http://hellasforce.com/2015/06/09/%CE%BC%CE%B5-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%83%CE%AE-%CF%87%CE%B1%CF%81%CE%AC-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B5-%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CF%8C%CF%82/
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ – Η ΕΛΛΑΔΑ ΛΑΘΡΟ-ΠΟΙΕΙΤΑΙ…
Λιγότεροι από 100.000 μετανάστες συνυπολογιζομένων των τέκνων θα αποκτήσουν ελληνική ιθαγένεια σύμφωνα με το νομοσχέδιο, δήλωσε η αναπληρωτής υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Τασία Χριστοδουλοπούλου, μιλώντας στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής για το νομοσχέδιο σχετικά με τον Κώδικα Ιθαγένειας.
«Ζητήσαμε στοιχεία από τις υπηρεσίες μας σχετικά με το πόσοι μπορούν να ενταχθούν στο νόμο. Δεν θα φτάσουν ούτε στις 100.000 μαζί με τα παιδιά» είπε χαρακτηριστικά, εμφανώς στεναχωρημένη που δεν θα μπορέσει να δώσει ιθαγένεια σε περισσότερους.
Με το νομοσχέδιο διαφωνεί η ΝΔ, με τον Εισηγητή της Γιώργο Γεωργαντά να επισημαίνει ότι «δίνουμε λάθος σήμα» και «μπαίνουμε σε επικίνδυνους δρόμους».
«Θέλουμε έναν νόμο που να αντέξει στο χρόνο, να μην έχει άλλες δικαστικές περιπέτειες, να είναι συμβατός με το Σύνταγμα» τόνισε η Αναπληρωτής Υπουργός, ζητώντας από τη Βουλή να σταλεί «ένα μήνυμα κοινωνικής ένταξης και αποδοχής στα παιδιά αυτά».
«Η δεύτερη γενιά δεν είναι μετανάστες, γεννήθηκαν εδώ από επιλογή των γονιών τους», είπε και πρόσθεσε: «Τα βλέπουμε καθημερινά, δεν διαφέρουν από τα δικά μας παιδιά, έχουν τις ίδιες προτιμήσεις, τα ίδια αισθητικά πρότυπα».
Η κ. Χριστοδουλοπούλου υπογράμμισε ακόμη τα οφέλη που θα έχει η Ελλάδα «από αυτά τα παιδιά που επιμένουν να μένουν εδώ και είναι επιλογή τους να μένουν εδώ».
Αναφερόμενη στα αρνητικά σχόλια της αντιπολίτευσης επεσήμανε πως «πιστεύουμε ότι το κράτος αποφασίζει με δική του βούληση, διότι αποτελεί κυριαρχικό του δικαίωμα, σε ποιους θα αποδίδει την ιθαγένεια». ΑΝ θεωρούσαμε ότι το να έχεις την ιθαγένεια είναι απαράβατο και σημαντικό θα προσδιόριζε μέσα στο Σύνταγμα με ποιους όρους θα αποδίδεται η ιθαγένεια, όπως ισχύει σε άλλα συντάγματα. Όμως αποφασίζει να το ρυθμίζει ο κοινός νομοθέτης», σημείωσε η Αναπληρωτής Υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής.
Ακόμη επεσήμανε ότι «υπάρχει σύγχυση ότι είναι άλλο η ιθαγένεια και άλλο η υπηκοότητα. Για το ελληνικό νομικό σύστημα είναι ταυτόσημες έννοιες. Η υπηκοότητα ήταν μία έννοια που χρησιμοποιούνταν πάρα πολύ επί βασιλείας και πλέον δεν χρησιμοποιείται. Πλέον ο Κώδικας μιλά για ιθαγένεια και δεν γίνεται να αποδίδεις στον ένα υπηκοότητα και στον άλλο ιθαγένεια».
Με βάση το νομοσχέδιο
Για τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα τίθενται τρεις προϋποθέσεις για την απόκτηση ιθαγένειας:
νόμιμη πενταετής παραμονή από ένα τουλάχιστον γονέα
το παιδί να έχει γεννηθεί μέσα στην πενταετία και να έχει εγγραφεί στην Α’ Δημοτικού και
να συνεχίζει να φοιτά όταν υποβάλλει την αίτηση.
Αν ένα παιδί γεννηθεί χωρίς να υπάρχει η πενταετής παραμονή, το δικαίωμα κτήσης της ιθαγένειας αποκτάται μετά από 10 έτη. Επίσης κατά τη στιγμή της δήλωσης για απόκτηση ιθαγένειας ένας από τους δύο γονείς πρέπει να έχει τουλάχιστον μία από τις άδειες που δίνει το κράτος.
Για τα παιδιά που ήρθαν πολύ μικρά εδώ και έχουν σπουδάσει σε ελληνικά σχολεία ορίζεται πως ιθαγένεια μπορεί να αποκτήσει όποιο παιδί έχει τελειώσει την εννεαετή εκπαίδευση.
Με το νομοσχέδιο ενσωματώνονται ακόμη
η οδηγία 2011/98 με την οποία θεσπίζεται ενιαία διαδικασία για άδεια παραμονής και εργασίας και ένα σύνολο δικαιωμάτων για τους πολίτες της Ε.Ε. και τους πολίτες τρίτων χωρών.
η οδηγία 2014/36 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με την οποία καθορίζεται η εποχική εργασία.
Επίσης γίνονται τροποποιήσεις στον Κώδικα Μετανάστευσης, όπου μεταξύ άλλων επαναφέρεται η άδεια παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους και ρυθμίζονται περιπτώσεις για χορήγηση άδειας για εξαιρετικούς λόγους.
Τέλος το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τη σύσταση ενιαίας αρμόδιας διαχειριστικής Αρχής, που θα διαχειριστεί τα προγράμματα για τους πρόσφυγες υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς ως τώρα υπήρχε αρχή σε κάθε Υπουργείο που θα έπρεπε να συντονίζονται μεταξύ τους με αποτέλεσμα να χάνονται χρήματα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν.
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ – Η ΕΛΛΑΔΑ ΛΑΘΡΟ-ΠΟΙΕΙΤΑΙ…
Λιγότεροι από 100.000 μετανάστες συνυπολογιζομένων των τέκνων θα αποκτήσουν ελληνική ιθαγένεια σύμφωνα με το νομοσχέδιο, δήλωσε η αναπληρωτής υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Τασία Χριστοδουλοπούλου, μιλώντας στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής για το νομοσχέδιο σχετικά με τον Κώδικα Ιθαγένειας.
«Ζητήσαμε στοιχεία από τις υπηρεσίες μας σχετικά με το πόσοι μπορούν να ενταχθούν στο νόμο. Δεν θα φτάσουν ούτε στις 100.000 μαζί με τα παιδιά» είπε χαρακτηριστικά, εμφανώς στεναχωρημένη που δεν θα μπορέσει να δώσει ιθαγένεια σε περισσότερους.
Με το νομοσχέδιο διαφωνεί η ΝΔ, με τον Εισηγητή της Γιώργο Γεωργαντά να επισημαίνει ότι «δίνουμε λάθος σήμα» και «μπαίνουμε σε επικίνδυνους δρόμους».
«Θέλουμε έναν νόμο που να αντέξει στο χρόνο, να μην έχει άλλες δικαστικές περιπέτειες, να είναι συμβατός με το Σύνταγμα» τόνισε η Αναπληρωτής Υπουργός, ζητώντας από τη Βουλή να σταλεί «ένα μήνυμα κοινωνικής ένταξης και αποδοχής στα παιδιά αυτά».
«Η δεύτερη γενιά δεν είναι μετανάστες, γεννήθηκαν εδώ από επιλογή των γονιών τους», είπε και πρόσθεσε: «Τα βλέπουμε καθημερινά, δεν διαφέρουν από τα δικά μας παιδιά, έχουν τις ίδιες προτιμήσεις, τα ίδια αισθητικά πρότυπα».
Η κ. Χριστοδουλοπούλου υπογράμμισε ακόμη τα οφέλη που θα έχει η Ελλάδα «από αυτά τα παιδιά που επιμένουν να μένουν εδώ και είναι επιλογή τους να μένουν εδώ».
Αναφερόμενη στα αρνητικά σχόλια της αντιπολίτευσης επεσήμανε πως «πιστεύουμε ότι το κράτος αποφασίζει με δική του βούληση, διότι αποτελεί κυριαρχικό του δικαίωμα, σε ποιους θα αποδίδει την ιθαγένεια». ΑΝ θεωρούσαμε ότι το να έχεις την ιθαγένεια είναι απαράβατο και σημαντικό θα προσδιόριζε μέσα στο Σύνταγμα με ποιους όρους θα αποδίδεται η ιθαγένεια, όπως ισχύει σε άλλα συντάγματα. Όμως αποφασίζει να το ρυθμίζει ο κοινός νομοθέτης», σημείωσε η Αναπληρωτής Υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής.
Ακόμη επεσήμανε ότι «υπάρχει σύγχυση ότι είναι άλλο η ιθαγένεια και άλλο η υπηκοότητα. Για το ελληνικό νομικό σύστημα είναι ταυτόσημες έννοιες. Η υπηκοότητα ήταν μία έννοια που χρησιμοποιούνταν πάρα πολύ επί βασιλείας και πλέον δεν χρησιμοποιείται. Πλέον ο Κώδικας μιλά για ιθαγένεια και δεν γίνεται να αποδίδεις στον ένα υπηκοότητα και στον άλλο ιθαγένεια».
Με βάση το νομοσχέδιο
Για τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα τίθενται τρεις προϋποθέσεις για την απόκτηση ιθαγένειας:
νόμιμη πενταετής παραμονή από ένα τουλάχιστον γονέα
το παιδί να έχει γεννηθεί μέσα στην πενταετία και να έχει εγγραφεί στην Α’ Δημοτικού και
να συνεχίζει να φοιτά όταν υποβάλλει την αίτηση.
Αν ένα παιδί γεννηθεί χωρίς να υπάρχει η πενταετής παραμονή, το δικαίωμα κτήσης της ιθαγένειας αποκτάται μετά από 10 έτη. Επίσης κατά τη στιγμή της δήλωσης για απόκτηση ιθαγένειας ένας από τους δύο γονείς πρέπει να έχει τουλάχιστον μία από τις άδειες που δίνει το κράτος.
Για τα παιδιά που ήρθαν πολύ μικρά εδώ και έχουν σπουδάσει σε ελληνικά σχολεία ορίζεται πως ιθαγένεια μπορεί να αποκτήσει όποιο παιδί έχει τελειώσει την εννεαετή εκπαίδευση.
Με το νομοσχέδιο ενσωματώνονται ακόμη
η οδηγία 2011/98 με την οποία θεσπίζεται ενιαία διαδικασία για άδεια παραμονής και εργασίας και ένα σύνολο δικαιωμάτων για τους πολίτες της Ε.Ε. και τους πολίτες τρίτων χωρών.
η οδηγία 2014/36 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με την οποία καθορίζεται η εποχική εργασία.
Επίσης γίνονται τροποποιήσεις στον Κώδικα Μετανάστευσης, όπου μεταξύ άλλων επαναφέρεται η άδεια παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους και ρυθμίζονται περιπτώσεις για χορήγηση άδειας για εξαιρετικούς λόγους.
Τέλος το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τη σύσταση ενιαίας αρμόδιας διαχειριστικής Αρχής, που θα διαχειριστεί τα προγράμματα για τους πρόσφυγες υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς ως τώρα υπήρχε αρχή σε κάθε Υπουργείο που θα έπρεπε να συντονίζονται μεταξύ τους με αποτέλεσμα να χάνονται χρήματα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου