Σάββατο 3 Αυγούστου 2013

Διαβάστε στα «Επίκαιρα» που κυκλοφορούν> Αίτημα Σαμαρά σε Ομπάμα: Αμερικανικό δάνειο και διάλυση της Τρόικας

Δωρεάν προσφορά: Ιστορία της Κατοχής, το 12ο τεύχος:
Η Κρήτη υπό Κατοχή
Το δράμα της Κρήτης συνεχίζεται αμείωτο σε όλη την περίοδο της δουλείας, αλλά και μετά την Απελευθέρωση της υπόλοιπης Ελλάδας
- Αγνωστα στοιχεία και ντοκουμέντα.
- Τα πρόσωπα – Η αλήθεια – Τα παρασκήνια.


Αίτημα Σαμαρά σε Ομπάμα: Αμερικανικό δάνειο και διάλυση της Τρόικας

– Προσπάθεια απεγκλωβισμού από τη γερμανική πολιτική μέχρι την άνοιξη του 2014
– Ελλάδα και Κύπρος στο επίκεντρο υψηλής στρατηγικής των ΗΠΑ με ευκαιρίες και παγίδες


• Η συμμαχία του Νότου: Το παρασκήνιο της συνάντησης Σαμαρά - Λέτα
– Τι συμφώνησαν: Κοινή προεδρία Ελλάδας - Ιταλίας

• «Ενωση» ΕΕ - ΝΑΤΟ
Το ευρωατλαντικό παρασκήνιο των διαπραγματεύσεων για τη γεωπολιτική αλλαγή του αιώνα

• Φάκελος: Σαρία και Τζιχάντ στη Δύση
Όλα όσα δεν ξέρετε (και δεν θα θέλατε να μάθετε...)

• Ελλάδα και Κύπρος στο επίκεντρο σεναρίου υψηλής στρατηγικής των ΗΠΑ

• Μιχάλης Ιγνατίου: «Κάθαρση» σε Ελλάδα και Κύπρο
  
• «Ενεργοποιούν» πάλι τη βόμβα του ασφαλιστικού
Νέο «μαχαίρι» σε κύριες συντάξεις, επικουρικές και εφάπαξ! 

• Στοιχεία-σοκ από έκθεση της Εθνικής Τράπεζας: Αδιέξοδη η πολιτική της εσωτερικής υποτίμησης
  
• Νέο Μνημόνιο: Δολοφόνοι κατά συρροή – Και άλλο εξοντωτικό πακέτο μέτρων το φθινόπωρο
  
• Χρήσιμος οδηγός προς ασφαλισμένους, μέρος Β΄: Πώς εξασφαλίζω σύνταξη έως και 17 χρόνια νωρίτερα! 

• Η Χρυσή Αυγή στοιχειώνει το «συνταγματικό τόξο»
– Απειλεί να «καταπιεί» δημοσκοπικά τη ΝΔ 
– Από τη Βαϊμάρη στην Ελλάδα της σκληρής λιτότητας και της ανεργίας

• Τι κρύβουν τα σενάρια των πρόωρων εκλογών
Οι επώδυνες αποφάσεις, το πρόγραμμα που «δεν βγαίνει» και οι «προβληματισμένοι» βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας
  
• Ανοιχτά μέτωπα για ΣΥΡΙΖΑ και Αλέξη Τσίπρα
  
• Προετοιμασία για τις δημοτικές εκλογές: «Μονομαχίες» στις περιφέρειες, «καραμπόλες» στους δήμους
  
• ΔΗΜΑΡ: Συνέδριο και αλλαγές σε κόμμα και πρόσωπα
  
• ΚΚΕ: Εξόρμηση και στις παραλίες 

• Ανεξάρτητοι Έλληνες: «Ιερός Πόλεμος» για τη Μονή Εσφιγμένου
  
• Χρυσή Αυγή: Υποστηρίζει τους Εσφιγμενίτες
  
• Συνέντευξη:
Νότης Μαριάς, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Τομεάρχης Οικονομικών των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Βουλευτής Ηρακλείου: Υπό όρους μετεκλογική συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ
  
• Γιώργος Δελαστίκ: Ρήμαξαν την Ελλάδα Γιώργος και Σαμαράς
  
• Δωδώνη: Η ιδιωτικοποίηση κατέστρεψε τους κτηνοτρόφους Ηπείρου

• Η οικονομία του σερβιτόρου

• Οι αναδυόμενες οικονομίες... κατεβάζουν ταχύτητα
Παγκόσμια ανησυχία για το μέλλον των BRICS 

• Η παγκόσμια εξέγερση των Ανωνύμων 

• Το μετέωρο βήμα του Ταγίπ Ερντογάν – Γιατί αναγκάζεται να αναπροσαρμόσει την πολιτική του για Συρία και Αίγυπτο

• Το «καραβάνι» της προπαγάνδας: Οι Τούρκοι στέλνουν δωρεάν φαγητό σε χιλιάδες μουσουλμάνους της Θράκης με το «Ραμαζάνι στα Βαλκάνια» 

• Πολιτικοι έτοιμοι για όλα! – Εθισμένοι στη... ροζ πλευρά της ζωής

• Τεχνολογία μικροηλεκτρονικής «Designed in Greece»: Ένα πολλά υποσχόμενο οικονομικά μοντέλο για την Ελλάδα
  
• Η «Επανάσταση» της γνώσης
Knewton: Η start up που σηματοδοτεί το μέλλον της εκπαίδευσης

• Συνέντευξη:
Τάσος Νούσιας, ηθοποιός: Η ελληνική κοινωνία ως άλλη Μήδεια, σκοτώνει τα παιδιά της και προάγει τους... Ιάσονες των κομματικών μηχανισμών

Ποια ήταν η «Ψωροκώσταινα», Συγκινητική, πραγματική ιστορία…!!!!!!

http://ahdoni.blogspot.gr/2013/08/blog-post_1.html



Στην εποχή που κυβερνούσε την Ελλάδα ο Καποδίστριας ζούσε στο Ναύπλιο μια… ζητιάνα, που την έλεγαν «Ψωροκώσταινα». Σε μια λοιπόν συνεδρίαση της Συνέλευσης, κάποιος θέλοντας να πει για τη φτώχεια του Ελληνικού Δημοσίου το παρομοίασε με την πασίγνωστη ζητιάνα.

Από τότε η λέξη επαναλήφθηκε στις συζητήσεις και τελικά επικράτησε. Μόνο που, όταν λέγεται τώρα δεν εννοεί το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά ολόκληρη την χώρα…

Η όλη ιστορία της Ψωροκώσταινας (Ευ. Δαδιώτης, «Αιγαιοπελαγίτικα» τεύχος 13) είναι η εξής:
«Δεν έχω τίποτα άλλο από αυτό το ασημένιο δαχτυλίδι κι αυτό το γρόσι. Αυτά τα τιποτένια προσφέρω στο μαρτυρικό Μεσολόγγι», είπε περήφανα η γριά πλύστρα Χατζηκώσταινα και τα άφησε πάνω στο τραπέζι που είχε στήσει στην πλατεία του Ναυπλίου η ερανική επιτροπή, εκείνη την Κυριακή του 1826.

Ύστερα από αυτή την απρόσμενη χειρονομία, κάποιος από το πλήθος φώναξε: «Για δείτε, η πλύστρα η Ψωροκώσταινα πρώτη πρόσφερε τον οβολό της.»

Κι αμέσως το φιλότιμο πήρε και έδωσε. Βροχή πέφταν πάνω στο τραπέζι λίρες, γρόσια και ασημικά. Αυτή ήταν η συνέχεια της φτωχής προσφοράς της πλύστρας Χατζηκώσταινας, που από εκείνη τη στιγμή αποθανατίστηκε με το παρατσούκλι «Ψωροκώσταινα». Και το παρανόμι αυτό κόλλησε έπειτα στην Ελλάδα.

Αλλά, ποια ήταν αυτή η «Ψωροκώσταινα»; Ήταν η κάποτε αρχόντισσα των Κυδωνιών, του Αϊβαλιού, Πανωραία Χατζηκώστα, σύζυγος πάμπλουτου Αϊβαλιώτη εμπόρου, που φημιζότανε όχι μόνο για τα πλούτη του άνδρα της, μα και για τα πολλά δικά της κι ακόμα για την ομορφιά της.

Όταν αργότερα οι Τούρκοι πυρπόλησαν την πολιτεία του Αϊβαλί, και έσφαξαν άνδρες και γυναικόπαιδα, ανάμεσα σε αυτούς που σώθηκαν ήταν και η αρχόντισσα Πανωραία Χατζηκώστα, που είδε να σφάζουν οι Τούρκοι τον άνδρα της και τα παιδιά της. Κατά καλή της τύχη ένας ναύτης την βοήθησε και μαζί με άλλους την ανέβασε σε ένα καράβι που ξεμπάρκαρε στα Ψαρά.

Εκεί αναγνωρίστηκε από τον ομοιοπαθή της Βενιαμίν τον Λέσβιο, την προστάτεψε και τον ακολούθησε στην Πελοπόννησο. Στο Ναύπλιο, ο Βενιαμίν παρέδιδε μαθήματα για να ζήσει και η Πανωραία, για να ζήσει, άρχισε να ξενοπλένει και αργότερα, με σαλεμένα σχεδόν τα λογικά της, ζητιάνευε στους δρόμους του Ναυπλίου.


Έπειτα από το περιστατικό του εράνου στο Ναύπλιο, όταν έφτασε ο Καποδίστριας στην Ελλάδα, τη συμμάζεψε κι όταν ίδρυσε το ορφανοτροφείο, η Πανωραία, που τώρα έγινε γνωστή με το παρανόμι «Ψωροκώσταινα», προσφέρθηκε να πλένει τα ρούχα των ορφανών χωρίς καμιά πληρωμή.


http://www.gkourou.com/

Παρακλητικὸς Κανών της Παναγίας. Οι αρετὲς της υπεραγίας Θεοτόκου (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

http://aktines.blogspot.gr/2013/08/blog-post_2222.html



Οἱ ἀρετὲς τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου
Καὶ πάλι, ἀγαπητοί μου, ὁ Θεὸς μᾶς ἀξίωσε νὰ κάνουμε ἀρχὴ τῶν παρακλήσεων τοῦ Δεκαπενταυγούστου γιὰ τὴν ἑορτὴ τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου.Νὰ μιλήσουμε γιὰ τὴν ὑπεραγία Θεοτόκο;Δὲν θεωρῶ τὸν ἑαυτό μου ἄξιο. Θὰ ἔπρεπε ἕνα Χερουβὶμ ἢ ἕνα Σεραφὶμ νὰ πετάξῃ ἀπὸτὶς ἁψῖδες τοῦ οὐρανοῦ, γιὰ νὰ ψάλῃ ὕμνο ἀντάξιό της. Ἡ ὑπεραγία Θεοτόκος, ἡ Παναγία, εἶνε μοναδικὴ καὶ ἀνεπανάληπτη. Εἶνε ἡ ἔκφρασις τῶν εὐγενεστέρων αἰσθημάτων τοῦ γυναικείου κόσμου. Εἶνε ἡ πλήρης χαρίτων. Εἶνε ὁκρυστάλλινος καθρέπτης. Δὲν ὑπάρχει γυναίκα χωρὶς καθρέπτη· καὶ ὁ καλύτερος καθρέπτης γιὰ κάθε κόρη, γιὰ κάθε ἔγγαμο, γιὰκάθε γυναῖκα ποὺ πιστεύει στὸ Χριστό, εἶνεἡ ὑπεραγία Θεοτόκος.

Ἂς δοῦμε συντόμως τὶς ἀρετές της.
 Πρώτη ἀρετὴ τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου εἶνε ἡ ἁγνότης . Ἦταν ἁγνὴ ἡ Παναγία μας. Ἦταν καθαρὴ ἀπὸ τὰ ἁμαρτήματα ἐκεῖνα ποὺ μολύνουν τὸ σῶμα καὶ ποὺ ἡ γλῶσσα ἀποφεύγει νὰ ὀνομάσῃ, τὰ ἁμαρτήματα ποὺ καταδίκασε ὁ νόμος τοῦ Θεοῦ μὲ ἐντολὴ τοῦ Δεκαλόγου· τὰ ἁμαρτήματα ἐκεῖνα, ἐξ αἰτίαςτῶν ὁποίων ἄνοιξε ὁ οὐρανὸς καὶ ἔγινε ὁ κατακλυσμὸς καὶ φλόγες πυρὸς κατέκαυσαντὴν Πεντάπολι, τὰ Σόδομα καὶ τὰ Γόμορρα. Καθαρὴ λοιπὸν ἡ Παναγία μας. Ἁγνὴ στὴ σκέψι, ἁγνὴ στὴν καρδιά, σὰν τὸ ὁλόλευκο χιόνι. Δὲν μολύνθηκε τὸ ἐσωτερικὸ τῆς ψυχῆς της ἀπὸ τοὺς αἰσχροὺς λογισμούς. Ἦταν «ῥόδον τὸ ἀμάραντον» , ὅπως ψάλλει ἡ ἁγίαμας Ἐκκλησία.
 Δὲν ἦταν δὲ μόνο ἁγνὴ καὶ ἀμόλυντη, ἀλλὰ ἦταν ἀκόμη καὶ εὐλαβής, πιστὴ στὸ Θεό. Εἶχε πίστι. Πίστευε ἡ Παναγία μας· ὄχι ἐνενηντα-εννιὰ τοῖς ἑκατὸ ἀλλὰ ἑκατὸ τοῖς ἑκατό. Καὶ ἀπόδειξι τῆς πίστεώς της ἡ ἀφιέρωσί της.Δὲν ἀναφέρω ἄλλες ἀποδείξεις. Τέκνον αὐτὴ εὐσεβῶν γονέων, τῆς Ἄννης καὶ τοῦ Ἰωακείμ, εὐκλεὴς καρπὸς τοῦ εὐλογημένου ἐκείνου ἀνδρογύνου, σὲ ἡλικία τριῶν ἐτῶν ἀφιερώθηκε ἐξ ὁλοκλήρου στὸ Θεό. Ἐτάχθη στὴν ὑπηρεσία τοῦ περιφήμου ναοῦ τοῦ Σολομῶντος, καὶ ἐκεῖ μέρα καὶ νύχτα λάτρευε τὸ Θεό. Προσευχόταν, μελετοῦσε τὰς Γραφάς, ἦταν τελείως ἀφωσιωμένη στὸ Θεό.
 Μία ἀρετή της ἡ ἁγνότης, ἄλλη ἀρετή της ἡ πίστις. Τρίτη ἀρετή της ἦταν ἡ ὑπακοή . Ὑ-πήκουε ἡ Παναγία. Ὑπήκουε στὴ μητέρα τηςτὴν Ἄννα. Ὑπήκουε στὸν πατέρα της τὸν Ἰωακείμ. Ὑπήκουε στὸν οὐράνιο Πατέρα. Ἔκλινε τὴν κεφαλὴ ἐμπρὸς στὶς μεγαλειώδειςβουλὲς τοῦ Θεοῦ καὶ εἶπε· «Ἰδοὺ ἡ δούλη Κυ ρίου· γένοιτό μοι κατὰ τὸ ῥῆμά σου» (Λουκ. 1,38) . Ἦταν στὰ χέρια τοῦ Θεοῦ. Ὅπως ἡ ὑπηρέτριαἐκτελεῖ πιστὰ τὸ θέλημα τοῦ κυρίου της, ἔτσικαὶ ἡ Παναγία.
 Ἄλλη ἀρετὴ ποὺ κοσμοῦσε τὴν ὑπεραγία Θεοτόκο ἦταν ἡ ἐργατικότης . Ἐργαζόταν ἡΠαναγία. Πτωχὴ κόρη, χωρὶς πλούτη καὶ θησαυρούς, ἐργαζόταν. Ἡ παράδοσι τῆς Ἐκκλησίας παρουσιάζει τὴν ὑπεραγία Θεοτόκονὰ ἐργάζεται. Πήγαινε στὴ βρύση, γέμιζε τὴστάμνα, καὶ τὴ μετέφερε στὸν ὦμο. Πήγαινεστὸ ποτάμι καὶ ἔπλενε τὰ ροῦχα. Ὕφαινεστὸν ἀργαλειὸ μὲ τὰ δάκτυλά της. Τὰ ροῦχα,ποὺ φοροῦσε ὁ Χριστός, ὅπως ὁ ἄρραφος ἐκεῖνος χιτώνας, ἤτανε φτειαγμένα στὸν ἀργαλειὸ τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου. Ἐργαστήρι εἶχε ἡ Παναγία.
 Ἀκόμη ἄλλη ἀρετή, ποὺ κοσμοῦσε τὴν ὑπεραγία Θεοτόκο, ἦταν ἡ ὑπομονή της. Διότι δὲνἦταν κόρη πλουσίας οἰκογενείας, ὅπως εἴπαμε· ἦταν κόρη πτωχοτάτων λαϊκῶν στρωμά των. Γεννήθηκε σὲ φτωχὸ σπίτι. Κι ὅταν ἡ ἴδια ἐπρόκειτο νὰ γεννήσῃ τὸ παιδί της, δὲντὸ γέννησε ὡς πορφυρογέννητο ἀλλὰ μέσασ᾿ ἕνα σταῦλο· σύντροφοι τοῦ παιδιοῦ της ἦ-ταν τὰ ἄλογα ζῷα. Ποιός μπορεῖ νὰ φανταστῇ τὶς κακουχίες της; Ἔπειτα, ὅταν ὁ Ἡρῴδης ἔσφαξε τὰ νήπια, ἡ Παναγία πῆρε τὸ μικρότης βρέφος καὶ ἔφυγε, γιὰ νὰ ἀσφαλίσῃ τὸν Υἱόν της πέρα μακριὰ στὴν Αἴγυπτο. Καὶ τέλος στὸ σταυρό; Ποιός μπορεῖ νὰ περιγράψῃτὸν πόνο, τὴ θλῖψι καὶ τὰ δάκρυα τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου; Ἔτσι ἐκπληρώθηκε ἡ προφητεία, ὅτι μάχαιρα δίστομος θὰ διαπεράσῃ τὴν καρδία της (βλ. Λουκ. 2,35).
 Τελείωσα; Δὲν τελείωσα· τὰ διαμάντια ποὺ κοσμοῦν τὴν ὑπεραγία Θεοτόκο δὲν τελειώνουν. Καὶ διαμάντια εἶνε οἱ ἀρετές της. Ποιές ἀρετές; Εἴπαμε· ἡ ἁγνότης, ἡ πίστις, ἡ ὑπακοή, ἡ ἐργατικότης, ἡ ὑπομονή, ὅλα αὐτά.Ποιά ὅμως ἀπὸ τὶς ἀρετές της εἶνε ἡ μεγαλύτερη; Ἔχει καὶ μία ἄλλη ἀρετή, ποὺ εἶνε θεμελιώδης καὶ γι᾿ αὐτὴν ἀξιώθηκε νὰ γίνῃ Μητέρα τοῦ Θεοῦ. Εἶνε τὸ σπανιώτερο εἶδος ἀρετῆς. Μπορεῖς νὰ βρῇς γυναῖκες ἁγνές, ἐργατικές, κ.λπ., ἀλλὰ εἶνε σπάνιο σήμερα νὰβρῇς γυναῖκα σὰν τὴν ὑπεραγία Θεοτόκο στὸσημεῖο αὐτό. Ἡ ἀρετή, ποὺ κατ᾿ ἐξοχὴν κοσμοῦσε τὴν ὑπεραγία Θεοτόκο, ἦταν ἡ ταπείνωσις! Καὶ ἀκριβῶς λόγῳ τῆς ταπεινώσεώς της ἀξιώθηκε νὰ δεχθῇ καὶ νὰ γεννήσῃ ἀ-πὸ τὰ ἁγιώτατα αἵματά της τὸν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν.Αὐτὰ τὰ λίγα, ἀγαπητοί μου, γιὰ τὶς ἀρετὲς τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου, οἱ ὁποῖες δικαιολογοῦν πλήρως τὸν χαραστηρισμὸ «κεχαριτωμένη» ποὺ εἶπε ὁ ἄγγελος (Λουκ. 1,28).
Ποιά βασίλισσα καὶ ποιά πριγκίπισσα ἔχειτὴ δόξα ποὺ ἔχει ἡ ὑπεραγία Θεοτόκος; Καὶ ὄχι μόνο ἐδῶ στὴ γῆ, ἀλλὰ καὶ πάνω στὸν οὐρανό, ἐν μέσῳ τῶν ἀύλων πνευμάτων, λάμπειἡ Παναγία . Ἕνας ἀπὸ τοὺς ἱεροκήρυκες τοῦ σκλαβωμένου γένους μας, ὁ Ἠλίας Μηνιάτης, ὁ καλύτερος ἀπὸ τοὺς ἱεροκήρυκες παλαιοτέρων χρόνων, ἀναφέρει πρὸς τιμὴν τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου ἕνα μικρὸ ἀνέκδοτο, τὸ ὁποῖο θὰ ἀναφέρω ἐδῶ καὶ τελειώνω τὸ λόγο.Ἕνας ἁπλοϊκὸς ἄνθρωπος, ποὺ ζοῦσε στὶς ῥεματιές, παρακαλοῦσε τὴν Παναγία καὶ τὸ Χριστὸ καὶ ἔλεγε· «Θέλω νὰ δῶ τὴν Παναγία πῶς εἶνε στὸν παράδεισο. Ἂς δῶ τὴν Παναγία μιὰ φορά, καὶ ἂς χάσω τὸ ἕνα μου μάτι».Παρακαλοῦσε μιά, παρακαλοῦσε δυό, παρα-καλοῦσε τρίς… Ἐπὶ τέλους ἄκουσε ὁ οὐρανὸς τὴν προσευχὴ τοῦ ἁπλοϊκοῦ αὐτοῦ ἀνθρώπου, καὶ μιὰ νύχτα, τὰ μεσάνυχτα, λάμπειἡ καλύβα του ἀπὸ φῶς. Θεέ μου Θεέ μου! Καὶἐν μέσῳ ἀγγέλων καὶ ἀρχαγγέλων βλέπει νὰ κατέρχεται ἡ Βασίλισσα τῶν οὐρανῶν. Τί ἥλιος, τί ἀστέρες, τί σελήνη!… Λάμπει. Ἕνα λεπτὸ διήρκεσε ἡ θέα αὐτή. Ἕνα λεπτὸ τὰμάτια τοῦ χωρικοῦ εἶδαν τὴν Παναγία ὡς βασίλισσα τῶν οὐρανῶν νὰ τὴν περιστοιχίζῃ πλῆθος ἀγγέλων. Κατάπληκτος εἶπε «Δόξασοι, ὁ Θεός», κι ἂς ἔχασε τὸ ἕνα του μάτι. Τὸ πρωὶ ξυπνάει, τὸ ἕνα μάτι ἔβλεπε, τὸ ἄλλοδὲν ἔβλεπε. Ἐν τούτοις τόση ἦταν ἡ χαράτου, τόση ἡ ἀγαλλίασις, τόση ἡ εὐφροσύνη ποὺ ἐδοκίμασε, ὥστε παρακαλοῦσε καὶ γιὰδευτέρα φορὰ νὰ δῇ τὴν ὑπεραγία Θεοτόκοκαὶ ἂς ἔχανε καὶ τὸ δεύτερο μάτι του. Καὶ ἄκουσε ὁ Θεὸς τὴν προσευχή του, καὶ νά πάλι,ἐν μέσῳ ἀγγέλων καὶ ἀρχαγγέλων, νά κατέρχεται ἀπὸ τὶς οὐράνιες ἁψῖδες ἡ ὑπεραγία Θεοτόκος. Ἂς μὴν πιστεύουν οἱ ἄπιστοι, δικαίωμά τους· δικαίωμά μας ὅμως κ᾿ ἐμᾶς νὰπιστεύουμε. Ὑπάρχουν ψυχὲς ποὺ εἶδαν τὴνΠαναγία.
Ὑπάρχουν καλόγεροι στὰ Κατουνάκια, μέσα στὰ ὑψηλὰ ὄρη, ποὺ εἶδαν ὁράματα καὶ ὀπτασίες ἀγγέλων. Δὲν εἶνε μόνο αὐτὸς ὁ ὑλικὸς κόσμος, τὸν ὁποῖο βλέπουμε· δὲν εἶ νε μόνο τὰ φεγγάρια, στὰ ὁποῖα ἀνέβηκαν οἱἀστροναῦται. Πέρα ἀπὸ τὸν ὑλικὸ κόσμο ὑπάρχει ὁ ἀόρατος κόσμος, καὶ πέρα ἀπὸ τὸν κόσμο τῶν ἀνθρώπων καὶ τῶν βασιλέων καὶ τῶν μεγιστάνων ὑπάρχει ὁ κόσμος τῶν πνευμάτων, τῶν ἀύλων πνευμάτων. Λοιπὸν εἶδε τὴν Παναγία γιὰ δευτέρα φορά, καὶ ἔχασε καὶτὰ δύο του μάτια. Τυφλώθηκε, ἦταν ὅμως εὐ-χαριστημένος. Ἀλλὰ ἦταν ποτὲ δυνατὸν ἡ Παναγία, ἡ γλυκειὰ μάνα τοῦ κόσμου, ν᾿ ἀφή-σῃ αὐτὸ τὸν ἄνθρωπο τυφλό, ἐπειδὴ παρεκάλεσε νὰ τὴ δῇ στὴ δόξα της; Ἔτσι μιὰ νύχτα, ἀέρινα δάκτυλα, αἰθέρια δάκτυλα, ἄγγιξαν τὰ μάτια του καὶ εἶδε πάλι τὸ φῶς του, καὶδόξασε τὸ Θεό.Ναί, ἀδελφοί μου, αὐτή εἶνε ἡ Παναγία· τὴνὁποία ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες ἔχουμε ἰδιαίτερο λόγο νὰ τὴν ἀγαποῦμε καὶ νὰ τὴν τιμοῦμε, διότι ἀνέκαθεν στὴν μακρὰ ἱστορία τοῦ γένους μας στάθηκε ἡ ὑπέρμαχος στρατηγὸς τῆς πατρίδος μας. «Τῇ Ὑπερμάχῳ Στρατηγῷ τὰ νικητήρια…» .Αὐτή, ἀγαπητοί μου, εἶνε ἡ Παναγία μας.Μεγάλη ἡ χάρις καὶ μεγάλη ἡ δόξα της
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία, ἡ ὁποία ἔγινε στὴν ἱ. μονὴ Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου Κλαδορράχης - Φλωρίνης τὴν 15-8-1971.

Ο ΜΕΓΑΣ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΣ ΚΑΝΩΝ, ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ - ΙΚΕΤΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Γράφει ο π. Γεώργιος Μεταλληνός

 

Τά γλυκά βράδια τοῦ Δεκαπενταύγουστου ψάλλονται στίς κκλησίες μας ναλλάξ ο δύο κατανυκτικοί Παρακλητικοί Κανόνες,  Μικρός καί  Μέγας.

Δυό ὕμνοι πασίγνωστοι, δημοφιλεῖς, πού ἔχουν καταστεῖ ἡδύτατο «ἄκουσμα καί λάλημα» τῶν ἑλληνοφώνων Ὀρθοδόξων, ταπεινή ἐξομολόγηση ἀμέτρητων ψυχῶν, θρηνητική καί παρακλητική ἀναφορά τοῦπληρώματος τῶν πιστῶν στήν Κυρία καί Δέσποινα τοῦ κόσμου, τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο.
 δεύτερος ἀπό τούς Κανόνες αὐτούς, ὁ καί Μέγας ὀνομαζόμενος, εἶναι ποίημα τοῦ Αὐτοκράτορα τῆς Νικαίας Θεοδώρου B΄ τοῦ Λασκάρεως, τοῦ Βασιλιᾶ πού τίμησε καί ὕμνησε ὅσο λίγοι τήν Παναγία.

ν ὁ ἀρχαῖος Ἕλληνας φιλόσοφος Πλάτων θεωροῦσε ὡς πρώτιστο παράγοντα ἐπιτυχίας τοῦ Βασιλιᾶ τῆς «Πολιτείας» του τό «φιλοσοφεῖν», «ἡ ἐπώνυμος τοῦ Χριστοῦ καινή πολιτεία» -ἡ Ἐκκλησία- ἀνέδειξε αὐτοκράτορες θεολόγους, πού θεολογοῦσαν ὄχι ὡς φιλόσοφοι, στοχαστικά καί διανοητικά, ἀλλά μέσα ἀπό τήν πράξη τῆς ἀσκήσεως καί μετανοίας, βάπτοντας τόν κάλαμο στά νάματα τῆς πίστεώς τους καί στά δάκρυα τῆς μετανοίας τους.
νας ἀπό αὐτούς ἦταν καί ὁ Θεόδωρος B΄ Λάσκαρις (1222—1258), πού κάθισε στό θρόνο τῆς ‘Ελληνικῆς Αὐτοκρατορίας τῆς Νικαίας μερικά μόνο χρόνια (1254—1258).

Φύση ἀσθενική, ἀλλά καί καλλιτεχνική, ὁ Θεόδωρος B΄, λίγο πρίν ἀπό τό θάνατό του, ἀναζήτησε τήν σωτηρία στό Μοναστήρι. Ἔγινε μοναχός, παίρνοντας τό ὄνομα Θεοδόσιος. «Ἀσθενής σάρξ τόσον διά νά διοικήσῃ,ὅσον καί διά νά λυτρωθῇ» -κατά τήν εὔστοχη παρατήρηση τοῦ Καθηγ. Νικ. Τωμαδάκη-, ἀκολούθησε τήν κοινότατη παράδοση τοῦ Βυζαντίου/Ρωμανίας τῆς καταφυγῆς στό Μοναστήρι, πού λειτουργεῖ στήν Ὀρθοδοξίαὡς «ἰατρεῖον πνευματικόν», στό ὁποῖο μπορεῖ ὁ πιστός νά ἐπιτύχει τήν κάθαρσή του ἀπό τά πάθη, γιά νά καταστεῖ δυνατή ἡ πορεία του στή σωτηρία-θέωση.
ταν φυσικό, συνεπῶς, τό ἱερό Πρόσωπο τῆς Παναγίας νά βρίσκεται στό κέντρο τοῦ πνευματικοῦ του ἀγώνα, ἀφοῦ Αὐτή μαζί μέ τόν «μείζονα ἐν γεννητοῖς γυναικῶν», τόν Ἅγιο Ἰωάννη τόν Πρόδρομο, εἶναι στήνὈρθοδοξία τά πρότυπα καί οἱ χειραγωγοί τῶν ἀσκουμένων, τῶνἀγωνιζομένων γιά τή λύτρωσή τους πιστῶν.

‘Η ἀγάπη τοῦ Θεοδώρου Λασκάρεως καί ἡ ἀφοσίωσή του στήν Παναγίαἐκφράσθηκε σέ σπουδαιότατα ποιητικά καί ἐγκωμιαστικά κείμενά του, πού κατέχουν σημαντική θέση στό θεολογικό καί γενικότερα τό συγγραφικό του ἔργο. Στό ὑμνογραφικό του ἔργο εἶναι αἰσθητός συνεχῶςὁ σπαραγμός τῆς καρδιᾶς του, καρπός εἰλικρινοῦς μετανοίας, ἡ συντριβή καί ταπείνωσή του, ἡ ἀταλάντευτη πίστη του στή βοήθεια τῆς Θεοτόκου καί στή δυνατότητα σωτηρίας. «Αἱ κραυγαί τῶν πόνων του ἀκούονται εἰς τήν ὑμνογραφίαν εἰλικρινέστεραι παρά ὁπουδήποτε» (Ν. Β. Τωμαδάκης).

Μέσα στήν πλουσιότατη ὑμνογραφική παραγωγή, πού σχετίζεται μέ τό Πρόσωπον τῆς Παναγίας, οἱ ὕμνοι αὐτοί τοῦ βασιλέως Θεοδώρου κατέχουν ἰδιαίτερη θέση. Εἶναι ἀπό τά ὡραιότερα καί δυνατότερα ποιητικά δημιουργήματα, πού συνάγουν καί ἐκφράζουν ὅ,τι θά εἶχε νάἐξομολογηθεῖ κάθε πάσχουσα χριστιανική καρδία πρός τή Θεοτόκο, ἡὁποία ὡς Παναγία, Μητέρα καί Παρηγορήτρια, μπορεί νά μεταφέρει στόν Υἱό καί Θεό της τά αἰτήματά μας.

Τό περιεχόμενο τοῦ Κανόνος. Ὁ κανόνας τοῦ Λασκάρεως εἶχε ὅλες τίςἀπαραίτητες προϋποθέσεις, γιά νά περάσει ἀπό τό χῶρο τῆς προσωπικῆς ποιήσεως στή λειτουργική ποίηση τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος. ‘Η κατανυκτικότητά του, ὁ ἐξομολογητικός καί θρηνητικός τόνος του, τάἐνδιαφέροντα κάθε ψυχή αἰτήματά του, ὁ ὑμνητικός καί ἱκετευτικός παλμός του, γίνονται μέσα ἐκφραστικά σέ κάθε ἀνθρώπινη καρδιά καί προσευχή ὅλης τῆς Ἐκκλησίας.

Μιά συνοπτική θεώρηση, τῆς θεματικῆς τοῦ Κανόνος μπορεῖ νά συνοψισθεῖ στίς ἀκόλουθες ἐπισημάνσεις: Τό θέμα τοῦ Ποιήματος, τόὁποῖο ἀποτελεῖ σύνοψη τῆς ὀρθοδόξου ἀνθρωπολογίας, εἶναι ὁ πρό τοῦΘεοῦ ἱστάμενος «ταλαίπωρος ἄνθρωπος» (Ρωμ. 7,24), γεμάτος τραύματα ψυχικά καί σωματικά, ἀνίκανος νά βρεῖ τή λύτρωση καί τήν ἀπαλλαγή ἐκτῶν δεινῶν. Γι’ αὐτό καί καταφεύγει στή Χάρη τοῦ Θεοῦ, πού μόνη μπορεῖνά τόν ὁδηγήσει τόσο στήν πρόσκαιρη (σωματική), ὅσο καί στήν αἰώνια (ψυχική) σωτηρία.

Θλίψεις, ἀνάγκες, πειρασμοί παντοῖοι συνθέτουν τό ζοφερό σκοτάδι τοῦἀγωνιζομένου στόν κόσμο αὐτό ἀνθρώπου κάθε ἐποχῆς καί γεωγραφικοῦχώρου. Καταστάσεις, πού ἀγγίζουν συχνά τά ὁριακά τους σημεῖα καίὁδηγοῦν στήν ἀπόγνωση καί τήν ἀπιστία.

‘Η πάλη τοῦ ἀνθρώπου μέ τό Θεό ὄχι σπάνια, μέσα ἀπό ὅλο αὐτό τό καταθλιπτικό βιοτικό βάρος, ὁδηγεῖ στήν πνευματική αὐτοκτονία, τή Θεομαχία. Γιατί εἶναι εὔκολο, ὅταν χαθοῦν oἱ προϋποθέσεις τῆςἐκκλησιαστικῆς θεολογήσεως καί ἐπικρατήσουν κοσμικά - φεουδαρχικά κριτήρια, ὅπως τά φράγκικα, νά θεωρηθεῖ ὁ Θεός ὄχι ὡς Πατέρας (Λουκ. 15, 11 ἑ.ἑ) καί Ἀγάπη (A’ Ἰωάν. 4, 8), ἀλλ’ ὡς ἐκδικητής καί τιμωρός τῆςἀνθρώπινης ἁμαρτίας. Κάθε ἄνθρωπος, σέ στιγμές νηφαλιότητας καί αὐτοενδοσκόπησης, ἀναγνωρίζει τήν ἁμαρτία του, τά τραγικά τουἀτοπήματα, τήν ἀνομία καί ἀποστασία του.

Καί ὁ Θεόδωρος -καί γι’ αὐτό ἔγινε στόμα κάθε χριστιανικῆς καρδιᾶς-ἀναγνωρίζει τήν ἁμαρτωλότητα καί ἀναξιότητά του μπροστά στή Θεία καθαρότητα καί μεγαλωσύνη. Εἶναι «ὁ ταπεινός καί ἄθλιος» (γ, 1), ὁ«πανάθλιος» (δ, 2), «ὁ ἄσωτος» (δ, 3), πού παλεύει μέσα σέ μιάνἀδυσώπητη τρικυμία «δεινῶν, συμφορῶν καί βλάβης καί κινδύνων καί πειρασμῶν» (ζ, 4). ‘Ως ὀρθόδοξος ὅμως πιστός, θρεμμένος μέσα στήνἁγιοπατερική παράδοση τῶν Προφητῶν - Ἀποστόλων καί ὅλων τῶν ‘Αγίων, ξέρει ὅτι ἡ ἐλπίδα του εἶναι πάντα στό Θεό, στή Χάρη καί Ἀγάπη του. Μέσα στήν ἀσίγαστη ἀγωνία του, στήν τραγική μοναξιά του, βλέπει σ’ Αὐτόν φῶς καί βοήθεια:

«Ἀπορήσας ἐκ πάντων, ὀδυνηρῶς κράζω σοι· πρόφθασον, θερμή προστασία, καί σήν βοήθειαν δός μοι τῷ δούλῳ σου... τῷ τήν σήνἀντίληψιν ἐπιζητοῦντι θερμῶς...» (γ, 1).

Δέν στρέφεται ὅμως ἀπ’ εὐθείας στόν Θεό, οὔτε στόν Θεάνθρωπο Χριστό,ἀλλά στήν Παναγία. ‘Οποιαδήποτε προτεσταντική αἵρεση -κορύφωση τῆςἐκλογίκευσης τῆς πίστεως στή φράγκικη Δύση- θά ἔσπευδε νάἐπαναλάβει τίς γνωστές της κατηγορίες ἐναντίον τῆς ὀρθόδοξης παραδόσεως γιά τήν πίστη στήν πρεσβεία τῆς Θεοτόκου καί τῶν ‘Αγίων.Ὁ ποιητής μας, ὅμως, πού κινεῖται στό αὐθεντικό ἐκκλησιαστικό κλῖμα, ξέρει ὅτι «πολλά ἰσχύει δέησις Μητρός» καί τῶν φίλων τοῦ Χριστοῦ, τῶν ‘Αγίων. Οἱ Θεούμενοι - Ἅγιοι εἶναι oἱ Φίλοι τοῦ Θεοῦ πού ἔχουν σ’ Αὐτόν «παρρησίαν» καί μποροῦν νά «ἐρίζουν» ἀκόμη μαζί Του γιά τή σωτηρία μας. Γι’ αὐτό καί ἔχει τό θάρρος νά ὁμολογήσει:

«Καί ποῦ λοιπόν ἄλλην εὑρήσω ἀντίληψιν; ποῦ προσφύγω; ποῦ δέ καί σωθήσομαι; τίνα θερμήν ἕξω βοηθόν;... Εἰς σέ μόνην ἐλπίζω, καί θαρρῶ καί καυχῶμαι καί προστρέχω τῇ σκέπῃ σου· σῶσόν με» (δ, 1· πρβλ. θ. 1). Μέσα στήν ἐπίγνωση τῆς ἀναξιότητάς του ὁ πιστός Βασιλεύς - Μοναχός Θεόδωρος καταφεύγει στήν πρεσβεία τῆς Θεοτόκου πρός τόν Υἱόν καί Θεόν της (α, 4). Γιατί ξέρει, ὅτι ἡ Παναγία συνδέεται μέ μιά εἰδική σχέση μέ τόν Χριστό, τόν Θεό καί Σωτήρα τοῦ κόσμου, τή σχέση τῆς μητρότητος. Γι’ αὐτό τήν ὁμολογεῖ ὡς «ἀληθῆ Θεοτόκον» (γ, 4), «Μητροπάρθενον», “Θεόνυμφον” (ε, 1) καί “Θεονύμφευτον” (α, 1), καταφάσκοντας ἔτσι τό σχετικό δόγμα τῆς Γ΄ καί Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου. ‘Υπό τήν ἰδιότητά της αὐτή ἡ Παναγία ὄχι μόνο «σώζει», ὅπως εἴδαμε παραπάνω, ἀλλά καί χαρίζει ζωή, γι’ αὐτό καί ὀνομάζεται «φυσίζωος» (γ, 4). ‘Ως Μητέρα τοῦΘεοῦ ἡ Παναγία μετέχει τοῦ θείου ἀκτίστου φωτός καί μεταδίδει τό φῶς τῆς χάριτος: «'Αλλ’ ἡ φῶς τετοκυῖα, τό θεῖον καί προαιώνιον, λάμψον μοι τό φῶς τό χαρμόσυνον» (α, 1 πρβλ. ζ, 1).

Ἀξία: Ὁ Κανόνας διατρανώνει τή ζωή μέσα στό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, τήν κοινωνία τῶν πιστῶν μέ τό Χριστό -τήν Κεφαλή- καί ὅλους τούς ‘Αγίους, μέ πρώτη τήν Παναγία. Αὐτός ὁ ἐκκλησιαστικός καί συνάμαἐκκλησιολογικός του χαρακτήρας, τόν καταξίωσε σέ ὕμνο καί προσευχή τῶν ὀρθοδόξων. Τό ποίημα τοῦ Θεοδώρου Λασκάρεως διασώζει τήνὀρθόδοξη διδασκαλία γιά τήν Παναγία καί τή σχέση της μέ τόν Χριστό καί τό σῶμα του, τόν Λαό Του. Ἤδη ἀπό τά παραπάνω ἔχει φανεῖ ὁδογματικός του πλοῦτος, εἰδικά ὡς πρός τό πρόσωπο τῆς Θεοτόκου. Στάπροηγούμενα δογματικά ἐπίθετα - χαρακτηρισμούς τῆς Παναγίας πρέπει νά προστεθοῦν καί τά ἀκόλουθα: Πανάχραντος (α, 2), Δέσποινα (πολλ.), Κόρη (α, 4· γ, 2) -πού ἰσοδυναμεῖ μέ τό Παρθένος (δ, 3) καί Μητροπάρθενος (ε, 1), Πάναγνος (δ, 2), ‘Αγνή (η, 2), ἄσπιλος (δ, 3) «Δεσπότου Θεοῦ Μήτηρ» (8, 4), ὅλα φορτισμένα δογματικά - θεολογικά, πού συνιστοῦν τήν παραδοσιακή γλώσσα τῆς Ἐκκλησίας γιά τήν Παναγία. Δογματικό χαρακτήρα καί ἁγιογραφικό ὑπόβαθρο ἔχουν καί οἱ χαρακτηρισμοί τοῦτροπαρίου η, 4: “Χαῖρε θρόνε πυρίμορφε Κυρίου, χαῖρε θεία καί μανναδόχε στάμνε· χαῖρε χρυσή λυχνία, λαμπάς ἄσβεστος...”, ἀναφερόμενοι στήνἰδιότητα τῆς Παναγίας ὡς Θεοτόκου.
Γενικά καί ἀπό πλευρᾶς ποιητικής ὁ Κανόνας εἶναι ἕνα ἀπό τά ἐπιτυχημένα δείγματα τῆς βυζαντινῆς ὑμνογραφίας, πού καί ἡ μορφή του μαρτυρεῖ ὅλα τά προσόντα καί τόν βαρύ φιλολογικό ὁπλισμό τοῦμακαριστοῦ αὐτοκράτορος τῆς Νικαίας Θεοδώρου.
 
(ποσπάσματα πό τό μώνυμο ρθρο το συγγραφέως, πού βρίσκεται στόν τόμο «Νίκαια - στορία, Θεολογία, Πολιτισμός 325 - 1987», κδοση . Μητροπόλεως Νικαίας, Νίκαια 1988).

Όλο το παρασκήνιο για τη «χυλόπιτα» Λιάγκα – Σκορδά στο Mega

Ως κεραυνός εν αιθρία έπεσε στο υπερχρεωμένο Mega η αιφνίδια αποχώρηση του πετυχημένου ζεύγους, τόσο στη ζωή όσο και του τηλεοπτικού, Γ.Λιάγκα και Φαίης Σκορδά με κατεύθυνση την αντίστοιχη ανταγωνιστική ζώνη του ΑΝΤ1.
Πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ANTINEWS αναφέρουν ότι το ζεύγος κινήθηκε διακριτικά ενώ η θρυαλλίδα στις σχέσεις του με το κανάλι έσπασε όταν ο διευθυντής Προγράμματος του Mega Πέτρος Μπούτος αρνήθηκε στον Γιώργο Λιάγκα να του δώσει το πράσινο φως για βραδινό talk show. Παράλληλα το πετυχημένο ζευγάρι, που απογείωσε την τηλεθέαση, έφερε χορηγούς και διαφήμιση και έχοντας υποστεί δύο φορές «κούρεμα» στις αποδοχές του, επέλεξε περίπου τις ίδιες αποδοχές στον ΑΝΤ1 για τη ζώνη 10 π.μ. με 1 μ.μ. με παράλληλη μείωση κατά μια ώρα της εκπομπής του Γιώργου Παπαδάκη που θα ξεκινά στις 7 π.μ. Ο τίτλος της νέας εκπομπής θα είναι «Πρωινό ΑΝΤ1 (Παρέα)». Βέβαιη θεωρείται προς το παρόν η Λίτσα Πατέρα ενώ σχεδόν σίγουρη είναι και η Αργυρώ Μπαρμπαρίγου.
Στο Mega τρέχουν και δεν φτάνουν να καλύψουν το δύσκολα αναπληρούμενο κενό. Ο Διευθυντής Προγράμματος Πέτρος Μπούτος σπάει το κεφάλι του και μεταξύ των λύσεων που έχει στη διάθεσή του είναι η επαναφορά του Γρηγόρη Αρναούτογλου ο οποίος δεν υπάρχει περίπτωση να συνεχίσει τον «Ομορφο Κόσμο». Πάντως ο διευθυντής Ειδήσεων και Ενημέρωσης του Mega Χρήστος Παναγιωτόπουλος, μέσα από την σελίδα του στο facebook δίνει εμμέσως πλην σαφώς την άποψή του σχετικά με την απροσδόκητη μετεγγραφή του Γιώργου Λιάγκα και της Φαίης Σκορδά στον Ant1 σχολιάζοντας: «Κούνησαν μαντήλι χωρίς καν προειδοποίηση…».
Επιπλέον, ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος ανέβασε ένα άρθρο από το site aixmi, το οποίο μιλά για έλλειψη τακτ εκ μέρους των μέχρι πρότινος παρουσιαστών της πρωινής ζώνης του Mega.
Χαρακτηριστικές φράσεις του εν λόγω άρθρου είναι: «Το δίδυμο που ανέδειξε και στήριξε το Μega, τα τελευταία τρία χρόνια, έφυγε χωρίς καν να προειδοποιήσει για λόγους τακτ. Ο Γιώργος Λιάγκας ανακοίνωσε στον Πέτρο Μπούτο την απόφασή τους, λίγες μόλις ώρες πριν βγει η επίσημη ανακοίνωση του Αντέννα…».

Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Δικτατορία των διαταγμάτων.

http://hassapis-peter.blogspot.gr/2013/08/blog-post_425.html

Για να διευκολύνεται η εξουσία, καταργείται η ισχύς του Κοινοβουλίου. Κι αυτό είναι επικίνδυνο για το ίδιο το Κοινοβούλιο. Οταν αυτοκαταργείσαι, δίνεις το δικαίωμα και να σε καταργήσουν.

Επικρίθηκε κατ' επανάληψιν η κυβέρνηση για τη σπουδή της να υποκαθιστά τα νομοσχέδια με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου. Της καταλογίστηκε,...
όχι αβάσιμα, ότι δι' αυτής της μεθόδου συρρικνώνει το νομοθετικό ρόλο του Κοινοβουλίου.

Χθες η κυβέρνηση απάντησε στις αιτιάσεις αυτές με μια άλλη μέθοδο, με την οποία δεν περιορίζεται απλώς, αλλά παρακάμπτεται το Κοινοβούλιο. Με τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης και υπερψηφίστηκε από τα δύο συγκυβερνώντα κόμματα, τα θέματα που έχουν σχέση με την κατάργηση των δημόσιων οργανισμών, τη διαθεσιμότητα και την «κινητικότητα» των δημόσιων υπαλλήλων δεν θα ρυθμίζονται με νομοσχέδια, αλλά με Προεδρικά Διατάγματα. Δηλαδή, με υπουργικές διαταγές! Με τον τρόπο αυτό:

- Η κυβέρνηση αποφεύγει την κοινοβουλευτική βάσανο σε ό,τι σχετίζεται με το «κούρεμα» του δημόσιου τομέα, σύμφωνα και με τις οδηγίες της τρόικας. Τα όποια κυβερνητικά σχέδια για αναδιοργάνωση του κρατικού μηχανισμού θα υλοποιούνται πλέον με διαδικασίες φαστ τρακ, ερήμην των εκλεγμένων αντιπροσώπων του κυρίαρχου λαού.

- Νομιμοποιούνται έτι περαιτέρω όσοι εγκαλούν τη δικομματική κυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ για έλλειμμα δημοκρατίας και περίσσευμα αυταρχισμού, ως απαραίτητη συνοδεία των αντιλαϊκών μέτρων που επιβάλλονται στην ελληνική κοινωνία.

- Κατά το μείζον θέμα της αναδιοργάνωσης του δημόσιου τομέα, η Βουλή ουσιαστικά αποφάσισε να αυτοκαταργηθεί. Και να εκχωρήσει στον αρμόδιο υπουργό την απόλυτη δικαιοδοσία να αποφασίζει και να διατάσσει κατά το δοκούν (της κυβέρνησης και των έξωθεν κηδεμόνων της). Οταν η Βουλή αποφασίζει να αυτοεξαιρεθεί από την κύρια αποστολή της για ένα συγκεκριμένο θέμα, τίποτε δεν μπορεί να αποκλείσει την πιθανότητα να το κάνει και για κάποιο άλλο.

- Εγκλωβίζεται ακόμη και ο ανώτατος άρχων σε μια διαδικασία ακραίας νομιμότητας και οριακής συνταγματικότητας. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι, κατά το Σύνταγμα, υποχρεωμένος να υπογράφει τα Προεδρικά Διατάγματα. Τις επόμενες μέρες θα κληθεί να υπογράψει όχι ένα και δύο, αλλά δεκαεφτά. Ενα για κάθε υπουργείο! Τα διατάγματα αυτά θα αλλάξουν ριζικά, και βεβαίως προς το χειρότερο, τη ζωή πολλών χιλιάδων ανθρώπων. Με απόφαση ενός υπουργού! Την οποία ο Πρόεδρος, εκών άκων, θα πρέπει να προσυπογράφει.

- Διασφαλίζεται η κυβέρνηση από ενδεχόμενους κλυδωνισμούς που αναπόφευκτα θα επέφεραν ενδεχόμενες αντιρρήσεις βουλευτών για τη μία ή την άλλη ρύθμιση. Θα έχει πιο ήσυχο το κεφάλι του ο πρωθυπουργός, καθώς δεν θα απειλείται πλέον η κυβερνητική σταθερότητα από τα «καπρίτσια» του όποιου «δύστροπου» βουλευτή του κυβερνητικού συνασπισμού. Και θα μπορεί να επαίρεται στους επιτηρητές του ότι προχωρά με γενναιότητα τις «μεταρρυθμίσεις».

Για να διευκολύνεται η εξουσία, καταργείται η ισχύς του Κοινοβουλίου. Κι αυτό είναι επικίνδυνο για το ίδιο το Κοινοβούλιο. Οταν αυτοκαταργείσαι, δίνεις το δικαίωμα και να σε καταργήσουν.

Πηγή:  enet.gr

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου