Εν
Αγίω Όρει 19 Ιαν/1 Φεβ 2017
Αγίου
Μάρκου Εφέσου του Ομολογητού
ΣΧΟΛΙΑ ΔΙΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥ
ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
ΤΗΣ ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ.
Ἡ ἐπιτροπὴ τῆς Ἱερᾶς
Κοινότητος γράφει:
“Συναισθανόμενοι
τὴν εὐθύνη τῆς ἁγιορειτικῆς ὁμολογιακῆς
παραδόσεως, ἀλλὰ καὶ διὰ τὴν ἐν Χριστῷ
σωτηρίαν ἑνός ἑκάστου μέλους τῆς
στρατευομένης Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας,
λαμβάνοντας ὑπ᾽ὄψιν ὅσα σχετικὰ
ἔχουν εἰπεῖ καὶ γράψει νεώτεροι καὶ
παλαιότεροι Ἅγιοι Πατέρες, οἱ ὁποῖοι
εἶναι ἡ μοναδικὴ ἐγγύησις τῆς ἐν
ἁγίῳ Πνεύματι πορείας τῆς Ἐκκλησίας,
ἡ Ἱερὰ Κοινότης πρὸ τῆς Συνόδου,
ἐζήτησεν τὰς τροποποιήσεις εἰς τὰ
προσυνοδικὰ κείμενα:
1ον
νὰ μὴ ἀναγνωρισθοῦν οἱ ἑτερόδοξοι
ὡς Ἐκκλησίαι, 2ον
νὰ τονισθῆ ὅτι οἱ διάλογοι μὲ τοὺς
ἑτεροδόξους σκοπεύουν μόνο εἰς τὴν
ἐπιστροφήν των εἰς τὴν Ὀρθοδοξίαν,
3ον
νὰ λάβῃ ἡ Σύνοδος ὑπ᾽ὄψιν τὰς
ἀντιρρήσεις της διὰ τὴν συμμετοχὴν
τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν εἰς τὸ Π.Σ.Ε.
καθὼς καὶ τὴν σαφῆ ἀντίθεσίν της εἰς
τὰς καταδικαζομένας ὑπὸ τῶν Ἱ. Κανόνων
συμπροσευχὰς καὶ 4ον
τὸ θεμελιῶδες αἴτημα νὰ διατυπωθῇ
ὅτι ἔσχατος κριτὴς ἐπὶ θεμάτων πίστεως
εἶναι ἡ συνείδησις τοῦ πληρώματος τῆς
Ἐκκλησίας” ἀλλὰ δυστυχῶς δὲν εἴδαμε
καθόλου νὰ λαμβάνονται αὐτὰ ὑπ᾽ὄψιν,
στὴν Σύνοδο.
Τὸ κείμενο συνεχίζει στὸ
Β´ κεφάλαιο: “ἡ ΑκΜΣ συνεκλήθη τελικῶς
ὑπὸ τὰς γνωστὰς συνθήκας”. Ἂς
ἀναφέρωμεν ὁρισμένας ἐνδεικτικῶς·
1ον
τῆς κατ᾽ἐπιλογὴν προσκλήσεως ὁρισμένων
μόνο ἐπισκόπων, 2ον
τῆς ψηφοφορίας μόνον ὑπὸ τῶν
Προκαθημένων, 3ον
τῆς ὑποχρεωτικῆς ὑπογραφῆς ὑπὸ τῶν
μελῶν χάριν ὁμοφωνίας, 4ον
τῆς ἀποχῆς τεσσάρων
Πατριαρχῶν, 5ον
τῆς ἀθετήσεως τῆς ἐντολῆς τῆς Ἱερᾶς
Συνόδου Ἑλλάδος ὑπὸ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου,
6ον
τῆς ἀσκήσεως βίας ἐπὶ τῶν μελῶν ποὺ
διαφωνοῦσαν κατὰ τὴν ὁμολογία τοῦ
Ἀναστασίου Ἀλβανίας καὶ τοῦ Ἱεροθέου
Ναυπάκτου, 7ον
τῆς παρουσίας αἱρετικῶν τοποτηρητῶν,
8ον
τῆς ἐνεργοῦ συμμετοχῆς γυναικὸς
πράκτορος τῆς CIA,
9ον
τῆς αὐτοεπικυρώσεως τῶν ἀποφάσεων,
10ον τῆς
ὑποχρωτικῆς ἀποδοχῆς αὐτῶν ἐκ μέρους
τοῦ Ὀρθοδόξου πληρώματος, 11ον
τῆς ἀπειλῆς τιμωρίας εἰς ὅσους δὲν
τὶς ἀποδεχθοῦν κ.α.π. πρωτοφανῆ γιὰ
Ὀρθόδοξο Σύνοδο.
Αὐτὸ ποὺ βλέπουμε στὸ Β´
κεφάλαιο εἶναι ὅτι ἀναφέρονται τὰ
δῆθεν θετικὰ σημεῖα τῆς Συνόδου, ἀλλὰ
ἀποσιωποῦνται πολλὰ ἀρνητικά. Τὰ
μόνα θετικὰ σημεῖα τῆς Συνόδου ἦταν
οἱ ἀγῶνες τῶν καλῶν Ἐπισκόπων κατὰ
τῆς «Οἰκουμενικῆς Κίνησης» τοῦ
Οἰκουμενιστοῦ Πατριάρχου.
Πολὺ σωστὰ τὸ κείμενο τῆς
Ἱ. Κοινότητος στὸ Γ´ κεφάλαιο ἐπισημαίνει
σημεῖα στὴν Σύνοδο, τὰ ὁποῖα εἶναι
ἀπαράδεκτα ὅπως·
1ον
ἡ διατύπωσις “ἑτερόδοξοι χριστιανικαὶ
Ἐκκλησίαι” ποὺ σημαίνει ὅτι
ἀντιλαμβάνεται τὴν ἑτεροδοξίαν ὡς
διαφορετικὴν διατύπωσιν τῆς ἴδιας
ἀποστολικῆς πίστεως, 2ον
λείπουν ἐσκεμένως διατάξεις οἱ ὁποῖες
ἀπαγορεύουν ἀναγνώριση βαπτίσματος,
ἱερωσύνης καὶ σώζουσας χάριτος στοὺς
αἱρετικούς, ἐνῶ πουθενὰ δὲν ὑπάρχει
ὁ ὅρος αἱρετικοὶ γιὰ τοὺς ἑτερόδοξους,
οὔτε κἄν ὑπῆρχε ὁ ὅρος ἑτερόδοξοι,
ἀλλὰ προσετέθη κατόπιν λαμπρῶν
θεολογικῶν προσπαθειῶν ὁρισμένων
Ἐπισκόπων.
Ἐπιπλέον στὴν Σύνοδο
ἐγκρίνεται ἡ συμμετοχὴ τῶν Ὀρθοδόξων
εἰς τὸ Π.Σ.Ε. ἐνῶ δὲν ἀπαγορεύθηκαν
οἱ συμπροσευχὲς καὶ δὲν καταδικάστηκαν
οἱ ἀπόψεις τοῦ Π.Σ.Ε. περὶ Ἐκκλησίας
καὶ Βαπτίσματος τῶν αἱρετικῶν, 3ον
ἡ Σύνοδος ἀποφάσισε οἱ διάλογοι νὰ
μὴ διακόπτωνται κι᾽ἂς μὴ ἐπιτυγχάνουν
συμφωνίαν (ἐνῶ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος
γράφει πρὸς Τίτον διὰ τοὺς αἱρετικοὺς·
“αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ
δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼς
ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος” διότι
οἱ ἄκαρποι διάλογοι ἀμβλύνουν τὴν
δογματικὴ εὐαισθησία τῶν θεολόγων
καὶ τοῦ Ὀρθοδόξου πληρώματος.
Τέλος τὸ κείμενο ἐπισημαίνει
καὶ τοὺς προφανεῖς συμβιβασμοὺς εἰς
ζητήματα πίστεως μὲ τὶς μικτὲς ἐπιτροπὲς
τῶν Ἀντιχαλκηδονίων καὶ τῶν (κακῶς
ἀναφερομένων) Ρωμαιοκαθολικῶν, καθ᾽ἡμᾶς
παπικῶν.
Στὸ Δ´ κεφάλαιο τὸ κείμενο
γράφει γιὰ τὴν διατήρηση τῆς ἑνότητος
τῆς Ἐκκλησίας τὴν ὁποία κλονίζει ἡ
ἀσάφεια τῶν συνοδικῶν κειμένων ποὺ
μπορεῖ νὰ δημιουργήσει οἰκουμενιστικὴ
ἑρμηνεία.
Ὅμως ἡ Σύνοδος δὲν ἄφησε
ἀσάφεια, ἀλλὰ φανερὰ νομιμοποίησε
τὸν Οἰκουμενισμὸ μὲ ὅλες τὶς
ἐκδηλώσεις του, δηλαδὴ τὸ Π.Σ.Ε. μὲ
ὅλες τὶς ἀποφάσεις ποὺ ἔχουν ληφθεῖ
ἐκεῖ, ὅπως ἀναγνώριση μυστηρίων,
ἱερωσύνης καὶ ἐκκλησιαστικότητας τῶν
αἱρετικῶν, τοὺς Διαλόγους μὲ τὶς
κοινὲς συμβιβαστικὲς ἀποφάσεις, τὴν
μετάλλαξη Ὀρθοδόξου συνοδικότητος
πρὸς τὸ παπικὸ πρότυπον μὲ προεδρικὸ
πρωτεῖο καὶ ὑποχρεωτικὴ ὁμοφωνία
ὅλου τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος, ἐνῶ
δὲν καταδίκασε αὐτὰ ποὺ ὤφειλε, ὅπως·
1ον
τὴν ἀλλαγὴ τοῦ ἡμερολογίου
ὑπὸ τοῦ Μεταξάκη ποὺ ἔσχισε τὴν
Ἐκκλησία, 2ον
τὴν ἄρση ἀναθεμάτων καὶ ἀναγνώριση
τῶν αἱρετικῶν μυστηρίων ὑπὸ τοῦ
Ἀθηναγόρα, 3ον
τὶς θεωρίες περὶ δύο πνευμόνων καὶ
ἀδελφῶν ἐκκλησιῶν, 4ον
τὴν θεωρία τῶν κλάδων, 5ον
τὶς συμπροσευχὲς στὶς θρονικὲς ἑορτὲς
καὶ ἀλλοῦ ὅπως στὴν Ἀσίζη, 6ον
τοὺς λειτουργικοὺς ἀσπασμοὺς καὶ
τὶς συμπροσευχὲς μὲ ὅλα τὰ θρησκεύματα,
7ον
ἐπισκέψεις σὲ ἑβραϊκὲς συναγωγές,
8ον
τιμητικὲς ἐνέργειες γιὰ τὸ κοράνιο,
9ον
λειτουργικὲς αἰτήσεις τοῦ αἱρετικοῦ
Πάπα ὡς Ἀρχιεπισκόπου Ρώμης ὑπὸ τοῦ
Βαρθολομαίου, ὅπως ἐπίσης καὶ πολλὲς
βλάσφημες δηλώσεις του, ὅπως ·
“ὅλες οἱ θρησκεῖες σώζουν, οἱ πατέρες
ἡμῶν ἔπεσαν θύματα τοῦ ἀρχεκάκου
ὄφεως, οἱ Ἱεροὶ Κανόνες εἶναι τείχη
τοῦ αἴσχους” καὶ ἄλλα πολλά, καὶ
τέλος τὴν καταδίκη ὅσων ἐκαινοτόμησαν.
Μετὰ ἀπὸ ὅλα αὐτὰ πῶς δὲν
εἶναι δικαιολογημένη ἡ διακοπὴ
μνημοσύνου τοῦ κ. Βαρθολομαίου ἂν καὶ
δὲν ὑπεγράφη “ἑνωτικὸς ὅρος” οὔτε
κάποιος Ἐπίσκοπος προσεχώρησεν εἰς
αἵρεσιν, οὔτε ἐκήρυξεν “γυμνὴ τῇ
κεφαλῇ” αἱρετικὰς διδασκαλίας,
ἀλλ᾽ὅμως ἡ Οἰκουμενιστικὴ Κίνηση
ποὺ κατοχυρώθηκε συνοδικὰ εἶναι, ὄχι
μόνον αἵρεση ἀλλὰ κατὰ τὸν ἅγιο
Ἰουστῖνο Πόποβιτς εἶναι παναίρεση,
δηλαδὴ ἕνωση ὅλων τῶν αἱρέσεων καὶ
τὸ ν᾽ἀκολουθῇς ἕναν τοιοῦτον
Πατριάρχην γίνεται αἰτία σχίσματος
καὶ χαροποίησης τῶν ἐχθρῶν τῆς
Ἐκκλησίας.
Τὴν διακοπὴ μνημοσύνου
αἱρετίζοντος Ἐπισκόπου ἐπαινεῖ ὁ
15ος
Κανόνας τής Α κ Β συνόδου καὶ τὴν
ὑπέδειξαν οἱ ἅγιοι Πατέρες μας μὲ τὸ
παράδειγμά τους παλαιὰ ἐπὶ Βέκκου καὶ
πρόσφατα ἐπὶ Ἀθηναγόρα.
Μέχρι τώρα ἡ Ἱ. Κοινότης
ἔστελνε φιλόφρονα γράμματα μετὰ πολλοῦ
σεβασμοῦ στὸν Πατριάρχη ἐκφράζοντας
καὶ ὀλίγη ἀνησυχία γιὰ τὰ οἰκουμενιστικὰ
ἀνοίγματα καὶ ἐκεῖνος ἀπαντοῦσε
καθησυχαστικά. Τὸ ἴδιο κάνει καὶ τώρα
χωρὶς ὅμως ἀποτέλεσμα.
Ὁρισμένοι Πατέρες ἀποφάσισαν,
ἑπόμενοι τοῖς ἁγίοις Πατράσι, δραστικὴ
ἀντιμετώπιση τῆς Παναιρετικῆς πτώσεως
τοῦ Πατριάρχου, δηλαδὴ τὴν διακοπὴ
μνημοσύνου ποὺ ἐπιβάλλεται ἀπὸ τοὺς
Ἱ. Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας.
Γι᾽αὐτὸ παρακαλοῦμε τὰ
Μοναστήρια μας νὰ μὴ μᾶς διώκουν γιὰ
τὴν εὐαισθησία μας στὰ θέματα τῆς
πίστεως, διότι γι᾽αὐτὸ ἀπαρνηθήκαμε
τὰ ἐγκόσμια, τὴν οἰκογένεια, τὰ πάντα
καὶ ἀφιερωθήκαμε στὸν Χριστὸ καὶ
ἀλλοίμονο ἂν χάσουμε τὴν Ὀρθόδοξη
Ἐκκλησία, τὴν μόνη σώζουσα.
Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ φώτισε
τοὺς ὑπευθύνους τῆς Ἐκκλησίας μας νὰ
μὴ βυθίσουν τὸ σκάφος της μέσα στὰ
κύματα τῆς Νέας Ἐποχῆς, τῆς Νέας Τάξης
Πραγμάτων τῆς Παγκοσμιοποίησης καὶ
τοῦ γνήσιου τέκνου τους τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Ὑπεραγία Θεοτόκε βοήθησε
τοὺς ὑπευθύνους τοῦ Περιβολιοῦ σου
νὰ σταθοῦν στὸ ὕψος τῶν περιστάσεων
καὶ νὰ κρατήσουν τὴν παράδοση τοῦ
Ἁγίου Ὄρους ὡς θεματοφύλακος τῆς
Ὀρθοδοξίας.
Μοναχὸς Παΐσιος Ἁγιορείτης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου