Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

ΟΤΑΝ Η ΕΥΡΩΠΗ ΨΑΧΝΕΙ ΓΙΑ 25 ΤΡΙΣΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ! (του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου )

http://logia-starata.blogspot.gr/2013/09/25.html

Με επικεφαλής την Γαλλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αποφασισμένη να βρει τρόπους φορολόγησης των καταθέσεων στους φορολογικούς παραδείσους

του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

Ο Βέλγος πρώην διευθυντής της υπηρεσίας δίωξης οικονομικού εγκλήματος στη χώρα του, Πιερ Λαμπέρ, έχει και σαφέστατο δημοσιογραφικό ταλέντο. Τα βιβλία του για τους ανά τον κόσμο φορολογικούς παραδείσους είναι μοναδικά και η γνώση του πάνω στο θέμα αυτό ευρύτατη.

Γι αυτό, σήμερα συνεργάζεται ατύπως με τον συμπατριώτη του πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου κ.Βαν Ρομπέϊ σε μια προσπάθεια να αποκτήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την απαραίτητη τεχνογνωσία ώστε, σε δεύτερη φάση, να φορολογήσει τα 25 τρισεκατ. ευρώ που εκτιμά ότι βρίσκονται από Ευρωπαίους καταθέτες στους μικρούς και μεγάλους φορολογικούς παραδείσους. Από αυτόν τον πακτωλό χρημάτων, η Επιτροπή εκτιμά ότι θα μπορούσε να αντλήσει περί τα 250 δισεκατ. ευρώ έσοδα –ποσό που αντιστοιχεί σε έναν ετήσιο κοινοτικό προϋπολογισμό. Την δε σχετική έρευνα που γίνεται πάνω στο θέμα αυτό έχει αναλάβει ο οικονομολόγος Τζαίημς Χένρυ, πρώην επικεφαλής της ομάδας των οικονομολόγων της εταιρείας συμβούλων και μελετών McKinsey.

Ο Τζαίημς Χένρυ πιστεύει ότι οι φορολογικοί παράδεισοι, πέρα από τις υπεραπλουστεύσεις και την δημοσιοποίησή τους, παίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια οικονομία και εκείνο που προέχει στην περίπτωσή τους είναι ο εντοπισμός/υπολογισμός του βρώμικου χρήματος που κρύβεται στα χρηματοκιβώτιά τους. Αυτό, υποστηρίζει, μπορεί να γίνει μόνον με την βοήθεια των ευρωπαϊκών τραπεζών που είναι εγκατεστημένες στα υπεράκτια κέντρα και από τις οποίες περνά το 50% του παγκόσμιου εμπορίου.

Ας δούμε, όμως, ποιοι είναι οι αποκαλούμενοι φορολογικοί παράδεισοι και πώς κατανέμονται γεωγραφικά στον κόσμο. Όπως αναφέρει ο Βρεταννός συγγραφέας και συνεργάτης του Βασιλικού Ινστιτούτου Διεθνών Υποθέσεων του Λονδίνου Νίκολας Σάξον στο βιβλίο του «Τα Νησιά των Θησαυρών» (εκδ. Παπαδόπουλος), στον κόσμο υπάρχουν εξήντα περίπου υπεράκτια κέντρα τα οποία είναι χωρισμένα σε τέσσερις ομάδες. Πρώτα έχουμε τους ευρωπαϊκούς παραδείσους. Δεύτερη ακολουθεί μία βρεταννική ζώνη με κέντρο το Σίτυ του Λονδίνου, η οποία εκτείνεται σε όλη την υφήλιο και βασίζεται γενικά στην πρώην αυτοκρατορία της Βρεταννίας. Τρίτη είναι μία ζώνη επιρροής με επίκεντρο τις ΗΠΑ. Υπάρχει και μια τέταρτη κατηγορία όπου περιλαμβάνεται μικρός αριθμός από αταξινόμητες ιδιόρρυθμες περιπτώσεις, όπως η Σομαλία και η Ουρουγουάη, οι οποίες δεν έχουν σημειώσει ιδιαίτερη επιτυχία.

Οι ευρωπαϊκοί φορολογικοί παράδεισοι –οι οποίοι απασχολούν κατά κύριο λόγο τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ορισμένες κυβερνήσεις χωρών μελών– φέτος συμπληρώνουν εκατό χρόνια ζωής. Συγκεκριμένα, άρχισαν να λειτουργούν κανονικά κατά την διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς οι κυβερνήσεις προχωρούσαν σε μεγάλες αυξήσεις φόρων για να καλύψουν το κόστος του πολέμου. Η περιβόητη νομοθεσία περί απορρήτου της Ελβετίας, η οποία μετέτρεψε για πρώτη φορά την παραβίαση του τραπεζικού απορρήτου σε κακούργημα, τέθηκε σε ισχύ το 1934 –αν και οι τραπεζίτες της Γενεύης παρείχαν καταφύγιο στο κρυφό χρήμα των ευρωπαϊκών ελίτ τουλάχιστον από τον 18ο αιώνα.

Το Λουξεμβούργο, που ειδικεύεται από το 1929 σε συγκεκριμένες νομικές μορφές παράκτιων εταιρειών, είναι επίσης σημαντικός φορολογικός παράδεισος –πρόσφατα, όμως, ευθυγραμμιζόμενο με την γενικότερη ευρωπαϊκή στρατηγική, ανήγγειλε την κατάργηση του τραπεζικού απορρήτου. Για αρκετούς παρατηρητές, η πρωτοβουλία αυτή του Μεγάλου Δουκάτου είναι ενδεικτική της θελήσεώς του να μην συγκρουσθεί με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα. Λίγο βορειότερα, η Ολλανδία είναι ένας ακόμη σημαντικός φορολογικός παράδεισος της Ευρώπης. Το 2008, σχεδόν 18 τρισεκατ. δολλάρια πέρασαν από ολλανδικά υπεράκτια νομικά πρόσωπα –ποσό εικοσαπλάσιο του ολλανδικού ΑΕΠ. Η Αυστρία και το Βέλγιο είναι επίσης σημαντικοί ευρωπαϊκοί παράδεισοι τραπεζικού απορρήτου, αν και το Βέλγιο χαλάρωσε την νομοθεσία του το 2009. Ενεργό ρόλο παίζουν κάνα δυο μικροσκοπικά κράτη-παράδεισοι της Ευρώπης, με πιο αξιοσημείωτα το Λιχτενστάϊν και το Μονακό, ενώ έκτακτες εμφανίσεις κάνουν κάποια παράξενα μέρη όπως η Ανδόρα και η πορτογαλική νήσος Μαδέρα, που πρόσφατα βρέθηκε ανακατεμένη σε σκάνδαλο δωροδοκίας στην Νιγηρία όπου εμπλέκονταν μεγάλες αμερικανικές πετρελαϊκές εταιρείες. Ας σημειωθεί ότι, σε αντίθεση με το Λουξεμβούργο και το Βέλγιο, η Αυστρία αρνήθηκε την άρση του τραπεζικού απορρήτου –γεγονός που σύντομα, κατά την γνώμη μας, θα δημιουργήσει θέμα εισόδου της χώρας αυτής στην ευρωπαϊκή τραπεζική ένωση.

Στις χώρες που προαναφέραμε εκτιμάται ότι έχουν «παρκαριστεί» περί τα 2,1 τρισεκατ. ευρώ, τα οποία παρουσιάζουν και υψηλή κινητικότητα.
Η δεύτερη ομάδα υπεράκτιων κέντρων, στα οποία επικρατεί απόλυτη εχεμύθεια, είναι και η σημαντικότερη. Όπως τονίζει ο Ν.Σάξον, πρόκειται για μία σειρά από φορολογικούς παραδείσους διατεταγμένους τόσο σε στρώματα όσο και σε ακτινωτή μορφή, με κέντρο το Σίτι του Λονδίνου. Όπως θα δούμε, δεν είναι συμπτωματικό ότι το Λονδίνο –κάποτε πρωτεύουσα της μεγαλύτερης αυτοκρατορίας που γνώρισε ποτέ ο κόσμος– είναι το κέντρο του πιο σημαντικού τμήματος του παγκόσμιου υπεράκτιου συστήματος.

Το υπεράκτιο δίκτυο του Σίτι περιλαμβάνει τρία στρώματα. Δύο εσωτερικοί δακτύλιοι –τα Εξαρτημένα Εδάφη του Βρεταννικού Στέμματος: Τζέρσεϊ, Γκέρνσεϊ και Νήσος του Μαν, και τα Υπερπόντια Εδάφη της Βρεταννίας, όπως τα Νησιά Καϊμάν– ελέγχονται ουσιαστικά από την Βρεταννία και συνδυάζουν φουτουριστικά υπεράκτια μέσα χρηματοδότησης με μεσαιωνική πολιτική. Ο εξωτερικός δακτύλιος αποτελεί μία διάταξη από πιο διαφορετικούς μεταξύ τους παραδείσους, όπως το Χονγκ-Κονγκ, που βρίσκονται έξω από τον άμεσο έλεγχο της Βρεταννίας, αλλά παρόλα αυτά είχαν και έχουν ισχυρούς ιστορικούς δεσμούς με την χώρα και το Σίτι. Σύμφωνα με έγκυρη ανάλυση, σε αυτόν τον βρεταννικό σχηματισμό αναλογεί συνολικά πάνω από το ένα τρίτο του διεθνούς τραπεζικού ενεργητικού. Αν σε αυτά προσθέσουμε και το Σίτι, το εν λόγω μέγεθος ξεπερνά το ένα δεύτερο.

Μιλάμε, δηλαδή, για ποσά που εκτιμώνται σε περισσότερα από 15 τρισεκατ. ευρώ και τα οποία είναι όντως απορίας άξιον πώς θα μπορέσουν να φορολογηθούν. Και αυτό το υπογραμμίζουμε ιδιαίτερα διότι το σημαντικό αυτό δίκτυο υπεράκτιων κέντρων και των σχετικών δορυφόρων του επιτελεί διάφορα καθήκοντα.

Πρώτον, προσφέρει στο Σίτι πραγματικά παγκόσμια εμβέλεια. Οι βρεταννικοί παράδεισοι που είναι διάσπαρτοι σε όλες τις ζώνες ώρας του κόσμου προσελκύουν και παγιδεύουν τα διεθνή κεφάλαια που κινούνται προς και από κοντινές επικράτειες, όπως ακριβώς ο ιστός της αράχνης παγιδεύει τα περαστικά έντομα. Στην συνέχεια, μεγάλο μέρος του χρήματος που προσελκύουν αυτά τα μέρη, καθώς και των δραστηριοτήτων που αφορούν την διαχείριση αυτού του χρήματος, διοχετεύεται στο Λονδίνο. Δεύτερον, ο βρεταννικός ιστός της αράχνης επιτρέπει στο Σίτι να εμπλέκεται σε δραστηριότητες οι οποίες ενδεχομένως απαγορεύονται στην Βρεταννία, καθώς η απόσταση είναι αρκετά μεγάλη ώστε να μπορούν τα μεγάλα χρηματοπιστωτικά κεφάλια του Λονδίνου να διαψεύδουν πειστικά ότι παρανόμησαν. Το παλιό γνωμικό του Σίτι «ή στο Τζέρσεϊ ή στην φυλακή» σημαίνει πως, αν θέλει κανείς να κάνει βρωμοδουλειές αλλά δεν θέλει να τον τσακώσουν, απλώς περνάει στον ιστό της αράχνης και τις κάνει εκεί. Συνήθως οι εξωτερικοί δακτύλιοι αυτού του ιστού είναι πολύ πιο βρώμικοι από τους εσωτερικούς. Ο Τζων Κρίστενσεν, πρώην στέλεχος του χρηματοπιστωτικού τομέα του Τζέρσεϊ, θυμάται ότι το Υπερπόντιο Έδαφος του Γιβραλτάρ αποτελούσε αγαπημένη επιλογή του Τζέρσεϊ. «Εμείς στο Τζέρσεϊ θεωρούσαμε το Γιβραλτάρ εντελώς δεύτερης διαλογής από πλευράς αξιοπιστίας», λέει. Για να προσθέσει ότι «εκεί πήγαιναν οι περισσότερες βρώμικες δουλειές».

Ο τρίτος πυλώνας του υπεράκτιου κόσμου βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μέχρι πριν την κρίση του 2008, το υπεράκτιο σύστημα στις ΗΠΑ λειτουργούσε και αυτό σε τρία επίπεδα.

Σε ομοσπονδιακό επίπεδο, οι ΗΠΑ χρησιμοποιούν το δέλεαρ των φοροαπαλλαγών, των διατάξεων περί απορρήτου και κάποιων νόμων που έχουν στόχο να προσελκύσουν τα χρήματα των ξένων, όπως ακριβώς γίνεται στα υπεράκτια κέντρα. Λόγου χάρη, οι αμερικανικές τράπεζες μπορούν να αποδεχθούν νομίμως τα προϊόντα μιας σειράς εγκλημάτων, όπως η διαχείριση κλοπιμαίων –υπό την προϋπόθεση ότι τα εγκλήματα διαπράττονται στο εξωτερικό. Με τις τράπεζες γίνονται ειδικοί διακανονισμοί προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν θα αποκαλύψουν την ταυτότητα των αλλοδαπών που «παρκάρουν» τα λεφτά τους στις ΗΠΑ.

Το δεύτερο επίπεδο υπεράκτιας δραστηριότητας περιλαμβάνει επιμέρους πολιτείες των ΗΠΑ, όπου γίνονται διάφορες δελεαστικές προσφορές υπεράκτιου τύπου. Στην Φλόριντα, για παράδειγμα, εκτελούν τις τραπεζικές τους συναλλαγές οι ελίτ της Λατινικής Αμερικής. Γενικά, οι ΗΠΑ δεν μοιράζονται τραπεζικές πληροφορίες με αυτές τις χώρες, άρα το μεγάλο μέρος των εν λόγω συναλλαγών αφορά φοροδιαφυγή ή άλλες εγκληματικές δραστηριότητες, υπό την προστασία του αμερικανικού απορρήτου. Οι τράπεζες της Φλόριντας έχουν επίσης μακρά παράδοση παροχής ασύλου σε χρήματα της Μαφίας και των εμπόρων ναρκωτικών, συχνά στο πλαίσιο περίπλοκων συνεταιρισμών με τους γειτονικούς βρεταννικούς φορολογικούς παραδείσους της Καραϊβικής.

Μικρότερες πολιτείες, όπως το Γουαϊόμινγκ, το Ντέλαγουερ και η Νεβάδα, προσφέρουν πολύ φθηνές και πολύ ισχυρές μορφές εταιρικού απορρήτου που δεν υπάγονται σε σχεδόν καμμία ρύθμιση και έχουν προσελκύσει μεγάλες ποσότητες παράνομου χρήματος –ακόμα και κονδύλια χρηματοδότησης της τρομοκρατίας– από όλη την υφήλιο. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι ένα μεγάλο κομμάτι από τους λογαριασμούς που βρίσκονται στις υπεράκτιου χαρακτήρα αμερικανικές τράπεζες ελέγχεται σήμερα τόσον από το FBI όσο και την CIA, όπως συμβαίνει και με τον Παναμά, υπεράκτιο ναυτιλιακό κέντρο.

Είναι λοιπόν σαφές ότι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για τα υπεράκτια κέντρα υπάρχουν. Συνεπώς, το ερώτημα είναι σε ποιον βαθμό θα δραστηριοποιηθούν, χωρίς η δραστηριοποίηση αυτή να δημιουργήσει προβλήματα κεφαλαιακών ροών στην παγκόσμια οικονομία.


europeanbusiness.gr

Η εσχατιά*

http://attikanea.blogspot.gr/2013/09/blog-post_5549.html




- Έλληνα, τελικά τι θέλεις;

- Καλημέρα, ποιος είστε, παρακαλώ;

- Ω, έχω πολλά ονόματα. Στη χώρα σου είμαι γνωστός ως Πήλιο Γούσης, Εφιάλτης, Κωνσταντίνος, Ευάγγελος, Γιωργάκης, Λουκάς, Αντώνης, Φώτης, Άννα, ο κατάλογος δεν έχει τέλος! Στο σημερινό μας διάλογο θα κρατήσω ένα όνομα που μου αρέσει πολύ, ας με λες λοιπόν Δήμιο.

- Δεν ξέρω αν χαίρομαι που σε γνωρίζω, Δήμιε, αλλά νομίζω ότι θα μπορούσες να λέγεσαι και Ιανός, έχεις πολλά πρόσωπα και προσωπεία. Τι θα ήθελες λοιπόν;

- Για να είμαι ειλικρινής, παραξενεύομαι, Έλληνα. Σπάνια έχει αντέξει λαός τόσο πολύ ενάντια στις επιθυμίες μου. Λατρεύω τη διαφθορά κι αυτή είναι συνυφασμένη με την ανθρώπινη φύση. Δεν είσαι άνθρωπος εσύ λοιπόν; Γιατί ανθίστασαι ακόμη;

- Μα απεναντίας, Δήμιε. Άνθρωπος είμαι, ίσως ο τελευταίος του είδους, αν κι αυτή είναι μεγάλη και εντελώς άλλη συζήτηση. Δε θα έπρεπε να απογοητεύεσαι όμως, από τα ονόματα που διάλεξες βλέπω ότι το τέχνασμά σου έχει αποδώσει καρπούς, η διαφθορά, την οποία επιδιώκεις, παρεισφρύει στη φύση μου, δημιουργώντας καρκινώματα στο σώμα μου. Αλλά, σε παρακαλώ, θα ήθελα να επαναλάβεις την αρχική σου ερώτηση. Τι ήθελες λοιπόν;

- Μα να μάθω τι τελικά θέλεις!

- Σοβαρή και διεισδυτική ερώτηση μου απευθύνεις, Δήμιε, μπορώ να μάθω το γιατί;

- Αχ, πονηρέ Έλληνα! Μα για να εισχωρήσω στα μύχια της ψυχής σου, για να μάθω τις άμυνές σου, να τις υπερκεράσω, να σε αναγκάσω να τραπείς σε άτακτη φυγή, να σπάσει το ηθικό σου, να σε τρομάξω ως τα βάθη της ύπαρξής σου και να αφήσω το Φόβο φωλιασμένο εκεί για πάντα.

- Αχ, Δήμιε, Δήμιε, δε νομίζεις ότι έγινες πολύ ευθύς απότομα;

- Όχι, Έλληνά μου, δεν το νομίζω! Βλέπεις, μου ανήκεις!Παίζω μαζί σου, όπως η γάτα με το ποντίκι, ο σημερινός μας διάλογος γίνεται μόνο για να διασκεδάσω με τον ήχο του επιθανάτιου ρόγχου σου. Μου χρωστάς, Έλληνα, μου χρωστάς πολλά, οι ηγετίσκοι σου έχουν παραδοθεί προ πολλού, μου έχουν παραδώσει τα πάντα με αντάλλαγμα τη δική τους ευμάρεια, το Σχέδιο έχει ολοκληρωθεί, ποτέ δεν είχες Ελπίδα, αλλά, κι αν είχες, φρόντισα να εξανεμίσω και την τελευταία. Σε λίγες ημέρες όλα θα έχουν τελειώσει, θα σε παραδώσουν σε μένα εκείνοι που τους εμπιστεύτηκες το μέλλον το δικό σου και των παιδιών σου.

- Α, Δήμιε, τα έχεις σκεφτεί, βλέπω, όλα! Αλλά αυτά που λες, υποδηλώνουν ότι κάτι σου λείπει. Συμφωνώ μαζί σου, παίζεις μαζί μου, είσαι ισχυρότερος, αλλά είναι μόνον αυτό; Η εμμονή σου στην ερώτηση με προβληματίζει, Δήμιε. Μόνο το παιχνίδι σε νοιάζει; Μήπως υπάρχει κάτι βαθύτερο από αυτό; Μήπως η ισχύς σου δεν είναι δυνατόν να εξαπολυθεί πάνω μου για κάποιον λόγο και ψάχνεις εύσχημο τρόπο να πληροφορηθείς κάτι από εμένα;

- Μα τώρα έγινες πραγματικά ενοχλητικός, Έλληνα!! Είσαι στ´ αλήθεια τόσο υπερφίαλος και αλαζονικός, όσο λένε!! Μα δε βλέπεις τη δύναμή μου; Θα μπορούσα να σε συντρίψω οποτεδήποτε!! Πώς τολμάς και μιλάς ακόμη κατ´ αυτόν τον τρόπο;







- Κοίτα να δεις, Δήμιε. Η Ιστορία μου επιφύλαξε πολλούς εχθρούς, θέλεις λόγω θέσης, θέλεις λόγω μοίρας, εσύ διάλεξε. Αν έμαθα κάτι από αυτή τη συνεχή τριβή, αυτό είναι ότι, όταν ο εχθρός μπορούσε, δε μιλούσε, απλά επετίθετο, κι εγώ από την πλευρά μου έπρεπε να αμυνθώ. Ας πούμε λοιπόν ότι έγινα καλός σε δύο πράγματα, αφ´ ενός μεν στο να αμύνομαι, αφ´ ετέρου δε στο να αντιλαμβάνομαι πότε ο εχθρός μιλούσε, επειδή δε μπορούσε να επιτύχει αυτό που ισχυριζόταν ότι μπορούσε να επιτύχει. Οπότε νομίζω ότι εσύ επέδειξες κάποιου είδους αλαζονεία, όχι εγώ. Αλλά νομίζω ότι έχουμε χάσει το θέμα μας: Τι είπαμε ότι ήθελες;

- Για τ´ όνομα του Θεού, το είπαμε ήδη τόσες φορές!!! Τι είναι αυτό που θέλεις τελικά;

- Α, ναι, με συγχωρείς. Για να δούμε λοιπόν τι θέλω. Θέλω να διορθώσεις το λάθος που έκανες στην αρχή της συζήτησής μας, ώστε να καταλάβεις από μόνος σου και να μη χρειαστεί να χαλάσουμε άλλο τις καρδιές μας. Διορθώνοντας το λάθος σου, θα οδηγηθείς στη λύση του προβλήματος και θα σου απαντηθεί άμεσα και η ερώτησή σου.

- Ποιο λάθος, τι εννοείς, Έλληνα;

- Εκείνο το λάθος που έκανες, όταν ισχυρίστηκες ότι εγώ σου χρωστάω, Δήμιε.

- Μα τι κουταμάρες είναι αυτές πάλι τώρα;!;!;!; Φυσικά και μου χρωστάς!!! Αρνείται το χρέος σου τώρα, άθλιε μπαταξή;;;; Κοίτα τις αποδείξεις, κοίτα τι γράφουν τα χαρτιά, άσε τις αερολογίες και σταμάτα να με κάνεις να χάνω το χρόνο μου μαζί σου, ενώ υπάρχουν κι οι υπόλοιποι που περιμένουν στη σειρά.

- Αλήθεια θα μου δείξεις τα χαρτιά, Δήμιε; Αλήθεια θα μου αποδώσεις λογαριασμό;

- Βεβαίως και θα το κάνω, άθλιε!! Κοίτα εδώ, εδώ λέει πόσα μου χρωστάς, χαραμοφάη Έλληνα!!

- Πολλά χρήματα, πράγματι! Εγώ τα πήρα όλα αυτα; Εκπλήσσομαι! Αλλά και την υπογραφή μου δεν τη βλέπω πουθενά, μήπως σφάλλεις;

- Μη γίνεσαι ανόητος τώρα, σου έδωσα ήδη το εύσημο της πονηριάς. Φυσικά και υπέγραψαν για σένα οι εκπρόσωποί σου!

- Μα τότε αλλάζει το πράγμα, Δήμιε!! Αν πράγματι δέχεσαι ότι εγώ πήρα αυτά τα χρήματα μέσω κάποιου τρίτου, χρήματα τα οποία ποτέ δε φτάσανε στα χέρια μου, τότε, προκειμένου να σε πληρώσω, θα πρέπει να τα αναζητήσω προηγουμένως με τη σειρά μου. Ξέρεις μήπως ποιος τα παρέλαβε;

- Το παρατραβάς, Έλληνα. Ξέρεις καλά ποιος τα πήρε, εκείνος που σε δέσμευσε σε όλο αυτό το παιχνίδι, εκείνος που σε παρέδωσε σε μένα, ο Ηγέτης σου. Με τη δική του υπογραφή δεσμεύτηκες και δέθηκες στο άρμα μου.

- Τώρα όμως πράγματι δεν καταλαβαίνω, Δήμιε! Μου λες ότι είμαι δέσμιός σου, επειδή ο δικός σου συνεργάτης, ο δικός σου λακές, πήρε τα χρήματα που εσύ ο ίδιος υποστηρίζεις ότι το έκανε κατόπιν δικού σου σχεδιασμού, τα χρήματα, τα οποία ποτέ δεν έφυγαν από τις τσέπες σου, αφού είστε ένα, εσύ αφεντικό κι εκείνος υπάλληλός σου; Μου λες ότι μου ζητάς να επιστρέψω τάχα, αυτό που δεν πήρα, επειδή ο υπάλληλός σου πλαστογράφησε την υπογραφή μου, φαλκίδευσε τη βούλησή μου και είπε ότι μιλάει εξ ονόματός μου; Αυτό στο οποίο αναφέρεσαι, Δήμιε, στα δικά μου χώματα έχει όνομα, λέγεται εσχάτη προδοσία. Αν λοιπόν παραδέχεσαι ότι όλα αυτά είναι σχέδιό σου και η προδοσία έργο ανθέλληνα ηγέτη, τότε θα πρέπει να επαναλάβω το αίτημά μου με μεγαλύτερη δύναμη:
Θέλω να διορθώσεις το λάθος σου, Δήμιε, και να λογοδοτήσεις εσύ και ο λακές σου σε μένα.

- Λοιπόν αυτό πάει πολύ, Έλληνα! Δεν ξέρω πώς με έβαλες σε αυτή τη θέση με τις σοφιστείες σου, αλλά τα χρήματα θα τα δώσεις!! Και δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να με εμποδίσει!

- Κι εδώ θα πρέπει να διαφωνήσω μαζί σου, Δήμιέ μου. Στο είπα και στην αρχή της συζήτησής μας, την οποία εσύ αποκαλείς σοφιστεία: ο εχθρός, όταν μπορεί, επιτίθεται, δεν αναλώνεται σε συζητήσεις. Τις συζητήσεις, ακόμη κι αυτή, τις ακούνε κι άλλοι. Αυτοί που μας άκουσαν σήμερα, καταλαβαίνουν ότι είσαι άπληστος, χοντροκομμένος, ραδιούργος και χειραγωγός, Δήμιε, ότι ψάχνεις για προδότες μέσα στις τάξεις του ανυποψίαστου θύματος και ότι εκτελείς τα σχέδιά σου. Υπάρχει λύση, Δήμιε, και πλέον ίσως πρέπει να καταργήσω το κεφαλαίο δέλτα στην προσφώνησή μου προς εσένα, γιατί εσύ, ισχυρέ, φαντάζεις πιο μικρός πλέον στα μάτια μου, λιγότερο δυνατός από ό,τι λες. Και δεν είναι τα δικά μου τα μάτια ή τα αυτιά, είναι του κόσμου ολάκερου. κι ο κόσμος αυτός ξέρει πλέον το σχέδιό σου, όπως ξέρει ότι, αν νικήσεις εμένα, δε θα υπάρχει γυρισμός για κανέναν τους.


Και, για να απαντήσω στην ερώτησή σου:
Θέλω αυτά που μου ανήκουν, δήμιε.

Αυτά που έδωσες, για να πετύχεις τον ποταπό σκοπό σου, παρ’ τα από τους λακέδες σου.

*του Θάνου Αθανασιάδη


Αρχικός τίτλος κειμένου: Note from the western borders.

(8/02/2013)

http://manic-nirvana.blogspot.gr/

Πηγή

ΕΦΙΑΛΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: ΕΘΝΟΚΤΟΝΙΑ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΓΕΝΝΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΝΕΚΡΩΝ ΕΜΒΡΥΩΝ.

http://olympia.gr/2013/09/12/%CE%B5%CF%86%CE%B9%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CE%BB%CE%B9/

ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ

Το γεγονός ότι η συνεχώς αυξανόμενη ανεργία στη χώρα μας συμβαδίζει με μια αύξηση στις γεννήσεις νεκρών εμβρύων είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, καθώς διαφαίνεται ότι ένα διογκούμενο ποσοστό γυναικών μένει άνεργο και κατ’ επέκτασιν ανασφάλιστο, με συνέπεια να παραλείπει σημαντικές εξετάσεις και ελέγχους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Το Μνημόνιο και η τρόικα δεν σκοτώνουν τελικά μόνο την τσέπη μας, αλλά και τα παιδιά μας. Στα χρόνια της άγριας λιτότητας, ειδικοί επιστήμονες καταγράφουν δραματική πτώση των γεννήσεων αλλά και κατακόρυφη αύξηση των γεννήσεων νεκρών βρεφών, κάτι που αποδίδεται ευθέως στην ανεργία αλλά και στην πτώση του εισοδήματος των Ελλήνων. Μεγάλη έρευνα που διεξήγαγε η κ. Εφη Σίμου, επιστημονική συνεργάτις στον Τομέα Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ), υπό την επιστημονική εποπτεία και ευθύνη της καθηγήτριας του Τομέα, Αναστασίας Ρουμελιώτη, δείχνει ξεκάθαρα τη σταδιακή πτώση των γεννήσεων από τότε που μπήκε στη ζωή μας το ΔΝΤ, αλλά και στα επόμενα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Ειδικότερα με βάση τα ευρήματα της έρευνας:

* Από το 2009 και μετά κατεγράφη πτώση των γεννήσεων 10,13% από το 2009 στο 2011 (2009: 10,45 γεννήσεις ανά 1.000 κατοίκους, 2010: 10,15 γεννήσεις ανά 1.000 κατοίκους, 2011: 9,39 γεννήσεις ανά 1.000 κατοίκους).

* Από το 2008 και μετά καταγράφηκε αύξηση των γεννήσεων νεκρών εμβρύων 21,15% από το 2008 στο 2011 (2008: 3,31 γεννήσεις νεκρών ανά 1.000 ζώντα, 2009: 4,28 γεννήσεις νεκρών ανά 1.000 ζώντα, 2010: 4,36 γεννήσεις νεκρών ανά 1.000 ζώντα, 2011: 4,01 γεννήσεις νεκρών ανά 1.000 ζώντα).

* Η παραπάνω εξέλιξη συνδέεται με τη δραματική πτώση του ΑΕΠ από το 2009 στο 2011 κατά 14,82%.

* Ειδικά η αύξηση στις γεννήσεις νεκρών βρεφών συνδέεται με την αύξηση της ανεργίας και κυρίως των γυναικών από 11,7% το 2008 σε 24,5% το 2011.

Οπως εξηγεί η ερευνήτρια της ΕΣΔΥ, Εφη Σίμου: «Τα δεδομένα της μελέτης δεν πρέπει να μας εκπλήσσουν, καθώς, όπως έχει παρατηρηθεί στη βιβλιογραφία, συχνά η οικονομική ύφεση συνδέεται με μείωση των γεννήσεων. Από τη μία, οι περίοδοι οικονομικής ευμάρειας και ανάπτυξης φαίνεται ότι συνοδεύονται από περιόδους αυξημένης γεννητικότητας και, από την άλλη, σε περιόδους οικονομικής ύφεσης μειώνονται οι γεννήσεις, ενώ παράλληλα φαίνεται ότι αυξάνονται οι γεννήσεις νεκρών εμβρύων».

Βέβαια οι ειδικοί σίγουρα δεν εκπλήσσονται, καθώς ιστορικά κάποιες από τις σημαντικότερες οικονομικές κρίσεις του 20ού αιώνα φαίνεται ότι είχαν επίπτωση στους δείκτες γεννήσεων, για τουλάχιστον όσο διάστημα διήρκεσαν. Η παγκόσμια οικονομική ύφεση του 1929, που συνοδεύτηκε από δραστική αύξηση της ανεργίας και ένα γενικό συναίσθημα ανασφάλειας και αβεβαιότητας, συνδέθηκε με σημαντική πτώση στους δείκτες γεννήσεων. Αργότερα, μετά την οικονομική κρίση του 1973-1975, σημειώθηκε και πάλι πτώση στο δείκτη γεννήσεων. Πιο πρόσφατα, η πτώση της γεννητικότητας στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 συνδέθηκε με την οικονομική κρίση που ακολούθησε την πτώση του ανατολικού μπλοκ.

Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερο επιστημονικό ενδιαφέρον για την ενδεχόμενη επίδραση της οικονομικής κρίσης στη γέννηση νεκρών εμβρύων. Σε μελέτη που έγινε στον πληθυσμό της Βρετανίας για τα έτη 2009-2011, οι γεννήσεις νεκρών εμβρύων βρέθηκε ότι σχετίζονταν με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και συνήθειες της μητέρας, όπως το κάπνισμα και η παχυσαρκία, ωστόσο ο σημαντικότερος από όλους τους παράγοντες κινδύνου βρέθηκε να είναι η μη διαγνωσμένη ενδομήτρια καθυστέρηση ανάπτυξης του εμβρύου, υπογραμμίζοντας έτσι τη σημασία της προγεννητικής φροντίδας και της τακτικής παρακολούθησης της εγκύου κατά τη διάρκεια της κύησης.

Η πτώση του ΑΕΠ

«Η μείωση των γεννήσεων στην Ελλάδα από το 2009 και μετά φάνηκε να συμβαδίζει με την πτώση του ΑΕΠ την ίδια περίοδο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι γεννήσεις σημείωσαν αυξητική τάση από το 2003 έως και λίγο μετά το 2004, περίοδο οικονομικής ευμάρειας και βελτιωμένων συνθηκών διαβίωσης για τον ελληνικό πληθυσμό. Αν και η σύνδεση της μειωμένης γεννητικότητας αποκλειστικά και μόνο με την οικονομική κρίση είναι επισφαλής, το “κόστος” τού να μεγαλώνει κανείς παιδιά στις σύγχρονες κοινωνίες είναι αναμφισβήτητα σήμερα περισσότερο αυξημένο από ποτέ», υπογραμμίζει η κ. Σίμου.

Πέραν της οικονομικής ευμάρειας, που ενδεχομένως ενθαρρύνει τα ζευγάρια να δημιουργήσουν οικογένεια, η αύξηση των γεννήσεων έχει συνδεθεί στο παρελθόν και με παράγοντες που δεν συνδέονται παρά μόνον έμμεσα με τις καλές οικονομικές συνθήκες. Ετσι, κατά την τελευταία δεκαετία, τα μέσα στη Βρετανία έκαναν λόγο για περιόδους «έκρηξης» στις γεννήσεις ύστερα από γεγονότα που σηματοδότησαν ένα κλίμα γενικότερης ευφορίας και μειωμένου στρες για το βρετανικό πληθυσμό.

Συγκεκριμένα, ενώ ο δείκτης γεννήσεων στη χώρα ώς τις αρχές της δεκαετίας του 2000 σημείωνε συνεχή πτώση, μετά την πρόκριση το 2002 της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της χώρας στους ημιτελικούς του Παγκόσμιου Κυπέλλου, αλλά και τον εορτασμό την ίδια χρονιά για τα 50 έτη από τη στέψη της βασίλισσας Ελισάβετ, οι γεννήσεις σημείωσαν ανοδική πορεία (κατά 4,25%).

Τα αποτελέσματα αυτά θα πρέπει να μας θυμίσουν την ευφορία που ακολούθησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Ελλάδα. «Εκείνη την περίοδο οι γεννήσεις αυξήθηκαν από 105.444 το 2004 σε 107.166 το 2005 και 111.625 το 2006 (αύξηση κατά 5,86% από το 2004 στο 2006). Η ίδια τάση διεφάνη και το 2005, έτος που ακολούθησε τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων αλλά και την επιτυχία της κατάκτησης του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος στο ποδόσφαιρο», εξηγεί η κ. Σίμου.

Οπως επισημαίνουν οι ερευνητές, στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων θα πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη το γεγονός ότι οι γεννήσεις νεκρών εμβρύων συνδέονται με την ελλιπή πρόσβαση σε υπηρεσίες Υγείας, η οποία αποτρέπει τις εγκύους από τον ολοκληρωμένο περιγεννητικό έλεγχο.

 Οι αναλύσεις για την ενδεχόμενη επίδραση της οικονομικής κρίσης στις γεννήσεις νεκρών εμβρύων κατέδειξαν σημαντική συσχέτιση του δείκτη με την ανεργία, και κυρίως την ανεργία των γυναικών. Σε πρόσφατη ανακοίνωσή του ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι «αν κάθε γυναίκα είχε δυνατότητα πρόσβασης σε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο προγεννητικής φροντίδας, θα οδηγούμασταν σε ραγδαία μείωση των γεννήσεων νεκρών εμβρύων». Το γεγονός ότι η συνεχώς αυξανόμενη ανεργία στη χώρα μας συμβαδίζει με μια αύξηση στις γεννήσεις νεκρών εμβρύων -τη στιγμή που σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες ο δείκτης παρουσιάζει διαρκή μείωση, χάρη στην ανάπτυξη νέων ιατρικών τεχνολογιών- είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, καθώς διαφαίνεται ότι ένα διογκούμενο ποσοστό γυναικών μένει άνεργο και κατ’ επέκτασιν ανασφάλιστο, με συνέπεια να παραλείπει σημαντικές εξετάσεις και ελέγχους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Ιατρική φροντίδα

Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με την Ερευνα Συνθηκών Διαβίωσης για το έτος 2011, οι Ελληνες βρίσκονται στην πρώτη θέση μεταξύ των Ευρωπαίων που δηλώνουν ότι παρέλειψαν κάποιου είδους ιατρική φροντίδα (παρ’ ότι την είχαν ανάγκη) λόγω κόστους. Δεδομένου ότι οι γεννήσεις νεκρών εμβρύων είναι σε μεγάλο βαθμό αποτρέψιμες, καθώς σχετίζονται και με την ποιότητα της προγεννητικής φροντίδας, η ανάπτυξη προστατευτικών πολιτικών για τον ανασφάλιστο πληθυσμό καθίσταται αναγκαία.

«Η υπογεννητικότητα, σε συνδυασμό με την αύξηση του πληθυσμού άνω των 65 ετών, είναι ανησυχητική για τη γήρανση του ελληνικού πληθυσμού. Σε περιόδους οικονομικής κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη εφαρμογής πολιτικών οι οποίες αφ’ ενός θα δίνουν κίνητρα στα ζευγάρια για να αποκτήσουν παιδιά, αφ’ ετέρου θα παρέχουν ολοκληρωμένη προγεννητική και περιγεννητική φροντίδα στις εγκύους, ανεξάρτητα από την οικονομική ή την εργασιακή τους κατάσταση», επισημαίνει η ερευνήτρια.

ΠΗΓΗ-ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

Η ανάλυση των στοιχείων υλοποιήθηκε από την Εφη Σίμου, επιστημονική συνεργάτιδα στον Τομέα Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής της ΕΣΔΥ, υπό την επιστημονική εποπτεία και ευθύνη της καθηγήτριας του Τομέα, Αναστασίας Ρουμελιώτη. Στην ερευνητική ομάδα επίσης συμμετείχαν οι ερευνήτριες Μυρτώ Σταύρου και Ελευθερία Καναβού.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Η δοκιμή καύσης του φυσικού αερίου της Κύπρου (βίντεο)

Οι κοινωνικές τάξεις εν ελλάδι

http://feltor.wordpress.com/2013/09/12/4652-2/

ΜΠΟΣΤ1
Μετά φόβου λαού αποτολμώμεν την εισπήδησιν εις τα επικίνδυνα ύδατα της κοινωνιολογικής επιστήμης, γνωρίζοντες μεν ότι βρίθει σαρκοβόρων καρχαριών (ο θεός ή ο ζευς να σε φυλάει από τους σχολιαστές των ιστολογίων) ελπίζοντες δε ότι θα ανιχνεύσομεν τας εσωτέρας συνδέσεις του φιλοπροόδου σώματος του ελληνικού λαού. Δεν τρέφομεν αυταπάτας ότι θα υποκαταστήσομεν τους κολοσσούς της κοινωνιολογίας εν ελλάδι και αλλαχού. Θα ήτο ύβρις. Θέλομεν απλώς ακροθιγώς να αναπτύξομεν μιαν ετέραν ενόρασιν του περιέργου ούτου συλλογικού υποικειμένου,  και να εξετάσομεν εάν εμπίπτει εις τα πορίσματα της διεθνούς βιβλιογραφίας.
Ιστορική επισκόπισις
Οι πρώτοι οι οποίοι ενδεχομένως ομίλησαν περί της κοινωνικής διαστροματώσεως του λαού, είνε πιθανώς οι αρχαίοι φιλόσοφοι. Επειδή όμως η ελληνική είνε μια γλώττα νεκρά, δεν θα ησχοληθούμεν εν τη παρούση μικρά διατριβή με τους κολλοσούς εκείνους του παγκοσμίου πνεύματος. Άλλως τε, ουδείς την σήμερον ασχολείτε με εκείνους εν ελλάδι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Αποκλεισθέντων λοιπόν των Σωκράτηδων, Αριστοτέληδων και λοιπών, προχωρούμε εις την εποχή όπου ενεμφανίσθη στη Γαλιλαία ο Υιός του ξυλουργού κηρύττων μετά παρρησίας το φως της Αληθείας. Ιστορείται δε παρά των μαθητών αυτού τινών, επεισόδιον λαβόν χώρα εις την λίμνην της Γεσθημανή, όπου είχον μαζευθή πλήθη λαού διψώντα δια το ύδωρ της αληθείας. Αλλ΄ όμως, προ της ικανοποιήσεως του αισθήματος της δίψης προηγείται η ικανοποίησης του στομάχου. Ιδιαίτέρως δε όταν αυτός είνε κενός δημιουργούνται πέραν των ήχων εκφερομένων από του στόματος και διάφοραι άλλαι ψυχολογικαί ροπαί εις το πενόμενον πλήθος. Το μέγα λάθος, προκύπτον βεβαίως από καλήν προαίρεσιν, του Υιού του Ανθρώπου ήταν ότι επολλαλασίασε τον αριθμό των άρτων και των ιχθύων δια να τραφεί το πλήθος, του οποίον εάν δεν είχε να φάη ενδεχομένως να εγκατέλειπε τους γύρω λόφους προς αναζήτησιν τροφής πραγματικής και ουχί πνευματικής. Εδημιουργήθη έτσι εις τον λαόν ότι ημπορεί να υπάρχει κάποιος Μεσσίας ο οποίος να θρέψει αυτόν και μάλιστα δωρεάν. Ο δυστυχής Ιησούς επλήρωσεν αυτήν την παρανόησιν δια της Σταυρώσεώς του από αυτό το ίδιον πλήθος το οποίον υπεδέχετο αυτόν εις την Ιερουσαλήμ δια βαΐων και κλάδων, αφού δεν έβρε άρτον, ιχθύες και ερίφια δωρεάν ως ενόμιζε, και παραπλανηθέν από τας κεφαλάς της επισήμου εκκλησίας του Ισραήλ, παρέδωκεν αυτόν εις το έλεος των Ρωμαίων. Όμως το πρόβλημα παρέμενεν δια τας λαϊκάς τάξεις αι οποίαι υπέφερον από τας αυθαιρεσίας της ρωμαϊκής και εβραϊκής εξουσίας και ως εκ τούτου ο σπόρος ο ριφθείς εν τω χώμα της διαρκούσης λαϊκής δυσαρεσκείας εβλάστησεν. Το μικρόν αυτόν  δενδρύλλιον εποτίσθη από τους μαθητάς και ισαποστόλους αυτού, προσφέροντας εις το πλήθος, όχι πλέον άρτον και ιχθύες αλλά την μετά θάνατον Βασιλείαν των Ουρανών εις τον οποία θα μετέσχε το εξαθλιωμένον πλήθος δια της νηστείας και της μετανοίας. Αλλά φεύ! Ουδείς εκ των τεθνεώτων επέστρεψε εκ του τάφου και ως εκ τούτου το ρακένδυτον πλήθος δεν ηδύνατο να γνωρίσει εάν, πράγματι, μπορούσε να απολεύσει μετά θανατον τους καρπούς της καρτερίας του. Τοιαύτην εργασίαν ανέλαβον μεσίται τινές, οίτινες ονομάσθησαν κληρικοί, και των οποίων έργον ήτον να διατηρούν άσβεστον την ελπίδαν του λαού. Παραλλήλως δε, οι μεσίται αύτοι εμεγένθυναν την περιουσίαν των αλλά και την περιφέρεια της εαυτών κοιλίας ηρπάζοντας από τον δυστυχήν λαόν το περίσσευμα της αθλιότητός του. Όσοι δε εκ του κλήρου, δεν μετείχον αυτών των αρπαγών είτε αφορίσθησαν  ως αιρετικοί ή έγιναν αναχωρηταί μη δυνάμενοι να υπομείνουν τοιαύτας ενεργείας παρά των συναδέλφων των. Οι δε πλούσιοι αυτού του κσόμου συνέχιζαν την τρυφηλήν ζωήν εκμεταλλευόμενοι το πλήθος των δυστυχισμένων. Ούτω, το πρόβλημα δεν ελύθη εις την ζώσαν ζωήν και ήτο άγνωστον εάν θα λυνόταν και εις την μεταθάντιον ταύτην.
Προϊόντος του χρόνου και αφού ο κόσμος επέρασεν τους σκοτεινούς χρόνους και ανεγεννήθη, και αφού ουδεμία βελτίωσις επέστη εις την αθλίαν ζωή των ανθρώπων, ιδού νέος προφήτης ενεμφανίσθη ο οποίος υπεχέθη, ουχί την Βασιλείαν των Ουρανών αλλά την Αταξικήν Κοινωνίαν όπου, μετά την παρέλευσιν διαφόρων ιστορικών σταδίων, οι άθλιοι της ζωής θα ευτύχουν ψαρεύοντας και κυνηγώντας. Όμως ο δρόμος προς την νέαν Ουτοπίαν δεν διέρχετο μέσω της νηστείας και της μετανοίας αλλά από την επανάστασιν, ήτοι την συνειδητοποίσιν και την αυτεπίγνωσιν της καταστάσεως των μαζών και την διάλυσιν του παλαιού κόσμου. Το σκεπτικόν ήτο το εξής. Αφού είνε αδύνατον να πολλαπλσιασθούν οι άρτοι και οι ιχθύες ας τα πάρουμε από τους έχοντας. Μην ξεχνούμεν πάντα ότι εις την βάσιν της μελέτης μας είναι πάντοτε οι άρτοι και οι ιχθείς. Απεστάλησαν δε εκ νέου κληρικοί της νέας πίστεως, καλούμενοι επαναστάται, ίνα αφυπνίσουν το εξαθλιωμένον πλήθος και να κυρήξουν το δόγμα της νέας πίστεως εις πάντα τα έθνη. Αλλά φεύ εκ νέου. Ούτε ο δρόμος ούτος εστάθη ικανός να θρέψει ικανώς τις μάζες. Επειδή παραλλήλως δε, άλλη προφητεία ενεμφανίσθη εις τον κόσμον, της οποίας η Ουτοπία θεμελιούτο εις την λειτουργίαν μιας αοράτου χειρός, καλουμένης Αγοράς, την οποίαν εχρησιμοποίησαν δεόντος οι έχοντες ώστε να υπερπλουτίσουν, δίδοντας όμως εις τους μη έχοντες, ουχί μέλαναν ζωμόν αλλά αγαθά τα καλούμενα καταναλωτικά, είνε γεγονός ότι τρόπον τινά ικανοποιήθη καλύτερα η ανάγκη του πλήθους δια άρτον και ιχθύς. Και ο πολλαπλασιασμός έγινε δυνατός όχι εξ αιτίας των θαυματουργών ικανοτήτων του προφήτου αυτής, αλλά από επανάστασιν άλλου είδους την καλουμένη βιομηχανικήν.
Όμως η αθλιότης των μαζών δεν εξαλείφθη από του κόσμου τούτου ολοκληρωτικός και το όραμα της Ουτοπίας παρέμεινε εναργές.
Εις την ελληνικήν ενδοχώραν η οποία συνεστήθη εις κράτους κοινωνίαν μετά αιματηρόν και πολευετήν αγώνα οι κοινωνικαί διαστρωματώσεις της σήμερον ελαχίστη σχέση έχουν με τα προειρηθέντα. Ο βασικός διαχωρισμός ο οποίος λανθάνει της ελληνικής κοινωνίας δεν έχει σχέση με οιεσδήποτε κοινωνιολογικάς μελέτας εκπονηθείσας εις την αλλοδαπήν. Κύριον χαρακτηριστικό είνε το εάν έκαστος τις  είχεν πάππον ή προπάππον εις τον πόλεμον τον καλούμενον εμφύλιον. Ουδεμίς σημασία έχει η οικονομική δυνατότης αυτού εις την κοινωνική διαστρωμάτωσιν. Εξ αυτού και μόνον του λόγου παρατηρεί κανείς πιστούς της Ουτοπίας της αταξικής κοινωνίας έχοντες πλήθος εργοστασίων ενώ παραλλήλως, ανθρώπους μη έχοντες που την κεφαλήν κλίνει να συντάσσονται με την Ουτοπία της Αοράτου χειρός. Και όχι μόνον αυτόν. Μπορεί κανείς να έβρη πιστούς της έλευσης της Βασιλείας των ουρανών αλλά και αθέους και εις τα δυο παρατάξεις. Αι ιδεολογικαί συζητήσεις αφορούσαν έναν μικρόν πυρήνα λογίων οι οποίοι συνήθως έχουν εξασφαλισμένα τα προς το ζην. Το σχήμα το σχηματισθέν αποτελείται από ένα δίπολον της καλουμένης Δεξιάς και της καλουμένης Αριστεράς και ουδεμίαν σχέσιν έχει με ανάλογα σχήματα της εσπερίας. Όμως ο διαχωρισμός περιπλέκεται ακόμα περαιτέρω. Όσοι εκ των πιστών των δύο παρατάξεων είναι φανατικοί του λαϊκού τραγουδιού εδημιούργησαν την Λαϊκήν Δεξιά και την Λαϊκήν Αριστεράν. Αλλά δεν φθάνει και αυτή η διάκρισις. Εις τον χώρον του λαϊκού τραγουδιού δυο μορφές κυριάρχησαν μεταπολεμικώς. Αύται των αοιδών Μπιθικώτσξ και Καζαντζίδη. Έτσι έχομεν λαϊκοδεξιούς μπιθικωτσικικούς και λαϊκοδεξιούς καζαντζιδικούς. Το αυτόν και δια την αριστεράν. Όσοι δεξιοί ή αριστεροί αρέσκονταν εις άσματα ευρωπαϊκά και άλλα (κλασσική μουσική, όπερα κλπ) αποτέλουν την αστικήν δεξιάν και την αστικήν αριστεράν (κοινώς ντιντήδες και φλούφληδες.) Έλα όμως που εις τις άλλος διαχωρισμός περιπλέκει ακόμα την κατάστασιν και δημιουργεί πλείστους πονοκεφάλους εις τον καλοπροαίρετον μελετητήν. Είνε ο ποδοσφαιρικός. Συνεπώς ημπορεί κανείς να συναντήσει Ολυμπιακούς της λαϊκής αριστεράς να συναγελάζονται με Ολυμπιακούς της λαϊκής δεξιάς που μπορεί να έρθουν στα χέρια για τον Καζαντζίδη και τον Μπιθικώτση κλπ. Όμως υπάρχει και άλλη ιδιότης η οποία αποτελεί σημείον διακρίσεως. Οι οπαδοί του Διαφωτισμού και οι οπαδοί της καθ’ ημάς Ανατολής. Είναι δυνατόν λοιπόν να συναντήσει κανείς αστούς δεξιούς Εγκυκλοπαιδιστές Παναθηναϊκούς που τους αρέσει ο Καζαντζίδης μαζί με αστούς αριστερούς Βυζαντινιστές Παναθηναϊκούς που τους αρέσει ο Μπιθικώτσης. Οι διαχωρισμοί ούτοι ουδεμίαν σημασίαν είχον επί της ουσίας εις τα παρελθόντα έτη αφού είχε καταστή δυνατός ο πολλαπλασιασμός των άρτων και των ιχθύων (βασικόν μέλημα του λαού εξ αρχής) μέσω άλλων μηχανισμών. Εις εξ αυτών ήτο το κράτος το οποίο ως άλλη στοργική μήτηρ εδέχετο εις τας αγκάλας της μέγα πλήθος υπηκόων εξασφαλίζοντάς τους την ατέρμονο βρώσιν και πόσιν του λεγομένου καταπετάσματος Και όλοι εξέλεγον βουλευτάς οι οποίοι υπόσχοντο την αείζωον συνέχισιν του πολλαπλασιασμού ούτου μη διδασκόμενοι από το παράδειγμα του Υιού του Ανθρώπου ο οποίος ετσαυρώθη από αυτούς τους ιδίους τους ευεργετηθέντες. Άλλος μηχανισμός ανεκαλύφθη παρά την εσπερίαν ομοιάζον με την ανακάλυψιν χρυσοφόρου κοιτάσματος πετρελαίου πλημμυρίζοντας την ευκλεήν χώραν, όχι με το ενεργοφόρον ρευστόν αλλά με ποταμούς χρημάτων.
Αλλά και πάλιν φεύ! Τα θαύματα δεν διακρίνονται δια την αειφορίαν των. Και έπαυσαν οι κρουνοί οι οποίοι ετροφοδότουν την φυσαλλίδαν δια του ζωογόνου αέρος. Έκρηξις ακόμη δεν ηκούσθη ως ανεμένετο. Άγνωστον είνε αν θα ακουσθή. Οιμωγαί και κραυγαί μόνον πλανώνται εις των κατακεκαυμένον αέρα της δυστυχούς χώρας. Και η παλαιά διαίρεσις η οποία εδράζεται σε πλάνες αλλά τρέφεται από την ατροφίαν ανέστη.  Παλαιά μίση ηγέρθησαν και παλαιαί πληγαί ανοίχθησαν εκ νέου. Αι κραυγαί και οι οιμωγαί δεν πολλαπλασιάζουν όμως τον άρτον.  Αλλά όπως λέγει και ο σοφός Εφέσιος αινικτής:  οὐ γὰρ φρονέουσι τοιαῦτα πολλοί, ὁκόσοι ἐγκυρεῦσιν, οὐδὲ μαθόντες γινώσκουσιν, ἑωυτοῖσι δὲ δοκέουσι.
Ας κλείσομεν εδώ την μικράν τούτην πραγματείαν και ας αφήσομεν εις τους κοινωνικούς επιστήμονας του μέλλοντος το ηράκλειον έργον διαρευνήσεως της ψυχοσυνθέσεως του λαού ούτου όστις  καλείται Έλλην. Το μόνον που απομένει είναι να χαμογελάμε

Κατά Δημοσθένη. Δικαιοσύνη! Η πανάρχαιη αδικία! (Από πολίτη Π.Λ.Παπαγαρυφάλλου)

Κατά Δημοσθένη. Δικαιοσύνη! Η πανάρχαιη αδικία!

Καθημερινά και από καταβολής κόσμου, στα χείλη των ανθρώπων όπου γης είναι η λέξη: Δικαιοσύνη!
Νόμοι πανάρχαιοι, συντάγματα και θεσμοί πανάρχαιοι, πολιτικοί και πολιτικάντηδες στο σύγχρονο κόσμο, συνταγματολόγοι και δημοσιογραφούντες, βουλευτές και κυβερνήσεις νομοθετούν για την απονομή της δικαιοσύνης αλλά αυτή δεν εμφανίζεται στις κοινωνίες των ανθρώπων. Πρόκειται για μια μεταφυσική έννοια την οποία αδυνατούν να προσεγγίσουν οι χιλιάδες δικαστές της Ελλάδος των Ελλήνων Χριστιανών, από την εποχή του ρήτορος Δημοσθένους, ο οποίος στην "κατά Μειδίου" δημηγορία του έλεγε και τα εξής: "Αυτές, λοιπόν, οι συνήθειες και οι μέθοδοι, άνδρες Αθηναίοι, το να περιέρχωνται δηλαδή σε μέγιστους κινδύνους αυτοί που ζητούν το δίκαιό τους, δε πρέπει να προκαλούν σε μένα μεν αγανάκτηση και δυσφορία…. αλλά όλοι πρέπει ομοίως να οργίζεσθε υπολογίζοντας και σκεπτόμενοι ότι τον μεν κίνδυνο να αδικηθούμε εύκολα τον διατρέχουμε εύκολα ανά πάσα στιγμή εμείς οι πλέον φτωχοί και οι πλέον ασθενείς, ενώ οι βδελυροί και πλούσιοι έχουν κάθε ευχέρεια να διαπράξουν μια θρασεία πράξη και να μη τιμωρηθούν, αλλά μπορούν να πληρώσουν ανθρώπους για να δημιουργήσουν αντιπερισπασμούς…. σεις δε το πλήθος, τι θα κάνετε, εάν δεν καταστήσετε δημοσίως γνωστό σε όλους γνωστό ως επικίνδυνο πράγμα την χρησιμοποίηση του πλούτου σε τέτοιες υποθέσεις".
Από τότε, λοιπόν, έως σήμερα οι κάθε λογής χυδαίοι, βδελυροί και έχοντες τον πλούτο και την δύναμη της εξουσίας παραμένουν στο απυρόβλητο της δικαιοσύνης. Δεν τους αγγίζει. Είναι "πιο ίσοι από τους ίσους"όπως θα έλεγε και ο Όργουελ.
Οι κοινωνίες των ανθρώπων ζουν με μύθους μεγάλους. Ένας απ' αυτούς είναι και η… άπιαστη δικαιοσύνη(περισσότερα για το θέμα βλ. Π. Παπαγαρυφάλλου: "Ο Δημοσθένης και η διαχρονικότητα των λόγων του" εκδ. "Κάδμος", 2008 και Γ. Βλάχου: "Η ιδέα του ελεύθερου ανθρώπου στη Δημοκρατία των Αθηναίων - Η μαρτυρία του Δημοσθένους", εκδ. "Σάκκουλα", Αθήναι 1992).

Αθήνα, 12/09/2013
Ο πολίτης Π.Λ.Παπαγαρυφάλλου

Διαβάστε στα «Επίκαιρα» που κυκλοφορούν: Αντί SUCCESS STORY έρχεται ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ και στο βάθοςGrexit;

Νέα μεγάλη ΔΩΡΕΑΝ προσφορά με τα «Επίκαιρα»:
Η πολιτική ηγεσία και οι ξένοι στη νεότερη ιστορία της Ελλάδας, του Στέφανου Τσαπάρα
Ο 1ος τόμος: 1881-1885, Από το Ρήγα Φεραίο και τους πρωτεργάτες της Επανάστασης στην κυβέρνηση Χαρίλαου Τρικούπη και τον Θόδωρο Δεληγιάννη



Αντί SUCCESS STORY έρχεται ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ και στο βάθοςGrexit;

Μεταξύ σύγκρουσης και παράδοσης
Θολό τοπίο και επαναφορά της ευρωεξόδου στον ορίζοντα
Όλα ανοιχτά
Υστατη προσπάθεια Σαμαρά για αντιστροφή του κλίματος εντός και εκτός συνόρων

• Αποκάλυψη: Η αλήθεια πίσω από τη διάλυση της αμυντικής βιομηχανίας
Γερμανική κυριαρχία και στους εξοπλισμούς μέσω του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Αμυνας

- Το Βερολίνο «σκοτώνει» τις αμυντικές βιομηχανίες
- Το σχέδιο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Αμυνας
- Ελληνική αμυντική βιομηχανία: Το σημείο καμπής στην πολιτική των συνεχών υποχωρήσεων
- Η αξίωση για κλείσιμο των αμυντικών βιομηχανιών, μέρος σχεδίου για υποβάθμιση της εθνικής άμυνας της χώρας
- Νέες μορφές πολέμου: Η πολυπολική φύση του διεθνούς συστήματος προσφέρει ευκαιρίες αναγέννησης της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας

• Mπλόκο Στουρνάρα (!) σε Σαμαρά για την «Παροχολογία»

• Κίνηση ματ στη Θράκη:
Μετάφραση του Κορανίου για τους μουσουλμάνους μαθητές και ίδρυση ισλαμικής σχολής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο μελετά η κυβέρνηση

• Το φάντασμα Σημίτη πλανάται στα ερείπια του πολιτικού σκηνικού

• Μετά το ΤΑΙΠΕΔ και το ΕΣΠΑ στο Λουξεμβούργο
Ρόλο στη διαχείρισή του απαιτεί το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο

• ΑΟΖ: Αλλαγή σκηνικού με Αίγυπτο, ζορίζεται η Τουρκία

• Η αρκούδα βρυχάται ξανά
Η Ρωσία μεγάλη κερδισμένη από την κρίση στη Συρία


Διαβάστε ακόμη στα «Επίκαιρα»:

• Σταύρος Λυγερός: Η προπαγάνδα των μετρημένων προσδοκιών

• Στάση πληρωμών από νοικοκυριά και επιχειρήσεις

• Οι επιχειρήσεις δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία Σαμαρά

• Αύξηση (!) φόρων προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2014

• Πέντε χρόνια μετά την παγκόσμια οικονομική κατάρρευση
Από τις φούσκες και την κρίση στο χείλος του γκρεμού...

• ΣΥΡΙΖΑ: Το πρόγραμμα των 100 ημερών

• Οι αντιφάσεις του ΣΥΡΙΖΑ εμποδίζουν το συνολικό αφήγημα

• ΠΑΣΟΚ: Ασκήσεις… επιβίωσης
Σε αναζήτηση της χαμένης Κεντροαριστεράς

• ΔΗΜΑΡ εναντίον ΔΗΜΑΡ

• Ανεξάρτητοι Ελληνες: Στόχος η επανάκτηση της εθνικής κυριαρχίας

• ΚΚΕ: Ανησυχούν για διαρροές προς ΣΥΡΙΖΑ

• Χρυσή Αυγή: Μετά τις Θερμοπύλες, στον Μελιγαλά

• Συνέντευξη:
Δημήτρης Παπαδημούλης, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ: Ο ΣΥΡΙΖΑ διεκδικεί σταθερά ακύρωση του Μνημονίου

• Γιώργος Δελαστίκ: Ο Σαμαράς ή ζει σε άλλον κόσμο ή μας θεωρεί ηλίθιους!

• Δυσβάσταχτοι φόροι: Πότε θα επαναστατήσουμε; (Ή, ορθότερα, θα επαναστατήσουμε κάποτε;)

• Τα «μάτια» και τα «αυτιά» της Ελλάδας στο Διάστημα
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα δορυφόρων MUSIS και CERES

• Κώστας ΧαρδαβέλλαςΊμβρος
Ιστορικό στοίχημα η επαναλειτουργία του ελληνικού σχολείου των Αγίων Θεοδώρων

• Μιχάλης Ιγνατίου: Η παγκόσμια κυριαρχία υπό αμφισβήτηση

• Η άτακτη αναδίπλωση του Μπαράκ Ομπάμα

• Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος: Συρία, Ιράν, Ισραήλ… Αυτοκαταστρεφόμενη ανθρωπότητα

• Εργασιακός Μεσαίωνας στην καρδιά της Ευρώπης
Όταν η… εργασιακή Γη της Επαγγελίας, η Γερμανία, μετατρέπεται σε Κόλαση

• Στη μαρτυρική Βιάννο για την απόδοση δικαιοσύνης
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τα Ολοκαυτώματα και τις Γερμανικές Αποζημιώσεις

• Σεξουαλικός τζόγος και… νερό με το σταγονόμετρο

 • Ορσον Ουέλς: Ο άνθρωπος πίσω από το μύθο – Στη δημοσιότητα οι συνομιλίες με το φίλο του, Χένρι Τζάγκλομ

 «Δακρυσμένα» μπισκότα κατά της κατάθλιψης!

• Το Διάστημα… παίζει μουσική!

 • Συνέντευξη:
Βάνα Πεφάνη, ηθοποιός: «Νιώθω ότι παίζουν ρουλέτα στην πλάτη μας»

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΩΥΣΗΣ, Ο ΕΡΗΜΙΤΗΣ ΤΟΥ ΣΙΝΑ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ)

ΚΤΗΝΗ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ! “ΚΟΥΡΕΨΑΝ” ΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΜΑΡΙΑ ΠΟΥ ΠΑΣΧΕΙ ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟ!

http://olympia.gr/2013/09/12/%CE%BA%CF%84%CE%B7%CE%BD%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B5%CF%88%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BB%CE%BF%CE%B3/

λογαριασμος μαρια

(κλικ στην εικόνα για μεγένθυση του λογαριασμού)

Οι 550.000 ευρώ που μαζεύτηκαν από το Πάσχα του 2010 με εισφορές του κόσμου και πρωτοβουλία του τερματοφύλακα του ΑΠΟΕΛ Διονύση Χιώτη, για την… εγχείρηση της 12χρονης Μαρίας Μόκα που πάσχει από μία σπάνια μορφή καρκίνου στο κεφάλι, και υπήρχαν σε λογαριασμό τράπεζας,… “κουρεύτηκαν”!  Την τραγική αυτή αποκάλυψη έκανε ο Διονύσης Χιώτης  στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook γράφοντας:   “Θέλω να σας ενημερώσω ότι, ενώ τα νέα είναι για την υγεία της μικρής Μαρίας Μόκα είναι ευχάριστα, δυστυχώς δεν καταφέραμε να πείσουμε την τρόϊκα ότι τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν για την βοήθειά της, ηταν γι’ αυτό τον σκοπό. Ενω συγκεντρώσαμε όλα τα απαραίτητα έγγραφα που ζητήθηκαν, συν αποκόμματα από τον τύπο οτι όντως τα χρήματα ήταν του απλού κόσμου και γι αυτό τον σκοπό, δυστυχώς τα χρήματα χάθηκαν. Στην φωτογραφία μπορείτε να δείτε τι ποσό απόμεινε απο τις 500.000€ που υπήρχαν στους λογαριαμούς. (τα ποσά ειναι σε δολάρια επειδή είχαν σταλεί σαν προκαταβολή στο νοσοκομείο στην Αμερική).”showbiz.cy


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου