Ιπποκράτους 42- Αθήνα 10680
Τηλ 2103648300
Φαξ 2103610882
e-mail : ekad@dimopolis.gr
Δελτίο Τύπου
Αθήνα 9/6/2016
Με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση το Ελληνικό Κίνημα Άμεσης Δημοκρατίας (Ε.Κ.Α.Δ.) διαπίστωσε ένα υψηλό ‘συνταγματικό πυρετό’ σε όλο το πολιτικό φάσμα αυτή την εβδομάδα. Με αφορμή το κορυφαίο πολιτειακό ζήτημα, ένα Σύνταγμα στην υπηρεσία του λαού, μόνιμα πρώτο στην ατζέντα του ΕΚΑΔ, ξαφνικά… όλους τους έπιασε πρεμούρα, συνοδευόμενη και από εκλογικό πόνο - συγνώμη, νόμο. Μιλούν βέβαια για αναθεώρηση Συντάγματος
· Η «Καθημερινή» την 5η Ιουνίου 2016 διανέμει το πόνημα - βιβλιαράκι (ως εγχειρίδιο… διά βίου επιμόρφωσης του λαού) με την, μάλλον στο πόδι φτιαγμένη, καθεστωτική πρόταση των Αλιβιζάτου, Μάνου, Κτιστάκι, Βουρλούμη και Γεραπετρίτη με άρωμα… μούχλας και παραλλαγής του ιδίου πολιτικού καθεστώτος της κομματοκρατίας .
· Η ΝΔ την 6η Ιουνίου 2016 δηλώνει ως «αναγκαία τη ριζική αναθεώρηση του Συντάγματος» καλώντας παράλληλα την κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το θέμα αυτό με τη δέουσα σοβαρότητα και να μην επιδοθεί σε “άσκηση συνταγματικού λαϊκισμού”.
· Η «Αυγή» 7η Ιουνίου 2016, προβάλει, πρωτοσέλιδα, "το Σύνταγμα πολιτών [...] επανεξέταση και πιθανή κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών, ενίσχυση του θεσμού των δημοψηφισμάτων και αλλαγή εκλογικού νόμου με βάση την απλή αναλογική".
· Ο Π. Κουρουμπλής δήλωσε μεταξύ των αλλεπάλληλων κατά καιρούς θέσεων του για αμεσοδημοκρατικές αλλαγές, ότι "στόχος της κυβέρνησης είναι να πάμε σε πολύ μεγάλες και ριζικές αλλαγές". Το ΕΚΑΔ χαιρετίζει ιδιαίτερα τις δηλώσεις του υπουργού ο οποίος, όντας ιδρυτικό μέλος του «Δημοβουλίου Πολιτών» (www.dimovoulio.gr) γνωρίζει τις θέσεις του Κινήματος από «πρώτο χέρι».
· Ο Αλέξης Τσίπρας εξαγγέλλει για τις 24 Ιουλίου, ημέρα αποκατάστασης της δημοκρατίας, τις προτάσεις του για αναθεώρηση του Συντάγματος, αλλά ξεχνά την 5η Ιουλίου, πρώτη επέτειο από το περσινό δημοψήφισμα, οπότε ανέτρεψε ο ίδιος και η κυβέρνησή του τη λαϊκή κυριαρχία.
· «Ο διάλογος αυτός θέλουμε να διαρκέσει περίπου ένα χρόνο. Η πρόσκληση στο διάλογο αφορά τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου, αλλά, κυρίως, την κοινωνία και τους πολίτες» δήλωσε η κυβερνητική εκπρόσωπος. Το Ελληνικό Κίνημα Άμεσης Δημοκρατίας χαιρετίζει επίσης τις δηλώσεις αυτές που αποτελούν και πάγιες θέσεις του.
· «Πρόθεση της κυβέρνησης είναι ο διάλογος αυτός να γίνει σε έκταση και βάθος, ώστε να προετοιμάσει τις ριζικές αλλαγές που χρειάζεται το πολιτικό μας σύστημα. Αλλαγές που θα κατοχυρώνουν την εμβάθυνση της Δημοκρατίας, της λαϊκής κυριαρχίας και της συμμετοχής» συμπλήρωσε η εκπρόσωπος. Και πάλι το ΕΚΑΔ προσυπογράφει.
Και τώρα, μετά τα πυροτεχνήματα που προετοιμάζουν το κλίμα για τη γιορτή της Δημοκρατίας, τα δύσκολα ερωτήματα. Το Ελληνικό Κίνημα Άμεσης Δημοκρατίας ερωτά:
· Πώς θα υλοποιηθούν οι δηλώσεις της εκπροσώπου για «ειλικρινή διάλογο και ευρύτατη δυνατή συναίνεση, τόσο σε πολιτικό επίπεδο, όσο και στην κοινωνία»; Ποιες θα είναι οι διαδικασίες του διαλόγου μέσα στην «κοινωνία και τους πολίτες»;
· Το θέμα δεν είναι «Αναθεώρηση με Δημοψήφισμα ή όχι» αλλά, πριν από αυτό, τι είδους αναθεώρηση, προς ποια κατεύθυνση. Η εμπειρία μετά τα τελευταία μέτρα δεν προοιωνίζει κάτι θετικό.
· Αν γινόταν Δημοψήφισμα ποιο θα ήταν το ερώτημα; Γιατί το «ΝΑΙ» ή το «ΟΧΙ» σε ένα τέτοιο σύνθετο ζήτημα είναι κίβδηλο δίλημμα και υπάρχει κίνδυνος να υπονομεύσει τη διαδικασία συνολικά.
Έτσι κι αλλιώς, στις 24 Ιουλίου το Ελληνικό Κίνημα Άμεσης Δημοκρατίας θα παρέμβει δυναμικά για το ξεκίνημα μιας ουσιαστικής διαδικασίας που ξεκινά από τη βάση. Ήδη το ΕΚΑΔ, πρωτοπόρο σε παρόμοιες διαδικασίες μαζί με το Δημοβούλιο Πολιτών (http://www.dimovoulio.gr/) μετά από πολύχρονους δημοκρατικούς και συμμετοχικούς αγώνες ολοκλήρωσε με επιτυχία τις καταστατικές Δημοκρατικές διαδικασίες για ένα νέο Σύνταγμα Άμεσης Περιφερειακής Δημοκρατίας που κορυφώθηκαν με πραγματοποίηση της Καταστατικής Εθνοσυνέλευσης στις 7/5/2016 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου της Αθήνας στο Αμφιθέατρο ‘Αντώνης Τρίτσης’ όπου οι δημοβουλευτές υπερψήφισαν το Νέο Σύνταγμα (πλήρες κείμενο του Νέου Συντάγματος αναρτημένο στο: http://pnyka1937.blogspot.gr/p/blog-page_24.html. Αυτό το κείμενο, από την πρώτη στιγμή κιόλας του διαλόγου, θα θέσει το ΕΚΑΔ υπόψη της Ελληνικής Κοινωνίας και κάθε πολίτη ξεχωριστά.
Μια τελική παρατήρηση: Οι δηλώσεις της κυβερνητικής εκπροσώπου ότι «δεν αποκλείεται δημοψήφισμα για τη συνταγματική αναθεώρηση» πιθανά αποτελούν πυροτέχνημα, αν δεν είναι προϊόν σύγχυσης. Είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν μπορεί να σταθεί θεσμικά μια τέτοια διαδικασία όπως έχουν τα πράγματα: το ίδιο το Σύνταγμα προβλέπει με σαφήνεια πώς αναθεωρείται, και η διαδικασία αυτή δεν έχει καμία σχέση με δημοψηφίσματα[1].
«Το δις εξαμαρτείν ου λαού σοφού!»
Ελληνικό Κίνημα Άμεσης Δημοκρατίας
1. Οι διατάξεις του Συντάγματος υπόκεινται σε αναθεώρηση, εκτός από εκείνες που καθορίζουν τη βάση και τη μορφή του πολιτεύματος, ωςΠροεδρευόμενης Kοινοβουλευτικής Δημοκρατίας, καθώς και από τις διατάξεις των άρθρων 2 παράγραφος 1, 4 παράγραφοι 1, 4 και 7, 5 παράγραφοι 1 και 3, 13 παράγραφος 1 και 26.
2. H ανάγκη της αναθεώρησης του Συντάγματος διαπιστώνεται με απόφαση της Bουλής που λαμβάνεται, ύστερα από πρόταση πενήντα τουλάχιστον βουλευτών, με πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των μελών της σε δύο ψηφοφορίες που απέχουν μεταξύ τους έναν τουλάχιστον μήνα. Mε την απόφαση αυτή καθορίζονται ειδικά οι διατάξεις που πρέπει να αναθεωρηθούν.
3. Αφού η αναθεώρηση αποφασιστεί από τη Βουλή, η επόμενη Βουλή, κατά την πρώτη σύνοδό της, αποφασίζει με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των μελών της σχετικά με τις αναθεωρητέες διατάξεις.
4. Αν η πρόταση για αναθεώρηση του Συντάγματος έλαβε την πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, όχι όμως και την πλειοψηφία των τριών πέμπτων, σύμφωνα με την παράγραφο 2, η επόμενη Βουλή κατά την πρώτη σύνοδό της μπορεί να αποφασίσει σχετικά με τις αναθεωρητέες διατάξεις με την πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των μελών της.
5. Κάθε ψηφιζόμενη αναθεώρηση διατάξεων του Συντάγματος δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μέσα σε δέκα ημέρες αφότου επιψηφιστεί από τη Βουλή και τίθεται σε ισχύ με ειδικό ψήφισμά της.
6. Δεν επιτρέπεται αναθεώρηση του Συντάγματος πριν περάσει πενταετία από την περάτωση της προηγούμενης.
2. H ανάγκη της αναθεώρησης του Συντάγματος διαπιστώνεται με απόφαση της Bουλής που λαμβάνεται, ύστερα από πρόταση πενήντα τουλάχιστον βουλευτών, με πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των μελών της σε δύο ψηφοφορίες που απέχουν μεταξύ τους έναν τουλάχιστον μήνα. Mε την απόφαση αυτή καθορίζονται ειδικά οι διατάξεις που πρέπει να αναθεωρηθούν.
3. Αφού η αναθεώρηση αποφασιστεί από τη Βουλή, η επόμενη Βουλή, κατά την πρώτη σύνοδό της, αποφασίζει με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των μελών της σχετικά με τις αναθεωρητέες διατάξεις.
4. Αν η πρόταση για αναθεώρηση του Συντάγματος έλαβε την πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, όχι όμως και την πλειοψηφία των τριών πέμπτων, σύμφωνα με την παράγραφο 2, η επόμενη Βουλή κατά την πρώτη σύνοδό της μπορεί να αποφασίσει σχετικά με τις αναθεωρητέες διατάξεις με την πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των μελών της.
5. Κάθε ψηφιζόμενη αναθεώρηση διατάξεων του Συντάγματος δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μέσα σε δέκα ημέρες αφότου επιψηφιστεί από τη Βουλή και τίθεται σε ισχύ με ειδικό ψήφισμά της.
6. Δεν επιτρέπεται αναθεώρηση του Συντάγματος πριν περάσει πενταετία από την περάτωση της προηγούμενης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου