Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

Θα μας διώξουν το 2014 με όχημα το Μνημόνιο 2; - του κ. Σταύρου Λυγερού


Σταύρος Λυγερός

Για μία ακόμα φορά, ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί του (με το Θόδωρο Πάγκαλο να υπερβαίνει κάθε όριο) επιστράτευσαν τους πιο δραματικούς τόνους για να τρομοκρατήσουν...
την κοινή γνώμη και τους “πράσινους” βουλευτές, ώστε να περάσει από τη Βουλή το Μεσοπρόθεσμο.

Για να ανασχέσει, μάλιστα, η κυβέρνηση τις κοινωνικές αντιδράσεις, έχει κλιμακώσει τη χρόνια εκβιαστική τακτική της, αυξάνοντας τη δόση σοκ και φόβου που διοχετεύει συστηματικά στην κοινωνία. Είναι αξιοσημείωτο ότι το “κόμμα του Μνημονίου” χρησιμοποιεί ρητορικά σχήματα πολεμικού και ιατρικού χαρακτήρα, επειδή παραπέμπουν στην επιβίωση και αποτρέπουν τις κοινωνικές αντιδράσεις.


Είναι αξιοσημείωτο ότι απ’ όλες τις κυβερνητικές δηλώσεις έχει λάμψει δια της απουσίας της η οποιαδήποτε αυτοκριτική. Οι κυβερνώντες δεν έκαναν τον κόπο ούτε να δώσουν εξηγήσεις για το ναυάγιο της οικονομικής πολιτικής τους. Είναι κοινός τόπος ότι απέτυχαν να θέσουν τα δημόσια οικονομικά σε τροχιά εξυγίανσης, παρά το γεγονός ότι με την πολιτική τους υποβάθμισαν δραστικά το βιοτικό επίπεδο και έριξαν την πραγματική οικονομία στο φαύλο κύκλο της ύφεσης. Τώρα, με τον πέλεκυ της χρεοκοπίας επιβάλλουν ένα νέο κύμα φοροεπιδρομής, το οποίο στρέφεται κυρίως εναντίον όσων όλα αυτά τα χρόνια πληρώνουν, ενώ σε μεγάλο βαθμό αφήνει στο απυρόβλητο τους συστηματικούς φοροφυγάδες.

Πριν ενάμισυ χρόνο, η απότομη και ανώμαλη προσγείωση στο χείλος της χρεοκοπίας είχε προκαλέσει σοκ στην κοινωνία. Λόγω της βαθιάς ψυχολογικής επίδρασης που της είχε ασκήσει τότε, την είχε μετατρέψει σε “πλαστελίνη”. Από πολιτικής απόψεως είχε καταστήσει εφικτό αυτό που μέχρι τότε ήταν ανέφικτο. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μοναδική ευκαιρία για την εφαρμογή ενός εθνικού σχεδίου με σκοπό την αντικατάσταση του καταρρέοντος κλεπτοκρατικού, σπάταλου κι ανορθολογικού μοντέλου από ένα υγειές και παραγωγικό.

Η κυβέρνηση Παπανδρέου, όμως, ούτε καν το προσπάθησε σοβαρά. Ακολούθησε τον εύκολο δρόμο των οριζόντιων περικοπών, αλλά διακρίθηκε στον ψυχολογικό πόλεμο εναντίον της κοινωνίας και στον προπαγανδιστικό διασυρμό της κάθε φορά επαγγελματικής ομάδας-στόχου. Απειλούμενοι ότι δεν θα υπάρχουν χρήματα για μισθούς και συντάξεις κι ότι θα απαξιωθούν οι οικονομίες-καταθέσεις τους, οι Έλληνες ανέχθηκαν τις αλλεπάλληλες δέσμες επώδυνων μέτρων, με την παρηγοριά ότι ίσχυε η διαβεβαίωση πως μόνο η εφαρμογή του Μνημονίου εγγυάται την έξοδο από την κρίση.

Τα γεγονότα, όμως, διέψευσαν το καλοσερβιρισμένο ιδεολόγημα του μονόδρομου προς τη σωτηρία. Αναμφίβολα, η Τρόϊκα επέβαλε ορισμένα μέτρα, που έπρεπε να είχαν προ πολλού ληφθεί. Συνολικά, όμως, η συνταγή της έχει βυθίσει την οικονομία στην ύφεση, προκαλώντας ολοένα και περισσότερα οικονομικά και κοινωνικά ερείπια. Αποδείχθηκε από τα γεγονότα ότι το προβληθέν δίλημμα “Μνημόνιο ή χρεοκοπία” πρέπει να αντικατασταθεί από τη νεόκοπη εκδοχή του “Μεσοπρόθεσμο ή χρεοκοπία” για να μην καταλήξει στην εξίσωση “Μνημόνιο ίσον χρεοκοπία”.

Το πρόβλημα με το Μεσοπρόθεσμο δεν είναι τόσο η ψήφισή του, όσο η απόδοσή του. Η προσπάθεια άντλησης 6,5 δισ από μία στεγνωμένη αγορά θα ρίξει ακόμα πιο βαθειά την πραγματική οικονομία στο φαύλο κύκλο της ύφεσης, πολλαπλασιάζοντας τα οικονομικά και κοινωνικά ερείπια. Ακόμα κι αν δεν εκδηλωθεί κάποιου είδους κοινωνική ανάφλεξη, η βύθιση στην ύφεση θα μειώσει τα έσοδα. Το εγχείρημα θυμίζει το σκύλο που κυνηγάει την ουρά του.

Η αποτροπή της στάσης πληρωμών μέχρι το 2014 είναι πολύ σημαντική, αλλά δεν μπορεί να γίνει πάση θυσία. Υπενθυμίζουμε ότι η ελληνική κρίση δεν είναι η εξαίρεση ενός σωστού κανόνα, αλλά η ακραία εκδήλωση της συστημικής κρίσης του ευρώ. Η Ελλάδα δεν είναι το μαύρο πρόβατο σ’ ένα άσπρο κοπάδι, αλλά ο πιο αδύνατος κρίκος – μίας όχι και τόσο – στέρεης αλυσίδας. Εάν επέστρεφε στη δραχμή, η κρίση θα μεταφερόταν αυτομάτως σ’ άλλους αδύνατους κρίκους. Γι’ αυτό και είναι κοινό ζωτικό συμφέρον η ελληνική κρίση να λυθεί στο ευρωπαϊκό πλαίσιο γρήγορα και με οικονομικοκοινωνικά αποτελεσματικό τρόπο.

Το Μεσοπρόθεσμο δεν προσφέρει τέτοια λύση. Αντιθέτως, καταδικάζει την οικονομία να σέρνεται μέχρι το 2014. Δεν αποκλείεται τότε η Ευρωζώνη, πιο οχυρωμένη από το συστημικό κίνδυνο, να μεθοδεύσει την εκδίωξη της Ελλάδας.

Γι’ αυτό, έχουμε ζωτική ανάγκη ένα βιώσιμο πρόγραμμα ανάταξης, που να συνδυάζει τρία στοιχεία:

- Πρώτον, το από μηδενική βάση δημοσιονομικό νοικοκύρεμα (έσοδα και δαπάνες).

- Δεύτερον, την αξιοποίηση των πολλών λιμναζουσών αναπτυξιακών δυνατοτήτων. Η Ευρωζώνη πρέπει να χρηματοδοτήσει τέτοια επενδυτικά προγράμματα.

- Τρίτον, την αναδιάρθρωση του χρέους.

Είναι εξώφθαλμο πως το χρέος δεν μπορεί να καταστεί εξυπηρετήσιμο, χωρίς “κούρεμα” και εάν δεν καταστεί εξυπηρετήσιμο οι πόρτες των Αγορών δεν πρόκειται να ξανανοίξουν για την Ελλάδα. Εάν για τους δικούς της λόγους η Ευρωζώνη θέλει να αποφύγει το “κούρεμα” ας βρει εναλλακτική λύση. Τέτοιες λύσεις υπάρχουν, πολιτική συμφωνία για την εφαρμογή τους δεν υπάρχει.

aixmi.gr

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΜΑΤατζής πέταξε την ασπίδα του "ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΤΥΠΑΩ Τ' ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΟΥ"

http://attikanea.blogspot.com/2011/06/blog-post_1022.html
Τον προπυλάκισαν οι συνάδελφοί του!!!!


Γράφει η Πόπη Σουφλή
Αν το άκουγα από άλλους, ίσως να μην το πίστευα. ΤΟ ΕΖΗΣΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ γι αυτό και σας το μεταφέρω.
Απόγευμα χθες, στη γωνία Βουλής και Μητροπόλεως στο Σύνταγμα, μια διμοιρία των ΜΑΤ, βρίσκεται αντιμέτωπη με εκατοντάδες πολίτες που βρίσκονταν απέναντί τους επί της Νίκης.
Αναμεσά τους κι εγώ.
Ξαφνικά, βλέπουμε έναν από τους ΜΑΤατζήδες απέναντι, να πετάει την ασπίδα του και να...
φωνάζει στους συναδέφλους του.
"ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΤΥΠΑΩ Τ' ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΟΥ"

Σήκωσα ασυναίσθητα την φωτογραφική μηχανή για να τραβήξω την εικόνα... όταν αυτό που ακολούθησε μας πάγωσε όλους...
Οι συνάδελφοί του του επετέθηκαν φταστικά κα με σπρωξιές και τον έχωσαν μέςσα στην κλούβα που βρισκόταν εκεί.
Η συνέχεια, γράφτηκε με συνεχείς ρήψεις ασφυξιογόνων, με πετροπόλεμο από την πλευρά των ΜΑΤατζήδων και με ξύλο σε όσους εύρισκαν μπροστά τους.
ΑΛΟΙΜΟΝΟ! ΖΟΥΜΕ ΕΦΙΑΛΤΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΙΑΣ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ

Ο παπάς με την γουρούνα...(η φωτογραφία που κάνει τον γύρο του κόσμου!)

http://listonplace.blogspot.com/2011/06/blog-post_6696.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FfXXB+%28Listonplace%29


Ποιος είναι ο παπάς με τη γουρούνα;

Είναι αναμφίβολα ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές των διαδηλώσεων που σημειώθηκαν τις τελευταίες μέρες.

Η φωτογραφία που απεικονίζει έναν ιερέα να κυκλοφορεί με μια γουρούνα και να οργώνει τις κεντρικές λεωφόρους γύρω από το Σύνταγμα, φορώντας αντιασφυξιογόνα μάσκα έχει γίνει πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες όλου του κόσμου.

Ο παπάς με την ελληνική σημαία και τα ράσα, κυκλοφορεί καθόλη την διάρκεια των επεισοδίων ενώ γύρω του μένεται πετροπόλεμος και βροχή από δακρυγόνα. Τώρα όλοι αναρωτιούνται ποιος είναι ο παπάς με τη γουρούνα; Που λειτουργεί; Τι είναι; Αγανακτισμένος; Όπως και να έχει ο παπάς της φωτογραφίας μπορεί να καταφέρει να κατεβάσει από το θρόνο του απόλυτου σταρ των ελληνικών διαδηλώσεων ακόμα και τον Λουκάνικο!

Έφοδος των υπανθρώπων μπαμπουίνων της ομάδας "Δίας" στον πεζόδρομο της Μητροπόλεως! Ουστ αχρείοι homo sapiens!!!

Ύποπτο το πρόβλημα στο blogger...

http://citypress-gr.blogspot.com/2011/06/blogger_30.html

Τελικά το πρόβλημα στον blogger δεν είναι τυχαίο σε επικοινωνία μας με άλλους blogger βλέπουμε ότι το πρόβλημα εντοπίζεται σε συγκεκριμένα blog, μετά το Ζάππειο ΙΙ μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ο blogger τελείως τυχαία ξαναπέφτει...τυχαίο δεν νομίζω, το παρακράτος ζει μεγάλες στιγμές επί ΠΑΣΟΚ....

Η χούντα Παπανδρέου παρακολουθεί και τους βουλευτές της!!!

http://kostasxan.blogspot.com/2011/06/blog-post_4637.html?utm_source=BP_recent


Λάθος στην παγίδευση τηλεφώνων

Κανένα σύστημα δεν είναι άτρωτο. Ούτε το προηγμένο σύστημα παρακολούθησης τηλεφώνων των υπηρεσιών ασφαλείας, το οποίο κατέγραψε κατά λάθος συνομιλίες κυβερνητικών στελεχών. Σχεδόν παράλληλα με τα τηλεφωνήματα συμμοριών που εμπλέκονται σε απάτες στο Στοίχημα και το ποδόσφαιρο, «έγραψε» άσχετες συνομιλίες πολιτικών παραγόντων. Η αστοχία έγινε αντιληπτή γρήγορα και το πρόβλημα λύθηκε, με επανεκκίνηση του κεντρικού υπολογιστή. Δυστυχώς, μέρος μιας συνομιλίας απομαγνητοφωνήθηκε αυτόματα από το πρόγραμμα αναγνώρισης φωνής και περιλαμβάνεται κατά λάθος στα δικόγραφα της ποδοσφαιρικής μαφίας.

Την αναδημοσιεύουμε για την ενημέρωση του κοινού, με την παρατήρηση ότι δεν είναι σαφές ποιοι είναι οι συνομιλητές, ούτε τα πρόσωπα στα οποία αναφέρονται:

Α.: Ελα, αγορίνα, πού είσαι;

Β.: Στο γραφείο ακόμα. Μίλησα με τον Παγετώνα, τον Φινλανδό, και μετά με πήρε ο κοκκινοτρίχης, ο Δανός, και είμαι έξαλλος.

Α.: Γιατί τι έλεγαν πάλι οι γ…;

Β.: Σκέπτονται να ανακοινώσουν ότι είναι δική μας απόφαση να βάλουμε φόρους. Θα πουν ότι δεν το επέβαλαν αυτοί.

Α.: Ρε συ, να ενημερώσεις τον Γίγαντα, πρέπει να τέλειωσε το πιλάτες.

Β.: Περίμενε, ρε μ..., το ωραίο δεν στο είπα. Θα πούνε, λέει, να μειώσουμε δαπάνες, δίνοντας και παραδείγματα.

Α.: Τι παραδείγματα;

Β.: Να κλείσει ο ΟΣΕ εκτός από τις μεταφορές εμπορευμάτων, να μείνει ένα κρατικό κανάλι και ένα ραδιόφωνο, να κλείσουν άχρηστες δημοτικές επιχειρήσεις, να αλλάξει το σύστημα με τα φάρμακα. Να κλείσουν κρατικοί οργανισμοί και άλλες σαχλαμάρες, όπως η μείωση της επιχορήγησης των κομμάτων.

Α.: Καλά, είναι γελοίοι. Αν κάνουμε όλα αυτά, θα μειωθεί το διαθέσιμο εισόδημα των ανθρώπων μας και θα πληγεί η κατανάλωση.

Β.: Με απείλησε ότι θα προτείνουν η διαχείριση των σκουπιδιών και των νοσοκομείων να γίνεται από ιδιώτες, ώστε να μειωθεί το κόστος. Εχουν, λέει, στοιχεία…

Α.: Δεν θέλουν φόρους τώρα;

Β.: Θέλουν, αλλά να μπουν υψηλά τεκμήρια σε όσους δεν πληρώνουν φόρους, όχι να φορολογηθούν κι άλλο εκείνοι που πληρώνουν.

Α.: Είναι εκτός πραγματικότητας. Ρε α…, έπρεπε να του πεις, αν ξέραμε αυτούς που δεν πληρώνουν φόρους, δεν θα είχαμε πρόβλημα. Οι φορολογούμενοι είναι μια μικρή μειοψηφία του πληθυσμού.

Β.: Το είπα. Τους είπα ακόμα ότι ο Σπασίκλας δυσκολεύεται να λειτουργήσει το σύστημα για να πληρώνουν ΦΠΑ όσοι θέλουν, όχι να βρει αυτούς που δεν πληρώνουν…

Α.: Δεν μπορούν να καταλάβουν, τα μ…

Β.: Χθες, ο κακορίζικος ο Βέλγος έθεσε και θέμα εγγυήσεων με κρατικά ακίνητα. Είπαμε, λέει, ότι έχουμε ακίνητα αξίας 300 δισ. Να εγγυηθούμε μ’ αυτά το χρέος.

Α.: Είπαμε μια μπούρδα, δεν σημαίνει ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι τέτοιο. Ούτε ξέρουμε ποια είναι τα ακίνητα αυτά. Πες τους να πάνε να γ…

Β.: Τι προτείνεις;

Α.: Να κάνουμε ό,τι κι αυτοί. Να αγοράσουμε χρόνο, που λέει η Στρούντελ. Να περάσει το καλοκαίρι και βλέπουμε. Τότε, μπορεί να δώσουν περισσότερα…

Σχόλιο ιστολογίου: Όμορφος κόσμος, σταλινικά πλασμένος!!! Το απόγειο του φασισμού εκφρασμένο μέσα από την «κατά λάθος» παρακολούθηση βουλευτών του «κυβερνώντος» κόμματος από την ίδια την «κυβέρνηση»!!! Πού σταματά η λογική και ξεκινά η παράνοια; Προφανώς στο Μέγαρο Μαξίμου, που φέρεται να δέχεται «ειδικές» πληροφορίες από ξένες υπηρεσίες και μάλιστα με “delivery”…! Βιώνουμε μία δικτατορία η οποία προφυλάσσεται (και δεν καταγγέλλεται) από το υπάρχον πολιτικό σύστημα. Και αυτή την χούντα έμελλε στην γενιά τη δική μας να την γκρεμίσει...

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ! Την ώρα που δολοφονούσαν τον Ελληνικό Λαό με δακρυγόνα έκαναν μυστική συνάντηση στο Λονδίνο για το "ξεπούλημα" της δημόσιας περιουσίας!!!


http://listonplace.blogspot.com/2011/06/blog-post_3370.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FfXXB+%28Listonplace%29



Μυστική συνάντηση στο Λονδίνο για τις ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα

Δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Guardian αναφέρει ότι την ώρα που οι έλληνες πολίτες δέχονταν τα δακρυγόνα των αστυνομικών στην Αθήνα, στο ξενοδοχείο Claridge's του Λονδίνου γινόταν μυστική συνάντηση παρουσία ελλήνων υπουργών...Αλλά και εφοπλιστών, αξιωματούχων και επιχειρηματιών για τις ιδιωτικοποιήσεις και την πώληση ελληνικών ακινήτων.
Μάλιστα το άρθρο ξεκινά λέγοντας ειρωνικά πως η συνάντηση έγινε κρυφά και με κλειστές τις πόρτες όπως συμβαίνει με όλα τα πρωτοκλασάτα επιχειρηματικά meetings και συνεχίζει αναφέροντας πως «τα κουστούμια» συγκεντρώθηκαν για μια ολοήμερη συζήτηση για την ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας, αλλά σύντομα μετά και τις εισηγήσεις των ελλήνων αξιωματούχων για τα ελληνικά αεροδρόμια, τα λιμάνια και τα άλλα ακίνητα φάνηκε πως στην ουσία επρόκειτο για «πλειστηριασμό» της ελληνικής δημόσιας περιουσίας.
Ειρωνικό είναι το σχόλιο του άρθρου και για την χλιδή της συνάντησης αφού χαρακτηριστικά αναφέρει «εκεί σε ένα δωμάτιο με art deco, πέντε πολυελαίους και υπερβολικά πολλούς καθρέφτες ξεκίνησε ένα... κλασσάτο ξεπούλημα».
Βέβαια ο Γιώργος Χριστοδουλάκης (ο ειδικός γραμματέας αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων) που παρευρίσκονταν, δεν χαρακτήρισε «ξεπούλημα» τη συνάντηση αλλά «μια επαγγελματική εφαρμογή ενός σχεδίου ιδιωτικοποιήσεων»
Ο Άρης Συγγρός (εκτελεστικός πρόεδρος του Invest in Greece) ανέφερε στη συνάντηση «Η κρίση δημιουργεί μεγάλες ευκαιρίες για κερδοφορία», ενώ το άρθρο συνεχίζει να είναι ειρωνικό και αναφέρει ότι στο διάλλειμα της συνάντησης ακούγονταν μουσική του Ζορμπά και πιθανά να έσπαγαν και πιάτα!
Μάλιστα την ώρα της συνάντησης έφτασε η είδηση για τα επεισόδια στην Ελλάδα και σε σχετική ερώτηση από τους παρευρισκόμενους για τις διαδηλώσεις ο κ. Συγγρός απάντησε ότι «οι διαδηλωτές στο Σύνταγμα είναι μια μικρή μειονότητα. Είναι δημόσιοι υπάλληλοι που έχασαν τα προνόμιά τους και άνεργοι που ανησυχούν ότι θα έρθει κάποιος όλεθρος »
Το άρθρο συνεχίζει με τις αντιδράσεις των υποψήφιων επενδυτών και συγκεκριμένα της ελληνικής καταγωγής γόνου γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας που αναφέρεται μόνο με το μικρό της όνομα Stephanie η οποία φέρεται να είπε «Αυτά είναι μαλακ...ες (bullshit) τι θα γίνει αν η Ελλάδα βγει από την ευρωζώνη; Ποια εταιρεία θέλει να έχει δραχμές;».
Στη συνέχεια ο δημοσιογράφος του άρθρου κάνει μια σύντομη αναφορά στις επαφές που είχε την περασμένη εβδομάδα με υπαλλήλους σε ελληνικά λιμάνια που σχολίαζαν τις ιδιωτικοποιήσεις, ενώ το άρθρο κλείνει με μία ακόμη αναφορά στη μυστική συνάντηση στο ξενοδοχείο Claridge's. Συγκεκριμένα μεταφέρει την απογοήτευση της ελληνικής πλευράς για τις επαφές στο Λονδίνο, και περιλαμβάνει την χαρακτηριστική δήλωση του εφοπλιστή Γιώργου Γουρδομιχάλη που διαπίστωσε ότι «τα χρήματα θα έρθουν από την Κίνα, την Ινδία και την Βραζιλία . Δεν πειράζει εξάλλου είναι οι εξελισσόμενες κοινωνίες».
Το δημοσίευμα ολοκληρώνεται λέγοντας πως στο διάλλειμα για καφέ ακούγονταν ένα τραγούδι της Μόνικα που έλεγε «Γιατί δεν μου τηλεφωνείς, Δεν με θέλεις πια».
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ

πηγη

Τι έχουμε; Kατοχή; --- Περίεργες "παρουσίες" στην Ηγουμενίτσα δημιουργούν πολλά ερωτηματικά...

http://www.epirus-ellas.gr/2011/06/blog-post_4176.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Epirus-ellas+%28Epirus-Ellas.+%CE%9D%CE%AD%CE%B1+%CE%B1%CF%80%CF%8C+%CF%84%CE%B7%CE%BD+%CE%89%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%BF.+%CE%86%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%BF%CF%82+%CE%93%CE%AE.%29
Τι λένε για την παρουσία τους και το ρόλο τους οι Ελληνικές αρχές;
Γράφει ο Κ.Π.Π.
Τον τελευταίο μήνα στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας βρίσκονται δυο Γερμανοί πολίτες οι οποίοι πιθανότατα έχουν σταλεί είτε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, είτε απεύθειας από το Βερολίνο και κάνουν "φύλλο και φτερό" τα συνοδευτικά έγγραφα των οδηγών διεθνών μεταφορών αλλά και των απλών ταξιδιωτών.

Μάλιστα όλα αυτά γίνονται υπό τα βλέμματα των Ελλήνων αξιωματούχων (αστυνομικών, τελωνειακών αλλά και της Διοίκησης του λιμένος) χωρίς κανείς να μπορεί να πεί το παραμικρό ή να εκφράσει κάποια αντίρρηση. Έκπληκτοι οι οδηγοί των φορτηγών αλλά και οι υπόλοιποι που ταξιδεύουν βλέπουν τους Γερμανούς να κάνουν ότι θέλουν και να μη δίνουν σε ..
κανέναν λογαριασμό!

Τι συμβαίνει τελικά στην Ηπειρωτική πόλη;
Μήπως βρισκόμαστε υπό κατοχή και δεν το ξέρουμε;
Με τίνος εντολή οι άνθρωποι αυτοί κάνουν ότι θέλουν στο λιμάνι και οι δικοί μας "χτυπάνε προσοχές" μπροστά τους;
Σε αυτά τα ερωτήματα καλείτε να απαντήσει ο οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας και η Ελληνική Κυβέρνηση.

Κ.Π.Π./ ΡΕΠΟΡΤΑΖ PRESS

Οι αντεξουσιαστές στην εξουσία - φεύγουν με τις κλούβες!!!! Σοκαριστικό βίντεο από το ALTER!!!!

http://olympia.gr/2011/06/29/%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%BF%CE%BD/


Ποιοί παίρνουν μίζες για τα χημικά της Αστυνομίας;

http://kourdistoportocali.com/default.aspx?pageid=6621
http://nonews-news.blogspot.com/2011/06/blog-post_5703.html



Κυβερνητική συμμαχία ΠΑΣΟΚ - Ελσας - ΜΑΤ!

http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=288834

Αγχώδης πλειοψηφία στη Βουλή, κραυγαλέα μειοψηφία στην κοινωνία

Επίδειξη κρατικής τρομοκρατίας, για την προάσπιση του Μεσοπρόθεσμου...

Κοινοβούλιο και κοινωνία, σε απόλυτη αντίθεση: Μέσα, 155 βουλευτές είπαν «ναι» στο Μεσοπρόθεσμο, ορισμένοι εξ' αυτών πιεζόμενοι, εκβιαζόμενοι και -εν τέλει- αυτογελοιοποιούμενοι. Έξω, πολλές χιλιάδες διαδηλωτών βροντοφώναξαν «όχι» και η φωνή τους ακούστηκε πιο δυνατά από τον θόρυβο των δυνάμεων καταστολής που είχαν διαταχθεί να επιβάλλουν συνθήκες απροκάλυπτης κρατικής τρομοκρατίας.
(Αλήθεια, πόσο επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός από το ξόδεμα αμέτρητων δακρυγόνων και χειροβομβίδων «κρότου - λάμψης»; Πόσο κοστίζει στο ήδη λεηλατημένο πορτοφόλι κάθε φορολογούμενου η ακόρεστη χρήση τους από τα ΜΑΤ;)

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει κατορθώσει, σε διάστημα μικρότερο των δυο χρόνων, να πετύχει τα χαμηλότερα ποσοστά κυβερνητικής δημοφιλίας στην χώρα μας, από τότε που ...ανακαλύφθηκαν οι δημοσκοπήσεις.

Η δυσαρμονία της κυβερνητικής πλειοψηφίας (άρα και της σύνθεσης της Βουλής) με το λαϊκό αίσθημα (δηλαδή, το εκλογικό σώμα) είναι προφανέστατη παρά ποτέ. Το πολιτικό θέμα που εγείρεται είναι μείζον.

Παρ' όλα αυτά η κυβέρνηση συνεχίζει απτόητη. Σήμερα πέρασε το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, αύριο περνάει και τον Εφαρμοστικό (του Μεσοπρόθεσμου) Νόμο. Με τραύματα έστω. Που δεν αφορούν αποκλειστικά και μόνο στην καταψήφιση από τον κ. Κουρουμπλή (ο μόνος "αντάρτης" που δεν αξίζει το συνοδευτικό "του γλυκού νερού"). Αλλά και στα όσα κωμικοτραγικά διημήφθησαν τις προηγούμενες μέρες. Με τις απανωτές επιχειρήσεις "πειθούς", από κορυφαία κυβερνητικά στελέχη προς ...υποψήφιους απείθαρχους. Με τις ασκήσεις νομοθετικής ακροβασίας από τον μετρ του είδους κ. Βενιζέλο, για τις αποδείξεις και το τέλος επιτηδεύματος. Και με την ωμή παράβίαση του Κανονισμού της Βουλής από τον υποτιθέμενο θεματοφύλακά του, Πρόεδρο του Κοινοβουλίου κ. Πετσάλνικο (υπόλογο για τις -τύπου Μαγγίνα- πολεοδομικές παραβάσεις στο εξοχικό του) ο οποίος επέτρεψε στον κ. Αθανασιάδη να εξηγήσει πώς το περιφερόμενο ανά τα ΜΜΕ "όχι" του, μετατράπηκε σε "ναι". Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας !

Τραυματισμένη λοιπόν στο εσωτερικό της και πλήρως απονομιμοποιημένη στην κοινωνία (έκφραση που χρησιμοποίησε προσφάτως ακόμη και η κ. Αντωνίου, η οποία -παρά τις αντιρρήσεις της- ψηφίζει πάντα "ο,τι πεί το κόμμα), η κυβέρνηση πορεύεται με παρηγοριά την ενθουσιώδη υποδοχή των πεπραγμένων της από τους (ανακουφισμένους, αποτην υπερψήφιση του Μεσοπρόθεσμου) κ.κ Μπαρόζο, Μέρκελ, Φαν Ρομπάϊ, Ρεν, Σόιμπλε, Τρισέ, Λαγκάρντ και λοιπούς εταίρους και εταίρες. Από σήμερα, έχει και έναν νέο σύμμαχο: την κυρία Ελσα Παπαδημητρίου, μέχρι πρότινος βουλευτή της ΝΔ, αν και -χρόνια τώρα- στενή πολιτική φίλη της κας Ντόρας Μπακογιάννη. Η πρόεδρος της "Δημοκρατικής Συμμαχίας" δήλωσε παρούσα. Η κ.Παπαδημητρίου πήγε ένα βήμα πιο πέρα: Ψήφισε "ναι". Ισως για να εξασφαλίσει 100% τη διαγραφή της. Και για να δώσει ένα απολύτως ξεκάθαρο μήνυμα συμπόρευσής της με την κυβερνητική πολιτική και τις έξωθεν επιταγές.

Επιπλέον, η κυβέρνηση από σήμερα έχει και έναν νέο εταίρο: Τα ΜΑΤ! Οχι πως υπήρξε ποτέ έστω και υπόνοια ότι οι δυνάμεις καταστολής θα μπορούσαν να διαφοροποιηθούν από την κυβερνητική εξουσία. Αλλίμονο! Θα ξέφευγαν από τον ...θεσμικό τους ρόλο. Μόνο που αυτός ο θεσμικός ρόλος, τις τελευταίες μέρες, αναβαθμίζεται εκ των πραγμάτων. Η ΕΛ.ΑΣ πλέον ασκεί πολιτική. Σχεδιάζει, εφαρμόζει και εκτελεί το ...καθήκον της αντιπαράθεσης με όσους αντιτίθενται στο Μνημόνιο, το Μεσοπρόθεσμο και την κυβερνητική πολιτική. Με τον τρόπο που εκείνη ξέρει: Συνεχείς και εκτεταμένες επιθέσεις σε διαδηλωτές, άπειρα δακρυγόνα, περισσότερες από ποτέ χειροβομβίδες "κρότου - λάμψης", ξυλοδαρμούς πολιτών, επίδειξη -εν τέλει- κρατικής βίας.

Η ιδιότυπη αυτή κυβερνητική συμμαχία είναι σαφές ότι δεν έχει καμία σχέση με τη λαϊκή εντολή της 4ης Οκτωβρίου 2009. Η αδυναμία κυβερνητικών στελεχών, βουλευτών και άλλων επωνύμων πολιτικών παραγόντων να κάνουν ακόμη και απλές δημόσιες εμφανίσεις, το επιβεβαιώνει εμφατικά.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης ζητούν εκλογές. Αν πράγματι τις θέλουν, υπάρχει τρόπος να τις επιβάλλουν. Νόμιμα, θεσμικά και αποτελεσματικά. Γνωρίζουν τον τρόπο. Γνωρίζουν ότι η παραίτηση του συνόλου των βουλευτών τους (μαζί και των αναπληρωματικών) οδηγεί αναπόφευκτα στις κάλπες (έστω και αν πρόκειται για επαναληπτικές εκλογές). Ο κ. Σαμαράς, η κ. Παπαρήγα και ο κ. Τσίπρας ας το "ζυγίσουν" και ας πράξουν κατά το δοκούν...

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ... ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙΣΤΕ ΤΟ! "ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ!

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ... ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙΣΤΕ ΤΟ **
"ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ! ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ" νερο riopan gel, mallox, aerolin inhaler, μασκες, γιατροι και νοσηλευτές στο σύνταγμα χρειάζονται άμεσα - όσοι μένετε κοντά βοηθήστε, ανοίξτε τα σπίτια σας δώστε νερό. Επικοινωνήστε για τους συλληφθέντες με τα τηλέφωνα
6932 582973 , 6938 907267

Ε. Μπιτσάκης: Οι επιστήμες θεμέλιο του υλισμού

http://www.prin.gr/2011/06/bitsakis.html
Συνέντευξη στον Γιώργο Λαουτάρη

Το σκοτεινό Σύμπαν, το «θαύμα» του ανθρώπου, ο μυστηριώδης μικρόκοσμος των σωματίων. Πώς στεκόμαστε απέναντι στα σπουδαία ερωτήματα για την ύπαρξη; Αν η μεταφυσική, οι θρησκείες και οι πολυάριθμες μυστικιστικές ή ανορθολογικές θεωρίες κερδίζουν έδαφος και προβάλλονται όλο και περισσότερο ως απάντηση, μπορεί ο υλισμός να σταθεί στο ύψος των προβλημάτων και να τα ερμηνεύσει; Τη διαφωτιστική και αναλυτική αυτή εργασία ανέλαβε ο Ευτύχης Μπιτσάκης με το νέο του βιβλίο Η ύλη και το πνεύμα, το οποίο κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άγρα. Η γέννηση του κόσμου μας, η θεωρία του big bang, οι θεωρίες της σχετικότητας, η «συμπεριφορά» των μικροσωματίων, η γέννηση και εξέλιξη της ανθρώπινης νόησης, εξετάζονται υπό το φως της διαλεκτικής. Με γλώσσα, επιχειρήματα και ορολογία που κερδίζουν ένα ευρύτερο αναγνωστικό κοινό, χωρίς όμως καμία υποχώρηση μπροστά στη «σαγήνη» της απλούστευσης ή από την άλλη πλευρά του ακαδημαϊσμού, το βιβλίο παρουσιάζει εύληπτα τα τελευταία πορίσματα της κοσμολογίας, της φυσικής και της βιολογίας για να θεμελιώσει τον υλισμό.



Ο συγγραφέας επέλεξε να προσεγγίσει το πρόβλημα των σχέσεων ύλης και πνεύματος όχι στο επίπεδο της φιλοσοφικής αφαίρεσης, αλλά διά μέσου των σημερινών φυσικών επιστημών. Όπως εξηγεί στο Πριν ο Ευτύχης Μπιτσάκης, «η διαμάχη υλισμού και ιδεαλισμού στο πεδίο της φιλοσοφίας είναι γνωστή. Όμως οι φυσικές επιστήμες είχαν ανέκαθεν μια φιλοσοφική εμβέλεια. Ειδικά οι επιστημονικές επαναστάσεις του 20ού αιώνα είχαν καταλυτική επίδραση στη φιλοσοφία. Η φυσική, η κοσμολογία και οι επιστήμες της ζωής έθεσαν νέα φιλοσοφικά ερωτήματα και έδωσαν νέα επιχειρήματα στο σύγχρονο υλισμό, αλλά επίσης τροφοδότησαν νέες μορφές φυσικού ιδεαλισμού».
Δεν σημαίνει βέβαια αυτό ότι αγνοείται η καταστατική διαφορά των φυσικών επιστημών με τη φιλοσοφία: «Αυτή η σύγχυση συναντάται σε κείμενα ενός απλοϊκού υλισμού», υποστηρίζει ο συγγραφέας. Και συμπληρώνει πως «ενάντια στη θετικιστική και μεταμοντέρνα απόρριψη των φιλοσοφικών προτάσεων επειδή δήθεν στερούνται νοήματος, εγώ επιχειρώ να αναδείξω την ενότητα η οποία συνυπάρχει με την καταστατική διαφορά». Επιπλέον, εξηγεί ότι «λέξεις όπως η ύλη, ο χώρος, ο χρόνος, η αλληλεπίδραση, η αιτιότητα κ.λπ. λειτουργούν ως οιωνεί φιλοσοφικές έννοιες στο πεδίο της επιστήμης και ασκούν μια λειτουργία διαμεσολάβησης ανάμεσα στις επιστημονικές έννοιες και τις φιλοσοφικές κατηγορίες». Και υπογραμμίζει: «Ενότητα μέσα στη διαφορά, όπως υποστήριζε ο Λένιν και πριν απ’ αυτόν ο μεγάλος ιδεαλιστής Χέγκελ».


Ξεκινάτε το βιβλίο σας από τη φιλοσοφική παράδοση, ειδικά από τους προσωκρατικούς. Γιατί;

Επειδή οι προσωκρατικοί έθεσαν πρώτοι τα μεγάλα φιλοσοφικά ερωτήματα, υπερβαίνοντας την αφελή ανιμιστική αντίληψη για τη φύση. Έθεσαν τα φιλοσοφικά ερωτήματα και τα αντιμετώπισαν από τη σκοπιά μιας φυσιοκρατικής οντολογίας. Η φύση κατά τους προσωκρατικούς είναι αδημιούργητη και τα φυσικά φαινόμενα προκαλούνται από φυσικά αίτια. Βεβαίως, οι θεοί υπάρχουν. Είναι όμως φυσικά όντα, δημιουργήματα και όχι δημιουργοί της φύσης.
Αλλά αντίθετα με τον αυθόρμητο υλισμό των προσωκρατικών, ο Καρτέσιος, ο Κέπλερ, ο Νεύτων, οι περισσότεροι από τους δημιουργούς των νεώτερων επιστημών δέχονταν την ύπαρξη του δημιουργού και τη δημιουργία ex nihilo, εκ του μηδενός. Τι μεσολάβησε για να υπάρξει αυτή η φιλοσοφική οπισθοδρόμηση;

Η έννοια του δημιουργού δεν υπάρχει στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Ο Δημιουργός του Πλάτωνα δεν δημιουργεί από το μηδέν. Οι Ιδέες, το «όντως ον», προϋπάρχουν και ο θεός ως αγαθός, δημιουργεί τον κόσμο με υλικό τις Ιδέες, κατά το καλύτερο δυνατό πρότυπο. Η έννοια του δημιουργού ο οποίος δημιουργεί από το μηδέν προέρχεται, ως γνωστόν, από την εβραϊκή παράδοση. Η κυριαρχία του χριστιανισμού στη Δυτική Ευρώπη μετά τη διάλυση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και η εχθρική στάση της εκκλησίας απέναντι στις αναδυόμενες επιστήμες, συνολικά η επικράτηση του χριστιανισμού ως κυρίαρχης ιδεολογίας κατά το Μεσαίωνα και μετά, εξηγούν αυτή τη φιλοσοφική οπισθοδρόμηση.
Αλλά, όπως σημειώνετε στο προηγούμενο βιβλίο σας, Από την πυρά στον άμβωνα, από την εποχή του Νεύτωνα μέχρι σήμερα η εκκλησία επιχειρεί να αξιοποιήσει τα δεδομένα των επιστημών για να θεμελιώσει το δόγμα της…

Αυτή η αλλαγή δεν είναι ανεξήγητη. Το μηχανιστικό Σύμπαν του Νεύτωνα ήταν συμβατό με την έννοια του Δημιουργού. Ακόμα και το Σύμπαν των θεωριών του Αϊνστάιν, η ιδεαλιστική σκέψη επιχείρησε να το εξηγήσει ως δημιούργημα του Μεγάλου Αρχιτέκτονα. Το σημερινό βιβλίο είναι εκτός των άλλων και μια συστηματική ανασκευή των δήθεν επιστημονικών επιχειρημάτων των σημερινών μορφών φυσικού ιδεαλισμού.
Γιατί όμως ακόμα και ο επιστημονικά θεμελιωμένος σημερινός υλισμός παραμένει μειοψηφικός στις σημερινές κοινωνίες;

Το φαινόμενο δεν είναι ανεξήγητο. Όπως γράφει ο Μαρξ, κυρίαρχη ιδεολογία κάθε κοινωνίας είναι η ιδεολογία της κυρίαρχης τάξης. Και η ιδεολογία της αστικής τάξης είναι κατά κανόνα μηχανιστική και ιδεαλιστική. Υπάρχει όμως και δεύτερος λόγος: Η απατηλή γοητεία του ιδεαλισμού και ειδικά της θρησκείας η οποία αποτελεί καταφύγιο και ελπίδα με το απατηλό φως της υπέρβασης. Ο υλισμός, δεχόμενος τη θνητότητα του ανθρώπινου όντος, δεν ασκεί καμία γοητεία και δεν υπόσχεται μετά θάνατον ζωή.
Ο υλισμός δέχεται την αυθυπαρξία της ύλης. Ο ιδεαλισμός δέχεται κάποια πνευματική αρχή, θεό, απόλυτο πνεύμα κ.λπ. Υποστηρίζετε ότι και οι δύο αρχές, ως αρχές δεν αποδεικνύονται. Υλισμός και ιδεαλισμός είναι λοιπόν εξίσου μη αποδείξιμοι; Είναι ισοδύναμοι;

Αυτό θέλησε να υποστηρίξει ο ευσεβής Πλανκ στο φανταστικό διάλογο με τον Αϊνστάιν που παραθέτω στο τέλος του βιβλίου. Όμως ο Αϊνστάιν δεν δέχεται την άποψη του Πλανκ. Κατά τον Αϊνστάιν οι σημερινές επιστήμες θεμελιώνουν τον υλισμό. Επίσης, κατά τον Αϊνστάιν είναι δυνατόν να εξηγήσουμε τη γέννηση της ιδέας του θεού και να οικοδομήσουμε μια μονιστική – υλιστική αντίληψη για τη φύση, όχι κλειστή αλλά αντίθετα ανοιχτή στις σημερινές επιστήμες, ενώ η άποψη της δημιουργίας βρίσκεται μόνιμα σε σύγκρουση με τις επιστήμες και ειδικότερα με τις επιστήμες της ζωής.

Ας δεχτούμε λοιπόν ότι «οι επιστήμες θεμελιώνουν τον υλισμό». Πώς εξηγείτε λοιπόν ότι ρεαλιστικές φυσικές θεωρίες, όπως οι θεωρίες του Αϊνστάιν και η κβαντική μηχανική, τροφοδότησαν νέες μορφές ανορθολογισμού και μυστικισμού;

Η διαμάχη υλισμού και ιδεαλισμού, ορθολογισμού και ανορθολογισμού διατρέχει ολόκληρη την ιστορία της φιλοσοφίας από την αρχή του ρήγματος με τον Δημόκριτο και τον Πλάτωνα. Ως προς την ειδική θεωρία της σχετικότητας: Η μετατροπή της μάζας σε ενέργεια θεωρήθηκε αφυλοποίηση της ύλης. Το ίδιο η μετατροπή μαζικών σωματίων σε μη μαζικά. Αλλά η ύλη είναι φιλοσοφική κατηγορία ανύπαρκτη στις εξισώσεις της φυσικής και η ιδεαλιστική ερμηνεία της σχέσης μάζας και ενέργειας προϋποθέτει ένα επιστημονικό σφάλμα: Την ερμηνεία της σχέσης μάζας και ενέργειας στο τρισδιάστατο ευκλείδειο πλαίσιο και όχι στο τετραδιάστατο σύμπαν του Μινκόφσκι. Τώρα, ως προς τη δήθεν έλλειψη αιτιοκρατίας στη μικροφυσική, η οποία υποτίθεται ότι θεμελιώνει την ελεύθερη βούληση του ανθρώπου, η οποία με τη σειρά της παραπέμπει στο Δημιουργό: Στη φύση λειτουργούν περισσότερες από μία μορφές αιτιοκρατίας. Η μηχανιστική των Νεύτωνα και Λαπλάς, η πιο σύνθετη, δυναμική των θεωριών του Μάξγουελ και του Αϊνστάιν, η κλασική στατιστική μορφή και όπως υποστηρίζω, ο κβαντικός στατιστικός καθορισμός στο χώρο της μικροφυσικής. Η θέση αυτή δεν είναι αυθαίρετη. Προκύπτει από τη διαλεκτική δυνατότητας και πραγματικότητας, τη διαλεκτική του δυνάμει και ενεργεία που πρώτος επεξεργάστηκε ο Αριστοτέλης και στη συνέχεια κυρίως ο Χέγκελ και ο μαρξισμός.
Κατά την άποψή σας λοιπόν η ειδική θεωρία της σχετικότητας θεμελιώνει το μονισμό της ύλης. Ποιες ήταν όμως οι επιστημολογικές και φιλοσοφικές συνέπειες της λεγόμενης Γενικής θεωρίας της Σχετικότητας;

Κατ’ αρχάς, η Γενική θεωρία της Σχετικότητας δεν είναι θεωρία «σχετικότητας». Είναι μια θεωρία γενικευμένης αντικειμενικότητας, δοθέντος ότι οι νόμοι της διατηρούν την ίδια μορφή σε όλα τα συστήματα αναφοράς, αδρανειακά ή μη. Ως προς το φυσικό της περιεχόμενο, η Γενική θεωρία της Σχετικότητας είναι μια νέα θεωρία της βαρύτητας, ιστορική υπέρβαση της θεωρίας του Νεύτωνα. Η θεωρία αυτή αποτέλεσε το μαθηματικό πλαίσιο για τη διατύπωση κοσμολογικών προτύπων. Ανάλογα με τις συνθήκες, προβλέπει ένα σύμπαν κλειστό, ανοιχτό, παλλόμενο κ.λπ. Ιστορικά κυριάρχησε το πρότυπο του διαστελλόμενου σύμπαντος, κατά το οποίο το Σύμπαν προήλθε από μια αρχική έκρηξη, ένα «big bang», όπως ήταν ο ειρωνικός όρος του σπουδαίου Άγγλου αστροφυσικού Φρεντ Χόιλ. Ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις αυτού του προτύπου; Πριν από την έκρηξη δεν υπήρχε χώρος και χρόνος. Η ύλη ήταν συγκεντρωμένη σε μηδενικό όγκο, σε άπειρη θερμοκρασία. Μετά την έκρηξη, το Σύμπαν συνεχίζει να διαστέλλεται. Ποια είναι όμως η φυσική σημασία των τεσσάρων βασικών παραδοχών του προτύπου; Πριν από την έκρηξη δεν υπήρχε χώρος. Συνεπώς, η έκρηξη έγινε στο πουθενά. Πριν από την έκρηξη δεν υπήρχε χρόνος. Άρα η έκρηξη έγινε στο ποτέ. Οι έννοιες άπειρη θερμοκρασία και άπειρη πυκνότητα στερούνται επίσης νοήματος: Το άπειρο δεν επιδέχεται μέτρο, καθότι «αεί γε έτερον και έτερον», σύμφωνα με τον ορισμό του Αριστοτέλη. Συνεπώς, οι τέσσερις βασικές παραδοχές του big bang στερούνται νοήματος. Γι’ αυτό υποστηρίζω ότι πρόκειται για οιωνεί μεταφυσικό πρότυπο. Αλλά η υπόθεση του big bang έχει υπέρ της ισχυρά επιχειρήματα. Αντίθετα όμως επιχειρήματα έχουν και οι αντίπαλοι. Το πρότυπο π.χ. προϋποθέτει ότι η ύλη του Σύμπαντος είναι κατανεμημένη με τρόπο ομοιογενή και ισότροπο. Αλλά τα σημερινά παρατηρησιακά δεδομένα αποδεικνύουν ότι η ύλη του προσιτού μέρους του Σύμπαντος χαρακτηρίζεται από άκρα ανομοιογένεια. Κατά το πρότυπο, η ηλικία του Σύμπαντος καθορίζεται από την τιμή της σταθεράς του Χαμπλ. Ποια είναι όμως η τιμή αυτής της σταθεράς; Κατά το πρότυπο, η μετατόπιση του φάσματος των γαλαξιών οφείλεται στη διαστολή του Σύμπαντος. Σύμφωνα όμως με άλλες υποθέσεις, η μετατόπιση οφείλεται στη «γήρανση» του φωτός. Σύμφωνα με το κυρίαρχο πρότυπο, τα κβάζαρς, ουράνια αντικείμενα με ισχυρή μετατόπιση του φάσματός τους, πρέπει να βρίσκονται στις εσχατιές του ουρανού. Σύμφωνα με πρόσφατες παρατηρήσεις, αντίθετα, τα κβάζαρς εξακοντίζονται με τεράστιες ταχύτητες από την καρδιά των γαλαξιών με τους οποίους συνδέονται με «γέφυρες» ύλης. Θα μπορούσα να συνεχίσω τα υπέρ και τα κατά. Δύο μόνο γενικές παρατηρήσεις: Σύμπαν σημαίνει καθετί που υπάρχει. Δεν μπορούμε συνεπώς να μιλάμε για Σύμπαν, αλλά για κόσμο, για το προσιτό σήμερα μέρος του Σύμπαντος. Άρα, δεν μπορούμε να μιλάμε για γέννηση του Σύμπαντος. Το προσιτό σήμερα μέρος του Σύμπαντος μπορεί να προήλθε από μια ή από ένα τεράστιο αριθμό εκρήξεων, όμως στον υπάρχοντα χώρο και χρόνο και από υπάρχουσα ύλη. Αλλά νομίζω ότι πρέπει να σταματήσω. Όποιος ενδιαφέρεται για μια συστηματική ανάλυση, μπορεί να συμβουλευτεί τα βιβλία μου Η εξέλιξη των θεωριών της φυσικής και το Η ύλη και το πνεύμα.
Αλλά αν το κυρίαρχο πρότυπο παρουσιάζει αδυναμίες, γιατί θεωρείται σαν το πραγματικό πρότυπο του Σύμπαντος;

Μια πρώτη αιτία είναι ότι έχει ισχυρά παρατηρησιακά δεδομένα υπέρ του. Αλλά οι κύριες αιτίες είναι ιδεολογικές. Κατ’ αρχάς, η φιλοσοφική σύγχυση ανάμεσα στις έννοιες Κόσμος και Σύμπαν. Και εδώ πρέπει να προσθέσω ότι η θεωρία του Αϊνστάιν είναι μια τοπική θεωρία η οποία συνεπώς αδυνατεί να περιγράψει το Σύμπαν, αν αυτό είναι άπειρο. Και το κυριότερο. Κατά τον Ιερό Αυγουστίνο, ο θεός δημιούργησε το Σύμπαν «ουχί εν χώρω και χρόνω, αλλά μετά του χώρου και του χρόνου». Την ίδια αρχή δέχεται και το κυρίαρχο πρότυπο, το οποίο η εκκλησία είδε ως απόδειξη της δημιουργίας. Η παραδοχή αυτή βέβαια δεν σημαίνει ότι κάθε κοσμολόγος, οπαδός του big bang είναι θρησκευόμενος.
Ο άνθρωπος και το πνεύμα προϊόν της εξέλιξης

Το Σύμπαν είναι άπειρο; Και η θέση αυτή του διαλεκτικού υλισμού έχει θεμέλιο;

Η θέση ότι το Σύμπαν είναι άπειρο είναι φιλοσοφική. Συνεπώς, δεν αποδεικνύεται. Η αντίθετη όμως θέση για το πεπερασμένο, οδηγεί σε αντιφάσεις, όπως ανέλυσαν οι Χέγκελ, Ένγκελς και άλλοι. Η θέση για την απειρότητα αντίθετα, δεν οδηγεί σε αντιφάσεις. Επιπλέον, εναρμονίζεται με την όλη σημερινή κοσμοεικόνα, η οποία θεμελιώνει την απειρότητα των μορφών της ύλης στο χώρο και το χρόνο. Σήμερα εξάλλου γνωρίζουμε ότι οι μορφές της ύλης μεταβλήθηκαν στην πορεία της κοσμικής εξέλιξης και επίσης σήμερα έχουν διατυπωθεί υποθέσεις για δημιουργία ύλης, η οποία προκύπτει με ανάδυση από ένα βαθύτερο επίπεδο οργάνωσης, το υποκβαντικό. Το Σύμπαν με βάση τα σημερινά δεδομένα παρουσιάζεται ως ολότητα εν εξελίξει. Ως αυτοδημιουργούμενο Σύμπαν.
Όμως οι σχέσεις ύλης και πνεύματος, που είναι και ο τίτλος του βιβλίου, ερμηνεύονται με βάση τη φυσική και την κοσμολογία;

Προφανώς όχι. Οι επιστήμες της λεγόμενης άζωης ύλης θεμελιώνουν έναν επιστημονικό ρεαλισμό τασιακά υλιστικό, δηλαδή την αντικειμενικότητα και γνωσιμότητα της ύλης. Αλλά για να θεμελιώσουμε το δεύτερο αξίωμα του υλιστικού μονισμού έχουμε ανάγκη από τις βιολογικές επιστήμες, οι οποίες σήμερα φωτίζουν τις σχέσεις ύλης και νόησης, αποτελώντας το δεύτερο θεμέλιο ενός σύγχρονου υλισμού.
Συγκεκριμένα: Σήμερα έχει αποδειχτεί στο εργαστήριο ότι οι πρώτες οργανικές ουσίες, τα αμινοξέα, τα πεπτίδια, οι υδατάνθρακες κ.λπ. σχηματίστηκαν αβιογενώς στους αρχέγονους ωκεανούς. Από την αρχική αυτή «σούπα» προέκυψαν οι πρώτοι μονοκύτταροι οργανισμοί. Η διαδικασία σχηματισμού των πρώτων κυττάρων δεν είναι γνωστή, επειδή τα κύτταρα δεν άφησαν απολιθώματα. Σύμφωνα με μια υπόθεση του σοβιετικού Οπάριν, η οποία ξανάρχεται στην επιφάνεια, με βάση τους νόμους της φυσικοχημείας, των κολλοειδών κ.λπ., στο εσωτερικό της αρχικής «σούπας» σχηματίζονταν συσσωματώματα, υποτυπώδεις μορφές – σταγονίδια τα οποία εκδήλωναν έναν υποτυπώδη μεταβολισμό. Τα συσσωματώματα δεν ήταν κύτταρα. Όμως η φυσικοχημεία, η χημεία των κολλοειδών, των ανοιχτών θερμοδυναμικών συστημάτων, η αυτοοργάνωση της ύλης, οι θεωρίες του χάους, των φράκταλς κ.λπ. είναι σύγχρονα εργαλεία για τη μελέτη των διαδικασιών της κυτταρογένεσης. Το πρόβλημα δεν έχει λυθεί. Αλλά όπως γράφει ο Τζάκομπ (βραβείο Νομπέλ), πίσω από την εμφάνιση του κυττάρου δεν κρύβεται κάποια μεταφυσική οντότητα. Και από τη στιγμή που εμφανίστηκαν οι πρώτοι μονοκύτταροι οργανισμοί, η δαρβινική θεωρία, συνολικά οι θεωρίες της φυλογένεσης θεμελιώνουν την παλιά υλιστική θέση ότι ο άνθρωπος είναι προϊόν αυτής της εξελικτικής διαδικασίας. Ότι δεν υπάρχει τομή, μεταφυσικό κενό ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ανώτερα θηλαστικά. Ένα μόνο παράδειγμα. Το γονιδίωμα του ανθρώπου ταυτίζεται κατά 80% περίπου με το γονιδίωμα του χιμπατζή, με τον οποίο μάλιστα έχουμε και ένα κοινό χρωμόσωμα.
Ωραία! Και το πνεύμα; Η νόηση;

Κατ’ αρχάς πρέπει να υπενθυμίσω ότι η Δυτική Εκκλησία διά στόματος του πάπα δέχτηκε ότι η δαρβινική θεωρία δεν είναι απλή υπόθεση και ότι ο άνθρωπος είναι προϊόν της εξέλιξης των ειδών. Φυσικά και ο πάπας υποστήριξε κι αυτός ότι ο άνθρωπος είναι φορέας άυλης, αθάνατης ψυχής. Όμως και αυτό το κατάλοιπο του ιδεαλισμού αναιρείται από τη νευρολογία και την ψυχολογία. Πράγματι, σήμερα μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι οι επιστήμες αυτές θεμελιώνουν την υλιστική θέση, κατά την οποία η νόηση είναι αποτέλεσμα της λειτουργίας του εγκεφάλου, ο οποίος έχει φτάσει σε υψηλό επίπεδο πολυπλοκότητας χάρη στην εργασία και την κοινωνική ζωή. Σήμερα ξέρουμε ότι ο φλοιός, κύρια έδρα της νόησης είναι κατά μέγα μέρος προϊόν της κοινωνικής ζωής των τελευταίων 50-60 χιλιάδων ετών. Συνολικά, σήμερα μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι οι επιστήμες θεμελιώνουν τον υλισμό και ταυτόχρονα αναδεικνύουν τον ιδεολογικό χαρακτήρα των διαφόρων μορφών του φιλοσοφικού ιδεαλισμού.
Τα κοινωνικά φαινόμενα εκδηλώνονται συχνά με στατιστικούς νόμους. Θα μπορούσαμε ίσως να ισχυριστούμε ότι ο κβαντικός στατιστικός καθορισμός θα ταίριαζε ως μοντέλο για τα κοινωνικά φαινόμενα;

Η ομοιότητα είναι αναμφισβήτητη. Όμως εδώ πρόκειται για διαφορετικά επίπεδα οργάνωσης της ύλης. Και κατά τη διαλεκτική, οι νόμοι του ανώτερου επιπέδου προϋποθέτουν τους νόμους του κατώτερου, χωρίς να ανάγονται σ’ αυτούς. Τα ψυχικά φαινόμενα και τα φαινόμενα της νόησης δεν ανάγονται στους νόμους της χημείας και της φυσιολογίας, τους οποίους προϋποθέτουν. Αυτό ισχύει κατά μείζονα λόγο για τα κοινωνικά φαινόμενα. Και δεν πρόκειται απλώς για βαθμό πολυπλοκότητας. Στα κοινωνικά φαινόμενα και ειδικά στην πολιτική παρεμβαίνει ενεργά ο υποκειμενικός παράγοντας, προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο. Ο άνθρωπος δεν επικαθορίζεται από τις δομές και η ιστορία δεν είναι ιστορία χωρίς υποκείμενα.

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου