Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

Κυριακή Γ' Νηστειών: Ο Σταυρός δεν είναι λυπηρός αλλά χαρμόσυνος!

http://imverias.blogspot.gr/2014/03/blog-post_22.html


Σταυρς το Χριστο μας εναι τ σύμβολο τς νίκης τς ζως π το θανάτου. παροσα ζω εναι νας δυσώπητος γνας πέρβασης το θανάτου. Κάθε κτίσμα γωνίζεται ν ξεπεράσ τ ρια τς κτιστότητός του, ν ξεπεράσ τν φθορ το κόσμου, τ μηδενισμ κα τν πιστροφ στν νυπαρξία.  
λα τ ντα γαπον τν ζωή. Γι’ ατ κα εναι παραίτητη σύνδεση μ τν πηγ τς ζως. Κα ατ γίνεται μόνον δι το Σταυρο, διότι πάνω του καρφώθηκε πηγ τς ζως, σαρκωμένος Λόγος το Πατρός. Χωρς Σταυρ εναι σίγουρη κυριαρχία το αώνιου θανάτου, χειρότερο το ποίου δν πάρχει.  

κκλησία σήμερα, στ μέσον κριβς τς γίας κα Μεγάλης Τεσσαρακοστς, τν προβάλλει, γι ν μς διδάξ πώς, ταν χουμε τν Σταυρ στ μέσον τς ζως μας, μπορομε ν φθάσουμε ως τ τέρμα, πο εναι νάσταση. Θέλει ν μς δώσ δύναμη ν συνεχίσουμε τν πνευματικό μας γνα μ διάθεση θυσιαστική, μέσα σ πνεμα κατανύξεως, δακρύων κατανύξεως, λλ κα χαρς γι τ περχόμενο τέλος, τν νάσταση.
Σταυρς δν εναι λυπηρός, λλ χαρμόσυνος. Τν τενίζουμε μ λαχτάρα κα θαυμασμό, τν σπαζόμαστε ς σωτήριο, τν προσκυνομε σαρκωθέντα, γιατ Σταυρς δν εναι πρωτίστως τ σχμα το ξύλου, λλ Ατς πο πλωσε τ χέρια Του πάνω Του κα γινε Σταυρός, δίνοντας ξία μ τ σχμα τν χεριν κα το σώματός Του στ ξύλο. Σταυρς εναι διος Χριστς στ Γολγοθά, νικητς το κόσμου, γι’ ατ κα τ πάνσεπτο σχμα το ξύλου, πάνω στ ποο καρφώθηκε, γίνεται π ργανο καταδίκης φορμ σωτηρίας.
Φρίττουν κα τρέμουν ο δαίμονες, κάθε φορ πο δι το Σταυρο γιάζεται κόσμος, γιατ θυμονται τι δι’ ατο θάνατος θανατώθηκε, τι δι το θανάτου το Σωτρος κατελύθη τ κράτος το δη κα σώθηκε νθρωπότητα π τν ξουσία τους. Τρελαίνονται στ σκέψη πς νθρωπος τος ξευτέλισε κα τος νίκησε στ πρόσωπο το Θεανθρώπου, γι’ ατ κα λυσσαλέα γωνίζονται νυχθημερν κα δίχως σταματημ ν ποτρέψουν τν κάθε νθρωπο π τ σταύρωμα τν παθν του.
ρθοδοξία εναι πίστη το Σταυρο κα τς ναστάσεως. κτς π τν φορμ τς νισχύσεως τς σκησής μας στν περίδο ατή, κκλησία βλέπει τν τρίτη Κυριακ τν Νηστειν ς συνέχεια τν Κυριακν τς ρθοδοξίας κα το φωστρος τς ρθοδοξίας, γίου Γρηγορίου το Παλαμ. Στς θρησκεες το κόσμου κα τς χριστιανικς αρέσεις λήθεια εναι διαστρεβλωμένη, κουτσουρεμένη, ψευδής, νυπόστατη, δύναμη, καταστροφική, δαιμονιώδης. Γι’ ατ κα κτς τς ρθοδόξου σκήσεως κα πνευματικς μυστηριακς ζως λα πιτρέπονται, π τ πιό χαλαρ μέχρι κα τ πιό αστηρ κα πάνθρωπα. ζυγς μως το Χριστο εναι χρήσιμος κα λαφρς γι σους διακρίνουν μέσα του τν λήθεια πο σζει.
Στος κνηρος κα χαλαρος χριστιανος πορεία δι το Σταυρο φαντάζει δύσκολο γχείρημα. πλειονότητα τν χριστιανν θέλει ν φθάσ στν Θε βασάνιστα, λλ δν μπορε ν κατανοήσ πς ατ πορεία εναι ντως εκολη κα πς μοναδικ δυσκολία της εναι γεναία πόφαση. νθρωπος εναι ν μ περιόριστες δυνατότητες κα τ μόνο πο τν περιορίζει εναι μμονή του στν ναποφασιστικότητα. Χρειαζόμαστε να ξύπνημα, γι ν σηκωθομε π τν πνο το κοσμικο φρονήματος. Ναί! κοιμώμαστε, δελφοί μου, σο εμαστε σ γρήγορση γι τ το κόσμου, διότι ατς κόσμος θ παρέλθ νεπιστρεπτί. Σταυρς εναι τ ξυπνητήρι μας· ρα περν· τ τέλος πλησιάζει· χρόνος γγίζει στ τέρμα του· Χριστς ρχεται· κι ρχεται μ τν Σταυρό Του, πο θ φαν σ λη τ γ, σ λο τ σύμπαν. ν δν μς βρ μ τν Σταυρ στος μους, τότε κι μες δν θ νήκουμε στν μερίδα Του, δν θ χουμε θέση στν πλευρά Του, στν πλευρ τν σταυροαναστημένων πιστν Του.
Γι ν σηκώσουμε στος μους μας τν δικό μας Σταυρό, χρειάζεται πρωτίστως ν γαπήσουμε τ σταυρικ φρόνημα, πο εναι θυσία το αυτο μας. Ατ τ σταυρικ φρόνημα μως δηγε στν νάσταση. ν θέλουμε τν Χριστ ναστάντα, δν γίνεται ν μν Τν θέλουμε κα Σταυρωθέντα. Γι’ ατ κα ν θέλουμε κι μες ν βιώσουμε τν προσωπική μας νάσταση, χρειάζεται ν περάσουμε μέσα π τν δίοδο τς προσωπικς μας σταυρώσεως, πο θ μς  βγάλ στν Βασιλεία τν ορανν. 
π. Στυλιανός Μακρής

Το οικουμενικό μήνυμα του 1821

http://aktines.blogspot.gr/2014/03/1821_23.html


Το οικουμενικό μήνυμα του 1821
Καθώς ετοιμαζόμαστε να εορτάσουμε τη διπλή εορτή, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την Ελληνική Επανάσταση, είναι χρήσιμο να συνειδητοποιήσουμε ότι το 1821 ήταν ταυτοχρόνως μία εθνική και μία οικουμενική, πανανθρώπινη επανάσταση. Ηταν πρωτίστως εθνική εξέγερση με σύνθημα «για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την ελευθερία». Ορθόδοξη πίστη, αντιστασιακό πνεύμα του Ελληνισμού, κοινοτική αυτοδιοίκηση, κρυφά και φανερά σχολεία, η ικανότητα του έθνους μας στο εμπόριο και τη ναυτιλία, αυτά ήσαν τα κυριότερα θεμέλια της εθνικής ανεξαρτησίας. Υπάρχει, όμως, και η οικουμενική διάσταση του Αγώνος. Το 1821 ξεπέρασε τα σύνορα και συγκίνησε πολλά έθνη ανά την υφήλιο.
Αραβόφωνοι ορθόδοξοι χριστιανοί, οι Ρουμ Ορτοντόξ του Λιβάνου, ξεσηκώθηκαν μαζί μας κατά των Τούρκων. Ο Χατζημιχάλης Νταλιάνης κατέβηκε από τη Βόρειο Ηπειρο για να τους ενσωματώσει στην κοινή προσπάθεια. Ακόμη και σήμερα στα σπίτια των Ρωμιών ορθοδόξων του Λιβάνου και της Συρίας βρίσκεις εικόνες του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, αν και ο ίδιος ουδέποτε επισκέφθηκε την περιοχή αυτή.

Κατά το Α’ Επιστημονικό Συνέδριο της Ιεράς Συνόδου για τις ιστορικές πηγές του 1821 (κυκλοφορείται ήδη ο σχετικός τόμος) κατατέθηκαν μαρτυρίες για τη συμβολή του 1821 στην επαναστατική διάθεση των Ιταλών του 19ου αιώνος και στην ενοποίηση της Ιταλίας. Αντιθέτως με όσα διαδίδουν ορισμένοι ξενομανείς, η Ελληνική Επανάσταση αφύπνισε τους Ιταλούς επαναστάτες και δεν συνέβη το αντίθετο.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες συγκινήθηκαν από την ελληνική εξέγερση και έστειλαν πολλούς φιλέλληνες, όπως ο ιατρός Σάμουελ Γκρίντλεϊ Χάου. Ο Διονύσιος Σολωμός στον «Υμνον εις την Ελευθερίαν» τονίζει ότι με την Εθνεγερσία των Ελλήνων «γκαρδιακά εχαροποιήθη και του Βάσιγκτον η γη», η χώρα του Τζορτζ Ουάσινγκτον, δηλαδή οι ΗΠΑ. Στη Λατινική Αμερική πολλές εξεγέρσεις εντοπίων κατά των αποικιοκρατών εμπνεύσθηκαν από την Ελληνική Επανάσταση.
Στη δυτική Ευρώπη ο φιλελληνισμός επηρέασε τον λαό και τους διανοητές. Ο Γάλλος ζωγράφος Ντελακρουά απεικόνισε συγκλονιστικά τη σφαγή της Χίου, ενώ για το ίδιο γεγονός ο Βίκτορ Ουγκό έγραψε το περίφημο ποίημα «Το Ελληνόπουλο». Στη Ρωσία, ο Πούσκιν έγραψε έργα σχετικά με το 1821. Η Εξοδος του Μεσολογγίου προκάλεσε διαδηλώσεις φοιτητών στο Παρίσι και στο Λονδίνο.
Αθάνατο 1821, ελληνικό και πανανθρώπινο!
 Κυριακάτικη δημοκρατία,23/03/2014

ΨΗΦΟΛΗΣΤΗΣ ΤΟΥ ΠΕΝΤΑΚΟΣΑΡΙΚΟΥ! (Του Γ.ΔΕΛΑΣΤΙΚ)

http://iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=15765:2014-03-23-10-31-03&catid=58:oikonomiki-politiki&Itemid=182



Τι μνημόνια, πολιτικές θέσεις και ιδεολογίες! Αυτά είναι παρωχημένα! Ζήτω οι πολιτικές παραδόσεις των ηγετών μας που έρχονται από την… Τουρκοκρατία και μας δείχνουν το μέλλον! Όσο ο Αντώνης Σαμαράς προσπαθούσε να πείσει τους Έλληνες ότι η «πολιτική Τσολάκογλου» που ακολουθεί ως πρωθυπουργός είναι η σωστή έτρωγε τη χλαπάτσα σύννεφο! Είδε και απόειδε και γύρισε στις ρίζες του: ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει από 500 ευρώ σε 1.000.000 ψηφοφόρους , αρχής γενομένης από τους αστυνομικούς και τους στρατιωτικούς!
Τι διάολο, σου λέει, από ένα εκατομμύριο οικογένειες που θα πάρουν ελεημοσύνη τόσο αχάριστοι θα είναι όλοι; Δεν θα μας ψηφίσουν κάνα – δυό εκατομμύρια άτομα από δαύτους; Έτσι και πετύχει το κόλπο, σωθήκαμε κι εγώ κι ο Βενιζέλος! Το ότι ο Σαμαράς, συνεχίζοντας την ολέθρια μνημονιακή πολιτική του Γιωργάκη Παπανδρέου, έχει εξοντώσει οικονομικά και κοινωνικά κάπου δέκα εκατομμύρια Έλληνες, το θεωρεί «ασήμαντη λεπτομέρεια». Πιστεύει ότι ο λαός μας είναι τόσο ηλίθιος ώστε να… ζαλιστεί από το πεντακοσάρικο που θα του δώσει δέκα-δεκαπέντε μέρες πριν από τις ευρωεκλογές – ως τις 9 Μαΐου, είπε – και να ξαναψηφίσει τους πολιτικούς απατεώνες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που τον κατάντησαν σ’ αυτά τα χάλια. Οι υπολογισμοί του Σαμαρά βασίζονται στην εν γένει σωστή κοινωνιολογική προσέγγιση πως όσο πιο εξαθλιωμένος οικονομικά είναι ένας λαός τόσο πιο δουλόφρων και χαμερπής γίνεται και όντως συμπεριφέρεται γλοιωδώς σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο. Εμείς όμως έχουμε τη βαθύτατη πεποίθηση ότι ο ελληνικός λαός δεν έχει πέσει στον πολιτικοκοινωνικό βόρβορο, όπως ελπίζει και νομίζει ο Σαμαράς. Ναι μεν δεν έχει ακόμη εξεγερθεί για μια σειρά λόγους, η ανάλυση των οποίων δεν είναι της παρούσης, αλλά είναι αποφασισμένος να εκδικηθεί με την ψήφο του τους «πολιτικούς δολοφόνους» του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που καταβαράθρωσαν το βιοτικό του επίπεδο. Οι ευρωκάλπες θα αποδείξουν σε δύο μήνες ποιος έχει δίκιο, ο Σαμαράς ή οι ορκισμένοι εχθροί του.

Μέχρι τώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση τα ακριβή κριτήρια βάσει των οποίων θα δώσει το πεντακοσάρικο στους ιδιώτες, ενώ ήταν ακριβέστατη στο ποιοι αστυνομικοί και στρατιωτικοί θα το πάρουν. Για τους ιδιώτες διοχέτευσε στα μέσα ενημέρωσης ανεπισήμως για να μετρήσει τις αντιδράσεις τα ποσά των 7.000 ευρώ ετήσιου εισοδήματος ή των 10.000 ευρώ, αν οι ψηφοφόροι έχουν δύο παιδιά. Θα δούμε την τελική της απόφαση και θα κρίνουμε, αναφορικά με τους ιδιώτες. Ορισμένες εξοργιστικές συγκρίσεις όμως μπορούν να γίνουν ήδη από τώρα σε σύγκριση με τους ένστολους. «Κύκλοι» του υπουργείου Οικονομικών ανακοίνωσαν ότι το επίδομα του 500ρικου θα το πάρουν 64.056 ψηφοφόροι, οι οποίοι κατανέμονται ως εξής: 33.745 στρατιωτικοί και υπάλληλοι του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, όπως και 26.525 αστυνομικοί. Σε αυτούς θα προστεθούν 2.315 λιμενικοί και 1.480 πυροσβέστες. Με άλλα λόγια, το 94% των ένστολων ψηφοφόρων που θα πάρουν το πεντακοσάρικο θα είναι στρατιωτικοί (52,7%) και αστυνομικοί (41,4%) – δύο κοινωνικές ομάδες που σχεδόν στο σύνολο τους ψηφίζουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Το προκλητικό όμως βρίσκεται στα κριτήρια που ισχύουν για τους ένστολους ψηφοφόρους: Αρκεί να παίρνουν κάτω από 1500 ευρώ μεικτά μισθό κάθε μήνα, χωρίς τις προσαυξήσεις (νυχτερινά και πενθήμερα). Ωστόσο 1.500 επί 122 κάνει 18.000 ευρώ το χρόνο, που μαζί με τα επιδόματα ξεπερνάει άνετα το ετήσιο εισόδημα τις 20.000 ευρώ.
Γιατί ένας μισθωτός στον ιδιωτικό τομέα, πατέρας με δύο ανήλικα παιδιά, δεν θα πάρει το 500ρικο του Σαμαρά αν έχει μεικτές μηνιαίες αποδοχές πάνω από 715 ευρώ, ενώ θα το πάρει ένας νεαρός μόνιμος λοχίας με υπερδιπλάσιες μηνιαίες αποδοχές (1.500 ευρώ συν τα επιδόματα του μισθού του) ή ένας επίσης νεαρός ΜΑΤατζής με τις ίδιες αποδοχές με τον λοχία; Επειδή δέρνει τον κόσμο που ζητάει αυξήσεις; Κάθε χούντα, κοινοβουλευτική ή πραξικοπηματική, επιδιώκει να έχει για πραιτοριανούς υποστηρικτές το στρατό και την αστυνομία , και φυσικά η κοινοβουλευτική «χούντα» Σαμαρά-Βενιζέλου δεν ήταν δυνατόν να αποτελέσει εξαίρεση. Η γερμανόδουλη κυβέρνηση της συνεργασίας ΝΔ-ΠΑΣΟΚ έχει πετσοκόψει άγρια τους μισθούς και τις συντάξεις ακόμη και των στρατιωτικών και των αστυνομικών και προσπαθεί τώρα με το 500αρικο που προκλητικά τους δίνει να εξαγοράσει την αφοσίωση τους σε αυτήν την κυβέρνηση. Ο Σαμαράς θεωρεί φυσικά τους στρατιωτικούς και τους αστυνομικούς το ίδιο ηλίθιους με τον υπόλοιπο λαό και ποντάρει στο ότι οι δεξιές πολιτικέ πεποιθήσεις τους θα τους κάνουν να χάψουν το δόλωμα. Ίσως να μην έχει κι άδικο. Ο ίδιος ο ΟΟΣΑ αναφέρει σε έκθεση του ότι στη διάρκεια της πενταετίας της κρίσης ως και το 2012 το κάθε άτομο στην Ελλάδα έχασε μεσοσταθμικά 4.400 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι μέσα στην πενταετία μα έφαγαν σχεδόν 50 δις (4.400 επί 11 εκατ. κάτοικοι) ευρώ. Τώρα ο Σαμαράς δίνει …μισό δισεκατομμύριο ευρώ (μόλις το … 1% των όσων μας έκλεψαν!) και ελπίζει με αυτό να πετύχει την παραμονή του στην εξουσία.
Όσο για την πολιτική φαρσοκωμωδία με τους δύο βουλευτές της ΝΔ και τους δύο του ΠΑΣΟΚ που διαφωνούν με τη ρύθμιση της κυβέρνησης για το γάλα, προκειμένου να ακριβύνει η τιμή του κατ΄επιθυμία των ελλήνων γαλακτοβιομηχάνων και να πλακώσουν οι εισαγωγές από το εξωτερικό, κανείς δεν την παίρνει στα σοβαρά. Οι πάντες είναι απολύτως βέβαιοι ότι αυτή η κατάπτυστη και απεχθής Βουλή των πολιτικών δοσίλογων θα περάσει και αυτό το νόμο της τρόικας με τη συνήθη κοινωνική επιθετικότητα και υποτελή δουλικότητα των βουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που σε λίγο σχεδόν όλοι τους θα αποτελούν παρελθόν.
*Δημοσιεύθηκε στο «Πριν» της Κυριακής 23 Μαρτίου 2014

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου