Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Κύκλος σεμιναρών: Βρες τον άνθρωπό σου!

Μήπως νιώθεις ότι έχεις κολλήσει στο παρελθόν και φοβάσαι να κάνεις το επόμενο βήμα;
Η Ακαδημία Σχέσεων επιστρέφει, μετά την τεράστια επιτυχία της, παρουσιάζοντας τα νέα της σεμινάρια αποκλειστικά για singles, με τίτλο: “Βρες τον Άνθρωπό σου”
Οι τέσσερις experts των προσωπικών σχέσεων, Νικόλας Ουρανός, Τζιλ Δούκα, Ειρήνη Χειρδάρη και Μάρεα Λαουτάρη-Δεληγιάννη
σε 4 προσωπικές + 4 online συναντήσεις με το κοινό, δίνουν τη νέα γνώση και τις απαντήσεις, σε ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για τα ελληνικά δεδομένα.
IMG 9092
Έρχεται στο Hotel Central από τις 13 Νοεμβρίου. Πληροφορίες κάνοντας κλικ εδώ
Εγγράψου εδώ για να μαθαίνεις πρώτος όλα τα νέα της Ακαδημίας
Κι αν θέλεις να δεις το τρέιλερ, μπορείς να πατήσεις εδώ!

marea
Πρώτο Κλειδί
Μάρεα Λαουτάρη- Δεληγιάνη
Life & Relationship Coach
Πέμπτη 13 Noεμβρίου - Live @Central Hotel
Κυριακή 16 Noεμβρίου - Online
Προετοιμαζόμαστε και αφήνουμε πίσω το παρελθόν
Ποια είναι τα 3 βασικά πράγματα που πρέπει να κάνεις για να προετοιμαστείς για τον άνθρωπό σου;
Γιατί χωρίς την προετοιμασία δεν μπορούμε να πετύχoυμε τον στόχο μας;
Ποιες είναι οι 5 “παγίδες” που δεν μας αφήνουν να δημιουργήσουμε την σχέση που θέλουμε;
Ακούς συχνά ότι ο σύντροφός σου είναι ο “καθρέφτης” σου και ότι εσύ πρέπει καταρχήν να αγαπήσεις τον εαυτό σου. Τι σημαίνει τελικά αυτό και πως μπορείς να το κάνεις;
untitled2
Δεύτερο Κλειδί
Τζιλ Δούκα
International Speaker, Mentor, Author
Πέμπτη 20 Noεμβρίου - Live @Central Hotel
Κυριακή 23 Noεμβρίου - Online
Το μόνο που σε κρατάει μακριά από την αληθινή αγάπη είναι οι σκέψεις σου
Πόσο επηρεάζει ο τρόπος που έχεις μεγαλώσει τις σχέσεις σου;
Τα 2 μυστικά για να θέτεις υγιή όρια στις σχέσεις σου.
Τι είναι οι άντρες για εσένα; Τι είναι οι γυναίκες για εσένα;
Τα 5 βήματα για να ξεφορτώνεσαι τις σκέψεις που σου εμποδίζουν την αληθινή αγάπη
cheirdari
Τρίτο Κλειδί
Ειρήνη Χειρδάρη
Sex Editor
Πέμπτη 27 Noεμβρίου - Live @Central Hotel
Κυριακή 30 Noεμβρίου - Online
Ποιος/α πρέπει να γίνεις για να βρεις τον άνθρωπό σου;
Για να σε ερωτευτεί ένας άλλος άνθρωπος, πρέπει πρώτα να ερωτευτείς εσύ τον εαυτό σου. Πώς βρίσκεις ξανά το κέντρο σου.
Οι 3 τρόποι για να αναπτύξεις την θηλυκή ή την αρσενική πλευρά σου κατά την αποπλάνηση.
Μάθε το σεξ απ΄ την αρχή, για να μην στέκεται εμπόδιο στο να δημιουργήσεις μια κανονική σχέση.
Γιατί είναι σημαντικό να μάθεις να παίρνεις στην σχέση και πότε και πώς δημιουργείς μια πραγματική σχέση;
12  1
Τέταρτο Κλειδί
Νικόλας Ουρανός
Relationship Expert, Author, Speaker
Founder/Curator Relationship Academy Greece
Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου - Live @Central Hotel
Κυριακή 7 Δεκεμβρίου - Online
Οι 4 τρόποι για να καλωσορίσεις την σχέση
Που είναι η ευτυχία; Οι πραγματικοί λόγοι για τους οποίους μπαίνουμε σε μια σχέση και πώς μπορούμε τελικά να είμαστε ευτυχισμένοι μέσα σε μια σχέση.
Πώς διαχειρίζεσαι την μελαγχολία της μοναξιάς, και πώς μετατρέπεις τις εργένικες περιόδους σε μάθημα ζωής.
Από το εγώ στο εμείς. Πώς δουλεύεις και τα κοινά και τις διαφορές που έχεις με τον άλλον άνθρωπο.
Δημιούργησε εσύ τον άνθρωπό σου.
Πώς εντάσσεις στην σχέση τον σεβασμό, τον θαυμασμό, την δημιουργiκότητα, την πειθαρχία, όλα τα χαρακτηριστικά της αγάπης, για να τα δουλέψει και να στα δώσει πίσω και ο άλλος.
akadimia logo
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
μπορείτε να προμηθευτείτε διαδικτυακά στο:
Εδώ
To Βρες τον άνθρωπό σου από την Ακαδημία Σχέσεων είναι το πρώτο ολοκληρωμένο live και online πρόγραμμα σεμιναρίων που απευθύνεται σε singles που θέλουν να βρουν τον σύντροφο της ζωής τους.
Τα workshops θα γίνουν στο Hotel Central κάθε Πέμπτη 19:00-21:00 στις 13/20/27 Νοεμβρίου και 4 Δεκεμβρίου. Επίσης, θα γίνονται και online συναντήσεις κάθε Κυριακή 19:00-20:30 στις 16/23/30 Νοεμβρίου και 7 Δεκεμβρίου.
Υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης του προγράμματος live καθώς και online.
Στο πρόγραμμα θα μεταφέρουν επίσης την πολύτιμη εμπειρία τους, experts από τον χώρο του styling, της διατροφολογίας, της γυμναστικής αλλά και της ευεξίας.
Το Βρες τον Ανθρωπό σου θα ολοκληρωθεί με ένα Party έκπληξη σε συνεργασία με το Radio Sfera 102,2!!!
Επίσης, θα γίνονται και online συναντήσεις κάθε Κυριακή 19:00-20:30 στις 16/23/30 Νοεμβρίου και 7 Δεκεμβρίου.
13/11 ΠάνοςΤζούρας,
διακοπή καπνίσματος, www.allencarr.gr
20/11 Έρρικα Πρεζεράκου,
στάση του σώματος, www.replayce.com
27/11 Κατερίνα Παπανικολάου,
styling
04/12 Στεφανία Χαντζή,
ευεξία, www.health-boutique.com
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
μπορείτε να προμηθευτείτε διαδικτυακά στο:
Εδώ
Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ, επικοινωνήστε μαζί μου!
Βάσω Σωτηρίου
Δημόσιες Σχέσεις & Επικοινωνία
Τηλ: +30 211 400 5461
Κιν.:. +30 6936 159 835
www.vassosotiriou.gr
Email: vasso_sotiriou@hotmail.com
Facebook: vasso.sotiriou1

Πνεύμα Θεατρικό: (από την Ηρώ Μητρούτσικου)

Ο Μαυρογεωργίου παρουσιάζει μια ανάποδη «Κατσαρίδα», αριστοτεχνικά δομημένη! 
 
 Από την Ηρώ Μητρούτσικου                                                    1.11.2014
 
 
Δεν είμαι φαν της επιστημονικής φαντασίας, πόσω μάλλον στο θέατρο που είναι τόσο δύσκολο να το καταφέρεις, ακόμα κι αν έχεις μεγάλο budget!
Κι όμως, ο Βασίλης Μαυρογεωργίου το κατάφερε και, μάλιστα, με ελάχιστα μέσα...
 Μια ουτοπική, μελλοντική πόλη, με προνομιούχους και μη πολίτες, η οποία μετατρέπεται σε δυστοπία λόγω ενός ανώτερου συστήματος, που δεν σου επιτρέπει την διαφυγή, ενώ σε βομβαρδίζει με ειδήσεις για κάποιους -υπαρκτούς ή μη- τρομοκράτες·σας θυμίζει κάτι;


 Μπετονένια παραλία
 
Το έτος 2088 μια μπετονένια παραλία βρίσκεται στη θέση της πλατείας Ομονοίας, ενώ η Ακρόπολη έχει μετατραπεί νησί! Η Αθήνα περιβάλλεται από τείχη, όπου έξω από αυτά ο κόσμος πεινάει και δολοφονείται, ενώ μέσα επικρατεί ένα ιδιαίτερο, απρόσωπο, απολυταρχικό, δικτατορικό καθεστώς.
Σε όσους δίνεται η ευκαιρία να ζήσουν μέσα στην Αθήνα, παρέχεται στέγαση, περίθαλψη και υλικά αγαθά, καθώς και το χάπι, μόνο εφ’ όσον είναι χρήσιμοι στην κοινωνία. Όταν παύουν να είναι, κατεβαίνουν επίπεδο, ζούνε στην βυθισμένη παλιά Αθήνα και σταματά η παροχή του χαπιού, άρα αρχίζουν να μεταμορφώνονται στην πρωταρχική μορφή του ανθρώπου, δηλ σε ζώο, ώστε, και πάλι να είναι χρήσιμοι στην κοινωνία, ως ζώα!
Μια πόλη που στους "απ’ έξω" φαντάζει σωτηρία, αλλά για "τους μέσα" αποδεικνύεται δυστοπία....
Ο πρωταγωνιστής, με το Ελληνικότατο όνομα Μηνάς, προέρχεται από οικογένεια με μεγάλη κοινωνική θέση, άρα έχει μια καλή δουλειά στην κρατική υπηρεσία· μια σαφής αναφορά στην οικογενειοκρατία της Ελλάδας και όχι μόνο... Ολόκληρη η πόλη αποτελείται από άβουλους πολίτες που τρέμουν το κακό που μπορεί να έρθει (μήπως μας θυμίζει τη σημερινή κατάσταση;) και φοβούνται να ανατρέψουν τη δικτατορία.
Μια ιστορία που παραπέμπει στο «1984» του Όργουελ, με έναν άκρως καυκικό ήρωα. Ο Μηνάς, καταθλιπτικός και μόνος, με γονείς που τον επισκέπτονται μόνο ως βιντεοσώματα (εκπληκτική ιδέα και άκρως κωμική σκηνή), κάποια στιγμή "φρικάρει" και είναι ο μόνος που αντιδρά. Ενώ είναι ερωτευμένος με μια κατεψυγμένη κοπέλα, που βρίσκεται ως έκθεμα σε μουσείο για τον 20ο αιώνα, οι συνάδελφοί του του κάνουν δώρο, για την πτώση του, ένα ρομπότ-βιοπουτάνα, που μπορείς να το προγραμματίσεις όπως θες και η οποία στο τέλος τον βοηθά να αποδράσει.... και να καταλήξει στο ειδιλιακό -όσο γίνεται-  σκηνικό της μπετονένιας παραλίας!
Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου έγραψε ένα κείμενο εμφανώς επηρεασμένος από τις σπουδές κόμικ που είχε κάνει (στον Ορνεράκη), πριν αποφασίσει να γίνει ηθοποιός.
Η ιστορία έχει δομή τραγωδίας: ξεκινά πρωί με ένα συμβάν που ανατρέπει την καθημερινότητα, ο ήρωας κάνει κάτι που κανείς δεν περιμένει, όλο το σύμπαν είναι εναντίον του, το παρελθόν εισβάλλει, ο ήρωας ξεπέφτει και στο τέλος, ελεύθερος πια, λυτρώνεται! Παρ’ όλη αυτή τη δομή, η ιστορία θα μπορούσε άνετα να είναι ένα αστυνομικό κόμικ επιστημονικής φαντασίας ή μια περιπέτεια καταδίωξης ! Ανελκυστήρες που κινούνται και πλαγίως, αυτοματοποιημένες ακόμα και οι καθημερινές δουλειές, ομιλούντα αυτοκίνητα-ρομπότ, κόσμοι πάνω και κάτω από την γη. Κι όλα αυτά παρουσιάζονται μπροστά σου! 
Η σκηνή είναι χωρισμένη σε κουτάκια, όπως τα κόμικ, οι εναλλαγές απίστευτα γρήγορες και ακόμα και στο αυτοκίνητο βλέπουμε προβολές σε κουτάκι. Άλλες προβολές είναι εγκιβωτισμένες στα κουτάκια-δωμάτια, ενώ ακόμα και το πάτωμα “ανοίγει” για να βγει το κατεψυγμένο δείγμα ανθρώπου του 20ου αιώνα. 
Φρενήρεις καταδιώξεις, τρακαρίσματα, οθόνες σε σώματα ανθρώπων, ηθοποιοί εξαφανίζονται από το ένα κουτάκι και αμέσως εμφανίζονται σε άλλο,τεράστιες κουρτίνες ανοίγουν, κλείνουν, άνθρωποι ανεβοκατεβαίνουν σε απίστευτους ρυθμούς κι όλα αυτά σε συνδυασμό με συναίσθημα και γλυκύτητα, συνθέτουν την εκπληκτική σκηνοθεσία του Μαυρογεωργίου. Το χιούμορ υπάρχει σε όλο το έργο: σε ατάκες, αλλά και ρόλους, όπως η σουρεαλιστική, βιονική γυναίκα που είναι προγραμματισμένη και να μαγειρεύει, αλλά και “να γκρινιάζει όπως κάνουν οι γυναίκες”....
Σε όλη αυτή την φορμαλιστική παράσταση κυριαρχεί το άσπρο, το μαύρο και το γκρι. Χρώμα υπάρχει μόνο όταν ο ήρωας έρχεται σε επαφή με το παλιό: στην καταβύθισή του στα έγκατα της γης, όπου και φωτίζεται ο φυσικός βράχος που υπάρχει μέσα στο θέατρο, και στην εμφάνιση της γυναίκας του 20ου αιώνα που φοράει χρωματιστό ρούχο! Ακόμα και η παραλία είναι τσιμεντωμένη, άρα γκρι! Ωραία, σκουρόχρωμα κουστούμια, στενά και αυστηρά για τους υπόλοιπους ηθοποιούς-εργάτες του συστήματος, ενώ ο πρωταγωνιστής πλέει μέσα στο κουστούμι του: “τον φοράει, δεν το φοράει”, δείγμα τού ότι νιώθει παρείσακτος σε αυτόν τον, γεμάτο κανόνες, κόσμο...
Υπέροχα τα extreme καπέλα, αλλά και το εντυπωσιακό κουστούμι της βιονικής γυναίκας (Βασιλική Σύρμα). Ευφυέστατος ο πολύπλοκος σκηνικός χώρος (Κωνσταντίνος Ζαμάνης) καθώς και οι ιδιαίτεροι φωτισμοί, από νέον και όχι μόνο (Στέλλα Κάλτσου). Μεγάλο ρόλο στην παράσταση παίζουν οι, πάντα ασπρόμαυρες, βιντεοπροβολές (Κώστας Αρβανίτης) -είτε σε οθόνες, είτε μέσα σε κιβώτια-κεφάλια, είτε πάνω σε σκηνικά αντικείμενα.
Οι τρεις ταλαντούχοι ηθοποιοί (Κατερίνα Μαυρογεώργη, Δανάη Επιθυμιάδη, Σεραφείμ Ράδης) εναλλάσσουν ρόλους και κουστούμια αστραπιαία, φτιάχνοντας πότε έναν αυστηρό χαρακτήρα, πότε έναν συναισθηματικό, πότε έναν κωμικό, αλλά μην χάνοντας τίποτα από το γέμισμα του κάθε ρόλου, ενώ ο Βασίλης Μαυρογεωργίου χτίζει έναν πρωταγωνιστή – ο οποίος τρέχει σε ιλιγγιώδεις ρυθμούς, όπως στα θρίλερ του 1950- γεμάτο συναίσθημα και ανασφάλεια και -παρότι ζούσε μέσα στην άγνοια- οπλισμένο μόνο με αποφασιστικότητα!
Το εγχείρημα για τον σκηνοθέτη ήταν πολύ δύσκολο, αλλά όχι μόνο τα κατάφερε, παρά δημιούργησε και μια από τις πιο ενδιαφέρουσες, σκηνικά, παραστάσεις της χρονιάς, η οποία συνοδεύεται από βάθος, σαφή σχόλια για το μέλλον της Ελλάδας και υπαρξιακές ανησυχίες για το μέλλον του ανθρώπου... 
Στην ουσία πρόκειται για την ιστορία της «Κατσαρίδας» (την παράσταση που έγραψε-σκηνοθέτησε και παρουσίασε ο Μαυρογεωργίου για πρώτη φορά το 2005) από την ανάποδη! Εκεί -σε μια παράσταση γεμάτη χαρά και χρώμα- πρωταγωνιστούσε η τελευταία των τελευταίων: μια μικρή κατσαρίδα, η Ιωάννα, που ζει κάτω από την γη και θέλει να πάει στο φεγγάρι, όσο πιο ψηλά γίνεται δηλαδή, ενώ ο Μηνάς ζει ψηλά, ανήκει στην προνομιούχο τάξη και με τη θέλησή του κατεβαίνει κάτω από την γη, στις τρώγλες, και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας στη μπετονένια παραλία.
Τα δυο τρέιλερ της παράστασης:
 
 Το Skrow theater είναι η βάση της ομάδας του Μαυρογεωργίου. 
Skrow σημαίνει «εκείνος που έχει χάσει τον προσανατολισμό του και τον αναζητά».

 SKROW theatre
ΠΣΚ, 9.00
Αρχελάου 5 και Σπ.Μερκούρη, (μετρό Ευαγγελισμός) 210-7235842
 
  

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
 
Ρωμαίος & Ιουλιέτα για 2,                        Θησείον
Bus και αυτοσχεδιάζουν;                          Π.Κ.
Κόλχαας,                                                Διέλευσις
Φεύγουσα κόρη,                                      Φούρνος
Γέρμα,                                                    Βικτώρια
Μεφίστο,                                               Εθνικό
Αβελάρδος και Ελοΐζα/Σταματία,              Θ. Ν.Κόσμου
Το αμάρτημα της μητρός μου,                   Θησείον
Ρωμαϊκό Λουτρό,                                    ΑποΜηχανής
Αστερισμοί/Ρομαντική Ιστορία,                 Θ. Ν.Κόσμου
Η Αρχή - Αθήνα 1895 - Υλικό Ροΐδης,         Φούρνος
Ελάτε σ’ εμάς για έναν καφέ,                    Φούρνος
Μπετονένια παραλία,                               Skrow
Πατριδογνωσία,                                       Αλκμήνη
Η πόρνη από πάνω,                                Βρετάνια
Τα λουλούδια στην κυρία,                        ΑποΜηχανής
Βασιλιάς Ληρ,                                       Ίδρυμα Μ.Κακογιάννης
Το φιλί της γυναίκας αράχνης,                 104
Βροχή,                                                    104
Ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα,             Ίδρυμα Μ.Κακογιάννης
Theatre case, Πνιγμονή                                      Vault
Βόυτσεκ,                                                Άττις
H εκδοχή του Μπράουνινγκ,                     Εμπορικόν
Ο Έλλην Βρυκόλαξ,                              Μουσείο Μπενάκη
 
 Με ελεύθερη συνεισφορά :
Interview,                                              Βικτώρια
Το βαλς των βρώμικων δρόμων,               Quilombo Centro Cultural
Μαύρη Τσαρίνα,                                  Δυναμό



Η Ευθύνη προς το κοινό
Η ξενομανία των Ελλήνων (υπάρχει ακόμα;) και η (μη) μεταδοτικότητα των ομιλητών...
  IMERIDA_XORIKOTITES
Από την Ηρώ Μητρούτσικου                                                                      3.11.2014
 
 
 
Μεγάλωσα τη δεκαετία του 1980, όταν δηλαδή ήταν δεδομένο ότι όλα τα παιδιά στην τρίτη δημοτικού αρχίζουν αγγλικά. Αν και με μητέρα καθηγήτρια αγγλικών, αυτό δεν ήταν αυτονόητο για την δικιά μου οικογένεια!
Ζούμε σε μια χώρα που οτιδήποτε ξένο θεωρούνταν “in” και "chic", ήδη από την δεκαετία του ’70 μέχρι πριν λίγα χρόνια. Τα μόνα μαγαζιά που είχαν Ελληνικό όνομα, μέχρι σχετικά πρόσφατα, ήταν οι ταβέρνες, καθότι πουλούσαν αποκλειστικά Ελληνικό, παραδοσιακό φαγητό... 
Ποιό άλλο μαγαζί είχε στην ταμπέλα του Ελληνικό όνομα; Τα «Νεωτερισμοί η Μαρία» έγιναν «Mary» και όσο περνούσαν τα χρόνια αποκτούσαν όλο και πιο ευφάνταστα ονόματα. Όμορφο, δεν λέω, αλλά...
Το ίδιο έγινε και με τα εστιατόρια, τα καφέ, τα προϊόντα, τα ονόματα των κατοικιδίων μας, τους τίτλους των περιοδικών κτλ. Οτιδήποτε θύμιζε Ελλάδα (ή ακόμα χειρότερα επαρχία), απλά, δεν είχε στον ήλιο μοίρα!!!
Πρόσφατα, άρχισε η στροφή προς Ελληνικά ονόματα, Ελληνικά προϊόντα, παραδοσιακά προϊόντα από το χωριό, δείγμα και της αφύπνισης της οικολογικής συνείδησης, αλλά, ίσως, και της καθημερινής χρήσης του ίντερνετ. 
 
Αφορμή γι’αυτό το άρθρο στάθηκε η εμπειρία μου σε πρόσφατη ημερίδα. Αν και είμαι άτομο με μεγάλες αντοχές, ειδικά όταν πρόκειται για θέατρο, οι ημερίδες είναι λίγο κουραστικές. Όταν δεν σε ικανοποιούν είναι αρκετά κουραστικές· όταν οι ομιλητές μιλάνε χωρίς να απευθύνονται στο ακροατήριο είναι πολύ κουραστικές· αλλά όταν είναι και στα αγγλικά, τί χειρότερο θα μπορούσε να συμβεί; Μόνο να μην σε ενδιαφέρει το αντικείμενο...
Τί σχέση, όμως, έχει η ξενομανία του Έλληνα, που προανέφερα, με μια ημερίδα για τις «Παραστατικές Τέχνες σε ανοιχτούς χώρους»;
Δυστυχώς, συνήθως, οι ομιλητές δεν είναι άνθρωποι της σκηνικής πράξης για να έχουν καλή απεύθυνση στο ακροατήριο (αν και αυτό θα έπρεπε να το έχει κάθε άνθρωπος που θέλει να μεταδώσει κάτι σε κάποιον, από μια απλή πρόταση έως ένα παραμύθι...).
Αγαπημένη δασκάλα στη θεατρολογία ανέβηκε στο βήμα και διάβασε ένα πολύ επιστημονικό κείμενο (αν και σκηνογράφος, άρα πρακτικός) που ήταν αδύνατον να το καταλάβεις, αν δεν το είχες μπροστά σου γραμμένο για να μπορείς να διαβάζεις ξανά και ξανά ό,τι δεν κατανοείς. Δεν έφτανε, όμως, μόνο η φύση του κειμένου που δεν προορίζονταν για ακρόαση, αλλά το διάβασε "μόνο για να το διαβάσει", σαν να ήταν υποχρέωση, λόγω έλλειψης χρόνου ελπίζω. Ο λόγος της δεν είχε καμμία απεύθυνση προς το ακροατήριο, καμμία μεταδοτικότητα. Η μεταδοτικότητα είναι, ως ένα σημείο, θέμα κινήτρου. Έχεις ευθύνη προς το ακροατήριο. Και εδώ θέλω να καταλήξω και να το συνδέσω με την ξενομανία του Έλληνα...
Η ευθύνη προς το κοινό, είναι για μένα (αλλά θα έπρεπε και για κάθε καλλιτέχνη) το πρώτιστο πράγμα, είτε το κοινό σου είναι μαθητές, είτε ακροατές, είτε θεατές μιας παράστασης. Έχουν έρθει για να δούνε, να ακούσουν και να κατανοήσουν κάτι· μπορεί να έχουν πληρώσει, μπορεί και όχι, αλλά έχουν αφήσει το σπίτι τους και ήρθαν να ακούσουν ή να δουν εσένα! Έχεις υποχρέωση και ευθύνη απέναντί τους! Όταν γράφω για κάποια παράσταση, ένα από τα πράγματα που λαμβάνω υπ’ όψιν μου είναι οι προθέσεις του σκηνοθέτη...
Ποιό το νόημα, λοιπόν, αυτής της παρουσίασης; Γιατί δεν μας τη μοίραζαν σε φωτοτυπίες, να αποκομίσουμε και κάτι;
Δεν ήταν, όμως, αυτό που θύμωσε τους ακροατές στην ημερίδα του Σαββάτου, αλλά το παρακάτω συμβάν: Συνδεθήκαμε μέσω skype με τρεις ομιλητές. Το skype είναι ένα ηλεκτρονικό μέσο που -όπως κάθε μέσο- δημιουργεί απόσταση μεταξύ ομιλητή και ακροατή. Ωστόσο, ο Πάνος Αμελίδης, συνθέτης, sound artist, μας έκανε να αισθανθούμε ότι καθόμαστε μαζί σε κάποιο τραπέζι, ίσως  μιας καφετέριας. Τόσο ζωντανός και παραστατικός ήταν, παρ’ οτι δεν έχει σχέση με την σκηνή· ήθελε, όμως, να καταλάβουμε και ήθελε να επικοινωνήσει και μαζί μας. 
Αντίθετα, ο Πάρις Λεγάκης αποτέλεσε το «φιάσκο» της ημέρας! Ο Πάρις είναι 33 ετών, απόφοιτος της σχολής Καλών τεχνών, συστήνεται ως πολυτομεακός  καλλιτέχνης και φέτος ξεκίνησε μεταπτυχιακό στην περφόρμανς, σε πανεπιστήμιο της Ν.Υόρκης. Δεν είναι, όμως, μόνο θεωρητικός, αλλά δημιουργεί και διάφορα καλλιτεχνικά πρότζεκτ εστιάζοντας στα κοινωνικοπολιτικά προβλήματα των χωρών. Μάλιστα σε συνέντευξή του δήλωσε ότι η έννοια της κοινωνικής τέχνης στην Ελλάδα δεν υφίσταται...
Έχει συντάξει ένα μανιφέστο (γράφονται ακόμα μανιφέστα;) όπου υποστηρίζει ότι η πολιτική στην τέχνη πρέπει να προσδιορίζεται από το πλήθος, την έκθεση και την ευθύνη. Στο τελευταίο θέλω να σταθώ μια και αναφέρθηκα και πιο πάνω. 
Δεν έχεις ευθύνη προς το ακροατήριό σου, και δεν έχεις ευθύνη προς τους ανθρώπους που σε καλούν να μιλήσεις;
Ο Πάρις, λοιπόν, αφού μας καλημέρισε, μας δήλωσε ότι θα μας διαβάσει το μανιφέστο που έχει γράψει, για το τί είναι πολιτική τέχνη σήμερα, ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ!!!
Δεν ξέρω πότε έγραψε το μανιφέστο, αν τότε βρισκόταν στη Γερμανία, στη Ν.Υόρκη, στη Ν.Κορέα ή στην Ελλάδα, αλλά εκείνο το πρωινό μιλούσε αποκλειστικά σε Ελληνικό κοινό, το οποίο βρισκόταν στην Ελλάδα και δεν είχε ενημερωθεί ότι η ημερίδα θα ήταν σε γλώσσα διαφορετική από την επίσημη της χώρας. Ξεκινάει, λοιπόν, να διαβάζει, επί 10 περίπου λεπτά ένα αγγλικό κείμενο, με Ελληνική προφορά(!), κομπιάζοντας πότε-πότε και με εντελώς ανέκφραστο πρόσωπο και φωνή. Και με το που τελειώνει την ανάγνωση μας χαιρετά και κλείνει η σύνδεση.
Και αναρωτηθήκαμε όλοι:
-Εντάξει, ας πούμε ότι το μανιφέστο του το έγραψε αρχικά στα Αγγλικά· δεν μπορούσε να το μεταφράσει;
- Ποιά είναι η δική του ευθύνη (μια και για αυτό μιλάει το μανιφέστο του) απέναντι στους συναδέλφους του που είχαν πάει εκεί για να τον ακούσουν;
- Ποιά ήταν η προετοιμασία του για την ημερίδα; Να μην κάνει ούτε μια πρόβα σε αυτό που θα διάβαζε; Ούτε να μπει στον κόπο να το γράψει στη μητρική του γλώσσα;
- Και αν δεν προλάβαινε (που δεν επιτρέπεται) να το μεταφράσει, δεν μπορούσε να το μεταφράζει επί τόπου; Αυτό μάλιστα, θα έδινε και λίγη αμεσότητα στον ψυχρό, ξύλινο λόγο του...
- Στις περφόρμανς που παρουσιάζει τόσο ανέκφραστος και ξύλινος είναι;
- Οι διοργανωτές της ημερίδας γιατί δεν αντέδρασαν;
Εννοείται, ήταν αδύνατο να παρακολουθήσουμε· ευτυχώς, μετά ακολούθησε δεκαπεντάλεπτο διάλειμμα για καφέ και μπορέσαμε να σχολιάσουμε τα καθέκαστα!
 
Τέσσερις ώρες μετά, και ενώ η ημερίδα βαίνει προς την ολοκλήρωσή της, ανέβηκε στο βήμα γνωστή χορογράφος και μετά θα ακολουθούσε ο, επίσης, γνωστός χορογράφος Michael Kliën. Έχει αρχίσει λοιπόν η πρώτη να μας παρουσιάζει -με υπέροχο τρόπο- ένα πρότζεκτ που έκανε στο ιερό νησί της Δήλου, όταν αντιλαμβάνεται ότι δίπλα της, στο πάνελ, ο Michael Kliën δεν καταλαβαίνει τίποτα... Και πολύ αυθόρμητα του απευθύνεται στα Αγγλικά και του λέει ότι πολύ θα ήθελε να καταλάβαινε την εμπειρία που περιγράφει και χωρίς σκέψη ρωτάει το κοινό αν υπάρχει κάποιος στο ακροατήριο που δεν γνωρίζει Αγγλικά, για να συνεχίσει την παρουσίαση της στα Αγγλικά, ώστε να καταλαβαίνει και ο Kliën. Το ακροατήριο είναι παγωμένο και ευτυχώς ένας ακροατής παίρνει το θάρρος να πει ότι δεν γνωρίζει αγγλικά. Και τότε του απαντά, πολύ ευγενικά: «Μπορείτε να καθίσετε δίπλα σε κάποιον που γνωρίζει, ώστε να σας μεταφράζει στα Ελληνικά;» Δηλαδή, ένα ολόκληρο αμφιθέατρο γεμάτο Έλληνες, στη χώρα τους, να ακούσει μια παρουσίαση για την αρχαία Δήλο, τον Δία και την γέννα της Λητώς στα αγγλικά, μόνο και μόνο για ένα άτομο;
Ο Michael Kliën είχε έρθει στην ημερίδα γνωρίζοντας ότι δεν θα καταλαβαίνει τους άλλους ομιλητές -καθώς δεν γνωρίζει Ελληνικά- και δεν είχε καμμία απαίτηση να καταλαβαίνει.
Το θέμα είναι, όμως, ότι η ομιλήτρια, αντί να ζητήσει το αντίθετο, δηλαδή κάποιος να μεταφράζει στον μόνο άνθρωπο που δεν γνώριζε Ελληνικά σε ολόκληρο το τεράστιο αμφιθέατρο, ζήτησε να καταλαβαίνουν όλοι αγγλικά και όποιος δεν καταλάβαινε να μεταφράζουν σε αυτόν!!!!
Ευτυχώς, ο ακροατής αντέδρασε, η χορογράφος το δέχτηκε και συνέχισε στα Ελληνικά. Σημειωτέον ότι ο Michael Kliëέτυχε να κάθεται στο πάνελ δίπλα στην Ελληνοαμερικάνα  Βαρβάρα Δούκα, η οποία και του μετέφραζε!

Πείτε μου, θα τολμούσε ποτέ κάποιος να ξεστομίσει τέτοια φράση στη Γαλλία; Γιατί για το μυαλό του Έλληνα ήταν αυτονόητο να μιλήσει σε μια γλώσσα ξένη για όλους, και να μην ζητήσει από κάποιον να μεταφράσει για αυτόν τον ένα ξένο; Ήταν ανεπίτρεπτο, κατά την γνώμη μου, να ζητήσει από ακροατή να κάτσει δίπλα σε κάποιον για να του μεταφράζει κάτι που ήταν προορισμένο να παρουσιαστεί στη γλώσσα του.
Έπειτα, ανέβηκε στο βήμα ο Michael Kliën και μίλησε με πολύ παραστατικό τρόπο για την δουλειά του, αφού πρώτα ζήτησε συγνώμη που θα μιλούσε Αγγλικά, καθώς η δεύτερη γλώσσα που μιλάει είναι τα Γερμανικά.
Όντας κουρασμένοι και θυμωμένοι με όσα είχαν συμβεί πιο πριν, κάποιοι αναρωτηθήκαμε γιατί η παρουσίαση του Kliëδεν είχε υπότιτλους. Όπως, όλοι οι ομιλητές, έτσι κι ο τελευταίος, είχαν γραμμένες τις παρουσιάσεις τους...
Εκτός αυτού, το πρόγραμμα της ημερίδας δεν ενημέρωνε ότι η παρουσίαση του Michael Kliën θα γίνει στα αγγλικά χωρίς μεταφραστή ή υπότιτλους... Πόσο δύσκολο ήταν να ζητήσουν, μερικές μέρες πιο πριν, το κείμενο της παρουσίασης, ώστε να την μεταφράσουν; Ήταν προχειρότητα/απερισκεψία από την μεριά της οργάνωσης του Ελληνικού ινστιτούτου θεάτρου και των υπευθύνων της ημερίδας ή η ξενομανία μας λειτούργησε για άλλη μια φορά;
Ειλικρινά, θα προτιμούσα να σέβονται πιο πολύ το ακροατήριο, παρά να μας προσφέρουν καναπεδάκια και καφέ στο διάλειμμα. Σε εποχές κρίσης, κανείς δεν θα παρεξηγούσε αν αυτό έλειπε....
Υπάρχει, τελικά, ευθύνη προς το κοινό; Κι αν ναι, υπάρχει αυτό στην Ελλάδα;
 
 Υ.Γ.1 Επίσης, εφ’ όσον βρισκόμαστε στην Ελλάδα και, γενικά, καθυστερούμε κατά την έναρξη, γιατί αυτή την αργοπορία δεν την υπολογίζουν, όταν ετοιμάζουν το πρόγραμμα μιας ημερίδας ή ενός συνεδρίου;
Κι αφού δεν την υπολογίζουν, γιατί τότε η έναρξη δεν γίνεται κανονικά, έστω και με πολύ λιγότερους ακροατές;
Είναι δηλαδή καλύτερα να κόβεις 5-8 λεπτά χρόνου, να κουτσουρεύεις την ομιλία του κάθε εισηγητή, να μην ακούγεται κανένα συμπέρασμα, επειδή κάποιοι ακροατές δεν ήταν στην ώρα τους;
 
Υ.Γ.2 Δεν μπορώ να μην εκφράσω θαυμασμό για την θεατρικότατη και αισθαντικότατη παρουσίαση των ιδρυτών της ομάδας "Όχι παίζουμε" (Γ.Σαχίνης, Ειρ.Αλεξίου), μετά από τόσες άνυδρες παρουσιάσεις. Επίσης, καλές παρουσιάσεις είχαν πάλι, πρακτικοί του θεάτρου: Ευρ.Λασκαρίδης, και Β.Μαστρογιάννη και κάπως λιγότερο οι: Τζ.Αργυρίου, Β.Δούκα. Έκπληξη αποτέλεσε η αρχιτέκτων Αριάδνη Βοζάνη με την μεταδοτικότητά της, παρ’ ότι, η ίδια, δεν έχει σχέση με θέατρο...
 
Υ.Γ.3 Την επόμενη μέρα της ημερίδας ο Στέλιος Ράμφος δήλωσε: «Ζητάμε πίσω τα μάρμαρα από το Βρετανικό μουσείο, τη στιγμή που αφήνουμε τη γλώσσα μας να πεθαίνει...»



Eίσοδος ελεύθερη  Backstage Party ΣΗΜΕΡΑ, 7 Νοεμβρίου 2014 στο Rock Box στο Γκάζι (Δεκελέων 1Α και Κωνσταντινουπόλεως, Γκάζι)
στις 11:30 θα αρχίσει το StandUp comedy με τον Αλέξανδρος Τιτκώβ και τον Στέφανο Γιδάρης! Στην εκδήλωση θα προβάλλονται trailers θεατρικών παραστάσεων και trailers από κινηματογραφικά έργα. Όσοι επιθυμείτε να προβάλετε και το δικό σας trailers παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας στο email που δίνετε στις πληροφορίες .
Υπεύθυνος εκδήλωσης : Andi Grabocka:https://www.facebook.com/andi.grabocka.9  τηλ:693 8015801  email: wg_tv@hotmail.com
 με θεμα : Backstage Party      Περισσότερα : https://www.facebook.com/events/513049542131575/?ref_newsfeed_story_type=regular
 
Hμερήσιο εκπαιδευτικό σεμινάριο με την πιστοποίηση του Laughter Wellness University της Αμερικής. 
Στο σεμινάριο θα μάθετε ότι έχετε πάντα την επιλογή να γελάσετε ανεξάρτητα από τις αντιξοότητες. Πρόκειται για έναν ασφαλή, πρωτότυπο, μη παρεμβατικό τρόπο μέσα από τον οποίο δημιουργούνται νέες νευροσυνάψεις στον εγκέφαλο. 
Η μέθοδος Laughter Wellness δημιουργήθηκε το 2004 από τον Sebastien Gendry, η οποία στηρίζεται στην γιόγκα γέλιου (δημιουργία του Ινδού γιατρού Madan Kataria) , βασισμένη στην θετική ψυχολογία, τον θεατρικό αυτοσχεδιασμό και τον Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό (NLP).-Τι χρειάζεται: Ένα μεγάλο χαμόγελο+Χαλαρή και άνετη ενδυμασία
 Στοιχεία επικοινωνίας:  6974422175  ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ:http://eliaslaughterclub.com/ekdromes.html

Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014

Ρήματα ζωής: Το γάλα… των παιδιών

http://www.pemptousia.gr/rimata-zois/rimata-zois-to-gala-ton-pedion/

Λίγο αν ποτισθούν τα παιδιά με ευλάβεια, με φόβο Θεού, δεν έχουν ανάγκη μετά.

Γέροντας Παΐσιος Αγιορείτης

paidia_eulaveia

ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΔΕΝ ΠΑΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΠΑΣ ΨΗΛΑ!!!!!!

http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2014/11/blog-post_14.html






Η γλυκύτητα της ευχής

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2014/11/blog-post_86.html
Οι άγιοι Πατέρες, ιδίως ο άγιος Γρηγόριος ο Σιναΐτης, το λέει μέσα ότι η ευχή δεν είναι μία για όλους τους ανθρώπους.



Αναλόγως της καταστάσεως.



Ο άλλος λέει: «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με». Άλλος λέει: «Ιησού Χριστέ μου, ελέησόν με». Άλλος λέει: «Ιησού μου, ελέησόν με». Άλλος: «Ιησού μου». Άλλος τίποτε.



Ε, το τίποτα είναι σ’ έναν ανώτερο βαθμό, να πούμε, που δεν μπορείς να μιλήσεις εκείνην την ώρα, μόνο απολαμβάνεις αυτήν τη γλυκύτητα.



Όταν υποβιβάζεται αυτή η κατάσταση, τότε βλέπεις μέσα σου και λέει την ευχή η καρδιά σου. Τότες εκείνην την ώρα μπορείς να λύσεις και πολλά προβλήματα.



Ενώ προηγουμένως δεν άκουες την ευχή, όταν ήρθες στο τέρμα, στο ζενίθ δεν άκουες τίποτα, μόνο απολάμβανες έτσι. Όταν υποβιβάστηκε, άκούς και η καρδιά σου λέει την ευχή, οπότε μπορείς ν’ αυτοκυριαρχήσεις εκείνην την ώρα. Στο άλλο όμως δεν μπορείς ν’ αυτοκυριαρχήσεις.



Όχι ότι δεν μπορείς, αλλά δεν σ’ αφήνει, σε τραβάει. Και τα παρατάς όλα και κάθεσαι σαν ένας άψυχος, να πούμε, και παρακολουθείς.



Πόσο θα διαρκέσει αυτό είναι κρίσις Θεού. Πόσο θα διαρκέσει αυτό το πράγμα. Μπορεί να διαρκέσει και μισή ώρα, μπορεί να διαρκέσει και πέντε λεφτά, μπορεί να διαρκέσει και περισσότερο.



Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης, Έκδοση Ι. Ησυχαστηρίου «Άγιος Εφραίμ» Κατουνάκια Αγίου Όρους, Α’ έκδοση 2000.

Να δένεις τις κλωστές στον ουρανό (Αγίου Νικoλάου Βελιμίροβιτς)

http://www.agioritikovima.gr/perizois/item/46953-%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%BA%CE%BB%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B1%CE%BD%CF%8CΝα δένεις τις κλωστές στον ουρανό
Άγ.Νικόλαος Βελιμίροβιτς
Όλα σου τα έργα, όποια πράξεις, αλλά όχι εν ονόματι του ουρανού και χωρίς την άδεια του ουρανού, θα φέρουν πικρό καρπό, αφού ο ουρανός δεν τα περιβάλει με τη χαρισματική
του βροχή ούτε θα τα φωτίσει με το ζωοδόχο του φως.
Ότι και να σκοπεύεις, άκουσε τη συμβουλή του ουρανού. Ό,τι και να υφαίνεις, να δένεις τις κλωστές στον ουρανό.

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου