Aπό τον Βασίλη Μπόνιο
Photo>Bασίλης Ασβεστόπουλος
Ο αρχηγός των ΑΝΕΛ δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι γεννήθηκε και μεγάλωσε στην πανέμορφη παραλιακή ζώνη της Αθήνας. Τον συναντήσαμε το πρωί της Δευτέρας 12 Ιανουαρίου 2015 στην Βουλιαγμένη και μιλήσαμε για κάτι, που περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, έχει ανάγκη η χώρα μας: Tην περίφημη ανάπτυξη και ιδιαίτερα το χρυσάφι της παραλιακής.
Πάνος Καμμένος>Από τότε που έγινε αυτή η μεγάλη συναυλία του Κηλαηδόνη στην πλαζ στη Βουλιαγμένης, πέσανε να τα διαλύσουνε όλα. Άρχισαν να κλείνουν παραλίες, να κλειδώνουνε τις πλαζ της Βούλας, της Γλυφάδας, να τις εγκαταλείπουν μέσα στη βρωμιά και στο πλαστικό, να μην καθαρίζει κανένας.
Το θέμα είναι ότι για να υπάρξει ανάπτυξη δεν μπορείς να πας να δώσεις πακέτο όλη την παραλία. Αυτή τη στιγμή, τους μεγαλύτερους τζίρους που πάει να κάνει η συμμορία των κυβερνητικών είναι ότι ξεπουλάνε το μέτωπο από τον Πειραιά μέχρι και το Σούνιο. Δηλαδή από τον Πειραιά έως και το Σούνιο, οτιδήποτε δημόσιο υπάρχει θα ξεπουληθεί σε έναν συγκεκριμένο ατζέντη, ο οποίος έχει προβλέψει το πώς θα πετάξει τους Έλληνες ουσιαστικά έξω από την παραλιακή ζώνη. Το άλλο είναι το Ελληνικό.
Το ερώτημα είναι τι ανάπτυξη θα γίνει στο Ελληνικό. Θα γίνει ανάπτυξη για να υπάρχουν υποδομές, πάρκα για να πηγαίνει ο κόσμος, να μπορεί να έρχεται τουρισμός; Ή θα γίνει μία κλειστή περιοχή; Θα κάνουνε δηλαδή το Ελληνικό μία παραλία της Μυκόνου;
Οι δυνατότητες που υπάρχουν στο Σαρωνικό είναι απίστευτες. Είναι η πιο ασφαλής περιοχή για καταδύσεις πχ. Θα μπορούσαμε να φτιάξουμε ένα καταδυτικό πάρκο με κέντρο τις Φλέβες, το οποίο είναι το πιο ανεκμετάλλευτο νησί που περιέχει η περιοχή και πρέπει να παραμείνει έτσι. Αλλά γύρω από τις Φλέβες υπάρχει ο καλύτερος βυθός προκειμένου να γίνουν καταδυτικά πάρκα. Πας στη Φλόριντα, όπου έχουν βυθίσει ένα αντίγραφο του Χριστού του Ρίο Ντε Τζανέιρο και καταδύονται με 30 δολάρια καθημερινώς 2.000 άνθρωποι. Εάν υπάρξουν υποβρύχια μουσεία τα οποία δεν έχουν αρχαιότητες πραγματικές αλλά αντίγραφα- αντίγραφο του Παρθενώνα σε έναν κόλπο στο Σαρωνικό- ο καταδυτικός τουρισμός ο οποίος αυτή τη στιγμή δεν έχει διέξοδο να πάει πουθενά- ούτε στην Αίγυπτο, ούτε στην Ιορδανία, γιατί έχει τρελαθεί στον αέρα η Μέση Ανατολή, ούτε στα παράλια της Τουρκίας. Η Ελλάδα λοιπόν είναι καταδυτικός προορισμός. Εμείς λοιπόν κυνηγάμε, το 2005 πέρασα εγώ το πρώτο νομοσχέδιο, για να επιτραπούν οι καταδύσεις.
Κουρδιστό Πορτοκάλι>Η εμπειρία μας από το δημόσιο σαν διαχειριστή είναι πολύ αρνητική. Πως θα διαχειριστεί κάτι τέτοιο;
Πάνος Καμμένος>Δεν είναι το δημόσιο. Εγώ αυτό που βλέπω είναι το εξής: Ξέρω καλά το τι γίνεται με την κρουαζιέρα και τον τουρισμό. Λοιπόν, ο μονός ο espresso εδώ που καθόμαστε τώρα και κάνουμε τη συνέντευξη έχει 3 ευρώ. Ο Αυστριακός τουρίστας που θα έρθει από τη Βιέννη, στο Zacher θα τον πληρώσει 1,20. Εδώ λοιπόν βλέπουμε ότι αντί να φέρουμε τον τουρίστα και να τον κρατάμε στην Ελλάδα, το διώχνουμε. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένας τουριστικός προορισμός που δεν είναι μόνο για 2 μήνες αλλά να γίνει παράλληλα και ένας οικονομικός παράδεισος. Οπως είναι η Καραϊβική για τους Αμερικάνους όπου πάνε και ψωνίζουνε: Yπάρχουν ειδικές ζώνες όπου αλλού είναι φτηνά τα καλλυντικά, αλλού είναι φτηνά τα κοσμήματα, αλλού είναι φτηνά τα ρούχα. H Ελλάδα μπορεί να μετατραπεί όλη- η παραμεθόριος και η νησιωτική Ελλαδα- σε έναν οικονομικό παράδεισο. Από την κρουαζιέρα έρχονται εκατομμύρια άνθρωποι πλέον. Ο μόνος προορισμός που έχει μείνει ανοικτός- εκτός πολέμου- είναι η Ελλάδα. Αντί λοιπόν να έρχεται ο τουρίστας και να κατεβαίνει να ψωνίζει ένα μαχαίρι κρητικό και ένα μικρό κουτάκι μέλι, γιατί να μην ανοίξουμε πάλι τα κοσμηματοπωλεία, όπως ο Ζολώτας και ο Λαλαούνης, ή ο Σιστοβάρης που πουλούσε γούνες, ή όλοι οι καταπληκτικοί γουνοποιοί της Καστοριάς, και να έρχονται εδώ πέρα με πολύ χαμηλή φορολογία και οι τουρίστες να ψωνίχουνε με κάτω από το 50% της αξίας που θα αγοράζανε από την πατρίδα τους.
Το ίδιο με τα νησιά. Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα είναι μέσος σταθμός στην κρουαζιέρα. Δηλαδή αντί να ξεκινάνε από εδώ και να καταλήγουνε εδώ, έρχονται εδώ απλώς και κατεβαίνουνε και κάνουν μία επίσκεψη στα νησιά. Για να γίνει προορισμός θα πρέπει να γίνουν υποδομές. Μου λέτε για το δημόσιο. Θα σας πω για τον ιδιώτη. Πάνε αυτή τη στιγμή να πουλήσουνε όλα τα αεροδρόμια της χώρας στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης με έναν Έλληνα μεσολαβητή. Το αποτέλεσμα θα είναι ότι ουσιαστικά αυτός θα εξυπηρετήσει συγκεκριμένες εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και θα αποκλείσουνε φτηνές εταιρείες, όπως πχ η Ryannair. Έτσι δε θα υπάρχει φτηνό εισιτήριο να πάει κάποιος στα Χανιά. Η δική μας άποψη είναι ας αφήσουνε τα αεροδρόμια τα δημόσια να λειτουργούν όπως είναι και αν θέλουνε να δώσουνε τη δυνατότητα να κάνουν επενδύσεις, η Ελλάδα βρίσκεται σε μία καίρια θέση στον παγκόσμιο χάρτη. Ενώνει την Ασία με την Ευρώπη και την Άπω Ανατολή με την Αμερική. Όλες οι πτήσεις περνάνε από εδώ. Ας πάνε στην Κρήτη και αντί να πουλήσουν τα Χανιά, για ένα κομμάτι ψωμί, για να οικονομήσουν οι μεσάζοντες και να αποκλείσουν τις μισές αεροπορικές εταιρείες, ας δώσουνε μία δημόσια έκταση και ας κάνουνε διαγωνισμό για τη δημιουργία ενός μεγάλου αεροδρομίου διεθνούς, όπως το Dubai- όπου θα το κάνουμε και οικονομικό παράδεισο με φτηνές τιμές προσγείωσης, για να μπορούν να έρθουνε και να ανοίξουν όλες οι εταιρείες.
Το αποτέλεσμα ποιο θα είναι; Αντί να πηγαίνουν με ενδιάμεσο το Dubai οι Ευρωπαίοι στην Ασία ή στην Αυστραλία θα κάνουν ενδιάμεσο σταθμό την Κρήτη. Το ίδιο και αντίθετα. Από την Ασία προς την Ευρώπη ή από την Μέση Ανατολή προς την Αμερική. Αντιλαμβάνεστε ότι τότε ο επιβάτης θα επιλέξει-όπως κάνει αυτή τη στιγμή και στο Dubai- να κατέβει και να μείνει 3 μέρες στην Κρήτη. Όταν θα μείνει στην Κρήτη 3 μέρες μπορεί να πάρει μία εσωτερική κρουαζιέρα και να επισκεφτεί και τα άλλα νησιά του Αιγαίου. Το ίδιο συμβαίνει με την παραμεθόριο. Όλα τα λεφτά από την υποδομή έχουν φύγει και έχουν πάει στην Αλβανία.
Γιατί, η αλήθεια είναι, ότι αυτοί που δουλέψανε είναι οι Αλβανοί. Οι Βορειοηπειρώτες, οι δικοί μας και οι Αλβανοί. Οι οποίοι τα πήρανε τα λεφτά και φύγανε. Πως θα γυρίσουν τα λεφτά πίσω; Για σκεφτείτε αυτή τη στιγμή αν στην Ήπειρο είχε γίνει ζώνη χαμηλής φορολόγησης, και ανοίγανε super market στο Μπουραζάνι και στην παραμεθόριο, με ηλεκτρικές συσκευές όπου οι Αλβανοί θα αγοράζανε φτηνότερα από ότι θα αγοράζανε στην χώρα τους, όλα τα λεφτά θα γύριζαν πίσω σε 6 μήνες. Το ίδιο συμβαίνει με τα Σκόπια και τη Θεσσαλονίκη, το ίδιο συμβαίνει με τον Έβρο και τη Θράκη, την Τουρκία και τη Βουλγαρία.
Εμείς διώχνουμε τα λεφτά από την Ελλάδα. Και δε χρειάζονται χρήματα για να γίνει αυτό. Χρειάζεται να κάνεις ένα φορολογικό νομοσχέδιο το οποίο να έχει συνταγματική ισχύ, όπως είναι ο νόμος για τη ναυτιλία 7575, και να πεις ότι για τα επόμενα 10 χρόνια ή φορολογία στην Ελλάδα είναι 7% και ορίζω ζώνες ανά περιοχές και σε ειδικά είδη. Για να μπορέσεις να κάνεις επισκέψεις σε όλη την Ελλάδα, σε ειδικά είδη η φορολόγηση στο 3%. Δηλαδή, νησιά της Δωδεκανήσου πχ βάζεις- όπως ήταν παλιά- ομπρέλες, αρώματα, κοσμήματα, στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και τις Κυκλάδες βάζεις ρούχα και κάτι άλλο.
Στην Ήπειρο ηλεκτρικές συσκευές, το ίδιο για το Ιόνιο. Εάν τα κάνεις αυτά λοιπόν, μετατρέπεις την Ελλάδα σε έναν οικονομικό παράδεισο και σε έναν προορισμό όπου ο άλλος θα έρχεται για να μείνει περισσότερες μέρες και να κάνει συγκεκριμένες αγορέα.
Σε περίπτωση που αυξήσουμε τις μέρες διαμονής και διανυκτέρευσης με χαμηλό ΦΠΑ στον τουρισμό, στην εστίαση και στις μεταφορές, δηλαδή αυτή τη στιγμή στα 50 ευρώ που πληρώνει κάποιος σε ένα πλοίο της ακτοπλοΐας, τα 38 ευρώ πάνε στο κράτος ή σε κρατήσεις.
Κάνεις λοιπόν 5% ΦΠΑ σκέτο στην ακτοπλοΐα ή στα αεροπορικά εισιτήρια και θα δώσεις τη δυνατότητα ουσιαστικά στον τουρίστα να γυρίσει όλη την Ελλάδα. Να δημιουργήσεις ειδικές συνθήκες για το θρησκευτικό τουρισμό. Εάν κάποιος πιστός αυτή τη στιγμή θέλει να έρθει στην Ελλάδα και να επισκεφτεί την Τήνο, μετά να πάει στην Πάτμο, μετά να πάει στη Σύμη και εν συνεχεία να καταλήξει στο Άγιο Όρος πρέπει να κάνει δεκαπλάσια αεροπορική απόσταση. Για να πάει από την Τήνο στην Πάτμο πρέπει να έρθει στην Αθήνα, να προσγειωθεί στο Ελ. Βενιζέλος, από το Βενιζέλος να πάει στη Ραφήνα, μία ώρα, στη Ραφήνα να περιμένει μία ώρα να πάρει το καράβι και να πάει σε άλλες δύο ώρες στην Τήνο. Ήδη κάναμε το πρώτο δρομολόγιο. Για να πάει στην Πάτμο πρέπει να ξαναγυρίσει από την Τήνο στη Ραφήνα, από τη Ραφήνα να φύγει και να πάει στον Πειραιά, από τον Πειραιά να πάρει άλλο πλοίο για να πάει στην Πάτμο μετά από 12 ώρες και αφού προσκυνήσει στην Πάτμο, το μόνο εύκολο είναι από την Πάτμο να πάει στη Σύμη γιατί εκεί άλλαξαν τα καράβια κα έβαλαν ταχύπλοα. Από τη Σύμη δε για να φτάσει στο Άγιο Όρος είναι μία κόλαση. Θα πρέπει να περιμένει 2 φορές την εβδομάδα το επιδοτούμενο δρομολόγιο από Καβάλα, Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σάμο και Ρόδο και αν το πετύχει το καράβι αυτό, που συνήθως έχει καθυστέρηση 14 με 15 ώρες να κάνει 7 φορές το ταξίδι που κάνει για τη Ρωσία για να φτάσει στην Καβάλα, όπου εκεί θα πρέπει να πάρει ταξί γιατί δεν υπάρχει άλλο μέσο, για να πάει στη Χαλκιδική για να επισκεφτεί το Άγιο Όρος. Εμείς δηλαδή κάνουμε τη ζωή δύσκολη των τουριστών, τους περνάμε με στίβο μάχης, για να δούνε τη χώρα μας και τους βάζουμε βαριά χαράτσια, και έτσι οι άνθρωποι φεύγουνε και δε σκέφτεται κανείς να επενδύσει.
Κουρδιστό Πορτοκάλι>Να σας ρωτήσω με ποια δημόσια διοίκηση μπορεί να γίνει όλα αυτά; Με το εγχώριο πελατειακό κράτος; Δηλαδή πες πως είσαι υπουργός, πώς θα γίνουν όλα αυτά;
Πάνος Καμμένος>Αυτά αλλάζουν με θεσμικά μέτρα μέσα σε λίγες μέρες. Πρώτα από όλα λέμε ότι το δημόσιο έχει διαφθορά. Το πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι διεφθαρμένοι και οι επάνω είναι καθαροί. Ψάχνουν όλοι εδώ πέρα- οι Τροϊκανοί- τη διαφθορά. Καταρχήν αν θέλαμε λύση για τη διαφθορά, υπάρχει η λύση του Χριστοφοράκου. Κρατάνε τη λύση του Χριστοφοράκου γιατί ξέρουν ότι εκεί πέρα έχουν τους διεφθαρμένους υπουργούς για να ελέγχουν τους διεφθαρμένους διευθυντές και τους διεφθαρμένους υπαλλήλους. Θα σας πω πως δουλεύει η διαφθορά στην Ελλάδα. Σε άλλες χώρες κλέβει ο εφοριακός και τον ελέγχει ο από πάνω. Εδώ το σύστημα αρχίζει ανάποδα. Ο εκάστοτε πρωθυπουργός της μεταπολίτευσης πήγαινε στον υπουργό οικονομικών και του έλεγε: θέλω να μαζέψει 5 δις δραχμές για το κράτος και 1 δις για το κόμμα. Ο υπουργός οικονομικών καλούσε τους γενικούς διευθυντές του υπουργείου και τους έλεγε θέλω να μαζέψετε 5 δις για το κράτος και 3 δις για το κόμμα. Οι γενικοί διευθυντές καλούσαν τους ελεγκτές και έλεγαν θέλω να μαζέψετε 5 δις για το κράτος και 5 δις για το κόμμα. Τελικά ο ελληνικός λαός πλήρωνε 12 δις δραχμές για φόρους που χρειαζόταν το κράτος και ήταν όλοι πληρωμένοι. Αλλά η διαφθορά ξεκινούσε από πάνω προς τα κάτω. Πως θα ξηλώσεις λοιπόν τη διαφθορά στην Ελλάδα; Όχι με το σύστημα που σκέφτονται εκείνοι. Με το σύστημα τού να ξηλώσεις πρώτα την κορυφή. Αν δεν πάνε στα ειδικά δικαστήρια και δεν προφυλακιστούν 10 πρώην υπουργοί, οι οποίοι τα έχουν αρπάξει, δεν πρόκειται τίποτα να λυθεί στην Ελλάδα. Εκεί, λοιπόν, εμείς πιστεύω ότι αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δώσουμε ένα διάστημα 1 έτους να ομολογήσουν οι πάντες. Όποιος ομολογήσει και γυρίσει τα λεφτά πίσω θα φορολογηθεί με ένα ποσοστό για να μπορέσει να μπει η χώρα πάλι σε έναν κανονικό ρυθμό.
Το ίδιο πρέπει να γίνει με αναστολή της συνθήκης για το ξέπλυμα χρήματος. Όσοι τα βγάλανε έξω, όπως και να τα βγάλανε έξω, πληρώνοντας ένα βαρύ πέναλτι να τα δηλώσουνε, ή να δηλώσουνε ότι τα έχουν έξω. Όποιος μετά συλληφθεί να δεσμεύεται το σύνολο της περιουσίας του. Αυτά μπορεί να τα κάνει μία κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας, αλλά πάνω από όλα μία κυβέρνηση με στελέχη, ανθρώπους που δεν έχουν φωτογραφηθεί με το Χριστοφοράκο αγκαλιά στο σπίτι του. Εάν σε έχουν φωτογραφία να παίρνεις τη σακούλα από το σπίτι του Χριστοφοράκου, αν σε έχουν φωτογραφία να τα παίρνεις από τα υποβρύχια, αν είσαι στη λίστα Λαγκάρντ και πας να διαπραγματευτείς για το χρέος της χώρας και από την άλλη μεριά σε έχουν στη λίστα Λαγκάρντ και γελάνε, σου λένε ρε φίλε τι έρχεσαι να διαπραγματευτείς εδώ πέρα, αφού εσύ ο ίδιος έχεις πάρει εκατομμύρια στο λογαριασμό σου χωρίς να μπορείς να δικαιολογήσεις από πού είναι. Αυτά λοιπόν δείχνουν ότι εδώ πέρα μέχρι τώρα δεν υπάρχει θέληση. Οι πολιτικοί αυτοί που τους έχουν με τη γίδα στην πλάτη δεν μπορούν να εκπροσωπήσουν τη χώρα. Και για αυτό εγώ που δεν ανήκω στην αριστερά λέω ότι προτιμώ να συνεργαστώ με τον Τσίπρα, γιατί ξέρω ότι ούτε αυτός, ούτε εγώ δεν έχουμε αρπάξει και δεν μας κρατάνε. Διαφέρουμε σε πολλά πράγματα. Θα κρατήσει ο καθένας μας τις κόκκινες γραμμές, θα συγκρουστούμε εκεί που πρέπει, και αν περάσει τις κόκκινες γραμμές θα τον ρίξω. Αλλά μπορούμε τουλάχιστον σε ένα minimum για τους πρώτους 6 μήνες, 1 χρόνο, να αλλάξουμε τη χώρα και πιστεύω ότι θα το κάνουμε.
Κουρδιστό Πορτοκάλι>Εάν βρεθείτε στη συγκυβέρνηση με τον ΣΥΡΙΖΑ, θα ανοίξετε ξανά την ΕΡΤ και θα προσλάβετε όλα τα ρουσφέτια της μεταπολίτευσης-όλα τα βύσματα των κομμάτων;
Πάνος Καμμένος>Δεν μπορεί να καταδικάζουμε στο σύνολο τη δημόσια τηλεόραση. Όταν έκλεισε η ΕΡΤ εμείς σαν κόμμα δεν είχαμε τον προϋπολογισμό να έχουμε δικό μας συνεργείο να παίρνει μια δήλωση και να τη μοιράζει στα άλλα κανάλια. Το αποτέλεσμα ήταν ότι από την ημέρα που έκλεισε η ΕΡΤ, κάθε μέρα για να δίνω μία δήλωση και για να μοιράζεται στα άλλα κανάλια, πληρώνω 1200 ευρώ. Όταν υπήρχε η ΕΡΤ, έπαιρνε μία δήλωση και τη μοίραζε σε όλα τα υπόλοιπα κανάλια. Επίσης είναι και ο ρόλος ιδίως της ΕΡΑ σε ακριτικές περιοχές. Αυτή τη στιγμή αν ανοίξεις το ραδιόφωνό σου από τον Άη-Στράτη μέχρι το Καστελόριζο πιάνει μόνο Τουρκία. Ακόμα και στη βόρεια πλευρά της Ικαρίας, η ΕΡΑ δεν υπάρχει με αποτέλεσμα να μην πιάνεις κανένα ελληνικό σταθμό. Θυμάμαι ότι όταν ήμουν υφυπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κάθε χρόνο δίναμε τουλάχιστον 10–20 αναμεταδότες για να αντιμετωπίσουμε το bombing που είχαμε από αναμεταδότες από την μεριά της Τουρκίας. Έχει κλείσει η ΕΡΑ Χανίων. Το πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι σε όλο το Λιβυκό πέλαγος, από το Σουέζ μέχρι και τη Μάλτα κανένα ελληνικό καράβι δεν μπορεί να ακούσει ελληνικό ραδιόφωνο. Λοιπόν, το ίδιο συμβαίνει στη Θράκη. Με το που έκλεισε η ΕΡΑ επάνω- αν και κάποια παιδιά το κρατάνε ηρωικά χωρίς να πληρώνονται γιατί αυτή είναι η καλή μεριά της ΕΡΑ, η καλή μεριά των ανθρώπων που αγωνίζονται αυτή τη στιγμή χωρίς να πληρώνονται για να προστατεύσουν τη δημόσια ενημέρωση- η Τουρκία έχει στρέψει όλους τους πομπούς της και στη Θράκη μέχρι και στη Θεσσαλονίκη, ακούς συνέχεια Τούρκικα ραδιόφωνα. Άρα στο θέμα της ΕΡΤ και της ΕΡΑ θα πρέπει να βρούμε, όσον αφορά τον εθνικό όρο, και βέβαια τα λαμόγια θα πρέπει να πληρώσουνε και δε θα πρέπει να επαναληφθεί αυτό που γινόταν στο παρελθόν. Κάποιοι κύριοι να παίρνουν 50 χιλιάδες ευρώ για να κάνουν πρωινή εκπομπή. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει δημόσια τηλεόραση και δημόσιο ραδιόφωνο το οποίο παρέχει την ενημέρωση και σε καιρό ειρήνης αλλά και σε καιρό που κάτι συμβαίνει. Δηλαδή, με πιάνει τρόμος όταν σκέφτομαι τι θα γίνει αν τυχόν και γίνει μία μεγάλη φυσική καταστροφή στο Αιγαίο, αν γίνει ένας σεισμός, αν υπάρξει μία προειδοποίηση για ένα τσουνάμι, αν πιάσει μια φωτιά κάπου, δεν μπορεί να ειδοποιηθεί κανείς γιατί οι μικροί ραδιοφωνικοί σταθμοί, που έχουν και αυτοί το δικό τους ρόλο στην κάθε τοπική κοινωνία, λόγω της διαμόρφωσης των νησιών του Αιγαίου, είτε θα πιάνουν στην ανατολική ή στη δυτική πλευρά, ή στη βόρεια ή στη νότια. Και καμιά φορά δεν μπορούν ούτε με δυνατούς αναμεταδότες να πιάσουν στα 5 χιλιόμετρα. Για αυτό πιστεύω ότι θα πρέπει να επαναλειτουργήσει η ΕΡΤ και η ΕΡΑ, να μην υπάρχουν τέτοιου είδους συμβόλαια τα οποία είναι προκλητικά και το πιο απλό είναι να υπάρχει μία διακομματική διοίκηση, η οποία θα ελέγχεται από διακομματική επιτροπή της Βουλής. Αν δηλαδή, εκπρόσωποι όλων των κομμάτων βρίσκονται εκεί και ένας manager ελέγχει το θέμα των προσλήψεων για να μη γίνονται τα ρουσφέτια του παρελθόντος, νομίζω ότι η ΕΡΤ μπορεί να δουλέψει από την επόμενη μέρα.
Κουρδιστό Πορτοκάλι>Πιστεύετε ότι το Σύριζα μπορεί να λειτουργήσει έτσι, ή εκεί έχουν βρει καταφύγιο όλοι οι Πασόκοι και ετοιμάζονται να επιστρέψουν στο δημόσιο κάνοντας τα γνωστά του παρελθόντος;
Πάνος Καμμένος>Ο μόνος τρόπος είναι να μην αφήσουμε το Σύριζα να λειτουργήσει έτσι. Οι μόνοι που μπορούμε να σταματήσουμε την επικυριαρχία και την αυτοδυναμία του Σύριζα είναι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες με ένα δυνατό ποσοστό. Γιατί έτσι θα υποχρεωθούν να συνεργαστούν. Εμείς, σας είπα και πριν, λέμε ναι στη συνεργασία, αλλά θέλουμε η συνεργασία αυτή να έχει και το ρόλο του εγγυητή για πολλά πράγματα. Το ένα είναι τα εθνικά θέματα. Το άλλο είναι τα θέματα που αφορούν τη θρησκεία. Το τρίτο είναι το θέμα της φορολογίας. Το άλλο θέμα είναι το θέμα της μη εκμετάλλευσης του δημόσιου τομέα που γινόταν στο παρελθόν. Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα χρειάζεται μία κυβέρνηση εθνικής ενότητας. Και σε αυτό θα πρέπει να συμμετέχουν όλοι εκείνοι που είπα ότι δεν τους "κρατούν"
Κουρδιστό Πορτοκάλι>Κι αυτό ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα των εκλογών;
Πάνος Καμμένος>Ανεξάρτητα. Εγώ πιστεύω ότι το βράδυ των εκλογών θα υπάρχουν οβιδιακές αλλαγές σε όλο το πολιτικό σύστημα. Οι εκλογές της 25ης Ιανουαρίου θα είναι σαν τη νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου. Πιστεύω ότι θα είναι η νύχτα όπου θα φύγουν οι δεινόσαυροι από την πολιτική ζωή του τόπου. Και όταν φύγουν αυτοί, θα απελευθερωθούν δυνάμεις και από άλλους χώρους. Υπάρχουν δυνάμεις υγιείς σε όλα τα κόμματα. Εάν, λοιπόν, αυτές οι υγιείς δυνάμεις πρέπει να συσπειρωθούν και να αποτελέσουν ένα εθνικό μέτωπο, το οποίο θα πάει να διαπραγματευτεί έντιμα και με πρόταση συγκεκριμένη. Το πρόβλημα είναι ότι πάνε να διαπραγματευτούν άλλοι που φοβούνται και προσεύχονται σαν προσκυνητές στην Τήνο γονατιστοί προκειμένου να ακούσουν τι θα πει η κυρία Μέρκελ, άλλοι πηγαίνουν και ξέρουν ότι από την άλλη πλευρά έχουν το φάκελό τους και ξέρουν το παρελθόν και τι μπίζνες κάνανε, και άλλοι πάνε χωρίς να έχουν ένα σχέδιο. Και οι Ευρωπαίοι δεν είναι τυχαίοι. Όταν βλέπουν ότι η πολιτική που προτείνεις είναι ουσιαστικά η πολιτική που σε έφερε μέχρι εδώ, όταν βλέπουν ότι οι συνομιλητές του πρωθυπουργού είναι συγγενείς που κάνουνε μπίζνες και περιφέρονται με κότερα ανά το Αιγαίο όλο το καλοκαίρι, είτε αυτός λέγεται Παπανδρέου, είτε αυτός λέγεται Σαμαράς- όταν βλέπουνε ότι τα αεροπλάνα που πετάνε μεταξύ Αθηνών και Abu Dhabi έχουν τουλάχιστον από 5 συγγενείς υπουργών και πρωθυπουργών που διαπραγματεύονται, ο ένας να σχεδιάζει το παραλιακό μέτωπο, ο άλλος να κάνει μπίζνες για όπλα, ο τρίτος να πουλήσει το Ελληνικό- αυτοί δε είναι αξιόπιστοι άνθρωποι.
Κουρδιστό Πορτοκάλι>Η συμφωνία σας με το Σύριζα θα είναι προγραμματική;
Πάνος Καμμένος>Θα είναι δημόσια. Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν θέματα για τα οποία θα ρίξω την κυβέρνηση την επόμενη ώρα και υπάρχουν θέματα για τα οποία μπορούμε να συνεργαστούμε και να βρούμε κοινές γραμμές. Και όλα αυτά δε θα γίνουν με συμφωνίες κάτω από το τραπέζι. Θα γίνουν ενώπιον του ελληνικού λαού σε δημόσια συμφωνία. Εγώ να σας πω την αλήθεια θα ήθελα τη συζήτηση που θα κάνουμε, όταν θα απαλλαγεί η χώρα από την ξένη κατοχή, να την κάνουμε μπροστά στην τηλεόραση. Να συμφωνήσουμε ότι συμφωνήσουμε με μάρτυρα τους Έλληνες πολίτες. Ανοικτά, καθαρά, έντιμα, προκειμένου όλοι να ξέρουμε που πάμε. Αυτό το να διαρρέονται άλλα, να γίνονται άλλα και να υπονοούνται άλλα, αυτό είναι που κατέστρεψε τη χώρα. Εδώ βλέπουμε χθες ο πρωθυπουργός, ο οποίος ψήφισε τον προϋπολογισμό πριν μία εβδομάδα να βγαίνει και να αναγγέλλει ακριβώς το αντίθετο από αυτά που ψήφισε στον προϋπολογισμό του. Να επαναλαμβάνει τα 18 ψέματα που υποσχέθηκε στον ελληνικό λαό το 2012 και τον εξαπάτησε. Και ενώ βγαίνει ο πρωθυπουργός και λέει αυτά που πρέπει να πει, σε δέκα λεπτά βγαίνει ο πρώτος ευρωβουλευτής του κι απαντάει ότι αυτά τα πράγματα δε γίνονται. Λοιπόν, αν με τέτοιου είδους πολιτικές πάς στους ευρωπαίους γελάνε.
Οφείλουμε να πούμε ότι θέλουμε να ανοίξουμε τις διεθνείς μας σχέσεις και με χώρες εκτός των δανειστών, η Ελλάδα δεν μπορεί να κόψει τους δεσμούς με τη Ρωσία. Η Ρωσία είναι αυτή που απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των οπωροκηπευτικών μας, έρχεται τουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός, είναι η σύμμαχος στη Μαύρη θάλασσα που κατεβαίνει μέχρι το Αιγαίο, σε περίπτωση που απειληθεί η χώρα.
Κουρδιστό Πορτοκάλι>Οι Αμερικάνοι ρίξανε τις τιμές του πετρελαίου και κλυδωνίζεται η Ρωσία. Τί γίνεται σε αυτή την περίπτωση; Πόσο μπορεί να αντέξει η Ρωσία;
Πάνος Καμμένος>Ο παραλογισμός του συστήματος είναι ότι το 74 είχαμε κρίση λόγω της τιμή του πετρελαίου. Τώρα έχουμε ξανά κρίση λόγω της μείωσης του πετρελαίου. Αυτά δεν είναι λογικά πράγματα. Η μείωση του πετρελαίου σημαίνει ότι πρέπει το κόστος λειτουργίας του κράτους θα πρέπει να έχει πέσει αντίστοιχα. Το 30% είναι στα καύσιμα. Πόσο έχουνε πέσει τα καύσιμα από τότε που μειώθηκε το πετρέλαιο; Καθόλου.
Θα σας πω για την αγροτική ανάπτυξη, για πρωτογενή τομέα. Αυτή τη στιγμή το κόστος παραγωγής στον πρωτογενή τομέα είναι ακριβότερο από το κόστος διάθεσης. Κανένα παιδί δεν μπορεί να πάει στην περιφέρεια και να αρχίζει να σκάβει το χωράφι του και να παράγει γιατί ότι παράγει θα το πληρώσει από την τσέπη του. Πώς μπορούμε να το μειώσουμε; Οι επιδοτήσεις ήταν μαϊμού. Οι επιδοτήσεις γίνανε τσίπουρα και μπαρμπούτια. Αυτή είναι η αλήθεια. Λοιπόν, γέμισε με σκυλάδικα όλη η περιφέρεια. Από τις επιδοτήσεις το μόνο που καταφέραμε να παράγουμε ήταν λουλούδια για τα μπουζούκια. Αυτή τη στιγμή, όμως μπορούμε να δώσουμε κίνητρο στους νέους αγρότες. Δηλαδή αν τους πεις, πάρτε αφορολόγητο πετρέλαιο για 2 χρόνια αλλά σκάψτε τη γη σας, και θα είστε για 2 χρόνια χωρίς φορολογία, αν καταφέρετε να κάνετε παραγωγή προϊόντων, τα παιδιά θα μπούνε στα χωράφια. Αυτή τη στιγμή τους λες πήγαινε να καλλιεργήσεις και θα χάσεις. Δε γίνεται.
Τρεις τομείς είναι που μπορούν να βάλουνε μπρος στην οικονομία. Ο πρώτος είναι ο τουρισμός, ο δεύτερος είναι η πρωτογενής παραγωγή και η οικοδομή και ο τρίτος είναι η ναυτιλία. Η Ελλάδα πρέπει να γίνει η πρώτη χώρα ξανά στη ναυτιλία. Όχι τις σημαίες που βάζουν πάνω στα βαπόρια και είναι αφορολόγητα. Αυτό δεν κοστίζει τίποτα στη χώρα. Αυτό που χρειάζεται να γίνει είναι να γίνει μία μεγάλη ελεύθερη ζώνη στον Πειραιά από το υπουργείο ναυτιλίας που είναι τώρα στο Κερατσίνι μέχρι την ψαραγορά, να γίνει ελεύθερη ζώνη, και όσον αφορά το barking, και όσον αφορά το crew management και όσον αφορά τις ναυλώσεις, με ένα χαμηλό φόρο για όλα αυτά, αλλά να δημιουργηθεί εκείνη η δυνατότητα ώστε το City να μεταφερθεί στον Πειραιά. Να δίνουμε εμείς σημαία σε σκάφη αναψυχής, να κάνουμε off shore νησιά εμείς και να φέρουμε τα λεφτά που υπάρχουν απέξω στην Ελλάδα. Αυτή είναι η δυνατότητα. Σκεφτείτε τι θα γίνει στο Καστελόριζο αν αυτή τη στιγμή εμείς- στο Καστελόριζο- τους δώσουμε ειδικά φορολογικά προνόμια, κάνουμε τράπεζες, το εξαιρέσουμε από διεθνείς συμφωνίες και μεταφέρουν τα λεφτά τους όλοι σε αυτό το μικρό νησί το οποίο αυτή τη στιγμή απειλείται με ναυτικό αποκλεισμό. Θα τολμήσει να το ακουμπήσει κανείς;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου