Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

6:40 BOMBA πριν από λίγο! Μπλόκαραν όλους τους λογαριασμούς καταθέσεων στην Κύπρο;;;


http://olympia.gr/2013/03/16/bomba-%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%BB%CE%AF%CE%B3%CE%BF-%CE%BC%CF%80%CE%BB%CF%8C%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BD-%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BB%CE%BF/

Screenshot_1
“Διάσωση” με έκτακτη εισφορά στις καταθέσεις!
2

Οι καταθέτες σε αντάλλαγμα, θα πάρουν μετοχές!

Σε συμφωνία για ένα πακέτο διάσωσης της τάξης των 10 δισ. ευρώ ήρθε η Κύπρος μετά από μαραθώνιο eurogroup. Το σχέδιο περιλαμβάνει την επιβολή εφάπαξ εισφοράς 9,9% επί των καταθέσεων άνω των 100.000 ευρώ και 6,75% για μικρότερα ποσά. 
Προβλέπεται και αύξηση του εταιρικού φόρου στο 12,5%, από 10% σήμερα, αλλά και η επιβολή φόρου επί των τόκων στις καταθέσεις. Παράλληλα η Κύπρος υποχρεώνεται σε μείωση του τραπεζικού κλάδου ώστε να φτάσει το 2018 στο μέσο όρο της ΕΕ.
Αναφορικά με το μέλλον των υποκαταστημάτων που διαθέτουν στην Ελλάδα οι δυο μεγάλες κυπριακές τράπεζες το ανακοινωθέν του eurogroup αναφέρει ότι το όργανο “καλωσορίζει την συμφωνία που μπορεί να επιτευχθεί για τα υποκαταστήματα των κυπριακών τραπεζών στην Ελλάδα, η οποία θα προστατεύει την σταθερότητα τόσο για το ελληνικό όσο και το κυπριακό τραπεζικό σύστημα χωρίς να επιβαρύνει το χρέος της Ελλάδας”.
Όπως διευκρίνισε ο κ. Ασμουνσεν της ΕΚΤ η συμφωνία θα προχωρήσει με τρόπο ώστε μια ελληνική τραπεζική οντότητα θα αγοράζει το ενεργητικό και τις υποχρεώσεις των υποκαταστημάτων αυτών, και αυτό θα γίνει χωρίς να επηρεάζεται η βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. «Δεν θα προχωρήσουμε στη δημιουργία μιας θυγατρικής που θα χρειάζεται ανακεφαλαιοποίηση, μια ελληνική τράπεζα θα τα αγοράσει», ξεκαθάρισε.
Δικαιολογώντας την επιβολή της εισφοράς στις καταθέσεις ο επικεφαλής του eurogroup κ. Ντάιζελμπλουμ υποστήριξε ότι αυτό ήταν αναγκαίο δεδομένου του μεγέθους του τραπεζικού τομέα της Κύπρου. Δήλωσε ότι δεν ήταν πρόθεση να τιμωρηθεί η χώρα για τις τράπεζες αλλά να μπει σε δρόμο βιώσιμης ανάπτυξης. Εκτίμησε ότι τα έσοδα από την εισφορά στις καταθέσεις θα φτάσουν τα 4,8 δισ. ευρώ.
Από την πλευρά του, ο κ. Ασμουνσεν ανέφερε ότι ο νόμος που θα επιβάλει την εισφορά αναμένεται να ψηφιστεί μέσα στο Σαββατοκύριακο ώστε να επιβληθεί με το άνοιγμα των τραπεζών.
Αναφορικά με το ρωσικό δάνειο που έχει πάρει η χώρα ο Ολι Ρεν σημείωσε ότι υπάρχουν διαπραγματεύσεις και θετικές ενδείξεις αλλά οι συζητήσεις θα πρέπει να ολοκληρωθούν.
Η Κριστιν Λαγκάρντ δήλωσε ότι “ζητούσαμε από την αρχή μια βιώσιμη λύση και αυτή η συμφωνία το πετυχαίνει αυτό η οποία μοιράζει δίκαια το βάρος. Παράλληλα, θέλαμε να μειωθεί ο τραπεζικός τομέας στην Κύπρο. Η πρόταση από την πλευρά μου είναι να συμμετέχει και το Ταμείο στην προσπάθεια”. Σημείωσε ότι δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο με ποιο ποσό θα συμμετέχει το ΔΝΤ.
Από την πλευρά του, ο κ. Ασμουνσεν της ΕΚΤ χαιρέτησε τη συμφωνία και κάλεσε την κυβέρνηση του νησιού να προχωρήσει γρήγορα στην εφαρμογή του. Τόνισε ότι η Κύπρος παρά το μικρό της μέγεθος αποτελούσε συστημικό πρόβλημα.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι υπάρχουν μέτρα έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση φυγής καταθέσεων και ότι η ΕΚΤ παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση, ενώ μόλις ολοκληρωθεί η ανακεφαλαιοποίηση θα επιτρέψει την πρόσβαση των τραπεζών του νησιού στο σύστημα χρηματοδότησης της Κεντρικής Τράπεζας. Ενδιάμεσα θα στηριχθούν από τον μηχανισμό ELA.
Τόνισε ότι δεν θα πρέπει να ανησυχούν οι καταθέτες σε άλλες χώρες που βρίσκονται σε πρόγραμμα προσαρμογής.

ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ ΔΤ 426, 16.03.2013: Σταματήστε τις Αυτοκτονίες κύριε ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ


ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ ΔΤ 426 16.03.2013

Θα θέλαμε κύριοι της ΤΡΙΚΩματικής κυβέρνησης να σταματήσουν οι αυτοκτονίες με αλλαγή του κλίματος από την φρίκη σε αισιοδοξία.
Ζαν Κλοντ Γιούνκερ : «δεν θα επαναλάβουμε ποτέ τη λύση που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα»
Για το ενδεχόμενο εμφάνισης  κοινωνικών αναταραχών στον ευρωπαϊκό χώρο προειδοποίησε  οπρωθυπουργός του Λουξεμβούργου Ζαν Κλοντ Γιούνκερ κατά τη άφιξή του στη Σύνοδο Κορυφής
Επικοινωνείτε, η έχετε βγάλει την μπαταρία ???.

Ντοκουμέντο> Ο Ειδικός Λογαριασμός της Βουλής με τα εκατομμύρια ευρώ που χειρίζεται ο Μειμαράκης!


http://www.kourdistoportocali.com/articles/19364.htm


Μπορεί ο ελληνικός λαός να σηκώνει εδώ και τρία χρόνια το βάρος της σφοδρής κρίσης που πλήττει την ελληνική οικονομία, μπορεί να κόβονται μισθοί και συντάξεις, αλλά ... "λεφτά υπάρχουν" φαίνεται, τα οποία τοποθετούνται στον Ειδικό Λογαριασμό της Βουλής των Ελλήνων ή προορίζονται για τις δημόσιες, επί της ουσίας, σχέσεις του προέδρου.

Με απόφαση του προέδρου της Βουλής Βαγγέλη Μεϊμαράκη στις 21 Δεκεμβρίου μεταφέρθηκε στον Ειδικό Λογαριασμό της Βουλής το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 5 εκατ. ευρώ. Και ενώ αυτό είναι σύνηθες, αφού στον εν λόγω λογαριασμό τοποθετούνται κάθε χρόνο χρήματα από τη διαχείριση, στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Ειδικός Λογαριασμός - "Χρυσορυχείο" δεν γέμισε από τη ... χρηστή διαχείριση, αλλά από τις μειώσεις στους μισθούς των υπαλλήλων. Οι μισθοί "κόπηκαν" με πρόσχημα την κρίση και τα χρήματα τοποθετήθηκαν στον Ειδικό Λογαριασμό, ενώ πλέον ιδρύεται ξεχωριστό πρωτόκολλο Υπηρεσία Εφαρμογής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, η οποία διαχειρίζεται (κοινοτικά) χρήματα.


Εκτός αυτών και όπως αποδεικνύει έγγραφο το οποίο αποκαλύπτει σήμερα τοPeriodista.gr, στις 19 Δεκεμβρίου 2012 ο Πρόεδρος της Βουλής Ευάγγελος Μεϊμαράκης αποφασίζει την επιχορήγηση από τον προϋπολογισμό της Βουλής του έτους 2012 του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, με το ποσό των 850.000 ευρώ (ναι καλά διαβάσατε) σε μία περίοδο που οι πολιτικές λιτότητας που επιβάλλει η κυβέρνηση Σαμαρά οδηγούν στην εξαθλίωση χιλιάδες Έλληνες. Επί της ουσίας αυτά τα χρήματα προορίζονται για ... τις δημόσιες σχέσεις του προέδρου, αφού μέσω αυτών των χρημάτων επιχορηγούνται η δραστηριότητα της Βουλής των εφήβων, εκδηλώσεις, εκθέσεις και άλλες δραστηριότητες. Άρα, όπως φαίνεται, την στιγμή που στο στόχαστρο της κυβερνητικής πολιτικής μπαίνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι ή στην προκειμένη περίπτωση οι υπάλληλοι της Βουλής, χρήματα υπάρχουν μπόλικα.




Ο Ειδικός Λογαριασμός και το ξεχωριστό πρωτόκολλο

Ο ειδικός λογαριασμός της Βουλής λειτουργεί ως αποθεματικό και διαθέτει περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ. Που πηγαίνουν, όμως, αυτά τα χρήματα, ενός λογαριασμού, ο οποίος σε πρακτικό επίπεδο εμφανίζεται να είναι ακίνητος, αφού οι εκροές από το 2001 φαίνεται να είναι μηδενικές. Το 2007, μόνο, είχε δοθεί το χρηματικό ποσό των 5 εκατ. ευρώ για τις πυρκαγιές στην Ηλεία. Σημειώνεται ότι στο τέλος κάθε έτους οι πρόεδροι της Βουλής καταθέτουν χρήματα. Το 2012, όμως, είναι μια ξεχωριστή χρονιά. Είναι η χρονιά που ο Ειδικός Λογαριασμός της Βουλής ενισχύθηκε με τα χρήματα των υπαλλήλων, τη στιγμή που οι μισθοί τους κόβονται. Αυτά τα χρήματα κατευθύνονται σε έναν λογαριασμό "χωρίς καμία αναφορά ή περιορισμό από τις διατάξεις που διέπουν τη διάθεση, κατανομή και ανάλωση των πιστώσεων του προϋπολογισμού της Βουλής και κατά παρέκκλιση των διατάξεων για το Δημόσιο Λογιστικό, τις κρατικές προμήθειες και αμοιβές". Ο Ειδικός Λογαριασμός υπάγεται απευθείας στον πρόεδρο και είναι η οργάνωσή του είναι "ανεξάρτητη από τη διαχείριση που ασκεί η Διεύθυνση Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής".

Και σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, ταυτόχρονα αυτονομείται και η Υπηρεσία Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, στη βάση του ίδιου σκεπτικού δηλαδή της "ανεξάρτητης διαχείρισης", όπως φαίνεται από απόφαση του προέδρου της Βουλής Ευάγγελου Μεϊμαράκη, η οποία δημοσιεύεται και στο σχετικό ΦΕΚ (20Α/29-01-2013), με βάση την οποία ιδρύεται  ξεχωριστό πρωτόκολλο για την ΥΕΕΠ. Η ΥΕΕΠ διαχειρίζεται τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, έργα του ΕΣΠΑ και άλλων ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Το πρωτόκολλο της ΥΕΕΠ είναι ανεξάρτητο από το γενικό πρωτόκολλο της Βουλής, τηρείται ηλεκτρονικά, αφορά στα έργα που εκτελεί, ενώ με απόφαση του προέδρου της Βουλής ανατίθεται στην ΥΠΕΕ η υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων. Με λίγα λόγια η ΥΕΕΠ, στην παρούσα συγκυρία των "ισχνών αγελάδων" μπορεί και μοιράζει χρήματα χωρίς έλεγχο. 
http://www.periodista.gr

ΙΝΚΑ-ΔΤ 405/16.03.2013: Και άλλη επινόηση των φωστήρων της Μνημονικής Κυβέρνησης!


ΙΝΚΑ-ΔΤ 405/16.03.2013
Το ΙΝΚΑ έλαβε το ακόλουθο μήνυμα με αίτηση να το δημοσιεύσουμε. Σας το κοινοποιούμε.
Ημερομηνία: 13 Μαρτίου 2013 - 1:47 μ.μ.
Και άλλη επινόηση των φωστήρων της Μνημονικής Κυβέρνησης!

Βαριές καμπάνες προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τα ανασφάλιστα οχήματαανεξάρτητα από το αν αυτά κυκλοφορούν ή όχι. Θεωρείται ότι σήμερα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους1,5 εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπ. Οικονομικών, "η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή τη λειτουργία του αυτοκινήτου".

Πόσο ανεγκέφαλοι μπορεί να είναι αυτοί που μας κυβερνούν είναι δυνατόν εδώ δεν έχουμε ψωμί να φάμε θα μπορέσουμε να πληρώσουμε και τα πρόστιμα?
Άκουσον, άκουσον, θα βάλουν πρόστιμο λέει στα ανασφάλιστα αυτοκίνητα στις 15/4//2013 250 euro και υποχρεωτικά να ασφαλιστούν, ρε ανεγκέφαλοι εάν μας είχατε αφήσει χρήματα στην τσέπη μας θα ασφαλίζαμε τα αυτοκίνητα αλλά προκειμένου να ζήσουμε δεν τα κυκλοφορούμε και τα αφήνουμε παρκαρισμένα,
Ρε ξεφτέρια άμα είχαμε 250 euro για πρόστιμο θα τα ασφαλίζαμε κιόλας προσπαθείτε να ξεπουλήσουμε τα πάντα για να πληρώσουμε τους άδικους φόρους που μας επιβάλετε .

Μας κάνετε να παραδώσουμε πινακίδες που δεν μπορούμε να το κάνουμε και αυτό εάν δεν έχουμε δικό μας χώρο το μόνο που μας μένει είναι να τα κάψουμε μπροστά από τα σπίτια σας μήπως και βάλετε μυαλό και μας αφήσετε να ζήσουμε.

Αίσχος πουλημένοι δωσίλογοι πάτε να γονατίσετε τον Ελληνικό λαό δεν θα σας περάσει, πλησιάζει η ώρα σας και τότε θα τα πούμε καλά.
Του Έλληνα ο τράχηλος ζυγό δεν υπομένει ελάτε να τα πάρετε και τα σπίτια μας και τα αυτοκίνητα μας πάρτε τα όλα ένα μόνο δεν πρόκειται να πάρετε από εδώ και πέρα την αξιοπρέπεια μας.
Εσείς που ξεπουλήσατε την Ελλάδα μας για ένα κομμάτι ψωμί εσείς που την φέρατε σε αυτή την κατάσταση εσείς θα την πληρώσετε πολύ άσχημα.
Ένα μόνο μπορώ να πω ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ!

Βαγγέλης Φραγκιουδάκης



Ενωμένη Ευρώπη ή «Ενωμένοι Γλεντζέδες» του Νότου;


http://www.antinews.gr/2013/03/16/208470/
Πολλοί αναθάρρησαν από τις πολιτικές εξελίξεις στην Ιταλία. Κάποιοι έσπευσαν ακόμη και να πανηγυρίσουν, βάζοντας την γείτονα χώρα στην ίδια μοίρα και θέση με την δική μας. Κάποιος θα πρέπει να τους πει ότι κάνουν μέγα λάθος. Οι δύο αυτές χώρες, έχουν δυστυχώς μονάχα γεωγραφικές ομοιότητες. Ακούσαμε το αμίμητο «αφού σκέφτονται οι Ιταλοί να επιστρέψουν σε εθνικό νόμισμα, εμείς θα έπρεπε ήδη να το έχουμε κάνει». Αλίμονο, η Ιταλία μπορεί να πάει καλύτερα επιστρέφοντας στην λιρέτα, εμείς αντίθετα θα πάμε μάλλον χειρότερα επιστρέφοντας στην δραχμή. Κι αυτό, επειδή η ιταλική οικονομία είναι μια οικονομία παραγωγική, εξωστρεφής και καινοτόμος και μπορεί να εκμεταλλευτεί την ευελιξία του εθνικού νομίσματος για να τονώσει τις εξαγωγές της και την ανταγωνιστικότητά της. Η ελληνική οικονομία αλήθεια τι θα κερδίσει με την επιστροφή σε εθνικό νόμισμα εκτός ίσως του τουριστικού τομέα; Εθνικό νόμισμα έχουν – μην ξεχνάμε – και οι βαλκανικές χώρες που όλοι ξορκίζουμε την περίπτωση να τους μοιάσουμε στο μέλλον. Η Βουλγαρία και η Ρουμανία, υποφέρουν τριπλάσια φτώχεια ακόμη και από την δική μας μετά την ύφεση έξι σχεδόν ετών. Η ύπαρξη του εθνικού νομίσματος είναι οδυνηρά εμφανές πως δεν είναι ικανή να τους βοηθήσει να ανακάμψουν.
Υπάρχουν ακόμη εκείνοι που ονειρεύονται μια καινούρια ζώνη κοινού νομίσματος που να περιλαμβάνει τις χώρες του ευρωπαϊκού νότου. Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Μάλτα, Κύπρο και Γαλλία. Ένας συνασπισμός χρεοκοπημένων ή ζορισμένων οικονομιών, που θα ενωθούν σε μια μεγάλη θύελλα χρέους και ελλειμμάτων που θα σαρώσει στο διάβα της, τις ναζιστικές – κερδοσκοπικές – τοκογλυφικές – νεοφιλελεύθερες αγορές. Μια συμμαχία αποτυχημένων, που θα την χρηματοδοτήσουν οι Νεφελίμ, θα την κυβερνήσουν οι Ελ και θα την πληρώσουν οι Ελλοχίμ. Ένα ατέλειωτο γλέντι, όπου θα ρέουν τα ούζα, οι σαγκρίες, τα κιάντι και οι σαμπάνιες, κάτω από τον ζεστό και λαμπρό μεσογειακό ήλιο. Μια μεγάλη ταβέρνα, όπου θα αμπακιάζουμε ψητά αρνιά, σπληνάντερα, κοκορέτσια, τάκος, φουά γκρα, πατέ, γαρίδες, καραβίδες αστακούς και μαριδίτσα, πληρωμένα όλα από γαμοδάνεια, διακοποδάνεια, στεγαστικά δάνεια, εορτοδάνεια, κάρτες και λεφτά από τα ATM’s. Μια απέραντη παραλία, όπου θα χορεύουμε συρτάκι και φλαμέγκο, θα τραγουδάμε φάντος, μαντινάδες και ταραντέλες και θα ακούμε Ουμπέρτο Τότσι, Ζορζ Μουστακί, Χούλιο Ιγγλέσιας, Βιολάρη και Πάριο.
Η αλήθεια είναι βέβαια πως οι ιταλικές εκλογές το έστειλαν το μήνυμα στην Γερμανία και την υπόλοιπη Ευρώπη. Τα περιθώρια έχουν στενέψει και ο χρόνος έχει συμπυκνωθεί. Η απάντηση των «βορείων» δεν θα είναι τόσο εύκολη όσο θα ήταν τέσσερα χρόνια πριν. Κατά τη γνώμη μου, η απλή έκδοση ευρωομολόγου δεν είναι πλέον ικανή συνθήκη απορρόφησης του μεγάλου χρέους και κυρίως ικανό εργαλείο για ανάπτυξη. Η οποιαδήποτε Ποσοτική Χαλάρωση (QE) χωρίς ολοκληρωμένο σχέδιο συνολικής δράσης για ανάκαμψη, μπορεί απλώς να αποτελέσει καύσιμο για ένα ακόμη καταναλωτικό πυροτέχνημα που θα οδηγήσει στην δημιουργία μιας ακόμη «φούσκας» που θα είναι πλέον αδύνατον να «απορροφηθεί» ομαλά. Η κοπή δηλαδή νέου χρήματος από μόνη της μπορεί να μην είναι η καλύτερη απάντηση στην κρίση που ολοένα και βαθαίνει στην ευρωζώνη και την ΕΕ συνολικά.
Εκείνο που θα πρέπει να αποφασίσουν οι εταίροι, και κυρίως οι Γερμανοί, είναι αν θέλουν να συνεχίσουν την κοινή πορεία ή αν είναι προτιμότερο να το «διαλύσουν» το μαγαζί. Το δεύτερο είναι ίσως ευκολότερο αλλά μπορεί να αποδειχτεί και καταστροφικότερο για όλους. Το πρώτο, προϋποθέτει από όλους  δύσκολες πολιτικές αποφάσεις και καθολικές μεταρρυθμίσεις, τόσο στο εσωτερικό της Ευρωζώνης όσο και στα ίδια τα εθνικά κράτη. Η δημιουργία καινούριων κοινών θεσμών, και μια ομοσπονδιακή δομή διακυβέρνησης σε καίριους τομείς αλλά πάντως σίγουρα στον τομέα της οικονομίας, θεωρούνται εκ των ουκ άνευ για την πραγμάτωση της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Οποιεσδήποτε αποφάσεις που θα κινούνται σε μια τέτοια κατεύθυνση, θα δώσουν το μήνυμα στις αγορές. Μια πραγματικά Κεντρική Ευρωπαϊκή Τράπεζα που θα λειτουργεί στα πλαίσια της FED, είναι ακριβώς το «εργαλείο» που θα δώσει στις «αγορές» να καταλάβουν πως θα πρέπει να κάνουν «χώρο» για μια καινούρια, συμπαγή οικονομική δύναμη, την Ενωμένη Ευρώπη. Χωρίς αυτή την προοπτική, οι παγκόσμιες αγορές, όπου διαρκώς αναδύονται καινούριοι, ισχυροί και ελκυστικοί πόλοι, θα αρχίσουν σύντομα να χάνουν την εικόνα της Ευρώπης ως σύνολο και κατά συνέπεια και του Ευρώ ως ένα από τα δύο ισχυρά αποθετικά νομίσματα. Από ότι φαίνεται, οι παγκόσμιες αγορές μάλλον θα ξεπεράσουν εύκολα τις δυσκολίες ακόμη και μετά την τυχούσα διάλυση της Ευρωζώνης. Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τις χώρες της Ευρωζώνης στην μονήρη πορεία τους μετά από μια τέτοια διάλυση. Και φοβούμαι πως, στην πιο αδύναμη θέση από όλες, θα είναι η πατρίδα μας.
Akenaton           

ΙΝΚΑ-ΔΤ 406/16.03.2013: Το ΙΝΚΑ συνιστά σε όλους τους Έλληνες να συνυπογράψουν την εναντίωση στην ιδιωτικοποίηση των νερών.


ΙΝΚΑ-ΔΤ 406/16.03.2013
Το ΙΝΚΑ συνιστά σε όλους τους Έλληνες να συνυπογράψουν την εναντίωση στην ιδιωτικοποίηση των νερών.

Η Κομισιόν προωθεί την ιδιωτικοποίηση του νερού σε όλη την Ευρώπη, αλλά ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη το μεγαλύτερο κίνημα διαμαρτυρίας στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ήδη περισσότεροι από 850.000 Γερμανοί έχουν υπογράψει ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού, χιλιάδες πολίτες από όλη την Ευρώπη, αλλά μόλις 719 Έλληνες! Δεν είπαν βέβαια και τα ΜΜΕ τίποτα γι αυτό!

Η συλλογή υπογραφών γίνεται εντός επίσημου ευρωπαϊκού θεσμικού πλαισίου.
Μόλις συγκεντρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός υπογραφών από 7 χώρες, τότε δεσμεύεται η Κομισιόν να επανεξετάσει το ζήτημα!
Τον ελάχιστο αριθμό έχουν πιάσει ήδη οι Γερμανία, Αυστρία και Βέλγιο, ενώ Ελλάδα και Κύπρος έχουν τον χαμηλότερο αριθμό υπογραφών!

Ενημερώσου, αν συμφωνείς ψήφισε*
http://www.right2water.eu/el
*Βάσει των νόμων της Ελλάδας, για να είναι έγκυρη η υπογραφή σου στην επίσημη αυτή διαδικασία, πρέπει να βάλεις και τα στοιχεία ταυτότητάς σου (άλλες χώρες της Ε.Ε. δεν το ζητούν αυτό). Μόνο για τα στοιχεία ταυτότητας επιλέξτε αγγλικό πληκτρολόγιο και γράψτε τον αριθμό με τη μορφή: AB 123456   [ΟΧΙ: AB123456   ΟΥΤΕ: Α Β 123456]

Συνυπογράψτε όλοι, μην φοβάστε Συνυπογράψτε όλοι.
ΙΝΚΑ

Ποιο πρέπει να είναι το πρόγραμμα μιας κυβέρνησης που θα οδηγήσει τη χώρα σε εθνικό νόμισμα;


http://www.antapocrisis.gr/index.php/template/item/733Ποιο πρέπει να είναι το πρόγραμμα μιας κυβέρνησης που θα οδηγήσει τη χώρα σε εθνικό νόμισμα;
Του Σπύρου Λαβδιώτη*. 
Δεν υπάρχει ιστορικό προηγούμενο που να παραλληλίζει πλήρως το θεσμό του ενιαίου νομίσματος της Ευρωζώνης, στην οποία ένας αριθμός ανεξάρτητων κρατών-εθνών έχουν κοινό συμβολικό νόμισμα (fiat currency) και μία υπέρ-εθνική Κεντρική Τράπεζα που έχει το μονο- πώλιο της έκδοσης του ενιαίου νομίσματος και της χάραξης της νομισματικής πολιτικής.
Επιπροσθέτως, η Συνθήκη του Μάαστριχτ (1992) στις διατάξεις της οποίας θεμελιώθηκε η οικονομική και νομισματική ένωση (ΟΝΕ) δεν καθόρισε κανένα πλαίσιο εξόδου ενός κράτους- μέλους από την Ευρωζώνη. Η Συνθήκη, επιπλέον, δεν εμπεριείχε καμία αναφορά στο εμφανές γεγονός ότι με την ένταξη στην Ευρωζώνη τα κράτη παραχωρούσαν κυριαρχικά δικαιώματα της ανεξάρτητης οικονομικής δράσης που κατείχαν πριν την ένταξη. Το κείμενο της Συνθήκης δεν έλεγε τίποτε γύρω από τις αρχές στις οποίες θα παραχωρηθούν αυτά τα κυριαρχικά δικαιώματα και πως αυτές θα τις ασκήσουν. Η Συνθήκη του Μάαστριχτ στη πραγματικότητα ήταν ένα μισο- τελειωμένο σπίτι από την αρχή και παρέμεινε μισοτελειωμένο μετά από μια εικοσαετία, και ως φυσικό άρχισε να καταρρέει μέσα στη θύελλα της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008, διότι ποτέ δεν επετεύχθη η δημοσιονομική ομοσπονδία και πολιτική ένωση των κρατών – μελών.
Εάν ένα κράτος-έθνος δεν μπορεί να εκδώσει το δικό του νόμισμα αυτό δεν έχει καμία δύναμη να καθορίσει μια ανεξάρτητη νομισματική και δημοσιονομική πολιτική και ως φυσική συνέπεια μετατρέπεται σε μια αποικία ενός ιμπεριαλιστικού συστήματος που οι κατευθυντήριες γραμμές και ντιρεκτίβες δίνονται από την μητρόπολιν. Όταν απολεσθεί η δύναμη ενός κράτους να καθορίζει την δική του νομισματική και δημοσιονομική πολιτική χάνεται μαζί και η δυνατό- τητα του καθορισμού της αποτελεσματικής ζήτησης, της παραγωγής και της απασχόλησης του εργατικού δυναμικού της χώρας. Κι αυτό ακριβώς συνέβη στις χώρες -μέλη της περιφέρειας της Ευρωζώνης, τις ονομαζόμενες PIIGS, που οδηγήθηκαν σε βαθιά κρίση χρέους, με πρώτο θύμα την Ελλάδα, η οποία βιώνει την μεγαλύτερη οικονομική συντριβή στην σύγχρονη ιστορία της.
Για όλες τις χώρες της περιφέρειας, παραμονή στην Ευρωζώνη σημαίνει συνεχιζόμενη οικονομική δυσπραγία και κοινωνική εξαθλίωση, συνοδευόμενη, ιδιαίτερα στην περίπτωση της Ελλάδος, από το αναπόφευκτο της de jure χρεοκοπίας. Γι αυτό, πριν προλάβει η θηλιά του ευρώ στο λαιμό της ελληνικής κοινωνίας να της προκαλέσει ασφυξία με τις επιμηκύνσεις των δανείων που εκτείνονται πέραν των φυσικών ορίων της επίγειας ανθρώπινης ζωής, πρέπει οικειοθελώς να αποχωρίσουμε από την Ευρωζώνη όσο το δυνατόν συντομότερα. Η έξοδος από το ευρώ δίνει την προοπτική της ανάκαμψης και της ανασυγκρότησης της οικονομίας. Και μαζί, την ελευθερία να διαμορφώσουν οι πολίτες τις τύχες τους πάνω σε μια νέα βάση. Η ελευθερία όμως χρειά- ζεται τόλμη και πίστη αναφέρει ο ποιητής και η νέα βάση προϋποθέτει την αλλαγή νοοτροπίας- κάτι που απαιτεί χρόνο- από την νωχελικότητα και την ανευθυνότητα, στη ζωτικότητα και την παραγωγικότητα, που αποτελούν συντελεστές μιας σταθερής επανεκκίνησης, θεμελιωμένης στην αναγέννηση της βιομηχανίας, της εκμετάλλευσης του ορυκτού πλούτου, και την ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας, με τελικό στόχο την αυτάρκεια. Τότε μόνο η χώρα μας θα πετύχει σταδιακά και με επίπονες προσπάθειες τον απεγκλωβισμό της από τον υπέρμετρο δανεισμό και την επίτευξη δημιουργίας πλεονάσματος και, θα διατηρήσει την εθνική της κυριαρχία.
Ποιο οικονομικό πρόγραμμα και τι μέτρα πρέπει η ελληνική κυβέρνηση να εφαρμόσει τους πρώτους έξι μήνες πριν από την έξοδό της από το ευρώ, ούτως ώστε το πρόγραμμα εξόδου να είναι επιτυχές, θα προσπαθήσει να απαντήσει η ανάλυση που ακολουθεί.
Η Ελλάδα αντιμετωπίζει αμφότερα, έλλειψη ανταγωνιστικότητας και ένα δημόσιο χρέος το οποίο γιγαντώθηκε με την μεταβίβαση των ζημιών (240 δις ευρώ) του εγχώριου τραπεζικού συστήματος στον τακτικό προϋπολογισμό του κράτους, με το αίολο επιχείρημα « είναι πολύ μεγάλο για να αποτύχει». Ως επακόλουθο, η έξοδος της χώρας από το ευρώ συνεπάγεται την ενεργοποίηση της διαδικασίας τριών διαφορετικών γεγονότων, α) την υιοθέτηση ενός νέου εθνικού νομίσματος (νέας δραχμής) το οποίο απαιτεί την μετατροπή των εγχώριων μισθών, των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών, εμπράγματων περιουσιακών και νομισματικών στοιχείων στο νέο εθνικό νόμισμα, β) τον καθορισμό της ισοτιμίας του νέου νομίσματος στις διεθνείς αγορές συναλλάγματος, που σημαίνει, για την αδύναμη οικονομικώς χώρας μας, με τα χρόνια δίδυμα ελλείμματα του δημοσίου χρέους και του διεθνούς ισοζυγίου πληρωμών, υποτίμηση του εθνικού νομίσματος σε σχέση με το ευρώ, και γ) την απαλλαγή από το υπερβολικό δημόσιο χρέος το οποίο είναι αδύνατον να αποπληρωθεί, γι αυτό η επιλογή είναι αθέτηση του χρέους.
Ως συνέπεια, η χώρα βρίσκεται μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης, ήτοι μεταξύ δύο κακών. Το πρώτο, να παραμείνει στη ζώνη του ευρώ, πράξη που συνεπάγεται την εθνική υποτέλεια της Ελλάδος, την μετατροπή της σε μια αποικία υπό κηδεμονία των δανειστών, την εκποίηση των κρατικών επιχειρήσεων και υποδομών και την εξαγορά των πλουτοπαραγωγικών πόρων. Μια μακροχρόνια οικονομική ύφεση θα επακολουθήσει συνοδευόμενη από την μετανάστευση του εργατικού δυναμικού, ιδίως μορφωμένου, λόγω δυσμενών συνθηκών εξεύρεσης απασχόλησης. Όλη αυτή η οικονομική δυσπραγία, η μιζέρια, που οδηγεί σε φτωχοποίηση του λαού, επέρχεται από την παραμονή στην Ευρωζώνη και την συνέχιση εξυπηρέτησης του χρέους μέχρι το 2057!
Αναφορικά με το δεύτερο κακό, να εξέλθει η χώρα από τη ζώνη του ευρώ, είναι πράξη που συνεπάγεται την ανάκτηση της εθνικής κυριαρχίας, που απωλέσθη με την υπογραφή των επαχθών Μνημονίων από τις ανάλγητες ελληνικές κυβερνήσεις την τελευταία τριετία. Το κατε- ξοχήν στοιχείο που καθορίζει την εθνική ανεξαρτησία ενός κράτους και την εθνική κυριαρχία του Κοινοβουλίου και της Δημοκρατίας, είναι η δύναμη της έκδοσης του δικό του νομίσματος και η χρηματοδότηση των δημοσιονομικών αναγκών μέσω της δικής του κεντρικής τράπεζας. Εάν το κράτος- έθνος χάσει αυτή τη δύναμη, χάνει επίσης και τη δύναμη της χρηματοδότησης των ελλειμμάτων μέσω της δημιουργίας νέου χρήματος από την κεντρική τράπεζα, ενώ οι άλλοι μέθοδοι δανειοδότησης υπόκεινται στην εξάρτηση από τις «διαθέσεις» των αγορών κεφαλαίου.
Επιπλέον η ένταξη της χώρας στην Ευρωζώνη σήμαινε αυτόματα την απώλεια της νομισματικής πολιτικής, διότι στερήθηκε του δικαιώματος της συναλλαγματικής υποτίμησης και της αλλαγής των επιτοκίων. Η κυβέρνηση της Ελλάδος μετατράπηκε σε μια τοπική επαρχιακή αρχή, πριν ακόμη να έχει επιτευχθεί η πολιτική και η δημοσιονομική ενοποίηση. Και οι τοπικές αρχές, όχι μόνο δεν μπορούν να υποτιμήσουν ή να αλλάξουν τα επιτόκια, αλλά δεν έχουν στην κατοχή τους κανένα από τα εργαλεία μακροοικονομικής πολιτικής. Η πολιτική τους επιρροή περιορίζεται σε σχετικά ασήμαντα θέματα, λίγα έργα υποδομής εδώ, λίγες δαπάνες επιμόρφωσης εκεί.
Για τους ανωτέρω λόγους καθίσταται αναγκαία η έξοδος της χώρας μας από τη ζώνη του ευρώ. Όμως, εγκαταλείποντας το Ευρώ μαζί και τους «αλληλέγγυους» εταίρους δανειστές μας, προϋποθέτει ορισμένες συνέπειες, οι οποίες θα είναι δυσμενείς αρχικώς και πιθανώς να είναι οικονομικώς χαώδεις, εάν δεν εφαρμοστεί με συνέπεια ένα σχέδιο οικιοθελούς αποχώρησης. Το σχέδιο αυτό, που έχει ήδη ονομαστεί « Σχέδιο Β» (Plan B ), δεν είναι γνωστό εάν υπάρχει ή έχει εκπονηθεί κάποια σχετική μελέτη από την κυβέρνηση ή την Τράπεζα της Ελλάδος, και εν πάση περιπτώσει, αυτό το γεγονός είναι ελάσσονος σημασίας για τον άστεγο, τον άνεργο και τον ήδη χρεοκοπημένο βιοτέχνη ή επιχειρηματία. Αυτό που έχει πρακτική σημασία είναι πως αποχωρεί συντεταγμένα η Ελλάδα από την Ευρωζώνη και εξέρχεται από την πενταετή οικονομική κρίση η κοινωνία, που έχει πάρει εφιαλτικές διαστάσεις με τις στρατιές ανέργων στους δρόμους.
Το σχέδιο εξόδου από τη ζώνη του ευρώ που προτείνουμε αναγνωρίζει την ανάγκη της συμβατικότητας των μέτρων του οικονομικού προγράμματος, με τους νομικούς περιορισμούς που τίθενται από το διεθνές δίκαιο και από το νομικό πλαίσιο της ΕΕ και της Συνθήκης του Μάαστριχτ.
Το κράτος -μέλος αποχωρώντας από την Ευρωζώνη αντιμετωπίζει έναν αριθμό νομικών προβλημάτων. Λόγου χάριν, α) εάν η έξοδος από το ενιαίο νόμισμα είναι συνεπής με τις υπάρχουσες δεσμεύσεις της Συνθήκης ή το μέλος που αποχωρεί από την Ευρωζώνη πρέπει αναπόφευκτα να εγκαταλείψει επίσης και την ΕΕ, β) εάν τα μέτρα της εξόδου, όπως οι έλεγχοι κεφαλαίου που θα θεσπιστούν είναι συμβατοί νομικώς με τους όρους και διατάξεις της ΕΕ, και γ) πως η υιοθέτηση του νέου εθνικού νομίσματος θα επηρεάσει τα υφιστάμενα συμβόλαια των δανειακών υποχρεώσεων της χώρας των οποίων η ονομαστική αξία είναι σε Ευρώ.
Μέχρι πρόσφατα, η καθεστηκυία άποψη ήταν ότι τα νομικά εμπόδια που αντιμετωπίζει ένα κράτος-μέλος που επιθυμεί να εξέλθει από τη ζώνη του ευρώ είναι ανυπέρβλητα. Ιδιαίτερα, θεωρείτο ως δεδομένο ότι είναι νομικώς αδύνατον ένα μέλος να παραμείνει στην ΕΕ εάν εγκαταλείψει μονομερώς την Ευρωζώνη, χωρίς την συμφωνία των άλλων κρατών- μελών. Πρέπει να τονιστεί ότι οι παραλήψεις και οι ασάφειες στις σχετικές Συνθήκες βρίθουν και όπως αναφέρθηκε, μία μόνο ενδεικτική περίπτωση αποτελεί η έλλειψη διάταξης εξόδου από το ενιαίο νόμισμα. Η αρχική γλώσσα θέσπισης της Ευρωζώνης υπαινίσσεται μια συμφωνία διαρκείας εις το διηνεκές, ιδίως με τους όρους, όπως «αμετάκλητη ισοτιμία» (irrevocable exchange) ένταξης ή της μη αντιστρεψιμότητας (irreversibility) νομικών απαιτήσεων της ευρωπαϊκής νομισματικής ένωσης.
Εντούτοις, αφήνοντας το νομικό ναρκοπέδιο των συνθηκών της Ευρωζώνης και ΕΕ, το διεθνές δίκαιο καθορίζει ότι οι κυβερνήσεις έχουν το κυριαρχικό δικαίωμα να αποχωρίσουν από τις υποχρεώσεις συνθηκών, εάν υπάρξει θεμελιώδης αλλαγή στις συνθήκες τις αρχικής βάσης που υπεγράφη η Συνθήκη, γεγονός που καθιστά την συνεχιζόμενη συμμετοχή μη βιώσιμη.
Είναι φανερό, μια αδύναμη και εξαθλιωμένη χώρα από τις απαιτήσεις των αυστηρών μέτρων λιτότητας και τους υπερβολικούς τόκους εξυπηρέτησης του χρέους, πρέπει επιτέλους να αναφωνήσει: «τα κόστη της συνεχιζόμενης συμμετοχής μου στην Ευρωζώνη είναι αφόρητα». Και είναι αφόρητα, διότι η ελληνική κοινωνία οδηγείτε στην δυστυχία και άνω του 30% των νοικοκυριών ζουν πλέον κάτω από το επίπεδο φτώχιας. Η λογική επιδεικνύει ότι ένας εταίρος καλοπροαίρετος και αλληλέγγυος, δεν θεσπίζει περίπλοκα και ασαφή νομικά πλαίσια Συνθηκών για να εγκλωβίσει στα δίκτυα τους τα αδύναμα μέλη. Η κοινοτική αλληλεγγύη δεν στηρίζεται σε ασάφειες, όπως η διάταξη της Συνθήκης της Λισαβόνας ( άρθ. 50), η οποία αναγνωρίζει το δικαίωμα στις χώρες να αποχωρήσουν από την ΕΕ, με την έγκριση της πλειοψηφίας των άλλων κρατών - μελών, εντός δύο ετών από την ημερομηνία της αίτησης για να αποχωρήσει, χωρίς να εξειδικεύει εάν η πράξη αυτή συνοδεύεται και από έξοδο από την Ευρωζώνη. Κι εδώ έχουμε το οξύμωρο σχήμα, εάν επιτρέπεται η οικιοθελής έξοδος μιας χώρας από την ΕΕ (27 κράτη-μέλη), που συνιστά έναν ευρύτερο ευρωπαϊκό φορέα, είναι δύσκολο να στηριχθεί νομικώς ότι αυτό το δικαίωμα δεν ισχύει για έναν στενότερο φορέα (17 κράτη-μέλη), όπως αυτός της Ευρωζώνης.
Τα νομικά θέματα δεν είναι αξεπέραστα και θα αποσαφηνιστούν όταν υπάρχει θέληση και αποφασιστικότητα, ιδίως από την πολιτική ηγεσία του τόπου, και πραγματική αλληλεγγύη και κατανόηση από τους κοινοτικούς εταίρους, ότι η Ελλάδα πρέπει να εξέλθει από το Ευρώ για να δει «άσπρη μέρα» ο λαός της, διότι το «κουστούμι» του Ευρώ δεν της πήγαινε καθόλου. Και ας μην λησμονούμε ότι η Συνθήκη του Μάαστριχτ τροποποιήθηκε, ούτως ώστε η Αγγλία και η Δανία1 να επιλέξουν εάν πρέπει να ενταχθούν στην Ευρωζώνη, και επέλεξαν, την μη ένταξή τους στην οικονομική και νομισματική ένωση (ΟΝΕ), αλλά την παραμονή τους στην ΕΕ. Έτσι, συνεχίζουμε με το σενάριο εξόδου της χώρας μας από την ζώνη του ευρώ, επισημαίνοντας ότι η αρχική φάση σχεδιασμού της εξόδου πρέπει να κρατηθεί σε πλήρη μυστικότητα, εάν κι είναι δύσκολο να διατηρηθεί η μυστικότητα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Κι αυτό, διότι είναι απαραίτητο στην αρχή της εφαρμογής του προγράμματος να επιβληθούν αυστηροί έλεγχοι κεφαλαίου (capital controls) και να τεθούν οι τράπεζες σε αναγκαστική αργία (bank holiday) για να περιοριστεί η αναστάτωση που συνδέεται με την αποκάλυψη ότι η χώρα σχεδιάζει να εγκαταλείψει το ευρώ και να επιστρέψει στο εθνικό της νόμισμα, την ιστορική δραχμή.
Τα στάδια εξόδου από την Ευρωζώνη και υιοθέτησης εθνικού νομίσματος είναι τα εξής:
1. Κήρυξη της χώρας σε κατάσταση έκτατης ανάγκης και προσωρινή στάση πληρωμών (moratorium) προς τους διεθνείς δανειστές μας για μια περίοδο έξι μηνών. Η χώρα διατηρεί το Ευρώ και παραμένει στην Ευρωζώνη κατά την διάρκεια του moratorium.
2. Αναστολή λειτουργίας του χρηματοπιστωτικού συστήματος της χώρας(bank holiday) και πάγωμα των δραστηριοτήτων χρηματοοικονομικής φύσεως(για μερικές ημέρες).
3. Σύνταξη νομοθετικής πράξης με την επωνυμία Τραπεζικός Νόμος Έκτατης Ανάγκης. Η νομοθεσία περιλαμβάνει, α) την εθνικοποίηση της Τραπέζης της Ελλάδος και την μεταβίβαση 100% του μετοχικού της κεφαλαίου στο Υπουργείο Οικονομικών, β) τον έλεγχο του χρηματοπιστωτικού συστήματος της επικράτειας από το Υπουργείο των Οικονομικών, γ) το δικαίωμα στις τράπεζες να αποκηρύξουν τα χρέη τους με την συμφωνία της πλειοψηφίας των μετόχων τους, και δ) ακύρωση της συγχώνευσης της Αγροτικής Τράπεζας με την Τράπεζα Πειραιώς και την επαναφορά της στο πρότερο καθεστώς, του οργανισμού ζωτικής σημασίας για την αγροτική οικονομία.
4. Λογιστικός έλεγχος του δημοσίου χρέους με την σύμπραξη διεθνούς επιτροπής προς εξακρίβωση του πραγματικού δημόσιου χρέους και του επαχθούς που προήλθε από την επιβολή δυσβάστακτων τόκων, swaps, και την μεταβίβαση ζημιών των τραπεζών.
5. Την από-νομιμοποίηση όλων των Μνημονίων και των δανειακών συμβάσεων που υπογράφηκαν από τις ελληνικές κυβερνήσεις και επιβλήθηκαν από την τρόικα με τοποτηρητή το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, κατά παράβαση του Συντάγματος.
Στη διάρκεια του moratorium η ελληνική κυβέρνηση ξεκινάει τις διαπραγματεύσεις με τις ευρωπαϊκές αρχές και τις επαφές της με τα άλλα κράτη-μέλη προς ενημέρωσή τους. Ο κύριος στόχος είναι η γρήγορη αποχώρηση από την Ευρωζώνη και ο συντονισμός σχεδιασμού των τεχνικών θεμάτων που θα ανακύψουν από την μετονομασία του νομίσματος και της μετατροπής από το Ευρώ στη νέα δραχμή. Επί παραδείγματι, ενεργοποίηση του εθνικού νομισματοκοπείου, εκτύπωση του νέου νομίσματος, αλλαγής λογισμικού συστήματος των τραπεζών κ.ά. Σε πρώτη φάση, η κυβέρνηση πρέπει να επιδιώξει την παραμονή της χώρας στην ΕΕ με απώτερο σκοπό την μετατροπή της Συνθήκης και την επίτευξη status παρόμοιο μ’ αυτό της Αγγλίας, Δανίας και Σουηδίας. Έτσι, όχι μόνο θα εκλείψουν τα νομικά προβλήματα και η επιδείνωση των σχέσεων με την ΕΕ, αλλά θα εκλείψουν και οι πολιτικές κορώνες της ευρωπαϊκής προοπτικής της χώρας των κόμματων που στήριξαν τις κυβερνήσεις της εθνικής υποτέλειας και οικονομικής συντριβής.
Υπό την προϋπόθεση ότι οι προσπάθειες απεγκλωβισμού της ελληνικής κυβέρνησης από την Ευρωζώνη είναι επιτυχείς, εμείς φθάνουμε πλέον στο καυτό θέμα του καθορισμού της τιμής μετατροπής της νέας δραχμής ως προς το Ευρώ. Εδώ οι απόψεις διίστανται. Η άποψη μας είναι να ξεχάσουμε την παλαιά δραχμή των 340.75 = 1 € και η νέα δραχμή να αποτελεί διαίρεση της μονάδος. Δηλαδή, εάν η αρχική τιμή μετατροπής της νέας δραχμής αποφασιστεί να είναι σε ισοτιμία προς το Ευρώ, τότε η εισαγωγή του εθνικού νομίσματος θα γίνει : 1 νέα δραχμή (ΝD) = 1 ευρώ. Κι αυτό, προς διευκόλυνση αποτίμησης των συναλλαγών, διότι έτσι κι αλλιώς οι διεθνείς αγορές συναλλάγματος είναι ικανές να υποτιμήσουν το νέο νόμισμα σε οποιοδήποτε επίπεδο αυτές θεωρούν κατάλληλο. Τώρα όσον αφορά πια θα είναι η αρχική τιμή μετατροπής της νέας δραχμής, για να αποφευχθούν οι περιπλοκές από το αρχικό σοκ εισαγωγής του νέου νομίσματος και οι πιθανές στρογγυλοποιήσεις προς τα επάνω των τιμών, η πρόταση μας είναι: 1 ΝD = 1 €.
Η σημαντικότητα του moratorium γίνεται εμφανής από τα πρακτικά προβλήματα της εκτύπωσης των τραπεζογραμματίων της νέας δραχμής και της κοπής των κερμάτων, που πρέπει να είναι διαθέσιμα τη χρονική στιγμή της έναρξης του νέου νομίσματος σε κυκλοφορία. Τυπικώς αυτό απαιτεί γύρω στους έξι μήνες, και επειδή η διαδικασία της εκτύπωσης και της κοπής είναι αδύνατον να κρατηθούν ως μυστικό, από την στιγμή που η κυβέρνηση κηρύσσει τη χώρα σε κατάσταση έκτατης ανάγκης και επιβάλει moratorium στους δανειστές αμέσως ενεργοποιείται το νομισματοκοπείο. Έτσι, την κρίσιμη ημέρα (D-day) έναρξης της νέας δραχμής, όπου ήδη οι τραπεζικές καταθέσεις, δάνεια και άλλα χρεόγραφα θα έχουν μετονομαστεί από € σε ΝD με την ίδια ισοτιμία, πχ. 1000 € = 1000 ΝD, θα υπάρχει επαρκές νέο νόμισμα σε φυσική μορφή. Μια διεθνής αγορά συναλλάγματος της ND θα δημιουργηθεί και η συναλλαγματική αξία της ND αμέσως θα υποτιμηθεί και θα πέσει κάτω από την αρχική τιμή μετατροπής προς το Ευρώ.
Πριν όμως φθάσουμε στη τελική φάση της εκκίνησης της νέας δραχμής και στην άμεση υποτίμηση από τις διεθνείς αγορές συναλλάγματος, ο χρόνος των έξι μηνών του moratorium θα αξιοποιηθεί ταυτόχρονα με τις διαβουλεύσεις της κυβέρνησης με τους κοινοτικούς εταίρους για τον σχεδιασμό του οικονομικού μοντέλου της ανασυγκρότησης της πραγματικής οικονομίας. Η αξιοποίηση του χρόνου θα έχει ως κεντρικό άξονα την μείωση της εφιαλτικής ανεργίας του εργατικού δυναμικού της χώρας, που πιθανώς να έχει ξεπεράσει το 30% την χρονική στιγμή που γράφονται αυτές οι λέξεις. Η αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού προβλήματος πρέπει να γίνει με ένα πρόγραμμα εθνικού σχεδιασμού, ένα «κάλεσμα στα όπλα», το οποίο θα περιλαμβάνει α) ταμείο αρωγής προς τους πτωχούς και ανέργους, β) εξεύρεση απασχόλησης και δίκαια ευκαιρία εργασίας στους άνδρες και γυναίκες που έχουν κυριολεκτικά ξεχαστεί στην πολιτική φιλοσοφία των πρόσφατων κυβερνήσεων, γ) την εφαρμογή προγράμματος επενδύσεων με πρωταρχικό σκοπό την ενίσχυση του εξαγωγικού τομέα και της αγροτικής οικονομίας, και δ) δημόσια έργα που θα περιλαμβάνουν την αξιοποίηση των υδάτινων πόρων, ενέργειας και ορυκτού πλούτου, αλλά και την αναδάσωση της χώρας που έχει πληγεί από τις πρόσφατες πυρκαγιές.
Το εύλογο ερώτημα είναι πως θα χρηματοδοτηθούν αυτά τα προγράμματα ανάκαμψης στη κρίσιμη περίοδο που η χώρα δεν θα έχει εκτυπώσει το νέο εθνικό νόμισμα και οι επιτελείς της θα είναι σε διαβουλεύσεις για την έξοδό της από τη ζώνη του ευρώ. Η απάντηση δίδεται μέσω των συναλλαγματικών διαθεσίμων και εάν δεν υπάρχουν μέσω της έκδοσης ομολόγων του δημοσίου προς το ελληνικό κοινό. Η επιτυχία του εγχειρήματος εξαρτάται από την αξιοπιστία και την αποφασιστικότητα της πολιτικής ηγεσίας να διεγείρει το αίσθημα της ομοψυχίας του έλληνα πολίτη ότι πρέπει να συνεισφέρει στα κοινά για την κοινή σωτηρία του έθνους. Ότι ήρθε η στιγμή να γίνουν οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην ελληνική κοινωνία και της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας για να ανακτήσει ο πολίτης την αυτοπεποίθηση ότι έχει την δύναμη να πάρει τις τύχες του στα χέρια του. Εάν δεν πειστεί, μοιραίως θα καταλήξουμε σε ξένο δανεισμό, εκτός της ΕΕ, κι αυτό σημαίνει νέα εξάρτηση και θα δυσχεραίνει τις διαπραγματεύσεις εξόδου.
Οι διαπραγματεύσεις εξόδου εκτιμούμε ότι θα είναι επιτυχείς εάν η ελληνική αποστολή ενεργήσει συντονισμένα και διατυπώσει με σαφήνεια τα επιχειρήματα, διότι τα κράτη-μέλη του πυρήνα έχουν εκφράσει επίσημα τη θέση τους ότι είναι καλύτερο να αποχωρήσει η Ελλάδα από την Ευρωζώνη προς το συμφέρον όλων. Ωστόσο υπάρχουν αγκάθια, και τα μεγαλύτερα είναι τα ποσά που οφείλουν οι ελληνικές τράπεζες στην ΕΤΚ, και η διευθέτηση των λειτουργιών δανειο- δότησης του τραπεζικού συστήματος και το τεράστιο χρέος του ελληνικού δημοσίου που κατέχει ο διοικητικός τομέας (official sector) ΕΚΤ, ΔΝΤ και οι κεντρικές τράπεζες του Ευρωσυστήματος. Κι αυτό, η έξοδος για να είναι επιτυχής η χώρα πρέπει να αθετήσει τα χρέη της όσο πιο δυνατά μπορεί. Στη παρούσα οδυνηρή κατάσταση η Ελλάδα χρειάζεται ανακούφιση και ανάκαμψη από την οικονομική κατάρρευση, με μεταρρυθμίσεις στο τραπεζικό και βιομηχανικό τομέα εάν είναι να αποφύγει τις μελλοντικές κρίσεις όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα. Αυτό είναι αδύνατον να επιτευχθεί εάν δεν γυρίσουμε σε εθνικό νόμισμα. Από την άλλη, παραμονή στο Ευρώ σημαίνει απώλεια εθνικής κυριαρχίας και την μετατροπή της χώρας σε αποικία. Η πολιτική ηγεσία μαζί και ο ελληνικός λαός βρίσκονται σ’ ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, η επιλογή θα κρίνει το μέλλον.
* Το antapocrisis.gr αναδημοσιεύει από την διαδικτυακή συζήτηση που έγινε στη σελίδα “Η συμμορία της δραχμής” την τοποθέτηση του οικονομολόγου Σπύρου Λαβδιώτη. Είναι χρήσιμο να επισημανθεί ότι όσο γιγαντώνονται τα αδιέξοδα, το αίτημα της εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ, θα υιοθετείται και από δυνάμεις, προσωπικότητες, επιστήμονες που δεν ξεκινούν από θέσεις πολιτικής και ιδεολογικής κριτικής στην ΕΕ, δεν υπόκεινται δηλαδή στην τρέχουσα αριστερή φιλολογία. Αντιμετωπίζουν το σχέδιο Β ως μοναδικό και αναγκαίο βήμα επιβίωσης για τη χώρα και την κοινωνία. Για αυτό και έχει σημασία η παράθεση των απόψεών τους. 

Διαβάστε στα «Επίκαιρα» που κυκλοφορούν: ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΛΟΓΩ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ


Αμφισβητείται το ευρώ.

Εξεγείρονται οι κοινωνίες.

Αναβιώνουν έχθρες μεταξύ των κρατών.


Συμφέρει πλέον την Ελλάδα η παραμονή στην ευρωζώνη;  

-         Ευρωπαϊκή αποσύνθεση και κρίση αξιοπιστίας.

-         Αλλα λένε οι δείκτες, άλλη είναι η πραγματικότητα.

-         Μαγική εικόνα το πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού.

-         Το παρασκήνιο των συζητήσεων: Εικονική διαπραγμάτευση και one man show Στουρνάρα – Ο Υπουργός Οικονομικών μετέθεσε αλλού τις ευθύνες...

-         Ελληνικό αδιέξοδο εντός Ευρώ.

-         Το ελληνικό «Trade-Off»: Εθνικό Νόμισμα Εξωτερική Χρηματοδότηση και Ανάπτυξη.

-         Ευρωπαϊκή Ένωση και ανάπτυξη: Το σχέδιο για ακόμα μεγαλύτερη παγκοσμιοποίηση – Ο ρόλος των ΗΠΑ.

-         Η αμφισβήτηση του Ευρώ.

-         Οι δύο κόσμοι της ΕΕ και το σταυροδρόμι της Ελλάδας.

-         Ευρώ και ΕΕ καταρρέουν στη συνείδηση των Ευρωπαίων.

-         Μνημόνιο, Ευρώ και Εθνική Κυριαρχία.


Διαβάστε ακόμη στα Επίκαιρα:

·  Σαμαράς: Ετοιμος να αλλάξει τη ΝΔ – Τα κωδικοποιημένα μηνύματα του Προέδρου της ΝΔ στο ιστορικόκαραμανλικό μπλόκ .

·  Μπρος γκρεμός και πίσω… μέτρα: Μετά το Πάσχα το νέο δημοσιονομικό πλαίσιο – Η επιμονή της Τρόικας οδηγεί σε πολιτική αστάθεια.

·  Πόλεμος χαρακωμάτων στο ΣΥΡΙΖΑ.

·  Περίεργα παιχνίδια στον ΟΠΑΠ: Ο ρόλος της Intralot.

·  Ενεργειακό «ΜΑΤ» από τη Ρωσία.

·  Πόλεμος Μνηστήρων για τη ΔΕΠΑ.

·  Ενεργειακός «Αττίλας»: Αρπαγή φυσικού αερίου και πετρελαίου και μεταφορά τους μέσω Τουρκίας!

·  Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Οριοθετήστε την ΑΟΖ.

·  Δύει στο εξωτερικό το άστρο του Ερντογάν;

·  Στον αέρα η ελληνική προεδρία της ΕΕ.

·  Ένοπλες Δυνάμεις: Αναβρασμός, διάλυση και κρίσεις-ύβρις.

·  Ελληνική υψηλή τεχνολογία στο διάστημα.

·  In memoriam Ούγκο ΤσάβεςΗ εξομολόγηση του «Κομαντάντε» - Μια προφητική συνέντευξη.

·  Ο κώδικας Da Vinci των ιταλικών τραπεζών.

·  Αφρική – Μέση Ανατολή: Χιλιάδες χριστιανοί στο έλεος των ισλαμιστών

·  Συνεντεύξεις:
o       Προκόπης Παυλόπουλοςβουλευτής Α’ Αθηνών Νέα Δημοκρατία – Καθηγητής του Παν/μίου Αθηνών: «Επιπλέον μέτρα θα είναι αιτία κοινωνικής έκρηξης.»

o       Πάνος Κοκκινόπουλος, σκηνοθέτης: «Στη βία απαντούμε με πολιτισμό και μόνο.»

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

Γιατί μας ωθούν να «τελειώσουμε» με το μνημόνιο;


http://kostasxan.blogspot.gr/2013/03/blog-post_6734.html

Ο Γιούνκερ σήμερα είπε ότι «δεν θα επαναλάβουμε ποτέ τη λύση που επιλέξαμε για την Ελλάδα»! Όταν ρωτήθηκε για ενδεχόμενο «κούρεμα» του χρέους που θα προκαλούσε ζημιές στους ιδιώτες επενδυτές, απάντησε: “Δεν πιστεύω ότι πρέπει να κατευθυνθούμε σε παρόμοια λύση με τυφλό τρόπο, θα πρέπει να αναζητήσουμε μια λύση που δεν συνιστά καθαρή και απλή διαγραφή χρέους”.

Ο Πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου είπε ότι η λύση η οποία εφαρμόστηκε στην Ελλάδα ήταν μοναδική, και η ευρωζώνη θα πρέπει να είναι προσεκτική αναφορικά με την αξιοπιστία.
Είχαν προηγηθεί οι αναφορές του ΔΝΤ για τον λάθος πολλαπλασιαστή που η ΕΕ έλεγε και ξανα-έλεγε ότι δεν παίζει κάποιο σημαντικό ρόλο στο πρόγραμμα και ότι οι όποιες αλλαγές στο πρόγραμμα έγιναν στο τέλος του 2012, ενώ η Λαγκάρντ και ο Τόμσεν έχουν παραδεχθεί τα λάθη.

Γιατί, όμως, υπάρχουν αυτές οι συνεχείς ομολογίες αποτυχίας και την ίδια στιγμή δεν προχωρούν στις απαραίτητες διορθωτικές οικονομικές και πολιτικές κινήσεις εκείνοι που επέβαλαν την εξαθλίωση στην Ελλάδα;

Ο λόγος είναι πολύ απλός. Επειδή –εκτός του ότι είναι μικρόψυχοι, ιδιοτελείς και πρωταθλητές στην διαφθορά και στις σχέσεις τους με το τραπεζικό σύστημα- δεν θέλουν να φορτωθούν την ομολογία του εγκλήματος που έκαναν, αφού μία τέτοια ομολογία θα τους τοποθετούσε στην θέση του κατηγορουμένου για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. 

Προτιμούν, λοιπόν, μέσω των δηλώσεών τους να υποδαυλίζουν μία «επανάσταση», η οποία θα έχει ως καταληκτικό αποτέλεσμα την ούτως ή άλλως επερχόμενη ολοκληρωτική οικονομική καταστροφή, αλλά θα επιταχύνει και τις διαδικασίες επαναφοράς των οικονομιών εκείνων των χωρών που έγιναν στόχοι των «λάθος» επιλογών. Μέσα στον κυκεώνα των εξελίξεων, οι υπεύθυνοι θα μπορέσουν να μετακυλήσουν τους ευθύνες και στη συνέχεια ίσως και να αναδειχθούν ως τελικοί σωτήρες των χωρών της νότιας Ευρώπης που σήμερα βαδίζουν με μαθηματική ακρίβεια στην απόλυτη εξαθλίωση των λαών και στην κατάλυση – κατάργηση των πολιτευμάτων.

Όμως, ενδέχεται οι «ινστρούχτορες» της Ευρώπης να επιθυμούν μέσα από τις συγκεκριμένες δηλώσεις να ενεργοποιήσουν τον καταλύτη της ολοκληρωτικής καταστροφής, την οποία στη συνέχεια θα φορτώσουν στους εξεγερθέντες λαούς, αλλά και θα προσφέρουν την λύση (που πολλοί λένε ότι προϋπήρξε του οικονομικού προβλήματος) της απόλυτα ενοποιημένης Ευρώπης, δηλαδή την λύση της προωθημένης παγκοσμιοποίησης που επιδιώκουν τα νεοταξικά κέντρα αποφάσεων.

Τι από όλα αυτά ισχύει; Το μόνο βέβαιο είναι πως το επόμενο βήμα είναι πολύ οδυνηρό και οι «εγκέφαλοι» δεν τολμούν να το επιχειρήσουν, αφού νιώθουν μία σχετική ανασφάλεια πως η μεθεπόμενη ημέρα θα είναι καλύτερη για τους λαούς, αλλά πάρα πολύ άσχημη για τους ίδιους…

Αναγνώστης

Tα πρωτοσέλιδα της Κυριακής (17 Μαρτίου 2013)


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου