Τρίτη 14 Αυγούστου 2012

Αύγουστος 1922 : Σε 15 ημέρες κατεστράφη ο Ελληνισμός της Μικράς Ασίας


Η IX Μεραρχία διασχίζει την Αλμυρά Έρημο.
” Η Αγγλική Κυβέρνησις ευκόλως θα εννοήση ότι , εάν ο Ελληνικός Στρατός υποχωρήση  εκ τωνσημερινών αυτού θέσεων, προστατευουσών τους πληθυσμούς της Μικράς Ασίας και τωνΣτενών του Ελλησπόντουού μόνον θα εκτεθώσιν οι Χριστιανικοί ούτοι πληθυσμοί εις ταςφρικαλεότητας της Κεμαλικής επιδρομήςαλλά η Τουρκική αλαζονεία προ ουδενός θααναχαιτισθή και η Κεμαλική πρόοδος  δεν θα κρατηθή ούτε εις τα υπό της Συνθήκης των Σεβρώνοριζόμενα όρια , ούτε εις την Σμύρνην , αλλά θα καταλάβη τα Στενά “.
(Χαρακτηριστικό απόσπασμα από επιστολή του Έλληνος Πρωθυπουργού Δ. Γούναρη προς τον Βρετανό Υπουργό επί των Εξωτερικών Λόρδον Κώρζον.  10)23 Φεβρουαρίου 1922).
Σαν χθες , πριν 90 χρόνια, ο Ελληνικός Στρατός εδέχθη αιφνιδιαστική σφοδρή επίθεση σε τρία μέτωπα , στην αμυντική γραμμή περί το Αφιόν Καραχισάρ (περιοχή ευθύνης του Α΄Σώματος Στρατού). Από της 6ης πρωινής ώρας, το τουρκικό βαρύ πυροβολικό εβομβάρδιζε τον τομέα της ΙV Mεραρχίας , νότια-νοτιοδυτικά του ποταμού Ακάρ (παραποτάμου του ποταμού Σαγγαρίου) και τον τομέα της Ι Μεραρχίας μαχομένην δυτικά της ΙV Μεραρχίας (νότια του Ακάρ Ντάγ) . Συγχρόνως, το Τουρκικό Σώμα Ιππικού , αφού είχε κατορθώσει μέσα από δύσβατες χαράδρες του ποταμού Ακάρ να αχθεί προς δυσμάς χωρίς να γίνει αντιληπτόν από την Ελληνική στρατιωτική ηγεσία, επετέθη κατά του δεξιού πλευρού και των νώτων  των μαχομένων Ελληνικών Μεραρχιών (Ι και IV), απέκοψε αυτές από τις γραμμές του ανεφοδιασμού και των εφεδρειών των και κατέστρεψε τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής  Αφιόν Καραχισάρ-Σμύρνης !
Η τουρκική επίθεση στα πιό πάνω μέτωπα ήταν καταιγιστική και καθόρισε αποφασιστικά την έκβαση του πολέμου. Η νέα (δύο μόλις μηνών) ηγεσία της Στρατιάς Μικράς Ασίας δεν είχε προλάβει να συμπτύξει το Μέτωπο μήκους 800 περίπου χιλιομέτρων και να αναδιατάξει τις διατιθέμενες δυνάμεις, σύμφωνα με την υποβληθείσα έκθεση του διοικητού της Αρχιστρατήγου Γ. Χατζανέστη .  Το σχέδιον Χατζανέστη γιά την αιφνιδιαστική προέλαση προς Κωνσταντινούπολη που είχεν ορισθεί γιά την 14ην Ιουλίου 1922, δεν είχε καταστή δυνατόν να υλοποιηθεί, ίσως, λόγω της επιδειχθείσης ατολμίας  της Ελληνικής Κυβέρνησης ..!
Η σειρά των επακολουθησάντων πολεμικών γεγονότων είναι σήμερα ,λιγότερο ή περισσότερο γνωστή. Πέντε Ελληνικές Μεραρχίες (οι πιό πάνω και οι V , VII  και ΙΧ) αναγκάσθηκαν σε άτακτη υποχώρηση, εγκλωβίσθηκαν στην κοιλάδα του Αλή Βεράν στις 17 Αυγούστου 1922 καιεκεί έδωσαν την ομώνυμη μεγαλύτερη και φονικώτερη μάχη του υποχωρητικού πολέμου .
Τα 2/3 αυτών αιχμαλωτίσθηκαν (μεταξύ των αιχμαλωτισθέντων περιελαμβάνοντο και οι διοικητές των Α’ και Β΄Σωμάτων Στρατού , Υποστράτηγοι Ν. Τρικούπης και Κ.Διγενής) .
Υπολείμματα των 5 Ελληνικών Μεραρχιών , υπό τον Συνταγματάρχη Γαρδίκα, διέφυγαν την αιχμαλωσία και τελικά διεσώθησαν (σε κακή κατάσταση) στην Σμύρνη.  Το Γ΄Σώμα Στρατού δεν μετέσχε ουσιαστικά στον υποχωρητικό πόλεμο του Αυγούστου του 1922. Ένεκα όμως της άτακτης  υποχώρησης των Α΄και Β΄ Σωμάτων Στρατού , αναγκάσθηκε να εγκαταλείψει τον τομέα ευθύνης του (περιοχή Εσκή Σεχήρ – Σεϊντή Γαζή) , ώστε να μην αποκοπεί εντός της Μικράς Ασίας από τον ,προελαύνοντα προς δυσμάς, Τουρκικό Στρατό και να διαπεραιωθεί στην Ανατολική Θράκη με απόλυτη τάξη.
Στις 28 Αυγούστου 1922 δεν υπήρχε Ελληνικός Στρατός στην προαιώνια κοιτίδα 3.000 ετών Ελληνισμού της Μικράς Ασίας!  Η Σμύρνη είχε παραδοθεί στις φλόγες (και στον συνωστισμό της Ρεμπούση) και  οι συμπαγείς Ελληνικοί πληθυσμοί της ” καθ΄ημάς Ανατολής ” ζούσαν το δικό τους δράμα …
Μιχάλης Βάρδας

Δεν ξεχνάμε! Σαν σήμερα δολοφονήθηκε ο Σολωμός Σολωμού


http://olympia.gr/2012/08/14/%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%B4%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CE%BD%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%BF-%CF%83%CE%BF%CE%BB%CF%89%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%83%CE%BF%CE%BB/

Δεν ξεχνάμε…

Σαν σήμερα, στις 14 Αυγούστου του 1996 ο Σολωμός Σολωμού πέφτει νεκρός από τις σφαίρες Τούρκων ελεύθερων σκοπευτών.

Ήταν την ημέρα της κηδείας του Τάσου Ισαάκ που δολοφονήθηκε τρεις μέρες πριν κατά τη διάρκεια αντικατοχικής διαδήλωσης στην περιοχή της νεκρής ζώνης.

Στις 14 Αυγούστου 1996, ημέρα μνήμης της κατάληψης της Aμμοχώστου, μία ομάδα από διαδηλωτές κατευθύνθηκαν προς το οδόφραγμα της Δερύνειας για να εναποθέσουν στεφάνια και λουλούδια στο χώρο της δολοφονίας του Tάσου Iσαάκ. Η σκηνή μετατράπηκε σε πεδίο μάχης, όταν εμφανίστηκε μια ομάδα «Γκρίζων Λύκων» και άρχισαν τον πετροπόλεμο. Ξαφνικά ξεπετάχτηκε μπροστά από τους διαδηλωτές ο Σολωμός Σολωμού και ξεφεύγοντας από τους Κυανόκρανους πέρασε στη νεκρή ζώνη και προσπάθησε ν΄ ανέβει σε έναν ιστό για να κατεβάσει την τουρκική σημαία, ενώ άλλοι διαδηλωτές προσπάθησαν να τον αποτρέψουν. Tούρκοι ελεύθεροι σκοπευτές από το απέναντι τουρκικό φυλάκιο τον πυροβόλησαν και ο Σολωμός Σολωμού έπεσε νεκρός από σφαίρα στο λαιμό. Στη συνέχεια άρχισαν να ρίχνουν προς τους διαδηλωτές. Oι εθνοφρουροί πήραν θέση μάχης. H σορός του Σολωμού απομακρύνθηκε από την περιοχή. Επίσης αρκετά ακόμα άτομα τραυματίστηκαν από τις σφαίρες των Tούρκων στο χώρο του επεισοδίου.

Σύμφωνα με τις Ελληνοκυπριακές αρχές, ένας από τους δολοφόνους του Σολωμού Σολωμού, ήταν και ο Kενάν Aκίν, έποικος, πρώην αξιωματικός του τουρκικού στρατού , υπουργός του ψευδοκράτους και πράκτορας των Tουρκικών μυστικών Δυνάμεων. Ομάδα ανακριτών του Αρχηγείου Αστυνομίας και της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αμμόχωστου, μετά από συντονισμένες εξετάσεις, εντόπισαν τους δράστες εναντίον των οποίων εκδόθηκαν διεθνή εντάλματα σύλληψης. Το υλικό που εξασφαλίσθηκε χρησιμοποιήθηκε για προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εναντίον της Τουρκίας. Κανένας από τους δράστες δεν συνελήφθη.

Πηγή: newsbomb.gr

Το χρονικό του Ολοκαυτώματος των Aνωγείων τον Aύγουστο του 1944


http://attikanea.blogspot.gr/2012/08/a-1944.html

Φωτό από το Axortagos.gr
 Του Γιώργου Αεράκη*
.
Τον Ιούλιο του 1945, ένα σχεδόν χρόνο μετά την καταστροφή των Ανωγείων από τους Γερμανούς ναζιστές, ο Νίκος Καζαντζάκης θα επισκεφθεί τα Ανώγεια ως υπεύθυνος της Κεντρικής Επιτροπής για τη διαπίστωση των γερμανικών ωμοτήτων κατά τη διάρκεια του πολέμου στην Κρήτη.
Στις σελίδες που θα αφιερώσει στα Ανώγεια διαβάζουμε: «Σήμερον από τας 940 οικίας των Ανωγείων δεν έχει απομείνει ούτε μία. Το νεόδμητον σχολείον ανετινάχθη, αι τρεις εκκλησίαι τας οποίας οι Γερμανοί είχον μεταβάλει εις στάβλους έχουν υποστεί ζημίας εκ των πέριξ ανατινάξεων».
Γιατί όμως τόσο μίσος των Γερμανών εναντίων των Ανωγειανών; Γιατί αυτή η μανία καταστροφής; Αξίζει τον κόπο να κάνουμε μια μικρή ιστορική αναδρομή.
Η καταβολή του φόρου αίματος αρχίζει για τους Ανωγειανούς από την πρώτη μέρα που οι Γερμανοί επιχειρούν να καταλάβουν την Ελλάδα. Οι Ανωγειανοί στρατιώτες θα αποτελέσουν επίλεκτη ομάδα του Τάγματος των Κρητών στα αλβανικά σύνορα και θα γράψουν σελίδες δόξας πολεμώντας εναντίον των Ιταλών φασιστών, το χειμώνα του 1940-1941. Το αίμα των πρώτων Ανωγειανών νεκρών ποτίζει τα χιονισμένα βουνά της Πίνδου.

ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Τον Μάη του 1941 κατά τη διάρκεια της Μάχης της Κρήτης, οι Ανωγειανοί που βρέθηκαν στις πόλεις που έπεσαν οι κατακτητές, υπακούοντας στα κελεύσματα του αρχαίου προγόνου, θα αντισταθούν έως θανάτου. Στην περιοχή Λατζιμά του Ρεθέμνους και στην πόλη του Ηρακλείου το ανωγειανό αίμα ποτίζει την ανοιξιάτικη γη. 
Μετά την κατάληψη της Κρήτης, οι Ανωγειανοί θα φιλοξενήσουν και θα βοηθήσουν με κάθε τρόπο τους Βρετανούς, Αυστραλούς και Νεοζηλανδούς υπερασπιστές του νησιού να φτάσουν στα νότια παράλια και από εκεί στη Μέση Ανατολή. Ορισμένοι δε από αυτούς θα τους συνοδεύσουν στο ταξίδι τους, ξαναγυρίζοντας όμως σύντομα για την οργάνωση σαμποτάζ.
Πολύ γρήγορα οι Ανωγειανοί θα συστήσουν ένοπλες ομάδες που θα στελεχωθούν με Ανωγειανούς και Ανωγειανές κάθε κοινωνικής τάξης και ηλικίας, με σκοπό την απώθηση του κατακτητή. Οι οργανώσεις αυτές ήταν η Εθνική Απελευθερωτική Οργάνωση (ΕΑΟ) “Ο Ψηλορείτης” και το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Σε όλη τη διάρκεια της κατοχής οι οργανώσεις αυτές θα δραστηριοποιηθούν στον ορεινό όγκο του Ψηλορείτη και στην περιοχή του Ηρακλείου. 
Οι Γερμανοί θεωρώντας – όχι άδικα – τα Ανώγεια αντάρτικη φωλιά, θα απαγορεύσουν στους κατοίκους του χωριού να ανεβάζουν τα κοπάδια τους στο Πάνω Αόρι που ήταν απαγορευμένη ζώνη. Αυτό βέβαια δεν έγινε ποτέ σεβαστό από τους Ανωγειανούς, με αποτέλεσμα οι Γερμανοί να κάνουν συχνές επιδρομές, να..
αρπάζουν τα κοπάδια και να εκτελούν τους βοσκούς που τύχαινε να συναντήσουν. Αρκετοί θα πιαστούν αιχμάλωτοι και στη συνέχεια θα εξαφανιστούν.

Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΓΙΑΝΝΗ
Χιλιάδες χρόνια πριν, ο Δίας ζητούσε καταφύγιο και προστασία στον Ψηλορείτη προσπαθώντας να σωθεί από τον παιδοφάγο πατέρα του Κρόνο. Πριν έξι δεκαετίες η Νίδα, η Μύθια, τα Τσουνιά, τα Πετραδολάκια, η Κορακόπετρα, το Κορίτσι καθώς και κάθε μητάτο, θα γίνει φωλιά ανθρώπων που διψούν για ελευθερία και λημέρι κάθε καταδιωκόμενου.
Τον Φλεβάρη του 1944 οι Γερμανοί θα κυκλώσουν αιφνιδιαστικά τα Ανώγεια και θα συλλάβουν τον αρχηγό της Ομάδας “Ψηλορείτης”, Γιάννη Δραμουντάνη γνωστό σαν Στεφανογιάννη, χαρισματική φυσιογνωμία της τοπικής κοινωνίας που βρέθηκε μέσα στον κλοιό. Θα εκτελεστεί με συνοπτικές διαδικασίες, παρουσία της οικογένειάς του και ολόκληρου του χωριού. Στην αρχηγία θα τον διαδεχθεί με επιτυχία ο Μιχάλης Ξυλούρης (Χριστομιχάλης) ήρωας των Βαλκανικών και του Μικρασιατικού πολέμου.
Στις 27 Απριλίου του 1944 οι Βρετανοί αξιωματικοί συνεπικουρούμενοι από Κρητικούς αγωνιστές θα απαγάγουν λίγο έξω από το Ηράκλειο τον στρατηγό Φον Κράιπε, επιτυχία που άφησε άναυδη τη γερμανοκρατούμενη Ευρώπη. Οι απαγωγείς θα μεταφέρουν τον στρατηγό πού αλλού; στα Ανώγεια όπου θα περάσουν τη νύχτα. Ξημερώματα θα φυγαδευτούνε από ντόπιους οδηγούς στον Ψηλορείτη και από εκεί στα νότια παράλια για να πάνε με υποβρύχιο στη Μ. Ανατολή.

Ο ΛΟΧΙΑΣ ΤΩΝ SS
Στις 7 Αυγούστου 1944, ο Γερμανός λοχίας των SS Γιόζεφ Ολενχάρουερ, γνωστός σαν «Σήφης» συνοδευόμενος από ομάδα Γερμανών και Ιταλών στρατιωτών, θα έρθει στα Ανώγεια από το γειτονικό χωριό Γενί-Γκαβέ που είχε την έδρα του και θα συλλάβει 96 γυναικόπαιδα, με σκοπό να τα μεταφέρει στο Ρέθυμνο και από εκεί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της Γερμανίας. 
Η εννεαμελής ομάδα του ΕΛΑΣ Ανωγείων υπό την αρχηγία του Μανόλη Μανουρά (Σμαϊλομανόλη) που παρακολουθεί από τους γύρω λόφους θα αιφνιδιάσει με την τόλμη της τον περιβόητο «Σήφη» και την ομάδα του και θα ελευθερώσει από τα χέρια τους τα γυναικόπαιδα. Οι Γερμανοϊταλοί σκοτώνονται ή αιχμαλωτίζονται.
Την επόμενη μέρα, στις 8 Αυγούστου, Ανωγειανοί αντάρτες, συνεπικουρούμενοι από Ρώσους κομάντος και υπό την αρχηγία του Βρετανού λοχαγού Στάνλεϋ Μοςς θα πραγματοποιήσουν το Σαμποτάζ της Δαμάστας όπως ονομάστηκε, επειδή πραγματοποιήθηκε πλησίον του ομώνυμου χωριού. 
Με πρωτοφανή τόλμη θα εξουδετερώσουν τρία γερμανικά αυτοκίνητα καθώς και ένα τεθωρακισμένο που μετέφερε την αλληλογραφία του Γερμανικού Στρατηγείου Ηρακλείου στην Διοίκηση του Φρουρίου Κρήτης στα Χανιά. Ελάχιστοι Γερμανοί γλίτωσαν. Από την αντιστασιακή ομάδα θα σκοτωθεί ο Ρώσος υπολοχαγός Βάνια και θα τραυματιστεί βαρύτατα ο Νταμπακομανόλης.
Μετά και από αυτό, οι Γερμανοί αποφασίζουν να χαλάσουν την αντάρτικη φωλιά που λέγεται Ανώγεια. Ο φρούραρχος Κρήτης σπεύδει θα εκδώσει την παρακάτω διαταγή: «Επειδή η πόλις των Ανωγείων είναι κέντρο της αγγλικής κατασκοπείας εν Κρήτη και επειδή οι Ανωγειανοί εξετέλεσαν τον φόνο του λοχίου φρουράρχου Γενί-Γκαβέ και της υπ’ αυτών φρουράς και επειδή οι Ανωγειανοί εξετέλεσαν το σαμποτάζ της Δαμάστας, επειδή εις Ανώγεια ευρίσκουν άσυλον και προστασίαν οι αντάρται των διαφόρων ομάδων αντιστάσεως και επειδή εκ των Ανωγείων διήλθον και οι απαγωγείς με τον στρατηγόν Φον Κράιπε χρησιμοποιήσαντες ως σταθμόν διαμετακομιδής τα Ανώγεια, διατάσσωμεν την ισοπέδωσιν τούτων και την εκτέλεσιν παντός άρρενος Ανωγειανού όστις ήθελεν ευρεθεί εντός του χωρίου και πέριξ αυτού εις απόστασιν ενός χιλιομέτρου».

Χανιά 13 Αυγούστου 1944
Ο Στρατηγός Διοικητής Φρουρίου Κρήτης, Χάινριχ Μίλλερ”.



«ΕΠΕΙΔΗ»
Ποτέ κατά την ταπεινή μου γνώμη τόσες λίγες γραμμές, που περιέχουν πέντε «επειδή» γραμμένες μάλιστα από τον κατακτητή, δεν απέδωσαν καλύτερα την Ιστορία των Ανωγείων κατά την περίοδο ‘41- ‘44.
Ξημερώματα της 13ης Αυγούστου 1944, σαν σήμερα πριν από 61 χρόνια, εκατοντάδες Γερμανοί στρατιώτες θα κυκλώσουν τα Ανώγεια. Με την υποστήριξη του πυροβολικού τους, θα αρχίσουν το καταστροφικό τους έργο.
Όσοι Ανωγειανοί – κυρίως γέροντες – βρέθηκαν εντός του κλοιού θα εκτελεστούν μαζί τις γυναίκες που δεν θέλησαν να εγκαταλείψουν τις πατρογονικές εστίες. Για 23 μέρες θα ανατινάζουν ένα-ένα τα 940 σπίτια του χωριού. Πριν επιδοθούν στο άθλιο έργο τους, θα λεηλατήσουν τις περιουσίες των Ανωγειανών.
Για τρίτη φορά στην Ιστορία τους οι Ανωγειανοί θα πάρουν το δρόμο της προσφυγιάς. Το 1822 ο Σερίφ Πασσάς και το 1867 ο Ρεσίτ Πασσάς θα πυρπολήσουν το χωριό αφανίζοντας ανθρώπους και περιουσίες, ζητώντας έτσι να τιμωρήσουν τους κατοίκους του για το αδούλωτο φρόνημά τους, παρόντες πάντα στα εθνικά προσκλητήρια.


«ΤΣ΄ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ»…
Όταν μετά από μήνες οι Ανωγειανοί θα επιστρέψουν στο χωριό τους, από το Ηράκλειο και τα χωριά του Μυλοποτάμου που είχαν καταφύγει, η Ειρήνη Αναγνωστάκη αντικρίζοντας τα χαλάσματα, σαν σύγχρονη Εκάβη στο μοιρολόγι της θα πει πολύ παραστατικά:
” Ηρθαν τσ’ Αιγύπτου τα πουλιά για να παραθερίσουν, στ’ Ανώγεια δεν εβρήκανε τοίχους, φωλιά να χτίσουν”.
Μετά την απελευθέρωση το ελληνικό κράτος, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης θα απονείμει στα Ανώγεια τον Πολεμικό Σταυρό Πρώτης Τάξεως – ο οποίος αποτελεί και τη μεγαλύτερη διάκριση – και συγχρόνως θα ανακηρύξει την κοινότητα σε Δήμο. “.. δια τας καταστροφάς ας υπέστη κατά την περίοδο της γερμανοϊταλικής κατοχής, των κατοίκων επιδειξάντων αξιοθαύμαστον διαγωγή, αντοχήν απαράμιλον, και ηρωισμό μέχρις αυτοθυσίας”.

127 ΝΕΚΡΟΙ
Συνολικά οι νεκροί Ανωγειανοί του Αλβανικού Πολέμου και της κατοχής θα φτάσουν τους 127. Στην συλλογική ιστορική μνήμη του λαού μας τα Ανώγεια θα πάρουν τη θέση που τους αξίζει δίπλα στο Μεσολόγγι, τα Καλάβρυτα, το Αρκάδι, την Κάνδανο και τόσους άλλους μαρτυρικούς τόπους.
Σήμερα, τα Ανώγεια εορτάζουν την 61η επέτειο του Ολοκαυτώματός τους και οι Ανωγειανοί θυμούνται και τιμούν όλες και όλους, γυναίκες και άνδρες που θυσιάστηκαν για την Ελευθερία, την Ειρήνη, τη Δημοκρατία και την αξιοπρέπεια του ανθρώπου.
Εμείς οι απόγονοί τους σε μια πρωτοφανή για τη χώρα μας σε διάρκεια ειρηνική περίοδο, ας προσπαθήσουμε να τους μοιάσουμε. Η αντρειά του καθενός μας μετριέται καθημερινά με τον αγώνα που δίνουμε για την ευημερία του τόπου μας, τον σεβασμό και την ανοχή απέναντι στο διπλανό μας. 
Αιωνία η μνήμη των νεκρών μας!
*Το κείμενο βασίζεται στην ομιλία του συγγραφέα, στην εκδήλωση για την επέτειο του ολοκαυτώματος των Ανωγείων που έγινε στις 13 Αυγούστου 2005.

Πηγή: ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΡΤΥΡΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΩΝ





Πηγή

Η δήθεν απόπειρα της Βίκυς και τα κουνέλια του Διαδικτύου…


http://olympia.gr/2012/08/14/%CE%B7-%CE%B4%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B2%CE%AF%CE%BA%CF%85%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AD/20120814-135805.jpg

Έσπευσαν δεκάδες ιστοσελίδες όπως γράψαμε χθες, να αναπαράγουν το “αποκλειστικό και εμπιστευτικό” email που έλαβαν από την εταιρεία PR που ανέλαβε την αγιογραφία της πολιτικής κρατούμενης, συζύγου του Άκη.
Για να δούμε, θα φιλοτιμηθούν να γράψουν σήμερα ότι χαροπάλευε τόσο ώστε αρνήθηκε ακόμα και την πλύση στομάχου;
Αυτοκτονία στο μιλητό και με σπαμ, σε μία Ελλάδα χιλιάδων πραγματικών αυτοκτονιών τιμίων ανθρώπων που το βιος τους βρίσκεται στους λογαριασμούς των Άκηδων και στις κοιλιές των Παγκάλων.

“Καλώς ήλθατε στην Κόλαση, Ευρωπαίοι…”


“Καλώς ήρθατε στην κόλαση”, θα μπορούσαν λένε οι Έλληνες στους υπόλοιπους Ευρωπαίους, μετά τα σημερινά στοιχεία που δείχνουν ότι και επισήμως η Ευρωζώνης μπήκε σε ύφεση. Αν μάλιστα και το επόμενο τρίμηνο είναι αρνητικό τότε η χρονιά θα κλείσει με ύφεση και μπαίνουμε πλέον σε νέα επικίνδυνα κανάλια για όλη την παγκόσμια οικονομία.
Το ΑΕΠ της οικονομίας της Ευρωζώνης υποχώρησε 0,2% στο β΄ τρίμηνο σε σχέση με το πρώτο, σύμφωνα με την Eurostat. Τα στοιχεία ήταν ανάλογα των εκτιμήσεων των οικονομολόγων που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Dow Jones Newswires. Σε ετήσια βάση, το ΑΕΠ της Ευρωζώνης υποχώρησε 0,4%, ανάλογα και πάλι των εκτιμήσεων.
Στη μεγαλύτερη οικονομία της Γερμανίας, η ανάπτυξη ήταν μόλις 0,3% ενώ η γαλλική οικονομία παρέμεινε στάσιμη για δεύτερο τρίμηνο.
Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το στοιχείο ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη η οποία βούλιαξε, κάτι που δείχνει ότι οι πολίτες περιμένουν τα χειρότερα γι’ αυτό και δεν ξοδεύουν.
Η κόλαση, λοιπόν, είναι εδώ ως αποτέλεσμα της κακής οικονομικής πολιτικής που ασκούν οι Γερμανοί και η Μέρκελ η οποία οδηγεί την ευρωζώνη σε βαθιά κρίση. Περισσότερη ανεργία, λιτότητα, πτώση της καταναλωτικής και επιχειρηματικής εμπιστοσύνης είναι φαινόμενα που προκαλούν τρόμο και θέτουν σε αμφισβήτηση ακόμη και την ίδια τη νομισματική ένωση.
Τα νέα δεδομένα αλλάζουν και τη στάση των Ευρωπαίων απέναντι στην Ελλάδα και δυσχεραίνουν τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα. Από την μια θα μπορούσε κανείς να περιμένει αλλαγή πολιτικής και μέτρα που θα φέρουν ανάπτυξη σε όλες τις χώρες, ακόμη και αυτές που έχουν προσφύγει στο μηχανισμό στήριξης.
Από την άλλη, όμως, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως το σήμα για να βρεθεί η «Ιφιγένεια» ώστε να σωθεί η υπόλοιπη Ευρώπη. Να θυσιάσουν δηλαδή οι Ευρωπαίοι την Ελλάδα ώστε να σώσουν το ευρώ, να σταματήσουν να πληρώνουν και να στείλουν μήνυμα αποφασιστικότητας.
«Στη Γερμανία ετοιμάζονται να πουν αντίο στην Αθήνα (. . .) οι μεγάλες τράπεζες και οι πολιτικές παρατάξεις θεωρούν δεδομένη την έξοδο της Ελλάδας από το Ευρώ», γράφει σήμερα η ιταλική εφημερίδα La Repubblica.
Όπως αναφέρει ανταπόκριση της εφημερίδας από το Βερολίνο, «ο γερμανικός πολιτικός χώρος αφήνει να εννοηθεί ότι θεωρεί την Ελλάδα ήδη χαμένη και ζητεί από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να υπερασπισθεί το Ευρώ βάσει της άποψης της Bundesbank, όχι αγοράζοντας τα ομόλογα των ασθενέστερων χωρών».
Καθόλου τυχαίο ρεπορτάζ, όπως και καθόλου τυχαίες οι δηλώσεις Ρέσλερ και άλλων Γερμανών ότι έχει εξαντληθεί η υπομονή τους με την Ελλάδα.
Από την άλλη, ο κοινοτικός επίτροπος Ολι Ρεν εκθείασε τις ελληνικής προσπάθειες λέγοντας ότι έχουν γίνει περισσότερα απ’ ότι μπορεί κανείς να περίμενε ενώ προανήγγειλε σχέδιο για ισχυροποίηση του ευρώ τον Σεπτέμβριο.

ΘΕΡΙΖΕΙ Η ΠΕΙΝΑ.... ΑΝΕΡΓΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΕΣ ΕΚΛΙΠΑΡΟΥΝ ΓΙΑ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΜΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΦΑΓΗΤΟ!


http://makeleio.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3872:2012-08-14-12-55-07&catid=4:2012-02-11-12-49-59&Itemid=2xeria-zitiania

Ανέχεια, πείνα, απογοήτευση και φόβος για το αύριο, συνθέτουν το σκηνικό της αγοράς εργασίας σε ολόκληρη την Κρήτη.
Στη δίνη της ανεργίας, περιστατικά ανθρώπων που ζητούν δουλειά, στην κυριολεξία για "ένα κομμάτι ψωμί", πληθαίνουν και αποτυπώνουν τη σκληρή πραγματικότητα για έναν τόπο που πριν από δύο χρόνια χαρακτηριζόταν "εργασιακός παράδεισος". Το φαινόμενο είναι έντονο τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην Κρητική ύπαιθρο. Oικογενειάρχες, που παραμένουν χωρίς δουλειά για μήνες, εκλιπαρούν για ένα μεροκάματο ζητώντας σαν αντάλλαγμα ... φαγητό.
"Δεν είναι λίγες οι φορές που άνθρωποι μου χτυπούν την πόρτα για εργασία και δεν φεύγουν αν δεν εξασφαλίσουν ένα μεροκάματο", δήλωσε στο prismanews.gr ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου, Σωκράτης Βαρδάκης. Πρόκειται κυρίως για τεχνίτες που η κατάρρευση της οικοδομής τους έχει φέρει σε απελπιστική κατάσταση, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς να μην έχουν να ζήσουν τις οικογένειές τους και να ταΐσουν τα παιδιά τους...

O ορισμός του προδότη κατά τον Θουκυδίδη


Γουδί: 15 Αυγούστου 1909. Μία εθνική επέτειος που περιμένει μιμητές



Πρόκειται για την επανάσταση του εννιά –άλλοι τη λένε κίνημα- που έθεσε τα θεμέλια της αναγέννησης της Ελλάδας και«έδωσε στο ταπεινωμένο έθνος ηγεσία και πίστη», όπως έγραφε ο ακαδημαϊκός Σπύρος Μελάς (βλ. το έργο του: «Η επανάσταση του 1909», Αθήνα 1957).
Ο «Στρατιωτικός Σύνδεσμος» υπό τον συνταγματάρχη Ζορμπά «εσάρωσε τον απολιθωμένο κρατικό μηχανισμό» και«εσημείωσε το τελευταίο κτύπημα κατά του καταρρέοντος συστήματος», προσθέτουν κορυφαίοι οικονομολόγοι (Σιδέρις – Καλιτσουνάκις κτλ.).  Ως προς τα αίτια της επανάστασης τα περιγράφει ο ίδιος ο Ζορμπάς στα «Απομνημονεύματα» του (πρωτοεκδόθηκαν το 1911 και σε β’ έκδοση από το «Μέτρον», Αθήνα, 2005, σελ. 13 επ.).
Ο «Στρατιωτικός Σύνδεσμος», απευθυνόμενος στον Βασιλέα έγραφε: «Το επίσημον κράτος υβρισθέν και ταπεινωθέν, αδυνατεί να κινηθεί προς άμυναν του δικαίου του».
Ήταν τότε που η ηγεσία του στρατεύματος διεπόταν και από πατριωτισμό και από το αίσθημα της εθνικής υπερηφάνειας.
Το 1909 υπήρξε η «επανάσταση η οποία διέρρηξε το ημιφεουδαρχικό σύστημα των «λευκών δούλων» και το σαθρό πολιτικο-κοινωνικό-οικονομικό σύστημα» έγραφε ο γράφων εδώ και σαράντα χρόνια (βλ. «Οι Γεωργικοί Συνεταιρισμοί στην Ελλάδα» εκδ. «Παπαζήση», Αθήνα, 1973, σελ. 84 επ. όπου περισσότερα για το Γουδί). Ο ιστορικός της Αριστεράς Τ. Βουρνάς, χαρακτηρίζει το 1909 ως «κοινωνική μαιευτική» του στρατού πλην όμως «το Γουδί, σαν κίνημα κοινωνικής αφετηρίας δε μπόρεσε να εκμεταλλευτεί όλες τις προσφερόμενες δυνατότητες και να παίξει τον ιστορικό ρόλο που προδιέγραψε γι’ αυτό η εποχή του» (βλ. «Ιστορία της Σύγχρονης Ελλάδας» (1909-1940), εκδ.  «Τολίδη», Αθήνα, 1977, σελ. 7-10).
Όπως και να έχουν τα πράγματα – και οι διαφορετικές ιδεολογικοπολιτικές προσεγ­γί­σεις – εκείνο το οποίο είναι βέβαιο είναι  ετούτο: Το 1909 υπήρξε αφετηρία για ένα νέο αναγεννητικό ξεκίνημα της Ελλάδας, που ζούσε στο τέλμα, δίνοντάς την τα φτερά και την αισιοδοξία να μπει στους νικηφόρους Βαλκανικούς Πολέμους, μετά την ήττα του 1897.
Η σημερινή Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ χειρότερη θέση από κάθε άποψη: Οικονομική – κοινωνική – ηθική και πίστης του λαού της στο πολιτικό της σύστημα. Ένα σύστημα, το οποίο: την υποθήκευσε στους δανειστές. Βιώνει μέσα στη σήψη και την αρπαχτή. Αδυνατεί να κινητοποιήσει στοιχειωδώς τις παραγωγικές δυνάμεις της πατρίδας. Είναι ανίκανο να θέσει σε κίνηση τους τελματωμένους θεσμούς και να οικοδομήσει ένα ανεκτό κοινωνικό κράτος.
Ένα άθλιο σύστημα εν μέσω αθλίων πολιτικών, οι οποίοι δρουν και σκέπτονται μόνο την πολιτική τους καριέρα και την παράταξή τους:
Ένα σύστημα χωρίς ελπίδα, χωρίς εθνική προοπτική, χωρίς χαμόγελο και όραμα. Αυτό το «σύστημα» πρέπει να πεθάνει πριν πεθάνουν όλοι οι Έλληνες. Συνεπώς, ο γράφων, παραφράζοντας τον Ροβεσπιέρο, λέει: Βιάσου, ώ μέλλον, νάρθει ένα νέο Γουδί, ένα νέο 1909. Πεθαίνουμε ως λαός, ως πατρίδα, ως έθνος. Το θάνατο αυτό μόνο ο στρατός μπορεί να τον αποτρέψει, γιατί μόνο αυτός μπορεί να κάνει επανάσταση.
Πάνω σ’ αυτό το καίριο πρόβλημα ο Φρ. Ένγκελς, έγραφε στα 1892: «Η επανάσταση μόνο από το στρατό μπορεί να ξεκινήσει. Ένας άοπλος λαός απέναντι σ’ έναν σημερινό στρατό αποτελεί από στρατιωτική άποψη μηδενικό μέγεθος».
Ο Π. Κονδύλης, από τον οποίο αντλώ αυτό το παράθεμα του Ένγκελς, γράφει, ερμηνεύοντάς τον: «Ο Ένγκελς προφανώς δεν εγκατέλειψε ποτέ τη σκέψη μιας επα­να­στατικής μεταβολής της λειτουργίας του στρατού» (βλ. το έργο του: «Πόλεμος και Ειρήνη», εκδ. γ’, «Θεμέλιο», Αθήνα, 1999, σελ. 226 και τις εκεί σχετικές επιστολές του Ένγκελς).
Συνεπώς: Αν υιοθετήσουμε τις επισημάνσεις του Ένγκελς ως προς το κράτος καταστολής του 1891, αυτό πολύ περισσότερο ισχύει σήμερα. Άρα, χωρίς στρατό δεν μπορεί να γίνει επανάσταση γιατί, όπως έγραφε και ο Ένγκελς «Η εποχή των χαρακωμάτων πέρασε». Εκείνο το οποίο παραμένει ως ιστορικό ζητούμενο είναι τούτο: Κατά πόσον και πως ένα τέτοιο ιστορικό εγχείρημα μπορεί να  πετύχει, γιατί όταν και αν πετύχει γίνεται αποδεκτό από την κοινωνία και δημιουργεί το δικό του δίκαιο.
Αυτή την ιστορική αλήθεια την είχε επισημάνει στην περίοδο της Κατοχής και του αντάρτικου ο Άρης Βελουχιώτης,  ο οποίος διαπιστώνοντας ταλαντεύσεις της ηγεσίας του ΚΚΕ έναντι των Άγγλων, έστειλε στο πολιτικό γραφείο την από 22 Σεπτεμβρίου 1943 πολυσέλιδη επιστολή του, η οποία επί του θέματος έλεγε: «Χίλια καλά να έχουμε κάνει αν χάσουμε τώρα το παιχνίδι θα μας μουτζώνουν όλοι. Αν κερδίσουμε όμως, και να έχουμε κάνει και κάτι σκληρό θα μας το συγχωρέσουν και θα μας χειροκροτήσουν. Αυτή δυστυχώς είναι η ψυχολογία του κόσμου» (Την επιστολή αυτή βλ. στο έργο του Κ. Γριτζώνα: «Ο Άρης Βελουχιώτης και οι Άγγλοι», εκδ. «Γλάρος», Αθήνα, 1983 σελ. 36-39).
Το πόσο δίκιο είχε ο Άρης απεδείχθηκε τα επόμενα χρόνια κατά τα οποία  οι ηττημένοι κομμουνιστές «χόρτασαν» εξορίες, φυλακές και εκτελεστικά αποσπάσματα.
Σε μικρότερο βαθμό τα ίδια –πλην εκτελέσεων και εξοριών- υπέστησαν και οι ελάχιστοι «πρωταίτιοι» της Επαναστάσεως της 21ης Απριλίου (μετά την αυτοκατάρρευση χαρακτηρίστηκε πραξικόπημα,ενώ το Συμβούλιο της Επικρατείας τη θεώρησε ως επανάσταση δημιουργήσασα δίκαιο).
Είπαμε: Δρυός πεσούσης η ιστορία λειτουργεί ανάποδα.
Με τα ιστορικά αυτά δεδομένα γιορτάζουμε την Επανάσταση του 1909, οι φορείς της οποίας φέρθηκαν έξυπνα και πατριωτικά ανοίγοντας το δρόμο στην Ελλάδα ν’ ανοίξει τα φερτά της αναταράσσοντας το εθνικό τέλμα!
Άντε, μια ανάλογη προσπάθεια μήπως και περισώσουμε τίποτα από κοινωνικά και εθνικά ερείπια.. Για την πατρίδα Αξίζει να διακινδυνεύει κανείς τη βολή του.

Αθήνα, 10/08/2012
Ο... αντιδημοκρατικός πολίτης Π. Λ. Παπαγαρυφάλλου
Γουδί: 15 Αυγούστου 1909. Μία εθνική επέτειος που περιμένει μιμητές

Πρόκειται για την επανάσταση του εννιά –άλλοι τη λένε κίνημα- που έθεσε τα θεμέλια της αναγέννησης της Ελλάδας και«έδωσε στο ταπεινωμένο έθνος ηγεσία και πίστη», όπως έγραφε ο ακαδημαϊκός Σπύρος Μελάς (βλ. το έργο του: «Η επανάσταση του 1909», Αθήνα 1957).
Ο «Στρατιωτικός Σύνδεσμος» υπό τον συνταγματάρχη Ζορμπά «εσάρωσε τον απολιθωμένο κρατικό μηχανισμό» και«εσημείωσε το τελευταίο κτύπημα κατά του καταρρέοντος συστήματος», προσθέτουν κορυφαίοι οικονομολόγοι (Σιδέρις – Καλιτσουνάκις κτλ.).  Ως προς τα αίτια της επανάστασης τα περιγράφει ο ίδιος ο Ζορμπάς στα «Απομνημονεύματα» του (πρωτοεκδόθηκαν το 1911 και σε β’ έκδοση από το «Μέτρον», Αθήνα, 2005, σελ. 13 επ.).
Ο «Στρατιωτικός Σύνδεσμος», απευθυνόμενος στον Βασιλέα έγραφε: «Το επίσημον κράτος υβρισθέν και ταπεινωθέν, αδυνατεί να κινηθεί προς άμυναν του δικαίου του».
Ήταν τότε που η ηγεσία του στρατεύματος διεπόταν και από πατριωτισμό και από το αίσθημα της εθνικής υπερηφάνειας.
Το 1909 υπήρξε η «επανάσταση η οποία διέρρηξε το ημιφεουδαρχικό σύστημα των «λευκών δούλων» και το σαθρό πολιτικο-κοινωνικό-οικονομικό σύστημα» έγραφε ο γράφων εδώ και σαράντα χρόνια (βλ. «Οι Γεωργικοί Συνεταιρισμοί στην Ελλάδα» εκδ. «Παπαζήση», Αθήνα, 1973, σελ. 84 επ. όπου περισσότερα για το Γουδί). Ο ιστορικός της Αριστεράς Τ. Βουρνάς, χαρακτηρίζει το 1909 ως «κοινωνική μαιευτική» του στρατού πλην όμως «το Γουδί, σαν κίνημα κοινωνικής αφετηρίας δε μπόρεσε να εκμεταλλευτεί όλες τις προσφερόμενες δυνατότητες και να παίξει τον ιστορικό ρόλο που προδιέγραψε γι’ αυτό η εποχή του» (βλ. «Ιστορία της Σύγχρονης Ελλάδας» (1909-1940), εκδ.  «Τολίδη», Αθήνα, 1977, σελ. 7-10).
Όπως και να έχουν τα πράγματα – και οι διαφορετικές ιδεολογικοπολιτικές προσεγ­γί­σεις – εκείνο το οποίο είναι βέβαιο είναι  ετούτο: Το 1909 υπήρξε αφετηρία για ένα νέο αναγεννητικό ξεκίνημα της Ελλάδας, που ζούσε στο τέλμα, δίνοντάς την τα φτερά και την αισιοδοξία να μπει στους νικηφόρους Βαλκανικούς Πολέμους, μετά την ήττα του 1897.
Η σημερινή Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ χειρότερη θέση από κάθε άποψη: Οικονομική – κοινωνική – ηθική και πίστης του λαού της στο πολιτικό της σύστημα. Ένα σύστημα, το οποίο: την υποθήκευσε στους δανειστές. Βιώνει μέσα στη σήψη και την αρπαχτή. Αδυνατεί να κινητοποιήσει στοιχειωδώς τις παραγωγικές δυνάμεις της πατρίδας. Είναι ανίκανο να θέσει σε κίνηση τους τελματωμένους θεσμούς και να οικοδομήσει ένα ανεκτό κοινωνικό κράτος.
Ένα άθλιο σύστημα εν μέσω αθλίων πολιτικών, οι οποίοι δρουν και σκέπτονται μόνο την πολιτική τους καριέρα και την παράταξή τους:
Ένα σύστημα χωρίς ελπίδα, χωρίς εθνική προοπτική, χωρίς χαμόγελο και όραμα. Αυτό το «σύστημα» πρέπει να πεθάνει πριν πεθάνουν όλοι οι Έλληνες. Συνεπώς, ο γράφων, παραφράζοντας τον Ροβεσπιέρο, λέει: Βιάσου, ώ μέλλον, νάρθει ένα νέο Γουδί, ένα νέο 1909. Πεθαίνουμε ως λαός, ως πατρίδα, ως έθνος. Το θάνατο αυτό μόνο ο στρατός μπορεί να τον αποτρέψει, γιατί μόνο αυτός μπορεί να κάνει επανάσταση.
Πάνω σ’ αυτό το καίριο πρόβλημα ο Φρ. Ένγκελς, έγραφε στα 1892: «Η επανάσταση μόνο από το στρατό μπορεί να ξεκινήσει. Ένας άοπλος λαός απέναντι σ’ έναν σημερινό στρατό αποτελεί από στρατιωτική άποψη μηδενικό μέγεθος».
Ο Π. Κονδύλης, από τον οποίο αντλώ αυτό το παράθεμα του Ένγκελς, γράφει, ερμηνεύοντάς τον: «Ο Ένγκελς προφανώς δεν εγκατέλειψε ποτέ τη σκέψη μιας επα­να­στατικής μεταβολής της λειτουργίας του στρατού» (βλ. το έργο του: «Πόλεμος και Ειρήνη», εκδ. γ’, «Θεμέλιο», Αθήνα, 1999, σελ. 226 και τις εκεί σχετικές επιστολές του Ένγκελς).
Συνεπώς: Αν υιοθετήσουμε τις επισημάνσεις του Ένγκελς ως προς το κράτος καταστολής του 1891, αυτό πολύ περισσότερο ισχύει σήμερα. Άρα, χωρίς στρατό δεν μπορεί να γίνει επανάσταση γιατί, όπως έγραφε και ο Ένγκελς «Η εποχή των χαρακωμάτων πέρασε». Εκείνο το οποίο παραμένει ως ιστορικό ζητούμενο είναι τούτο: Κατά πόσον και πως ένα τέτοιο ιστορικό εγχείρημα μπορεί να  πετύχει, γιατί όταν και αν πετύχει γίνεται αποδεκτό από την κοινωνία και δημιουργεί το δικό του δίκαιο.
Αυτή την ιστορική αλήθεια την είχε επισημάνει στην περίοδο της Κατοχής και του αντάρτικου ο Άρης Βελουχιώτης,  ο οποίος διαπιστώνοντας ταλαντεύσεις της ηγεσίας του ΚΚΕ έναντι των Άγγλων, έστειλε στο πολιτικό γραφείο την από 22 Σεπτεμβρίου 1943 πολυσέλιδη επιστολή του, η οποία επί του θέματος έλεγε: «Χίλια καλά να έχουμε κάνει αν χάσουμε τώρα το παιχνίδι θα μας μουτζώνουν όλοι. Αν κερδίσουμε όμως, και να έχουμε κάνει και κάτι σκληρό θα μας το συγχωρέσουν και θα μας χειροκροτήσουν. Αυτή δυστυχώς είναι η ψυχολογία του κόσμου» (Την επιστολή αυτή βλ. στο έργο του Κ. Γριτζώνα: «Ο Άρης Βελουχιώτης και οι Άγγλοι», εκδ. «Γλάρος», Αθήνα, 1983 σελ. 36-39).
Το πόσο δίκιο είχε ο Άρης απεδείχθηκε τα επόμενα χρόνια κατά τα οποία  οι ηττημένοι κομμουνιστές «χόρτασαν» εξορίες, φυλακές και εκτελεστικά αποσπάσματα.
Σε μικρότερο βαθμό τα ίδια –πλην εκτελέσεων και εξοριών- υπέστησαν και οι ελάχιστοι «πρωταίτιοι» της Επαναστάσεως της 21ης Απριλίου (μετά την αυτοκατάρρευση χαρακτηρίστηκε πραξικόπημα,ενώ το Συμβούλιο της Επικρατείας τη θεώρησε ως επανάσταση δημιουργήσασα δίκαιο).
Είπαμε: Δρυός πεσούσης η ιστορία λειτουργεί ανάποδα.
Με τα ιστορικά αυτά δεδομένα γιορτάζουμε την Επανάσταση του 1909, οι φορείς της οποίας φέρθηκαν έξυπνα και πατριωτικά ανοίγοντας το δρόμο στην Ελλάδα ν’ ανοίξει τα φερτά της αναταράσσοντας το εθνικό τέλμα!
Άντε, μια ανάλογη προσπάθεια μήπως και περισώσουμε τίποτα από κοινωνικά και εθνικά ερείπια.. Για την πατρίδα Αξίζει να διακινδυνεύει κανείς τη βολή του.

Αθήνα, 10/08/2012
Ο... αντιδημοκρατικός πολίτης Π. Λ. Παπαγαρυφάλλου

Πατριωτικό Μέτωπο: Για τη μέρα πού 'ναι... καλή λευτεριά αδέλφια...


Ταπεινό διακόνεμα στο Περιβόλι της, για τη μέρα πούναι. Καλή λευτεριά αδέλφια...


Άγιον Όρος: Το Περιβόλι της Παναγιάς from Πατριωτικό Μέτωπo on Vimeo.

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΥ


15
Μια από τις μεγαλύτερες γιορτές της Ορθοδοξίας είναι η 15η Αυγούστου, ημέρα της Κοίμησης της Θεοτόκου. Στον ελληνικό λαό η επίκληση της Παναγίας είναι η περισσότερο καθιερωμένη. Η Παναγία διεκδικεί τα περισσότερα προσωνύμια που προέρχονται από:


- τον τρόπο αγιογραφίας της Εικόνας Της (π.χ., Βρεφοκρατούσα, Γλυκοφιλούσα)

- τη θεολογική ιδιότητα (π.χ., Ελεούσα, Κυρά, Μεγαλόχαρη)

- την παλαιότητα του εικονίσματός Της (π.χ., Μαυριώτισσα, Γερόντισσα)


- τον τρόπο εύρεσης της εικόνας Της (π.χ., Θεοσκέπαστη, Σπηλαιώτισσα, Πλατανιώτισσα, Πορταΐτισσα, Μυρτιδιώτισσα, Φανερωμένη)

- τον τόπο προέλευσης της εικόνας (π.χ., Αθηνιώτισσα, Αργοκοιλιώτισσα, Βατοπεδινή, Πολίτισσα).

Τέλος, απαντώνται προσωνύμια που δίνονται ανάλογα της εποχής και των εργασιών που συμπίπτει η εορτή της (π.χ., Φλεβαριανή, Μεσοσπορίτισσα, Ακαθή – εκ του Ακάθιστου ύμνου).


Οι εικόνες της Παναγίας βρέθηκαν σε πολλές περιπτώσεις με θαυματουργό τρόπο και απετέλεσαν κίνητρο για τη δημιουργία Ιερών Ναών στη χάρη Της. Χιλιάδες πιστών συρρέουν κάθε χρόνο για να προσκυνήσουν την εικόνα και να παρακαλέσουν για τη βοήθειά Της.

Οι εκκλησίες και τα μοναστήρια που είναι αφιερωμένα στη Θεοτόκο, υποδέχονται υπέρλαμπρα τους επισκέπτες του 15αύγουστου.

Η ημέρα που είναι αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου δεν είναι στις περισσότερες περιπτώσεις μέρα πένθους για μια αγαπημένη γυναίκα που «έφυγε», αλλά γιορτή χαράς και αγαλλίασης για το σμίξιμο της μητέρας με τον αγαπημένο της γιο, την άνθηση της φύσης, την πλημμύρα των συναισθημάτων, την επιστροφή των ανθρώπων στη γενέθλια γη τους.

Σε κάθε περιοχή της Ελλάδας, υπάρχει ένα τελετουργικό που συνδέεται με την ημέρα αυτή. Ήθη και έθιμα αιώνων αναβιώνουν το 15αύγουστο με πιο χαρακτηριστικά τα εξής:

Ημαθία (Καστανιά) – Παναγία Σουμελά

Χιλιάδες πιστοί από όλη την Ελλάδα αλλά και το Εξωτερικό συρρέουν κάθε χρόνο και στις εκδηλώσεις που γίνονται στην Παναγία Σουμελά, την ιστορική εκκλησία που βρίσκεται στις πλαγιές του Βερμίου, κοντά στο χωριό Καστανιά.

Η εκκλησία κτίστηκε το 1951 από τους πρόσφυγες του Πόντου, στη μνήμη της ιστορικής ομώνυμης Μονής, τα ερείπια της οποίας βρίσκονται στο όρος Μελά, κοντά στην Τραπεζούντα του Πόντου. Εδώ φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, που είναι φιλοτεχνημένη από τον Ευαγγελιστή Λουκά.

Μετά τον μέγα εσπερινό της παραμονής γίνεται η λιτάνευση της Αγίας Εικόνας και στη συνέχεια ακολουθούν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με ποντιακά συγκροτήματα, ενώ ανήμερα της Παναγίας γίνεται η περιφορά της Αγίας Εικόνας, την οποία ακολουθεί πλήθος πιστών.

Στο αποκορύφωμα της μεγάλης γιορτής της χριστιανοσύνης, ποντιακά συγκροτήματα από την Μακεδονία προσφέρουν μοναδικές στιγμές με παραδοσιακούς σκοπούς και πολύωρο γλέντι.

Κοζάνη (Σιάτιστα) – Παναγία Μικρόκαστρου

Το έθιμο των καβαλάρηδων προσκυνητών έρχεται από την τουρκοκρατία, όταν αποτελούσε μια ευκαιρία στους σκλαβωμένους να δείξουν τη λεβεντιά και τον πόθο τους για λευτεριά.

Στις 14 και 15 Αυγούστου όλη η Σιάτιστα δονείται στους ρυθμούς των χάλκινων και του ασταμάτητου γλεντιού.

Την παραμονή της γιορτής οι πλατείες Χώρας, Γεράνειας και η γειτονιά του Μπούνου συγκεντρώνουν τις παρέες των καβαλάρηδων, οι οποίοι παρασύρουν Σιατιστινούς και επισκέπτες στο γλέντι.

Ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου, οι καβαλάρηδες ξεκινούν το πρωί για να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας στο φερώνυμο Μοναστήρι που βρίσκεται στο Μικρόκαστρο. Το μεσημέρι οι παρέες των καβαλάρηδων με τα καταστόλιστα άλογα μπαίνουν επιβλητικά στη Σιάτιστα και στην πλατεία της Χώρας τους επισκέπτονται αρχές και λαός.

Το γλέντι συνεχίζεται στις πλατείες της Χώρας και της Γεράνειας, στην πλατεία του Δημαρχείου, αλλά και στις γειτονιές της Σιάτιστας μέχρι αργά το βράδυ.

Έβρος (Φέρες) – Παναγία Κοσμοσωτήρα

Και στις Φέρες Έβρου, η Παναγία έχει την τιμητική της, το απόγευμα του Δεκαπενταύγουστου όταν, με επίκεντρο την εκκλησία της Παναγίας της Κοσμοσώτηρας, τελείται μέγας πανηγυρικός εσπερινός.

Από το ναό ξεκινά μια από τις πιο συγκινητικές λιτανείες της ιερής εικόνας, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεπερνούν το στοιχείο της θρησκευτικής κατάνυξης και απογειώνονται με τα κέφια των ανθρώπων.

Ιωάννινα (Ζαγοροχώρια)

Ξακουστά σε ολόκληρη την Ελλάδα είναι τα πανηγύρια της Παναγίας που γίνονται τον Δεκαπενταύγουστο στα Ζαγοροχώρια. Σε χωριά όπως η Βίτσα και το Τσεπέλοβο, οι εκδηλώσεις στη μνήμη της Κοίμησης της Θεοτόκου είναι τριήμερες και προσφέρουν την ευκαιρία για ατελείωτο γλέντι με παραδοσιακούς ηπειρώτικους χορούς.

Κι ενώ οι δύο πρώτες ημέρες το γλέντι είναι ανοιχτό για όλους, την τρίτη και τελευταία ημέρα της χαράς και του κεφιού, τον πρώτο λόγο έχουν οι ντόπιοι, με τοπικούς σκοπούς και ηπειρώτικους χορούς.

Ιωάννινα (Παλαιόπυργος Πωγωνίου) – Κοίμηση της Θεοτόκου

Στον Παλαιόπυργο, το πανηγύρι οργανώνει Πολιτιστικός Σύλλογος του χωριού. Το μεσημέρι, μετά το φαγητό, το οποίο γίνεται στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας, ακολουθούν τα «ντολιά», ένα έθιμο το οποίο γίνονταν και παλιά και συνεχίζεται και σήμερα.

Κατά το έθιμο η εντολή ντολή -ντολιά δίνεται από τον «ντολή πασά» που ορίζεται κάποιος από τους μεγαλύτερους, και παίρνοντας το ποτήρι του με το κρασί θα το τσουγκρίσει με έναν παρευρισκόμενο (κάποιο ξένο καλεσμένο, τον παπά κ.α.). Θα πιεί τρία ποτήρια ή τρείς φορές και θα τα αφιερώσει κάθε φορά και σε διάφορους ζητώντας από τους οργανοπαίκτες να παίξουν ένα τραγούδι.

Ύστερα οι υπόλοιποι με την σειρά που ορίζει ο «ντολή πασάς» αφιερώνουν τις ευχές τους όπου θέλει ο καθένας ζητώντας και από ένα τραγούδι. Ένας και από τους σκοπούς αυτού του εθίμου ήταν να διαλύονται και οι μικροπαρεξηγήσεις που είχαν δημιουργηθεί και να υπάρχει ομόνοια μεταξύ των χωριανών.

Το βράδυ ακολουθεί παραδοσιακό πανηγύρι με τοπικές ενδυμασίες και Πωγωνήσιους χορούς. Το γλέντι διαρκεί μέχρι τις πρωινές ώρες.

Καβάλα (Θάσος) – Παναγία Θάσου

Πατάτες, ρύζι, μοσχάρι και στιφάδο περιλαμβάνει το γεύμα που παρατίθεται στο μεγάλο τραπέζι που συμμετέχουν όλοι οι πιστοί που έχουν συρρεύσει στον Ιερό Ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου, στην Παναγία της Θάσου, στο χωριό που πήρε το όνομά του από τη Θεοτόκο.

Μετά τη λιτάνευση της εικόνας, που συνοδεύεται από πολυμελή μπάντα, όλοι μαζεύονται στο προαύλιο της εκκλησίας, με σκοπό να φουντώσει το γλέντι, με χορούς από όλη την Ελλάδα, μεζέδες, κρασί.

Μαγνησία (Σκιάθος) – Επιτάφιος Παναγίας

Στο νησί της Σκιάθου το Δεκαπενταύγουστο, χιλιάδες προσκυνητών συρρέουν από ολόκληρο το νησί αλλά και τα γειτονικά μέρη όπου την παραμονή της γιορτής, το βράδυ, όπου γίνεται η έξοδος του επιτάφιου της Παναγίας μέσα σε μια ατμόσφαιρα μοναδικής κατάνυξης, υπό την συγκινητική μελωδία των εγκωμίων της Θεοτόκου που ψάλλουν όλοι μαζί οι Σκιαθίτες.

Λέσβος (Αγιάσος) – Παναγία Αγιασώτισσα

Στην ενδοχώρα της Λέσβου, στην γραφική κωμόπολη της Αγιάσου, ο Δεκαπενταύγουστος αποτελεί μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους.

Με επίκεντρο της ξακουστή εκκλησία της Παναγίας της Αγιάσου, οι πιστοί, επισκέπτες και ντόπιοι, απολαμβάνουν ένα από τα ωραιότερα πανηγύρια του ανατολικού Αιγαίου. Η ομώνυμη εικόνα είναι έργο του ευαγγελιστή Λουκά, πλασμένη με κερί και μαστίχα.

Πολλοί από τους προσκυνητές, με αφετηρία την πόλη της Μυτιλήνης, περπατούν 25 χιλιόμετρα για να φθάσουν στον αυλόγυρο της εκκλησίας, όπου και διανυκτερεύουν.

Την ημέρα της γιορτής της Παναγίας, ύστερα απ’ τη καθιερωμένη λειτουργία, γίνεται η περιφορά της εικόνας γύρω από το ναό, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις φθάνουν στο αποκορύφωμά τους με τις μουσικές και χορευτικές εκδηλώσεις στην πλατεία του χωριού.

Στην Αγιάσο τον Δεκαπενταύγουστο συναντά κανείς όλα αυτά που συνθέτουν την εικόνα ενός τυπικού νησιώτικου πανηγυριού, πλανόδιους πωλητές, μουσικοχορευτικά συγκροτήματα και λαϊκές ορχήστρες, ενώ τα σκωπτικά πειράγματα δίνουν και παίρνουν, συντηρώντας μια παράδοση αιώνων.

Κυκλάδες (Τήνος) – Παναγία της Τήνου

Το προσκύνημα στην Παναγία της Τήνου είναι, ίσως, το μεγαλύτερο θρησκευτικό προσκύνημα του Ελληνισμού. Στο νησί που είναι απόλυτα ταυτισμένο με την Παναγιά του, συγκεντρώνονται κάθε χρόνο χιλιάδες πιστοί, όχι μόνο από την Ελλάδα, για να προσκυνήσουν την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, στην Εκκλησία της Μεγαλόχαρης και ν’ αποθέσουν τα τάματά τους.

Η εικόνα των πιστών που ανεβαίνουν τα σκαλοπάτια, μέχρι την εικόνα, γονατιστοί είναι από τις πιο χαρακτηριστικές. Η περιφορά του επιταφίου της Παναγίας γίνεται όπως στον Επιτάφιο του Χριστού, τη Μεγάλη Παρασκευή, με τους χιλιάδες πιστούς να ακολουθούν με αναμμένα κεριά.

Το πανηγύρι διαρκεί έως τις 23 Αυγούστου, στα εννιάμερα δηλαδή της Παναγίας, ενώ, παράλληλα με τις εκδηλώσεις για την Κοίμηση της Θεοτόκου, στο νησί γιορτάζεται και η επέτειος της βύθισης του αντιτορπιλικού Έλλη από τους Ιταλούς, που έγινε λίγο πριν ξεσπάσει ο πόλεμος με τους Ιταλούς, τον δεκαπενταύγουστο του 1940.

Κυκλάδες (Πάρος) – Παναγία Εκατονταπυλιανή

Από τις εντυπωσιακότερες εκκλησίες του Αιγαίου, ο παλαιοχριστιανικός ναός της Εκατονταπυλιανής, βρίσκεται στην Παροικιά, την πρωτεύουσα της Πάρου και είναι από τους αρχαιότερους και καλύτερα διατηρημένους χριστιανικούς ναούς.

Σύμφωνα με την παράδοση, χτίστηκε εξαιτίας ενός τάματος της Αγίας Ελένης. Πιστοί από ολόκληρη την Ελλάδα συγκεντρώνονται εδώ τον Δεκαπενταύγουστο για να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας της Εκατονταπυλιανής (17ου αιώνα) και να πάρουν μέρος στις εορταστικές εκδηλώσεις.

Μετά την καθιερωμένη περιφορά του επιταφίου, ξεκινά το μεγάλο πανηγύρι των ανθρώπων, που το γλεντάνε μέχρι τις πρωινές ώρες, με παραδοσιακή μουσική, παριανό κρασί και ντόπιους μεζέδες. Την ίδια ώρα, στο λιμανάκι της Νάουσας της Πάρου η νύχτα γίνεται μέρα, όταν δεκάδες καΐκια προσεγγίζουν την προβλήτα με αναμμένα δαδιά.

Οι συγκεντρωμένοι, εντυπωσιασμένοι από το θέαμα, περιμένουν την κορύφωση, με την άφιξη των «πειρατών» στο λιμάνι για την έναρξη της γιορτής με νησιώτικους χορούς, και πρώτο και καλύτερο τον Mπάλο.

Κυκλάδες (Κουφονήσια) – Με τα καΐκια στην Παναγιά

Τον Δεκαπενταύγουστο γιορτάζει η Παναγία στο εκκλησάκι της στο Κάτω Κουφονήσι. Μετά τη λειτουργία προσφέρεται φαγητό από τους κατοίκους και κατόπιν μεταφέρονται με τα καΐκια τα οποία κάνουν αγώνες για το ποιος θα περάσει τον άλλο στο Πάνω Κουφονήσι.

Με την επιστροφή ντόπιοι και ξένοι το γλεντάνε μέχρι πρωίας στα μαγαζιά του νησιού, με μουσική, κρασί, ούζο και θαλασσινούς μεζέδες για τους οποίους έχουν φροντίσει οι ψαράδες.

Δωδεκάνησα (Κάρπαθος) – Παναγία στην Όλυμπο

Για τους πιο ταξιδεμένους, που έχουν αψηφήσει την απόσταση και τις δυσκολίες στην πρόσβαση, το πανηγύρι της Κοίμησης της Θεοτόκου, στην Όλυμπο της Καρπάθου είναι από τα πιο κατανυκτικά.

Εδώ, στην Όλυμπο, οι λειτουργίες είναι βαθιά συνδεδεμένες με το πένθος που χαρακτηρίζει αυτή την συγκυρία για τον Χριστιανισμό και το αποκορύφωμα του παραδοσιακού εορτασμού είναι ο χορός που γίνεται στη μικρή πλατεία, μπρος στην εκκλησιά της Παναγίας, με τους οργανοπαίκτες να παίζουν τον Κάτω Χορό, αργόσυρτο και με σοβαρή διάθεση.

Αρχικά, οι άντρες καθισμένοι στο τραπέζι και με ένα κομμάτι βασιλικό στο πέτο, τραγουδούν και πίνουν, με τη συνοδεία λαούτου και λίρας. Στη συνέχεια, και καθώς πέφτει το σκοτάδι, ξεκινά ο χορός, στον οποίο μπαίνουν, σιγά-σιγά, και οι γυναίκες ντυμένες με τις εκπληκτικής ομορφιάς και λαμπρότητας παραδοσιακές γιορτινές φορεσιές τους.

Ο χορός αργός και πάντα με σταθερό βήμα και κατανυκτική διάθεση, κρατά για ώρες και η όλη ατμόσφαιρα είναι από τις ωραιότερες που μπορεί να βιώσει ο πιστός στα πανηγύρια του Αιγαίου.

Δωδεκάνησα (Nίσυρος) – Παναγία Σπηλιανή

Ένας από τους πιο πολυήμερους και ξεχωριστούς εορτασμούς της Παναγιάς πραγματοποιείται στο νησί της Νισύρου. Εδώ γιορτάζεται το Nιάμερο της Παναγίας, που ξεκινά στις 6 Aυγούστου, γιορτή της Mεταμορφώσεως του Σωτήρος.

Tο έθιμο είναι αφιερωμένο στην γυναίκα, καθώς οι μαυροντυμένες Eννιαμερίτισσες (γυναίκες ταγμένες στην Παναγία) αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη λατρευτική δράση. Eγκαθίστανται στο χώρο του μοναστηριού της Παναγίας της Σπηλιανής που βρίσκεται μέσα στο κάστρο των Iπποτών, προσκυνούν και καθαρίζουν τον χώρο και τα ιερά σκεύη.

Στην πραγματικότητα, διεξάγονται δύο παράλληλες λατρευτικές τελετουργίες, η επίσημη εκκλησιαστική από τους ιερείς και η ανεπίσημη με ιέρειες τις Eννιαμερίτισσες, που ακολουθούν αυστηρή νηστεία, κάνουν 300 μετάνοιες κάθε εικοσιτετράωρο και ψάλλουν.

Tην ημέρα του Δεκαπενταύγουστου, με τη λήξη της λειτουργίας, οι ιερείς λιτανεύουν την εικόνα της Παναγίας έως το χωριό για να ευλογήσει το πανηγύρι. Oι Eννιαμερίτισσες, από την άλλη πλευρά, κρατούν τους δίσκους με τα κόλλυβα και προπορεύονται, ανοίγοντας το δρόμο για την ιερή εικόνα.

Το γλέντι ξεκινά τη στιγμή που η εικόνα φτάνει στο χωριό, με τον τοπικό χορό της «κούπας», τραγούδια και άφθονο κρασί, ενώ οι Εννιαμερίτισσες αποσύρονται.

Δωδεκάνησα (Πάτμος) – Επιτάφιος Παναγίας

Στο νησί της Πάτμου, το νησί της Ορθοδοξίας, όπου τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το ιστορικό μοναστήρι της Αποκάλυψης, οι μοναχοί του τηρούν το έθιμο του επιταφίου της Παναγίας, ένα έθιμο με βυζαντινές καταβολές.

Ο χρυσοποίκιλτος επιτάφιος της Παναγίας περιφέρεται στα σοκάκια του νησιού σε μεγαλοπρεπή πομπή, ενώ οι καμπάνες του μοναστηριού και των άλλων εκκλησιών ηχούν ασταμάτητα.

Δωδεκάνησα (Κάσος) – Κοίμηση της Θεοτόκου

Ένα ακόμη χωριό με το όνομα Παναγία είναι ο τόπος του μεγαλυτέρου πανηγυριού της Κάσου, κάθε Δεκαπενταύγουστο. Στην τοπική εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου τηρούνται, κάθε χρόνο, όλα τα πατροπαράδοτα έθιμα κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου.

Εκατοντάδες Κασιώτες απ’ όλη την Ελλάδα, αλλά και μετανάστες όλες τις γωνιές του κόσμου, συρρέουν στο νησί, μαζί με τους ξένους επισκέπτες, για να προσκυνήσουν στην Παναγία, να γλεντήσουν με τα πατροπαράδοτα έθιμα και να δοκιμάσουν κασιώτικα ντολμαδάκια και πιλάφι.

Δωδεκάνησα (Λειψοί) – Παναγία του Χάρου

Στο Μοναστήρι της Παναγίας στους Λειψούς, η Παναγία δεν κρατάει το Θείο Βρέφος αλλά τον Εσταυρωμένο Χριστό, σε μια εικόνα μοναδική στην χριστιανική παράδοση. Η Παναγία του Χάρου γιορτάζει στις 23 Αυγούστου, δηλαδή στα εννιάμερα της Παναγίας.

Σύμφωνα με το έθιμο, που τηρείται από το 1943, τοποθετούνται την άνοιξη κρινάκια γύρω από την εικόνα τα οποία στη συνέχεια ξεραίνονται και ανθίζουν ξανά, τον Αύγουστο.

Kεφαλονιά – Παναγία η Φιδούσα

Πλήθος πιστών συγκεντρώνεται κάθε χρόνο στην αυλή της Iεράς Mονής της Παναγιάς της Φιδούς στην περιοχή Mαρκόπουλου, Kεφαλονιάς για να δουν τα «φιδάκια της Παναγίας». Kάθε 15 Aυγούστου τα μικρά φιδάκια εμφανίζονται στο καμπαναριό και η εκκλησιαστική επιτροπή τα μεταφέρει στο προαύλιο του Iερού Nαού.

Σύμφωνα με την παράδοση, τα φιδάκια φέρνουν καλή τύχη στο νησί και αν δεν εμφανιστούν, ο οιωνός είναι κακός, όπως έγινε, για παράδειγμα, την χρονιά των μεγάλων σεισμών, μερικές δεκαετίες 

Βόμβα ΔΝΤ: "Διαγράψτε τα τραπεζικά χρέη για να σωθεί η Ελλάδα από την καταστροφή"!

http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=50594&Itemid=139

Ως πρότυπο εξόδου από την κρίση προβάλλει την Ισλανδία(!) η επικεφαλής της αποστολής του ΔΝΤ στη χώρα, Daria V. Zakharova.

Το γεγονός ότι η ισλανδική οικονομία κατάφερε να ορθοποδήσει κερδίζοντας εκ νέου την εμπιστοσύνη των αγορών, καθιστά τη χώρα ικανή να δώσει σημαντικά μαθήματα στα έθνη που προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα από τα προγράμματα διάσωσης δήλωσε σε συνέντευξή της η Daria V. Zakharova, όπως μεταδίδει το Bloomberg.


Η Προσήλωση της Ισλανδίας στο πρόγραμμά της, η απόφασή της να επιβάλλει ζημιές στους ομολογιούχους και όχι στους φορολογούμενους και η υπεράσπιση του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας που προστάτευσε τους ανέργους από τη φτώχεια, απομάκρυνε την χώρα από την κατάρρευση και την οδήγησε στην χρεοκοπία.

«Η Ισλανδία έχει πετύχει μεγάλα επιτεύγματα από τότε που ξέσπασε η κρίση», δήλωσε η επικεφαλής της αποστολής του ΔΝΤ στην Ισλανδία, Daria V. Zakharova και πρόσθεσε πως  «Έχει πολύ θετικές προοπτικές όσον αφορά την ανάπτυξη, ειδικότερα για φέτος και του χρόνου, επειδή φαίνεται πως η ανάπτυξη έχει ευρεία βάση».

Σημειώνεται ότι η Ισλανδία, αρνήθηκε να προστατεύσει τους πιστωτές των τραπεζών της, που κατέρρευσαν το 2008 όταν τα χρέη τους ξεπέρασαν κατά 10 φορές το μέγεθος της οικονομίας της χώρας. Η απόφαση της Ισλανδίας, να προστατευθεί από τις εκροές κεφαλαίων μέσω περιορισμών στις κινήσεις κεφαλαίων, επέτρεψε στην κυβέρνηση της χώρας να αποτρέψει ενδεχόμενη κερδοσκοπική επίθεση και να εστιάσει στην στήριξη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.

«Το γεγονός ότι η Ισλανδία κατάφερε να διατηρήσει το σύστημα κοινωνικής πρόνοιας εν μέσω μιας τεράστιας προσπάθειας δημοσιονομικής εξυγίανσης αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της ισλανδικής κυβέρνησης κατά την εφαρμογή του προγράμματος», τόνισε η Zakharova. 

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr 
  

Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Θα μας τρελάνουν! Το ΔΝΤ συγχαίρει την Ισλανδία (που το έδιωξε με τις κλωτσιές) για τον τρόπο που χειρίστηκε την κρίση!


http://pisoapothnkoyrtina.blogspot.gr/2012/08/blog-post_8204.html

Η Ισλανδία έδιωξε με τις κλωτσιές το ΔΝΤ από τη χώρα και κατάφερε να ανακάμψει…

Τώρα, έρχεται ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ στην Ισλανδία (προφανώς ως μόνιμος απεσταλμένος όπως υπάρχει σε κάθε χώρα του κόσμου) και δηλώνει ότι η Ισλανδία είναι παράδειγμα προς μίμηση! Φυσικά, δεν αναφέρει ότι έδιωξε το ΔΝΤ, αλλά ότι κατάφερε να υιοθετήσει ένα πρόγραμμα ανάκαμψης, επέβαλε ζημίες στους ομολογιούχους αντί για τους φορολογούμενους, υπερασπίστηκε το κράτος πρόνοιας, καθώς προστάτευσε τους ανέργους από την φτώχεια κτλ.

Να αναφερθούμε στο τι κάνει η Ελλάδα ή το τι μας ζητά το ΔΝΤ να κάνουμε;



Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου