Σάββατο 23 Απριλίου 2011

Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ οἱ «ἀναστάσεις» τῶν θεῶν τῆς ἑλληνικῆς μυθολογίας

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2011/04/blog-post_2341.html

νάστασις το ησο Χριστο
κα ο «ναστάσεις» τν θεν
τς λληνικς μυθολογίας
ερομόναχος Λουκς Γρηγοριάτης

Τν Μεγάλη Παρασκευ στν κπομπ « γλυκύ μου αρ» το Κρατικο Ραδιοφώνου λέχθη μεταξ λλων κα τ ξς σχόλιο, τ ποο ποδίδουμε σο γίνεται πι πιστά: « λληνικς λας πλεξε γκώμια κα ψάλλει μ παράμιλλο λυρισμ τν θάνατο το ησο προσμένοντας τν νάστασή του, γιατί διαθέτει πείρα αώνων μ τραγούδια κα μνους γι τ θάνατο κα τν νάσταση προγενέστερων θεν: το Ζαγρέα Διόνυσου το δωνι. πως κάποτε φροδίτη τραγουδοσε τ νεκρ δωνι, τσι κα Θεοτόκος τραγουδάει στν ησο τν μνο " γλυκύ μου αρ, γλυκύτατόν μου τέκνον, πο δυ σου τ κάλλος"».
Μόνο πορία κα λύπη μποροσε ν προκαλέσει συγκρητιστικ ατ ρμηνεία τς Χριστιανικς λατρείας τς Μεγάλης Παρασκευς, ρμηνεία πηρεασμένη π νεοπαγανιστικς ντιλήψεις.
χουμε παραλάβει π τος εσεβες γονες κα πάππους μας ν ορτάζουμε μ διαίτερη κατάνυξη κα ελάβεια τν Μεγάλη βδομάδα τν Παθν το Κυρίου κα ν συνδέουμε τς εσεβες παραδόσεις τν γίων μερν μ τν λατρεία στν Χριστό, τν Θεό μας πο π γάπη γιά μας κα γι ν οκονομήσει τν σωτηρία μς γινε νθρωπος, σταυρώθηκε, πέθανε κα τν τρίτη μέρα ναστήθηκε.
θεολογία κα μπειρία τς κκλησίας μας δν ξαντλεται στς παραδόσεις ατές, λλ πωσδήποτε τς φορτίζει μ Χριστολογικ περιεχόμενο. λληνικ ψυχ κδιπλώνεται αθόρμητα τς ρες ατές, ναμφίβολα, λλ δν κινεται μακρι π τν θεολογία τν ορτν. Μία θεολογία πο δν κατανοεται πάντοτε κα π λους διανοητικά, λλ βιώνεται μέσα π τς κδηλώσεις λατρείας πρς τν σταυρούμενο, θνήσκοντα κα νιστάμενο Χριστό.
Κρατον ο ρθόδοξοι τ κερί τους στ για Πάθη κα στν πιτάφιο. Προσφέρουν λουλούδια στν σταυρωμένο κα στολίζουν τν πιτάφιο. Κάποιοι ξενυχτον κοντ στν σταυρωμένο μέσα στν κκλησία. σοι δν μπόρεσαν ν μεταβον στν ναό, προσφέρουν τ θυμίαμά τους καθς πιτάφιος περνάει π τν πόρτα τους. λοι κρατον τν λαμπάδα στν νάσταση, λοι ποδίδουν τν πασχαλιν σπασμ τς γάπης. Συμμετέχουν στ κοιν πασχαλιν τραπέζι κα στν κοιν χαρά. «Συγχωρήσωμεν πάντα τ ναστάσει». Ατ κα λλα πολλ στ λατρεία εναι χριστιανικ σύμβολα, λευθερωμένα π τυχν ξωχριστιανικ φόρτιση κα γεμάτα π χριστοκεντρικ νόημα.
συμμετοχ στν ορτασμ τν θείων Παθν κα τς ναστάσεως δν συνεπάγεται...
μόνο συναισθηματικ ξαρση, τέτοια πο μπορον ν προκαλέσουν ποιαδήποτε σύμβολα κα ξωχριστιανικς λατρείας, λλ κυρίως συνιστ ντολογικ μετοχ στ γεγονότα. Δν ορτάζουμε πλς στορικ γεγονότα, λλ μες ο διοι συμπάσχουμε μ τν Χριστό, πως εστοχα ψάλλει κκλησία: «Χθς συνεθαπτόμην σοί, Χριστέ, συνεγείρομαι σήμερον ναστάντι σοί». Συσταυρούμεθα κα συνθαπτόμεθα μ τν Χριστό. Συνανιστάμεθα μαζί Του. Γ ατ δν μένουμε μόνο στς ξωτερικς παραδοσιακς κδηλώσεις, λλ κυρίως συμμετέχουμε στ νηστεία τν μερν, τν ξομολόγηση, τν μετάληψη τν χράντων Μυστηρίων. Τ Πάθη κα νάστασις το Χριστο γίνονται παρχ τς δικς μας ναστάσεως π τν μαρτία κα τ θάνατο. παραδοσιακ λαϊκ εσέβεια κολουθε τν θεολογία τς κκλησίας. Δν νοεται ξω π ατν οτε πολ περισσότερο ντίθετα πρς ατήν.
Μ τν ννοια ατ λαογραφία δν εναι π μόνη της καν ν ρμηνεύσει τ θιμα τς Μεγάλης Παρασκευς. Πρέπει ν δίδεται κα θεολογική τους διάστασις. Χωρς ατ τ διάσταση ο συγκρητιστικς νεοπαγανιστικς ρμηνεες τος εναι ναπόφευκτες. Χωρς τ θεολογική τους ρμηνεία δν μπορε ν γίνει ντιληπτ διαφορ νάμεσα στν τρόπο πο χαριτωμένη χριστιανικ ψυχ λατρεύει τν ληθιν Θε κα στν τρόπο πο προχριστιανικ ψυχ λάτρευε τος ψευδες θεούς, πως οτε κα διαφορ νάμεσα στν ληθιν κα στος ψευδωνύμους θεούς. Χωρς τν θεολογικ ρμηνεία τς λατρείας τς Μεγάλης Παρασκευς, Χριστς κα δωνις μπορον ν εναι ξίσου θεοί. Χωρς τν θεολογικ μβάθυνση φθάνει κανες ν επε τι «ταν πηγαίνω στν κολουθία τς Μεγάλης Παρασκευς, μο εναι δύσκολο ν ποφασίσω ν Θες πο κηδεύεται εναι Χριστς δωνις» (βλ. Γ. Σιέττου, ρχαες πιβιώσεις στν Χριστιανισμό, θήνα 1994, σέλ. 58).
νηπτικ μπειρία τς κκλησίας μς πληροφορε γκυρα κα πιβεβαιώνει τν πίστη μας γι τν οσιαστικ διαφοροποίηση μεταξύ του ληθινο Θεο κα τν ψευδν θεν καί, παρ τ πιφαινόμενα, μεταξύ της ληθινς λατρείας κα τς ψευδος λατρείας. «που γ πάγω οδατε κα τν δν οδατε... γ εμ δς» (ω. γ' 4, 6).
Γι ν δοθε ρθ εκόνα τν πραγμάτων πρεπε στν ν λόγω κπομπ ν εχε λεχθε τι λαός μας π αἰῶνες εχε πλάσει μυθολογικς διηγήσεις θανάτων κα ναστάσεων θεν στν προσπάθειά του ν κφράσει τν πανανθρώπινη προσδοκία τς περβάσεως το θανάτου. τι ντολογικ πέρβασις το θανάτου δν εχε πιτευχθε μέχρι τ στιγμ πο ληθινς Θεός, Κύριος ησος Χριστός, γινε ληθινς νθρωπος κα ποδέχθηκε τν θάνατο, γι ν τν ξεπεράσει κα νικήσει μ τν νάστασή του. τι καθένας μας σήμερα μπορε ν οκειοται τν θανασία συμμετέχοντας στ ζω κα τν νάσταση πο μς προσπορίζει νάστασις το Χριστο.
Δν λέχθησαν, δυστυχς, ατ κα πέρασε τ μήνυμα τι λας μς λάτρευσε μ τν δια ψυχικ διάθεση κα τραγούδησε μ τν διο λυρισμ τν νεκρ δωνι κα τν νεκρ Χριστό. μες μως θ διευκρινήσουμε παρακάτω ποις εναι δωνις κα ποις εναι Διόνυσος, τι τ νύπαρκτα μυθολογικ ατ πρόσωπα δν μπορον ν προσφέρουν ντολογικν διαστάσεων σωτηρία κα πομένως δν εναι ληθινο θεο κα τι λατρεία πο προσφέρεται σ νύπαρκτους θεος δν συνιστ αθεντικ λατρευτικ λειτουργία τς ψυχς.
Ο ρχαοι μυθογράφοι κα ποιητα ναφέρουν τι δωνις κατ μίαν π τς τρες κδοχές, εναι υἱὸς το Θείαντος κα τς θυγατρς το Σμύρνας. Τν καρπ τς παρανόμου μίξεως κυοφόρησε κα γέννησε Σμύρνα μεταμορφωμένη π τος θεος στ μώνυμο δένδρο. Τ νεογέννητο τ περισυνέλεξε φροδίτη σ κιβώτιο κα τ δειξε στν Περσεφόνη. Ατή, ταν τ εδε, δν θελε ν τ πιστρέψει στν φροδίτη. Τ θέμα κδικάστηκε νώπιόν του Διός. πόφασις ταν ν παραμένει τ παιδ τος τέσσερις μνες το τους μ τν Περσεφόνη, τος λλους τέσσερις μ τν φροδίτη κα τ πόλοιπο στν λυμπο. νεαρς δωνις πέθανε ργότερα π πλγμα γριοχοίρου (πολλοδώρου, Βιβλιοθήκη 3, 182-185).
λατρεία το δώνιδος περιελάμβανε γοερος θρήνους τν γυναικν κατ τν πρώτη μέρα τν ορτν τν δωνίων γι τν θάνατό του, ο ποοι μεταλλάσσοντο σ χαρμόσυνες κραυγς τν πομένη μέρα γι τν πάνοδό του στ ζω (Λουκιανο, Περ Συρίης Θεο, 6b βλ. κα Ρ. Decharme, λληνικ Μυθολογία, θναι 1959, σέλ. 205).
Κατ τος ρχαίους ρμηνευτς το μύθου (Πορφυρίου, Περ γαλμάτων, 7) εναι προφανς τι δωνις εναι προσωποποίησι τς νοίξεως, τς αρινς νθοφορίας κα καρποφορίας. λαμπρότης τς νοίξεως μαραίνεται κα χάνεται μ τν καυστικ θεριν λιο κα πεθαίνει τρόπον τιν κα πάλιν νασταίνεται τν πομένη νοιξι (βλ. Ρ. Decharme, νθ νωτ.). σχετικς ρφικς μνος πρς τν δωνι καταλήγει στν πίκληση: «λα, μακάριε, κα φέρε τος καρπος τς γής». (μνος 56).
κριτικ Μυθολογία τν ταυτίζει ν πολλος μ τν Διόνυσο, τν ττι κα τν σιρι (Πλουτάρχου, Συμποσιακ 671Β, Λουκιανο, νθ νωτ. 7, Πορφυρίου, νθ νωτ. 7)
Διόνυσος πάλι μυθολογεται λλοτε ς προσωποποίησις το ονου, λλοτε ς υἱὸς το Δις π τν Σεμέλη το Κάδμου τν Περσεφόνη τν Δήμητρα· κα λλοτε ς ρχαιότατος ρωας πο νακάλυψε κα δίδαξε τν καλλιέργεια τς μπέλου κα τν παραγωγ κα χρήση το ονου (Διοδώρου Σικελιώτου, Βιβλιοθήκη στορική, 3, 62-65).
Ο μυθολογικς διηγήσεις γι σπαραγμ τν μελν το ναφέρονται στς μεταβολς πο φίσταται μπελος μέχρις του ποδώσει τν νέο καρπό της. Κλαδεύεται, λλ πάλι ζωντανεύει. Συνθλίβεται καρπός της, λλ ποδίδει τν νέο ονο. μυθολογούμενος θάνατος κα ναβίωσις το Διονύσου χουν φυσιοκρατικ περιεχόμενο (βλ. Ρ. Decharme, νθ νωτ., σέλ. 438-439).
Κα Πλούταρχος τος μυθευομένους θανάτους κα τς ναβιώσεις το Διονύσου ρμηνεύει πίσης φυσιοκρατικά: «τς δ ες πνεύματα κα δωρ κα γν κα στρα κα φυτν ζώων τ γενέσεις τροπς ατο [του θεο]... τν μεταβολν διασπασμν τιν κα διαμελισμν ανίττονται, Διόνυσον δ κα Ζαγρέα κα Νυκτέλιον κα σοδαίτην ατν νομάζουσι κα φθορς τίνας κα φανισμος ετα δ ναβιώσεις κα παλλιγγενεσίας οκεία τας ερημέναις μεταβολας ανίγματα κα μυθεύματα περαίνουσι» (Πλουτάρχου, Περ το ΕΙ το ν Δελφος, 388-389).
ρχεται λοιπν βάσει τν νωτέρω ναγκαία π το θέματος πάντησις: φ σον πίσω π τς μυθολογικς διηγήσεις περ θανάτων κα ναστάσεων θεν ο ρχαοι κριτικοί της μυθολογίας βλέπουν τν τήσια νακύκληση τς θαλερς αρινς βλαστήσεως κα τς χειμερινς της νεκρώσεως, δν δικαιολογεται ν παραβάλλεται θάνατος κα νάστασις το ληθινο Θεο μς ησο Χριστο μ τν «θάνατο» κα τν «νάσταση» τς φύσεως. «Οκ λάτρευσαν τν κτίσιν ο θεοφρονες παρ τν Κτίσαντα».
Κα γι λλον λόγο εναι δύνατη παραβολή. Ο προφανς φυσιοκρατικς ντιλήψεις τς ρχαίας μυθολογίας περ τν ν λόγω θεν περιεγράφησαν π τος ρχαίους ποιητς μ ντονες σαρκικς εκόνες κα λαβαν σ λατρευτικ πίπεδο χαρακτήρα εδωδολατρικ κα περίγραπτα σαρκικ-ργιαστικό, τέτοιο πο κανε τος πρώτους Χριστανος λληνας ν ποστρέφωνται τν λατρεία ατή. Σεβόμενοι τος ναγνώστας δν περιγράφουμε τν σαρκικότητα τν μυθολογικν διηγήσεων, πληροφορομε μως πιγραμματικς γ ατήν. Σμύρνα συνέλαβε τν υἱὸ τς δωνι φο συνευρέθη μ τν πατέρα τς Θείαντα δώδεκα συνεχες νύχτες «κατ μνιν τς φροδίτης». Στν λεξανδριν λατρεία το δώνιδος δίπλα στ εδωλο το δεκαοκταετος νεκρο τοποθετεται τ γαλμα τς φροδίτης, τς «ορανίας» ρωμένης του. Στν σχετικ μύθο το ττυος, το Διονύσου κα το σίριδος βασίζεται ργιαστικ λατρεία το φαλλο κατ τ διονυσιακ κα λευσίνια μυστήρια.
Εναι δυνατν ατ ν συσχετισθον μ τ σεπτ κα χραντα Πάθη το Κυρίου μς ησο Χριστο, πο γεννήθηκε σπόρως κα παρθενικς π τν Παναγία Μητέρα Του κα πέμεινε ληθιν πάθη στ πανάγιο σμα Του; Κα εναι δυνατν ν συγκριθε ατ διονυσιακ λατρεία μ τν γν κα μωμη λατρεία μας πρς τν Χριστό;
τρίτος λόγος πο δν πιτρέπει τν παρομοίωση εναι δισχιλιετς χριστιανική μας παράδοση.
Ο ρχαοι πρόγονοί μας προσδοκοσαν, λλ γνοοσαν τν πραγματικ νικητ το θανάτου, κα γ ατ ταν γνώρισαν τν Χριστό, τν δέχθηκαν. μες μως γιατί πιστρέφουμε σ κενα πο μ πίγνωση καλς παρνηθήκαμε τόσους αἰῶνες, ποδεικνύοντας ληθιν τ λόγο το ποστόλου Παύλου: «λλ τότε μν οκ εδότες Θεν δουλεύσατε τος φύσει μ οσι θεος; νν δ γνόντες Θεόν, μλλον δ γνωσθέντες π Θεο, πς πιστρέφετε πάλιν π τ σθεν κα πτωχ στοιχεα, ος πάλιν νωθεν δουλεύειν θέλετε;» (Γάλ. δ' 8-9).

ΠΗΓΗ: «Παρακαταθήκη», τεχος 23, Μάρτιος-πρίλιος 2002
γκόλπιο

To Άγιον Φως

ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2011/04/to.html#ixzz1KMzQW6g8

Μ. Γ. ΒΑΡΒΟΥΝΗΣ
Αναπληρωτή Καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης


ΟΠΩΣ ΚΑΘΕ χρόνο, έτσι και φέτος ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων έλαβε και μετέδωσε στον λαό, και στον κόσμο ολόκληρο, το Άγιο Φως, θαυματουργικά από τον Πανάγιο Τάφο, το [μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου. Η υπερφυσική αυτή θαυματουργική παρουσία της Θείας Χάριτος επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο στην Αγία Πόλη της Ιερουσαλήμ, χαρίζοντας στους πιστούς μια ζωντανή ελπίδα στην χαρά της Αναστάσεως του
Θεανθρώπου. Χιλιάδες προσκυνητές και εκατομμύρια ορθόδοξοι χριστιανοί, στην υφήλιο ολόκληρη, προσβλέπουν στο Άγιο Φως και την θαυματουργική αφή του, ενώ ο ελληνικός λαός έχει πολλά και διάφορα έθιμα σχετικά με το φως της Αναστάσεως, το μεταφέρει τελετουργικά στο σπίτι του, χρίει με την κάπνα του το ανώφλι της εισόδου, τοποθετεί ευλαβικά στο κέντρο του πασχαλινού εορταστικού τραπεζιού, για να φωτίζει όλη την οικογένεια πού συγκεντρώνεται γύρω του.


Κάθε φορά διάφορες αμφισβητήσεις και αντιλογίες για βασικές πίστεις και παραδοχές της θρησκείας μας εμφανίζονται την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Έχει γίνει, άλλωστε, αυτό ένα είδος μόδας, και είναι στοιχείο αναμενόμενο τέτοιες μεγάλες και σπουδαίες μέρες. Δεν «διέφυγε» από αυτά πέρσι ούτε και το Άγιον Φως: ακούστηκαν διάφορα δήθεν στοιχεία, αναμείχθηκαν πρόσωπα ανύπαρκτα ή με παραποιημένα στοιχεία -άκουσα για παράδειγμα να μιλούν για τον «πατριάρχη» Νικηφόρο Θεοτόκη- ανακαλύφθηκαν κατ' επίφαση άγνωστα ή κρυφά βιβλία κ.ο.κ. Η υπόθεση είχε, όπως προβλήθηκε από τα κανάλια και τα λοιπά ΜΜΕ όλα τα δεδομένα μιας καλοστημένης κινηματογραφικής παραγωγής: μυστήριο, κρυμμένες αλήθειες, απόκρυφα κείμενα, αλλά και ένταση λόγου και πάθος στην συζήτησή της.





Ορισμένοι θεατές σκανδαλίστηκαν, άλλοι θύμωσαν, άλλοι -οι περισσότεροι- διαισθητικά αντιλήφθηκαν περί τίνος πρόκειται και άλλαξαν κανάλι. Έμεινε μόνο ένα μεγάλο «γιατί»: γιατί ο χριστιανισμός, δύο χιλιάδες χρόνια μετά την σταυρική θυσία και την λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας, να αντιμετωπίζεται με τον τρόπο αυτό; Γιατί από ορισμένους να παραθεωρείται η προσφορά του στον κόσμο, πνευματική, κοινωνική και πολιτισμική; Γιατί να διαστρέφονται οι αλήθειες της πίστης μας; Και, σε τελική ανάλυση, γιατί να προσπαθεί ο άνθρωπος να ερμηνεύσει με την πεπερασμένη λογική του το άπειρο και το υπερφυσικό, και στην αναμενόμενη βέβαιη αποτυχία του να προσπαθεί, σχεδόν εκδικητικά, να βλάψει, να μειώσει ή και να εξαφανίσει την πίστη των άλλων;


Εκατομμύρια ανθρώπων έζησαν, δημιούργησαν και εκοιμήθησαν με την πίστη στο Θεό και με την ελπίδα να φωτιστούν από το φως της Αναστάσεως. Άλλοι τόσοι έθεσαν το φως του Ζωοδόχου Τάφου ως φάρο και πυξίδα στη ζωή τους, πορευόμενοι με τη βοήθεια και τον φωτισμό του «εν τω πελάγει των θλίψεων» της παρούσας ζωής. Και εκατομμύρια συνανθρώπων μας προσβλέπουν με ελπίδα, κάθε Μεγάλο Σάββατο, στον Πανάγιο Τάφο, που ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων προσευχόμενος πραγματοποιεί την αφή του Αγίου Φωτός. Προς τί η περιφρόνηση προς όλους αυτούς, προς τί η υπεροψία και η μάταιη επίδειξη γνώσεων; Προς τί τα πειράματα, όταν ομιλεί η εμπειρία όσων έζησαν και ζουν το θαύμα και διηγούνται τα θαυμάσια του Θεού, την εμφάνιση του Αγίου Φωτός με τρόπο πού ξεπερνά τα υλικά, γήινα και ανθρώπινα πράγματα;


Είναι στ' αλήθεια παράξενο πού ο άνθρωπος επιζητεί να αναγνωρίσει μόνο τον Θεό εκείνο πού θα μπορέσει να αναπαραγάγει πειραματικά. Είναι οπωσδήποτε φρικιαστικό το ότι αντί να ευχαριστούμε γονυπετείς τον Θεό για το θαύμα του επιζητούμε να το αναλύσουμε στο εργαστήριο, χωρίς να αντιλαμβανόμαστε ότι προσλαμβάνουμε το θαύμα διαφορετικά, ανάλογα με την πνευματική μας κατάσταση. Και, βεβαίως, είναι πέρα από κάθε ανθρώπινη λογική το ότι, τούτων ούτως εχόντων, ο Θεός συνεχίζει, στην άπειρη αγάπη και στην αμέτρητη φιλανθρωπία Του, να μας παρέχει κάθε χρόνο το έλεος της ζωντανής θαυματουργικής του παρουσίας, το θαύμα του Αγίου Φωτός.


Την αλήθεια θα την βρούμε μέσα μας, όχι στο μυαλό, αλλά στην καρδιά μας. Θα την κατανοήσουμε μυστηριακά ζώντας μέσα στην Εκκλησία, συμμετέχοντας στα ιερά της μυστήρια, όντες σε διαρκή μετάνοια και εξομολόγηση, με ταπείνωση και προσευχή. Το θέαμα του επηρμένου άνθρωπου πού προσπαθεί να ταξινομήσει και να ερμηνεύσει τα θαύματα και τα μεγαλεία του Θεού με την ατελή φύση και λογική του, είναι όχι μόνον κωμικό, άλλα και απεχθές. Μόνον αν αφήσουμε με εμπιστοσύνη τον εαυτό μας στην πρόνοια και στην απέραντη Αγάπη του Θεού, μόνον επικαλούμενοι το έλεος και τον φωτισμό Του μπορούμε να αισθανθούμε να καταυγάζεται η ταπεινή μας ύπαρξη από το άκτιστο φως της Τρισηλίου Θεότητος, μπορούμε να βρεθούμε έξω από το Κενό Μνημείο, με τα μάτια της ψυχής μας, αισθανόμενοι το θείον φως της Αναστάσεως.


Ας κλείσουμε λοιπόν τα αφτιά μας σε όσους επιζητούν τον σκανδαλισμό και τον κλονισμό μας. Ας αφήσουμε την χαρά της Αναστάσεως -πού πειραματικά δεν προσδιορίζεται, ούτε αναπαράγεται να γεμίσει την ύπαρξή μας. Κι ας ευχηθούμε το Άγιον Φως, όπως κάθε χρόνο ζωηφόρο εκπηγάζει από τον Πανάγιο Τάφο, να φωτίσει και όσους φέτος άρθρωσαν λόγον αμφισβητήσεως ή ασεβείας, ώστε να βρουν στη ζωή τους τον Ιησού Χριστό, την Ανάσταση, τη Ζωή και το Φως του Κόσμου, πού βοήθα τους ανθρώπους να μην περπατούν απελπισμένοι στο σκοτάδι αλλά να έχουν μέσα τους το ανέσπερο και ιλαρό φως της ζωής, αφού για τους ορθόδοξους χριστιανούς δεν υπάρχει η ανάγκη του θαύματος του Αγίου Φωτός για να αποδειχθεί η ύπαρξη του Θεού, αντιθέτως ο άνθρωπος έχει την ανάγκη του θαύματος, για να στηριχθεί με το έλεος και τους οικτιρμούς του Θεού.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2008


http://www.egolpion.com/holyfire.el.aspx


SOS!!! Αλλάξτε τις ρυθμίσεις σας στο Facebook…

http://www.tsantiri.gr/internet/sos-allaxte-tis-rithmisis-sas-sto-facebook.html
SOS!!! Αλλάξτε τις ρυθμίσεις σας στο Facebook…

SOS !!!!!!!

Το FaceBook άλλαξε και «ξέχασε» να μας το πει.

Κοιτάξτε πάνω στην γραμμή διευθύνσεων του ιντερνετ. Αν βλέπετε http αντί για https δεν έχετε ασφαλή σύνδεση και εύκολα θα παραβιαστεί ο λογαριασμός σας.

Πηγαίνετε στο Λογαριασμός > Ρυθμίσεις λογαριασμού > Ασφάλεια Λογαριασμού > Αλλαγή.

Kλικ στο κουτάκι που λέει «ασφαλής περιήγηση» και Αποθήκευση.

Το facebook το έχει βάλει αυτόματα στο ανενεργό!

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Δείτε την τελετή αφής του Αγίου Φωτός στα Ιεροσόλυμα [βίντεο]

http://www.tsantiri.gr/kosmos/dite-tin-teleti-afis-tou-agiou-fotos-sta-ierosolima-vinteo.html
Δείτε την τελετή αφής του Αγίου Φωτός στα Ιεροσόλυμα [βίντεο]

Βίντεο και πλάνα από την τελετή του Αγίου Φωτός στα Ιεροσόλυμα σήμερα.
Την ώρα που οι καμπάνες ηχούσαν χαρμόσυνα, μέσα σε ζητωκραυγές πλήθους πιστών ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος Γ’ έφερε, όπως κάθε χρόνο, το Άγιο φως σε ολόκληρο το χριστιανικό κόσμο, μέσα από τον Ιερό Ναό της Αναστάσεως των Ιεροσολύμων.

Νωρίτερα, ο τάφος είχε σφραγιστεί με κερί ενώ εκπρόσωποι των δογμάτων αλλά και η αστυνομία είχαν ελέγξει προσεκτικά το χώρο για να αποκλείσουν την ύπαρξη εστίας φωτιάς. Λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι ο Πατριάρχης στάθηκε μπροστά στο ιερό κουβούκλιο του Παναγίου Τάφου, διάκονοι του έβγαλαν τα άμφια και εισήλθε εντός φορώντας ένα λευκό στιχάρι. Λίγα λεπτά αργότερα το θαύμα έγινε. Το άγιο φως ήρθε και πάλι στη γη ενώ το πλήθος των προσκυνητών δεν συγκρατούσε τον ενθουσιασμό του ξεσπώντας σε χειροκροτήματα. Όταν βγήκε ο Πατριάρχης από το Ναό του Τάφου με τις δάδες των 33 κεριών, όλοι έσπευσαν να πάρουν το φως από τα χέρια του, μέσα σ΄ένα κλίμα κατάνυξης.
Πλήρες ρεπορτάζ μπορείτε να διαβάσετε εδώ:
Μέσα σε κλίμα κατάνυξης έγινε η τελετή αφής του Αγίου Φωτός

Επίσης δείτε το ερασιτεχνικό βίντεο με τους Παλαιστίνιους Ορθόδοξους έξω από το Ναό της Αναστάσεως να πανηγυρίζουν με το δικό τους ιδιαίτερο τρόπο.





Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Ο Πούτιν χλευάζει τις ΗΠΑ!!!

http://www.antinews.gr/2011/04/20/97609/

Ο πρωθυπουργός της Ρωσίας, Βλαντίμιρ Πούτιν, χλεύασε σήμερα το μεγάλο δημοσιονομικό έλλειμμα των ΗΠΑ, κατηγορώντας την Ουάσινγκτον ότι κατακλύζει τις παγκόσμιες αγορές με υποτιμημένα δολάρια.

“Δείτε το εμπορικό ισοζύγιό τους, το δημοσιονομικό έλλειμμα, το χρέος των ΗΠΑ”, είπε ο Πούτιν παρουσιάζοντας τον ετήσιο απολογισμό της κυβέρνησης στους βουλευτές της Δούμας.

“Εμείς δεν έχουμε τίποτα τέτοιο και ελπίζω ότι αυτό δεν θα μας συμβεί ποτέ”, πρόσθεσε, καταχειροκροτούμενος από τους βουλευτές.

“Για αυτούς όμως είναι πιο εύκολο. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να τυπώσουν χρήμα”, είπε ο Πούτιν, κατηγορώντας την Ουάσινγκτον ότι “συμπεριφέρεται σαν χούλιγκαν”, κατακλύζοντας τις αγορές με υποτιμημένα δολάρια.

Την Δευτέρα, ο οίκος αξιολόγησης Standard & Poor’s εκτίμησε ως “σταθερή” προς “αρνητική” την προοπτική του χρέους των ΗΠΑ.

Εθνικές εκλογές στις 19 Ιουνίου; Στο φουλ οι μηχανές της Ιπποκράτους!

http://www.kourdistoportocali.com/default.aspx?pageid=5597


Εθνικές εκλογές στις 19 Ιουνίου, ετοιμάζει και πολύ σωστά η Ιπποκράτους, σύμφωνα με πληροφορίες μας.

Ο πρωθυπουργός έχει συνειδητοποιήσει ότι χρειάζεται να έχει νωπή την λαική έγκριση σε όλα όσα πρόκειται ν ακολουθήσουν.

Τι πιο αυτονόητο από την προσφυγή στις κάλπες σε μια συγκυρία που η ΝΔ-SATURN δεν μπορεί ν αρθρώσει πειστικό λόγο εναλλακτικής πολιτικής.

Ο χρόνος για τη προσφυγή στις κάλπες, μετράει αντίστροφα…

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΣΟΚ: Οι Σκοπιανοί χτίζουν ομοίωμα της «Καμάρας» στα Σκόπια!!!

http://www.tsantiri.gr/apokalypseis/apokalipsi-sok-i-skopiani-chtizoun-omioma-tis-kamaras-sta-skopia.html
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΣΟΚ: Οι Σκοπιανοί χτίζουν ομοίωμα της «Καμάρας» στα Σκόπια

Είχαμε ασφαλείς πληροφορίες ότι στα Σκόπια οικοδομούνται δημόσια κτίρια και μνημεία που να παραπέμπουν σε «μακεδονικό – βυζαντινό» πολιτισμό. Οι Σκοπιανοί, ως Σλάβοι και Βούλγαροι, δεν έχουν καμία σχέση με τον ελληνικό και ρωμαϊκό πολιτισμό που κυριάρχησε για αιώνες στην περιοχή. Αν και τα Σκόπια υπήρξαν ελληνική πόλη στο παρελθόν, κατά το μεσαίωνα και αργότερα, στερούνται μνημείων που να τους δίνουν το αλλυτρωτικό «χρώμα» που επιθυμούν οι τωρινοί τους κυβερνήτες. Έτσι, σκέφθηκαν, αφού δεν έχουμε μνημεία ας φτιάξουμε μερικά. Μνημεία και δημόσια κτίρια που να μας κάνουν να μοιάζουμε με Μακεδόνες, Ρωμαίους και Βυζαντινούς.

Ο ρεπόρτερ μας ξεκίνησε για τη σλαβοβουλγαρική πόλη με μια αποστολή. Να εντοπίσει τα οικοδομήματα και να τα φωτογραφίσει. Το πρώτο, σαν έφτασε, ήταν εύκολο. Η πόλη θυμίζει εργοτάξιο. Το δεύτερο ήταν σχετικά δύσκολο, γιατί οι φωτογραφίες απαγορεύονται. Ωστόσο, για τους ρεπόρτερ του tsantiri.gr τίποτα δεν είναι απαγορευτικό.

Σας παρουσιάζουμε λοιπόν την «Καμάρα» των Σκοπίων, ένα δημιούργημα του… «μακεδονικού» πολιτισμού και άλλα ελληνότροπα μέγαρα που κατασκευάζουν. Ακολουθεί το email του απεσταλμένου μας:

Η φωτογραφία αναπαριστά την Καμάρα στην Θεσσαλονίκη και ακριβώς δεξιά είναι η πλατεία των Σοπίων η κεντρική. Και ο δρόμος αυτός που δείχνει η φωτογραφία είναι ο κεντρικός δρόμος των Σκοπίων δίπλα ακριβώς από το μεγάλο Εμπορικό Κέντρο των Σκοπίων όπου μέσα σε αυτό υπάρχει και ένα κατάστημα σούπερ μάρκετ του Βερόπουλου.
Στην πλατεία κατασκευάζουν και κτίρια με αρχαία ελληνική όψη από μπετόν αρχικά και μαρμαροκονιαμα στην συνέχεια ώστε οπτικά να μοιάζουν μαρμάρινα από πληροφορίες θα φτιάξουν τον Παρθενώνα των Σκοπίων και τα βυζαντινά της Θεσσαλονίκης. Απομένει να δούμε εάν θα χτίσουν και ομοίωμα του Λευκού Πύργου.

Υ.Γ. [Για να γελάσουμε και λίγο...] Πληροφορίες που λένε ότι οι Σκοπιανοί, μετά την Καμάρα «μαϊμού», θα φτιάξουν μια σειρά από «μαϊμούδες» μνημεία, όπως έναν Λευκό Πύργο, μια Ακρόπολη, έναν πύργο του Άιφελ, ίσως και ένα Στόουνχεντζ και θα μετονομάσουν τα Σκόπια σε δημοκρατία της Ντίσνεϋλαντ, για να δηλώσουν υπερήφανοι και γνήσιοι απόγονοι του Γκούφι, του Μίκυ και -φυσικά- του Ντόλαντ Ντακ, ελέγχονται από τον απεσταλμένο μας…



Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου