Γιατί
ακόμα και όταν η αγάπη είναι δεδομένη,
η αγάπη είναι κάτι που μαθαίνεται
Μοναδικά
εκπαιδευτικά προγράμματα για τη
συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών
Αέρινη
Πόλη
H Αέρινη Πόλη είναι μια ομάδα που σχεδιάζει και υλοποιεί πρωτοπόρα εκπαιδευτικά προγράμματα βασισμένα στις ανάγκες του σήμερα των σχολείων της χώρας μας.
Ένα μέρος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Αέρινης Πόλης έχει βασιστεί στο πρόγραμμα "Επικοινωνία δίχως βία, για σχολεία δίχως βία" (2011-2012) που διοργάνωσε το Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη (ΚΕΔΕ), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
H Αέρινη Πόλη είναι μια ομάδα που σχεδιάζει και υλοποιεί πρωτοπόρα εκπαιδευτικά προγράμματα βασισμένα στις ανάγκες του σήμερα των σχολείων της χώρας μας.
Ένα μέρος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Αέρινης Πόλης έχει βασιστεί στο πρόγραμμα "Επικοινωνία δίχως βία, για σχολεία δίχως βία" (2011-2012) που διοργάνωσε το Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη (ΚΕΔΕ), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η φιλοσοφία μας
Όραμα και φιλοσοφία της Αέρινης Πόλης είναι η δημιουργική και ειρηνική συνύπαρξη και επικοινωνία.
Ονειρευόμαστε παιδιά και εφήβους, που θα μεγαλώνουν μέσα στον σεβασμό και την αυτοεκτίμηση, που θα μπορούν να χαράζουν την προσωπική τους πορεία και θα μοιράζονται τη ζωή με τους γύρω τους με τρόπους υγιείς και δημιουργικούς.
Κεντρική μας ιδέα είναι ότι η υγιής επικοινωνία (στην σχολική τάξη, μέσα στην οικογένεια, ανάμεσα σε φίλους, αλλά και όπου χρειάζεται συνύπαρξη) μαθαίνεται.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΤΗΣ ΑΕΡΙΝΗΣ ΠΟΛΗΣ
1.
Μαθαίνουμε για τις διαφωνίες και τις
συγκρούσεις
Συνήθως φοβόμαστε τις διαφωνίες . Δουλεύοντας όμως με τις διαφωνίες και τις συγκρούσεις μπορούμε να έρθουμε κοντύτερα στον άλλο, αλλά και σε πλευρές του εαυτού μας που αγνοούμε.
Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους μαθητές, να γνωρίσουν καλύτερα τις ομάδες που συμμετέχουν, όπως είναι η σχολική τους τάξη και να μπορούν να ανακαλύπτουν τρόπους ώστε να επεξεργάζονται τις διαφωνίες τους.
Συνήθως φοβόμαστε τις διαφωνίες . Δουλεύοντας όμως με τις διαφωνίες και τις συγκρούσεις μπορούμε να έρθουμε κοντύτερα στον άλλο, αλλά και σε πλευρές του εαυτού μας που αγνοούμε.
Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους μαθητές, να γνωρίσουν καλύτερα τις ομάδες που συμμετέχουν, όπως είναι η σχολική τους τάξη και να μπορούν να ανακαλύπτουν τρόπους ώστε να επεξεργάζονται τις διαφωνίες τους.
2.
Βάζουμε όρια. Λέμε «ως εδώ!»
Αναγνωρίζουμε, θέτουμε και σεβόμαστε τα όρια. Πώς τα χρησιμοποιούμε στις σχολικές και διαπροσωπικές μας σχέσεις; Σ' αυτό το πρόγραμμα μαθαίνουμε για τα όρια, και τρόπους να μιλήσουμε γι αυτά, να τα καταλαβαίνουμε και να τα σεβόμαστε στην καθημερινή μας ζωή. Τα όρια μοιάζουν να είναι ένας πολύτιμος χάρτης για τη ζωή μας και τις σχέσεις μας με τους δασκάλους, τους συμμαθητές μας και για όλες γενικά τις σχέσεις μας .
Στόχος του προγράμματος είναι να γίνει μια εισαγωγή στα παιδιά της έννοιας των ορίων και της χρησιμότητας τους στη διευκόλυνση της ζωής μας και των σχέσεών μας.
3. Τί γίνεται με τις προσωπικές μας δυσκολίες;
Φόβος, θυμός, ζήλεια... αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα και τις ανάγκες μας και εξερευνούμε τρόπους ανάγνωσης και διαχείρισης τους. Σε μια τόσο δύσκολη εποχή, το πρόγραμμα αυτό έχει σκοπό να εκφράσουν οι μαθητές τις προσωπικές τους δυσκολίες, αλλά και να καταλάβουν πώς μπορούν να τις εκμεταλλευτούν για να μάθουν ή να βρουν τους δικούς τους τρόπους. Απλώς συνειδητοποιώντας τις και εκφράζοντας τις, έχει ήδη γίνει ένα μεγάλο βήμα απελευθέρωσης.
Στόχος του προγράμματος είναι να εκφράσουν δημιουργικά οι μαθητές τις προσωπικές τους δυσκολίες, αλλά και να καταλάβουν, πώς μπορούν να μάθουν από αυτές και να βρουν τους δικούς τους τρόπους αντιμετώπισης.
4. Επικοινωνία: Οι διαφορετικές φωνές στο ίδιο καράβι:
Όσο μαθαίνουμε πώς να μιλάμε πιο συγκεκριμένα για τις ανάγκες μας, κατανοούμε τον εαυτό μας και τους άλλους καλύτερα.
Πότε χρησιμοποιούμε την γλώσσα της καμηλοπάρδαλης και πότε την γλώσσα του τσακαλιού; Που χρησιμεύει η κάθε μία;
Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές να εμπνευστούν από την διαφορετικότητα των φωνών και να ανακαλύψουν νέους τρόπους επικοινωνίας, ώστε να κατανοήσουν περισσότερο τον εαυτό τους, αλλά και τους άλλους.
5. Περπατώντας, με τα παπούτσια σου (Η αξία της ενσυναίσθησης):
Ενσυναίσθηση, είναι η ικανότητα να δούμε από την οπτική γωνία του άλλου ανθρώπου, να προσπαθήσουμε να βιώσουμε τα συναισθήματα του και να επικοινωνήσουμε μαζί του, αποφεύγοντας οποιαδήποτε κριτική.
Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση, μέσα από γεγονότα της καθημερινής σχολικής ζωής.
Αναγνωρίζουμε, θέτουμε και σεβόμαστε τα όρια. Πώς τα χρησιμοποιούμε στις σχολικές και διαπροσωπικές μας σχέσεις; Σ' αυτό το πρόγραμμα μαθαίνουμε για τα όρια, και τρόπους να μιλήσουμε γι αυτά, να τα καταλαβαίνουμε και να τα σεβόμαστε στην καθημερινή μας ζωή. Τα όρια μοιάζουν να είναι ένας πολύτιμος χάρτης για τη ζωή μας και τις σχέσεις μας με τους δασκάλους, τους συμμαθητές μας και για όλες γενικά τις σχέσεις μας .
Στόχος του προγράμματος είναι να γίνει μια εισαγωγή στα παιδιά της έννοιας των ορίων και της χρησιμότητας τους στη διευκόλυνση της ζωής μας και των σχέσεών μας.
3. Τί γίνεται με τις προσωπικές μας δυσκολίες;
Φόβος, θυμός, ζήλεια... αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα και τις ανάγκες μας και εξερευνούμε τρόπους ανάγνωσης και διαχείρισης τους. Σε μια τόσο δύσκολη εποχή, το πρόγραμμα αυτό έχει σκοπό να εκφράσουν οι μαθητές τις προσωπικές τους δυσκολίες, αλλά και να καταλάβουν πώς μπορούν να τις εκμεταλλευτούν για να μάθουν ή να βρουν τους δικούς τους τρόπους. Απλώς συνειδητοποιώντας τις και εκφράζοντας τις, έχει ήδη γίνει ένα μεγάλο βήμα απελευθέρωσης.
Στόχος του προγράμματος είναι να εκφράσουν δημιουργικά οι μαθητές τις προσωπικές τους δυσκολίες, αλλά και να καταλάβουν, πώς μπορούν να μάθουν από αυτές και να βρουν τους δικούς τους τρόπους αντιμετώπισης.
4. Επικοινωνία: Οι διαφορετικές φωνές στο ίδιο καράβι:
Όσο μαθαίνουμε πώς να μιλάμε πιο συγκεκριμένα για τις ανάγκες μας, κατανοούμε τον εαυτό μας και τους άλλους καλύτερα.
Πότε χρησιμοποιούμε την γλώσσα της καμηλοπάρδαλης και πότε την γλώσσα του τσακαλιού; Που χρησιμεύει η κάθε μία;
Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές να εμπνευστούν από την διαφορετικότητα των φωνών και να ανακαλύψουν νέους τρόπους επικοινωνίας, ώστε να κατανοήσουν περισσότερο τον εαυτό τους, αλλά και τους άλλους.
5. Περπατώντας, με τα παπούτσια σου (Η αξία της ενσυναίσθησης):
Ενσυναίσθηση, είναι η ικανότητα να δούμε από την οπτική γωνία του άλλου ανθρώπου, να προσπαθήσουμε να βιώσουμε τα συναισθήματα του και να επικοινωνήσουμε μαζί του, αποφεύγοντας οποιαδήποτε κριτική.
Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση, μέσα από γεγονότα της καθημερινής σχολικής ζωής.
6. (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ) Εμβαθύνοντας στη φωνή του τσακαλιού και της καμηλοπάρδαλης
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αφορά ομάδες που έχουν παρακολουθήσει κάποιο από τα 4 πρώτα εισαγωγικά εκπαιδευτικά μας προγράμματα, που αναφέρονται παραπάνω.
Στόχος του προγράμματος είναι να εξασκηθούν οι μαθητές περισσότερο στην Επικοινωνία δίχως βία, μέσα από τη γλώσσα του τσακαλιού και της καμηλοπάρδαλης.
7. (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ) Συνομιλώντας με τον πλανήτη Γη. (Πρόγραμμα συνδυαστικής μάθησης, περιβαλλοντικής και συναισθηματικής αγωγής)
Μέσα από ένα οικολογικό παραμύθι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τα οικολογικά προβλήματα και να προτείνουν τις δικές τους λύσεις, συνδυάζοντας το με την έκφραση των συναισθημάτων που νιώθουν γι αυτά τα θέματα.
Στόχος του προγράμματος είναι να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να μάθουν να δουλεύουν συνδυαστικά πάνω σ' ένα θέμα, χρησιμοποιώντας τη συναισθηματική τους νοημοσύνη.
8. (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ) Όλα αυτά που είμαι εγώ! (Η αξία της αυτοεκτίμησης)
Οι μαθητές ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν και να αγκαλιάσουν όλες τις πλευρές του εαυτού τους. Ταλέντα, δυσκολίες, ανάγκες, επιθυμίες, όνειρα.Tο πρόγραμμα είναι κατάλληλα διαμορφωμένο, ώστε να βοηθήσει τόσο τα επιθετικά όσο και τα ντροπαλά παιδιά.
Στόχος του προγράμματος είναι η καλλιέργια της αυτοεκτίμησης του κάθε μαθητή.
Τα
προγράμματα αφορούν παιδιά
νηπιαγωγείου,δημοτικού και γυμνασίου
(προσαρμοσμένα στην κάθε ηλικιακή
ομάδα).
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΙΧΩΣ ΒΙΑ ( Μ. Β. Rosenberg )
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΙΧΩΣ ΒΙΑ ( Μ. Β. Rosenberg )
-
Εκπαίδευση από το ΚΕΔΕ (Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη) 2011-2012 Υπό την Αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α .
-
Βασισμένη στις πιο σύγχρονες ανάγκες των ελληνικών σχολείων - η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε με ενεργή συμμετοχή Ελλήνων εκπαιδευτικών.
-
Διευκολύνει την ροή της επικοινωνίας.
-
Εστιάζει στην έκφραση των συναισθημάτων και των αναγκών μας με τέτοιο τρόπο ώστε να ενδυναμώνεται η κατανόηση και ο σεβασμός.
-
Βοηθάει να απαλυνθούν ενοχές, φόβοι, ντροπή και θλίψη.
-
Συμβάλλει, ώστε να βρεθούν λύσεις που βασίζονται στην κατανόηση, τον σεβασμό και την κοινή συναίνεση.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΕΡΙΝΗΣ ΠΟΛΗΣ:
-
Αποτελούν γνωστικά εργαλεία για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού (bullying).
-
Πραγματοποιούνται από ειδικά εκπαιδευμένους παιδαγωγούς – εμψυχωτές – ψυχολόγους
-
Δρουν σε ατομικό επίπεδο, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να γνωρίσουν πτυχές των συναισθημάτων τους
-
Κυρίως δρουν σε ομαδικό επίπεδο, δίνοντας εργαλεία για εξερεύνηση των κοινών τόπων, αλλά και των διαφορών.
-
Όλα τα προγράμματα είναι βιωματικά, με βασικά εργαλεία την τέχνη του χοροθεάτρου, τη ζωγραφική, εξειδικευμένες ασκήσεις και ομαδικά παιχνίδια.
-
Ενθαρρύνουν την ενδυνάμωση και την αλληλεπίδραση της ομάδας, την επικοινωνία και την έκφραση μέσα από τη γλώσσα, τη μουσική, την κίνηση, τη δραματοποίηση και την εικαστική προσέγγιση
-
Διαρκούν είναι 1.30 ώρα (Για τα νήπια διαρκούν 1 ώρα και 15 λεπτά)
-
Ο μέγιστος αριθμός ανά πρόγραμμα είναι 25 παιδιά/έφηβοι.
-
Οι ηλικίες των παιδιών που μπορούν να παρακολουθήσουν τα προγράμματα είναι προνήπια, νήπια, παιδιά δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου, ενώ τα προγράμματα διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ηλικιακές ομάδες.
-
Στο τέλος του προγράμματος, προτείνεται στους δασκάλους σχετική βιβλιογραφία και δίνεται το εγχειρίδιο της «Επικοινωνίας Δίχως Βία» . Επίσης, κάθε παιδί παίρνει μαζί του φύλλο εργασίας με αναφορές στα κύρια σημεία των προγραμμάτος – δημιουργία του παιδιού.
ΚΟΣΤΟΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ
Η Αέρινη Πόλη βασίζει τη λειτουργία της αποκλειστικά στα εισιτήρια.Στις πολύ δύσκολες εποχές που αντιμετωπίζουμε όλοι και θέλοντας τα προγράμματα μας να είναι προσιτά διατηρούμε το κόστος στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο, των 5 ευρώ όταν τα προγράμματα πραγματοποιούνται στο χώρο του σχολείου και των 7 ευρώ, στον συνεργαζόμενο χώρο, το Θέατρο Αλκμήνη (Αλκμήνης 8, Γκάζι) (αύξηση τιμής λόγω ενοικίασης του χώρου). Υπάρχει κατόπιν συννενόησης, για κάποιον αριθμό παιδιών που δεν έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν, η δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα προγράμματα δωρεάν.
Επίσης, υπάρχουν ειδικές προσφορές στις περιπτώσεις που υπάρχει ενδιαφέρον για παρακολούθηση περισσότερων προγράμματων,όπως και για τη συμμετοχή περισσότερων τμημάτων του ίδιου σχολείου. Ρωτήστε μας!
Άλλες δράσεις
της Αέρινης Πόλης
Ετήσιος κύκλος
του προγράμματος Επικοινωνία Δίχως Βία
για σχολεία
Εργαστήρια για
γονείς και παιδιά
Παιδικά πάρτυ
Επικοινωνία:
Υπεύθυνος
εκπαιδευτικών προγραμμάτων:
Αντώνης Μπέρτος-
Ψυχολόγος Ε.Κ.Π.Α
Τηλ 2108610811 &
6981780402
Επισκεφθείτε την
ιστοσελίδα μας για περισσότερες
πληροφορίες
σχετικά με τα
προγράμματα και τις δράσεις της Αέρινης
Πόλης
www.aerinipoli.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου