https://www.antinews.gr/59995/politiki/kai-tros-kai-pseydesai/
Το περασμένο φθινόπωρο είχα την ευκαιρία μιας ενδιαφέρουσας συνομιλίας με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη, στο περιθώριο εκδήλωσης που διοργάνωσε στα πέριξ του Ευγενίδειου Ιδρύματος κορυφαίος της ναυτιλίας μας.
Μεταξύ τυρού και αχλαδίου, έθεσα στον κύριο υπουργό το ερώτημα αν υπάρχει θέμα κατάργησης του μεταφορικού ισοδύναμου. Της επιδότησης δηλαδή στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των μόνιμων, βάσει Ε9, κατοίκων, αλλά και των υπαλλήλων επιχειρήσεων στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα και στον Αργοσαρωνικό.
Πρόκειται για ένα ωραίο μέτρο που έλαβε ο αείμνηστος υφυπουργός του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός (δεν τα έκανε όλα στραβά ή αριστερά, έκανε και κάτι καλό), το οποίο ανακούφισε όλους τους κατοίκους των νησιών, ειδικά της άγονης γραμμής, οι οποίοι είχαν τεράστιο οικονομικό πρόβλημα στις μετακινήσεις τους μετά την έκρηξη στις τιμές της ακτοπλοΐας.
Κατάσταση η οποία θα επιδεινωθεί τα επόμενα χρόνια, όταν οι εταιρίες (στο πλαίσιο εφαρμογής της ευρωπαϊκής ατζέντας της πράσινης ανάπτυξης) θα κληθούν να αντικαταστήσουν τις μηχανές των πλοίων με νέες, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, και μοιραία θα μετακυλίσουν το κόστος στους χρήστες. Δηλαδή, στην τιμή των εισιτηρίων που πληρώνουν οι επιβάτες!
Για να θέσω το ερώτημα στον υπουργό κάτι είχε πάρει το αυτί μου… Τρώγαμε… κουκιά εκείνη την ώρα, αγαπημένα του Χιώτη εφοπλιστή, και ο υπουργός μού μίλησε με ειλικρίνεια και ευθύτητα για το σχέδιό του να αρχίσει από τη φετινή χρονιά, το 2024, τη σταδιακή κατάργηση του μεταφορικού ισοδύναμου λόγω του δυσβάσταχτου κόστους για τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Την επόμενη μέρα το έγραψα πρωτοσέλιδο στην εφημερίδα μας. Το τι ακολούθησε έχει ενδιαφέρον, γιατί το ίδιο συμβαίνει ακόμη και σήμερα κάθε φορά που αποκαλύπτω/αποκαλύπτουμε ένα μυστικό της κυβέρνησης που δεν πρέπει να κοινολογηθεί πριν από την ώρα του.
Είτε αφορά το μεταφορικό ισοδύναμο είτε μια συνομιλία του πρωθυπουργού με τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ ή την Πρόεδρο της Δημοκρατίας είτε τη συρρίκνωση των κοινωνικών επιδομάτων.
Είχαμε μπροστά μας και ευρωεκλογές τότε, κι αυτά απαγορευόταν να γίνουν γνωστά. Κατά τα λοιπά, ο… λαϊκισμός είναι αποκλειστικό προνόμιο της Αριστεράς… Η Δεξιά δεν λαϊκίζει. Απλώς, και τρώει και ψεύδεται, όπως η διάσημη «Σούζι» της Ρένας Βλαχοπούλου.
Την ίδια μέρα με τη δημοσίευση της αποκάλυψής μας για την κατάργηση του μεταφορικού ισοδύναμου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, κατ’ εντολήν προφανώς του πρωθυπουργού, διέψευσε κατηγορηματικά το δημοσίευμα της εφημερίδας μας, ενώ το υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία μας ενημέρωνε για τα ποσά σε εκατομμύρια ευρώ που έχει δεσμεύσει για το έτος 2024 για την καταβολή του μεταφορικού ισοδύναμου.
Συνεργάτης του υπουργού, ο οποίος αγνοούσε τη συνομιλία που είχα μαζί του, με κάλεσε για να μου διαψεύσει σε υψηλούς τόνους κάθε πρόθεση του κυρίου υπουργού να καταργήσει το ισοδύναμο. Αλλά αυτή δεν ήταν μια σκέψη του κυρίου Στυλιανίδη -για να λέμε του στραβού το δίκιο-, αλλά του εκσυγχρονιστικού ιερατείου του Μεγάρου Μαξίμου και του υπουργείου Οικονομίας, το οποίο κόβει ό,τι βρει μπροστά του. Και φορολογεί ό,τι βρει μπροστά του, ακόμη και τα φιλοδωρήματα. Απάντησα στον συνεργάτη του υπουργού «ας δώσουμε χρόνο για να δούμε ποιος θα δικαιωθεί και ποιος θα διαψευστεί».
Χθες το πρωί, μόλις άνοιξα το mail μου, έπεσε πάνω στην ακόλουθη επιστολή που μου ήρθε από το Επιμελητήριο Κυκλάδων:
«Αγαπητέ κ. Κοττάκη,
Παρακαλώ όπως αναδείξετε το θέμα της ΜΗ καταβολής του μεταφορικού ισοδύναμου, τόσο προς τις επιχειρήσεις όσο και προς τους κατοίκους των νησιών. Η παρούσα κυβέρνηση προσπαθεί, σιωπηρά, να το καταργήσει.
Με εκτίμηση,
Σπύρος Κρυστάλλης».
Δεν θέλω να προσθέσω πολλά πράγματα σ’ αυτές τις πέντε γραμμές. Δεν έχω την όρεξη, πραγματικά. Από το περιεχόμενό της προκύπτει -και αυτό μπορώ μόνο να επισημάνω- ποιος λέει την αλήθεια στους Έλληνες και ποιος τους λέει συστηματικά ψέματα.
Λυπάμαι για την παράταξή μου… Και ελπίζω η σύντομη αυτή η επιστολή να ξυπνήσει κάποιους για την καταβολή του μεταφορικού ισοδύναμου, αντί της σιωπηρής ΜΗ καταβολής του, άλλως παύσης πληρωμών που προωθεί ο πολυδύναμος και πολυμήχανος εκσυγχρονισμός του Μεγάρου Μαξίμου.
Αυτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου