Πέμπτη 15 Ιουνίου 2023

Άγιος Λουκάς ο Ιατρός: Όλοι σας πρέπει να είστε φως μέσα στο σκοτάδι

https://www.vimaorthodoxias.gr/theologikos-logos-diafora/agios-loykas-o-iatros-oloi-sas-prepei-na-eiste-fos-mesa-sto-skotadi/




Οι γερμανικές επανορθώσεις σε διεθνείς Οργανισμούς. Συνεργασία Ελλάδας -Πολωνίας. Το Ελληνικό ζήτημα. (του Λεωνίδα Χρυσανθόπουλου, Πρέσβη επί τιμή, μέλους του ΙΗΑ)

 

…Η πληρωμή των αποζημιώσεων θα μπορούσε εν ολίγοις να  καταστεί  μέσον διαφύλαξης της ειρήνης καθώς οι μελλοντικές γενιές θα συνειδητοποιήσουν ότι όποιος παραβιάζει το δίκαιο καλείται να επανορθώνει και ν’ αποζημιώνει για τα δεινά που προκαλεί. Αυτή είναι και η σκέψη του Ομήρου στην Ιλιάδα πριν από σχεδόν τρεις χιλιάδες χρόνια ( ραψωδία Γ, στίχοι 455-461)…

του Λεωνίδα Χρυσανθόπουλου, Πρέσβη επί τιμή, μέλους του ΙΗΑ

TΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

H Γερμανία διαθέτει μια ικανότητα και μεθοδολογία για ν’ αποφεύγει να πληρώνει πολεμικές επανορθώσεις. Από τις πολεμικές επανορθώσεις που της επιβλήθηκαν μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο πλήρωσε τελικά το 12,5% της αρχικής οφειλής. Η Συμφωνία του Λονδίνου του 1953 για το εξωτερικό χρέος της ΟΔΓ μείωσε το χρέος της κατά 62,6% το οποίο θα πληρωνόταν σε γερμανικά μάρκα.

Ας δούμε περιληπτικά τι χρωστάει η Γερμανία στην Ελλάδα:

Με αφορμή την «άκομψη» αναφορά σε Καρκινοπαθείς τελικού σταδίου (Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος)

 

     Δημιουργήθηκε σάλος από τις «άκομψες» δηλώσεις του καθηγητή Ιατρικής, Βουλευτή Ευβοίας της Νέας Δημοκρατίας (2019-2023) κ Σπύρου Πνευματικού για τους καρκινοπαθείς τελικού σταδίου και την επιβάρυνση που έχει στον Εθνικό προϋπολογισμό υγείας η παροχή υπηρεσιών σε μη αναστρέψιμες καταστάσεις και είχαν ως αποτέλεσμα να διαγραφεί από τα ψηφοδέλτια του Κόμματος στις εκλογές της 25ης Ιουνίου.

      Επειδή πολλοί συμπατριώτες μας διανύουν το ‘τελικό στάδιο’ καρκίνου και οι συγγενείς  τους βρίσκονται σε απόγνωση καταθέτω σήμερα στούς ιστότοπους και στα blogs που με φιλοξενούν κάθε εβδομάδα ένα κείμενο (από μία μεγάλου μεγέθους εργασία μου στο θέμα αυτό) και ελπίζω να φανεί χρήσιμο σε οικογένειες που βιώνουν το πρόβλημα.

     Ξεκινώ με την πικρή διαπίστωση ότι καμιά κοινωνία δεν προετοιμάζει τα άτομα για τις ψυχοκοινωνικές διαστάσεις του τραγικού ρόλου του καρκινοπαθούς τελικού σταδίου μολονότι μέσα στις επόμενες δεκαετίες 20-25% Ελλήνων και άλλων Ευρωπαίων θα χάσουμε τη ζωή μας από κάποια ανίατη, μέχρι αυτή τη στιγμή που με διαβάζετε, μορφή καρκίνου.

     Σας πεοσκαλώ να δούμε νοερά σε μια σχηματική παράσταση τους συνανθρώπους μας όλων των ηλικιών που είναι καρκινοπαθείς τελικού σταδίου, τα συγγενικά τους πρόσωπα και μαζί τα μέλη του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού και βλέπουμε ότι:

– στο κέντρο ομόκεντρων κύκλων βρίσκεται το άτομο, στην περιφέρεια βρίσκονται, ανάλογα με το βαθμό συγγένειας και το βαθμό «ταύτισης» οι συγγενείς και,

– στην ίδια βιωματική θέση με τον καρκινοπαθή, σε μια άλλη σειρά ομόκεντρων κύκλων, βρίσκονται  μέλη του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού  που φροντίζουν το άτομο.

     Συγγενείς και ιατρονοσηλευτικό προσωπικό καθημερινά επιστρατεύουν ψυχολογικούς  μηχανισμούς «άμυνας του εγώ»  για τη δική τους ομαλή επιβίωση και διατήρηση ψυχικής ισορροπίας όπως κάνουν και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας στήριξης των ασθενών.

     Ερευνητικές προσπάθειες έχουν αναδείξει το γεγονός ότι το ίδιο το άτομο από την στιγμή που θα πληροφορηθεί ή θα διαισθανθεί ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο ενός καρκίνου βιώνει τρία επίπεδα συναισθηματικών αντιδράσεων:

     Το πρώτο, είναι σύντομο, χαρακτηρίζεται από σοκ, φόβο και κατάθλιψη. Στη μετωπική αντιπαράθεση με την σκληρή πραγματικότητα ότι «εδώ τελειώνει το ταξίδι» της ζωης, η δημιουργία τέτοιων συναισθηματικών αντιδράσεων είναι εύλογη για κάθε άνθρωπο .

     Στο δεύτερο εναλλάσσονται συναισθήματα άρνησης της πραγματικότητας και θρήνου και μαζί σπασμωδική συμπεριφορά «προγραμματισμού» των τελικών φάσεων της ζωής του ατόμου ή ακόμη και φρενήρης δραστηριοποίηση και ενεργητικότητα  χωρίς όμως ουσιαστικό στόχο ή και νόημα. Ο μηχανισμός άμυνας του «εγώ» όπως  αυτός της άρνησης της πραγματικότητας ενεργοποιείται για να μετριασθεί το σοκ της πιο σκληρής από όλες τις πραγματικότητες που αντιμετωπίζουμε οι άνθρωποι καθημερινά – ότι είμαστε εφήμερα όντα – ότι μας κατατρέχει η άδικη μοίρας που επικεντρώνεται στο δραματικό γεγονός του προσωπικού μας θανάτου.

     Στο τρίτο έρχεται η αποδοχή του επερχόμενου μοιραίου και μαζί μια εμφανής προθυμία και υπακοή του ατόμου στη θεραπευτική αγωγή και στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό.      Πολλά άτομα στο στάδιο αυτό συμπεριφέρονται ως «υπάκουα και φρόνιμα παιδιά» μια ιδιότυπη πραγματικότητα που με την ποιητική άδεια της ψυχοδυναμικής ερμηνευτικής ανάλυσης θα μπορούσε να θεωρηθεί ως έκφραση τελικής ελπίδας ότι «εφόσον είμαστε υπάκουοι ίσως υπάρξει κάποια αμοιβή, γιατί όχι και με την μορφή της σωτηρίας από κάποιο θαυματουργό φάρμακο που μπορεί να προκύψει  την τελευταία στιγμή αποτρέποντας το μοιραίο».  Η ελπίδα, λέμε, πεθαίνει τελευταία….

     Στην διαδικασία αντιμετώπισης του μοιραίου η Dr Kubler-Ross έχει ήδη διαφοροποιήσει τα ακόλουθα πέντε στάδια συναισθηματικών αντιδράσεων των καρκινοπαθών που είναι :

   1] η άρνηση, 2] ο θυμός,  3] η συναλλαγή,  4] η κατάθλιψη και  5] η αποδοχή.

     Τα πέντε στάδια δεν έρχονται πάντοτε και σε όλους με την παραπάνω σειρά ενώ για πολλά άτομα το συναισθηματικό φάσμα έχει και άλλες αντιδράσεις όπως  την απάθεια, τον φόβο, την αιφνίδια διαχυτικότητα και την έκφραση αγάπης προς τους γύρω αλλά και αποκάλυψη εντυπωσιακών και άγνωστων πτυχών της προσωπικότητας του ατόμου όπου συχνά συμβαίνει να πρυτανεύουν και κάποιες ισχυρές δόσεις καλόγουστου χιούμορ.

     Το άγχος του θανάτου φαίνεται να παίρνει τρείς αρκετά σαφείς μορφές στη διάρκεια του τελικού σταδίου της ανίατης ασθένειας που είναι, συγκεκριμένα: η αλλοτρίωση, ο εκμηδενισμός και η αίσθηση της επικινδυνότητας .

     Η αλλοτρίωση χαρακτηρίζεται από συναισθήματα, απομόνωσης, εγκατάλειψης και την αίσθηση ότι η αντικειμενική πραγματικότητα αποσυντίθεται δραματικά άτομο  αλλοτριωμένο αισθάνεται αποξενωμένο και παραπονείται για εγκατάλειψη ακόμη και όταν δίπλα του στο θάλαμο του Νοσοκομείου βρίσκονται συνεχώς συγγενείς του.

     Ο εκμηδενισμός αφορά στο άγχος της ανυπαρξίας καθώς με το θάνατο το άτομο παύει να υπάρχει ανάγεται στο τίποτε. Ο κόσμος, τα πρόσωπα και τα αντικείμενα που στην ολότητά τους συνθέτουν την αντικειμενική πραγματικότητα θα συνεχίσουν να υπάρχουν όταν ο ασθενής του τελικού σταδίου θα πάψει να υπάρχει.

     Η επικινδυνότητα συνδυάζει τα συναισθήματα φόβου και θυμού στην υποκειμενική διαπίστωση του ατόμου πως μολονότι η ζωή του είναι σε άμεσο κίνδυνο αυτό παραμένει ευάλωτο και «αναλώσιμο» χωρίς προστασία ακόμη και από το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό που είναι ταγμένο να διαφυλάξει, να σώσει ζωές αποτρέποντας με τα μέσα και τις γνώσεις που διαθέτει τον κίνδυνο του θανάτου.

Ο ρόλος της εξειδικευμένης ομάδας στήριξης

     Στο τελικό στάδιο η ομάδα ψυχοκοινωνικής στήριξης των ασθενών και συγγενικών τους προσώπων προσφέρει χρήσιμες υπηρεσίες που αφορούν:

 στο άτομο βοηθώντας το να φτάσει στο τέλος της ζωής του, να αντιμετωπίσει το θάνατό του με μια αίσθηση αξιοπρέπειας. Η αναδρομή στο παρελθόν του ατόμου  βοηθά σε σημαντικό βαθμό όπως επιβεβαιώνουν σχετικές μαρτυρίες.

 στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό καθώς διαπιστωμένα κάποια άτομα της ιατρονοσηλευτικής ομάδας διακατέχονται από συναισθήματα θυμού, ίσως και ανικανότητας, καθώς «χάνουν» τους ασθενείς τους.

     Η ομάδα στήριξης μπορεί να βοηθήσει τα μέλη της ιατρονοσηλευτικής ομάδας προσφέροντας ατομική και ομαδική ψυχολογική υποστήριξη. Είναι γνωστό ότι και «οι θεραπευτές χρειάζονται θεραπευτική στήριξη» σε περιπτώσεις όπου γίνονται εμφανή τα σημάδια του συνδρόμου «burnout» (δηλαδή του «καψίματος» ή εάν προτιμάτε της επαγγελματικής εξουθένωσης των θεραπευτών).

     Ερευνώντας τις ψυχοκοινωνικές διαστάσεις του θανάτου βρεθήκαμε αντιμέτωποι με το γεγονός όταν για οποιονδήποτε ο καρκινοπαθής τελικού σταδίου λόγο δεν πεθάνει «στην ώρα του» τότε μερικοί συγγενείς που βρίσκονται στο στάδιο του πένθους αλλά και κάποια μέλη της ιατρονοσηλευτικής ομάδας δείχνουν συναισθήματα απογοήτευσης ή ακόμη και περίεργου «θυμού» απέναντι στον ασθενή…

  στους συγγενείς βοηθώντας τους να περάσουν όσο πιο ομαλά γίνεται τα στάδια συναισθηματικής αντίδρασης στο θάνατο που είναι τα ακόλουθα πέντε:

1] η προκαταρκτική θλίψη που έρχεται καθώς ανακοινώνεται στους συγγενείς η ανίατη φύση της ασθένειας του ατόμου μολονότι το τέλος βρίσκεται ακόμη «μακριά»,

2] το πένθος, όπου ο επερχόμενος θάνατος αντιμετωπίζεται αρχικά με  άρνηση, στη συνέχεια με κλάμα. Υπάρχουν και άτομα που δείχνουν στωικότητα στο πένθος αλλά η έλλειψη δακρύων δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως περίπτωση «ψυχρότητας ή αδιαφορίας».

3] Η κατάθλιψη που εμφανίζεται με αποδιοργάνωση της συμπεριφοράς του ατόμου, με αϋπνίες και μείωση κοινωνικών, συναισθηματικών και επαγγελματικών ενδιαφερόντων.

4] Το συναίσθημα της μοναξιάς με όλα όσα φέρνει σε υποκειμενικό επίπεδο έρχεται στους συγγενείς λίγες μέρες ή εβδομάδες μετά τον θάνατο και την ακολουθούν έντονα συναισθήματα εγκατάλειψης, άγχους, απόρριψης και συχνά απόγνωσης.

5]  Η ανακούφιση και ο τερματισμός του πένθους έρχονται αργά στους συγγενείς όπως απαιτεί και η συχνά επαναλαμβανόμενη από συγγενικά πρόσωπα του καρκινοπαθούς τελικού σταδίου επίκληση  που συνοψίζεται στην φράση «ας αναπαύσει ο Θεός τον άνθρωπό μας από το μαρτύριό του…ώστε να αναπαυθούμε και εμείς από τον ψυχικό μας πόνο…»

     Κλείνω υπενθυμίζοντας ότι «κοινή η τύχη και το μέλλον αόρατο…»

-------------------- 

*Γιώργος Πιπερόπουλος, Δρ Κοινωνιολογίας - Ψυχολογίας, είναι Επίτιμος Καθηγητής Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ στο Βρετανικό Πανεπιστήμιο Durham, Συνταξιούχος Καθηγητής Μάνατζμεντ, Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων και πρώην Πρόεδρος του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπις

τημίου Μακεδονίας

 

Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023

Εορτή Αγ. Νέου Οσιομάρτυρος Παύλου, Αροανία Καλαβρύτων 27.5.23> Βραβεύσεις Προσωπικοτήτων συνέχεια(2): Δημήτριος Βόγγολης, Υποστράτηγος ἐ.ἀ., Καθηγητὴς Ἀγγλικῆς Γλώσσης, Συντονιστὴς τῆς International Hellenic Association

https://www.fotgrammi.gr/%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%AC%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%B8%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82/%CE%B5%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AE-%CE%B1%CE%B3-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%81%CE%BF-2/

 Κατὰ τὴν διάρκειαν τῶν ἐκδηλώσεων εἰς μνήμην τοῦ Ἁγ. Νέου Ὁσιομάρτυρος Παύλου εἰς τὴν Ἀροανία οἱ φορεῖς μας : 

 

Ἵδρυμα Προασπίσεως Ἠθικῶν καὶ Πνευματικῶν Ἀξιῶν,

Σωματεῖο οἱ Φίλοι τοῦ Τάματος τοῦ Ἔθνους,

Διορθόδοξος Σύνδεσμος ὁ Ἀπόστολος Παῦλος καὶ

Τὸ Περιοδικό μας «Φωτεινή Γραμμή»

 

 

ἀπένειμαν εἰς τὸν κ. Δημήτριον Bόγγολην Ὑποστράτηγον ἐ.ἀ., Καθηγητὴν Ἀγγλικῆς Γλώσσης καὶ Συντονιστὴν τῆς International Hellenic Association τὴν τιμητικὴν διάκρισιν τοῦ Πρέσβεως Καλῆς Θελήσεως ὑπὲρ τοῦ Τάματος τοῦ Ἔθνους, ἡ ὁποία τοῦ ἐπεδόθη ὑπὸ τοῦ Σεβασμιωτάτου μας Μητροπολίτου Καλαβρύτων & Αἰγιαλείας κ.κ. Ἱερωνύμου.

ΤΑΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΒΡΑΒΕΥΣΙΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΒΟΓΓΟΛΗ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΥ Ε.Α. ΥΠΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ Κ.Κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ, ΑΡΟΑΝΙΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ 27.5.23

Η γεωπολιτική πρόταση του Σαράντου Καργάκου: Eλλάς και Mεσόγειος

«… H Eλλάς πρέπει να βιασθεί να γίνει η μεγάλη κεντρική/αξονική χάντρα που θα δένει γύρω της όλες τις χάντρες της Mεσογείου…»
 
Σέβομαι αφάνταστα τη μνήμη του μεγάλου Bελεστινλή και με συγκινεί η βαλκανική του πολιτική, αλλ’ οφείλω να ομολογήσω ότι θεωρώ τον Έλληνα ελάχιστα Bαλκάνιο και περισσότερο Mεσογειακό. Άλλωστε, υπάρχει και το δεδομένο της ιστορίας, η οποία ομιλεί για έναν ανθρώπινο τύπο που εμφανίζεται από την προϊστορική εποχή σε κάθε μεσογειακή περιοχή και προσδιορίζεται ως Homo Mediterraneus. Συνεπώς, χωρίς να αποκλείω τις διαβαλκανικές σχέσεις (οικονομικές – πολιτιστικές – πολιτικές), τολμώ να υποστηρίξω πως η λεγόμενη βαλκανική πολιτική δεν μπορεί να γίνει κύριος άξονας της εξωτερικής μας πολιτικής.

Βράβευσις Αποστόλου Μπρέντα, Εικονολήπτου Επικαίρων, ιστορικού ερευνητού. Ι. Πανήγυρις Αγ. Νέου Οσιομάρτυρος Παύλου, Αροανία Καλαβρύτων 27.5.23

https://www.fotgrammi.gr/%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%AC%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%B8%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82/%CE%B2%CF%81%CE%AC%CE%B2%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BB/

 Ίδρυμα Προασπίσεως Ηθικών και Πνευματικών Αξιών

6.6.2023

 

Συνεχίζομε τὶς Βραβεύσεις Πρέσβεων Καλῆς Θελήσεως ὑπὲρ τοῦ Τάματος τοῦ Ἔθνους ποὺ πραγματοποιήθησαν ἐπ’ εὐκαιρίᾳ τῆς Ἱερᾶς Πανηγύρεως τοῦ Ἁγ. Νέου Ὁσιομάρτυρος Παύλου τὴν 27.5.2023 εἰς τὰ ἔργα τοῦ Ἱδρύματός μας εἰς τὴν Ἀροανία Καλαβρύτων.

 

Ὁ κ. Ἀπόστολος Μπρέντας Εἰκονολήπτης Ἐπικαίρων, ἱστορικὸς ἐρευνητὴς παρέλαβε τὸν Ἔπαινόν τους ὑπὸ τοῦ Θεολόγου κ. Δημητρίου Κυπριώτη.

 

Ευθύνη των Κυβερνήσεων Ελλάδας-Κύπρου η Αναβίωση του ΔΕΑΧ* (του Φοίβου Κλόκκαρη, αντιστράτηγου ε.α.)

Η Κυπριακή Δημοκρατία (ΚΔ) τελεί επί μισό αιώνα σε κατάσταση ημικατοχής στο Βόρειο τμήμα της, το οποίο η Τουρκία μετά την στρατιωτική εισβολή του 1974, τουρκοποίησε/ισλαμoποίησε με τη βίαιη εκρίζωση του Ελληνικού πληθυσμού που αποτελούσε την συντριπτική πλειοψηφία του και με την εμφύτευση Τούρκων εποίκων που μετέφερε παράνομα από την Τουρκία. Μεγάλη ευθύνη για την καταστροφή του 1974 φέρουν και οι Ελληνικές κυβερνήσεις εκείνης της περιόδου. 

Επίκαιρη διερεύνηση της ψυχοκοινωνικής διάστασης της «ΠΡΩΤΙΑΣ»… (Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος)


Ημέρα του Αγίου Πνεύματος η 5η Ιουνίου, έχουν ήδη ξεκινήσει για τα παιδιά των ΕΠΑΛ και των ΓΕΛ οι Πανελλήνιες εξετάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, συνεχίζουν οι προαγωγικές εξετάσεις και ήρθε στο νου μου ο στίχος του λαϊκού μας τροβαδούρου που περιγράφει με ψυχοκοινωνική εκτίμηση την αμοιβαιότητα της σχέσης ανάμεσα στο «δάσκαλο», που χρειάζεται το αστέρι του για να επιβεβαιωθεί και στο μαθητή που πασχίζει με αφοσίωση να διαπρέψει ότι:

«Ο πιο καλός ο μαθητής ήμουν εγώ στην τάξη, κι δάσκαλοί μου με είχανε μη βρέξει και μη στάξει...»

Αροανία Καλαβρύτων Εορτή Αγίου Νέου Οσιομάρτυρος Παύλου Ομιλία 27.5.2023

https://www.fotgrammi.gr/%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%AC%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%B8%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82/%CE%B1%CF%81%CE%BF%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B2%CF%81%CF%8D%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AE-%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85-2/

 Πολυαγαπητοὶ Ἀδελφοί,

Δοξάζοντες τὸν Θεόν, ὁ ὁποῖος μᾶς ἀξίωσε νὰ ἑορτάσωμε καὶ ἐφέτος τὴν Ἱερὰν Πανήγυριν τοῦ Ἁγ. Νέου Ὁσιομάρτυρος Παύλου εἰς τὴν γενέτειρα του, τὴν Ἀροανία Καλαβρύτων, σᾶς ὑποδεχόμεθα ἐγκαρδίως καὶ σᾶς εὐχαριστοῦμε. Ὅπως κάθε ἔτος ἔχουν συγκεντρωθῆ ἐδῶ φίλοι ἀπὸ ὅλην τὴν ὑφήλιο.

Ἰδιαιτέρως εὐχαριστοῦμε τὸν Σεβασμιώτατόν μας Καλαβρύτων & Αἰγιαλείας κ.κ.Ἱερώνυμον ποὺ ὥρισε αὐτὴν τὴν ἡμέραν κατὰ τὴν ὁποίαν ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει καὶ ἕνα ἄλλον μεγάλον Ἅγιον, τὸν Ἅγ.Ἰωάννη τὸν Ρῶσσο.

Εὐχαριστοῦμε καὶ διὰ κάτι ἀκόμη τὸν Σεβασμιώτατόν μας : Διότι ἡ Ἱερὰ Μητρόπολις Καλαβρύτων προέτεινε τὴν Ἁγιοκατάταξιν τοῦ ἀπὸ τὰ Ἄρμπουνα Καλαβρύτων Ὁσιωτάτου Μοναχοῦ Χριστοφόρου Παναγιωτόπουλου, τοῦ ἐπονομαζομένου “Παπουλάκου”, τὸν ὁποῖον, κατόπιν συγκαταθέσεως καὶ προτροπῆς  τοῦ πρώην Σεβασμιωτάτου μας κ.κ. Ἀμβροσίου, ἤδη συμπεριελάβαμε τὸ ἔτος 2002  εἰς τὴν Ἁγιογράφησιν τοῦ Ναοῦ μας, ὅπως δύνασθε νὰ ἰδῆτε εἰς τὴν Νοτιοδυτικὴν γωνίαν τοῦ Ναοῦ.

Αείμνηστος Στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος Ένας Θερμότατος και Επιφανής Φίλος του Τάματος των Ηρώων του 1821 (+2.6.2023)

 https://www.fotgrammi.gr/%CE%BD%CE%B5%CE%BA%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1/%CE%B1%CE%B5%CE%AF%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%AE%CE%BB-%CE%BA%CF%89%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%AC/

Μᾶς ἐλύπησε σφόδρα ἡ εἰς κύριον ἀποδημία τοῦ  ἐπιτίμου Ἀρχηγοῦ τοῦ Γενικoῦ Ἐπιτελείου Ἐθνικῆς Ἀμύνης (ΑΓΕΕΘΑ) ἀειμνήστου Στρατηγοῦ Μιχαὴλ Κωσταράκου (Φεβρουάριος 1956 – 2 Ἰουνίου 2023), ἐν ἀποστρατείᾳ Στρατηγοῦ τοῦ Πυροβολικοῦ, ὁ ὁποῖος, εἰς τὴν μακρὰν ἐπιτυχῆ πορεία του εἰς τὶς Ἑλληνικὲς Ἔνοπλες Δυνάμεις, μὲ πλῆθος Μεταλλίων – Παρασήμων – Διαμνημονεύσεωνμεταξὺ ἄλλων ἐσχάτως ὑπηρέτησε καὶ εἰς τὶς Βρυξέλλες ὡς Πρόεδρος τῆς Στρατιωτικῆς Ἐπιτροπῆς τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως (ἴδ.https://geetha.mil.gr/diatelesantes-archigoi/stratigos-michail-kostarakos/),  !!!!

International Hellenic Association (ΙΗΑ): ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΥΛΑΚΙΣΗ ΤΟΥ ΦΡΕΝΤΥ ΜΠΕΛΕΡΗ ΩΣ ΜΕΡΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΦΙΜΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΞΟΝΤΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ


Παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες και συστάσεις από την Ελληνική πλευρά και άλλους εξωτερικούς παράγοντες, οι διοικούντες την γειτονική χώρα αποφάσισαν προκλητικά να συνεχιστεί η παράταση της φυλάκισης του νομίμως εκλεγέντος δημάρχου της Χειμάρας Φρέντυ Μπελέρη. Παράλληλα, απ’ ότι φαίνεται και σύμφωνα με καταγγελίες Ελλήνων της Β. Ηπείρου, η αλβανική πλευρά φαίνεται να εντείνει την επίθεση κατατρομοκράτησης του Ελληνικού πληθυσμού, απειλώντας ή και υλοποιώντας άμεσα το σχέδιο της υφαρπαγής ελληνικών περιουσιών στην περιοχή της Χειμάρας. 

Στόν ἀποκαλυπτικό Στύλο Ὀρθοδοξίας πού κυκλοφορεῖ τό Σάββατο 9 Ἰουνίου 2023: Συνέντευξη ἐφ’ ὅλης τῆς ὕλης τοῦ προέδρου τῆς (κατασυκοφαντημένης από τα βρωμερά ΜΜΕ της διαπλοκής) ΝΙΚΗΣ στὸν Διονύση Μακρῆ

 https://orthodoxia.gr/2023/06/07/synenteyxi-ef-olis-tis-ylis-toy-proedroy-tis-nikis-ston-s-o-kai-ston-dionysi-makri/

Μήν χάσετε τόν ἀποκαλυπτικό Στύλο Ὀρθοδοξίας πού  κυκλοφορεῖ  τό Σάββατο 9 Ἰουνίου  2023

24 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Ὁ Στύλος Ὀρθοδοξίας προσφέρει ἕνα καταπληκτικὸ βιβλίο τῶν ἐκδόσεων «Ὀρθόδοξη Κυψέλη», τὸ ὁποῖο περιλαμβάνει διδαχές, ἀποφθέγματα  καὶ ρήσεις παλαιῶν καὶ συγχρόνων ἁγίων γιὰ τὸ πῶς καὶ ποιοὺς πρέπει ὡς χριστιανοὶ νὰ ψηφίζουμε στὶς ἐκλογές. Ὁ Ὅσιος Πορφύριος, ὁ Ἅγιος Παΐσιος, ὁ ἅγιος γέροντας Σάββας Ἀχιλλέως, ὁ ἀείμνηστος Μητροπολίτης Αὐγουστίνος Καντιώτης, ὁ ἅγιος Θεόκλητος Διονυσιάτης ἀλλὰ κ. α. ἀπαντοῦν διαχρονικὰ στὸ ἐρώτημα «Ποιοὺς πρέπει νὰ ψηφίσουμε»! Καὶ μαζὶ μὲ τὸ λίαν διδακτικὸ καὶ ἀπαραίτητο γιὰ κάθε χριστιανικὸ σπίτι αὐτὸ βιβλίο ἕνα ἀκόμη πνευματικὸ βιβλίο ἀπὸ τὴν βιβλιοθήκη τῶν ἐκδόσεων «Ἀγαθὸς Λόγος».

 

 

Συνέντευξη ἐφ’ ὅλης τῆς ὕλης τοῦ προέδρου τῆς ΝΙΚΗΣ στόν Σ.Ο. καὶ στὸν Διονύση Μακρῆ

ΠΑΝΤΟΤΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟ ΠΑΣΧΑ (π. Δημητρίου Μπόκου)

 

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΗΣ

24. ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΕΠΤΑΗΜΕΡΟ (11-17 ΙΟΥΝ. 2023)

ΠΑΝΤΟΤΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

π. Δημητρίου Μπόκου



Με την Κυριακή των Αγίων Πάντων κλείνει ο μεγαλύτερος κύκλος εορτών του έτους με επίκεντρο το Πάσχα. Οι εορτές αυτές είναι κινητές. Εκτείνονται σε 18 εβδομάδες. Δέκα εβδομάδες του κατανυκτικού Τριωδίου, εκ των οποίων οι τρεις πρώτες εισάγουν προπαρασκευαστικά στις επόμενες επτά της νηστείας (έξι της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και μία της Μεγάλης Εβδομάδας) και οκτώ εβδομάδες του Τριωδίου των ρόδων (Πεντηκοσταρίου). Ο υπερτετραμηνιαίος αυτός κύκλος επηρεάζει βαθιά το εκκλησιαστικό λειτουργικό γίγνεσθαι, με αποτέλεσμα να χρωματίζει έντονα με το σταυροαναστάσιμο ύφος του τη λατρευτική θεοδρομία του όλου ενιαυτού.


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου