Συνολικές προβολές σελίδας


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

Επιστολή Γιάννη Δημαρά στον κ. Siegfried Kauder, επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του CDU, μετά τις δηλώσεις του περί τοποθέτησης Γερμανού Επιτρόπου στη Χώρα μας



ΠΡΟΣ
Κύριο Siegfried Kauder (Villingen-Schwenningen), MDB CDU / CSU
Platz
der Republik 1 - 11011 Berlin-Germany
Κοιν/ση
Deutscher Bundestag Berlin
Platz der Republik 1 – 11011 Berlin-Germany
Κύριο Dr. Roland Wegener/Πρέσβης
Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας (Αθήνα)Av. Karaoli & Dimitriou 3 – 10675 Athens-Greece

Κύριε Kauder,
Άκουσα έκπληκτος και γεμάτος οργή τη δήλωσή σας περί «ανάγκης τοποθέτησης Επιτρόπου» στη Χώρα μου.
Το χρέος μου, ως Έλληνα Βουλευτή και Πολίτη, Εκπροσώπου του Λαού στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, με οδηγεί και με υποχρεώνει να εκφράσω τον αποτροπιασμό μου για την αποικιοκρατικού χαρακτήρα απαράδεκτη δήλωσή σας, η οποία απάδει από κάθε έννοια Δημοκρατικής Νοοτροπίας, Σεβασμού της Εθνικής Ανεξαρτησίας, Ευρωπαϊκού κεκτημένου και Ευρωπαϊκής Αλληλεγγύης.
Αν είχατε διαβάσει λίγο Ιστορία, θα γνωρίζατε ότι ο Τόπος, που για δεύτερη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ανθρωπότητας επιδιώκετε να κατακτήσετετούτη τη φορά δια της φτωχοποίησης της Κοινωνίας και της οικονομικής ασφυξίας- είναι ο Τόπος, στον οποίο εσείς οι Γερμανοί, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι οφείλετε τη συνέχειά σας, στη διάρκεια των αιώνων.
Αν είχατε μελετήσει Γκαίτε, για παράδειγμα, θα το ξέρατε. Στη Χώρα μου, οφείλετε το γεγονός ότι από άγριοι και απολίτιστοι Γότθοι μετατραπήκατε σε συντεταγμένο έθνος, μόνο που όπως φαίνεται η πρώτη σας ιδιότητα είναι γονιδιακή και δεν σας εγκαταλείπει.
Αυτή η Χώρα, δεν Πωλείται, δεν Αγοράζεται, δεν Κατακτιέται. Και αυτό, επίσης, θα το γνωρίζατε, αν είχατε διαβάσει ιστορία.
Εμείς, προτάσσουμε τον Πλάτωνα απέναντι στο δικό σας Χιτλερισμό και τον Οικουμενικό Χαρακτήρα του Πολιτισμού μας και την Προκοπή απέναντι στη διαχρονικά αποικιοκρατική νοοτροπία και διάθεσή σας.
Η οικονομική κρίση που βιώνουμε έχει προκληθεί, κατά βάση, από την νοσηρή κατάσταση πάνω στην οποία χτίζετε τον δικό σας εθνικοσοσιαλιστικό καπιταλισμό.
Μην πλανάστε: Όπως ιστορικά συμβαίνει, πάντοτε, η προσπάθεια εξαθλίωσης της Ελλάδας και της Ελληνικής Κοινωνίας θα γίνει για εσάς και τους ομοϊδεάτες σας μπούμερανγκ, όπως και έγινε και στον ΒΠαγκόσμιο Πόλεμο τον οποίο, εσείς προκαλέσατε και αιματοκυλήσατε ολόκληρη την Ευρώπη.
Τότε, ψάχνατε Gastarbeitern να χτίσουν επάνω στα ερείπια που άφησε η Χιτλερική θηριωδία, τώρα ψάχνετε καταναλωτές να αγοράζουν τα αποθηκευμένα προϊόντα βαριάς βιομηχανίας.
Αφού, φτωχοποιήσατε την Ελλάδα (σας θυμίζουν κάτι, οι υποθέσεις SIEMENS και THYSSEN;) και με κατακτητική διάθεση απέναντι σε ολόκληρη την Ευρώπη, αρνείστε να αντιληφθείτε ότι η φτωχή Ελλάδα, σημαίνει και φτωχή Γερμανία. Αρνείστε την πραγματικότητα και οδηγείτε το Λαό σας στην Ιστορική ανυποληψία, από όλα τα άλλα Ευρωπαϊκά Έθνη.
Επειδή, η Ιστορία δεν ξαναγράφεται, δεν παραγράφεται και δεν διαγράφεται, οφείλετε σεβασμό στη Χώρα που σας έμαθε ποια είναι τα Ανθρώπινα Ιδεώδη και πόσο Πολύτιμος είναι ο Οικουμενικός Χαρακτήρας τους.
Εδώ, ηττήθηκε με πάταγο ο Αδόλφος Χίτλερ.
Εδώ, θα ηττηθούν και οι Πολιτικοί και οι γονιδιακοί του Επίγονοι.
Επειδή, η τακτική σας είναι δυνατό να οδηγήσει στα άκρα, σε κατάσταση την οποία δεν θα μπορείτε να διαχειριστείτε, προσεγγίστε έστω και την ύστατη στιγμή το Ευρωπαϊκό κεκτημένο, το Διεθνές Δίκαιο και την Ιστορική Πραγματικότητα.
Η Ελλάδα, το Ιστορικό Έθνος της Ευρώπης, είναι η Γη της Ανεξάρτητης Σκέψης, της Ελεύθερης Βούλησης και της Γέννησης της Δημοκρατίας:
Δεν Υποτάσσεται, δεν Κατακτιέται, δεν Κυβερνάται.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ
Πρόεδρος του ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΑΡΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΩΝ
Βουλευτής Β’ Αθηνών

Φώτης Κουβέλης : "Δεν έχω αντίρρηση σε έναν εκλεγμένο υπουργό δημοσιονομικών"!!!

http://hassapis-peter.blogspot.com/2012/01/blog-post_1638.html

«Δεν θα είχα αντίρρηση στο να υπάρξει υπουργός επί των δημοσιονομικών της χώρας, υπό την προϋπόθεση ότι ένας τέτοιος υπουργός θα ήταν της επιλογής του ελληνικού λαού», δήλωσε στο ΣΚΑΪ ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης, ξεκαθαρίζοντας πως η επιτροπεία είναι εκτός των όρων της συμφωνίας της...
26ης Οκτωβρίου. 

Αναφερόμενος στο PSI, ο κ. Κουβέλης ευχήθηκε να πετύχει, αλλά τάχθηκε εναντίον μέτρων «που προβάλλονται ως εντολές», όπως η κατάργηση 13ου και 14ου μισθού. «Εάν το PSI δεν πετύχει, εγώ θα ήμουν ο τελευταίος που θα έλεγε να επιστρέψουμε στη δραχμή», πρόσθεσε. 
   
Διαφώνησε με τις προτάσεις Τσίπρα για μια ενιαία αριστερά, ενώ σχετικά με ενδεχόμενη συμμετοχή της Δημοκρατικής Αριστεράς σε κυβερνητικό σχηματισμό, δήλωσε πως το κόμμα του δεν είναι αδιάφορο σε κάτι τέτοιο, υπογραμμίζοντας πως μπορεί να γίνει στη βάση μιας προγραμματικής συμφωνίας.

Ας κοπιάσουν - του κ. Γιάνη Βαρουφάκη

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=12212Το ότι κάποιοι γερμανοί πολιτικοί κατέγραψαν αυτά που σκέφτονταν από καιρό, είναι φυσιολογικό και θεμιτό. Δεν ξέρω για εσάς, αλλά προτιμώ την ειλικρίνεια από την διγλωσσία. Έτσι κι αλλιώς δεν το κρύβουν εδώ και καιρό. Ας το γράψουν κιόλας. Στο μυαλό τους η Ελλάδα φαντάζει ως ένα δυσβάστακτο, όλο και αυξανόμενο, βάρος. Αν πρέπει να το σηκώνουν, στέλνοντας όλο και περισσότερα δισεκατομμύρια στην Αθήνα (ανεξάρτητα του αν η δική μας κυβέρνηση δικαιούται να τα χρησιμοποιήσει υπέρ της ελληνικής οικονομίας), είναι λογικό να απαιτήσουν, μετά από ένα σημείο, να αποκτήσουν και επίσημα εκτελεστική εξουσία στους κόλπους της ελληνικής κυβέρνησης, του ελληνικού κράτους.
Το θέμα είναι ότι όταν αυτή η σκέψη καταγράφηκε σε κείμενο, το οποίο κατόπιν διέρρευσε στους Financial Times, έδωσε το πάτημα στους δικούς μας πολιτικούς, στον Υπουργό Οικονομικών συγκεκριμένα, να παρουσιάσουν ένα δικό τους σπαρακτικό μονόπρακτο με τους ίδιους στον ρόλο των πατριωτών που εξανίστανται για την κατάφορη παραβίαση της εθνικής μας κυριαρχίας.
Ανοησίες! Και από τις δύο μεριές. Τόσο τη δική μας όσο και τη γερμανική. Από την μία, η γερμανική απελπισία δικαιολογείται μόνο ως αναλυτική αποτυχία των πολιτικών που την επιδεικνύουν. Και, από την άλλη, οι θυμωμένες διαμαρτυρίες των δικών μας πολιτικών μόνο ως απόδειξη της καλής τους σχέσης με την υποκρισία μπορεί να ερμηνευτούν.
Ξεκινώντας από εμάς, τι περιμένατε κύριοι και κυρίες πολιτικοί μας ηγέτες; Μπορεί το Μνημόνιο να μην το διαβάσατε, όμως δεν καταλάβατε ότι με την υπογραφή του η χώρα έμπαινε (καλώς ή κακώς) σε Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο; Και τι σημαίνει αυτό; Δεν σημαίνει ότι οι ξένοι ελεγκτές ουσιαστικά αποκτούσαν εκτελεστική αλλά και (έμμεσα) νομική εξουσία στον τόπο μας; Δεν καταλάβατε ότι η εθνική ανεξαρτησία απωλέσθη την ώρα που εσείς αποδεχθήκατε την λογική των τεράστιων δανείων σε συνδυασμό με την λιτότητα που με μαθηματική ακρίβεια θα μείωνε το εθνικό εισόδημα από το οποίο υποτίθεται ότι θα αποπληρώνονταν αυτά τα δάνεια; Το να διαμαρτύρεστε τώρα για την γερμανική έλλειψη ευαισθησίας ως προς την… εθνική μας ανεξαρτησία αποτελεί απόδειξη είτε ανοησίας είτε υποκρισίας. (Διαλέξτε ποιο από τα δύο σας χαρακτηρίζει!)
Όσο για την γερμανική πλευρά, δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι καλύτερα ούτε εκεί. Πολύ φοβάμαι ότι και οι γερμανοί πολιτικοί ηγέτες (τουλάχιστον όσοι προσυπογράφουν το εν λόγω κείμενο) ταλαντεύονται επικίνδυνα μεταξύ της υποκρισίας και της παντελούς απώλειας αίσθησης της πραγματικότητας. Πράγματι, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να μην κάνουν κουβέντα για τις αμαρτωλές, υπό πτώχευση, γερμανικές τράπεζες, επέλεξαν να στείλουν σε ένα πτωχευμένο κράτος τεράστια δάνεια υπό τον όρο λιτότητας που εγγυάται ότι θα αδυνατεί να τα αποπληρώσει. Επί πλέον, ώστε να μπορούν οι ίδιοι να πείσουν τους βουλευτές τους στο Βερολίνο να εγκρίνουν τα δάνεια αυτά, επέβαλαν στους έλληνες πολιτικούς στόχους που ούτε οι θεοί του Ολύμπου δεν θα μπορούσαν να πετύχουν. Κι όταν η καλπάζουσα ύφεση που αυτή η πολιτική δημιούργησε, ως αναμενόταν, κατέστησε αδύνατη την αποπληρωμή των δανείων, άρχισαν να φωνασκούν και να ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να παραδώσει την εξουσία σε δικό τους τοποτηρητή (λες και δεν έχει ήδη γίνει αυτό).
Το μήνυμα που πρέπει να στείλουμε στους δικούς μας πολιτικούς είναι απλό: σταματήστε πλέον να υποτιμάτε την νοημοσύνη μας. Όσο για το μήνυμα προς τους γερμανούς συναδέλφους τους, θα πρότεινα το εξής απλό: επιβάλατε τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη ευρωζώνη μια πολιτική που αντιτίθεται στους νόμους της λογικής. Υποστείτε τώρα τις συνέπειες! Κι αν δεν συμφωνείτε μαζί μου, και επιμένετε ότι αυτό που φταίει είναι ότι οι έλληνες δεν εφάρμοσαν ένα σταθεροποιητικό πρόγραμμα το οποίο θα μπορούσε να είχε λειτουργήσει αν είχε εφαρμοστεί από βορειοευρωπαίους τεχνοκράτες, τότε κοπιάστε! Στείλτε μας δικούς σας κυβερνήτες (άλλωστε έχουμε εμπειρία από τέτοια!) να εφαρμόσουν το σταθεροποιητικό σχέδιο (το οποίο ακόμα πιστεύετε ότι ήταν εφαρμόσιμο). Υπό τον εξής όμως όρο:
Αν σε ενάμιση χρόνο δικής σας διακυβέρνησης της πατρίδας μας το ΑΕΠ της χώρας φτάσει το +2% (που είναι απαραίτητο σύμφωνα με τους δικούς σας υπολογισμούς για να σταθεροποιηθεί το ελληνικό χρέος) και η ανεργία πλησιάσει ξανά στο 10%, τότε δικά σας συγκεκριμένα «δώρα» που θα προσδιορίσουμε από κοινού τώρα - π.χ. το δίκτυο της ΔΕΗ (που η Siemens χρόνια τώρα ονειρεύεται), εταιρείες ύδρευσης, κλπ.
Αν όμως αποτύχετε, και η Ύφεση συνεχίσει να υφαίνει το δηλητηριώδες πέπλο της πάνω από την χώρα, τότε θα φύγετε και θα καλύπτετε χωρίς πολλά-πολλά τα πρωτογενή ελλείμματα της Ελλάδας για δέκα χρόνια.
Είστε;

Διπλό χτύπημα από τον Πειραιά στους σύγχρονους …Φαλμεράυερ! Μιχαλολιάκος: Οι εκπαιδευτικοί, Ιεραπόστολοι του Ελληνισμού. Αρβανιτόπουλος: Τέλος στο βιβλίο της ντροπής

http://olympia.gr/2012/01/30/%CE%B4%CE%B9%CF%80%CE%BB%CF%8C-%CF%87%CF%84%CF%8D%CF%80%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%83%CF%8D/

“Η Ελλάδα δεν πωλείται, δεν παραχωρείται. Η Παιδεία και ο Πολιτισμός της είναι οι ισχυρότερες αποτρεπτικές της δυνάμεις για όποιον επιβουλεύεται την κυριαρχία της χώρας μας». Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος μιλώντας στην κοπή της βασιλόπιττας της Επιτροπής Παιδείας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.
Ο κ. Μιχαλολιάκος επισήμανε ότι: « Η Παιδεία παίζει μεγάλο ρόλο στην απόκτηση της εθνικής μας αυτογνωσίας και της εθνικής μας αυτοπεποίθησης. Αυτή θα μας δώσει τη δύναμη να πούμε ως εδώ. Υποκλίνομαι στο λειτούργημα του δασκάλου, του εκπαιδευτικού. Ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο που διδάσκουν τα παιδιά μας την ώρα που η Πολιτεία τους έχει καταδικάσει στην ανέχεια με μισθούς που δεν μπορούν ούτε τα παιδιά τους να ζήσουν.
Σήμερα οι εκπαιδευτικοί μας είναι οι Ιεραπόστολοι του Ελληνισμού. Μεταλαμπαδεύουν  αξίες που είναι ισχυρότερες από δολάρια και ευρώ. Δημιουργούν την Ελλάδα που θα μπορέσει να βγει από την κρίση. Θέλω να πιστεύω και θα κάνω ότι περνάει από το χέρι μου, για να βρεθεί ο Πειραιάς και η Εκπαιδευτική του Κοινότητα στην πρωτοπορία αυτού του νέου ξεκινήματος».

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, ο Κώστας Αρβανιτόπουλος ξεκινά την διανομή του νέου βιβλίου της ιστορίας που θα αντικαταστήσει το κατασκεύασμα της κυρίας Ρεπούση που όμως ακόμα διδάσκεται στις σχολικές αίθουσες! Ο κ. Αρβανιτόπουλος έχει εξασφαλίσει ήδη έναν μεγάλο αριθμό που θα μοιραστεί πιλοτικά (σύμφωνα με την διαδικασία) σε τουλάχιστον 100 σχολεία, με σκοπό την πλήρη αντικατάσταση το ερχόμενο έτος.

Ο Πειραιάς γνωρίζει και προάγει τις πραγματικές αξίες του Ελληνισμού.

Aπό το καλοκαίρι προετοίμαζε το ΚΚΕ τον ..αγώνα για την πτώχευση της “Τυποεκδοτικής”

http://www.antinews.gr/2012/01/30/145186/
Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ η απόφαση του Πολιτικού Γραφείου του ΚΚΕ να ζητήσει να ενταχθεί η Τυποεκδοτική στο άρθρο 99 ήταν κάτι περισσότερο από αναμενόμενη και, ως εκ τούτου, δεν τους προξένησε εντύπωση. Από τις αρχές του καλοκαιριού ο Περισσός είχε ανάψει το «πράσινο φως» για τη σχετική διαδικασία και από τότε είχαν αρχίσει οι σχετικές προετοιμασίες…
Γι’ αυτό, άλλωστε, ο Περισσός προειδοποιούσε εδώ και καιρό ότι θα αρχίσουν νέες επιθέσεις προς το ΚΚΕ, και γι’ αυτό, επίσης, το Πολιτικό Γραφείο, στη χθεσινή του ανακοίνωση, καλεί «τα μέλη του να υπερασπιστούν το κόμμα από τον βρώμικο πόλεμο που θα δεχθεί εκ νέου το επόμενο διάστημα».
Το Πολιτικό Γραφείο του ΚΚΕ, προκειμένου να αιτιολογήσει την απόφαση για την Τυποεκδοτική, επικαλείται «τα οικονομικά προβλήματα, καθώς και τη δραματική συρρίκνωση των εργασιών, που υποχρέωσαν την Τυποεκδοτική να προχωρήσει σε μείωση του αριθμού των εργαζομένων που απασχολούσε» (απολύσεις).
Εργαλείο εκβιασμού
Η αναγκαστική μείωση των εργαζομένων, σύμφωνα με το ΚΚΕ, έγινε «μέσω συνταξιοδότησης ή με απολύσεις», ενώ προστίθεται ότι οι αποζημιώσεις καταβλήθηκαν με βάση την προηγούμενη νομοθεσία. Το Πολιτικό Γραφείο του ΚΚΕ επιχειρεί να διαχωρίσει την ένταξη της Τυποεκδοτικής στο άρθρο 99 από εκείνη άλλων εκδοτικών επιχειρήσεων. Το άρθρο 99, λέει, «χρησιμοποιείται από καπιταλιστικές επιχειρήσεις ως εργαλείο εκβιασμού κυρίως απέναντι στους εργαζόμενους και το Δημόσιο»!
Θα χορτάσουν… αγώνα!
Επιπλέον, ο Περισσός ισχυρίζεται ότι η προσφυγή της Τυποεκδοτικής εξυπηρετεί μόνο τη ρύθμιση οφειλών προς τράπεζες και προμηθευτές, ενώ διευκρινίζει, παρεμπιπτόντως, ότι η ανεργία θα εξαλειφθεί μόνο με ριζικές αλλαγές σε επίπεδο οικονομίας και εξουσίας. Δηλαδή με τον… σοσιαλισμό! Μέχρι τότε και οι απολυμένοι της Τυποεκδοτικής θα περιμένουν τον αγώνα -σύμφωνα με τον Περισσό- «για την ανακούφισή τους, καθώς είναι ζήτημα άμεσης προτεραιότητας». Μάλιστα. Θα χορτάσουν δηλαδή με… αγώνα οι απολυμένοι!
http://www.ethnos.gr/

Οι ηρωϊκοί εισαγγελείς και η δημοσιογραφική αλητεία. Τώρα κάποιοι τρέμουν για τα CDS!

http://www.antinews.gr/2012/01/30/145097/

 

Για την άθλια κυβερνητική πολιτική δεν χρειάζεται να μιλήσουμε. Ναι και για την μεταβατική κυβέρνηση μιλάμε αφού συγκαλύπτει όχι μόνο τα πεπραγμένα δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης σε ανθρώπους τύπου Παπακωνσταντίνου αλλά ανέχεται τους εκβιασμούς στο πρόσωπο των ηρωϊκών εισαγγελέων.

Αυτό όμως που θα μείνει παροιμοιώδες είναι ορισμένα δημοσιογραφικά απόβλητα που λειτουργούν ως κοινοί μπράβοι και εκβιαστές έναντι των εισαγγελέων. Συγκεκριμένα:

  • Διέρρεαν ότι οι εισαγγελείς δεν ανέφεραν ονόματα! Ψεύδος ελεεινό. Οι εισαγγελείς ανέφεραν ονόματα. Ονόματα πολιτικών (υπουργών) αλλά και “λειτουργών”. Σε λίγο καιρό, αυτοί που διέδιδαν τις αθλιότητες, θα ψάχνουν τρύπα να κρυφτούν.

  • Είχαν το θράσος να υποστηρίξουν ότι η υπόθεση των CDS όδευε για το αρχείο!! Το απόλυτο ψέμμα! Αντίθετα, ο νέος κύκλος πιέσεων μετά την αποστολή του φακέλλου της ΕΛΣΤΑΤ στην βουλή, αφορούσε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ το θέμα των CDS. Το “γιατί” είναι αυτονόητο. Οι εισαγγελείς αποφάσισαν να ψάξουν την υπόθεση μέχρι τέλους. Θα σας ενημερώσουμε λοιπόν ποιές πιστεύουμε ότι θα είναι οι επόμενες πόρτες που θα χτυπήσουμε…

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ-ΣΟΚ! -"Είναι Αμερικανάκι, μην δίνεις σημασία...", είπε ο Καραμανλής στον Πούτιν για τον Σαμαρά!!!

http://kourdistoportocali.com/articles/9527.htm




Kι ενώ οι δύστυχοι νεοδημοκράτες περίμεναν πως και πως να δουν μια φωτογραφία από τη συνάντηση του Αντώνη Κομανέτση με τον Βλαντιμίρ Πούτιν, τζίφος.
Πάπαλα.


Ούτε ο κατάκοπος που γύρισε από το κρύο, Σίμος Κεδίκογλου, που σύμφωνα με τις διαρροές ήταν παρόν στη συνάντηση δεν κατάφερε να τραβήξει μια φωτό.


Γύρευε τι εντολές είχε πάρει η KGB και δεν επέτρεψε στη μπάντα που συνόδευε τον μαχητικό Κομανέτση στη Μόσχα να εξασφαλίσει μια φωτό του Αντώνη με τον Βλαντιμίρ.




Είναι τόσο θολά τα δημοσιεύματα για την περίφημη συνάντηση Σαμαρά-Πούτιν που κάποιοι υποστηρίζουν ότι δεν έγινε ποτέ-απλά ο Πούτιν τον χαιρέτησε από το βάθος της αίθουσας μ΄ ένα απλό νεύμα στο οποίο η συνοδεία του Κομανέτση έδωσε επική διάσταση περί συνάντησης και τα σχετικά.


Γιατί όμως ο Πούτιν θέλησε να περάσει σαν μη  γενόμενη τη συνάντηση με τον σημερινό αρχηγό της ΝΔ;


Μα γιατί ο Πούτν με τη βοήθεια των Μυστικών Υπηρεσιών της χώρας του σκανάρει με κάθε λεπτομέρεια τα ραντεβού του.


Στη περίπτωση του Σαμαρά έκανε και κάτι παραπάνω.


Επικοινώνησε με τον φίλο του Κώστα Καραμανλή στην Αθήνα. Μιλάμε για τον πρώην πρωθυπουργό και πρώην αρχηγό της ΝΔ.


Αυτό που εισέπραξε από το περιβάλλον Καραμανλή για τον Σαμαρά ήταν «μη δίνεις σημασία πρόκειται για «αμερικανάκι»!


Μετά από αυτή τη περιγραφή ήταν λογικό όχι μόνο να μην υπάρξει φωτογραφία αλλά η KGB να υφαρπάξει δείγμα DNA από ολόκληρη την κομπανία!

Μια αιρετική άποψη: η πραγματική αγορά διαλύεται ή αναγεννάται;

http://www.antinews.gr/2012/01/30/145097/

Ζώντας μέσα στην αγορά (ελεύθερος επιχειρηματίας γαρ) θα γράψω μερικές αλήθειες που μπορεί να είναι σκληρές αλλά και πότε η αλήθεια δεν είναι σκληρή;
Ακούμε ολούθε θρήνους και ολοφυρμούς για την καταστροφή του ιστού της πραγματικής αγοράς. Έχω μια αιρετική άποψη επ’ αυτού. Η εμπειρία μου από την αγορά μου λέει ότι πράγματι υπάρχει μια κάμψη. Όλοι έχουν περιορίσει τις δραστηριότητές τους. Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους:
Ο ένας είναι αρνητικός γενικά για την επιχειρηματικότητα και αφορά τις κλειστές στρόφιγγες της τραπεζικής χρηματοδότησης. Είναι ένα πρόβλημα που θα πρέπει να αντιμετωπισθεί στο άμεσο μέλλον, αφού όμως πρώτα γίνουν οι απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές τόσο στον κρατικό μηχανισμό, όσο και στον τρόπο λειτουργίας των τραπεζών. Θα πρέπει κάποτε να αρχίσουν να λειτουργούν με καθαρά κριτήρια επιχειρηματικότητας και όχι τοκογλυφικής σπείρας που «δένει» τα θύματά της από 100 μεριές. Μέχρι σήμερα, οι τράπεζες χρηματοδοτούσαν είτε όσους δεν είχαν ανάγκη (ακόμη και έναντι ενεχύρου μετρητών!) είτε όσους «λάδωναν» επαρκώς τα σκουριασμένα τους γρανάζια ακόμη και με μέρος των δανεικών (και αγύριστων) που τους ενέκριναν!
Ο άλλος λόγος είναι θετικός θα έλεγα και αφορά την αυτοκάθαρση της αγοράς από τις «επιχειρήσεις μαϊμούδες» και τους επιχειρηματίες – επαγγελματίες μπαταχτσήδες που κατάφεραν τόσα χρόνια να συμπιέζουν την τίμια και υγιή επιχειρηματικότητα. Διάφοροι «ύποπτοι τύποι» με πέτσινα μπλοκ επιταγών στα χέρια, με θαλασσοδάνεια στη τσέπη και στηριζόμενοι στην παντελή έλλειψη κανόνων και ελέγχων είχαν δέσει βρόγχο στο λαιμό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και είχαν στραγγαλίσει κάθε τίμιο επιχειρηματία που πήγαινε με το σταυρό στο χέρι πληρώνοντας τις εισφορές στο ΙΚΑ, τους φόρους στην ΕΦΟΡΙΑ και τα τιμολόγιά του στους ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ του. Η κατάσταση αυτή σιγά – σιγά εξομαλύνεται και φαίνεται πως στο τέλος της κρίσης θα μείνουν στην αγορά μονάχα οι νοικοκυραίοι έμποροι κι επιχειρηματίες που μπορεί να είναι λίγοι αλλά σύντομα και αφού μπουν οι απαραίτητοι κανόνες και υιοθετηθούν τα αναγκαία εργαλεία (φάκτοριν, κατάργηση μεταχρονολογημένων επιταγών, εγγύηση επιταγών από τις τράπεζες, κλπ) θα γίνουν περισσότεροι, μιας και πάντα υπάρχει θέση για νέες ιδέες και καινούριες δουλειές σε μια υγιή κι ανταγωνιστική αγορά.
Η κρίση λοιπόν είναι και ευκαιρία για την πραγματική οικονομία. Το θέμα είναι να βρεθεί ο ικανός κυβερνήτης που θα της δώσει την απαραίτητη προσοχή και τη στοιχειώδη βοήθεια. Μονάχα από εκεί όμως μπορούμε να περιμένουμε ανάπτυξη, αλλαγή του κλίματος και περισσότερες δουλειές στο μέλλον. Όλα τα άλλα είναι ευχολόγια και ασκήσεις επί χάρτου για επίδοξους οικονομολόγους των πληκτρολογίων.
Akenaton

Σήμερα είναι των Τριών Ιεραρχών.. ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2012/01/blog-post_5073.html

Χρόνια Πολλά για την Παιδεία και τον Ελληνισμό μας. Σήμερα είναι των Τριών Ιεραρχών.
ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΝΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
Οι δάσκαλοι των 1000 ευρώ το μήνα πήγαν στην Εκκλησία με τα παιδιά κι αυτό έχει σημασία.
Δείτε στην εικόνα την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας πρώτο θέμα είναι η δήλωση του Γενικού Γραμματέα για την ημέρα του Ολοκαυτώματος.
Σεβαστό και το Ολοκαύτωμα και οι εκδηλώσεις προς τιμήν του αλλά και οι Τρεις Ιεράρχες στα σκουπίδια;

Ξέφραγο αμπέλι: Από το "Οικόπεδο 12" τουρκική κορβέτα έφτασε σε Τήνο-Μύκονο!!!


http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=33033&Itemid=139


Από το ΓΕΕΘΑ ανακοινώθηκε ότι η τουρκική κορβέτα F-502 TCG “BΑNDIRMA”, προερχόμενη από Ανατολική Μεσόγειο κοντά στο "Οικόπεδο 12" και το κοίτασμα "Αφροδίτη", κινούμενη αρχικά μεταξύ Κάσου και  Κρήτης και στη συνέχεια Βόρεια Κρήτης σε διεθνή ύδατα, εισήλθε την 29 Ιανουαρίου (20:15) σε Ελληνικά Xωρικά Ύδατα μεταξύ Ν. Μήλου και Ν. Φολέγανδρου.
Στη συνέχεια με βόρεια πορεία κινήθηκε μεταξύ Ν. Σίφνου και Ν. Αντίπαρου, έφτασε κοντά στις ακτές της Αττικής, αλλά δεν πλησίασε και εξήλθε την 30 Ιανουαρίου (01:15) μεταξύ Ν. Τήνου και Ν. Μυκόνου κατευθυνόμενη στο λιμάνι της Σμύρνης. 
Πλοία και μέσα του Πολεμικού Ναυτικού παρακολουθούσαν το τουρκικό πλοίο,  καθόλη τη διάρκεια του πλου του. Ο συμβολισμός που επιχειρούν οι Τούρκοι είναι σαφής, λίγες ώρες μετά τις δηλώσεις του Α.Νταβούτογλου: "Α.Μεσόγειος και Αιγαίο είναι ενιαίος χώρος επιχειρήσεων".
Η κορβέτα είναι κλάσης D'Estienne d'Orves A69, δηλαδή είναι μία από τις έξι μεταχειρισμένες κορβέτες που παρέλαβε από την Γαλλία το τουρκικό Ναυτικό.
Πρόκειται για αδελφό σκάφος της TCG Bodrum (F-501) που τον Αύγουστο του 2009 είχε αφήσει "ενθύμιο" το θόλο του σόναρ στην βυθό έξω από το Καστελλόριζο.
Έχει μήκος 80 μέτρα, πλάτος 10,3 και βύθισμα 5,3. Η πρόωσή της εξασφαλίζεται από 2 κινητήρες ντήζελ SEMT Pielstick 12PC2V400 ισχύος 8,9 μέγκαβατ, που κινούν δυο τετράφυλλες προπέλες.
Η μέγιστη ταχύτητά της φτάνει τους 24 κόμβους, ενώ αν πέσει στους 15 ή στους 18 εξασφαλίζει μέγιστη ακτίνα δράσης 4.500 και 3.000 ναυτικά μίλια αντίστοιχα. Το πλήρωμά της αποτελείται από 7 αξιωματικούς και 83 υπαξιωματικούς/ναύτες.
Η σουίτα των αισθητήρων της αποτελείται από ένα ραντάρ επιτήρησης αέρος/επιφάνειας DRBV 51A, ένα ραντάρ ελέγχου πυρός DRBC 32E, ένα ραντάρ ναυτιλίας DECCA 1226 και ένα σόναρ πλώρης DUBA 25 (προφανώς είναι αυτό που βρίσκεται τώρα κολλημένο στον ύφαλο). Το δε πακέτο της ηλεκτρονικού πολέμου αποτελείται από ένα ραντάρ αναχαίτισης ARBR 16, δυο εκτοξευτές δολωμάτων τύπου Dagaie και ένα σύστημα αντιμέτρων SLQ-25 Nixie.
Ο οπλισμός της αποτελείται από  2 αντιπλοϊκούς πύραυλους MM38 Exocet, 1 ναυτικό πυροβόλο των 100 χλστ. σε πύργο CADAM με σύστημα ελέγχου πυρός Najir, 2 πυροβόλα των 20 χλστ., 4 πολυβόλα των 12,7 χλστ. 4 τορπίλες τύπου L3 ή L5 και έναν εκτοξευτή ανθυποβρυχιακών ρουκετών των 375 χλιστ.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ: ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΙΛΟΞΕΝΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΣΤΕΓΟΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ!

http://hellas-orthodoxy.blogspot.com/2012/01/blog-post_6183.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2Fhellas-orthodoxy+%28Hellas-Orthodoxy%29

Καλούμε όλους τους φίλους να διαδώσουν το παρακάτω κείμενο (ιδιαίτερα αν έχουν ιστολόγιο να το αναρτήσουν), για ένα άκρως σοβαρό θέμα στο οποίο ΠΡΕΠΕΙ να δράσει η Εκκλησία:

Σεβασμιώτατοι,

Απευθύνουμε αυτή την έκκληση σ' Εσάς, γνωρίζοντας εκ των προτέρων το μεγάλο φιλανθρωπικό έργο της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα και την ευαισθησία της στον ανθρώπινο πόνο και ανάγκη.

Όπως γνωρίζετε, η χώρα μας αντιμετωπίζει παρατεταμένη κακοκαιρία με κύμα πολικού ψύχους απ' άκρη σ' άκρη, ακόμα και σε νησιωτικές και πεδινές περιοχές.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τους χιλιάδες, πλέον, συνανθρώπους μας που λόγω της οικονομικής ανέχειας κοιμούνται στο δρόμο μες την παγωνιά, χτυπάει το καμπανάκι του κινδύνου σε όλους μας!

Σας καλούμε, λοιπόν, να δείξετε την δέουσα ευαισθησία και να βοηθήσετε αυτούς τους ανθρώπους, προσφέροντάς τους στέγη, έστω προσωρινά!

Θεωρούμε πως μπορούν να αξιοποιηθούν Ιεροί Ναοί ή/και πνευματικά κέντρα, εντός των οποίων μπορούν να φιλοξενηθούν χιλιάδες άτομα, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα όπου το πρόβλημα τίνει να πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις!

Σεβασμιώτατοι,

Είναι γνωστή η προσφορά των Μητροπόλεων με δωρεάν φαγητό, ρουχισμό, ακόμα και οικονομική ενίσχυση στους αναξιοπαθούντες συνανθρώπους μας.

Όμως, αυτή τη στιγμή δεν φτάνει αυτό! Κυριολεκτικά, πολλοί συμπολίτες μας άστεγοι κινδυνεύουν να πεθάνουν από το κρύο!

Σας παρακαλούμε, όπως τους προσφέρετε μια ζεστή γωνιά, έτσι ώστε να μπορούν τουλάχιστον να διανυκτερεύουν!

Μην περιμένετε τίποτα από τους πολιτικούς, τα κόμματα, τις διάφορες "φιλανθρωπικές" ΜΚΟ και άλλους αυτοδιαφημιζόμενους ψευτοανθρωπιστές να κάνουν αυτή την αυτονόητη πράξη: Όπως απέδειξε και η πρόσφατη "επίσκεψη" του Πρωθυπουργού Παπαδήμου σε ένα κέντρο αστέγων, εκείνοι ενεργούν μονάχα κινούμενοι από προσωπικό, οικονομικό και πολιτικό συμφέρον!

Με την ευχή να εισακούσετε αυτή την έκκληση και να πράξετε κατ' αναλογία με τον Μέγα Βασίλειο που φιλοξένησε μυριάδες αστέγων στην εποχή του, κλείνουμε αυτό το μικρό κάλεσμα με τα λόγια του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού, που μας δείχνουν τον δρόμο της προσφοράς στον συνάνθρωπο:

"...ἐπείνασα γάρ, καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην, καὶ συνηγάγετέ με, γυμνός, καὶ περιεβάλετέ με, ἠσθένησα, καὶ ἐπεσκέψασθέ με, ἐν φυλακῇ ἤμην, καὶ ἤλθετε πρός με".
ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ: - Άστεγος προσπαθεί να ζεσταθεί στον αεραγωγό σταθμού Μετρό στο κέντρο της Αθήνας.
- Ο Χριστός πολλαπλασιάζει τους πέντε άρτους, χορταίνοντας χιλιάδες.

18 διευθύνσεις όπου μπορείτε να βρείτε online δωρεάν ταινίες και ντοκιμαντέρ!

http://attikanea.blogspot.com/2012/01/18-online.html



Μέρη στο διαδίκτυο όπου μπορεί κανείς να δει ταινίες και ντοκιμαντέρ εντελώς δωρεάν, αλλά και νόμιμα. Από κλασικές δημιουργίες σκηνοθετών όπως ο Γκοντάρ, ο Κουροσάβα, ο Ταρκόφσκι και ο Χίτσκοκ έως σύγχρονες ανεξάρτητες παραγωγές, φιλμάκια μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ.

Σε κάθε περίπτωση όμως, απαραίτητη για τη θέαση είναι η...
γνώση της γλώσσας προβολής της ταινίας, αφού υπότιτλοι δεν υπάρχουν.
•Openculture.com. Δικαιωματικά αναφέρεται πρώτο. Η συγκεκριμένη σελίδα πρόκειται για ενότητα του ιστοχώρου Openculture και εκτός από την παρουσίαση πηγών όπου μπορεί να βρει κανείς δωρεάν ταινίες και ντοκιμαντέρ, περιλαμβάνει μια εξαιρετική λίστα επιλεγμένων ταινιών. Εκεί θα βρείτε μαζεμένες ταινίες-σταθμούς όπως Το «Χιροσίμα αγάπη μου», το «Ρασομόν», το «Αντρέι Ρουμπλιόφ» και αρκετές άλλες. Κάποιες από τις ταινίες είναι διαθέσιμες μόνο για χρήστες εντός των ΗΠΑ, ενώ άλλες ενδέχεται να μην είναι πλέον διαθέσιμες κατόπιν αιτήματος του δημιουργού ή της εταιρείας παραγωγής (π.χ. αυτό συνέβη με κάποια φιλμάκια μικρού μήκους του Λιντς).


•MoviesFoundOnline.com. Πρόκειται για ταινίες που δεν προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα και αποτελούν «κοινό κτήμα» (public domain).


•Archive.org. Πρόκειται για επιμέρους ενότητα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Internet Archive. Εδώ περιλαμβάνονται ταινίες μικρού μήκους, βωβές ταινίες και τρέιλερ, διαθέσιμα όχι μόνο για online προβολή αλλά και για κατέβασμα.


•Youtube Movies. Οι τίτλοι που περιλαμβάνει δεν είναι και οι πιο γνωστοί, ωστόσο μπορεί να πετύχετε αρκετές αναγνωρίσιμες ταινίες (π.χ. έχει αρκετές ταινίες του Μπρους Λι). Κάποιες από τις ταινίες μπορεί να μην είναι διαθέσιμες στην Ελλάδα, οι περισσότερες ωστόσο παίζουν κανονικά.


•Ubu Web. Εξαιρετικά ενδιαφέρον site που περιλαμβάνει δεκάδες πειραματικά φιλμάκια, ντοκιμαντέρ και κλιπάκια γυρισμένα από γνωστούς ή και όχι-πάντα-τόσο-γνωστούς καλλιτέχνες. Ανάμεσά τους μπορείτε να βρείτε έργα δημιουργών όπως ο Γκοντάρ, ο Γκρίναγουεϊ και ο Όρσον Ουέλς. Κάποια από τα έργα, μάλιστα, είναι διαθέσιμα και για κατέβασμα.


•B-Movie Classics. Ο τηλεοπτικός σταθμός AMC (που έχει στο ενεργητικό του τη θρυλική σειρά “The Prisoner” του 60 και τα γνωστά και πρόσφατα “Breaking Bad” και “Mad Men”) δημιούργησε μια ενότητα αφιερωμένη στις B-Movies φαντασίας. Οι λάτρεις του είδους σίγουρα θα το εκτιμήσουν. Μπορεί μάλιστα να πετύχετε και κάποια γνωστά ονόματα, όπως αυτό του Κάρπεντερ και του Κλάους Κίνσκι.


•Classic Cinema Online. Παλιές ταινίες έως και τη δεκαετία του 60, από κάθε είδος: περιπέτειες, θρίλερ, ντοκιμαντέρ, βιογραφίες, κωμωδίες, animation κ.α.


•ClearBits Movies. Περιλαμβάνει υλικό που δεν προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα, διαθέσιμο για ελεύθερο κατέβασμα.


•Creative Commons. Λίστα με ταινίες και φιλμάκια που έχουν δημιουργηθεί υπό καθεστώς Creative Commons. Συνήθως δεν υπάρχουν απευθείας προβολές αλλά links προς τις σελίδες της εκάστοτε δημιουργίας, όπου όμως μπορείτε να τη δείτε ή ακόμα και να την κατεβάσετε.


•Europa Film Treasures. Μεγάλος κατάλογος ευρωπαϊκών φιλμ κάθε είδους: από κωμωδίες έως ταινίες επιστημονικής φαντασίας και από γουέστερν σε animation. Περιλαμβάνει και μηχανή αναζήτησης που μπορεί να περιορίσει τα αποτελέσματα αν χώρα, είδος, χρονική περίοδο, δημιουργό κλπ.


•Free Movies Online. Εύχρηστο website με με αρκετά μεγάλη συλλογή και παρουσίαση ταινιών που πλέον αποτελούν κοινό κτήμα. Περιλαμβάνει συνοδευτικές πληροφορίες για κάθε ταινία, ενώ εξηγεί και τον λόγο για τον οποίο έχει αποδεσμευτεί από πνευματικά δικαιώματα.


•Film Annex. Μια από τις μεγαλύτερες βάσεις με δωρεάν ταινίες, διαθέσιμες για online προβολή ή ακόμη και για κατέβασμα. Εδώ μπορείτε να βρείτε παλιές, κλασσικές ταινίες καθώς επίσης και ανεξάρτητα φιλμ. Στις προβολές ενδέχεται να εμφανίζονται διαφημίσεις.


•Free Movies Cinema. Εδώ θα βρείτε παλιές αλλά και νεότερες ταινίες, b-movies, ντοκιμαντέρ και επεισόδια παλιών τηλεοπτικών σειρών.


•NBF.ca. Πρόκειται για έναν δικτυακό τόπο που συγκεντρώνει ταινίες που έχουν παραχθεί από το Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου του Καναδά. Υπάρχουν αρκετές ταινίες διαφόρων ειδών, διαθέσιμες στα αγγλικά και τα γαλλικά.


•Free Documentaries.org. Ο συγκεκριμένος ιστοχώρος «εξειδικεύεται» στην προβολή «προβοκατόρικων» ντοκιμαντέρ τύπου Zeitgeist, Supersize me κλπ.


•SnagFilms. Άλλος ένας χώρος όπου μπορείτε να βρείτε πολλά δωρεάν ντοκιμαντέρ.


•Best Online Documentaries. Ό,τι λέει ο τίτλος. Online ντοκιμαντέρ για διάφορα θέματα: πολιτική, επιστήμη, ιστορία, βιογραφίες, υγεία, θρησκεία κ.α.


•DocumentaryFilmNetwork. Site που αρχειοθετεί ντοκιμαντέρ και τα διαθέτει δωρεάν


Πηγή

Συνομιλώντας με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο - Συνέντευξη που παραχώρησε ο Θόδωρος Αγγελόπουλος στον κ. Παναγιώτη Φραντζή για το Πριν το 2009

http://www.prin.gr/2012/01/interview.html



Μία είναι η ταινία που γυρίζει σε όλη του τη ζωή, με πολλές παραλλαγές. Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος συνομιλεί με την ιστορία έχοντας στραμμένο το βλέμμα του σε ένα εσωτερικό βαθύ παρόν. Εδώ όπου συμπυκνώνονται παρελθόν και μέλλον. Βλέπει και προσπαθεί να καταλάβει την εποχή του, εστιάζοντας το φακό του στο τελευταίο μισό του εικοστού αιώνα, αλλά μιλώντας σε έναν ενιαίο παροντικό ιστορικό χρόνο. Τώρα ξέρουμε, ακόμα και οι νεότεροι, και οι πιο ανίδεοι: Όλα είναι εδώ. Το παρελθόν δεν είναι νεκρό. Το μέλλον δεν αργεί.




Και το ταξίδι συνεχίζεται. Την ερχόμενη Πέμπτη 12 του Φλεβάρη βγαίνει στις κινηματογραφικές αίθουσες η δεύτερη ταινία της τριλογίας με τίτλο «Η σκόνη του χρόνου». Επιδιώξαμε να συζητήσουμε μαζί του όχι μόνο για το έργο του, αλλά και για τη συγκυρία καθεαυτή. Τις μεγάλες προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας.
Το πρώτο πράγμα που θέλαμε να τον ρωτήσουμε ήταν για τη νεανική εξέγερση του Δεκέμβρη. Ό,τι είχε να πει το είπε σε μια εκδήλωση στην πόλη της Φλώρινας στην οποία διάβασε το παρακάτω κείμενο: «Αν μιλούσε η οργή και η ταραχή που ένιωθα καθώς γύριζα στην Ελλάδα, θα έπρεπε να ζητήσω αναβολή αυτής της τιμητικής εκδήλωσης. Όμως όχι. Σκέφτηκα καλύτερα να μοιραστώ με μια πανεπιστημιακή κοινότητα την ταραχή και την οργή. Το παιδί που χάθηκε συμβολίζει πια το σώμα της αθωότητας που προσκρούει σε έναν κλειστό ορίζοντα. Ό,τι ακολούθησε φέρνει στην επιφάνεια όσο τίποτα την παθογένεια μιας κοινωνίας βυθισμένης στην αδιαφορία και τη διαπλοκή. Χωρίς πίστη, χωρίς έρμα. Λάφυρο του ανέμου. Κύρια όμως φέρνει στην επιφάνεια την οξύτητα του προβλήματος μιας νεότητας αντιμέτωπης με ένα αύριο χωρίς όνομα. Στην ταινία “Το μετέωρο βήμα του πελαργού”, που γυρίστηκε εδώ στη Φλώρινα το 1991, μέσα σε συγκρούσεις, ταραχές και αφορισμούς, ένας πολιτικός αφήνει ένα βιβλίο του πριν εγκαταλείψει τη βουλή με τίτλο “Η μελαγχολία του τέλους του αιώνα”. Το βιβλίο κλείνει με ένα ερώτημα: “Με ποιες λέξεις κλειδιά θα μπορούσαμε να δώσουμε ζωή σε ένα καινούργιο συλλογικό όνειρο;” Όνειρο; Ελπίδα. Μια ελπίδα που αρνείται να αποδεχθεί ότι η θλιβερή μας κοινωνία, το διαβρωμένο κοινωνικοπολιτικό σύστημα μπορεί να αλλάξει. Οι αναβαθμοί ελπίδας γίνονται αναβαθμοί δυνατότητας αλλαγής του κόσμου. Αυτό είναι για μένα το πιο θετικό στην εξέγερση των μαθητών σε Αθήνα, Ελλάδα και ίσως αύριο στον κόσμο. Ας ευχηθούμε να ζούμε την πρόγευση αυτού που κάποιος βιάστηκε να θεωρήσει βέβαιο. Ένα τέλος εποχής».


Θα ήθελα να μιλήσουμε πρώτα απ’ όλα για αυτά που συμβαίνουν σήμερα. Πώς βλέπετε την εποχή που ανοίγεται μπροστά μας; Τι φέρνει η καπιταλιστική κρίση;

Το εντυπωσιακό είναι ότι πλέον αστοί διανοούμενοι ανακαλύπτουν ξανά τον Μαρξ και την ανάλυσή του για τον καπιταλισμό. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την αναγκαιότητα ελέγχου της αγοράς από το κράτος. Το πνεύμα του οικονομικού φιλελευθερισμού, το περίφημο laissez faire, laissez passer, le monde va de lui même! έχει πεθάνει, καθώς αποδείχθηκε ότι η αγορά δεν μπορεί να αυτορυθμιστεί. Μπαίνουμε λοιπόν σε μια νέα περίοδο που θα οδηγήσει την αστική τάξη σε υποχωρήσεις, αλλά δεν πιστεύω ότι αυτό περιγράφεται ακριβώς με τον όρο της επαναστατικής ή προεπαναστατικής κατάστασης. Δεν βλέπω δηλαδή μια πολιτική ανατροπή, παρ’ όλα αυτά. Βέβαια, η κρίση μπορεί να φέρει μια νέα συνειδητοποίηση του κόσμου, των εργαζομένων, όλων, γιατί κανείς δεν είναι ικανοποιημένος με αυτή την κατάσταση. Αλλά, σε σχέση με παλιότερα, σήμερα είναι πιο δύσκολο να προβλέψεις τι θα γίνει. Θα ’λεγε κανείς ότι υπάρχει αυτό που λέει η ταινία, ένα τοπίο στην ομίχλη, όπου δεν μπορείς να δεις μακριά, παρά μόνο λίγο πιο κοντά, λίγο πιο πέρα από κει που είσαι… Θα δούμε.

Μιλάτε για υποχωρήσεις της αστικής τάξης και σκέφτομαι ότι το εργατικό κίνημα έχει ήδη υποχωρήσει πολύ.

Το εργατικό κίνημα στις μέρες μας δεν συμπλέει με την Αριστερά – και αυτό είναι ένα καινούριο φαινόμενο. Όχι τελείως καινούριο, αλλά σίγουρα κάτι για το οποίο θα πρέπει να διερωτηθεί η Αριστερά. Κάτι συμβαίνει. Δεν είναι η ίδια κατάσταση που υπήρχε κάποτε. Κάποτε η Αριστερά ξεκίναγε από την εργατική τάξη, από τα εργατικά κινήματα. Μερικοί επιμένουν να επικαλούνται ότι αντιπροσωπεύουν… αλλά δεν αντιπροσωπεύουν, στην πραγματικότητα. Αυτά είναι πάντως προς μελέτη, όλων των αριστερών κινήσεων και κομμάτων. Τι αντιπροσωπεύουν. Εν ονόματι ποιου ή σε ποιον απευθύνονται.

Και πώς συνδέουν τα σύμβολα της εποχής του Λένιν και του Μπελογιάννη με αυτά που ζούμε σήμερα. Πώς επιστρέφουμε στην υλιστική διαλεκτική…

Είναι μια άλλη εποχή. Δεν είναι θέμα επιστροφής, είναι θέμα αναζήτησης ενός καινούριου πολιτικού λόγου. Για μένα, αυτό που πρέπει να προκύψει και το μέλλον της Αριστεράς… και ο όρος δεν ξέρω αν θα ισχύει, αλλά ας πούμε έτσι… ποια θα είναι η θέση της Αριστεράς εάν δεν έχει καινούριο πολιτικό λόγο. Το μεγάλο πρόβλημα εδώ και χρόνια είναι ότι είμαστε συνέχεια μόνο άρνηση, κριτική. Δεν υπάρχει νέος πολιτικός λόγος που να μπορεί να παντρευτεί τη σημερινή συγκυρία και τα προβλήματα που γεννιόνται από δω και πέρα. Αυτό το πρόβλημα το διαισθανόμουν εδώ και πάρα πολύ καιρό. Απλώς όλοι μας, όσοι ανήκουμε στην Αριστερά, είμαστε κάπως… κολλημένοι σε κάποια πράγματα.

Αυτό εξηγείται από τα αντανακλαστικά του αμυνόμενου που είχαμε μετά τον εμφύλιο…

Αυτό το πράγμα δεν υπάρχει πια. Τελείωσε από τη στιγμή που σε μια κυβέρνηση που έγινε μετά τη μεταπολίτευση συμμετείχε και το ΚΚΕ με το Φλωράκη.

Πάντως αυτή τη στιγμή σχεδόν την έχουν ξεχάσει, υπάρχει μια περίεργη σιωπή…

Καλά, άσ’ το αυτό… Ε, βέβαια υπάρχει σιωπή… Εκεί τελείωσε πάντως.

Για την εποχή που έρχεται σκεφτόμουν ότι ίσως είναι ένα περίεργο μείγμα: μέρες του ’36 και μέρες του ’65 μαζί. Εσείς ζήσατε τα Ιουλιανά…

Άλλο πράγμα… Κάποτε είπα για όλο αυτό ότι τότε τραγουδούσαν οι δρόμοι. Τώρα, πέρα απ’ τα παιδιά που κατέβηκαν χωρίς να καταλαβαίνουν γιατί κατεβαίνουν, αλλά όλοι το διαισθανόμασταν, αυτή τη διαμαρτυρία για έναν κόσμο που δεν μας αρέσει… αυτό που χαλάει την ιστορία είναι όταν ο άλλος πάει και σπάει – ουσιαστικά υπονομεύει αυτή την ιστορία, γιατί δίνει άλλοθι και στην καταστολή και στην αντίδραση όλων των υπολοίπων. Δεν είναι πολιτικός λόγος αυτό. Χρειάζεται πρώτα ο πολιτικός λόγος, και αυτό πρέπει να αναζητήσει η Αριστερά. Δεν έρχονται βέβαια τα πράγματα με κουμπάκια. Είναι όμως ένα ψάξιμο που πρέπει να γίνει σε βάθος για την αναζήτηση μιας οραματικής σχέσης με το μέλλον που να ανοίγει μια ιστορική προοπτική. Δεν γίνεται αλλιώς – ειδάλλως είναι ένα ακίνητο πράμα το οποίο θα παραπαίει. Τότε, στα Ιουλιανά, τα πράγματα είχαν ένα στόχο, δεν ήταν απλώς μια εξέγερση, υπήρχαν αιτήματα. Οι φοιτητές μιλάγανε πολιτικά, δεν ήταν άρνηση μόνο. Υπήρχε μια έξαρση, υπήρχε ένα τραγούδι, θα το έλεγα τραγούδι με τη μεταφορική έννοια.

Πείτε μου για την εμπειρία σας στην Αθήνα του 1965, τότε που άρχισαν όλα.

Το ’64 ήμουν ακόμα στο Παρίσι. Είχα κλείσει μια δουλειά με τον Αλέν Ρενέ (είχα μια τρομακτική αποδοχή από τη μεριά των Γάλλων, όλοι περιμένανε πώς και πώς) είχα δηλαδή μια ανοιχτή ιστορία στη Γαλλία. Και κατέβηκα να δω τους γονείς μου πριν ξαναγυρίσω πίσω. Και κατεβαίνοντας, είναι γνωστή η ιστορία, κάπου στα Χαυτεία ήτανε, συγκρούονταν φοιτητές με αστυνομικούς, ξύλο, εγώ έμενα στην Αχαρνών και πήγαινα με τα πόδια, με ένα σακίδιο… και δεν πρόλαβα να καταλάβω τίποτα. Ήρθαν οι αστυνομικοί καταπάνω μου. Έφαγα μια σφαλιάρα στο πρόσωπο, μου έπεσαν τα γυαλιά κάτω και έσπασαν – τότε έσπαγαν τα γυαλιά. Και τα ’χασα. Γυρίζοντας σπίτι μίλησα στο τηλέφωνο με την Τώνια τη Μαρκετάκη που τότε δούλευε στη Δημοκρατική Αλλαγή και έκανε κριτική. «Θόδωρε έμαθα ότι γύρισες, ξέρουμε πώς γράφεις και θέλουμε να είσαι στην εφημερίδα μαζί μας». Λέω «Τώνια, εγώ θα γυρίσω, έχω κλείσει δουλειά». «Καλά εντάξει», μου λέει, «θα τα πούμε». Αλλά εγώ είχα σοκαριστεί αγρίως. Και καθόμουν και σκεφτόμουν. Όλη νύχτα την πέρασα δύσκολα. Σαν να είχα περάσει ένα ψυχολογικό σοκ, έτσι θα το έλεγα. Την άλλη μέρα το πρωί τηλεφώνησα στην Τώνια και της είπα «Εντάξει Τώνια, θα ’ρθω». Κι έμεινα στην Ελλάδα. Ακόμα και όταν οι φίλοι μου στη διάρκεια της δικτατορίας φύγαν όλοι, οι περισσότεροι τουλάχιστον, εγώ έμεινα και άρχισα να κάνω ταινίες. Με σκοπό να καταλάβω όχι μόνο τον εαυτό μου, αλλά για να καταλάβω πού βρισκόμουν. Και πού αλλού να πάω, με την Αναπαράσταση πήγα στη βαθιά Ελλάδα, όχι στην Αθήνα, να ανακαλύψω τη χώρα μου – και έτσι άρχισε αυτή η ιστορία. Θυμάμαι επίσης τη δολοφονία του Πέτρουλα ιδωμένη πάνω απ’ το μπαλκόνι της Δημοκρατικής Αλλαγής, θυμάμαι τη στιγμή της επίθεσης της αστυνομίας στους διαδηλωτές, και στο συμβάν και στο σημείο που έπεσε νεκρός ο Πέτρουλας κοντά στη Χρήστου Λαδά έκανα αναφορά σε ένα ντοκιμαντέρ μου για την Αθήνα…

Πώς ήταν στην εφημερίδα το κλίμα;

Καταπληκτικά. Από τη πλευρά της Αριστεράς σε σχέση με την Αυγή ήταν πρωτοπορία: πιο νεανική, τόσα αξιόλογα πρόσωπα… ήταν καταπληκτικά! Εκτός απ’ το γεγονός ότι η διεύθυνση βέβαια ήταν σκληροπυρηνική. Μια φορά θυμάμαι έγραψα μια αρνητική κριτική για μια ρώσικη ταινία που δε μου άρεσε καθόλου και έγινε χαμός. Φωνάξαν το Βασίλη το Ραφαηλίδη, ο οποίος ήταν στο κόμμα οργανωμένος, και του έκαναν πολύ αυστηρή  επίπληξη για την κριτική που έκανα.

Τον γνωρίζατε από πριν τον Ραφαηλίδη;

Όχι. Γνωριστήκαμε μέσα στη Δημοκρατική Αλλαγή. Από τότε ο Βασίλης έγινε αδερφός μου. Μπορώ να πω για τρεις τέσσερις ανθρώπους που ήταν πνευματικά αδέρφια μου και τους αγαπούσα πολύ. Ένας από αυτούς ήταν ο Βασίλης, μέχρι το τέλος. Παρά τις διαφωνίες που είχαμε σε ορισμένα πράγματα, τις υπερβολές του… Ήταν υπερβολικός αλλά εξαιρετικά ειλικρινής μες στην υπερβολή του.

Τι έκταση δίνατε στα θέματα του πολιτισμού;

Νομίζω ότι ήτανε πάντα σε κεντρική σελίδα, είχε μια πολύ καλή θέση μέσα στην εφημερίδα ο πολιτισμός. Τότε δινόταν πολύ μεγάλο βάρος σε αυτά, ήταν πολύ εντυπωσιακή και έντονη η παρουσία του πολιτισμού στην εφημερίδα, μέσα από κριτικές και άρθρα. Καλά οι κριτικές κινηματογράφου που έκανα εγώ τότε ήταν τελείως άλλο πράγμα από αυτές που γινόταν μέχρι τότε. Ήταν και οι άνθρωποι διαφορετικοί. Δεν μπορώ να προσδιορίσω ακριβώς τη διαφορά με σήμερα, αλλά τότε ήταν όλα αλλιώς.

Εικόνες από το επόμενο συλλογικό όνειρο

Θυμάμαι έντονα μια σκηνή από Το Λιβάδι που δακρύζει. Εκεί που πιάνεται στα χέρια ο Αρμένης με το συνεργάτη του και όταν τους χωρίζουν λέει «Δεν είναι τίποτα παιδιά, ένας φίλος πρόδωσε».

Το «Αριστερός» δε σημαίνει πάντα ότι είναι κανείς και μεγαλόψυχος, έτσι δεν είναι; Υπήρχαν όμως αυτοί που ήταν όντως έτσι. Εγώ νομίζω ότι ένας απ’ αυτούς ήταν ο Γιάννης ο Ρίτσος. Μιλάω από την προσωπική επαφή που είχα μαζί του. Ο Γιάννης ο Ρίτσος ήταν έτσι. Και άλλοι, ανώνυμοι. Σκληροί ήταν πάρα πολύ οι στενά κομματικοί. Ήταν πολύ κάθετοι, είναι γνωστές οι ιστορίες και από το εσωτερικό το λεγόμενο τότε και από το εξωτερικό, πόσο σκληρά ήταν τα πράγματα και πόσοι σκληροί οι μεν για τους δε. Το κομματικό καθήκον ήταν παραπάνω από αυτό που θα λέγαμε ανθρωπιά. Στο κομμουνιστικό κόμμα στη Σοβιετική Ένωση δεν ήταν έτσι; Οι διαγραφές, οι προγραφές…

Βέβαια δεν ήταν πάντα έτσι ούτε στο μπολσεβίκικο κόμμα…

Η εποχή ακριβώς της επανάστασης, πριν από την επανάσταση, είναι αλλιώς. Για να μεταχειριστώ τη γνωστή φράση του Ταλεϊράνδου που χρησιμοποιεί ο Μπερτολούτσι στην πρώτη πρώτη του ταινία, «Όποιος δεν έζησε την εποχή πριν την επανάσταση δεν ξέρει τι θα πει γλύκα της ζωής». Τότε τα πράγματα είναι γλύκα της ζωής, μετά σκληραίνουν. Ό,τι γίνεται καθεστώς γίνεται θέσεις, γίνεται ταξινόμηση, γίνεται ιεραρχία…

Πάμε στην Ελένη μετά το Λιβάδι που δακρύζει;

Το λιβάδι που δακρύζει δεν έχει καμία σχέση με την επόμενη ταινία – απλώς είναι και αυτή μια ταινία πάνω στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, και οι δύο αναφέρονται στην ίδια περίπου περίοδο. Μόνο το όνομα Ελένη είναι το ίδιο, δεν είναι ούτε καν το ίδιο πρόσωπο. Υπάρχει ένας έρωτας πάντα, έτσι δεν είναι; Στο Λιβάδι που δακρύζει η Ελένη είναι ένα κορίτσι που ερωτεύεται έναν άντρα όπου αυτός φεύγει για την Αμερική. Αυτή θα μείνει πίσω και θα περιμένει.

Η ηρωίδα αυτή δέχεται παθητικά τα χτυπήματα της ζωής, ενώ…

Η Ελένη της πρώτης ταινίας δεν είναι ενταγμένη στην Αριστερά. Βέβαια φυλακίζεται για υπόθαλψη καθεστωτικού, υπομένει πολλά βάσανα αλλά κοιτάξτε, η στάση αυτού που περιμένει δεν είναι παθητική – είναι ενεργητική στάση. Έχει μια μεγάλη εξωπραγματική δύναμη που έχει περάσει και σε μύθους πολλών λαών, όπως ο δικός μας της Πηνελόπης και του Οδυσσέα. Τώρα, στη δεύτερη ταινία της τριλογίας, στη Σκόνη του χρόνου υπάρχει ένα κορίτσι που είναι οργανωμένο στην Αριστερά, ένα υποκείμενο, ή μάλλον υποκείμενο και μετά αντικείμενο της ιστορίας. Διώκεται για τη δράση της, φεύγει από τη χώρα και καταλήγει στην Τασκένδη και από εκεί στο Καζακστάν, κοντά στα σύνορα με τη Σιβηρία. Αυτή έχει γνωρίσει έναν άντρα σε ένα χορό κάπου στη Θεσσαλονίκη, τον οποίο στη συνέχεια χάνει. Θα τον ξανασυναντήσει μετά από τρία χρόνια στην Τασκένδη τη μέρα του θανάτου του Στάλιν. Και όταν όλοι έχουν φύγει μετά το άκουσμα της είδησης, οι δυο τους θα έχουν μια ερωτική συνάντηση μέσα σε ένα βαγόνι… Πρέπει να σου πω ότι ο άντρας τα χρόνια που μεσολάβησαν την έψαχνε παντού και τελικά τη συναντά αφού ταξιδεύει έξω με άλλο όνομα και άλλα ρούχα…

Υπάρχει όμως και ένας άλλος…

Υπάρχει, ναι, και ένας άλλος άντρας, ο οποίος αφού σε μια στιγμή ο πρώτος άντρας θα αναγκαστεί να φύγει για την Αμερική, θα ζήσει κοντά της και θα υπάρξει συμπαραστάτης και φίλος της και τελικά θα την ερωτευθεί. Και εκείνη φυσικά θα αγαπήσει βαθιά και τους δύο.

Λοιπόν η ταινία ξεκινά με την αναγγελία του θανάτου του Στάλιν το 1953 και τον κόσμο να κλαίει…

Πρέπει να σου πω ότι δεκάδες κομπάρσοι, άνθρωποι μεγάλης ηλικίας, έκλαιγαν στ’ αλήθεια στα γυρίσματα, σαν να ξαναζούσαν τη μέρα εκείνη. Γιατί για αυτούς ο Στάλιν ήταν αυτός που έδωσε ζωή στον τόπο τους.

Ο πατέρας ενός λαού, το χαμένο τους στήριγμα, ο αυστηρός πατέρας της ταινίας του Ζβιαγκίντσεφ που επιστρέφει μετά από απουσία δώδεκα χρόνων.

Οι Ρώσοι έχουν μια μακρά παράδοση στην οποία η έννοια του πατέρα είναι θεμελιακή. Η μορφή του πατέρα επανέρχεται στις ταινίες μου και με απασχολεί πολύ λόγω βιωμάτων. Πολύ μικρός μετά το Δεκέμβρη του ’44 θυμάμαι που ψάχναμε με τη μητέρα μου να βρούμε τον πατέρα μου νεκρό – τον είχαν πάρει όμηρο αποχωρώντας από την Αθήνα οι Ελασίτες αλλά εμείς ξέραμε ότι τον είχαν πάει για εκτέλεση… Απίστευτες καταστάσεις. Ώσπου μια μέρα, εκεί που έπαιζα στο δρόμο μπροστά στο σπίτι μας τον είδα να επιστρέφει!… Η «Αναπαράσταση» ξεκινά με την επιστροφή του πατέρα. Ενώ το «Τοπίο στην ομίχλη» είναι η αναζήτηση του πατέρα. Αυτό που ψάχνουν και τώρα τα παιδιά στους δρόμους, τι άλλο είναι; Έναν πατέρα ψάχνουν σε συμβολικό επίπεδο: ένα σταθερό σημείο αναφοράς.


Πριν 8. 2. 2009

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου