Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Η σημασία του νερού για τον Χριστιανισμό

http://ahdoni.blogspot.gr/2013/10/blog-post_23.html



 «Eξ ύδατος γένεση»

Εδώ και χιλιετίες το νερό είναι από τα κυριότερα θρησκευτικά σύμβολα. Αυτό ισχύει ασφαλώς στην Ορθόδοξη παράδοση όπου έχει ρόλο σε λειτουργικά μυστήρια, από το βάπτισμα και την θεία Ευχαριστία μέχρι και τη τελετή του αγιασμού. Γιατί άραγε έχει το νερό μια τόσο ουσιαστική θέση στην θρησκευτική ζωή των Χριστιανών; Στην προσπάθειά μας να απαντήσουμε σ’αυτήν την ερώτηση, ας κοιτάξουμε την Βιβλική ιστορία και τη Χριστιανική παράδοση, ιδιαιτέρως την ακολουθία των Θεοφανείων.

Το ύδωρ ως σύμβολο ζωής και κάθαρσης έχει ιδιαίτερη σημασία στην Παλαιά Διαθήκη. Δημιουργήθηκε την πρώτη μέρα (Γεν. 1-2, 6-8). Το Πνεύμα Θεού επεφέρετο επάνω του ύδατος (Γεν. 1, 2). Η γη στερεώθηκε επί των υδάτων (Γεν. 1, 6-7· 9-10). Ο Θεός διέταξε το ύδωρ να εξαγάγει πληθώρα ψυχών ζωσών (Γεν. 1, 20-21). Με κάποιον τρόπο, το στοιχείο είναι κοντά στον Θεό (Ψαλμ. 17· 28, 3· 76, 17, 20· 103, 3·148, 4). Ο Θεός παρομοιάζεται με τον υετό (Ωσηέ 6, 3). Το νερό φέρνει ζωή (πρβλ. Εξ. 15, 23-35· Ψαλμ.1, 3· 22, 2· 41, 2· 64, 10· 77, 20· Ησαΐας 35, 6-7· 58, 11) και ευφροσύνη (Ψαλμ. 45, 5). Έχει μεγάλη δύναμη προς κάθαρση και μπορεί να εξαφανίσει το κακό και
τους εχθρούς, όπως στις ιστορίες του κατακλυσμού και της φυγής από την Αίγυπτο (Γεν. 3, 1-15· Εξ. 14, 1-15, 21). Σύμφωνα με το Νόμο της Παλαιάς Διαθήκης, ξεπλένει την ακαθαρσία, (Λευ. 11, 32· 13, 58· 14, 8-9· 15-17· 22, 6· πρβλ. Ησαΐας 1, 16) και χρησιμοποιείται στις θυσίες (Λευ. 1, 9, 13· Βασ. Α´ 18, 30-39), στο πλαίσιο των οποίων αναφέρεται ως ύδωρ το ζων (Λευ. 14· Αρ. 5, 19). Έχει θεραπευτικές ιδιότητες, όπως φαίνεται από τις ιστορίες του Ναιμάν του Σύρου, ο οποίος καθαρίστηκε από την λέπρα στα ύδατα του Ιορδάνη ποταμού (Βας. Δ´ 5, 1-14), καθώς και από τα ετήσια θαύματα στη Βηθεσδά στα Ιεροσόλυμα (Ιω. 5, 1-4). Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος χρησιμοποιούσε τα ύδατα του Ιορδάνη για να πλύνει τις αμαρτίες του λαού, κάτι που θυμίζει χαρακτηριστική πρακτική των Εβραίων (Ματθ. 3, 1-6· Μαρκ. 1, 4-5· Λουκ. 3, 2-16· Ιω. 1, 26-33). Και ο Χριστός ο Ίδιος ήλθε να βαπτιστεί (Ματθ. 3, 16· Μαρκ. 1, 10). Από την άλλη πλευρά, όμως, το νερό είναι και το περιβάλλον των δρακόντων (Ψαλμ. 73, 13-14· Ψαλμ. 103, 26· Ιωβ 41, 25).

Όπως καταλαβαίνουμε, στην Παλαιά Διαθήκη ήταν ευρύτατα διαδεδομένη η πεποίθηση ότι το ύδωρ είναι στοιχείο μυστικά δυνατό, που, επειδή συνδέεται με κάποιον τρόπο με το Θεό, μπορεί να καθαρίσει αμαρτίες, να πλύνει την εσωτερική και εξωτερική ακαθαρσία και να ανανεώσει το ανθρώπινο σώμα. Μπορεί ακόμα να υποστηριχθεί οτι το νερό έχει θεωρηθεί ως ο θρησκευτικός συμβολισμός της ζωής.

Στην Καινή Διαθήκη, ο ρόλος του νερού φαίνεται να είναι πιο ουσιαστικός και ακόμη περισσότερο συμβολικός. Ο Χριστός μεταβάλλει το ύδωρ σε οίνο στην Κανά (Ιω. 2, 1-11), λέγοντας ότι αποτελεί μέσο πνευματικής αναγέννησης στην βασιλεία των ουρανών (Ιω. 3, 5). Ο Χριστός δίδει το ύδωρ το ζων, την πηγή αιωνίου ζωής, όπως προφήτευσε ο Ιερεμίας (2, 13). Ήλθε δι’ ύδατος, αίματος και Πνεύματος, ως μάρτυρας του ενός Θεού (1 Ιω. 5, 6-8). Εντέλλεται το βάπτισμα σε νερό στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος (Ματθ. 28, 19· Πράξ. 8, 38). Μιλώντας για το βάπτισμα, ο Απόστολος Παύλος δηλώνει πως, στο ύδωρ θαβόμαστε εκουσίως μαζί με τις αμαρτίες μας, εικονίζοντας το θάνατο του Χριστού:

«συνετάφημεν οὖν αὐτῷ διὰ τοῦ βαπτίσματος εἰς τὸν θάνατον, ἵνα ὥσπερ ἠγέρθη Χριστὸς ἐκ νεκρῶν διὰ τῆς δόξης τοῦ πατρός, οὕτω καὶ ἡμεῖς ἐν καινότητι ζωῆς περιπατήσωμεν» (Ρωμ. 6, 4).

«ἐν ᾧ καὶ περιετμήθητε περιτομῇ ἀχειροποιήτῳ ἐν τῇ ἀπεκδύσει τοῦ σώματος τῶν ἁμαρτιῶν τῆς σαρκός, ἐν τῇ περιτομῇ τοῦ Χριστοῦ, συνταφέντες αὐτῷ ἐν τῷ βαπτίσματι, ἐν ᾧ καὶ συνηγέρθητε διὰ τῆς πίστεως τῆς ἐνεργείας τοῦ Θεοῦ τοῦ ἐγείραντος αὐτὸν ἐκ τῶν νεκρῶν». (Κολ. 2, 12).
Το βάπτισμα σε νερό συνδέεται με το Άγιο Πνεύμα, το Θείο Πρόσωπο που κατορθώνει την αναγέννηση (Ιω. 3, 5-6· Πράξ. 8, 39· πρβλ. Πράξ. 1-2).

Απ’αυτά βλέπουμε τον τρόπο με τον οποίο η Καινή Διαθήκη ενσωματώνει την πίστη της Παλαιάς. Εδώ, ο ρόλος του ύδατος φαίνεται να είναι Χριστοκεντρικός και ρητώς συνδέεται με την παρουσία του Αγίου Πνεύματος. Το στοιχείο έχει γίνει το σύμβολο της πνευματικής χάριτος. Επιπλέον, η έννοια του ύδατος στην Παλαιά Διαθήκη αποτελεί τύπο του μυστηρίου του βαπτίσματος. Αυτή η έννοια του ύδατος έχει αναπτυχθεί ποικιλοτρόπως στην Χριστιανική παράδοση. Ας κοιτάξουμε μερικές πτυχές.

Η ιστορία του κατακλυσμού είναι δημοφιλές πρότυπο του βαπτίσματος. Οι καταβολές του καταφαίνονται στην Α´ Καθολική Επιστολή Πέτρου, 3, 20-21, όπου ο κατακλυσμός εκλαμβάνεται ως βάπτισμα. Οι λίγοι που σώθηκαν στην κιβωτό απετέλεσαν τύπο της Εκκλησίας των Χριστιανών, οι οποίοι σώθηκαν με την ανάσταση του Κυρίου. Στη διαμάχη του με τον Τρύφωνα, ο Ιουστίνος Μάρτυς δίνει πιο βαθιά εξήγηση:

«ὅτι τὸ μυστήριον τῶν σωζομένων ἀνθρώπων ἐπὶ τοῦ κατακλυσμοῦ γέγονεν. ὁ δίκαιος γὰρ Νῶε μετὰ τῶν ἄλλων ἀνθρώπων ἐπὶ τοῦ κατακλυσμοῦ, τοῦτ’ ἔστι τῆς τε γυναικὸς τῆς αὐτοῦ καὶ τῶν τριῶν τέκνων αὐτῶν καὶ τῶν γυναικῶν τῶν υἱῶν αὐτοῦ, οἵτινες ἀριθμῷ ὄντες ὀκτώ, σύμβολον εἶχον τῆς ἀριθμῷ μὲν ὀγδόης ἡμέρας, ἐν ᾗ ἐφάνη ὁ Χριστὸς ἡμῶν ἀπὸ νεκρῶν ἀναστάς, δυνάμει δ’ ἀεὶ πρώτης ὑπαρχούσης. ὁ γὰρ Χριστός, πρωτότοκος πάσης κτίσεως ὤν, καὶ ἀρχὴ πάλιν ἄλλου γένους γέγονε, τοῦ ἀναγεννηθέντος ὑπ’ αὐτοῦ δι’ ὕδατος καὶ πίστεως καὶ ξύλου, τοῦ τὸ μυστήριον τοῦ σταυροῦ ἔχοντος, ὃν τρόπον καὶ ὁ Νῶε ἐν ξύλῳ διεσώθη ἐποχούμενος τοῖς ὕδασι μετὰ τῶν ἰδίων… δι’ ὕδατος καὶ πίστεως καὶ ξύλου οἱ προπαρασκευαζόμενοι καὶ μετανοοῦντες ἐφ’ οἷς ἥμαρτον ἐκφεύξονται τὴν μέλλουσαν ἐπέρχεσθαι τοῦ θεοῦ κρίσιν». (Προς Τρύφωνα διάλογος CXXXVIII, 1-2).

Η εικόνα του Χριστού ως νέου Νώε έγινε όλο και πιο δημοφιλής στο πλαίσιο των Θεοφανείων, όπως αυτή της περιστεράς που αναγγέλλει το τέλος του κατακλυσμού και συνδέεται με το Άγιο Πνεύμα. Αυτές οι εικόνες αποκαλύπτουν μια διδαχή για την Αγία Τριάδα, αλλά η παραδοσιακή εξήγηση στη θεία λειτουργία εστιάζεται πρωτίστως στην αντίθεση μεταξύ των δύο βαπτισμάτων: ο κατακλυσμός καθάρισε μεν τις αμαρτίες, αλλά κατέστρεψε τον ζώντα κόσμο· το βάπτισμα των Χριστιανών επίσης καθαρίζει αμαρτίες, αλλά μεταδίδει καινούργια ζωή και ανυψώνει τον κόσμο στους ουρανούς. Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός σαφώς αναγνωρίζει τον κατακλυσμό ως το πρώτο βάπτισμα που έσβησε τις αμαρτίες: «Ἐπὶ Νῶε δι᾿ ὕδατος ὁ Θεὸς τὴν κοσμικὴν ἁμαρτίαν κατέκλυσε» (Ἔκδοσις ἀκριβὴς τῆς ὀρθοδόξου πίστεως 82).


Στο τρίτο τροπάριο της ζ´ ωδής του κανόνα του στα Θεοφάνεια γράφει για τον κατακλυσμό και για το βάπτισμα του Χριστού. Για το δεύτερο λέει: «Νῦν δὲ κλύσαντα Χριστὲ τὴν ἁμαρτίαν, δι᾿ εὐπάθειαν, καὶ βροτῶν σωτηρίαν». Για τη σωτηρία μας ξέπλυνε την αμαρτία με νερό. Ο Δαμασκηνός χρησιμοποιεί τα λόγια αυτά, όχι για να εισχωρήσει πιο βαθιά στο μυστήριο, αλλά να τονίσει την πληρότητα της ανθρώπινης φύσης του Χριστού.

Άλλο ένα πρότυπο του βαπτίσματος βρίσκεται στην Έξοδο. Ο Απόστολος Παύλος ήταν ο πρώτος που ταύτιζε την ιστορία της φυγής από την Αίγυπτο με το βάπτισμα:

«οἱ πατέρες ἡμῶν πάντες ὑπὸ τὴν νεφέλην ἦσαν, καὶ πάντες διὰ τῆς θαλάσσης διῆλθον, καὶ πάντες εἰς τὸν Μωϋσῆν ἐβαπτίσαντο ἐν τῇ νεφέλῃ καὶ ἐν τῇ θαλάσσῃ… Ταῦτα δὲ τύποι ἡμῶν ἐγενήθησαν» (Ι Κορ. 10, 1-2, 6).

Οι Καππαδόκες Πατέρες εξερεύνησαν και αυτοί αυτή την εικόνα. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός απαριθμεί πέντε είδη βαπτίσματος, με πρώτο εκείνο του Μωυσή, και εξηγεί πως ήταν χαρακτηριστικό, λόγω των θαλάσσιων υδάτων και του νέφους του Πνεύματος (Λόγος 39, PG 36, 353). Σύμφωνα με την παρομοίωση του Μεγάλου Βασιλείου, που την χρησιμοποιεί και ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης, η κολυμβήθρα του βαπτίσματος απελευθερώνει τους Χριστιανούς από την τυραννία του διαβόλου με τον ίδιο τρόπο που ο Ισραήλ λυτρώθηκε από τον Φαραώ δια της θαλάσσης. Οι Αιγύπτιοι που καταστράφηκαν αποτελούν τύπους του διαβόλου και των αμαρτιών (Βασίλειος ο Μέγας, Περί Αγίου Πνεύματος, 14, 1-9· πρβλ. Άγιος Γρηγόριος Νύσσης, Εις την ημέραν των φώτων). Η εικόνα αυτή είναι παρούσα και στους ύμνους του Εφραίμ του Σύρου για τη Γέννηση και την Θεοφανία (NH 7, 9, 13; EH 1, 7, 5; NPNF 2, 13:223-262; 265-289), όπου βρίσκουμε παρόμοιες ερμηνείες. Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός παραθέτει λόγια του Γρηγορίου Ναζιανζηνού όταν εξηγεί το μυστήριο του βαπτίσματος (op.cit., 82, 67-9). Κάτω από αυτό το πρίσμα, ο πρώτος ειρμός του κανόνα του για τα Θεοφάνεια, δεν είναι απλώς μια αναφορά στην πρώτη Βιβλική ωδή, αλλά ουσιαστικό συστατικό της θεολογικής δομής του ποιήματος. Η εικόνα στο πρώτο ειρμό αναπτύσσεται στον τρίτο, αποδεικνύοντας οτι η απολύτρωση του Ισραήλ είναι τύπος του Χριστιανικού βαπτίσματος και της καθολικής σωτηρίας. Αυτή η εικόνα συμφωνεί με την παράδοση, αλλά ο Δαμασκηνός φαίνεται να την καλλιεργεί μέχρι το σημείο που αφορά στο βάπτισμα του ίδιου του Χριστού, επειδή, όπως είπαμε, πραγματοποιήθηκαν βασικές αλλαγές στην ανθρώπινη φύση Του, όπως βλέπουμε στα τροπάρια μεταξύ των ωδών αυτών.

Με την πράξη της θείας κένωσης ο Χριστός βάπτισε το σώμα Του στο νερό, όχι γιατί ήταν αμαρτωλός αλλά επειδή είναι «ο αμνός του Θεού, ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου» (Ιω. 1, 29, 36.) και έτσι αναγνώρισε τη σημασία της Παλαιάς Διαθήκης, την οποία ήλθε να πληρώσει. Και όμως, το νόημα του νερού στην Παλαιά Διαθήκη φαίνεται ν’ αλλάζει με το βάπτισμα του Χριστού. Τα ύδατα είχαν μολυνθεί από τις αμαρτίες και ακαθαρσίες που αποπλέναν σ’αυτά και έτσι, στο Ψαλτήρι και σε μερικούς Χριστιανούς συγγραφείς, χαρακτηρίστηκαν ως το περιβάλλον του διαβόλου (Ψαλμ.73, 13-14· 103, 26· Άγ. Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, Λόγος 39, PG 36, 353, 30· Εφραίμ, NH 2). Ο Χριστός, με την κατάβασή Του στα ύδατα του Ιορδάνη, καθάρισε και ευλόγησε το στοιχείο αυτό για την δική μας κάθαρση στο βάπτισμα (Άγ. Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, Λόγος 38, PG 36, 329, 23-27· Λόγος 39, PG 36, 352, 25-29· Eφραίμ, EH 2· 9· 10).

Η θεραπευτική δύναμη του νερού όπως διαφαίνεται στην ιστορία του Προφήτου Ελισσαίου και του Ναιμάν του Σύρου (Βας. Δ´ 5, 1-14) και στο Νόμο της Παλαιάς Διαθήκης είναι μεγίστης σημασίας όσον αφορά το βάπτισμα (Άγ. Γρηγόριος Νύσσης, Εἰς τὴν ἡμέραν τῶν φώτων· Εφραίμ NH 12; EH 1, 6, 11). Η Χριστιανική Παράδοση, όμως, τονίζει πως το νερό αποκτά Χάρη και δύναμη μόνο μέσω της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος (Βασίλειος ο Μέγας, Περὶ Ἁγίου Πνεύματος 15). Το καλύτερο παράδειγμα βρίσκεται στα έργα του Αποστόλου Παύλου, όπου το βάπτισμα στο νερό συμβολίζει το θάνατο και το σώμα μπαίνει στο νερό όπως στον τάφο (μερικές φορές, μάλιστα, συναντούμε την σκέψη πως η τριπλή βύθιση θυμίζει την τριήμερη διαμονή του Χριστού στον τάφο)- αλλά το Πνεύμα χαρίζει ζωή, η οποία είναι η άνωθεν γέννηση (Βασίλειος ο Μέγας, Περὶ Ἁγίου Πνεύματος 15· Άγ. Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, Λόγος 38, PG 36, 328-24· Λόγος, 39 PG 36, 352, 25-30· Εφραιμ, ΕΗ 3). Συνεπώς, το νερό προετοιμάζει τους ανθρώπους για το Πνεύμα, υπό την προϋπόθεση ότι το ανθρώπινο ον αποτελείται από δύο φύσεις: την πνευματική (η ψυχή) και την σαρκική (το σώμα). Σύμφωνα με την ιδέα αυτή, το ύδωρ του βαπτίσματος καθαρίζει το σώμα και το Άγιο Πνεύμα, το οποίο είναι παρόν στο νερό, καθαρίζει την ψυχή, πετυχαίνοντας έτσι την αναγέννηση για την οποία μίλησε ο Χριστός στον Νικόδημο (Ιω. 1, 21· Άγ. Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, Λόγος 40, PG 36, 368, 12-17). Το βάπτισμα τελείται στο όνομα του Πατρός, του Υιού, και του Αγίου Πνεύματος (Ματθ. 28, 19). Προφανώς, η κάθαρση δι’ ύδατος αποτελεί την εισαγωγή στο μυστήριο της Τριάδας (Ιουστίνος Μάρτυς, Απολογία 1, 61,3-5, ΑNF 1· Άγ. Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, Λόγος 39, PG 36, 348, Λόγος 40, PG 36, 380· Εφραίμ, ΝΗ 9, 12).

Εξ άλλου, στη Χριστιανική παράδοση το ύδωρ έχει και ευρύτερη σημασία. Στην τελετή της Θείας Ευχαριστίας, αναμειγνύεται με τον οίνο, αφού ο ιερέας έχει πει τους στίχους 34-35 από το 19ο κεφάλαιο τοῦ κατά Ιωάννη Εὐαγγελίου, που δείχνουν καθαρά την προέλευση της λεπτομέρειας αυτής:

«εἷς τῶν στρατιωτῶν λόγχῃ αὐτοῦ τὴν πλευρὰν ἔνυξε καὶ ἐξῆλθεν εὐθὺς αἷμα καὶ ὕδωρ· καὶ ὁ ἑωρακὼς μεμαρτύρηκεν, καὶ ἀληθινὴ αὐτοῦ ἡ μαρτυρία».

Αμέσως πριν τη Θεία Μετάληψη, ζεστό νερό προστίθεται στο αγιασμένο ποτήριο και ο ιερέας λέει:

«Εὐλογημένη ἡ ζέσις τῶν Ἁγίων σου, Κύριε, πάντοτε, νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ζέσις πίστεως, πλήρης Πνεύματος Ἁγίου. Ἀμήν».

Σε δύο αρκετά λεπτομερείς περιγραφές της Θείας Ευχαριστίας από τον Ιουστίνο τον Μάρτυρα (Α´ Απολογία 65, 67) συναντούμε για πρώτη φορά στη Χριστιανική λογοτεχνία το ποτήριο με κρασί, δηλ. οίνος με ύδωρ. Εκτός από αυτό, γίνεται αναφορά σε ποτήριο γεμάτο μόνο με νερό, μάλλον μια ιδιοτυπία του βαπτίσματος στην Θεία Ευχαριστία. Αν και ο Ιουστίνος δεν εξηγεί την ακριβή έννοια της τελετής, οι λειτουργικές πρακτικές αυτές αποτελούν σαφή ένδειξη ότι το μείγμα με οίνο και ύδωρ προέρχεται από τα Ευαγγέλια (Ιω. 19, 34) και ότι το ύδωρ, με κάποιον τρόπο, συνδέεται με το Άγιο Πνεύμα.


Ο Επιφάνιος Σαλαμίνος και ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος περιγράφουν την συνήθεια που είχαν μερικοί να μαζέψουν αγιασμό από πηγές τα μεσάνυχτα των Φώτων και να το κρατήσουν για όλη την χρονιά. Ο Επιφάνιος συνδέει αυτό με το θαύμα στην Κανά (Ιω. 2, 1-11, αλλά για τον Χρυσόστομο είναι ενθύμιο του βαπτίσματος (Ματθ.3, 11-17· Μάρκ. 1, 7-11· Λουκ. 3, 15-22· Ιω. 1, 29-34). Η συνήθεια αυτή εντάχθηκε στην λειτουργική παράδοση, οπού βρίσκουμε την τελετή του αγιασμού του ύδατος. Όπως συμπεραίνεται από τις προσευχές της τελετής, που τις διατύπωσε ο Σωφρόνιος Ιεροσολύμων στον έβδομο αιώνα και που αντιστοιχούν μ’αυτές του βαπτίσματος των Χριστιανών, το ύδωρ αγιάζεται σε ανάμνηση του βαπτίσματος του Χριστού, όπου αρχικά αγιάστηκε. Αν και το στοιχείο είναι θαυματουργό, παρόμοιο με το ρόλο του στην Παλαιά Διαθήκη, πρέπει να σημειώσουμε ότι στην Χριστιανική παράδοση, κάθε δύναμη αποδίδεται εξ αρχής στο Θεό και στο Άγιο Πνεύμα, όχι στο νερό καθ’αυτό:

«Σὺ γὰρ ὁ Θεὸς ἡμῶν ἐπὶ τῆς γῆς ὤφθης, καὶ τοῖς ἀνθρώποις συνανεστράφης. Σὺ καὶ τὰ Ἰορδάνια ρεῖθρα ἡγίασας, οὐρανόθεν καταπέμψας τὸ Πανάγιόν σου Πνεῦμα, καὶ τὰς κεφαλὰς τῶν ἐκεῖσε ἐμφωλευόντων συνετρίψας δρακόντων. Αὐτὸς οὖν, φιλάνθρωπε Βασιλεῦ, πάρεσο καὶ νῦν διὰ τῆς ἐπιφοιτήσεως τοῦ Ἁγίου σου Πνεύματος, καὶ ἁγίασον τὸ ὕδωρ τοῦτο. Καὶ δὸς αὐτῷ τὴν χάριν τῆς ἀπολυτρώσεως, τὴν εὐλογίαν τοῦ Ἰορδάνου. Ποίησον αὐτὸ ἀφθαρσίας πηγήν, ἁγιασμού δῶρον, ἁμαρτημάτων λυτήριον, νοσημάτων ἀλεξιτίριον, δαίμοσιν ὀλέθριον, ταῖς ἐναντίαις δυνάμεσιν ἀπρόσιτον, Ἀγγελικῆς ἰσχύος πεπληρωμένον. Ἵνα πάντες οἱ ἀρυόμενοι καὶ μεταλαμβάνοντες ἔχοιεν αὐτὸ πρὸς καθαρισμὸν ψυχῶν καὶ σωμάτων… (Εὐχή στὸν Ἁγιασμὸ τῶν Ὑδάτων, Μηναῖον, 6 Ἰανουαρίου).

Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός αναγνώρισε την σημασία του νερού όπως την αντιλήφθηκε στην πρώιμη εκκλησιαστική παράδοση και την συνοψίζει στην Έκδοση ακριβή της ορθοδόξου πίστεως:

«Κάλλιστον δὲ στοιχεῖον τὸ ὕδωρ καὶ πολύχρηστον καὶ ῥύπου καθάρσιον, οὐ μόνον μὲν σωματικοῦ, καὶ ψυχικοῦ δέ, εἰ προσλάβοι τὴν χάριν τοῦ Πνεύματος» (23, 58-60).

«Τὴν μέντοι ἐπίκλησιν τοὺς οἰκείους μαθητὰς ὁ Κύριος διδάσκων ἔλεγε· “Βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος“. ᾿Επειδὴ γὰρ ἐπ᾿ ἀφθαρσίᾳ πεποίηκεν ἡμᾶς ὁ Θεός, παραβάντας δὲ τὴν σωτήριον αὐτοῦ ἐντολὴν φθορᾷ θανάτου κατεδίκασεν, ἵνα μὴ ἀθάνατον ᾖ τὸ κακόν, συγκαταβὰς τοῖς δούλοις ὡς εὔσπλαγχνος καὶ καθ᾿ ἡμᾶς γενόμενος τῆς φθορᾶς διὰ τοῦ ἰδίου πάθους ἐλυτρώσατο, ἐπήγασεν ἡμῖν ἐκ τῆς ἁγίας καὶ ἀχράντου αὐτοῦ πλευρᾶς πηγὴν ἀφέσεως· ὕδωρ μὲν εἰς ἀναγέννησιν καὶ ἔκπλυσιν τῆς τε ἁμαρτίας καὶ τῆς φθορᾶς, αἷμα δὲ ποτὸν ζωῆς ἀιδίου πρόξενον. Ἐντολάς δέ ἡμῖν δέδωκε δι᾿ ὕδατος ἀναγεννᾶσθαι καὶ Πνεύματος δι᾿ἐντεύξεως καὶ ἐπικλήσεως τῷ ὕδατι ἐπιφοιτῶντος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. ᾿Επειδὴ γὰρ διπλοῦς ὁ ἄνθρωπος, ἐκ ψυχῆς καὶ σώματος, διπλῆν ἡμῖν ἔδωκε καὶ τὴν κάθαρσιν, δι᾿ ὕδατός τε καὶ Πνεύματος· τοῦ μὲν Πνεύματος τὸ “κατ᾿ εἰκόνα καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν” ἐν ἡμῖν ἀνακαινίζοντος, τοῦ δὲ ὕδατος διὰ τῆς τοῦ Πνεύματος χάριτος καθαίροντος τὸ σῶμα τῆς ἁμαρτίας καὶ τῆς φθορᾶς ἀπαλλάττοντος, καὶ τὴν μὲν τοῦ θανάτου εἰκόνα ἐκπληροῦντος τοῦ ὕδατος, τὸν δὲ τῆς ζωῆς ἀρραβῶνα παρεχομένου τοῦ Πνεύματος… ἡ μέντοι ἀναγέννησις κατὰ ψυχὴν γίνεται· πίστις γὰρ υἱοθετεῖν οἶδε καίτοι ὄντας κτίσματα διὰ τοῦ Πνεύματος καὶ εἰς τὴν ἀρχαίαν ἀνάγειν μακαριότητα».

(Μτφρ. Διδάσκοντας όμως ο Κύριος τους μαθητές του έλεγε την επίκληση: «Να τους βαπτίζετε στο όνομα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος». Επειδή, δηλαδή, ο Θεός μάς έπλασε να είμαστε άφθαρτοι, όταν παρακούσαμε τη σωτήρια εντολή του μας τιμώρησε με τη φθορά του θανάτου, για να μη γίνει το κακό αθάνατο· από ευσπλαγχνία όμως έδειξε μακροθυμία σε μας τους δούλους του, έγινε σαν κι εμάς και μας λύτρωσε με το Πάθος του από τη φθορά· από την άγια και αμόλυντη πλευρά του πήγασε ο κρουνός της συγχωρήσεώς μας. Πήγασε νερό για να μας αναγεννήσει και να μας ξεπλύνει από την αμαρτία και τη φθορά,ενώ το αίμα ώς ποτό μας χάρισε την αιώνια ζωή. Ακόμη, μας έδωσε εντολές ν’ αναγεννηθούμε με το νερό και το Πνεύμα με προσευχή και επίκληση, καθώς το Άγιο Πνεύμα επιφοιτά στο νερό. Και επειδή ο άνθρωπος είναι διπλός, από ψυχή και σώμα, έδωσε να είναι διπλή και η κάθαρσή μας, με το νερό και το Πνεύμα. Το Πνεύμα από τη μια ανανεώνει μέσα μας το “κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν”, ενώ το νερό από την άλλη με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος καθαρίζει το σώμα από την αμαρτία και το απαλλάσσει από τη φθορά· διότι το νερό εικονίζει (με τον κατακλυσμό) το θάνατο, ενώ το Πνεύμα χορηγεί τον αρραβώνα της ζωής… και γίνεται η αναγέννηση της ψυχής· διότι η πίστη, παρόλο που είμαστε δημιουργήματα, γνωρίζει με το Άγιο Πνεύμα να μας κάνει παιδιά του Θεού και να μας οδηγεί στην αρχαία μακαριότητα). (82, 25-42· 50-52).

Με τις προσευχές του Σωφρονίου ως κύρια πηγή, ο Άγιος Ιωάννης ενσωμάτωσε την παραδοσιακή αντίληψη του ύδατος στο ιαμβικό του κανόνα στα Άγια Θεοφάνεια, όπως βλέπουμε από τις συχνές αναφορές στο ποίημα. Η Παύλεια ιδέα του τάφου σε νερό αναπτύσσεται εκεί, στο σημείο που και αμαρτίες και άνθρωποι θάβονται στο βάπτισμα:

«Μέλας δὲ πόντος, τριστάτας Αἰγυπτίων,

Ἔκρυψεν ἄρδην, ὑδατόστρωτος τάφος».

Το βάπτισμα πετυγχαίνει την ανανέωση της ανθρωπότητας, πρώτα στον Χριστό και μετά στους Χριστιανούς:

«Ἄναξ ὑπέσχες, ἡλίου σὸν αὐχένα,

Χώρου ζοφώδους, τὸν Γενάρχην ἁρπάσαι,

Ῥύπου τε παντός, ἐκκαθᾶραι τὴν κτίσιν».

«Ἕλκει πρὸς αὐτὸν τὴν θεόδμητον φύσιν,

Γαστρὸς τυράννου, συγκεχωσμένην ὅροις·

Γεννᾷ τε αὖθις, γηγενῶν ἀναπλάσει».

Οι Χριστιανοί γίνονται παιδιά του Θεού διά του βαπτίσματος:

«Ἔκριζον ἥκεις, καὶ βροτῶν ἁμαρτίας,

Υἷας συνελκῦσαί τε τῇ σῇ Βαπτίσει,

Μάκαρ φαεινούς, ἐκ ῥοῶν Ἰορδάνου»·

«Ἐλευθέρα μὲν ἡ κτίσις γνωρίζεται·

Υἱοὶ δὲ φωτός, οἱ πρὶν ἐσκοτισμένοι».

Ο Άγιος Ιωάννης σημειώνει επίσης ότι, ακόμα στο Πρόσωπο του Χριστού η τελειοποίηση της ανθρώπινης φύσης θα ήταν αδύνατον χωρίς την συμπαράσταση του Αγίου Πνεύματος:

«Ἐχθροῦ ζοφώδους καὶ βεβορβορωμένου,

Ἰὸν καθάρσει Πνεύματος λελουμένοι»·

«Χρίεις τελειῶν, τὴν βρότειον οὐσίαν,

Ἄναξ ἄναρχε, Πνεύματος κοινωνίᾳ».

Σε αντίθεση με την Παλαιά Διαθήκη, ο Άγιος Ιωάννης τονίζει πως η ανθρώπινη ακαθαρσία και αμαρτία ξεπλένονται από τον Θεό τον Ίδιο, και για τον σκοπό Του το νερό παίζει δευτερεύοντα ρόλο:

«Ῥώμῃ κραταιᾷ, δεξιᾶς τοῦ Δεσπότου»·

« Ἄγουσαν ἀπρόσιτον εἰς θυμηδίαν,

Μόνοις προσιτήν οἷς Θεὸς κατηλλάγη»·

«Ῥοαῖς ἀχράντοις, ἐκκαθάρας καὶ σκότους,

Ἰσχὺν θριαμβεύσας τε, τὴν ἐπηρμένην,

Νῦν εἰς ἄληκτον, ἐξαμείβεαι βίον».

Ως αποτέλεσμα του βαπτίσματος, ο διάβολος που έμεινε στα ύδατα λόγω των άλλοτε εκεί ξεπλυμένων αμαρτιών κάηκε και το ύδωρ αγιάστηκε για το βάπτισμά μας:

«Ἔφλεξε ῥείθρῳ τῶν δρακόντων τὰς κάρας,…

Τὴν δυσκάθεκτον ἀχλὺν ἐξ ἁμαρτίας,

Ὅλην πλύνει δέ, τῇ δρόσῳ τοῦ Πνεύματος».

Όλες οι θετικές αλλαγές που γίνονται εκεί έχουν καθολική επίδραση επάνω στην κτίση και στον κόσμο.

Όπως είδαμε, ο ρόλος που είχε το ύδωρ στην Παλαιά Διαθήκη πέρασε αναπόφευκτα στην Καινή και ενσωματώθηκε στην Χριστιανική παράδοση, όπου αναπτύσσεται σε κείμενα του βαπτίσματος, της Ευχαριστίας και της ακολουθίας των Θεοφανείων. Μπορεί η αντίληψη για το νερό που βρίσκουμε στην λειτουργική παράδοση να έχει κάποια αμυδρή σχέση με ασαφείς ιουδαïκἐς, γνωστικές η πρωτοχριστιανικές δοξασίες, αλλά στην πραγματικότητα βασίζεται σε ξεχωριστό υπόβαθρο που ανήκει στην Καινή Διαθήκη και στους Πατέρες και στερείται κάθε ίχνους μυστικισμού. […].

Εκτός από την σημασία του ύδατος για την ζωή και την κάθαρση, η αντίληψη για το νερό στην Χριστιανική Γραφή διατηρεί ένα συγκεκριμένο συμβολισμό, ο οποίος ανταποκρίνεται στην λειτουργική παράδοση. Το νερό μεταδίδει μια σειρά συμβολισμών:

Όλεθρος· θάνατος και ενταφιασμός· ζωή· κάθαρση· εξαγνισμός· ίαση· ευλογία· αγιασμός· βάπτισμα, συμπεριλαμβανομένου της άφεσης των αμαρτιών, του φωτισμού, της ανάπλασης, της αναγέννησης, της παρουσίας του Άγιου Πνεύματος· απολύτρωση· σωτηρία. […] Από αυτην την προοπτική, το ύδωρ φαίνεται να αποτελεί μοναδικό στοιχείο στον κόσμο τούτο και έχει την δυνατότητα άμεσης επαφής με το Θείο. Συνολικά, όλα αυτά που είπαμε μας αποδίδουν σε αδρές γραμμές την σημασία του νερού για τον Χριστιανισμό.


 http://www.paterikiorthodoxia.com

22 κανόνες για μαμάδες που μεγαλώνουν γιους

http://www.diakonima.gr/2013/10/23/22-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B3-2/
gios.limghandlerΜέσα από τους δικούς σας κανόνες ζωής, ο γιος σας θα μάθει να είναι τρυφερός, να αγαπάει, να δίνει αλλά και να σέβεται το άλλο φύλο.
1Μάθετέ του να εκφράζεται με λόγιαΦωνάζει όταν είναι θυμωμένος, κρύβεται όταν νιώθει ντροπή, κλαίει όταν φοβάται; Αφήστε το γιο σας να εκφράσει τα συναισθήματά του αλλά αφού του εξηγήσετε (με απλά λόγια) τι ακριβώς είναι τα συναισθήματα. Μιλήστε του γι’ αυτά ώστε να μπορέσει (στο μέλλον) να διαχωρίσει το θυμό από την ενόχληση, την απογοήτευση από τη στεναχώριας, τη χαρά από τον επιφανειακό ενθουσιασμό.
2. Γίνετε η cheerleader της ζωής τουΔεν υπάρχει αμφιβολία πως είστε το πιο σημαντικό άτομο στη ζωή του. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως καθώς τραγουδάτε θα σας πει να σταματήσετε, πως όταν δείχνετε μωρουδίστικες φωτογραφίες του στους φίλους σας, θα σας πει ότι ντρέπεται, πως όταν τον φιλάτε πριν μπει στο προαύλιο θα φύγει τρέχοντας από ντροπή…Και πως όταν γίνει 16 θα σας κάνει παρατήρηση για το ντύσιμό σας. Ακόμη και τότε όμως θα ξέρει πως θα υπάρχει ένα άτομο στη ζωή του που θα τον στηρίζει πάντα.
3.Μάθετε του να βάζει πλυντήριο…
Και πλυντήριο πιάτων και σίδερο. Ίσως να μη χρειαστεί ποτέ να σιδερώσει ή να βάλει πλυντήριο. Αλλά η μελλοντική του σύντροφος θα σας ευγνωμονεί γι’ αυτά.
4. Διαβάστε του και διαβάστε μαζί του
Τα παιδιά αγαπούν το διάβασμα επειδή το έμαθαν από κάποιον. Προσφέρετε του λοιπόν τη δυνατότητα να μάθει καινούρια πράγματα, να αναπτύξει τη φαντασία του και το κριτήριό του, να διευρύνει τα πεδία του. Διαβάστε του τα πάντα. Μυθιστορήματα, νουβέλες, περιοδικά, κόμικς. Το διάβασμα δημιουργεί υπέροχες εικόνες και κυρίως ακόμη πιο υπέροχες αναμνήσεις.
5. Μάθετε του να χορεύει και χορέψτε μαζί του.Ο ρυθμός η μουσική και ο χορός είναι συνήθως επίκτητα χαρίσματα. Δεν έχει σημασία αν χορεύει ωραία. Ενθαρρύνετέ τον να χορεύει και να εκφράζεται μέσα από τις κινήσεις του σώματος του.
6. Συστήστε του σπουδαίες προσωπικότητες.
Εκτός από τον δυνατό Μπάτμαν, οφείλει να μάθει πως υπάρχει και ο εγκεφαλικός Άινσταιν, ο σοφός Ηρόδοτος, ο γλωσσοπλάστης Μαρκ Τουέιν, ο γενναίος Νιλ Άμστρονγκ, ο πανέξυπνος Στιβ Τζομπς.
7. Μάθετε του πως οι όμορφες γυναίκες καλό είναι να έχουν και μυαλό και προσωπικότητα 
8. Γίνετε παράδειγμα μια όμορφης γυναίκας με μυαλό και προσωπικότητα 
9. Μάθετέ του τρόπους
Γιατί  ένας άντρας με τρόπους είναι πάντα γοητευτικός.
10. Μάθετε του να έχει πίστη
Κάποια μέρα θα νιώσει φόβο, ανασφάλεια, θα πληγωθεί από κάποιους, θα νιώσει αβοήθητος και χαμένος…κι εσείς ίσως να μην είστε εκεί να τον βοηθήσετε. Η πίστη-σε κάτι και κυρίως στον εαυτό του θα τον βοηθήσει να νιώσει λιγότερο μόνος.
11. Μάθετέ του να είναι στοργικός…
…με τα μωρά, τα λουλούδια, τα ζώα, τους αδύναμους ανθρώπους. Και κυρίως να σέβεται τα συναισθήματα των άλλων.
12. Αφήστε τον να σκίσει και να λερώσει τα ρούχα του
.
Έτσι κι αλλιώς τα αγόρια τσακώνονται, πηδάνε, τρέχουν, σκαρφαλώνουν, λερώνονται. Και τα σκισμένα ρούχα είναι μέρος όλων αυτών.
13. Μάθετε του να χάνει.
Και πως στη ζωή, κάποιες φορές κερδίζεις, κάποιες χάνεις. Αυτό που έχει σημασία είναι η προσπάθεια. Έτσι κι αλλιώς στο μέλλον ίσως χρειαστεί να χάσει πολλές φορές.
14. Δώστε του την δυνατότητα να βοηθήσει τους άλλους.
Τη δυνατότητα, μην τον υποχρεώσετε να το κάνει. Αν δει εσάς να βοηθάτε, σίγουρα θα μάθει να βοηθάει κι εκείνος.
15. Θυμίστε του πως η εξάσκηση είναι ο μόνος τρόπος για να τελειοποιηθείς σε κάτι.
Μουσική, σπορ, μαθηματικά, ζωγραφική, ότι κι αν διαλέξει να κάνει, η λέξη είναι μια: εξάσκηση.
16. Απαντήστε στα «γιατί» του.
Απαντήστε του ή ψάξτε μαζί για απαντήσεις. Η ακόμη καλύτερα, δείξτε του που να ψάξει για τις απαντήσεις. Θέστε του συχνά ερωτήσεις ώστε να αρχίσει να ψάχνει τις σωστές απαντήσεις.
17. Αφήστε το μπαμπά του να του μάθει πράγματα.
Χωρίς επικρίσεις για το αν το κάνει σωστά. Ναι, εσείς θα είστε πάντα η μαμά του αλλά μεγαλώνοντας θα θέλει να νιώσει πως ο μπαμπάς του ξέρει τα πάντα. Αυτό θα τον κάνει να νιώθει σιγουριά και απίστευτη ασφάλεια.
18. Δώστε του τη δυνατότητα να εξωτερικεύσει την ενέργειά του.
Βόλτες, ποδήλατο, τρέξιμο, κολύμπι, πάρτι, ότι κι αν είναι αυτό θα του κάνει καλό.
19. Επισκεφτείτε μαζί νέα μέρη.
Οι καινούριες εικόνες θα διευρύνουν το μυαλό και το πνεύμα του και θα τον γεμίσουν ευχάριστες αναμνήσεις.
20. Φιλήστε τον.
Δεν υπάρχει μαμά στον πλανήτη αυτό που να μην έχει πει πόσο γλυκός, και αγαπησιάρης είναι ο γιος της. Όμως υπάρχουν κάποιες στιγμές που θα είναι ακόμη πιο γλυκός, τρυφερός και αγαπησιάρης. Ναι αυτές τις στιγμές δε μπορείτε να του αντισταθείτε. Φιλήστε τον λοιπόν. Είτε είναι δύο μηνών είτε 16 χρονών.
21. Κάνετε το σπίτι τη βάση τουΓια το παιδί το σπίτι (και η βάση του) είστε εσείς. Εκεί (και με εσάς) θα κάνει τα πρώτα του βήματα, εκεί θα γυρίσει όταν θέλει να νιώσει ασφάλεια, εκεί θα περάσει τις πρώτες του παιδικές αρρώστιες, εκεί θα καλέσει τους πρώτου τους φίλους. Και όταν πια μεγαλώσει νιώσει δυνατός και ασφαλής και πάλι εκεί θα γυρίσει να ρίξει μια…τελευταία ματιά. Σπίτι είναι εκεί που βρίσκεται η καρδιά άλλωστε.
22. Έχετε πάντα μαζί σας τσιρότα 
Από: Ελένη Χαδιαράκου  
Πηγή: imommy.gr

O ΑΝΤ1... 'Εβγαλε φάτσα κάρτα το.... 666!!

http://yiorgosthalassis.blogspot.com/2013/10/1-666.html

Σημερα ελαβες μια φωτογραφια, η οποια ειχε τον αριθμο 666 πανω δεξια στην οθονη του καναλιου ΑΝΤ1 κατω ακριβως απο το λογοτυπο Vintage.Αυτη εμφανιστηκε οταν παιζοταν η εκπομπη -ακρως οικογενειακον-η οποια βεβαια ηταν επαναληψη.

Οταν συνειδητοποιησαμε τι πραγματικα γραφει, πηραμε τηλεφωνο στον ΑΝΤ1.
Το σηκωσε μια κοπελα η οποια φανηκε οτι την ειχαν κραξει και αλλοι , γιατι...
χωρις να κανει καμια ερωτηση προς εμας δικαιολογηθηκε αμεσως λεγοντας οτι το ---666---ηταν σταγονες.

Εαν ειναι δυνατον ,αυτο συνεβη σημερα περιπου στις 2 το μεσημερι.
Φυσικα μετα το κραξιμο και την πληροφορηση οτι θα ανεβασουμε την φωτογραφια σε ολα τα μπλοκ, το εβγαλαν αμεσως.
Ομως τα παιδια προλαβαν και τραβηξαν φωτογραφιες.

Ετσι την στειλαμε σε σενα.

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

 


http://teleytaiosaggelos.blogspot.gr/2013/10/1-666.html#.UmfdMn_6o-Z

ΠΡΟΣΟΧΗ,ΠΡΟΣΟΧΗ!!!! ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΚΑΡΤΑ (ΤΥΡΑΚΙ ΣΤΗ ΦΑΚΑ)

http://attikanea.blogspot.gr/2013/10/blog-post_5731.html

Η Κυβέρνηση θυμίζει αγρίμι σε κλουβί. Προσπαθεί με κάθε τρόπο να επιβάλλει φορομπηχτικές πολιτικές και ο απώτερος στόχος είναι να διεισδύσει στις ζωές όλων μας.Όχι για να εφαρμόσει πιο δίκαιες πολιτικές. Αλλά για να ξεζουμίσει κάθε εναπομείνουσα σταγόνα δύναμης που σας έχει απομείνει.

Και εξηγούμε:

Πολλά είναι τα μέτρα εκείνα που εξαγγέλθηκαν με σκοπό να μας υποκινήσουν να ωφεληθούμε.

Ένα παράδειγμα:

Επιδοτήσεις για φωτοβολταϊκά. Μόλις μπήκαν οι Έλληνες στο τρυπάκι, αυξήθηκαν κατακόρυφα οι φόροι οδηγώντας την αγορά στο τέλος της. Την ίδια στιγμή, όμως το Κράτος απέφυγε αντίστοιχες επενδύσεις σε άλλες μορφές και πέτυχε δια της παραπλανήσεως μας, να αυξήσει τους φόρους μέσω μιας άλλης πηγής


Επί Παπακωνσταντίνου, αρχίσαμε να μαζεύουμε αποδείξεις για τα πάντα εκτός λίγων εξαιρέσεων. Γεμίσαμε χαρτούρες και το μέτρο δεν απέφερε σπουδαία αποτελέσματα.


Μπήκαν στις καταθέσεις μας, σπάζοντας κάθε έννοια απόρρητου, και άρχισαν τον χορό των κατασχέσεων και σε επίπεδα κάτω των
ορίων που είχαν θεσπίσει. Ακόμα και για λίγα ευρώ σήμερα κατάσχονται καταθέσεις, μισθοί κλπ


Πέρασαν τις περιουσίες μας στο κτηματολόγιο και μας παρακολουθούν από κάθε οπτική γωνία χωρίς όμως να αποδέχονται ούτε την πτώση των αντικειμενικών αξιών ούτε την δυσπραγία στις πωλήσεις ακινήτων

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, οι Πολίτες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην επόμενη επίθεση που ετοιμάζει το Υπουργείο Οικονομικών. Γιατί μόνο σαν επιθέσεις πρέπει να δείτε τις νέες μεθοδεύσεις τους. Σας προσφέρουν το τυράκι και σας οδηγούν σε μια τεράστια φάκα.

Αν και εφόσον χρησιμοποιείτε φοροκάρτες και πιστωτικές κάρτες θα απολαμβάνετε σημαντικών εκπτώσεων στους φόρους που θα καταβάλλετε. Ας δούμε τι σημαίνει για όλους μας αυτή η φιλοσοφία:


Πρώτον, αν χρησιμοποιείτε περισσότερο τις πιστωτικές σας κάρτες, θα τονώσετε περισσότερο τις Τράπεζες, που ήδη όμως έχουν συναινέσει στο έγκλημα του ανοίγματος του απορρήτου των καταθέσεων σας και στο έγκλημα των κατασχέσεων μισθών, συντάξεων, κατασχέσεων. Μειώστε όσο μπορείτε την εξάρτηση σας από τις Τράπεζες.


Δεύτερον, αν πάρετε φοροκάρτα συναινείτε σε νέες εγκληματικές πράξεις του Κράτους απέναντι σας και απέναντι στους συμπολίτες σας.

Γιατί:



Η φοροκάρτα, ακόμα και αν αρχικά είναι ανώνυμη, με την προσθήκη του ΑΦΜ σας θα γίνεται επώνυμη και θα μπορούν εν αγνοία σας να καταχωρούνται πολλά προσωπικά σας στοιχεία.


Με την υιοθέτηση της φοροκάρτας από μεγάλη μερίδα των πολιτών, τα καταστήματα θα είναι υποχρεωμένα να αποκτήσουν μηχανήματα ανάγνωσης τους και σε επόμενη φάση το Κράτος θα μπορεί να υποχρεώσει και όσους δεν έλαβαν την φοροκάρτα να την πάρουν.


Επιβάλλοντας την φοροκάρτα σε βάθος χρόνου, θα επιβληθεί απόλυτος έλεγχος των συναλλαγών σας που είναι ο απώτερος στόχος του ελέγχου σας τόσο σε οικονομικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο.


Με τις νέες τεχνολογίες και την χρήση ειδικού RFID τσίπ, θα ανιχνεύεται η παρουσία σας, αυτόματα οπουδήποτε. Αν δηλαδή συμμετέχετε σε μια διαδήλωση ή σε μια διαμαρτυρία, εν αγνοία σας θα καταγράφονται όλα τα ονόματα εκείνων που συμμετείχαν. Αν κάποιοι σε αυτή τη διαδήλωση προβούν σε έκτροπα, μπορεί το σύνολο των συμμετεχόντων να κατηγορηθούν ως συνένοχοι σε πράξεις βίας και τα ονόματα σας θα είναι αυτομάτως καταχωρημένα. Και έτσι σιγά σιγά θα αποφεύγετε να διαμαρτύρεστε και να αντιστέκεστε. Θα εξελιχθείτε σε απόλυτα άβουλα πολιτικά άτομα. Οι κυβερνώντες θα είναι σε θέση να σας επιβάλλουν πολιτικές και δεν θα έχετε την δυνατότητα της παραμικρής διαμαρτυρίας.


Με βάση τις επιλογές αγορών που θα κάνετε, θα δημιουργείται ένα προφίλ καταναλωτικό και ενδεχομένως και πολιτικό (για παράδειγμα αν διαβάζετε Ριζοσπάστη, Αυγή κλπ αν είστε φοιτητής ή καθηγητής και συμμετέχετε τακτικά σε διαδηλώσεις, διαμαρτυρίες κλπ και αν κατά μία παρόρμηση σας αγοράσατε το βιβλίο του Τσε Γκεβάρα, το σύστημα μπορεί να σας κατατάξει στον χώρο των αναρχο-αυτόνομων και πιθανώς υπόπτων για διάπραξη εγκλημάτων βίας υπό την ευρεία έννοια που σήμερα έχουν αποδεχθεί οι Δένδιας και Αθανασίου). Αν δεν σας καταχωρήσουν σε πολιτικό χώρο, σίγουρα θα σας καταχωρούν σε καταναλωτικά προφίλ και τα στοιχεία σας θα γίνονται αντικείμενο πωλήσεων σε γνωστά και άγνωστα συμφέροντα με απρόβλεπτες επιπτώσεις στην ζωή σας.
Ξεφύγετε από την παγίδα που μας ετοιμάζουν. Μην παίρνετε φοροκάρτες. Μόλις μας αναγκάσουν να τις πάρουμε, θα αλλάξουν την πολιτική τους και δεν θα υπάρχουν εκπτώσεις από την εφορία.

Θα σας ξεζουμίζουν και θα τους έχετε δώσει εσείς το όπλο. Ούτε θα μπορείτε να διατηρείτε την ελευθερία σας.

Εν αγνοία σας θα παρακολουθείστε οπουδήποτε πηγαίνετε.

Και το όπλο της απόλυτης παρακολούθησης και καταδυνάστευσης σας, θα το έχετε παραχωρήσεις εσείς οι ίδιοι!!!

Πηγή http://www.drachmoula.com/2013/10/blog-post_22.html#more


Πηγή

Η εποχή της αυθαιρεσίας των κολλητών αρχίζει

http://zoornalistas.blogspot.gr/2013/10/blog-post_23.html

Παντελής Καψής στη Βουλή: Η ΕΡΤ της πολιτικής αυθαιρεσίας και της συνδικαλιστικής ασυδοσίας δεν πρόκειται να ξαναϋπάρξει» υποστήριξε ο υφυπουργός Δημόσιας Τηλεόρασης Παντελής Καψής στην Βουλή κατά την συζήτηση τροπολογίας που ρυθμίζει θέματα του μεταβατικού σχήματος. Η Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ ψήφισε πειθήνια την ανανέωση των συμβάσεων της Δ.Τ, την αναδρομική ανάθεση ευθύνης στον Γκίκα Μάναλη...
Στην πραγματικότητα συμβαίνει: Η Δ.Τ της αυθαρεσίας των κολλητών, της παρέας και των ενσωματωμένων στελεχών, ανεξαρτήτου πολιτικού σχηματισμού αρχίζει να κυριαρχεί. Ειδικότερα με όσους επί ΕΡΤ είχαν μπουκώσει από πριμ και μπόνους. Τώρα είναι φθηνότεροι, πιο ελεγχόμενοι, χωρίς άλλοθι και με περίσσεια υπακοή. Το "ακριβό" προϊόν.. 
της TV θα δίνεται σε ιδιώτες και νόμιμα...Ο πολίτης θα αρχίσει πάλι να πληρώνει το ανταποδοτικό τέλος. Οι δεξιοί δεν είναι και τόσο ευτυχισμένοι αλλά όλο και κάποιες θέσεις γραφείων Τύπου θα γεννηθούν.  
-από το greektv

ΔΤ-ΝΕΡΙΤ: EΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΚΗΔΕΙΕΣ (Toυ Ν. ΜΙΧΑΛΙΤΣΗ)

http://iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=13879:mixalitsis-dt&catid=71:dr-kinitopoiisis&Itemid=278


ΕΝΟΣ ΛΑΘΟΥΣ ΜΥΡΙΑ ΕΠΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΨΕΥΤΟΔΗΜΟΣΙΑΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ.

Την ερχόμενη Τρίτη 22/10/13 εισάγεται στη Βουλή εξ αναβολής μια τροπολογία (όπως πάντα σε άσχετο με την υπόθεση νομοσχέδιο) που αφορά τη ΔΤ και τη ΝΕΡΙΤ, ταδύο νόθα τέκνα του πρόσφατου έρωτα Σαμαρά - Βενιζέλου, ο οποίος κατέληξε στον πολιτικό τους γάμο. Πνευματικός πατέρας των τέκνων επελέγη ο κ. Καψής και κηδεμόνας ο κ. Μάναλης.
Ως προς το πρώτο από τα δύο τέκνα αυτής της πολιτικής μνηστείας, τη ΔΤ, έχει ήδη διαγνωσθεί τερατογένεση, ενώ για το δεύτερο, τη ΝΕΡΙΤ, παρότι υπάρχουν ανάλογες ενδείξεις, ευρισκόμενο σε βρεφική ηλικία ακόμη αποφασίστηκε να τοποθετηθεί στη φορμόλη προς όφελος της παρά φύσιν ανάπτυξης του πρώτου, μέσω της προαναφερθείσας τροπολογίας. Η τροπολογία αυτή όμως, προετοιμάζει και δυο κηδείες, αφού ακυρώνει την ανεξάρτητη αρχή του ΑΣΕΠ και εξαφανίζει το ευρωπαϊκό δίκαιο με τις νομοθετικές ανομίες που επιχειρούνται στη συγκρότηση της ΝΕΡΙΤ.
Το κυριότερο σημείο της τροπολογίας σχετίζεται με τη δυνατότητα ανανέωσης των δίμηνων συμβάσεων της ΔΤ με μέγιστη διάρκεια τους 10 μήνες.Πρόκειται για προσλήψεις που είχαν εγκριθεί με έγγραφη αναφορά στον νόμο περί ΑΣΕΠ (2190/1994) και στον νόμο 2738/1999 (άρθρο 20, παρ. 4) που συμπληρώνει τον νόμο του ΑΣΕΠ και θέτει μία εύλογη εξαίρεση, «για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών ή εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών, με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου της οποίας η διάρκεια δεν υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες μέσα σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών». Αμέσως παρακάτω, όμως, ο ίδιος νόμος ορίζει ότι: «Παράταση ή σύναψη νέας σύμβασης μέσα στο ανωτέρω δωδεκάμηνο διάστημα ή μετατροπή της σύμβασης σε αορίστου χρόνου είναι αυτοδικαίως άκυρες». Οι περιορισμοί αυτοί ετέθησαν σε εφαρμογή της οδηγίας 99/70/ΕΚ της 28/06/1999 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να μην χρησιμοποιούνται τέτοιες προσλήψεις καταχρηστικώς ώστε να καλύπτονται πάγιες και διαρκείς ανάγκες αντί πρόσκαιρων. Άλλωστε, η χώρα μας έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο σε περιπτώσεις που δεν εφάρμοσε τους περιορισμούς αυτούς, με προεξάρχουσα την υπόθεση Αγγελιδάκη (Απόφαση C-378/07, 23/04/2009).

Η κουτοπόνηρη μεθόδευση της κυβέρνησης στο θέμα αυτό δημιουργεί ζήτημα εξαπάτησης μεγάλου αριθμού ατόμων που δεν ενδιαφέρονταν για μια δίμηνη εργασία, ενώ θα αντιμετώπιζαν διαφορετικά μια πιθανότητα δεκάμηνης εργασίας. Προκύπτει όμως και μείζον ζήτημα κατάφωρης παραβίασης της ισονομίας. Γιατί δηλαδή ένας δασοπυροσβέστης ή ένας οδοκαθαριστής που προσλήφθηκαν για κατεπείγουσες ανάγκες δεν μπορούν να ανανεώσουν τις συμβάσεις τους, ενώ οι της ΔΤ θα μπορέσουν; Ο ν. 2190/94 ψηφίστηκε για να εξασφαλίζει την ισονομία σε όλες τις προσλήψεις. Για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε η ανεξάρτητη αρχή του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), ώστε να εγγυάται την καθολικότητα της εφαρμογής του νόμου και την ισονομία. Αν ψηφιστεί η τροπολογία αυτή το ΑΣΕΠ ουσιαστικά καταργείται, αφού ουδέποτε ρωτήθηκε για την τροπολογία αυτή και ακόμα περισσότερο δεν έδωσε την έγκρισή του ως η επιβλέπουσα τις προσλήψεις Αρχή. 

Σε άλλο σημείο της όμως η τροπολογία αυτή κάνει και κάτι πιο εντυπωσιακό: Με μια διάταξη που παρέχει την υπερεξουσία στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΝΕΡΙΤ να συνάπτει συμβάσεις έργου τροποποιώντας άρθρο του νόμου για τη ΝΕΡΙΤ (ν. 4173/2013) που είχε ψηφίσει η ίδια κυβέρνηση μόλις πριν δυο μήνες, εξαφανίζει από το νόμο και το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Η προς ψήφιση τροπολογία αναφέρει: Η παράγραφος 2 του άρθρου 15 του Ν. 4173/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «Επιτρέπεται ύστερα από πρόταση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΝΕΡΙΤ-Α.Ε. η ανάθεση έργου ή παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών σε φυσικό πρόσωπο ή κοινοπραξία φυσικών προσώπων, για την παραγωγή ή την παρουσίαση συγκεκριμένου ραδιοτηλεοπτικού προϊόντος, εφόσον το πρόσωπο αυτό με το οποίο συνάπτεται η σύμβαση είναι δημοσιογράφος, καλλιτέχνης κάθε ειδικότητας ή τεχνικός ή επιστήμονας υψηλής εξειδίκευσης.»

Η σχετική παράγραφος ανέφερε:

«Κατ’ εξαίρεση, η ΝΕΡΙΤ−Α.Ε., ύστερα από πρόταση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, μπορεί να αναθέτει απευθείας την εκτέλεση ορισμένου έργου σε δημοσιογράφο, σε επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης, λογοτέχνες ή άλλους καλλιτέχνες, με την επιφύλαξη του ευρωπαϊκού δικαίου…».

Το «κατ’ εξαίρεση» λοιπόν γίνεται «επιτρέπεται» και το «με την επιφύλαξη του ευρωπαϊκού δικαίου» εξαφανίζεται ώστε να μην είναι ευθέως υπόλογος ο υπογράφων τις συμβάσεις Διευθύνων Σύμβουλος. 

Απομένει να δούμε πόσοι από τους βουλευτές θα ψηφίσουν την τροπολογία και θα παρευρεθούν ως τεθλιμμένοι συγγενείς στις δύο κηδείες.
Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Ανέκδοτο σε Πέντε Λέξεις: Δε Θα Ληφθούν Νέα Μέτρα!

http://www.logiastarata.gr/2013/10/blog-post_5512.html


Και εντελώς ξαφνικά, η Κυβέρνηση, τα κόμματα που τη στηρίζουν, τα ΜΜΕ και οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης, με προεξάρχοντα τον κ. Πρωθυπουργό, άρχισαν να διακηρύσσουν προς ένα ανύπαρκτο ακροατήριο πως "δε θα ληφθούν νέα μέτρα" και βεβαίως μετά των σχετικών κλισέ συνοδευτικών περί "θυσιών του Ελληνικού Λαού" που πρέπει (από ποιους και γιατί;) να "γίνουν σεβαστές" ή παρόμοια φληναφήματα.

Γιατί φληναφήματα; Μα οι περίφημες "θυσίες" του λαού που βρίθει άγαμων θυγατέρων, 40ρηδων απόμαχων της ζωής και βεβαίως συνταξιούχων καθώς και κατατρεγμένων "ελευθέρων πολιορκημένων πλην όμως κρατικώς προστατευμένων" επαγγελματιών, δεν είναι τίποτα παραπάνω από όσα πρέπει να γίνουν στο πλαίσιο ενός αυτονόητου ορθολογισμού πως σε αυτόν τον κόσμο τίποτα δεν είναι δωρεάν και υποστήριξη χρειάζονται μόνο οι ανήμποροι κι όχι οι ροδομάγουλοι κατακουρασμένοι τρόφιμοι ή πρώην τρόφιμοι του Ελληνικού Δημοσίου και του κρατικού κορβανά, έφηβοι συνταξιούχοι ή εργαζόμενοι σε οργανισμούς ή κρατικές εταιρείες με ανύπαρκτο ή άχρηστο έργο. 

Και το μείζον ερώτημα που η ίδια η Κυβέρνηση έχει θέσει (γιατί κανείς άλλος ούτε από εταίρους ούτε από δανειστές δεν το έχει κάνει) είναι αν θα "ληφθούν νέα μέτρα". 

Η απάντηση είναι μία και απολύτως προφανής:
Το κεντρικό πολιτικό σύστημα, η Κυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ συγκεκριμένα, πολύ απλά επιθυμούν δύο πράγματα διακαώς:
Πρώτον, να μη θιχτούν οι θέσεις αργομισθίας των κηφήνων πελατών τους, οπότε αναγκαστικά θα προχωρήσει σε οριζόντια μέτρα εναντίον μισθωτών, συνταξιούχων και εν γένει φορολογουμένων και 

Δεύτερον, το πολιτικό κόστος για αυτά τα μέτρα σε καμία περίπτωση να μην τα επωμιστεί το πολιτικό προσωπικό που θα τα επιβάλλει.

Η εικόνα λοιπόν είναι ξεκάθαρη:
Από τη μια μεριά η Τρόικα, πολύ απλά επιδιώκει το αυτονόητο, ήτοι κλείσιμο των οργανισμών που επιβαρύνουν το δημόσιο προϋπολογισμό (ως έχει συμφωνηθεί) μεταξύ των οποίων είναι και οι αμυντικές βιομηχανίες καθώς και την απόλυση (διαθεσιμότητα ή όπως αλλιώς θέλει κανείς να το περιγράψει) ενός ορισμένου αριθμού δημοσίων υπαλλήλων, αλλά χωρίς τα τερτίπια των κομματικών επιτελείων (διάβαζε κλείνω την ΕΡΤ και προσλαμβάνω στη ΔΤ τους ίδιους!).
Από την άλλη μεριά η Ελληνική Κυβέρνηση, η οποία στην αγωνία της μήπως έστω και ένας κομματικός πελάτης βρεθεί εκτός αργομισθίας, ωρύεται πως της επιβάλλουν "νέα μέτρα" προκειμένου να τα πάρει με σκοπό να διασώσει τις θέσεις της κομματικής της πελατείας και ταυτόχρονα να έχει καταδείξει ως υπευθύνους την Τρόικα, το Μνημόνιο και βεβαίως τη γνωστή "διεθνή συνωμοσία εναντίον της Ελλάδος"(!)

Ναι, αν η Ελληνική Κυβέρνηση αρνηθεί να προχωρήσει στα αυτονόητα συμφωνηθέντα "δέοντα" και μέχρις εφευρέσεως του χρηματόδεντρου (φήμες λένε ότι στα εργαστήρια του ΣΥΡΙΖΑ αναπτύσσεται κάτι τέτοιο...) τότε προφανώς το όποιο κενό -χρηματοδοτικό ή δημοσιονομικό - θα χρειαστεί να καλυφθεί με οριζόντια μέτρα. Πόσο οριζόντια; Όσο χρειάζεται.

Και βεβαίως, όχι δε θα χρειαστούν -και κανείς δεν τα έχει επιβάλλει στην Ελλάδα - οριζόντια ή φοροεισπρακτικά μέτρα όσο τηρούνται απλώς τα συμφωνηθέντα. 

Θυμίζω ότι ο κ. Σαμαράς έχει υπογράψει ανάλογη επιστολή στο παρελθόν περί ανάγκης εφαρμογής του Μνημονίου, έχει ομολογήσει το "αμάρτημά" του σχετικά με την αρχική άρνησή του να στηρίξει το ΜΟΝΑΔΙΚΟ χρηματοδοτικό εργαλείο που υπάρχει για τη χώρα μας και μάλιστα ενώπιον της Μέρκελ αλλά είναι και ο ίδιος πολιτικός που με την ίδια ευκολία που χαρακτήριζε "λάθος" το Μνημόνιο και διηγούνταν τα "Παραμύθια του Ζαππείου", προχωρούσε σε οριζόντιες περικοπές συντάξεων και μισθών στηλιτεύοντας την "ανευθυνότητα" του κ. Τσίπρα.

Και βεβαίως είναι ακριβώς ο ίδιος Πρωθυπουργός που πριν λίγο καιρό μας διαβεβαίωνε πως ο κίνδυνος εξόδου από το ευρώ παρήλθε επειδή υπεγράφη η συμφωνία του ΤΑP.

Και πράγματι, θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον αν τελικά προχωρούσε σε εκλογές ο κ. Σαμαράς να γίνουμε θεατές μιας πολιτικής σύγκρουσης ανάμεσα σε δύο "αντι-μνημονιακούς" μονομάχους! τη ΝΔ και το ΣΥΡΙΖΑ!

Δήλωση – “βόμβα” Όλι Ρεν! Αποκαλύπτει την υποδούλωση της χώρας για τις επόμενες γενιές!

http://olympia.gr/2013/10/23/%CE%B4%CE%AE%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B2%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%B1-%CF%8C%CE%BB%CE%B9-%CF%81%CE%B5%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%80%CF%84%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD/

elladaΤί απαντούν τώρα όσοι έλεγαν ότι πάνε να σώσουν τη χώρα και τελικά υποδούλωσαν και τις επόμενες γενιές; Τί είναι αυτό που λέει ο Όλι Ρεν; Δεν γνωρίζει ο ευρωπαίος επίτροπος πότε θα βγει η χώρα μας από το μνημόνιο;

Πρέπει να πληρώσουμε το 75% των δανείων μας για να βγούμε από την αυστηρή επιτήρηση στην οποία μπήκαμε και ΕΠΙΣΗΜΑ την προηγούμενη εβδομάδα, χωρίς να το πάρει χαμπάρι κανείς. Γι’ αυτό φρόντισαν βεβαίως, τα ΜΜΕ της χώρας που φροντίζουν να ενημερώνουν τους πολίτες. Όταν πρόκειται για φόρους, μια χαρά τους απειλούν ότι η χώρα θα χρεοκοπήσει. 

Θυμηθείτε τι γράφαμε στις 18 Οκτωβρίου: ΒΟΜΒΑ: Σε ενισχυμένη επιτήρηση η ελληνική οικονομία έως το 2040! Που πήγε η εθνική μας κυριαρχία;

Μην περιμένετε να μείνουμε στο 2040. Το σχέδιο για τη νέα μείωση του χρέους το επόμενο καλοκαίρι μιλά για νέα μετακύληση του χρόνου αποπληρωμής των ομολόγων, που μπορεί να τραβήξει παραπάνω δεκαετίες. 

Γι’ αυτό τρέχουν τώρα να μας πείσουν ότι είναι έτοιμοι να έρθουν σε ρήξη με την τρόικα; Είναι γνωστό πλέον ότι έχουν συμφωνήσει σε όλα, αλλά πως θα μπορέσουν να περάσουν στον κόσμο τα νέα μέτρα, το νέο μνημόνιο και όλα αυτά που ετοιμάζουν το 2014; 

Βγείτε και πείτε την αλήθεια κύριοι της κυβέρνησης. Ο λαός έχει δικαίωμα να μάθει.


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου