02/blog-post_25.html

Τα χείριστα αναβλήθηκαν: Μετά την υποχώρησή μας οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα μπορούσαν να μας πάνε σε ξαφνικό θάνατο ή ακόμη χειρότερα να μας επιβάλλουν ακόμη σκληρότερες και απολύτως εξευτελιστικές απαιτήσεις τους. Δεν το καναν. Όχι ακόμη. Και αυτό γιατί ο θάνατος μας θα τους είναι επώδυνος. Η συνθηκολόγηση μας ήταν ήδη αρκετά ντροπιαστική για εμάς και ικανοποιητική για αυτούς: Προς το παρόν.


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου