https://justiceforgreece.wordpress.com/2015/07/02/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF-%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%87%CE%B5/
1) ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ:
Το δημοψήφισμα αφορά τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους δανειστές, και συγκεκριμένα, την έγκριση η την απόρριψη από τον λαό, της από 25.06.2015 πρότασης των δανειστών για την ολοκλήρωση (καταβολή τελευταίας δόσης) της έτσι αποκαλούμενης Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσηςμεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δημοκρατίας, του Ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Τ.Χ.Σ.) και της Τράπεζας της Ελλάδος, η οποίαέληξε στις 30 Ιουνίου 2015 χωρίς την καταβολή της τελευταίας δόσης του δανείου.
Αναλυτικά:
Στις 14 Μάρτιου 2012 δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 55/Α/2012 η ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ” Έγκριση Σχεδίου Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δημοκρατίαs, του Ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Τ.Χ.Σ.) και της Τράπεζας της Ελλάδος και παροχή εξουσιοδοτήσεων για την υπογραφή της Κύριας Σύμβασης. “ Η ΟΠΟΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗ ΘΑ ΕΛΗΓΕ ΣΤΙΣ 31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2014.
Στις 17 Δεκεμβρίου 2014 δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ A 262 μια ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ με την οποία εγκρίθηκε το σχέδιο επέκτασης της δανειακής σύμβασης έως 28 Φεβρουαρίου 2015.
Τελος, στις 27 Μαρτίου 2015, ο Γιάνης Βαρουφάκης υπέγραψε νέα επέκταση της σύμβασης έως 30 Ιουνίου 2015. Την επέκταση την ζήτησε και την πέτυχε στο EUROGROUP τις 20 Φεβρουαρίου 2015. Η συμφωνία δεν δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ.
Στις 26 Ιουνιου 2015, δηλαδή 4 μέρες πριν την λήξη των διαπραγματεύσεων, της δανειακής σύμβασης και του Μνημονιου συνεργασίας με τους δανειστές (MOU), η κυβέρνηση αποφάσισε να θέσει στην κρίση του λαού την τελευταία πρόταση των δανειστών και αποχώρισε από τις συζητήσεις .
«ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 26/06/2015 Το Υπουργικό Συμβούλιο κατά τη συνεδρίαση της 26/06/2015, κατόπιν εισήγησης του Πρωθυπουργού για την εξέλιξη της διαπραγμάτευσης για τη συμφωνία όπως αυτή καταγράφηκε κατά τις διαδοχικές συναντήσεις με τους ηγέτες της Ευρώπης και τους επικεφαλής των θεσμών και εξειδικεύτηκε στο Eurogroup της 25/06/15, αποφάσισε να προχωρήσει σε πρόταση διενέργειας Δημοψηφίσματος για κρίσιμο εθνικό θέμα κατ’ άρθρον 44 παρ. 2 εδ. α ́ του Συντάγματος, καθώς και στην άμεση κατάθεση της πρότασης στην Βουλή προκειμένου να διεξαχθεί κατεπείγουσα συζήτηση κατά προτεραιότητα, όπως ορίζεται στο άρθρο 115 του Κανονισμού της Βουλής. Η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου έχει ως εξής: Προτείνεται η προκήρυξη Δημοψηφίσματος για κρίσιμο εθνικό θέμα σύμφωνα με το άρθρο 44, παράγρ. 2, εδ. α του Συντάγματος. 1. Ο ελληνικός λαός καλείται να αποφασίσει με την ψήφο του εάν πρέπει να γίνει αποδεκτό το σχέδιο συμφωνίας το οποίο κατέθεσαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στο Eurogroup της 25/06/2015 και αποτελείται από δύο μέρη τα οποία συγκροτούν την ενιαία πρότασή τους. Το πρώτο έγγραφο αποκαλείται Reforms for the completion of the Current Program and beyond και το δεύτερο Preliminary Debt Sustainability Analysis. Όσοι από τους πολίτες της χώρας απορρίπτουν την πρόταση των τριών θεσμών ψηφίζουν: Δεν εγκρίνεται/ΟΧΙ. Όσοι από τους πολίτες της χώρας συμφωνούν με την πρόταση των τριών θεσμών ψηφίζουν: Εγκρίνεται/ΝΑΙ. 2. Το Δημοψήφισμα προτείνεται από το Υπουργικό Συμβούλιο προκειμένου ο ελληνικός λαός, αφού ενημερωθεί αναλυτικά για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων που διαρκούν από την 20/02/2015 έως σήμερα εντατικά σε όλα τα θεσμικά επίπεδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωζώνης, να πάρει θέση για το περιεχόμενο της πρότασης των ως άνω τριών θεσμών και να εξουσιοδοτήσει την Κυβέρνησή του στους περαιτέρω χειρισμούς της κρίσιμης εθνικής υπόθεσης. Κατά συνέπεια, το Δημοψήφισμα εντάσσεται στην διαδικασία της διαπραγμάτευσης για τη σύναψη της συμφωνίας και ο λαός καλείται από την Κυβέρνηση να έχει τον πρώτο λόγο για τη συμφωνία αυτή. 3. Το Δημοψήφισμα θα διενεργηθεί σε ολόκληρη την χώρα την Κυριακή, 05/07/2015, σύμφωνα με την εκλογική νομοθεσία όπως αναλόγως εφαρμόζεται. 4. Η εκλογική περίοδος αρχίζει την επομένη της δημοσίευσης του προεδρικού διατάγματος του άρθρου 44 παρ. 2 εδ. α ́ του Συντάγματος και λήγει την ημέρα διενέργειας του Δημοψηφίσματος. Ο Υπουργός των Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης εξουσιοδοτείται να εκδώσει κάθε αναγκαία απόφαση για την ομαλή διεξαγωγή του Δημοψηφίσματος. Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ, ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ»
Η κυβερνητική πρόταση έγινε δεκτή από την Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στις 27 Ιουνίου και στις 28 Ιουνίου δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Αρ. Φύλλου 62)
Αυθημερόν εκδόθηκαν:
– δυο Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου με τις οποίες α) ρυθμίστηκε η οργάνωση της διαδικασίας διεξαγωγής του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου 2015 με τροποποίηση νόμων κλπ (ΦΕΚ A 64/28-06-2015) και β) τέθηκαν σε αργία (έκλεισαν) οι τράπεζες από 28 Ιουνίου έως και 6 Ιουλίου, δηλαδή μέχρι την διεξαγωγή του δημοψηφίσματος (ΦΕΚ A 65/28-06-2015)
– το ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ (ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 38) για την ” Προκήρυξη Δημοψηφίσματος για κρίσιμο εθνικό θέμα” (ΦΕΚ A 63/28-06-2015)
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις: α. Του άρθρου 44 παρ. 2 εδάφιο α ́ του Συντάγματος. β. Του ν. 4023/2011 (Α ́ 220). 2. Την πρόταση της Κυβέρνησης ως προς την διεξαγωγή Δημοψηφίσματος για κρίσιμο εθνικό θέμα, όπως διατυπώθηκε στην από 26.06.2015 απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου. 3. Την από 27.06.2015 απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων (Α ́ 62) ως προς την διεξαγωγή Δημοψηφίσματος για κρίσιμο εθνικό θέμα, σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ. 2 εδ. α ́ του Συντάγματος, αποφασίζουμε: Προκηρύσσουμε δημοψήφισμα για την 5η Ιουλίου 2015, ημέρα Κυριακή, προκειμένου ο Ελληνικός Λαός να αποφανθεί δια της άμεσης και ελεύθερης έκφρασης της βούλησής του επί του ακόλουθου ερωτήματος: «Πρέπει να γίνει αποδεκτό το σχέδιο συμφωνίας, το οποίο κατέθεσαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στο Eurogroup της 25.06.2015 και αποτελείται από δύο μέρη, τα οποία συγκροτούν την ενιαία πρότασή τους; Το πρώτο έγγραφο τιτλοφορείται «Reforms for the completion of the Current Program and Beyond» («Μεταρρυθμίσεις για την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος και πέραν αυτού») και το δεύτερο «Preliminary Debt sustainability analysis» («Προκαταρκτική ανάλυση βιωσιμότητας χρέους»). ́Οσοι από τους πολίτες της χώρας απορρίπτουν την πρόταση των τριών θεσμών ψηφίζουν: ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ/ΟΧΙ. ́Οσοι από τους πολίτες της χώρας συμφωνούν με την πρόταση των τριών θεσμών ψηφίζουν: ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ/ΝΑΙ.» Στον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος. Αθήνα, 28 Ιουνίου 2015 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ, Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΛΕΞΙΟΣ Π. ΤΣΙΠΡΑΣ. ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Η επικυρωμένη μετάφραση ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ, δημοσιεύθηκε στις 1 Ιουλίου 2015 στο επίσημο ιστολόγιο του Υπουργείου Εσωτερικών με την διευκρίνιση ότι: “ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ, Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΤΟ EUROGROUP ΤΗΣ 25.06.2015 ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΔΥΟ ΜΕΡΗ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΥΓΚΡΟΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ TOYΣ. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΙΤΛΟΦΟΡΕΙΤΑΙ «REFORMS FOR THE COMPLETION OF THE CURRENT PROGRAM AND BEYOND» («ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΑΝ ΑΥΤΟΥ») ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ «PRELIMINARY DEBT SUSTAINABILITY ANALYSIS» («ΠΡΟΚΑΤΑΡΚTΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΧΡΕΟΥΣ»)”
2) ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
– Στις 28 Ιουνίου 2015 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε δελτίο τύπου με τίτλο: “ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ” το οποίο εμπεριείχε τον από 26 Ιουνίου κατάλογο νέων μέτρων που λάμβανε υπόψη τις προτάσεις των ελληνικών αρχών που ελήφθησαν στις 8, 14, 22 και 25 Ιουνίου. Η πρόταση διαφέρει από εκείνη του δημοψηφίσματος και έγινε δεκτή επί της αρχής από τον πρωθυπουργό.
– Στις 1 Ιουλίου 2015, ο Γενικός Γραμματέας του Συμβουλίου της Ευρώπης δήλωσε στο Associated Pressότι λόγω σύντομου χρονικού διαστήματος που μεσολαβεί από την προκήρυξη έως την διεξαγωγή του δημοψηφίσματος, καθώς και της ασάφειας του ερυθήματος το ελληνικό δημοψήφισμα δεν πληροί τα διεθνή πρότυπα.
[Το Συμβούλιο της Ευρώπης είναι διεθνής, ανεξάρτητος οργανισμός, που σε νομικό επίπεδο ασχολείται με τα ανθρώπινα δικαιώματα, την δημοκρατική ανάπτυξη, την επιβολή των νόμων και την πολιτιστική συνεργασία. Στο Συμβούλιο της Ευρώπης ανήκει και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων]
– Στις 3 Ιουλίου το Συμβούλιο της Επικρατείας θα αποφασίσει για την αίτηση δυο πολιτών με την οποία ζητούν να εκδοθεί προσωρινή διαταγή ή απόφαση του Τμήματος Αναστολών που να «παγώνει» το δημοψήφισμα. Η απόφαση θα εκδοθεί την ίδια ημέρα. Στην προσφυγή τους οι δύο πολίτες (ένας μηχανικός και ένας δικηγόρος τέως σύμβουλος Επικρατείας) υποστηρίζουν ότι τόσο η πράξη του υπουργικού συμβουλίου για την πρόταση διεξαγωγής δημοψηφίσματος, όσο και το Προεδρικό Διάταγμα για την προκήρυξη του δημοψηφίσματος, προσκρούουν στο άρθρο 44 του Συντάγματος και στο νόμο 4023/2011 που αφορά τους κανόνες διεξαγωγής των δημοψηφισμάτων. Αναλυτικότερα, υπογραμμίζουν ότι από τις συνταγματικές επιταγές δεν επιτρέπεται να τίθεται σε δημοψήφισμα ερωτήματα τα οποία «ανάγονται στην διαχείριση της δημοσιονομικής πολιτικής και την αντιμετώπιση ζητημάτων που προκύπτει ή επηρεάζουν άμεσα (δυσμενώς ή ευμενώς) την δημοσιονομική κατάσταση του κράτους», ότι το ερώτημα που τίθεται δεν διατυπώνεται με σαφήνεια, αλλά χρησιμοποιούνται ειδικοί όροι που είναι «αδύνατον να γίνουν κατανοητοί από τη συντριπτική πλειοψηφία των ψηφοφόρων» και ότι δεν μεσολαβεί εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να ενημερωθεί το εκλογικό σώμα, ενώ δεν προσδιορίζονται οι οικονομικές συνέπειες από την επιλογή μιας εκ των δύο τοποθετήσεων στο ερώτημα.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Το ΣτΕ , το ΑΕΔ, το ΕΔΑΔ η όποιο άλλο αστικό ή ποινικό δικαστήριο θα εξετάσει το θέμα της νομιμότητας του δημοψηφίσματος, θα πρέπει να λάβει αυτεπάγγελτα υπόψη και τα ακόλουθα:
– ότι ο ψηφοφόρος δεν έλαβε το πολυσέλιδο σχέδιο συμφωνίας επί της οποίας θα διεξαγόταν το δημοψήφισμα και ότι δεν είχε δικαίωμα να εκφραστεί επί των προτεινόμενων μέτρων χωριστά, δηλαδή ¨επι των άρθρων”, όπως λχ γίνεται σε παρόμοιες περιπτώσεις η ψηφοφορία στην βουλή από τους αντιπροσώπους του λαού.
– ότι εξαρχής το δημοψήφισμα προσδιορίστηκε να διεξαχθεί σε ημερομηνία που δεν θα είχε πια αντικείμενο (το δημοψήφισμα ορίστηκε να διεξαχθεί στις 5 Ιουλίου 2015, πέντε μέρες μετά την λήξη της δανειακής σύμβασης με την οποία θα σχετιζόταν)
– ότι το άνευ αντικειμένου δημοψήφισμα, θα διεξαχθεί μετά την στάση πληρωμών προς το ΔΝΤ (χρεοκοπία), την ριζική αλλαγή του σκηνικού και σε κλίμα έντονης κοινωνικής διαταραχής.
– ότι το δημοψήφισμα δεν προκηρύχθηκε για κρίσιμο εθνικό θέμα (Συνταγμα, άρθρο 44.2)
ΣΧΕΤΙΚΑ:
ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Κατεπείγουσα ρύθμιση για την οργάνωση της διαδικασίας διεξαγωγής του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου 2015
Κατεπείγουσα ρύθμιση για την οργάνωση της διαδικασίας διεξαγωγής του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου 2015
ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ
(ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ, Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΤΟ EUROGROUP ΤΗΣ 25.06.2015 … )
(ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ, Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΤΟ EUROGROUP ΤΗΣ 25.06.2015 … )
Ενημερώθηκε το “Μάθε που ψηφίζεις” με τα εκλογικά τμήματα και τους χάρτες τους.
(Τελευταία ενημέρωση: 02-07-2015 12:00)
(Τελευταία ενημέρωση: 02-07-2015 12:00)
Οι ετεροδημότες που έχουν υποβάλλει αίτηση μέχρι 30/04/2015 ψηφίζουν στον τόπο διαμονής τους και όχι στον τόπο καταγωγής τους
– NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4023 “Διεύρυνση της άμεσης και συμμετοχικής δημοκρατίας με τη διενέργεια δημοψηφίσματος“ (ΦΕΚ A 220/2011). ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Με την από 28 Ιουνίου 2015 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ A 64/28-06-2015), ο νόμος αυτός τροποποιήθηκε ( καταχρηστικά βέβαια) με τον ακόλουθο τρόπο:
Άρθρο 1
Ρυθμίσεις της διαδικασίας δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου 2015
1. Κατά το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015 η διαδικασία πραγματοποιείται αυτοδικαίως στα ίδια εκλογικά τμήματα…
2. Ειδικά για το δημοψήφισμα αυτό:
α) οι προβλεπόμενες στην κείμενη νομοθεσία προθεσμίες συντέμνονται ως ακολούθως: αα) η προθεσμία τηςπαραγράφου 2 του άρθρου 10 του ν. 4023/2011 (Α ́ 220) σε μία (1) ημέρα, ββ) η προθεσμία τηςπαραγράφου 3 του άρθρου 14 του ν. 4023/2011 σε μία (1) ημέρα, , ζζ) οι ανωτέρω προθεσμίες και κάθε άλλη προβλεπόμενη στο ν. 4023/2011 ή στο Π.δ. 26/2012, μπορεί να συντέμνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με όμοια απόφαση ορίζονται οι διαστάσεις του ψηφοδελτίου και κάθε άλλη λεπτομέρεια της διαδικασίας διεξαγωγής του δημοψηφίσματος, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης.
3. α) Στο τέλος της παραγράφου 4 του άρθρου 10 του ν. 4023/2011 προστίθεται η εξής φράση: «Εκτός από τις «Επιτροπές Υποστήριξης» και τα πολιτικά κόμματα έχουν δικαίωμα να ορίζουν έναν εκπρόσωπό τους και τον αναπληρωτή του σε κάθε εκλογικό τμήμα.» β) Ειδικά για το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015 οι Επιτροπές Υποστήριξης συγκροτούνται την επομένη της δημοσίευσης του Π.δ. προκήρυξής του, μετά από σχετική δήλωση των νόμιμων εκπροσώπων των ενδιαφερόμενων φορέων του άρθρου 5 ν.4023/2011 στον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Εάν δεν είναι δυνατή η συγκρότηση μιας μόνο Επιτροπής Υποστήριξης για το «ναι» ή το «όχι», λόγω ιδεολογικών ή πολιτικών ή άλλων διαφωνιών, αυτό ανακοινώνεται εντός της ίδιας ως άνω προθεσμίας στον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης από τον εκπρόσωπο του πρώτου σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμματος μεταξύ αυτών που υποστηρίζουν κάθε επιλογή. Στην περίπτωση αυτή ο χρόνος που διατίθεται για τη δημόσια υποστήριξη του «ναι» και του «όχι» με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 9 του ν.4023/2011 για την προβολή μηνυμάτων και την παρουσίαση της δραστηριότητας, καθώς επίσης οι χώροι υπαίθριας προβολής τηςπαραγράφου 5 του άρθρου 9 αυτού κλπ, κλπ
1. Κατά το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015 η διαδικασία πραγματοποιείται αυτοδικαίως στα ίδια εκλογικά τμήματα…
2. Ειδικά για το δημοψήφισμα αυτό:
α) οι προβλεπόμενες στην κείμενη νομοθεσία προθεσμίες συντέμνονται ως ακολούθως: αα) η προθεσμία τηςπαραγράφου 2 του άρθρου 10 του ν. 4023/2011 (Α ́ 220) σε μία (1) ημέρα, ββ) η προθεσμία τηςπαραγράφου 3 του άρθρου 14 του ν. 4023/2011 σε μία (1) ημέρα, , ζζ) οι ανωτέρω προθεσμίες και κάθε άλλη προβλεπόμενη στο ν. 4023/2011 ή στο Π.δ. 26/2012, μπορεί να συντέμνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με όμοια απόφαση ορίζονται οι διαστάσεις του ψηφοδελτίου και κάθε άλλη λεπτομέρεια της διαδικασίας διεξαγωγής του δημοψηφίσματος, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης.
3. α) Στο τέλος της παραγράφου 4 του άρθρου 10 του ν. 4023/2011 προστίθεται η εξής φράση: «Εκτός από τις «Επιτροπές Υποστήριξης» και τα πολιτικά κόμματα έχουν δικαίωμα να ορίζουν έναν εκπρόσωπό τους και τον αναπληρωτή του σε κάθε εκλογικό τμήμα.» β) Ειδικά για το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015 οι Επιτροπές Υποστήριξης συγκροτούνται την επομένη της δημοσίευσης του Π.δ. προκήρυξής του, μετά από σχετική δήλωση των νόμιμων εκπροσώπων των ενδιαφερόμενων φορέων του άρθρου 5 ν.4023/2011 στον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Εάν δεν είναι δυνατή η συγκρότηση μιας μόνο Επιτροπής Υποστήριξης για το «ναι» ή το «όχι», λόγω ιδεολογικών ή πολιτικών ή άλλων διαφωνιών, αυτό ανακοινώνεται εντός της ίδιας ως άνω προθεσμίας στον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης από τον εκπρόσωπο του πρώτου σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμματος μεταξύ αυτών που υποστηρίζουν κάθε επιλογή. Στην περίπτωση αυτή ο χρόνος που διατίθεται για τη δημόσια υποστήριξη του «ναι» και του «όχι» με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 9 του ν.4023/2011 για την προβολή μηνυμάτων και την παρουσίαση της δραστηριότητας, καθώς επίσης οι χώροι υπαίθριας προβολής τηςπαραγράφου 5 του άρθρου 9 αυτού κλπ, κλπ
– Προς βουλευτές: Αυτά θέλει η κυβέρνηση να χαρίζετε σήμερα στην Ανώνυμη Εταιρεία ΤΑΙΠΕΔ(ΤΑΙΠΕΔ = ΤΑΜΕΙΟ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΞΙΟΠΟΙΕΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ )
– Wall street journal: Read the Greek Referendum Documents — and the Mistranslation
By VIKTORIA DENDRINOU
The Greek referendum scheduled for Sunday is being depicted as a vote on whether Greece should stay in the eurozone or quit.
In fact, Greeks will be asked to vote on a complicated question that refers to two documents many ordinary folk will find hard to understand, and that many people have not seen.
Here’s the referendum question and both the documents that it refers to.
The question:
The Greek people are asked to decide with their vote whether to accept the outline of the agreement submitted by the European Union, the European Central Bank and the International Monetary Fund at the Eurogroup of 25/06/15 and is made up of two parts which constitute their unified proposal:
The first document is entitled: Reforms for the completion of the current program and beyond and the second is Preliminary Debt Sustainability Analysis.
Whichever citizens reject the proposal by the three institutions vote: Not Approved / NO
Whichever citizens agree with the proposal by the three institutions vote: Approved /YES
Here are the two documents:
UPDATE: The Greek government has put a 34-page long translated version of the documents online. You can find it here.
But the translation of the debt sustainability analysis is somewhat problematic, as was first pointed out by our colleagues at Bloomberg.
The original document outlined three trajectories Greece’s debt could take in the coming years and concludes that under the first two, sustainability of debt is not an issue.
“This gross financing need metric points to no sustainability issues under the first two scenarios,” the document says.
But the Greek translation seems to suggest the opposite.
“Η µέθοδος υπολογισµού των ακαθάριστων χρηµατοδοτικών αναγκών δέχεται ότι υπάρχει ζήτηµα βιωσιµότητας, σύµφωνα µε τα δύο πρώτα σενάρια,” it says.
This can be translated as: “ The method of calculating gross financing needs accepts that there is an issue of sustainability, according to the first two scenarios.”
It is not certain how many voters will make it to the 34th and final page of the translated document, where this sentence is located, and whether this difference will prove to be pivotal for any them. But it is bound to add more confusion to an already convoluted question, on documents that are no longer on the table.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου