Συνολικές προβολές σελίδας


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

ΡΙΚ – Υποχείριο και φερέφωνο της εκάστοτε κυβέρνησης (από τον Όμηρο Αλεξάνδρου)

ΡΙΚ – Υποχείριο και φερέφωνο της εκάστοτε κυβέρνησης


Κυρία Ελίτα Μιχαηλίδου – Τηλεόραση ΡΙΚ

Κυρία Μιχαηλίδου αφήστε τον κόσμο να μιλήσει και να εκφράσει απόψεις και μην του κλείνετε το τηλέφωνο, στο κάτω κάτω εσείς με καλέσατε να κάνω παρέμβαση στην εκπομπή σας στην οποία φιλοξενούσατε πολιτικά μόνο πρόσωπα. Δώστε βήμα στους πολίτες γιατί οι πολίτες θέλουν να πουν σκληρές αλήθειες που δεν θέλουν ακούνε οι πολιτικοί. Το κυπριακό είναι μια μικρογραφία της αποτυχημένης στάσης και πολιτικής που τήρησαν οι εκάστοτε κυβερνήσεις και η κομματοκρατία στη οικονομία και την εσωτερική διακυβέρνηση.  

Αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε στις πιέσεις της κυβέρνησης και των κομμάτων για να μην δίνετε βήμα στους πολίτες για τα τόσα προβλήματα που βιώνουν σήμερα από ενέργειες των πολιτικών και προισταμένων σας, σας συμβουλεύω να επιστρέψετε από εκεί που αρχίσατε, δηλαδή στις ψυχολογίες, τις αστρολογίες και άλλα θέματα συναφούς ενδιαφέροντος θέματα, γιατί το Κυπριακό και η οικονομία είναι πολύ σοβαρά θέματα για να τα παρουσιάζετε. Ο ρόλος των ΜΜΕ στο τι βιώνει σήμερα η Κύπρος και ο λαός της ήταν ανέκαθεν πολύ ύποπτος, και σε πολλές περιπτώσεις ανήθικος και ανέντιμος. Μην αφήνεται το ΡΙΚ να καταντά υποχείριο και φερέφωνο των πολιτικών και κυρίως της εκάστοτε κυβέρνησης γιατί οι απελπισμένοι πολίτες, μέσα στην απόγνωση και εξαθλίωση που βιώνουν σήμερα, δεν θα στραφούν μόνον εναντίον των διεφθαρμένων πολιτικών αλλά και εναντίον όσων ΜΜΕ αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία με αυτούς και τους συγκαλύπτουν.

Αφού δεν με αφήσατε να ολοκληρώσω αυτά που ήθελα να ακούσουν οι τηλεθεατές σας, τα μεταφέρω πιο κάτω στις δεκάδες χιλιάδες λήπτες των άρθρων μου για να βγάλουν οι ίδιοι τα δικά τους συμπεράσματα. Κανένας μέχρι σήμερα δεν μου έκλεισε το τηλέφωνο όπως μου κάνατε εσείς γιατί αυτά που λέγω είναι η σκληρή αλήθεια και τα ακούνε και τα διαβάζουν πολλοί στο διαδίκτυο  τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό.

Μετά απ’ ότι έχει συμβεί δεν με ενδιαφέρει να συμμετάσχω στην εκπομπή που προγραμματίζετε τις επόμενες μέρες με θέμα την διαφθορά και την διαπλοκή, γιατί σίγουρα θα πω πολλά που δεν θα αρέσουν ούτε σε εσάς αλλά ούτε και στο πολιτικοοικονομικό κατεστημένο.

Σας ευχαριστώ
Όμηρος Αλεξάνδρου             
Εγκεκριμένος Λογιστής – Ελεγκτής

 << Όσο υπάρχει στο προσκήνιο το παρόν πολιτικό κατεστημένο δεν μπορεί να έχουμε εθνική πολιτική και στρατηγική στο κυπριακό γιατί απλά οι προτεραιότητες τους είναι να βρίσκουν διαφορές μεταξύ τους και ενεργώντας σαν κοινές ‘’κατίνες’’ να προσπαθούν να συσπειρώνουν τη στάνη τους, να εξυπηρετούν προσωπικά και κομματικά συμφέροντα και να επιβιώνουν. Στο Κυπριακό δεν υπήρχε ποτέ μια σταθερή στρατηγική σε βάθος χρόνου όπως αυτή που ακολούθησε με θαυμαστή μαεστρία η Τουρκία από το 1956 με τις εκθέσεις Νιχάτ Ερίμ.  Πώς είναι δυνατόν να πεισθούν οι Τούρκοι και όσοι τους υποστηρίζουν να δείξουν κάποια ελαστικότητα και υποχωρητικότητα, όταν γνωρίζουν ότι η δική μας πλευρά θα συναινέσει αργά η γρήγορα στις δικές τους απαιτήσεις; Δυστυχώς οι εκάστοτε Ελληνικές και Κυπριακές κυβερνήσεις ακολουθούσαν πάντα μια πολιτική χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, μια πολιτική του ποδαριού και ότι ήθελε προκύψει με αποτέλεσμα τα σημερινά αδιέξοδα.

Το 2004 ο Τάσος Παπαδόπουλος αποδεχόμενος την επιδιαιτησία και τα ξεχωριστά δημοψηφίσματα, και μάλιστα με τη νομιμοποιημένη συμμετοχή των εποίκων, ικανοποιούσε την πάγια αξίωση της Τουρκίας, όπως διατυπώθηκε με τις εκθέσεις Νιχάτ Ερίμ το 1956, ότι δηλαδή στην Κύπρο υπάρχουν δύο ξεχωριστοί λαοί, και συνεπώς, με τα δεδομένα του 2004, δύο κράτη. Έτσι, απόντος στρατηγικού σχεδίου, διαχειρίστηκε το ΟΧΙ στο σχέδιο ΑΝΑΝ με την τακτική του κατευνασμού πρώτα προς το ΑΚΕΛ, στις πιέσεις του οποίου υποχωρούσε, και έπειτα έναντι των ξένων προσπαθώντας να αποδείξει ότι επεδίωκε λύση Διζωνικής Ομοσπονδίας, με αποτέλεσμα να καταλήξει στη συμφωνία της 8ης Ιουλίου 2006. Με τη συμφωνία εκείνη δημιούργησε τις προϋποθέσεις να επανέλθει μελλοντικά το Σχέδιο Ανάν με νέα μορφή, αφού δεσμεύει επίσημα την ελληνική πλευρά στη βάση της διζωνικής ομοσπονδίας, κάτι που επικαλούνται οι Χριστόφιας και Αναστασιάδης (χωρίς βεβαίως αυτό να ενδείκνυται ως δικαιολογία για τις δικές τους υποχωρήσεις έναντι των Τούρκων).

Συνεπώς, κι αν ακόμη θεωρήσει κάποιος ότι ο Τ. Παπαδόπουλος στιγμιαία εξιλεώθηκε με το ΟΧΙ διασώζοντας την Κυπριακή Δημοκρατία, εξελικτικά, λόγω έλλειψης συγκροτημένης στρατηγικής, εγκλωβίστηκε σε ένα  αναποτελεσματικό τακτικισμό και αυτοακυρώθηκε ανοίγοντας το δρόμο να επανέλθουν στο προσκήνιο οι πολιτικές του ΝΑΙ του Νίκου Αναστασιάδη και του ΑΚΕΛ. Με αυτό τον τρόπο σταδιακά προκλήθηκε σύγχυση σε μεγάλο μέρος της «παράταξης» του ΟΧΙ, που δε μπορεί να προσδιορίσει τι θεωρεί επιτυχία και τι αποτυχία στη διαχείριση του Κυπριακού.

  Οι πρόνοιες του κοινού ανακοινωθέντος για επανέναρξη των συνομιλιών που ο Πρόεδρος Αναστασιάδης συμφώνησε με την τουρκική πλευρά στις 11/02/2014 παραπέμπουν σε συνομοσπονδιακή λύση χειρότερης μορφής από αυτήν την οποία προέβλεπε το σχέδιο Αναν.

Τελευταία ο Πρόεδρος Αναστασιάδης έχει επιστρατεύει διαφόρους αναλυτές, νομικούς, επικοινωνιολόγους καθώς και το κρατικό κανάλι και προσπαθεί να παρουσιάσει όσους διαφωνούν με τις θέσεις του ως απορριπτικούς η/και οπαδούς της μη λύσης. Είναι απαράδεκτη και επιδερμική αυτή η στάση από μέρους του Νίκου Αναστασιάδη και άκρως προσβλητική στην νοημοσύνη γνήσιων πατριωτών πολιτών που επιζητούν μια λύση που θα εξασφαλίσει την συνέχιση της παρουσίας μας σε αυτό τον τόπο. Σταθερά πιστός σε ένα αφελή ρεαλισμό ο Πρόεδρος, από το 2004 και εντεύθεν, προσπαθεί να προωθήσει την όποια λύση που είναι σίγουρο ότι δεν θα αντέξει στον χρόνο. Ο Πρόεδρος φαίνεται ότι αρέσκεται τελικά να προσφέρει τους πολίτες της δύσμοιρης αυτής χώρας ως πειραματόζωα τόσο στην οικονομία (Για πρώτη φορά - Κούρεμα καταθέσεων στο Ευρογκρουπ του περασμένου Μαρτίου) όσο και τώρα στο κυπριακό, μια που ανάλογη λύση δεν έχει επιβληθεί σε κανένα κράτος της υφηλίου . Τείνει δε να αποδειχθεί πάρα πολύ επικίνδυνος για την επιβίωση του κυπριακού λαού στην γη των προγόνων του και συνεπώς ο καθένας από εμάς πρέπει να κάνει ότι μπορεί να τον σταματήσει. Η γνώση του προέδρου στο κυπριακό πρόβλημα και σε γενικότερα θέματα γεωστρατηγικής ήταν και παραμένει επιφανειακή και υποτυπώδης γιατί όντας στην αντιπολίτευση γύριζε από γάμους σε βαφτίσια και έκανε φτηνό λαϊκισμό για να εκλεγεί πρόεδρος αντί να μελετά και να σχεδιάζει ως αρχηγός τις αντιπολίτευσης. Τυχαίο νομίζετε που διόρισε για πρώτη φορά συνομιλητή στο κυπριακό; δεν νομίζω.  

Τι έχουμε σήμερα μπροστά μας μετά την συμφωνία του κοινού ανακοινωθέντος της 11/2/2014. Έχουμε ουσιαστικά μια προσυμφωνία για λύση του κυπριακού με πάρα πολλές ασάφειες και διαιρετικές πρόνοιες για τις οποίες η τουρκική πλευρά πανηγυρίζει. Πιο συγκεκριμένα η συμφωνία αυτή παραπέμπει σε μια συνομοσπονδία και όχι ομοσπονδία για τους πιο κάτω λόγου τους οποίους επικαλούνται έγκριτοι νομικοί διεθνούς εμβέλειας σε αντιδιαστολή με τους επικοινωνιολόγους που έχει επιστρατεύσει ο Πρόεδρος:

<<διακριτή ταυτότητα τού υπό γένεση κράτους συνιστά στοιχείο το οποίο ταυτίζει τη λύση με συνομοσπονδία και όχι ομοσπονδία. Ακόμη υποδεικνύει πως και η διπλή ταυτότητα αποτελεί στοιχείο συνομοσπονδίας. Τα συστατικά στοιχεία της ομοσπονδίας είναι η τοπική αυτοκυβέρνηση ανάλογα με τον τόπο διαμονής. Δεν υπάρχει διαχωριστικό στοιχείο αναφορικά με την ταυτότητα των πολιτών. Περαιτέρω, υποδεικνύεται πως το κατάλοιπο της εξουσίας, ως αφήνεται να νοηθεί, θα ασκείται από τα συνιστώντα κράτη. Η ρύθμιση αυτή, και πάλι παραπέμπει σε συνομοσπονδία ως και η πρόνοια ότι οι εξουσίες των συνιστώντων κρατών θα ασκούνται χωρίς επέμβαση από την κεντρική κυβέρνηση και αντίστροφα. Σημειώνεται επίσης πως η εξουσία της κεντρικής κυβέρνησης δεν θα πηγάζει από την κοινή ψήφο του λαού, αλλά από τους εκατέρωθεν εκπροσώπους των δύο πλευρών, όπως αυτό προέβλεπε και το σχέδιο Ανάν.
-αναφορά στο απαράδεκτο στάτους κβο από τον Πρόεδρο δεν ξεκαθαρίζει πως θα φύγουν τα στρατεύματα, οι έποικοι και να αποκατασταθούν τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η συμφωνία έχει ως βάση τη συνύπαρξη των δύο συνιστώντων κρατών χωρίς καμιά αναφορά στα κατοχικά στρατεύματα ή τους εποίκους, τους οποίους το ένα από τα συστατικά μέρη θεωρεί ως πολίτες του. Η παρουσία των τουρκικών στρατευμάτων δεν αποτελεί αντικείμενο των συνομιλιών γιατί καμιά αναφορά δεν γίνεται στην κοινή δήλωση και στα Ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών για αποχώρηση τους.

-Η απουσία ρητής αναφοράς στο εδαφικό επιδέχεται δύο ερμηνειών: Πρώτον, ότι δεν αποτελεί αντικείμενο των συνομιλιών εφόσον αυτές θεμελιώνονται στην ύπαρξη των δύο συνιστώντων κρατών και συν αυτώ, των κατοίκων τους. Δεύτερον, μπορεί επίσης να υποστηριχθεί, ότι ανάγεται σε μη επιλυθέντα προβλήματα που θα αποτελέσουν μέρος των συνομιλιών. Οποιαδήποτε ερμηνεία και εάν δοθεί στις σχετικές πρόνοιες της συμφωνίας, το εδαφικό, το πλέον σημαντικό θέμα επί τάπητος, υποβαθμίζεται σε θέμα ήσσονος σημασίας. Πώς είναι δυνατόν οι τουρκοκύπριοι που αποτελούσαν το 18% του πληθυσμού, κατά τον χρόνο της εισβολής και ανάλογο ποσοστό γης, να κατέχουν 38% περίπου του εδάφους ως αποτέλεσμα της εισβολής;
 
- Η διακριτή ταυτότητα του υπό γένεση κράτους συνιστά στοιχείο το οποίο ταυτίζει τη λύση με συνομοσπονδία και όχι ομοσπονδία. Εισάγεται φυλετικός και θρησκευτικός διαχωρισμός και ξεχωριστή ταυτότητα των πολιτών εκατέρου στοιχείου. Η μία ιθαγένεια, η μία κυριαρχία, η μια διεθνής προσωπικότητα δεν αμβλύνει αυτή την πτυχή της συμφωνίας που ανάγεται στην εσωτερική λειτουργία και διακυβέρνηση των συμβαλλόμενων κρατών. Ρητά υπογραμμίζεται στη συμφωνία ότι κοινή κυριαρχία, ιθαγένεια και μια διεθνής προσωπικότητα εκπηγάζει εξίσου, από Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους, τουτέστιν από τη διακριτή ταυτότητα των μελών των δύο συμβαλλομένων. Το γεγονός και μόνο ότι η συμφωνία συνομολογείται μεταξύ συνιστώντων κρατών, υποδηλώνει τη γένεση συνομοσπονδίας.

- Η αλλαγή δεν είναι τυχαία. Ενώ τα ψηφίσματα Ηνωμένων Εθνών και υψηλού επιπέδου συμφωνίες κάνουν πρόνοια για διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία, η ταξινόμηση αντιστρέφεται. Πέραν τούτου, ενώ ο δικοινοτικός χαρακτήρας τού υπό μόρφωσιν νέου κράτους συνιστά κεντρικό σημείο της συμφωνίας, καμιά αναφορά δεν γίνεται στις ζώνες εκατέρας πλευράς, δηλαδή στο εδαφικό. Ειρήσθω ότι, η κατεχόμενη, από τα τουρκικά στρατεύματα περιοχή κατοικείτο από 80% και πλέον Έλληνες και λιγότερο του 20% Τούρκους. Η ιδιοκτησία γης ανήκει αντίστοιχα, σε Έλληνες και Τούρκους, στα ίδια περίπου ποσοστά. Τηρουμένων των πληθυσμιακών και γεωγραφικών αναλογιών, στην Κύπρο έγινε η μεγαλύτερη εθνοκάθαρση της σύγχρονης εποχής. Στο σημείο αυτό τονίζεται ότι η κατάκτηση και συν αυτή η εθνοκάθαρση και εποικισμός συνιστούν έγκλημα κατά της ανθρωπότητας καθώς και έγκλημα πολέμου βάσει της Συνθήκης της Ρώμης για το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο (άρθρα 7 και 8). Ο σκοπός των Τούρκων είναι εμφανής: έγκειται στη σταδιακή τουρκοποίηση της Κύπρου, την κατάκτηση μεγάλης έκτασης γης, των πλέον παραγωγικών περιοχών της και αύξηση του τουρκικού πληθυσμού με την κάθοδο εποίκων. Στην τελευταία επίσκεψή του στα κατεχόμενα, ο Τούρκος Πρωθυπουργός, σύμφωνα με δηλώσεις του που είδαν το φως της δημοσιότητας, είπε ότι κάθε ζευγάρι πρέπει να φέρνει στον κόσμο όχι λιγότερα από τέσσερα παιδιά.

- Η διπλή ταυτότητα αποτελεί όντως στοιχείο συνομοσπονδίας. Τα συστατικά στοιχεία της ομοσπονδίας είναι η τοπική αυτοκυβέρνηση ανάλογα με τον τόπο διαμονής. Δεν υπάρχει διαχωριστικό στοιχείο αναφορικά με την ταυτότητα των πολιτών. Η ομοσπονδία έχει ως έρεισμα την κοινή ταυτότητα των πολιτών της χώρας. Αναφορά μπορεί να γίνει στις ακόλουθες ομοσπονδίες: Η.Π.Α., Αυστραλία, Γερμανία, Καναδάς, Αργεντινή και άλλα κράτη. Και το Ηνωμένο Βασίλειο εξελίχτηκε σταδιακά σε ομοσπονδία απαρτιζόμενη από την Αγγλία, τη Σκωτία, την Ουαλία και τη Βόρεια Ιρλανδία. Στο Βέλγιο η ομοσπονδία παρουσιάζει προβλήματα που ενίοτε θέλουν τους Φλαμανδούς (ολλανδόφωνους) και τους Βαλόνους (γαλλόφωνους) σε ακραίες πολιτειακές συγκρούσεις. Η ξεχωριστή ταυτότητα των πολιτών είναι συστατικό συνομοσπονδιακού πολιτεύματος.  

 - Η παράγραφος 4 της συμφωνίας προβλέπει ότι το Σύνταγμα θα καθορίσει όλες τις εξουσίες της κεντρικής κυβέρνησης, εξαντλητικά. Δηλαδή, τις βασικές εξουσίες και τα παρεπόμενα αυτών. Το κατάλοιπο της εξουσίας, ως αφήνεται να νοηθεί, θα ασκείται από τα συνιστώντα κράτη. Η ρύθμιση αυτή και πάλι παραπέμπει σε συνομοσπονδία ως και η πρόνοια ότι οι εξουσίες των συνιστώντων κρατών θα ασκούνται χωρίς επέμβαση από την κεντρική κυβέρνηση και αντίστροφα.
 
 -Στο ανακοινωθέν γίνεται αναφορά στην πολιτική ισότητα των δύο κρατών. Αυτό υποδηλώνει ότι η εξουσία της κεντρικής κυβέρνησης δεν θα πηγάζει από την κοινή ψήφο του λαού, αλλά από τους εκατέρωθεν εκπροσώπους των δύο πλευρών, ως ήτο το κεντρικό σημείο του Σχεδίου Ανάν. Προέβλεπε ότι η εκτελεστική εξουσία θα ασκείτο από 6 μέλη: 4 υποδεικνυόμενα από την ελληνική και 2 από την τουρκική πλευρά. Καμιά όμως απόφαση δεν μπορούσε να ληφθεί εάν στην πλειοψηφία των τεσσάρων δεν μετείχε έστω και ένας από τους δύο εκπροσώπους της τουρκικής πλευράς.
Η Κάτω Βουλή θα αποτελείτο αντίστοιχα από αντιπροσώπους οι οποίοι θα εκλέγονταν από μέλη εκατέρας των κοινοτήτων: οι Έλληνες θα εξέλεγαν το 75% των εκπροσώπων και οι Τούρκοι το 25%. Το ποσοστό αυτό θα μπορούσε να μεταβληθεί ανάλογα με μεταβολές της πληθυσμιακής αναλογίας των δύο κοινοτήτων. Στην Κάτω Βουλή θα ίσχυε η αρχή της πλειοψηφίας. Κανένας όμως νόμος ή ψήφισμά της δεν θα αποκτούσε ισχύ νόμου εκτός εάν εγκρινόταν από την Άνω Βουλή (Γερουσία) συνιστάμενη από 24 Έλληνες και 24 Τούρκους και πάλι εκλεγόμενους εκατέρωθεν από τα μέλη των δύο κοινοτήτων. Ωσάν να μην ήταν αρκετή αυτή η ισομέρεια των μελών στη Γερουσία, οριζόταν επίσης ότι απλή πλειοψηφία των 25 Γερουσιαστών δεν ήταν αρκετή. Έπρεπε η πλειοψηφία, όποια και αν ήταν, να περιλαμβάνει τουλάχιστον 6 μέλη από εκατέραν των κοινοτήτων. Η ίδια ισομέρεια προβλεπόταν και στη δικαστική εξουσία. Το Ανώτατο Δικαστήριο θα απαρτιζόταν από 3 Έλληνες, 3 Τούρκους και 3 ξένους Δικαστές.

Δεν εξουδετερώνεται ο κίνδυνος απόσχισης

- Η ιστορία αποκαλύπτει ότι κράτη με έντονα διαχωριστικά χαρακτηριστικά, φυλετικά ή και θρησκευτικά, έχουν τάση προς απόσχιση. Παραδείγματα: η Ένωση Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών, η οποία κατέρρευσε τη δεκαετία του 1990, τεμαχίστηκε σε 15 κράτη. Άλλο παράδειγμα διασπασθείσας καλούμενης ομοσπονδίας συνιστά η Γιουγκοσλαβία που προέκυψε από την ένωση περιοχών της Βαλκανικής κατοικούμενων από νότιους Σλάβους με έντονες όμως θρησκευτικές και πολιτιστικές διαφορές. Και στη Γιουγκοσλαβία, η ομοσπονδία κατέρρευσε. Προέκυψαν 6 νέα κράτη και είναι υπό εκκόλαψη και 7ο στο Κοσσυφοπέδιο. Στη Βοσνία Ερζεγοβίνη που τη συνέστησαν τρία μέρη, Μουσουλμάνοι Σλάβοι, Σέρβοι Σλάβοι και Κροάτες Σλάβοι, με πρότυπα λειτουργίας ανάλογα με το Σχέδιο Ανάν, βρίσκεται στα πρόθυρα διάσπασης. Τέλος, η Τσεχοσλοβακία κατοικούμενη και πάλι από Σλάβους, με ξεχωριστό θρήσκευμα, Τσέχους Προτεστάντες και οι Σλοβάκους Καθολικούς, διασπάστηκε σε δύο κράτη, που αποτελούν σήμερα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την Τσεχία και τη Σλοβακία. Παλαιότερα διεσπάσθη σε σύντομο χρόνο μετά τη συγκρότησή της, η Συνομοσπονδία Αιγύπτου και Συρίας – Ενωμένη Αραβική Δημοκρατία.  Η πρόνοια του κοινού ανακοινωθέντος απαγορεύει την «ένωση, διχοτόμηση, απόσχιση ή οποιαδήποτε άλλη μονομερή αλλαγή στην κατάσταση πραγμάτων», δεν εξουδετερώνει τον κίνδυνο απόσχισης συνιστώντων κρατών δεδομένων των έντονων διαχωριστικών στοιχείων τα οποία εισάγονται. Επισημαίνεται ότι στη Σκωτία επίκειται δημοψήφισμα για απόσχισή της ή όχι από το Ηνωμένο Βασίλειο.>>

INKA HΛΕΙΑΣ: Ενημέρωση για τον Ιό του Facebook

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εμφάνιση 10249711_10201193716878916_3520518125597645678_n.jpg
Το Ινστιτούτο Καταναλωτών Νομού Ηλείας  (ΙΝΚΑ ΗΛΕΙΑΣ)  ενημερώνει  τους καταναλωτές –χρήστες  του Διαδικτύου, ότι όσοι έχουν «ανοίξει» το μήνυμα με τον Ίο στο Facebook θα πρέπει αμέσως να αλλάξουν το κωδικό πρόσβασης που διατηρούν στο Facebook και παράλληλα άμεσα  να πραγματοποιήσουν  χρήση αναβάθμισης & αντιικής ( antivirus ) προστασίας του υπολογιστή τους.
Εκ του Δ.Σ
Γεράσιμος Αλεξόπουλος

ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ: ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ - 50ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ ΛΑΜΠΡΑΚΗ, 5 Μαΐου 2014 και ώρα 19.30

λογότυπο_Πινακοθήκη
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Δημ. Βότση 2, Τ.Κ . 301 00, Αγρίνιο
Τηλ.: 26413 60316

Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων
για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία
και ο Δήμος Αγρινίου
σας προσκαλούν στα εγκαίνια της έκθεσης
τη Δευτέρα, 5 Μαΐου 2014 και ώρα 19.30,
στη Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου,
Δ. Βότση 2, Αγρίνιο

ΒΙΑ
ΚΑΤΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ - 
50ΧΡΟΝΙΑ 
ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ
ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ ΛΑΜΠΡΑΚΗ

Στα εγκαίνια θα μιλήσει ο ιστορικός Χρήστος Χρηστίδης με θέμα
«Γρηγόρης Λαμπράκης: προσεγγίζοντας το πρόσωπο και την εποχή»

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Σάββατο 10:00-13:30 & 18:00-21:00, Κυριακή 10:30-14:00 Τηλέφωνο επικοινωνίας: 26413-60316 e-mail: pinakothiki@agrinio.gr

Διαβάστε στα ανανεωμένα και αποκαλυπτικά «Επίκαιρα», εκτάκτως την Τετάρτη 30 Απριλίου: Ο «γερμανικός» ΟΤΕ διαλύει την Ελληνική Οικονομία

Διαβάστε στα ανανεωμένα και αποκαλυπτικά «Επίκαιρα»,

εκτάκτως την Τετάρτη 30 Απριλίου:



Αποκλειστικές προ-δημοσιεύσεις

μόνο στα epikaira.gr


Πρώτο Θέμα: Ο «γερμανικός» ΟΤΕ διαλύει την Ελληνική Οικονομία
Έρευνα: Οι Αμερικανοί «χαλάνε» τα σχέδια της Άγκυρας στη Θράκη
Διεθνή: Λόμπι και διαφθορά στις Βρυξέλλες

Διαβάστε ακόμη στα ΕΠΙΚΑΙΡΑ, εκτάκτως αυτή την εβδομάδα την Τετάρτη 30 Απριλίου:


Ο «ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΣ ΟΤΕ» ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε κίνδυνο το απόρρητο επιχειρηματικών, προσωπικών και δημόσιων επικοινωνιών

- Οι Αμερικανοί «χαλάνε» τα σχέδια της Άγκυρας στη Θράκη

- Το τουρκικό προξενείο ρυθμιστής της πολιτικής ζωής;

- Λόμπι και διαφθορά στις Βρυξέλλες

- Debate ευρωεκλογών:
Δημήτρης Παπαδημούλης - Νίκη Τζαβέλα

Άρθρα από Σταύρο Λυγερό, Μιχάλη Ιγνατίου, Γιώργο Δελαστίκ, Προκόπη Παυλόπουλο,
Αβραάμ Ζεληλίδη, Κώστα Βεργόπουλο, Κωνσταντίνο Γρίβα, Γιάννη Τριάντη

Περισσότερα θέματα και αποκαλύψεις στα Επίκαιρα
που κυκλοφορούν εκτάκτως την Τετάρτη 30 Απριλίου

Και...

Για την καθημερινή σας, έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση,
εμπιστευτείτε τα www.epikaira.gr

Ελληνικό Κίνημα Άμεσης Δημοκρατίας> Γιώργος Λ. Κόκκας Υποψήφιος Ευρωβουλευτής με τους Ανεξάρτητους Έλληνες

H AΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ!

Ιπποκράτους 125 - Αθήνα
Τηλ.: 210 3648300,   FAX:  210 3610882
************
glk2-euro
Γιώργος Λ. Κόκκας
Υποψήφιος Ευρωβουλευτής του 

με τους 

Η χώρα μας ζει τις χειρότερες μέρες της μεταπολιτευτικά, ιδίως όσον αφορά το οικονομικό της παρόν και την αισιοδοξία των κατοίκων της.
Αυτό έχει το απαράδεκτο αποτέλεσμα οι Έλληνες να δυστυχούν σε όλα τα επίπεδα της ζωής τους ΜΕ ΣΥΝΕΥΘΥΝΗ ΠΛΕΟΝ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ, που ορέγονται και συνειδητά συνθλίβουν τις προοπτικές ανάπτυξης με αξιοπρεπή ζωή των ιθαγενών, όπως αποδεδειγμένα πλέον μας βλέπουν.
Αυτοί είναι οι λόγοι που μετά από τριακονταετή συνειδητό και έντιμο πολιτικό αγώνα στο περιθώριο της συμβατικής χρεοκοπημένης πολιτικής της αντιπροσωπευτικής δήθεν «Δημοκρατίας» τους, ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ πλέον να αγωνιστώ στο προσκήνιο της στείρας, αλλά δυστυχώς πραγματικής πολιτικής ζωής για την απελευθέρωσή μας από τα οικονομικά δεινά, που μας έχουν υποβάλει οι μνημονιακές δυνάμεις .
Θα αγωνιστώ για την εξυγίανση της Δικαιοσύνης και της Πολιτικής, για την αναζωογόνηση της οικολογικής έμπνευσης, για κίνητρα πραγματικής περιφερειακής αμεσοδημοκρατικής ανάπτυξης και για τολμηρές Μεταρρυθμίσεις σε κάθε θεσμικό πεδίο, εφόσον με τιμήσουν την 25η Μαΐου οι Συνέλληνες από τα έδρανα της Ευρωβουλής, όπου θεωρώ ότι παρέχεται επαρκές πεδίο διαμόρφωσης μιας άλλης αντίληψης για την πατρίδα μας και για τη δημιουργία ενός νέου παγκόσμιου πρότυπου πακέτου Ολοκληρωμένης Μεσογειακής Ανάπτυξης, με επίκεντρο πιλοτικής εφαρμογής την Ελλάδα.
Το πλέον σημαντικό Σημείο της Δημοκρατίας θεωρούμε ότι είναι η ψήφος του Πολίτη για πολιτικές σε Δημοψηφίσματα Λαϊκής Πρωτοβουλίας και όχι για εκλογή πολιτικών προσώπων, που μοιραία συναλλάσσονται πάντοτε με τους ολίγους του πλούτου και των ιδιωτικών συμφερόντων εις βάρος του Δημόσιου Αγαθού! Δεσμεύομαι να προσπαθήσω ακούραστα για εφαρμοστούν οι Αρχές του Δημοβουλίου Πολιτών, που συντονίζω τις εργασίες του και παράγει από 11/11/11, οπότε συστήθηκε επίσημα στην Πνύκα και στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου, διαρκώς Εθιμικό Δίκαιο των Ελλήνων Πολιτών και στην Ευρωβουλή, για να την τιμούν και να την σέβονται επιτέλους οι Ευρωπαίοι πολίτες και να την φοβούνται οι Ευρωπαίοι Πολιτικοί!
ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΠΟΛΙΤΗ ,ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΚΟΙΝΟΥΣ ΜΑΣ ΑΓΩΝΕΣ ΝΑ ΕΞΙΣΩΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ, και ιδίως εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά με τον μέσο όρο των Ευρωπαίων συμπολιτών μας!
3ddemocracy
Εμείς πραγματοποιούμε αγώνες για τη δημοκρατία!
Δεκαπενθήμερο Δελτίο Δράσεων (Δ.Δ.Δ., 16 έως 30/04/2014)

Του υποψήφιου Ευρωβουλευτή και δικηγόρου
Γιώργου Λ. Κόκκα
Εκπροσώπου του Ελληνικού Κινήματος Άμεσης Δημοκρατίας (Ε.Κ.Α.Δ.)
στο Ευρωψηφοδέλτιο των Ανεξάρτητων Ελλήνων

Με δυναμικό τρόπο συνεχίστηκαν τα δεκαπενθήμερα δράσεων του Ελληνικού Κινήματος Άμεσης Δημοκρατίας και κατά το δεύτερο ήμισυ του Απριλίου 2014.
Μετά τη διημερίδα για μια «Ευρωπαϊκή Συμπολιτεία με (Άμεση) Δημοκρατία» που αποκρυστάλλωσε τα ερωτήματα του πενταπλού Δημοψηφίσματος των Ελλήνων, και εξαγγέλθηκε στην Πνύκα την 25η Μαρτίου 2014 (www.dimopolis.gr / www.dimovoulio.gr) ώστε να πραγματοποιηθεί την 18η Μαΐου 2014 και την επίσημη πρωτοκόλλησή του στους τρεις ανώτατους πολιτειακούς θεσμούς της χώρας την 28η Μαρτίου 2014 εξέπνευσε
Facebook
Twitter
Google
Linkedin

Πνεύμα Θεατρικό (Από την Ηρώ Μητρούτσικου)

Athens Fringe Festival 2014                           ΛΗΞΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΜΑΙΟΥ!!!

1o Scratch Festival: έχεις 20 λεπτά να κάνεις μία παράσταση

http://www.artsandthecity.gr/article/--1o-Scratch-Festival:-echeis-20-lepta-na-kaneis-mia-parastasi/13845/

https://www.facebook.com/events/296603913823350/298462273637514/?notif_t=plan_mall_activity



Πνεύμα Θεατρικό
 
Από την Ηρώ Μητρούτσικου                                                                             26.4.2014
 
 
Κάθε Σάββατο στην free press “Αττική Περιφέρεια”     http://www.queen.gr/SPITI/HOW-TO/item/94229-varethikate-ti-diakosmisi-toy-spitioy-sas-allaxte-ti-horis-na-xodepsete-oyte-1-eyro-video
 
 
Παλιά έργα σε εξαιρετικές παραστάσεις νέων παιδιών
Μπορεί ένα έργο να θίγει τα κακά του καθεστώτος, και δη του κομουνιστικού, να είναι θέατρο του παραλόγου και να παίζεται 10 χρόνια σε κομμουνιστικό καθεστώς;
Γίνεται ένα, πραγματικά, τεράστιο μυθιστόρημα, γραμμένο πριν ενάμιση αιώνα, να γίνει εξαιρετική παράσταση;
 
Το Ρωμαϊκό Λουτρό
 
Ο Στανισλάβ Στρατίεβ (1941-2000) ήταν Βούλγαρος μυθιστοριογράφος,δημοσιογράφος, σεναριογράφος και συγγραφέας θεάτρου του παραλόγου. Το θέατρο του παραλόγου είναι ένα είδος θεάτρου το οποίο αναπτύσσεται μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν οι άνθρωποι βιώνουν οριακές καταστάσεις, παρόμοιες με τις σημερινές.
Αυτός ήταν και ο λόγος που μια νέα ομάδα επέλεξε το συγκεκριμένο κείμενο για να το ανεβάσει, αυτήν την χρονική στιγμή.
Το «Ρωμαϊκό Λουτρό» ήταν το πρώτο θεατρικό έργο (1974) του Στρατίεβ , το οποίο παιζόταν στο Κρατικό Θέατρο της Σόφιας για δέκα χρόνια! Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1987, από το ΑΜΦΙ-ΘΕΑΤΡΟ του Σπύρου Ευαγγελάτου.
Είναι ένα έργο που αφορά και την σημερινή κοινωνία, σε πολιτικό, κυρίως, επίπεδο. Ο Ιβάν είναι ένας τυπικός, μεσοαστός «ανθρωπάκος» με την δουλειά του και την αρραβωνιαστικιά του, μέχρι τη στιγμή που στο σπίτι του ανακαλύπτονται αρχαία! Συγκεκριμένα στο κέντρο του σαλονιού του ανασκάπτεται ένα τέλεια διατηρημένο Ρωμαϊκό Λουτρό… Κι εκεί η ζωή του γίνεται εφιάλτης. Η εξουσία, απούσα και απρόσωπη, διορίζει μόνιμα εκεί, εκτός από τον (αναμενόμενο) αρχαιολόγο, και έναν ναυαγοσώστη, καθ’ ότι λουτρό, αν και δεν υπάρχει ούτε νερό, ούτε λουόμενοι!
Απολαυστικότατος στον παράλογο αυτό ρόλο του ναυαγοσώστη –ο οποίος δουλειά δεν έχει και δουλειά φροντίζει να βρίσκει συνέχεια- ο Αλέξανδρος Ζουριδάκης, προκαλεί ασταμάτητα γέλια, ως ευσυνείδητος δημόσιος υπάλληλος, που, όμως, για να μην χάσει την διορισμό του, δεν δηλώνει το ανούσιο αυτού!
 Δυστυχώς, το σπίτι του Ιβάν γίνεται κέντρο διερχομένων: αρχαιολόγοι, αρχαιοκάπηλοι, λαμόγια, μεσίτες, πολιτικοί και καθένας που θέλει να εκμεταλλευτεί την πρόσφατη ανακάλυψη· όλοι ζητάνε από τον Ιβάν να θυσιαστεί για το κοινό καλό, παρ΄ότι αυτός έχει χάσει και το σπίτι του και την πολυπόθητη ησυχία του!
Η παράσταση σκηνοθετήθηκε από τον Κώστα Παπακωνσταντίνου, τον οποίο γνωρίσαμε -ως σκηνοθέτη- στους εξαιρετικούς «Χαλασοχώρηδες», που παίζονταν επί τρία χρόνια μέχρι και φέτος (http://www.attikipress.gr/38887/yperoxos-kai-sygxronos-politikos-papadiamanths)!
Και αυτή, η δεύτερη σκηνοθεσία του, είναι, επίσης, εξαιρετική. Απλή και λιτή, με μόνο σκηνικό αντικείμενο την χρωματιστή καρέκλα του ναυαγοσώστη, μας δίνει εξαιρετικές υποκριτικές (Δ.Δημητρόπουλος σε τριπλό ρόλο, Αλ. Ζουριδάκης, Ν.Περιστεροπούλου, Στ.Σιούλης) και με τον πρωταγωνιστή, Δημοσθένη Ξυλαρδιστό, να ξεχωρίζει στον ρόλο του καημενούλη, αλλά ατομιστή, Ιβάν!
Ιδιαίτερη και εμπνευσμένη η πρωτότυπη μουσική του Βασίλη Κουτσιλιέρη.
Φαίνεται ότι ο Κώστας Παπακωνσταντίνου μας εγγυάται εξαιρετικές παραστάσεις για το μέλλον...
(videohttps://www.youtube.com/watch?v=bVMvTn42u3o)
Το «Ρωμαϊκό Λουτρό» παιζόταν στο Θέατρο Σημείο μέχρι το Πάσχα. 
 Απ΄όσο ξέρω, τώρα θα περιοδεύσει και του χρόνου θα το ξαναδούμε στις Αθηναϊκές σκηνές!
 
 
Αρμαντέιλ

Ο Βικτωριανός συγγραφέας Wilkie Collins (Ουίλκι Κόλινς 1824-89), πατέρας του αγγλικού μυθιστορήματος μυστηρίου, έγραψε το αριστούργημα, 1200 σελίδων, “Αρμαντέιλ”. Αν ζούσε στην εποχή μας, προφανώς αυτό θα ήταν τηλεοπτικό σίριαλ με πολύ σασπένς, αλλά τότε δημοσιευόταν σε συνέχειες σε βρετανικά και αμερικανικά λογοτεχνικά περιοδικά, στη διάρκεια της τριετίας 1864- 1866. Μοιραίοι έρωτες, ίντριγκες, δολοπλοκίες, εξαπατήσεις, δολοφονίες και δύο άνθρωποι με το ίδιο όνομα (Άλαν Αρμαντέιλ ) πρωταγωνιστούν σε αυτό το γοητευτικό βιβλίο. Άθλος για τους νεαρούς Κωνσταντίνο Ασπιώτη και Μαρία Κίτσου, που κατάφεραν να μεταφέρουν αυτό το τεράστιο μυθιστόρημα τόσο καλά στο θέατρο και να αναδείξουν τις δύο πλευρές του κάθε ήρωα, τη φανερή και την κρυφή. Με μόνο εννέα ηθοποιούς (σε περίπου 30 ρόλους) καταφέρνουν να μας παρουσιάσουν μια ιστορία γεμάτη δίπολα: αγάπη-μίσος, ζωή-θάνατος, συγχώρεση-εκδίκηση, καλό-κακό, φώς-σκοτάδι, άγνοια-συνειδητοποίηση αλλά και το πώς το παρελθόν παρεμβαίνει στο παρόν. Τους δύο Αρμαντέιλ υποδύονται ο Λάζαρος Βαρτάνης και ο σκηνοθέτης Κων/νος Ασπιώτης, ενώ τηνγυναίκα-αράχνη της ιστορίας, η Μαρία Κίτσου. Τους υπόλοιπους ρόλους μοιράζονται οι Χ.Αττώνης, Ελ.Κάκκαλου, Ζ.Καραβασίλη,Μ.Μακρόπουλος, Σ.Μπατσή, Φ.Παυλόπουλος.
Μια εντελώς άδεια σκηνή, που όμως ήταν υποβλητική, και υπέροχα κουστούμια (Ηλένια Δουλαδίρη-Παναγιώτης Λαμπριανίδης) που παρέπεμπαν στην εποχή συνέθεσαν μια εξαιρετική παράσταση. Αν και όλοι οι ηθοποιοί ήταν πολύ καλοί, δεν μπορώ να αγνοήσω το ότι η Κίτσου ξεχώριζε. Μίλησα και στο προηγούμενο άρθρο μου για την υποκριτική της (στους “Βρικόλακες”). Κι εδώ ήταν στέρεη, απλή και, συγχρόνως, δαιμονική!
Είναι κατόρθωμα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και το νεαρό της ηλικίας του Ασπιώτη, το ότι κατάφερε να σκηνοθετήσει μια πολυπρόσωπη παράσταση τρεισήμισυ ωρών, χωρίς να χαθεί το πνεύμα του βιβλίου. Ωστόσο, δεν μπορώ να μην αναφέρω ότι το πρώτο μέρος θα μπορούσε να είναι πολύ πιο σύντομο, μια και είχε πολλές πληροφορίες που περισσότερο κούραζαν, παρά εξυπηρετούσαν την περαιτέρω δράση. Μετά όμως το πρώτο διάλειμμα η παράσταση σε καθήλωνε.
Τελευταίες παραστάσεις (μάλλον δεν αναμένουμε δεύτερη παράταση)
στο Σύγχρονο θέατρο στο Γκάζι 


 Πνεύμα Θεατρικό

Δυο εξαιρετικοί γυναικείοι μονόλογοι που δεν πρέπει να χάσετε

Από την Ηρώ Μητρούτσικου                                                                             5.4.2014
Κάθε Σάββατο στην «Αττική Περιφέρεια»    http://www.attikipress.gr/86348/dyo-eksairetikoi-gynaikeioi-monologoi-poy-den-prepei-na-xasete
 
 
Δύο μονόλογοι γυναικών, δυο παντρεμένες γυναίκες, νοικοκυρές, σε ένα δωμάτιο, μόνες στην ζωή, που αποφασίζουν να αποδεσμευτούν από τον άντρα τους.
 Ένας κωμικός και ένας δραματικός μονόλογος, δυο αξιοσημείωτες ερμηνείες!
 
Η πόρνη από πάνω

Ένας άλλος εκπληκτικός μονόλογος, πραγματικό θέατρο. Πρόκειται για ένα έργο του Αντώνη Τσιπιανίτη, γλυκόπικρο (αν και τελικά η δόση της ζάχαρης αποδεικνύεται πιο μεγάλη...), το οποίο γίνεται η βάση για μια υπέροχη παράσταση.
Η Κατερίνα Διδασκάλου υποδύεται μια γυναίκα που παντρεύεται για να ξεφύγει από την μιζέρια της επαρχίας και εγκαθίσταται στην Αθήνα. Ο άντρας της όμως, αποδεικνύεται διεφθαρμένος αστυνομικός και χειρότερος από τον πατέρα της! Μονή διέξοδος της στερημένης και κλεισμένης στο σπίτι, νοικοκυράς είναι οι νοικάρηδες από πάνω... Αρχικά οι Πακιστανοί, μετά η πόρνη! Κι η Ερατώ ξαπλωμένη στο κρεβάτι της ακούει όλα όσα συμβαίνουν στο πάνω διαμέρισμα...
Λόγος απλός, νομίζεις ότι ακούς της ιστορία της γιαγιάς σου ή μιας θείας σου. Το χιούμορ βγαίνει αβίαστα. Γελάς με πικρά πράγματα, με το θέμα των ανθρωπίνων σχέσεων και της καταπίεσης του ασθενούς φύλλου, αλλά δεν το σκέφτεσαι καν. Μια γνώριμη μικροαστική ιστορία που εκτυλίσσεται σε ένα μικροαστικό σαλόνι, με ηρωίδα μια ταπεινή, καθημερινή γυναίκα από μια έξοχη Κατερίνα Διδασκάλου! Μια μοναδική ερμηνεία σε ένα εξαιρετικό κείμενο, γραμμένο για μια ζωή που είναι κλεισμένη σε τέσσερις τοίχους. Το χιούμορ, η θλίψη και η αισιοδοξία μπλέκονται σε ένα πανέξυπνο έργο!
Υπέροχη η τελική σκηνή. Βγαλμένη από ταινία του Αλμοδόβαρ! Η σκηνοθεσία είναι του Σταμάτη Πατρώνη.
Η παράσταση επαναλαμβάνεται για τρίτη χρονιά
 
 
Μια κανονική μέρα
 
Μια εξαιρετική παράσταση, μια συγκλονιστική ερμηνεία. Τρεις γυναίκες ενώνουν τις δυνάμεις τους στην σκηνή του Olvio και το αποτέλεσμα είναι ανεπανάληπτο.
Το κείμενο της Κατερίνας Γιαννάκου μιλά για την Ελληνική πραγματικότητα των δύο τελευταίων δεκαετιών. Ένας σύζυγος που έχει καθαριστήριο, είναι πηγμένος στην ρουτίνα της Αθήνας, αλλά δεν θέλει η γυναίκα του να δουλεύει, παρότι έχει δυο δάνεια, ένα για την κύρια κατοικία κι ένα για το εξοχικό. Μια γυναίκα, όπως οι περισσότερες γυναίκες, λογική, οικονόμος του σπιτιού, καθάρισμα-πλυντήριο-μαγείρεμα-διάβασμα των παιδιών, γατζωμένη από την άντρα της κι ο άντρας “παιδί” που, όταν αλλάζουν τα πράγματα, δεν αντέχει, δεν τα βγάζει πέρα και κρεμιέται από το ταβάνι του μαγαζιού του. Κι εκείνη μένει πίσω, μόνη με τα κορίτσια της, έχοντας να αντιμετωπίσει χρέη, ένα μαγαζί που ποτέ δεν έμαθε να δουλεύει, τις δυο κόρες της (και την μια μάλιστα σε εφηβεία, να αρνείται να δείξει τα συναισθήματά της για τον θάνατο του πατέρα της) και προπάντων τον συντετριμμένο εαυτό της.
Την βλέπουμε να περνάει από όλες τις φάσεις του πένθους, θυμό, οδύνη, απόπειρα αυτοκτονίας, να ψάχνει για δουλειά, να πατά στα πόδια της για τις κόρες της, να παλεύει για την κάθε μέρα και στο τέλος να ανακαλύπτει γιατί πρέπει να ζει! Και μέσα από αυτή την γυναίκα παρακολουθούμε την ιστορία του σύγχρονου Έλληνα της μεσαίας τάξης, αλλά και τις ανθρώπινες σχέσεις. Πόσες φορές μέσα στο κείμενο λέει πόσο ερωτευμένη ήταν ακόμα μαζί του -παρότι του γκρίνιαζε για την μικρή καθημερινότητα τους κι έτσι εκείνος δεν το καταλάβαινε... Ένα κείμενο γραμμένο με πολύ αγάπη για την ουσία της ζωής!
 
Η Ράνια Σχιζά μας είναι πολύ γνωστή από καλές ερμηνείες στην τηλεόραση (Σαββατογεννημένες, Κούκλες, Λατρεμένοι γείτονες, Τα κορίτσια του μπαμπά), αλλά αγνοούμε πόση δυνατή ηθοποιός είναι στο θέατρο, καθώς και το ότι έχει δουλέψει με τον Λευτέρη Βογιατζή.
Έμεινα έκπληκτη με την αφοπλιστική, γεμάτη πάθος ερμηνεία της, το πώς καταφέρνει να περάσει από το κλάμα στο γέλιο, να μας δώσει την γυναίκα της διπλανής πόρτας που της συμβαίνει ένα τραγικό γεγονός κι ότι είχε χτίσει μέχρι τότε, στην καθημερινότητα και στο μυαλό της, καταρρέει μια κανονική μέρα, στις 4.45, την στιγμή που εκείνη πήγαινε την μικρή στο μπαλέτο!
Όλη η παράσταση είναι πολύ ατμοσφαιρική. Σε αυτό συμβάλλουν οι πολύ ωραίοι φωτισμοί της Μελίνας Μάσχα και το πανέμορφο σκηνικό τουΚωνσταντίνου Ζαμάνη, που αναπαριστά την επιχείρηση του συζύγου, το μέρος όπου αυτοκτόνησε. Ένα ζευγάρι μαύρα παπούτσια κρέμονται συνέχεια από το ταβάνι κι ανάμεσα στα ρούχα του καθαριστηρίου βρίσκονται και κάποια δικά του, που αδυνατεί ακόμα να «τα δώσει».
Την επόμενη θεατρική σεζόν η παράσταση θα μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αυλαία και ενδέχεται να παρουσιαστεί και πάλι στην Αθήνα για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Kανείς δεν πρέπει να χάσει αυτή την παράσταση. Στις αρχές του 2015 θα ταξιδέψει στην Αγγλία.
 
 
Μια και το Πάσχα, σταμάτησε η πλειονότητα των παραστάσεων, αλλά  ξεκίνησαν αρκετές ακόμα, εκτός από αυτές που έχω δειπροτείνω μερικές ακόμα που έχω ακούσει ότι είναι καλές:
 
H εκδοχή του Μπράουνινγκ / Η κολεξιόν,                      Εμπορικόν
Interview (με ελεύθερη συνεισφορά),                            Fabrica +Ανάδυση
Δον Ζουάν (με ελεύθερη συνεισφορά),                           Fabrica
Κόλχαας,                                                                                Τόπος Αλλού
Αρχιμάστορας Σόλνες,                                                        Από Μηχανής Θέατρο
Μορφές από το έργο του Βιζυηνού,                                Σφενδόνη

Πνιγμονή/Ψυχολογία Συριανού συζύγου,                      Vault

Η πόρνη από πάνω,                                                             Θέατρο Βασιλάκου+Σφενδόνη
Draculam,  Φεύγουσα Κόρη,                                              Φούρνος

7ο Φεστιβάλ Σώματα και Αντικείμενα σε Κίνηση,         Φούρνος

Το φιλί της γυναίκας αράχνης/Βυθός,                              104

Bob festival                                                                           Bios

 

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Το μεγάλο θαύμα του Αγίου Παντελεήμονα που μας εξομολογείται ένας γιατρός!

http://yiorgosthalassis.blogspot.com/2014/04/blog-post_798.html

xeri-agiou-panteleimonaΠαρακάτω θα διαβάσετε άλλο ένα τρανταχτό παράδειγμα της ζωντανής πίστης μας και της έντονης παρουσίας των Αγίων στη ζωή μας.
Ο καρδιολόγος κ. Βασίλειος Καρογιάννης  μας εξομολογείται μια συγκλονιστική εμπειρία και ένα μεγάλο θαύμα του μεγάλου Ιατρού Αγίου μας Αγίου Παντελεήμονα.
Σας αναφέρω με ακρίβεια ένα από τα πολλά ιατρικά θαύματα που πολλοί συνάδελφοι έχουν βιώσει στην ιατρική τους καριέρα χωρίς πάντα να τα ανακοινώνουν δημοσία. Ήταν καλοκαίρι του 2000 ή 2001 δεν θυμάμαι ακριβώς το έτος και εφημέρευα ως ειδικευόμενος καρδιολόγος στο Νοσοκομείο Σωτήρια. Πάντα έπαιρνα το γερμανικό επονομαζόμενο ωράριο 3-6πμ . Όπως όλες οι εφημερίες ήταν παρότι καλοκαίρι αρκετά εξαντλητική. Μετά τις 5 όμως το πρωί ουδείς ασθενής προσήλθε στα επείγοντα. Είχε ξημερώσει 27 Ιουλίου και στις 6 άρχιζε η θερινή μου άδεια. Στις 5.55 πμ άρχιζα κατάκοπος άλλα και χαρούμενος που θα άρχιζα διακοπές να ετοιμάζω τα πράγματα μου και να κλείσω το βιβλίο της εφημερίας για να φύγω.

Τότε ήρθε περιστατικό με φορείο του ΕΚΑΒ. Ήταν μία γυναίκα όπως μου είπε ο οδηγός του ΕΚΑΒ καθαρίστρια από το γειτονικό Νοσοκομείο Γεννήματα, η οποία πονούσε στο στήθος και ζήτησε να μεταφερθεί στο δικό μας νοσοκομείο που εφημέρευε για να εξετασθεί από καρδιολόγο. Είπε στον οδηγό του ΕΚΑΒ να τη βάλει μέσα στο εφημέριο και θυμάμαι ότι με καθησύχασε λέγοντας μου΄γιατρέ μην ανησυχείς δεν έχει τίποτα είναι 45 ετών μάλλον νευροφυτικά. Μπαίνοντας το φορείο στο γραφείο η νοσηλεύτρια μου φώναξε, γιατρέ γρήγορα . Έπαθε ανακοπή!agios-panteleimonas
Τρέχοντας άρχισα ανάνηψη/απινίδωση, μάλαξις, κλπ. Επί μακρό διάστημα άλλα το ΗΚΦ της ασθενούς ήταν ισοηλεκτρική γραμμή δηλαδή ευθεία γραμμή χωρίς η γυναίκα να έχει καρδιακή, πνευμονική και εγκεφαλική λειτουργία ουσιαστικά ήταν νεκρή και οι νοσηλεύτριες ετοίμαζαν τη μεταφορά της στον νεκροθάλαμο . Βαθιά στεναχωρημένος για το νεαρό της νεκρής γυναίκας και σκεπτόμενος αστραπιαία τη γιορτή του άγιου Παντελεήμονος που ξημέρωνε άρπαξα τον απινιδωτή και παρακάλεσα από μέσα μου Άγιε Παντελεήμονα είσαι γιατρός βοήθησε σήμερα στη γιορτή σου αυτή τη νέα γυναίκα. Αμέσως έκανα ίσως ιατρικά άσκοπα την απινίδωση ενώ η νεκρή ήταν συνδεδεμένη στο μόνιτορ χωρίς σημεία ζωής και όμως αυτόματα άρχισε στο μόνιτορ να εμφανίζεται ΗΚΓ και μάλιστα με εικόνα προσθίου εμφράγματος. 
Αμέσως το ΕΚΑΒ την πήρε και την μετέφερε στη μονάδα εμφραγμάτων. Σημειώνω ότι η γυναίκα σε όλη τη διάρκεια της συνάντησης μας ουδέποτε με είδε διότι η ήταν σε ανακοπή η σε κώμα. Έφυγα κατάκοπος για το σπίτι μου και το περιστατικό το έσβησα από τη μνήμη μου σε όλη τη διάρκεια τω ν θερινών διακοπών. Επέστρεψα στις 14 Αυγούστου στις 8πμ για δουλεία και όταν χαιρέτησα τις νοσηλεύτριες της πρωινής βάρδιας ξαφνικά θυμήθηκα το περιστατικό. Ρώτησα αν η ασθενής της συγκεκριμένης εφημερίας της οποίας ακόμη και σήμερα δεν γνωρίζω το ονοματεπώνυμο της αν ζει, νοσηλεύεται ακόμη ή πήρε εξιτήριο και μου απάντησαν: σήμερα φεύγει είναι στο δωμάτιο τάδε. Χωρίς να φορέσω μπλούζα έτρεξα στο δωμάτιο που μου υπέδειξαν. Χωρίς να μιλήσω είδα μία γυναίκα που έτρωγε καθιστή στο κρεββάτι της το πρωινό της. Μόλις με είδε άστραψε το βλέμμα της και μου είπεσας ευχαριστώ μου σώσατε τη ζωή. Τότε τις είπα όχι εγώ άλλος σε έσωσε. Με δάκρυα στα μάτια μου έδειξε μία εικόνα στο κομοδίνο της.
Ήταν ο άγιος Παντελεήμων. Συγκινημένος και ταραγμένος έφυγα από το δωμάτιο χωρίς να πω άλλη λέξη. Ακόμη και σήμερα δεν γνωρίζω το όνομα αυτής της γυναίκας. Αυτά σε απόδειξη της ζωντανής παρουσίας της πίστης μας του Θεού και των άγιων μας . 

Με τιμή,
Βασίλειος Καρογιάννης, καρδιολόγος
Αθήνα.
πηγή

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου