Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Απολύσεις σε ΙΚΑ, ΟΑΕΔ, δημοτικές επιχειρήσεις

Σαρωτικές αλλαγές σε ολόκληρο το χάρτη του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα εξετάζει η κυβέρνηση, με στόχο να γεμίσουν οι «δεξαμενές» των 4.000 απολύσεων και των 25.000 διαθεσιμοτήτων που προβλέπονται στις μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας μας μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς.
Στο στόχαστρο μπαίνουν εργαζόμενοι σε 384 δημοτικές επιχειρήσεις, 66 Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, που εξετάζεται να αλλάξουν καθεστώς και να μετατραπούν σε Ιδιωτικού Δικαίου, 62 επιμελητήρια, επτά κοινωφελή ιδρύματα, ακόμα και δώδεκα εθνικά αθλητικά κέντρα. Η μεταβολή του νομικού καθεστώτος στα νομικά πρόσωπα υπό τη γενική κυβέρνηση, μέσω της μετατροπής τους από Δημοσίου Δικαίου σε Ιδιωτικού Δικαίου, εφόσον τελικώς τα ερευνώμενα υλοποιηθούν, μπορεί να σημάνει ακόμα και αλλαγές στην εργασιακή σχέση των απασχολουμένων καθώς επί του παρόντος οι απασχολούμενοι σε ΝΠΙΔ μπορούν να απολυθούν άμεσα με την καταβολή αποζημίωσης. Ειδικότερα, εφόσον κάποιος εργάζεται σε ΝΠΔΔ που θα μετατραπεί σε Ιδιωτικού Δικαίου, και είναι μόνιμος υπάλληλος, τότε υπάρχει η δυνατότητα να αλλάξει η εργασιακή του σχέση και να μετατραπεί από Δημοσίου σε Ιδιωτικού Δικαίου.
Όπως προκύπτει από απόρρητο έγγραφο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στο στόχαστρο της κυβέρνησης βρίσκονται ασφαλιστικά ταμεία και οργανισμοί όπως ο ΟΑΕΔ και το ΙΚΑ, φορείς υπό τους ΟΤΑ, Νομικά Πρόσωπα του τομέα της Έρευνας, Εμπορικά Επιμελητήρια (όπως το ΤΕΕ και το Οικονομικό), Κοινωφελή Ιδρύματα Πρόνοιας, Γενικοί και Τοπικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων, ακόμα και Εθνικά Αθλητικά Κέντρα. Συνολικά τα παραπάνω ΝΠΔΔ και οι φορείς απασχολούν 38.139 υπαλλήλους, οι οποίοι, εφόσον τελικώς υιοθετηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο, είτε θα οδηγηθούν «εκτός» Δημοσίου είτε θα μπουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας-κινητικότητας.
Ειδικότερα, όπως αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος, ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται για να μειωθεί περαιτέρω το Δημόσιο όσον αφορά το απασχολούμενο προσωπικό είναι τα εξής:
1.  Η μετατροπή Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Μεταξύ των προτάσεων που έχουν κατατεθεί προβλέπεται η μετατροπή 66 ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ. Στα 66 Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου απασχολούνται σήμερα 16.241 υπάλληλοι, ενώ ανάμεσα σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται και οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (4.479 άτομα) και του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων (6.567 άτομα). Ενδεχόμενη μετατροπή του νομικού καθεστώτος των νομικών προσώπων θα σημάνει τη δημιουργία νέων οργανογραμμάτων, ενώ θα υπάρχει και αξιολόγηση του απασχολούμενου προσωπικού, προκειμένου όσοι περάσουν κάτω από τη βάση είτε να απολυθούν είτε, στην καλύτερη περίπτωση, να περάσουν για ένα χρόνο σε καθεστώς διαθεσιμότητας-κινητικότητας.
2.  Για τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου των δήμων της χώρας (πρόκειται για 384 φορείς, που απασχολούν 16.225 εργαζομένους και έχουν ως αντικείμενο τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, το περιβάλλον, την πρόνοια και τις κοινωνικές υπηρεσίες) εξετάζονται δύο εναλλακτικά σενάρια. Το πρώτο είναι, μέσω νομοθετικής ρύθμισης, να καταργηθούν όλα τα νομικά πρόσωπα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οι αρμοδιότητές τους να μεταφερθούν στις αντίστοιχες υπηρεσίες των δήμων. Όσον αφορά στο προσωπικό των ΝΠΔΔ, όσοι απασχολούνται σε απαραίτητες δομές (όπως είναι οι παιδικοί σταθμοί) θα μετατάσσονται στους δήμους, ενώ οι υπόλοιποι θα περνούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας και αξιολόγησης. Το δεύτερο και πιο ήπιο σε σύγκριση με το πρώτο σενάριο προβλέπει τη μετατροπή των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε Ιδιωτικού Δικαίου. Παράλληλα, θα υπάρχει νέος καθορισμός του αριθμού, του αντικειμένου και του οργανογράμματος των φορέων που θα μπορούν να διαθέτουν οι δήμοι, με τους υπαλλήλους που θα περισσεύουν να περνούν σε διαθεσιμότητα για δώδεκα μήνες.
Περαιτέρω, στα πιθανά σενάρια δράσης της κυβέρνησης περιλαμβάνονται:
● Η μετατροπή των ΝΠΔΔ του τομέα της έρευνας σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Πρόκειται για τέσσερα ΝΠΔΔ (απασχολούν 1.235 άτομα) και επτά ΝΠΙΔ (απασχολούν 1.749 άτομα). Ταυτόχρονα θα δημιουργηθούν νέα οργανογράμματα για τους καινούργιους φορείς και θα υπάρξει μείωση του προσωπικού τους.
● Η μεταφορά δύο ΝΠΙΔ που απασχολούν 136 άτομα και δύο ΝΠΔΔ που απασχολούν 93 άτομα και ασχολούνται με την αγροτική έρευνα στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας.
● Οι συγχωνεύσεις Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων και οι καταργήσεις Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, που ναι μεν δεν επιβαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό, αλλά πολλοί από αυτούς παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα διαχείρισης, όπως για παράδειγμα τεράστια ληξιπρόθεσμα χρέη προς τη ΔΕΗ.
Οι Τοπικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων είναι 416. Από αυτούς, οι 24 δεν λειτουργούν και οι 16 υπολειτουργούν. Συνολικά, απασχολούν 874 άτομα. Οι Γενικοί Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων είναι δέκα. Από αυτούς, οι επτά υπολειτουργούν, ενώ συνολικά απασχολούν 150 άτομα.
● Η μετατροπή των εμπορικών Επιμελητηρίων, του Τεχνικού και Οικονομικού Επιμελητηρίου σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Παράλληλα, θα δημιουργηθούν νέα οργανογράμματα και θα περιοριστούν οι θέσεις του απασχολούμενου προσωπικού.
● Η κατάργηση επτά Κοινωφελών Ιδρυμάτων της Πρόνοιας (απασχολούν 227 άτομα) και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους στις περιφερειακές προνοιακές δομές.
● Η μετατροπή των Εθνικών Αθλητικών Κέντρων σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (απασχολούν 194 άτομα) και η μεταφορά τους στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Από που θα προκύψουν απολύσεις και διαθεσιμότητες
  • Μετατροπή 66 ΝΠΔΔ (ανάμεσά τους το ΙΚΑ και ο ΟΑΕΔ) σε ΝΠΙΔ (16.241 υπάλληλοι).
  • 384 φορείς (ΝΠΔΔ) που ανήκουν στους δήμους. Εξετάζεται είτε η κατάργησή τους είτε η μετατροπή τους σε ΝΠΙΔ (16.225 υπάλληλοι).
  • Μετατροπή 15 ΝΠΔΔ του τομέα Έρευνας σε ΝΠΙΔ (3.213 υπάλληλοι).
  • Συγχωνεύσεις και καταργήσεις ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ (1.024 υπάλληλοι).
  • Μετατροπή 62 Επιμελητηρίων σε ΝΠΙΔ (1.015 υπάλληλοι).
  • Κατάργηση 7 Κοινωφελών Ιδρυμάτων Πρόνοιας (227 υπάλληλοι).
  • Μετατροπή 12 Αθλητικών Κέντρων σε ΝΠΙΔ (194 υπάλληλοι).

Δημήτρης Γκάτσιος, στον «Ελεύθερο Τύπο» 

Ημερίδα για Νέο Σύνταγμα φτιαγμένο από το λαό.

http://hassapis-peter.blogspot.gr/2013/05/blog-post_4004.html

Κάνετε κλικ για μεγέθυνση.
Όλοι πλέον αντιλαμβανόμαστε ότι ο λαός μας χρησιμοποιείται ως πειραματόζωο. Η τιμωρητική μεταχείριση αυτού εδώ του υπερήφανου και αδούλωτου λαού που γέννησε τη δημοκρατία και τον δυτικό πολιτισμό, γίνεται προς παραδειγματισμό και τρομοκράτηση των άλλων λαών. Στην ουσία χτυπιέται η καρδιά του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού προκειμένου να συνειδητοποιήσουν οι λαοί...
ποια είναι τα νέα παγκόσμια αφεντικά της Νέας Παγκοσμιοποιημένης Τάξης. Φυσικά δεν έχουμε δει τίποτα ακόμα από όσα θα μας συμβούν αν δεν αντιδράσουμε.

Δεν είμαστε όμως άμοιροι κι εμείς άμοιροι για την κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει. Τόσο η υπεύθυνη εθελόδουλη κρατικοδίαιτη πολιτικοοικονομική ολιγαρχία μας, που υπακούει τυφλά στους διεθνείς γύπες, όσο και η χρεοκοπία της εθνικής οικονομίας στην οποία η ίδια η ολιγαρχία μας οδήγησε, μας έβαλαν στο πείραμα που διεξάγεται σε βάρος μας.

Εμείς λοιπόν όλοι μας, εδώ και πολλά χρόνια, ανεχτήκαμε και συναινέσαμε σε όλη αυτή την κατάσταση και μόνο εμείς θα πρέπει να την ανατρέψουμε. Κανένας άλλος λαός δεν πρόκειται να έρθει να μας βοηθήσει.
  
Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως ίδια η σάπια και διεφθαρμένη ολιγαρχία που μας έφερε στη σημερινή διεθνή κατάντια, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να μας σώσει. Θα σώσει μόνο το τομάρι της. Η δική μας σωτηρία περνάει υποχρεωτικά από την ανάληψη της εξουσίας από εμάς τους ίδιους. Από τον ελληνικό λαό. Απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η αλλαγή του ισχύοντος ολιγαρχικού Συντάγματος με άλλο πραγματικά δημοκρατικό, φτιαγμένο για πρώτη φορά αποκλειστικά από τον ίδιο το λαό.

Με τις σκέψεις αυτές, διοργανώνεται Ημερίδα από την κίνηση πολιτών «Πρωτοβουλία για Ριζική Συνταγματική Αλλαγή» στις 8 Ιουνίου, ημέρα Σάββατο και από ώρα 10.00΄ μέχρι 20.30΄, στο Γκάζι, στο αμφιθέατρο του 9,84,  με τίτλο "Στο Νέο Σύνταγμα θέλω να συμμετέχω κι εγώ".  Η Ημερίδα χωρίζεται σε τέσσερα διαφορετικά πάνελ με διαφορετικές θεματικές ενότητες, στις οποίες θα γίνει εξαντλητική συζήτηση με τους παριστάμενους πολίτες. Πλήρες πρόγραμμα μπορείτε να διαβάσετε στην ακόλουθη διεύθυνση http://www.neosyntagma.net/?p=2514

Η συμμετοχή όλων των ελεύθερων συνειδητοποιημένων πολιτών είναι απαραίτητη. 

Συμμετέχουν με αλφαβητική σειρά:

1) Οι καθηγητές πανεπιστημίου:
Α. Δημητρόπουλος - Συνταγματολόγος
Γ. Κατρούγκαλος - Συνταγματολόγος  
Μ. Νεγρεπόντη – Δελιβάνη - π. πρύτανης ΑΠΘ
Ηλ. Νικολόπουλος - Συνταγματολόγος

2) Οι νομικοί:
Α. Αθανασόπουλος - δικηγόρος
Χ. Λυντέρης - δικηγόρος
Π. Χασάπης - δικηγόρος, οικονομολόγος, συγγραφέας

3) Οι δημοσιογράφοι - αρθρογράφοι - συγγραφείς:
Στ. Κούλογλου
Κ. Λαβίθης
Στ. Λυγερός
Ν. Ξυδάκης
Β. Σιούτη

4) Οι συγγραφείς
Γ. Λιερός
Τ. Συριανός
POlalla, Ισπανός - συγγραφέας, ελληνιστής.

5) Εκπρόσωποι κινημάτων:
ΠΒουρλής Referendums for Greece
ΜΚανελλοπούλου Save Greek Water
Γ. Λουκέρης -  μπλόκερ
Β. Ξυδιάς - εκπαιδευτικός 
R. Pabst – democracy international
Α. Φραντζής – ομάδα αντίστασης πλατεία Συντάγματος.

Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ... Αλλά πικρές οι βουλές του Αλλάχ και σκοτεινές οι ψυχές των ανθρώπων!

http://stoxasmos-politikh.blogspot.gr/2013/05/blog-post_4709.html


Ούτε και θυμάμαι πόσες φορές τραγούδησα σιγανά, δυνατά, από μέσα μου, στην παρέα, στα δύσκολα, στα εύκολα, με δάκρυα, με χαμόγελα, με έμφαση, με πάθος,  με γλύκα τον «Κεμάλ»  του Μάνου Χατζιδάκι και του Νίκου Γκάτσου. Επειδή έτσι είναι το αληθινό  έργο τέχνης: 
Ταιριάζει παντού και χωρά πάντα στην καρδιά μας.
Ποίημα- κι όχι απλά στιχάκια- με δύναμη, με βαθειά νοήματα, ο Κεμάλ βαδίζει μαζί μας  στην πικρή ζωή, συνεισφέροντας τη δική του αθωότητα, τη δική του φλόγα. Γυρεύει να τα βάλει με τα θεριά,  με τους δυνατούς. Δεν τα καταφέρνει. Δεν θα τα κατάφερνε εξαρχής. 
Τι λέει ο ποιητής; «νόμισε ότι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο». Ωστόσο, συγκινητικά ωραίος, ο νεαρός Κεμάλ δίνει τον μεγάλο αγώνα της ζωής του. Κι εσείς οι μεγάλοι, σωπάστε πια, έχει δικαίωμα να ελπίζει, να παλεύει, να ονειρεύεται. Τη δική του ζωή προσφέρει. Το δικό του όραμα  ακολουθεί.  Ας χάσει. Εκείνος βάζει τα πάντα. Εσείς; Εμείς;
Πόλεμος στο Ιράκ, κι ο Κεμάλ διπλώνεται και ξετυλίγεται διαρκώς μέσα  μου, να ξορκίσουμε το κακό με την τέχνη. Δεν ξορκίζεται. Στρατιώτες, άμαχοι, οικογένειες, μικρά παιδιά ανάμεσα  τους, πεθαίνουν ολοένα. 
Εικόνες σκληρές, από έναν ακόμη πόλεμο  που συνηθίσαμε να παρακολουθούμε από τον καναπέ δίκην τηλεοπτικού σώου. 
Ο Κεμάλ μου θυμίζει πως αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ, εκτός αν προσπαθήσω ειλικρινά κι εγώ, όπως όλοι μας. «Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή», το  αντίβαρο του Ελύτη είναι το μόνο που μπορεί ν δώσει μιαν άλλη προοπτική. Η ιστορία του νεαρού πρίγκιπα της ανατολής, με μεταφέρει στους δρόμους της Βαβυλώνας, της Ουρ, των αρχαίων πρωτευουσών της ανατολής.«Κείνοι που επράξαν το κακό» πρέπει να πληρώσουν.
Ας είναι κι οι πλανητάρχες, οι επικυρίαρχοι.
Αλλά πικρές οι βουλές του Αλλάχ/ και σκοτεινές οι ψυχές των ανθρώπων:
via The Press Project
«Γονιός ήρθε στο σχολείο να διαμαρτυρηθεί στη διευθύντρια επειδή δίδαξα στα παιδιά (Ε’δημοτικού) τον Κεμάλ του Χατζιδάκι στο μάθημα της μουσικής κατηγορώντας με για ισλαμική προπαγάνδα. 
Αντίδραση διευθύντριας;
Μπήκε στην τάξη και μάζεψε από τα παιδιά τις φωτοτυπίες που είχα μοιράσει
Έπειτα με κάλεσε στο γραφείο της και αφού δήλωσε απογοητευμένη από τη δουλειά μου, μου ανέλυσε για ποιους λόγους στο δημοτικό μόνο μας μέλημα οφείλει να είναι να μαθαίνουμε στα παιδιά να αγαπούν την πατρίδα και να τονώνουμε το εθνικό τους φρόνημα.

Αν σας έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο (απευθύνομαι στους εκπαιδευτικούς φίλους) θα ήθελα να επικοινωνήσετε μαζί μου, γιατί θεωρώ πως τα πράγματα έχουν ξεφύγει και κάπως πρέπει να αντιδράσουμε, έστω σε επίπεδο δημοσιοποίησης αυτών των φαινομένων. 
Δεν είναι δυνατόν το έργο των εκπαιδευτικών και ιδίως των καλλιτεχνικών μαθημάτων να υφίσταται λογοκρισία, ούτε τα φαινόμενα φανατισμού που μας έχουν παγώσει το αίμα να τα βλέπουμε να τρυπώνουν στα σχολεία με τις ευλογίες των διευθυντών και των ανωτέρων τους.
Το mail μου: ft_xia@yahoo.gr»

Καληνύχτα…
Ακούστε την ιστορία του Κεμάλ
ενός νεαρού πρίγκιπα, της ανατολής
απόγονου του Σεβάχ του θαλασσινού,
που νόμισε ότι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.
αλλά πικρές οι βουλές του Αλλάχ
και σκοτεινές οι ψυχές των ανθρώπων.
Στης Ανατολής τα μέρη μια φορά και ένα καιρό
ήταν άδειο το κεμέρι, μουχλιασμένο το νερό
στη Μοσσούλη, τη Βασσόρα, στην παλιά τη χουρμαδιά
πικραμένα κλαίνε τώρα της ερήμου τα παιδιά.
Κι ένας νέος από σόι και γενιά βασιλική
αγροικάει το μοιρολόι και τραβάει κατά εκεί.
τον κοιτάν οι Βεδουίνοι με ματιά λυπητερή
κι όρκο στον Αλλάχ τους δίνει, πως θ’ αλλάξουν οι καιροί.
Σαν ακούσαν οι αρχόντοι του παιδιού την αφοβιά
ξεκινάν με λύκου δόντι και με λιονταριού προβιά
απ’ τον Τίγρη στον Ευφράτη, απ’ τη γη στον ουρανό
κυνηγάν τον αποστάτη να τον πιάσουν ζωντανό.
Πέφτουν πάνω του τα στίφη, σαν ακράτητα σκυλιά
και τον πάνε στο χαλίφη να του βάλει την θηλιά
μαύρο μέλι μαύρο γάλα ήπιε εκείνο το πρωί
πριν αφήσει στην κρεμάλα τη στερνή του την πνοή.
Με δύο γέρικες καμήλες μ’ ένα κόκκινο φαρί
στου παράδεισου τις πύλες ο προφήτης καρτερεί.
πάνε τώρα χέρι χέρι κι είναι γύρω συννεφιά
μα της Δαμασκού τ’ αστέρι τους κρατούσε συντροφιά.
Σ’ ένα μήνα σ’ ένα χρόνο βλέπουν μπρος τους τον Αλλάχ
που από τον ψηλό του θρόνο λέει στον άμυαλο Σεβάχ:
«νικημένο μου ξεφτέρι δεν αλλάζουν οι καιροί,
με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί»
Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ
Καληνύχτα…
==========================

Στο HOT DOC που κυκλοφορεί: Η τριγωνική σχέση κλεπτοκρατίας, πολιτικών, τραπεζών και ΜΜΕ


http://www.koutipandoras.gr/37219/%CF%83%CF%84%CE%BF-hot-doc-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%AF-%CE%B7-%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CF%87%CE%AD%CF%83%CE%B7.html
Πολιτικοί, τράπεζες, ΜΜΕ. Μια τριγωνική σχέση, σχεδόν ερωτική. Μία σχέση με τελικό επάθλο το χρήμα και αντάλλαγμα τη σιωπή. Σε καιρό οικονομικής κρίσης τραπεζικές διαφημίσεις εκατομμυρίων ευρώ γεμίζουν τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, τους τηλεοπτικούς σταθμούς, τα sites και τα ραδιόφωνα. Οι τραπεζίτες φυλλάσουν ως κόρη οφθαλμού τα ΜΜΕ, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για υπερχρεωμένες επιχειρήσεις με καμία προοπτική ανάκαμψης. Και όλα αυτά με ένα και μοναδικό αντάλλαγμα, τη σιωπή τους.
Όταν αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε την έρευνα στο HOT DOC, για τις σχέσεις ΜΜΕ, κομμάτων και τραπεζιτών ξέραμε ότι θα έπρεπε να πούμε στον κόσμο αλήθειες, πραγματικά γεγονότα και καταστάσεις που σε κανένα ΜΜΕ δεν πρόκειται ποτέ να γραφτούν. Η πραγματική αλήθεια είναι σκληρή και αδυσώπητη. Δημοσιογράφοι προχωρούν σε αγιογραφίες τραπεζιτών με αντάλλαγμα χορηγίες ή διαφημίσεις εκατομμυρίων ευρώ.
Κανάλια λαμβάνουν με περίσσεια ευκολία δάνεια εκατομμυρίων ευρώ, βάζοντας ως υποθήκη παραγωγές οι οποίες στην πραγματικότητα έχουν πολύ χαμηλότερη αξία από αυτή που αξιολογούν οι τραπεζίτες. Καναλάρχες εμφανίζονται να έχουν κοινές offshore εταιρείες με εκδότες. Δάνεια εκατομμυρίων σε ιδιοκτήτες ΜΜΕ και δημοσιογράφους δεν επιστρέφονται ποτέ. Μια καραμπινάτη διαπλοκή μεταξύ ΜΜΕ και τραπεζών.
Εκλεκτές σχέσεις με τις τράπεζες δεν έχουν μόνο όμως τα ΜΜΕ αλλά και τα ελληνικά κόμματα. Οι παρατάξεις οι οποίες διεκδικούν την ψήφο του ελληνικού λαού και νομοθετούν υποτίθεται για το συμφέρον του εμφανίζονται ως οι καλύτεροι πελάτες των ελληνικών τραπεζών. Τα τελευταία χρόνια έχουν δανειστεί από τις τράπεζες εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να ικανοποιήσουν τις εκλογικές τους ανάγκες.
Διαβάστε τη μεγάλη έρευνα του HOT DOC στο τεύχος που κυκλοφορεί

Εντοπίστηκε στην Καβάλα η 13χρονη που χάθηκε από τα Σπάτα - Διαβάστε τι συνέβη

http://logia-starata.blogspot.gr/2013/05/13_30.html



Στην περιοχή της Καβάλας εντοπίστηκαν τα ίχνη της Χριστίνας Κρασσά, της 13χρονης που εξαφανίστηκε στα Σπάτα το βράδυ της Κυριακής και για την οποία ειδοποιούσε το «Ambert Alert» από το «Χαμόγελο του παιδιού»...

Σύμφωνα με δηλώσεις του αστυνομικού διευθυντή Καβάλας, κ. Κοσκερίδη στην Ελευθεροτυπία, τα ίχνη του κοριτσιού εντοπίστηκαν το απόγευμα της Δευτέρας.
Η μικρή βρέθηκε στην περιοχή ταξιδεύοντας μόνη της από την Αθήνα για να συναντήσει άνδρα, αλβανικής καταγωγής, τον οποίο είχε γνωρίσει ένα χρόνο πριν στην Αθήνα.

Στον εντοπισμό της συνέβαλε η ενεργοποίηση της κάρτας του κινητού της και αμέσως ενημερώθηκε η οικογένειά της. Οι αστυνομικοί της Καβάλας μετά από μέρες ερευνών με ελικόπτερα και θερμικές κάμερες εντόπισαν τα εγκαταλειμμένα σπίτια όπου κοιμήθηκαν οι δύο τους καθώς και το αγρόκτημα όπου αναζήτησαν τροφή και νερό.

«Αν παραμένουν στην περιοχή, μέσα στο δάσος, πιστεύουμε πως θα τους βρούμε σήμερα. Εκτός αν έχουν βγει στο δημόσιο δρόμο κι έχουν φύγει γι’ αλλού», εκτίμησε ο κ. Κοσκερίδης.


http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2013/05/13_2830.html

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: ΣΦΑΖΟΥΝ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΒΑΡΑΜΕ ΠΑΛΑΜΑΚΙΑ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΕΣ.

http://olympia.gr/2013/05/30/%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%BF%CF%85/

1

ΠΕΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ.

ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΚΡΑΤΙΔΙΟ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ “ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΜΟ” ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΥ ΜΙΣΟΥΣ ΠΡΟΒΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ.

Των Δημήτρη Πορφύρη και Πηνελόπης Σταφυλά
Ανταπόκριση: Βρυξέλλες για το “Αγιορείτικο βήμα”
Ο νυν ηγέτης της Συριακής αντιπολίτευσης, πρόεδρος του « Εθνικού Συριακού Συνασπισμού» , κ. Ζόρζ Σάμπρα   (κατά διαβολική σύμπτωση εξελέγη σε αυτό το αξίωμα στις 22/04/13 , ημερομηνία απαγωγής των δυο επισκόπων).
Πρόσφατα διαβεβαίωσε το Διεθνές Παρατηρητήριο (World Watch Monitor 24/05/13) :
« Στη Συρία έχουμε χιλιάδες εκκλησίες και κανείς δεν μπορεί να δώσει ούτε ένα παράδειγμα εκκλησιαστικού διωγμού από μουσουλμάνους … Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι χριστιανοί βρίσκονται υπό πίεση λόγω του θρησκεύματός τους…Ίσως να υπάρχουν σποραδικά ασήμαντα περιστατικά. Ας μην υπερβάλουμε…   » . Ο Διεθνής Τύπος  έχει άλλη άποψη σχετικά με την τύχη των χριστιανών και συνεχώς νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Βloomberg  και New American (27/05/13), ένας  « στρατηγός » του « Ελεύθερου Συριακού Στρατού», ο Αμπντέλ Χαμίντ Ζακαριά, εξήγγειλε την απειλή εξολόθρευσης των μειονοτήτων στη Συρία κατά τη διάρκεια συνέντευξής του την περασμένη εβδομάδα στον τηλεοπτικό σταθμό Αλ Αραμπίγια (μέσω Τουρκίας). Απείλησε ότι αν οι « δυνάμεις του Άσαντ κατορθώσουν να καταλάβουν την πόλη του Αλ Κουσσέιρ, τότε θα σβήσουμε από το χάρτη όλες τις μειονότητες . Δεν θέλουμε να συμβεί, αλλά θα είναι μια επιβεβλημένη πραγματικότητα για όλους. Θαπρόκειται για καθαρό σεκταριστικό αιματοκύλισμα ».
Η Οργάνωση για την υπεράσπιση των Ελευθεριών  « Βολταίρος » αναφέρει στην ιστοσελίδα της ότι ήδη περισσότερoι από 80.000 χριστιανοί αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν  την στρατηγικής σημασίας πόλη Αλ Κουσσέιρ, για να διαφύγουν από τους Τζιχαιστές. Το  New American επιμένει ότι « οι μειονοτικές κοινότητες και ειδικότερα οι χριστιανοί έχουν στοχοποιηθεί από τις δυνάμεις των ανταρτών. Αν υλοποιηθεί η απειλή της εξόντωσης τα αποτελέσματα θα είναι αδιανόητα. Το αίμα και η φρίκη δεν θα έχουν προηγούμενο». Ο αμερικανός γερουσιαστής Rand Paul προειδοποίησε τους συναδέλφους του ότι « με την ψήφο τους για παροχή όπλων στην αντιπολίτευση καθίστανται σύμμαχοι της Αλ Κάιντα.»
Η ορθόδοξη Εκκλησία είχε καταγγείλει από την αρχή της σύρραξης διωγμούς  των χριστιανών και οι μαζικές εκκαθαρίσεις ξεκίνησαν από την πρώτη μέρα που ξέσπασε η κρίση. Οι χριστιανικοί πληθυσμοί έχουν γίνει ο στόχος μιας εθνοκάθαρσης που συντελείται από μουσουλμάνους αντάρτες με  διασυνδέσεις στην Αλ Κάιντα. Ειδικότερα, κατά το δελτίο τύπου της Συρορθόδοξης Εκκλησίας, μέλη της εξτρεμιστικής οργάνωσης « Ταξιαρχία του Φαρούκ » ( στην οποία ανήκει και ο γνωστός νεκροφάγος κανίβαλλος , Χαλίλ Αλ Χαμάντ) αναζητούσαν πόρτα -πόρτα  τους « οπαδούς του Χριστού » και τους διέταζαν να εγκαταλείψουν άμεσα τις εστίες τους χωρίς να πάρουν τίποτα μαζί τους ώστε να καρπωθούν τα επινίκεια, τα λεγόμενα « χριστιανικά λάφυρα ».
Στην πόλη Χομς (αρχαία ΄Εμμεσα) μόνο τον περασμένο Απρίλιο, πάρα πολλές εκκλησίες καταστράφηκαν ολοσχερώς ενώ στο σύνολό τους έχουν βεβηλωθεί κατά τη διάρκεια του πολέμου.Απότην ίδια πόλη εκτοπίστηκαν δια της βίας 50.000 χριστιανοί ενώ πολλές εκατοντάδες -ανάμεσά τους γυναίκες και παιδιά- θανατώθηκαν σύμφωνα με εκθέσεις ανθρωπιστικών ενώσεων (Παρατηρητήριο Χριστιανοφοβίας ).
Οι σουννίτες μουσουλμάνοι που πλεονάζουν στους αυτόχθονες αντάρτες αποτελούν  και την πλειοψηφία του Συριακού πληθυσμού που ανέρχεται σε 22.000.000. Οι μειονοτικές ομάδες, σιητών, χριστιανών και εβραίων αντιπροσωπεύουν το 20% με 30% των Συρίων. Μέλη  αυτών των κοινοτήτων έχουν υποστεί τα πάνδεινα από την μία ή την άλλη ένοπλη ομάδα για την υποστήριξή τους στο μη θεοκρατικό, κοσμικό κράτος του Άσσαντ που  διαχρονικά έχει εγγυηθεί την προστασία τους  από κάθε  ισλαμιστική βία.
Οι αρμόδιες για θέματα προσφύγων οργανώσεις τους έχουν καταγράψει μαρτυρίες χριστιανών που εξωθούνταν σε φυγή υπό την απειλή εκτέλεσης και εκβίασης    ότι θα δημοσίευαν παραπλανητικά τις φωτογραφίες των κακοποιημένων σωρών τους στον Καταριανό Σταθμό Αλ Τζαζίρα  ως πράξεις βιαιότητας των κυβερνητικών. Εκπρόσωπος τύπου του Διεθνούς Ιδρύματος Χριστιανικής Βοήθειας «Βαρνάβας » (Barnabas Fund) απαριθμεί σε τουλάχιστον 200, τους δολοφονημένους χριστιανούς κατά τις πρώτες μόνο ημέρες της εξέγερσης. Άλλες εκθέσεις υποστηρίζουν ότι αλλεπάλληλες απαγωγές χριστιανών πραγματοποιούνται για να χρησιμοποιηθούν ως ανθρώπινες ασπίδες. Χριστιανοί που δέχθηκαν να εγκαταλείψουν τις εστίες τους  συλλαμβάνονταν στα περίχωρα και υποχρεώνονταν να παραμένουν σε τζαμιά ως ανθρώπινες ασπίδες .
Σύριος ιερέας από την Χαμαντίγια αναφέρει στη Βρεττανική έκδοση του Daily Telegraph πως « οι αντάρτες θεωρούσαν ότι εφόσον οι χριστιανοί στηρίζουν τον Άσσαντ, ο στρατός δε θα βάλλει κατά αυτών των χώρων». Ο γενικός διευθυντής της καθολικής «Ένωσης Πρόνοιας της Εγγύς Ανατολής» (CNEWA), κ.Ισάμ Μπισάρα καταγγέλει ότι μουσουλμάνοι μιλιταριστές χρησιμοποίησαν πολλές εκκλησίες σαν ορμητήρια και τους πιστούς ως ανθρώπινες ασπίδες. Τονίζει επίσης ότι πολλές εικόνες και κειμήλια βανδαλίστηκαν από τους παραστρατιωτικούς αντάρτες.
1
Αδελφή Βερονίκη, ελληνορθόδοξο ιστορικό μοναστήρι της Παναγίας του Κυνηγιού (Σαιντναγια), δείχνει τις οπές από τις οβίδες των ανταρτών στον κοιτώνα του ορφανοτροφείου. Φωτογραφία : Associated Press
1
Εκκλησία κατεστραμμένη από ρουκέτα ανταρτών, Χομς . Φωτογραφία Stringer για το Reuters
1
  Ορθόδοξη Αρμενική Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Χαλέπι
1
Χριστιανός εκτελείται δια σύνθλιψης με βράχους, χωριό Ντέρα. Φωτο. Αλ Μανάρ

Πώς να καταστρέψετε τον γιο σας σε 5 εύκολα στάδια

http://feltor.wordpress.com/2013/05/30/125-3/

il_570xN.55856166
Θα μου επιτρέψετε να διακόψω την ατέρμονη σάγκα μου, παίδες μου αγαπημένοι, γιατί μετά τη γνωριμία μου με τη μάνα του Τζάμπα, νιώθω μια πελώρια λαχτάρα να δώσω μερικές ζωτικής σημασίας συμβουλές στις απανταχού μανούλες που επείγονται να γονατίσουν το βλαστάρι τους και δεν ξέρουν πώς. Θα μου πεις, “άσε μας, μαρή, που νομίζεις πως θα δώσεις συμβουλή εσύ στην Ελληνίδα μάνα(τζερ)”. Αυτή, καλέ, είναι επιστήμων στη λείανση των προεξοχών του χαρακτήρα και στην εξαφάνιση του παράδοξου βίτσιου του γιου να αναζητά τον δικό του δρόμο. Τι θα πει πρώτα απ’ όλα «δικός του δρόμος»; Ένας είναι ο δρόμος, ο δικός της. Γιατί η Ελληνίδα μάνα στο σημείο αυτό είναι σαν την Παπαρήγα. (Σ’ αυτό και στην μπλε σκιά στο μάτι)
Λοιπόν, θα το πάρω απ’ την αρχή, για να μην μπερδευτώ.
ΠΡΩΤΟ ΣΤΑΔΙΟ
Η ιδανική μελλοντική μάνα(τζερ) πρέπει να γεννηθεί στους κόλπους μιας τίμιας ελληνικής οικογένειας όπου η κατάσταση είναι τίμια και ελληνική: Δεν πα να ‘μαστε στον 21 αιώνα, το κορίτσι ακόμα μεγαλώνει με απώτατο στόχο να βρει τον γαμάτο σύζυγο με ακόμα πιο απώτατο στόχο να κάνει τα γαμάτα παιδιά. ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν πα να ‘ναι η μαντάμ Κιουρί, ο απώτατος στόχος παραμένει αναλλοίωτος. Το κοριτσάκι πρέπει να εμπεδώσει εγκαίρως το παρακάτω αξίωμα: να γίνεις μαντάμ, έχει περισσότερη σημασία από το να γίνεις Κιουρί.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΤΑΔΙΟ
Όταν έρθει η ώρα να γίνει μαντάμ η μελλοντική μητέρα των γαμάτων παιδιών πρέπει να βρει έναν γαμάτο σύζυγο ώστε να διασφαλιστεί η γαματοσύνη των γονιδίων. Και, φυσικά, τον βρίσκει (γιατί, ως γνωστόν, άμα ψάχνεις βρίσκεις) και κάνει μαζί του 2 γαμάτα παιδιά, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, σετ. Ο άντρας αυτός (ο γαμάτος) είναι ο κουβαλητής του σπιτιού, που πάει να πει σπανίως κουβαλάει κάτι. Βασικά δουλεύει και γενικά κυκλοφορεί εκτός σπιτιού. Αν η οικογένεια ήταν κυβέρνηση θα είχε αναλάβει το υπουργείο Εξωτερικών: Λίγο ουζάκι με τους συναδέλφους (υπουργούς Εξωτερικών άλλων οικογενειών), λίγο γκόμενες, λίγο ΛΟΤΤΟ, λίγο τάβλι, λίγο εξωτερικό με την ομαδάρα. Τα παιδιά τα αναλαμβάνει η γυναικούλα του, όπως το θέλουν τα ήθη και τα έθιμα του λαού μας. Η οποία γυναικούλα του μπορεί και να δουλεύει (τι διάολο, στον 21 αιώνα κυκλοφοράμε) αλλά οπωσδήποτε δεν κάνει ζωτικής σημασίας εργασία όπως αυτός (που είναι υπάλληλος στον ΕΟΠΠΥ και φροντίζει για τη σύμφωνη με τους εθνικούς στόχους του μνημονίου εξολόθρευση των συνταξιούχων μέσω σχηματισμού ουρών). Η γυναικούλα του πρέπει λοιπόν να τελειώνει με την ψευτοδουλειά της και να τσακίζεται να γυρνάει στην οικογενειακή εστία ώστε να μη λέει η γειτονιά, τα πεθερικά και η θεία της η Μαριάνθη (που είναι 91 ετών και ζει χάρη στη μεσογειακή διατροφή) ότι είναι μια άκαρδη σύζυγος και σκύλα μάνα. Τρέχει λοιπόν, πλακώνεται να μαγειρεύει πριν γυρίσουν τα 2 γαμάτα παιδιά απ’ το σχολείο, βάζει κάνα πλυντήριο, βάζει σκούπα και γενικά μετατρέπει το αχούρι σε φωλίτσα (φωλίτσα με φιστικί σαλόνι, σεμεδάκια και πλαστική καρέκλα γύφτου στη βεράντα, βεβαίως – αλλά με ό,τι έχουμε θα δουλέψουμε, παίδες).
Σεξ δεν υπάρχει, ως γνωστόν, δέκα χρόνια μετά τον γάμο. Και αν υπάρχει, καλύτερα να μην υπήρχε. Επίσης, δεν υπάρχει χρόνος και κυρίως χρήμα για γκόμενο. (Διότι ως γνωστόν ο γκόμενος είναι πολύ ενεργοβόρα φάση. Μόνο το πεντικιούρ-μανικιούρ-μπραζίλιαν να βάλεις, θες 5 ώρες και 150 ευρώ. Πλάκα με κάνεις;) Οπότε τρώει. Έτσι, γίνεται όλο και πιο χοντρή και σταδιακά απομακρύνει τον κίνδυνο του ξέμπαρκου σεξ once in a blue moon που θα νιώσει σεξ σίμπολ ο γαμάτος σύζυγος (ο οποίος στην τρέχουσα φάση δεν θα έχει γκόμενα).
ΤΡΙΤΟ (και μακρύτερο) ΣΤΑΔΙΟ
Όλοι όμως οι άνθρωποι θέλουν κάποιον να τους έχει κορώνα στο κεφάλι του, παίδες μου αγαπημένοι. Η μανούλα ψάχνει, δεν βρίσκει κανέναν πρόχειρο και, πρακτική όπως είναι, αποφασίζει να κατασκευάσει έναν: το γιο της. Γνωρίζει καλά ότι αυτά τα πράματα πρέπει να τα αρχίζεις νωρίς για να πετύχουν. Αρχίζει, λοιπόν, από το μαιευτήριο. Να τα χάδια, να τα φιλιά, να τα κομπλιμέντα, να τα επιφωνήματα (συνήθως το «πω, πω, τι άντρα έκανα εγώ», που σε λίγα χρόνια μεταλλάσσεται σε «πω, πω, τι άντρα έχω εγώ». Ο ατυχής αγόρι (που θα ‘λεγε και ο μακαρίτης Μποστ) πέφτει στην παγίδα – είναι μικρός και μπόσικος, άσε που η παγίδα είναι ζεστή και, επίσης, γαμάτη. Ποιος δεν θέλει να έχει κάποιον που να τον έχει κορώνα στο κεφάλι του; Κι έτσι, μέχρι να γίνει 13 ετών, έχει ήδη εμπιστευτεί τη ζωή του (και τα γεννητικά του όργανα – μεταφορικά μιλώντας, παίδες μου) στη μανούλα. Δεν τον ταΐζει, του μασάει τις μπουκιές του να μην κουράζεται. Δεν καλύπτει τις ανάγκες του, τις προβλέπει ώστε να μην παρουσιαστούν. Δεν του πλένει τα σώβρακα ΚΑΛΒΙΝ ΚΛΑΪΝ, τους κεντάει και μονόγραμμα ώστε να ξέρουν οι τσούλες που θα τα δούνε σε τι νοικοκυρόσπιτο μεγάλωσε. Η μόνη αρμοδιότητα που του άφησε η μανούλα είναι να είναι γαμάτος (Owe-waitforit-some!)
ΤΕΤΑΡΤΟ ΣΤΑΔΙΟ
Και περνάνε οι μέρες, και περνάνε οι μήνες, και περνάνε τα χρόνια (αν ήμασταν σε ελληνική κωμωδία θα βλέπαμε τα φύλλα του ημερολογίου με τα στιχάκια να ξεπουπουλιάζονται. Αλλά δεν είμαστε σε κωμωδία, παίδες. Σε δράμα είμαστε). Ο ατυχής αγόρι γίνεται 25 χρονών και ακόμα είναι αγόρι. Γίνεται 30 χρονών και ακόμα είναι αγόρι. Γίνεται 40 χρονών και ακόμα είναι αγόρι. Κάθε φορά που πάει να γίνει άντρας, να φύγει απ’ το πατρικό του, λόγου χάριν, βλέπει στον ύπνο του ένα βουνό άπλυτα πιάτα στον νεροχύτη και 34 τεμάχια πίτσας να σαπίζουν στο μπαλκόνι μαζί με τον φίκο που του ‘φερε δώρο η θεία Μαριάνθη στα γενέθλιά του (η οποία έχει γίνει 124 ετών και φωτογραφίζεται μαζί με αιωνόβιους της Ικαρίας, χάρη στη μεσογειακή δίαιτα). Θα ήθελε να ήξερε να τα πλένει μόνος του αλλά δεν ξέρει. Επίσης, βαριέται. Κάθε φορά που προσπαθεί να κάνει σοβαρό δεσμό με γυναίκα, τη Σούλα ας πούμε, βλέπει στον ύπνο του αυτή τη Σούλα να φαρδαίνει, να φαρδαίνει, να φαρδαίνει, ώστε να φτάνει στο size της μάνας του και μετά να πέφτει όλη πάνω του σαν πολυκατοικία και να τον πνίγει. Ξυπνάει και την παίρνει τηλέφωνο ότι δεν μπορεί άλλο, ασφυκτιά και θέλει λίγο χώρο. Μετά παίρνει τηλέφωνο τη μάνα του και της λέει ότι χώρισε με τη Σούλα. Αυτή κάνει ότι λυπάται, αυτός κάνει ότι πεινάει, κι έτσι βρίσκονται να τρώνε μαζί στη υγειά της επόμενης που θα είναι πολύ πιο γαμάτη από τη Σούλα.
ΠΕΜΠΤΟ και τελικό ΣΤΑΔΙΟ
Κι έτσι, με τα ψέματα, ο ατυχής αγόρι καβατζάρει τα σαρανταπέντε και βλέπει ότι η μάνατζέρ του αρχίζει να μπατάρει. Λίγο καρδιά, λίγο ζάχαρο, λίγο χοληστερίνη (παρά το γεγονός ότι αλείφει Benecol και στις 13 φέτες ψωμί που τρώει για μπρέκφαστ). Τρόμος τον καταλαμβάνει, παίδες μου αγαπημένοι. Τώρα; Ποια θα του αγοράζει σώβρακα; Ποια θα μετράει την πιτυρίδα στην κουρούπα του ώστε να προμηθευτεί έγκαιρα το Head and Shoulders; Το κυριότερο: Ποια θα περιποιηθεί τη μανούλα του που δεν έχει την κράση της θείας Μαριάνθης και γερνάει; Αρχίζει να τσεκάρει τις γκόμενές του ως human resources manager: Κάνουν για τη δουλειά; Ζητάει τη γνώμη της μάνατζερ. Τελικά, επιλέγουν την κατάλληλη. Είναι γεννημένη σε γαμάτη ελληνική οικογένεια. Ξέρει τι θέλει ο γαμάτος άντρας και η μάνα του. Δεν χρειάζεται να είναι σεξ σίμπολ, σεξ σίμπολ βρίσκουμε και έξω απ’ το σπίτι. Αυτός χρειάζεται μια λογική σύζυγο και μητέρα για να μεγαλώσει τα γαμάτα παιδιά του. Άλλωστε, το όνομά της είναι Ρούλα. Από το μητερούλα.

ΘΡΥΛΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΞΕΝΟ "ΠΛΟΙΟ-ΦΑΝΤΑΣΜΑ", ΤΟ 1941, ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ!


15http://www.agioritikovima.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=22536:kseno-ploiofant&catid=91:leftmenu&Itemid=802
Τον Μεσαίωνα που τα ιστιοφόρα βγήκανε στους απέραντους Ωκεανούς, η αδυσώπητη πάλη με τα στοιχεία της φύσης, δημιούργησε στους ταλαιπωρημένους ναυτικούς, θρύλους για «Πλοία φαντάσματα» και στοιχειωμένα καράβια ...

Γνωστότερος, ο θρύλος του «Ιπτάμενου Ολλανδού», που ο παρανοϊκός του κυβερνήτης, Κορνέλιους Βαν ντερ Ντέκεν, προκάλεσε τη θεϊκή οργή και τιμωρήθηκε με την κατάρα της αιώνιας περιπλάνησης στους Ωκεανούς, σκορπίζοντας το θάνατο σ'όσους ναυτικούς τον συναντούσαν στην πορεία τους.

Επειδή η περιοχή του θρύλου ήτανε το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στη Νότιο Αφρική, μελετητές από πραγματικά γεγονότα, εστιάσανε το πρόσωπο του πορτογάλου θαλασσοπόρου Βαρθολομαίου Ντιάζ. Γιατί αυτός ανακάλυψε το 1488 το παραπάνω ακρωτήριο και οι περιπέτειές του σ'εκείνες τις θάλασσες, είχανε πάρει τεράστειες διαστάσεις! Κι ακόμα, λένε, είχε τα ίδια αρχικά (Β-Ν), Βαρθολομαίος Ντιάζ, με τον καταραμένο καπετάνιο Βαν ντερ Ντέκεν! Η αλήθεια είναι, πως ο θρύλος του «Ιπτάμενου Ολλανδού» ενέπνευσε τους διάσημους ποιητές Λοvγκφέλλοου και Χάϊνε, τους συγγραφείς σερ Γουώλτερ Σκώτ και Ρούντγιαρ Κίπλινγκ και τον γερμανό συνθέτη Βάγκνερ, που έγραψε την όπερα "DER FLIEGENDE HOLLANDER".

Στους επόμενους αιώνες ο θρύλος έγινε πραγματικότητα, με «Πλοία - Φαντάσματα». Το αμερικάνικο ιστιοφόρο «ΜΑRY CELESTE» που βρέθηκε το 1872 να πλέει με όλα του τα πανιά ανοιγμένα κοντά στο Γιβραλτάρ, χωρίς επιβάτες και πλήρωμα, που δεν βρέθηκαν ποτέ! Το «MARLBOROUGH» που χάθηκε το 1890 σε ταξίδι από Αυστραλία για Αγγλία και λένε πως βρέθηκε ύστερα από 23 χρόνια στις ακτές της Χιλής!...

Στον 20ο αιώνα, που τα πανιά δώσανε τη θέση τους στον ατμό και τη μηχανή, είχαμε πολλά πλοία εγκαταλειμμένα από επιβάτες και πληρώματα, οι οποίοι βρέθηκαν να έχουν περισυλλεγεί από παραπλέοντα βαπόρια, διάφορα πλωτά μέσα, αεροπλάνα ή ελικόπτερα, και στη χειρότερη περίπτωση να έχουν πνιγεί.

Η πρόσφατη έρευνα του NATIONAL GEOGRAPHIC για τα «GHOST SHIPS», αναθέρμανε τους διάφορους μελετητές για να παραδώσουν το υλικό τους. Προσωπικά νομίζω πως, μόνο μια περίπτωση υπάρχει για «Πλοίο - Φάντασμα», που από έλλειψη πληροφόρησης, λόγω πολέμου, δεν γνωρίζουμε τίποτα από την τύχη του πλοίου αλλά κι ούτε από την τύχη 50 περίπου ανδρών, του πληρώματός του και των χειριστών των πυροβόλων του,> που το εγκατέλειψαν! Το περίεργο και το πιο ενδιαφέρον είναι πως το «Πλοίο - Φάντασμα» υπήρξε σΆ ελληνικά νερά, στο δικό μας Αιγαίο!

Μυστηριώδες, ακινητοποιημένο βαπόρι ...
Το περιστατικό δημοσιεύτηκε στο ναυτικό περιοδικό «ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΣ» τον Φεβρουάριο του 1946. Είναι επίσημο όργανο της Ε.Θ.Ε, που ανήκε στο Υπουργείο Ναυτικών. Ο τότε διευθυντής της, φίλος δημοσιογράφος, Επαμ. Μπαμπούρης, είχε επιμεληθεί από το 1945, σε συνέχειες, την ηρωϊκή πορεία των πολεμικών και ορισμένων εμπορικών πλοίων μας στη διάρκεια του Πολέμου. Ο τίτλος του δημοσιεύματος ήταν «Πλοία - Φαντάσματα - Ανεύρεση εγκαταλελειμμένου πλοίου - Ρόλος Μοναχών».

Η ιστορία ξεκίνησε στις 13 Ιουνίου 1941 τα χαράματα, όταν ο προϊστάμενος Μοναχός Αρτέμιος (κατά κόσμον Σταύρος Βλαδίμηρος του Φωτίου από το Αργυρόκαστρο) διέκρινε μέσα στην πρωϊνή ομίχλη, πάνω σε καλμαρισμένη θάλασσα, ένα ατμόπλοιο! Διαπίστωσε με τα κυάλια του από τον εξώστη του κελιού του, στη Σκήτη, στα Καψοκαλύβια, στο νότιο παραθαλάσσιο Αγιον Ορος, στον Αθω, πως ήτανε σχεδόν σταματημένο, σε μιαν απόσταση περίπου 5 μίλια. Η πλώρη του ήταν στραμμένη προς την απέναντι χερσόνησο της Σιθωνίας.

Είχανε περάσει περίπου 2 μήνες, που είχαν εισβάλλει στην Ελλάδα οι Γερμανοιταλικοβουλγάρικες δυνάμεις. Τα ελληνικά εμπορικά και πολεμικά πλοία, όσα δεν είχανε διαφύγει στη Μέση Ανατολή, είχανε βομβαρδιστεί και βυθιστεί από τον Απρίλιο 1941 από γερμανικά αεροπλάνα «στούκας».

Αναταραχή στο Αγιον Ορος
Ο Αρτέμιος γνώριζε πως οι Γερμανοί είχανε φυλάκιο στις Καρυές και ελέγχανε το Αγιον Ορος. Η προστασία είχε ζητηθεί από τις 29 Απριλίου 1941, προσωπικά από τον Χίτλερ, με εικοσασφράγιστη από όλες τις Μονές επιστολή, για να μην πέσει το Αγιον Ορος στα χέρια των Βουλγάρων. Η αίτηση είχε ικανοποιηθεί, άμεσα. Παρ'όλα αυτά, ο Αρτέμιος υπέθεσε πως το πλοίο ήτανε φορτωμένο με στρατιώτες που ερχότανε ν'αποβιβαστούν στο Αγιον Ορος. Το μεταγωγικό βαπόρι φαινόταν σχεδόν σταματημένο, ψάχνοντας για την κατάλληλη θέση εισβολής.

Ακολούθησε αγωνιώδης αναμονή μέχρι το μεσημέρι, χωρίς να υπάρξει ιδιαίτερη κίνηση στο κατάστρωμά του. Το απόγευμα πέρασε με υποθέσεις και σχόλια για το «Πλοίο Φάντασμα» κι όταν σκοτείνιασε αρκετά, αυτό παρέμεινε στη θέση του, χωρίς κανένα φως ή πλοηγικά φώτα. Θεώρησαν πως, για λόγους ασφαλείας, το πλοίο απέφευγε να είναι στόχος σε τυχόν συμμαχικά υποβρύχια, και τηρούσε «black out».

Τα χαράματα της Κυριακής, 14 Ιουνίου, ύστερα από ολονύκτιο συμβούλιο, ο προϊστάμενος του οίκου των Ιωσαφαίων, Αρτέμιος, έστειλε τους υποτακτικούς του μοναχούς Γαβριήλ και Ιωάννη (κατά κόσμον Κωνσταντίνο Μελέτη από τα Καμαραδέϊκα Σάμου) με μια μικρή ψαροπούλα να εξακριβώσουν τι συμβαίνει με το πλοίο.

Πάνω στο εξοπλισμένο «Πλοίο -Φάντασμα»
Κάποια ώρα η ψαροπούλα έφτασε κοντά στο πλοίο χωρίς να εμφανιστεί κανένας από το πλήρωμα. Στην πρύμη διαβάσανε τ' όνομά του, «ALBERTA», κι από κάτω 1933. (Ηταν η χρονολογία νηολόγησης του πλοίου). Σε κοντάρι, πίσω στην πρύμη, κρεμότανε τρίχρωμη σημαία.

Φέρανε βόλτα το βαπόρι, με φωνές. Δεν πήραν απάντηση. Στο πλωριό κατάρτι σηκωμένο κόκκινο παντιερόνι. Το θεώρησαν γερμανική σημαία με αγκυλωτό σταυρό, που δεν διακρινόταν, από την άπνοια.Στην αριστερή μπάντα είχε κατεβασμένη ανεμόσκαλα. Την ανέβηκαν με χτυποκάρδι και φωνές.

alt
 
Στο κατάστρωμα του «ALBERTA» αντίκρυσαν μικρά κανόνια με τις μπούκες στραμμένες στη θάλασσα. Μαζέψανε πεταμένα μικροαντικείμενα από το κατάστρωμα και μια «ταυτότητα» στ'όνομα Εμίλ Ανρύ Λενορμάν, ινζενιέρ. Διαπίστωσαν πως οι βάρκες ήταν κατεβασμένες. Ανέβηκαν στη γέφυρα και δεν βρήκανε ούτε ημερολόγιο ούτε άλλα ναυτιλιακά έγγραφα. Στα σαλόνια και την τραπεζαρία, όλα στη θέση τους, μέχρι τ'αλατοπίπερα. Στις καμπίνες του πληρώματος διέκριναν σχετική ακαταστασία. Δεν υπήρχαν αποσκευές, τα πάντα λείπανε. Μόνο μια παρατημένη βαλίτσα βρήκανε με ρούχα και μια μικρότερη με είδη για ταξίδι. Στην πρύμη δεν κατεβήκανε, γιατί είχε στα διαμερίσματα νερά, χωρίς να γνωρίζουν την προέλευσή τους.

Όταν διαπιστώσανε πως δεν υπήρχε ανθρώπινη παρουσία, αποφάσισαν να επωφεληθούν από την τροφαποθήκη και την ιματιοθήκη για τις άσχημες ημέρες του πολέμου που θα επακολουθούσαν. Ανακάλυψαν μια βάρκα, την καθάρισαν και την φόρτωσαν. Πήρανε τρόφιμα, γαλλικά κρασιά, σαπούνια, σερβίτσια, μαχαιροπήρουνα, κουβέρτες, παπλώματα, πετσέτες, κουρτίνες από το σαλόνι, καθρέφτες από το καπνιστήριο, ανεμιστήρες, σωλήνες, κουβάδες, συσκευές τηλεφώνου, γλόμπους, φωτογραφικές μηχανές, φορητούς φακούς κι ένα βαρύ ασύρματο. Επέστρεψαν, αλλά για δεύτερο δρομολόγιο δεν είχανε περιθώριο χρόνου. Η εμφάνιση του πλοίου είχε μαθευτεί από τη Μονή Μεγίστης Λαύρας μέχρι τη Μονή Ξενοφώντος. Ετσι πρόλαβε να επισκεφθεί το «ΑLBERTA» το πετρελαιοκίνητο ψαράδικο του Σωτήρη Μαλεσιώτη από το Τρίκερι Βόλου. Είχε φτάσει μεσημέρι στη Σκήτη της Αγίας Αννης, ερχόμενος από το νησάκι Αμμουλιανή, που είναι απέναντι από την Ουρανούπολη.

Ο ψαράς ανέφερε στην επιστροφή του πως η σημαία του «ALBERTA» στη πρύμη ήτανε γαλλική. Το κόκκινο παντιερόνι που τόδε ξεδιπλωμένο από ελαφρό αεράκι, ήτανε σημαία τουρκική με την ημισέληνο. Ο ιδος, σύμφωνα με τις δικές του γνώσεις, υπολόγισε πως η «ALBERTA» ήτανε 6000 τόννοι.

Στη συνέχεια, ο καιρός χάλασε. Σηκώθηκε ισχυρός άνεμος και παρέσυρε το πλοίο προς τη χερσόνησο της Σιθωνίας. Κάποια ώρα, μάλλον πρωϊνή, στις 15 Ιουνίου 1941, το «ALBERTA» προσάραξε ελαφρά σε αβαθή, στη θέση Καλαμίτσι, κοντά στον Κόλπο της Συκιάς, που διέθετε ΤΤΤ και σταθμό Χωροφυλακής.

Υπολόγισα πως το «Πλοίο-Φάντασμα» κάλυψε μοναχό του, χωρίς πλήρωμα, μια διαδρομή περίπου 9 μίλια. Πιθανόν την επομένη επιβιβάστηκαν Γερμανοί πάνω στο πλοίο. Απάντλησαν τα νερά από την πρύμη. Κινήσανε τις μηχανές. Αποκολλήσανε από τα αβαθή το, ελαφρά καθισμένο, «ALBERTA» κι αναχώρησαν προς άγνωστη διεύθυνση.

Οι πληροφορίες για την τύχη του πλοίου, λιγοστές στο Υπουργείο. Ο Μπαμπούρης αναφέρει πως του δώσανε νέο όνομα και χρησιμοποιήθηκε από τους Γερμανούς για μεταφορές στο Αιγαίο. Η πτώση της Γαλλίας είχε γίνει ένα χρόνο νωρίτερα, το 1940. Επομένως, η γαλλική σημαία έπρεπε να ανήκει σε πλοίο της κυβέρνησης του Βισύ και του στρατάρχη Πεταίν, βάσει της γερμανογγαλικής συμφωνίας. Η κυβέρνηση του Βισύ διατηρήθηκε μέχρι τον Αύγουστο του 1942 οπότε οι γερμανοί κατέλαβαν και την υπόλοιπη Γαλλία. Ετσι ο Μπαμπούρης εξηγεί πως η εγκατάλειψη του πλοίου από το πλήρωμα οφείλεται στην εισροή υδάτων, γιατί «επλήγη μπαίνοντας ή βγαίνοντας από τα Δαρδανέλια». Το συμπέρασμα του αείμνηστου δημοσιογράφου το θεωρώ απόλυτα εσφαλμένο.

Υποθέσεις για τη λύση του μυστηρίου!

Κατ'αρχήν κανένα εμπορικό πλοίο δεν θα τολμούσε να χωθεί σε στενά μέσα, στα Δαρδανέλια. Θα καταδιωκόταν αμέσως από ταχύτατα πολεμικά και θάχε συλληφθεί. Ούτε πάλι μπορούσε να βγεί. Όλα τα πλοία που κατέρχονται σταματάνε υποχρεωτικά στο Gelibolu (Καλλίπολη) για να πάρουν τούρκο πιλότο. Ακολουθούν τα στενά, μια απόσταση περίπου 40 μίλια, μέχρι την έξοδο, στο Chanakale. Δηλαδή χρειάζεται πλεύση 6-8 ώρες, χρόνος υπεραρκετός και μεγάλη απόσταση για να καταδιωχθεί και να συλληφθεί οποιοδήποτε σκάφος. Να θυμηθούμε ακόμα πως εκείνη την εποχή τα πλοία δεν είχανε ραντάρ και η πλεύση, τις νυχτερινές ιδίως ώρες, ήτανε πολύ πιο δύσκολη και αργή.

Επίσης πρέπει να εξετάσουμε το ρήγμα. Για να γίνει εισροή υδάτων, έπρεπε να υπάρξει ρήγμα είτε από ύφαλο είτε από οβίδα πυροβόλου. Και μάλιστα χαμηλά, κάτω από την ίσαλο γραμμή για να εισρέουν τα νερά. Για ρήγμα, ούτε οι δύο μοναχοί, που φέρανε βόλτα το «ALBERTA», ούτε ο ψαράς έκαναν μνεία. Αρα δεν ήταν ορατό ούτε στην περιοχή της πρύμης ούτε υπήρχε καμμία τρύπα επάνω στο κατάστρωμα από βολές πυροβόλου.

Η περίπτωση, για την εγκατάλειψη, συνοψίζεται σε τρία ερωτήματα:

- Mήπως το πλήρωμα διατάχτηκε να εγκαταλείψει το πλοίο και από ποιόν;

- Mήπως υπήρξε κάποιος άλλος κίνδυνος;

- Μήπως με τη θέλησή τους και γιατί;

Το βέβαιο είναι πως το πλοίο βγήκε νόμιμα από τα Δαρδανέλια. Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς είχε σηκώσει στο πλωριό κατάρτι την τουρκική σημαία, δηλαδή τη σημαία του κράτους που έπλεε στα χωρικά του ύδατα. Είναι άγνωστο πώς έφτασε φορτωμένο στην Τουρκία, τι φορτίο είχε και πού το παρέδωσε. Αναχώρησε με τα ναυτιλιακά του έγγραφα με πρόθεση να επιστρέψει σε λιμάνι της μη κατεχόμενης Γαλλίας, στη Μεσόγειο.

Γερμανικά αεροπλάνα αποκλείεται να διέταξαν την εγκατάλειψη του πλοίου γιατί ίσχυε η Γαλλογερμανική συμφωνία με το Βισύ. Διαταγή από συμμαχικό υποβρύχιο, αποκλείεται σ'αυτή την περιοχή, σ'αυτή τη χρονική περίοδο. Αν πάλι το δεχτούμε, τότε το υποβρύχιο, μετά την εγκατάλειψη θάχε τορπιλίσει με άνεση το πλοίο. Αν πάλι, το υποβρύχιο είχε καταδυθεί από εμφάνιση γερμανικού αεροπλάνου, μπορούσε να αναδυθεί αργότερα και να τορπιλίσει τον ακίνητο πλέον στόχο.

Ερχόμαστε στη δεύτερη περίπτωση, να εγκαταλείφθηκε το «ALBERTA» λόγω κάποιου άλλου κινδύνου. Δηλαδή με εισροή υδάτων στη πρύμη του πλοίου από πιθανή πρόσκρουση σε ύφαλο. Προύποθέτει ότι, όλα τα διαθέσιμα μέσα για την απάντληση των νερών δεν επαρκούσαν. Τότε το πλοίο θάχε πάρει κλίση, με κίνδυνο να μεγαλώσει, να φτάσει στις 30 μοίρες, και το «ALBERTA» να κινδυνεύει να μπατάρει και να βυθιστεί. Η εγκατάλειψη σ'αυτή την περίπτωση γίνεται άμεσα! Δεν υπάρχει χρόνος για τον ναυτικό να πακετάρει τα πράγματά του, τα ρούχα του και τα ατομικά του είδη. Τότε, προσπαθούν όλοι να βολευτούνε στην πρώτη βάρκα και πολλοί πέφτουν στη θάλασσα και κολυμπάνε.

Το «ALBERTA», που άγνωστο πότε εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του, παρέμεινε δύο ολόκληρα 24ωρα χωρίς να γίνει αντιληπτή η ελάχιστη κλίση. Επομένως, το πλήρωμα μάζεψε τις αποσκευές του, ύστερα από ομόφωνη συμφωνία, σταμάτησε τις μηχανές, κατέβασε τις βάρκες στη θάλασσα (τουλάχιστον δύο εικοσάρες ή σαραντάρες με 12 κουπιά η κάθε μία). Φορτώσανε τα πράγματά τους κι άρχισαν να κωπηλατούν, με «λιπαρά γαλήνη», προς την πλησιέστερη τουρκική ακτή, γιατί η Τουρκία στον Πόλεμο ήταν ουδέτερη. Η εγκατάλειψη πρέπει νάγινε κάποια ώρα που άρχισε να σκοτεινιάζει και φυσικά αφού είχαν περάσει την Ιμβρο και την Τένεδο.

Γεννιέται το ερώτημα, γιατί απέφυγαν να κάνουν το ίδιο όταν βρίσκονταν σε τουρκικό λιμάνι; Απλούστατο. Γνωρίζανε πως το πλοίο θα παρακρατιόταν μέχρι το τέλος του πολέμου κι οι ίδιοι θα παρέμεναν σε στρατόπεδο προσφύγων, όπως έμειναν οι Γερμανοί ναύτες του «θωρηκτού τσέπης», «Γκραφφον Σπέε», στην Αργεντινή, μέχρι το τέλος του Πολέμου.

Γι αυτό, σαν καλοί Γάλλοι πατριώτες, αποφάσισαν νΆ αλλάξουν στρατόπεδο! Να προωθηθούν στη Μέση Ανατολή μέσω Λιβάνου, Παλαιστίνης, στο στρατηγείο στην Αίγυπτο. Εκείνη την εποχή μάλιστα ο Λίβανος και η Συρία ήταν ένα κράτος, υπό γαλλική εντολή. (Ο χωρισμός τους έγινε το 1943). ΕξΆ άλλου η επιστροφή τους σε λιμάνι της κυβέρνησης του Βισύ είχε ως προϋπόθεση νΆ αντιμετωπίσουν συμμαχικά υποβρύχια στο Αιγαίο, πολεμικά και αεροπλάνα στη Μεσόγειο, πράγμα που δεν τους συνέφερε καθόλου να το κάνουν. Ετσι, μια πιθανή πρόσκρουση σε ύφαλο, που έφερε νερά μέσα στο κήτος ή που την προκάλεσαν οι ίδιοι τους έδωσε το δικαίωμα να «δηλώσουν ναυαγοί». Απέφυγαν νΆ αποβιβασθούν σε ελληνικό νησί (Λήμνος - Λέσβος) γιατί θα κατέληγαν στους Γερμανούς. Το «ALBERTA» αργά ή γρήγορα θα έπεφτε στα χέρια τους και φυσικά θα τους θεωρούσαν αιχμαλώτους πολέμου.

Απομένει μόνον η περίπτωση του μηχανικού Λενορμάν. Πιστεύω πως ήταν ο ίδιος που αποφάσισε να μην πάρει τις αποσκευές του και πέταξε το διαβατήριο ή το ναυτικό του φυλλάδιο. Πιθανόν να μην πήρε τίποτα μαζύ του, να έφυγε με άλλο όνομα ή να είχε διασυνδέσεις στην Τουρκία ή στον Λίβανο και να πήρε μία βαλίτσα με άλλο «περιεχόμενο». Ο Μπαμπούρης γράφει πως υπήρχαν μέσα στο πλοίο «ασημένια μαχαιροπήρουνα» και «πιάτα πορσελάνης». Μπορεί «κοινή συναινέσει» να κρατούσε το «ταμείο» του πληρώματος ...;

Το Γαλλικό Υπουργείο δε βρήκε τι απέγινε το πλήρωμα. Πιθανόν να κατασχέθηκαν τα αρχεία του Βισύ από τους Γερμανούς το 1942. Μπορεί να πρόλαβε και να τα κατέστρεψε η κυβέρνηση του Πεταίν, γι αυτό δεν βρέθηκαν στοιχεία.

Τι απέγινε το «ALBERTA»;

Το Γαλλικό Υπουργείο δεν γνωρίζει τι όνομα απέκτησε η «ALBERTA» ούτε με ποιό όνομα βυθίστηκε. Στον Πόλεμο, τα εμπορικά πλοία όπως και τα πολεμικά αλλάζανε συχνά ονόματα για να εμφανίζονται περισσότερα και να μπερδεύουν την κατασκοπεία.

Ένα πλοίο, που έκανε τακτικά δρομολόγια στην Κρήτη, μετά πό 2-3 ταξίδια άλλαζε όνομα και παρουσιαζόταν σαν «sistership» (= αδελφό πλοίο). Συχνά, με πρόχειρη ξύλινη ή λαμαρινένια κατασκευή, τροποποιούσαν την εμφάνισή του στα υπερστεγάσματα για να ξεγελάσουν τους πληροφοριοδότες των συμμάχων.

Τον Οκτώβριο του 1944, όλες οι Γερμανικές δυνάμεις από την Ελλάδα αποχώρησαν «δια ξηράς». Από το 1943 είχε λήξει ο πόλεμος στη Β. Αφρική και οι Σύμμαχοι είχαν αποβιβασθεί στην Ιταλία που συνθηκολόγησε. Στο Αιγαίο, στην Αδριατική και τη Μεσόγειο δεν υπήρχε κανένα γερμανικό πλοίο. Όλα τα με γερμανική σημαία πλοία είχαν βομβαρδισθεί από τα συμμαχικά αεροπλάνα ή τορπιλιστεί από τα ελληνικά και συμμαχικά υποβρύχια στο Αιγαίο. Ποιό απ'όλα ήταν το «ALBERTA», γιατί κανένα με γερμανική σημαία δεν έπεσε στα χέρια των συμμάχων.

Αραγε το 6.000 τόννοι, που δήλωσε ο Θεσσαλός ψαράς, ήταν η σωστή χωρητικότητα του «ALBERTA»; Για να υπολογίσουμε το ακριβές τοννάζ ενός πλοίου, πρέπει να γνωρίζουμε το μήκος, το πλάτος και το βύθισμά του. Τέτοιον υπολογισμό δεν είχαμε. Το «ALBERTA» θα μπορούσε να είναι ένα από τα τορπιλισμένα ή βομβαρδισμένα πλοία από 3.500 μέχρι 8.000 τόννοι. Αλλά, ποιο απ'όλα;

Φυσικά το γαλλικό πλοίο δεν έχει καμμία σχέση με το ελληνικό επιβατηγό ατμόπλοιο «ΑΛΜΠΕΡΤΑ» του Δ. Ιγγλέση, που ήτανε 1167 τόννοι και βυθίστηκε το 1941 από γερμανικά στούκας. 

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου