Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015

Κάποτε ένας προτεστάντης είπε σε έναν Ορθόδοξο Ιερέα...

http://www.agioritikovima.gr/diafora/theologikos-log/diafora/item/51580-%CE%BA%CE%AC%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B5-%CE%AD%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CF%80%CE%B5-%CF%83%CE%B5-%CE%AD%CE%BD%CE%B1%CE%BD-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%BF-%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%AD%CE%B1
Κάποτε ένας προτεστάντης είπε σε έναν Ορθόδοξο Ιερέα...
Κάποτε ένας προτεστάντης είπε σε έναν Ορθόδοξο Ιερέα:
Εμείς κάνουμε ορφανοτροφεία, γηροκομεία,συναυλίες, ελεημοσύνες...
Εσείς οι Ορθόδοξοι τί κάνετε; Και του απάντησε εκείνος:
Θεία Λειτουργία! που γεμίζει δωρεάν τον Παράδεισο και αδείαζει την κόλαση!
Αυτό κάνει η Εκκλησία, αδείαζει την κόλαση και γεμίζει τον Παράδεισο. Συντηρεί τον κόσμο κάνοντας Θεία Λειτουργία!
Αγρυπνάει τη μέρα, αγρυπνάει και τη νύχτα. Κάθε νύχτα αιώνες τώρα.
Πόσοι Άγιοι βγαίνουν από τα εικονοστάσια τους και συντρέχουν τους ανθρώπους!
Πόσα Μοναστήρια λειτουργούν ολονύκτιες λειτουργίες!
Πόσα χέρια σηκώνονται και πόσα δάκρυα χύνονται υπέρ όλου του κόσμου!

«Ρωμαιοκαθολικισμός.. η μεγαλύτερη γελοιοποίηση και διαστροφή του Χριστιανισμού» και όσων κοινωνούν μαζί του!

http://agonasax.blogspot.gr/2015/01/blog-post_98.html


«Ο Ρωμαιοκαθολικισμός δεν είναι απλώς αίρεση, αλλά η μεγαλύτερη γελοιοποίηση, παραχάραξη και διαστροφή του Χριστιανισμού»
 Πηγή: "Ἀκτίνες"

Του Βασίλη Κερμενιώτη, Γραμματέα του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εορδαίας.


Έγραφε, προφητικά, ο Γέροντας Θεόκλητος Διονυσιάτης (†2006) τον Νοέμβριο του 2001, σχετικά με το Ισλάμ και τους λαθρομετανάστες

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2015/01/2006-2001.html

Απόσπασμα από ένα προφητικό και αρκετά επίκαιρο άρθρο του αειμνήστου Γέροντος Θεόκλητου Διονυσιάτου που δημοσιεύτηκε στον «Ορθόδοξο Τύπο» στις 23 Νοεμβρίου 2001 και που αναφέρεται στην εισβολή των λαθρομεταναστών στην Ελλάδα.

...Και στην ερώτησή μου: Ο Θεός θά επιτρέψει την αντικατάσταση της αγίας Εκκλησίας Του, πού «επεριποιήσατο τώ ιδίω Αίματι», μέ τόν σκοτεινό και δαιμονικόν μουσουλμανισμόν μέσα στην Τοπική Ορθοδοξία της Ελλάδος; Μού απήντησαν με ένα στόμα ότι, ο Θεός θα το επιτρέψει εξ αφορμής της εκτεταμένης αμαρτίας. Και ανεφέρθησαν στους βυζαντινούς ρωμηούς, πού δεν μετανοούσαν.
Και όταν πάλιν τους ερώτησα «πώς θα συμβεί αυτό και πότε και τί θα γίνουν οι Έλληνες;» Απήντησαν, ότι ήδη ενεργείται η άλωση με τα 2-3 εκατομμύρια των μωαμεθανών, πού ονομάζονται μετανάστες, και πού θα στερεώνονται σταδιακώς με την ελληνικήν ιθαγένεια, πού θα τούς χορηγεί ευχαρίστως το Κράτος, δηλαδή η άθεη κυβέρνηση.
Οι δε Έλληνες βαθμιαίως θα γίνουν μειονότης, έως ότου θα μείνουν ελάχιστοι χριστιανοί ως ... δείγμα. Μη απορείς, πάτερ Θ., έσπευσαν να εξηγήσουν, αυτήν την τραγωδία του λαού μας. Πολλοί θα αποδεχθούν τον μουσουλμανισμόν αβιάστως. Άλλοι, με κάποιαν βίαν ποικίλης μορφής. Και άλλοι «χριστιανοί» θα μεταναστεύσουν σε χριστιανικές χώρες, μη δυνάμενοι να συμβιώσουν με τους βαρβάρους αυτούς, πού τους χρησιμοποιεί ο Θεός ως μέσον παιδαγωγίας, όπως ανά τους αιώνες ενεργούσε στους Ισραηλίτες και στους χριστιανούς, πού δεν μετανοούσαν για τις αμαρτίες τους. Παράδειγμα ο Κατακλυσμός, τα Σόδομα, ο Ελληνισμός της Ανατολής, το Βυζάντιον...

Ολόκληρο το άρθρο: 170 - Προφητικό δημοσίευμα Θεόκλητου Διονυσιάτη (Νοέμβριος 2001)

Ταλαιπωροι ανθρωποι της Γης, δεν θελετε τον Ιησου Χριστο για Κυριο και Θεο σας; Θα κατακτηθειτε απο τον Διαβολο και απο τους δικους του, τους Τυραννους του (2 συγκλονιστικά βίντεο!)

http://agonasax.blogspot.gr/2015/01/blog-post_37.html

ΙΣΛΑΜ - ΕΥΡΩΠΗ Η ΦΡΙΚΤΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Eαν θελετε και εισακουσετε μοι, τα αγαθα της γης φαγεσθε. 

Εαν μη θελετε και μη εισακουσετε μοι, ΜΑΧΑΙΡΑ ΥΜΑΣ ΚΑΤΕΔΕΤΑΙ.
 
 



Economist: Βέβαιη η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ - Τρίτο κόμμα η Χρυσή Αυγή, στο 4% το κόμμα Παπανδρέου.

http://hassapis-peter.blogspot.gr/2015/01/economist-4.html

Βέβαιος για τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις πρόωρες εκλογές, αλλά... αβέβαιος για τη δυνατότητα συγκρότησης κυβέρνησης εμφανίζεται ο Economist, καταθέτοντας την εκτίμησή του για την κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση της 25ης Ιανουαρίου. 

Ε
ιδικότερα, σε νέο του δημοσίευμα, υπό τον τίτλο «Greece Election: Α crowded field», το βρετανικό περιοδικό θεωρεί
σχεδόν βέβαιη τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις επικείμενες εκλογές, καθώς όπως εξηγεί, το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα διατηρεί μικρό αλλά σταθερό προβάδισμα σε όλες τις δημοσκοπήσεις.

«Ο Αλέξης Τσίπρας, ο θυελλώδης ηγέτης του ΣΥΡΙΖΑ, έχει αποκλιμακώσει την αντι-ευρωπαϊκή του ρητορική. 

Πλέον δεν κάνει λόγο για μονομερείς αποφάσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να επιφέρουν ακόμη και την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ» περιγράφει ο Economist.

«Το μήνυμα του Αλ. Τσίπρα προς τους ψηφοφόρους είναι απλό: Θα βάλω τέλος στη λιτότητα των τελευταίων τεσσάρων ετών, μέσω της αύξησης των κοινωνικών δαπανών» σημειώνει το περιοδικό. 

Επομένως, συμπεραίνει, το ζήτημα των ελληνικών εκλογών δεν έγκειται στο νικητή, αλλά στο ποιο από τα μικρότερα κόμματα θα καταστεί κυβερνητικός εταίρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Άλλωστε, όπως υπενθυμίζει, ο ΣΥΡΙΖΑ ακόμη και με το μπόνους των 50 εδρών, δύσκολα θα επιτύχει τη συγκρότηση αυτοδύναμης κυβέρνησης.

«Η επιλογή του κυβερνητικού εταίρου μοιάζει αρκετά δύσκολη υπόθεση. 

Τουλάχιστον τέσσερα μικρά κόμματα θα μπουν στη Βουλή» σημειώνει χαρακτηριστικά, προβαίνοντας σε μία μίνι ακτινογραφία των συγκεκριμένων κομμάτων.

Σύμφωνα με τον Economist, η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή πιθανώς θα τερματίσει στην τρίτη θέση, παρά το γεγονός πως η ηγετική ομάδα βρίσκεται στη φυλακή με την κατηγορία της διεύθυνσης εγκληματικής οργάνωσης.

Το σταλινικό ΚΚΕ έχει απορρίψει πολλές φορές την πρόταση του Τσίπρα για ενδεχόμενη συνεργασία, παρά τις κομμουνιστικές ρίζες του ΣΥΡΙΖΑ.

Επομένως, οι δύο πιο πιθανοί εταίροι του ΣΥΡΙΖΑ είναι το Ποτάμι και το ΠΑΣΟΚ.

«Μεταξύ των δύο, το ΠΑΣΟΚ είναι ο πιο πιθανός εταίρος του ΣΥΡΙΖΑ» σημειώνει ο Economist, διευκρινίζοντας ωστόσο, πως όλα αυτά ίσχυαν προτού ο πρώην πρωθυπουργός, Γ. Παπανδρέου, ανακοινώσει την ίδρυση ενός νέου κόμματος.

Σύμφωνα με τον Economist, το νεόκοπο κόμμα ενδέχεται να λάβει ακόμη και το 4% των ψήφων, συμβάλλοντας στη σημαντική μείωση των ποσοστών του ΠΑΣΟΚ.

«Εάν κάτι τέτοιο αντανακλασθεί στην κάλπη, τότε οι πιθανότητες συνεργασίας μεταξύ Βενιζέλου και Τσίπρα μειώνονται σημαντικά» εκτιμά ο Economist. 

Ωστόσο, σύμφωνα με το περιοδικό, η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη πιο πολύ εξαιτίας του Βερολίνου.

«Η Γερμανία καλεί την Ελλάδα να τηρήσει τις δεσμεύσεις της για να παραμείνει στο ευρώ, αλλά οι εξαγγελίες του Τσίπρα για διαγραφή χρέους και αύξηση των δαπανών προσκρούουν στα θέλω της Merkel» διατείνει χαρακτηριστικά.

Πηγή: bankingnews.gr

ΑΝΕΚΔΟΤΑΡΑ με έντονη πολιτικη χροιά!

http://olympia.gr/2015/01/11/%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%B9%CE%AC/

Ένα πρωί ένας ανθοπώλης πηγαίνει για κούρεμα.
Όταν τελείωσε ζήτησε τον λογαριασμό.
Τότε ο κουρέας του λέει: Ευχαριστώ αλλά δεν θα σας πάρω χρήματα για το κούρεμα.
– Ξέρετε αυτή την εβδομάδα προσφέρω δωρεάν υπηρεσία στην κοινότητα.
Ο ανθοπώλης ευχαρίστησε για την ευγένεια και έφυγε.
Το άλλο πρωί όταν ο κουρέας πήγε να ανοίξει είδε μια δωδεκάδα τριαντάφυλλα στην πόρτα με ένα
ευχαριστήριο σημείωμα από τον ανθοπώλη. Λίγο αργότερα έρχεται για κούρεμα ένας ζαχαροπλάστης.
Την ώρα του λογαριασμού έκπληκτος ακούει τον κουρέα να εξηγεί:
– Ξέρετε αυτή την εβδομάδα προσφέρω δωρεάν υπηρεσία στην κοινότητα.
Το άλλο πρωί όταν ο κουρέας πήγε να ανοίξει είδε ένα κουτί με μια δωδεκάδα φρεσκότατα γλυκά στην πόρτα με ένα ευχαριστήριο σημείωμα από τον ζαχαροπλάστη.
Λίγο αργότερα καταφθάνει ένας βουλευτής, μετά το κούρεμα η σκηνή επαναλαμβάνεται…
Ο βουλευτής φεύγει ικανοποιημένος, ευχαριστώντας τον κουρέα.
Το ίδιο απόγευμα όταν ο κουρέας πηγαίνει να ανοίξει βρίσκει στην πόρτα του κουρείου μια δωδεκάδα βουλευτές να περιμένουν για κούρεμα.
Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ πολιτών και πολιτικών….
Και να θυμάστε!!!
Οι πολιτικοί και οι πάνες πρέπει να αλλάζονται τακτικά για τον ίδιο ακριβώς λόγο!!!!!

ΠΟΙΟΝ ΑΠΟΚΑΛΕΣΕ Ο ΟΤΣΑΛΑΝ ΠΡΟΔΟΤΗ ΙΟΥΔΑ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ (Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης)

http://online-pressblog.blogspot.gr/2015/01/blog-post_502.html


Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Στις 12 Ιουλίου του 2001, δηλαδή δυόμιση χρόνια μετά την γνωστή μυθιστορηματική σύλληψη και απαγωγή του Αμντουλάχ Οτσαλάν, ο Κούρδος ηγέτης από το Ιμραλί όπου τον είχαν φυλακίσει οι Τούρκοι σε μια μεγάλη εξομολόγηση του στους δικηγόρους του που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Οζγκιούρ Πολίτικα της Ευρώπης, έστειλε ένα πολύ σκληρό μήνυμα για τους κύριους υπαίτιους της αιχμαλωσίας του. Στο μήνυμα αυτό ο Αμπντουλάχ Οτσαλαν σαν κύριο υπεύθυνο τον οποίο μάλιστα προοιμίασε με τον μαθητή του Ιησού, Ιούδα, που πρόδωσε τον δάσκαλο του, παρομοιάζει τον κ Σάββα Καλεντεριδη.

Όπως ανέφερε ο Οτσαλάν, υπήρχε σχέδιο απαγωγής του πριν ακόμα μεταφερθεί στην Κένυα και το σχέδιο αυτό ήταν εν γνώση και του κ. Καλεντερίδη. Σύμφωνα με το «σχέδιο» αυτό όταν είχε βρεθεί ο Οτσαλάν στην Κέρκυρα αποφασίστηκε να τον μεταφέρουν κατ” ευθεία στην Τουρκία με το ίδιο αεροπλάνο που επέβαινε. Την τελευταία στιγμή όμως το σχέδιο χάλασε, από το «περίεργο» εκείνο δυστύχημα που συνέβη στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας όταν ένα τζιπ συγκρούστηκε με το αεροπλάνο.

Ο Οτσαλάν αποκάλυπτε ότι μετά την σύγκρουση ο οδηγός του τζιπ έφαγε το ξύλο της ζωής του καθώς είχε γίνει η αιτία να αναβληθεί το σχέδιο της απαγωγής του. Σαν κύριους διοργανωτές του σχεδίου αυτού, που θα τελείωνε μια ώρα αρχύτερα η περιπλάνηση του, ο Οτσαλάν κατηγόρησε τον τότε Έλληνα πρωθυπουργό, κ Κώστα Σημίτη, τον τότε υπουργό Εξωτερικών, κ Θεόδωρο Πάγκαλο, τον τότε αρχηγό της ΕΥΠ, κ Χαράλαμπο Σταυρακάκη και τον τότε υπεύθυνο, όπως αναφέρει, του γραφείου των Κούρδων στην ΕΥΠ, κ Σάββα Καλεντερίδη. Αμέσως μετά, συνεχίζει ο ΑΠΟ, ήρθε ένα άλλο «ειδικό όχημα» και τον επιβίβασαν εκεί για να τον μεταφέρουν στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Πάτρας.
Σύμφωνα με τη διήγηση του Οτσαλαν, στη Πάτρα είχε φτάσει ένα ειδικό αεροπλάνο από την Ελβετία το οποίο, όπως υποστηρίζει ο Κούρδος ηγέτης, μετέπειτα κατάλαβε ότι ανήκει στην ίδια την CIA που ήθελε να τον έχει από τότε στα χέρια της. Εκείνος που εργάζονταν για την ελληνική κυβέρνηση, την ΕΥΠ και την CIA, σύμφωνα με τον Οτσαλαν, ήταν ο ταγματάρχης της ΕΥΠ, κ Σάββας Καλεντεριδης. Ο ρόλος του Καλεντερίδη ήταν να κάνει τον Οτσαλαν να δεχτεί το σχέδιο της δήθεν μετάβασης του για περισσότερη ασφάλεια στην Νότιο Αφρική, ενώ στην ουσία εκτελούσε εντολές του Σταυρακάκη. Ο Οτσαλάν εδώ επικαλείται και τους 12 μαθητές του Ιησού, παρομοιάζοντας τον εαυτό του με τον Ιησού Χριστό και παραβάλλοντας την στάση του Καλεντεριδη, με τον μαθητή του Ιησού, Ιούδα, που τον πρόδωσε στους Ρωμαίους .

Σύμφωνα με τον Οτσαλαν κάποιοι Έλληνες προσπάθησαν τότε να τον βοηθήσουν, αλλά όλοι γνώριζαν πως η τύχη του ήταν προκαθορισμένη. Ο οδηγός του στρατιωτικού οχήματος που τον μετέφερε στην Πάτρα προσπαθούσε να του μεταδώσει το μήνυμα που τον πάνε, αλλά δεν μπόρεσε να του μίλησε ξεκάθαρα. Στην Κένυα, όταν ήρθε η μέρα της φυγής και της απαγωγής του, αυτοί που σταμάτησαν το κλειστό τζιπ που τον μετέφερε από την ελληνική πρεσβεία στο αεροδρόμιο δεν ήταν ούτε μαύροι, ούτε φαίνονταν για Τούρκοι, όπως αποκαλύπτει ο Οτσαλάν. Έμοιαζαν για Ευρωπαίοι, ή Αμερικανοί, ή Ισραηλινοί. 

Εγώ, λέει ο Οτσαλάν στο δημοσίευμα της Özgür, πιστεύω πως ήταν Αμερικανοί πράκτορες. Στη συνέχεια τον πήραν και τον μετέφεραν στο αεροδρόμιο όπου τον περίμενε το ειδικό τουρκικό αεροπλάνο. Εκεί κατάλαβε αμέσως ότι είχε πέσει στα χέρια των Τούρκων. Το αεροπλάνο που πέταξε από την Κένυα δεν πήγε κατευθείαν στην Τουρκία, σύμφωνα πάντα με τις αποκαλύψεις του Οτσαλάν, αλλά έκανε μια στάση στην Αίγυπτο για ανεφοδιασμό και άλλη μια στάση, ή στο Ισραήλ, ή στην κατεχόμενη Κύπρο, πάλι για ανεφοδιασμό πριν μπει στον τουρκικό εναέριο χώρο. Ιδιαίτερα σκληρός στις φράσεις του ήταν ο πάλαι ποτέ γνωστός σαν ΑΠΟ, για τον Σάββα Καλεντερίδη, στον οποίο αποδίδει «την σταύρωση του», όπως χαρακτηρίζει ο ίδιος την σκηνοθετημένη παράδοση του στους Τούρκους, σαν μέρος μιας μεγάλης συνομωσίας σε βάρος του .
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Όχι στην Ένωση των Ευρωπαϊκών ελίτ. Αυτό το μαγαζί πρέπει να το διαλύσουμε. (του Πέτρου Χασάπη)

http://hassapis-peter.blogspot.gr/2015/01/blog-post_11.html

Η ΕΕ, ως ένα σκληρό τμήμα της Παγκοσμιοποίησης, είναι μια ένωση των οικονομικών ελίτ των ευρωπαϊκών κρατών και όχι ένωση των ευρωπαϊκών λαών. Η δε Ευρωζώνη στην ουσία είναι μια περαιτέρω ένωση των τραπεζιτών (όχι των τραπεζών) που ηγούνται των οικονομικών ελίτ.
Είναι ουσιαστικά μια ένωση των οικονομικών ελίτ του 1% του κάθε
ευρωπαϊκού κράτους (το οποίο στην Ελλάδα κατέχει το 56,1% της χώρας) και το οποίο 1% επιθυμεί πλήρως ανοικτά εθνικά σύνορα, με κατάργηση των εθνικών κυριαρχιών, με απόλυτα ελεγχόμενα κλειστά πολιτικά και οικονομικά εθνικά συστήματα, προς εξυπηρέτηση των δικών του συμφερόντων. Ταυτόχρονα αυτό το 1% ελέγχει το κλειστό σύστημα πληροφόρησης, δηλαδή τα ΜΜΕ που ετεροκαθορίζουν τη σκέψη των υπηκόων και επιβάλει κλειστά φορολογικά συστήματα που αναδιανέμουν τον πλούτο από τα φτωχότερα στρώματα προς την οικονομική ολιγαρχία.
Το 1% τώρα, μαζί με ένα μαξιλαράκι 9% (δηλαδή συνολικά 10%), κατέχουν το 87% περίπου του πλούτου της ΕΕ (και στη χώρα μας) και ελέγχουν απόλυτα και εξουσιάζουν το υπόλοιπο 90% που είναι απόλυτα οικονομικά εξαρτημένο και δεν μπορεί να κάνει τίποτα, πλήρως καθηλωμένο και αδρανοποιημένο.
Αυτή λοιπόν η ΕΕ και αυτή η Ευρωζώνη δεν μας κάνουν. Είτε θα προχωρήσουμε σε μια ένωση των λαών και διάχυση του κοινού πλούτου σε όλη την κοινωνία, είτε θα πρέπει το ταχύτερο να το διαλύσουμε το μαγαζί.

ΑΠΑΙΧΤΟ !!! ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ !!!

http://online-pressblog.blogspot.gr/2015/01/blog-post_358.html


Το αληθινο σποτακι της Νεας Δημοκρατιας (ΤΑ ΣΠΑΕΙΕΙΕΙΕΙΕΙ!!!!!)

http://olympia.gr/2015/01/11/%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%80%CE%BF%CF%84-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%AC/



Τρολοκρατης

Πνεύμα Θεατρικό 143 (Από την Ηρώ Μητρούτσικου)


Ηθοποιός σημαίνει φως;
Είναι δυνατόν να στηθεί μια ολόκληρη παράσταση πάνω στον πραγματικό εαυτό των ηθοποιών 
και όχι σε ρόλους;
 
                                                            Του Γιάννη Βασιλείου                    Κάθε Σάββατο στην «Αττική Περιφέρεια»


Περιμένοντας στο bar του Bios, έναν χώρο που μας έχει συνηθίσει σε ιδιαίτερες και καινοτόμες παραστάσεις, για να δω την περφόρμανς ''H τριλογία του ηθοποιού-Μέρος Studio”, αναρωτιόμουν κατά πόσο θα μπορούσε να αφορά το ευρύ κοινό.
Ο τίτλος μακρύς και ιδιαίτερος...
Σκοπός της ομάδας Kolofon (προέρχεται από την λέξη κολοφώνας που είναι: 1.το πιο ψηλό ή τελευταίο σημείο 2.η τελευταία εσωτερική σελίδα ενός βιβλίου) είναι να κάνουν τρεις παραστάσεις-ντοκυμαντέρ που να αφορούν τον ηθοποιό. Το πρώτο μέρος αφορά τις σπουδές υποκριτικής και προφανώς το τελευταίο θα αφορά την επαγγελματική του ζωή!
Τί σημαίνει όμως παράσταση-ντοκυμαντέρ;
Η δραματουργία της παράστασης διαμορφώθηκε από συνεντεύξεις ηθοποιών και σκηνοθετών (αλλά και του Καρόλου Κουν), διαφορετικών ηλικιών και αισθητικών αφετηριών, προσωπικές αφηγήσεις, στατιστικά στοιχεία που προέκυψαν από ανοικτή ηλεκτρονική έρευνα, αλλά και, κυρίως, τις μαρτυρίες των συμμετεχόντων ηθοποιών για την εκπαίδευσή τους, σε όλες τις φάσεις της θεατρικής μαθητείας. Ένα κρίσιμο ζήτημα για τον κόσμο του θεάτρου άνοιξε παραστασιακά στους κατεξοχήν αποδεκτές του...
Δηλαδή, “θέατρο-ντοκυμαντέρ” είναι ο επί σκηνής λόγος (και δράση) ανθρώπων που εμπεριέχονται μέσα στην ειδική πραγματικότητα που αναφέρεται κάθε παράσταση. Η διαφορά του από το “θέατρο ντοκουμέντο” έγκειται στο ότι δεν βασίζεται σε τεκμήρια για να αφηγηθεί την ιστορία του (ή στην επεξεργασία αυτών), αλλά αποτελείται εξ ολοκλήρου από αυτά. Άρα σε ένα ντοκυμαντέρ που αφορά την θεατρική παιδεία, τί καλύτερο για μιλήσουν για αυτή οι ίδιοι οι ηθοποιοί, απόφοιτοι και σπουδαστές!
Λύνοντας το θέμα του ορισμού, αναρωτιόμουν αν η η χαρτογράφηση του χαοτικού τοπίου της ελληνικής θεατρικής παιδείας και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ηθοποιοί πριν και κατά την διάρκεια της επαγγελματικής τους ζωής, μπορούν να ενδιαφέρουν κάποιον απλό θεατή ή, ακόμα περισσότερο, εάν μπορούν να γίνουν παράσταση και μάλιστα χωρίς να είναι βαρετή.
Πραγματικά οι 25 ηθοποιοί(!), αλλά και οι δύο σκηνοθέτες (Δημ.Μπαμπίλης, Ελισάβετ Ξανθοπούλου), κατάφεραν να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη θεατρική παράσταση και να αποφύγουν τις αυτοαναφορικές παγίδες και τα αυτιστικά συμπλέγματα.
Αρχικά τίθεται το ερώτημα τί είναι ηθοποιός. Είναι αυτός που ανεβαίνει στην σκηνή; Και όταν κατέβει από την σκηνή παύει να είναι  ηθοποιός; Ερωτήματα με τα οποία ήρθαν αντιμέτωποι όλοι οι ηθοποιοί της παράστασης, από τους οποίους ζητήθηκε να μοιραστούν με το κοινό μια ιστορία από την θεατρική τους πορεία, φτιάχνοντας ένα ιδιόμορφο θεατρικό ντοκιμαντέρ, το οποίο εκτυλίσσεται εκείνη την στιγμή μπροστά σου, δεν ειναι μαγνητοσκοπημένο, όπως όλα τα ντοκυμαντέρ που βλέπουμε στην οθόνη μας!
Μα είναι δυνατόν πραγματικά γεγονότα να χτίζουν ένα θεατρικό  δρώμενο; Και κυρίως οι ηθοποιοί να υποδύονται τους εαυτούς τους; Ή, μήπως, τελικά δεν υποδύονται, αλλά μας μιλάνε απλά και ειλικρινά για την εμπειρία τους, σαν να καθόμασταν μαζί σε ένα καφέ ή σαν να τους παίρναμε συνέντευξη; Κατά την διάρκεια της παράστασης καταλαβαίνεις ότι αυτοί οι προβληματισμοί σου δεν έχουν καμία σημασία, αφού το ίδιο το αποτέλεσμα του πειράματος είναι, τελικά, δυνατό.
Οι δάσκαλοι υποκριτικής λένε στους μαθητές τους ότι πρέπει να υπάρχει αλήθεια πάνω στην σκηνή, να μην ''παίζουν'' θέατρο, αλλά να το ζουν στο ''πετσί'' τους... Αυτό συνέβει σε αυτή την παράσταση. Και συνέβει αβίαστα, κι αυτό την κάνει πιο αληθινή! Σε αυτή την περφόρμανς οι ηθοποιοί μοιράστηκαν ο καθένας, στην σκηνή, με τους συναδέλφους και το κοινό, ένα γεγονός από την θεατρική τους ζωή. Εξάλλου, το να είναι κάποιος ηθοποιός δεν σημαίνει να ξεγυμνώσεις ένα κομμάτι του εαυτού σου επί σκηνής;
Κατά την διάρκεια της παράστασης -και παρότι δεν είναι διαδραστική- το κοινό αντιμετωπίζει τους ίδιους προβληματισμούς και αντιλαμβάνεται ότι πολλά προβλήματα που ταλανίζουν την θεατρική παιδεία  είναι αγκάθια του εκπαιδευτικού συστήματος γενικότερα και, μάλιστα, όχι μόνο στην Ελλάδα. Ο αυταρχισμός, η δασκαλολαγνεία, τα όρια της αμφισβήτησης, η έλλειψη επαγγελματικής αποκατάστασης, είναι καταστάσεις που όλοι έχουμε αντιμετωπίσει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Δηλαδή, με αφορμή την θεατρική παιδεία, τίθενται ερωτήματα για το πως χτίζεται η μόρφωση ενός ανθρώπου γενικότερα.
Όλα τα κείμενα είναι συγκινητικά, καθώς βγαίνουν μέσα από την ψυχή των συντελεστών και κάποιες μαρτυρίες σχεδόν συγκλονιστικές, ενώ δεν έλειπαν και τα χιουμοριστικά σημεία, με αποκορύφωμα το “Μικρόβιο του ηθοποιού”, όπου κοινό και συντελεστές λύθηκαν στα γέλια! Ευφυές ήταν το κομμάτι με το ζωντανό ερωτηματολόγιο, καθώς οι ηθοποιοί απαντούσαν παίρνοντας μια συγκεκριμένη θέση στον χώρο, ενώ το τελικό κομμάτι, η τελευταία συνέντευξη, “Συμβουλές προς τον μελλοντικό ηθοποιό” (το μοναδικό κομμάτι δασκάλου και όχι ηθοποιού, της Βάλιας Παπαχρήστου) ήταν ιδιαίτερα ποιητικό, αν και θα μπορούσε να είναι λίγο πιο σύντομο... Αυτό συνέβαινε και σε μερικά κομμάτια των ηθοποιών, όπου ο ενθουσιασμός  τους , εκφραζόταν συχνά σαν ένας ορμητικός χείμαρρος! Θα μπορούσε να έχει τιθασευτεί λίγο. Ήταν σαν να ξεχείλισαν από τις κοίτες του ποταμού τα όσα ήταν να ειπωθούν, γιατί ήταν πάρα πολλά. Πώς να χωρέσεις μέσα σε λίγα λεπτά, τρία χρόνια σκληρής εκπαίδευσης πάνω σε κάτι που αγαπάς τόσο πολύ και όταν, τελικά, τελειώνεις, βλέπεις ότι αλλιώς το είχες ονειρευτεί;
Ιδιαίτερες μουσικές νύξεις (ίσως μερικές φορές παραπάνω απ’ ότι χρειαζόταν) από τον λΑΜΠΕΡΟύΚ και μόνο ένα σκηνογραφικό στοιχείο, ευφυέστατο όμως (δεν σας το αποκαλύπτω, να πάτε να το δείτε να κυριαρχεί στην τζαμαρία του Bios). Επίσης, αν παραβλέψεις τις λίγες στιγμές όπου κορυφωνόταν και διακοπτόταν για λίγο η ροή (π.χ. στην σκηνή του χορού ''Ηθοποιός σημαίνει  φως'') -δίνοντας σου την αίσθηση ότι πηγαίνεις για φινάλε αλλά ξαναξεκινούσε πάλι το πανέμορφο καρουσέλ γιατί, τελικά, είχαν κι άλλα να μας πούνε- η παράσταση αυτή αποπνέει μόνο αλήθεια· συγκίνηση και αλήθεια...
 
 
BIOS,
Πειραιώς 84 & Σαλαμίνος
Δευτερότριτα,  20.30
(Μέχρι 3 Φλεβάρη, εκτός 19+20/1/)
 



Άγνωστο έργο του Γκολντόνι ξαναπαίρνει ζωή μετά από 260 χρόνια!
 
Ο «Κόντε Καραμέλα» ανασταίνεται...
  CONTE_CARAMELA
 
Από την Ηρώ Μητρούτσικου                                                                      10.1.2015
 Κάθε Σάββατο στην «Αττική Περιφέρεια»
 
 Ένας Τόπος Αλλού
Ο Νίκος Καμτσής μας έχει συνηθίσει πάντα σε καλές παραστάσεις, με ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, η οποία πηγάζει και από τα σκηνικά και τα προσεγμένα, μέχρι και στην τελευταία λεπτομέρεια, κουστούμια. Έτσι είναι και το θέατρο του! Το “Τόπος αλλού”
 (www.topos-allou.gr ), ένα νεοκλασικό κτίριο, απέναντι ακριβώς από το “Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας”, είναι ένα πανέμορφο θέατρο, που σε παραπέμπει σε μια άλλη εποχή. Διαθέτει μια μικρή και μια πολύ μεγάλη σκηνή και ένα πανέμορφο φουαγιέ. Το ξύλο κυριαρχεί παντού, καθώς και οι δημιουργίες της ενδυματολόγου Μίκας Πανάγου.
Φέτος, η κεντρική παράσταση (και όχι μόνο) είναι βγαλμένη κι αυτή από μια παλιά και ονειρική εποχή!!! Ο Ν.Καμτσής επέλεξε ένα άπαιχτο έργο του Γκολντόνι!
 
Ο διάσημος συγγραφέας
Ο σημαντικότατος Ιταλός συγγραφέας, Κάρλο Γκολντόνι (1707-93), θεωρείται ότι ανανέωσε την ιταλική κωμωδία, απομακρυνόμενος από τις χοντροκομμένες φάρσες και δημιουργώντας την «κωμωδία χαρακτήρων». Στα έργα του παρουσιάζονται χαρακτηριστικές φυσιογνωμίες της μεσαίας τάξης του καιρού του, ενώ ενσωμάτωσε στοιχεία και από τους χαρακτήρες της comedia del arte. Αρχικά, αυτό το θεατρικό είδος δεν γραφόταν, αλλά υπήρχε ένας σταθερός σκελετός και μόνιμοι χαρακτήρες και οι επαγγελματίες ηθοποιοί αυτοσχεδίαζαν στα λόγια! Ο Γκολντόνι, όμως,εξελίσσοντας και αυτή και το θέατρο γενικά, έγραψε πάνω από 200 (!) έργα, μέσα στα οποία ξεχωρίζουν τα: «Ο υπηρέτης δυο αφεντάδων» (1745) και «Η λοκαντιέρα» (1753). 
 
Το άσημο έργο
Το «Il conte Caramella» πρωτοπαρουσιάστηκε το 1749 ή το 1751. Το έργο είναι άγνωστο και άπαιχτο, στην κυριολεξία, όχι μόνο στη Ελλάδα, αλλά σ’ όλο τον κόσμο. Η μετάφραση της Ελισάβετ Γκοτσοπούλου, για την συγκεκριμένη παράσταση, ίσως είναι και η πρώτη μετάφραση του έργου! Έχει πολλά κοινά με το αριστούργημά του συγγραφέα: «Υπηρέτης δυο αφεντάδων»:  ένας αριστοκράτης που αγνοείται αν είναι ζωντανός ή όχι, μια πρωταγωνίστρια μόνη, μεταμφιέσεις, διπλοί ρόλοι του Αρλεκίνου (και όχι μόνο), παρεξηγήσεις, φιλοχρήματοι υπηρέτες, έρωτας των υπηρετών με την Κολομπίνα κτλ.  Ωστόσο, το «Κόντε Καραμέλλα» συγκαταλέγεται στις Μπουφονικές όπερες κι όχι στις θεατρικές κωμωδίες.
Η όπερα Μπούφα είναι κωμική όπερα. Γεννήθηκε στο τέλος της εποχής του Μπαρόκ (1720-1730) και προέκυψε από τα σύντομα κωμικά μουσικά επεισόδια που παίζονταν ανάμεσα στις τρεις πράξεις μιας σοβαρής όπερας! Μεταφέρει στοιχεία της ιταλικής θεατρικής κωμωδίας, αλλά έχει και αρκετά ίδια στοιχεία με την σοβαρή όπερα.
Στην ουσία το «Κόντε Καραμέλλα» είναι ένα τυπικό έργο Κομέντια ντελ άρτε εμπλουτισμένο με τραγούδια!
 
Η παράσταση
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράσταση κρατά η τραγουδίστρια και ηθοποιός Μαριάνθη Σοντάκη, ενώ στον ομώνυμο ρόλο βρίσκουμε τον Λεωνίδα Μαράκη. Μπορεί πολλοί να τον γνωρίζουν από την τηλεόραση, αλλά σε αυτή την παράσταση μπορούν να τον απολαύσουν να δίνει μια εξαιρετική ερμηνεία ως ο ίδιος ο Κόντε, αλλά και μεταμφιεσμένο σε νεκρομάντη με τεράστια γενειάδα! Η Σοντάκη, ως η πιστή αλλά και αφελής γυναίκα του, που τον περιμένει σαν άλλη Πηνελόπη και δεν υποκύπτει στον εραστή (Χρήστος Χριστόπουλος) που την πολιορκεί, μας ξαφνιάζει με την υπέροχη φωνή της, ενώ τα λαϊκά στοιχεία του έργου, υπηρέτες επιρρεπείς στο λάδωμα (Γιάννης Βλαχογιάννης και Καλλιρρόη Μυριαγκού, που όλοι την ξέρουμε ως Ματίνα Μανταρινάκη σε γνωστότατο σίριαλ) ή που φοβούνται και την σκιά τους (Ειρήνη Αμπουμόγλι, Νίκος Καραστέργιος) μπλέκουν περισσότερο τα πράγματα, αλλά δίνουν και κωμική και σεξουαλική νότα στο έργο!
Σκηνοθεσία ακριβής (ίσως μου έλειψε, ωστόσο, το να «κινηθεί» η πρόζα από κινησιολόγο) και πολυεπίπεδο και ελαφρά εξπρεσιονιστικό σκηνικό. Υπέροχα κοστούμια (όπως πάντα, το ξαναείπαμε) και κωμικές καταστάσεις και μπερδέματα. Μια κωμωδία με χαρακτηριστικά που κράτησαν όλες οι μετέπειτα κωμωδίες (μέχρι και ο Ελληνικός κινηματογράφος), δράση, ρυθμό, χιούμορ και πολύ χρώμα!
 
Πέμπτη-Παρασκευή- Σάββατο 21.00, Κυριακή 19.30
Εισιτήριο:10 και 8 € (φοιτητές ή γκρουπ)
 
ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ
Κεφαλληνίας 17 & Κυκλάδων, Κυψέλη
210 8656004
 
 
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
 
Τα “must”:            *If only,                  Bios
*Ρωμαίος & Ιουλιέτα για 2,                   Θησείον
*Ακαταμάχητοι λεβέντες,                       ΕπιΚολωνώ
Φεύγουσα κόρη,                                  Φούρνος
Γέρμα,                                                    Βικτώρια
Σταματία,                                               Θ. Ν.Κόσμου
Ελάτε σ’ εμάς για έναν καφέ,                 Φούρνος
Πατριδογνωσία,                                       Αλκμήνη
Η μεγάλη Χίμαιρα,                                   Πορεία
Η πόρνη από πάνω,                                 Βρετάνια
Ποιός σκότωσε τον σκύλο τα μεσανυχτα;       Θησείον
Ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα,            Ίδρυμα Μ.Κακογιάννης
Theatre case, Πνιγμονή                              Vault
Μεταmορφοσις                                        Vault
Βόυτσεκ,                                                Άττις
H εκδοχή του Μπράουνινγκ,                     Εμπορικόν
Τα ραδίκια ανάποδα,                               EliArt
 
 Με ελεύθερη συνεισφορά :
Interview,                                              Βικτώρια
Το βαλς των βρώμικων δρόμων,       Hub, Καφέ Γκρί, Καφενείο Κρίκος
Μαύρη Τσαρίνα,                                  Δυναμό



Το "Μικρό ΠΕΖΟ" απευθύνει ανοικτή πρόσκληση σε συγγραφείς για τη δημιουργία πολύ μικρών διηγημάτων - έως 140 χαρακτήρες.

Οι ιστορίες που θα επιλεγούν θα δημοσιευθούν στη στήλη #Tweet_Stories, στο 2ο τεύχος του Μικρό ΠΕΖΟ που θα κυκλοφορήσει τον Φεβρουάριο 2015. επιμέλεια στήλης Γιάννης Φαρσάρης.Προθεσμία υποβολής η 15η Ιανουαρίου https://docs.google.com/forms/d/1tbh1zSZ86dbHjWIS7V_GRhfEDDf9YIkBhDt0Fcsq_GY/viewform


Crowdfunding για την ταινία "Άμλετ" του Γιώργου Παντελεάκη.
Τι γίνεται όταν το να είσαι κωφός δεν είναι ανικανότητα αλλά είναι δώρο; https://www.indiegogo.com/ projects/hamlet--20/x/9374388


Τελευταίες 2 παραστάσεις για εμάς
Δευτέρα+Τρίτη 12+13/1/   20.30 Bios,     "Η τριλογία του ηθοποιού 1.Studio // KOLOΦΩΝ"       https://www.facebook.com/events/739319389491350/

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου