Απρόβλεπτη Αμερική: Τι θα φέρει στον κόσμο;
Οι «ωδίνες» της Αμερικής από την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία της χώρας αποτελούν το αντικείμενο του αφιερώματος στο 12ο τεύχος του περιοδικού «Δημοσιογραφία», που κυκλοφορεί από τις 19 Δεκεμβρίου σε κεντρικά περίπτερα και σημεία Τύπου στην Αθήνα και τον Πειραιά.
Στο εξώφυλλο κυριαρχεί η εγκυμονούσα και ακρωτηριασμένη Ελευθερία, αποτυπώνοντας την ανησυχία για την «Απρόβλεπτη Αμερική», την επόμενη μέρα στον κόσμο θέτοντας το ερώτημα: ποιος θα την καταγράψει;
Σοφία Ιορδανίδου
|
Δεκέμβριος
2016
Απρόβλεπτη
Αμερική: Τι θα φέρει στον κόσμο;
Οι
«ωδίνες» της Αμερικής από την εκλογή
του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία της
χώρας αποτελούν το αντικείμενο του
αφιερώματος στο 12ο
τεύχος του περιοδικού «Δημοσιογραφία»,
που κυκλοφορεί από τις 19 Δεκεμβρίου σε
κεντρικά περίπτερα και σημεία Τύπου
στην Αθήνα και τον Πειραιά.
Στο
εξώφυλλο κυριαρχεί η εγκυμονούσα και
ακρωτηριασμένη Ελευθερία, αποτυπώνοντας
την ανησυχία για την «Απρόβλεπτη
Αμερική», την επόμενη μέρα στον κόσμο
θέτοντας το ερώτημα: ποιος θα την
καταγράψει;
Δύο
δημοσιογράφοι από τη Συρία
μιλούν στη Μαρίνα Σπύρου και μας
παρουσιάζουν το τολμηρό εγχείρημα του
αντικαθεστωτικού περιοδικού Dawdaa,
που βγήκε μέσα στον πόλεμο και έκανε
εχθρούς σε όλες τις αντιμαχόμενες
πλευρές.
Η
Λήδα Τσενέ αναλύει τη μυστηριώδη γοητεία
του storytelling
και εξηγεί πώς οι νέες τεχνολογίες
δημιουργούν έναν νέο καμβά για την
αφήγηση και το ξεδίπλωμα συνεργατικών
ιστοριών, μέσα από την ψηφιακή και την
πολυμεσική αφήγηση.
Ο
Παναγιώτης Φωτεινόπουλος φιλοτεχνεί
τα «πορτρέτα» των τεσσάρων επιχειρηματιών
που έφτασαν κοντά στο να γίνουν οι
τέσσερις «καναλάρχες» της χώρας,
παρουσιάζοντας την επιχειρηματική τους
πορεία και τις σχέσεις τους με το πολιτικό
σύστημα.
Το
αφιέρωμα στην εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ
περιλαμβάνει δύο ακαδημαϊκές έρευνες,
δύο αναλύσεις και δύο άρθρα.
Η
Λένα Αργύρη εξηγεί γιατί είναι «Άγνωστη
χώρα η “Νέα Αμερική” του Τραμπ» και
επιχειρεί να ιχνηλατήσει τις πολιτικές
κατευθύνσεις του νέου προέδρου,
παραθέτοντας ταυτόχρονα την παρακαταθήκη
που ήδη άφησε στον πολιτικό λόγο με τη
νομιμοποίηση της ακρότητας και του
κυνισμού.
Ο
Μιχάλης Παναγιωτάκης καταρρίπτει τον
μύθο των σικέ γκάλοπ,
επισημαίνοντας ότι δεν έπεσαν έξω ως
προς την πρόβλεψη της ψήφου των Αμερικανών,
αναλύει τη γοητεία που ασκεί στους
πολίτες ο «ξεχασμένος» προστατευτισμός
στην οικονομία και παρουσιάζει στοιχεία
που επιβεβαιώνουν τη δημοφιλία του
Τραμπ.
Η
Δήμητρα Μακρή αναλύει «το τελευταίο
αντίο» του Ομπάμα
με τη μοναδική του ομιλία στην Αθήνα
και στέκεται κριτικά στο έργο του
εντοπίζοντας τις αδυναμίες και τις
παραλείψεις που οδήγησαν στη μεταστροφή
των Αμερικανών προς τον λαϊκισμό.
Η
Χρύσα Δαγουλά αναλύει την έννοια της
πολιτικής στήριξης
(political
endorsement)
και πώς και πόσο επηρεάζει την αμεροληψία
των ΜΜΕ και την ιδεολογία της δημοσιογραφίας.
Η
Ξανθή Τζουρούνη και ο Νεόφυτος Ασπριάδης
ερευνούν τη στρατηγική της εικόνας
στον λόγο του Τραμπ, δίνοντας τη δική
τους ερμηνεία για την επιτυχία του
ρήτορα «που ήξερε να σπιλώνει τον
αντίπαλο».
Ο
Kyle
Pope,
σε άρθρο-καταπέλτη για τον τρόπο με τον
οποίο ασκείται η σύγχρονη δημοσιογραφία,
στηλιτεύει τους συναδέλφους του που
περιγέλασαν τους υποστηρικτές του Τραμπ
αντί να τους αναζητήσουν και να μιλήσουν
μαζί τους.
ΑΚΟΜΑ:
Η
Ελένη
Μαυρούλη
καταγράφει τις σημαντικότερες στιγμές
του πρώτου διεθνούς συνεδρίου για την
ψηφιακή δημοσιογραφία που έγινε στην
Αθήνα τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Ο
Αντώνης
Παπαγιαννίδης
καταγράφει την εκτίμησή του για την
εξέλιξη της Ελληνικής Περιπέτειας.
Ο
Αχιλλέας
Αιμιλιανίδης
παρεμβαίνει με ένα ιστορικά φορτισμένο
κείμενο για την πορεία των διαπραγματεύσεων
στο Κυπριακό.
Η
Σοφία
Ιορδανίδου
επαναφέρει στο Editorial
το αίτημα για έναν νέο δημόσιο λόγο.
Το
περιοδικό «Δημοσιογραφία» εκδίδεται
από το Advanced
Media
Institute
και τις Μεταμεσονύκτιες Εκδόσεις υπό
την αιγίδα του Μεταπτυχιακού Προγράμματος
Σπουδών «Επικοινωνία και νέα Δημοσιογραφία»
του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου.
Συνεργάζεται με το Columbia
Journalism
Review,
με αναλυτές, δημοσιογράφους και νέους
ερευνητές στα πεδία της επικοινωνίας
και της δημοσιογραφίας. Αναζητά τη νέα
σχέση της δημοσιογραφίας με την κοινή
γνώμη. Μια σύνθεση των καλύτερων στοιχείων
από τα παλιά και τα νέα Μέσα. Μια
νέα αίσθηση του Τύπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου