Ένας διαγωνισμός ο οποίος αποτελεί παράδοση σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες εδώ και δεκαετίες καθιερώθηκε και στην Ελλάδα, με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, από το 2011.
Ο διαγωνισμός, ανοικτός σε όλους τους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των ερευνητικών ινστιτούτων της Ελλάδας, συνδυάζει ιδανικά το φρέσκο και δημιουργικό πνεύμα της νέας γενιάς με την εμπειρία και την γνώση των Πανεπιστημιακών τους δασκάλων. Στόχος, η δημιουργία νέων, καινοτόμων και ολοκληρωμένων προϊόντων διατροφής τα οποία θα αξιοποιούνται εμπορικά από την Βιομηχανία Τροφίμων.
Στην Γαλλία, από το έτος 2000, στο πλαίσιο του διαγωνισμού ECOTROPHELIA στον οποίο συμμετέχουν εκατοντάδες φοιτητές από διάφορα Γαλλικά Πανεπιστήμια, έχουν δημιουργηθεί περισσότερα από 100 διαφορετικά προϊόντα, 25 από τα οποία έχουν ήδη αξιοποιηθεί από την Γαλλική Βιομηχανία Τροφίμων κυκλοφορώντας στην Γαλλική –και όχι μόνο- αγορά. Ήδη, ο διαγωνισμός αυτός έχει μετατραπεί και σε Ευρωπαϊκό, με την συμμετοχή των νικητών κάθε Ευρωπαϊκής χώρας που εφαρμόζει τον διαγωνισμό (Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Ισλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Ρωσία, Σλοβενία, Ελλάδα).
Στην Ελλάδα ο διαγωνισμός αυτός διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2011 από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων με καταπληκτικά αποτελέσματα: Η νικήτρια ομάδα του Ελληνικού διαγωνισμού (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο) απέσπασε το χρυσό βραβείο και στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό με το προϊόν Da Vero, ένα προϊόν που συνδυάζει την διατροφική αξία των θαλασσινών με την οικολογική αξιοποίηση των μερών προϊόντων της βιομηχανίας τροφίμων, σε μια πολύ νόστιμη και υγιεινή διατροφική επιλογή. Το προϊόν έχει αξιοποιηθεί από την Ελληνική βιομηχανία τροφίμων και κυκλοφορεί στην Ελληνική αγορά με ξεχωριστή επιτυχία.
Η επιτυχία επαναλήφθηκε και το 2014: Η νικήτρια ομάδα του Ελληνικού διαγωνισμού (Ομάδα τμήματος επιστήμης τροφίμων και διατροφής του ανθρώπου, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών), απέσπασε στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό το αργυρό βραβείο ECOTROPHELIA με το καινοτόμο προϊόν Carobites: Πρόκειται για ένα επιδόρπιο – σνακ οικολογικού χαρακτήρα, υψηλής διατροφικής αξίας και χαμηλών λιπαρών – και όχι μόνο: Το προϊόν συνδυάζει επίσης την φυσική γλυκύτητα του χαρουπιού με την καινοτόμο τεχνολογία των εδώδιμων επικαλύψεων. Και το προϊόν αυτό έχει αξιοποιηθεί από την Ελληνική βιομηχανία τροφίμων και κυκλοφορεί στην Ελληνική αγορά με ιδιαίτερη επιτυχία.
Ο φετινός, εθνικός διαγωνισμός ECOTROPHELIA 2018 βρίσκεται σε εξέλιξη και ευχόμαστε στους νικητές να επαναλάβουν τις Ελληνικές επιτυχίες του 2011 και 2014 σε Ευρωπαϊκό επίπεδο: Στις 16 Μαρτίου 2018 έληξε η προθεσμία υποβολής προτάσεων και στις 26 Ιουνίου 2018 θα ανακοινωθούν οι νικητές και θα απονεμηθούν σε ειδική εκδήλωση, τα βραβεία: Χρυσό βραβείο (χρηματικό έπαθλο και συμμετοχή της ομάδας στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό ECOTROPHELIA στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων «SIAL», στο Παρίσι, 21-25/10/2018, με όλα τα έξοδα μετάβασης και διαμονής πληρωμένα), Αργυρό και χάλκινο βραβείο (με χρηματικά έπαθλα) και τιμητικά βραβεία (Βραβείο Καλύτερης Παρουσίασης, Βραβείο Καλύτερου Πλάνου Μάρκετινγκ & Εμπορίας).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : Στην Ελλάδα ολοένα και περισσότεροι, ευαισθητοποιημένοι καταναλωτές προσέχουν τις αγοραστικές τους συνήθειες ώστε να βοηθήσουν την χώρα και (τελικά) την ίδια τους την τσέπη στην αντιμετώπιση της πολύχρονης οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας. Άλλωστε, όσο Αγοράζουμε Ελληνικά, υπάρχει ελπίδα!
Πολύ περισσότερο όταν τα προϊόντα που αγοράζουμε αποτελούν ένα μοναδικό συνδυασμό του παλμού και της δημιουργικής φαντασίας της νέας γενιάς με την Ελληνική βιομηχανία τροφίμων – ένα κλάδο που αποτελεί την πιο μεγάλη βιομηχανική δύναμη της χώρας (αριθμός επιχειρήσεων / ακαθάριστη προστιθέμενη αξία), τον πιο σημαντικό εργοδότη της εγχώριας μεταποίησης σε εποχές πρωτοφανούς ανεργίας και τον πρώτο εξαγωγικό κλάδο με θεμελιώδη ρόλο στην εθνική μας οικονομία αφού «ψαλιδίζει» το επικίνδυνο άνοιγμα που ήδη υπάρχει μεταξύ των εισαγωγών και των εξαγωγών της χώρας μας!
Έχουμε λοιπόν κάθε υποχρέωση σαν καταναλωτές να επιβραβεύουμε με την προτίμηση μας τα νέα, ολοκληρωμένα προϊόντα διατροφής, τρόφιμα ή ποτά, που είναι –μεταξύ άλλων- καινοτόμα, λαμβάνουν υπόψη την οικολογική-καινοτομία, μας προτείνονται από τα φρέσκα μυαλά της νέας Ελληνικής γενιάς και αξιοποιούνται εμπορικά από την πολύτιμη για τη χώρα Ελληνική βιομηχανία τροφίμων!
Αλήθεια, τι άλλο θα μπορούσαμε να θέλουμε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου