Πόσες αθλητικές εφημερίδες παίρνατε φέτος στην παραλία και πόσες τα προηγούμενα χρόνια; Θα σας απαντήσουμε εμείς! Το gazzetta.gr ερεύνησε τις κυκλοφορίες, αναλύει και ερμηνεύει τους αριθμούς-σοκ...
Δεν πρόκειται για καμιά ανακάλυψη, αλλά η έρευνα του gazzetta.gr αναφορικά με τις πανελλαδικές κυκλοφορίες των αθλητικών εφημερίδων, δείχνει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο πως οι πωλήσεις έχουν πάρει...τον κατήφορο. Από τα 72.640 της Sportday στις 3 Αυγούστου του 2008 ως τα 2.314 του Derby τον Αύγουστο του 2011...
Επιλέξαμε λοιπόν την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου (1/8-7/8) των τεσσάρων τελευταίων χρόνων (2008, 2009, 2010, 2011) για να δούμε τις πανελλαδικές κυκλοφορίες των εφημερίδων και να κάνουμε τη σύγκριση. Ο Αύγουστος είναι παραδοσιακά ο μήνας με τις καλύτερες πωλήσεις για τις αθλητικές εφημερίδες (σ. λόγω μεταγραφών, μεγάλων διοργανώσεων και... παραλίας) , οπότε το δείγμα είναι τουλάχιστον αντιπροσωπευτικό. Αποτελεί δε, τον υψηλότερο μέσο όρο κάθε έτους, καθώς στην πραγματικότητα, οι καλοκαιρινές κυκλοφορίες είναι προσαυξημένες πάνω από 50% σε σχέση με τις υπόλοιπες εποχές. Κάτι τα όνειρα θερινής νυκτός για μεταγραφές, κάτι το αραλίκι στις παραλίες οδηγούν στο περίπτερο για μία εφημερίδα...
Και άλλοι λόγοι της πτώσης...
Μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει το πως έπεσαν τόσο σημαντικά τα νούμερα. Φτάνει να αναλογιστεί ο καθένας εξ ημών πόσες εφημερίδες έπαιρνε το καλοκαίρι του 2008 και πόσες αγόρασε το καλοκαίρι του 2011. Επίσης, το καλοκαίρι του 2008, λίγοι ήταν εκείνοι που έμπαιναν στο internet από το κινητό τους, ενώ πλέον η χρήση του διαδικτύου μέσω κινητού έχει γίνει μόδα.
Επίσης σημαντικό ρόλο έπαιξε και η αύξηση της τιμής ορισμένων εφημερίδων σε συνδυασμό με την ποιοτική υποβάθμισή τους, τη διάσπαση σε πολλά Μέσα, και ταυτόχρονα την ανέλιξη των αθλητικών sites.
Από τις πρώτες που άφησε το 1 ευρώ και ανέβηκε στο 1.30 ήταν η Sportday. Το ίδιο και η ΠΡΑΣΙΝΗ ενώ ακολούθησαν GOAL και Εξέδρα. Όσο περνούσε ο καιρός, ακολούθησαν και οι υπόλοιπες. Η ΓΑΤΑ από 0.50 πήγε στο 1 ευρω, το Derby πήγε αρχικά 1.30 και μετά σκαρφάλωσε στο 1.50. Το ΦΩΣ παρέμεινε στο 1 ευρώ, όπως επίσης ο ΦΙΛΑΘΛΟΣ και η ΩΡΑ ενώ ο ΓΑΥΡΟΣ κυκλοφόρησε στο 1 ευρώ και παραμένει στην ίδια τιμή έπειτα από σχεδόν ενάμιση χρόνο κυκλοφορίας. Οι εφημερίδες που συνεχίζουν να κοστίζουν ένα ευρώ είχαν και τη μικρότερη ποσοστιαία πτώση σε σχέση με πέρυσι...
Εξαφανίστηκαν οι ειδικές εκδόσεις και τα ένθετα, μειώθηκαν οι σελίδες
Δεν χρειάζεται να πάει κανείς πολύ πίσω. Μέχρι και πριν δύο χρόνια, σχεδόν όλες οι εφημερίδες κυκλοφορούσαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα με ειδικές εκδόσεις και ένθετα, κάτι που πλέον μοιάζει με μακρινό όνειρο. Δεν είναι, όμως, μόνο εκεί το πρόβλημα. Οι σελίδες μειώθηκαν σημαντικά, το ίδιο και η ύλη. Τελευταία και οι συντάκτες στα εκάστοτε έντυπα που πληρώνουν το μάρμαρο της πτώσης...
Καθώς η χώρα διανύει τη χειρότερη οικονομικά περίοδο των τελευταίων δεκαετιών, όλα τα Μέσα, είτε εφημερίδες είτε άλλες μιντιακές φούσκες, είναι σίγουρο πως θα οδηγηθούν σε συρρίκνωση. Ο στόχος του άρθρου δεν είναι άλλος από το να καταδείξει την τάση της εποχής. Οι στυγνοί αριθμοί ίσως βοηθήσουν και στην σωστή ανάγνωση του προβλήματος. Ο κόσμος έχει ανάγκη από σωστή ενημέρωση, αντικειμενική, χωρίς συμβιβασμούς, εξυπηρετήσεις και ακρότητες...
Η μαγεία και το σημείο αναφοράς
Αυτό μπορούμε να το υπογράψουμε: Οι εφημερίδες δεν θα πεθάνουν ποτέ! Η μαγεία του να παίρνεις το χαρτί στα χέρια σου δεν μπορεί να υποκατασταθεί με τίποτα! Ενδεχομένως, να μπήκαμε σε μια άλλη εποχή ενημέρωσης, αλλά οι καλές εφημερίδες και θα επιβιώσουν και θα συνεχίσουν να αποτελούν σημείο αναφοράς στην καθημερινότητά μας...
Ακολουθεί ο συγκριτικός πίνακας, όπου καταγράφεται ο μέσος όρος πανελλαδικής κυκλοφορίας κάθε εφημερίδας για την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου.
*Πρόκειται για το ποσοστό πτώσης των εφημερίδων από το 2008 στο 2011.
*Η SPORTDAY σημείωσε πτώση από το 2008 στο 2009 24%. Από το 2009 στο 2010 28% και απο το 2010 στο 2011 31%.
*Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ σημείωσε πτώση από το 2008 στο 2009 11%. Από το 2009 στο 2010 43% και από το 2010 στο 2011 36%.
*Το GOAL NEWS σημείωσε πτώση από το 2008 στο 2009 16%. Από το 2009 στο 2010 33% και από το 2010 στο 2011 21%.
* Ο ΓΑΥΡΟΣ το 2008 και το 2009 δεν κυκλοφορούσε. Το 2011 λοιπόν σημείωσε πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011 23%.
*Η ΕΞΕΔΡΑ σημείωσε άνοδο 4% από το 2008 στο 2009.Από το 2009 στο 2010 πτώση 22% και από το 2010 στο 2011 45%.
*Το ΦΩΣ σημείωσε πτώση από το 2008 στο 2009 25%. Από το 2009 στο 2010 15% και από το 2010 στο 2011 17%.
*Η ΠΡΑΣΙΝΗ σημείωσε πτώση 17% από το 2008 στο 2009. Από το 2009 στο 2010 27% και από το 2010 στο 2011 47%.
*O ΦΙΛΑΘΛΟΣ σημείωσε πτώση 18% από το 2008 στο 2009. Και από το 2009 στο 2010 13% και από το 2010 στο 2011 22%.
*Η ΓΑΤΑ σημείωσε πτώση 4% από το 2008 στο 2009. Από το 2009 στο 2010 37% και από το 2010 στο 2011 7%.
*Το DERBY σημείωσε πτώση 27% από το 2008 στο 2009. Από το 2009 στο 2010 12% και από το 2010 στο 2011 58%.
*Το SCORE LIVE σημείωσε πτώση 38% από το 2008 στο 2009. Από το 2009 στο 2010 35% και το αντίστοιχο διάστημα του 2011 δεν κυκλοφορεί.
*Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΣΠΟΡ σημείωσε πτώση 7% από το 2008 στο 2009. Από το 2009 στο 2010 19% και από το 2010 στο 2011 42%. Φέτος βέβαια κυκλοφορούν δύο Ωρες των Σπορ κι είναι ένα στοιχείο που πρέπει να προσμετρηθεί...
Επιλέξαμε λοιπόν την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου (1/8-7/8) των τεσσάρων τελευταίων χρόνων (2008, 2009, 2010, 2011) για να δούμε τις πανελλαδικές κυκλοφορίες των εφημερίδων και να κάνουμε τη σύγκριση. Ο Αύγουστος είναι παραδοσιακά ο μήνας με τις καλύτερες πωλήσεις για τις αθλητικές εφημερίδες (σ. λόγω μεταγραφών, μεγάλων διοργανώσεων και... παραλίας) , οπότε το δείγμα είναι τουλάχιστον αντιπροσωπευτικό. Αποτελεί δε, τον υψηλότερο μέσο όρο κάθε έτους, καθώς στην πραγματικότητα, οι καλοκαιρινές κυκλοφορίες είναι προσαυξημένες πάνω από 50% σε σχέση με τις υπόλοιπες εποχές. Κάτι τα όνειρα θερινής νυκτός για μεταγραφές, κάτι το αραλίκι στις παραλίες οδηγούν στο περίπτερο για μία εφημερίδα...
Και άλλοι λόγοι της πτώσης...
Μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει το πως έπεσαν τόσο σημαντικά τα νούμερα. Φτάνει να αναλογιστεί ο καθένας εξ ημών πόσες εφημερίδες έπαιρνε το καλοκαίρι του 2008 και πόσες αγόρασε το καλοκαίρι του 2011. Επίσης, το καλοκαίρι του 2008, λίγοι ήταν εκείνοι που έμπαιναν στο internet από το κινητό τους, ενώ πλέον η χρήση του διαδικτύου μέσω κινητού έχει γίνει μόδα.
Επίσης σημαντικό ρόλο έπαιξε και η αύξηση της τιμής ορισμένων εφημερίδων σε συνδυασμό με την ποιοτική υποβάθμισή τους, τη διάσπαση σε πολλά Μέσα, και ταυτόχρονα την ανέλιξη των αθλητικών sites.
Από τις πρώτες που άφησε το 1 ευρώ και ανέβηκε στο 1.30 ήταν η Sportday. Το ίδιο και η ΠΡΑΣΙΝΗ ενώ ακολούθησαν GOAL και Εξέδρα. Όσο περνούσε ο καιρός, ακολούθησαν και οι υπόλοιπες. Η ΓΑΤΑ από 0.50 πήγε στο 1 ευρω, το Derby πήγε αρχικά 1.30 και μετά σκαρφάλωσε στο 1.50. Το ΦΩΣ παρέμεινε στο 1 ευρώ, όπως επίσης ο ΦΙΛΑΘΛΟΣ και η ΩΡΑ ενώ ο ΓΑΥΡΟΣ κυκλοφόρησε στο 1 ευρώ και παραμένει στην ίδια τιμή έπειτα από σχεδόν ενάμιση χρόνο κυκλοφορίας. Οι εφημερίδες που συνεχίζουν να κοστίζουν ένα ευρώ είχαν και τη μικρότερη ποσοστιαία πτώση σε σχέση με πέρυσι...
Εξαφανίστηκαν οι ειδικές εκδόσεις και τα ένθετα, μειώθηκαν οι σελίδες
Δεν χρειάζεται να πάει κανείς πολύ πίσω. Μέχρι και πριν δύο χρόνια, σχεδόν όλες οι εφημερίδες κυκλοφορούσαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα με ειδικές εκδόσεις και ένθετα, κάτι που πλέον μοιάζει με μακρινό όνειρο. Δεν είναι, όμως, μόνο εκεί το πρόβλημα. Οι σελίδες μειώθηκαν σημαντικά, το ίδιο και η ύλη. Τελευταία και οι συντάκτες στα εκάστοτε έντυπα που πληρώνουν το μάρμαρο της πτώσης...
Καθώς η χώρα διανύει τη χειρότερη οικονομικά περίοδο των τελευταίων δεκαετιών, όλα τα Μέσα, είτε εφημερίδες είτε άλλες μιντιακές φούσκες, είναι σίγουρο πως θα οδηγηθούν σε συρρίκνωση. Ο στόχος του άρθρου δεν είναι άλλος από το να καταδείξει την τάση της εποχής. Οι στυγνοί αριθμοί ίσως βοηθήσουν και στην σωστή ανάγνωση του προβλήματος. Ο κόσμος έχει ανάγκη από σωστή ενημέρωση, αντικειμενική, χωρίς συμβιβασμούς, εξυπηρετήσεις και ακρότητες...
Η μαγεία και το σημείο αναφοράς
Αυτό μπορούμε να το υπογράψουμε: Οι εφημερίδες δεν θα πεθάνουν ποτέ! Η μαγεία του να παίρνεις το χαρτί στα χέρια σου δεν μπορεί να υποκατασταθεί με τίποτα! Ενδεχομένως, να μπήκαμε σε μια άλλη εποχή ενημέρωσης, αλλά οι καλές εφημερίδες και θα επιβιώσουν και θα συνεχίσουν να αποτελούν σημείο αναφοράς στην καθημερινότητά μας...
Ακολουθεί ο συγκριτικός πίνακας, όπου καταγράφεται ο μέσος όρος πανελλαδικής κυκλοφορίας κάθε εφημερίδας για την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ* |
SPORTDAY | 62.840 | 47.982 | 34.111 | 23.627 | 63% |
ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ | 36.425 | 32.492 | 18.470 | 11.801 | 48% |
GOAL NEWS | 39.315 | 33.230 | 22.442 | 17.741 | 55% |
ΓΑΥΡΟΣ | - | - | 19.328 | 14.905 | - |
ΕΞΕΔΡΑ | 26.480 | 27.574 | 21.687 | 12.042 | 55% |
ΦΩΣ | 32.190 | 24.121 | 20.425 | 17.074 | 47% |
Η ΠΡΑΣΙΝΗ | 17.090 | 14.202 | 10.277 | 5.477 | 68% |
ΦΙΛΑΘΛΟΣ | 12.294 | 10.127 | 8.845 | 6.907 | 44% |
Η ΓΑΤΑ | 7.210 | 6.946 | 4.436 | 4.146 | 43% |
DERBY NEWS | 8.444 | 6.184 | 5.485 | 2.314 | 73% |
SCORE LIVE | 5.042 | 3.145 | 2.047 | - | - |
ΩΡΑ ΤΩΝ ΣΠΟΡ | 10.685 | 9.962 | 8.060 | 4.738 | 56% |
*Η SPORTDAY σημείωσε πτώση από το 2008 στο 2009 24%. Από το 2009 στο 2010 28% και απο το 2010 στο 2011 31%.
*Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ σημείωσε πτώση από το 2008 στο 2009 11%. Από το 2009 στο 2010 43% και από το 2010 στο 2011 36%.
*Το GOAL NEWS σημείωσε πτώση από το 2008 στο 2009 16%. Από το 2009 στο 2010 33% και από το 2010 στο 2011 21%.
* Ο ΓΑΥΡΟΣ το 2008 και το 2009 δεν κυκλοφορούσε. Το 2011 λοιπόν σημείωσε πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011 23%.
*Η ΕΞΕΔΡΑ σημείωσε άνοδο 4% από το 2008 στο 2009.Από το 2009 στο 2010 πτώση 22% και από το 2010 στο 2011 45%.
*Το ΦΩΣ σημείωσε πτώση από το 2008 στο 2009 25%. Από το 2009 στο 2010 15% και από το 2010 στο 2011 17%.
*Η ΠΡΑΣΙΝΗ σημείωσε πτώση 17% από το 2008 στο 2009. Από το 2009 στο 2010 27% και από το 2010 στο 2011 47%.
*O ΦΙΛΑΘΛΟΣ σημείωσε πτώση 18% από το 2008 στο 2009. Και από το 2009 στο 2010 13% και από το 2010 στο 2011 22%.
*Η ΓΑΤΑ σημείωσε πτώση 4% από το 2008 στο 2009. Από το 2009 στο 2010 37% και από το 2010 στο 2011 7%.
*Το DERBY σημείωσε πτώση 27% από το 2008 στο 2009. Από το 2009 στο 2010 12% και από το 2010 στο 2011 58%.
*Το SCORE LIVE σημείωσε πτώση 38% από το 2008 στο 2009. Από το 2009 στο 2010 35% και το αντίστοιχο διάστημα του 2011 δεν κυκλοφορεί.
*Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΣΠΟΡ σημείωσε πτώση 7% από το 2008 στο 2009. Από το 2009 στο 2010 19% και από το 2010 στο 2011 42%. Φέτος βέβαια κυκλοφορούν δύο Ωρες των Σπορ κι είναι ένα στοιχείο που πρέπει να προσμετρηθεί...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου