Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Μια άστοχη ενέργεια του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) με συνέπειες για ΟΛΟΥΣ τους εργαζομένων των "Βοήθεια στο Σπίτι" (οδηγεί σε ΕΠΑΝΑΠΡΟΚΗΡΥΞΗ των θέσεων ΟΛΩΝ των ειδικοτήτων στα πλαίσια του "διάδοχου" "Κατ' Οίκον Φροντίδα"!!!)

του Χρήστου Αλεξόπουλου
Κοινωνιολόγου
Υπεύθυνου της δομής "Βοήθεια στο Σπίτι"
Δ.Ε. Μενιδίου Δήμου Αμφιλοχίας


Σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής κρίσης και επαναφοράς των εργασιακών δικαιωμάτων στα προ εκατονταετίας επίπεδα, δεν περίμενα μια τέτοιου είδους κίνηση από έναν τέτοιο σύλλογο ΚΟΣΜΗΜΑ για όλο το χώρο γενικά των επαγγελματικών συλλόγων και με μέλη καταξιωμένους επαγγελματίες με κολοσσιαία προσφορά στους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη, μέλη με ΗΘΟΣ και ΚΥΡΟΣ στην κοινωνία: τους Κοινωνικούς Λειτουργούς.
Και που κατά τη γνώμη μου, ανήκουν αναντίρρητα στην κατηγορία των ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ (είτε είναι ΠΕ είτε είναι ΤΕ)!
Πού αναφέρομαι;
Στην πρόθεσή του ΣΚΛΕ να θέσει θέμα επαγγελματικών δικαιωμάτων των μελών του σε κάθε δομή/μονάδα που θα λειτουργήσει στα πλαίσια του προγράμματος "Κατ' Οίκον Φροντίδα" (που ως γνωστόν ΔΥΣΤΥΧΩΣ θα "διαδεχθεί" από την 1η Απριλίου 2013 το ΚΑΤΑΞΙΩΜΕΝΟ "Βοήθεια στο Σπίτι", με ό,τι δραματικό αυτό συνεπάγεται για ωφελούμενους και εργαζόμενους).
Θα σταθώ εδώ σε δύο σημεία, το διαδικαστικό και το θέμα της σκοπιμότητας μιας τέτοιας κίνησης.
1) 'Οσον αφορά το πρώτο θέμα, αν ανακινηθεί θέμα επαγγελματικών δικαιωμάτων, έστω και από μια ειδικότητα, τότε αυτόματα μπαίνει ζήτημα ΕΠΑΝΑΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ για τις θέσεις ΟΛΩΝ των ειδικοτήτων, στις διάδοχες δομές (π.χ. αν μια Κοινωφελής Επιχείριση κάποιου Δήμου καταθέσει πρόταση ως πάροχος στα πλαίσια του "νέου" προγράμματος, τότε ή θα υπάρξει απορρόφηση των ΗΔΗ υπαρχόντων εργαζομένων στη νέα δομή ή θα πρέπει να επαναπροκηρυχθούν ΟΛΕΣ από την αρχή, ανεξάρτητα από το αν μόνο μια από τις ειδικότητες, στη περίπτωσή μας οι κοινωνικοί λειτουργοί, θέσει τέτοιο ζήτημα. Μια ματιά στις συμβάσεις μας και στις διατάξεις βάσει των οποίων έγινε η πρόσληψή μας στα "Βοήθεια στο Σπίτι", όπου πρώτη-πρώτη αναφέρεται ο Ν.2190/1994, μπορεί να το επιβεβαιώσει απόλυτα).
2) Όσον αφορά το δεύτερο θέμα, αναφέρομαι στη σκοπιμότητα μιας τέτοιας κίνησης για έναν βασικό λόγο. Στο τυπικό μέρος (πάντα κατά τη γνώμη μου, που θεωρώ ότι πρέπει να στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα και όχι σε στείρες συντεχνιακές λογικές, που δυστυχώς χαρακτηρίζουν πολλούς συναδέλφους μου Κοινωνιολόγους - αναφέρομαι εδώ μόνο στον δικό μου επιστημονικό κλάδο) οι συνάδελφοι και φίλοι του ΣΚΛΕ έχουν ΔΙΚΙΟ! Η ερμηνεία των διατάξεων που αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους είναι ακριβώς αυτή! Σαφώς και στην παροχή αυτού του είδους υπηρεσιών κοινωνικής στήριξης το ΑΠΟΛΥΤΟ ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ το έχει η ειδικότητα του κοινωνικού λειτουργού.
Αυτό, κατά τη γνώμη μου πάντα, είναι αναμφισβήτητο!
Άλλωστε, για να μιλήσω και σε προσωπικό επίπεδο, όταν αποφοιτούσα από το Πάντειο Πανεπιστήμιο το 1996, ως Κοινωνιολόγος, σε εντελώς διαφορετικό επιστημονικό και επαγγελματικό πεδίο πίστευα ότι θα μπορούσα να απασχοληθώ...
Όμως, σας ορκίζομαι συνάδελφοι και φίλοι κοινωνικοί λειτουργοί, μετά από σχεδόν εφτά χρόνια στο "ΒΣΣ Μενιδίου Αιτωλοακαρνανίας", το θεωρώ υπέρτατη ΤΙΜΗ και ΕΥΛΟΓΙΆ να εργάζομαι σε ένα τέτοιο πρόγραμμα και αν υπάρχει η δυνατότητα, έστω και στο υποβαθμισμένο πρόγραμμα "Κατ' Οίκον Φροντίδα", θέλω να συνεχίσω να το κάνω.
Άλλωστε, προσλήφθηκα σε αυτό (όπως και οι συνάδελφοι των άλλων ειδικοτήτων) με απόλυτα αξιοκρατικές διαδικασίες, μέσω ΑΣΕΠ. Δεν θεωρώ ότι "έκλεψα" τη θέση από κανέναν άλλο...
Ας περάσουμε όμως και στο ουσιαστικό μέρος. Θεωρείτε, αγαπητοί συνάδελφοι, ότι είναι η κατάλληλη εποχή να θέσετε ένα τέτοιο ζήτημα. Εν μέσω μιας δολοφονικής οικονομικής κρίσης, που έχει φέρει τις ζωές όλων μας δεκαετίες πίσω, μπορεί να θέτονται τέτοια ζητήματα (έστω κι αν τυπικά είναι σωστά), που σαφέστατα υποκρύπτουν συντεχνιακές σκοπιμότητες (αυτό ακριβώς για το οποίο μέμφομαι τους συναδέλφους Κοινωνιολόγους, για τους οποίους πιστέψτε με, σε επίπεδο συλλογικής εκπροσώπησης δεν έχω καμιά εκτίμηση);
Και με τον κίνδυνο να μετατραπεί σε μείζον θέμα αν πρόκειται να οδηγήσει σε επαναπροκήρυξη του συνόλου των θέσεων σε όλες τις διάδοχες δομές;
Είναι σκόπιμο να προτάξουμε σε τέτοια περίοδο, που όλα γύρω μας καταρρέουν, το "ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό";
Εφόσον ανήκουμε ΟΛΟΙ στην κατηγορία των Κοινωνικών Επιστημόνων, είναι σκόπιμο να υποκύπτουμε σε επιμέρους συντεχνιακές λογικές;
Όταν όλοι μαζί σαν μια γροθιά πρέπει να δίνουμε το καλό παράδειγμα της ΑΛΛΗΛΕΓΓΎΗΣ;
Ακόμα όμως κι αν υποτεθεί ότι μπορεί να τεθεί ζήτημα επαγγελματικών δικαιωμάτων των κοινωνικών λειτουργών χωρίς να προκύψει θέμα επαναπροκήρυξης των θέσεων όλων των ειδικοτήτων, αυτό θεωρείτε ότι είναι "νόμιμο άρα και ηθικό";
Αρκετές δεκάδες κοινωνιολόγων και ψυχολόγων θα πεταχτούν στο δρόμο σε μια τέτοια περίοδο, πότε και πώς θα μπορέσουν να βρουν εργασία (εγώ είμαι 42 χρονών πια);
Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο: Πόσο "νόμιμο άρα και ηθικό" είναι να μείνουν άνεργοι κάποιοι άνθρωποι (έστω και από μια ειδικότητα) που με κόπο και ιδρώτα έστησαν από το μηδέν τα "Βοήθεια στο Σπίτι" και εργάστηκαν τόσα χρόνια κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες, απλήρωτοι επί μήνες και να εργαστούν στη θέση τους κάποιοι άλλοι.
Ελπίζω ότι θα επικρατήσει η λογική και όχι η στείρα συντεχνιακή αντιπαράθεση ένθεν-κακείθεν.
Άλλωστε ΟΛΟΙ (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι), είμαστε ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ!
Ας προτάξουμε το όλον απέναντι στο επιμέρους.
Και μακάρι όλα αυτά να μην έχουν σύντομα καμιά σημασία, με την έννοια της συνέχισης και μετά την 1η Απριλίου, του "Βοήθεια στο Σπίτι", που είναι ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟ!

Υ.Γ. Σε κάθε περίπτωση πάντως, εφόσον ο ΣΚΛΕ επιμείνει στη θέση του, είμαι κι εγώ εκ των πραγμάτων υποχρεωμένος να υπερασπιστώ τον εαυτό μου και την εργασία μου, στην οποία δεν με διόρισε κανένα κομματόσκυλο, οποιουδήποτε χρώματος ή απόχρωσης, αλλά βρίσκομαι σε αυτήν με απόλυτα αξιολογικά κριτήρια. Δεν θα γίνω (τουλάχιστον εγώ) "πρόθυμη Ιφιγένεια" για τις σκοπιμότητες ΚΑΝΕΝΟΣ! Και, δόξα τω Θεώ, "όπλα" νομικά και άλλα (κάποια μάλιστα και με...αριθμό πρωτοκόλλου!) υπάρχουν....


Ακολουθεί ο σχετικός σύνδεσμος από την πολύ αξιόλογη ιστοσελίδα του ΣΚΛΕ. Το ζήτημα με τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι με κίτρινο φόντο κειμένου.
Την πρόθεση δε του ΣΚΛΕ να θέσει τέτοιο ζήτημα την βρήκα σε εσωτερικό κείμενο - υπόμνημα του Διαπεριφερειακού Συλλόγου Εργαζομένων "Βοήθεια στο Σπίτι" Δυτικής Στερεάς-Πελοποννήσου, με ημερομηνία στο όνομα του αρχείου 11/1/2013. Αναφέρω σχετικά το κείμενο όλης της παραγράφου στη Σελίδα 3 (με κίτρινο φόντο η σχετική φράση):


"  Θέμα 3ο 
ΚΥΑ ΠΑΡΟΧΩΝ Σχεδιασμός Ανάλυση Επεξεργασία Στοιχείων Μετάβαση των δομών των Δήμων στο νέο πρόγραμμα
Εισηγητής: Δημήτρης Ρέμμος

Η ΚΥΑ ΠΑΡΟΧΩΝ σχεδιάστηκε με γνώμονα ότι δεν πρέπει να αποκλείσει κανέναν ενδιαφερόμενο από όσους επιθυμούν να παρέχουν την υπηρεσία που παρέχουν σήμερα οι δομές του ΒσΣ. Για το σκοπό αυτό κρίνεται επιβεβλημένη η βελτίωση των κριτηρίων επιλογής των παρόχων από τον φορέα υλοποίησης του προγράμματος Κατ Οίκον Φροντίδα Συνταξιούχων, η υιοθέτηση κανόνων ποιοτικών κριτηρίων παροχής των υπηρεσιών από τους παρόχους που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα, ο δειγματοληπτικός ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς η αποβολή του παρόχου που δεν εκπληρώνει ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια (προσωπικό, ειδικότητες, θέσεις, εξυπηρέτηση κλπ), μια που η αμοιβή στον πάροχο θα ανέρχεται σε 1200€ ετήσια του ΦΠΑ συμπεριλαμβανομένου. Ο πάροχος προτείνει στον ωφελούμενο μια δέσμη υπηρεσιών που μπορεί να είναι μεγαλύτερη από αυτή που ο νόμος ορίζει σε καμιά περίπτωση όμως μικρότερη από ότι προβλέπεται.
Οι δομές των Δήμων πρέπει να μετεξελιχθούν με το υπάρχον προσωπικό, σε δομές που δεν θα υπόκεινται σε ΦΠΑ, σε παρόχους που δεν θα υφίστανται με τη σημερινή νομική τους μορφή γιατί από 1.4.2013 δεν θα μπορούν να προσλάβουν το προσωπικό που σήμερα διαθέτουν μια και οι συμβάσεις τους είναι σε ειδικό καθεστώς και δεν μπορούν να παραταθούν, ενώ για το υπάρχον προσωπικό ο ΣΚΛΕ δεν εγείρει θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων. Ο εξορθολογισμός των υπαρχόντων δομών ανά Καλλικρατικό Δήμο κρίνεται επιβεβλημένος και πρέπει να υποβληθεί σχέδιο βιωσιμότητας ανά δομή ανά Δήμο που θα καθορίζει τον αριθμό των ωφελούμενων και τον προϋπολογισμό τους σε ετήσια βάση. Ο ΣΚΛΕ θα διεκδικήσει τα επαγγελματικά του δικαιώματα σε όλους τους παρόχους που θα θελήσουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα Κατ’ Οίκον Φροντίδα Συνταξιούχων   "



http://www.skle.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=265:%CE%9F%CE%B9-%CE%98%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%A3%CE%9A%CE%9B%CE%95-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%A0%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%84-%CE%9F%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CE%BD-%CE%92%CE%BF%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%A3%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CF%87%CF%89%CE%BD&catid=38:ota&Itemid=68
Οι Θέσεις του ΣΚΛΕ για το Πρόγραμμα Κατ΄ Οίκον Βοήθειας Συνταξιούχων

Ο ΣΚΛΕ με παρέμβαση του στην Εθνική Επιτροπή Κατ΄Οίκον Φροντίδας και το Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας εκφράζει την άποψη του για την ανάγκη ανάπτυξης ολοκληρωμένου Εθνικού Συστήματος βοήθειας στο με ωφελούμενους όλους τους πολίτες «σε ανάγκη» που χρήζουν μόνιμα ή προσωρινά υποστηρικτικών κατ’οικον υπηρεσιών, προτείνει την συνέχιση της εργασίας των ήδη εργαζόμενων στις Δομές Βοήθεια στο Σπίτι στη νέα δομή «κατ΄οίκον φροντίδας συνταξιούχων» μέσω της προβλεπόμενης ελάχιστης συγχρηματοδότησης από πόρους του ΕΣΠΑ και προτείνει την αύξηση του αριθμού των δικαιούχων του νέου προγράμματος. Διαβάστε όλο το κείμενο.


Αθήνα 18/12/2012
Αριθ. Πρωτ: 10268




Προς:      1. Εθνική Επιτροπή Κατ΄Οίκον Φροντίδας
2. Υπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, κύριο Βρούτση
3. Υφυπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, κύριο Παναγιωτόπουλο



ΘΕΜΑ: «Θέσεις του ΣΚΛΕ για το πρόγραμμα  κατ’οίκον Φροντίδας  συνταξιούχων»

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος είναι το επιστημονικό και επαγγελματικό  Σωματείο των 5.500 Κοινωνικών Λειτουργών της Ελλάδας και αριθμεί 27 περιφερειακά και Τοπικά τμήματα σε όλη την χώρα από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη.

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών και τα μέλη του με την καθημερινή επαγγελματική τους δράση έχουν συμβάλει αποφασιστικά στην δημιουργία ανάπτυξη καθιέρωση πολύ σημαντικών κοινωνικών προγραμμάτων και Δομών που σήμερα θεωρούνται υψηλής προτεραιότητας σε κάθε Δήμο, όπως π.χ το Πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι.

Όπως ήδη  γνωρίζετε παρά την καταξίωση  του προγράμματος  Βοήθεια στο Σπίτι , στην Ελληνική κοινωνία,  μέσω των υψηλών υπηρεσιών που παρέχει, δεν έχει υπάρξει η θεσμική του ολοκλήρωση και έως σήμερα υλοποιούνταν ευκαιριακά χρηματοδοτούμενο μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων χωρίς να αποτελεί σταθερή και μόνιμη υπηρεσία των Δήμων. 

Από το 1998 που άρχισε η πιλοτική εφαρμογή του έως σήμερα,  14 χρόνια μετά η νομοθετική πρόβλεψη για το «πρόγραμμα κατ’οίκον φροντίδας συνταξιούχων», φαίνεται ότι επιχειρεί τη θεσμική κατοχύρωση του προγράμματος με την συμβολή των ασφαλιστικών ταμείων στην χρηματοδότησή του.

Δυστυχώς όμως οι Υπουργικές αποφάσεις που εκδόθηκαν αντί να συμβάλλουν στην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος κατ’ οίκον φροντίδας για την ολιστική κάλυψη των αναγκών του πληθυσμού «σε ανάγκη», το περιορίζουν σε ασφαλιστική παροχή ανταποδοτικού χαρακτήρα που δημιουργεί νέα κενά στο Σύστημα Παροχής  Πρωτοβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας και Υγείας της Χώρας.

Επιπλέον ο διαφαινόμενος πολυκερματισμός υπηρεσιών «τύπου Βοήθεια στο Σπίτι», από επιμέρους προγράμματα και δράσεις, αναμένεται να εντείνει φαινόμενα όπως έλλειψης συντονισμού και συμπληρωματικότητας και των απαραίτητων διασυνδέσεων.

Πάγια θέση του Συνδέσμου μας είναι η ανάπτυξη ολοκληρωμένου Εθνικού Συστήματος βοήθειας στο σπίτι  που θα συνδυάζει την παροχή υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας και Υγείας, με ωφελούμενους όλους τους πολίτες «σε ανάγκη» που χρήζουν μόνιμα ή προσωρινά υποστηρικτικών κατ’οικον υπηρεσιών.

Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι το πρόγραμμα κατ’οίκον Φροντίδας Συνταξιούχων αποκλείει  ένα τεράστιο αριθμό ωφελούμενων, πιθανότατα την πλειοψηφία των έως σήμερα ωφελούμενων.

Έχοντας υπ’ όψιν τα παραπάνω: Προτείνουμε:
·    Να μειωθεί το όριο ηλικίας των μη αναπήρων δικαιούχων από 78 σε 65 έτη και να εξασφαλίζεται η πρόσβαση των δικαιούχων συντάξεων αναπηρίας  ανεξαρτήτου ηλικίας.
·    Να αφαιρεθεί το κριτήριο διαβίωσης το οποίο θέτει ως προϋπόθεση να είναι και οι δύο σύζυγοι άνω των 78 ετών, χωρίς να πιστοποιείται ποσοστό αναπηρίας 67% και να πληρούνται συσωρευτικά τα κριτήρια της πρόσκλησης, με αποτέλεσμα να αποκλείονται χιλιάδες ωφελούμενοι  και  να εντάσσονται αυτοτελώς όλοι οι ηλικιωμένοι.
·    Να μειωθεί το ποσοστό αναπηρίας που απαιτείται για την ένταξη στο πρόγραμμα από 67% σε 50% .Το ποσοστό αναπηρίας 50% να αποτελεί κριτήριο κατάταξης και όχι κριτήριο αποκλεισμού. Μέσω αυξημένης μοριοδότησης να εντάσσονται πολίτες με το υψηλότερο ποσοστό αναπηρίας χωρίς να αποκλείεται κανένας πολίτης με αναπηρία  με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω.
·    Το εισοδηματικό κριτήριο να αποτελεί κριτήριο κατάταξης και όχι αποκλεισμού. Έτσι για τούς πολίτες με το χαμηλότερο εισόδημα να πριμοδοτείται η ένταξη τους στο πρόγραμμα χωρίς να αποκλείεται κανένας εξ αυτών με αναπηρία ή με χρόνια πάθηση εξαιτίας του δηλωθέντος εισοδήματος του.
·    Στα κριτήρια επιλογής ωφελούμενων με αναπηρία η οικογενειακή κατάσταση να αποτελεί κριτήριο κατάταξης. Με προτεραιότητα στους μοναχικούς να δίνεται προτεραιότητα στα άτομα με αναπηρία χωρίς περιορισμούς και διαβαθμίσεις .H αποζημίωση ανά ωφελούμενο να είναι τουλάχιστον 150 ευρώ, ενώ για τα ΑμεΑ λόγω της ανάγκης για ενισχυμένη υποστήριξη διπλάσια δηλαδή 300 ευρώ διότι διπλασιάζεται  και το κόστος παροχής υπηρεσιών.

Θεωρούμε καθοριστικής  σημασίας επίσης την πρόβλεψη σχετικής διάταξης που θα επιτρέπει σε ακραίες  κοινωνικές συνθήκες και κατόπιν σχετικής έκθεσης Κοινωνικής  Έρευνας από Κοινωνικό Λειτουργό, να επιτρέπεται η κατά παρέκκλιση παροχή υπηρεσιών από το πρόγραμμα, σε συνταξιούχους που χρήζουν επείγουσας υποστήριξης.

Σε ότι αφορά τις παρεχόμενες υπηρεσίες επισημαίνουμε ότι: η πρόβλεψη για παροχή υπηρεσιών Κοινωνικής Στήριξης, όπως αξιολόγηση και ιεράρχηση κοινωνικών αναγκών, ατομική κοινωνική στήριξη εναλλακτικά από Κοινωνικό/ή Λειτουργό (πτυχιούχο ΑΕΙ/ΤΕΙ, με άδεια άσκησης επαγγέλματος) ή Ψυχολόγο ΑΕΙ ή πτυχιούχο ΑΕΙ Κοινωνιολογίας ή Κοινωνικής Πολιτικής ή Κοινωνικής Διοίκησης αντίκειται στην κείμενη νομοθεσία για τα επαγγελματικά δικαιώματα αυτών των επαγγελμάτων.

Γίνεται αντιληπτό ότι με τον τρόπο αυτό, έως σήμερα  καθήκοντα Κοινωνικού Λειτουργού αναθέτονταν σε άλλες ειδικότητες. Όμως σύμφωνα με το Π.Δ 23/92 τα καθήκοντα αυτά μπορούν να τα ασκούν μόνο οι έχοντες Πτυχία Σχολών Κοινωνικής Εργασίας ημεδαπής ή Αλλοδαπής και οι κάτοχοι της προβλεπόμενης για το επάγγελμα του Κοινωνικού Λειτουργού, Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος. Καμία συνάφεια λοιπόν ή αντιστοίχηση παραγόμενων υπηρεσιών δεν μπορεί να ισχύει για τις παραπάνω ειδικότητες καθώς δεν είναι σύννομο να ασκούν καθήκοντα Κοινωνικού Λειτουργού διότι διαπράττουν το αδίκημα της αντιποίησης επαγγέλματος. Ανατρέχοντας, μάλιστα, στα πλαίσια άσκησης της εργασίας των Κοινωνιολόγων και των Ψυχολόγων, όπως αυτά περιγράφονται από τους Επαγγελματικούς τους Συλλόγους καθώς και στην νομοθεσία που αφορά τα ανωτέρω επαγγέλματα, από πουθενά δεν προκύπτει ότι μπορούν οι ειδικότητες αυτές να παρέχουν υπηρεσίες κοινωνικής στήριξης.

Ειδικότερα, μόνο οι Κοινωνικοί Λειτουργοί, πτυχιούχοι ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, που καθορίζονται με το Π.Δ. 50/1989 και περιλαμβάνουν την κοινωνική – ψυχοκοινωνική μελέτη ατόμου, οικογένειας, ομάδας και κοινότητας, τη διαμόρφωση διάγνωσης, το σχεδιασμό και υλοποίηση σχεδίου δράσης για την αντιμετώπιση συγκεκριμένης κατάστασης. 


Τέλος εμμένουμε στην θέση μας που αφορά στη διασφάλιση των θέσεων εργασίας του προσωπικού, που έως σήμερα  εργάζεται  και αποτελεί το εξειδικευμένο προσωπικό των προγραμμάτων βοήθεια στο σπίτι και προτείνουμε την συνέχιση της εργασίας τους στη νέα δομή «κατ΄οίκον φροντίδας συνταξιούχων» μέσω της προβλεπόμενης ελάχιστης συγχρηματοδότησης από πόρους του ΕΣΠΑ. Οι ήδη εργαζόμενοι των Δομών «Βοήθεια στο σπίτι» και «Κοινωνικής Μέριμνας» διαθέτουν  εξειδικευμένη εμπειρία 8-10 ετών και αυτός ο παράγοντας (δηλαδή η εμπειρία τους) είναι καθοριστικός για την απρόσκοπτη υλοποίηση των νέων προγραμμάτων.

Ευελπιστώντας ότι η Πολιτεία θα σχεδιάσει και θα αναπτύξει άμεσα Υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας παροχής  Κοινωνικής Φροντίδας και για τους ανασφάλιστους και γενικά για τους πολίτες «σε κρίση».

Είμαστε στη διάθεσή σας.

Κοινοποίηση:
1.    Γραφείο Πρωθυπουργού
2.    ΝΔ
3.    ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ
4.    ΠΑΣΟΚ
5.    ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
6.    ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
7.    ΚΚΕ
8.    Πρόεδρο ΚΕΔΕ, κύριο Ασκούνη
9.    Πρόεδρο ΕΣΑμεΑ, κύριο Βαρδακαστάνη
10.   Πρόεδρο Ομοσπονδίας Συνταξιούχων Ελλάδος
11.   Διοικητή ΙΚΑ, κύριο Σπυρόπουλο
12.   Σωματεία Εργαζομένων Βοήθεια στο Σπίτι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου