Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014

MetamMorfosis-Νέα Παράσταση από την Θεατρική Ομάδα Splish Splash

 
 
Οι Splish Splash αντλώντας έμπνευση από τον βωβό κινηματογράφο, μεταφέρουν στη σκηνή την ατμόσφαιρα και την αισθητική του μέσα από την έκφραση των ηθοποιών, τη σωματική γλώσσα και τη μουσική. Γνωστοί για τις διασκευές κλασσικών κινηματογραφικών ταινιών και ηρώων, φέτος επιστρέφουν με την κωμωδία ΜetamMorfosis, τη διασκευή του κλασσικού αριστουργήματος του Φραντς Κάφκα.

Ένα αναπάντεχο γεγονός ανατρέπει την καθημερινότητα της οικογένειας Μπόργκ. Οι ισορροπίες διαταράσσονται, οι ρόλοι αλλάζουν μέσα στο ασφυκτικό οικογενειακό πλαίσιο και ο καθένας καλείται να διαμορφώσει μια νέα ταυτότητα. Ο Γκρέγκορ, ο γιος της οικογένειας και το κεντρικό πρόσωπο του έργου βρίσκεται μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση όπως όλοι τους. 
Θα καταφέρει ν’ ανταπεξέλθει στο νέο του ρόλο;

Παίζουν οι:
Johnny O, Βίκυ Αδάμου, Γιώργος Νικολαϊδης, Χριστίνα Σαμπανίκου

Διασκευή ιστορίας: Johnny O.
Επιμέλεια κίνησης: Ιωάννα Καμπυλαυκά.
Βοηθός σκηνοθέτη: Άντζη Βαλσαμή.
Μουσική επιμέλεια: Αντώνης Μοσχούτης, Johnny O. Πρωτότυπη μουσική, programming: Αντώνης Μοσχούτης. Σκηνικά: Έφη Λιαροκάπη.
Εικόνες προβολής: Θοδωρής Μαστρογιάννης.
Κοστούμια: Βίκυ Αδάμου.
Φωτισμοί: Αποστόλης Τσατσάκος.
Μακιγιάζ: Γιώργος Βάλβης

Vault Theatre Plus
Μελενίκου 26, Βοτανικός
Γενική είσοδος: 10 ευρώ

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Η αγάπη υπάρχει όταν συνυπάρχει

http://www.agioritikovima.gr/perizois/item/47487-%CE%B7-%CE%B1%CE%B3%CE%AC%CF%80%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%AC%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CF%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%85%CF%80%CE%AC%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%B9Η αγάπη υπάρχει όταν συνυπάρχει
Είναι δύσκολο να αγαπάς. Είναι δύσκολο, όχι γιατί είναι κάτι έξω από την φύση μας, αλλά γιατί συνήθως εμείς ζούμε παραφύσιν.
Λένε πολλοί ότι ο άνθρωπος είναι ον κοινωνικό, και έχουν δίκαιο.
Όντως ο άνθρωπος είναι ένα όν το οποίο δημιουργήθηκε για να κοινωνεί όχι μόνο με άλλους ανθρώπους αλλά με όλη την κτίση. Ιδιαιτέρως όμως να κοινωνεί με τον Θεό και δι’ Αυτού να κοινωνεί με τα πάντα και δια πάντα.
Η ουσιαστική κοινωνία όμως δεν μπορεί να υπάρξει εκτός της αγάπης. Οι ανθρώπινοι νόμοι δεν μπορούν να επιβάλλουν ουσιαστική κοινωνία μεταξύ των ανθρώπων. Το μόνο που μπορούν να προσφέρουν είναι μια επισφαλή και επιφανειακή κοινωνία προσώπων που εξαντλείται στον φόβο της τιμωρίας, στον κώδικα της καλή συμπεριφοράς.
Το κλειδί λοιπόν της ουσιαστικής κοινωνίας των προσώπων είναι η αγάπη. Μία κατάσταση στην οποία οι άνθρωποι δεν αναγκάζονται να ζουν αρμονικά και ειρηνικά αλλά θέλουν να ζουν δι’αυτού του τρόπου.
Ατομική αγάπη δεν υπάρχει. Η αγάπη υπάρχει και μπορεί να αναπτυχθεί σε μία σχέση, σε μία συνάντηση προσώπων. Διότι αγάπη σημαίνει συγχώρεση, σημαίνει θυσία, σημαίνει συγκατάβαση, σημαίνει αγκαλιά.
Είναι δύσκολο να αγαπάς. Όπως δύσκολο είναι και να μείνεις εκτός της αγάπης. Σου στοιχίζει όταν δεν σε αγαπούν, όταν βιώνεις την μοναξιά ως απόρριψη από τους άλλους. Διότι τότε υπάρχεις ως μη κοινωνός του κόσμου, ως ύπαρξη που δεν συνυπάρχει με άλλους, αλλά απλά υπάρχει. Και αυτό είναι ολέθριο, διότι ο άνθρωπος που απλά υπάρχει είναι σαν να μην υπάρχει, γιατί; Γιατί υπάρχει μόνο για τον εαυτό του. Ζει στο περιθώριο της φύσης του, μιας και ο κάθε άνθρωπος είναι φτιαγμένος για να γίνει κοινωνός Θεού, ανθρώπων και όλης της κτίσης και έτσι να φτάσει στην ατέρμονη πληρότητα του είναι του.
Ο άνθρωπος ο οποίος συνειδητά υπάρχει μόνος του, όχι τοπικά αλλά υπαρξιακά, δεν μπορεί να γευτεί το κάλλος της ζωής, διότι η ενότητα, η ουσιαστική κοινωνία διαμέσου της αγάπης είναι ζωή.
Η αγάπη τελικά υπάρχει όταν συνυπάρχει. Όταν το «εγώ» γίνει «εμείς». Όταν δεν υπάρχει το «εμείς» και το «αυτοί». Όταν «ίνα πάντες εν ώσιν».
αρχιμ.Παύλος Παπαδόπουλος

Συγκλονιστικό θαύμα της “Παναγίας ” και οι Άγιοι Ανάργυροι ” Κοσμάς και Δαμιανός”

http://www.diakonima.gr/2014/11/14/%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B8%CE%B1%CF%8D%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1/

Θεοτοκος_1 edited
Διηγείται μια γυναίκα:
“Το όνομα μου είναι Αθηνά Παππά. Στις 24-10-08 ο υιός μου Σπυρίδων είχε ένα σοβαρότατο τροχαίο. Είχε χτυπήσει στο κεφάλι και είχα αιματώματα στον εγκέφαλο, νεκρά κύτταρα τα οποία δεν αναπλάθονται ποτέ ξανά και θλάση στο κέντρο του εγκεφάλου.Ήταν στην εντατική του Ν.Ν.Α επί 29 πραγματικά πολύ δύσκολες μέρες διότι ήταν σε κώμα, διασωληνωμένος γιατί δεν μπορούσε ν’ αναπνεύσει και επιπλέον είχε αρχίσει η εσωτερική σήψη στα όργανά του. Το αποκορύφωμα ήταν η 45-λεπτη ανακοπή που έκανε 3 ημέρες πριν την γιορτή της Παναγίας (τα εισόδια της Θεοτόκου). Απ’ την ανακοπή του έμεινε ανεπάρκεια στην καρδούλα του, που θα την είχε για όλη του την ζωή.
Ο γιός μου ήταν 16 χρονών όταν συνέβη το τροχαίο. Εμείς πλέον δεν ξέραμε τι να παρακαλέσουμε τον Θεό. Οι γιατροί είπαν ότι αν ζήσει θα μείνει φυτό γιατί το χτύπημα στον εγκέφαλο είναι σ’ ένα σημείο όπου απ’ εκεί φεύγουν όλες οι πληροφορίες.Μετά την ανακοπή και ενώ ήταν σε κώμα συνέχισε να βαραίνει. Δεν ανέπνεε, δεν λειτουργούσαν τα όργανά του, του έβαζαν αίμα και είχε πάρει και λοίμωξη όπου είχε 40 πυρετό. Παρακαλούσαμε τον Θεό με τον άντρα μου να τον αναστήσει, δεν ξέραμε τι να πρωτοπαρακαλέσουμε. Την επόμενη μέρα απ’την ανακοπή κάναμε ακόμη μία λειτουργία στον Άγιο Σπυρίδωνα, την εκκλησία που ήταν μέσα, στον προαύλιο χώρο του Ν.Ν.Α. Η λειτουργία τελείωσε στις 10 περίπου το πρωί. Όταν άνοιξε το επισκεπτήριο στις 13.00 μάθαμε ότι είχε περάσει ο πνευματικός μας κύριος Στέφανος Νταλιάνης και διάβασε το παιδί μας στην εντατική κατόπιν εντολής του πατρός Παΐσίου και Ευμενίου που έχουν κοιμηθεί. Μπήκαμε στο δωμάτιο του και ώ του θαύματος το παιδί απ’ τον λαιμό και κάτω ήταν αναστημένο. Ο πυρετός ήταν 36,6, τα νεφρά του δούλευαν κανονικά, είχε πολλά ούρα και κόπρανα και ανέπνεε μόνος του χωρίς μηχάνημα. Επιπλέον η καρδιά του δούλευε μόνη της χωρίς το μηχάνημα.
Οι γιατροί μας είπαν: πρόκειται για θαύμα. Ξαφνικά πήρε μπρος και εκτός από το κεφάλι του (ήταν σε κώμα) όλο του το σώμα δούλευε ρολόι. Αν συνεχίσει έτσι, μας είπαν, σε 2 ημέρες θα βγει από την εντατική. Όσο για τον εγκέφαλο μας είπαν θα μείνει φυτό…
Σε δύο ημέρες ξημέρωναν τα εισόδια της Θεοτόκου. Το πρωί κάναμε λειτουργία πάλι στον Άγιο Σπυρίδωνα και φύγαμε να πάμε στο Τζάνειο νοσοκομείο, διότι εκεί θα μετέφεραν το γιο μας. Καθώς πηγαίναμε στο Τζάνειο άρχισα να φωνάζω υστερικά. «Έκλαψε η Παναγία και θέλω να μου φέρετε τα δάκρυά της. Κλαίει για τον Σπύρο μου». Η αδερφή μου και ο άντρας μου προσπαθούσαν να με ηρεμήσουν, όμως εγώ ήμουν ανένδοτη και πολύ εχθρική μαζί τους γιατί δεν με πίστευαν. Φώναζα συνεχώς ότι κλαίει η Παναγία κάπου στον Ορωπό για τον Σπύρο μου αλλά όλοι με θεωρούσαν τρελή. Δεν ήξερα τι έλεγα όμως επέμενα πολύ. Σε σημείο που μ’ άκουγαν οι γιατροί του Τζανείου και οι ασθενείς και προσπαθούσαν να με ηρεμήσουν. Εγώ ανένδοτη. Ωστόσο η ώρα περνούσε και το ασθενοφόρο που μετέφερε το παιδί μας απ’ το Ν.Ν.Α δεν φαινότανε πουθενά. Εγώ γκρίνιαζα για τα δάκρυα της Παναγίας, μ’ έπιασε ανησυχία επειδή αργούσε να ‘ρθει το παιδί. Στις 1.30 περίπου το μεσημέρι έφτασαν. Εγώ έκλαιγα πολύ και παρακαλούσα τους συγγενείς να μου φέρουν τα δάκρυα της Παναγίας μέχρι που είδα το φορείο με τους γιατρούς που συνόδευαν το παιδί μας να έρχονται… Οι γιατροί ήταν χαμογελαστοί… Το παιδί είχε ξυπνήσει καθ’ οδόν προς το Τζάνειο γι’ αυτό άργησαν να μας το φέρουν…
Είδαμε το παιδί μας ξύπνιο και δεν το πιστεύαμε. Τα μάτια του ήταν στη θέση τους και το αιμάτωμα που είχε στα μάτια είχε εξαφανιστεί. Είχε ξυπνήσει και είχε ξυπνήσει καλά. Ακόμη βέβαια δεν ξέραμε τι θα λειτουργούσε απ’ το σώμα του και τι όχι διότι μόνο μας κοιτούσε… Είχε ακόμη τραχειοστομία και την γαστροστομία…
Μόλις τακτοποιήσαμε το παιδί στο δωμάτιο εγώ άρχισα πάλι να φωνάζω και να μαλώνω με όλους. «Κλαίει η Παναγία για τον Σπύρο μου», τους έλεγα. Πηγαίνετε να μου φέρετε τα δάκρυά της. Κανείς δεν με καταλάβαινε, κανείς δεν με πίστευε. Κανείς δεν μου έδινε καμία σημασία… Σε 2 ώρες περίπου και ενώ περιποιόμουν το γιο μου χτύπησε το κινητό μου και ήταν μια φίλη η οποία με ρώτησε σε ποιο νοσοκομείο και σε ποιο δωμάτιο είμαστε για να ‘ρθει. Μόλις ήρθε της λέω: «Μου ‘φερες τα δάκρυα της Παναγίας»; Εκείνη με κοίταξε κάπως και μου είπε ότι η πεθερά της είχε πάει εκδρομή στον Ορωπό αλλά πρώτα πέρασε απ’ την εκκλησία ν’ ανάψει ένα κερί. Εκεί έμαθε ότι η εικόνα της Παναγίας μυροβλύζει και κάθε χρόνο που είναι τα εισόδια της Θεοτόκου ανοίγουν την εικόνα και παίρνουν το μύρο. Πήρε μύρο για κείνη και θυμήθηκε και μένα και ζήτησε απ’ τον ιερέα και για μένα. Το ‘δωσε στη νύφη της κι εκείνη έτρεξε και μου το ‘φερε. Παίρνω το μύρο απ’ τα χέρια της και χωρίς δεύτερη σκέψη το κάνω χαπάκι και του το βάζω με τη σύριγγα απ’ την γαστροστομία που είχε στο στομάχι. Εκεί ηρέμησα και δικαιώθηκα κιόλας στους συγγενείς μου.
Το ίδιο βράδυ γύρω στις 1.30 μπήκαν 2 γιατροί στο δωμάτιο οι οποίοι στάθηκαν πάνω απ’ το παιδί το κοίταξαν κάτι είπαν μεταξύ τους και έφυγαν. Είπα στην αδερφή μου να τρέξει στο διάδρομο να τους προλάβει νε μας πουν τι είδανε, όμως εκείνη δεν τους είχε δει. Την επόμενη το πρωί που πήγα να κοινωνήσω στην εκκλησία του Τζανείου είδα ότι η εικόνα των Αγίων Αναργύρων και οι γιατροί που είχαν έρθει ήταν τα ίδια πρόσωπα. Απ’ εκείνη την ημέρα τ’ αποτελέσματα ήταν θεαματικά. Ο Σπύρος μου έβγαλε την τραχειοστομία, την γαστροστομία, επικοινωνούσε και σε μία εβδομάδα δειλά-δειλά περπατούσε. Ο υπέρηχος της καρδιάς έδειξε ότι έχει καινούρια καρδιά και η μαγνητική εγκεφάλου έδειξε ότι το παιδί μας δεν είχε χτυπήσει ποτέ. Βγήκαμε την ημέρα του Αγ. Σπυρίδωνος απ’ το νοσοκομείο περπατώντας. Οι γιατροί μας είπαν: Δεν ξέρουμε που πιστεύετε αλλά όλ’ αυτά η επιστήμη δεν μπορεί να τα εξηγήσει.
Πρέπει ακόμη να πώ ότι ο σταυρός που έφερε ο πνευματικός μας στην εντατική και σταύρωσε το παιδί μας κοκκίνισε. Η Παναγία σκέπασε το παιδί μας και τόσο ταπεινοί είναι οι Άγιοι μας όπου ανάστησαν το Σπύρο μας και σήμερα είναι εντελώς καλά.”

Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου...

http://www.agioritikovima.gr/didaches/agiou-efraim-to/item/47503-%CE%BA%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%AD%CF%83%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B6%CF%89%CE%AE%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CF%85

Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου,
πνεύμα αργίας, περιεργίας,
φιλαρχίας, και αργολογίας μη μοί δως.
Πνεύμα δε σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης,
υπομονής, και αγάπης χάρισε μοί τω σω δούλω.
Ναί Κύριε Βασιλεύ,
δώρησαι μοί του οράν τα εμά πταίσματα,
και μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου
ότι ευλογητός ει εις τους αιώνας των αιώνων.
Αμήν.
Ποίημα Εφραίμ του Σύρου

Είναι απαραίτητο να νηστεύουμε;

http://www.diakonima.gr/2014/11/14/%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%B1-%CE%BD%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%8D%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5/

515423-0661Πρώτα θα κάνω λόγο για την εγκράτεια στα φαγητά, η οποία είναι αντίθετη της γαστριμαργίας, και για τον τρόπο των νηστειών και την ποσότητα των φαγητών.
Και αυτά, όχι από τον εαυτό μου, αλλά καθώς παραλάβαμε από τους αγίους Πατέρες.
Εκείνοι λοιπόν, δεν έχουν παραδώσει έναν κανόνα νηστείας, ούτε έναν τρόπο της διατροφής, ούτε το ίδιο μέτρο, γιατί δεν έχουν όλοι την ίδια δύναμη, είτε λόγω ηλικίας, είτε ασθενείας, είτε καλύτερης συνήθειας του σώματος.
Έχουν όμως παραδώσει σε όλους έναν σκοπό, να αποφεύγουμε την αφθονία και να αποστρεφόμαστε το χορτασμό της κοιλιάς.
Έχουν δει στην πράξη ότι είναι ωφελιμότερο και βοηθά στην καθαρότητα το να τρώει κανείς μια φορά την ημέρα από το να τρώει κάθε τρείς ή τέσσερις ή εφτά ώρες.
Γιατί λένε, εκείνος που επεκτείνεται υπέρμετρα στην νηστεία, υπέρμετρα κατόπιν τρώει. Και από αυτό, άλλοτε εξαιτίας της υπερβολής της αποχής από την τροφή ατονεί το σώμα και γίνεται πιο απρόθυμο για τις πνευματικές εργασίες, και άλλοτε όταν γεμίσει από το βάρος των τροφών προκαλεί αμέλεια και εξασθένηση της ψυχής.
Και πάλι οι άγιοι Πατέρες δοκίμασαν και είδαν ότι δεν είναι για όλους κατάλληλη η διατροφή με χόρτα, ούτε με όσπρια, ούτε όλοι μπορούν να τρέφονται μόνο με ξερό ψωμί.
Και άλλος, καθώς είπαν, ενώ τρώει δύο λίτρες ψωμί, πεινά ακόμη, ενώ άλλος τρώει μία λίτρα ή έξ ουγγιές και χορταίνει.
Σε όλους λοιπόν, όπως είπα, ένα κανόνα εγκράτειας έχουν παραδώσει, το να μην ξεγελιούνται με το χορτασμό της κοιλίας, ούτε να παρασύρονται από την ηδονή του λάρυγγα.
Γιατί δεν είναι μόνο η διαφορά της ποιότητας των τροφών, αλλά και η ποσότητα που ανάβει τα πυρωμένα βέλη της πορνείας.
Γιατί με οποιαδήποτε τροφή όταν γεμίσει η κοιλιά, γεννά το σπόρο της διαφθοράς. Και πάλι δεν είναι μόνο η κραιπάλη του κρασιού που φέρνει μέθη στη διάνοια, αλλά και η αφθονία του νερού και κάθε τροφής η υπερβολική χρήση, τη ζαλίζει και φέρνει νύστα σ’αυτήν.
Αιτία της καταστροφής των Σοδομιτών δεν ήταν η κραιπάλη του κρασιού και των διαφόρων φαγητών, αλλά η αφθονία του άρτου, κατά τον προφήτη.
Τις τροφές τις χρησιμοποιούμε τόσο ώστε να ζήσουμε, όχι για να σκλαβωθούμε στις ορμές της επιθυμίας.
Η μετρημένη και μέσα σε λογικά όρια τροφή βοηθά στην υγεία του σώματος, δεν αφαιρεί την αγιότητα.
Ακριβής κανόνας εγκράτειας όπως παρέδωσαν οι Πατέρες είναι να σταματούμε να τρώμε πρίν χορτάσουμε. Και ο Απόστολος που είπε: «Μη φροντίζετε για τη σάρκα, πώς να ικανοποιήσετε τις επιθυμίες της», δεν εμπόδισε την αναγκαία κυβέρνηση της ζωής, αλλά απαγόρευσε την φιλήδονη φροντίδα.
Άλλωστε, για την τέλεια καθαρότητα της ψυχής, δεν αρκεί μόνη η εγκράτεια στα φαγητά αν δεν συντρέχουν και οι υπόλοιπες αρετές. Τη μερική καθαρότητα της ψυχής, μέσω της σωφροσύνης, ιδιαίτερα κατορθώνουν η νηστεία και η εγκράτεια.
Γιατί είναι αδύνατον εκείνος που έχει γεμάτη την κοιλιά του, να κάνει νοερό πόλεμο εναντίον του πνεύματος της πορνείας.
Ώστε λοιπόν πρώτος αγώνας μας ας είναι να συγκρατούμε την κοιλιά μας και να υποδουλώνουμε το σώμα.
Όχι μόνο με νηστεία, αλλά και με αγρυπνία και κόπο και πνευματικά αναγνώσματα και με το να μαζεύουμε την καρδιά μας πάνω στο φόβο της κολάσεως και στον πόθο της βασιλείας των Ουρανών.
Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος
Πηγή: inpantanassis.blogspot.gr

Προσευχή τῶν συζύγων καί τῆς οἰκογένειας

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2014/11/blog-post_53.html
Γέροντος Σωφρονίου

Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ, ὁ αἴρων τὴν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου,
ο τή σή αναβάσει ἐπὶ τὸν Γολγοθᾶν ἐξαγοράσας ημάς εκ τής κατάρας τού Νόμου
καὶ αποκαταστήσας τὴν πεπτωκυῖαν εἰκόνα Σου,
ὁ ἐκτείνας ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ τὰς ἀχράντους χεῖράς Σου,
ἵνα τὰ ἐσκορπισμένα τέκνα τοῦ Θεοῦ ἐπισυναγάγῃς εἰς ἕν,
καὶ καλέσας τῇ ἐπιφοιτήσει τοῦ Παναγίου Πνεύματος εἰς ἑνότητα πάντας,

Σύ , ὁ Ὤν τοῦ Πατρὸς τὸ ἀπαύγασμα, πρὸ τῆς ἐξόδου Σου ἐπὶ τὴν μεγάλην ταύτην καὶ κοσμοσωτήριον ἱερουργίαν ἐδεήθης τοῦ Πατρός Σου, ἵνα πάντες ἕν ὦμεν,καθὼς Σὺ εἶ μετὰ τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Πνεύματος τοῦ Ἁγίου.

Παράσχου τοίνυν ἡμῖν χάριν καὶ σοφίαν τοῦ ἐκπληροῦν τὴν ἐντολὴν ταύτην καθ’ἑκάστην, καὶ ἐνίσχυσον ἡμᾶς εἰς τὸν ἀγῶνα τῆς ἀγάπης ἐκείνης, ἥν Σὺ ἐνετείλω ἡμῖν, εἰπῶν: «Ἀγαπᾶτε ἀλλήλους καθὼς ἐγὼ ἠγάπησα ὑμᾶς».

Δώρησαι ἡμῖν διὰ τοῦ Ἁγίου Σου Πνεύματος τὴν δύναμιν τοῦ ταπεινοῦν ἑαυτοὺς ὁ εἷς ἐνώπιον τοῦ ἑτέρου, ἐν τῷ κατανοεῖν ὅτι, ἐὰν τις πλείον ἀγαπᾷ, πλείον καὶ ταπεινοῦται.

Δίδαξον ἡμᾶς εὔχεσθαι ὁ εἷς ὑπὲρ τοῦ ἄλλου, ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζειν ἐν ὑπομονῇ, καὶ ἕνωσον ἡμᾶς τῷ συνδέσμῳ τῆς ἀκαταλύτου ἀγάπης ἐν τῷ Ὀνὀματί Σου τῷ Ἁγίῳ, χαριζόμενος ἡμῖν ὡσαύτως τοῦ ὁρᾶν ἐν ἑκάστῳ ἀδελφῷ καὶ ἑκάστῃ ἀδελφὴ ἡμῶν τὴν εἰκόνα τῆς ἀῤῥήτου δόξης Σου καὶ μὴ ἐπιλανθάνεσθαι ὅτι Ὁ ἀδελφός ἡμῶν ἡ ζωὴ ἡμῶν ἐστί.

Ναί, Κύριε, ὁ τῇ σῇ εύδοκίᾳ ἐπισυναγαγὼν ἡμᾶς ἐπὶ τὸ αὐτό, ποίησον ἡμᾶς γενέσθαι ἐν ἀληθείᾳ μίαν οἰκογένειαν, ζῶσαν ἐν μιᾷ καρδίᾳ, μιᾷ θελήσει, μιᾷ ἀγάπῃ, ὡς εἷς ἄνθρωπος, κατὰ τὴν περὶ τοῦ προπάτορος Ἀδάμ προαιώνιον βουλήν Σου.

Ἐπισκίασον τὸν οἶκον ἡμῶν τῷ τοῦ φόβου Σου πνεύματι καὶ σκέπασον αὐτὸν τῇ σκέπῃ τῆς Παναχράντου Σου Μητρὸς καὶ πάντων τῶν Ἁγίων Σου, εὐλογῶν καὶ ὑπερασπιζόμενος ἕνα ἕκαστον τῶν ἐνθάδε διαμενόντων, διαφυλάττων ἡμᾶς ἐκ φθοροποιῶν λογισμῶν, ἀναρμόστων λόγων ἤ κινήσεων καρδίας, ἐπιβλαπτόντων τὴν εἰρήνην καὶ τὴν ὁμόνοιαν, οπως οἰκοδομηθῇ ὁ οἶκος οὗτος ἐπὶ τὴν πέτραν τῶν Εὐαγγελικῶν Σου Ἐντολῶν εἰς τόπον προσευχῆς, ἁγιασμοῦ καὶ σωτηρίας δι ’ ἡμᾶς αὐτούς, καὶ διὰ πάντας τοὺς ἐπισκεπτομένους ἡμᾶς,
τοὺς κοπιῶντας καὶ πεφορτισμένους ἀδελφοὺς καὶ ἀδελφάς ἡμῶν,
ἵνα πάντες εὕρωμεν ἀνάπαυσιν ἐν Σοί, τῷ πράῳ καὶ ταπεινῷ Βασιλεῖ ἡμῶν, νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων.

Δείτε τι έλεγε ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος για την κρίση της εποχής του

http://www.pentapostagma.gr/2014/11/%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B9-%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CE%B3%CE%B5-%CE%BF-%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B9%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CE%BF-%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83%CF%8C%CF%83.html#.VGXTqzSsVIE

«Επιτρέπει ο Θεός να τραντάζεται η γη, αλλά δεν την καταστρέφει, σείει δυνατά τα πάντα με το σεισμό, αλλά δεν τα κατεδαφίζει, για να μας οδηγήσει στην μετάνοια. Τόσο μεγάλο είναι το πέλαγος της ευσπλαχνίας Του. 
Γιατί είδε να παραβαίνουμε τις εντολές Του και να Τον πικραίνουμε υπερβολικά. 
Είδε την επιθυμία μας να αρπάζουμε την ξένη περιουσία, είδε ότι χτίζαμε το ένα σπίτι κοντά στο άλλο και ότι επλησιάζαμε το ένα χωράφι κοντά στο άλλο, με σκοπό να κλέψουμε το διπλανό μας. Είδε ότι δεν ελεούσαμε τα ορφανά και αδιαφορούσαμε για τις χήρες. Είδε τους δασκάλους να κάνουν τα αντίθετα από εκείνα που εδίδασκαν. 
Είδε μαθητές να προσβάλουν τις σεμνές τελετές της Εκκλησίας με αταξίες που αρμόζουν σε θέατρα. Είδε να ζούμε μέσα στην κακία και να κινούμαστε από φθόνο. Είδε να προσθέτουμε στο φθόνο και την πονηρία. Είδε τις καταιγίδες της υποκρισίας να βυθίζουν σαν βάρκες τους απονήρευτους. 

Είδε να φονεύουμε σκόπιμα. Είδε ότι αδικούσαμε όσο μπορούσαμε περισσότερο. Είδε να ναυαγεί η αγάπη και να προκόβει η απάτη στο πέλαγος της ζωής. Είδε να αποσκιρτούμε από την αλήθεια και να καταφεύγουμε πρόθυμα στο ψέμα. Και για συνοψίσουμε, είδε να υπηρετούμε τον πλούτο και όχι τον Κύριο» (Εις άγιον Βάσσον, 1, MG 50, 721).
Είναι περιγραφή και της εποχής μας ή όχι;
«Αλίμονο σε κείνους που λένε το κακό καλό και το καλό κακό. Σε κείνους που παρουσιάζουν το φως ως σκοτάδι και το σκοτάδι ως φως. Σε κείνους που προβάλλουν το γλυκό ως πικρό και το πικρό ως γλυκό. 

Θα αφαιρέσω λοιπόν, λέει ο Θεός, για την ανομία σας από ανάμεσά σας κάθε ισχυρό άνδρα και δυνατή γυναίκα και κάθε άνθρωπο πολεμιστή και δικαστή και κάθε προφήτη και άνθρωπο συνετό. 

Δεν είναι δε μικρό είδος οργής να στερηθούν και τις προφητείες. Μαζί δε με τον προφήτη, λέγει, θα αφαιρέσει και κάθε στοχαστή. Εδώ μου φαίνεται στοχαστή ονομάζει εκείνον που από τη μεγάλη του σύνεση και από την ίδια την πείρα των πραγμάτων, δίνει σοφές συμβουλές για τα μέλλοντα. Και θα αφαιρέσω ακόμη και κάθε έμπειρο πρεσβύτερο και πεντηκόνταρχο. 
Πρεσβύτερο δεν ονομάζει απλά αυτόν που έχει γεράσει, αλλά αυτόν που μαζί με τα άσπρα μαλλιά του διατηρεί και την πρέπουσα σύνεση. Και όταν λέει πεντηκόνταρχο εννοεί όλους τους άρχοντες. Και άρχοντας είναι αυτός που είναι εμπειρογνώμων και γνώστης πολλών και που γνωρίζει να διευθετεί με σύνεση όλες τις υποθέσεις της πόλεως. Και μαζί μ’ αυτούς θα αφαιρέσει και κάθε συνετό ακροατή. 
Γιατί αν αυτό απουσιάζει, ακόμη κι αν υπάρχουν όλα τα άλλα , τίποτε πλέον δεν υπάρχει στις πόλεις, κι αν κόμη υπάρχουν προφήτες, σύμβουλοι, άρχοντες, αν δεν υπάρχει κανένας που να μπορεί να ακούσει, όλα είναι άσκοπα και μάταια. 
Εγώ νομίζω ότι εδώ το ‘θα αφαιρέσω’ που λέει ο Θεός , το λέγει με τη σημασία του θα εγκαταλείψω και θα αφήσω , όπως ακριβώς λέει ο Απόστολος Παύλος: ‘τους εγκατέλειψε ο Θεός, ώστε να παραδοθούν σε νου ανίκανο να διακρίνει το ορθό’, όχι για να δείξει αυτό, ότι δηλαδή τους έριξε σε παράνοια, αλλά τους εγκατέλειψε και τους άφησε να είναι ανόητοι. Και θα τοποθετήσω σ’ αυτούς νεαρούς άρχοντες, λέει ο Θεός. 
Αυτό είναι χειρότερο και φοβερότερο από την αναρχία. Γιατί εκείνος που δεν έχει άρχοντα, έχει στερηθεί εκείνον που θα τον οδηγήσει, ενώ εκείνος που έχει κακό άρχοντα, έχει εκείνον που τον σπρώχνει στους γκρεμούς. Και θα επιτρέψω σε απατεώνες να τους εξουσιάσουν, λέει ο Θεός. 
Απατεώνες ονομάζει τους είρωνες, τους κόλακες, εκείνους που με τα γλυκά τους λόγια παραδίδουν τους ανθρώπους στο κακό και τον διάβολο. Και θα συμπλακεί ο λαός και ο ένας άνθρωπος θα ορμήσει εναντίον του άλλου και ο άλλος θα ορμήσει εναντίον του πλησίον του, λέει ο Θεός. 
Όπως ακριβώς δηλαδή αν τα ξύλα που συγκρατούν τις οικοδομές σαπίσουν ή αφαιρεθούν, κατ’ ανάγκην οι τοίχοι γκρεμίζονται, αφού τίποτε δεν υπάρχει που να τους συγκρατεί, έτσι και αυτοί για τους οποίους προηγουμένως μιλήσαμε, αφού αφαιρέθηκαν άρχοντες, σύμβουλοι, δικαστές και προφήτες, δεν υπήρχε τίποτε που να εμπόδιζε το λαό να διασπασθεί και να δημιουργηθεί μεγάλη σύγχυση. 
Θα αυθαδιάσει το παιδί προς το γέροντα και ο ανέντιμος προς τον έντιμο, λέει και πάλι ο Θεός. Γιατί όταν περιφρονούνται τα γηρατειά από τους νέους, οι δε ανάξιοι και αποδοκιμασμένοι περιφρονούν εκείνους, που προηγουμένως ήταν αξιοσέβαστοι, η πόλη αυτή δεν είναι δυνατόν να βρίσκεται σε καθόλου καλύτερη κατάσταση από εκείνη που καταφεύγει σε μάντεις» (Εις Ησαΐαν, κεφ. Γ’, 1,2,3,4, ΕΠΕ 8, 304-306-308-310-314-316-MG 56, 40-44).
Ίσως τελικά δεν είναι τυχαίο το ότι έχουμε στερηθεί ηγέτες σε όλους τους χώρους και πρέπει να ξαναδούμε τις πνευματικές ρίζες της κρίσης. Ο άγιος πάντως μας προτρέπει σε μετάνοια και υπέρβαση της ανομίας μας. Ας τον ακούσουμε.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ-ΣΟΚ: Περιμένουμε τον πιο ΣΦΟΔΡΟ Δεκέμβριο της τελευταίας 10ετίας!

http://www.makeleio.gr/?p=208412

xeimonas

Σύμφωνα με τα τελευταία προγνωστικά στοιχεία των μοντέλων πρόγνωσης καιρού, ο καιρός το Δεκέμβριο θα… κυλίσει αρκετά ψυχρός, με πολλές βροχές αλλά και πολλά χιόνια στην Ελλάδα.
Κύριο χαρακτηριστικό αυτού του μήνα, θα είναι τα πολλά σκαμπανεβάσματα των θερμοκρασιών αλλά και οι θερμοκρασιακές διαφορές μεταξύ βορρά και νότου, μιας και σε μερικά εκατοντάδες χιλιόμετρα, η διαφορά θερμοκρασίας ίσως να είναι ακόμα και 20 βαθμούς Κελσίου.
Επίσης, θα κυριαρχήσουν στον Ελλαδικό χώρο, οι βόρειοι, βορειοδυτικοί κυρίως άνεμοι. Τα καιρικά συστήματα θα κατευθύνονται προς τη χώρα μας, με κατεύθυνση από τη κεντρική, βορειοανατολική Ευρώπη, νοτιότερα προς τα Βαλκάνια και τη χώρα μας.
Ο Δεκέμβριος θα μπει με αρκετό κρύο στη χώρα μας και ιδιαίτερα στη βόρεια Ελλάδα, ενώ φαίνεται να πέφτουν και χιόνια πιθανότατα και σε μερικές πεδινές περιοχές της βόρειας χώρας. Αυτό θα συμβεί περίπου στο πρώτο μισό του Δεκεμβρίου.
Από εκεί και πέρα, το δεύτερο μισό του μήνα, θα κυλίσει με πολλά σκαμπανεβάσματα της θερμοκρασίας. Θα έχουμε και υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες, αλλά και πολλές ψυχρές εισβολές, οι οποίες στα τέλη του μήνα, θα δώσουν αρκετό κρύο, χιόνια ίσως και σε μηδενικά υψόμετρα αλλά και πολλές βροχοπτώσεις και καταιγίδες.
Αυτή είναι η πιθανή μας πρόβλεψη για το πως θα κυλίσει ο καιρός κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου. Ενδέχεται να αλλάξει αν αλλάξουν τα προγνωστικά στοιχεία των μοντέλων πρόγνωσης καιρού. Κατά τη γνώμη μας ωστόσο, ο Δεκέμβριος θα είναι ιδιαίτερα ψυχρός κυρίως στη βόρεια Ελλάδα.

ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΙΡΩΝΕΙΑ- Ο Άτυχος Ποδοσφαιριστής που σκοτώθηκε από ΚΕΡΑΥΝΟ… λίγα λεπτά πριν είχε προαισθανθεί τον ΘΑΝΑΤΟ του! (ΦΩΤΟ,ΒΙΝΤΕΟ)

http://www.makeleio.gr/?p=208334

10

Συγκλονισμένη τοπική κοινωνία της Κηρίνθου στην Εύβοια θρηνεί τον ξαφνικό θάνατο του 30χρονου Γιάννη Συκιώτη, που χτυπήθηκε από κεραυνό την ώρα που έφευγε από την προπόνηση της ομάδας του!
Πέντε συμπαίκτες μεταφέρθηκαν και νοσηλεύονται στο νοσοκομείο Χαλκίδας σε κατάσταση σοκ, ενώ ένα 15χρονο παιδί έχει μεταφερθεί στο νοσοκομείο Παίδων.
Ο 30χρονος Γιάννης Συκιώτης καταγόταν από το Μετόχι και ήταν ιδιοκτήτης κτηνοτροφικής μονάδας. Γεννήθηκε στις 23 Οκτωβρίου 1984.
Η τραγωδία συνέβη,σύμφωνα με το eviazoom.gr,το απόγευμα της Πέμπτης. Ήταν περίπου στις 18:00 το απόγευμα όταν η ομάδα της Κηρίνθου είχε ξεκινήσει προπόνηση και ξέσπασε καταιγίδα. Οι παίκτες ξεκίνησαν να γυρίσουν στα αποδυτήρια μέχρι να κοπάσει η καταιγίδα, αλλά ο άτυχος 30χρονος δεν πρόλαβε. Ένας κεραυνός τον χτύπησε και τον σκότωσε.
11
Είχε μείνει πίσω από τους υπόλοιπους, περίπου στο κέντρο του γηπέδου όταν έγινε το κακό. Οι συμπαίκτες του έτρεξαν αμέσως κοντά του, του έδωσαν τις πρώτες βοήθειες και τον μετέφεραν στο κέντρο Υγείας στο Μαντούδι. Εκεί όμως διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
Σοκ προκαλεί η αποκάλυψη του προέδρου της ομάδας, πως λίγη ώρα πριν τον χτυπήσει κεραυνός, ο άτυχος Γιάννης Συκιώτης είχε, χαριτολογώντας πει, ότι “θα πέσει κανένας κεραυνός…”. Επιβεβαιώθηκε με τον πιο τραγικό τρόπο…
12
Τραγικές φιγούρες οι γονείς του άτυχου ποδοσφαιριστή, που όταν έφτασαν στο Κέντρο Υγείας Μαντουδίου έμαθαν το θάνατο του παιδιού τους. Και κατέρρευσαν.
“Τέτοια τραγωδία δεν έχω ζήσει στην ζωή μου, πρώτη φορά μου συμβαίνει τέτοιο πράγμα. Ευτυχώς που δεν θρηνήσαμε και άλλα θύματα. Ήμασταν τυχεροί. Πήγαν τα παιδιά στις 17:30 το απόγευμα, ξεκίνησαν την προπόνηση και στις 17:50 – 17:55 έφερε το μπουρίνι. Μόλις άρχισαν οι πρώτες ψιχάλες, ήταν ο γιος μου εκεί και τους είπε άντε πάμε να φύγουμε γιατί θα πέσει και κανένας κεραυνός και χαριτολογώντας ο συγχωρεμένος είπε θα πάει στον Στέργιο που έχει και αλεξικέραυνο και μετά έγινε η τραγωδία”, είπε στο eviazoom ο πρόεδρος της ομάδας.

Απόφαση - σταθμός για απολύσεις υπαλλήλων που διορίστηκαν παράνομα - Ερχονται εκατοντάδες απομακρύνσεις στους δήμους

http://www.antinews.gr/KOINONIA/apofasi-stathmos-gia-apoluseis-upallilon-pou-dioristikan-paranoma-erxontai-ekatontades-apomakrunseis-stous-dimous/

To δρόμο της απόλυσης από το Δημόσιο αλλά ακόμη και της επιστροφής μισθών, ανοίγει η απόφαση του ΑΣΕΠ η οποία κρίνει παράνομες τις 27 μονιμοποιήσεις συμβασιούχων στον πρώην Δήμο Δραπετσώνας που είχαν πραγματοποιηθεί το 2004 με τα κριτήρια του «Προεδρικού Διατάγματος Παυλόπουλου» (ΠΔ 164/2004) και ζητά την ανάκληση των προσλήψεων.
Η απόφαση 590 του Γ' Τμήματος του ΑΣΕΠ που αποκαλύπτει σήμερα το «Εθνος» στηρίζεται στο πόρισμα του επιθεωρητή της Ανεξάρτητης Αρχής Λ. Λυμπερόπουλου που βρήκε τις παρατυπίες στις μονιμοποιήσεις των συμβασιούχων στον Δήμο Δραπετσώνας, όπου αποκαλύπτεται πως πραγματοποιήθηκαν εν γνώσει της δημοτικής αρχής την περίοδο 2002-2006.
Η απόφαση, αναφέρει η εφημερίδα, αποτελεί «πιλότο» για αντίστοιχες παράνομες μονιμοποιήσεις συμβασιούχων σε άλλους δήμους και αποσαφηνίζει το πλαίσιο αντιμετώπισής τους. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξουν εκατοντάδες υπάλληλοι που θα πάρουν το δρόμο απόλυσης και οι οποίοι θα προστεθούν σε εκείνους που θα φύγουν από το δημόσιο προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός των 5.500 αποχωρήσεων, δέσμευση που υπάρχει προς την τρόικα. Με την απόφαση για το δήμο Δραπετσώνας το δημόσιο μπορεί να κόψει άμεσα τους μισθούς ενώ σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσουν ποινικές διώξεις τόσο εναντίον των υπαλλήλων όσο και κατά των υπεύθυνων από την πλευρά του Δήμου που εν γνώσει τους ενέκριναν τις μονιμοποιήσεις.
Στο πόρισμα του ΣΔΟΕ υπάρχουν περιπτώσεις όπου υπάλληλοι με συμβάσεις που απείχαν μεταξύ τους περισσότερους από 12 και με τη συνέργεια του Δημοτικού Συμβουλίου εμφανίστηκε και άλλη σύμβαση από το... πουθενά, ή βεβαίωση απασχόλησης και άλλα έγγραφα που επί της ουσίας “ανακαλύφθηκαν” μόνο και μόνο για να επιτευχθεί η μονιμοποίηση των υπαλλήλων με παράνομο τρόπο.
Πρόσφατα στη Βουλή υπήρξε κόντρα μεταξύ Κ. Μητσοτάκη και Αλέξη Μητρόπουλου με τον πρώτο να κατηγορεί τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ότι άλλα έλεγε στους υπαλλήλους ως εργατολόγος.

«Δάσκαλε που δίδασκες», είπε ο κ. Μητσοτάκης, απευθυνόμενος προς τον κ. Μητρόπουλο και κατηγορώντας τον για υποκρισία.

Αφού πρόσθεσε πως ξέρει πολύ καλά ο ΣΥΡΙΖΑ ότι η Δραπετσώνα είναι μόλις μία περίπτωση και τα ίδια συνέβησαν σε πάρα πολλούς δήμους, ανέφερε πως ειδικώς από αυτή μόνο την υπόθεση το Δημόσιο έχασε 2,1 εκ. ευρώ.
«Αυτά επικροτείτε; Επικροτείτε αυτούς που διορίστηκαν παράνομα, έκαναν χρήστη πλαστών δικαιολογητικών κλέβοντας την θέση κάποιων άλλων, που πληρούσαν τα κριτήρια;», διερωτήθηκε ο κ. Μητσοτάκης προκαλώντας την έντονη αντίδραση από την πτέρυγα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου