Η τηλεοπτική αυτή σειρά, όπως είναι γνωστό, αποτελεί μια Νοτιο-Κορεάτικη παραγωγή που σημείωσε παγκόσμια επιτυχία. Η Αμερικανική εκδοχή της που ακολούθησε, ήταν επίσης μεγάλη επιτυχία.
Η αλα – Τούρκα εκδοχή της όμως, προκειμένου να πουληθεί εκτός Τουρκίας σε «ανταγωνιστικές» τιμές, σαν τουρκικό τζάμπα πράγμα, έπρεπε να τοποθετηθεί στο κρεββάτι του Προκρούστη (δηλαδή της τουρκικής προπαγάνδας) προκειμένου να «προσαρμοστεί» καταλλήλως.
Το πρώτο λοιπόν ιδιότυπο «επίτευγμα» του ΣΚΑΙ της 26/8/2021 ήταν το όργιο της τουρκικής προπαγάνδας που μετέδιδε επί πέντε περίπου τηλεοπτικά λεπτάγια το «χρέος προς την πατρίδα» ενός νεαρού Τούρκου, που πήγαινε στρατιώτης σε μια «τελετή» πλημμυρισμένη από τούρκικες σημαίες, εμβατήρια και τις ιαχές «Bizim Asker, Hepimiz Asker» (Ο δικός μας στρατιώτης, όλοι μας στρατιώτες – βλπ. στις σημειώσεις Νο 1).
Ανάλογες «παρεμβάσεις» στην Νοτιο – Κορεάτικη σειρά παρατηρήθηκαν με πολλές «προσθήκες» στο σενάριο, π.χ. των κατεχόμενων εδαφών της Κυπριακής Δημοκρατίας και την επίδειξη της σημαίας του ψευδοκράτους-μαριονέτα που εγκατέστησαν οι Τούρκοι στην μαρτυρική Κύπρο, την συνεχή επίδειξη τουρκικής σημαίας μέσα σε νοσοκομείο ή ακόμα και μέσα σε καφενείο κ.α.π.
Το δεύτερο ιδιότυπο «επίτευγμα» του ΣΚΑΙ της 26/8/2021 ήταν η κατάληψη μιας εκ των τελευταίων θέσεων τηλεθέασης της prime time στο δυναμικό κοινό. Η τηλεοπτική αυτή σειρά βέβαια, από τις 6Ιουλίου 2021 που μεταδίδεται, ποτέ δεν σκαρφάλωσε στην κορυφή της τηλεθέασης, ενώ δεν της είναι καθόλου άγνωστες οι τελευταίες θέσεις. Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που η σειρά, από 30 Αυγούστου 2021, μεταφέρθηκε από την βραδινή ζώνη (prime time) του σταθμού, στην απογευματινή ζώνη – την ίδια ακριβώς ώρα που μεταδίδεται και η τουρκοσειρά του ΣΤΑΡ.
Το τρίτο, ιδιότυπο «επίτευγμα» του ΣΚΑΙ της 26/8/2021 ήταν το ρεκόρμετάδοσης 77 διαφημιστικών μηνυμάτων, ανεξάρτητα από την χαμηλή τηλεθέαση που είχε η τουρκική σειρά. Όσοι έτυχε να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο επεισόδιο θα βαρέθηκαν να βλέπουν δεκάδες διαφημιστικά μηνύματα – πολλά σε επανάληψη δύο, τρείς, ακόμα και πέντε φορές – όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος που ίσως και να πιστεύει πως μεταδίδοντας πέντε διαφημιστικά μηνύματα μέσα στην ίδια εκπομπή τουρκικής προπαγάνδας, θα δημιουργηθούν ουρές έξω από τα καταστήματα της!
Ολόκληρο πάντως τον μήνα Αύγουστο, το σύνολο των διαφημιστικών μηνυμάτων που μεταδόθηκαν από τον ΣΚΑΙ στην αλα-Τούρκα απόδοση του «Γιατρού» ήταν μειωμένα περισσότερο από 20%.
Τον προηγούμενο μήνα, από 6 έως 31 Ιουλίου 2021, μέσα σε αφόρητη ζέστη και 3 μέρες πραγματικού καύσωνα, μεταδόθηκαν 1.052
Τον Αύγουστο μεταδόθηκαν 830 διαφημιστικά μηνύματα, ενώ καταργήθηκαν τελείως οι μεταδόσεις Σαββάτου & Κυριακής
Οι δέκα κορυφαίες σε διαφημιστικά μηνύματα εταιρίες οι οποίες «τροφοδότησαν» την τουρκική προπαγάνδα από τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ, τον μήνα Αύγουστο 2021, ήταν οι εξής:
ΣΚΑΙ – ΟΙ 10 ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΑΣ – ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Α/Α | Εταιρία | Αρ. διαφημίσεων |
1 | Procter & Gamble Ελλάς Μ.Ε.Π.Ε. | 107 |
2 | Ο.Π.Α.Π. | 44 |
3 | Sanofi-Aventis | 35 |
4 | ΑΒ Βασιλόπουλος | 34 |
5 | Beiersdorf | 31 |
6 | Ferrero SpA, COSMOTE- ΓΕΡΜΑΝΟΣ (έκαστος) | 28 |
7 | JACOBS DOUWE EGBERTS | 24 |
8 | ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, Nintendo (έκαστος) | 22 |
9 | ΠΛΑΙΣΙΟ | 20 |
10 | My Market, Pepsico (έκαστος) | 19 |
Δεν υπολογίζονται διαφημίσεις μεταμεσονύκτιων μεταδόσεων
Πηγή: Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκικών Σειρών ΙΗΑ
Γενικά πάντως, κάτι ο Αύγουστος που είναι μήνας μειωμένης διαφήμισης, κάτι η έκτακτη επικαιρότητα που αφαίρεσε τρείς μέρες μετάδοσης για τις πυρκαγιές, κάτι η κατακραυγή με τα κίνητρα–«επιστροφές» που παρέχονται σε συνεργάτες τηλεοπτικών σταθμών για να μαζέψουν πολλές διαφημίσεις από ευκολόπιστους διαφημιζόμενους τουρκοσειρών, μείωσαν σημαντικά τις διαφημίσεις και τα αντίστοιχα έσοδα και στους δύο τηλεοπτικούς σταθμούς.
Όσον αφορά το ΣΤΑΡ, τον Αύγουστο του 2021 τα «χρυσά αργύρια» των διαφημιστικών εσόδων της σειράς, ήταν πολύ μειωμένα. Πέρσι τον Αύγουστο (2020) μεταδόθηκαν από το ΣΤΑΡ συνολικά 337 διαφημιστικά μηνύματα ενώ φέτος τον Αύγουστο μόνο 206, δηλαδή μείωση 40% περίπου.
Η μετάδοση της τουρκικής τηλεοπτικής σειράς του ΣΤΑΡ (άρχισε να μεταδίδεται από το έτος 2018) ολοκληρώνει τον τέταρτο κύκλο, αλλά μέχρι το τέλος του πέμπτου κύκλου και του απίστευτα ανόητου τελευταίου επεισοδίου, το οποίο υπάρχει ελεύθερα στο διαδίκτυο, όπως άλλωστε και ολόκληρη η σειρά, θα χρειαστούν πολλοί μήνες ακόμα.
Τρείς μόνο εταιρίες (Δίλεπτες τηλε-πωλήσεις διαφόρων προϊόντων και Procter & Gamble) κάλυψαν το 67% όλων των διαφημίσεων του Αυγούστου στο ΣΤΑΡ. Οι πέντε κορυφαίες σε διαφημιστικά μηνύματα εταιρίες οι οποίες «τροφοδότησαν» την τουρκική προπαγάνδα «ήπιας ισχύος» από τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ τον μήνα Αύγουστο 2021, ήταν οι εξής:
ΣΤΑΡ – ΟΙ 5 ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΑΣ/ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Α/Α | Εταιρία | Αρ. διαφημίσεων |
1 | Diamant (Δίλεπτες τηλεπωλήσεις διαφόρων προϊόντων) | 76 |
2 | Procter & Gamble Ελλάς Μ.Ε.Π.Ε. | 43 |
3 | Medi Jeunesse (τηλεπωλήσεις) | 19 |
4 | Ο.Π.Α.Π. | 18 |
5 | My Market (Όμιλος Παντελιάδη) | 14 |
Πηγή: Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκικών Σειρών ΙΗΑ
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο Ατζούν Ιμραλί (ο κύριος που συμμετείχε στις κιτς φιέστες του Ρ. Τ. Ερντογάν και της μαριονέτας – Τατάρ στα κατεχόμενα εδάφη της Κυπριακής Δημοκρατίας, στις 20 Ιουλίου 2021, για να «πανηγυρίσει» την κατάκτηση εδαφών της Κυπριακής Δημοκρατίας), συνεχίζει ακάθεκτος την συνεργασία του με τον ΣΚΑΙ και το ΣΤΑΡ.
Οι τηλεοπτικές παραγωγές «The Voice Of Greece» (γυρνάνε ολόκληρη την Ελλάδα «για να βρούνε ταλέντα»), «ΚΑΤΙ ΞΑΝΑΨΗΝΕΤΑΙ» και «TOP CHEF» για λογαριασμό του ΣΚΑΙ καθώς και η τηλεοπτική παραγωγή «Shopping star» για λογαριασμό του ΣΤΑΡ, ελέγχονται από τον εντιμότατο κύριο Ατζούν Ιμραλί.
Το τουρκικό «τζάμπα πράμα» προσφέρει μπόλικο χρήμα και σίγουρα κέρδη και στους δύο τηλεοπτικούς σταθμούς που δεν καταδέχονται να εξετάσουν άλλες «παραμέτρους» των δραστηριοτήτων του εντιμότατου κυρίου Ατζούν.
Όλες ανεξαιρέτως οι εταιρίες, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που τροφοδότησαν με διαφημιστικό χρήμα τις δύο τηλεοπτικές σειρές τουρκικής προπαγάνδας τον μήνα Αύγουστο 2021 βρίσκονται εδώ.
Tο Ιnternational Hellenic Association (μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός, μη κομματικός οργανισμός με έδρα το Delaware) απευθύνει και πάλι έκκλησηστις διάφορες εταιρίες που τροφοδοτούν με διαφημιστικά μηνύματα την τουρκική προπαγάνδα στην ελληνική τηλεόραση από χρήματα των πελατών τους, να δώσουν ρητές οδηγίες στις διαφημιστικές τους εταιρίες ή στα mediashops με τα οποία συνεργάζονται, ώστε να σταματήσουν κάθε διαφημιστική παρουσία σε τουρκοσειρά.
Εμείς στο ΙΗΑ θα συνεχίσουμε να μην παρακολουθούμε κανένα πρόγραμμα των τηλεοπτικών σταθμών ΣΤΑΡ και ΣΚΑΙ μέχρι να σταματήσουν την καθημερινή μετάδοση τουρκικής προπαγάνδας μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι.
Θα συνεχίσουμε να μην αγοράζουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που πληρώνουν από την δική μας τσέπη διαφημιστικό χρήμα στις τουρκοσειρές.
Κάθε μήνα θα μελετάμε προσεκτικά τις αναλυτικές καταστάσεις Εταιριών/ Προϊόντω
Η μετάδοση ύπουλης τουρκικής προπαγάνδας για τον «γενναίο Τούρκο στρατιώτη» μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, πρέπει κάποτε να σταματήσει. Η ευθύνη δεν ανήκει μόνο στους γνωστούς, λιγοστούς, καναλάρχες αλλά σε όλους μας!
Σ η μ ε ι ώ σ ε ι ς: (1) Το σχετικό απόσπασμα τουρκικής προπαγάνδας της 26/8/2021 βρίσκεται στην ιστοσελίδα του ΣΚΑΙ (κάντε κλικ εδώ) στο χρονικό σημείο 1.15.10. Μόλις το απόσπασμα «αποσυρθεί», μπορείτε να το δείτε από το πρωτότυπο που υπάρχει ελεύθερα στο διαδίκτυο, στην αρχή-αρχή του 55ου επεισοδίου (κάντε κλικ εδώ) (2) Εάν επιθυμείτε να διαμαρτυρηθείτε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ για την μετάδοση τουρκικής προπαγάνδας μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, μπορείτε να τηλεφωνείτε καθημερινά στο τηλεφωνικό κέντρο 210 4800 170 – 4 ή να αποστείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα διαμαρτυρίας στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του καναλιού μέσω της ιστοσελίδας https://www.skai.
Επιτροπή «Τουρκοσειρών» του ΙΗΑ
Περισσότερες πληροφορίες στην ενότητα ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΕΣ 2020/21
International Hellenic Association
Delaware U.S.A
www.professors-phds.com
ihahellas@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου