Σήμερα, Παρασκευή 24/2/2017, από τις 6:30 το πρωΐ άρχισαν να συγκεντρώνονται 80-100 πιστοί στον Ιερό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος Τριανδρίας Θεσσαλονίκης, όπου θα λειτουργούσε ο π. Νικόλαος Μανώλης, εφημέριος του Ι. Ναού και ειδικά εφημέριος αυτής της εβδομάδος κατά το πρόγραμμα του Ι. Ναού. Ως γνωστόν ο π. Νικόλαος, διέκοψε τη μνημόνευση του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης από την Κυριακή 19/2/2017 για θέματα Πίστεως. Έξω από τα σκαλιά του Ναού περίμενε επίσης και σύσσωμο το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο, ενώ η πόρτα του Ιερού Ναού ήταν κλειστή και τα φώτα σβηστά. Κάποια στιγμή έφτασε και ο π. Νικόλαος και περίμενε και αυτός μαζί με το πλήθος, να ανοίξει η πόρτα του Ι. Ναού για να λειτουργήσει.
Να σημειώσουμε εδώ για να διευκρινιστεί ακόμα μία φορά, πως ο ΙΕ΄ ιερός κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου επί Μεγάλου Φωτίου, περί διακοπής Μνημοσύνου του Επισκόπου και αποτείχισης, δεν τέθηκε για να βγάζει τους ιερείς και λαϊκούς εκτός Εκκλησίας. Πως είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο όπως ισχυρίζονται κάποιοι φωστήρες! Αυτό που διαδίδουν αποτελεί βλασφημία προς τους αγίους και Θεοφόρους Πατέρες που τον θέσπισαν. Ούτε απαγορεύει τους ιερείς μετά τη διακοπή του μνημοσύνου του επισκόπου τους να λειτουργούν κανονικά μνημονεύοντας "πάσης επισκοπής Ορθοδόξων". Και φυσικά δεν τίθεται σε αμφισβήτηση η εγκυρότητα αυτών των Μυστηρίων. Αυτό θα αποτελούσε κατάφωρη προσβολή όλων των αγίων που ακολούθησαν τον δρόμο της διακοπής του μνημοσύνου. Όσοι ισχυρίζονται αυτά (και στη μητρόπολη Θεσσαλονίκης πολλοί τα πιστεύουν αυτά δυστυχώς, ελλείψει γνώσεων ή ενδιαφέροντος), είναι στην καλύτερη των περιπτώσεων ακατατόπιστοι και αθεολόγητοι.
Σε μερικά λεπτά έφτασε με το ιδιωτικό του αυτοκίνητο και ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος (Γ.Α.Ε. Θεσσαλονίκης), πανοσιολογιώτατος αρχιμανδρίτης, π. Ιάκωβος Αθανασίου, προϊστάμενος των 2 Ιερών Ναών αγ. Δημητρίου του Πολιούχου και αγ. Θεράποντος (σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες του Ιστολογίου μας, ο π. Ιάκωβος έχει αναλάβει την υπόθεση του π. Νικολάου σε σχέση με τις ανακρίσεις και την κλήση του σε απολογία). Κατέφθασε με συνοδεία 3-4 ατόμων. Ανερχόμενος την μεγαλοπρεπή μαρμάρινη σκάλα του Αγίου Σπυρίδωνα, ως δια μαγείας κτύπησαν οι καμπάνες, ανοίξανε τα φώτα και άρχισε η ακολουθία μέσα στον προ ολίγου κλειδαμπαρωμένο Ναό. Ο αξιοζήλευτος συντονισμός κάθε άλλο παρά τυχαίος μπορεί να θεωρηθεί.
Ο Γ.Α.Ε., εισήλθε στο Ναό, άναψε κερί, προσκύνησε και συναντήθηκε με τον π. Νικόλαο που προσκυνούσε και εκείνος. Ο π. Νικόλαος με τον εντολέα του, ενημέρωσε πως χθες, Πέμπτη βράδυ 23 Φεβρουαρίου, έλαβε από την μητρόπολη “επταήμερη άδεια μετ’ αποδοχών” χωρίς να τη ζητήσει. Η άδεια - πονηρή λύση, δόθηκε δήθεν για την προετοιμασία από μέρους του π. Νικολάου της απολογίας του στην κλήση της Ι. Μητροπόλεως που δημοσιεύσαμε εδώ. Το καθαρό νόημα αυτής όμως, είναι η ύπαρξη επιτακτικού λόγου για τη διαφύλαξη της ειρήνης και της τάξης στη λειτουργία του Ιερού ναού αγ. Σπυρίδωνος Τριανδρίας. Θαρρείς και κάθε φορά που λειτουργεί ο πατήρ, γίνεται πανζουρλισμός από μας στο ναό. Έτσι ερμηνεύεται και η παρουσία διακριτικής αστυνομικής δύναμης με πολιτικά έξω και μέσα στο ναό.
Ο Γ.Α.Ε., εισήλθε στο Ναό, άναψε κερί, προσκύνησε και συναντήθηκε με τον π. Νικόλαο που προσκυνούσε και εκείνος. Ο π. Νικόλαος με τον εντολέα του, ενημέρωσε πως χθες, Πέμπτη βράδυ 23 Φεβρουαρίου, έλαβε από την μητρόπολη “επταήμερη άδεια μετ’ αποδοχών” χωρίς να τη ζητήσει. Η άδεια - πονηρή λύση, δόθηκε δήθεν για την προετοιμασία από μέρους του π. Νικολάου της απολογίας του στην κλήση της Ι. Μητροπόλεως που δημοσιεύσαμε εδώ. Το καθαρό νόημα αυτής όμως, είναι η ύπαρξη επιτακτικού λόγου για τη διαφύλαξη της ειρήνης και της τάξης στη λειτουργία του Ιερού ναού αγ. Σπυρίδωνος Τριανδρίας. Θαρρείς και κάθε φορά που λειτουργεί ο πατήρ, γίνεται πανζουρλισμός από μας στο ναό. Έτσι ερμηνεύεται και η παρουσία διακριτικής αστυνομικής δύναμης με πολιτικά έξω και μέσα στο ναό.
Η άδεια αυτή όπως υποστήριξε ο π. Νικόλαος είναι παράνομη, διότι δεν προηγήθηκε σχετικό αίτημά του και από πουθενά δεν προβλέπεται ¨αναγκαστική χορήγηση άδειας¨. Η εν λόγω ενέργεια συνιστά παράβαση καθήκοντος εκ μέρους του Μητροπολίτη κ. Ανθίμου και κανονικά θα πρέπει να ανασταλεί με νέο έγγραφο που να επιτρέπει στον ίδιο να τελεί τις θείες λειτουργίες ως νόμιμος εφημέριος στην εφημερία του. Ο Γ.Α.Ε., είπε πως αυτός έχει εντολή από τον μητροπολίτη να λειτουργήσει σήμερα και αν θέλει ο π.Νικόλαος να συλλειτουργήσει είναι ευπρόσδεκτος. "Δε θα έπρεπε π. Νικόλαε να μη μνημονεύετε το όνομα του μητροπολίτη, δεν είναι σωστό". Φυσικά ο Γ.Α.Ε., γνωρίζει θεολογία, αλλά “ξεχνάει” ορισμένα σημεία της… Δυστυχώς πολλοί κάνουν επιλεκτική χρήση των γραφών και των παραδόσεων της Πίστης μας. Άλλωστε είναι πολύ διαδεδομένη στις μέρες μας η άποψη πως όλοι είμαστε πατέρες ισάξιοι με τους αγίους Πατέρες, παρεμβαίνοντας στα έργα τους, κόβοντας και ράβοντας κατά το συμφέρον μας. Το τεκμήριο της αγιότητας θα το κερδίσουμε όμως κατ αυτόν τον τρόπο; Έχουμε τις ευλογίες τους; (Με νέο άρθρο θα αναδείξουμε όσες αιρετίζουσες και πλάνες διδαχές είπε στο σύντομο κήρυγμα ο π. Ιάκωβος στο τέλος της θ. Λειτουργίας που ακολούθησε και θα λάβει την ανάλογη θεολογική απάντηση από τον π. Νικόλαο σε προσεχή Ομιλία του).
Η μοναδική διέξοδος που προτάθηκε στον π.Νικόλαο ήταν “..να κάνει μήνυση..” στον Μητροπολίτη Άνθιμο. Μετά την εξέλιξη αυτή, την “υποχρεωτική βελούδινη άδεια”, την οποία δημοσιεύουμε παρακάτω, ο π. Νικόλαος αποχώρησε μη θέλοντας να κάνει χρήση του δικαιώματος που του δίνει ο νόμος, θεωρώντας πως πατρονάρεται έτσι και η δική του αντίδραση. Χαιρέτησε τους πιστούς που παραβρέθηκαν εκεί και αποχώρησε.
Συμπέρασμα:
Είναι φανερό πως η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, δεν έχει θεολογικά ή εκκλησιολογικά επιχειρήματα με τα οποία θα μπορούσε να απαγορεύσει τον π. Νικόλαο να λειτουργήσει. Δεν έχει τέτοια επιχειρήματα ώστε να καταρρίψει τους ιερούς κανόνες που επιβάλλουν τη διακοπή του μνημοσύνου, δηλαδή την διακοπή της πνευματικής σχέσης με τον επίσκοπο που κηρύττει αίρεση με δημόσιους λόγους ή έργα. Άλλωστε ο κανόνας απαγορεύει ρητά την τιμωρίατου ιερέως που κόβει το μνημόσυνο και επιβάλλει τον έπαινο εκείνου από την Εκκλησία. Οπότε εφήρμοσαν κατά παράβαση του καθήκοντος τη μέθοδο της “αδείας μετ αποδοχών”. Μια πράξη φαινομενικά πατρική, που κρύβει όμως δόλια μεθόδευση και εμπάθεια. Διαβάστε το σχετικό μητροπολιτικό έγγραφο που κατά παράκληση του π. Νικολάου το δημοσιεύουμε:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου