Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

1η Μαίου 2013> Έπεσε ένα από τα μεγαλύτερα οχυρά της σκοτεινής μεταπολίτευσης


http://www.kourdistoportocali.com/articles/20707.htm

Από τον Βασίλη Μπόνιο

 

H 1η Μαίου του 2013είναι μια ιστορική μέρα για την Ελλάδα.
Σήμερα άρχισε επιτέλους να γκρεμίζεται η Βαστίλη της Διαφθοράς, η Ακρόπολη του Υποκόσμου και του φαύλου μηντιακού και πολιτικού παρακράτους που μεγαλούργησε στη διάρκεια της μεταπολίτευσης και έφτασε την Ελλάδα ως εδώ, με  τις γιαγιάδες και τους παπούδες μας να  σκαρφαλώνουν στους κάδους των σκουπιδιών αναζητώντας αποφάγια.
Σήμερα άρχισε να ξηλώνεται επιτέλους η μεγαλύτερη συμμορία, η πιο επικίνδυνη Μαφία που μετέτρεψε σε μεγαλοεκδότες και καναλάρχες λαμόγια του κοινού ποινικού δικαίου.
 Άρχισε να γκεμίζεται η συμμορία που  έστειλε στη Βουλή διεφθαρμένους πολιτικούς, έτοιμους να μετατραπούν σε στρατιωτάκια των νταβατζήδων σ΄ αυτή εδώ την Κολομβία των Βαλκανίων.
Σήμερα άρχισε να ξηλώνεται το εκτροφείο της σήψης και της διαφθοράς που μόλυνε ακόμη και το τελευταίο ρυάκι της ελληνικής επικράτειας.
Πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο ταξίδευαν από το κτίριο του Περιστερίου μεπροορισμό διάφορα λαμόγια των MME, κάτι απίστευτους συλλόγους, πουλημένα κοράκια, παραγγάρχες κάθε λογής, ξιπασμένους πολιτικούς και «πιστολέρο» -εκτελεστές συμβολαίων.
Είχαν φτάσει στο σημείο, οι χρεοκοπημένοι εκδότες που ζουν από τα δάνεια των τραπεζών και την ευγενική χορηγία του ΟΠΑΠ, να τιμολογούν διαφημίσεις του Οργανισμού χωρίς καν να μπουν στο κόπο να  ρωτήσουν την Διοίκηση-τόσο την υπολόγιζαν.
Κανείς ιδιώτης επιχειρηματίας- του Κόκκαλη συμπεριλαμβανομένου ο οποίος πήρε κοντά στα 3 δις από τις αμαρτωλές και απόρρητες συμβάσεις του ΟΠΑΠ (για τις οποίες δεν είδε, δεν άκουσε τίποτε ο ΣΥΡΙΖΑ)-δεν θα πέταγε τα λεφτά του στο μηντιακό παρακράτος με την ευκολία που το έκανε το χυδαίο κράτος-ιδιοκτήτης με ποσοστό 33%.
Ο ΟΠΑΠ έβαλε την ιδρυτική σφραγίδα του στην δημιουργία του κατεστημένου της μεταπολίτευσης, ένα σκοτεινό και ζοφερό κρατικοδίαιτο παρακράτος που ζούσε μέσα από το ίδιο το κράτος το οποίο υποδύονταν τον τροχονόμο του χρήματος. Η πλάκα είναι ότι τα τελευταία χρόνια ο ΟΠΑΠ βρσκόταν υπό την «αιγίδα» των υπουργών Πολιτισμού, και Παιδείας οι οποίοι συντόνιζαν το κοινωφελές, για τους νταβατζήδες των ΜΜΕ, έργο του!
Την ώρα που καρκινοπαθείς-ακόμη και μικρά παιδάκια-δεν μπορούν να εξασφαλίσουν τα χρήματα για τα ακριβά φάρμακα που έχουν ανάγκη, το ασύδοτο κράτος μοιράζει εκατομμύρια ευρώ σε εκβιαστές καναλάρχες και εκδότες.
Έτσι βλέπαμε τον ΟΠΑΠ «ευγενικό χορηγό» ακόμη και στην τελευταία βίζιτα-παρουσιάστρια η σε κάποια εκπομπή του κώλου.
Όσο για το αν είναι ανταποδοτικά τα εκατομμύρια ευρώ που σπρώχνει ο ΟΠΑΠ στις φυλάδες, που δεν τις διαβάζει κανείς, το αφήνουμε στην κρίση σας.
Ο ανεκδιήγητος Λουρόπουλος για παράδειγμα την μέρα που επρόκειτο να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές των υποψηφίων αγοραστών φρόντιζε να παίξει στα κανάλια ένα σποτάκι -υπερπαραγωγή για το έργο του ΟΠΑΠ-το οποίο θα κληθεί να πληρώσει ο νέος αγοραστής εκτός κι αν ο Λουρόπουλος έχει προπληρώσει τα κανάλια, την ώρα που δεν έχουν πληρωθεί οι μισθοί και οι συντάξεις των αναπήρων.

Γι΄αυτόν λοιπόν τον Οργανισμό που  δεκαετίες τώρα έχει μεταβληθεί σε άνδρο διαφθοράς και διαπλοκής αγωνιά και κόπτεται ο ΣΥΡΙΖΑ και ο καθηγητής Μηλιός ο οποίος δείχνει να αγνοεί την ιστορία σκανδάλων όπως το περίφημο των  Intracom-Siemens με τον ΟΤΕ (ας ρωτήσει τον “κόκκινο” συνδικαλιστή Στρατούλη), των Υποκλοπών (το ένα κέντρο των υποκλοπών ήταν στην Παιανία), την μεγάλη σύγκρουση του Κίτσου Τεγόπουλου με τον Κόκκαλη (Κασκαντέρ-Κοκκαλίνος) και πολλά άλλα όταν υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει θέμα με τις (απόρρητες) συμβάσεις ΟΠΑΠ-Ιντραλότ.
Εύγε λοιπόν στον καθηγητή Μηλιό και στους λοιπούς ινστρούχτορες της Κουμουνδούρου οι οποίοι αγωνιούν μην κακοπέσει ο ΟΠΑΠ.
Η βουλιμία για την εξουσία τους οδήγησε να αγκαλιάσουν ακόμη και τον Ρίζο Ρίζο της ΔΕΗ για τον οποίο είχε προκληθεί σάλος από τις εκπομπές του Τριανταφυλλόπουλου. Η βουλιμία για την εξουσία τους  κάνει να κλείνουν τα μάτια για ότι πιο σάπιο και αρπακτικό διέθετε το σεσημασμένο βαθύ Πασόκ.
Όλο το άγχος τους είναι να πιάσουν τα κρατικά γιοφύρια, μοιράζοντας τα πόστα σε συριζαίους μουτζαχεντίν όπως κάνουν τώρα οι νεοδημοκράτες, οι πασόκοι και οι δημαρίτες επιβήτορες της εξουσίας.

Είναι τραγική ειρωνεία αν σκεφθείς ότι την ώρα που τα “δακτυλικά αποτυπώματα” του Γιώργου και του Φώτη Μπόμπολα ήταν ακόμη νωπά στις παλάμες του Αλέξη Τσίπρα από την επίσκεψη στο αρχηγείο του Μπόμπολα, τα καρακώλια του Δένδια έκαναν ντου χαράματα στα σπίτια κατοίκων της Ιερισσού για να τους συλλάβουν μπροστά στα έντρομα παιδιά τους. Όλα για την βουλιμία της εξουσίας, κάθε στιγμή μια νέα κωλοτούμπα και κούφιες ρητορείες για τους εγχώριους Μαορί, από το μπουλούκι του ΣΥΡΙΖΑ.

Κλείστε για λίγο τα μάτια και φαντασθείτε πρωθυπουργό τον Τσίπρα, υπουργό Οικονομικών τον Μηλιό, τον Λαφαζάνη στο ΠΕΧΩΔΕ, τον Ρίζο Ρίζο πρόεδρο της ΓΣΕΕ, τον Φωτόπουλο υπουργό Εργασίας και Αντιπρόεδρο, σε ρόλο Κουτσόγιωργα, τον σοφό Δραγασάκη. Πιο “αριστερά” πεθαίνεις.

Ο ΟΠΑΠ λοιπόν έχει από σήμερα μια ευκαιρία να αλλάξει σελίδα και να βοηθήσει στην αλλαγή σελίδας και για την Ελλάδα.  Κόβοντας τις γέφυρες με το μηντιακό κατεστημένο και τους σεσημασμένους ολιγάρχες της ενημέρωσης, οι οποίοι οφείλουν την παρακρατική υπαρξή τους στα δάνεια των τραπεζών και στον ΟΠΑΠ, κερδισμένοι θα είναι οι δημοσιογράφοι και η δημοσιογραφία.
Ο ίδιος ο Δημήτρης Μελισσανίδης τώρα (στον οποίο το μόνο που δεν χρέωσε ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι ο Τίγρης έδωσε το μήλο στην Εύα για να εκμαυλίσει εκείνη στον Αδάμ), μπορεί μετατρέψει τον Οργανισμό-και είμαστε σίγουροι ότι θα το κάνει-σε ένα πανίσχυρο όσο και ευαίσθητο χέρι βοήθειας για τους συμπολίτες μας που το έχουν ανάγκη.
Άλλωστε ο ίδιος αθόρυβα και διακριτικά έτσι κινείται όλα αυτά τα χρόνια. Είναι αδιανόητο να πεθαίνουν μικρά παιδάκια αβοήθητα, καθώς βρίσκονται στο στόχαστρο της μοίρας χτυπημένα από σοβαρές ασθένειες και την ίδια στιγμή οι ξιπασμένοι μηντιάρχες να νέμονται τα εκατομμύρια ευρώ της διαφημιστικής λείας του ΟΠΑΠ. 
Είναι αδιανόητο να μην έχουν θέρμανση και υπολογιστές τα σχολεία μας, να αναγκάζεται ακόμη και η Πργκίπισα Σούλα του ομώνυμου Οίκου Εποχής να γίνει χορηγός στα σχολεία και ο ΟΠΑΠ να ταίζει το παρακράτος της σήψης και της διαφθοράς που οδήγησε την χώρα στην κόλαση που βιώνουμε. 
Αυτό που γίνεται μισό αιώνα τώρα με τον Ναό του Περιστερίου δεν έχει ταίρι ούτε στην πιο υπανάπτυκτη χώρα του πλανήτη. Να γεννιούνται δηλαδή ΜΜΕ από τυχάρπαστους εκδότες-μηντιάρχες μόνο και μόνο για να αρπάξουν την λεία του ΟΠΑΠ. Πρέπει να μπει ένα τέλος σ΄αυτή την Παράγγα του χρήματος που δεκαετίες τώρα στηρίζει το σκοτεινό παρακράτος της μεταπολίτευσης.

Υ.Γ>Το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» προτείνει κάτι ακόμη πιο επαναστατικό στους νέους ιδιοκτήτες του Οργανισμού. Αφού καλέσουν  τους Έλληνες πολίτες σε ένα υπαίθριο πάρτι στο Περιστέρι με guest  τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, να εκκενώσουν το αμαρτωλό κτίριο του ΟΠΑΠ, να αποζημιώσουν τον επιχειρηματία Συγγελίδη, ιδιοκτησίας του οποίου είναι και αφού το ζώσουν με τόνους εκρηκτικά να το ανατινάξουν προσφέροντας ένα μοναδικό θέαμα με ισχυρό ιστορικό συμβολισμό και τους ήχους τους Chariots Of Fire να ταξιδεύουν διαδικτυακά σε ολόκληρο τον πλανήτη. Καλή λευτεριά...

ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ ΔΤ 440 02.05.2013: Πεπόνης για τις 365 μέρες επιτόκια τραπεζών


            ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ ΔΤ 440 02.05.2013

4237E824

Ο κος Τσίπας, Έλληνας που ζούσε στην Ζυρίχη, ενεργεί χωρίς καμία δαπάνη του δανειολήπτη, αθροιστικά καταγγελία και μήνυση μέσω του Ειδικού Εισαγγελέα κου Πεπόνη όπου εμφανίστηκε σε συνεργασία με το ΙΝΚΑ κον Γιάννη Αννουσάκη και κατατέθηκε ο φάκελος, σχετικά με την παράβαση της εφαρμογής επιτοκίου 365 ημερών που ανεβάζει το επιτόκιο κατά 1,85 % μονάδες.

       Όποιος δανειολήπτης, ανεξάρτητα με την επίκληση της τράπεζας ότι το έχει υπογράψει στην σύμβαση, επιθυμεί να ωφεληθεί με την μεταβολή στο ορθό του επιτοκίου και από τις διαφορές, μπορεί να επικοινωνήσει κατ ευθείαν με τα ανωτέρω επικοινωνίας με τον κο Τσίπα.

Το μόνο που χρειάζεται είναι αντίγραφο της δανειστικής σύμβασης.
Επικοινωνήστε τώρα, μόνος έκαστος, ελεύθερα.
Δεν υπάρχουν έξοδα για αυτή την εξυπηρέτηση.
Γιάννης Αννουσάκης 01.05.2013

Τετάρτη 1 Μαΐου 2013

Ότε οι Ένδοξοι Μαθηταί...(video)




«Ὅτε οἱ ἔνδοξοι μαθηταί ἐν τῷ νιπτῆρι τοῦ δείπνου ἐφωτίζοντο, τότε Ἰούδας ὁ δυσσεβής, φιλαργυρίαν νοσήσας, ἐσκοτίζετο· καί ἀνόμοις κριταῖς σέ τόν δίκαιον κριτήν παραδίδωσι. Βλέπε, χρημάτων ἐραστά, τόν διά ταῦτα ἀγχόνῃ χρησάμενον· φεῦγε ἀκόρεστον ψυχήν τήν διδασκάλῳ τοιαῦτα τολμήσασαν. Ὁ περί πάντας ἀγαθός, Κύριε, δόξα σοι».

ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΕΣΠΕΡΑΣ: Ο ΙΕΡΟΣ ΝΙΠΤΗΡ, Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ, Η ΥΠΕΡΦΥΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ


http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2013/05/blog-post_1126.html


Τή Μεγάλη Πέμπτη οἱ Πατέρες μας, μᾶς παρέδωσαν νά ἑορτάζουμε τέσσερα πράγματα: τόν ἱερό Νιπτήρα, τόν Μυστικό Δεῖπνο, τήν ὑπερφυᾶ προσευχή καί ἀκόμη τήν προδοσία τοῦ ᾽Ιούδα. ᾽Εκεῖνο τό τροπάριο πού συγκεφαλαιώνει καί συνδέει τά περισσότερα ἀπό αὐτά, ἐπισημαίνοντας τίς προεκτάσεις τους καί στή δική μας ζωή, εἶναι κυρίως ὁ οἶκος τοῦ κοντακίου τοῦ ὄρθρου τῆς ἡμέρας: ῾Τῇ μυστικῇ ἐν φόβῳ τραπέζῃ προσεγγίσαντες πάντες, καθαραῖς ταῖς ψυχαῖς, τόν ἄρτον ὑποδεξώμεθα, συμπαραμένοντες τῷ Δεσπότῃ, ἵνα ἴδωμεν τούς πόδας πῶς ἀπονίπτει τῶν Μαθητῶν, καί ἐκμάσσει τῷ λεντίῳ, καί ποιήσωμεν ὥσπερ κατίδωμεν, ἀλλήλοις ὑποταγέντες καί ἀλλήλων τούς πόδας ἐκπλύνοντες. Αὐτός γάρ ὁ Χριστός οὕτως ἐκέλευσε τοῖς αὐτοῦ μαθηταῖς ὡς προέφησεν. ᾽Αλλ᾽ οὐκ ἤκουσεν ᾽Ιούδας ὁ δοῦλος καί δόλιος᾽.
 

       1. ῾Τόν ἄρτον ὑποδεξώμεθα᾽: 
Ὁ ὑμνογράφος, ἐκφράζοντας τήν πίστη τῆς ᾽Εκκλησίας, μᾶς καλεῖ νά προσεγγίσουμε τή μυστική Τράπεζα, προκειμένου νά κοινωνήσουμε τῶν ἀχράντων μυστηρίων. Βρισκόμαστε ἐνώπιον τοῦ κέντρου τῆς ᾽Εκκλησίας μας, τοῦ μυστηρίου τῆς Θ. Εὐχαριστίας, τό ὁποῖο συνέστησε ὁ Κύριος ἀκριβῶς τήν ἡμέρα αὐτή, κατά τό Μυστικό Δεῖπνο.
Ὁ Κύριος στό Δεῖπνο αὐτό τέλεσε γιά πρώτη φορά ἐπί τῆς γῆς τή Θεία Λειτουργία, καλώντας τούς μαθητές Του νά φᾶνε τό ἅγιο σῶμα Του καί νά πιοῦνε τό τίμιο αἷμα Του. Τό ῾λάβετε, φάγετε, τοῦτο γάρ ἐστι τό σῶμά μου᾽ καί τό ῾πίετε ἐξ αὐτοῦ πάντες, τοῦτο γάρ ἐστι τό αἷμά μου᾽ συνιστοῦν τά ἱδρυτικά τοῦ μυστηρίου τῆς Θ. Εὐχαριστίας λόγια, τά ὁποῖα ἔκτοτε ἐπαναλαμβάνονται σέ κάθε ἀντίστοιχη σύναξη πιστῶν, κατά τήν ἐντολή τοῦ Κυρίου ῾τοῦτο ποιεῖτε εἰς τήν ἐμήν ἀνάμνησιν᾽, διαιωνίζοντας ἀκριβῶς ἐν Πνεύματι τόν Μυστικό Δεῖπνο. Ἡ Θεία Λειτουργία ἔ τ σ ι κατανοεῖται ἀπό τήν ᾽Εκκλησία μας: ὡς ἡ συνέχεια τοῦ Μ. Δείπνου, γι᾽ αὐτό καί πάντοτε θεωρήθηκε ὡς τό κέντρο, ὅπως εἴπαμε, τῆς ᾽Εκκλησίας, γύρω ἀπό τό ὁποῖο ῾πλέχτηκαν᾽ καί ὅλα τά ὑπόλοιπα μυστήρια αὐτῆς. Κι εἶναι θά λέγαμε λογικό: ὁ Κύριος πού ἐρχόμενος στόν κόσμο μᾶς ἔσωσε, μέ τήν ἔννοια ὅτι μᾶς ἐνσωμάτωσε στόν ἑαυτό Του καί ἔτσι μᾶς συμφιλίωσε μέ τόν Θεό - κάτι πού ἐνεργοποιεῖται γιά τόν πιστό ἀπό τήν ὥρα πού βαπτίζεται καί χρίεται στό ὄνομα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ - ὁ ῎Ιδιος μᾶς τρέφει μέ τό σῶμα καί τό αἷμα Του, γιά νά διατηρηθεῖ αὐτή ἡ σχέση Του μαζί μας καί νά αὐξηθεῖ ῾μέχρι καταντήσωμεν οἱ πάντες εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ᾽.
 
        Ταυτοχρόνως στό μυστήριο τῆς Θ. Εὐχαριστίας ὁ Χριστιανός βιώνει αὐτό πού ἡ ᾽Εκκλησία μας κατανοεῖ ὡς Παράδοσή της. Παράδοση δέν εἶναι αὐτό πού ἔχει ἐπικρατήσει ἤ ἐπικρατεῖ ὡς εὐλογημένη ἴσως συνήθεια σέ κάποιους χριστιανικούς χώρους, μᾶλλον δέν εἶναι ἡ σώζουσα Παράδοση τῆς ᾽Εκκλησίας. Παράδοση καθαυτό εἶναι ἡ ἴδια ἡ Θεία Λειτουργία, τό μυστήριο τῆς προσφορᾶς τῆς ζωῆς τοῦ ἴδιου τοῦ Κυρίου, τό ὁποῖο ᾽Εκεῖνος παρέδωσε στούς μαθητές Του καί οἱ μαθητές Του στή συνέχεια παρέδωσαν στίς μετέπειτα γενιές. Τό διατυπώνει ἔξοχα ὁ ἀπ. Παῦλος στήν Α´ πρός Κορ. ἐπιστολή του, ὅταν λέει: ῾ἐγώ γάρ παρέλαβον ἀπό τοῦ Κυρίου ὅ καί παρέδωκα ὑμῖν, ὅτι ὁ Κύριος ᾽Ιησοῦς ἐν τῇ νυκτί ᾗ παρεδίδετο ἔλαβεν ἄρτον καί εὐχαριστήσας ἔκλασε καί εἶπε: λάβετε φάγετε, τοῦτό μού ἐστι τό σῶμα τό ὑπέρ ὑμῶν κλώμενον. Τοῦτο ποιεῖτε εἰς τήν ἐμήν ἀνάμνησιν. ῾Ωσαύτως καί τό ποτήριον μετά τό δειπνῆσαι λέγων: τοῦτο τό ποτήριον ἡ καινή διαθήκη ἐστίν ἐν τῷ ἐμῷ αἵματι. Τοῦτο ποιεῖτε, ὁσάκις ἄν πίνητε, εἰς τήν ἐμήν ἀνάμνησιν. Ὁσάκις γάρ ἄν ἐσθίητε τόν ἄρτον τοῦτον καί τό ποτήριον τοῦτο πίνητε, τόν θάνατον τοῦ Κυρίου καταγγέλλετε, ἄχρις οὗ ἄν ἔλθῃ᾽ (11, 23-26). Κι αὐτή βεβαίως ἡ Παράδοση τῆς ζωῆς τοῦ Χριστοῦ ὑπό τά εἴδη τοῦ ἄρτου καί τοῦ οἴνου γίνεται μέ τή δύναμη τοῦ ἁγίου Πνεύματος, πού σημαίνει ὅτι ἡ Παράδοση ἔχει ἁγιοπνευματικό καί δυναμικό χαρακτήρα, ἄρα εἶναι ζωή καί ἀπαιτεῖ τή ζωή τῶν ἀνθρώπων γιά τή συνάντηση μαζί της. Καταλαβαίνει κανείς ἀπό τήν ἄποψη αὐτή πόσο πλανεμένη καί ἐκτός πραγματικότητας εἶναι ἡ ἀντίληψη ὁρισμένων ὅτι ἡ Παράδοση εἶναι μουσειακή κατάσταση καί συντηρητισμός, καλύτερα: πίσω ἀπό τήν ἀντίληψη αὐτή κρύβεται ἡ ἀπιστία καί ἡ ἀθεΐα τοῦ ἀνθρώπου.
 

       2. Ὁ ὑμνογράφος, λοιπόν, γιά νά ἐπανέλθουμε, μᾶς καλεῖ νά κοινωνήσουμε ῾τόν ἄρτον᾽, ὑπενθυμίζοντας ὅμως καί τίς προϋποθέσεις τῆς κοινωνίας αὐτῆς: τό φόβο καί τήν καθαρότητα τῆς ψυχῆς. Ἡ συμμετοχή στή Θ. Κοινωνία δηλαδή δέν γίνεται ἀπροϋπόθετα. Μιά συμμετοχή στά ἄχραντα μυστήρια ῾εἰκῇ καί ὡς ἔτυχεν᾽, χωρίς τήν ἐνδεδειγμένη μετάνοια καί χωρίς ἐπίγνωση, δημιουργεῖ τίς συνθῆκες ἐπανάληψης τοῦ δαιμονισμοῦ τοῦ ᾽Ιούδα. Μή ξεχνᾶμε ὅτι καί ὁ ᾽Ιούδας κοινώνησε, ἀλλά μέ τήν προδοσία ἐν ἐξελίξει, μέ ἀποτέλεσμα νά δαιμονιστεῖ καί νά καταστραφεῖ. Καί τοῦτο γιατί ὁ εὐλογημένος ἄρτος δρᾶ μέσα στόν ἄνθρωπο ἐνεργοποιώντας ὅ,τι συναντᾶ στήν ψυχή του: φιλοθεΐα ἤ μισανθρωπία. Σάν τή βροχή πού πέφτοντας στή γῆ θά φέρει τήν καρποφορία εἴτε τῶν ἀγαθῶν σπερμάτων εἴτε τῶν ζιζανίων. ῎Ετσι μπορεῖ κανείς νά κοινωνήσει καί ἀντί νά καλυτερεύσει, μέ τήν ἔννοια τῆς πνευματικῆς προόδου του, νά χειροτερεύσει. Οἱ προϋποθέσεις λοιπόν κατά τόν ὑμνογράφο εἶναι ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ καί ἡ καθαρότητα τῆς ψυχῆς. Κι αὐτά τά δύο συνδέονται ἄμεσα μεταξύ τους, φανερώνοντας τή λειτουργία τῆς μετανοίας. Θέλουμε νά ποῦμε ὅτι ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ πού γνώρισμα ἔχει τήν τήρηση τῶν ἁγίων Του ἐντολῶν ὁδηγεῖ στήν κάθαρση τῆς ψυχῆς, κι αὐτό σημαίνει ὅτι ὁ ἄνθρωπος βρίσκεται σέ ἑτοιμότητα μετοχῆς στό σῶμα καί τό αἷμα τοῦ Κυρίου. Ἡ μετοχή αὐτή αὐξάνει τήν καθαρότητα κι ἔτσι ὁ ἄνθρωπος θεώνεται ἀπό τίς θεοποιές ἐνέργειες τοῦ μυστηρίου καί πορεύεται ῾ἀπό δόξης εἰς δόξαν᾽, δεδομένου ὅτι ποτέ δέν ὑπάρχει τέλος στή διαδικασία αὐτή τῆς μετανοίας καί στήν ἐν Θεῷ αὔξησή του. Στήν κατάσταση αὐτή ὁ πιστός γίνεται κατοικητήριο τοῦ Θεοῦ καί ῾ἐν ἑτέρᾳ μορφῇ᾽ μιά ἄλλη φανέρωση τοῦ Χριστοῦ μέσα στόν κόσμο.

       3. ῾συμπαραμένοντες τῷ Δεσπότῃ᾽: ὁ ὑμνογράφος τήν μόλις παραπάνω ἀναφερθεῖσα ἀλήθεια καταγράφει μέ τή συγκεκριμένη φράση. Ὅ,τι συνέβη στόν Μυστικό Δεῖπνο λειτουργεῖ ἀρχετυπικά, πού σημαίνει ὅτι πολλοί ἀκολουθοῦν, ὅπως ἤδη εἴπαμε, τό παράδειγμα τοῦ ᾽Ιούδα: κοινώνησε ἐν προδοσίᾳ τοῦ Χριστοῦ καί ἔφυγε γιά νά ὁλοκληρώσει αὐτήν τήν προδοσία. Ὁ ὑμνογράφος λοιπόν μᾶς προτρέπει νά συμπαραμένουμε μέ τόν Χριστό κι ἐκεῖ νά Τόν δοῦμε νά πλένει τά πόδια τῶν μαθητῶν καί νά τά σκουπίζει μέ τό λέντιο, προκειμένου μέ τόν ἴδιο τρόπο νά στεκόμαστε κι ἐμεῖς ἀπέναντι σέ κάθε συνάνθρωπό μας: ᾽ἀλλήλοις ὑποταγέντες καί ἀλλήλων τούς πόδας ἐκπλύνοντες᾽. Μέ ἄλλα λόγια ἡ ὀρθή μετοχή στή Θ. Εὐχαριστία ὁδηγεῖ σέ γνήσια ἀκολουθία τῆς ζωῆς τοῦ Χριστοῦ, δηλ. στήν ταπείνωση καί τήν ἐν ἀγάπῃ διακονία τῶν συνανθρώπων. Νά τό ποῦμε κι ὅπως τό διατύπωσε καί ὁ μεγάλος ρῶσος μυθιστοριογράφος καί βαθύς ἀνατόμος τῆς ἀνθρώπινης ψυχῆς Φ. Ντοστογιέφκσι στό τελευταῖο ἔργο του ῾᾽Αδελφοί Καραμαζώφ᾽: ῾Μπροστά σέ μερικές σκέψεις ὁ ἄνθρωπος στέκεται μπερδεμένος, ἰδίως μπροστά στή θέα τῆς ἀνθρώπινης ἁμαρτίας, καί ἀναρωτιέται ἄν θά τήν πολεμήσει μέ βία ἤ μέ ταπεινή ἀγάπη. Πάντα ν᾽ ἀποφασίζεις: ῾Θά τήν πολεμήσω μέ ταπεινή ἀγάπη᾽. ῎Αν ἀποφασίσεις πάνω σ᾽ αὐτό μιά γιά πάντα, μπορεῖς νά κατακτήσεις ὁλόκληρο τόν κόσμο. Ἡ γεμάτη ἀγάπη ταπείνωση εἶναι μιά τρομερή δύναμη: εἶναι τό πιό δυνατό ἀπ᾽ ὅλα τά πράγματα καί δέν ὑπάρχει τίποτε ἄλλο σάν κι αὐτή᾽. Μετοχή στή Θ. Εὐχαριστία καί ἔχθρα πρός τό συνάνθρωπο ἤ ἀδικία του ἐκ μέρους μας καί ῾τσαλάκωμα᾽ τῆς προσωπικότητάς του μέ ὁποιονδήποτε τρόπο δέν μποροῦν νά συνυπάρξουν. Ὁ ὑμνογράφος εἶναι σαφής: Χριστιανός σημαίνει νά βλέπεις καί νά ἀκολουθεῖς τόν Χριστό, μέσα σέ εὐχαριστιακά, δηλ. ἐκκλησιαστικά πλαίσια, ζώντας πάντοτε τήν ταπεινή ἀγάπη Του. Κάθε τι διαφορετικό σημαίνει ἔκπτωση στή δολιότητα τοῦ ᾽Ιούδα.

Ηλεκτρονικά Ψηφίσματα: "Κρατάμε τα Κέντρα Πρόληψης Ζωντανά"



Παρακάτω ηλεκτρονικά ψηφίσματα για τα Κέντρα Πρόληψης:

1). Το Ψήφισμα στα ελληνικά ----> ΕΔΩ

2). Το Ψήφισμα στα αγγλικά ----> ΕΔΩ


Προωθείστε όπου μπορείτε (αρκετοί έχουμε επαφές και στο εξωτερικό).

Αν κάποια/κάποιος συνάδελφος μπορεί να μεταφράσει το κείμενο του ψηφίσματος και σε άλλη γλώσσα, ας επικοινωνήσει μαζί μας.

Η μάχη πρέπει να δοθεί και απ' αυτό το χαράκωμα. Η ιστορία μας (λ.χ. 2008) έχει δείξει ότι υπογραφές και μπορούμε να συλλέξουμε πολλές και συνιστούν (ακριβώς επειδή είναι πολλές και από διαφορετικές γωνιές της Ελλάδας) μοχλό πίεσης προς τους αρμόδιους. 

Ήδη έχει γίνει μια προχωρημένη δουλειά ως προς την συλλογή χειρόγραφων υπογραφών απ' τους συναδέλφους του Κ.Π. Κηφισιάς.

Καλή επιτυχία και στους υπόλοιπους! 

Ο «δικός μου» Χριστός: Του Σταύρου Βιτάλη, Προέδρου του Πατριωτικού Μετώπου.

Ο «δικός μου» Χριστός.

Του Σταύρου Βιτάλη, Προέδρου του Πατριωτικού Μετώπου.

Για μας τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, αυτές οι μέρες, είναι γεμάτες συμβολισμούς. «Παράθυρα ευκαιριών», για να ξαναδούμε τον εαυτό μας, κάτω από το φως των Παθών και της Ανάστασης του Κυρίου. Μια που σε αντίθεση με τους Καθολικούς και τους Προτεστάντες, (που ως μεγαλύτερη γιορτή, έχουν τα Χριστούγεννα, την «υλοποίηση του Θεού σε σώμα ανθρώπου» δηλαδή), εμείς οι Ορθόδοξοι, στρέφουμε το πνεύμα μας, στη Θυσία Του, στη Θέωση του.

Λίγο η συγκίνηση που μας φορτώνει η Μεγάλη Εβδομάδα, λίγο η Άνοιξη που μπαίνει στη ζωή μας με τις ομορφιές της, οι σκέψεις τούτες τις μέρες, γυρνάνε πίσω, στα παλιά. Στα παιδικά χρόνια, στους Επιτάφιους στα σοκάκια των νησιών και των χωριών μας, στις μουσικές που ακούγονται σαν τη νύχτα μακρινή που σβύνει.

Ακόμη, σε μερικούς από μας, η σκέψη γυρνά στα πρώιμα χρόνια της νιότης μας, όταν όντας νεαροί μαρξιστές, δηλώναμε με περισσή αλαζονεία και στόμφο, πως «η θρησκεία είναι το όπιο των Λαών» και πως «είμαστε κατά συνείδηση άθεοι».

Με επιχείρημα συνήθως τους φορτωμένους με χρυσοποίκιλτα άμφια και τιάρες δεσποτάδες, «τσουβαλιάζαμε» αβασάνιστα και την Ορθοδοξία, μαζί με τον χρησιμοθηρικό Καθολικισμό, τον επιθετικό Προτεσταντισμό και τις ακραίες μισαλλόδοξες εκφράσεις των Σεχτών του Χριστιανισμού, κυρίως των αγγλοσαξονικών χωρών.

Δεν περίσσευε βλέπετε χώρος στον εγκέφαλό μας, να μας οδηγήσει στη ρίζα της Πίστης, της Ορθόδοξης φυσικά, και να σκεφτούμε «αριστοτελικά» αν θέλετε, τον ίδιο τον Λόγο του Ιησού και όχι τους κάθε λογής «διερμηνείς» ή «εκφραστές» του:

Να ακούσουμε δηλαδή με τα αφτιά της ψυχής, τον Χριστό, να λέγει στους μαθητές του: 

  • Μακάριοι οι πεινώντες και διψώντες την δικαιοσύνην, ότι αυτοί χορτασθήσονται.
  • Μακάριοι οι ειρηνοποιοί, ότι αυτοί υιοί Θεού κληθήσονται.
  • Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς.
  • Άφετε τα παιδία ελθείν προς με, τοιούτων γαρ εστίν η βασιλεία των ουρανών.
  • Όταν ουν ποιής ελεημοσύνην, μη σαλπίσης έμπροσθέν σου, ώσπερ οι υποκριταί ποιούσιν εν ταις συναγωγαίς και εν ταις ρύμαις.
  • Μη κτήσησθε χρυσόν μηδέ άργυρον μηδέ χαλκόν εις τας ζώνας υμών, δωρεάν ελάβετε, δωρεάν δότε.
  • Ουκ εστί προφήτης άτιμος ει μη εν τη πατρίδι αυτού και εν τη οικία αυτού.
  • Πολλοί γαρ εισί κλητοί, ολίγοι δε εκλεκτοί.
  • Αγαπήσης τον πλησίον σου ως σεαυτόν.
  • Δυσκόλως οι τα χρήματα έχοντες εισελεύσονται εις την βασιλείαν του Θεού.
  • Πάτερ, άφες αυτοίς ου γαρ οίδασι τι ποιούσι.
  • Ο αναμάρτητος υμών πρώτος βαλέτω λίθον επ' αυτή.
  • Ο έχων δύο χιτώνας μεταδότω τω μη έχοντι, και ο έχων βρώματα ομοίως ποιείτω.
  • Μη ρίπτετε τους μαργαρίτας έμπροσθεν των χοίρων ούτε τα ιερά τοις κυσι.
  • Ουαί υμίν τοις πλουσίοις.
  • Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο υιός του ανθρώπου.   
Αυτόν λοιπόν τον Χριστό, που έγινε στο διάβα των καιρών, των αγώνων και της ωριμότητας, ο «δικός μου» Χριστός. Και μέσα από αυτόν τον Χριστό, διέκρινα συμπυκνωμένα όλα τα διδάγματα που γεννήθηκαν από τα «πάθη» αλλά και τις «αναστάσεις», των ανθρωπίνων κοινωνιών.

Δείτε λοιπόν τι γίνεται και σήμερα. Δεν μπορούν, η δεν θέλουν να δούνε τον Χριστό, πως : 

  • Δεν μας ζητά να φορέσουμε τον Σταυρό του, για να εξοντώσουμε στο όνομά του τους εχθρούς μας, όπως έπραξαν και πράττουν, οι ΝΑΤΟικοί εγκληματίες.
  • Δεν μας ζητά να συσσωρεύσουμε πλούτο, όπως οι τοκογλύφοι, οι τραπεζίτες και αυτοί που κατάκλεψαν το Λαό μας.
  • Δεν μας προτρέπει να υποκρινόμαστε στις συναγωγές, με λαμπάδες και μεγαλόσταυρους, όπως οι πολιτικάντηδες.
  • Δεν μας λέει να προσφέρουμε βοήθεια στο συνάνθρωπό μας, βιντεοσκοπώντας τον με τις κάμερες, όπως τα θλιβερά αριστεροδέξια σχήματα και οι ΜΚΟ τους, για ένα «ψηφουλάκι».
  • Δεν ευλογεί τους πλουσίους και το χρήμα, όπως οι κρατούντες που υπηρετούν με άρρωστο πάθος τις πολυεθνικές και τα χρηματιστήρια. 

Με αυτές τις απλοϊκές σκέψεις, προσπαθώ - αλλά και πάλι δεν μπορώ να κατανοήσω - το μίσος των ακραίων αριστερών και των ακραίων δεξιών - τώρα τελευταία και των δωδεκαθεϊστών - αλλά και γενικότερα των ακραίων ανθρώπων, στον Ιησού. Ακόμη δεν μπορώ να κατανοήσω τα ειρωνικά μειδιάματά τους, τον χαρακτηρισμό του από αυτούς, ως «ενός ακόμη ασήμαντου γραφικού τύπου», τα «έλα τώρα με τον Χριστό σας και την εβραιογενή πίστη σας» και τα λοιπά περιφρονητικά που ακούμε συχνά-πυκνά από το στόμα τους, για τον Εσταυρωμένο.

Αυτό που αντιλαμβάνομαι, είναι πως για κάποιον λόγο σκοτεινό, βαθειά στην ψυχή τους, κάποιοι άνθρωποι, αισθάνονται τον Ιησού, ως αυστηρό κριτή και επικίνδυνο επικριτή, στις θεωρήσεις τους. Μια «απειλή» δηλαδή, γι’ αυτό που επέλεξαν ως τρόπο ζωής, κατασκευάζοντας και τη δική τους ωφελιμιστική και βολική θεωρία, η οποία τους επιτρέπει να θεοποιούν τον υλισμό και να αναγάγουν τον ευδαιμονισμό σε μοναδικό τους στόχο. Θεωρία, την οποία «προκλητικά» θα λέγαμε πως πετάει στον σκουπιδοτενεκέ της ιστορίας του ανθρώπινου πολιτισμού ο Χριστός με το Λόγο, το Έργο και τη Θυσία του. Και γι’ αυτό και τον μισούν, τον ειρωνεύονται, τον αμφισβητούν.

Όσο για τον υπογράφοντα, χρόνια τώρα, κάθε φορά που ακούω λόγια σκοτεινά ή ειρωνικά, για τον «δικό μου» Χριστό, ακολουθώ τη συμβουλή του Αγιορείτη Αγιαννανίτη Γέροντα και εν τη Πίστη αδελφού μου:

Κλείνω τα μάτια μου, βάζω σε παράταξη στη σκέψη μου: Τον πολεμιστή Μωάμεθ, τον παχουλό Βούδα, τον σκοτεινό Αχούρα Μάζντα, την εκδικητική Σίβα, τον ιδιοτελή Γιαχβέ και επιλέγω τον ισχνό και βασανισμένο Εσταυρωμένο, που επιμένει από το Σταυρό του Μαρτυρίου Του, να με συγχωρεί για τα σφάλματά μου.

Γιατί για κάποιον λόγο μυστήριο και υπερβατικό, Αυτός μου ταιριάζει.


Υ.Γ. Ο «δικός μου» Χριστός, όπως υμνήθηκε: 




Πατριωτικό Μέτωπο
Πολιτικό Κίνημα Άμεσης Δημοκρατίας
Συνδεδεμένο Μέλος της Ευρασιατικής Ένωσης 

Γραφεία Αθηνών:
Διδυμοτείχου 15-17,
10444, Κολωνός, Αθήνα
Τηλ. 2105141413, Φαξ: 2105141442
Τηλ. Προέδρου: 6980292626 
http://www.pamet.gr pametopo@gmail.com
«Αλληλέγγυον»
Συνεταιριστικό Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Κεντρικό:
Αγίας Σοφίας 50
10444, Κολωνός, Αθήνα
Τηλ. 2105141443, Φαξ: 2105141442
www.allilegion.gr
 allilegion@gmail.com 

"ΔHMOΒΟΥΛΙΟ ΠΟΛΙΤΩΝ": ΚΑΛΗ ΔΗΜ-ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

Ιπποκράτους 125 - Αθήνα

TO ΔHMOΒΟΥΛΙΟ ΠΟΛΙΤΩΝ

ΚΡΑΤΑΕΙ ΑΝΑΜΜΕΝΗ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ

ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ

ΚΑΛΗ ΔΗΜ-ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

ΙΝΚΑ – ΔΤ 433 31.04.13: O ΕΦΕΤ δεν κάνει δικούς του ελέγχους για Άλογα και Σκύλους



Ο ΕΦΕΤ, όλο και περισσότερο μας προσφέρει εκπλήξεις με ελέγχους και ανακοινώσεις, μόνο μετά από καταγγελίες καταναλωτών.
Δηλαδή, αυτός κάθεται, η αγορά χορεύει το χορό των λύκων και αν βρεθεί κανένας ψυλλιασμένος καταναλωτής και κάμει καταγγελία, τότε ελέγχει το καταγγελλόμενο δείγμα.
Πολύ ωραία, πάρα πολύ ωραία κ.κ. μισθωτοί υπάλληλοι και στελέχη της διοίκησης του ΕΦΕΤ.
Εσείς θα κάθεστε εκεί και θα κάνετε αλληλογραφίες από το ένα γραφείο στο άλλο και εμείς θα τρώμε άλογα και σκύλους για βοδινό και μοσχαρίσιο.
Άραγε απαγορεύει ο Υπουργός κος Ταυτάρης να κάνει αυτοσχέδιους έλεγχους ο ΕΦΕΤ όπως είχαν τιμωρήσει τον πρόεδρό του τότε κο Κατσαρό στο παρελθόν.
ΑΙΣΧΟΣ αν είναι έτσι ΑΙΣΧΟΣ


Αθήνα 30 Απριλίου 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ενημέρωση σχετικά με ανάκληση
«Πάριζα ΝΙΚΑΣ για τοστ βραστή από φρέσκο χοιρινό κρέας»

Ο ΕΦΕΤ, έπειτα από έλεγχο βάσει καταγγελίας, προέβη σε δειγματοληψία βραστής πάριζας με την εμπορική ονομασία «Πάριζα ΝΙΚΑΣ για τοστ βραστή από φρέσκο χοιρινό κρέας».

Το δείγμα, ήταν από συσκευασία βάρους 3,45 kg (μπαστούνι), έφερε ημερομηνία λήξης 21.6.2013, παρασκευάζεται / συσκευάζεται από την ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ, 22ο χλμ. Αθηνών-Λαμίας, Άγιο Στέφανο. Στο εν λόγω προϊόν, βάσει Εργαστηριακής Ανάλυσης, ανιχνεύτηκε DNA αλόγου (στο σύνολο του DNA < 1% και > 0.1%).  

Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε την άμεση ανάκληση / απόσυρση του συνόλου του εν λόγω προϊόντος από την επιχείρηση και  οι έλεγχοι συνεχίζονται προς κάθε κατεύθυνση με στόχο την προστασία του καταναλωτή.



Αφιέρωμα στην Εργατική Πρωτομαγιά: Αιματηρές καταστολές διαδηλώσεων καπνεργατών στο Αγρίνιο (1926, 1962)

http://www.agrinionews.gr/%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%AD%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%AC-%CE%B1%CE%B9/
Η κηδεία των Θεμιστοκλή Καρανικόλα και Βασιλικής Γεωργαντζέλη.
Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη στην συμβολή των οδών Παπαστράτου, Μπότσαρη και Σουλίου.
Η Πρωτομαγά είναι η καθιερωμένη γιορτή εξέγερσης των Εργατών. Για την πόλη μας έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς η εργατική τάξη συνέπιπτε κατά ένα μεγάλο μέρος με τους καπνοπαραγωγούς. Τιμώντας την ημέρα αυτή παραθέτουμε δύο χαρακτηριστικά γεγονότα αιματηρής καταστολής εξεγέρσεων που αφορούσαν την περιοχή μας. Το ένα συνέβη το 1926 και το άλλο το 1962. Νεκροί και στις δύο περιπτώσεις καπνεργάτες:

Στα μέσα της δεκαετίας του 1900 συστηματοποιείται η εμπορία καπνών στο Αγρίνιο και στις καπναποθήκες συγκεντρώνεται εργατικό προσωπικό, που δουλεύει κάτω από πολύ άσχημες συνθήκες. Χωρίς καμιά νομική προστασία και με πολύ χαμηλά μεροκάματα.
Εκεί λοιπόν στα καπνομάγαζα αρχίζει να διαμορφώνεται η εργατική συνείδηση κι εκεί γεννιέται το εργατικό κίνημα του Αγρινίου.
Το 1911 ιδρύεται το Σωματείο Καπνεργατών.
Ιδρυτικά μέλη όπως καταμαρτυρεί ένας πίνακας που υπάρχει ακόμα ανηρτημένος στο Εργατικό Κέντρο Αγρινίου, ήταν:
Σακαρέλης Δημήτρης
Κασούμης Στέργιος
Παρθένης Αριστείδης
Μυτιλιός Απόστολος
Κλάκιας Θεμιστοκλής
Λιάκος Απόστολος
Κουτσομήτσος Σωτήρης
Τριανταφύλλου Δημήτρης
Καρότος Θεόδωρος
Βασιλείου Επαμεινώντας
Καρναούτης Βασίλειος
Ευαγγέλλου ή Νιάκας Χρ.
To 1910 άρχισε να εφαρμόζεται για πρώτη φορά στο Αγρίνιο το σύστημα της επεξεργασίας καπνών σε «τόγκα». To 1920 είχαμε την πρώτη σύγκρουση των καπνεργατών με την εργοδοσία με αφορμή την «τόγκα», επειδή με το σύστημα αυτό οι εργοδότες χρησιμοποιούσαν γυναίκες που τα μεροκάματά τους ήταν πολύ χαμηλότερα από των αντρών, με αποτέλεσμα να υπάρχει ανεργία στις τάξεις των καπνεργατών. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τα αντρικά μεροκάματα στα καπνομάγαζα έφταναν τις 85 δρχ. ενώ τα γυναικεία στις 37 δρχ.
Το πρόβλημα της ανεργίας των καπνεργατών διογκώθηκε με την εγκατάσταση των Προσφύγων στο Αγρίνιο. Φτηνά εργατικά χέρια, λόγω της απελπιστικής οικονομικής κατάστασης των Προσφύγων.
Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΠΝΕΡΓΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΜΑΤΗΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1926
Το 1To 1926 η κατακόρυφη άνοδος του συναλλάγματος, είχε άμεσες ευεργετικές επιπτώσεις στο καπνεμπόριο. Η Αγγλική λίρα πραγματοποίησε άλμα από τις 350 στις 450 δρχ., με αποτέλεσμα οι καπνέμποροι να κερδίσουν τεράστια ποσά.
Έτσι οι καπνεργάτες κινητοποιούνται και απαιτούν ανάλογη αύξηση στα πενιχρά τους μεροκάματα. Οι καπνέμποροι, στις 31 Ιουλίου του 1926, ανακοινώνουν στο Σωματείο των καπνεργατών την απόφασή τους να αυξήσουν τα μεροκάματα των αντρών κατά 5 δρχ., δηλαδή στις 90 δρχ. και τα γυναικεία να καθηλωθούν στις 37 δρχ.
Αυτό θεωρείται «εμπαιγμός» και οι καπνεργάτες αξιώνουν 120 δρχ. σαν οροφή στα αντρικά μεροκάματα και αύξηση 15% στα γυναικεία. Οι καπνέμποροι αρνούνται κατηγορηματικά και έτσι οι καπνεργάτες πιστεύοντας ότι η αδιαλλαξία της εργοδοσίας θα καμφθεί, κήρυξαν απεργία το Σάββατο 31 Ιουλίου 1926.
Οι μέρες περνούσαν, οι δύο πλευρές έμεναν αμετακίνητες στις αρχικές θέσεις τους, οικονομική αντοχή από την μεριά των καπνεργατών δεν υπήρχε και ο κίνδυνος για απεργοσπαστικές ενέργειες ήταν ορατός. Έτσι οι καπνεργάτες τέθηκαν σε κατάσταση επαγρύπνησης.
Η εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ» της 11ης Αυγούστου 1926 δημοσιεύει:
«Μετά την κήρυξιν της απεργίας, οι απεργοί συνεκεντρούντο καθ’ ομίλους έξωθεν των καπνεργοστασίων και καπναποθηκών και ημπόδιζον την λειτουργίαν αυτών δι’ απεργοσπαστών ή ελευθέρων εργατών τρομοκρατούντες αυτούς. Την νύκτα εκοιμώντο έξωθεν των εργοστασίων, τοποθετούντες σκοπούς με «νούμερα», δια να μην πλησιάσουν οι ιδιοκτήται. Εκ της στάσεως αυτής των απεργών προεκλήθησαν και πολλά επεισόδια….»
Το Σωματείο, μετά από 8 ημέρες απεργίας χωρίς καμία πρόοδο στις διαπραγματεύσεις, βρέθηκε μπροστά σε δίλημμα:
Αν συνέχιζε την απεργία, θα άρχιζε η διαρροή, αφού οι ανάγκες εκατοντάδων οικογενειών ήταν πιεστικές. Αν αποφάσιζε την μαχητική παρουσία με δυναμικές συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις, η σύγκρουση με την Χωροφυλακή θα ήταν αναπόφευκτη. Αποφασίζουν το δεύτερο και ζητούν άδεια για να συγκεντρωθούν οι απεργοί την Δευτέρα, 9 Αυγούστου, στην πλατεία της Αγοράς, (Πλατεία Στράτου, σημερινή Πλατεία Ειρήνης) εκεί όπου γίνονταν όλες οι πολιτικές εκδηλώσεις.
Οι αρχές αρνούνται και τους χορηγούν άδεια για την συγκέντρωσή τους στο χώρο της Αγίας Σωτήρας (το σημερινό Πάρκο), που τότε θεωρούνταν εκτός της πόλης.
Πράγματι από το πρωί της Κυριακής 8 Αυγούστου, οι απεργοί άρχισαν να συγκεντρώνονται στον χώρο της Αγίας Σωτήρας, με μαύρες σημαίες πάνω στις οποίες έγραφαν:
«Δικαία απαίτησις, ή 100 δράμια ψωμί ή ένα χρόνο απεργία»
Γύρω στις 8 το πρωί είχαν συγκεντρωθεί γύρω στους 8000 απεργούς. Οι αρχές είχαν τοποθετήσει ισχυρή δύναμη χωροφυλακής στην «καμπή» της οδού Αγρινίου-Αμφιλοχίας, λίγο πιο πάνω από το Ταχυδρομείο και δύναμη Ευζώνων, που είχε έρθει από το Μεσολόγγι, έξω από το εξοχικό κέντρο «Χαραυγή».
(Το Ταχυδρομείο βρισκόταν στο οίκημα Κιτσοπάνου, περίπου στην δεξιά γωνία Παπαστράτου και Κιλκίς και η «καμπή» είναι το τέρμα της Παπαστράτου και αρχή της Βενιζέλου. Το εξοχικό κέντρο «Χαραυγή» βρισκόταν στο χώρο δίπλα από το σημερινό Εργατικό Κέντρο προς Πολυχρόνη.)
Μετά από τους λόγους που εκφωνήθηκαν, η συγκέντρωση διαλύθηκε και οι απεργοί σκορπίστηκαν άλλοι προς τον προσφυγικό συνοικισμό Αγ. Κωνσταντίνου και άλλοι προς την πόλη. Η ομάδα που κατευθύνθηκε προς την πόλη, ήρθε αντιμέτωπη με τις δυνάμεις της Χωροφυλακής. Ο ταγματάρχης Ζαμπετάκης που ήταν επικεφαλής, τους προέτρεψε να κατέβουν προς την πόλη ανά δύο άτομα. Οι απεργοί διαβεβαίωσαν τον Ζαμπετάκη ότι η συγκέντρωσή τους είχε διαλυθεί, αλλά αρνήθηκαν να χωριστούν σε ομάδες των δύο. Ακολουθεί συμπλοκή και η διαταγή του ταγματάρχη να πυροβολήσουν στον αέρα ήταν η αφορμή να επιτεθούν με πέτρες μερικές εργάτριες στην δύναμη της χωροφυλακής.
Οι σφαίρες που μέχρι τότε έπεφταν στον αέρα, γύρισαν προς τους απεργούς.
Μία σφαίρα βρίσκει στο κεφάλι τον νεαρό, σχεδόν παιδί, Θεμιστοκλή Καρανικόλα,που, σύμφωνα με μαρτυρίες, βρέθηκε τυχαία στο χώρο του επεισοδίου.
Μία άλλη σφαίρα τραυματίζει θανάσιμα την έγκυο καπνεργάτρια Βασιλική Γεωργαντζέλη, που ξεψύχησε λίγο αργότερα. Ήταν 29 ετών και είχε ήδη δύο παιδιά, τον Γεράσιμο 9 ετών και την Παρασκευή 5 ετών.
Ο εργάτης Δ. Τσαμπάς τραυματίζεται σοβαρά στο μπράτσο, που ακρωτηριάστηκε.
Το νέο διαδίδεται στο Αγρίνιο γρήγορα και η κηδεία της Βασιλικής Γεωργαντζέλη και του Θεμιστοκλή Καρανικόλα, γίνεται στον Άγιο Δημήτριο παίρνοντας μορφή συλλαλητηρίου.
epoxi.gr




Η δολοφονία του Μήτσου Βλάχου

 
Αρχές του 1962…
 
…και στις καπναποθήκες των καπνοπαραγωγών Τριχωνίδας, Βάλτου  και Ξηρομέρου η παραγωγή των καπνών της σοδειάς του 1961 παραμένει αδιάθετη.

Η Κυβέρνηση Καραμανλή μετά από πίεση και διαμαρτυρίες των καπνοπαραγωγών, αναγκάζεται να δώσει εντολή προς τους καπνοβιομηχάνους να αγοράσουν τα καπνά της σοδειάς του 1961 από την 1η Απριλίου του 1962, κατά ποσοστό 20% μηνιαία, ώστε μέχρι στις 31 Αυγούστου του 1962 να έχει πουληθεί μέχρι και το τελευταίο κιλό σοδειάς 1962, και χρηματοδοτεί γι’ αυτό τους καπνοβιομηχάνους.

Παρ’ ότι όμως χρηματοδοτήθηκαν από την Κυβέρνηση, οι καπνοβιομήχανοι δεν προχώρησαν στην αγορά των καπνών.
Και η Κυβέρνηση από την μεριά της δεν ασκούσε καμμία πίεση στους μεγιστάνες της καπνοβιομηχανίας.

Έτσι 7500 τόνοι καπνού της σοδειάς του 1961, πουλήθηκαν σε εξευτελιστικές τιμές και 1400 τόνοι παρέμεναν αδιάθετοι.

Οι καπνοπαραγωγοί έβλεπαν τα καπνά τους, που ήταν ποτισμένα με ιδρώτα και αίμα, να σαπίζουν στις αποθήκες τους. Έβλεπαν την συμπαιγνία κυβέρνησης και καπνοβιομηχάνων και ήξεραν ότι θα αναγκάζονταν στο τέλος να πουλήσουν το κόπο τους σε εξευτελιστική τιμή.

Την προηγούμενη χρονιά είχαν πουλήσει τα καπνά τους από 15 έως 40 δρχ το κιλό.

Με αυτές τις τιμές οι καπνοπαραγωγοί δεν μπόρεσαν να πληρώσουν ούτε καν τα χρέη τους προς την Αγροτική Τράπεζα και εύλογα ζητούσαν για την νέα σοδειά αύξηση στην τιμή πώλησης κατά 40-50%. Για να μπορέσουν έτσι να πληρώσουν τα χρέη προς την Τράπεζα και να αντιμετωπίσουν και τις βιοτικές ανάγκες τους.

Οι καπνοβιομήχανοι όχι μόνο δεν προσέφεραν τιμές ανώτερες από την προηγούμενη χρονιά, αλλά δεν έδιναν ούτε καν την αύξηση 10% που είχε αποφασίσει η Κυβέρνηση, αφού είχε βάλει νέο φόρο 50 έως 70 λεπτά στο πακέτο.

Η εύλογη αγανάκτιση των καπνοπαραγωγών τους οδηγεί σε κινητοποιήσεις, οι οποίες κορυφώνονται στα μέσα Ιουλίου του 1962.

Στις 8 Σεπτεμβρίου οι καπνοπαραγωγοί Βάλτου και Ξηρομέρου κατέβηκαν σε προειδοποιητική διαδήλωση διαμαρτυρίας.

Πάνω από 4000 άνθρωποι κινήθηκαν από τα χωριά τους και τα ξημερώματα κατέλαβαν την δημόσια οδό Αμφιλοχίας-Αγρινίου.

Συγκεκριμένα στο χωριό Στάνου συγκεντρώθηκαν γύρω στους 3000 παραγωγούς και στο χωριό Σφήνα γύρω στους πεντακόσιους.

Άντρες, γυναίκες, νέοι και γέροι ακόμα και μικρά παιδιά απάντησαν στους Κυβερνητικούς εκπροσώπους και στην Χωροφυλακή, ότι δεν θα διαλυθούν αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους και ότι είναι αποφασισμένοι να πέσουν όλοι για τον δίκαιο αγώνα τους.

Και τότε οι Χωροφύλακες, παρουσία του Νομάρχη Αιτωλοακαρνανίας Ιωάν. Μήλλιου, του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Μεσολογγίου Δημόπουλου, του Αντιεισαγγελέα Πρωτοδικών Αγρινίου Αθαν, Πέταλα και του βουλευτή της Δεξιάς Νικ. Φαρμάκη, πυροβόλησαν αδίστακτα εναντίον τους.

Και το αίμα των άτυχων παραγωγών χύθηκε και έβαψε τον δρόμο Αγρινίου-Αμφιλοχίας.

Ο μικρόςΕυστάθιος Μπίλιας, μόλις 10 χρονών, από το χωριό Μαχαλά τραυματίζεται. Και ο Δημήτρης Βλάχος, 24 χρονών, καπνοπαραγωγός από την Λεπενού τραυματίζεται θανάσιμα στην γέφυρα της Σφήνας και μεταφέρεται στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Αγρινίου, όπου αφήνει την τελευταία του πνοή.

Ο επίλογος αυτής της αιματηρής τραγωδίας, ήταν η Δίκη των 18 καπνοπαραγωγών, που συνελήφθησαν την μέρα των γεγονότων, σαν πρωταίτιοι της “στάσεως”(μία επόμενη ανάρτηση).
Πηγή: Το βιβλίο του Γρηγόρη Μπακόλα “Η Δίκη των Καπνοπαραγωγών Ξηρομέρου – Βάλτου στο Αγρίνιο το 1962″
agriniomemories.blogspot.com

"Μέσα απ’ τη ζέστα του σφαγείου και με στεφάνια δροσερά θ’ ανταμωθούμε μια τρελή πρωτομαγιά"...(video)


Διονύσης Σαββόπουλος Πρωτομαγιά 1983 Official... από panosgia1

Όλες οι γραμμές μας στραβωθήκαν κι αποτύχαν
Ευτυχώς το νιώθω απόλυτα καθώς
Άπ’ το πίσω κάθισμα κοιτώ τα ίδια μέρη
Τρυφερά με τα φανάρια μου σβηστά
Άδεια χωριουδάκια κι ασυνάρτητη επαρχία
Καθετί μισοχωμένο μες τη γη
Όπως το κωφάλαλο αδερφάκι τώρα λάμπει
Με το φως που βγάζει ο κόσμος ο μουγκός

Μέσα απ’ τη ζέστα του σφαγείου και με στεφάνια δροσερά
Θ’ ανταμωθούμε μια τρελή πρωτομαγιά
Και το πλυμένο σώμα πίσω απ’ τα λουλούδια θα ενωθεί
Σαν ζαλιστούμε απ’ των χορών μας το κρασί
Σε παραλίες σκουπιδοτόπων με κασετόφωνα κι εγώ
Μια πολιτεία σωριασμένη έχω σκοπό
Όλα είναι τόσο τρομαγμένα μα τ’ αγαπάω ο φτωχός
Δώσ’ μου τα λόγια επιτέλους να μην είμαι μοναχός

Δίπλα από το κύμα έχει τ’ άλογα λυμένα
Θα τον δεις ο ασπροντυμένος μπουζουκτσής
Κι όλο κατεβαίνουν καπνεργάτριες και προσκόποι
Με φακούς μέσα από κρότους και καπνούς
Τρέχουνε τα πεύκα το φεγγάρι ξεδιπλώνει
Διαρκώς με γάζες σκοτεινές το φως
Κι άγριες παρέες νεαρών με γυφτοπούλες
Προσπερνούν και μαγεμένο μ’ οδηγούν

Μέσα απ’ τη ζέστα του σφαγείου και με στεφάνια δροσερά
Θ’ ανταμωθούμε μια τρελή πρωτομαγιά
Και το πλυμένο σώμα πίσω απ’ τα λουλούδια θα ενωθεί
Σαν ζαλιστούμε απ’ των χορών μας το κρασί
Σε παραλίες σκουπιδοτόπων με κασετόφωνα κι εγώ
Μια πολιτεία σωριασμένη έχω σκοπό
Όλα είναι τόσο τρομαγμένα μα τ’ αγαπάω ο φτωχός
Δώσ’ μου τα λόγια επιτέλους να μην είμαι μοναχός

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου