Κυριακή 25 Αυγούστου 2013

Η μυθολογία για την κρίση: Παγκοσμιοποίηση ή Ιμπεριαλισμός; (3) (του ΤΑΚΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ)

Unknown ObjectΚυριακάτικη Ελευθεροτυπία (25 Αυγούστου 2013)

Η μυθολογία για την κρίση
Παγκοσμιοποίηση ή Ιμπεριαλισμός; (3)

ΤΑΚΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ


Ενώ οι σημερινές «προστάτιδες δυνάμεις» και οι εδώ υποτακτικοί τους συζητούν τώρα με ποια νέα μέτρα θα ξεζουμίσουν ακόμη περισσότερο τα λαϊκά στρώματα και θα αγοράσουν σε τιμή ξεπουλήματος όχι πια μόνο τον κοινωνικό πλούτο -που ήδη εξαντλείται- αλλά ακόμη και τη μοναδική κατοικία τους (σε αντίθεση με τα προνομιούχα κοινωνικά στρώματα που ξένοιαστα απολαμβάνουν τις βίλες, πισίνες και κότερά τους) η αποπροσανατολιστική μυθολογία για την κρίση εντείνεται. Και η μυθολογία αυτή δεν στηρίζεται  τόσο στην προπαγάνδα της κοινοβουλευτικής Χούντας και των ΜΜΕ που ελέγχει, αλλά στον δήθεν «εναλλακτικό» λόγο και προτάσεις μιας αναξιόπιστης αντιπολίτευσης που ουσιαστικά σπρώχνει τα λαϊκά στρώματα στην απάθεια και τον αγώνα επιβίωσης.
Είναι δε αναξιόπιστη η αντιπολίτευση αυτή, διότι μια χώρα πλήρως ενσωματωμένη στη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση είναι αδύνατο να εξασφαλίσει την εθνική (ή σωστότερα τη λαϊκή) κυριαρχία πάνω στην οικονομία της, εάν δεν διαρρήξει τους δεσμούς της με αυτή και ακολουθήσει ένα πρόγραμμα οικονομικής και πολιτικής αυτοδυναμίας. Και αυτό, διότι η παγκοσμιοποίηση αυτή, αντίθετα από τις ανοησίες Κεϋνσιανών και "Μαρξιστών" της συμφοράς που την χαρακτηρίζουν "πείραμα κοινωνικής μηχανικής", "δόγμα του σοκ", αν όχι απλά μια...χίμαιρα, είναι μια ιστορική τάση του συστήματος της καπιταλιστικής οικονομίας της αγοράς που εκδηλώθηκε για πρώτη φορά στις αρχές του περασμένου αιώνα αλλά απέτυχε, διότι δεν υπήρχαν τότε, στο πλαίσιο των κρατών (έστω και αν αυτά ήταν αποικιοκρατικές αυτοκρατορίες) οι προϋποθέσεις επιτυχίας της, και κυρίως οι ανοικτές και απελευθερωμένες αγορές εμπορευμάτων, κεφαλαίου και εργασίας. Όμως, σε μια διεθνοποιημένη καπιταλιστική οικονομία της αγοράς, με ανοικτές και απελευθερωμένες αγορές, μπορεί εύκολα να δειχθεί ότι η παγκοσμιοποίηση μόνο νεοφιλελεύθερη μπορεί να είναι, παρά τα αποπροσανατολιστικά παραμύθια Κεϋνσιανών, «Μαρξιστών» κ.α.
Η Ιστορία είναι γνωστή. Την αποτυχία της πρώτης παγκοσμιοποίησης ακολούθησαν δύο παγκόσμιοι πόλεμοι για το μοίρασμα των αγορών μεταξύ των κυριοτέρων μητροπολιτικών κρατών, οι πολιτικές προστατευτισμού του μεσοπολέμου και η εγκαθίδρυση της μεταπολεμικής (οικονομικής, στρατιωτικής και πολιτικής), ηγεμονίας των ΗΠΑ στο καπιταλιστικό στρατόπεδο. Η Αμερικανική ηγεμονία διήρκεσε περίπου μέχρι την έναρξη της διαδικασίας της παγκοσμιοποίησης που σηματοδότησε η ανάδυση του νέου φαινομένου των πολυεθνικών (ή σωστότερα υπερεθνικών) επιχειρήσεων, των οποίων οι παραγωγικές και εμπορικές δραστηριότητες επεκτείνονται σε πολλές χώρες, έστω και αν η τυπική έδρα τους μπορεί να είναι σε μια μητροπολιτική καπιταλιστική χώρα. Από τότε ο Αμερικανικός «ιμπεριαλισμός» αντικαταστάθηκε από την υπερεθνικη ελίτ που έχω αναλύσει παλαιότερα και εδώ. Και ήταν οι οικονομικοί θεσμοί που καθιέρωσαν οι ίδιες οι ΗΠΑ αμέσως μετά τον πόλεμο (ΔΝΤ, Παγκ. Τράπεζα, ΠΟΕ κ.λπ.) που συνέβαλαν αποφασιστικά στην ανάδυση των πολυεθνικών και συνακόλουθα της παγκοσμιοποίησης.
Έτσι, τις τελευταίες δεκαετίες άρχισε μια αλματώδης διαδικασία παγκοσμιοποίησης που σήμερα έγκυροι διεθνείς αναλυτές χαρακτηρίζουν «υπερπαγκοσμιοποίηση», με το παγκόσμιο εμπόριο να αυξάνει πολύ ταχύτερα από το παγκόσμιο ΑΕΠ και τις εμπορευματικές εξαγωγές να έχουν αυξηθεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες από 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ σε 26%, (Arvind Subramanian and Martin Kessler, The Hyperglobalization of Trade and its Future, Ιούνης 2013). Ακόμη σημαντικότερο, τα 2/3 αυτού του εμπορίου διεξάγεται μόνο από υπερεθνικές επιχειρήσεις, 1.318 από τις οποίες, μέσω διασυνδεόμενου μετοχικού κεφαλαίου, εισπράττουν το 80% των παγκόσμιων επιχειρηματικών εσόδων, ενώ 147 από αυτές (το 1% του συνόλου) ελέγχει το 40% των συνολικών ενεργητικών τους (New Scientist, 24/10/2011).
Οι Κεϋνσιανοί, όμως, και οι Μαρξιστές της συμφοράς αγνοούν το όλο φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης, την οποία θεωρούν απλώς συνέχεια της αποτυχούσας πρώτης παγκοσμιοποίησης, και μιλούν για πτώση των επενδύσεων παρά την αύξηση των κερδών, και για κρίση υπερσυσσώρευσης που οδηγεί σε υπερπαραγωγή, υποκατανάλωση και μαζική ανεργία. Όμως, όλες αυτές οι υποθέσεις είναι εντελώς αβάσιμες εμπειρικά γιατί στηρίζονται σε στοιχεία και δείκτες που αφορούν τις μητροπολιτικές χώρες, αγνοώντας την παγκοσμιοποίηση και τη μεταφορά από τις υπερεθνικές  τμημάτων της παραγωγικής διαδικασίας προς την περιφέρεια με τις άθλιες συνθήκες εργασίας και τους μισθούς επιβίωσης (Κίνα, Ινδία κ.λπ.). Αλλά ήταν αυτή ακριβώς η διαδικασία που οδήγησε στην αποβιομηχάνιση στο κέντρο και στα οικονομικά «θαύματα» με τους κεραυνοβόλους ρυθμούς ανάπτυξης στην περιφέρεια!
Έτσι, από τη δεκαετία του '90 μέχρι σήμερα οι ξένες επενδύσεις σαν ποσοστό του παγκόσμιου ΑΕΠ επταπλασιάστηκαν (Subramanian & Kessler). Παράλληλα, ενώ στην ΕΕ και τις ΗΠΑ οι ακαθάριστες επενδύσεις πάγιου κεφαλαίου την περασμένη δεκαετία είχαν βαλτώσει, στην Ανατολική και Νότια Ασία αυξανόντουσαν με ετήσιο ρυθμό 12%! (World Development Indicators 2012). H αναπόφευκτη συνέπεια των διαφορικών ρυθμών ανάπτυξης που επέφερε η παγκοσμιοποίηση ήταν ότι, ενώ οι ρυθμοί ανάπτυξης του ΑΕΠ στην ΕΕ και τις ΗΠΑ την τελευταία δεκαετία ήταν κάτω από 2%, στις περιοχές αυτές o ρυθμός ήταν τετραπλάσιος. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει, όπως ανοητολογούν πολλοί «αναλυτές», ότι μετατοπίζεται το παγκόσμιο καπιταλιστικό κέντρο από τα δυτικά μητροπολιτικά κέντρα στην Ασία κ.λπ., αφού η ανάπτυξη των περιφερειακών «θαυμάτων» δεν είναι ενδογενής, αλλά οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στις δραστηριότητες των δυτικών υπερεθνικών επιχειρήσεων. Δεν είναι λοιπόν περίεργο ότι άρκεσαν μερικά χρόνια κρίσης στα μητροπολιτικά κέντρα για να φανεί ότι τα θαύματα αυτά στηρίζονται σε ξύλινα πόδια...

http://inclusivedemocracy.org/fotopoulos/greek/grE/gre2013/2013_08_25.html

Γιουνανιστάν 29/05/2020: τα greeklish φεύγουν, τα gr-turkish έρχονται...(Γράφει ο Γιώργος Ανεστόπουλος)

http://aegeanhawk.blogspot.gr/2013/08/29052020-greeklish-gr-turkish.html


Γράφει ο Γιώργος Ανεστόπουλος

(ανταπόκριση από το μέλλον)

2020. Η επιμονή του Τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών και της ΜΙΤ σε συνεργασία με το υφιστάμενό τους Υπουργείο Πολιτισμού έφερε αποτελέσματα.
Μπορεί οι Άραβες και οι Σκοπιανοί να τους έφτυσαν στα μούτρα τα τουρκικά σήριαλ, αλλά ένα χωριό κάπου στα νότια της Βαλκανικής χερσονήσου, το Γιουνανιστάν αντιστάθηκε στις πατριωτικές σειρήνες και κράτησε χαρακτήρα.
Τα τουρκικά σήριαλ στην ελληνική τηλεόραση πολλαπλασιάστηκαν.
Η επιμονή δε του Τουρκικού Παράγοντα να δίνονται μεν στα ελληνικά κανάλια  δωρεάν ή σε ιδιαιτέρως χαμηλή (συμβολική) τιμή πλην όμως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να αναμεταδίδονται στα Τούρκικα, έπιασε τόπο.
Μέσα σε λίγα χρόνια οι Έλληνες εξοικειώθηκαν τόσο μα τόσο πολύ με τα Τούρκικα που πλέον δεν χρειάζονται μετάφραση. Τα καταλαβαίνουν όλα, μα όλα. Σαν δική τους γλώσσα!
Έχουν δε εξοικειωθεί τόσο πολύ που πλέον καταργήθηκαν και ταgreeklish (Ω, του θαύματος!) και, ναι, πλέον οι Έλληνες στα sms τους και στα διαδικτυακά τους σερφαρίσματα γράφουν μόνο, μα μόνον Ελληνικά.
Ποιοτικότατα Ελληνικά. Σαν τα παρακάτω...
Και το αξιοσημείωτο μάλιστα είναι πως, επηρεασμένοι από το υψηλότατο πνευματικοδιανοητικό επίπεδο αυτών των σήριαλ που τόσο επίμονα παρακολουθούσαν τόσα χρόνια, είναι και οι ίδιοι οι διάλογοί τους εξαιρετικά υψηλού επιπέδου!!!

Να, όπως ας πούμε ο παρακάτω «σοβαρότατος» και «ελληνικότατος» διάλογος από επαιτειακή τηλεοπτική παραγωγή ελληνικού καναλιού με ημερομηνία 29 Μαίου 2020....
(Στο trailer) υποτίθεται πως δύο Έλληνες επικοινωνούν διαδικτυακά με τέτοια άνεση μεταξύ τους στα Τουρκικά που πλέον (υποννοεί) δεν υπάρχει ούτε καν σαν σκέψη (στην κοινή γνώμη) η εναντίωση στα τουρκικά σήριαλ. Θεωρείται (πια) αναπόσπαστο τμήμα της νεοελληνικής κουλτούρας.
Το πρώτο μέρος του «Ελληνικού αφιερώματος» έχει να κάνει με τις τουρκικές λέξεις που χρησιμοποιούνται στην Ελληνική γλώσσα εν έτι 2013.
Το δεύτερο μέρος της παραγωγής θα έχει «εμπλουτισμένο λεξιλόγιο» με χιλιάδες τουρκικές λέξεις που είτε θα έχουν εισχωρήσει στην Ελληνική γλώσσα ως το 2020 είτε θα θεωρείται (τουλάχιστον) εξοικειωμένη η Ελληνική κοινωνία με την χρήση και τη σημασία τους. Θα συμμετέχουν Έλληνες και Τούρκοι ηθοποιοί και βεβαίως θα είναι συμπαραγωγή.
Ασχέτως εάν οι Έλληνες δεν θα έχουν βάλει δεκάρα και όλη η χρηματοδότηση θα προέρχεται από τα μυστικά κονδύλια της ΜΙΤ. Κι άλλα μεγάλα κέρδη για μερικούς μερικούς εγχώριους «γάτους της (τουρκο)παγκοσμιοποίησης».
Αναμένεται οσονούπω.

Ας δούμε όμως αυτό το πρώτο μέρος.

(Αυστηρή προειδοποίηση: ο ιντερνετικός αυτός διάλογος ακολουθεί το ποιοτικό παράδειγμα των «διδασκάλων» του Τουρκικών Σήριαλ και είναι αφόρητα βαρύς, σοβαρός και περίπλοκος. Όπως ακριβώς και τα σχετικά σήριαλ.Οπλιστείτε με υπομονή. Για όποιον δεν «αντέξει την ποιότητα του διαλόγου» μετά από τις πρώτες σειρές – θα είναι υπεραρκετή «δόση» - ας πάει κατ’ ευθείαν στον «επίλογο» ):

- Άφεριμ Μπίρουμ Τζερεμέ
- Άφεριμ γκιαβρούμ τσογλάν.
- Ίσα ρε ΑΛΑΝΙ. Κεφάτο σε χαμπαριάζω πρωινιάτικα.  
- Το γλεντάς ωρέ ποτέ με την σεκλέτω την Σουλτάνα σου; Ή μονίμως στο φατσοτεφτέρι είσαι;
- Στο μιλέτ της λούφας πάλι τεμενιάζεις μπήρουμ;
 - ΑΓΑμ’ εσύ με τα ντέρτια σου. Ζαμάνια κάναμε να σ’ ακούσουμε.
- Σε βάρεσε τ’ αγιάζι γρουσούζη; Σιγά μη σε πω και Πασάμ...
- Χα. Στην τσέπη τά’ χω γω τα χρονάκια μου. Αλί από σένα Μπάμπαλη...
- Άσε ρε ψευτοεργένη...μπαϊλντισες με το καβούκι σου μάλλον κι είπες να ξεσκαρίσεις μπίνικα, ε;
- Άιντε μωρέ, να σου κάνω το χατήρι...κοτζάμ γέρο τσόγλανος είσαι...μην μου πάθεις και κανένα νταβαντούρι...
- Κολαούζος κελεπούρι λαγούμιζε στα κουτουρού...βρε άι σιχτιρ...στην ηλικία σου θες και internet...
- Εμ τζάνεμ είσαι και λεβέντης, είσαι και λαπάς.
- Ωρε ζαγάρι δεν το κόβεις το κουσούρι εσύ...μπαξίσι από γεννησιμιού σου έμεινε, ε;
- Τώρα που πήρα το κολάι στο διαγούμισμα;
- Ντηπ για ντηπ μπάμιας και  μαγκούφης πάντα, έτσι;
- Ωπ, έπιασες ταβάνι τώρα...θ’ αρχίσει ο καβγάς...
- Θα με κάνεις μπαρούτι πάλι ρε μπαγιάτικο κοτσάνι;
- Άσε ρε μπαγλαμά, κάνε κανα μερεμέτι στο μαραφέτι σου πριν σε μπαγλαρώσει κανας μπινές σερέτης τσόγλανος...
- Το αφιονισμένο μπουρί μου ρε μπουλουκομπουνταλά; Άντε μη στο δώσω ρεγάλο για το βράδυ...
- Ίσα ρε μαραζωμένη νταντά...
- Τσιμπούκι σεβνταλίδικο γιουρούσι στον οντά σου γκιουζέλ χανούμ...
- Καλά, άσε το νταραβέρι τώρα μη σου’ ρθει κανας νταμπλάς από το νάζι...
- Ντελάλη έβγαλες μωρέ μπατίρη τενεκέ στο μαχαλά;...πάλι ντιβάνι ψάχνεις; το πολύ πολύ να βρεις καμιά κατσίκα ξανά...τέτοιος σακάτης τσομπάνης είσαι...
- Έλα ρε σέρτικε καρασεβνταλή, κάνε μου ένα ρουσφέτι στην γκιουζέλ χανούμ σου που είναι κι από σόι να της στήσω το μπαϊράκι μου στο Δερβένι της...
- Ου μωρέ φουκαρά τζαναμπέτη και τσάμπα να’ παιρνες τέτοιο τεφαρίκι, τι θά’ κανες βρε με σακατεμένη την τουλούμπα σου; Με το ζόρι τσίσα μόνο μπορείς πια...
- Τουμπεκί παλιοτσιφούτη...κάν’ το συ μωρέ και σε χαλαλίζω γω μετά...χαράμι πάντως δεν θα πάει...και κάτσε συ στο ραχάτι σου ασίκη μου μπατζανάκη να μαραζώνεις...
- Μπόλικο μπόι έβγαλες στο καραούλι κουβαρντά μου...ο κιμάς σου δεν ξέρω έτσι καβουρντισμένος που είναι πια αν αντέχει να’ ρθει μουσαφίρης ή αν θα σκάσει σαν καρπούζι...
- Μωρέ άμα πήρε το μαγγάλι να δεις πως πυρώνει ο μπαλτάς...
- Ντελη-πασά μου με το παντζάρι σου...μωρέ μπεκρή μπακάλη δεν μπούχτισες ακόμη με αυτό το ντουμάνι στο κεφάλι σου; Ρε κόψ’ το χούι πριν πάθεις κανά χουνέρι...μαστουροχασίκλα...
- Το χαβά σου εσύ κωλοχασάπη...αλλά τι να σου πω που σε κάνω χάζι...
- Βρε δε σε κάνω ζάφτι παναθεμά σε. Πως πάνε τα τεφτέρια σου ρε παλιοτσιγκούνη;δουλεύει αριάνι και το καλέμι τώρα;
- Όπως πάνε και τα δικά σου τα παζάρια...τσίφτικα...ε, δεν καζαντίζουμε κιόλας...
- Τσιράκι στα γρόσια πάντα, έτσι σαίνι μου; Εκτός από αντζαμής βεβαίως...
- Στην τράμπα δεν είναι όλος ο ντουνιάς τσαχπίνη και χαρμάνη μου;
- Μωρέ χάλι μαύρο και ζαβό είναι...για ένα χαρτζιλίκι κάνουμε όλοι τον χαμάλη....
- Πάλι μπόσικος είσαι μωρέ...βάλε γκέμι στο γινάτι σου και θα έρθει και το γούρι...
- Ποιό γούρι μωρέ που μου έχουν φύγει τα κότσια απ’ το μπινελίδικο αλισβερίσι;Με τέτοια κεσάτια που περνάμε, πάει το κέφι πλέον για αυτά. Καλύτερα να ήμουν στον κασμά ή τα καζάνια, τους κεφτέδες, τα τασκεμπάπ και τα γιουβετσοτουρλού ...πιο πολλά θα’ πιανα...
- Τι να πω κι εγώ μωρέ με τα καφάσια και τα ζαρζαβατικά; Και μπακάλης και μανάβης. Εσύ; Πάει το μποστάνι; Το’ βγαλες;
- Δεν πήγαινε άλλο. Μπαϊλντισα και τ’ άφησα αμανάτι . Αμάν πια. Μου έφυγε το καφάσι. Εσύ το καΐκι;
- Έξω. Με κούρασαν τα μελτέμια...δύσκολοι αμανέδες τ’ αμπάρια πια. Το γιαπί; Πας ακόμη;
- Μπαα...πάνε αυτά...μαζί και οι λουφέδες....μας έμεινε τ’ αραλίκι τώρα στο καφενείο...
- Χαβούζα η ζωή Αδερφέ...άτιμο κισμέτ και μπόχα τα καλντερίμια της...
- Χαλκάς σκέτος μωρέ...και τα λούκια της και τα τερτίπια της...με το καντάρι...
- Τι λέει το σινάφι σου ρε αχαΐρευτε; πάει το καμουτσίκι στην καμπούρα σύννεφο;
- Τι να λέει...τσαπατσούληδες, τεμπέληδες και μόνο σαματά ολημερίς...και τα βράδυ στους τεκέδες...μωρέ άχτι τους έχω αλλά τι να κάνω...
- Πιλάφι να υπάρχει καρντάσι στην καραβάνα και έξω απ’ το μπουντρούμι...τ’ άλλα όπως οριστούν...
- Κάλπικη η ζωή εφέντη μ’...για τα πολλά τ’ ασκέρια, εμάς τουλάχιστον...τα τσόλια και τα λέσια...
- Λεκές είμαστε Αδερφέ...λεκές στο μουσαμά της ζωής...όπως βαράει η γκάϊντα της θα χορέψουμε...
- Θέλει και μεράκι όμως για να βγει πέρα η ζωή...αν δεν υπάρχει ο νταλκάς πως θα βγεις τσάρκα στα σοκάκια της και θα βαράς παντζούρια να σε δούνε μωρέ;
- Έχεις δίκηο...αν είναι κάλπικη, μες στον κουβά σου θα χωθείς και θα κλείσεις και το καπάκι...
- Ναι μωρέ...κι αν δεν έχεις και μαγιά, το μεράκι μαντζούνι είναι και πάει...ταπί θα μείνει ο κουμπαράς...και βουρ στο βερεσέ μετά...
- Μωρ’ αν δεν είσαι από τζάκι ξέχνα το μεζέ...θα πας με τα μπουλούκια ντουγρού για το ντουβάρι...χωρίς καλή σερμαγιά και γερά τακίμια δεν κάνεις χαΐρι...
- Το μπούζι και η μπόρα θέλουν τσαρδί και σόμπα...αμ πως; Για λίγους είναι τα καλά τα βιλαέτια...τσιφλικάδες και δραγουμάνους...
- Γι’ αυτό σου λέω πεζεβέγκημ. Εμ που πας χωρίς γιλέκο και παπούτσια στη μπόρα; Αν είσαι με μπελαλίδικα μπατζάκια, τράβα στο νταμάρι καλύτερα να σπας χαλίκι...
- Πάντα το ίδιο καλούπι βρε γκαρντάσι...και με τσαντίζει σα γιακάς από τριχιά που θες δε θες το ζαλώνεσαι...
- Αμ ήθελες να γίνεις και μπαμπάς...δεν σού’ φτανε η δική σου η μαούνα να ταΐσεις, κάνε ρεφενέδες τώρα για ταγίνια στα τσογλάνια σου και στη χανούμ σου...
- Άιντε τζερεμέ, άνοιξες το μεντεσέ πάλι και μπέρδεψες τα μπούτια σου...το χουβαρνταλίκι σε μάρανε...
- Μωρέ κιοτή πότε θα σε τουλουμιάσει εσένα κανένας ...άιντε να δούμε...
- Εμένα δεν με τσουβαλιάζουνε πασά μου...εσένα μη σε βρούμε στο τσιγκέλι καμιά μέρα...δεν το γλιτώνεις το γιουχάρισμα...
- Όποιος χουζουρεύει δεν κινδυνεύει απ’ τον σουγιά γκαρντάσι μου...όποιος πετάει το τσουλούφι όμως στα 60 του, αυτός θα φάει τον σοβά, αυτόν θα κλείσουνε και στο σεντούκι...
- Άιντε ρε ταραμά, χαφιέ...αφού δεν την κουλαντρίζεις, κλείσου στο τσαντίρι σου λοιπόν κι άσε τα ζουμπούλια και τους μενεξέδες για μας τα λελέκια...
- Τσακμάκι μου εσύ...που όλοι οι μπαξέδες χαλί γίνονται να τους φυτιλιάσεις...μωρέ ντηπ κουμπούρα είσαι...
- Η μπογιά μας βαστά ακόμα ρε...τι τσακίρηδες γλεντζέδες είμαστε...το κουρμπέτι θέλει αστάρι από τσαγανό για να βγει πέρα βρε...
- Μπαγιάτικος μαϊντανός είσαι που περνιέται για ακριβό μπαχαρικό, αλλά ποιός να στο πει έτσι που κοζάρεις σαν κιρκινέζι ξεπουπουλιασμένο...
- Μμμ...τσαλίμιασε κι ο τσαμπουκάς ο τσαλαπετεινός τώρα... Άντε ρε γρουσούζη ζεμπερώσου στο ντουλάπι σου εσύ κι άσε τ’ σόϊκα περβάζια για μας...
- Μωρέ το σουλούπι σου πότε το είδες τελευταία φορά στο τζάμι;
- Άντε ρε πατημένε γιαρμά λούφαξε στο κιόσκι σου...
- Ναι, ξέρω, αφήνω τα μουρντάρικα τα κωλοχανεία για σένα...τον Μέγα Μπογιατζή...
- Αμεε...τα καλά σιρόπια θέλουν και γερά φλιτζάνια...δεν είσαι συ για λούκια...άστα αυτά για τους αληθινούς νταήδες της ζωής...
- Καλά μωρέ...μάζεψε τώρα το στέρφο το σιντριβάνι σου γιατί μας κατάβρεξες...φυντάνι μου εσύ...
- Ρε πάρε το φιστίκι σου απο δώ...
- Δε μου λες, την κόπιτσά σου την κουβαλάς στην τσάντα ή την πας τσουλώντας;
- Άιντε ρε με το μασούρι σου...και πάρε τα χάπια σου μην ξεραθείς απ’ τον καημό σου...
- Ρε Καραμήτροοο, που πας με το κεφάλι ταψί ρεεε; Οι χανούμισες θέλουν τσακάλια ορε, όχι μαχμουρλήδες μασκαράδες...
- Ουστ από δω ρε που θα με πεις Καραμήτρο, και μάθε να μιλάς Ελληνικά...το «Καρά» είναι Τούρκικη λέξη, μην με ξαναπείς έτσι.....
- Γιατί ρε; Ελληνικά μιλάω και φαρσί μάλιστα...

Επίλογος – εν κατακλείδι:

Το 90% των παραπάνω λέξεων είναι «τούρκικα δάνεια» στην Ελληνική γλώσσα που διατηρούνται μέχρι σήμερα στην καθομιλουμένη.
Θα μπορούσε το κείμενο να φτάσει ακόμη και δέκα φορές σε μάκρος. Περίπου στις 5.000 τουρκικές λέξεις (βασικές και παράγωγα) λέγεται ότι χρησιμοποιούνται στον έναν ή στον άλλον βαθμό σε όλη την επικράτεια ή σε περιοχές της. Δεν χρειάζεται. Είναι υπεραρκετό το «δείγμα». Για περισσότερα δείτε το σχετικό λεξικό «Τουρκικών Γλωσσικών Δανείων» https://sites.google.com/site/1001lexeis/Home
Αν και ένα μέρος αυτών είναι παλαιότερες Ελληνικές που στην πορεία τις πήραν οι Τούρκοι, τις «παράφρασαν» και τις ξαναπήραμε κατόπιν εμείς «τουρκοποιημένες» δεν παύουν να είναι, έστω, «Τουρκικά αντιδάνεια»...
(το αντίστοιχο – και σε μεγαλύτερο βαθμό – συμβαίνει και στην δική τους γλώσσα ασφαλώς. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία).
Εάν μπορούμε να καταλάβουμε και να «νοιώσουμε σαν δικό μας» (γλωσσικά) τον παραπάνω «ελαφρύ» διάλογο με τις ήδη υπάρχουσες  - στο λεξιλόγιό μας – τουρκικές λέξεις, τότε μπορούμε να φανταστούμε ότι σε λίγα χρόνια, με το εν εξελίξει μπαράζ των τουρκικών σήριαλ, θα μπορούμε να καταλαβαίνουμε πολύ πολύ περισσότερα εφόσον η «φτωχή μας γλώσσα» θα έχει εμπλουτιστεί με πολλές χιλιάδες ακόμη Τουρκικές λέξεις...(κάποιοι φροντίζουν γι’ αυτό, πριν από μας για μας, χωρίς εμάς)...
Ναι, μέσα από κατώτερης ποιότητας – πλην καθημερινούς/απλούς, άρα «εύκολα αφομοιώσιμους» - ακατάπαυστους τηλεοπτικούς τουρκικούς διαλόγους...
Ίδιου επιπέδου με το παραπάνω «δείγμα»...
Τις κασσέτες οπτικοακουστικής διδασκαλίας ξένων γλωσσών (μέσω τρικ όπως η διαρκής επανάληψη διαλόγων/λέξεων κλειδιών) τις θυμούνται οι παλαιότεροι;
Ε, ένα τέτοιο πράγμα....

Αυτό ονομάζεται «σιωπηρός εν τοις πράγμασι Εκτουρκισμός»...

Ναι, μέσα από φτηνή υποκουλτούρα...ακριβώς γι’ αυτό και είναι «αποτελεσματικό εργαλείο»...

Περαστικά μας...

Προφανώς κάποιοι (εντός κι εκτός) ξέρουν καλά τι κάνουν...

ΥΓ: ο «αντίστοιχος» διάλογος, άραγε, μεταξύ γυναικών πως θα ήταν; Ε, δεν μπορείς να μην αναρωτηθείς...όχι τίποτε άλλο, αλλά νομίζω πως η πλειοψηφία του σχετικού τηλεοπτικού κοινού είναι γυναίκες. Άρα, μάλλον εκεί θα διαπιστωθούν και οι «πρώτες σχετικές γλωσσολογικές/συμπεριφορικές αλλαγές»...Ε, ρε αντράκια του μέλλοντος τι σας περιμένει αν δεν έχετε την «ανάλογη Τουρκική Αύρα»....

Γιώργος Ανεστόπουλος

Γιατί το εκλογικό σώμα είναι μεγαλύτερο από το νόμιμο (ενήλικο) πληθυσμό της χώρας ;

http://justiceforgreece.wordpress.com/2013/08/24/%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%8E%CE%BC%CE%B1-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5/

Με αφορμή σημερινή ανάρτηση του olympia.gr, κάνω τις ακόλουθες διευκρινίσεις επειδή το θέμα των εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους έχει μπερδέψει πολλούς.  
Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ :
Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Αυγούστου 24, 2013
γράφει ο Άναξ
Αγαπητή μου Ολυμπιάδα,
σκεφτόμουν πως στις εκλογές του φθινοπώρου, θα βγουν πάλι οι εκλογικοί κατάλογοι από το Υπουργείο Εσωτερικών, όπως και στις εκλογές του Ιουνίου του 2012.
Επέτρεψέ μου όμως μια χαζή απορία…κι αν μπορείς, διαφώτισέ με…
Τελικά, πόσοι είμαστε;;
Διότι:
  1. Στην σελίδα του Υπουργείου, λαμβάνουμε την πληροφόρηση, πως το εκλογικό σώμα αποτελείται από 9.947.876 Έλληνες Ψηφοφόρους http://ekloges.ypes.gr/v2012b/public/#{“cls”:”main”,”params”:{}}
  2. Στην σελίδα του Wikipedia http://el.wikipedia.org/wiki/% διαβάζουμε πως είμαστε 10.815.197 από τους οποίους όμως, πρέπει να αφαιρέσουμε τους νέους μεταξύ 0-14 ετών: 1.666.888 ή 15,20% του συνολικού πληθυσμού.
  3. Άρα: 10.815.197 – 1.666.888 = 9.148.309. Από αυτούς, πρέπει πάλι να αφαιρέσουμε όλους όσοι βρίσκονται μεταξύ των ηλικιών 14-18, μιας κι ως γνωστόν, μόνο οι άνω των 18 μπορούν να μετέχουν στις εκλογές.
  4. Όπως βλέπουμε όμως, οι πραγματικοί Έλληνες ψηφοφόροι < 9.148.309 είναι κατά πολλοί λιγότεροι από το επίσημο εκλογικό σώμα των εκλογών του Ιουνίου του 2012 9.947.876 .
Πώς γίνεται αυτό;;
Ξέρει κάποιος να με διαφωτίσει;;
…..
Τα νούμερα δεν βγαίνουν…
@1anax”
ΑΠΑΝΤΗΣΗ :
Πόσοι είναι οι Έλληνες ψηφοφόροι;;; Λιγότεροι από ότι πρέπει !
ΓΙΑΤΙ ;;;  
Επειδή δικαίωμα ψήφου έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες, ασχέτως αν ζουν στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Έχοντας υπόψη ότι στο εξωτερικό ζει άλλη μια Ελλάδα, οι εγγεγραμμένοι ψηφοφόροι θα έπρεπε να είναι περίπου 16 εκατομμύρια αλλά δεν είναι. Δεν ξέρω γιατί, αλλά ξέρω ότι επειδή η άσκηση αυτού του δικαιώματος  είναι υποχρεωτική, η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη να το εξασφαλίσει στους πάντες, που σημαίνει μεταξύ άλλων και υποχρεωτική εγγραφή όλων των Ελλήνων πολιτών με δικαίωμα ψήφου στους εκλογικούς καταλόγους !
Η Πολιτεία όμως, επειδή την βολεύει, όχι μόνο ότι δεν έχει στους καταλόγους όλους τους Έλληνες του εξωτερικού, αλλά στην πράξη δεν τους παρέχει καν το δικαίωμα ψήφου καθώς τους αναγκάζει σε κάθε εκλογική αναμέτρηση να ταξιδεύουν στην Ελλάδα για να το ασκήσουν. Μπορούν δεν μπορούν, έχουν δεν έχουν χρήματα.
I Cannot Vote ( κάντε κλικ για να διαβάσετε την ανάρτηση και να υπογράψετε το σχετικό ψήφισμα )
Για τα “δικά της παιδιά” βέβαια, φροντίζει να ναυλώσει (μέσω των κομμάτων} αεροπλάνα που να τους μεταφέρει στην πατρίδα όποτε τους χρειάζεται. Και όλα αυτά με λεφτά των φορολογούμενων, μέρος των οποίων μάλιστα ζουν έξω, αλλά δεν “χωρούν ” στα αεροπλάνα. Με αυτό το θέμα θα ασχοληθούμε όμως άλλη φορά σε εκτενέστατο αφιέρωμα στις “εκλογές”.  
Για την ώρα, ρίξτε μια ματιά εδώ :
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Η ΑΛΛΗ ΕΛΛΑΔΑ …
Το 1897 η Ελλάδα χάνει τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο, καταστρέφεται οικονομικά και της επιβάλλεται Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος. Η κακή οικονομική κατάσταση της χώρας, που θα γινόταν ακόμα πιο άσχημη με τους Βαλκανικούς Πολέμους του 1912-13 και τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο που ακολούθησε, οδήγησε ένα μεγάλο αριθμό Ελλήνων στη μετανάστευση. Υπολογίζεται πως στην εικοσαετία 1900-1920 περίπου το 8% του συνολικού πληθυσμού της χώρας μετανάστευσε στο εξωτερικό, κυρίως στις ΗΠΑ και την Αυστραλία.[3] Αρκετοί επίσης κατευθύνθηκαν περίπου την ίδια εποχή στη Νότια Αφρική.
Μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο παρατηρήθηκε δεύτερο κύμα μετανάστευσης είτε για πολιτικούς είτε για οικονομικούς λόγους. Οι πρώτοι αφορούν αρκετούς από τους ηττημένους κομμουνιστές του Εμφυλίου (ή Συμμοριτοπολέμου) που κατέφυγαν στις σοσιαλιστικές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, οι δεύτεροι έναν μεγάλο αριθμό Ελλήνων, ειδικά από τη Βόρεια Ελλάδα, που οδηγήθηκε κυρίως σε χώρες της Ευρώπης όπως η Γερμανία, το Βέλγιο, η Σουηδία, αλλά και στον Καναδά και την Αυστραλία. Η μετανάστευση στη Γερμανία μετά το 1960 γινόταν οργανωμένα, με την υπογραφή συμφώνου ανάμεσα στις δυο χώρες (Σύμφωνο Προσέλκυσης Εργατών). Στον πίνακα που ακολουθεί παρατίθενται ο αριθμός των Ελλήνων τις διασποράς, πρώτης, δεύτερης και τρίτης γενιάς, όπως καταγράφεται από τη Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού:[4]
Χώρα Πληθυσμός
ΗΠΑ 3.000.000
Αυστραλία 700.000
Γερμανία 354.500
Καναδάς 350.000
Ουκρανία 250.000
Μ. Βρετανία 212.000
Ρωσία 180.000
Νότια Αφρική 120.000
Γεωργία 40.000
Βέλγιο 25.000
Βουλγαρία 25.000
Βραζιλία 25.000
Καζακστάν 20.000
Σουηδία 20.000
Προσθέστε τωρα και όσους έδιωξαν μετά το 2009 (ενδεικτικά: Περισσότεροι από 25.000 Έλληνες μετανάστες στην Γερμανία το 201122.000 το 2012 κλπ ) αφαιρέστε μετά τους 911.929 νόμιμους αλλοδαπούς κάτοικους της Ελλάδας (απογραφή 2011) και τους ελληνοποιημένους. και θα δείτε ότι αυτή την στιγμή οι Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό είναι περισσότεροι από εκείνους που ζουν στην Ελλάδα. ΤΡΑΓΙΚΟ!
άλλα: 
( σκίτσο) By Πάνος Ζάχαρης

Η ψωροκώσταινα Ελλάς και οι μαχαραγιάδικες αμοιβές βασιλιάδων, προέδρων Δημοκρατίας, διοικητών ΔΕΚΟ, ΕΡΤ, τραπεζών και πάει λέγοντας. (Από πολίτη Π.Λ.Παπαγαρυφάλλου)


Η ψωροκώσταινα Ελλάς και οι μαχαραγιάδικες αμοιβές βασιλιάδων, προέδρων Δημοκρατίας, διοικητών ΔΕΚΟ, ΕΡΤ, τραπεζών και πάει λέγοντας.

Βρισκόμαστε στα 1852-1853, χρόνια παραμονής στην Αθήνα του Γάλλου αρχαιολόγου και κοινωνιολόγου Έντμοντ Αμπου, ο οποίος μας άφησε τα απομνημονέυματά του από αυτή του την εμπειρία στο έργο του: "Η Ελλάδα του Όθωνος" (επιμέλεια Τάσου Βουρνά, εκδ. "Αφών Τολίδη", Αθήνα, χ.χ. σελ. 219).
Διαβάζουμε: "Η βασιλική χορηγία (του Όθωνα) φθάνει το ένα εκατομμύριο δρχ. (900.000 γαλλικά φράγκα)… Είναι πολύ για τον τόπο. Αυτό το εκατομμύριο δραχμές είναι το δέκατο πέμπτο των δαπανών της Ελλάδας. Αν ο αυτοκράτορας της Γαλλίας έπαιρνε για λογαριασμό του το δέκατο πέμπτο του Προϋπολογισμού θα είχε μια χορηγία 100 με 120 εκατομμύρια φράγκα. Είναι λυπηρό ένας λαός που ο μισός πεινάει, να είναι καταδικασμένος να κόβει από τα χόρτα του και από τις ελιές του για να πληρώνει ένα εκατομμύριο σε έναν ξένο που δεν τον διάλεξε και του τον έχουν επιβάλλει".
Ο ίδιος θα γράψει: "Οι καρδιές του βασιλιά και της βασίλισσας έμειναν γερμανικές" (σελ. 227).
Συμπέρασμα: Ο Όθων έπαιρνε πολύ περισσότερα από τον Γάλλο αυτοκράτορα (αναλογικά).
Οι μεταπολιτευτικοί Πρόεδροι Δημοκρατίας στην Ελλάδα παίρναν πολύ περισσότερα από τους προέδρους της Γαλλικής Δημοκρατίας και των ΗΠΑ.
Οι αποτυχημένοι διοικητές των ΔΕΚΟ, των τραπεζών, της ΕΡΤ, της ΔΕΗ και πάει λέγοντας που μας "έμπασαν στα σκατά" αμείβονται σαν μαχαραγιάδες, ενώ οι μισοί Έλληνες πεινάμε και καλά να πάθουμε, το τραβά ο οργανισμός μας! Είμαστε λαός για τα… πανηγύρια!

Αθήνα, 24/08/2013
Ο… αντιδημοφιλής πολίτης Π.Λ.Παπαγαρυφάλλου

ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ, ΔΤ 469, Κυριακή 25.08.13: Παιδικά Παιχνίδια Ακατάλληλα προς την Ηλικία (Grand Theft Auto)

ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ ΔΤ 469 Κυριακή 25.08.13

ΗΠΑ: 8χρονος έπαιξε Grand Theft Auto και μετά σκότωσε τη γιαγιά του!

Ένα αγόρι, 8 μόλις ετών, πυροβόλησε και σκότωσε τη γιαγιά του, λίγα λεπτά αφού σταμάτησε να παίζει το γνωστό για τις βίαιες σκηνές, παιχνίδι Grand Theft Auto IV.
Το περιστατικό συνέβη στην πόλη Σλότερ (μακελειό), στη Λουιζιάνα των Ηνωμένων Πολιτειών, και έχει συγκλονίσει την τοπική κοινωνία.
Η 90χρονη γυναίκα, που βοηθούσε στην ανατροφή του παιδιού, έβλεπε τηλεόραση την ώρα που ο εγγονός της πήρε την καραμπίνα, την έστρεψε προς το μέρος της και πάτησε τη σκανδάλη.
Οι αρχές δεν αναφέρθηκαν σε πιθανό κίνητρο, ωστόσο, υπογράμμισαν το γεγονός ότι λίγο πριν το έγκλημα, το παιδί έπαιζε το συγκεκριμένο video game, το οποίο συνιστάται για παιδιά ηλικίας άνω των 17 ετών, αφού ενθαρρύνει ουσιαστικά τους παίκτες να σκοτώνουν προκειμένου να πάρουν περισσότερους βαθμούς.

Το ΙΝΚΑ δεν μπορεί να καταλογίσει ευθύνη σε μια 90χρονη γιαγιά, που βοηθούσε την ανατροφή του, και αν εκείνη είχε επιλέξει για τον 8χρονο το Μεγάλοι Κλέφτες Αυτοκινήτων και μάλιστα το IV, αλλά με γεγονός το αυταπόδεικτο της υποχρέωσης λήψης σοβαρά υπ όψιν από τους γονείς των ενδείξεων: ΄΄Κατάλληλο για ηλικία από – μέχρι΄΄, που αναγράφουν τα παιχνίδια της αγοράς, επαναφέρουμε με ιδιαίτερη έμφαση τον κίνδυνο της παραβίασης, με την σκέψη του γονιού, το παιδί μου είναι 8 ετών αλλά έχει νοημοσύνη 18 ετών, επειδή η καταλληλότητα δεν εξαρτάται μόνο από τον αριθμό ετών που την υπολογίζει ο γονιός, αλλά ακριβώς από τον βιολογικό αριθμό ετών του παιδιού.
Ο βιολογικός αριθμός ηλικίας, δηλαδή η πραγματική ηλικία του παιδιού, αντίθετα με την εικονική που υπολογίζει ο υπερήφανος γονιός, περιλαμβάνει απόθεμα σε μεγαλύτερο αριθμό δεδομένων και πληροφοριών, και διαφορετικό τρόπο διαχείρισής τους από τον πραγματικό χρόνο που είχε διαθέσιμο για την σύγκρισή τους.
Προσοχή στα παιχνίδια στην ένδειξη ηλικίας.

Σάββατο 24 Αυγούστου 2013

ΠΑΝΑΓΙΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ ΒΑΘΥΡΡΥΑΚΟΣ: H εικόνα της Παναγίας που λατρεύουν Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι

http://dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=3446&catid=6


Χριστιανοί και αρκετοί Μουσουλμάνοι τίμησαν για μια ακόμη χρονιά την Παναγία την Φανερωμένη, στο ομώνυμο μοναστήρι στην περιοχή Βαθυρρύακος Αιγείρου.

Η ιερή εικόνα που σύμφωνα με την τοπική παράδοση βρέθηκε πριν από 500 ή 300 κατ’ άλλους, χρόνια από μουσουλμάνο που ζούσε εκεί, προσέλκυσε για μια ακόμη χρονιά πλήθος κόσμου από ολόκληρη την Θράκη.

Στις εορταστικές εκδηλώσεις, προεξήρχε ο Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμων ο οποίος απευθυνόμενος προς τους νέους έκανε λόγο για τα λάθη των μεγαλυτέρων και ζήτησε από την Παναγία να τους προστατεύσει. Ο κ. Παντελεήμων αφιέρωσε στο ιερό εικόνισμα ένα αρχιερατικό εγκόλπιο παρακαλώντας την Θεοτόκου να στηρίξει τη νεότητα.

Λόγω της ιστορίας της περιοχής και του γεγονότος πως η εικόνα «φανερώθηκε» σε μουσουλμάνο, πολλοί είναι οι μουσουλμάνοι της περιοχής που παρακολουθούν τους εορτασμούς, τιμώντας με τον δικό τους τρόπο την Θεοτόκο.





Η ΕΥΡΕΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣΣε άρθρο το οποίο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παρατηρητής της Θράκης» αναφέρεται πως σύμφωνα με προφορικές μαρτυρίες, γιατί δεν έχουμε γραπτά μνημεία λόγου, πριν από πεντακόσια περίπου χρόνια βρέθηκε η εικόνα της Παναγίας. 

Άλλοι υποστηρίζουν ότι βρέθηκε πριν από τριακόσια χρόνια στην περιοχή Φατήρ Γιακά με θαυμαστό και υπερφυσικό τρόπο από Οθωμανό αγά τσιφλικά και όχι σε ορθόδοξο. 

Πρόκειται για τον αγά τσιφλικά του τεραστίου τσιφλικιού του Φατήρ Γιακά, ο οποίος επί τρεις νύκτες, μόνον αυτός και κανείς άλλος, έβλεπε φωτεινό όραμα μέσα στον γαλανό ουρανό της Θράκης και αυτό το φωτεινό όραμα ήταν το σημείο του Σταυρού επί της κορυφής ενός δένδρου, και συγκεκριμένα επάνω σε καραγάτσι.

Δεν πίστευε στην αρχή, ώσπου κατ’ όναρ η Υπεραγία Θεοτόκος του υπέδειξε, προειδοποιώντας τον ότι δεν θα ανεχθεί την αμέλειά του, να ενημερώσει τις τοπικές εκκλησιαστικές αρχές, να ανασκάψει σε συγκεκριμένο σημείο στην ρίζα του δένδρου όπου εμφανίζονταν ο σταυρός και σε πολύ μικρό βάθος κάτω από την επιφάνεια του εδάφους θα βρει την εικόνα της. 

Ο αγάς υπάκουσε και ενημέρωσε τον τότε Μητροπολίτη Μαρώνειας, ανέσκαψε με τα ίδια του τα χέρια παρουσία του τότε επισκόπου και των προυχόντων της τότε Γκιουμουλτζίνας, που ήταν η πρωτεύουσα του ομώνυμου Καζά, αλλά και πολλών Οθωμανών, και ως εκ θαύματος στα χέρια του βρέθηκε η μικρή φορητή εικόνα της Παναγίας Φανερωμένης, η οποία ανήκει ως αγιογραφικός βυζαντινός τύπος στην Παναγία την Βρεφοκρατούσα. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ανήκει και στην ιδιαίτερη μορφή εκείνου του αγιογραφικού τύπου Παναγιάς που είναι η Παναγία η Γλυκοφιλούσα αλλά το πιο σωστό είναι ότι είναι η Παναγία Βρεφοκρατούσα. 


Το σημείο της ευρέσεως της θαυματουργού εικόνος είναι ο χώρος εντός του σημερινού Αμπελουργικού Σταθμού Αιγείρου, όπου ευρίσκεται το μικρό παρεκκλήσι της «Παναγίας των Ρόδων», όπως ονομάζεται και το οποίο ανακαινίσθηκε το 1994 με δαπάνες του Αμπελουργικού Φυτωρίου Κομοτηνής. 

Το σημερινό παρεκκλήσιο είναι το ανακαινισμένο, το οποίο ανήγειραν στις αρχές του προηγούμενου αιώνα δύο μεγάλοι ευεργέτες της Κομοτηνής. 

Αυτό το παρεκκλήσι που υπάρχει μέσα στον Αμπελουργικό Σταθμό αποτελεί το τρίτο ανακαινισμένο κτίσμα του πρώτου παρεκκλησίου που έκτισαν γύρω στα 1910 -1912 εκείνοι οι Κομοτηναίοι.

Σήμερα το παρεκκλήσι ονομάζεται «Παναγιά των Ρόδων» και εκεί υπάρχει άλλη παλαιά εικόνα της Παναγίας, διαφορετική από την θαυματουργό ιστορική εικόνα της Παναγίας Φανερωμένης. 








 

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου