Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

ΙΝΚΑ ΔΤ 303 Τρίτη 07.06.11 - ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΙ - ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΑΟΣ ΚΑΙ ΑΣΥΔΟΣΙΑ

Σαν γενικός μέσος όρος από την υλοποίηση εκ μέρους των Ενώσεων Καταναλωτών του Νόμου Κατσέλη, με την υποβολή των Αιτήσεων Εξωδικαστικού Συμβιβασμού, το συμπέρασμα είναι πως οι τράπεζες, ήξεραν να σπρώχνουν σε έχοντες και μη έχοντες την δυνατότητα αποπληρωμής, για να χτίζουν σπίτια η για να καταναλώνουν στην καθημερινότητα, ανακύκλωναν με νέες χορηγήσεις για την απόκρυψη της παραβίασης της Αρχής του ΣΥΝΕΤΟΥ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ και εν τέλει δεν έχουν την φανταχτερή υποδομή ούτε την εκπαίδευση ούτε την αρτιότητα για το AFTER SALE SERVICE.

Έχουμε δοκιμάσει απίστευτη έκπληξη από το οργανωτικό μπάχαλο που επικρατεί εσωτερικά των τραπεζών, τους οικονομικούς φορείς αυτούς, που κατάργησαν και την πολιτική παγκοσμίως και έκαμαν, τους πολιτικούς, τραπεζοϋπαλλήλους.

Αφορμή για αυτή την πικρή αναφορά – καταγγελία του ΙΝΚΑ είναι το ξεχείλισμα του ποτηριού, η υπερβολική κόπωση των πιστοποιημένων χειριστών Ενώσεων Καταναλωτών του ΙΝΚΑ, από την χυδαιότητα και τους αβάσιμους και παράνομους εκβιασμούς των τραπεζών Citi Bank και Eurobank.

Απευθύνουμε δημόσια την καταγγελία αυτή, προς όλες τις τράπεζες και δη στις Citi Bank και Eurobank και τους υπενθυμίζουμε, πως η πολιτεία μετέτρεψε τις Ενώσεις Καταναλωτών και υπηρέτες των τραπεζών για να μπορέσουν αυτές να συγκροτήσουν το χάος που είχαν αναπτύξει με την αλόγιστη δανειοδοτική συμπεριφορά τους.

Κουραζόμαστε πολύ πάρα πολύ και χάσκουμε κυριολεκτικά άναυδοι, μπροστά σε αυτό που εκτυλίσσεται στα έγγραφα που απαιτεί ο Νόμος κατά την σύνταξη και υποβολή των Αιτήσεων Εξωδικαστικού Συμβιβασμού.

Δεν υπάρχει ευγενής τρόπος να διατυπώσουμε την χυδαιότητα των τραπεζών, αφού ενώ δεν έχουν απαντήσει ούτε αρνητικά ούτε θετικά στις Νομίμως υποβληθείσες Αιτήσεις, αποστέλλουν τρομοκρατικές επιστολές, παράνομα, αφού πρώτα θα πρέπει να έχουν απορρίψει για να μπορούν να συνεχίσουν με άλλα μέτρα και απειλές για δικές τους δίκες κλπ.

Τονίζουμε την ανάγκη στον Γραμματέα κο Σπυράκο και την Υπουργό κα Κατσέλη, πως πρέπει να εκδώσουν μία εγκύκλιο υπόδειξη, να μην ενοχλούν οι τράπεζες αν δεν έχει προηγηθεί γραπτά απόρριψη της υποβληθείσας Αίτησης Εξωδικαστικού Συμβιβασμού.

Αυτό είναι προϋπόθεση, για να μπορούν οι Συνδράμοντες φορείς να μην αναλώνονται σε αντιδικίες και τηλεφωνήματα και επιστολές παραπόνων για το αδικαιολόγητο των απειλών αφού δεν έχει προηγηθεί γραπτή απόρριψη της Αίτησης Εξωδικαστικού Συμβιβασμού

Ολοκληρωτικές περικοπές σε βάρος των Ελλήνων με παραπληγίες και τετραπληγίες

Μια είδηση που δεν έφτασε ποτέ στο φως της δημοσιότητας και κρατήθηκε καλά κρυμμένη είναι πως από το Νοέμβριο του 2009 οι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ και στο ΟΠΑΔ δεν δικαιούνται αναπηρικά αμαξίδια, μαξιλάρια για την προστασία από τις κατακλίσεις αλλά και όλα τα άλλα βοηθήματα που είναι εργαλεία επιβίωσης για τη μειονότητα των ασφαλισμένων με παραπληγίες και με τετραπληγίες.

Ο κύκλος των περικοπών ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011 όταν το Ι.Κ.Α. με νέα εγκύκλιο μειώνει τα ποσά για τα βοηθήματα που έχουν ανάγκη οι Έλληνες και οι Ελληνίδες με παραπληγίες και με τετραπληγίας κατά 50%. Η νέα εγκύκλιος του Ι.Κ.Α. βρίσκεται στο http://www.disabled.gr/lib/?p=39156 και περιλαμβάνει μειώσεις σε όλες ανεξαιρέτως τις παροχές του Ι.Κ.Α.

Οι έλληνες και οι Ελληνίδες με παραπληγίες, με τετραπληγίες, με ημιπληγίες και με ακρωτηριασμούς είναι παγιδευμένοι και καταδικασμένοι σε ολοκληρωτική ακινησία: Τα αναπηρικά καθίσματα, τα τεχνητά μέλη, τα γερανάκια, τα συστήματα ουροσυλλογής, τα μαξιλάρια για την προστασία από τις κατακλίσεις, οι ορθοστάτες και όλα τα άλλα βοηθήματα είναι απαραίτητα για την επιβίωση. Δεν είναι δυνατόν να καταργηθούν.

Την ίδια στιγμή που τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία έχουν περικόψει τα απερίκοπτα, ο χρηματισμός, η δωροδοκία και η μίζα καλά κρατούν σε όλα τα ασφαλιστικά ταμεία.

Χωρίς αυτά τα βοηθήματα οι ζωές των παραπληγικών και των τετραπληγικών κινδυνεύουν. Σε μερικά χρόνια η Ελλάδα θα είναι το μόνο δυτικό κράτος που θα είναι «ελεύθερο αναπήρων» αφού οι ανάπηροι θα έχουν πεθάνει.

Δεν υπάρχουν πολλές δυνατότητες αντίδρασης. Οι πολίτες με παραπληγίες και με τετραπληγίες που χρησιμοποιούν αναπηρικά αμαξίδια για τις μετακινήσεις τους αντικειμενικά εμποδίζονται εξαιτίας των πολλών πολεοδομικών εμποδίων που υπάρχουν σε όλες τις απροσπέλαστες πόλεις. Αυτό από μόνο του δυσκολεύει κάθε μαζική αντίδραση από τη μειονότητα των πολιτών με παραπληγίες και με τετραπληγίες.

Εκ μέρους του περιοδικού ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ και του http://www.disabled.gr/ δεν μπορούμε να σκεφτούμε τρόπους αντίδρασης. Πώς να αντιδράσουν οι πολίτες με παραπληγίες και με τετραπληγίες όταν όλες οι πόλεις είναι απροσπέλαστες και όταν η πλειοψηφία των κτιρίων που στεγάζονται τα ασφαλιστικά ταμεία είναι απροσπέλαστα;

Ο μόνος τρόπος αντίδρασης είναι το διαδίκτυο αυτό είναι το μόνο που είναι προσπελάσιμο για τους ανθρώπους με παραπληγίες και με τετραπληγίες. Σας παρακαλούμε να στείλετε αυτό το e-mail παντού, μήπως και η δημοσιότητα αναγκάσει την εξουσία να ανακαλέσει αυτές τις θανατηφόρες περικοπές.

Περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, http://www.disabled.gr/

Ιστορική δικαίωση για τους συγγενείς των θυμάτων του Διστόμου αλλά μέσω Ιταλίας...


http://listonplace.blogspot.com/2011/06/blog-post_6452.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FfXXB+%28Listonplace%29

Ιστορική δικαίωση μέσω Ιταλίας για τους συγγενείς των θυμάτων του Διστόμου
Με μια ιστορική απόφαση ιταλικό δικαστήριο δικαιώνει τους συγγενείς θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας στο Δίστομο, ανοίγοντας τον δρόμο για την καταβολή των γερμανικών αποζημιώσεων.

Πιο συγκεκριμένα, η ιταλική Δικαιοσύνη φέρεται να έχει απορρίψει την αίτηση αναίρεσης που είχε καταθέσει η Γερμανία, κατά της απόφασης του Εφετείου της Φλωρεντίας, το οποίο είχε κρίνει ότι ακίνητα της Γερμανίας επί ιταλικού εδάφους μπορούν να κατασχεθούν και με τα χρήματα αυτά να δοθούν οι αποζημιώσεις στους συγγενείς των θυμάτων της γερμανικής θηριωδίας.

Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι η όλη υπόθεση έχει μεταφερθεί στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, κατόπιν προσφυγής της Γερμανίας. Μάλιστα, η ελληνική Πολιτεία έχει αποστείλει στη Χάγη στοιχεία για την υποστήριξη των νομικών θέσεων των συγγενών των θυμάτων.

Και ενώ η Ιταλία δικαίωνε τους κατοίκους του Διστόμου, στην Ελλάδα, Γερμανοί πολίτες, συγκεντρώθηκαν στη γερμανική πρεσβεία στο Κολωνάκι ζητώντας την καταβολή των γερμανικών αποζημιώσεων στην Ελλάδα.

Απόψεις: "Η "πράσινη ανάπτυξη" είναι ένας από τους λόγους χρεωκοπίας της Ελλάδας"

http://www.epirus-ellas.gr/2011/06/blog-post_9746.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Epirus-ellas+%28Epirus-Ellas.+%CE%9D%CE%AD%CE%B1+%CE%B1%CF%80%CF%8C+%CF%84%CE%B7%CE%BD+%CE%89%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%BF.+%CE%86%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%BF%CF%82+%CE%93%CE%AE.%29
Σχόλιο αναγνώστη.
Γράφει ο East.
Mία μεγαβατώρα από λιγνίτη στοιχίζει στη ΔΕΗ 35-36 ευρώ, ενώ για μία μεγαβατώρα από φωτοβολταϊκά που αγοράζει από τους ιδιώτες πληρώνει 400 ευρώ. Γι' αυτό πολλοί μιλούν για «πάρτι» των ιδιωτών στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. (Δείτε εδώ)

Η ενέργεια είναι η κινητήρια δύναμη της οικονομίας. Πόσο προδότες είναι αυτοί που μας κυβερνούν, όταν βάζουν μια χεωκοπημένη χώρα να ξοδεύει πολλαπλάσια για την ενέργεια; Οι χώρες σκοτώνονται για φθηνή ενέργεια, κάνουν πολέμους, κτλ κτλ, για να έχουν ανταγωνιστική οικονομία. Η "πράσινη ανάπτυξη" είναι ένας από τους λόγους χρεωκοπίας της...
Ελλάδας.

Ο γερο-μεθύστακας Mπουτάρης απαγόρευσε την ομιλία Θεοδωράκη στην Θεσσαλονίκη!!!!!

http://online-pressblog.blogspot.com/2011/06/m_07.html

Μεγάλες αντιδράσεις και αναταράξεις προκαλεί η αδικαιολόγητη και φασιστική ενέργεια του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, να απαγορεύσει την ομιλία του Μίκη Θεοδωράκη, μπροστά από τον Λευκό Πύργο.
Μέχρι στιγμής, δεν έχουν γίνει γνωστές οι "δικαιολογίες" για την απόφαση αυτή του κ. Μπουτάρη, ωστόσο η συγκεκριμένη κίνηση προκάλεσε την οργή των μελών της «Σπίθας» αλλά και του κινήματος των «Αγανακτισμένων».

O ΛΑΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!

http://citypress-gr.blogspot.com/2011/06/o.html

Το άρθρο 1 του Συντάγματος λέγει σαφώς:
"Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και ασκούνται όπως το Σύνταγμα ορίζει".

Συνεπώς η εξουσία βρίσκεται έξω από την Βουλή. Όσοι είναι μέσα στην Βουλή δεν αποτελούν εξουσία αλλά έχουν ορισθεί από τον λαό να τηρούν το Σύνταγμα και να εφαρμόζουν τους νόμους για λογαριασμό του λαού.
Εφόσον παραβιάζουν το Σύνταγμα, ο λαός έχει δικαίωμα και υποχρέωση να τους ξηλώσει από την καρέκλα και να αποκαταστήσει τη νομιμότητα.
Αττό άλλωστε προβλέπει το ίδιο το Σύνταγμα στο ...
Άρθρο 120 §4: "Η τήρηση του παρόντος (του Συντάγματος) επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσον εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία"
Ο λαός συνεπώς καλύπτεται νομικά από κάθε άποψη: Και στο να διαδηλώνει και να διαμαρτύρεται με συγκεντρώσεις στις πλατείες της χώρας αλλά -κυρίως- δικαιούται και υποχρεούται να αντιστέκεται με κάθε μέσον εναντίον όποιου επιχειρεί να καταλύσει το Σύνταγμα! Όταν δε, οι εκλεγμένοι από το λαό βουλευτές, έχουν ήδη παραβιάσει το Σύνταγμα υπογράφοντας παράνομη δανειακή σύμβαση με την τρόϊκα, στην οποία σήμερα εκχωρούν την δημόσια περιουσία, χωρίς την έγκριση ή εξουσιοδότηση του λαού, τότε ο λαός δικαιούται ή υποχρεούται να ανατρέψει την κυβέρνηση. Κατ' αυτό τον τρόπο προστατεύει την εθνική κυριαρχία της χώρας.
Ο Ηράκλειτος ο οποίος πρέσβευε ότι πρέπει να υπάρχει απόλυτος σεβασμός στους νόμους, πριν από 2500 χρόνια είχε πει: "Μάχεσθαι χρη τον δήμον υπέρ του νόμου, όκωσπερ τείχεος", δηλαδή ο λαός πρέπει να μάχεται υπέρ του νόμου, όπως όταν υπερασπίζεται τα τείχη της πόλης κατά την προσβολή από τους εχθρούς.

http://indobserver.blogspot.com/2011/06/o.html

Γιούνκερ: Έλληνες μου στέλνουν απειλητικές επιστολές! Καλά σου κάνουν, ρε!

http://kostasxan.blogspot.com/2011/06/blog-post_8126.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FvhzE+%28%CE%91%CF%82+%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%AE%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%85%CF%82%21%29

Απειλητικά μηνύματα για τη ζωή του από την Ελλάδα αποκάλυψε ότι δέχεται ο επικεφαλής του Eurogroup Ζαν Κλοντ Γιούνκερ.

Δίπλα του στεκόταν ο Ευρωπαίος επίτροπος Όλι Ρεν, ο οποίος δεν έκανε κανένα σχόλιο.

«Τι να πεις για τους Έλληνες…; Αυτό είναι ένα καλό ερώτημα. Αναρωτιέμαι κι εγώ συχνά, καθώς λαμβάνω πολλές επιστολές από την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και απειλητικές επιστολές κατά της ζωής μου»

αποκάλυψε στη διάρκεια της συνεδρίασης του Ευρωκοινοβουλίου, χθες στο Στρασβούργο.

Όπως τονίζει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η αποκάλυψη αυτή έγινε λίγο μετά τη συνάντηση του Ζαν Κλοντ Γιούνκερ με τον Έλληνα πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου στο Λουξεμβούργο.

Απορίας άξιο είναι, όταν ο κύριος Γιούνκερ και η παρέα του επιτίθενται χωρίς ενδοιασμούς σε μία ολόκληρη χώρα και την τιμωρούν με "ποινή θανάτου" επειδή οι πολιτικοί της ήταν -το λιγότερο- ανίκανοι, να μην δέχεται τέτοιου είδους απειλές.

Τί ήθελε ο κύριος Γιούνκερ; Μήπως προτιμά τις... ερωτικές επιστολές ή μήπως απαιτεί από τους Έλληνες να του στέλνουν ευχαριστήρια ή προσκλητήρια στην κηδεία μιάς χώρας, η οποία δολοφονείται μεθοδικά για να καλυφθούν οι ευρωπαϊκές τράπεζες και οι υπόλοιποι τζογαδόροι και τοκογλύφοι;

Επειδή, όμως, αυτή η δήλωση του κυρίου Γιούνκερ είναι πολύ σοβαρή, καλά θα έκανε να έβγαζε τα ονόματα των Ελλήνων πολιτών που τον απείλησαν. Ειδάλλως, θα θεωρηθεί ως μία ακόμη ενέργεια κατασυκοφάντησης του Ελληνικού λαού και πιθανής δαιμονοποίησής του εν όψει τραγικών εξελίξεων (αποτελεί πάγια τακτική η δαιμονοποίηση εκείνου που πρόκειται να δεχθεί επίθεση). Κι επειδή ο κύριος Γιούνκερ απέφυγε να απαντήσει στους δημοσιογράφους σχετικά με την δήλωσή του αυτή, μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως η ολομέτωπη επίθεση (οικονομική) κατά της πατρίδας μας όχι μόνο αποφασίστηκε, αλλά έχει ήδη αρχίσει να υλοποιείται με τις "προπαρασκευαστικές" δηλώσεις του κυρίου Γιούνκερ.

Η απάντηση των Ελλήνων θα δοθεί λίαν συντόμως και δεν θα απέχει σχεδόν καθόλου από το γνωστό "μολών λαβέ". Ενδέχεται να είναι και μία παράφραση του τύπου "this is parta"... Και ξέρει πολύ καλά ο κύριος Γιούνκερ τι πρόκειται να πάρει και τι ακριβώς πρόκειται να συμβεί αμέσως μετά από αυτή την Ελληνοπρεπή απάντηση. Η βόρεια Αφρική θα μοιάζει με χώρο παραδεισένιων διακοπών σε σχέση με αυτά που θα συμβούν στη νότια-μεσογειακή Ευρώπη και που θα σημάνουν το τέλος της αυτοκρατορίας των ολίγιστων ευρωπαίων ηγετών...

"Μολών λαβέ" κύριε Γιούνκερ. Άντε τώρα που είμαστε και "φτιαγμένοι" από τον πρόθυμο Γιώργο Παπανδρέου. Τώρα που έχουμε όρεξη μεγάλη... Άντε να αρχίσουνε τα γλέντια, γιατί βαρεθήκαμε να καθόμαστε άπραγοι...

Κωνσταντίνος

Οι αμαρτωλές συμβάσεις της Siemens με τον ΟΤΕ

http://greki-gr.blogspot.com/2011/06/siemens.html

Ένα «πάρτι» μίζας και απευθείας αναθέσεων ξεκίνησε από το 1994 και διήρκεσε μέχρι το 2004, ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και τη SiemensΕλλάδος, διάστημα κατά το οποίο έγιναν και οι «μεγάλες δουλειές». Η πώληση ψηφιακών παροχών στον ΟΤΕ, στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του δικτύου του ήταν ένα από τα «σκοτεινά» σημεία στις συναλλαγές των δύο πλευρών –το άλλο είναι το γνωστό C4I- με τη Siemens του Μιχάλη Χριστοφοράκου (ανέλαβε επικεφαλής το 1996) να πετυχαίνει τη μεγάλη προγραμματική σύμβαση του ΟΤΕ το 1997, γνωστή ως «σύμβαση 8002» με τη συμμετοχή της Ιντρακόμ του Σωκράτη Κόκκαλη και φυσικά της κυβέρνησης Σημίτη.

Το Newpost.gr ξετυλίγει το κουβάρι με τις αμαρτωλές συμβάσεις της Siemens με τον ΟΤΕ και ....
ιδιαίτερα της περίφημης σύμβασης με τον κωδικό 8002.

Αφετηρία των προμηθειών και των συμβάσεων

Στις 24 Μαρτίου του 1994, η κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου αναθέτει απευθείας σε Siemens και Intracom την προμήθεια 951.600 ψηφιακών παροχών. Υπουργός Οικονομικών είναι ο Αλέκος Παπαδόπουλος, αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας ο Γιάννος Παπαντωνίου και υπουργός Μεταφορών ο Ιωάννης Χαραλάμπους.

Στις 12 Μαρτίου του 1996, η κυβέρνηση Σημίτη αναθέτει με τη σειρά της την προμήθεια από Siemens και Intracom άλλων 270.000 ψηφιακών παροχών. Υπουργός Οικονομίας είναι ο Γιάννος Παπαντωνίου, Οικονομικών ο Αλέκος Παπαδόπουλος, Μεταφορών και Επικοινωνιών ο Χάρης Καστανίδης.

Τον Γενάρη του 1997, ο Γιάννος Παπαντωνίου ως υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών και ο Χάρης Καστανίδης ως υπουργός Μεταφορών εγκρίνουν την προμήθεια ακόμα 338.000 ψηφιακών παροχών.

Η μεγάλη προγραμματική σύμβαση του ΟΤΕ το 1997

Τα στελέχη της Siemens που καταθέτουν δηλώνουν με σαφήνεια ότι οι πιο παχυλές μίζες έπεσαν για την προγραμματική συμφωνία του ΟΤΕ του 1997 της οποίας όμως το μεγαλύτερο κομμάτι το είχε η Ιντρακόμ.

Η Ελευθεροτυπία έγραψε στις 7/6/08 ότι «περίοπτη θέση στις άνομες πληρωμές της Siemens κατέχει ησύμβαση 8002 με τον ΟΤΕ (1998-2002). Η προγραμματική συμφωνία αρχικά ανακοινώθηκε για υλικά ύψους 158 δισ. δρχ. για τη Siemens και για την Intracom 222,7 δισ. δρχ. Σύντομα, οι μεγάλες απευθείας αναθέσεις ξεχείλωσαν, με αποτέλεσμα η 8002 της Siemens να φτάσει τα 885 εκατ. ευρώ και η 8004 της Intracom τα 1,2 δισ. ευρώ». Σε άλλο σημείο του άρθρου διαβάζουμε ότι: «Για την 8002 οι καταθέσεις είναι οριακές και από την πλευρά του ΟΤΕ η παράδοση στοιχείων επιλεκτική, ενώ είναι εμφανής η προσπάθεια να στηθεί κατηγορία για την προγραμματική και όσους την ανέθεσαν και όχι για όσους μέχρι σήμερα την εκτελούν, υπέρ του προμηθευτή. Οι ύποπτοι που κλήθηκαν από τον εισαγγελέα φτάνουν τους 38, στην πλειονότητά τους από τη Siemens, από «δορυφόρους» στελεχών της για τη διαχείριση του μαύρου χρήματος, ενώ πέντε προέρχονται από τον ΟΤΕ, με πλέον επιβαρημένο τον Γ. Σκαρπέλη».

Στις 9 Δεκεμβρίου 1997, η κυβέρνηση Σημίτη με υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών τον Γιάννο Παπαντωνίου και Μεταφορών τον Αναστάσιο Μαντέλη συνάπτει προγραμματικές συμφωνίες μεταξύ άλλων για την προμήθεια τριών εκατομμυρίων ψηφιακών παροχών συνολικού ύψους 370 δισ. δρχ.

Οι συμβάσεις αυτές θα επεκταθούν κατά 100 δισ. δρχ. από την ίδια κυβέρνηση μετά τις εκλογές του 2000 με «τσάρο» τον Γιάννο Παπαντωνίου και υπουργό Μεταφορών τον Χρίστο Βερελή. O κ. Βερελής, όμως, δεν προέβη σε καμία επέκταση των συμβάσεων. Γιατί, το ελληνικό Δημόσιο είχε την εποπτεία του ΟΤΕ, μέχρι τον Αύγουστο του 2001, οπότε έγινε η πώληση του 50% της εταιρείας. Συνεπώς, ο κ. Βερελής δεν είχε την εποπτεία του Οργανισμού εκείνη την περίοδο, προκειμένου να επεκτείνει συμβάσεις.

Τι κρύβεται πίσω από τη σύμβαση «8002»

Χρειάζεται αν διαβάσει κανείς πολύ καλά όλα τα δημοσιεύματα για να αντιληφθεί ότι ο κωδικός «8002» αναφέρεται στη μεγάλη Σύμβαση του 1997 με ΟΤΕ-Ιntracom-Siemens, για την προμήθεια ψηφιακών παροχών με συμβατικό αντικείμενο για την Ιντρακόμ 222.7 δις δρχ (με το 58,4% του έργου) και 158.3 δισ δρχ για τη Siemens (με το 41.6% του έργου) και το οποίο μαζί με τις επεκτάσεις έως το 2002 έφθασε 565 δισ δρχ συνολικά και για τις δύο εταιρείες.

Τα «Νέα» έγραψαν στις 21/4/09 ότι «ενδεικτικά από τα μέχρι τώρα στοιχεία προκύπτει ότι μόνο σε ότι αφορά τη Siemens και μόνο σε ότι αφορά τη Σύμβαση 8002, ο ΟΤΕ έχει ζημιωθεί 57.404.918,79 ευρώ.»

Η Καθημερινή ανέφερε στις 27/9/08 ότι «οι πρώτοι υπάλληλοι του ΟΤΕ ήταν στην ουσία υπάλληλοι της ΕΤΕ που είχε ιδρύσει το 1930 η Siemens στην Ελλάδα. Η εταιρεία μεταβιβάστηκε στο Ελληνικό Δημόσιο το 1949, δημιουργώντας το νέο μονοπωλιακό τηλεπικοινωνιακό οργανισμό της χώρας. Το μονοπώλιο της γερμανικής εταιρείας στον ΟΤΕ διεμβολίστηκε μόνο στη δεκαετία του ’80 από την Ιντρακόμ. Η Siemens στη δεκαετία του ’90 κατάφερε να διεκδικήσει μόλις το 30% του προγράμματος εκσυγχρονισμού του ΟΤΕ, με την Ιντρακόμ να αναλαμβάνει το 50%».

Η ίδια εφημερίδα έγραψε στις 13/7/08 ότι «οι ψηφιακές συνδέσεις βρέθηκαν τον Ιανουάριο του 1992 στο στόχαστρο του τότε 7ου τακτικού ανακριτή, Νεκτάριου Βαζαίου, ο οποίος άσκησε ποινική δίωξη σε 4 στελέχη της διοίκησης του ΟΤΕ (Τάσο Μαντέλη, Πρόεδρος του ΟΤΕ 1985-88, Τόμπρα, Τάσος Μήνης, Κιουλάφας). Βέβαια, απαλλάχθηκαν μαζί με τον Κόκκαλη (ο οποίος ήταν στα μέσα του 1990 κατηγορούμενος μαζί με τον Ηλία Γεωργίου, διευθυντικό στέλεχος της Ελληνικής Siemens, για παράνομη ανάθεση ψηφιακών παροχών από τον ΟΤΕ, σε υπόθεση που κεντρικό θέμα σημείο της ήταν οι καταγγελίες περί οικονομικής υποστήριξης του ΠΑΣΟΚ με το 2% της αξίας των Συμβάσεων της Ιντρακόμ με τον ΟΤΕ), με το βούλευμα 597 του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών στις 10 Οκτωβρίου 1993.

Στις 27 Ιουνίου 1995, ύστερα από μήνυση που κατέθεσε ο πρώην Υπουργός Ανδρέας Ανδριανόπουλος, ο τότε εισαγγελέας Εφετών, Ζορμπάς, έκρινε παράνομη την προμήθεια των ψηφιακών. Πριν τελειώσει ο Ιούνιος, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών, αφαιρεί την υπόθεση από τον Ζορμπά και αναθέτει την υπόθεση στον συνάδελφό του Καράμπελα. Με βάση και το πόρισμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ο Καράμπελας ασκεί ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου για 3 κακουργήματα και 3 πλημμελήματα. Μεταξύ των κατηγορουμένων ο Κόκκαλης και ο Γεωργίου.

Στις 10 Δεκεμβρίου 1997, την ίδια περίοδο που υπογράφονταν οι προγραμματικές Συμβάσεις, οΚαράμπελας προτείνει να απαλλαγούν όλοι οι κατηγορούμενοι. Στις 27 Μαρτίου 1998 το Συμβούλιο Εφετών Αθηνών με το βούλευμα 685, επικυρώνει την πρόταση του Καράμπελα, ο οποίος είχε κρίνει ότι όχι μόνο δεν ζημιώθηκε, αλλά αντιθέτως ωφελήθηκε το Δημόσιο από την Σύμβαση του ΟΤΕ με την Siemens και Ιντρακόμ».

Σημίτης-Καστανίδης-Μαντέλης

Η Σύμβαση 8002 του 1997, στην ουσία έχει υπογραφεί μόνο από τον τότε Πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη, καθώς ο ίδιος παράκαμψε τον τότε Υπουργό του Χάρη Καστανίδη.

«Η Ελλάδα, ως μέλος της ΕΕ, έχει λάβει προθεσμία να αναθέτει προγραμματικές συμφωνίες έως και τις 31 Δεκεμβρίου του 1997. Από την 1/1/1998 γίνονται υποχρεωτικοί οι διεθνείς διαγωνισμοί. Υπουργός Μεταφορών ήδη από τον Ιανουάριο του 1996 ήταν ο Χ. Καστανίδης. Ο Καστανίδης είχε προτείνει την ίδρυση ανεξάρτητης αρχής με έργο την αξιολόγηση των έργων, το «Συμβούλιο Ελέγχου Προμηθειών και Έργων του Δημοσίου» που μπήκε στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ για τις εκλογές του Σεπτέμβρη του 1996. Μετά τη νίκη του ΠΑΣΟΚ, τον Απρίλιο του 1997 και ενώ ο εισηγητής της ιδέας, Καστανίδης, βρισκόταν εκτός Ελλάδος, έγινε έκτακτη σύγκλιση του Υπουργικού Συμβουλίου, όπου αποφασίστηκε ότι οι υπάρχουσες δικλείδες διαφάνειας του Δημοσίου για τις αναθέσεις είναι αρκετές και η ανεξάρτητη αρχή έμεινε στα χαρτιά.

Τον Αύγουστο του 1997, ο Καστανίδης παραιτείται αναφέροντας, μεταξύ άλλων, στην επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό, ότι «ορισμένοι εκλαμβάνουν την παρουσία μου στο Υπουργείο Μεταφορών ως εμπόδιο στην ελεύθερη άσκηση των παιγνίων τους».

Τη θέση αναλαμβάνει ο Τάσος Μαντέλης, ο οποίος υπογράφει τον Δεκέμβριο του 1997, λίγο πριν λήξει η διορία από την ΕΕ, την ανάθεση έργων ύψους 222.7 δισ. δρχ στην Ιντρακόμ και 150 δισ δρχ στη Siemens. Ο Μαντέλης ήταν ο μόνος υπουργός Μεταφορών μετά από πολλά χρόνια, ο οποίος κατάφερε να κρατήσει τη θέση του μέχρι και τη λήξη της κυβερνητικής θητείας του τον Απρίλιο του 2000. μέχρι το 2002, τελευταίο έτος υλοποίησης των προγραμματικών συμφωνιών, με τις επεκτάσεις που έγιναν στα ενδιάμεσα έτη, το συνολικό κόστος είχε αγγίξει τα 565 δισ. δρχ.

Πρόσφατα ο Μαντέλης είχε δηλώσει ότι ο ίδιος δε φέρει καμία ευθύνη για την υπογραφή των προγραμματικών συμφωνιών. Υπεύθυνοι είναι, βάση των λεγομένων του, οι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΟΤΕ, οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο, τη διαπραγμάτευση της Σύμβασης καθώς επίσης και την επιλογή του προμηθευτή. Ο ίδιος, αναφέρει, απλά υπέγραψε μια Σύμβαση την οποία του είχαν εισηγηθεί».
Από newpost

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011

Παρέδωσε υπόδουλη τη χώρα! - του Γ. Δελαστίκ

http://www.prin.gr/2011/06/3.html
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΛΑΣΤΙΚ

Αντί να λέμε Εφιάλτης, Τσολάκογλου ή Κουίσλινγκ από εδώ και πέρα στην Ελλάδα θα λέμε ...Παπανδρέου! Αυτό το όνομα θα συμβολίζει πια στη λαϊκή συνείδηση την εσχάτη εθνική προδοσία μετά την αδίστακτη παράδοση της χώρας στους γκαουλάιτερ - τους κατοχικούς διοικητές της ΕΕ, από τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου με το νέο Μνημόνιο που υπέγραψε. Το πιο αδίστακτο πολιτικό κάθαρμα του κεφαλαίου που κυβέρνησε ποτέ αυτόν τον τόπο πέτυχε απολύτως όλους τους πολιτικούς του στόχους. Ξαναγυρίζει τους εργαζόμενους και τη χώρα στα τέλη του 19ου αιώνα, καταλύοντας κάθε εργασιακό δικαίωμα.


Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η νέα Κατοχή, όπως και η ναζιστική του 1943-1944, θα φέρει μεγάλες ανακατατάξεις και στους κόλπους του κεφαλαίου. Οι νέοι «μαυραγορίτες» της ελληνικής αστικής τάξης, τα πιο αδίστακτα δηλαδή στοιχεία του κεφαλαίου που θα συνεργαστούν καλύτερα με τους κατακτητές της ΕΕ και θα εκμεταλλευθούν πιο αποτελεσματικά το θεσμικό πλαίσιο της αντεργατικής ασυδοσίας που τους προσφέρει ο Παπανδρέου, θα κυριαρχήσουν. Εννοείται ότι αυτοί οι νέοι (ή μεταλλαγμένοι παλιοί) κυρίαρχοι κύκλοι του ελληνικού κεφαλαίου θα αποθεώσουν τον Γιώργο Παπανδρέου και θα τον αναδείξουν σε κορυφαία πολιτική τους προσωπικότητα, θα τον αναδείξουν σε... «Ελευθέριο Βενιζέλο του 21ου αιώνα»! Η τραγωδία των εργαζομένων της χώρας μας έγκειται στο ότι δεν χρειάζεται να αφεθεί ο Παπανδρέου να ολοκληρώσει το έργο του. Και μόνο η υπογραφή του νέου, ολέθριου Μνημονίου αρκεί. Αν το άθλιο ΠΑΣΟΚ περάσει τη συμφωνία από τη Βουλή και την επομένη μέρα ανατραπεί η κυβέρνησή του και πάμε σε εκλογές όπου το ΠΑΣΟΚ θα σαρωθεί, η τεράστια ζημιά θα έχει ήδη γίνει.

Μόνο μια επαναστατική κυβέρνηση θα τολμούσε να ακυρώσει πλήρως το νέο Μνημόνιο. Αντιθέτως, μια κυβέρνηση της Δεξιάς θα το κρατήσει ως βάση με το υποκριτικό επιχείρημα ότι δήθεν «σέβεται τις συμφωνίες του κράτους», θα κάνει ελάχιστες βελτιώσεις δημαγωγικού χαρακτήρα και θα συνεχίσει ακόμη πιο επιθετικά την ίδια αντιλαϊκή πολιτική, σφυρηλατώντας αυτή τις πολιτικές συμμαχίες της ως εκφραστής του κανιβαλικού καπιταλισμού του Μνημονίου, ξένου και ντόπιου. Μακάρι η συνέχεια των εξελίξεων να μας διαψεύσει παταγωδώς, αλλά μέχρι στιγμής η Αριστερά σε όλες τις συνιστώσες της έχει αποδειχθεί ανίκανη να δημιουργήσει και να εκφράσει ένα ρωμαλέο αντικαπιταλιστικό κίνημα ικανό να επηρεάσει τις εξελίξεις – πόσω μάλλον να καταλάβει την εξουσία. Κινδυνεύουμε η μεγαλύτερη παγκόσμια κρίση του καπιταλισμού εδώ κι έναν αιώνα και η βιαιότερη πτώση του βιοτικού επιπέδου του λαού που έχει σημειωθεί ποτέ στην Ελλάδα και στην Ευρώπη να αποκρυσταλλωθεί απλώς στην οριακή αύξηση των εκλογικών ποσοστών κάποιων κομμάτων της Αριστεράς στη χώρα μας. Στην Πορτογαλία μάλιστα κατά τις σημερινές πρόωρες βουλευτικές εκλογές που προκλήθηκαν λόγω Μνημονίου ενδέχεται να μη συμβεί ίσως ούτε καν αυτό. Θα δούμε...

Το αισιόδοξο σημάδι είναι οι δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι –εκατοντάδες χιλιάδες συνολικά– που συρρέουν εδώ και δέκα μέρες καθημερινά στο Σύνταγμα για να διαμαρτυρηθούν εναντίον του Μνημονίου ΠΑΣΟΚ - ΕΕ - ΔΝΤ. Σηματοδοτεί την επιθυμία και άλλων τμημάτων του λαού που συνήθως δεν συμμετέχουν σε διαδηλώσεις και πορείες να εκφράσουν και αυτοί την οργή τους εναντίον της πολιτικής Παπανδρέου. Τα αυξανόμενα περιστατικά γιουχαΐσματος, αποδοκιμασίας ή γιαουρτώματος υπουργών και βουλευτών σηματοδοτούν την κρίση που υφίσταται πλέον ανάμεσα σε τμήματα του πληθυσμού και του πολιτικού συστήματος συνολικά, καθιστώντας προφανές ότι κάποιο κομμάτι του λαού δεν αρκείται πια να περιμένει πότε θα έρθουν οι εκλογές για να καταδικάσει την αχρεία κυβέρνηση Παπανδρέου με την ψήφο του και μόνο.

Η προσπάθεια των κυβερνητικών γκεμπελίσκων να δημιουργήσουν στους οπαδούς τους ρεύμα εναντίον της Αριστεράς κατηγορώντας ως διοργανωτή των εκδηλώσεων αποδοκιμασίας του ΣΥΡΙΖΑ ή ακόμη και το ΚΚΕ (!) είναι καταδικασμένη σε αποτυχία, αλλά αποκαλύπτει το ποιόν της «πολιτικής συμμορίας» του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος. Οι ισχυρισμοί αυτοί καταρρέουν από τα ίδια τα γεγονότα, τα οποία αποκαλύπτουν πόσο απομονωμένη είναι η πιο μισητή κυβέρνηση της μεταπολίτευσης. Ας δεχτούμε λοιπόν χάριν συζητήσεως ότι όντως στο ΣΥΡΙΖΑ ανήκε ο πυρήνας των 50-60 ατόμων που αποδοκίμασαν στην Αργυρούπολη τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γ. Πεταλωτή πριν χωθεί στο ΚΑΠΗ και οχυρωθεί χρησιμοποιώντας ως ανθρώπινες ασπίδες τους γέρους που τον άκουγαν. Τι σημαίνει το γεγονός ότι μόλις έγιναν γνωστά τα επεισόδια, μαζεύτηκαν αστραπιαία έξω από τα ΚΑΠΗ και τον γιουχάιζαν πάνω από... 1.000 (!) άτομα; Ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ασύλληπτη οργανωτική ικανότητα και απίστευτη πολιτική επιρροή στην Αργυρούπολη ή ότι το μίσος εναντίον της κυβέρνησης των πολιτικών δοσίλογων της κυβέρνησης Παπανδρέου είναι παλλαϊκό και ο κόσμος θέλει να τους μουτζώσει και να τους γιουχάρει όπου τους βρει;

Το ζήτημα πάντως είναι ότι κάθε μέρα που παραμένει στην εξουσία αυτή η κυβέρνηση διαπράττει και ένα ειδεχθές έγκλημα εναντίον των εργαζομένων, της νεολαίας, των συνταξιούχων, της τεράστιας πλειοψηφίας του λαού μας.

ΒΟΜΒΑ ΜΕ ΑΟΖ - ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΕ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΗΠΑ!


http://aioniaellinikipisti.blogspot.com/2011/06/blog-post_06.html


Ένα ολόκληρο γεωστρατηγικό-οικονομικό παίγνιο στο οποίο είναι σαφές ότι οι ΗΠΑ έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο – θετικό αυτή την φορά για την Ελλάδα – κρύβεται πίσω από το νέο νομοσχέδιο που προβλέπει την σύσταση του κρατικού φορέα υδρογονανθράκων και την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τις έρευνες πετρελαίου και φυσικού αερίου, με το οποία θεσμοθετείται πλέον επίσημα η έννοια της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης!

Όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές του defencenet.gr, ενώ η κυβέρνηση, τόσο δια του πρωθυπουργού, Γ.Παπανδρέου, όσο και του υπουργείου Εξωτερικών μεταθέτουν αόριστα στο μέλλον την οριοθέτηση Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ), στο νομοσχέδιο που πρόκειται να αντικαταστήσει (όταν ως νόμος ψηφιστεί από την Βουλή) το νόμο 2289/1995, η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη είναι μία πραγματικότητα!

Μάλιστα η ισχύς της αναφέρεται σαφώς σε συγκεκριμένα άρθρα και αντικαθιστά την αναφερόμενη στο σημερινό νόμο «θαλάσσια οικονομική ζώνη» μια αόριστη έννοια.

Ολόκληρο το καθεστώς αδειοδότησης του νέου νόμου θα βασίζεται στην έννοια του καθορισμού της ΑΟΖ, η οποία πλέον για πρώτη φορά θα αποκτήσει τα χαρακτηριστικά νόμου για το ελληνικό κράτος. Εδώ βέβαια υπάρχει μια σειρά ερωτηματικών, όπως ποια είναι τα όρια της ελληνικής ΑΟΖ μέσα στα οποία θα δίνονται οι άδειες για την έρευνα και αξιοποίηση των κοιτασμάτων.

Φαίνεται ότι στο σημείο αυτό θα παιχθεί το παιχνίδι, αφού βάσει των όσων διεθνώς ισχύουν η ελληνική ΑΟΖ με την ύπαρξη της Μεγίστης συναντά την ΑΟΖ της Κύπρου. Γι’αυτό δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, πλην των αντιρρήσεων βεβαίως της Άγκυρας.

Στη νέα ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟ 2011-2012 που κυκλοφορεί την ερχόμενη εβδομάδα σε όλη την Ελλάδα θα βρείτε μια σπάνια ανάλυση-έρευνα για τον αγώνα κυριαρχίας Ελλάδος και Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο με έπαθλο ακριβώς αυτά τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.

Αλλά εδώ υπάρχουν κάποιοι παράμετροι που όσο περνάει ο καιρός γίνονται πιο ευδιάκριτοι: Απόλυτα έγκυρες πηγές αναφέρουν στο defencenet.gr, ότι καθοριστικό ρόλο στην κατάρτιση του νομοσχεδίου, ας πούμε έδωσαν το know-how, έπαιξαν στελέχη αμερικανικών εταιρειών του είδους που επέμειναν να υπάρχει ο όρος Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη προκειμένου να υπάρχει η νομιμοποίηση εκείνη που θα επιτρέψει στις αμερικανικές εταιρείες να προχωρήσουν στην απρόσκοπτη έρευνα και εν συνεχεία στον εντοπισμό των κοιτασμάτων.

Τυπική διαδικασία, ήδη γνωρίζουν που ακριβώς υπάρχουν και με προσέγγιση 70% την ποσότητα που περιέχουν τα κοιτάσματα αυτά. Ουσιαστικά τα επόμενα δύο χρόνια θα δούμε στην Ανατολική Μεσόγειο εντός της ελληνικής ΑΟΖ αυτό που βλέπουμε τώρα με την κυπριακή: Αμερικανικές εταιρείες να παίρνουν άδειες ερευνών και εκμετάλλευσης, να εντοπίζουν κοιτάσματα φυσικού αερίου ή και πετρελαίου, την Άγκυρα να απειλεί με πόλεμο, όπως απειλεί και την Κύπρο και να «βρίσκεται απέναντι από τις ΗΠΑ» για άλλη μια φορά τα τελευταία χρόνια μετά το 2003.

Μπορεί το θέμα της εισαγωγής του όρου της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης να είναι το πλέον σημαντικό από πολιτικής άποψης, αλλά «ο διάβολος κρύβεται στα ψιλά γράμματα».

Έτσι στο νέο νόμο:

Οι θαλάσσιες εκτάσεις που θα παραχωρηθούν ισοδυναμούν με το 1/6 περίπου της έκτασης της Ελλάδας και φτάνουν σε πρώτη φάση τα 20.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα (αντί 1.500 τ.χλμ.), ενώ οι χερσαίες διπλασιάζονται από τα 750 τ.χλμ. στα 1.500 τ.χλμ (στο 1,1% της χερσαίας έκτασης της Ελλάδας! Τα όρια αυτά δεν ισχύουν για την περίπτωση εκτέλεσης σεισμικών ή άλλων γεωφυσικών και γεωλογικών μεθόδων ερευνών μη αποκλειστικής χρήσης που είναι πολύ μεγαλύτερα.

Αυξάνεται επίσης κατά ένα χρόνο η περίοδος των ερευνών, που θα φτάνει πλέον μέχρι τα 7 χρόνια για τις έρευνες σε χερσαίες περιοχές και τα 8 χρόνια στις θαλάσσιες. Η άδεια αναζήτησης έχει ισχύ έως 18 μήνες, αλλά μπορεί να επεκταθεί. Στο στάδιο της εκμετάλλευσης, που ορίζεται σε 25 έτη, προβλέπεται η δυνατότητα παράτασης έως και δύο πενταετίες ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των εναπομεινάντων αποθεμάτων υδρογονανθράκων. Δηλαδή μέχρι 35 χρόνια οι ξένες εταιρείες θα έχουν το δικαίωμα να αντλούν τα ελληνικά αποθέματα φυσικού αερίου και πετρελαίου! Η φορολογική επιβάρυνση επί των καθαρών κερδών για τον ανάδοχο που θα επιλεγεί μειώνεται στο μισό (στο 20% από 40%), ενώ προβλέπεται και φόρος 5%, ο οποίος θα καταβάλλεται υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκηση.

Θα ισχύσει το σύστημα της «ανοιχτής πόρτας» (open door). Οι περιοχές που εντάσσονται στο σύστημα «ανοιχτής πόρτας» είναι διαθέσιμες σε μόνιμη βάση και μπορούν, ανά πάσα στιγμή, να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης και χορήγησης άδειας για έρευνα και εκμετάλλευση.

Υιοθετείται για πρώτη φορά η μέθοδος των «σεισμικών ερευνών μη αποκλειστικών δεδομένων» (non-exclusive seismic surveys). Εταιρείες ερευνών αναλαμβάνουν να κάνουν έρευνες σε συγκεκριμένες περιοχές, ενώ τα δεδομένα που προκύπτουν πωλούνται ως πακέτα πληροφοριών. Το Δημόσιο συμμετέχει στα κέρδη από τα έσοδα διανομής των ερευνητικών δεδομένων από τον αδειούχο. Εδώ υπάρχει ζήτημα: Ποιος θα ελέγξει την διακίνηση αυτών των πληροφοριών;

Την αρμοδιότητα για την παραχώρηση των δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης για λογαριασμό του Δημοσίου έχει ο νέος φορέας Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων-ΕΔΕΥ. Στο νέο φορέα περιέρχονται όλα τα νέα αλλά και τα παλαιά αρχεία και τα στοιχεία που αποκτήθηκαν στο παρελθόν για λογαριασμό του Δημοσίου. Τα στοιχεία αυτά είναι εμπιστευτικά και επιτρέπεται η δημοσιοποίησή τους σε ειδικές περιπτώσεις.

Ο νέος φορέας (ΕΔΕΥ Α.Ε.) «παραχωρεί για λογαριασμό του Δημοσίου το δικαίωμα έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων είτε έπειτα από διακήρυξη είτε έπειτα από αίτηση ενδιαφερομένου για περιοχή η οποία δεν περιλαμβάνεται στη διακήρυξη, είτε με ανοιχτή πρόσκληση (open door) για εκδήλωση ενδιαφέροντος, όταν η περιοχή για την οποία ζητείται η παραχώρηση είναι διαθέσιμη σε μόνιμη βάση.

Greek National Pride

Και ξαφνικά: Στρατιωτική άσκηση εσωτερικής καταστολής με ΗΠΑ!!!

http://listonplace.blogspot.com/2011/06/blog-post_5635.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3

A+blogspot%2FfXXB+%28Listonplace%29

Image


Ξαφνική άσκηση καταστολής ταραχών σε κατοικημένες περιοχές ελληνικών και αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων ξεκινά από αύριο και ολοκληρώνεται στις 9 Ιουνίου στο Δροσάτο του Κιλκίς .


Τυπικά σκοπός της εκπαίδευσης είναι η εξοικείωση των τμημάτων με απαιτήσεις που συνδέονται με στρατιωτικές αποστολές στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα με τη συμμετοχή στις επιχειρήσεις υποστήριξης ειρήνης και παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας.


Πηγές του υπουργείου αναφέρουν "Οι αμερικανοί επέμειναν ότι πρέπει να είναι έτοιμες στρατιωτικές δυνάμεις για να αναλάβουν αποστολές εσωτερικής ασφάλειας.


Όχι για την Ελλάδα, διεθνώς. Έτσι μας είπαν".


Η δικαιολογία ότι είναι για την KFOR, δηλαδή για το Κόσοβο, απλά δεν αντέχει σε κριτική γιατί απλά στο Κόσοβο η κατάσταση έχει εκτονωθεί και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί ξαφνικές ασκήσεις.
Είναι ιδιαίτερα μεγάλη η σύμπτωση της διοργνάνωσης μιας τέτοιας άσκησης την ώρα που που ξένοι προβλέπουν ταραχές και όπως έχει αποκαλύψει το defencenet.gr, υπάρχει το απαιραίτητο θεσμικό πλαίσιο για την συμμετοχή των Ενόπλων Δυνάμεων σε τέτοιου είδους αποστολές. Τις οποίες έτσι ή αλλιώς έχουν εκτελέσει κατά την διάρκεια των Ολιμπιακών Αγώνων.
Σύμφωνα με καταρτισθέν σχετικό επιτελικό σχέδιο με τη συνεργασία εμπειρογνωμόνων ξένων χωρών, το οποίο έλαβε την έγκριση επίσημης κυβερνητικής σύσκεψης, η ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 δεν είναι στενά Αστυνομικό πρόβλημα μόνο.
Απαιτούνται ενιαίες και συγκλίνουσες δράσεις όλων των τομέων του ευρύτερου κρατικού μηχανισμού, συμπεριλαμβανομένων και των Ε.Δ. της χώρας. Αυτό άλλωστε επιβάλλει η έκταση και το εγκατεσπαρμένο των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων και στόχων (ολόκληρη η Αττική και οι πόλεις Θεσσαλονίκη και Βόλος, Πάτρα και Ηράκλειο Κρήτης), για την αποτελεσματική ασφάλεια των οποίων μόνη η ΕΛ.ΑΣ κρίνεται ανεπαρκής.
Στα πλαίσια της Νέας Στρατηγικής Αναθεώρησης, στην αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων έχει συμπεριληφθεί και η αντιμετώπιση των ασύμμετρων απειλών, αλλά μέσα σε όρια και κανόνες.
Έτσι, με γνώμονα το νέο ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων στο πλαίσιο του νέου σφαιρικού Δόγματος Ασφαλείας, αναφορικά με τη συμμετοχή και την συμβολή αυτών στην κάλυψη των αναγκών Ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων 2004, ομόφωνα είχαν αποφασιστεί τα εξής: Το υπουργείο Εθνικής Αμύνης να διαθέσει ειδικές δυνάμεις, οι οποίες, ανέλαβαν τη φύλαξη σημαντικών υποδομών και εγκαταστάσεων και την Αστυνόμευση χώρων.
Οι ειδικές αυτές δυνάμεις λειτούργησαν μεν συμπληρωματικά προς τις αστυνομικές δυνάμεις, αλλά η συμμετοχή τους ήταν κρίσιμη.
Η παρουσία των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας σε αποστολές εσωτερικής αστυνόμευσης προβλέπεται ήδη και νομικά κατά βάση από το άρθρο 5 του Ν.2833/2000 και το Π.Δ. 63/2001, με έγκαιρο προσδιορισμό του έργου τους, είτε ως αυτοτελώς ενεργουσών (ανάθεση διακριτών – αυτοτελών αποστολών), είτε με ανάθεση αποστολών, οι οποίες επιβάλλουν διάθεση προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και συγκεκριμένων μέσω υπό πλήρη Διοίκηση των Αρχών των Σωμάτων Ασφαλείας (απαιτείται νομοθετική ρύθμιση περαιτέρω).


Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Το τέλος παιχνιδιού στην παγκόσμια «φούσκα»

http://www.banksnews.gr/portal/home-page/124-top-story/2810--lr

Το κακόγουστο θέατρο με την εκταμίευση της πέμπτης δόσης του δανείου προς την Ελλάδα τελείωσε χθες και απομένουν μόνο οι επίσημες ανακοινώσεις, όχι μόνο για αυτή τη δόση, αλλά και για το νέο «πακέτο», που θα αποτρέψει τη χρεοκοπία της χώρας για άλλα δύο χρόνια τουλάχιστον. Τίποτε από όλα αυτά δεν αποτέλεσε έκπληξη στους τραπεζικούς κύκλους: όλοι γνώριζαν ότι η ευρωζώνη δεν αντέχει τη χρεοκοπία της Ελλάδας και ήταν θέμα χρόνου και εκχωρήσεων εθνικής κυριαρχίας από πλευράς μας (βλ. ιδιωτικοποιήσεις από «ξένα χέρια» κ.α.) για να «ανάψει πράσινο» στα χρηματοδοτικά «πακέτα».

Ακόμη και ένας απλός Έλληνας πολίτης ενστικτωδώς αντιλαμβάνεται ότι ούτε το δεύτερο μνημόνιο έχει περισσότερες πιθανότητες από το πρώτο να οδηγήσει κάποτε την Ελλάδα στον «παράδεισο» των αγορών, όπου θα δανείζεται με τις δικές της δυνάμεις, χωρίς άλλες εκχωρήσεις εθνικής κυριαρχίας. Η Ελλάδα έχει περάσει (οριστικά, άραγε;) στον κύκλο των υπερχρεωμένων χωρών, που θα χάσουν την εθνική τους κυριαρχία και την περιουσία τους, σε μια ατέρμονη προσπάθεια να αποπληρώσουν χρέη που είναι αδύνατο να εξυπηρετηθούν. Ο θάνατος από υπερβολική δόση είναι γνωστός στους χρήστες ναρκωτικών, τώρα αποκτά και τη χρηματοοικονομική του αναφορά: σε λίγα χρόνια θα μιλάμε για θανάτους χωρών από υπερβολικές δόσεις δανείων.

Γιατί, όμως, η θέση της κάθε χώρας σε αυτή την φάση του κύκλου διόγκωσης της παγκόσμιας «φούσκας» χρέους έχει καθοριστική σημασία; Γιατί χώρες όπως η Σουηδία συζητούν πολύ σοβαρά την πλήρη απαλλαγή τους από χρέη, με ολοσχερή εξόφληση των υποχρεώσεών τους στις αγορές (χρέος = 0% του ΑΕΠ!, την ίδια ώρα ακριβώς που άλλες χώρες βουλιάζουν στην υπερχρέωση; Μήπως πλησιάζει το «τέλος παιχνιδιού» στην παγκόσμια «φούσκα» χρεών και γι’ αυτό έχει τόσο μεγάλη σημασία σε ποια θέση τερματίζει κάθε χώρα;

Στους υψηλούς τραπεζικούς κύκλους και σε ελάχιστους υψηλά ιστάμενους πολιτικούς διεθνώς είναι ήδη γνωστό και προδιαγεγραμμένο πού οδηγεί η παγκόσμια «φούσκα» χρέους, που άρχισε να διογκώνεται από τις αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν οι Αμερικανοί αποφάσισαν να εγκαταλείψουν το νομισματικό σύστημα του Μπρέτον Γουντς, για να έχουν την ελευθερία να τυπώνουν δολάρια σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Η «φούσκα» του χρέους που άρχισε από τότε να διογκώνεται ήταν γνωστό στους διαχειριστές του συστήματος ότι σε μερικές δεκαετίες δεν θα μπορούσε να συνεχίσει να μεγαλώνει και θα ήταν υποχρεωτική η μετάβαση στο επόμενο στάδιο: την αντικατάσταση των σημαντικότερων διεθνών νομισμάτων, που θα έχαναν μοιραία την αξία τους από την ανεξέλεγκτη κυκλοφορία νέου χρήματος χωρίς αντίκρισμα, από ένα κοινό νόμισμα!

Το σχέδιο αυτό είχε περιγράψει από το 1988 σε πρωτοσέλιδο άρθρο του ο “Economist”: ήταν το λεγόμενο «σχέδιο Φοίνιξ». «Φοίνιξ» ήταν η κωδική ονομασία του νέου παγκόσμιου νομίσματος, επειδή ακριβώς η γέννησή του από τις στάχτες του παλαιού νομισματικού συστήματος θα θύμιζε την αναγέννηση του αρχαίου Φοίνικα από τις στάχτες του. Το νέο νόμισμα θα γεννιόταν το 2018, σύμφωνα με την «προφητεία» του Economist, από τον «γάμο» του δολαρίου, των ευρωπαϊκών νομισμάτων και του γιεν και, ίσως, ορισμένων φτωχότερων χωρών. «Η παγκόσμια προσφορά φοίνικα (σ.σ.: χρήματος) θα ρυθμιζόταν από μια νέα κεντρική τράπεζα, που θα αποτελούσε πιθανότατα τη μετεξέλιξη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου».

Αυτό που ξεχνούσε το περιοδικό να αναφέρει ήταν η πολιτική παράμετρος αυτού του μεγάλου νομισματικού παιχνιδιού: για να υπάρξει μία παγκόσμια κεντρική τράπεζα, που θα αποτελέσει τη μετεξέλιξη του ΔΝΤ, χρειάζεται και κάποια μορφή παγκόσμιας διακυβέρνησης, που δεν θα έχει σοβαρούς δημοκρατικούς περιορισμούς (η έννοια των παγκόσμιων εκλογών δεν έχει εφευρεθεί ακόμα) και θα αντλεί την ισχύ της από τις χώρες που κυριαρχούν και στη μετοχική σύνθεση του ΔΝΤ, δηλαδή τις προηγμένες βιομηχανικές χώρες της Δύσης, με επικεφαλής τις ΗΠΑ. Από πολιτική άποψη, το «σχέδιο Φοίνιξ» φαίνεται άκρως προβληματικό, τουλάχιστον σε οποιονδήποτε έχει στοιχειώδη δημοκρατική ευαισθησία, γι’ αυτό και το σχετικό άρθρο του “Economist” περιέγραφε εξαντλητικά τις οικονομικές ευκολίες και αρετές ενός παγκόσμιου νομίσματος, χωρίς να μπαίνει στα πολιτικά ζητήματα που σχετίζονται με το νέο νόμισμα.

Αρκετά χρόνια και πολλές οικονομικές κρίσεις αργότερα, και ενώ το έτος 2018 δεν φαίνεται πια τόσο μακρινό, αυτή η «προφητεία» του Economist γίνεται εξαιρετικά επίκαιρη. Τρεις μήνες πριν φυλακισθεί και αποπεμφθεί από το ΔΝΤ, ο Ντομινίκ Στρος Καν περιέγραφε πώς οραματιζόταν την έξοδο από την παγκόσμια οικονομική κρίση με τη δημιουργία ενός παγκόσμιου νομίσματος, που θα είχε τη βάση του στα Ειδικά Τραβηκτικά Δικαιώματα (SpecialDrawing Rights), δηλαδή στο «εικονικό νόμισμα» που χρησιμοποιεί το ΔΝΤ στις συναλλαγές του με τις κυβερνήσεις (σχετικό άρθρο για αυτές τις δηλώσεις μπορείτε να βρείτε εδώ:http://www.telegraph.co.uk/finance/currency/8316834/International-Monetary-Fund-director-Dominique-Strauss-Kahn-calls-for-new-world-currency.html).

Ο Στρος Καν φαίνεται ότι έκανε ένα λάθος, από υπερβάλλουσα φιλοδοξία να πάρει τον τίτλο του «πατέρα του νέου νομίσματος»: όχι μόνο κινήθηκε πρόωρα για να ανακοινώσει στον κόσμο το φιλόδοξο σχέδιο, αλλά έσπευσε να δηλώσει ότι στη νομισματική βάση του νέου συστήματος θα πρέπει να περιληφθούν και τα νομίσματα μεγάλων οικονομικών δυνάμεων του (πρώην) Τρίτου Κόσμου, όπως της Κίνας, η οποία άλλωστε έχει στα «σεντούκια» της αμερικανικά ομόλογα αξίας 2,85 τρισ. δολ. και δεν μπορεί να αγνοηθεί ως βασικός παγκόσμιος νομισματικός «παίκτης». Ο Στρος Καν λέγεται ότι ήταν αποφασισμένος να πιέσει στη Σύνοδο του G8 στην Ντοβίλ, που έγινε την περασμένη εβδομάδα χωρίς την παρουσία του, για την επίσπευση της εφαρμογής του «σχεδίου Φοίνιξ», με συμμετοχή της Κίνας. Αυτό δεν άρεσε καθόλου στην αμερικανική κυβέρνηση (πάσα σχέση αυτής της δυσαρέσκειας με τη δικαστική του περιπέτεια είναι ασφαλώς συμπτωματική).

Γιατί όλα αυτά έχουν σχέση με την Ελλάδα; Πολύ απλά, πριν «μηδενίσει το κοντέρ» στο παγκόσμιο νομισματικό παιχνίδι, θα πρέπει να γίνει ένα μεγάλο «ξεκαθάρισμα», υπό τη μορφή μιας παγκόσμιας κρίσης χρέους, που θα προετοιμάσει το έδαφος για να γίνει πολιτικά δεκτό με ανακούφιση το «σχέδιο Φοίνιξ». Σε αυτό το «ξεκαθάρισμα», σε αυτό τον παγκόσμιο νομισματικό πόλεμο, ο πλανήτης θα χωρισθεί σε νικητές και ηττημένους: νικητές θα είναι όσοι έχουν τα λιγότερα χρέη και την καλύτερη δυνατότητα εξυπηρέτησής τους, αλλά και τα περισσότερα περιουσιακά στοιχεία. Οι ηττημένες χώρες αυτού του πολέμου, αυτές που θα βρεθούν υπερχρεωμένες και χωρίς περιουσία θα καταδικασθούν σε ρόλο παρία στο νέο σύστημα, ή, ορθότερα, σε καθεστώς αιώνιας δουλείας στο χρέος, σε ένα νομισματικό σύστημα που θα ελέγχεται από τους νικητές.

Το μεγάλο «ξεκαθάρισμα» άρχισε στις ΗΠΑ από τράπεζες, πέρασε στην Ευρώπη, με τον «πόλεμο» να μεταφέρεται σε ολόκληρα έθνη του αναπτυγμένου κόσμου και θα συνεχισθεί μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, όπου νικητές και ηττημένοι θα έχουν πια ξεχωρίσει, τόσο σε επίπεδο εθνών, όσο και σε επίπεδο επιχειρηματικών/τραπεζικών οντοτήτων. Γι’ αυτό και η σημερινή περιπέτεια της Ελλάδας έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από όση φαντάζονται οι περισσότεροι: δεν είναι απλώς μια κρίση, που αργά ή γρήγορα θα ξεπερασθεί, με περισσότερες ή λιγότερες θυσίες. Είναι μια «πολεμική περιπέτεια», με οικονομικούς όρους, από την οποία θα κριθεί η τύχη της χώρας στο νέο νομισματικό σύστημα που αναδύεται.


ΙΔΟΥ ΠΩΣ ΕΡΙΞΕ ΕΝΑ ΚΑΝΑΛΙ ΣΤΑ ΒΡΑΧΙΑ Ο ΓΙΑΝΝΙΚΟΣ

http://anergoidimosiografoi.blogspot.com/2011/06/blog-post_7989.html


Οι «Μοντέρνοι Καιροί», το Alter και η... κίνηση των τραπεζικών επιταγών
Πώς τα άυλα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού σταθμού ξεπέρασαν εκείνα του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού

Ο διαφημιστής που κάθεται απέναντί μας θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε. Kάποια στιγμή, δεν θυμάται ακριβώς πότε, το 2007 ή το 2008, όχι ο Κ. Γιαννίκος αλλά ο λογιστής του επισκέφθηκε την εταιρεία που βρίσκεται κάπου στα Βόρεια προάστια και του είπε ότι υπάρχει μια ευκαιρία. Για την ακρίβεια, υπήρχε πολύτιμο πρόγραμμα στο εξωτερικό, που η εταιρεία του κ. Γιαννίκου, oι «Μοντέρνοι Καιροί», είχε βρει για αγορά, αλλά υπήρχε μια λεπτομέρεια: ο σταθμός δεν είχε χρήματα (σ.σ. ο κ. Γιαννίκος, εκτός από μέτοχος των «Μοντέρνων Καιρών», ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Alter).

Το πρόγραμμα θα αγοραζόταν, λοιπόν, από τους «Μοντέρνους Καιρούς», που στη συνέχεια εμφανιζόταν ότι το πουλούσαν στους διαφημιστές και αυτοί στο τέλος το πουλούσαν στον Alter. Η διαφημιστική, για ασφάλεια, έπαιρνε κι έδινε επιταγές (σ. σ. έπαιρνε μια επιταγή των «Μοντέρνων Καιρών» για «εγγύηση» και έδινε μια επιταγή στους «Μοντέρνους Καιρούς» επισφραγίζοντας ένα σχετικό ιδιωτικό συμφωνητικό). Οι εκδόσεις των επιταγών είχαν 3-4 μέρες διαφορά έτσι ώστε ο Alter να μπορεί να δίνει δικές του επιταγές στις διαφημιστικές χάρη στο εξαιρετικά γενναιόδωρο πλαφόν επιταγών που εξασφάλιζε ιδιαίτερα από τη Μarfin και την Τράπεζα Πειραιώς.

Στη συμφωνία «Καιρών» και διαφημιστικών, ο Alter δεν φαινόταν, εμφανιζόταν μόνο σε «δίδυμα» ιδιωτικά συμφωνητικά, που γίνονταν ανάμεσα σε αυτόν και τις διαφημιστικές εταιρείες για την αγορά των ίδιων προγραμμάτων. Ούτε όμως και οι «Μοντέρνοι καιροί» εμφανίζονταν σαν εταιρεία συνδεδεμένη με τον Alter στους ισολογισμούς του, αν και τα διεθνή λογιστικά πρότυπα επιβάλλουν κάτι τέτοιο.

Οι «Μοντέρνοι Καιροί» κατέθεταν τις επιταγές των διαφημιστικών στο πλαφόν τους στις τράπεζες και τις προεξοφλούσαν. Οταν ερχόταν η ώρα να εξοφληθούν οι επιταγές στις τράπεζες, οι «Καιροί» πλήρωναν μετρητά ή με επιταγές στις διαφημιστικές για τα 3/4 της οφειλής και το 1/4 το πλήρωνε ο Alter. Τα 189 εκατ. που φαίνεται σήμερα να χρωστάει το Alter στις διαφημιστικές τα χρωστάει στην πραγματικότητα στις τράπεζες.

Αϋλος σταθμός

Ποια ήταν όμως τα περιουσιακά στοιχεία του σταθμού που του επέτρεπαν να έχει τόσο μεγάλο πλαφόν στις τράπεζες; Στην από 29.04.2011 αίτηση υπαγωγής του σταθμού στο καθεστώς της προστασίας από τους πιστωτές, η εταιρεία, με μετοχικό κεφάλαιο 8 εκατ. ευρώ, εμφανίζει βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις (κατά δήλωσή της) το 2009 449 εκατ. ευρώ. Στα πάγιά της εμφανίζει άυλα περιουσιακά στοιχεία (δικαιώματα σε σειρές, εκπομπές κ. λπ.) με αξία κτήσης 767 εκατ. και αναπόσβεστο υπόλοιπο δικαιωμάτων ως ποσοστό επί των παγίων 350 εκατ. ευρώ (!).

Μία έρευνα της «Κ» στις καταστάσεις άλλων σταθμών έδειξε ότι τα άυλα περιουσιακά στοιχεία του μεγαλύτερου τηλεοπτικού σταθμού της Ευρώπης, του γερμανικού ZDF, είχαν αξία 774 εκατ. ευρώ και αναπόσβεστο υπόλοιπο 473 εκατ., ενώ το αγγλικό «Κανάλι 4», ένας ιδιωτικός σταθμός με μερίδιο αγοράς όσο ο Alter, παρουσιάζει σύνολο συσσωρευμένων παγίων από δικαιώματα ύψους 220 εκατ.

Αλλά και στην Ελλάδα, ο άλλος εισηγμένος σταθμός στο Χ.Α., η ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ Α.Ε., με πολύ μεγαλύτερη παραγωγή ελληνικού προγράμματος, εμφανίζει άυλα περιουσιακά στοιχεία κάτω των 150 εκατ. ευρώ, ενώ ο σταθμός στις λογιστικές του καταστάσεις εξηγεί ποια είναι η διάρκεια «ζωής» κάθε περιουσιακού στοιχείου, θεωρώντας ότι η «ζωή» του κάθε προγράμματος είναι συγκεκριμένη.

Το διεθνές λογιστικό πρότυπο 38 ζητάει από όσους συντάσσουν λογιστικές καταστάσεις να «προσδιορίζουν την ωφέλιμη ζωή του, «δηλαδή τον χρόνο μέσα στον οποίο ένας σταθμός μπορεί να το αξιοποιήσει οικονομικά. Η Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ), μία ανεξάρτητη αρχή που ελέγχει τη δουλειά των ορκωτών ελεγκτών, κάλεσε, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τον ορκωτό ελεγκτή που υπογράφει τις καταστάσεις του Alter και του ζήτησε εξηγήσεις επειδή δεν διατύπωσε «επιφυλάξεις» για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Η ΕΛΤΕ παρέπεμψε τον ορκωτό επειδή, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο Alter είχε κεφαλαιοποιήσει στα άυλα περιουσιακά του δικαιώματα το σύνολο του κόστους λειτουργίας του, πράγμα που απαγορεύεται.

Ευθύνες της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς

Σημαντικές ευθύνες στην εξέλιξη της υπόθεσης του Alter έχει και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, καθώς η εταιρεία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο. Στις 31 Μαρτίου του 2011 ο Alter είχε, σύμφωνα με την αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 που κατέθεσε, υπόλοιπα ομολογιακών δανείων αξίας ύψους 100 εκατ. ευρώ στις τράπεζες Alpha (12,5 εκατ.), Πειραιώς (29 εκατ.), Μarfin (37,2 εκατ.), Εθνική (9,3 εκατ.) και ΑΤΕ (12,2 εκατ.) Τα δάνεια αυτά είχαν συνδεθεί με κάποιους αριθμητικούς όρους, οι οποίοι δεν τηρούνταν (σχέση ίδια με ξένα κεφάλαια, EBIDA κ.ά.). Γι’ αυτόν το λόγο, κατά τη γνώμη όλων των ορκωτών με τους οποίους συνομίλησε η «Κ», θα έπρεπε να απεικονίζονται ως άμεσα απαιτητά, κάτι που δεν συνέβαινε. Αν συνέβαινε αυτό, το δάνειο θα μεταφερόταν στον βραχυπρόθεσμο δανεισμό με αποτέλεσμα αυτός να είναι 2–3 φορές πάνω από το βραχυπρόθεσμο ενεργητικό και να διαπιστώσει ο ορκωτός ότι η εταιρεία είναι ζημιογόνος σε λειτουργικό επίπεδο, δηλαδή κάτι σαν το ελληνικό Δημόσιο. Θα έπρεπε να κλείσει ή να παρουσιάσει ένα επιχειρηματικό σχέδιο για το πώς θα γίνει κερδοφόρος. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς είχε βγάλει στις 31.12.2008, μάλιστα, εγκύκλιο σε όλες τις εισηγμένες για την τήρηση αυτών των αρχών.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου