Τα ανύπαρκτα «πρακτικά»
Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΑΣΧΕΙ ΦΟΒΕΡΑ ΑΠΟ ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ (FREEDOM OF INFORMATION)
Το γράψαμε στο παρελθόν. Μυστικά ‘deals’ (νέα λέξη στο κυπριακό λεξικόγιο) άδικες και δίχως εξουσιοδότηση διαπραγματεύσεις, λαμβάνουν χώρα πίσω από κλειστές πόρτες. Με ξένους και δικούς μας βοηθούς μάγειρους, σε ξένες χώρες και ορεινά θέρετρα. Για μας δίχως εμάς. Και μετά κλειδώνονται όλα στο σκότος, αγνοώντας τους πολίτες.
Σύμφωνα με τον διακεκριμένο Αμερικανό δικαστή Damon J. Keith: «Οι δημοκρατίες πεθαίνουν πίσω από κλειστές πόρτες…΄Όταν η κυβέρνηση αρχίζει να κλείνει πόρτες, επιλεκτικά ελέγχει τις πληροφορίες που δικαιωματικά ανήκουν στο λαό. Επιλεκτική πληροφόρηση είναι παραπληροφόρηση» (Πηγή -Detroit Free Press v Ashcroft 2002).
Επίσης παραπέμπω στο εξαίρετο άρθρο του Καθηγητή Δρ. Κλέαρχου Α. Κυριακίδη «Οι τρομεροί παραλληλισμοί μεταξύ της ‘Διάσκεψης του Μονάχου το 1938 και της ‘Διάσκεψης για την Κύπρο’ 2017’: http://agora-dialogue.com/ 2017/06/26/democracies-die- behind-closed-doors/
Προσχέδιο λύσης
Μάθαμε ότι ο ΓΓ του ΟΗΕ κ. Αντόνιο Γκουτέρες, στις 6ης Ιουλίου 2017 είχε και προσχέδιο συμφωνίας που θα ανακοίνωναν οι δύο πλευρές. Αλλά τα δίπλωσε επικαλούμενος ότι δεν κατάλαβε τι του είπε ο Τούρκος Υπ. Εξωτερικών. (‘Πολίτης΄ 30.7.2017).Καμία άλλη πληροφόρηση. (Θυμίζει το προσχέδιο του Βρετ. Υπ. Εξωτερικών και Κοινοπολιτείας Τζέιμς Κάλλαχαν και πάλιν στη Γενεύη στις 13.8.1974, όπως και τις ΄Συμφωνίες Λονδίνου’ το 1959…)
Τα «πρακτικά» που δεν είναι «πρακτικά»
Στη Λευκωσία μετά την αντιδικία Προέδρου Αναστασιάδη με τον Νορβηγό ΄Αιντε για το τι έγινε στην Ελβετία, μας είπαν θα αποκάλυπταν «καταπελτικά» πρακτικά στις 26 Ιουλίου 2017 (Χρ. Χαραλάμπους Sigmalive 25.7.2017).
Την επομένη ο Πρόεδρος επικαλούμενος επέμβαση του ΓΓ του ΟΗΕ κλείδωσε τα «καταπελτικά» πρακτικά. Θα τα δώσουν στον ΟΗΕ, στα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας και αξιωματούχους της ΕΕ. ΄Όχι όμως στους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αυτοί δεν αξίζουν ενημέρωσης.
Πέραν της υποταγής προς ξένα κέντρα (και δεν είμαι σίγουρη αν ήταν μόνο από τον ΓΓ του ΟΗΕ) μάθαμε ότι στην πραγματικότητα δεν κρατήθηκαν ‘πρακτικά’ αλλά πρόκειται για σημειώσεις που κράτησε στις 6 Ιουλίου 2017 ο διαπραγματευτής κ. Ανδρέας Μαυρογιάννης! Δηλαδή τίποτα δεν έχουν δικό τους, τα μόνα … πρακτικά που θα επικρατήσουν θα είναι εκείνα του Νορβηγού ΄Ειντε!
Οι ανευθυνότητες Υπ. Εξωτερικών κ. Ιωάννη Κασουλίδη
Την επομένη ο Πρόεδρος επικαλούμενος επέμβαση του ΓΓ του ΟΗΕ κλείδωσε τα «καταπελτικά» πρακτικά. Θα τα δώσουν στον ΟΗΕ, στα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας και αξιωματούχους της ΕΕ. ΄Όχι όμως στους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αυτοί δεν αξίζουν ενημέρωσης.
Πέραν της υποταγής προς ξένα κέντρα (και δεν είμαι σίγουρη αν ήταν μόνο από τον ΓΓ του ΟΗΕ) μάθαμε ότι στην πραγματικότητα δεν κρατήθηκαν ‘πρακτικά’ αλλά πρόκειται για σημειώσεις που κράτησε στις 6 Ιουλίου 2017 ο διαπραγματευτής κ. Ανδρέας Μαυρογιάννης! Δηλαδή τίποτα δεν έχουν δικό τους, τα μόνα … πρακτικά που θα επικρατήσουν θα είναι εκείνα του Νορβηγού ΄Ειντε!
Οι ανευθυνότητες Υπ. Εξωτερικών κ. Ιωάννη Κασουλίδη
Στις 30 Ιουλίου 2017 στο MEGA ONE ο κ. Κασουλίδης «Αποκάλυψε μάλιστα ότι σε ενδεχόμενη λύση του κυπριακού είναι όλα συμφωνημένα στο θέμα του Φυσικού Αερίου, λέγοντας ότι όλα τα έσοδα θα τα μοιράζονται οι Ε/κ και οι Τ/κ. «Θα υπάρχει το ταμείο», πρόσθεσε, «και τα 5/6 θα πηγαίνουν στην τ/κ κοινότητα για έργα υποδομής ενώ το υπόλοιπο 1/6 θα καταλήγει στους Ε/κ».
Δημοσιογράφος – « Και το ενεργειακό μπορεί να παίξει ρόλο όσον αφορά τη λύση του Κυπριακού;»
Κασουλίδης – « Όχι τώρα, είναι εντελώς ανεξάρτητο. Εμείς τι θέλουμε τώρα, θέλουμε να μάθουμε και ξέρετε αυτά τα πράγματα δεν είναι με το να μαντέψεις, και υπάρχει μεγάλο ποσοστό αποτυχίας στις διατρήσεις, εε, θέλουμε να μάθουμε τι έχει αυτός ο βυθός της Κυπριακής ΑΟΖ. Σε αυτό το στάδιο είμαστε. Της διερεύνησης, δεν είμαστε στο στάδιο της εκμετάλλευσης και των εσόδων».
Δημοσιογράφος – «Γι΄αυτό δεν μπαίνει στο τραπέζι όσο αφορά τη συζήτηση για λύση του Κυπριακού τώρα..»
Κασουλίδης – «Μα στο τραπέζι στην ενδεχόμενη λύση του Κυπριακού είναι ήδη συμφωνημένα. Ότι όλα τα έσοδα θα τα μοιράζονται οι Ελληνοκύπριοι και οι Τουρκοκύπριοι, θα υπάρχει το ταμείο και πέρααν, έσοδα από εκεί τα 5/6 θα τα παίρνει η τουρκοκυπριακή κοινότητα για έργα οικοδομής και ΕΝΑ ΜΟΝΟΝ ΕΚΤΟΝ η ελληνοκυπριακή».
Αδιευκρίνιστη… διευκρίνηση
Μετά το σάλο ο κ. Κασουλίδης «ξεκαθάρισε ότι η αναφορά του δεν έχει καμία σχέση με το Ταμείο για τους υδρογονάνθρακες. Είπε ότι αναφερόταν στον ομοσπονδιακό αναπτυξιακό προϋπολογισμό μετά τη λύση, ο οποίος για τα πρώτα χρόνια μέχρι να φθάσει το επίπεδο της τουρκοκυπριακής κοινότητας με εκείνο της ελληνοκυπριακής κοινότητας, θα είναι 5/6 για την τ/κ κοινότητα και 1/6 για την ε/κ». (www.offisite.com 30.7.2017).
Στο βίντεο όμως ο κ. Κασουλίδης δεν κάνει καμία αναφορά σε «ομοσπονδιακό αναπτυξιακό προυπολογισμό». Γιατί, λοιπόν, δεν ξεκαθαρίζει τι «είναι ήδη συμφωνημένο» για τη μοιρασιά του θαλάσσιου πλούτου και το «ταμείο»; ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΠΕΡΙΛΑΜΜΒΑΝΟΜΕΝΗΣ ΤΗΣ «ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ» ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕ Ο κ. ΚΑΣΟΥΛΙΔΗΣ.
Νόμος περί ελευθερίας στην πληροφόρηση
Αυτές οι περιπτώσεις αντιδημοκρατικών διαδικασιών και παραγνώρισης των πολιτών καταπατώντας τα δικαιώματα των στην ελευθερία πληροφόρησης υπογραμμίζουν την άμεση ανάγκη μιας σύγχρονης νομοθεσίας Freedom of Information Act. Από το 1960 η Κυπριακή Δημοκρατία πάσχει από δημοκρατική ελευθερία στην πληροφόρηση και μέχρι να γίνει πράξη μια τέτοια νομοθεσία τέτοιες αυθαίρετες πρακτικές με πρωτόγνωρη περιφρόνηση της νοημοσύνης και των δικαιωμάτων των κατά τα άλλα ευρωπαίων πολιτών της ΚΔ, θα συνεχίζονται από τους υπερόπτες ξένους και ανεύθυνους κυβερνώντες.
Μετά το σάλο ο κ. Κασουλίδης «ξεκαθάρισε ότι η αναφορά του δεν έχει καμία σχέση με το Ταμείο για τους υδρογονάνθρακες. Είπε ότι αναφερόταν στον ομοσπονδιακό αναπτυξιακό προϋπολογισμό μετά τη λύση, ο οποίος για τα πρώτα χρόνια μέχρι να φθάσει το επίπεδο της τουρκοκυπριακής κοινότητας με εκείνο της ελληνοκυπριακής κοινότητας, θα είναι 5/6 για την τ/κ κοινότητα και 1/6 για την ε/κ». (www.offisite.com 30.7.2017).
Στο βίντεο όμως ο κ. Κασουλίδης δεν κάνει καμία αναφορά σε «ομοσπονδιακό αναπτυξιακό προυπολογισμό». Γιατί, λοιπόν, δεν ξεκαθαρίζει τι «είναι ήδη συμφωνημένο» για τη μοιρασιά του θαλάσσιου πλούτου και το «ταμείο»; ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΠΕΡΙΛΑΜΜΒΑΝΟΜΕΝΗΣ ΤΗΣ «ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ» ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕ Ο κ. ΚΑΣΟΥΛΙΔΗΣ.
Νόμος περί ελευθερίας στην πληροφόρηση
Αυτές οι περιπτώσεις αντιδημοκρατικών διαδικασιών και παραγνώρισης των πολιτών καταπατώντας τα δικαιώματα των στην ελευθερία πληροφόρησης υπογραμμίζουν την άμεση ανάγκη μιας σύγχρονης νομοθεσίας Freedom of Information Act. Από το 1960 η Κυπριακή Δημοκρατία πάσχει από δημοκρατική ελευθερία στην πληροφόρηση και μέχρι να γίνει πράξη μια τέτοια νομοθεσία τέτοιες αυθαίρετες πρακτικές με πρωτόγνωρη περιφρόνηση της νοημοσύνης και των δικαιωμάτων των κατά τα άλλα ευρωπαίων πολιτών της ΚΔ, θα συνεχίζονται από τους υπερόπτες ξένους και ανεύθυνους κυβερνώντες.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο το Κοινοβούλιο θέσπισε το Νόμο Για την Ελευθερία στην Πληροφόρηση το 2000 και θεσμοθέτησε το δικαίωμα του πολίτη να έχει πρόσβαση στη πληροφόρηση από κυβερνητικά τμήματα. Στις ΗΠΑ υπογράφτηκε από τον Πρόεδρο Lyndon B. Johnson στις 4 Ιουλίου 1966 και εφαρμόστηκε το 1967.
Γιατί στη Κυπριακή Δημοκρατία ο πολίτης να στερείται τέτοιου δικαιώματος και να τυγχάνει τέτοιας επαίσχυντης περιφρόνησης και αδιαφάνειας όταν στις χώρες τους (Βρετανοί, Αμερικανοί και άλλοι) είναι υποχρεωμένοι να λογοδοτούν στο πολίτη; Και γιατί να το ανέχονται οι κυβερνώντες στην ΚΔ αλλά και οι ίδιοι οι πολίτες;
*Ερευνήτρια/δημοσιογράφος
Freedom of Information Act 2000
Parliament of the United Kingdom
Long title
An Act to make provision for the disclosure of information held by public authorities or by persons providing services for them and to amend the Data Protection Act 1998 and the Public Records Act 1958; and for connected purposes.
Citation
2000 c. 36
Territorial extent
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου