Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΔΡΑΧΜΗΣ - Άρθρο "όλα τα λεφτά" από το site sofokleous10.gr! Διαβάστε το!

http://www.sofokleous10.gr/portal2/toprotothema/toprotothema/2011-08-01-00-13-01-2011080139706/
draxmes_18930344Το δόγμα της εποχής μας, το μεσοπρόθεσμο έγκλημα, οι ιδιωτικοποιήσεις έναντι χαρτιών περιορισμένης αξίας, ο νομισματικός εκβιασμός, η στάση πληρωμών, οι διεθνείς συγκυρίες στις Η.Π.Α. και την Τουρκία, καθώς επίσης η ανάγκη υιοθέτησης της άμεσης Δημοκρατίας

Χωρίς απολύτως καμία διάθεση καταστροφολογίας, με τη νέα δομή των πιστωτών της Ελλάδας, με τον προβλεπόμενο περιορισμό τους δηλαδή σε λίγα πλέον χέρια ισχυρών κρατών, αντί σε πολλούς ιδιώτες (άρθρο μας - υπενθυμίζουμε ότι, τίποτα ακόμη δεν έχει αποφασισθεί καθαρά, οπότε καμία επόμενη δόση δεν είναι σίγουρη), θα είναι πολύ πιο εύκολη η χρεοκοπία της σε δεύτερο στάδιο - μετά την «επιλεκτική». Παράλληλα, με την εξουδετέρωση της «Ελληνικής βόμβας», μάλλον θα αποφευχθεί ο άμεσος κίνδυνος για το Ευρώ, οπότε θα διευκολυνθεί ταυτόχρονα η Γερμανική ηγεμονία στην Ευρώπη (Pax Germanica).

Ειδικότερα, εάν οι οφειλές της Ελλάδας δεν μεταφέρονταν από τους ιδιώτες στα κράτη (για τα οποία ουσιαστικά πληρώνουν οι Πολίτες εν αγνοία τους, αντί οι τοκογλύφοι - κάτι που ασφαλώς δεν θέλουν ούτε οι λοιποί Ευρωπαίοι, αλλά ούτε εμείς οι Έλληνες), τότε η χρεοκοπία μίας σειράς από ευρωπαϊκές τράπεζες δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί - σε περίπτωση βέβαια αδυναμίας πληρωμών της χώρας μας. 

Επομένως ο κίνδυνος για το Ευρώ, εάν όχι η πλήρης καταστροφή της Ευρωζώνης, θα ήταν μάλλον δεδομένος, ενώ για μία ακόμη φορά θα διασωθούν οι κερδοσκοπικές τράπεζες από τους φορολογουμένους Πολίτες - ανακηρύσσοντας το «ετεροβαρές ρίσκο» στο «δόγμα» της εποχής μας και τις τράπεζες στον απόλυτο κυρίαρχο του «παιχνιδιού».    


Όπως τεκμηριώνεται από τον Πίνακα Ι που ακολουθεί, ο οποίος δημιουργήθηκε με κριτήριο κάποιες «αισιόδοξες υποθέσεις εργασίας» στο τέλος του, η Ελλάδα πολύ δύσκολα θα αποφύγει το μοιραίο, με το πρόγραμμα που της επιβάλλεται από τη Γερμανία - οπότε δεν βλέπουμε γιατί θα έπρεπε να εξοφλήσουν οι Έλληνες τους «διαφθορείς» πιστωτές του «διεφθαρμένου» δημοσίου τους, χωρίς καμία προοπτική για το μέλλον τους.

ΠΙΝΑΚΑΣ Ι: Βασικά μεγέθη του προϋπολογισμού σε δις €, με ιδιωτικοποιήσεις, με εκποιήσεις καλύτερα, ύψους 15 δις € (ελπίζοντας φυσικά να διαψευσθούν προς το καλύτερο οι προβλέψεις μας)

Μεγέθη
2011
2012
2013
2014
2015


Έσοδα
55.500
57.165
58.880
60.646
62.465
Πρωτογενείς Δαπάνες
65.500
65.500
65.500
65.500
65.500
Τόκοι
16.000
16.000
17.029
18.023
18.980
Σύνολο δαπανών
81.500
81.500
82.529
83.523
84.480
Έλλειμμα
-26.000
-24.335
-23.649
-22.877
-22.015
Έλλειμμα / ΑΕΠ
-11,76%
-11,35%
-11,14%
-10,78%
-10,17%
ΑΕΠ*
221.000
214.370
212.226
212.226
216.470
Χρέος **
370.000
340.580
360.479
379.606
397.871
Χρέος / ΑΕΠ
167,5%
158,9%
169,8%
178,9%
183,8%
* ΑΕΠ 2009: 235.017  ΑΕΠ 2010: 230.173 -  ΑΕΠ 2011 με 4% ύφεση (αποπληθωρισμένα)
** Χρέος 2012: 370.000 – 50.000 (διαγραφή) + 24.335 (έλλειμμα) - 3.750 (αποκρατικοποιήσεις)
Πηγή: Μεσοπρόθεσμο από 10.06.2011  (διαφοροποιήσεις Β.Βιλιάρδος)
Αισιόδοξες υποθέσεις: (α) Μείωση του χρέους κατά 50 δις € το 2012 λόγω απόσβεσης τραπεζών, (β) μέσο επιτόκιο δανεισμού 5% (αφού εγκρίθηκε το 3,5% για να νέα δάνεια), (γ) ύφεση 2012 στο -3%, 2013 στο -1%, 2014 στο 0% και 2015 ανάπτυξη 2% (δ) έσοδα +3% από το 2012 λόγω νέων φόρων μεσοπρόθεσμου (ε) δαπάνες σταθερές  (στ) αποκρατικοποιήσεις συνολικά 15 δις €, μοιρασμένες εξ ίσου στα έτη 2012 – 2015 (3,75 δις € μειωτικές του χρέους).
Πρόβλεψη: Υπολογίζουμε ότι, το αργότερο στα μέσα του 2012 η Ελλάδα θα πρέπει να διαπραγματευθεί ξανά με τους πιστωτές της - με στόχο ακόμη μία φορά (τρίτη κατά σειρά) τη διαγραφή χρέους, τη μείωση των επιτοκίων, τη χρηματοδότηση των ελλειμμάτων κοκ. Ενδιάμεσα βέβαια, πολύ πιο σύντομα από ότι φανταζόμαστε, η Ελλάδα θα ζητήσει νέα χρήματα από την ΕΕ – αφού οι «ζημίες» (ελλείμματα) του προϋπολογισμού, ύψους περίπου 2 δις € μηνιαία, δεν καλύπτονται από κανένα εκ των δύο προγραμμάτων στήριξης (ακόμη και αν ξεπουλήσει βιαστικά δημόσιες επιχειρήσεις, για να καλύψει κάποιες τρύπες του προϋπολογισμού).     

Από τον Πίνακα Ι συμπεραίνουμε μεταξύ άλλων ότι, τα φορολογικά έσοδα του 2015 θα αντιστοιχούν στο 29% περίπου του ΑΕΠ μας, από 25% σήμερα – θα είναι δηλαδή αναλογικά περισσότερα, από αυτά της Γερμανίας (περί το 27% του ΑΕΠ της). Επομένως, η δυνατότητα παραπάνω αύξησης τους θα είναι πλέον μηδενική – ενώ, εάν συμπεριλάβουμε το 10% επί του ΑΕΠ που κοστίζει η ιδιωτική υγεία και η παιδεία (φροντιστήρια) στην Ελλάδα (σχεδόν 0% στην Ευρώπη), τότε η «φορολογική» επιβάρυνση του μέσου Έλληνα θα ανερχόταν το 2015 στο 39%!

Αυτό θα σήμαινε μία ύφεση άνευ προηγουμένου, λόγω τεράστιας μείωσης της κατανάλωσης – εάν όχι την απόλυτη καταστροφή. Επομένως, ο κίνδυνος να μην έχουμε ανάπτυξη της τάξης του 2%, όπως υπολογίσαμε στον Πίνακα Ι, αλλά, αντίθετα, επαυξημένη επαναφορά της ύφεσης, είναι κάτι παραπάνω από πιθανός.

Εάν δε συνειδητοποιήσουμε ότι, οι ιδιωτικοποιήσεις των κερδοφόρων επιχειρήσεων του δημοσίου μειώνουν τα έσοδα του προϋπολογισμού, λόγω απώλειας των μερισμάτων, ενώ αυξάνουν τις δαπάνες λόγω ανεργίας (οι απολύσεις προσωπικού είναι δεδομένες, όταν αποκρατικοποιούνται κρατικές εταιρείες), οπότε «εκβάλλουν» υποχρεωτικά σε νέους φόρους, τότε οι παραπάνω προβλέψεις μας (Πίνακας Ι) ίσως είναι πολύ αισιόδοξες. Πόσο μάλλον εάν συμπεριλάβουμε το ότι, η εμπορική δραστηριοποίηση των ξένων πολυεθνικών στη χώρα μας, προκαλεί την «εξαγωγή» φόρων και συναλλάγματος στις χώρες προέλευσης τους, εις βάρος όλων μας.


Ειδικά όσον αφορά τις αποκρατικοποιήσεις, δεν θεωρούμε καθόλου λογική την πώληση πολύτιμων περιουσιακών στοιχείων, έναντι ουσιαστικά χαρτιών χωρίς αξία – όπως είναι πολύ πιθανόν να συμβεί σύντομα, με χαρτονομίσματα σαν το δολάριο, το γεν και το ευρώ. Ο Πίνακας ΙΙ, από τον οποίο φαίνεται μεταξύ άλλων η «ετυμηγορία» των αγορών για ορισμένες χώρες και τα νομίσματα τους, είναι αποκαλυπτικός:

ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΙ: Επιτόκια δεκαετών ομολόγων - δομικά ελλείμματα προϋπολογισμών σε ποσοστά επί του ΑΕΠ, με κριτήριο προβλέψεις (ΟΟΣΑ) του 2011

Χώρα
Δομικό έλλειμμα
Επιτόκιο ομολόγων



Γερμανία
-2,1%
2,9%
Η.Π.Α.
-8,6%
3,0%
Ισπανία
-2,4%
5,8%
Ιαπωνία*
-7,0%
1,1%
Πορτογαλία
-3,3%
11,9%
Μ. Βρετανία**
-7,0%
3,1%
Ιταλία
-2,1%
5,4%
Ιρλανδία
-5,3%
12,8%
Ελλάδα***
-2,3%
16,6%
* Δημόσιο χρέος που υπερβαίνει το 220% του ΑΕΠ της
** Συνολικό χρέος (δημόσιο και ιδιωτικό) άνω του 550% του ΑΕΠ της
*** Με κριτήριο το μεσοπρόθεσμο, θα διαμορφωθεί μάλλον υψηλότερα  
Πηγή: Bloomberg
Πίνακας: Β. Βιλιάρδος

Συνεχίζοντας, θα ήταν σίγουρα ανόητη η πώληση περιουσιακών στοιχείων (πόσο μάλλον στις σημερινές, εξευτελιστικές τιμές, με σύμβουλο έναν από τους μεγαλύτερους τοκογλύφους, τη Deutsche Bank δηλαδή, μαζί με τις HSBC και BNP-Paribas του οίκου Rothschild), απλά και μόνο για την πληρωμή των τόκων ενός έτους του δημοσίου χρέους μας ή για την κάλυψη των ελλειμμάτων (ζημιών) του προϋπολογισμού μας, για περίπου οχτώ μήνες.

Απλούστερα, εάν πουλούσαμε όλες τις δημόσιες επιχειρήσεις μας, η σημερινή αξία των οποίων δεν υπερβαίνει τα 15 δις € σε καμία περίπτωση, θα πληρώναμε τους τόκους του δημοσίου χρέους μας μόνο για ένα χρόνο ή θα καλύπταμε τα ελλείμματα του προϋπολογισμού (περί τα 24 δις €) μόλις για λίγους μήνες! 

Θα ήταν λοιπόν σαν μία ιδιωτική επιχείρηση να πουλούσε τα πάγια της, για να εξοφλήσει κάποιες λίγες ζημίες της, χωρίς να κάνει τίποτα για τον περιορισμό τους – οπότε, αργά ή γρήγορα θα πτώχευε, χωρίς καμία προοπτική αποφυγής του μοιραίου. Όσον αφορά δε το συνεχή δανεισμό, εμείς τουλάχιστον δεν γνωρίζουμε καμία επιχείρηση, η οποία να έχει καταφέρει να  αποφύγει τη χρεοκοπία με νέες πιστώσεις - αυξάνοντας παράλληλα τις δαπάνες, μειώνοντας το τζίρο (ΑΕΠ) και περιορίζοντας τα μικτά κέρδη της (έσοδα για το δημόσιο). 


Περαιτέρω, θεωρούμε τουλάχιστον εξευτελιστική για την υπερηφάνεια και την αξιοπρέπεια των Ελλήνων Πολιτών την προσβλητικότατη έκφραση του πρωθυπουργού, σύμφωνα με την οποία η (όποια) αντιπολίτευση θα επέλεγε να κυβερνήσει μία «Ελλάδα της δραχμής». Προφανώς ο πρωθυπουργός δεν θέλει να κυβερνάει μία «Ελλάδα της δραχμής», αλλά μία χώρα υποδουλωμένη, λεηλατημένη, πάμπτωχη, χρεοκοπημένη και υποθηκευμένη μαζί, χωρίς καμία προοπτική για το μέλλον της σημερινής, αλλά και των επομένων γενεών.

Ουσιαστικά η παραπάνω ατυχής τοποθέτηση του πρωθυπουργού, μοιάζει με το «υπερωκεάνιο» του πρώην υπουργού οικονομικών - μία άθλια έκφραση η οποία, μεταξύ αρκετών άλλων παράδοξων κυβερνητικών σφαλμάτων και περίεργων παραλείψεων, μας κόστισε πολλά δισεκατομμύρια (μόνο στο χρηματιστήριο πάνω από 100 δις €), ενώ οδήγησε την πατρίδα μας στην απόλυτη καταστροφή.

Ας μην ξεχνάμε ότι, σε τελική ανάλυση όλες οι αξίες σε μία χώρα διαμορφώνονται με βάση τα επίπεδα μισθών – γεγονός που σημαίνει πως η πτώση των εισοδημάτων κατά 30% έχει κοστίσει στην Ελλάδα τουλάχιστον 300 δις €, από τη μείωση των αξιών της (ακίνητα κλπ.). Αυτή τη ζημία λοιπόν, μέσα σε μόλις δύο χρόνια, η οποία είναι συνολικά τουλάχιστον 400 δις €, ποιος αλήθεια θα την πληρώσει; Ξανά οι Έλληνες Πολίτες; Είναι εντελώς «άμοιροι ευθυνών» οι «εκπρόσωποι των Ελλήνων» στην κυβέρνηση και στο Κοινοβούλιο;

Η δραχμή όμως δεν είναι ο «κρυφός» φόβος μας, όσο και αν θέλουν να μας εκβιάσουν, υποθέτοντας ότι αυτό είναι το πρόβλημα μας. Ένα νόμισμα, όποιο και αν είναι αυτό, αντιπροσωπεύει ουσιαστικά εμπράγματες αξίες – και η Ελλάδα έχει ήδη πάρα πολλές, όσο και αν αξιολογείται σκόπιμα σαν να μην είχε. Απλούστατα δεν τις εκμεταλλεύεται σωστά, αφού δυστυχώς «άγεται και φέρεται» τις τελευταίες δεκαετίες από ανεπαρκείς, από ανίκανες καλύτερα κυβερνήσεις, οι οποίες αδυνατούν να διαχειριστούν έντιμα και ορθολογικά τον τεράστιο φυσικό και ανθρώπινο πλούτο της.

Ο μεγάλος φόβος μας λοιπόν δεν είναι η δραχμή, αλλά η κακοδιαχείριση, η συνεχιζόμενη σπατάλη του δημοσίου, η διαφθορά, η ατιμωρησία των πολιτικών, η έλλειψη επιχειρηματικού πλαισίου, τα δίδυμα ελλείμματα, τα τεχνητά διογκωμένα χρέη, η εκ μέρους της κυβέρνησης δουλική αντιμετώπιση των «εισβολέων», η απώλεια της εθνικής μας ανεξαρτησίας, ο επιχειρούμενος αφελληνισμός, η λεηλασία της χώρας μας και η «ερήμην» υποταγή της σε οικονομικούς κατακτητές.

Όποιος διαβάσει άλλωστε, έστω και πρόχειρα, τον «εφαρμοστικό νόμο» που ψήφισαν οι 154 της Βουλής, αφενός μεν θα βεβαιωθεί απόλυτα ότι θα συμβούν πολύ χειρότερα, από όσα φοβόμαστε, αφετέρου θα αναρωτηθεί σίγουρα “εάν είναι πράγματι Έλληνες, αυτοί που «επικύρωσαν» ένα τέτοιο αποτρόπαιο έγκλημα εις βάρος της πατρίδας τους” – όπως συμβαίνει επίσης με τις συμφωνίες της χώρας μας στο Βερολίνο, οι οποίες θέλησαν να δημιουργήσουν μέσα στο καλοκαίρι τετελεσμένα γεγονότα για τους Έλληνες, πριν επιστρέψουν από τις διακοπές και αντιδράσουν.       

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, προφανώς κανένας συνετός Έλληνας δεν επιθυμεί να χρεοκοπήσει η χώρα του, όπως επίσης κανένας δεν θέλει να επιστρέψει στη δραχμή – πόσο μάλλον εν μέσω μίας παγκόσμιας συναλλαγματικής καταιγίδας. Ταυτόχρονα όμως, κανένας από εμάς δεν θέλει να οδηγεί ένα (δήθεν) ακριβό αυτοκίνητο, για τις δόσεις αποπληρωμής του οποίου δαπανάει ολόκληρο το οικογενειακό του εισόδημα, ενώ δεν έχει καν τη βενζίνη για να το κινήσει.

Παράλληλα, όλοι εμείς οι Έλληνες Πολίτες αναρωτιόμαστε πως είναι δυνατόν να διαχειριστεί κανείς σωστά μία διπλή κρίση χρέους και δανεισμού, χωρίς τη βοήθεια του πληθωρισμού, των χαμηλών επιτοκίων και της Ευρώπης – ειδικότερα, χωρίς εκείνες τις «νομισματικές» δυνατότητες (αύξηση της ποσότητας χρήματος, υποτίμηση κλπ.) που έχουν εκχωρηθεί εξ ολοκλήρου στην ΕΚΤ (η οποία ουσιαστικά διατηρείται στη ζωή από την Bundesbankαπό την κεντρική τράπεζα δηλαδή της Γερμανίας που ανήκει στο κράτος, σε αντίθεση με τη δική μας Τράπεζα της Ελλάδος, μέτοχοι της οποίας είναι κρυφοί ιδιώτες).

Δυστυχώς τα κράτη-μέλη της Ευρωζώνης δεν έχουν ουσιαστικά δικές τους κεντρικές τράπεζες, ενώ η ίδια η ζώνη επίσης όχι – αφού η ΕΚΤ ενδιαφέρεται μόνο για τη νομισματική σταθερότητα, δεν εκδίδει ομόλογα και δεν ενισχύει, όπως κάνουν η Fed, η Τράπεζα της Αγγλίας κλπ. εκείνες τις χώρες, οι οποίες αντιμετωπίζουν μεγάλα οικονομικά προβλήματα (έμμεσα μόνο, μέσω των τοκογλυφικών εμπορικών τραπεζών, οι οποίες δανείζονται από την ΕΚΤ με 1,5% και δανείζουν τα κράτη με άνω του 5%!).      

Κατά την άποψη μας λοιπόν η κυβέρνηση, εάν υποθέσουμε ότι κυβερνάει η ίδια, θα έπρεπε να ασχολείται με την επίλυση των προβλημάτων της Οικονομίας,  αλλά και της Κοινωνίας μας (διαφθορά, διαπλοκή, Κράτος Δικαίου, μεταναστευτικό κλπ.), χωρίς καθόλου εκβιασμούς, χωρίς καθόλου λόγια και με πολλές πράξεις. Εκτός αυτού, η κυβέρνηση οφείλει να διαπραγματευθεί σωστά με τους πιστωτές μας – ενώ κανένας Έλληνας δεν θέλει να βομβαρδίζεται με «πολιτικές αγορεύσεις» κενές νοημάτων, οι οποίες μάλλον στοχεύουν στην διαιώνιση της υπεξαίρεσης της ψήφου των Ελλήνων Πολιτών. 


Εάν η Ελλάδα διαπραγματευόταν σωστά με τους πιστωτές της, επιτυγχάνοντας επιτόκιο 1,5% (όσο το βασικό της ΕΚΤ, με το οποίο δανείζονται οι τράπεζες), μακροπρόθεσμη αποπληρωμή των οφειλών της (χρεολύσια), χωρίς καμία διαγραφή χρέους, καθώς επίσης ένα πρόγραμμα ανάπτυξης της οικονομίας της «τύπου Marshall», παραμένοντας στην πρόσφατη φορολόγηση (2010 - 24% επί του ΑΕΠ) και μειώνοντας την τεράστια σπατάλη του δημοσίου, η εικόνα θα μπορούσε εύκολα να ήταν η εξής:

ΠΙΝΑΚΑΣ IΙΙ: Βασικά μεγέθη του προϋπολογισμού σε δις €, χωρίς διαγραφή χρέους και χωρίς ιδιωτικοποιήσεις

Μεγέθη
2011
2012
2013
2014
2015


Έσοδα
55.500
54.631
56.816
59.657
63.236
Πρωτογενείς Δαπάνες
65.500
58.950
58.950
58.950
58.950
Τόκοι
16.000
5.550
5.698
5.815
5.892
Σύνολο δαπανών
81.500
64.500
64.648
64.765
64.842
Έλλειμμα
-26.000
-9.869
-7.832
-5.108
-1.606
Έλλειμμα / ΑΕΠ
-11,76%
-4,33%
-3,31%
-2,05%
-0,61%
ΑΕΠ*
221.000
227.630
236.735
248.572
263.486
Χρέος
370.000
379.869
387.701
392.809
394.415
Χρέος / ΑΕΠ
167,5%
166,88%
163,77%
158,03%
149,69%
* ΑΕΠ 2009: 235.017  ΑΕΠ 2010: 230.173 -  ΑΕΠ 2011 με 4% ύφεση (αποπληθωρισμένα)
Πηγή: Μεσοπρόθεσμο από 10.06.2011  (διαφοροποιήσεις Β.Βιλιάρδος)
Υποθέσεις: (α)  μέσο επιτόκιο δανεισμού 1,5% (β) ανάπτυξη 2012 στο 3%, 2013 στο 4%, 2014 στο 5%  και 2015 στο 6% (γ) έσοδα στο 24% του ΑΕΠ  (δ) δαπάνες σταθερές, μειωμένες κατά 10%.
Σημείωση: Δεν θα υπήρχε κανένας απολύτως λόγος πτώχευσης, εάν η Ελλάδα πλήρωνε τις ομολογιακές υποχρεώσεις της κάθε φορά που λήγουν, δανειζόμενη τότε από την ΕΚΤ, με επιτόκιο ίσο με αυτό που δανείζονται οι τράπεζες της (1,5%).

Σύμφωνα με τον Πίνακα IΙΙ η Ελλάδα θα μπορούσε σχετικά εύκολα και ανώδυνα, χωρίς καμία διαγραφή χρεών και χωρίς καμία αποκρατικοποίηση, να έχει πρωτογενή πλεονάσματα το 2014 – ενώ ο περιορισμός του δημοσίου χρέους της, σε σχέση με το ΑΕΠ, θα άρχιζε αμέσως (από το 2012). Από το 2016 δε και μετά θα εμφάνιζε πλεονάσματα στον κανονικό προϋπολογισμό της - οπότε θα μπορούσε να αποπληρώνει τους τόκους, χωρίς καθόλου νέο δανεισμό.

Εάν τώρα δεν θα μπορούσαμε να επιτύχουμε κάτι τέτοιο, τότε θα ήταν μάλλον καλύτερο το μικρότερο από τα δύο κακά: η στάση πληρωμών. Έτσι ή αλλιώς, τα αποτελέσματα για τους Έλληνες δεν θα διέφεραν σημαντικά, αφού και τώρα είμαστε υποχρεωμένοι, με βάση αυτά που υπέγραψε η κυβέρνηση, να εμφανίσουμε αμέσως πρωτογενή πλεονάσματα, ενώ έχουμε αποκλεισθεί από τις αγορές – όπως ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση της χρεοκοπίας, με μοναδική ίσως διαφορά όχι το κλείσιμο, αλλά την προβλεπόμενη εξαγορά των Ελληνικών τραπεζών από ξένους ομίλους και την απόλυση χιλιάδων υπαλλήλων τους. 

Επομένως θα πρέπει και τώρα, όπως και στην περίπτωση χρεοκοπίας, να μειωθεί το κοινωνικό κράτος, να αυξηθεί η ανεργία, να κλείσουν νοσοκομεία, να σταματήσουν σχολεία, να απολυθούν μαζικά δημόσιοι υπάλληλοι κοκ., χωρίς δυστυχώς να πάψουμε να πληρώνουμε τους τοκογλύφους και εκποιώντας ταυτόχρονα τη δημόσια περιουσία!

Στην περίπτωση της στάσης πληρωμών όμως δεν θα υποχρεωνόμαστε τουλάχιστον να πληρώσουμε όλους τους τοκογλύφους (ένα μέρος τους αργότερα, μετά από διαπραγματεύσεις), ενώ δεν θα λεηλατούσε κανείς ούτε την ιδιωτική, ούτε τη δημόσια περιουσία μας - αφού είμαστε κυρίαρχο κράτος, στην ευρύτερη επικράτεια του οποίου δεν μπορεί να γίνει κανενός είδους κατάσχεση. 

Λύσεις λοιπόν υπάρχουν (χωρίς να ξεχνάμε τις τεράστιες πολεμικές επανορθώσεις που μας οφείλει η Γερμανία – έναν από τους λόγους που δήθεν μας βοηθάει, επιδιώκοντας ουσιαστικά την αποφυγή της πληρωμής), αρκεί να έχει την ικανότητα η όποια κυβέρνηση να διαπραγματευθεί σωστά με την Ευρώπη – η οποία διαφορετικά, χωρίς αλληλεγγύη δηλαδή και χωρίς τη δημιουργία εκείνων των προϋποθέσεων που θα εξασφάλιζαν την μελλοντική πολιτική της ένωση, δεν πρόκειται να συνεχίσει να υπάρχει.

Ειδικά όσον αφορά την «πρωσική» Γερμανία, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι, «ευαισθητοποιείται» πάντοτε με το συγκεκριμένο τρόπο, όταν θέλει να αποφύγει την εξόφληση των υποχρεώσεων της. Δηλαδή, «τείνει χέρι βοηθείας» με απώτερο στόχο να αποφύγει την απαίτηση πληρωμής των πολεμικών αποζημιώσεων, οι οποίες είναι κατά πολύ υψηλότερες (565 δις € σύμφωνα με έγκυρο Γάλλο οικονομολόγο), από την όποια βοήθεια τελικά θα μας εγκρίνει – για την οποία θα απαιτήσει δυσανάλογα ανταλλάγματα, εκμεταλλευόμενη στο έπακρο την οικονομική ισχύ της.    


Αν και υποθέτουμε δυστυχώς ότι, η «αυλαία» της Ευρωζώνης θα κλείσει από την Ιταλία, ειδικά μετά το επιτόκιο ύψους 5,77% που πλήρωσε για τα δεκαετή ομόλογα της, ενδεχομένως σε συνδυασμό με την Ισπανία, δεν μπορούμε να μην  αναφερθούμε στις Η.Π.Α. - οι οποίες φαίνεται πως σχεδιάζουν τη μεγαλύτερη ληστεία όλων των εποχών, φορτώνοντας την ευθύνη στο δημοκρατικό ηγέτη τους (όπως στο παρελθόν, με τη Lehmann Brothers). Υπενθυμίζουμε πως τότε, όταν δηλαδή ο B.Ομπάμα ανέλαβε την αμερικανική προεδρία, το σατιρικό περιοδικό των Η.Π.Α. «The Onion» κυκλοφόρησε με τον τίτλο: «Έδωσαν σε μαύρο τη χειρότερη δουλειά στον κόσμο».

Κατά την υποκειμενική μας άποψη η υπερδύναμη, παρά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει (Πίνακας IV), θα καταφέρει να βγει κερδισμένη, όποιον δρόμο και αν τελικά ακολουθήσει. Ειδικότερα, εάν επιλέξει να αυξήσει το όριο δανεισμού την ύστατη στιγμή, αφενός μεν το δολάριο θα ανεβεί στα ύψη, αφετέρου η Wall Street θα καταγράψει τεράστια κέρδη.

Ας μην ξεχνάμε ότι, τα τεχνητά «σύννεφα πυκνού καπνού», η ενδεχόμενη στάση πληρωμών δηλαδή, έχουν αποπροσανατολίσει τον πλανήτη από τα προηγούμενα οικονομικά «τεχνάσματα» της χώρας – όπως την εκτύπωση νέων χρημάτων (QE1, QE2), την πολιτική μηδενικών επιτοκίων της Fed, τη συναλλαγματική «ληστεία» της Κίνας, την εξαγωγή των πληθωριστικών πιέσεων στην Ασία κοκ. Επίσης έχουν αποπροσανατολίσει τις αγορές από τα τεράστια οικονομικά προβλήματα της υπερδύναμης – όπως την περιορισμένη ανάπτυξη εντάσεως ανεργίας, την πτώση των εισοδημάτων, τη μετανάστευση των κερδοσκοπικών κεφαλαίων, τις ανάγκες του συστήματος υγείας, τα προβλήματα των υποδομών, τις χρεοκοπίες αρκετών Πολιτειών κλπ.     

ΠΙΝΑΚΑΣ IV: Το δημόσιο χρέος των Η.Π.Α. και η δομή του - σε τρις $

ΕΤΟΣ
1990
2000
2010




Δημόσιο χρέος
3,206
5,629
14,300




ΔΟΜΗ ΧΡΕΟΥΣ
Ξένοι πιστωτές
*Κρατικοί οργανισμοί
** Ιδιώτες




Πιστωτές
4,700
5,700
3,900
* Όπως κρατικές ασφάλειες και κρατικά ταμεία
** Όπως συνταξιοδοτικά ιδιωτικά ταμεία, τράπεζες, επιχειρήσεις κλπ.
Πηγή: Υπουργείο Οικονομικών των Η.Π.Α.
Πίνακας: Β. Βιλιάρδος
Σημείωση: Οι μεγαλύτεροι ξένοι πιστωτές είναι η Κίνα (1,200 τρις $), η Ιαπωνία (912 δις $), η Μ. Βρετανία (346 δις $) και η Βραζιλία (211 δις $). Οι εκτεταμένες αποκρατικοποιήσεις στις Η.Π.Α. (ακόμη και ο στρατός λειτουργεί από ιδιώτες), όχι μόνο δεν έλυσαν το πρόβλημα, αλλά το διόγκωσαν – ενώ η Πολιτική είναι πλέον όμηρος των ιδιωτών. Πώς είναι λοιπόν δυνατόν να προτείνει αυτή τη συνταγή στη χώρα μας το ΔΝΤ, όταν απέτυχε πλήρως στη χώρα που έχει την έδρα του;  

Εάν τώρα οι Η.Π.Α. δεν αυξήσουν το όριο δανεισμού, επιλέγοντας τη στάση πληρωμών (εθελούσια φυσικά, αφού είναι η μοναδική χώρα που δεν μπορεί να χρεοκοπήσει, εφόσον πληρώνει τις υποχρεώσεις της με το δικό της νόμισμα, το οποίο μπορεί να εκτυπώνει σε απεριόριστες ποσότητες), τότε θα έχουν δρομολογήσει την επόμενη, μετά τη Lehmann Brothers, μεγαλύτερη ληστεία όλων των εποχών - με κυριότερο θύμα τους την Κίνα (δικαιολογημένα σε κάποιο βαθμό αφού η Κίνα, όπως και η Γερμανία, αρνήθηκαν να συμφωνήσουν στον περιορισμό των πλεονασμάτων, με ανώτατο όριο το 3% που ζήτησαν οι Η.Π.Α. πέρυσι στη Σεούλ).

Η λήξη ομολόγων του αμερικανικού δημοσίου ύψους 500 δις $ εντός του Αυγούστου, θα είναι ίσως το οριακό σημείο του αμερικανικού «παιχνιδιού» - ενώ οφείλουμε ίσως να σημειώσουμε εδώ ότι, δεν είναι η πρώτη φορά που οι Η.Π.Α. έρχονται αντιμέτωπες με μία στάση πληρωμών. Ήδη το 1979 είχαν τυπικά χρεοκοπήσει, όταν και τότε η ρεπουμπλικανοί αρνήθηκαν να επιτρέψουν στους δημοκρατικούς την αύξηση του δανειακού ορίου – το οποίο εκείνη την εποχή ήταν 830 δις $ (14,3 τρις $ σήμερα). Αν και το πρόβλημα λύθηκε αργότερα, οι πληρωμές ομολόγων συνολικού ύψους 120 δις $ καθυστέρησαν περίπου 45 ημέρες (κάτι που μάλλον στοίχισε ακριβά στην τότε πανίσχυρη Ιαπωνία, η πτώση της οποίας ξεκίνησε, όταν υποχρεώθηκε να αυξήσει την ισοτιμία του γεν, απέναντι στο δολάριο, κατά 30%).   

Ολοκληρώνοντας, μία επίσης σημαντική για την Ελλάδα «διεθνής συγκυρία», είναι η «φούσκα των ακινήτων» στην Τουρκία (άρθρο μας) η οποία, σε συνδυασμό με τα «τύπου subrimes» δάνεια των τραπεζών της, απειλεί να εκραγεί – ένας τεράστιος κίνδυνος για τη χώρα μας, από πολλές διαφορετικές «οπτικές γωνίες».

Αρκεί ίσως να αναφέρουμε το συνεχώς διογκούμενο έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της Τουρκίας (βασικό «συστατικό» του ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών), το οποίο διευρύνθηκε κατά 79,2% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο / στα -53,98 δις $ μόνο για το πρώτο εξάμηνο του 2011 (σχεδόν διπλασιάσθηκε δηλαδή, μέσα σε ένα μόλις χρόνο – γεγονός που σημαίνει ότι, «γκρεμίσθηκε» η όποια ανταγωνιστικότητα της τουρκικής οικονομίας, η οποία στηρίχθηκε στις χαμηλές αμοιβές που επέβαλλε το ΔΝΤ). Επίσης το ότι, πολλά σπίτια νοικιάζονται πλέον με «ρήτρα» δολαρίου ή ευρώ – γεγονός που σημαίνει ότι, οι Τούρκοι δεν έχουν μεγάλη εμπιστοσύνη στο νόμισμα τους (νέα τούρκικη λίρα), το οποίο έχει υποτιμηθεί σημαντικά από το έτος εισαγωγής του (2005).

Ας μην ξεχνάμε ότι, η «πρόοδος» της Τουρκίας στηρίζεται στις «υποδομές» (9% ανάπτυξη, έναντι 30% αύξησης της οικοδομικής δραστηριότητας), στις επενδύσεις του Καρτέλ των πολυεθνικών (λόγω των χαμηλών μισθών) και στα ξένα κερδοσκοπικά κεφάλαια – τα οποία, όταν εγκαταλείπουν μία χώρα, αφήνουν πίσω τους ερείπια (όπως συνέβη στην κρίση της Ασίας).     

Οι «παρενέργειες» αυτές της δραστηριοποίησης των συνδίκων του διαβόλου (ΔΝΤ) στην Τουρκία, οι οποίοι κινούνται με βάση τις οδηγίες των παιδιών του Σικάγου, είναι χαρακτηριστικές, σε σχέση με το τι θα μπορούσε να συμβεί στην Ελλάδα - εάν λεηλατηθεί από τους ξένους εισβολείς και τους εγχώριους «φεουδάρχες», με τη βοήθεια του υποχρεωτικού τριπλού «δηλητηρίου» του ΔΝΤ: την «απορρύθμιση» του συστήματος δηλαδή, την απελευθέρωση των αγορών και τις αποκρατικοποιήσεις των κερδοφόρων, ειδικά των κοινωφελών δημοσίων επιχειρήσεων. 

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Οι Γερμανοί μοιάζουν με το λύκο της Στέπας. Είναι ένας εξαιρετικός λαός, όταν τους φυλάς και τους ελέγχεις – τρομακτικός και αποτρόπαιος, ειδικά και για τον ίδιο τους τον εαυτό, όταν τους αφήνεις ελεύθερους: πόσο μάλλον όταν τους επιτρέπεις να ασκούν εξουσία στη χώρα σου. «Ο (ελεύθερος) Λύκος της Στέπας θα έπρεπε να σταθεί απέναντι στον εαυτό του, να ατενίσει για τα καλά το χάος της ίδιας του της ψυχής και να ψάξει στα βάθη της. Τότε το αίνιγμα της ύπαρξης του θα του αποκαλυπτόταν μονομιάς, θα έβλεπε πως είναι μία ράτσα που δεν αλλάζει και θα επέστρεφε στο τυφλό όργιο της λυκίσιας οντότητας του..… Άνθρωπος και λύκος θα αναγκάζονταν τότε να αναγνωρίσουν ο ένας την ύπαρξη του άλλου, χωρίς τη μάσκα των προσποιητών συναισθημάτων και να κοιταχθούν ίσια στα μάτια» (Hermann Hesse σε ελεύθερη απόδοση)”.   

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, οι Έλληνες δεν φοβούνται ούτε την επιστροφή στη δραχμή, ούτε τη χρεοκοπία – χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι επιθυμούν τέτοιου είδους καταστροφικά σενάρια για τη χώρα τους. Αυτό που κυρίως φοβούνται είναι κάποιους ανεπαρκείς πολιτικούς, καθώς επίσης τις συμφωνίες που ενδεχομένως υπογράφουν ερήμην τους – εφόσον μόνο μέσα από τέτοιου είδους ενέργειες μπορεί να χάσουν την ελευθερία τους, υποθηκεύοντας ταυτόχρονα το μέλλον της πατρίδας τους και των παιδιών τους.

Επομένως δεν εκβιάζονται από ψευδή διλήμματα, τα οποία αποσκοπούν στον αποπροσανατολισμό τους, με στόχο την κλοπή όλων όσων έχουν επιτύχει, με κόπους και θυσίες ετών. Εκτός αυτού, πολύ δύσκολα θα αποδεχθούν κυρίαρχους στην επικράτεια τους, τους ενόχους της θηριωδίας του Διστόμου - γνωρίζοντας ότι κανένας δικτάτορας στον κόσμο δεν μπορεί να υποχρεώσει έναν ολόκληρο λαό σε τέτοια εγκλήματα πολέμου, χωρίς τη θέληση του (όσο και αν πολλοί «θύτες» ισχυρίζονται το αντίθετο, επιδιώκοντας την κατανόηση των θυμάτων τους), όπως επίσης ότι υπήρξαν εκατοντάδες «Δίστομα» σε όλη την Ευρώπη. 

Περαιτέρω οι Έλληνες, γνωρίζοντας ότι η δύναμη δεν δημιουργεί Δίκαιο, δεν φαίνονται διατεθειμένοι να αποδεχθούν παθητικά τη μοίρα τους - με όλα όσα ρίσκα κάτι τέτοιο συνεπάγεται. Αναζητούν λοιπόν λύσεις, ενώ ταυτόχρονα αναρωτιούνται πως είναι δυνατόν να τοποθετείται «γενικό πωλητήριο» σε τιμές ευκαιρίας στην Ελλάδα από μία εντελώς απορυθμισμένη κυβέρνηση, η οποία δεν νομιμοποιείται πλέον από τους Πολίτες. «Δεν υπάρχει τίποτα πια στη χώρα μας που να μπορεί να τη σταματήσει;», σκέφτονται με αγωνία.

Κατά την άποψη μας, η μόνη ρεαλιστική απάντηση σε τέτοιου είδους ερωτήματα δεν είναι άλλη από την άμεση υιοθέτηση της συμμετοχικής δημοκρατίας – αφού μόνο με αυτόν τον τρόπο οι Πολίτες θα ελέγχουν την εξουσία και δεν θα είναι πλέον θύματα των σφαλμάτων ή των παραλείψεων των όποιων πολιτικών, οι οποίοι ποτέ δεν πληρώνουν για την τυχόν ανευθυνότητα, για την ανεπάρκεια ή για τις τεράστιες ζημίες που προκαλούν στα κράτη τους.   

Αθήνα, 31. Ιουλίου 2011
viliardos@kbanalysis.com     

Aδέκαστε Μπάμπη και αντικειμενικέ Αλφι, σας λέει τίποτε η Proton; Μούγγα στον ΣΚΑΪ για το σκάνδαλο!!!

http://www.kourdistoportocali.com/default.aspx?pageid=7073
http://nonews-news.blogspot.com/2011/08/proton.html



Στο ΣΚΑΙ δεν πήραν χαμπάρι το σκάνδαλο Λαυρεντιάδη...

Και μετά μας πουλάν φούμαρα και μεταξωτές κορδέλες για αντικειμενική ενημέρωση. Πούντη ? Ολόκληρος σταθμός με τόσους οικονομικούς συντάκτες, προεξάρχοντες του Μπάμπη δεν... πήρε χαμπάρι το μέγα σκάνδαλο της τράπεζας PROTON και του φυγά Λαυρεντιάδη...

Ο ψευτομακεδονισμός αποθρασύνεται, ο μακεδονισμός φιμώνεται



Του Μιχαήλ Χρυσανθόπουλου, καθ. Ιστορικού, συγγραφέα, δημοσιογράφου SBS Αυστραλίας

Και μετά την “επιλεκτική σωτηρία” της Ελλάδος, μείον της χρεοκοπίας, έρχεται η προτεκτορατοποίησή της συνολικά, η υποδούλωσή της και η χειραγώγησή της από αυτούς που η ίδια διαμόρφωσε, αναμόρφωσε και εκπολίτισε μέσω των αιώνων.

Δεν πρόκειται να κάνουμε οικονομική ανάλυση των τελευταίων εξελίξεων, απλά θα αναφέρουμε ότι το πετρέλαιο και το φυσικό μας αέριο σύμφωνα με το ΥΣΓΣ, το Γεωλογικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ, έχει αξία 10.000.000.000.000 (10 τρισ. δολάρια) και “δίνεται” (για να μη χρησιμοποιήσουμε άλλη βαρύτερη έκφραση), μαζί με τα άλλα φιλέτα ελληνικής γης (κυριαρχίας), για τα οποία χύθηκαν ποταμοί αίματος, αντί 340 δισ. ευρώ! Κανένα άλλο σχόλιο.

Και τώρα έρχεται η σειρά των εθνικών θεμάτων με ιδιαίτερη έμφαση στη Μακεδονία, του σκοπιανού ζητήματος (γιατί Μακεδονικό δεν είναι). Ο ψευτομακεδονισμός της γειτονικής χώρας αποθρασύνεται και ο πραγματικός Μακεδονισμός περιθωριοποιείται ή και φιμώνεται.

Ένοχη σιωπή παντού με αφημένους τους Μακεδόνες να αγωνίζονται για τα δίκαια του ελληνισμού απέναντι στην ανέντιμη, αντιεπιστημονική προπαγάνδα (και τις ενέργειές της), του ψευτομακεδονισμού που δεν είναι παρά το καινούργιο πρόσωπο, μεταλλαγμένο, του σύγχρονου βουλγαρικού διεκδικητισμού σε όλα τα επίπεδα.

Και ενώ εδώ δεν έχει προγραμματιστεί τίποτα για τους εορτασμούς ενός αιώνα απελευθέρωσης της ιερής μακεδονικής γης και των Μακεδόνων, στα Σκόπια, με τον πιο επίσημο τρόπο παρουσιάστηκε από τον κρατικό κινηματογραφικό φορέα “ΚΙΝΟ ΟΚΟ” (σε ακριβή μετάφραση είναι “Σινέ Οφθαλμός”) σε συνεργασία με την κρατική τηλεόραση “ΜΚΤV” (για τη δορυφορική της εκδοχή ΜΚΤV SAT), ένα ιστορικό ντοκιμαντέρ δέκα επεισοδίων, διάρκειας περίπου 12 ωρών(!), σε τρεις γλώσσες, με τον τίτλο “ΕΝΑΣ ΑΙΩΝΑΣ ΕΞΟΡΙΑ”, όπου με γλαφυρό τρόπο, δακρύβρεχτων και ανύπαρκτων αποδείξεων, παρουσιάζεται το “μαρτύριο” της εξόδου και εξορίας των ψευτομακεδόνων από τους Μακεδόνες (των Ελλήνων δηλαδή και το εξηγούμε γιατί δεν πρέπει να περάσει το σχέδιο του βίαιου αποχωρισμού του εθνολογικού όρου Μακεδών από τον όρο Ελλην γιατί είναι ταυτόσημοι, είναι ένα), παραλλάσσονται γεγονότα, διαστρεβλώνονται πηγές, αρχεία, κείμενα, επιγραφές, ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς, μπροστά στα μάτια των τηλεθεατών, σε τέτοιο βαθμό ώστε και ένας που δεν έχει ασχοληθεί ποτέ με το σκοπιανό, ακόμη και με την Ιστορία, να καταλάβει το ψέμα και την απάτη που επιχειρείται να παγιωθεί τοπικά, διεθνώς, παντού.

Πρέπει να καταλάβουμε μια και καλή ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι τα απόνερα του “εμφυλίου” (στην Ελλάδα), στον οποίο καμία από τις αντιμαχόμενες παρατάξεις με έντονο πολιτικό χρώμα δεν μπόρεσε (ίσως δεν ήθελαν) να ελέγξει περιθωριακά, αντεθνικά, καιροσκοπικά στοιχεία, συνεργάτες εν πολλοίς των κατακτητών των Γερμανών, Ιταλών, Βουλγάρων, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από τις ηγεσίες των παρατάξεων για την εδραίωση ή την ανάκτηση της πολιτικής εξουσίας στην μεταπολεμική καθημαγμένη Ελλάδα. (Τα παραπάνω προκύπτουν από τα μυστικά αρχεία των γειτονικών βαλκανικών χωρών στο τριήμερο διεθνές συνέδριο 27-29/05/2011, με τίτλο “Τα Βαλκάνια στον Ψυχρό Πόλεμο” που συνδιοργανώθηκε από το “Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής”, σε συνεργασία με το London School of Economics – LSE σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας).

Και οι πρώην φανατικοί οχρανίτες – κομιτατζήδες του Καλτσέφ, που αιματοκύλησαν την Καστοριά, την ευρύτερη περιοχή της Δ. Μακεδονίας, οι πυρήνες του βουλγαρισμού που έμειναν κατ΄ εντολή της Σόφιας και δεν ακολούθησαν αυτούς που οικειοθελώς (με τη συνθήκη του Νεϊγί, 1919), έφυγαν από τη Μακεδονία για τη Βουλγαρία, αλλά έμειναν και εργάσθηκαν αόκνως για να προετοιμάσουν το έδαφος για τη βουλγαροποίησή της και τη μελλοντική απόσχισή της από τον εθνικό κορμό, αυτοί λοιπόν οι φανατικοί οχρανίτες – κομιτατζήδες, εν μια νυκτί, το επαναλαμβάνουμε, εν μια νυκτί, όταν συνειδητοποίησαν ότι τα πράγματα στα πολεμικά μέτωπα δεν πάνε καθόλου καλά για τον Άξονα και τη Βουλγαρία, φυσικά, αποβουλγαροποιήθηκαν αυτόματα φορώντας τον μανδύα του Τιτοϊσμού και των παρτιζάνων του, περί αυτοδιάθεσης των λαών και του δικαιώματος αυτοπροσδιορισμού, παραχαράσσοντας βασικά συνθήματα της κομμουνιστικής ιδεολογίας, που τότε ήταν, θα λέγαμε, της μόδας.

Και ενώ η χώρα “πάσα εσιδηροφόρει”, κατά την έκφραση του Κολιόπουλου, και κανένας πλέον δεν ήξερε ποιος ήταν ο διπλανός του, αποτέλεσμα και ιδίων λαθών των παρελθόντων χρόνων, άρχισε να εδραιώνεται ο μεταμορφωμένος ψευτομακεδονισμός των SNOFIΤΩΝ και αργότερα των NOFIΤΩΝ, που διέπραξαν πλήθος εγκλημάτων, συνεργαζόμενοι ουκ ολίγες φορές με τους κατακτητές Ιταλούς (υπόθεση Ραβάλι), αλλά και με το επιτελείο της γιουγκοσλαβικής αντίστασης με απώτερο στόχο την αυτονομία και την απόσχιση της Μακεδονίας και την προσάρτησή της στην ομοσπονδία των γιουγκοσλαβικών ομοσπονδιακών δημοκρατιών.

Οι απόγονοι αυτών λοιπόν (και επιζώντων ακόμη) με περισσό θράσος, ανερυθρίαστα, ζητούν ανθρώπινα δικαιώματα, επιστροφή περιουσιών, επιστροφή γενικά στις “εστίες” τους, από τις οποίες εκδιώχθηκαν από το φασιστικό (μοναρχοφασιστικό είναι ο όρος που χρησιμοποιείται) καθεστώς της Αθήνας σε κάθε ιστορική περίοδο. Δεν είναι τυχαίο ότι με δημοσίευμά της η εφημερίδα “Nova Makedonija” των Σκοπίων στις 23/07/2011 δίνει οδηγίες επτά σημείων στους πολίτες της γειτονικής χώρας που θα “αποκτήσουν” τις “περιουσίες” τους στην “Αιγιακή Μακεδονία”(!) και τελικά θα επιστρέψουν σε αυτήν με τον ίδιο πάντα σκοπό: την απόσχισή της. Και το λέμε μετά λόγου γνώσεως χωρίς να έχουμε καμία διάθεση κινδυνολογίας.

Δύο από αυτά τα σημεία είναι χαρακτηριστικά, καθώς παροτρύνονται οι πολίτες της γείτονος χώρας να αποκτούν, να επιδιώκουν να αποκτήσουν την ελληνική υπηκοότητα (με το μανδύα του οικονομικού μετανάστη, αν και τώρα με την οικονομική κρίση δεν βλέπουμε να γίνεται – να και κάτι θετικό από την κρίση), το ανάλογο με τους παλιούς πυρήνες του βουλγαρισμού που αναφέραμε πιο πάνω, να μην εμπιστεύονται Θεσσαλονικείς δικηγόρους αλλά Αθηναίους στις υποθέσεις τους και να πηγαίνουν ως μεμονωμένα άτομα και όχι ως ομάδες για να μην κινούν υποψίες.

Επιστρέφοντας σύντομα μόνο στο “ιστορικό” ντοκιμαντέρ της FYROM πρέπει να αναφερθεί και το γεγονός της εξόφθαλμης παραχάραξης που έχει κατά την ταπεινή μας άποψη και νομικές συνέπειες, καθώς παρουσιάζουν το φύλλο της εφημερίδας “Μακεδονία” κατά την είσοδο του ελληνικού στρατού το ’12 κατά την απελευθέρωση άνευ της ελληνικής σημαίας τονίζοντας ότι ήταν έκδοση των ψευτομακεδόνων της Solun (Θεσσαλονίκης στα σλαβικά). Και αντί να δώσουν τα στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα στον καθημαγμένο Μακεδονισμό στις προαιώνιες εστίες της Ελλάδος, όπως το Μοναστήρι, Γευγελί, Στρώμνιτσα, Αχρίδα, Κρούσοβο, να απολογηθούν για τα εγκλήματα κατά του μακεδονικού πολιτισμού στις περιοχές, αυτές που συνεχίζονται ακόμη και σήμερα, προκαλούν, στήνουν αγάλματα (θα στηθούν άλλα του Μ. Αλεξάνδρου και του Φιλίππου), κλέβουν, παραποιούν, παραχαράσσουν, διεκδικούν, αποκτούν, προκαλούν εντυπώσεις, δημιουργούν θορύβους (ακόμη και σε χωριά μας στη Δ. Μακεδονία), ψεύδονται και προπαγανδίζουν ασταμάτητα και ανελέητα.

Και ο Μακεδονισμός περιθωριοποιείται και φιμώνεται. Καμία αντίδραση από αφελείς ergaomnites γεωγραφολογούντες, άσχετους με το θέμα, λίαν επιεικώς, που έχουν ακόμη την ελπίδα και την κρυφή πεποίθηση ότι μπορεί να υπάρξει πεδίο συνεννόησης και επίλυσης του θέματος του ονόματος, το οποίο είναι προϊόν κλοπής, με την κυβέρνηση Γκρουέφσκι. Δεν πρόκειται να υπάρξει -και φυσικά αυτό είναι κατάντια- αλλά λόγω αυτής της αδιαλλαξίας του Γκρούεφσκι σώζεται έστω και προσωρινά η εθνική μας αξιοπρέπεια. Οι Μακεδόνες έμειναν να παλεύουν για την Ελλάδα στο εσωτερικό και στο εξωτερικό (με τους ομογενείς μας να δίνουν κάθε μέρα τεράστιες μάχες και τις κερδίζουν). Όσο και να υπάρχει “ένοχη σιωπή, όσο και αν δεν προβάλλεται ο αγώνας, ο τιτάνιος αγώνας των Μακεδόνων, για τη διαφύλαξη του μακεδονικού ονόματος, αξιοπρέπειας, ιστορίας, εθνογραφίας, παράδοσης, από τους άρπαγες του ψευτομακεδονικού σλαβισμού (άλλοτε βουλγαρίζοντος και άλλοτε σερβίζοντος). Και θα τα ξαναπούμε μέσα από τα βάθη της καρδιάς μας, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη, δεν υπάρχει δύναμη στον κόσμο που να κάνει κάτι έτσι ώστε να χαθεί το μακεδονικό όνομα διαμέσου των αιώνων.


Αφιερωμένο στους “έξυπνους” που πίστεψαν πως είναι δυνατόν μία “Α.Ε.” να δίνει εγγυημένη τιμή αγοράς για 25 χρόνια!!

http://olympia.gr/2011/08/01/%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%B5%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%AD%CE%BE%CF%85%CF%80%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%88/

Σε αυτούς που ποδοπατήθηκαν για να μετατρέψουν την εύφορη Γη τους σε πάρκα γυαλιού.
Σε αυτούς που είχαν την εντύπωση πως μία ΑΕ όπως η ΔΕΗ θα μπορούσε να δεσμευθεί για δεκαετίες πως θα αγοράζει ακριβότερα και να μεταφέρει το κόστος σε εμάς, τα κορόιδα τους καταναλωτές.
Μόνο το Ταχάλια, εμείς και ορισμένα άλλα ιστολόγια ούρλιαζαν. Όλοι οι άλλοι σιωπούσαν.
Του ΜΠΑΜΠΗ ΑΓΡΟΛΑΜΠΟΥ agrolabos@hotmail.com
Απότομη προσγείωση περιμένει τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά. Στο υπουργείο Περιβάλλοντος σχεδιάζονται δραστικές μειώσεις στις εγγυημένες τιμές ρεύματος από ηλιακή ενέργεια, ενώ παράλληλα επανεξετάζονται οι διαδικασίες αδειοδότησης προκειμένου να επιταχυνθεί η υλοποίηση των ώριμων σχεδίων. Ταχύτερες όμως θα γίνουν και οι διαδικασίες ανάκλησης των αδειών για τα σχέδια που καθυστερούν.
Μια πιθανή μείωση των τιμολογίων θα καταστήσει προβληματικές πολλές από τις μικρές μονάδες αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας που έχουν εγκατασταθεί σε όλη την Ελλάδα. Μια πιθανή μείωση των τιμολογίων θα καταστήσει προβληματικές πολλές από τις μικρές μονάδες αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας που έχουν εγκατασταθεί σε όλη την Ελλάδα. Η νέα πολιτική που χαράσσει ο υπουργός ΠΕΚΑ Γ. Παπακωνσταντίνου αποδίδεται σε δύο παράγοντες: Στην πιεστική κατάσταση που τείνει να δημιουργηθεί στην εσωτερική αγορά ενέργειας αφενός και αφετέρου στο ενδιαφέρον που εκδηλώνεται ανοιχτά πλέον από τη Γερμανία για επενδύσεις στον τομέα των ΑΠΕ στην Ελλάδα. Ουσιαστικά η κυβέρνηση βρίσκεται σε αναζήτηση ενός νέου στρατηγικού σχεδίου, πιο φιλόδοξου από το εθνικό σχέδιο δράσης 2010-2020 της Τίνας Μπιρμπίλη, με στόχο η Ελλάδα να εξάγει ηλεκτρική ενέργεια.
1 Οι τελευταίες εκτιμήσεις στο ΥΠΕΚΑ για την πορεία του εθνικού σχεδίου δράσης είναι παραπάνω από θετικές. Η εγκατεστημένη ισχύς από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας προβλέπεται στο τέλος του 2011 να ξεπεράσει τις αρχικές προβλέψεις για 2.255 MW, από 1.736 που ήταν πέρυσι και 1.445 το 2009. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ισχύος προέρχεται από τα αιολικά πάρκα (1.600 MW) και ακολουθούν τα φωτοβολταϊκά (400 MW). Οι τιμές πώλησης της παραγόμενης ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά έχουν προκαλέσει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και τα σχέδια που έχουν υποβληθεί, περίπου 30.000 (τα 6.000 από αγρότες), υπερκαλύπτουν σημαντικά τους στόχους του 2020. Το πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι ότι οι τιμές πώλησης της παραγόμενης ενέργειας από φωτοβολταϊκά είναι πολύ υψηλές σε σύγκριση με τις άλλες ανανεώσιμες (τέσσερις έως πέντε φορές πάνω) και η επιβάρυνση αυτή πάει στον καταναλωτή. Η σταδιακή μείωση της τιμής που ορίζει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (419 ευρώ kW για το διασυνδεδεμένο σύστημα αυτή την περίοδο, με προοπτική να πάει στα 302 ευρώ το 2014), δεν θεωρείται επαρκής λύση. Ανάλογο πρόβλημα αντιμετώπισαν η Γερμανία και η Ισπανία και τελευταία η Πορτογαλία, η οποία δεσμεύτηκε με το μνημόνιο ότι θα προχωρήσει σε ταχύτερη αποκλιμάκωση της τιμής ενέργειας από φωτοβολταϊκά.
Οι υψηλές τιμές αποτέλεσαν δέλεαρ για μικρούς και μεσαίους επενδυτές, παράλληλα όμως δημιούργησαν και μία δευτερογενή αγορά μεταπώλησης των αδειών σε τιμές πολύ μεγαλύτερες. Η αγορά αυτή οδήγησε στο φαινόμενο της «φούσκας» στην Ισπανία, ενώ στην Ελλάδα και στην Πορτογαλία λόγω της οικονομικής κρίσης και της περιορισμένης τραπεζικής ρευστότητας, δεν πήρε ανάλογες διαστάσεις. Για τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις μπήκαν απαγορεύσεις μεταβίβασης των αδειών.
Οι παράγοντες που επέδρασαν ανασταλτικά στην έκρηξη της «φούσκας» λειτουργούν τώρα ανασταλτικά στην ομαλή υλοποίηση των σχεδίων. Τα μισά από αυτά όπως εκτιμάται από το ΥΠΕΚΑ και τους συναρμόδιους φορείς ΡΑΕ, ΔΕΗ , ΔΕΣΜΗΕ, αντιμετωπίζουν ή θα αντιμετωπίσουν στην πορεία προβλήματα χρηματοδότησης και ήδη εξετάζονται εισηγήσεις για σύντμηση των χρονικών περιθωρίων για την υλοποίηση των σχεδίων και επιτάχυνση των διαδικασιών ανάκλησης αδειών. Για τις άλλες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας οι άδειες που έχουν ανακληθεί από τη ΡΑΕ είναι 103, οι 49 για αιολικά πάρκα, ενώ για φωτοβολταϊκά δεν έχουν γίνει διαδικασίες επαναξιολόγησης και ανάκλησης αδειών. Τα πρώτα σχέδια είχαν επιδότηση από τον αναπτυξιακό νόμο (από 20 έως και 40% ανάλογα με την περιοχή). Με τον νέο αναπτυξιακό νόμο που αναμένεται στις αρχές φθινοπώρου, στο υπουργείο Ανάπτυξης και στο ΥΠΕΚΑ εξετάζονται εισηγήσεις για θέσπιση ειδικών προϋποθέσεων.
2 Πέραν των εσωτερικών ισορροπιών που επιχειρεί να αναδιατάξει η κυβέρνηση, έχει να αντιμετωπίσει και τις εξωτερικές πιέσεις. Το γερμανικό ενδιαφέρον στον τομέα της ενέργειας εκδηλώνεται τις τελευταίες ημέρες με καταιγιστικές δηλώσεις από τον υπουργό Οικονομικών Β. Σόιμπλε και Οικονομίας Φ. Ρέσλερ. Μετά το πυρηνικό ατύχημα στην Ιαπωνία, τον περασμένο Μάρτιο, η γερμανική κυβέρνηση αναγκάστηκε να ακυρώσει τον πυρηνικό σχεδιασμό της. Οι 17 παλαιές μονάδες, δυναμικότητας 25.000 MW, θα αποσυρθούν σταδιακά μέσα στη δεκαετία. Παράλληλα με τον πυρηνικό σχεδιασμό ματαιώθηκε και το πρόγραμμα Desert Tech, για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών μονάδων μεγάλης δυναμικότητας στη Β. Αφρική.
Οι καλές προοπτικές που δίνει η Ελλάδα στον τομέα των ΑΠΕ προβάλλουν ως μία σοβαρή εναλλακτική επιλογή για να καλυφθεί μέρος των ενεργειακών αναγκών της Γερμανίας. Ενα τέτοιο σχέδιο προϋποθέτει όμως ενίσχυση των δικτύων μεταφοράς, αρμοδιότητα που περνάει από τον ΔΕΣΜΗΕ και τη ΔΕΗ. Το δίκτυο μεταφοράς σήμερα καλύπτει τα ενεργειακά φορτία που χρειάζεται η Ελλάδα (10.000 MW). Ο ΔΕΣΜΗΕ και η ΔΕΗ εξετάζουν σενάρια ταχείας αναβάθμισης και των επενδυτικών κεφαλαίων που θα χρειαστούν. Εκτός από το ενδιαφέρον για τα δίκτυα, στο ΥΠΕΚΑ καταγράφουν τις γερμανικές πιέσεις γύρω από τις διοικητικές διαδικασίες που προβλέπονται για τον ενεργειακό τομέα.
Με το ισχύον πλαίσιο τα σχέδια επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας περνούν από τρεις φάσεις αξιολόγησης:
α) Αίτηση χορήγησης άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη ΡΑΕ. Ο χρόνος που απαιτείται τώρα κυμαίνεται από δύο έως και έξι μήνες. Αρχικά χρειαζόταν από δύο μέχρι και πέντε χρόνια. Η ΡΑΕ παίρνει την προκαταρκτική περιβαλλοντική εκτίμηση-αξιολόγηση και τη διαβιβάζει στις αρμόδιες υπηρεσίες.
β) Με την έκδοση της άδειας παραγωγής διατυπώνονται από τη ΡΑΕ και το υπουργείο Ανάπτυξης οι όροι σύνδεσης στο σύστημα ή στο δίκτυο με τον ΔΕΣΜΗΕ και τη ΔΕΗ. Παράλληλα υπογράφεται απόφαση έγκρισης από την Περιφέρεια ή το Δασαρχείο και η έγκριση περιβαλλοντικών όρων από το ΥΠΕΚΑ.
γ) Η τελική άδεια εγκατάστασης δίνεται από την Περιφέρεια και η σύμβαση πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας με τον ΔΕΣΜΗΕ και τη ΔΕΗ και δίνεται η άδεια λειτουργίας της μονάδος.
Ως λύση για την επίσπευση των διαδικασιών εξετάζεται η προσαρμογή του πλαισίου fast track για τις επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Η Κλεψύδρα της Ακρόπολης

http://citypress-gr.blogspot.com/2011/08/blog-post_1187.html

«Κλέβει» εδώ και 5.500 χρόνια αλλά αντί να τιμωρηθεί λατρεύουν. Μεταμορφώθηκε από πηγή σε πηγάδι, σε εκκλησία με αγίασμα και σε προμαχώνα των αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης. Η πιο σημαντική φυσική πηγή της Ακρόπολης, η Κλεψύδρα, έφτασε να «δει» νεκρό τον Οδυσσέα Ανδρούτσο το καλοκαίρι του 1824.
«Μόνο οι ψαγμένοι» - όπως μας λένε οι φύλακες - φτάνουν σήμερα στις βορειοδυτικές υπώρειες της Ακρόπολης - στη συμβολή του αρχαίου Περιπάτου και της οδού των Παναθηναίων, όπου βρίσκεται κρυμμένη η «κλέφτρα» πηγή η οποία...
πήρε το όνομά της επειδή το νερό της υψωνόταν και ξεχείλιζε όταν έπνεαν οι ετησίες και εξαφανιζόταν όταν εκείνες έπαυαν, ό,τι δηλαδή συνέβαινε και με τον Νείλο ποταμό.
Η ιστορία της κρήνης φαίνεται να αρχίζει περί το 3500 π.Χ., οπότε και ανοίγονται 22 φρέατα στο σημείο. Στα χρόνια του Κίμωνα (470/60 π.Χ.) αποκτά τη σημερινή της εικόνα με την αυλή, έργο που φαίνεται πως έμεινε στη μέση όταν ήρθε στην εξουσία ο Περικλής και έθεσε διαφορετικές προτεραιότητες.
Μπροστά από την Κλεψύδρα - εκεί όπου λατρευόταν η νύμφη Εμπεδώ και για τον λόγο αυτό η κρήνη ονομαζόταν και Εμπεδώ - άρχιζε το τελευταίο και πιο ανηφορικό τμήμα της πομπής των Παναθηναίων, της μεγαλύτερης γιορτής στην Αθήνα προς τιμήν της θεάς Αθηνάς.
Τον 2ο αι. μ.Χ. γκρεμίζεται η στέγη της και μετατρέπεται σε πηγάδι και η πρόσβαση πλέον γίνεται μόνο από την Ακρόπολη μέσω εσωτερικής κλίμακας, ενώ από τον 1ο αιώνα μ.Χ. και εξής πραγματοποιούνται ριζικές αναμορφώσεις στον χώρο της Κλεψύδρας λόγω των διαδοχικών κατολισθήσεων του βράχου.
Στα χρόνια του Ιουστινιανού (6ος αι.) αρχίζει να τροφοδοτεί δεξαμενή και τετρακόσια χρόνια μετά μετατρέπεται σε ναΰδριο των Αγίων Αποστόλων με αγίασμα.
Οι περιπέτειές της συνεχίζονται όσο περνούν οι αιώνες. Τον 13ο αι. περιβάλλεται με προμαχώνα και το 1822 ανακαλύπτεται εκ νέου από τον αρχαιολόγο Κυριάκο Πιττάκη για να έχουν νερό οι πολιορκημένοι Ελληνες στην Ακρόπολη, καθώς η κρήνη επικοινωνεί με τα Προπύλαια μέσω κλίμακας που έχει 69 σκαλοπάτια. Και πράγματι κατάφερναν να εφοδιάζονται με 1.600 οκάδες ημερησίως.
Εναν χρόνο αργότερα, μια επιγραφή μαρτυρεί πως μετατρέπεται και πάλι σε προμαχώνα από τον Οδυσσέα Ανδρούτσο. Το 1897 κατεδαφίζεται ο προμαχώνας και αποκαλύπτεται η Κλεψύδρα.
Οσοι αποφασίσουν σήμερα να την ανακαλύψουν δεν έχουν τη δυνατότητα να δουν το εσωτερικό της. Μπορούν να είναι βέβαιοι όμως πως το νερό αναβλύζει γάργαρο καθώς όχι απλώς αρκεί για να ποτίζονται τα φυτά γύρω από την πηγή αλλά όταν βρέχει η ποσότητα είναι τόση που το νερό φτάνει ώς την Αρχαία Αγορά.


ΝΕΑ

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου