Όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε για την Περίοδο του Τριωδίου. Όλοι έχουμε ακούσει και ζήσει την Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ιδιαιτέρως βέβαια, την Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα! Όμως από την Κυριακή του Πάσχα μεταβαίνουμε σε μια άλλη Μεγάλη Εκκλησιαστική Περίοδο που δυστυχώς δεν είναι και τόσο γνωστή στον πολύ κόσμο στην έκτασή της και την βαθειά θεολογική αξία της συνολικά!
"Σας λέω μόνο το ένα δέκατο, ώστε οι Κύπριοι να μην φοβούνται..."
σχόλιο Γ.Θ : Μην βιαστείτε να πείτε ότι λέει ημερομηνίες... Ο αγαπημένος μητροπολίτης εκτός από Πνευματικός άνθρωπος είναι και λάτρης της Γεωστρατηγικής
Μόρφου Νεόφυτος: Θα ζήσουμε εκφοβισμό μόνο για τρεις μέρες
Συμπάσχοντας με τον γαλλικό λαό και την μαλ βλακεία που έκανε χθες, ..αναρτούμε κι εμείς κατά την νέα μόδα, φωτογραφία με την γαλλική σημαία, ..ως αλληλέγγυοι για το τρομοκρατικό χτύπημα, που μέσω των εκλογών, η γαλλική κοινωνία κατάφερε στον εαυτό της.
Ένα εκλογικό αποτέλεσμα που οδηγεί τσιφ σε δύο βδομάδες στην εκλογή του πιό συστημικού από τους 11(!) υποψήφιους, ..της πιό καλής, της πιό πιστής γαλλίδας δουλίτσας του Σόϊμπλε και της Νέας γερμανικής Τάξης ευρωπαϊκών πραγμάτων.
Ό άγιος και ένδοξος Απόστολος Μάρκος, ο όποιος ονομαζόταν επίσης Ιωάννης, ήταν γιος ευλαβούς γυναίκας των Ιεροσολύμων, της Μαρίας, ή οποία πρόσφερε την κατοικία της στους Αποστόλους για τις λατρευτικές συνάξεις τους .
Τα Βαλκάνια βρίσκονται σε κατάσταση μεγάλης αναταραχής, ενώ οι δημοκρατικοί θεσμοί, όχι μόνον δεν αναπτύσσονται, αλλά ολοένα περισσότερο οι χώρες βρίσκονται στο έλεος πολιτικών – οικονομικών διαπλεκόμενων κυκλωμάτων διαφθοράς, που συνήθως καλύπτονται πίσω από τον εθνικιστικό μανδύα.
Ο Ερντογάν έχει να διανύσει δύσκολο δρόμο έως το 2019, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί η μετάβαση στο προεδρικό σύστημα, με την εκλογή νέου προέδρου που θα ασκεί την εξουσία στην κυριολεξία ως απόλυτος άρχων. Με το 51,4% του δημοψηφίσματος, είναι λογικό να μην αισθάνεται άνετα.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πλευρές της σχέσης ανάμεσα στο χριστιανισμό και το μουσουλμανισμό είναι το γεγονός ότι, σε περιοχές όπου συνυπήρξαν πληθυσμοί που ανήκαν και στις δυο πνευματικές παραδόσεις, οι μουσουλμάνοι γίνονταν αποδέκτες θαυματουργικών παρεμβάσεων του Χριστού, της Θεοτόκου και διαφόρων χριστιανών αγίων.
Ο μεγάλος αυτός Απόστολος υφίσταται χρόνια τώρα την αδικία της ευαγγελικής «ρετσινιάς της απιστίας» χάρη στη λαϊκή παράφραση των λόγων που του απηύθυνε ο Κύριος οχτώ μέρες μετά την Ανάστασή του: «καὶ μὴ γίνου ἄπιστος, ἀλλὰ πιστός» (Ιω. 20:27).
Ο Άγιος Γεώργιος, Μεγαλομάρτυς, Ταξιάρχης, Καλλίνικος και Τροπαιοφόρος είναι ο κατεξοχήν στρατιωτικός Άγιος.
Σύμφωνα με τον ψευδο-Κωδινό στη [βυζαντινή] αυλική εθιμοτυπία ένα έμβλημα που παρίστανε τον Άγιο Γεώργιο έφιππο μεταφερόταν στην πομπή ξεχωριστά από αυτά των τεσσάρων μεγάλων στρατιωτικών μαρτύρων, Δημητρίου, Προκοπίου και των δύο Θεοδώρων.
Ο απόστολος Θωμάς είναι γνωστός για την απιστία του. Μάλλον καλύτερα θα έλεγα για την πίστη του δια της αμφισβητήσεως. Επουδενί η στάση του αυτή μετά την Ανάσταση του Θεανθρώπου, δεν τον χαρακτηρίζει ως άπιστο. Και φυσικά δεν έχει καμία σχέση με όσους αναζητούν τον Θεό διά των αισθήσεων τους, και οι οποίοι απογοητευόμενοι, Τον αρνούνται.
Αν διαβάσεις κάποιος την υμνογραφία της Κυριακής του Θωμά, θα διαπιστώσει κάτι ιδιαίτερα ξεχωριστό. Η χρήση του όρου «ἴδω» είναι διάχυτη στα τροπάρια του εσπερινού και του όρθρου της εορτής. Δεν είναι τυχαία μία τέτοια χρήση, καθώς ο Θωμάς ήθελε να δει για να πιστέψει. Έτσι, ομολογώντας ο ίδιος «ἐάν μή ἴδω ἐν ταῖς χερσίν αὐτοῦ τόν τύπον τῶν ἥλων, καί βάλω τόν δάκτυλόν μου εἰς τόν τύπον τῶν ἥλων, καί βάλω τήν χεῖρά μου εἰς τήν πλευράν αὐτοῦ, οὐ μή πιστεύσω», μας δίνει την εντύπωση ενός ανθρώπου που με τις αισθήσεις του και μόνο θα πίστευε στον αναστημένο Χριστό∙ συγκεκριμένα δια της αφής.
http://www.pemptousia.gr/2017/04/i-thavmasti-zoi-tou-megalomartira-agiou-georgiou/ Στην ελληνική παράδοση υπάρχουν πολλές ιστορίες και θρύλοι για τον άγιο Γεώργιο. Όμως η αλήθεια είναι ότι ο άγιος αυτός, ο μεγαλομάρτυρας και τροπαιοφόρος, γεννήθηκε στην Καππαδοκία και σε ηλικία δέκα χρονών, εγκαταστάθηκε με τη μητέρα του στην Παλαιστίνη. Εκεί ο Γεώργιος σε ηλικία 18 χρονών, κατατάχθηκε στον ρωμαϊκό στρατό και γρήγορα αναδείχθηκαν οι στρατιωτικές του αρετές. Τα αξιώματα που του δόθηκαν είναι πολλά. Έφτασε να γίνει ακόμα και κόμης και να κερδίσει τη συμπάθεια του αυτοκράτορα Διοκλητιανού. Τα πολεμικά του κατορθώματα διαδόθηκαν γρήγορα και ίσως έπαιξαν κι αυτά ρόλο στην ενίσχυση κάποιων θρύλων της παράδοσης. Όμως στην εκκλησία μας, κάθε φορά που τιμά τη μνήμη του αγίου Γεωργίου, δεν αναφέρεται σε θρύλους, αλλά στο μαρτυρικό του βίο, στη δύναμη της πίστης του, αλλά και στο θάρρος που ενέπνευσε στις σύγχρονές του και στις μετέπειτα γενιές χριστιανών που έδωσαν τις ζωές τους για τον Χριστό.
Εδώ και χρόνια τα κόμματα της πολιτικής φεουδαρχίας κάνουν διαγωνισμό μείωσης της στρατιωτικής θητείας, ώστε να ικανοποιήσουν στρατευσίμους, γονείς και τις οργανωμένες νεολαίες τους.
Περνώντας την βαριά θύρα του Μοναστηριακού ναού της Ζωοδόχου Πηγής, το Εσπέρας της Μ. Πέμπτης, ένιωσε σαν να μπαίνει σε έναν άλλο, απόμακρο κόσμο. Σ΄έναν κόσμο γεμάτο υποσχέσεις, αλλά και απειλές… Παράδεισος και Κόλαση!
Ένας φοιτητής κάθονταν στην καφετέρια της πανεπιστημιούπολης και μελετούσε όταν πρόσεξε δύο ηλικιωμένους άνδρες… να πλησιάζουν και να κάθονται σε ένα κοντινό του τραπέζι. Τότε ο ένας από τους ηλικιωμένους άρχισε να μιλά για τη σύζυγό του.
Όταν τελείωσε την φράση του, ρώτησε τον άλλο άντρα να του μιλήσει για την δική του γυναίκα.
Η ΖΩΟΔΟΧΟΣ ΠΗΓΗ ΚΑΙ Ο ΟΜΩΝΥΜΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Την Παρασκευή της Διακαινησίμου, η Eκκλησία μας εορτάζει την εορτή της Zωοδόχου Πηγής. H εορτή αυτή ανήκει στις λεγόμενες κινητές εορτές του εκκλησιαστικού έτους. Kινητές λέγονται οι εορτές του Tριωδίου και του Πεντηκοσταρίου, που έχουν ως κέντρο την ημέρα του Πάσχα.
Με το όνομα Ζωοδόχος Πηγή του Μπαλουκλί ή Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα φέρεται ιερό χριστιανικό αγίασμα που βρίσκεται στη Κωνσταντινούπολη έξω από τη δυτική πύλη της Σηλυβρίας, όπου υπήρχαν τα λεγόμενα «παλάτια των πηγών» στα οποία οι Βυζαντινοί Αυτοκράτορες παραθέριζαν την Άνοιξη.
…Και πάλι στο προσκήνιο και στις πρωτοβουλίες οι κελλιώτες θα έχουν τον πρώτο λόγο, γιατί ολότελα δική τους θεωρούν την Θαυματουργό Εικόνα, γιατί σε κελλί έγινε το ψάλσιμο του ύμνου απ' τον Αρχάγγελο και από 'κει την μετέφεραν οι πατέρες τον ενδέκατο αιώνα στο Πρωτάτο, το κέντρο των δικαιοδοσιών και της πνευματικής αίγλης του Πρώτου, για μεγαλύτερή της τιμή και για να την προσδιορίσουν ως την πολιούχο και προστάτιδα ολοκλήρου του Αγίου Όρους.
Προπαγάνδα των συστημικών μέσων; Πόλεμος των καπιταλιστών; Συμφέροντα που θέλουν να ρίξουν τη λαοπρόβλητη κυβέρνηση; Μπορεί και όλα μαζί να επιχειρούν να σπιλώσουν τη δημοκρατία του Μαδούρο την οποία επισκέφθηκε στο παρελθόν και ο Νίκος Παππάς για να αποκτήσει τεχνογνωσία σχετικά με το θαύμα της Βενεζουέλας.
Συγκλονισμένο παρακολουθεί το πανελλήνιο τη νέα τραγωδία που «χτύπησε» τις ένοπλες δυνάμεις με την πτώση του ελικοπτέρου της Αεροπορίας Στρατού στο Σαραντάπορο της Ελασσόνας και τον χαμό τεσσάρων νέων ανθρώπων.
Μετά το χθεσινό ατύχημα έχουν πλακώσει οι καφενόβιοι ελικοπτερολόγοι.
Προπονητές σε κάθε ματς, όταν ήταν ο Αντρέας στο Χέρφιλντ, αν και απόφοιτοι λυκείου, καρδιοχειρουργοί, προχθές με το δημοψήφισμα τουρκολόγοι, στα δε οικονομικά σφάζουν Μνημόνια και μαχαιρώνουν ΔΝΤ, κι ας κάνουν λάθος ακόμη και στα ρέστα από τα ψώνια.
Να το παράδειγμα του Ευαγόρου κι η υπόδειξη του Ισοκράτους, η πρόκληση και η πρόσκληση της Ιστορίας, αν θέλουμε να συνεχίσουμε να ζούμε ως Έλληνες
Ο αρχαιολογικός χώρος της Σαλαμίνας της Κύπρου
Σκέφτομαι εκείνο το παλαιό κείμενο του Ισοκράτους για τον Ευαγόρα, τον βασιλέα της Σαλαμίνος, που άλλοτε διδάσκαμε στα σχολεία της Κύπρου. Ήμαστε τότε στη δεκαετία του ’60. Ένα κείμενο επιστολής του «Προς Νικοκλέα», τον υιό του δολοφονηθέντος βασιλέως Ευαγόρου, με τίτλο «Ευαγόρας».
Κάποιοι μου θέτουν συχνά το εξής ερώτημα: Καλά αφού εναντιώνεσαι τόσο σφοδρά στη πολιτική του Προέδρου Αναστασιάδη και στις πολιτικές του ΔΗΣΥ και του ΑΚΕΛ στο κυπριακό και σε θέματα εσωτερικής διακυβέρνησης, γιατί δεν στρέφεσαι στο ΔΗΚΟ και στον εν δυνάμει υποψήφιο του Νικόλα Παπαδόπουλο για να τους απαλλαγούμε;
Η απάντηση μου, Τώρα σωθήκαμε!!! και εξηγώ πιο κάτω το γιατί:
Επειδή παρά τοις Έλλησι επικρατεί συνήθως εκείνο το σοφό (αλλά ανήθικο) ρητό: «Δρυός Πεσούσης» και επειδή συνεπώς κανένας, ούτε ένας οπαδός και συνεργάτης του Στρατιωτικού Καθεστώτος δεν υπάρχει στην Ελλάδα σκέφθηκα να παραθέσω εδώ κάποια... αντιστασιακά γεγονότα που κατέθεσε ο τότε Υπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Δημήτρης Καρακώστας σε συνέντευξή του προς τον δημοσιογράφο της ΕΡΤ Ευάγγελο Παπαδόπουλο, στις 11 Δεκεμβρίου 1998.
Τη Λαμπροτρίτη 17-4-2001 τιμήθηκε μέ την επιβεβλημένη λαμπρότητα στήν Ιερά Μονή Αγίου Ραφαήλ Γρίβας η μνήμη των νεοφανών αγίων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης. Στή γιορτή προσήλθαν ο μαθητής Λυκείου Απόστολος Ιω. Γκαζέπης από την Τερπνή Νιγρίτας Ν. Σερρών μέ τη μητέρα του Ευσταθία και άλλους συγχωριανούς, και διηγήθηκε ενώπιον του Μητροπολίτου, των στρατιωτικών Αρχών, του Καθηγουμένου της Μονής και προσκυνητών το συγκλονιστικό προσωπικό θαύμα διασώσεως από δυστύχημα.
«Το 1987 είχα επισκεφτή για πρώτη φορά το Άγιον Όρος, γιατί είχαν αρχίσει μέσα μου έντονες πνευματικές ανησυχίες, και πήγαινα σε Μοναστήρια και ήθελα να συζητώ με γέροντες μοναχούς.
Κάποιες φορές, δεν χρειάζονται τα λόγια... Μιλούν οι εικόνες και μάλιστα, δια χειρός των χθεσινών "αγωνιστών" και σημερινών ΔΟΛΟΦΟΝΩΝ της Πατρίδας και του Ελληνικού Λαού...
Ο αείμνηστος Νεοκλής Σαρρής, καθηγητής του Παντείου, ήταν ο καλύτερος γνώστης της νεώτερης και όχι μόνον Τουρκίας. Είχε μεγαλώσει στην Πόλη, όπου είχε και πολιτική δράση στην νεολαία του Μεντερές.
Το καταστροφολογικό σενάριο: Ο Ευρωπαϊκός πολιτισμός καταρρέει έως το 2018!
Από την μια πλευρά κοινωνική αντίδραση και «Συνωμοσία καπιταλιστική»... από την άλλη ανθρωπιστική αλληλεγγύη και «Είμαστε όλοι μετανάστες». Ένα εκρηκτικό φάσμα αντιλήψεων για την μεταναστευτική λαίλαπα που τείνει να γίνει απειλή αντίστοιχη των βαρβαρικών επιδρομών που διέλυσαν την ρωμαϊκή αυτοκρατορία!