Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017

Περί του Μοντεσκιέ και της διακρίσεως των εξουσιών. Μια ιστορική παραχάραξη. (Του πολίτη Π.Λ.Παπαγαρυφάλλου)

Εσχάτως από όλα τα ΜΜΕ ακούστηκε και ακούγεται επιμόνως από τα παπαγαλάκια ότι « η κυβέρνηση κατάργησε την διάκριση των εξουσιών που εισήγαγε ο Μοντεσκιέ»!
Ουδέν, αναληθέστερο! Τη διάκριση αυτή την έκανε ο Αριστοτέλης, στα περίφημα «Πολιτικά», στα οποία αναφέρεται ο μακαρίτης καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου Δημήτρης Κυριαζής Γουβέλης, ο οποίος έγραφε στο κεφάλαιο: «Η περί «τριών μορίων» του πολιτεύματος θεωρία του Αριστοτέλους» και τα εξής: «Την πρώτην αυτοτελή επεξεργασίαν της καλούμενης εις την πολιτειοθεωρίαν σήμερον «κατανομής των εξουσιών» επιχείρησεν ο Αριστοτέλης. Υπάρχουν «Τρία μόρια» εις όλες τις πολιτείες» (δηλ. τα πολιτεύματα), υποστηρίζει: Πρώτον το βουλευόμενον περί των κοινών, δεύτερον το περί τις αρχές και τρίτον «μόριον» το δικάζον» (βλ. Δ.Κυριαζή – Γουβέλη: «Συνταγματικόν Δίκαιον» Α’ έκδοση «Αναστασίου», Αθήνα 1978, σελ. 163).
Στη σημ. 1, ο συνταγματολόγος -στη μνήμη του οποίου αφιερώνω τούτο το σχόλιο- έγραφε το σχετικό κείμενο του Αριστοτέλη: «εστί δη τρία μόρια των πολιτειών πασών, περί ούν δει θεωρείν τον σπουδαίον Νομοθέτην έκαστη το συμφέρον· ων εχόντων καλώς ανάγκη την πολιτείαν έχειν καλώς…εστί δε των τριών τούτων εν μεν τι το βουλευόμενον περί των κοινών, δεύτερον δε το περί τας αρχάς… τρίτον δε τι το δικάζον» («Πολιτικά», 1297, 37-1298. 3). Περαιτέρω, ο Αριστοτέλης «αναλύει ένα έκαστον των τριών μορίων δηλαδή των συστατικών μερών της πολιτειακής δομής και δράσεως..» ( οπ.π σελ. 164). Συνεχίζοντας ο Έλληνας συνταγματολόγος γράφει: «Η θεωρία της «κατανομής των εξουσιών», απετέλεσεν έκτοτε -από της εποχής του Αριστοτέλους- αντικείμενον μελέτης και επεξεργασίας διαφόρων στοχαστών της πολιτειοθεωρίας» (σελ. 170), για να πει ότι, πολλά στοιχεία της θεωρίας του Μοντεσκιέ, μοιάζουν με την αριστοτελική θεωρία , αφήνοντας να εννοηθεί ότι τον αντέγραψε.
Γράφει ο Γουβέλης: «Όπως εις τα Αθήνας, υποσημειώνει ο Μοντεσκιέ (σ.σ. παραπέμπει στο γνωστό έργο του «Το πνεύμα των νόμων» βιβλίον ΧΙ κεφ.VI), εντούτοις δεν παραπέμπει εις τον Αριστοτέλη, αναπτύσσων την θεωρίαν του. Σημειώνει μόνον ότι οι αρχαίοι δεν εγνώριζαν την «κατανομήν των τριών εξουσιών..» (σελ. 175 και σημ. 23) Όμως, από το πιο πάνω παράθεμα των «Πολιτικών», προκύπτει σαφέστατα, ότι ο πρώτος διδάξας αυτή την περίφημηθεωρία της διακρίσεως των εξουσιών την διατύπωσε Πρώτος ο Αριστοτέλης.
Ερώτημα: Πως θα ενημερωθούν τα εν Αθήνας παπαγαλάκια να σταματήσουν την ανιστόρητη παραχάραξή της;
Εσύ που το διαβάζεις, για δεν πατάς το κουμπί να στείλεις αυτό το κείμενο; Σε εμποδίζουν οι Εβραίοι;

Αθήνα 17/10/2017

Πολιτικές Υποθήκες:
Μακρυγιάννης: «Ο κυβερνήτης Καποδίστριας μιαν κότα έτρωγεν τέσσερες ημέρες».
Ο ίδιος: «Δεν έχω ικανότη και δεν απατώ τους ανθρώπους».
Ο ίδιος: «Οι μεγάλοι άντρες, όταν βρίσκονται, είναι πολύτιμο τζιβαρικόν. Τότε σώνουν έθνη».
Ο ίδιος: «Οι μεγάλοι άνθρωποι κάνουν μεγάλα λάθη».
Ο ίδιος: «Δεν θα κάμωμεν ποτέ προκοπή, μήτε θα ιδούμεν Θεού πρόσωπον, ότι είμαστε θερία, ανθρωποφάγοι, άτιμοι άνθρωποι. Είμαστε τοιούτοι όλοι, ανάξιοι της λευτεριάς».
Ο ίδιος: «όποιοι άδικας τιμή, ζωή και λευτεριά και δεν τον αφήνεις στην προσωρινή ζωή να ζήση ως άνθρωπος, αυτός σ’ αναθεματάγει, δεν σε συγχωράγει».
Ο ίδιος: «Μας τυφλώνουν αυτήν οι απατεώνες, να χάνωμεν τη δικαιοσύνη και να μας αναθεματούν όλοι οι αθώοι ότι τους φάγαμεν ζωντανούς και ότι τους αφήνομεν νηστικούς, ξυπόλυτους και γυμνούς».
(«Απομνημονεύματα»)
Ο ίδιος: «Οι μεγάλοι μας συμπολιτικοί δεν επιθυμούν ποτές την ησυχίαν, κι’ όλο πατριωτισμόν με τας χείλη θυσιάζουν. Θέλουν εις την Συνέλεψη να κομματιάσουνε το Έθνος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου