Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΡΩΣΟΥ ΥΠΕΞ ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ ΑΠΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΟΣΜΟΥ! ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΔΕΙΞΕ ΚΑΝΕΝΑ ΟΘΩΜΑΝΟΚΑΝΑΛΟ.

http://olympia.gr/2012/02/07/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%81%CF%89%CF%83%CE%BF%CF%85-%CF%85%CF%80%CE%B5%CE%BE-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%83%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%BF/
 
Λόγω της ψυχολογικής προετοιμασίας της κοινής γνώμης για την επερχόμενη Νατοϊκή επέμβαση, τα “ανεξάρτητα” ελληνικά Μ.Μ.Ε. μεταδίδουν μόνο σκηνές αιματοχυσίας από τη Συρία…Σήμερα λοιπόν, ο Ρώσος Υπ.Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ κατέφθασε στη Συρία μετά το Σινορωσικό βέτο, και στο βίντεο που μεταδίδει το Reuters γίνεται δεκτός με επευφημίες από το Συριακό λαό… Το βίντεο βρίσκεται εδώ

Η Ρωσία και η Κίνα φυσικά στηρίζουν τον Άσαντ και το απέδειξαν με το βέτο…Και μεγάλο μέρος του λαού όπως φαίνεται στις εικόνες…Παρ’όλα αυτά κάποιοι οδήγησαν τη Συρία στον Εμφύλιο και προετοιμάζουν τις Δυτικές συνειδήσεις με κάλπικες ειδήσεις…

ΠΙΚΡΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑ

Η ΕΡΤ εκχωρεί κανάλι στη NOVA!

http://kourdistoportocali.com/articles/9683.htm

http://fimotro.blogspot.com/2012/02/nova.html


Γράφει ο "Παλιός"



Αγαπητό Fimotro,
Άγαλμα στο ύψος του Ταγματάρχη θα πρέπει να στήσουν στη Nova και τα άλλα επί συνδρομή κανάλια μετά από το κλείσιμο των ψηφιακών της ΕΡΤ (κλικ). Όχι πως πέρασε από το μυαλό μου ότι όλοι οι μάνατζερ που φεύγουν από ιδιωτικές εταιρείες και πάνε σε...
δημόσιες το κάνουν ως άλλοι Δούρειοι Ίπποι, αλλά όταν ξαναγυρίσουν σε περίοπτη θέση στα παλιά τους λημέρια τι θα λένε;
Bookmark and Share

9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012 9:00 πμ. ΟΛΟΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ. Ασπίδα στους Ηρωϊκούς εισαγγελείς Πεπόνη – Μουζακίτη!

http://olympia.gr/2012/02/07/9-%CF%86%CE%B5%CE%B2%CF%81%CE%BF%CF%85%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%85-2012-900-%CF%80%CE%BC-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CE%BE%CF%89-%CE%B1%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CF%81%CE%B5%CE%B9/

 

Το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο του Αρείου Πάγου θα κρίνει στις 9 Φεβρουαρίου, το αν θα πρέπει να αντικατασταθούν οι οικονομικοί εισαγγελείς Γρ. Πεπόνης και Σπ. Μουζακίτης.
Ο οικονομικοί εισαγγελείς έχουν ήδη παραπέμψει την υπόθεση για τη διόγκωση του ελλείμματος από την ΕΛΣΤΑΤ στη Βουλή, προκειμένου να εξεταστεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων.
Με αφορμή αυτή την υπόθεση πρέπει ο ελληνικός λαός να συγκεντρωθεί έξω από τον Άρειο Πάγο στις 9 Φεβρουαρίου και να καταστήσει σαφές ότι:

Κύριοι δικαστές αρκετά. Μην κουκουλώσετε και αυτή την υπόθεση. Φανείτε αντάξιοι της θέσης σας και γίνετε η αρχή για την σωτηρία της χώρας. Η πολιτική αποτυχία δοσίλογων δεν είναι αρκετή τιμωρία γι’ αυτά που έχουν γίνει. Απαιτείται η άρση βουλευτικής ασυλίας και η ποινική τους δίωξη. Εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία να γίνεται αυτοί που τόλμησαν να καθαρίσουν την κόπρο του Αυγεία. Αυτό είναι το χρέος σας απέναντι στην πατρίδα και την ιστορία.

 Οι διεφθαρμένοι πολιτικοί και λοιποί διαπλεκόμενοι με διάφορους αντισυνταγματικούς νόμους περί “ασυλίας”, “ευθύνης υπουργών” κλπ έχουν εξασφαλίσει και τις πλάτες της δικαιοσύνης. Μιας δικαιοσύνης η οποία βρίσκεται στο απυρόβλητο και δεν αντιδρά και της οποίας οι “λειτουργοί” για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι να μην χάσουν τις αυξήσεις τους και τα αναδρομικά.

 Ο λαός πρέπει να διαδηλώσει εκεί που συμφέρει τον ίδιο και όχι εκεί που συμφέρει τη διαπλοκή. Έξω από τον Άρειο Πάγο πρέπει να διαδηλώνει και όχι έξω από τη Βουλή ή έξω από τα σπίτια των διεφθαρμένων. Οφείλει να κάνει τους επίορκους και ανεπαρκείς δικαστές να μην αισθάνονται ασφαλείς ούτε για μια στιγμή. Το αντίθετο πρέπει να κάνει με τους έντιμους. Ο λαός δεν έχει μόνο τη δύναμη να απειλεί, αλλά και να προστατεύει. Κάθε δικαστής που θα στραφεί εναντίον ακόμα και του πιο ισχυρού πολιτικού ή οικονομικού παράγοντα για να εκτελέσει το καθήκον του, πρέπει να γνωρίζει ότι σε αυτή του την προσπάθεια θα έχει την υποστήριξη σύσσωμου του ελληνικού λαού.

 Το δικό μας χρέος ως πολίτες είναι να σας υποστηρίξουμε όσο κινείστε προς αυτή την κατεύθυνση. Σε αντίθετη περίπτωση πάλι γνωρίζουμε ποιο είναι το χρέος μας.

9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012 9:00 πμ. ΟΛΟΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ
 ΟΙ EΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ

Το "Κουρδιστό Πορτοκάλι" ετοιμάζεται να εκπέμψει και ραδιοφωνικά

http://kourdistoportocali.com/articles/9696.htm




Το "Κουρδιστό Πορτοκάλι" ετοιμάζεται να εκπέμψει και ραδιοφωνικά στη κατεχόμενη Ελλάδα.

Η ιστοσελίδα μας σε συνεργασία με την Inventics A.E, σχεδιάζει ένα ανεξάρτητο ιντερνετικό ραδιόφωνο λόγου σε μια προσπάθεια να δυναμώσει ακόμη περισσότερο η δημοσιογραφική μας φωνή.

Μόλις χθες το "Κουρδιστό Πορτοκάλι" επισκέφθηκαν 20.000 μοναδικοί αναγνώστες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Google...

ΣΥΖΥΓΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥ-Shanna Ingram-Papademos: Η ΚΥΡΙΑ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΚΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΓΟΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΟΙ ΠΡΟΠΑΠΠΟΥΔΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΝΑΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΑΦΡΙΚΑΝΩΝ

http://olympia.gr/2012/02/07/%CE%B7-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%BF/

 

ΣΥΖΥΓΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥ-
Shanna Ingram-Papademos

Αποκάλυψη από τον Στέφανο Χίο

Η κυρία Σάννα Ίνγκραμ – Παπαδήμου ή πιο σωστά(όπως πιθανό να επιθυμούσε και η ίδια να γράφουμε το ονοματεπώνυμο της)Shanna Ingram-Papademos, είναι μια συμπαθέστατη μεσόκοπη μεγαλοαστή, κάτοικος Εν Ελλάδι στο Δήμο Παλαιού Ψυχικού. Εαν αφήσουμε ελεύθερη τη φαντασία μας, πιθανόν να ομοίαζε με την συνταξιούχο ηθοποιό(σήμερα)που φιγούραρε στην παλιά διαφήμιση της μικρής Ολλανδέζας που ανέθρεψε τηλεοπτικά με εισαγόμενο γάλα την ελληνική γενιά του ’80 που τώρα σιγοψήνεται στη θράκα των μέτρων του μνημονίου. Η κυρία Shanna ήρθε πάλι στο προσκήνιο μετά το σοκ που υπέστημεν όλοι μας στα μέσα της εβδομάδας όταν διαπιστώσαμε- στο πλαίσιο φιλανθρωπικής εκδήλωσης- ότι μετά από 35 χρόνια στο πλευρό του πρώην συμβούλου του Κώστα Σημίτη, Λουκά Παπαδήμου, μετά βίας κάνει απόπειρες συντακτικής  τακτοποίησης ελληνικών φράσεων. Στην κάμερα του Mega μίλησε αγγλικά. Γιατί πιθανόν δεν ήθελε να αφήσει ίδιες εντυπώσεις με όσες είχαν διαπιστώσει οι φίλοι επικοινωνιολόγοι της οικογένειας, όταν την είχε αιφνιδιάσει η κάμερα του Alpha στη εξώπορτα της οικίας της(λίγες ώρες πριν την ορκωμοσία του συζύγου της)και της απέσπασε δηλώσεις στα ελληνικά. Οδηγώντας μια γκρι MERCEDES 700, η κυρία   Ίνγκραμ, όταν την είχαν ρωτήσει για τα νέα καθήκοντα του συζύγου της, είχε πει τότε τα εξής, στα ελληνικά:«Είμαι πολύ κουρασμένη τώρα… γιατί είχε τα ωράρια του (σ.σ: ο Λουκάς Παπαδήμος). Δούλεψε τόσες πολλές ώρες, και θα συνεχίσει να το κάνει. Θα πρέπει κι εγώ να έχω πρόγραμμα για μένα. Και ελπίζω γιατί περιμένουν πολλούς… άνθρωποι για καλύτερη ζωή». Και στο τέλος, έστειλε μέσω της κάμερας το μήνυμα της στον ταλαίπωρο ελληνικό λαό: «Είναι απλό. Όλα είναι απλά,πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί»(σ.σ η μετάφραση είναι ακριβής).
Το βιογραφικό της πρώτης κυρίας της χώρας είναι γενικώς γνωστό. Με εκθέσεις ζωγραφικής ανά τον κόσμο, η Σάρα Ίνγκραμ εντάσσεται από τους κριτικούς στους εξπρεσιονιστές της αφηρημένης τέχνης με ένα δικό της ιδιαίτερο ύφος, όπως έχει γραφεί στο παρελθόν. Γνωστοί της πίνακες, είναι οι «Αναμνήσεις από το Γαλαξίδι», η «Φρανκφούρτη», και η «Πόλη της Νέας Υόρκης». Αυτές όμως που είναι άγνωστες είναι οι ακριβείς γενεαλογικές της ρίζες.
Οι ρίζες
Γεννήθηκε στο Μπαλί της Ινδονησίας, μεγάλωσε στην Ολλανδία και κατάγεται από «οικογένεια εύπορη και ιστορικής σημασίας», όπως τονίζεται στο βιογραφικό σημείωμα. Ο πατέρας της ήταν ο Κάρελ Ντένις Ινγκραμ, ο οποίος έφυγε από τη ζωή πέρσι τον Φεβρουάριο σε ηλικία 94 ετών. Ποιος ήταν όμως ο Ντένις Ίνγκραμ; Και ποιες οι ρίζες «ιστορικής σημασίας»; Ο πατέρας της κυρίας  Papademos ήταν απόγονος του Ζαν Βαν Ρίμπεκ(όπως αναφέρεται επίσης στο βιογραφικό της)που θεωρείται ένας από τους ιδρυτές του Κέιπ Τάουν στη Νότια Αφρική. Είναι γνωστός και σαν Γιαν Βαν Ρίμπεκ. Σκαλίζοντας την Βικιπαίδεια(την σχετικά έγκυρη ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια)συναντάμε τον πρόγονο της κυρίας Shanna Ingram-Papademos το 1652. Όταν δημιουργείται η «Πόλη του Ακρωτηρίου», την εποχή των μεγάλων εξερευνήσεων. Τότε που οι Ολλανδοί αποφασίζουν να ανταγωνιστούν στο εμπόριο τους Πορτογάλους. Με οποιοδήποτε μέσο βαναυσότητας και αγριότητας έναντι των ιθαγενών της περιοχής. Το σημερινό Κέιπ Τάουν θεωρείται η μεγαλύτερη ολλανδική αποικία εκείνη την περίοδο στο εξωτερικό. Ο Γιαν βαν Ρίμπεκ λειτουργεί ισοπεδωτικά για λογαριασμό της Ολλανδικής Εταιρίας των Ανατολικών Ινδιών. Ακολουθεί ο πόλεμος των Μπόερς που ποτίζει με αίμα την γη των αποίκων. Η Ολλανδία εκείνη την περίοδο μιμείται την ιμπεριαλιστική μεθοδολογία του Γιαν Βαν Ρίμπεκ και δημιουργεί κι άλλες αποικίες. Τις Ολλανδικές Ανατολικές Ινδίες (σημερινή Ινδονησία) και το Σουρινάμ(εντελώς συμπτωματικά τόπος γέννησης της Shanna Ingram-Papademos είναι το Μπαλί της Ινδονησίας, μια από τις πάλαι ποτέ κραταιές αποικίες των Ολλανδών!). Σύμφωνα με ιστορικά κείμενα κατά την περίοδο της αποικιοκρατίας(που αφορά και την δράση του προγόνου της κυρίας Papademos)η Ολλανδία εμπλεκόταν ιδιαίτερα στο εμπόριο σκλάβων. Οι Ολλανδοί άποικοι και ιδιοκτήτες φυτειών βασίζονταν στους αφρικανούς σκλάβους για τις καλλιέργειες καφέ, κακάο, ζαχαροκάλαμου και βαμβακιού κατά μήκος των διαφόρων ποταμών. Η μεταχείριση των σκλάβων ήταν ιδιαίτερα άσχημη και αρκετοί δραπέτευαν. Η δουλεία καταργήθηκε από την Ολλανδία στο Σουρινάμ το 1863, αλλά το σύνολο των σκλάβων δεν απελευθερώθηκε παρά μόνο μέχρι το 1873 μετά από μία υποχρεωτική δεκαετή περίοδο μετάβασης, κατά την οποία δούλευαν στις φυτείες για τον ελάχιστο μισθό και χωρίς βασανιστήρια. Ένα από τα πιο θλιβερά κομμάτια της ιστορίας που αποτέλεσε πυξίδα για τα κέντρα των Διεθνών Νομισματικών Ταμείων που άλωσαν και κατέστρεψαν την συνοχή δημοκρατικών κρατών που φαλίρισαν. Η ιστορία τελικά κρύβει διαβολικές εκπλήξεις. Και συμπτώσεις. Απογόνων και συνεχιστών.


Στέφανος Χίος
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Πνεύμα Θεατρικό - της Ηρώς Μητρούτσικου


2 παραστάσεις του Μάμετ
http://attikipress.gr/columns/film-spirit/item/1505-2-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AC%CE%BC%CE%B5%CF%84
   
Πνεύμα Θεατρικό    
της Ηρώς Μητρούτσικου
3.2.2012
 
Όλο για καταπληκτικές παραστάσεις σας γράφω, ελπίζω να βλέπετε κάποιες. Αν θέλετε να δείτε παλιές  κριτικές μπορείτε να τις βρείτε στο σάιτ της εφημερίδας μας www.attikipress.gr (επιλέγετε Στήλες, κατόπιν Θέατρο). Κι αυτό γιατί σήμερα θα σας γράψω για δύο καλές παραστάσεις, από τις οποίες, όμως, δεν βγήκα εκστασιασμένη! Μπορεί να φταίει κι ο συγγραφέας, δεν ξέρω.
Συγκεκριμένα πρόκειται για δύο έργα του σεναριογράφου του Χόλυγουντ και γνωστού θεατρικού συγγραφέα: Ντέιβιτ Μάμετ.
 
Αμερικάνικος βούβαλος
 Το έργο αυτό γράφτηκε το 1975, βραβεύτηκε στην Αμερική και στην Ελλάδα πρωτοπαρουσιάστηκε στο ιστορικό θέατρο «Εμπρός» το 1992, σε μετάφραση του Δημ. Τάρλοου, σκηνοθεσία του αείμνηστου Τάσου Μπαντή, με τους Δ. Καταλειφό, Γ. Κέντρο και Τάρλοου. Ο τίτλος αναφέρεται σε ένα αμερικάνικο συλλεκτικό, πια, νόμισμα. Όλο το έργο στροβιλίζεται γύρω από αυτό θέμα, αλλά στην ουσία μας μιλά για την κατάρρευση του Αμερικάνικου καπιταλιστικού συστήματος και την αποδόμηση των ανθρώπινων σχέσεων.
Φέτος, ο Τάρλοου αποφασίζει να εμπλακεί ξανά με αυτό το έργο. Αυτή τη φορά, όμως διαφορετικά. Διάλεξε τον ρόλο του σκηνοθέτη, δίνοντας τους ρόλους των δύο προλετάριων πρωταγωνιστών στον Αλέξανδρο Μυλωνά και τον Γιώργο Γάλλο. Τον ρόλου του «μικρού για όλες τις δουλειές», που είχε ο Τάρλοου στην παλιά παράσταση, τώρα κρατάει ο Παναγιώτης Καλαντζής.
Η παράσταση είναι καλή, αλλά όσοι έχουν δει την ομώνυμη -εκπληκτική- ταινία με τον Ντάστιν Χόφμαν, είναι δύσκολοι θεατές του έργου!! Τις μέρες που είδα εγώ την παράσταση, ο Γάλλος είχε φαρυγγίτιδα και θεωρώ ότι καλό ήταν να τον αφήναν λίγο να ξεκουραστεί, γιατί είχα την αίσθηση ότι δεν μπορούσε να αποδώσει... Επομένως, δεν θα αναφερθώ σε ερμηνείες. Ο Μυλωνάς, κάποιες στιγμές, μου θύμιζε τον Καταλειφό κι αναρωτιέμαι κατά ποσό προσπάθησε ο Τάρλοου να επαναφέρει την παλιά παράσταση... Ο νεαρός Καλατζής πολύ καλός, διδαγμένος από τον σκηνοθέτη που ήξερε τόσο καλά αυτόν τον ρόλο. Το σκηνικό, αν και προσπάθησε να φέρει το χάος του παλαιοπωλείου, δεν τα κατάφερε, ίσως όμως και να μην ήταν αυτό το ζητούμενο.
Όσοι θέλετε να δείτε αυτήν την δυνατή ιστορία, που εκτυλίσσεται εξ αφορμής αυτού του σπάνιου νομίσματος, μπορείτε να βρεθείτε στο Θέατρο Πορεία, στην Βικτώρια, από Τετάρτη ως Κυριακή.
 

Η ζωή στο θέατρο

Tο δεύτερο έργο του Μάμετ που παίζεται αυτή τη στιγμή, είναι γραμμένο λίγο αργότερα και δεν είναι κοινωνικό δράμα όπως το προηγούμενο, αλλά κωμωδία! Φιλοξενείται στο Θέατρο «RabbitΗole» στο Μεταξουργείο (κάτω από την πλατεία Αυδή, όπου πρόσφατα μετακόμισε κι η Δημοτική Πινακοθήκη), το οποίο μέχρι πρόπερσι ονομαζόταν Θέατρο της Άνοιξης. Πρόκειται για θέατρο εν θεάτρω, δηλαδή, θα δείτε μια θεατρική παράσταση που εμπεριέχει μια άλλη θεατρική παράσταση και στο συγκεκριμένο έργο όχι μόνο μια, αλλά πολλές. Κι όχι μόνο τις παραστάσεις, αλλά θα δείτε και τα παρασκήνια αυτών!! Όπως το λέει ο τίτλος, παρακολουθούμε τη ζωή δύο ηθοποιών στο θέατρο, κατά τη διάρκεια των προβών, του ζεστάματος, της παράστασης και μετά από αυτή, όταν πια κλείνουν τα φώτα, και δεν υπάρχουν γραμμένα λόγια, παρά μόνο η προσωπική σχέση των δύο συναδέλφων. Ένας νέος, φέρελπις (Κώστας Γάκης), και ένας ώριμος καταξιωμένος ηθοποιός (Χρήστος Στέργιογλου), μιλούν, ανταλλάσσουν συναισθήματα και απόψεις και ζουν μέσα στο θέατρο και μέσα από το θέατρο. Υπάρχει και μια νύξη ότι ο δεύτερος καρδιοχτυπά χωρίς ανταπόκριση για τον νέο, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα του έργου.
Στη συγκεκριμένη παράσταση, όμως, είναι πολύ ενδιαφέρον πώς η κάθε διαφορετική παράσταση που ανεβάζουν στην διάρκεια των χρόνων που τους παρακολουθούμε, μπαίνει μέσα στην σκηνή. Είχα δει το ίδιο έργο παλιότερα, στο «Απλό Θέατρο» με τους Καταλειφό και Βαρσαδάνη, σε άδεια σκηνή, αλλά στην συγκεκριμένη παράσταση έμεινα έκθαμβη από την ευρηματικότητα των σκηνικών.
Χρησιμοποιούνται με τόσο έξυπνο τρόπο όλοι οι χώροι του θεάτρου, τα αντικείμενα, μέχρι κι οι ίδιοι οι θεατές!!! Αξίζουν συγχαρητήρια στον Γκάυ Στεφάνου για τα πανέμορφα σκηνικά του και τον τρόπο που εισάγονται μέσα από τις συνεχείς εναλλαγές των σκηνών. Η σκηνοθεσία είναι του Αλέξη Ρίγλη και η παράσταση παίζεται Παρασκευοσαββατοκύριακα στην «Κουνελότρυπα...»!
 
 
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ  ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ   (από τα προηγούμενα  άρθρα):
 
Τenorman show: «Opera Chaotique»  Half Note
«Το τέλος & η αρχή»  Φούρνος
«Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας»  Badminton
 
«Η Παρέλαση»  Θέατρο του Νέου Κόσμου
«I will survive»  Θησείον
«Το ημερολόγιο του Αδάμ & της Εύας»  Επί Κολωνώ
«Ο Μαρξ στο Σόχο»  Ιλίσια
«Κολχάας»  Τόπος Αλλού
 
 
«Αγαπητέ αγαπημένε...»  Sui Generis
«Αν αργήσω, κοιμήσου»  104 Θέατρο Κέντρου Λόγου & Τέχνης
«Ιστορίες Μετροπάθειας»  Studio Μαυρομιχάλη
«Απιστία»  Studio Πλαταιών
«Ερωτόκριτος»  Ακροπόλ
«Caveman»  Coronet
«Ωχ... τα νεφρά μου»  Studio Κυψέλης

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΑΡΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ: «Η κατάργηση δημοσίευσης των ισολογισμών πλήγμα στην διαφάνεια και στην βιωσιμότητα των εφημερίδων»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Η κατάργηση δημοσίευσης των ισολογισμών πλήγμα στην διαφάνεια και στην βιωσιμότητα των εφημερίδων».

Η μη δημοσίευση των ισολογισμών στον ημερήσιο Τύπο συνιστά ευθεία βολή τόσο κατά της ελευθερίας του τύπου, όσο και κατά της διαφάνειας. Οδηγεί τις εφημερίδες είτε στον οικονομικό μαρασμό, είτε σε οριστικό λουκέτο.

 Πέρα από τις νέες τεχνολογίες, τους αριθμούς και τις λογιστικές εγγραφές, υπάρχουν οι άνθρωποι που ενημερώνουν τον Ελληνικό λαό, αλλά και οι Έλληνες πολίτες που ζητούν και δικαιούνται το αγαθό της ενημέρωσης.

Αγαθό το οποίο είναι ανυπολόγιστα πιο ακριβό, από το ελάχιστο κόστος της δημοσίευσης των ισολογισμών. Για αυτό και καλούμε, έστω και την ύστατη ώρα, την κυβέρνηση να μην προχωρήσει σε αυτήν τη ρύθμιση. 

Τομέας Οικονομικών και Ανάπτυξης

Ιερά Μονή Οσίου Λουκά: Η Αγιά Σοφιά της Βοιωτίας (βίντεο)

Ο ΟΣΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ (ο Στειριώτης) - ο βίος του


http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/agiologion/osios_loykas_en_steiriw.htm

 
     Η καταγωγή των προπατόρων τού οσίου Λουκά ήταν από την Αίγινα. Εξ αίτιας όμως των επιδρομών των Σαρακηνών (865-870 μ.Χ.) α­ναγκάσθηκαν μαζί με πολλούς άλλους να μετοικήσουν. Αυτοί έφθασαν στην Φωκί­δα. Εδώ, στο χωριό Καστόριο (σημ. Κα­στρί) κοντά στους αρχαίους Δελφούς γεν­νήθηκε ό όσιος Λουκάς τό 896 μ.Χ. από τούς γονείς του Στέφανο και Ευφροσύνη. Είναι ό Όσιος τό τρίτο από τα επτά παι­διά της οικογένειας. Από μικρή ηλικία πα­ρουσίασε έμφυτο και ζωηρό πόθο προς την μοναχική ζωή. Προσηύχετο με θερ­μότητα, αγαπούσε πολύ την νηστεία. Α­πέφευγε τα εκλεκτά φαγητά. Ζούσε λιτά και ασκητικά. Έβοσκε τα πρόβατα του σπιτιού τους. Δούλευε στα χωράφια τους. Αγαπούσε πολύ τούς πτωχούς και πο­νεμένους. Γι' αυτό πολλές φορές τούς έ­δινε με πολλή χαρά όχι μόνο τό λιτό του φαγητό αλλά και τα ρούχα του.     Σε ηλικία 13 ετών μένει ορφανός από πατέρα. Ό πόθος του προς την μοναχική ζωή γίνεται ισχυρότερος. Εκείνες τις ήμε­ρες συμπωματικά πέρασαν από τό χω­ριό τους δύο μοναχοί πού πήγαιναν από τη Ρώμη προς τα Ιεροσόλυμα. Άκουσαν με προσοχή τον αγνό του πόθο. Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις της μητέρας του τον οδήγησαν στην Αθήνα και τον παρέδω­σαν στα χέρια ενός ευλαβούς ηγουμένου, Ίσως της Ιεράς Μονής Παντανάσσης στο Μοναστηράκι. Εδώ κείρεται μοναχός. Σύν­τομα όμως επιστρέφει στη γενέτειρα του. Για 7 χρόνια θα ασκηθεί στο όρος Ίωαννίτζη (σημ. Βαρδούσια) νότια της Δεσφίνας Φωκίδος. Ζει εδώ σε ένα μικρό Έλλη χωρίς ανέσεις. Έχει σκάψει μάλιστα και ένα λάκκο, για να τού θυμίζει τον θάνατο. Προσεύχεται θερμά και αδιάλειπτα στον παντοκράτορα Κύριο. Ενώνεται μαζί του. Ζει εμπειρίες δυνατές. Φωτίζεται ό νους του. Καθαίρεται ή ψυχή του από τα πάθη. Παράλληλα όμως καλλιεργεί και ένα μι­κρό κήπο. Ο,τι παράγει, τό προσφέρει ε­λεημοσύνη. Αλλά και τον πνευματικό του πλούτο και αυτόν τον προσφέρει σε πλή­θος ανθρώπων πού καταφθάνουν εκεί και ζητούν βοήθεια, λύσεις στα προβλή­ματα τους, φως στα αδιέξοδα, και έχουν δίψα για γνωριμία με τον Χριστό. Προς όλους αυτούς ό Όσιος γίνεται πνευματι­κός καθοδηγώ και σοφός σύμβουλος. Ασκεί αξιόλογη κοινωνική, ποιμαντική, φι­λανθρωπική και ιεραποστολική δράσι. Ό­λοι τον σέβονται και τον αγαπούν. Ακόμη και τα άλογα ζώα και τα ερπετά τής γης. Ό Θεός έπροίκισε τον άγιό του και με χάρι­σμα θαυματουργίας και προφητείας.   Το 917 λόγω τής απειλητικής επιδρο­μής των Βουλγάρων (την οποία μάλιστα προείδε και προφήτευσε) αναγκάζεται να εγκατάλειψη τον τόπο τής ασκήσεως του και να έλθει στην Κορινθία. Εκεί για 10 χρόνια στο Ζεμενό τού Ξυλοκάστρου ασκείται σε πολύ σκληρή μορφή υπακο­ής σε ενάρετο στυλίτη γέροντα, στον ευκτήριο οίκο του μάρτυρα Προκοπίου. Ό Όσιος εξαγνίζεται. Ό γέροντας του διδά­σκεται και συγκινείται από τό παράδειγμα τού νέου αυτού βιαστού τής Βασιλείας των ουρανών...
     Όταν τό 927 ό νέος τσάρος Βουλγαρί­ας Πέτρος υπέγραψε συνθήκη ειρήνης με τούς Βυζαντινούς και τα πράγματα ηρέ­μησαν, ό Όσιος επιστρέφει και πάλι στο αγαπητό του όρος Ίωαννίτζη. Εδώ για 12 χρόνια φωτίζει και πάλι με την πλού­σια πνευματική του δράσι και τις ακα­ταπόνητες ιεραποστολικές προσπάθειες του για να σύνδεση με τον Χριστό τούς ανθρώπους. Ζει ταπεινά και απλά. Λέγε­ται ότι κάποτε τον έπεσκέφθη ό αρχιεπί­σκοπος Κορίνθου, ό όποιος βλέποντας την πτωχεία τού κελίου του θέλησε να τού προσφέρει χρήματα για τον άνακαινισμό του. Και ό Όσιος σεβαστικά τα αρ­νήθηκε λέγοντας ότι «έχω ανάγκην τών προσευχών σας και τών διδαχών σας και όχι τών χρημάτων».
     Καθώς τα χρόνια περνούν, ή φήμη τού ενάρετου και όσιου αυτού γέροντος α­πλώνεται παντού. Φοβήθηκε όμως ό άγι­ος τον εγωισμό του. Γι αυτό αποσύρεται σε πιο ήσυχο μέρος, στο λιμανάκι «Καζάμιον» κοντά στα Αντίκυρα τής Φωκί­δος. Αλλά και από εκεί νέες επιδρομές των Ούγγρων τον οδήγησαν στη βραχο­νησίδα Άμπελών. Από εκεί ενίσχυε τούς θαλασσινούς, παρηγορούσε και γαλή­νευε τις ταραγμένες ψυχές των ανθρώ­πων πού τον αναζητούσαν επίμονα.
    Ύστερα όμως από επώδυνη ασθένεια πιέζεται από τούς μαθητάς του και επι­στρέφει πάλι στην Φωκίδα τό 946. Τού υποδεικνύουν τό Στείριον όρος. Εδώ σε ήσυχο και μαγευτικό τόπο θα ζήση τα τελευταία επτά χρόνια τής ζωής του. Θα οργάνωση κοινόβιο αυστηρό. Θα συνέ­χιση να ακτινοβολεί με την αγάπη του και τα θαύματα του. Πολλοί ζητούν τη φιλία του, απλοί αλλά και επώνυμοι, όπως ό στρατηγός τού θέματος τής Ελλάδος Πό­θος.
      Θα δουν θαύματα στις οικογένειες τους από τις ολόθερμες προσευχές τού όσιου Λουκά. Και προς όλους θα αισθά­νεται υποχρεωμένος να ξεχρεώνει καθη­μερινά τό γραμμάτιο τής αγάπης και τής θυσίας.
Το βράδυ τής 7ης Φεβρουαρίου τού έ­τους 953 μ.Χ. ό όσιος Λουκάς σε ηλικία 56 ετών και μετά από ολιγοήμερη ασθένεια, αφού χαιρέτησε για τελευταία φορά τούς συνασκητές και μαθητές του και τούς παρακάλεσε να προσεύχονται γι' αυτόν, αναχώρησε για τό ουράνιο ταξίδι, την Βα­σιλεία των ουρανών, πού τόσο έπόθησε και αγάπησε.
      Παρά την κακοκαιρία των ήμερων εκεί­νων πλήθος λαού ευεργετημένου έτρεξε για να ασπασθεί και να κήδευση με ευ­γνωμοσύνη τον Όσιό του. Από τον τάφο του ανέβλυζε έλαιο αρωματικό και θερα­πευτικό.Τον 11ο αιώνα ό ηγούμενος Φιλόθεος έκτισε επιβλητικό καθολικό. Και σήμερα ή Μονή τού οσίου Λουκά Βοιωτίας είναι ένα από τα λαμπρότερα βυζαντινά μνημεία τής πατρίδος μας με δύο περικαλλείς Να­ούς, περίφημα ψηφιδωτά, προπαντός δε με τον θησαυρό τού ιερού σκηνώματος τού οσίου Λουκά τού Στειριώτου.
      Ό όσιος Λουκάς ό νέος ό Στειριώτης μάς διδάσκει πώς μόνον όποιος αγαπά τον Θεόν «έξ όλης τής καρδίας και διανοίας και ισχύος» μπορεί να αγαπήσει αληθινά και σωστά τούς ανθρώπους. Διότι τότε τούς βλέπει όλους σαν παιδιά τού Θεού αγαπητά και αυτά. Στο πρόσωπο τους βλέπει τον Θεό. Και Αυτόν υπηρετεί και διακονεί. Αυτόν τον συνδυασμό ό όσιος Λουκάς άριστα συνεδύασε στη ζωή του. Ασκητισμός, θείος έρωτας και αγάπη προς όλους. Δίκαια τό Απολυτίκιο του τον ονομάζει «όσιων καύχημα», «Στειρίου φω­στήρα», «Ελλάδος κλέος». Ας έχουμε την ευχή του. Και ας βαδίζουμε στα ίχνη τού οριακού και ιεραποστολικού του βίου. (Από τον "ΣΩΤΗΡΑ")

To μοναστήρι του Οσίου Λουκά στο Στείρι Βοιωτίας (γιορτάζεται σήμερα, 7 Φεβρουαρίου, η μνήμη του)


http://www.distomo.gr/osios_loukas.htm

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ:
H
καταγωγή της οικογενείας του Οσίου Λουκά, του ιδρυτή της μονής, ήταν από την Αίγινα. Για το φόβο όμως των Σαρακηνών οι πρόγονοί του εγκαταστάθηκαν στα παράλια της Φωκίδας, κοντά στους πρόποδες του όρους του Ιωάννου ή Ιωαννίτζη ή όπως το λένε σήμερα οι Δεσφινιώτες, Γιαννιμάκι. Για τον ίδιο όμως λόγο έφυγαν και απ' εκεί και πήγαν στο Καστόριον, το σημερινό Καστρί. Όπως είναι γνωστό εκεί ήταν οι Δελφοί, ο ιερός δηλαδή χώρος του θεού Απόλλωνα με το περίφημο Μαντείο της Πυθίας. Εκεί γεννήθηκε ο Λουκάς, τον Ιούλιο του 896 μ.Χ. Ήταν το τρίτο από τα επτά παιδιά του Στέφανου και της Ευφροσύνης. Από μικρός έδειχνε μεγάλη κλίση για τον ασκητικό βίο και περνούσε τις ώρες του με συνεχή προσευχή.
Το 910, σε ηλικία 14 ετών, ακολούθησε δύο μοναχούς στην Αθήνα. Στην Εκκλησία της Παναγίας της Αθηνιώτισσας, που τότε ήταν πάνω στην Ακρόπολη ή, όπως λένε άλλοι, στο μοναστήρι της Μεγάλης Παναγίας, το σημερινό Μοναστηράκι, ο Λουκάς έγινε μοναχός. 
Πιθανόν να έμεινε για λίγο σ' ένα ασκητήριο στην πλαγιά του Υμηττού, όπου σήμερα είναι η μονή του Αστερίου, Ασκητήριο Λουκά από του Στειρίου - Αστερίου, κατά κάποια εκδοχή. Με τις πολλές όμως παρακλήσεις της μητέρας του ξαναγύρισε στο Καστόριο. Μετά από λίγους μήνες πήγε να ασκητέψει στο Γιαννιμάκι, όπου έμεινε επτά χρόνια, κοντά σ' ένα μικρό εκκλησάκι των Αγίων Αναργύρων, Κοσμά και Δαμιανού.
Από δύο μοναχούς που πέρασαν απ' εκεί πηγαίνοντας στη Ρώμη, πήρε το μέγα αγγελικόν σχήμα, έγινε δηλαδή μεγαλόσχημος.
Για να αποφύγει τις βαρβαρικές επιδρομές πήγε στο Ζεμενό της Κορινθίας, όπου έμεινε κοντά σε έναν ασκητή - στυλίτη 10 χρόνια. Το 927 σε ηλικία 31 ετών γύρισε και πάλι στο Γιαννιμάκι, όπου έμεινε 12 χρόνια. Απ' εκεί πήγε στο Καλάμι, ένα ωραίο και δροσερό μέρος, με νερό, ανατολικά της Αντίκυρας (σήμερα λέγεται Ζάλτσα). Μετά όμως από 3 χρόνια, για να σωθεί από τις επιδρομές των Τούρκων κατέφυγε στον Αμπελώνα, ένα έρημo ξερονήσι, όπου έμεινε 3 χρόνια εκεί επήγαν οι Στειριώτες και τον έπεισαν να έλθει κοντά στο χωριό τους.

Το 946, όταν ο Όσιος Λουκάς ήταν περίπου 49 ετών, εγκαταστάθηκε στην καταπράσινη και μαγευτική θέση, όπου σήμερα είναι το μοναστήρι του. Έκτισε το κελί του, ένα εκκλησάκι για να προσεύχεται και έφτιαξε έναν ωραίο κήπο, όπου καλλιεργούσε τα χορταρικά του. Η φήμη του τράβηξε εκεί και άλλους ασκητές, όπως το Γρηγόριο, τον Παγκράτιο, το Θεοδόσιο. Μαζί τους και με την οικονομική βοήθεια πολλών θαυμαστών του, στρατηγών και άλλων αξιωματούχων του Κράτους, άρχισε την οικοδόμηση της εκκλησίας της Αγίας Βαρβάρας. Δεν πρόλαβε όμως να την τελειώσει. Το Νοέμβριο του 952 πρόβλεψε το θάνατο του και στις 7 Φεβρουαρίου του 953 εγκατέλειψε την επίγεια ζωή. Έζησε 56 έτη, 7 μήνες και 8 μέρες. Ο μαθητής του Γρηγόριος τον έθαψε μέσα στο κελί του.
Μετά το θάνατά του, η φήμη ότι το λείψανά του ήταν θαυματουργά έκανε πλήθος πιστών να συρρέουν στο μοναστήρι για να θεραπευθούν, και τα αρχικά κτίσματα έδωσαν τη θέση τους σε μνημειωδέστερα κτίρια.
Ύστερα από 2 χρόνια, το 955 μ.Χ., οι συνασκητές και μαθητές του γιόρτασαν για πρώτη φορά τη μνήμη της Κοίμησής του. Ο Όσιος Λουκάς εκτός από την αυστηρή ασκητική ζωή που έκανε, την ταπεινοφροσύνη του, την αγάπη του για όλους τους ανθρώπους, την απέραντη φιλανθρωπία του, την ακλόνητη πίστη του στο Χριστό και γενικά την ευσέβειά του, είχε μεγάλη θαυματουργική και θεραπευτική δύναμη. Άπειρα είναι τα θαύματα που έκανε στη ζωή του, αλλά και μετά το θάνατο του εκατοντάδες και χιλιάδες ασθενείς έρχονταν προσκυνητές και ικέτες στον τάφο του από τον οποίο ανάβλυζε μύρο, και έβρισκαν τη θεραπεία τους. Αλλά εκτός από τ' άλλα ο Όσιος είχε και προφητική ικανότητα. Πολλά γεγονότα είχε προβλέψει, όπως την επιδρομή των Βουλγάρων, την απελευθέρωση της Κρήτης από την κατοχή των Αράβων, το θάνατό του κ.λ.π. Δικαιολογημένη λοιπόν ήταν η εκτίμηση και η αγάπη που είχαν γι' αυτόν όλοι οι Χριστιανοί. Η απελευθέρωση μάλιστα της Κρήτης, την οποία είχε προβλέψει το 942 και η οποία πραγματοποιήθηκε 2θ περίπου χρόνια ύστερα, το 961 μ.Χ. από το Νικηφόρο Φωκά, συντέλεσε στο να αυξηθεί ο σεβασμός προς τη μνήμη του σ' όλη τη Χριστιανοσύνη και ιδιαιτέρως στη βασιλεύουσα Κωνσταντινούπολη. Πλούσιες δωρεές στέλνονταν στη Μονή τακτικά. Έτσι, όχι μόνο τελείωσε η εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας, η οποία σήμερα είναι αφιερωμένη στη Θεοτόκο, αλλά ύστερα από λίγα χρόνια, το 1011 μ.Χ., κτίστηκε και ο δεύτερος, ο μεγάλος ναός, το Καθολικό, από τον ηγούμενο Φιλόθεο και τους συνασκητές του Γαβριήλ, Γρηγόριο, Πέτρο κ.ά. 
Η εκκλησία αυτή αφιερώθηκε στον Όσιο Λουκά και μέσα σ' αυτήν τοποθετήθηκε η λειψανοθήκη του.
Το μοναστήρι είχε πολλές ατυχίες και πέρασε μεγάλες δυσκολίες. Στη Φράγκικη κατοχή το 1204 μ.Χ. έπαθε ζημιές και έχασε πολλά από τα πολύτιμα κειμήλιά του και τα πλούτη του.
Το ιερό λείψανο του Οσίου Λουκά σήμερα βρίσκεται στο μοναστήρι, όπου έφθασε το 1986 από την Βενετία και δεκάδες επισκέπτες από την Ελλάδα, και όχι μόνο, εισρέουν καθημερινά για να το προσκυνήσουν.
Διακοσμημένος ο ναός με μάρμαρα, τοιχογραφίες και ψηφιδωτά, αποτελεί πραγματικό κόσμημα για την περιοχή και την Ελλάδα ολόκληρη. 
[top]
ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ:
Το συγκρότημα του μοναστηριού, όπως σώζεται σήμερα, αποτελείται απά το σύμπλεγμα δύο ναών που πλαισιώνονται απά κελλιά και βοηθητικά κτίσματα. Προστατεύεται από περίβολο με γωνιακούς πύργους.
Ο ναός της Παναγίας είναι ο παλαιάτερος. Φαίνεται πολύ πιθανά να χτίστηκε με πρωτοβουλία του αυτοκράτορα Ρωμανού Β' (959-963) αμέσως μετά το μεγάλο ιστορικά γεγονός που είχε προφητέψει ο όσιος Λουκάς, δηλαδή την ανακατάληψη απά τους Βυζαντινούς της υπόδουλης στους Άραβες Κρήτης, το 961. 0 αρχιτεκτονικός του τύπος, πρωτοποριακάς για τον ελλαδικά χώρο, είναι ο σύνθετος τετρακιόνιος, που γνώρισε μεγάλη διάδοση στην Κωνσταντινούπολη. Η εξέταση άλλων λεπτομερειών, όπως η έξοχη πλινθοπερίκλειστη τοιχοδομία με τις ψευδοκουφικές διακοσμήσεις και η αφθονία και η υψηλή ποιότητα του γλυπτού διακάσμου, που δεν περιορίζεται μόνο στο εσωτερικό αλλά και στην εξωτερική επένδυση του τυμπάνου του τρούλου, φανερώνει τις τεράστιες δαπάνες που απαιτήθηκαν, αλλά και τη μετάκληση συνεργείων από την Πρωτεύουσα. Έργο Κωνσταντινουπολίτη ζωγράφου δηλώνει και η γεμάτη σφρίγος μορφή του Ιησού του Ναυή, η μόνη που απέμεινε από τον αρχικό τοιχογραφικό διάκοσμο του μνημείου.
Η παράσταση ήταν ορατή στο δυτικό εξωτερικά τοίχο του ναού της Παναγίας, μέχρι που χτίστηκε ο δεύτερος ναός και η πλευρά αυτή ενσωματώθηκε στη βορειοανατολική γωνία του.
Ο ναός του Οσίου Λουκά χτίστηκε στο πρώτο μισό του 11 ου αι. Ως δωρητές φέρονrαι ο ηγούμενος Φιλόθεος ή ο Θεόδωρος Λεωβάχος, που ανήκαν σε επιφανείς οικογένειες γαιοκτημόνων και κρατικών αξιωματούχων της Θήβας, ή ο ίδιος ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Μονομάχος. Ένας νέος αρχιτεκτονικός τύπος εφαρμόζεται εδώ, ο οκταγωνικός, με κύριο χαρακτηριστικά τον τεράστιο τρούλο, που ο τρόπος στήριξής του, με τη βοήθεια των ημιχωνίων, αφήνει ενιαίο και αδιάσπαστο τον κεντρικό χώρο. Η σοφία στη σύνθεση, η τελειότητα στην εκτέλεση και ο πλούτος, μαζί με την ποιότητα και τις τοιχογραφίες, κάνουν το μνημείο αυτό ένα απά τα σημαντικότερα της εποχής του.
Στην ψηφιδωτή διακόσμηση κυριαρχούν μορφές αγίων- μοναχών, ιεραρχών και στρατιωτικών. Κύριο χαρακτηριστικά είναι η χρήση του περιγράμματος στην απόδοση των μορφών με τον έντονα στατικό χαρακτήρα και τα ορθάνοιχτα εκστατικά μάτια. Το ίδιο ιερατικό ύφος ακολουθούν και οι τοιχογραφίες στα πλευρικά διαμερίσματα του ναού και στην κρύπτη.
Η τράπεζα, αναστηλωμένη σήμερα, λειτουργεί από το 1993 ως μουσείο γλυπτών, όπου εκτίθενται εξαιρετικής ποιότητας μαρμάρινα μέλη απά κτίσματα του μοναστηριού και της ευρύτερης περιοχής. Στο βορδοναρείο (σταύλος), επίσης αναστηλωμένο, εκτίθενται αποτοιχισμένες τοιχογραφίες του 18ου αι., προερχόμενες από το ναό του Αγίου Σπυρίδωνος Μεδεώνος στην περιοχή της ΑνΤίκυρας.
Απά το 1990 το μνημείο είναι εγγεγραμμένο στον Παγκόσμιο Κατάλογο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
 
Κατά την επανάσταση του Ελληνικού γένους το 1821 ήταν το ορμητήριο των οπλαρχηγών και των αγωνιστών της Βοιωτίας, της Λοκρίδας και της Φωκίδας. Ο ηρωικός επίσκοπος των Σαλώνων Ησαίας ύψωσε εκεί τη σημαία της Επανάστασης στη Ρούμελη, στις 26 Μαρτίου 1821 μαζί με τους μοναχούς και πολλούς αγωνιστές, τον Αθανάσιο Διάκο, τον Πανουργιά, το Δυοβουνιώτη, το Σκαλτσά, τον Τράκκα και άλλους.
Η Μονή ανακαινίστηκε πρόσφατα και διαθέτει ξενώνα.
Ο επισκέπτης εκτός από τους Ναούς, μπορεί να θαυμάσει την υπέροχη θέα, να απολαύσει την διαδρομή μέσα στο καταπράσινο τοπίο και να αναζωογονηθεί από το υπέροχο κλίμα.

Σχέδιο κάτοψης της μονής:
[top]
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ:
Η είσοδος στην μονή ειναι ελεύθερη. Στο μουσείο υπάρχει εισητήριο.
Το ωράριο είναι καθημερινά από 3/5 - 15/9  από 8 πμ - 2 μμ και 4 μμ - 7 μμ και
από 16/9 - 2/5 από 8 πμ - 5 μμ.

Η Μονή πανηγυρίζει στις 7 Φεβρουαρίου και στις 3 Μαίου, ενώ κατανυκτική είναι η περιφορά του επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή της εβδομάδας των Παθών, μέσα σε καταπληκική ατμόσφαιρα που αξίζει να βιώσετε επισκεπτόμενοι.
Tην πρώτη Κυριακή μετά τις 25 Μαρτίου η μονή γιορτάζει την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει Εορταστική Δοξολογία στις 9 πμ και μέχρι τις 1 μμ ακολουθεί πρόγραμμα με παραδοσιακά χορευτικά συγκροτήματα της περιοχής.
Την πρώτη Κυριακή μετά τις 6 Δεκεμβρίου λόγω της επιστροφής του σκηνώματος του Οσίου, η μονή γιορτάζει αυτή την ημέρα με Πανηγυρική Δοξολογία στις 9 πμ και κλείνει τις εκδηλώσεις, καιρού επιτρέποντος, με περιφορά του σκηνώματος στον περίβολο της μονής
Πληροφορίες: Μουσείο Οσίου Λουκά Τηλ. 22670 22228, 22670 21305 fax. 22670 21164

"Ο Παγκόσμιος Μινώταυρος - οι πραγματικές αιτίες της κρίσης": Οι εκδόσεις Λιβάνη παρουσιάζουν το νέο συγκλονιστικό βιβλίο του κ. Γιάνη Βαρουφάκη, που γνώρισε μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό!

Οι Εκδόσεις Λιβάνη παρουσιάζουν:

 

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου