Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

1965: Ο ανταγωνισμός για τα Ελληνικά πετρέλαια ανάμεσα στην Ελλάδα, την Τουρκία και τις Αγγλοαμερικανικές εταιρίες. (Πολίτη Π.Λ.Παπαγαρυφάλλου)

--1965: Ο ανταγωνισμός για τα Ελληνικά πετρέλαια ανάμεσα στην Ελλάδα, την Τουρκία και τις Αγγλοαμερικανικές εταιρίες.
-- Παράλληλοι βίοι: ΕΡΕ – Ν.Δ.
 
Παράλληλοι βίοι: ΕΡΕ – Ν.Δ.
Βρισκόμαστε στο καυτό καλοκαίρι του 1965, κατά το οποίο συνέβησαν τέρατα και σημεία στο πολιτικό σκηνικό της χώρας, με όχημα την εφ. «Το Βήμα» και την οδό Στησιχόρου. Χωρίς να τρέφω καμία αυταπάτη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα μπορέσει να σώσει τη χρεωκοπημένη οικονομία – εξάλλου ψηφίζω λευκό για σαράντα χρόνια – δεν μπορώ να μη σχολιάσω δυσμενέστατα την αντιπολιτική, αντιδημοκρατική και αντιδιαλεκτική δήλωση του Πρωθυπουργού, στην οποία μας είπε τούτο το αδιανόητο: «Αν ο ΣΥΡΙΖΑ έρθει στην εξουσία θα αδειάσουν οι τράπεζες από χρήμα και θα γίνει πανικός». Πρόκειται ακριβώς για την ίδια πολιτική στάση και επιχειρηματολογία της ΕΡΕ του 1965, όπως προκύπτει από τούτες τις πρώτες αράδες του γνωστού οικονομολόγου Άγγελου Αγγελόπουλου, τις οποίες διατύπωνε στο άρθρο του: «Πολιτική σταθερότητα και οικονομία»: «Τα δύο τελευταία χρόνια με συστηματικότητα η δεξιά προπαγανδίζει την άποψη πως η πτώση η δική της από την εξουσία σημαίνει αναρχία και πως αποτέλεσμα της αναρχίας είναι η κατάρρευση της οικονομίας». Προχωρώντας στην ανατομία της τότε (1965) οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης ο Α. Αγγελόπουλος έγραφε: «…η οικονομική μας εξέλιξη επηρεάζεται επίσης και από ανεπάρκειες της οικονομικής πολιτική που σε μεγάλο βαθμό αντανακλούν την έλλειψη ενότητας σ’ αυτόν τον ίδιο τον φορέα της πολιτικής εξουσίας». Ο αείμνηστος δάσκαλός μου κατέληγε με τούτη τη φράση: «…Οι αποφάσεις σε θέματα οικονομικής πολιτικής πρέπει να προέρχονται από μια τέτοια διαδικασία (που εκφράζει συλλογική προσπάθεια και συνεργασία των αρμόδιων φορέων) και όχι να προετοιμάζονται στα παρασκήνια» (βλ. το διμηνιαίο περιοδικό: «Νέα Οικονομία» τευχ. Ιουλίου – Αυγούστου 1965, σελ. 579-581). Θα νόμιζε κανείς ότι αυτά γράφονται για τώρα, για το 2015. Μισός αιώνας και η πολιτική και η οικονομία και οι εξουσιαστές είναι Καρμπόν! Πότε και πως θα τ’ αλλάξουμε; Με τ’ ανθρωπάκια; Με τους νάνους; Με τους τίποτα;
 
Αθήνα 17/10/2014
Π. Λ. Παπαγαρυφάλλου
(Πρόεδρος της Επιτροπής Ενημερώσεως επί των Εθνικών Θεμάτων)
-Για επικοινωνία πατήστε το λινκ της επιτροπής.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όποιος ενδιαφέρεται για περισσότερα
 θέματα, μπορεί να επισκεφθεί την ιστοσελίδα της Επιτροπής. (http://ethnikonthematon.blogspot.gr)
 
1965: Ο ανταγωνισμός για τα Ελληνικά πετρέλαια ανάμεσα στην Ελλάδα, την Τουρκία και τις Αγγλοαμερικανικές εταιρίες.
Σχετική ανταπόκριση «ειδικού συνεργάτη» από το Λονδίνο, τον Ιούλιο του 1965, έλεγε και τα εξής: «Πρέπει να έχουμε υπόψη μας και τα δεδομένα αυτά όταν ζητάμε ν’ αντιληφθούμε το πείσμα με το οποίο ο τύπος στην Αγγλία και στην Αμερική διαστρεβλώνει κάθε είδηση σχετική με την Ελλάδα υπό πνεύμα αντιδημοκρατικό και φιλοκαραμανληκό, τονίζοντας το κάθε τι που μπορεί να δικαιολογήσει την ανάγκη επιβολής αντιδημοκρατικού και αυλικού καθεστώτος στην Αθήνα και το κάθε τι που μπορεί να δώσει την εντύπωση πως υπάρχει τάχα στη χώρα μας κίνδυνος κομμουνιστικού πραξικοπήματος που πρέπει να προληφθεί με δυναμικά στρατοκρατικά μέτρα» (βλ. Περιοδικό: «Νέα Οικονομία», τευχ. Ιουλίου-Αυγούστου 1965, σελ. 619). Συμπεράσματα: 1. Από τότε οι Αγγλοαμερικάνοι βυσσοδομούν εναντίον της Ελλάδος ορεγόμενοι τα πετρέλαιά της. 2. Από τότε επισείον. Τον ανύπαρκτο κομμουνιστικό κίνδυνο, ο οποίος τελικά «αντιμετωπίστηκε» στις 21 Απριλίου 1967, οπότε χιλιάδες κομμουνιστές πιαστήκαμε με τις πιζάμες! 3. Ενώ ο δραπετεύσας Κ. Καραμανλής βρισκόταν «εξόριστος» στο Παρίσι, οι Αγγλοαμερικάνοι δεν τον ξεχνούσαν 4. Μισός αιώνας από τότε και οι «σύμμαχοι» - και ιδίως τώρα οι Αμερικάνοι – επιμένουν να κάνουν κουμάντο στα Ελληνικά πετρέλαια και κατ’ εξοχήν στα ενεργειακά.
Καταλήγοντας επισημαίνω το γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό πλαίσιο μέσο στο οποίο η ανταπόκριση έθετε το πρόβλημα, λέγοντας: «Τον Ελληνοτουρκικό τομέα της κρίσης των πετρελαίων πρέπει ωστόσο να βάλουμε μέσα στο συνολικό μεσανατολικό του πλαίσιο» (σελ. 620). Πρόκειται για ένα τεραστίας εθνικής σημασίας πρόβλημα, το οποίο προσδιορίζει και καθορίζει αποφασιστικά το εκκρεμές ζήτημα της Εθνικής μας Ανεξαρτησίας. Πρόκειται για ένα ζωτικό εθνικό πρόβλημα το οποίο ερευνούμε εδώ και καιρό με τον δόκτορα Σπύρο Δημητρίου, με κατάληξη: «Η ουτοπία της Εθνικής Ανεξαρτησίας». Την εμποδίζουν τα Αγγλοαμερικανικά συμφέροντα τα οποία σπεύδουν να εξυπηρετήσουν οι πολιτικάντηδες της Ελλάδας.
 
Αθήνα 17/10/2014
Π. Λ. Παπαγαρυφάλλου
(Πρόεδρος της Επιτροπής Ενημερώσεως επί των Εθνικών Θεμάτων)
-Για επικοινωνία πατήστε το λινκ της επιτροπής.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όποιος ενδιαφέρεται για περισσότερα
 θέματα, μπορεί να επισκεφθεί την ιστοσελίδα της Επιτροπής. (http://ethnikonthematon.blogspot.gr)
 
 
Μια εξήγηση του γράφοντος
Γράφω: Για να υπενθυμίζω στους εναλλασόμενους εξουσιαστές ότι δεν είμαι πολιτικός Αυστραλοπίθηκος.
Για να θυμίζω τη μνήμη εκείνων που θυσιάστηκαν άδικα για την Ελλάδα, που πρόδωσαν οι σύγχρονοι Εφιάλτες. Γιατί η σιωπή σημαίνει συνενοχή και έγκριση.
Πολίτης Π. Λ. Παπαγαρυφάλλου
 

Το σύστημα κοιμάται ενώ το Κοσσυφοπέδιο μπορεί να ανάψει μεγάλη φωτιά

http://www.antinews.gr/Antitheseis/to-sustima-koimatai-eno-to-kossufopedio-mporei-na-anapsei-megali-fotia/

Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, με την Αλβανία να έχει ξεσαλώσει και την Τουρκία να στήνει σκηνικό θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο, εμείς ασχολούμαστε με την Αλαμουντίν και με τις βλακείες του Τσίπρα, του Σκουρλέτη και του Βούτση.
Είναι αυτό που λέει ο λαός: Όλα τα 'χαμε ο Αλβανικός φερετζές μας έλειπε. Την ιδέα της «Μεγάλης Αλβανίας» φαίνεται να προωθεί ο υποτιθέμενος δυτικός, προοδευτικός πρωθυπουργός Έντι Ράμα, βάζοντας φωτιά στη μεγάλη πυριτιδαποθήκη των Βαλκανίων, το Κοσσυφοπέδιο. Τα όσα έγιναν στο ματς Σερβίας – Αλβανίας είναι λίγο πολύ γνωστά. Ένα τηλεκατευθυνόμενο αεροπλανάκι εμφανίστηκε στο γήπεδο με τη σημαία της Μεγάλης Αλβανίας η οποία μάλιστα έχει εδάφη και στην Ελλάδα, φτάνει μέχρι τα Γιάννενα.
Έγινε ο κακός χαμός, έπεσε ξύλο, ο αγώνας διεκόπη και συνελήφθησαν μέλη της αλβανικής αποστολής, μεταξύ των οποίων και ο αδερφός του πρωθυπουργού Έντι Ράμα.
Μάλιστα βρέθηκε και το τηλεχειριστήριο στην εξέδρα των επισήμων αλλά δεν υπάρχουν αποδείξεις για το ποιος κατηύθυνε το αεροπλανάκι.
Ο Αλβανός πρωθυπουργός έριξε λάδι στη φωτιά λέγοντας ότι ξεφτιλίστηκαν οι Σέρβοι κι αυτό λίγες ημέρες πριν την ιστορική του επίσκεψη στο Βελιγράδι, που μάλλον δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί ποτέ.
Αλλά το σκηνικό στο γήπεδο είναι ίσως δευτερεύουσας σημασίας, ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει εκ νέου ένας γύρος εθνικιστικών διεκδικήσεων από την πλευρά μεγάλης μερίδας των Αλβανών. Άλλωστε η υπόθεση του Κοσσυφοπεδίου παραμένει ανοικτή πληγή και μια σπίθα μπορεί να ανάψει μεγάλη φωτιά. Αυτό που ενδιαφέρει πολύ περισσότερο την Ελλάδα είναι αυτή η κλιμάκωση της έντασης στα βόρεια σύνορά μας με τους Αλβανούς και τους Σκοπιανούς να κάνουν ότι είναι δυνατόν για να βάλουν φωτιά στην περιοχή.
Η ιδέα της «Μεγάλης Αλβανίας» ξαναζωντανεύει στα αρρωστημένα μυαλά ορισμένων που διεκδικούν τη μισή Ελλάδα και η πρόκληση είναι όλο και μεγαλύτερη και κάποτε πρέπει να σταματήσει «μαχαίρι». Τη μια διεκδικούν την Πρέβεζα, την άλλη τα Γιάννενα και τα Γρεβενά, σε λίγο θα φτάσουν την Αθήνα.
Ίσως να μην είναι τυχαία η κλιμάκωση της έντασης, ίσως να είναι σκόπιμη και στημένη υπόθεση την ίδια στιγμή που η Ελλάδα περνά δύσκολα.
Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, με την Αλβανία να έχει ξεσαλώσει και την Τουρκία να στήνει σκηνικό θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο, εμείς ασχολούμαστε με την Αλαμουντίν και με τις βλακείες του Τσίπρα, του Σκουρλέτη και του Βούτση.
Καλά δεν βάζει κανείς καμιά φωνή να ξυπνήσει το πολιτικό σύστημα;

Αυτός είναι ο νέος χάρτης που σαρώνει στα social media:Έτσι θέλουν να μοιράσουν οι Κούρδοι την Τουρκία!

http://www.makeleio.gr/?p=187099

xartis-kourdistan

Ο χάρτης κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και προς μεγάλη απογοήτευση τόσο των “δημοκρατικών” όσο και των ελληνοφοβικών, είναι… κουρδικής έμπνευσης.
Δείχνει πώς θα ήθελαν κάποιοι Κούρδοι να μοιραστεί η Τουρκία. Θα μας πείτε, είναι κάτι τέτοιο εφικτό; Μάλλον όχι, αλλά σε κάθε περίπτωση ο χάρτης παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον.

Η μαγεία και η συνέχεια του αρχαίου Ελληνισμού: Ίδιο το ψηφιδωτό της Αμφίπολης με την Αρπαγή της Περσεφόνης των Αιγών!( φοβερές εικόνες)

http://www.defencenet.gr/defence/item/%CE%BB%CE%AF%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8E%CE%BD%CE%B7-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CE%AC-%CF%87%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B4%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%8D-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%BC%CF%86%CE%AF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%81%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%AE-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B5%CF%81%CF%83%CE%B5%CF%86%CF%8C%CE%BD%CE%B7%CF%82
Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΤΑΦΙΚΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΣΤΙΣ ΑΙΓΕΣ



«Υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά του ψηφιδωτού στην Αμφίπολη με την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα που απεικονίζεται στον "τάφο της Περσεφόνης"  στις Αιγές» τόνισε η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, και αυτό είναι που φαίνεται να καταδεικνύει το κοινό χαρακτηριστικό μεταξύ των δύο ταφικών μνημείων. 
«Είναι ένα εξαιρετικό έργο τέχνης, ένας μοναδικός πίνακας», τόνισε το πρωί της Δευτέρας η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, αναφερόμενη στην αποκάλυψη του ψηφιδωτού στον τύμβο Καστά, το οποίο προκάλεσε παγκόσμιο δέος.
Όπως ανέφερε ακόμη σε δηλώσεις της στον ΑΝΤ1, πρόκειται μόνο για το μέρος της αναπαράστασης. Στα δεξιά και τα αριστερά του συνεχίζεται το έργο, αλλά στα σημεία αυτά υπάρχουν ακόμα οι κολώνες στήριξης των ανασκαφικών έργων.
«Πρόκειται για μία αναπαράσταση 15 τμ. ωστόσο το ακριβές της μέγεθος δεν μπορεί να υπολογιστεί», διευκρίνισε και τόνισε ότι «αυτό που με σιγουριά μπορούμε να πούμε είναι ότι πρόκειται για ένα μοναδικό έργο. Ένα έργο που δεν έχει απαντηθεί σε άλλο ταφικό μνημείο πουθενά».
Η τέχνη του μοναδική, ωστόσο τα κοινά στοιχεία με τον τάφο του Φιλίππου αναγνωρίζονται. Η αρπαγή της Περσεφόνης είναι ένα από αυτά, αλλά όπως προειδοποιεί η κ. Μενδώνη, «πρέπει κάθε φορά να μένουμε στα στοιχεία που έχουμε και να μη βγάζουμε συμπεράσματα, καθώς υπάρχει μία σειρά συσχετισμών που πρέπει προηγουμένως να γίνει».
Δεν κατηγόρησε ωστόσο τους αρχαιολόγους που κάνουν εικασίες για το ποιος μπορεί να είναι ο νεκρός του μνημείου, παρά λέει ότι «κάνουν καλά» κρατώντας όμως μια πιο «φειδωλή» στάση από πλευράς του υπουργείου, το οποίο θα πρέπει να είναι πιο «συγκρατημένο στις δηλώσεις του».
Σχετικά με τα στρογγυλά κομμάτια που λείπουν από το ψηφιδωτό, μεγέθους 80 εκατοστών, είπε ότι αρκετά μέρη του έχουν βρεθεί και θα γίνει προσπάθεια να επανατοποθετηθούν, δεν μπορεί όμως να απαντήσει με ασφάλεια ποια αιτία προκάλεσε την αφαίρεσή τους.
Η κ. Μενδώνη, τέλος, σημείωσε ότι «η σπουδαιότερη ανακάλυψη έχει ήδη γίνει και είναι η μεγαλειότητα του μοναδικού μνημείου».
Πάντως, από χθες, αμέσως μόλις έδωσε χθες στη δημοσιότητα το υπουργείο Πολιτισμού τις εντυπωσιακές φωτογραφίες από το ψηφιδωτό που βρέθηκε στο δάπεδο του δευτέρου θαλάμου του τάφου της Αμφίπολης άρχισαν οι αναλύσεις για το τι μπορεί να απεικονίζει.
O γενειοφόρος άνδρας έχει ξαναπεικονιστεί σε μακεδονικό τύμβο και συγκεκριμένα σε τοιχογραφία τάφου της Βεργίνας ο οποίος φέρεται να ανήκει σε κάποια από τις συζύγους του Φιλίππου του Β'. Πρόκειται για την περίφημη τοιχογραφία της αρπαγής της Περσοφόνης.
Η τοιχογραφία με την αρπαγή της Περσεφόνης έχει βρεθεί σε έναν κιβωτιόσχημο τάφος στις Αιγές με διαστάσεις 3Χ4,5 μ. ο οποίος χρονολογείται γύρω στο 350 π.Χ. και ο οποίος ανήκε σε μια νεαρή γυναίκα περίπου 25 χρονών που πρέπει να πέθανε στη γέννα και θάφτηκε εδώ μαζί με το βρέφος της, η οποία εικάζεται ότι είναι μια από τις επτά συζύγους του  Φιλίππου Β΄, πιθανότατα η Νικησίπολις από τις Φερές, η μητέρα της Θεσσαλονίκης.
Στο βόρειο τοίχο του τάφου βρίσκεται η εκπληκτική τοιχογραφία. Στη μέση της εικόνας δεσπόζει το άρμα με τα τέσσερα λευκά άλογα. Ο Αδης, πιο μεγάλος από όλες τις άλλες μορφές, άρπαξε τη λεία του και πηδάει στο άρμα. Στο δεξί χέρι του ο βασιλιάς των νεκρών σφίγγει το σκήπτρο της εξουσίας και τα γκέμια των αλόγων, που τινάζονται με τα μπροστινά πόδια στον αέρα, ξεκινώντας ήδη τον ξέφρενο καλπασμό τους. Ανάμεσα από τα πόδια του, φυλακισμένη στη σκοτεινή αγκαλιά του, ο Πλούτωνας κρατάει σφιχτά την Περσεφόνη. Η Κόρη είναι γυμνή. Το φουστάνι της γλίστρησε και έπεσε. Έμεινε μόνο το κορδόνι που το κρατούσε στον ώμο της και το πορφυρό της ιμάτιο να κρύβει την ήβη, να γίνεται φόντο για τους μαλακούς γοφούς της και να χάνεται, σμίγοντας με το πορφυρό του ιματίου του Πλούτωνα. Σε μια ύστατη προσπάθεια να ξεφύγει, η Κόρη τινάζεται προς τα πίσω, το σώμα της τεντώνεται, τρυφερό σα μίσχος λουλουδιού, να ξεγλιστρήσει από τα σκέλια και το μπράτσο που το σφίγγουν σαν τανάλια. Απόλυτα αδύναμη, απλώνει τα μπράτσα, ικετεύοντας απελπισμένα για τη βοήθεια που δε θα έρθει. Ο άνεμος παίρνει τα μαλλιά της, τα μάτια της βασιλεύουν, το πρόσωπο της γίνεται μάσκα απόγνωσης.
Η άρνηση της Κόρης να δεχτεί τη Μοίρα της, η επιθυμία της να γαντζωθεί στον κόσμο που αναγκάζεται να αφήσει και η αποστροφή της για τον Άδη γίνεται ολοφάνερη μέσα από την κίνηση του σώματος της, που είναι ολότελα αντίθετη προς τη δική του και μέσα από την απομάκρυνση των κεφαλιών τους. Με μια εξαιρετικά δυναμική και σχεδιαστικά ιδιαίτερα τολμηρή, ανοιχτή σύνθεση, που στηρίζεται στην ένταση, αλλά και στην ισορροπία που παράγουν δύο διαγώνιες που διασταυρώνονται, ένα εύρημα που μάλλον αυτός εισάγει στην παραδοσιακή εικονογραφία της Αρπαγής, ο καλλιτέχνης κατορθώνει να αποδώσει όλη τη δραματική ένταση της αντιπαράθεσης του κυνηγού με το θήραμα, του αρσενικού με το θηλυκό, της ζωής με το θάνατο.
Πίσω από το άρμα, στην ανατολική γωνία της εικόνας, μισογονατισμένη στο χώμα, μια φίλη της Περσεφόνης παρακολουθεί το δράμα, πετρωμένη από φόβο. Το φόρεμά της γλίστρησε και το στήθος της είναι γυμνό, όμως το χρυσοκάστανο ιμάτιο της με τη φαρδιά μενεξελιά μπορντούρα την τυλίγει ακόμα, σχηματίζοντας ένα θερμό στεφάνι, μέσα στο οποίο προβάλλεται η σαγηνευτική λευκότητα του δέρματός της. Λυγισμένη στα δύο σηκώνει το χέρι να φυλαχτεί, μοιάζει να θέλει να φύγει και να μη μπορεί, παγωμένη σα σε εφιάλτη, ακούσιος μάρτυρας του αποτρόπαιου. Τα μάτια της σχεδιασμένα εντελώς λιτά, δυο γραμμούλες και μια βουλίτσα όλο κι όλο και όμως καταφέρνουν να εκφράσουν απόλυτα τον άφατο τρόμο...
Σαν μορφολογική, αλλά και εννοιολογική αντίστιξη στην παθητικότητα της συντρόφισσας της Κόρης, που με τρόμο αποδέχεται το μοιραίο, στην άλλη μεριά της παράστασης εμφανίζεται ο Ερμής. Με το κηρύκειο, το μαγικό ραβδί που γητεύει τις ψυχές των νεκρών, το μόνο παραδοσιακό και αναγνωρίσιμο σύμβολο της παράστασης, στο χέρι, ο ψυχοπομπός γίνεται εδώ νυμφοπομπός σκοτεινού Γάμου, και τρέχοντας, σχεδόν πετώντας στις μύτες των ποδιών του, οδηγεί το άρμα στη δύση, στη χώρα των νεκρών.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Αμφίπολη: Η Περσεφόνη το τρίτο πρόσωπο στο ψηφιδωτό! (συγκλονιστικές - όπως πάντα - φωτογραφίες!)


http://www.antinews.gr/KOINONIA/i-persefoni-to-trito-prosopo-sto-psifidoto/

Την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα, παρουσία του ψυχοπομπού Ερμή, αναπαριστά το ψηφιδωτό που αποκαλύφθηκε στον τύμβο Καστά της Αμφίπολης.
Την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα, παρουσία του ψυχοπομπού Ερμή, αναπαριστά το ψηφιδωτό που αποκαλύφθηκε στον τύμβο Καστά της Αμφίπολης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, σήμερα που αφαιρέθηκαν και τα τελευταία στρώματα χωμάτων από την ανατολική πλευρά του ψηφιδωτού, αποκαλύφθηκε η τρίτη μορφή της παράστασης, πίσω από τον γενειοφόρο άνδρα, ο οποίος -εκτός από το στεφάνι- φοράει και κόκκινο ιμάτιο.
Πρόκειται για γυναικεία νεανική μορφή, με κόκκινους ανεμίζοντες βοστρύχους, η οποία φοράει λευκό χιτώνα που συγκρατείται με κόκκινη λεπτή ταινία στο ύψους του στήθους. Φέρει κόσμημα στον καρπό του αριστερού της χεριού. Είναι προφανές ότι πρόκειται για την μυθολογική παράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα, με την παρουσία του θεού Ερμή ως ψυχοπομπού, όπως είθισται σε ανάλογες αναπαραστάσεις.
Είναι εκπληκτική η παράσταση όχι μόνον για τον χρωματικό της πλούτο, αλλά και για την τέλεια εκτέλεση του σχεδίου. Στην παράσταση του ψηφιδωτού παρουσιάζεται και η τρίτη διάσταση, ιδιαίτερα στην απεικόνιση του ψυχοπομπού και της Περσεφόνης. Είναι φανερό ότι η παράσταση παραπέμπει και στην αντίστοιχη της αρπαγής της Περσεφόνης, στον λεγόμενο Τάφο της Περσεφόνης, στο βασιλικό νεκροταφείο των Αιγών. Όμως η παράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης, στις Αιγές είναι τοιχογραφία. Εδώ, για πρώτη φορά, απαντάται σε βοτσαλωτό ψηφιδωτό, σε ταφικό μνημείο. Οι διαστάσεις του ψηφιδωτού δαπέδου ήτοι 4,5Χ3.
Η Περσεφόνη το τρίτο πρόσωπο στο ψηφιδωτό! photo - 1
Με την αποκάλυψη του ψηφιδωτού δαπέδου δόθηκε η δυνατότητα και για την τελική υποστύλωση του επιστυλίου των Καρυατίδων. Φυσικά, έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες προστασίας του ψηφιδωτού οι οποίες συνίστανται:
α. Επικάλυψη με φύλλα φελιζόλ
β. Και πάνω από αυτά ξύλινη επένδυση
Σε ύψος 40 εκ. πάνω από την ξύλινη επένδυση θα μπει το δάπεδο πρόσβασης για τον τέταρτο χώρο, το οποίο θα στηριχτεί στην τρίτη σειρά αντιστήριξης.
Με την τομή που έγινε στο κατεστραμμένο τμήμα του ψηφιδωτού διαπιστώθηκαν οι συνθήκες έδρασης του δαπέδου που είναι οι εξής: Κονίαμα 8-10 εκατοστών ως υπόβαση του ψηφιδωτού, πιο κάτω έχουμε στρώση από κροκάλες πάχους 10-12 εκατοστά, οι οποίες εδράζονται στο φυσικό έδαφος, υπό μορφή σκληρής αργιλώδους άμμου.
Στον τέταρτο χώρο ήτοι στον τρίτο θάλαμο, έχει ολοκληρωθεί η υποστύλωση. Δεν προχώρησαν οι ανασκαφικές εργασίες, επειδή η ομάδα ασχολήθηκε με την αποκάλυψη του ψηφιδωτού.
Η Περσεφόνη το τρίτο πρόσωπο στο ψηφιδωτό! photo - 2

Συζήτηση: "Η Αντίσταση του Κουρδικού λαού καταλύτης εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή", Αθήνα, Δευτέρα 20 Οκτωβρίου

http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2014/10/blog-post_583.html#.VEClv2d_tIE

(ΗΧΗΤΙΚΟ) Ακούστε την δεύτερη εκπομπή «ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΑ» με τον Δημήτρη Σωτηρόπουλο

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2014/10/blog-post_81.html


Ακούστε την δεύτερη εκπομπή «ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΑ» με τον Δημήτρη Σωτηρόπουλο, που μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 8 το βράδυ, από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό «ΑΓΙΑ ΜΕΤΕΩΡΑ» :


Μια εκπομπή σχολιασμού της επικαιρότητας με καθαρά Ελληνορθόδοξο τρόπο, θεματολογία ποικίλης ύλης και παρεμβάσεις ακροατών: Στείλτε τα σχόλια, τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις σας στο hellasorthodoxy@gmail.com


Αυτή την Πέμπτη, συζητάμε θέματα όπως:


- Η κρίση στην Ελλάδα


- Πνευματική και ηθική κατάπτωση της κοινωνίας


- Εκτρώσεις, υπογεννητικότητα, δημογραφικό πρόβλημα


- Η νεολαία και τα λανθασμένα πρότυπα


- Κοινωνικά ή αντι-κοινωνικά δίκτυα;


- Εκκλησία και Διαδίκτυο


- Προσκύνημα στο Άγιον Όρος


- Μετάδοση του πρώτου μέρους ομιλίας του Γέροντα Εφραίμ Βατοπεδινού σε προσκυνητές.

Κούρδισσες και Μίκης Θεοδωράκης...

http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2014/10/blog-post_394.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+InfognomonPolitics+(InfognomonPolitics)#.VECeGWd_tIE

Kurdish Female Fighters of Kurdistan fighting ISIS terrorist in Kobani



Δημοσιεύτηκε στις 14 Οκτ 2014
For weeks the Kurdish town of Kobani in Syrian Kurdistan (Rojava) is surrounded by ISIS terrorist, brave female and male Kurdish fighters of YPG with light old Soviet arms fight the heavy equipped ISIS terrorist with tanks and heavy American weapons captured from Iraqi Army.

NOTICE: The Music is by Mikis Theodorakis from the film Z (Costa-Gavras, 1969)

ΦΩΤΕΙΝΗ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ (συγγραφέας παιδικών βιβλίων εκπαιδευτικός): συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

http://diastixo.gr/sinentefxeis/ellines/3022-foteini-fragouli?utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=diastixo_gr+%7C+16+%CE%9F%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85+2014&utm_campaign=20141016_m122625823_diastixo_gr+%7C+16+%CE%9F%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85+2014&utm_term=foteini-fragouli_jpgς

ΦΩΤΕΙΝΗ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη
Η Φωτεινή Φραγκούλη είναι συγγραφέας παιδικών βιβλίων και εκπαιδευτικός – εργάζεται ως δασκάλα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα βιβλία της χαρακτηρίζονται από την αγάπη για την παράδοση, για την ελληνική Ιστορία, για τη θάλασσα και ιδιαίτερα για το όμορφο νησί της, τη Λέσβο.
Πώς αρχίζει η συγγραφή μιας νέας ιστορίας;
Η συγγραφή μιας ιστορίας αρχίζει ανέλπιστα και μαγικά, σα μέσα στον νου και στη ζωή μου να πραγματοποιείται ο στίχος «μέσα στα πράγματα γλιστρά ένα ψάρι και από φόβο μην το δουν γυμνό, του ρίχνω το μανδύα μου από λέξεις».
Ποια είναι η πηγή έμπνευσης για να γράψετε ένα βιβλίο;
Ο κάθε δημιουργός υπάρχει σε μια προσωπική μυθολογία, σε μια ιδιόλεκτο, αυτεξούσια αλλά όχι και περίκλειστη. Αρκετές φορές βιώνεται η «έμπνευση» σα να είσαι μπάμπουσκα. Εσύ και κάποιος άλλος μέσα σου. Γι' αυτό πολύ συχνά διατηρείται μια έκπληξη ακόμα και στον ίδιο τον δημιουργό, όταν το ενδιαφέρον ή η συγκίνηση εστιάσει σε κάτι που θα γίνει η αρχή μιας ιστορίας.
Πόσο χρόνο κάνετε για να γράψετε μια ιστορία;
Εξαρτάται πάντα από την ιστορία. Πόσο χρόνο θα σου ζητήσει. Πού θα σε πάει. Δηλαδή δεν υπάρχει σταθερός χρόνος – και ευτυχώς. Υπάρχουν ιστορίες που ολοκληρώθηκαν εύκολα, άλλες που με βασάνισαν περισσότερο και κάποιες που ακόμα με βασανίζουν. Η πιο μεγάλη έγνοιά μου είναι το «χτένισμα» της ιστορίας.
Πιστεύω ότι παιδιά που δεν συναντήθηκαν με τα παραμύθια, θα τα βρει απροετοίμαστα η ζωή. Η κωδικοποίηση των συναισθημάτων μπορεί να περάσει εύκολα μέσα σε ένα βιβλίο για παιδιά, γιατί είναι ένα παιχνίδι.
Ποια είναι η σημασία της καλής εικονογράφησης μιας ιστορίας;
Το κάθε βιβλίο οφείλει να είναι μια αισθητική πρόταση. Η εικονογράφηση, λοιπόν, είναι ένα σπουδαίο κεφάλαιο στη λογοτεχνία για παιδιά. Προϋποθέτει έναν γόνιμο, ουσιαστικό διάλογο ανάμεσα στον συγγραφέα και στον ζωγράφο. Μπορεί να βοηθήσει την κυριολεξία του λόγου να γίνει μεταφορά και τη μεταφορά, κυριολεξία. Δηλαδή να βάλει πραγματικά το παιδί στον δρόμο της τέχνης. Μέσα από έναν τέτοιο διάλογο δεν ωφελούνται μόνο τα παιδιά, αλλά και ο συγγραφέας και ο ζωγράφος, γιατί και οι δύο εξελίσσονται κάθε φορά που μια τέτοια συνεργασία είναι εύφορη. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό για τις έως τώρα συνεργασίες μου.
Στο βιβλίο σας Το μισό πιθάρι γράφετε για τη Λέσβο. Ποια είναι η σημασία του γενέθλιου τόπου για τον συγγραφέα;
Όπως είναι το γάλα για το μικρό παιδί είναι και η σχέση του καθενός με τον τόπο του, σχέση δηλαδή μητρική, που όχι μόνο δεν πρέπει να τον καθηλώσει, αλλά να γίνει το πλοίο που θα τον ταξιδέψει στη ζωή και στον κόσμο όλο. «Να αγαπάς και να θυμάσαι», λέει ο παππούς της ιστορίας. Αυτή η φράση είναι και η ραχοκοκαλιά της. Στο Μισό πιθάρι δεν μιλώ για τη Λέσβο, μιλώ μέσα από τη Λέσβο, για να θίξω θέματα που δεν περιορίζονται στην τοπική γεωγραφία. Αν ο γενέθλιος τόπος είναι το «μισό πιθάρι», το άλλο μισό είναι ο κόσμος όλος.
Η θάλασσα, το απέραντο γαλάζιο του ορίζοντα και η ευλογία της πατρίδας μας, που είναι διάσπαρτη από κοχύλια. Ποια κόκκινη κλωστή σάς ένωσε με το μισό πιθάρι και τους αγγέλους των κοχυλιών;
Αν το πιθάρι και το κοχύλι έχουν μια ομοιότητα ως προς τον εγκλεισμό, μέσα από αυτόν επιζητώ τη θέαση του ορίζοντα, την ίσαλο γραμμή του κόσμου μου.
Στη λύπη και στη χαρά χρησιμοποιούμε λέξεις που κρύβουν τα μυστικά μας. Η κωδικοποίηση των συναισθημάτων είναι ένα παιχνίδι που μπορεί να περάσει εύκολα από τις σελίδες ενός παιδικού βιβλίου;
Τα παιδιά γοητεύονται από τη γλώσσα, παθιάζονται με τις λέξεις, γιατί μέσα στη γλώσσα και διά της γλώσσας τηρούνται βασικοί κανόνες του παιχνιδιού. Το τελικό αποτέλεσμα του λόγου είναι απροσδιόριστο, είναι μια πράξη αυτοσχεδιασμού. Τα παιδιά, όταν ανακαλύψουν τι δεν μπορεί να ειπωθεί, ψεύδονται. Η λογοτεχνία είναι αλήθειες ντυμένες το ψέμα. Όπως και αν δηλώνεται το διαφορετικό, υπό όρους είναι αναγνωρίσιμο. Το μυαλό ταξιδεύει διά μέσου των μύθων, δεσμεύεται, ριψοκινδυνεύει, αναγεννιέται. Τα πάντα είναι δυνατά. Γι' αυτό η τέχνη θεραπεύει. Πιστεύω ότι παιδιά που δεν συναντήθηκαν με τα παραμύθια, θα τα βρει απροετοίμαστα η ζωή. Η κωδικοποίηση των συναισθημάτων μπορεί να περάσει εύκολα μέσα σε ένα βιβλίο για παιδιά, γιατί είναι ένα παιχνίδι. Το παιγνιώδες είναι μέσα στον τρόπο των παιδιών και στον δικό μου τρόπο.
Ποια είναι σήμερα η κατάσταση στην παιδική λογοτεχνία; Υπάρχουν νέοι συγγραφείς; Τι γίνεται με την έκδοση νέων εικονογραφημένων βιβλίων;
Πάντα υπάρχουν νέοι συγγραφείς. και θα υπάρχουν. Όσο για την έκδοση εικονογραφημένων βιβλίων για παιδιά, είναι σαφές ότι η οικονομική κρίση –δυστυχώς– την έχει επηρεάσει. Η κρίση θα έπρεπε να γίνει αφορμή, ό,τι αφορά το βιβλίο –και κυρίως το βιβλίο για παιδιά– να μη δέχεται εκπτώσεις. Να επενδύσουμε στην παιδεία και στον πολιτισμό παντοιοτρόπως. Αυτό που είναι το αυτονόητο να γίνει το πρωταρχικό μέλημα της Πολιτείας και όχι ανέφικτο αίτημα.
Είστε ικανοποιημένη με την πορεία σας στη συγγραφή παιδικών βιβλίων;
Αισθάνομαι συγκινημένη από την επικοινωνία με τους μικρούς αναγνώστες, γιατί εκπληρώνεται ο λόγος της γραφής, που είναι η συνάντηση. Επίσης, η ύπαρξη όχι μόνο μικρών, αλλά και ενήλικων αναγνωστών, επιβεβαιώνει τη θέση μου ότι η λογοτεχνία είναι ενιαία και ότι ένα βιβλίο, αν ένας ενήλικας δεν το διαβάζει με ενδιαφέρον και ευχαρίστηση, είναι αμφίβολο το πόσο κατάλληλο είναι για παιδιά.
Ποια είναι τα συναισθήματα των μαθητών σας όταν μαθαίνουν ότι είστε συγγραφέας;
Το σπουδαίο με τα παιδιά είναι ότι όσο εύκολα μυθοποιούν, το ίδιο εύκολα και απομυθοποιούν. Για τους μαθητές μου είμαι η δασκάλα τους, που πιστεύω ότι με αμοιβαία επίδραση ζούμε το δικό μας παραμύθι.
Διαβάζουν οι νέοι βιβλία;
Η τηλεόραση αγνοεί το βιβλίο. Τα παιδιά όμως δεν αγνοούν την τηλεόραση. Ούτε οι οικογένειες. Τα βιβλία εκτοπίζονται από τα σπίτια με την αφέλεια ότι η αρωγή τους αντικαθίσταται από το διαδίκτυο. Για τους γονείς το βιβλίο είναι ένα «πρέπει» για τα παιδιά τους και μια απουσία μέσα στη δική τους ζωή. Το σχολείο κάνει τη φιλαναγνωσία μάθημα και τη λογοτεχνία εξεταστική περίοδο. Οι σχολικές βιβλιοθήκες έκλεισαν ή υπολειτουργούν. Από την εμπειρία μου, όμως, μπορώ να πω ότι στην ηλικία του Δημοτικού Σχολείου τα παιδιά διαβάζουν περισσότερο.
Ετοιμάζετε κάποιο καινούργιο βιβλίο;
Είναι υπό έκδοση Η ελιά στο πέλαγος από τις Εκδόσεις Πατάκη με εικονογράφηση της Εύης Τσακνιά.
Μπορείτε να μας προτείνετε κάποια ενδιαφέροντα βιβλία;
Δεν μ' αρέσει να προτείνω βιβλία, γιατί το αναγνωστικό ενδιαφέρον ποικίλλει. Θα αναφέρω όμως κάποια βιβλία που διάβασα και ευχαριστήθηκα πολύ: Τα πορφυρά πανιά του Αλεξάντερ Γκριν (Εκδόσεις Κίχλη), Η σιωπή των βιβλίων του Τζορτζ Στάινερ (Εκδόσεις Ολκός), Διάλογος για το δέντρο του Πολ Βαλερί (Εκδόσεις Άγρα),Γράμματα σ' έναν φίλο Γερμανό του Αλμπέρ Καμί (Εκδόσεις Πατάκη), Το αλάτι της ζωής της Φρανσουάζ Εριτιέ (Εκδόσεις Κέλευθος).
Το μισό πιθάριΤο μισό πιθάριΦωτεινή Φραγκούλη
εικονογράφηση: Εύη Τσακνιά
Πατάκης
38 σελ.
Τιμή € 12,70 
1-patakis-link






Κατ-γατ-καραγάτΚατ-γατ-καραγάτΦωτεινή Φραγκούλη
εικονογράφηση: Φωτεινή Στεφανίδη
Πατάκης
51 σελ.
Τιμή € 13,50 
1-patakis-link

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΚΕΔΕ): ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ"

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ 
ΔΗΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Προς τους Δήμους της χώρας
ΑΘΗΝΑ 16/10/2014
Αριθμ. Πρωτ.:  2276
ΘΕΜΑ: «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»
Σας ενημερώνουμε ότι στον Ν. 4277/2014 ΦΕΚ 156 Α/1.8.2014 «Νέο ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας-Αττικής και άλλες διατάξεις», προβλέπονται οι εξής νομοθετικές ρυθμίσεις:
1) Άρθρο 64 παρ. 1Η παράταση του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» μέχρι 31/12/2015 καθώς και παράταση των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου των απασχολουμένων για την παροχή των σχετικών υπηρεσιών.

2) Άρθρο 64 παρ.2«Οι Δήμοι ή τα Νομικά τους πρόσωπα ή τα άλλα νομικά πρόσωπα της Αυτοδιοίκησης που θα αποφασίσουν ότι συνεχίζουν να παρέχουν υπηρεσίες με το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» καθώς και Δήμοι, τα νομικά πρόσωπα αυτών; ή άλλα νομικά πρόσωπα της αυτοδιοίκησης που θα αποφασίσουν ότι επιθυμούν να παρέχουν τις υπηρεσίες αυτές από την 1η Ιανουαρίου 2016 και μετά, μπορούν από 1ης Σεπτεμβρίου 2015 να συνάπτουν συμβάσεις παροχής υπηρεσιών του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι», ως πάροχοι των ειδικότερων προγραμμάτων:
α) «Κατ’ οίκον Φροντίδα Συνταξιούχων» για τους δικαιούχους συνταξιούχους και
β) «Κατ’ οίκον Κοινωνική Φροντίδα» για τους δικαιούχους οικονομικά αδύναμους, ηλικιωμένους; ανασφάλιστους, ΑμεΑ.
Οι συμβάσεις αυτές θα συνάπτονται με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε., διαχειριστή του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι».
Σας επισυνάπτουμε το σχετικό άρθρο 64 του Ν. 4277/2014.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με την κ. Χρύσα Μανάρα, Δ/ντρια Επεξεργασίας και Σχεδιασμού Πολιτικών της Τ.Α, στο τηλέφωνο 2132147512.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής 
Συμεών Δανιηλίδης
Δήμαρχος Νεάπολης- Συκεών

Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

Η ευλάβεια απλών γυναικών μέσα από διαφορετικές ιστορίες

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2014/10/blog-post_16.html

Μου διηγείτο ο αιδεσιμολογιώτατος πρεσβύτερος πατήρ Παναγιώτης Κοντόπουλος για κάποιες ευλαβείς γυναίκες, οι όποιες δεν προσεβλήθησαν από τα μικρόβια του τύφου = εγωισμού της ορθολογιστικής Δύσεως.

Υπήρχε μία γριούλα κατάκοιτος. Δεν ήδύνατο να εκκλησιάζεται την Κυριακή. Όταν όμως άκουε τον γλυκύτατο ήχο της καμπάνας ανασηκωνόταν και καθόταν στο κρεβατάκι της. «Δεν είναι καλόν η εκκλησία να διαβάζει —έλεγε — και εγώ να είμαι ξαπλωμένη».


Ή κυρία Αικατερίνα, άλλη ηλικιωμένη γυναίκα, είχε τούς εξής λογισμούς: Άραγε τελείται κανονικά η Θεία Λειτουργία όταν δύο ιερείς μεταξύ τους είναι ψυχραμένοι και ολίγον πριν αντάλλαξαν ψυχρούς λόγους; Τότε, την ώρα καθ' ην ο ιερεύς εκφωνούσε το «Ευλογημένη η Βασιλεία του Πατρός...», είδε ένα φωτεινό σύννεφο να σκεπάζει την Αγία Τράπεζα και τούς ιερείς... Βεβαιώθηκε έτσι για την εγκυρότητα και κανονικότητα των μυστηρίων, παρά την οποιαδήποτε πνευματική κατάσταση των λειτουργών ιερέων.


Ή γριούλα Χαρίκλεια ήτο εντελώς αγράμματη, αλλά πιστή και ευλαβής. Σέ μίαν εγχείρηση κατά την νάρκωση της, φώναζε δυνατά τα ονόματα διαφόρων ιερέων Πνευματικών: 
«Πάτερ Λεόντιε, πάτερ Βασίλειε, πάτερ Ιωάννη, ο Θεός να σάς έχει καλά να σώζετε ψυχές». 
 
Ενθυμείτο όταν ήταν μικρή κοπελίτσα τον πατέρα Λεόντιον στον άγιο Χαράλαμπο Θεσσαλονίκης και έλεγε πώς όταν λειτουργούσε μιλούσε μέσα στον Ιερόν Βήμα με τούς αγίους. 
 
Για τον ίδιο ιερέα αναφέρει και ο Σεβασμιότατος άγιος Νικοπόλεως Μελέτιος σ' ένα τεύχος αναφερόμενο στον π. Αγαθάγγελο Μιχαηλίδη με πόση μέθεξη ψυχής διάβαζε τις ευχές της Θείας Λειτουργίας. Ενθυμείτο και τον λαϊκόν ιεροκήρυκα, πρώην στρατιωτικό, ονόματι Νικόλαο Ρέγκο, πνευματικόν τέκνον της συνοδείας των Δανιηλαίων από τα Κατουνάκια του Αγίου Όρους. Αυτή η κατανυκτική ψυχή, ο Ν. Ρέγκος, οσάκις έψαλλε το «Άξιον εστίν...» στην Θεία Λειτουργία δάκρυζε. Κάποιοι μιλούσαν με πολύν σεβασμό για το πρόσωπον του και για θαυματουργικές επεμβάσεις της πυριπνόου προσευχής του.

Μία άλλη ευλαβής γυναίκα, φιλόξενη απειλεί τον άγιο Σπυρίδωνα ότι εάν δεν της στείλει κάποιον άνθρωπο στην οικία της να τον φιλοξενήσει, θα ανοίξει την τηλεόραση!

Μία άλλη Σμυρναία φιλόξενη ψυχή έπρεπε κάθε Σάββατο να μαγειρεύσει ένα περιποιημένο φαγητό σέ μεγάλη ποσότητα και να έπισκεφθή τούς φυλακισμένους των φυλακών της Σμύρνης. Αυτή η γυναίκα, παρ' ότι είχε πέντε κορίτσια, μεγάλωνε την ορφανή από μητέρα κόρη του αδελφού της. Δεν ξεχώρισε το ορφανό σέ τίποτα. Το προίκισε και το υπάνδρευσε, όπως ακριβώς και τις κόρες της. Όταν εύρίσκετο στην επιθανάτια κλίνη της σηκώθηκε λίγο πριν εκπνεύσει και έλαβε μία στάση σαν να επρόκειτο να μεταλάβει των αχράντων μυστηρίων. Όσοι ήσαν γύρω της είπαν ότι κάποιος άγγελος είχε έλθει να την μεταλάβει.

Υπήρχε μία αγράμματη, αλλά πιστή γυναίκα, η οποία γνώριζε ποιό Ευαγγέλιο έχει το τυπικό της Εκκλησίας μας κατά την επομένη Κυριακή.

Ένας ευλαβέστατος ιερεύς, ο όποιος χαρακτηρίζεται διά την απλότητα του, έλεγε εμπιστευτικώς σέ μία ψυχούλα.
 
—Όταν αρχίζω την Θεία Λειτουργία και λέγω το «Ευλογημένη η Βασιλεία του Πατρός...» αισθάνομαι ότι όλα φωτίζονται, όλα λάμπουν και αστράπτουν. Το ίδιο γίνεται όταν λέω το «Πρόσχωμεν τα άγια τοις άγίοις».

ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΕΩΣ

Ή Ευγενία Ζάκα του Σταύρου (ή Ζάκαινα) είχε καταγωγή Βορειοηπειρωτική από το χωριό Λόγγοι. Έζησε 78 έτη και εκοιμήθη το 1952. Κατωκησε στην Γέφυρα του νομού Θεσσαλονίκης, πλησίον στον Άξιον. Ό εγγονός της είναι ό καλός Σαμαρείτης Σταυρός Νάτσιος, πού μου διηγήθη ταύτα. 
 
Ή Ζάκαινα είχε πάντα το σπίτι της ανοικτό για φιλοξενία φαγητού και ύπνου. Ειδικά είχε αδυναμία στους αναπήρους, ορφανούς και πτωχούς. Το 1949 ένα άρρωστο παιδί το έδιωξαν από το σπίτι του. Έπασχε από μεγάλη ασθένεια, (πιθανόν φυματίωση). Αυτή, ως άνθρωπος της θυσίας και της αυταπαρνήσεως, συμμάζεψε το άρρωστο στο σπίτι της. Δεν λογάριασε ότι είχε δώδεκα παιδιά και είκοσι περίπου εγγόνια. Επί πέντε χρόνια περιποιόταν το άρρωστο με ειδική φροντίδα. Με ειδικά φαγητά, παρ' όλες τις δυσκολίες της εποχής εκείνης. Μέχρις ότου εκοιμήθη μέσα στην μητρική αγκαλιά της. Ή Ζάκαινα υπήρξε γι' αυτό δεύτερη μάνα.
 
Ποτέ κακή κουβέντα δεν έβγαλε από το στόμα της. Πάντα έλεγε «έχει ό καλός Θεός. Μη στενοχωρήσθε».

Ένα παιδί της τραυματίσθηκε στον πόλεμο και έμεινε μονόχειρ. Ή μάνα Ζάκαινα έλεγε: Το χαλάλησα για την Πατρίδα. Και ό ήρωας γιός της έλεγε στον Στρατηγό του: Στρατηγέ μου προσέφερα το χέρι μου για την Πατρίδα.

Από το βιβλίο του Αρχιμ. Ιωαννίκιου Κοτσώνη-«Απλοί και άπλαστοι και αληθινοί άνθρωποι» 2000

ΙΔΟΥ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΑΝ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΪΣΙΟΥ

http://ahdoni.blogspot.gr/2014/10/blog-post_61.html

ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Κατά το έτος 1977 ήταν σε οξεία φάση το θέμα των αυτοκινήτων στο Άγιον Όρος. Μεταξύ των πατέρων επικρατούσε διαφωνία. Άλλοι υποστήριζαν την παραμονή και την χρήση των αυτοκινήτων, γιατί εξυπηρετούν και οικονομούν δήθεν χρόνο για προσευχή, και άλλοι πίστευαν ότι για το καλό του Αγίου Όρους, για να μη χαθεί η ησυχία και αλλοιωθεί η πνευματική του φυσιογνωμία, πρέπει να σταματήσει η διάνοιξη δρόμων και τα αυτοκίνητα να εξωσθούν από το Όρος.
Ο Γέροντας συμφωνούσε με τους δεύτερους. Πήρε θέση και μιλούσε με παρρησία και σαφήνεια. Έλεγε: «Αν θέλουν τέτοιες ευκολίες, ας πάνε σε κανένα μοναστήρι στον κόσμο και να μην καταστρέφουν το Άγιον Όρος. Είναι μικρότερο κακό να χάσουν αυτοί την παρθενία τους, παρά να καταστρέψουν αυτόν τον παρθένο χώρο. Θέλουν να κάνουν και δρόμο στην κορυφογραμμή, να διασχίζει όλο το Όρος. Ακούς εκεί! Μα δεν το καταλαβαίνουν; Είναι, ας υποθέσουμε, κατά κάποιο τρόπο σαν να ρίχνουν μια τσεκουριά στην ραχοκοκκαλιά του Άθωνα. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση τι θα γίνει; Πολλοί με τα αυτοκίνητα θα αλωνίζουν όλο το Όρος για τουρισμό και μερικοί θα πουλάνε και αναψυκτικά. Και θα γίνει το Άγιον Όρος, που το αγίασαν οι άγιοι Πατέρες με τους αγώνες τους, σωστό τρελλοκομείο...».
Και μετά από μικρή σιωπή πρόσθετε: «Αλλά η Παναγία δεν θ' αφήσει να καταστραφεί το Περιβόλι της...»
Πολλοί αντιπρόσωποι έφθαναν μέχρι το Καλύβι του για να τον συμβουλευθούν. Ο Γέροντας πέρα από τις κατ' ιδίαν έντονες αλλά και έμπονες προτροπές του, ενήργησε να συνταχθεί και ένα κείμενο απαγορευτικό εναντίον των δρόμων και των αυτοκινήτων.
Το υπέγραψε μαζί με άλλους σεβάσμιους και εξέχοντες Αγιορείτες. Τελικά η Ιερά Κοινότης αποφάσισε το κάθε μοναστήρι να περιορίσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων εντός των ορίων του.
Αλλά δυστυχώς η κατάσταση δεν άλλαξε, μάλλον χειροτέρευσε. Στο τέλος, όταν πλέον δεν εισακουόταν, έλεγε με θλίψη: «Οι υπεύθυνοι θα δώσουν λόγο στον Θεό. Αρκεί να μη συμφωνεί κανείς μαζί τους και να μη γίνεται αίτιος».
Εκείνο το διάστημα επέστρεφε από τον κόσμο σε περίοδο χειμώνος. Το λεωφορείο από τα πολλά χιόνια δεν κατέβηκε στην Δάφνη. Το αυτοκίνητο ενός Μοναστηριού πήρε τους επιβάτες. Οι πιο πολλοί ήταν πατέρες. Όλοι ανέβηκαν στο αυτοκίνητο και προσπαθούσαν να πείσουν και τον Γέροντα να ανεβεί, αλλά ματαίως.
Ξεκίνησε με τα πόδια μόνος και τον ακολούθησε και ένας νέος. Στον ώμο είχε ένα σακκίδιο με αρκετό βάρος. Ήταν εξαντλημένος και κρυωμένος, ενώ δεν σταμάτησε να ρίχνει χιόνι. Δεν κατόρθωσε να φτάσει ως το Κελλί του, αλλά αργά το απόγευμα έφθασε στις Καρυές όπου και διανυκτέρευσε. Υπέστη όλη αυτή την ταλαιπωρία, για να μην αθετήσει με έργο, ότι υποστήριζε με λόγο.Την θέση του αυτή την κράτησε ως το τέλος του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία ημέρα προ της οριστικής εξόδου του από το Άγιον Όρος παραβρέθηκε στην πανήγυρη του Κελλιού οσίου Χριστοδούλου στις 21-10-93, μαζί με γνωστούς του πατέρες.
Στο κέρασμα, από κάποια αφορμή που δόθηκε, έστρεψε την συζήτηση και καταφέρθηκε με ασυνήθιστη δριμύτητα εναντίον των δρόμων και των αυτοκινήτων στον ασκητικό Άθωνα. Σαν να ήθελε τρόπον τινά να αφήσει έντονα τις τελευταίες υποθήκες του και να σφραγίσει το πιστεύω του.

 Από το βιβλίο «ΒΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ» / ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΙΣΑΑΚ (ΣΕΛ.244-246)

 http://hggiken.pblogs.gr

Επισκεφθείτε τη νέα Φωτογραφική Ιστοσελίδα του Δημήτρη Σωτηρόπουλου

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2014/10/blog-post_72.html


Εκατοντάδες φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης από το Άγιον Όρος και ολόκληρη την Ελλάδα. Μπορείτε να τις δείτε πατώντας εδώ:


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου