http://trelogiannis.blogspot.com/2011/08/blog-post_1803.html
Πολλές φορές ακούμε από "οικονομικούς αναλυτές" αλλά και από μέλη των οικονομικών επιτελείων των εκάστοτε κυβερνήσεων, περί του σημαντικού ρόλου των ελλήνων εφοπλιστών, στην αέναη "προσπάθεια" του ελληνικού κράτους να συμμαζευτεί οικονομικά. Βέβαια όλοι αυτοί δεν φαίνεται να λαμβάνουν υπ' όψιν τους ότι οι "Έλληνες εφοπλιστές" κατοικοεδρεύουν - τόσο αυτοί όσο και οι εταιρείες τους - κατά κύριο λόγο στο Λονδίνο - και φυσικά εκεί πληρώνουν φόρους -, ότι τα πλοία τους έχουν σημαίες άλλων χωρών, ότι το προσωπικό τους είναι κατά κύριο λόγο ασιάτες και διάφορα άλλα. Ακόμη και σήμερα που η χώρα μας περνά τις δυσκολότερες στιγμές της, ακόμη και σήμερα που τα ποσοστά της ανεργίας είναι σε φάση έκρηξης, οι "έλληνες εφοπλιστές" προτιμούν να ναυπηγούν τα πλοία τους στην Κορέα, στην Κίνα και στις Φιλιππίνες, παρά στην χώρα μας. Από τα 650 περίπου πλοία που κατασκευάζουν αυτή την στιγμή οι "έλληνες εφοπλιστές" μόλις ένα κατασκευάζεται στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε πρόσφατα η εταιρεία χρηματοδοτικών συμβούλων ναυτιλίας XRTC, οι παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανέρχονται στις 654, με συνολική χωρητικότητα 63,2 εκατ. τόνους.
Βάσει της έρευνας, στην Κορέα ναυπηγούνται 310 πλοία με συνολική χωρητικότητα 31,7 εκατ. τόνους που αντιπροσωπεύουν το 47,4% του συνόλου των παραγγελιών, 297 στην Κίνα χωρητικότητας 28,5 εκατ. τόνων που αντιπροσωπεύουν το 45,4% των παραγγελιών παγκόσμια, 22 στην Ιαπωνία χωρητικότητας 1,3 εκατ. τόνων, 14 στην Ινδία, χωρητικότητας 902 χιλιάδων τόνων, 2 στις Φιλιππίνες χωρητικότητας 359 χιλιάδων τόνων, 8 στο Βιετνάμ χωρητικότητας 264 χιλιάδων τόνων και 1 στην Ελλάδα, χωρητικότητας 15 χιλιάδων τόνων.
Να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία της Κορέας ήταν ανέκαθεν τα αγαπημένα των Ελλήνων εφοπλιστών και αυτά επέλεγαν για να παραγγείλουν τα πλοία τους.
Το 2007, όμως, επειδή οι παραγγελίες των νέων πλοίων είχαν αυξηθεί κατά πολύ, ο χρόνος παράδοσής τους διπλασιάστηκε, με αποτέλεσμα οι πλοιοκήτες, ανάμεσά τους και οι Ελληνες εφοπλιστές, να στραφούν σε άλλα ναυπηγεία, με αυτά της Κίνας να κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος.
Η αλλαγή αυτή είχε αποτέλεσμα να «ξεφυτρώσουν» δεκάδες καινούργια ναυπηγεία στην Κίνα, που τα τελευταία χρόνια επένδυσε στην ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με αποτέλεσμα σήμερα να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου