Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

ΤΑΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ> Ενέργειες προ και σκέψεις μετά τις εκλογές

http://www.fotgrammi.gr/index.php/component/content/article/28-2009-07-31-01-41-51/907-26115
ΤΑΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ
ΤΗ
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΟ
ΚΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
26.1.2015
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΤΑΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
ΤΗΛ. 210-3254321, Φ. 210-3236978
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ www.fotgrammi.gr
ΣΧΕΔΟΝ 40 % Η ΑΠΟΧΗ
1. Στὴν χώρα μας, τὴν Ἑλλάδα ποὺ γέννησε τὴν Δημοκρατία, τὶς Ἐπιστῆμες, τὴν Φιλοσοφία, τὸν Πολιτισμό, ἡ ἀποχὴ ἔφθασε τὸ 36,11%. Ἡ ἀποχὴ εἶναι τώρα σχεδὸν τὸ μεγαλύτερο κόμμα.
Αὐτὸ τὸ ἀποτέλεσμα δὲν μᾶς τιμᾶ, ἀλλὰ ὑπεύθυνος δὲν εἶναι ὁ Λαός. Ὑπεύθυνοι εἶναι οἱ πολιτικοὶ καὶ οἱ πολιτικές τους. Ἔφταιξε καὶ ὁ χειμώνας. Οἱ ἀδικημένοι ἐπέλεξαν νὰ ἀπέχουν. Ἀλλὰ στὶς ἀραιοκατοικημένες περιοχὲς πολλοὶ ἐφοβήθηκαν. Καὶ τώρα λένε : «Δὲν ψήφισα, ψάξτε ἀλλοῦ…».
Ποιοί, ποῦ καὶ γιατὶ φοβήθηκαν νὰ ψηφίσουν ;
Ποιοὶ εἶναι ὑπεύθυνοι γιὰ αὐτό ;
Τὸ 51 % τοῦ λαοῦ τῆς Ἑλλάδος ἀντιπροσωπεύει τὸ 80 % αὐτῶν ποὺ ψήφισαν (δηλαδὴ τὸ 80 % αὐτῶν ποὺ ψήφισαν σήμερα - ἔχοντας 36,11 % ἀποχή - ἰσοῦται μὲ τὸ 51 % τῶν ἐχόντων δικαίωμα ψήφου).
Συνεπῶς μέχρι τὶς ἑπόμενες ἐκλογὲς μόνον μία Οἰκουμενικὴ Κυβέρνηση μὲ τὸ 80 % τῶν ψηφισάντων μπορεῖ καὶ πρέπει νὰ κυβερνήσει τὴν χώρα. Γιατὶ στὴ Δημοκρατία μόνον ἡ πλειοψηφία στὸν Λαὸ κυβερνᾶ καὶ ἡ μειοψηφία ἐλέγχει.
Αὐτὴ ἡ «πλειοψηφία» ποὺ προτίμησε τὴν ἀποχὴ ἀσφαλῶς δὲν συμφωνεῖ καθόλου μὲ ὅσα συμβαίνουν
Σὲ αὐτοὺς ποὺ ἔκαναν ἀποχή, λέμε «ἔχετε δίκαιο», ἀλλὰ περισσότερα θὰ κερδίζαμε ὅλοι, ἄν ψηφίζατε.
Ἄς εὐχηθοῦμε 100 % συμμετοχὴ ὅλων στὶς ἑπόμενες ἐκλογές.

Τὴν 20.1.15 ἀναρτήσαμε τὸ ἄρθρο μας :

Την Κυριακή Ψηφίζουμε ΟΛΟΙ.

Όχι στην αποχή, το λευκό και το άκυρο

καὶ τὸ στείλαμε σὲ χιλιάδες φίλους καὶ συνεργάτες, τονίζοντας τὸ τεράστιο πρόβλημα τῆς ἀποχῆς.
Ἀλλὰ καὶ ἡ ἀγανάκτηση αὐτῶν ποὺ ψήφισαν, ἔφθασε μέχρι τέτοιο σημεῖο, ὥστε ἀπὸ ἐκδίκηση κατέληξαν νὰ ψηφίζουν ἀκόμη καὶ κόμματα ποὺ μέχρι χθὲς εἰρωνεύονταν καὶ περιθωριοποιοῦσαν.
2. Ἕνα ἄλλο σοβαρὸ θέμα :
Ἡ Ἀττικὴ πρέπει νὰ χωρισθεῖ σὲ 7 διαμερίσματα, γιὰ νὰ μποροῦν οἱ ἐκλογεῖς νὰ βρίσκουν τὸ δίκαιο τους, καὶ οἱ ἐκλεγόμενοι νὰ ἀφουγκράζωνται τὸν πολίτη.
3. Ἄρα ὑπάρχει τεράστιος χῶρος γιὰ νέες ἰδέες, προβληματισμοὺς καὶ δραστηριότητες, ποὺ τὰ ἀπαιτοῦν οἱ ἀνάγκες, καὶ ἀπαιτοῦν προτεραιότητες π.χ. :
* Οἱ ἄνεργοι θέλουν ἐργασία.
* * Ἄμεσες καὶ βραχυπρόθεσμες λύσεις γιὰ μείωση ἀνεργίας
* Οἱ ἀνειδίκευτοι θέλουν ἀμειβόμενη ἐκπαίδευση.
* * Μηδενισμὸς ἀνειδίκευτων μὲ γενναία ὑποστήριξη ὅλων καὶ μὲ καινοτόμες μεθόδους.
* Οἱ ἄστεγοι θέλουν σπίτι.
* * Μηδενισμὸς τῶν ἄστεγων οἰκογενειῶν μὲ φροντίδα τῶν ἁρμοδίων καὶ τῶν ἐθελοντῶν.
* Οἰ ἀεργοι ζητοῦν προϋποθέσεις δράσεων.
* Οἰ ἐργαζόμενοι καὶ οἱ συνταξιοῦχοι δὲν κάνουν μνημόσυνα στὰ δικαιώματά τους.
Μέσα σὲ 4 μῆνες τὸ ἀργότερο ἡ ὁλομέλεια τῆς Βουλῆς πρέπει νὰ συζητήσει ἀναλυτικά, νὰ λάβει ἀποφάσεις ἐπὶ εἰσηγήσεων, νὰ διδάξει τὸν ΟΑΕΔ μαζὶ μὲ εἰδήμονες, νὰ δημιουργεῖ νέες θέσεις ἐργασίας καὶ νέες ἐπιχειρήσεις σὲ κάθε Δῆμο καὶ σὲ ὁμάδες ὁμόρων Δήμων γιὰ ἐπενδύσεις, μὲ τελικὸ σκοπὸ τὴν μείωση τῆς ἀνεργίας, τὸν μηδενισμὸ τῶν δημοτικῶν φόρων καὶ ἄλλα ὀφέλη.
ΨΗΦΟΣ ΑΠΟΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ἔντονες διαμαρτυρίες (καὶ δίκαιες) ἀκούσθηκαν στὰ ραδιόφωνα ἀπὸ τοὺς ἀπόδημους καὶ τοὺς φοιτητές : «Δὲν μᾶς ἔδωσαν τὸ δικαίωμα ψήφου στοὺς τόπους ποὺ ζοῦμε καὶ σπουδάζουμε». Οἱ εἰδικοὶ λὲν ὅτι τὸ Σύνταγμα δὲν τὸ ἀπαγορεύει, ἀντίθετα ὑπάρχουν καὶ σχετικὲς προβλέψεις. Σὲ ἄλλες χῶρες γίνεται αὐτό. Στὴν Ἑλλάδα λείπει ἡ σχετικὴ νομοθετικὴ ρύθμιση, ποὺ ἐπείγει.
Ἄν ὅλοι οἱ φοιτητὲς καὶ οἱ ἀπόδημοι ψήφιζαν καὶ δὲν ὑπῆρχε τὸ «+ 50» ἕδρες στὸ πρῶτο κόμμα, ἡ ἑλληνικὴ νομοθετικὴ ἐξουσία θὰ ἦταν ἀσφαλῶς πολὺ καλύτερη καὶ πιὸ δημιουργική.
«Ὁ νοὼν νοείτω».
«Ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν, ἀκουέτω».
«Θού, Κύριε, φυλακὴν τῶ στόματί μου».
Ποιοὶ εὐθύνονται ;
Ἄν ὅλοι στὴ Βουλὴ ἦταν Ὀρθόδοξοι καὶ πιστοί, ἀσφαλῶς θὰ εἴχαμε ἄλλη χώρα τώρα.
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Ἀποσπάσματα ἀπὸ ἄρθρο μας πρὸ 15 ημερῶν :
Ἕκαστος Ἕλλην καὶ ἑκάστη Ἑλληνίδα ἐπιθυμεῖ στὴ νέα Βουλὴ νὰ εὑρίσκεται συνεργαζόμενη πλειοψηφία γιὰ μία Νέα Νικηφόρα Στρατηγική.
Ἄς σταματήσουν οἱ ἀνταγωνισμοί.
Ἄλλο Ἄμιλλα κὶ ἄλλο ὁ Ἀνταγωνισμός.
«Δικαιοσύνην μάθετε οἱ ἐνοικοῦντες ἐπὶ τῆς Γῆς»,
«Εἰρήνη Ὑμῖν»
εἴπε ὁ Χριστός.
Τὶ ἄλλο νὰ προσθέσουμε ἡμεῖς ;
Συνεργασία καὶ Διαφάνεια γιὰ τὴν Ἑλλάδα καὶ τὴν Ὀρθοδοξία.
Θεωροῦμε χρησιμότατο καὶ ἐπιβεβλημένο νὰ δεσμευθοῦν Βουλευτές, ἄνδρες καὶ γυναῖκες, πατέρες καὶ μητέρες γιὰ μία Βουλὴ 200 ἑδρῶν, ἐκ τῶν ὁποίων οἱ 185 θὰ ἐκλέγωνται μὲ ἁπλὴ ἀναλογικὴ καὶ οἱ 15 ἕδρες θὰ κατανέμωνται στὰ τρία πρῶτα κόμματα : 7/5/3 6/5/4 ..../..../.....
καὶ ὄχι τὸ «σὺν 50», ποὺ ἀλλοιώνει τὴν βούληση τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ.
Σὲ κάθε περίπτωση τὰ κόμματα, ποὺ ἔχουν ὑποψηφίους σὲ ὅλες τὶς ἐκλογικὲς περιφέρειες καὶ λαμβάνουν ποσοστὸ 1%, πρέπει νὰ ἐκλέγουν δύο Βουλευτές.
ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ

Πνεύμα Θεατρικό (Από την Ηρώ Μητρούτσικου)



http://xn--mxahi4ajr.gr/?p=6989JANUARY 19, 2015   ΧΡΎΣΑ ΚΟΚΚΊΝΟΥ   

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ
ΤΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ
ΣΤΟ BIOS
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ-ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ
ΤΗΣ ΛΕΝΙΑΣ ΜΠΑΛΑΤΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΟΥΝΟΥΠΗ
Το επόμενο έργο που επρόκειτο να δούμε ήταν «Η Τριλογία του Ηθοποιού» στο BIOS (Πειραιώς 84, Γκάζι). Καθώς είχαμε βρεθεί και οι δύο εκεί στο παρελθόν, τον δρόμο τον ξέραμε καλά, και έτσι βρεθήκαμε εγκαίρως σε έναν πολυχώρο με πλήθος κόσμου μέσα. Έπειτα από ελάχιστη ώρα αναμονής, οδηγηθήκαμε στην τεράστια αίθουσα, όπου μόνο η σκηνή είχε σχεδόν διπλάσια έκταση από αυτήν της μανέζ  ενός τσίρκου. Ρίχνοντας μια ματιά πίσω μας, είδαμε ότι οι θέσεις είχαν σχεδόν όλες καλυφθεί. Οι μονές κενές ήταν οι δύο ακριανές που είχαν μείνει για μας.
Εντυπωσιαστήκαμε με το ευρηματικό ξεκίνημα της παράστασης, καθώς ο Adrian Frieling διέσχιζε την σκηνή, παριστάνοντας τον επαίτη που ζητιανεύει για λίγο… χειροκρότημα. Στην ουσία. Στο συγκεκριμένο έργο πλοκή δεν υπάρχει, καθώς πρόκειται για παράσταση – ντοκυμαντέρ, όπου 25 ηθοποιοί-απόφοιτοι δραματικών σχολών (Adrian Frieling, Βάσω Καμαράτου, Δήμητρα Λούπη, Βάλια Παπαχρήστου, Παναγιώτης Αθηναίος, Κατερίνα Αλέξη, Σύλβια Ανουσάκη, Κωνσταντίνα Αργυροπούλου Πέτροβα, Νικολέτα Δάφνου, Θάνος Δεσποτόπουλος, Μαρία Ελευθεριάδη, Ευάγγελος Κοντομούς, Κωνσταντίνος Μαραγκός, Ηρώ Μητρούτσικου, Κλαίρη Μπάμπαλη, Γιάννης Σαβουιδάκης, Νίκος Ντάσης, Ελίνα Παπαδάκη, Φωτεινή Παπαδόπουλου, Κατερίνα Παπανδρέου, Σπύρος Πετρούσης, Χρήστος Ράντου, Δάφνη Σοφιανοπούλου, Ναταλί Τσάβεζ) διηγούνται τις περιπέτειες τους με με τα διαδικαστικά των εισαγωγικών εξετάσεων, τις δυσκολίες κατά την διάρκεια της φοίτησης αλλά και τα μετέπειτα των σπουδών. Ένας διασκεδαστικός συρφετός που σε παρασέρνει, και όπου αναμιγνύονται οι καταθέσεις των ατόμων επί σκηνής με τον Κάρολο Κουν στο video wall, καταγεγραμμένες τηλεφωνικές μαρτυρίες σπουδαστών και το περίφημο τραγούδι του Δημήτρη Χόρν «Ηθοποιός Σημαίνει Φως» από την «Οδό Ονείρων» του Μάνου Χατζιδάκι.
Ένα έργο πρωτότυπο, ευχάριστο, παιγνιδιάρικο, καθώς αναφέρεται στις ζωές των ίδιων των ηθοποιών που παίζουν. Στην ουσία οι ίδιοι ενσαρκώνουν τους εαυτούς τους, αφηγούνται την προσωπική τους ιστορία και μας ξεναγούν στα άδυτα του προσωπικού και βαθύτερού τους είναι, με τους προβληματισμούς τους, τα σχόλιά τους, τις απορίες τους, τα βάσανα και την πορεία προς τη συνάντηση με τον εαυτό τους και τους άλλους, καθώς και με την ταυτότητα του ηθοποιού μέσα τους.
Ωραίο παίξιμο από τους περισσότερους κι ευρηματική, πρωτότυπη σκηνοθεσία της Ελισάβετ Ξανθοπούλου και του Δημήτρη Μαμπίλη, με χαρακτηριστικό την αμεσότητα και τη διαφάνεια, σα να πίνεις καφέ και να συζητάς με φίλους σου, σα να ακούς τον εαυτό σου να μιλά. Θίγονται προβληματισμοί που μας αφορούν όλους μας με χιούμορ, σάτιρα, αυτοσαρκασμό, κοινωνικό σχολιασμό και συμμετοχή ποικίλων μέσων και τρόπων έκφρασης, καθώς διατηρείται μια καλή ισορροπία μεταξύ της αυτοβιογραφικής αποκάλυψης και  της θεατρικής πράξης.
Σε αυτήν την παράσταση, επίσης, νιώσαμε απαλλαγμένοι από την πίεση του να μας αρέσει ή όχι. Και αυτό επειδή οι ηθοποιοί μοιράστηκαν μαζί μας κάτι τόσο πολύ προσωπικό και με τόση άνεση κι ελευθερία, ώστε μετέδωσαν και στο θεατή αυτήν την ελευθερία απλώς να παρακολουθεί, χωρίς να του επιβάλλεται μία άποψη συγκεκριμένη, τόσο σκηνοθετικά, όσο και αφηγηματικά -θεατρικά. Είναι μια παράσταση που αναφέρεται και συνομιλεί με τον εαυτό της, που αναπνέει, που υπάρχει έτσι απλά, όπως υπάρχουν και ο άνθρωποι.
Ο κανόνες δεν είναι αυστηροί, οι περσόνες δεν είναι προκαθορισμένες και με στεγανά διακριτά όρια μεταξύ τους, δεν υπάρχει συγκεκριμένη πλοκή, η αφήγηση είναι ελευθεροσυνειρμική και κάποιες στιγμές νιώθεις πως όλοι παίζουν όλους. Είναι μία παράσταση που λειτουργεί ως μια διεργασία αυτοαποκάλυψης και κατάθεσης προσωπικών ιστοριών και λειτουργεί σαν πραγματικό παιγνίδι, με χαρά, ακομπλεξάριστα,  σα συναρμογή διαφόρων κομματιών μιας ομάδας ηθοποιών, που αποφάσισαν να συνεργαστούν και να αποτυπώσουν την κοινή και εξατομικευμένη πορεία τους στο χώρο των σπουδών του θεάτρου. Μία θεατρική πράξη, τέλος, που καταργεί με τον τρόπο της το παραπέτασμα μεταξύ θεατή και ηθοποιού. Αξίζει την προσοχή σας.
 Η Τριλογία του ηθοποιού πήρε παράταση 4 παραστάσεων
BIOS Main
26 Ιανουαρίου – 3 Φεβρουαρίου 2015            Παραστάσεις: Δευτέρα και Τρίτη
Έναρξη: 20.30                      Διάρκεια: 80 λεπτά


Πνεύμα Θεατρικό
 
Από την Ηρώ Μητρούτσικου                                                             23.1.2015
 
Ένας υπέροχος, στυλιζαρισμένος και ουσιώδης Βόυτσεκ.
 
Η ομάδα“Σημείο Μηδέν” (www.simeiomiden.gr ) δημιουργήθηκε από τον Σάββα Στρούμπο το 2009, ανεβάζοντας στα παλιά κρατητήρια της Γκεστάπο-χώρος Ιστορικής Μνήμης, στην Κοραή, το κείμενο του Φραντς Κάφκα « Στη σωφρονιστική αποικία». Ακολούθησαν τα : «Όπως σας αρέσει», «Δίκαιοι», «Μεταμόρφωση», δηλαδή κλασικά κείμενα  που αναζητούν "το ανθρώπινο αίνιγμα" και τον "άνθρωπο".  
               
 
Το έργο, ο συγγραφέας και η εποχή του
Το σύντομο θεατρικό έργο “Βόυτσεκ” γράφτηκε το 1836 στη Γερμανία, από τον 24χρονο Γκέοργκ Μπύχνερ. Ο Γκέοργκ Mπύχνερ, βιολόγος και θεατρικός συγγραφέας, πέθανε από τύφο πριν προλάβει να το ολοκληρώσει. Είναι ένα έργο που δούλευε ξανά και ξανά, γι΄αυτό και υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές της κάθε σκηνής. Αποτελείται από μικρές αποσπασματικές  σκηνές (πράγμα περίεργο για την εποχή του), γρήγορες σαν να είναι κινηματογραφικό σενάριο. Φαίνεται απλό (όπως πολλά εξπρεσιονιστικά έργα), αλλά ουσιαστικά είναι πολυεπίπεδο και επηρέασε όσο λίγα το θεατρικό τοπίο του 20ού αιώνα.
Η ιστορία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Ο Μπύχνερ άντλησε πληροφορίες από εφημερίδες της Λειψίας του 1824 και από τα πρακτικά της δίκης, πράγμα επίσης μη συνηθισμένο για την εποχή. Ο στρατιώτης Βόυτσεκ, που ξυρίζει τον λοχαγό του και επιπροσθέτως -για λίγες πενταροδεκάρες- κάνει το πειραματόζωο στον γιατρό του στρατοπέδου, γίνεται πρωταγωνιστής. Η διατροφή του πειράματος τον έχει εξαθλιώσει, αποτελεί αντικείμενο χλευασμού από όλους γιατί σκέφτεται –και σκέφτεται λίγο ιδιάιτερα- και στο τέλος, ως αποτέλεσμα όλων, θα σκοτώσει τη Μαρία (όνομα συμβολικό), τη μάνα του παιδιού του, γιατί τον απάτησε με έναν όμορφο αρχιτυμπανιστή. Το έργο, σαν κραυγή αγωνίας, αποδομεί ολόκληρο το θρησκευτικό, στρατιωτικό, επιστημονικό και οικογενειακό οικοδόμημα της τότε κοινωνίας, όπου η βία και η εκμετάλλευση βρίσκονταν στον πυρήνα των ανθρώπινων σχέσεων κάθε είδους, κι έτσι ο πρωταγωνιστής, αντί να στραφεί ενάντια στους καταπιεστές του, στρέφεται ενάντια στη γυναίκα του και τον ίδιο του τον εαυτό.
 Ο Μπύχνερ σε αυτό το έργο είναι εξαιρετικά σύγχρονος. Είναι ρεαλιστής. Ενώ οι άλλοι συγγραφείς γράφουν για βασιλιάδες ή το πολύ-πολύ άρχοντες, αυτός μιλάει για τους απλούς ανθρώπους της εποχής του και αναζητά τα κίνητρά τους μέσα στο περιβάλλον τους. Ο Βόυτσεκ ανήκει στην τελευταία κοινωνική αλλά και στρατιωτική τάξη. Είναι ένας παρίας που ζει μια φρικτή καθημερινότητα και η πίεση που υφίσταται είναι αυτή, κυρίως, που θα τον οδηγήσει στο άγριο έγκλημα, κι όχι τόσο η ηθική. 
 
Η παράσταση
Η ομάδα "Σημείο μηδέν" κατέθεσε έναν υποκριτικό και σκηνοθετικό άθλο, αλλά μόνο για μυημένους θεατές. Ο σκηνοθέτης, Σάββας Στρούμπος, αλλά και τα μέλη της ομάδας έχουν θητεύσει πολλά χρόνια δίπλα στον Θ.Τερζόπουλο, πράγμα που φαίνεται στο αποτέλεσμα.
Σε μια μακρόστενη πλατφόρμα, σαν διάδρομο, σαν τον δρόμο που γίνονται κάποιες από τις συναντήσεις, στέκονται συνέχεια οι τέσσερις ηθοποιοί. Περιορισμένες κινήσεις, όπως περιορισμένη και καθορισμένη είναι η στρατιωτική ζωή, αλλά και η ζωή στα μέσα του 19ου αιώνα! Η στενή εξέδρα υποχρεώνει σε γραμμικές κινήσεις και μικρές μετακινήσεις! Ο αρχιτυμπανιστής πρέπει να περάσει μπροστά από τον Βόυτσεκ για να πάει στην Μαρία, αλλά ο Βόυτσεκ και για αυτόν και για όλους τους ανώτερούς του, είναι αναγκασμένος να υποχωρήσει, να τους αφήσει χώρο...  
Όπως και η κίνηση έτσι και η σκηνοθεσία είναι στυλιζαρισμένη. Η Μαρία ως ερωτικό πλάσμα, ως γυναίκα και μητέρα, έχει κυκλική-περιστροφική κίνηση, ενώ οι άλλοι ρόλοι, όλοι ανδρικοί, έχουν μονοκόμματη κίνηση και κινούνται παράλληλα με την εξέδρα. Ο Βόυτσεκ βρίσκεται συνέχεια στο κέντρο της σκηνής, μονίμως σε κίνηση, αν και δεν μετακινείται, μονίμως σε άγχος και παραλήρημα. Είναι ο μοναδικός ανδρικός ρόλος που έχει και περιστροφική κίνηση, αλλά πάντα μονοκόμματη, στρατιωτική, σε αντίθεση με την όμορφη ροή που έχει η κίνηση της Μαρίας.
Η Μαρία, στέκεται πάντα στην άκρη της σκηνής -εκτός από την στιγμή που αποφασίζει να κάνει το ατόπημά της- υπέροχη, απόλυτα ερωτική, κινείται συνεχώς κυκλικά, αργά, τραγουδά και μαγνητίζει τον θεατή. Υπέροχη υποκριτική από την Ελεάνα Γεωργούλη που υποδύεται μια γυναίκα που έχει γνώση και, συγχρόνως, άγνοια της σεξουαλικότητάς της.
 Στην απέναντι άκρη της σκηνής οι άνθρωποι του στρατοπέδου του Βόυτσεκ. Ο Δαυίδ Μαλτέζε παίζει μουσική και συγχρόνως, με αυστηρό βήμα τυμπανιστή και ένα υπέροχο, περίεργο μουσικό όργανο που δίνει ρυθμό στην παράσταση, υποδύεται, εκτός από τον λοχαγό που κοροϊδεύει τον Βόυτσεκ, και τον αρχιτυμπανιστή που πολιορκεί και “ρίχνει” (έστω για ένα βράδυ) τη Μαρία. Πρόκειται για ένα χειροποίητο έγχορδο όργανό που έχει φτιάξει ο ίδιος ο Μαλτέζε, για τις ανάγκες της παράστασης, και το οποίο σου προκαλεί έκπληξη ακόμα και εμφανισιακά και το χειρίζεται εκπληκτικά καθ’ όλη την διάρκεια την παράσταση! Πάνω του προσαρμοσμένη και μια φυσαρμόνικα. Τόσο ιδιαίτερο και παράδοξο το όργανο, όσο και η ίδια η παράσταση!
Τέταρτο μέλος της παράστασης η Δέσποινα Χατζηπαυλίδου υποδύεται τους υπόλοιπους αντρικούς ρόλους και κυρίως τον γιατρό, που έχει μετατρέψει τον Βόυτσεκ σε πειραματόζωο και επί τρεις μήνες τον ταΐζει μόνο μπιζέλια. Γραμμική κίνηση, ιδιαίτερη φωνή και δάχτυλο συνέχεια σηκωμένο! Αν και νουθετεί τον Βόυτσεκ γιατί δεν έχει παντρευτεί τη Μαρία, ο ίδιος φέρεται σε αυτόν χειρότερα κι από σκύλο!
Άφησα για το τέλος τον πρωταγωνιστή.
Την παράσταση την είδα δυο φορές πέρυσι, με τον Μιλτιάδη Φιορέντζη και φέτος, άλλη μία με τον Μελέτη Ηλία. Και οι δυο είναι μόνιμα μέλη της ομάδας και οι δυο εκπληκτικοί πρωταγωνιστές, όπου κι αν τους δεις! Ο Μ.Φιορέντζης πιο μικροσκοπικός, πιο ισχνός, περισσότερο έρμαιο αυτού του άδικου -για τους φτωχούς- κόσμου, αγχωμένος, αεικίνητος, με άρρωστο σχεδόν βλέμμα, ζώντας εκεί αλλά, παράλληλα, και στον δικό του κόσμο. Ο Μ.Ηλίας πιο εύρωστος σωματικά, με άλλο εκτόπισμα, δίνει έναν διαφορετικό Βόυτσεκ, αλλά το ίδιο ουσιώδη, φουρτουνιασμένο και ανήμπορο. Έτσι η απόφαση για τον φόνο φαίνεται δικαιολογημένη στους θεατές για τον ίδιο λόγο, αλλά με διαφορετική αιτία για τον κάθε ερμηνευτή. Ο Φιορέντζης ήταν σαν τρομαγμένο ζώο, ο Μ.Ηλίας σαν αγρίμι κλεισμένο σε κλουβί...
Την αντικατάσταση συνόδευσε και αλλαγή στο κουστούμι του πρωταγωνιστή. Ο Βόυτσεκ του Φιορέντζη πιο μικρός, πιο εύθραυστος και πιο αθώος φορούσε άσπρα, ενώ το κουστούμι του Μ.Ηλία θύμιζε περισσότερο στρατιωτική στολή. Έτσι και το λευκό φόρεμα της Μαρίας, φέτος έγινε σκούρο και πιο ευτελές. Συνομιλούσε έτσι με το κουστούμι του Βόυτσεκ, αλλά έχανε την αγνότητα που δηλώνει το άσπρο φόρεμα...
Μοναδικό σκηνογραφικό στοιχείο της παράστασης ένα μαχαίρι. Ιδιοφυής η ιδέα να κρέμεται καθ'όλη την διάρκεια της παράστασης πάνω από το κεφάλι της Μαρίας, από ένα σκοινί που συγκρατεί μια πέτρα κοντά στον Βόυτσεκ... Όλη την ώρα έχεις την αγωνία πότε αυτό το μαχαίρι θα πέσει και θα την καρφώσει κι έτσι καταλαβαίνεις την αγωνία μέσα στην οποία ζούνε, κάθε λεπτό που περνάει και ο Βόυτσεκ και η Μαρία (σκηνική εγκατάσταση Γιώργος Κολιός).
Ο Σάββας Στρούμπος, παρ’όλο το νεαρό της ηλικίας του, σκηνοθετεί απλά -αλλά εξαιρετικά- τους τέσσερις ηθοποιούς, στυλιζαρισμένα, χωρίς φιοριτούρες. Δίνει βάση στην κίνηση και την εκφορά του λόγου, χωρίς όμως να ξεχνά την αισθητική….
Η παράσταση παίζεται στον κανονικό της χώρο (Θέατρο Άττις-νέος χώρος), για τον οποίο έχει φτιαχτεί και είναι αριστούργημα, ενώ σε άλλο χώρο που την είδα πέρυσι δεύτερη φορά, έχανε πολύ.
Μια παράσταση που κανένας θεατρόφιλος δεν πρέπει να χάσει, αλλά αν έχετε την δυνατότητα να διαβάσετε πιο πριν το (πολύ μικρό) έργο, θα την ευχαριστηθείτε πολύ πιο πολύ!
 
 
Άττις - Νέος Χώρος
Λεωνίδου 12,Μεταξουργείο (3’ από το metro)
Απαραίτητη η κράτηση:  210.3225207, 6942.841714
 
Παρ.+ Σάβ. 9.15, Κυρ. 7.15
 
Υ.Γ. Το καλοκαίρι, η ίδια ομάδα ξανανέβασε το «Στη σωφρονιστική αποικία», του Κάφκα, κατά την διάρκεια του φεστιβάλ Αθηνών. Αν και οι ερμηνείες ήταν καλές, το αποτέλεσμα μας απογοήτευσε. Ίσως οφείλεται στο μικρό χρονικό διάστημα που είχαν για πρόβες. Ωστόσο αναμένουμε με αδημονία κάθε νέα δουλειά της ομάδας “Σημείο Μηδέν”.
 
Υ.Γ. H μετάφραση της Ιωάννας Μεϊτάνη, καθώς και οι περισσότερες μεταφράσεις των έργων που έχει ανεβάσει η ομάδα, κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Νεφέλη.
 
 
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
 
*Ρωμαίος & Ιουλιέτα για 2,                                  Θησείον
Φεύγουσα κόρη,                                                   Φούρνος
Γέρμα, Interview, Fit,                                            Βικτώρια
Ανεπίδεκτη διόρθωσης,                                      Κ.Ε.Τ.
Σταματία,                                                               Θ. Ν.Κόσμου
Ελάτε σ’ εμάς για έναν καφέ,                               Φούρνος
Πατριδογνωσία,                                                    Αλκμήνη
Η μεγάλη Χίμαιρα,                                                Πορεία
Η πόρνη από πάνω,                                             Βρετάνια
Λίλιομ,                                                                    Πόρτα
Ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα,                    Ίδρυμα Μ.Κακογιάννης
Theatre case, Πνιγμονή,                                     Vault
Βόυτσεκ,                                                                Άττις
Μπιλ & Λου,                                                           Skrow
Μεταmορφοσις,                                                    Vault
Η ιστορία της αυτοθυσίας,                                 Skrow
Τα ραδίκια ανάποδα,                                           EliArt
 
 Με ελεύθερη συνεισφορά :
Interview,                                               Βικτώρια
Το βαλς των βρώμικων δρόμων,        Hub, Καφέ Γκρί, Καφενείο Κρίκος
Μαύρη Τσαρίνα,                                   Δυναμό
  


Κάλεσμα Συμμετοχών καλλιτεχνών
Μετά το 1o Loft Jazz Festival (in a secret place) η ίδια δημιουργική ομάδα επιστρέφει διοργανώνοντας το ELAIώNAS FESTIVAL 2015,Αφορμή υπήρξε η έκδοση της θεατρικής νουβέλας «Πωλούνται δάκρυα ελιάς» της Φένιας Παπαδόδημα, που υπογράφει την καλλιτεχνική διεύθυνση του φεστιβάλ. Για έναν ολόκληρο μήνα, από τις 17 Απριλίου έως τις 17 Μαϊου, ο Ελαιώνας ζωντανεύει! Θέατρο, Χορός, Μουσική, Performance, Εικαστικά, Φωτογραφία, Εγκαταστάσεις, Video art, Ντοκιμαντέρ, Εκπαίδευση & Ομιλίες.                        Δηλώστε συμμετοχή στο elaionasfestival2015@gmail.com έως 15 Φεβρουαρίου 2015. Είμαστε ανοιχτοί σε κάθε είδους πειραματισμούς έμπνευσης!


«Το Αρχαίο Δράμα στην Εκπαίδευση: σκέψεις – θέσεις – αντιθέσεις»
Παρασκευή+Σάββατο 30 – 31 Ιανουαρίου 2015, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Είσοδος Ελεύθερη   Απαραίτητη η κράτηση θέσεων    Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας       τηλ. 210 3418 550


η
Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΠΑΙΖΩ
ΠΗΡΕ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΥΟ ΔΕΥΤΕΡΟΤΡΙΤΑ Βios. Πειραιως 84 & Σαλαμίνος, 26+27/1,  2+3/2, στις 8.30
https://www.facebook.com/events/393393614119103/

Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

Κυριακή του Ζακχαίου: Ο Χριστός κινείται στον χώρο της συγχώρεσης και της αγάπης

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2015/01/blog-post_317.html



Βρισκόμαστε στην Ιεριχώ περίπου πριν δύο χιλιάδες χρόνια. Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία ελέγχει την περιοχή. Οι Ρωμαίοι για να εισπράξουν τους φόρους αναθέτουν σε τοπικούς πλουσίους και αδίστακτους ανθρώπους την περισυλλογή.
Στην σημερινή ευαγγελική περικοπή μας παρουσιάζεται ένας τέτοιος άνθρωπος, ο Ζακχαῖος… ἕνας ἄνθρωπος μικροῦ ἀναστήματος καί σωματικοῦ ἀλλά καί πνευματικοῦ ἦταν ἀρχιτελώνης. Τελῶνες όπως είπαμε πιο πάνω ἦταν αὐτοί πού ἐνοικίαζαν ἀπό τήν ρωμαϊκή διοίκηση τό δικαίωμα νά εἰσπράττουν τούς φόρους τῶν ὑπηκόων.
Ο Ζακχαίος λοιπόν «ἦν ἀρχιτελώνης, καὶ οὗτος ἦν πλούσιος και ἐζήτει ἰδεῖν τὸν Ἰησοῦν τίς ἐστι…». Μαθαίνει ο Ζακχαίος ότι από το μέρος εκεί θα περάσει κάποιος δημοφιλείς διδάσκαλος ονομαζόμενος Ιησούς, θέλει λοιπόν να διαπιστώσει ο ίδιος τι είναι αυτός ο άνθρωπος ο οποίος μιλά στην καρδιά των ανθρώπων. Θέλει να τον δει, να τον ακούσει έστω για λίγα δευτερόλεπτα. Ο Ζακχαίος αδελφοί μου θέλει να δει τον Χριστό να τον συναντήσει διότι ελπίζει η μικρή σπίθα καλοσύνης που έχει μείνει μέσα στην καρδιά του να ανάψει και πάλι και να γίνει πυρκαγιά.

Το πλήθος πολύ. Το ύψος του Ζακχαίου μικρό. Ο Ιησούς πλησιάζει. Η αποστολή του Ζακχαίου κινδυνεύει να αποτύχει… ο Ιησούς θα περάσει και θα φύγει χωρίς να τον δει. Έτσι λοιπόν κάνει κάτι πολύ τολμηρό. Ανεβαίνει πάνω σε ένα δέντρο κοντά στον δρόμο, μία συκομουριά ώστε όταν ο Κύριος πλησιάσει να μπορέσει να τον δει. Είναι αρχιτελώνης, πλούσιος και ονομαστός στην περιοχή και όμως δεν τον νοιάζει τι θα πουν οι άνθρωποι καθώς τον βλέπουν πάνω στο δέντρο, το μόνο που τον νοιάζει είναι να δει τον Ιησού. Αυτός παράνομος, άδικος. Εκείνος Δίκαιος, Αγαθός, Πράος, Ειρηνικός.

Ο Ιησούς φτάνει μπροστά στην συκομωρέαν σηκώνει το βλέμμα του και κοιτά στα μάτια τον αμαρτωλό αρχιτελώνη. Όλοι περιμένουν την σύγκρουση! Περιμένουν τον Ιησού, τον δίκαιο διδάσκαλο να τον ελέγξει για τις αδικίες που κάνει, όλοι περιμένουν ο Ιησούς να μαλώσει και να κατατροπώσει τον αρχιτελώνη που είχε το θράσος να τον πλησιάσει. Και όμως, ο Ιησούς τον κοιτά στα μάτια και του λέγει: «Ζακχαῖε, σπεύσας κατάβηθι· σήμερον γὰρ ἐν τῷ οἴκῳ σου δεῖ με μεῖναι...».

Ο Ιησούς όχι μόνο δεν τον ελέγχει αλλά αυτοπροσκαλείται στο σπίτι του αμαρτωλού τελώνη. Όλοι σαστίζουν, τα χάνουν, παραμιλούν, «πάντες διεγόγγυζον», διαμαρτύρονται κάνουν παράπονα. Πώς είναι δυνατόν εσύ διδάσκαλε να πας στο σπίτι αυτού του τελώνη; Πως είναι δυνατόν εσύ που είσαι πνευματικός άνθρωπος να θέλεις να πας, να μπεις στο σπίτι ενός τέτοιου ανθρώπου, και όχι μόνο να μπεις αλλά και να φας και να συζητήσεις μαζί του;

Ακατανόητη η συμπεριφορά του Ιησού, ακατανόητη και σκανδαλώδης! Από την άλλη, τον Ζακχαίο τον κυρίεψε μία παραζάλη συγκινήσεως και χαράς. Μέσα σε δευτερόλεπτα βρέθηκε κάτω «καί ὑπεδέξατο αὐτόν χαίρων». Συγκλονισμένος με την συμπεριφορά του Ιησού τον υποδέχεται σπίτι του, σε εκείνο το σπίτι που η αμαρτία κυριαρχούσε μέρα και νύκτα τώρα εισέρχεται σ’ αυτό ο Αναμάρτητος, ο Φιλάνθρωπος, το Φως, ο Θεάνθρωπος Χριστός.

Ο Χριστός κάνει το αδιανόητο για τους ηθικιστές και τυπολάτρες Φαρισαίους, συναναστρέφεται με αμαρτωλούς. Για να κάνει παρέα με τέτοιους ανθρώπους μάλλον και ο ίδιος θέλει μια τέτοια ζωή. Όμως τα πράγματα εξελίσσονται τελείως διαφορετικά, ο Ιησούς χωρίς να πει τίποτα άλλο, μιλά στην καρδιά του Ζακχαίου ο οποίος συγκλονισμένος από την Αγάπη Του, αυτός που για πολλούς ήταν κολασμένος …μετανοεί. Μετανοεί και ομολογεί «σταθεὶς δὲ Ζακχαῖος εἶπε πρὸς τὸν Κύριον· ἰδοὺ τὰ ἡμίση τῶν ὑπαρχόντων μου, Κύριε, δίδωμι τοῖς πτωχοῖς, καὶ εἴ τινός τι ἐσυκοφάντησα, ἀποδίδωμι τετραπλοῦν».

Ο Ζακχαίος μετανοεί και αμέσως κάνει έργα μετανοίας, μοιράζει την μισή του περιουσία στους φτωχούς και σε όσους αδίκησε θα επιστέψει τα πάντα εις το τετραπλούν. Ο Ζακχαίος μονομιάς απομακρύνθηκε ἀπό τήν ἀπληστία, τήν ἀδικία, τήν κλοπή, τόν ἐγωϊσμό, τήν φιλαυτία και παραδίδεται πλέον στον Χριστό.

Και τότε ο Χριστός επιβραβεύοντας τον ηρωισμό και τη μεταστροφή του και αποστομώνοντας τον όχλο, όλους αυτούς δηλαδή που κατέκριναν τον Ζακχαίο, όλους αυτούς που έκριναν τον Ιησού για την επίσκεψή του, ομολόγησε δημοσίως: «Σήμερον σωτηρία τῷ οἴκῳ τοῦτῳ ἐγένετο».

Ο Χριστός αδελφοί μου δεν κινείται στον χώρο της ανθρώπινης δικαιοσύνης και τιμωρίας, αλλά στον χώρο της συγχωρετικότητα και της αγάπης.

Ήταν πολύ εύκολο ο Χριστός με το που έβλεπε τον Ζακχαίο να τον έκρινε και να τον ήλεγχε μπροστά στο πλήθος. Τι θα έβγαινε από αυτό; Τίποτα το καλο!

Ο Χριστός όμως του δίνει αγάπη, του δίνει την ευκαιρία να αλλάξει, να διαγράψει το άνομο παρελθόν του και να ατενίσει έναν καινούργιο μέλλον… και βλέπουμε ο Ζακχαίος ανταποκρίνεται με θαυμαστό τρόπο, μεταμορφώνεται σε καινούργιο άνθρωπο και ενδύεται την σωφροσύνη, την ελεημοσύνη, την εγκράτεια, την πραότητα, την φιλανθρωπία.

Ο Χριστός αγαπητοί μου αδελφοί, μας καλεί όλους καθημερινά να του ανοίξουμε την πόρτα και του δικού μας σπιτιού, της δικής μας καρδιάς ώστε να μας μεταμορφώσει όχι σε ηθικούς ανθρώπους, όχι σε καλούς πολίτες, αλλά σε αγίους.

Είθε με τις πρεσβείες του Αγίου Ζακχαίου ο οποίος μετά την Ανάληψη του Κυρίου μας ακολούθησε τον απόστολο Πέτρο από τον όποιο και χειροτονήθηκε αργότερα Επίσκοπος Καισαρείας, να τολμήσουμε και εμείς να συναντήσουμε τον Θεάνθρωπο Χριστό ώστε να ειρηνεύσουμε, να συγχωρήσουμε και να αγαπήσουμε τους πάντες και τα πάντα για Χάρη Του.


αρχιμ.Παύλος Παπαδόπουλος

ΑΡΧΙΣΑΝ τα ΟΡΓΑΝΑ! Η στοιχηματική σελίδα του μεγαλοεργολάβου Μπόμπολα ποντάρει στον επόμενο πρόεδρο της ΝΔ! ΔΕΙΤΕ ποιος είναι το φαβορί για να πάρει τα σκήπτρα από τον Σαμαρά! (ΦΩΤΟ)

http://www.makeleio.gr/?p=261474
samaras1

Για να καταλάβετε τι θα δείξουν τα Exit Polls, λίγο πριν τη δημοσιοποίησή τους , στοιχηματικές σελίδες μεγαλοεργολάβων ποντάρουν ήδη στον επόμενο πρόεδρο της ΝΔ.
Δείτε ποιος είναι το φαβορί για να αναλάβει τα σκήπτρα από τον εφιάλτη Σαμαρά.
stoiximan


I CANNOT VOTE: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

http://www.newsbomb.gr/prionokordela/omogeneia/story/548393/i-cannot-vote-diamartyria-apo-toys-ellines-exoterikoy
I cannot vote: Διαμαρτυρία από τους Έλληνες εξωτερικού
Με ένα ιδιαίτερο τρόπο επέλεξαν να διαμαρτυρηθούν Έλληνες του εξωτερικού που δεν μπορούν να ψηφίσουν στις εθνικές εκλογές από τη χώρα διαμονή τους.
Ανέβασαν φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις οποίες κρατούν πλακάτ στα οποία αναγράφουν με διάφορους τρόπους και σε διάφορες γλώσσες : «Είμαι Έλληνας και δεν μπορώ να ψηφίσω».
Μέσω της σελίδας Ι cannot vote, οι Έλληνες του εξωτερικού ξεκίνησαν μια καμπάνια για την «το δημοκρατικό δικαίωμά τους στην ψήφο», ζητώντας υπογραφές για την υποστήριξη του αιτήματός τους.
Όπως αναφέρουν στη σχετική ιστοσελίδα, σε αντίθεση με τα 23 από τα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ, η Ελλάδα δεν δίνει τη δυνατότητα στους Έλληνες δεν βρίσκονται στη χώρα τους να ψηφίσουν από το εξωτερικό.
Υπενθυμίζεται ότι για τους έλληνες πολίτες κατοίκους εξωτερικού που έχουν δικαίωμα ψήφου, όπως επίσης και όσους έλληνες βρίσκονται στο εξωτερικό την ημέρα των εθνικών εκλογών, δεν προβλέπεται τρόπος άσκησης του εκλογικού του δικαιώματος


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου