http://olympia.gr/2014/12/05/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%BF-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80/
Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014
Με μια κτηνώδη κίνηση> Τα ρομπότ του Κικίλια βάζουν τρικλοποδιά στα αναπηρικά καροτσάκια!
Του Πέτρου Κατσάκου
Με μια κτηνώδη κίνηση...
Τα έξυπνα ρομπότ θα εξαφανίσουν τον άνθρωπο λέει ο Στίβεν Χόκινγκ. Κι αναρωτιέμαι καθώς περπατώ στους δρόμους του κέντρου, αυτά τα πάνοπλα ρομπότ που βρίσκονται σε κάθε γωνία τι ήρθαν να εξαφανίσουν; Για «πρωτόγονες» μορφές τεχνητής νοημοσύνης μιλά ο διάσημος αστροφυσικός και προσπαθώ να αντιληφθώ ποιος τρόπος σκέψης καθοδηγεί τη λειτουργία αυτών των «ρομπότ» που με μηχανικές κινήσεις και μηχανιστική πρακτική απωθούν, χτυπούν, απειλούν και ποδοπατούν ό,τι βρίσκεται μπροστά τους. «Η τεχνητή νοημοσύνη συνιστά τη μεγαλύτερη υπαρξιακή απειλή για την ανθρωπότητα» συνεχίζει ο Χόκινγκ, περιγράφοντας σε άλλο επίπεδο έναν μηχανισμό καταστολής που έχει μετατραπεί σε έναν τρομακτικό μηχανισμό επιβολής της κοινωνικής ακινησίας.
Δεν μπορώ να αντισταθώ στο κύμα τρόμου που με κυριεύει κοιτάζοντας τη φωτογραφία που απεικονίζει το πόδι του «ρομπότ» να ακινητοποιεί το αναπηρικό καροτσάκι ενός ανθρώπου και ταυτόχρονα να απενεργοποιεί τα εναπομείναντα αντανακλαστικά μιας κοινωνίας. Με αυτή την τόσο απλή, μα συνάμα κτηνώδη κίνηση το «ρομπότ» κατάφερε να επιβληθεί σε έναν πιο αδύναμο οργανισμό. Δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει κανένα από τα μέσα που διαθέτει στο οπλοστάσιό του. Δεν χρειάστηκε να τον πνίξει με ουσίες, να του ανοίξει το κεφάλι, να του τσακίσει ένα κόκκαλο. Απλά και με μια μόνο κίνηση το «ρομπότ», εκμεταλλευόμενο την κινητική αδυναμία του αντιπάλου, κατάφερε να τον θέσει εκτός μάχης γλυτώνοντας παράλληλα και την κατακραυγή που θα εισέπραττε σε περίπτωση που είχε παρασυρθεί σε ένα από τα γνωστά μεμονωμένα περιστατικά που κατά καιρούς πέφτουν στην αντίληψη των «χειριστών» του.
Έτσι λοιπόν, το «έξυπνο ρομπότ», χωρίς να χρειαστεί να λερώσει τα χέρια του με αίμα ή να μολύνει την ατμόσφαιρα με τις δηλητηριώδεις αναθυμιάσεις του μεταλλικού του περιβλήματος, κατάφερε να επιβάλει την τάξη και την κτηνώδη του ανωτερότητα επί ενός εκ φύσεως αδύναμου. Με διοικητικούς όρους το όργανο - “ρομπότ” έπραξε τα δέοντα και ουδείς λόγος συντρέχει για τον ψόγο αυτού. Αν είχε, για παράδειγμα, τσακίσει το κεφάλι ενός ΑμεΑ θα γινόταν και μια ΕΔΕ. Αλλά τώρα ποιος να κατηγορήσει το «ρομπότ» και τι να του προσάψει; Τη δουλειά του έκανε και μάλιστα χρησιμοποιώντας την ελάχιστη επιτρεπόμενη βία. Κι όμως, είναι αυτή η ελάχιστη επιτρεπόμενη άσκηση βίας που «συνιστά τη μεγαλύτερη υπαρξιακή απειλή για την ανθρωπότητα» όπως λέει και ο Χόκινγκ και ελπίζω να μην είμαι ο μόνος που την αντιλαμβάνεται.
ΑΥΓΗ - 5/12/2014
Με μια κτηνώδη κίνηση...
Τα έξυπνα ρομπότ θα εξαφανίσουν τον άνθρωπο λέει ο Στίβεν Χόκινγκ. Κι αναρωτιέμαι καθώς περπατώ στους δρόμους του κέντρου, αυτά τα πάνοπλα ρομπότ που βρίσκονται σε κάθε γωνία τι ήρθαν να εξαφανίσουν; Για «πρωτόγονες» μορφές τεχνητής νοημοσύνης μιλά ο διάσημος αστροφυσικός και προσπαθώ να αντιληφθώ ποιος τρόπος σκέψης καθοδηγεί τη λειτουργία αυτών των «ρομπότ» που με μηχανικές κινήσεις και μηχανιστική πρακτική απωθούν, χτυπούν, απειλούν και ποδοπατούν ό,τι βρίσκεται μπροστά τους. «Η τεχνητή νοημοσύνη συνιστά τη μεγαλύτερη υπαρξιακή απειλή για την ανθρωπότητα» συνεχίζει ο Χόκινγκ, περιγράφοντας σε άλλο επίπεδο έναν μηχανισμό καταστολής που έχει μετατραπεί σε έναν τρομακτικό μηχανισμό επιβολής της κοινωνικής ακινησίας.
Δεν μπορώ να αντισταθώ στο κύμα τρόμου που με κυριεύει κοιτάζοντας τη φωτογραφία που απεικονίζει το πόδι του «ρομπότ» να ακινητοποιεί το αναπηρικό καροτσάκι ενός ανθρώπου και ταυτόχρονα να απενεργοποιεί τα εναπομείναντα αντανακλαστικά μιας κοινωνίας. Με αυτή την τόσο απλή, μα συνάμα κτηνώδη κίνηση το «ρομπότ» κατάφερε να επιβληθεί σε έναν πιο αδύναμο οργανισμό. Δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει κανένα από τα μέσα που διαθέτει στο οπλοστάσιό του. Δεν χρειάστηκε να τον πνίξει με ουσίες, να του ανοίξει το κεφάλι, να του τσακίσει ένα κόκκαλο. Απλά και με μια μόνο κίνηση το «ρομπότ», εκμεταλλευόμενο την κινητική αδυναμία του αντιπάλου, κατάφερε να τον θέσει εκτός μάχης γλυτώνοντας παράλληλα και την κατακραυγή που θα εισέπραττε σε περίπτωση που είχε παρασυρθεί σε ένα από τα γνωστά μεμονωμένα περιστατικά που κατά καιρούς πέφτουν στην αντίληψη των «χειριστών» του.
Έτσι λοιπόν, το «έξυπνο ρομπότ», χωρίς να χρειαστεί να λερώσει τα χέρια του με αίμα ή να μολύνει την ατμόσφαιρα με τις δηλητηριώδεις αναθυμιάσεις του μεταλλικού του περιβλήματος, κατάφερε να επιβάλει την τάξη και την κτηνώδη του ανωτερότητα επί ενός εκ φύσεως αδύναμου. Με διοικητικούς όρους το όργανο - “ρομπότ” έπραξε τα δέοντα και ουδείς λόγος συντρέχει για τον ψόγο αυτού. Αν είχε, για παράδειγμα, τσακίσει το κεφάλι ενός ΑμεΑ θα γινόταν και μια ΕΔΕ. Αλλά τώρα ποιος να κατηγορήσει το «ρομπότ» και τι να του προσάψει; Τη δουλειά του έκανε και μάλιστα χρησιμοποιώντας την ελάχιστη επιτρεπόμενη βία. Κι όμως, είναι αυτή η ελάχιστη επιτρεπόμενη άσκηση βίας που «συνιστά τη μεγαλύτερη υπαρξιακή απειλή για την ανθρωπότητα» όπως λέει και ο Χόκινγκ και ελπίζω να μην είμαι ο μόνος που την αντιλαμβάνεται.
ΑΥΓΗ - 5/12/2014
(ΗΧΗΤΙΚΟ) Ακούστε την εκπομπή «ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΑ» με καλεσμένο τον Αρχιμ. Ιάκωβο Κανάκη
http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2014/12/blog-post_38.html
Ακούστε την όγδοη εκπομπή «ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΑ» με τον Δημήτρη Σωτηρόπουλο και τον Νίκο Βαξεβανίδη, που μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 8 το βράδυ από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό «ΑΓΙΑ ΜΕΤΕΩΡΑ»: Μια εκπομπή σχολιασμού της επικαιρότητας με καθαρά Ελληνορθόδοξο τρόπο, θεματολογία ποικίλης ύλης και παρεμβάσεις ακροατών.
Αυτή την Πέμπτη, καλεσμένος της εκπομπής είναι ο Αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Κανάκης (Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως), με τον οποίο συζητάμε πληθώρα θεμάτων, ανάμεσα στα οποία η σύγχρονη κρίση, η νεολαία, η κατήχηση και η προετοιμασία για την Εορτή των Χριστουγέννων.
Επίσης, σχολιάζονται διάφορα άλλα θέματα επικαιρότητας.
Αν θέλετε να παρέμβετε τηλεφωνικά στην εκπομπή ή να στείλετε γραπτώς τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας, επικοινωνήστε μαζί μας στο hellasorthodoxy@gmail.com
Ακούστε την όγδοη εκπομπή «ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΑ» με τον Δημήτρη Σωτηρόπουλο και τον Νίκο Βαξεβανίδη, που μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 8 το βράδυ από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό «ΑΓΙΑ ΜΕΤΕΩΡΑ»: Μια εκπομπή σχολιασμού της επικαιρότητας με καθαρά Ελληνορθόδοξο τρόπο, θεματολογία ποικίλης ύλης και παρεμβάσεις ακροατών.
Αυτή την Πέμπτη, καλεσμένος της εκπομπής είναι ο Αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Κανάκης (Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως), με τον οποίο συζητάμε πληθώρα θεμάτων, ανάμεσα στα οποία η σύγχρονη κρίση, η νεολαία, η κατήχηση και η προετοιμασία για την Εορτή των Χριστουγέννων.
Επίσης, σχολιάζονται διάφορα άλλα θέματα επικαιρότητας.
Αν θέλετε να παρέμβετε τηλεφωνικά στην εκπομπή ή να στείλετε γραπτώς τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας, επικοινωνήστε μαζί μας στο hellasorthodoxy@gmail.com
Το «παρασκήνιο» της (ενδεχόμενης) «δολοφονίας Μ.Αλεξάνδρου» στον Μακεδονικό Στρατό (Επιμέλεια: Γιώργος Ανεστόπουλος)
http://aegeanhawk.blogspot.gr/2014/12/blog-post_26.html
- Ρήξη Αλέξανδρου και
Μακεδονικού Στρατού στην Ινδία
- Υποχώρηση - έναρξη της «Μεγάλης Εκκαθάρισης όσων
εναντιώθηκαν»
- Έρημος Γεδρωσία: από 70,000
επιβίωσαν μόλις 15,000!
- Ραγδαία αντικατάσταση
Μακεδόνων από Πέρσες!
Επιμέλεια: Γιώργος Ανεστόπουλος
(χρησιμοποιήθηκαν
αποσπάσματα από το εξαίρετο βιβλίο "Ο Μυστηριώδης θάνατος του Μεγάλου
Αλεξάνδρου», του P. Doherty, εκδ.
Ενάλλιος)
Την άνοιξη του 327 πΧ, όταν ο στρατός βρισκόταν στη
Βακτριανή, ο Αλέξανδρος ανακάλυψε μια συνωμοσία κάποιων νεαρών βασιλικών
ακολούθων, μαθητών του Καλλισθένη, γόνοι αριστοκρατικών οικογενειών που
υπηρετούσαν τον βασιλιά.
Ο Καλλισθένης, ανεψιός του Αριστοτέλη και επίσημος ιστοριογράφος του Αλεξάνδρου είχε εναντιωθεί στο περσικό έθιμο της προσκύνησης του Ηγεμόνα που είχε εισαγάγει ο Αλέξανδρος, κάτι που είχε ενοχλήσει σφόδρα τον τελευταίο και «του το φύλαγε προγράφοντάς τον».
Οι συνωμότες ήταν πέντε συνολικά, με επικεφαλής τον Ερμόλαο.
Κάποιος πρόδωσε το σχέδιο στον Πτολεμαίο, σωματοφύλακα του
βασιλιά.
Μετά απ’ αυτό, οι πέντε ακόλουθοι δικάστηκαν, καταδικάστηκαν και παραδόθηκαν ο καθένας στο αντίστοιχο τάγμα όπου ανήκε, για να εκτελεστούν παραδειγματικά.
Μαζί με αυτούς ενοχοποιήθηκε και ο Καλλισθένης, βάσει
ανυπόστατων στοιχείων, ότι τάχα ενθάρρυνε ή έν πάση περιπτώσει γνώριζε για τις
συζητήσεις των μαθητών του περί προδοσίας και για τα επικίνδυνα σχέδιά τους.
Όλες οι πηγές παρουσιάζουν τον Ερμόλαο ως εκφραστή ενός γενικότερου προβληματισμού των Μακεδόνων για την ολοένα και πιο τυραννική συμπεριφορά του Αλεξάνδρου και παραθέτουν έναν κατάλογο αυτών που θα πρέπει να θεωρούνται πλέον «μάρτυρες ενός ιερού σκοπού»: ο Άτταλος, ο Παρμενίων, ο Φιλώτας, ο Κλείτος και ο Καλλισθένης.
Το πιο σημαντικό είναι πως ο λόγος του Ερμολάου, όσο κι αν
έχει παραποιηθεί ή εξωραϊστεί από τις πηγές, αντικατοπτρίζει μια γενικότερη
πικρία προς το πρόσωπο του Αλεξάνδρου και προς την απολυταρχική του στάση.
Ο Κόϊντος Κούρτιος μας μεταφέρει ζωντανά τον λόγο από το εδώλιο του κατηγορουμένου:
«Τότε ο Ερμόλαος οδηγήθηκε ενώπιον του συγκεντρωμένου
πλήθους και ερωτήθηκε, γιατί είχε σκαρώσει ένα τόσο δαιμόνιο σχέδιο.
«Ρωτάς, λες και δεν ξέρεις...Επειδή οι υπόλοιποι παραμένουν αποχαυνωμένοι και δεν μιλούν», απάντησε ο Ερμόλαος, «Σχεδιάζαμε τον θάνατό σου, γιατί άρχισες να μας φέρεσαι, σαν να είμαστε σκλάβοι σου και όχι ελεύθεροι άνθρωποι». Τότε πετάχτηκε πάνω ο πατέρας του Σώπολις και φώναξε:
«Πατροκτόνε εσύ του γονιού σου και βασιλιά!»
Και κλείνοντας με το χέρι του το στόμα του γιού του, είπε, «Για να μην αναγκαστούμε ν’ ακούσουμε άλλη λέξη από ένα παιδί που έχει χάσει πια τα λογικά του από την ενοχή και την άθλια μοίρα του».
Ο βασιλεύς, κάνοντας νεύμα στον πατέρα να ησυχάσει, διέταξε τον Ερμόλαο να τους πει ό,τι του είχε μάθει ο δάσκαλός του Καλλισθένης.
«Επωφελούμαι της εύνοιάς σου», είπε ο Ερμόλαος, «και θα μιλήσω για όσα διδαχθήκαμε από τα παθήματά μας. Πόσοι Μακεδόνες έχουν γλιτώσει μέχρι τώρα από τη σκληρότητά σου;
Πόσοι λίγοι, κι ας μην έρρεε στις φλέβες τους το αίμα των πληβείων!
Ο Άτταλος, ο Παρμενίων, ο Αλέξανδρος ο Λυγκηστής και ο Κλείτος, οι οποίοι, όποτε τα έβαλαν με τον εχθρό, επιβίωσαν, ποτέ δεν λύγισαν στη μάχη, κάλυπταν το σώμα σου με τις ασπίδες τους και τραυματίστηκαν αυτοί για να σου χαρίσουν νίκη και δόξα.
Πόσο περίλαμπρη ανταμοιβή τους επεφύλασσες! Ο ένας τους έχει βάψει με το αίμα του το τραπέζι σου, ενώ και οι άλλοι δεν είχαν σίγουρα τον πιο ανώδυνο θάνατο.
Τα βασανιστήρια των αρχηγών του στρατού σου ήταν στ’ αλήθεια το καλύτερο θέαμα που προσέφερες στους Πέρσες κατακτημένους.
Ο Παρμενίων, με τη βοήθεια του οποίου εξόντωσες τον Άτταλο, σφαγιάσθηκε, χωρίς να του δοθεί καν η ευκαιρία να απολογηθεί.
Κι έτσι στρέφεις τα χέρια των άμοιρων υπηρετών σου σε σκοτεινές εκτελέσεις, ώσπου να έρθει η ώρα να εξοντωθούν και αυτοί, τα ίδια τα όργανα των φόνων σου, από άλλους».
Η κατακραυγή εναντίον του Ερμολάου είχε μετατραπεί τώρα σε οχλοβοή. Ακόμη κι ο ίδιος ο πατέρας του, τραβώντας και υψώνοντας το ξίφος του, ήταν έτοιμος να τον κτυπήσει, αν δεν τον συγκρατούσε ο βασιλεύς, ο οποίος διέταξε τον Ερμόλαο να συνεχίσει και ζήτησε από το συγκεντρωμένο πλήθος να ακούσει υπομονετικά τον εγκληματία να παραθέτει κι άλλους λόγους που επιβάλλουν την τιμωρία του.
Ο Ερμόλαος συνέχισε: «Ω, με πόση ελευθερία επιτρέπεις στους νέους και άπειρους στη ρητορία να υπερασπισθούν τον εαυτό του!
Ενώ η φωνή του Καλλισθένη καταπνίγεται μέσα στη φυλακή, γιατί μόνον αυτός ξέρει να μιλάει. Μα, γιατί δεν τον φέρνεις κι αυτόν εδώ, αφού εισακούονται ακόμη και ορκισμένοι συνωμότες σαν εμένα; Τρέμεις την ελευθερία του λόγου του αθώου εκείνου ανθρώπου. Δεν αντέχεις να τον κοιτάξεις στα μάτια.
Δηλώνω κατηγορηματικά ότι αυτός δεν έκανε τίποτα. Ιδού αυτοί που μαζί σχεδιάζαμε το μεγάλο κτύπημα. Όλοι μπορούν να βεβαιώσουν ότι ο Καλλισθένης δεν γνώριζε τίποτα για το σχέδιό μας. Όσο κι αν θα πρέπει να υποφέρει, μέχρι να πεθάνει από τον πιο άδικο και αχάριστο βασιλιά.
Ιδού η μόνη ανταμοιβή για τους Μακεδόνες, το αίμα των οποίων σπαταλάς, λες και είναι κάτι περιττό και ευτελές.
Μόνον εσύ έχεις στην κατοχή σου τόσους θησαυρούς από λάφυρα,
που χρειάζονται 30,000 μουλάρια για να τα μεταφέρουν, ενώ οι στρατιώτες σου δεν
έχουν τίποτα για να πάρουν μαζί τους στην πατρίδα.
Και πάλι, όλα αυτά θα μπορούσαμε να τα υποστούμε αδιαμαρτύρητα, μέχρι που μας παρέδωσες στα χέρια των Βαρβάρων και μέσω μιας νέας διαδικασίας, υποδούλωσες τους νικητές στον ζυγό.
Η περιβολή και η πειθαρχία των Περσών πολύ σου αρέσουν. Τις παραδόσεις της πατρίδας σου τις απεχθάνεσαι. Αυτός άρα που σχεδιάζαμε να σκοτώσουμε ήταν βασιλεύς των Περσών και όχι των Μακεδόνων. Βάσει του στρατιωτικού Νόμου κηρύσσεσαι από αυτή τη στιγμή λιποτάκτης.
Απαίτησες από τους Μακεδόνες να γονατίσουν μπροστά στην Υψηλότητά Σου, σαν να ήσουν Θεός.
Απαρνείσαι τον πατέρα σου Φίλιππο. Κι αν τυχόν υπήρχαν άλλοι θεοί ανώτεροι απ’ τον θεό του κεραυνού, θα απαρνιόσουν και τον Δία ακόμη.
Σου φαίνεται παράξενο να μην μπορούν ελεύθεροι άνθρωποι να ανεχθούν την αλαζονεία σου;
Πως μπορούμε να εναποθέτουμε πια σ’ εσένα την πίστη μας, όταν είναι γραφτό μας να πεθάνουμε σαν τα αθώα θύματά σου ή ακόμη χειρότερα σαν σκλάβοι;
Κι αν από θαύμα μετανοούσες, να ξέρεις ότι το χρωστάς σε μένα, γιατί είμαι ο πρώτος που τόλμησε να σου πει σε τι δεν μπορεί να υποταχθεί ένας φιλελεύθερος άνθρωπος. Και τώρα θα πέσω στα πόδια σου, για να λυπηθείς τους γονιούς μας;
Ω! Μη βασανίσεις με μαρτύρια τους γέρους στρατιώτες σου που τα παιδιά τους θα έχουν χάσει!
Όσο για μας, πάμε να μας εκτελέσεις, για να αποκτήσουμε έτσι με τον θάνατό μας ελευθερία από τη σκλαβιά, αυτό που σχεδιάζαμε να επιτύχουμε με τον δικό σου θάνατο»...
Ο λόγος του Ερμολάου είναι ουσιαστικά μια διακήρυξη της
«Σχολής του Φιλίππου» και, παρά τις παρεμβολές και τις διαμαρτυρίες των
παρισταμένων, αυτός ο λόγος εκφράζει την αντίδραση των Μακεδόνων στους
δεσποτικούς τρόπους του Αλεξάνδρου.
Είναι επίσης σημαντικός για έναν ακόμη λόγο: γιατί φανερώνει ότι, παρά την προπαγάνδα του Αλεξάνδρου, το θέατρο και τον πανικό, ο θάνατος του Παρμενίωνα και των υπολοίπων είχε δημιουργήσει ένα κλίμα ιδιαίτερα έντονης δυσαρέσκειας....
Η βασική θέση στον λόγο του Ερμολάου ήταν ότι υπήρχε μια γενική δυσαρέσκεια.
Τελικά, αυτό που έδωσε ένα τέλος στην «ανάβαση», δηλαδή τη συνεχή προέλαση του Αλεξάνδρου δεν ήταν οι ανατολίτικοι νεωτερισμοί του, αλλά μια δραματική σύγκρουση ανάμεσα στην αδιάλλακτη θέλησή του, στην αποφασιστικότητά του να κάνει ότι ήθελε αυτός και στον στρατό του εν γένει.
Ο Αλέξανδρος κίνησε για την εκστρατεία του στην Ινδία την άνοιξη του 327 πΧ.
Το φθινόπωρο του 326 πΧ τα στρατεύματά του είχαν υποφέρει αρκετά. Είχαν διανύσει εκατοντάδες χιλιόμετρα, είχαν εκστρατεύσει ενάντια σ’ έναν αδυσώπητο εχθρό, είχαν υποστεί φοβερές απώλειες, είχαν αναμετρηθεί με τους τρομερούς πολεμικούς ελέφαντες του Πώρου, είχαν αντιμετωπίσει τη σθεναρή αντίσταση των βραχμάνων ιερέων και είχαν ταλαιπωρηθεί μέσα στον αποπνικτικό καύσωνα και στους ύπουλους μουσώνες της χώρας που σήμερα αποκαλούμε Πακιστάν και του Χίντου Κους.
Τους τελευταίους μήνες του 326 πΧ, στον Ύφασι ποταμό, οι Μακεδόνες, παρά τις δωροδοκίες, τις απειλές και τα ξεσπάσματα οργής του Αλεξάνδρου, δήλωσαν ότι δεν πρόκειται να προχωρήσουν άλλο και ούτε ήταν διατεθειμένοι να το διαπραγματευτούν.
Ο Αλέξανδρος κάλεσε σε έκτακτη συνάντηση το γενικό επιτελείο του. Μάταια εκλιπαρούσε να δείξουν κατανόηση, τους προσέφερε ανταλλάγματα, τους παρότρυνε να τον ακολουθήσουν κι άλλο στην καρδιά της Ινδίας.
Το μόνο που πήρε ως απάντηση ήταν νεκρική σιωπή: ήταν κι αυτοί εξ ίσου αμετάπειστοι.
Ο Αλέξανδρος ήταν έξαλλος. Με όλους.
Στρατιώτες και Αξιωματικούς.
Μόλις είχε αρχίσει η «αντίστροφη μέτρηση».
Ακολούθησε η «υποχώρηση».
Ο Αλέξανδρος επέλεξε την διαδρομή μέσω της ερήμου της Γεδρωσίας.
«Συμπτωματικά», ο στρατός που του εναντιώθηκε, αν και είχε επιβιώσει σε τόσες αντιξοότητες, αυτή τη φορά στην κυριολεξία αποδεκατίστηκε.
Δεκάδες χιλιάδες στρατιωτών χάθηκαν μέσα στο καυτό καζάνι της ερήμου.
Άλλοι βούλιαξαν στην άμμο, άλλοι παρασύρθηκαν από ορμητικά
νερά, άλλοι πέθαναν από δίψα, θερμοπληξία, φαρμακερά φίδια.
Σύμφωνα με τον Αρριανό, όταν ο Αλέξανδρος κατάφερε τελικά να περάσει από την Έρημο της Γεδρωσίας, είχε χάσει κατά τη διάρκεια αυτού του οδοιπορικού των εκατό χιλιομέτρων περισσότερους άνδρες απ’ ότι σε όλες τις μέχρι τότε εκστρατείες του μαζί – εκτιμάται ότι από τους 70,000 άνδρες επέζησαν μόνον 15,000.
Μόλις είχε αρχίσει αυτό που ο άγγλος ιστορικός Ε. Τζ.
Μπάντιαν ονόμασε «βασιλεία του τρόμου», μια άγρια εκκαθάριση κάθε εστίας
αντίστασης στις αυτοκρατορικές του επιθυμίες και σχεδιασμούς σε κάθε επίπεδο
της ιεραρχίας.
Ταυτόχρονα, ήδη ήταν σε εφαρμογή η εκπαίδευση και συγκρότηση επίλεκτου Περσικού στρατιωτικού σώματος μερικών δεκάδων χιλιάδων Περσών που ταχύτατα αντικαθιστούσε παντού τον Μακεδονικό στρατό.
Μέσα στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν από την επιστροφή του από την Έρημο της Γεδρωσίας ως τον θάνατό του στη Βαβυλώνα, ο Αλέξανδρος ρίχτηκε με ασυγκράτητη ορμή στην «επιχείρηση εκκαθάρισης» του Μακεδονικού Στρατού και της Μακεδονικής Αυλής/Αριστοκρατίας και «συμπλήρωσης/αντικατάστασής» τους από Περσικά/πολυεθνικά στοιχεία.
Αυτό ήταν το background που οδήγησε στον «τυχαίο θάνατό» του το 323 πΧ...από μια «εντελώς τυχαία αρρώστεια και πυρετό»...όπως επιμένει 2.300 χρόνια τώρα η «επίσημη ιστοριογραφία»...
Τα υπόλοιπα "παρασκήνια", στο επόμενο σημείωμα...
Γιώργος Ανεστόπουλος
σχετικά:
Ο Μυστηριώδης θάνατος του Αλέξανδρου - η εκδοχή της «δηλητηρίασης με Αρσενικό»...
Παιδικές μνήμες του «ματωμένου Δεκέμβρη» στη Λάρισα (Πολίτη Π.Λ.Παπαγαρυφάλλου)
Παιδικές μνήμες του «ματωμένου Δεκέμβρη» στη Λάρισα
Αντιγράφω από το βιβλίο μου: «Γιάννης Παπαγαρυφάλλου: Θύμα Διπλής Δολοφονίας» (εκδ. «Ergo», Αθήνα 2000, σελ. 40 και σχετική σημείωση: «Μιά
και αναφέρθηκε ο «Δεκέμβρης», ο οποίος σημάδεψε τις μετέπειτα εξελίξεις
και σφράγισε την πορεία της Ελλάδας για έναν αιώνα, κρίνω σκόπιμο να
κάνω τούτη τη μαρτυρική κατάθεση: Κατά τη διάρκεια των μαχών στην Αθήνα,
ο γράφων ως αετόπουλο, και ο μεγαλύτερος αδελφός ο Άλκης – ως επονιτής –
μεταδίδαμε καθημερινά το νυχτερινό «Δελτίο Ειδήσεων» για τα συμβαίνοντα
στην Αθήνα. Έπαιρνε ο Άλκης το χειρόγραφο ή δακτυλογραφημένο κείμενο
από την οργάνωση και γύρω στις 8 το βράδυ ανεβαίναμε στην ταράτσα του
ΣΤ’ δημοτικού σχολείου που ήταν απέναντι από το σπίτι μας. Ο
«εκφωνητής» κρατούσε το γνωστό τότε «χωνί» - με το δεξί χέρι – και στο
άλλο το κείμενο που διάβαζε, με τη δική μου βοήθεια ως φωτοδότου με ένα
φανάρι ή λάμπα πετρελαίου. Χειμώνας και παγωνιά και η γειτονιά
κουρνιασμένη άκουγε τους «δημοσιογράφους» να τους λέει τα
δυσάρεστα μαντάτα και να κατακεραυνώνουν τους Άγγλους, και τον στρατηγό
Σκόμπυ με πολλά κοσμητικά επίθετα. Η καθιερωμένη έπωδος ήταν: Η
αντίδραση και οι Άγγλοι δεν θα περάσουν».
Σχολιάζοντας
το 2000 αυτό το γεγονός συνέχιζα, γράφοντας: «Η «σοφή» μας ηγεσία δεν
μπορούσε να δει αυτό που έβλεπε η καθαρίστρια του Σχολείου, η Κυρά Λένη η
οποία ήταν κομμουνίστρια – κάπνιζε τότε και… τσιγάρο – και της οποίας ο
γιος συνομήλικος του Γιάννη (Παπαγαρυφάλλου που εκτελέστηκε το Μάρτη
του 1948) και κομμουνιστής κι’ αυτός πέθανε από φυματίωση».
Συνέχιζα:
«Επειδή όμως κάθε βράδυ, ανεβαίνοντας με λασπωμένα παπούτσια τις
εσωτερικές μαρμάρινες σκάλες του σχολείου γεμίζαμε λάσπες, η Κυραλένη
μας κατσάδιαζε γιατί έπρεπε να τις καθαρίσει ξανά. Πάνω, λοιπόν, στην
οργή της μας έλεγε: «Τι μου λερώνετε τις σκάλες; Με το χωνί θα μείνετε».
Μείναμε
πραγματικά με το χωνί κι’ αργότερα – όταν μείναμε με το χωνί – η
Κυραλένη ερχόταν στο σπίτι για να βρούμε αντοχή στην προέλαση του
Κόκκινου στρατού του Μάο! Αφού χάσαμε στην Ελλάδα, ονειρευόμασταν
θριάμβους στην Κίνα και αγαλιάζαμε, όταν προχωρούσε ο στρατός του Μάο. Από ουτοπία σε ουτοπία, πέρασε η ζωή μας,
αλλά η Κυραλένη δεν πρόλαβε να δει το άδοξο τέλος και του σοσιαλισμό
και του Μάο και της μεγάλης χώρας του». Εκείνο το μελαγχολικό σχόλια του
2000 κατέληγε: «Αξίζει όμως να
σημειωθεί ότι ενώ εγώ και η Κυραλένη κοιτάζαμε το χάρτη της Κίνας και
επισημάναμε τις επιτυχίες των… συντρόφων, ο Άλκης (χωρίς χωνί) βρισκόταν
κλεισμένος στο σύρμα της Μακρονήσου, απόδειξη ότι και η αντίδραση, και
οι Άγγλοι πέρασαν ως… νικητές».
Όταν
κανείς ζει τα γεγονότα με το πύρωμα της καρδιάς του τον σημαδεύουν και
δεν τα ξεχνά (Όσο για την Κίνα του «μεγάλου τιμονιέρη», του Μάο, και το
σοσιαλιστικό της κατάντημα βλ. το έργο μου: «Η Κομμουνιστική Ουτοπία»,
εκδ. β’ «Πελασγός» - Γιαννάκενας – 2013, σελ. 519 επ όπου το κεφάλαιο: «Το καθεστώς της Λαϊκής Κίνας. Αφετηρίες, στρεβλώσεις, παραχαράξεις».
Ουτοπίες,
ουτοπίες και μύθοι, πολλοί μύθοι, για τους οποίους ο διανοητής Γληνός,
στον Προλόγιό του «Σοφιστή» του Πλάτωνος έγραψε στα 1940: «Ένας μύθος είναι απαραίτητος για να ζει ο άνθρωπος τη ζωή του».
Αθήνα 03.12.2014
Π. Λ. Παπαγαρυφάλλου
(Πρόεδρος της Επιτροπής Ενημερώσεως επί των Εθνικών Θεμάτων)
Για επικοινωνία πατήστε το λινκ της επιτροπής
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όποιος ενδιαφέρεται για περισσότερα
θέματα, μπορεί να επισκεφθεί την ιστοσελίδα της Επιτροπής. (http://ethnikonthematon.blogspot.gr)
Μια εξήγηση του γράφοντος
Γράφω: Για να υπενθυμίζω στους εναλλασόμενους εξουσιαστές ότι δεν είμαι πολιτικός Αυστραλοπίθηκος.
Για να θυμίζω τη μνήμη εκείνων που θυσιάστηκαν άδικα για την Ελλάδα, που πρόδωσαν οι σύγχρονοι Εφιάλτες. Γιατί η σιωπή σημαίνει συνενοχή και έγκριση.
Πολίτης Π. Λ. Παπαγαρυφάλλου
Ανεπιθύμητος ο Νταβούτογλου - Να αναγνωρίσει η Τουρκία τη Γενοκτονία, ζητάει η Παμποντιακή Ομοσπονδία
http://epontos.blogspot.gr/2014/12/Pontos-POE.html
Ανεπιθύμητος ο Νταβούτογλου - Να αναγνωρίσει η Τουρκία τη Γενοκτονία, ζητάει η Παμποντιακή Ομοσπονδία |
Ανακοίνωση σχετικά με την επικείμενη επίσκεψη εξέδωσε Νταβούτογλου εξέδωσε η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος. Σε αυτήν αναφέρει σχετικά:
Για πολλοστή φορά ο νέος Βεζίρης της Τουρκίας κ. Νταβούτογλου και οι συν
αυτώ, πάνε και έρχονται περιφρονώντας ΑΟΖ υρωπαϊκών Κρατών, εναέριο και
θαλάσσιο χώρο. Φυσικό επακόλουθο του θράσους τους και η πρόθεση του για
επίσκεψη στη Θράκη συνοδεία κλιμακίου Υπουργών. Τροφοδότης όλων αυτών η
ατολμία και η παθητική στάση των Ελληνικών Κυβερνήσεων και όχι μόνο.
Απαιτούμε από την Ελληνική κυβέρνηση:
- Να θέσει ευθέως και καθαρά και να απαιτήσει την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου από την Τουρκία.
- Να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να προασπίσει την εθνική
αξιοπρέπεια μαζί με την ασφάλεια των Ελλήνων πολιτών με οποιοδήποτε
κόστος.
- Η Ελλάδα δεν είναι ξέφραγο αμπέλι ούτε αποικία κανενός. Όσοι το
λησμονούν όταν έρχεται η ώρα το πληρώνουν ακριβά. Το λέει η ιστορία μας,
ο πολιτισμός μας,το μαρτυρά και η τελευταία πέτρα της ευρύτερης
περιοχής της Ασίας και των Βαλκανίων.
- Σε διαφορετική περίπτωση ο κ. Νταβούντογλου είναι persona no grata (ανεπιθύμητος) και πρέπει να βρει κλειστές πόρτες.
Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος
Λ. Νίκης 1
Θεσσαλονίκη
Τ.Κ. 54624
Τηλ. 2310227822
Fax 2310227213
Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014
Ο Γέροντας Παΐσιος και η Αγία Βαρβάρα
http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2014/12/blog-post_4.html
Γέροντας Παΐσιος: «Τῆς… κακοφάνηκε τῆς Ἁγίας Βαρβάρας, γιατί εἶπα κανα-δυὸ λόγια μὲ παράπονο!»
Φωτογραφία: Τὸ ἐκκλησάκι τῆς Ἁγίας Βαρβάρας στὴν Κόνιτσα ὅπου ὁ Γέροντας εἶχε τὴν πρώτη του θεοπτία σὲ παιδικὴ ἡλικία…
Καθένας ἀπὸ κάποιο γεγονὸς ποὺ τοῦ ἔχει συμβῆ μὲ τὴν βοήθεια ἐνός Ἁγίου, ἔχει καὶ μία ἰδιαίτερη ἀγάπη στὸν Ἅγιο αὐτόν. Μπορεῖ νὰ εἶναι σοβαρὸ αὐτὸ τὸ γεγονός, μπορεῖ νὰ εἶναι καὶ ἁπλό. Νά, ἐγὼ ἐπειδὴ ἀπὸ μικρὸς πήγαινα στὸ Ἐκκλησάκι τῆς Ἁγίας Βαρβάρας, ἐκεῖ στὴν Κόνιτσα, ἔχω σὲ μεγάλη εὐλάβεια τὴν Ἁγία Βαρβάρα. Ἡ Ἁγία μὲ βοήθησε καὶ στὸν στρατό, ὅταν μὲ πῆραν στοὺς ἀσυρματιστές, ἐνῶ ἤμουν ἀγράμματος μὲ βοήθησε ὕστερα καὶ στὸ Σανατόριο μετὰ τὴν ἐγχείριση στοὺς πνεύμονες. Τότε οἱ γιατροί μοῦ εἶχαν πεῖ ὅτι, μόλις θὰ καθάριζε ὁ πνεύμονας, θὰ ἀφαιροῦσαν τὰ λάστιχα καὶ τὸ μηχάνημα. Καὶ ἐνῶ θὰ τὰ ἔβγαζαν σέ πέντε μέρες, εἶχαν περάσει εἴκοσι πέντε μέρες καὶ δὲν τὰ εἶχαν ἀφαιρέσει, καὶ ὑπέφερα πολύ. Τὸ Σάββατο 3 Δεκεμβρίου περίμενα τοὺς γιατρούς, γιὰ νὰ μὲ ἐλευθερώσουν ἀπὸ τὸ μαρτύριο αὐτό, ἀλλὰ δυστυχῶς δὲν φάνηκαν.
Τὴν Κυριακὴ τὸ πρωί, ποὺ ἦταν ἡ μνήμη τῆς….Ἁγίας Βαρβάρας, λέω: «Ἂν ἦταν νὰ βοηθήση ἡ Ἁγία, ἔπρεπε νὰ εἶχε βοηθήσει. Οἱ γιατροὶ ἔφυγαν. Σήμερα, Κυριακή, ἀποκλείεται νὰ ἔρθουν. Τώρα ποιὸς θὰ μοῦ βγάλη τὰ λάστιχα;».
Εἶπα καὶ κανα-δυὸ λόγια μὲ παράπονο: «Ἐγὼ ἄναβα τὰ καντήλια τόσες φορὲς στὸ Ἐκκλησάκι τὰ καντήλια τῆς Ἁγίας, τί καντηλῆθρες, τί λάδια πήγαινα, τὸ καθάριζα, τὸ βόλευα. Δυὸ λάστιχα νὰ μὴ μοῦ βγάλουν;». Μετὰ ὅμως σκέφθηκα: «Φαίνεται, θὰ λύπησα τὴν Ἁγία Βαρβάρα, καὶ γι’ αὐτὸ δὲν φρόντισε νὰ μοῦ τὰ βγάλουν». Ξαφνικὰ ἀκούω θόρυβο. «Τί γίνεται; λέω, κάποιος ἔπαθε κάτι;». «Ἔρχονται οἱ γιατροί», μοῦ λένε. Δὲν ξέρω τί τὸν ἔπιασε τὸν διευθυντὴ καὶ εἶπε στοὺς γιατροὺς πρωὶ-πρωί: «Νὰ πάτε νὰ βγάλετε τὰ λάστιχα τοῦ καλόγερου!». Μπαίνουν στὸν θάλαμο καὶ μοῦ λένε: «Ἔχουμε ἐντολὴ νὰ βγάλουμε τὰ λάστιχα». Τῆς… κακοφάνηκε τῆς Ἁγίας Βαρβάρας, γιατί εἶπα κάνα-δυὸ λόγια μὲ παράπονο! Πρέπει νὰ γκρινιάξης λίγο! Ἀλλὰ καλύτερα εἶναι νὰ μὴν γκρινιάζης, ἔχει ἀρχοντιά, ἅμα δὲν γκρινιάζης.
Βλέπεις, ἕνας Ἅγιος ἄλλοτε δίνει ἀμέσως ὅ,τι τοῦ ζητᾶμε καὶ ἄλλοτε τὸ δίνει ἀργότερα. Ἄλλοτε ἀκούει τὸν προσευχόμενο, γιατί βρίσκεται σὲ καλὴ πνευματικὴ κατάσταση, καὶ ἄλλοτε, γιατί κλαίει καὶ γκρινιάζει σὰν μικρὸ παιδί.
Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι Στ΄, Περὶ Προσευχῆς, ἐκδ. Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον «Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης Θεολόγος»
thriskeftika
www.orthodoxia-ellhnismos
Γέροντας Παΐσιος: «Τῆς… κακοφάνηκε τῆς Ἁγίας Βαρβάρας, γιατί εἶπα κανα-δυὸ λόγια μὲ παράπονο!»
Φωτογραφία: Τὸ ἐκκλησάκι τῆς Ἁγίας Βαρβάρας στὴν Κόνιτσα ὅπου ὁ Γέροντας εἶχε τὴν πρώτη του θεοπτία σὲ παιδικὴ ἡλικία…
Καθένας ἀπὸ κάποιο γεγονὸς ποὺ τοῦ ἔχει συμβῆ μὲ τὴν βοήθεια ἐνός Ἁγίου, ἔχει καὶ μία ἰδιαίτερη ἀγάπη στὸν Ἅγιο αὐτόν. Μπορεῖ νὰ εἶναι σοβαρὸ αὐτὸ τὸ γεγονός, μπορεῖ νὰ εἶναι καὶ ἁπλό. Νά, ἐγὼ ἐπειδὴ ἀπὸ μικρὸς πήγαινα στὸ Ἐκκλησάκι τῆς Ἁγίας Βαρβάρας, ἐκεῖ στὴν Κόνιτσα, ἔχω σὲ μεγάλη εὐλάβεια τὴν Ἁγία Βαρβάρα. Ἡ Ἁγία μὲ βοήθησε καὶ στὸν στρατό, ὅταν μὲ πῆραν στοὺς ἀσυρματιστές, ἐνῶ ἤμουν ἀγράμματος μὲ βοήθησε ὕστερα καὶ στὸ Σανατόριο μετὰ τὴν ἐγχείριση στοὺς πνεύμονες. Τότε οἱ γιατροί μοῦ εἶχαν πεῖ ὅτι, μόλις θὰ καθάριζε ὁ πνεύμονας, θὰ ἀφαιροῦσαν τὰ λάστιχα καὶ τὸ μηχάνημα. Καὶ ἐνῶ θὰ τὰ ἔβγαζαν σέ πέντε μέρες, εἶχαν περάσει εἴκοσι πέντε μέρες καὶ δὲν τὰ εἶχαν ἀφαιρέσει, καὶ ὑπέφερα πολύ. Τὸ Σάββατο 3 Δεκεμβρίου περίμενα τοὺς γιατρούς, γιὰ νὰ μὲ ἐλευθερώσουν ἀπὸ τὸ μαρτύριο αὐτό, ἀλλὰ δυστυχῶς δὲν φάνηκαν.
Τὴν Κυριακὴ τὸ πρωί, ποὺ ἦταν ἡ μνήμη τῆς….Ἁγίας Βαρβάρας, λέω: «Ἂν ἦταν νὰ βοηθήση ἡ Ἁγία, ἔπρεπε νὰ εἶχε βοηθήσει. Οἱ γιατροὶ ἔφυγαν. Σήμερα, Κυριακή, ἀποκλείεται νὰ ἔρθουν. Τώρα ποιὸς θὰ μοῦ βγάλη τὰ λάστιχα;».
Εἶπα καὶ κανα-δυὸ λόγια μὲ παράπονο: «Ἐγὼ ἄναβα τὰ καντήλια τόσες φορὲς στὸ Ἐκκλησάκι τὰ καντήλια τῆς Ἁγίας, τί καντηλῆθρες, τί λάδια πήγαινα, τὸ καθάριζα, τὸ βόλευα. Δυὸ λάστιχα νὰ μὴ μοῦ βγάλουν;». Μετὰ ὅμως σκέφθηκα: «Φαίνεται, θὰ λύπησα τὴν Ἁγία Βαρβάρα, καὶ γι’ αὐτὸ δὲν φρόντισε νὰ μοῦ τὰ βγάλουν». Ξαφνικὰ ἀκούω θόρυβο. «Τί γίνεται; λέω, κάποιος ἔπαθε κάτι;». «Ἔρχονται οἱ γιατροί», μοῦ λένε. Δὲν ξέρω τί τὸν ἔπιασε τὸν διευθυντὴ καὶ εἶπε στοὺς γιατροὺς πρωὶ-πρωί: «Νὰ πάτε νὰ βγάλετε τὰ λάστιχα τοῦ καλόγερου!». Μπαίνουν στὸν θάλαμο καὶ μοῦ λένε: «Ἔχουμε ἐντολὴ νὰ βγάλουμε τὰ λάστιχα». Τῆς… κακοφάνηκε τῆς Ἁγίας Βαρβάρας, γιατί εἶπα κάνα-δυὸ λόγια μὲ παράπονο! Πρέπει νὰ γκρινιάξης λίγο! Ἀλλὰ καλύτερα εἶναι νὰ μὴν γκρινιάζης, ἔχει ἀρχοντιά, ἅμα δὲν γκρινιάζης.
Βλέπεις, ἕνας Ἅγιος ἄλλοτε δίνει ἀμέσως ὅ,τι τοῦ ζητᾶμε καὶ ἄλλοτε τὸ δίνει ἀργότερα. Ἄλλοτε ἀκούει τὸν προσευχόμενο, γιατί βρίσκεται σὲ καλὴ πνευματικὴ κατάσταση, καὶ ἄλλοτε, γιατί κλαίει καὶ γκρινιάζει σὰν μικρὸ παιδί.
Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι Στ΄, Περὶ Προσευχῆς, ἐκδ. Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον «Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης Θεολόγος»
thriskeftika
www.orthodoxia-ellhnismos
Γιατί η Αγία Βαρβάρα είναι προστάτιδα του πυροβολικού
http://www.agioritikovima.gr/diafora/agioi-protates/item/48908-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CE%B7-%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%B2%CE%AC%CF%81%CE%B1-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%B4%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D
Η Αγία Βαρβάρα έζησε και μαρτύρησε επί Αυτοκράτορα Μαξιμιανού. Η μνήμη της τιμάται στις 4 Δεκεμβρίου από την Ορθόδοξη Ανατολική και τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία καθώς και το Πυροβολικό πολλών χωρών ανεξαρτήτως θρησκείας.
Η Αγία Βαρβάρα ήταν μονογενής θυγατέρα του πλούσιου Έλληνα ειδωλολάτρη
Διόσκουρου , Σατράπη της Νικομήδειας. Παρόλο που το περιβάλλον στο οποίο
ανατράφηκε , το αποτελούσαν φανατικοί ειδωλολάτρες, η Αγία φωτίσθηκε
από την αλήθεια του Θείου Λόγου και νέα ακόμα ασπάσθηκε το Χριστιανισμό.Αυτό προκάλεσε την οργή του πατέρα της που μεταχειρίσθηκε κάθε μέσο, ακόμα και βασανισμούς για να την μεταπείσει. Όταν όμως βρέθηκε εμπρός στην υπερήφανη και σταθερή στάση της την παρέδωσε στο διοικητή της επαρχίας , για να την τιμωρήσει. Ο Έπαρχος εντυπωσιάσθηκε από την έξοχη ομορφιά της νέας και προσπάθησε να την επαναφέρει στην ειδωλολατρία. Εμπρός όμως στην αμετάκλητη απόφαση της να μην απαρνηθεί το Χριστό, την υπέβαλλε σε φρικτά μαρτύρια, γι’ αυτό και ονομάσθηκε Μεγαλομάρτυρας.
Τελικά αποκεφαλίσθηκε με το ξίφος του ιδίου του πατέρα της, “ταίς πατρικαίς χερσί τω πατρικώ ξίφει την τελειώσιν δέχεται", όπως λέει ο βιογράφος της Συμεών. Και κατά την παράδοση, καθώς απομακρύνονταν από την σφαγή της θυγατέρας του , η Θεία Δίκη , με μορφή κεραυνού, κατέκαψε το δήμιο –πατέρα.
Τον τιμωρό αυτό κεραυνό συμβολίζουν τα πυρά του Πυροβολικού και το 1829 καθιερώθηκε ως προστάτιδα του Ελληνικού Πυροβολικού και στις 4 Δεκεμβρίου του ιδίου χρόνου γιορτάσθηκε το γεγονός στο στρατόπεδο του μόλις συγκροτιθέντος πρώτου “Τάγματος Πυροβολητών", όπως ονομάζονταν τότε, οπότε και προσφέρθηκαν στους επισκέπτες οι από τότε πατροπαράδοτοι λουκουμάδες με κονιάκ.
Η Διεύθυνση Πυροβολικού για να τιμήσει τη Προστάτιδα του Όπλου Αγία Βαρβάρα εξέδωσε (1999) αναμνηστικό μετάλλιο με την ευκαιρία των 170 ετών από της καθιέρωσης της ως προστάτιδος το 1829.
Θαύμα Αγίας Βαρβάρας: Ο ακρωτηριασμός που αποφεύχθηκε
Ο γερο-Γιώργης ο Μεράκουλος κατέθετε με τη σύζυγο του, το Λενιώ, τη μαρτυρία τους για το θαύμα της Αγίας μεγαλομάρτυρας Βαρβάρας. Η Λενιώ είχε βγάλει ένα μεγάλο σπυρί στο καλάμι του ποδιού,
που κάθε μέρα γινότανε και μεγαλύτερη πληγή. Οι γιατροί ανησύχησαν.
Πρότειναν στο γερο-Γιώργη να τη μεταφέρει στην Αθήνα, να της κόψουνε το
πόδι.
Η Λενιώ στο άκουσμα του ακρωτηριασμού άρχισε θρήνο και κοπετό μεγάλο. Η
γειτόνισσα Κατερίνη, ακούγοντας την να κλαίει, τη ρώτησε: «-Γιατί,
κυρα-Λενιώ, κλαις;». «-Παιδί μου, ο γιατρός είπε να μου κόψουνε το
πόδι». «-Θεια μου, την αγία Βαρβάρα να επικαλεστείς. Αυτή θα σε
θεραπεύσει». Άρχισε η Λενιώ τα παρακαλητά μέρα και νύχτα.Οι φωνές και τα δάκρυα της τελειωμό δεν είχαν. Βλέπει μια νύχτα να πλησιάζει την κλίνη της πανέμορφη κόρη και τη ρωτά: «-Τι έχεις, Λενιώ, και με καλείς;». «-Δε βλέπεις, κόρη μου, τον πόνο μου και τον καημό μου και με ρωτάς Τι έχω; Κάνω τάματα στην αγία Βαρβάρα, αλλά δε με ακούει». «-Ξεσκέπασε το πόδι σου, να δω το τραύμα». Άπλωσε η κόρη το χέρι της στην πληγή και αυτό ήταν.
Ο γιατρός, που επισκέφθηκε στο χωριό άλλη ασθενή, ρώτησε το γερο-Μεράκουλο: «-Τι κάνει η σύζυγος σου;». «-Θεραπεύτηκε, ούτε σημάδι δεν έμεινε στο πόδι». «-Θα έρθω να το δω». Το είδε και αναφώνησε: «-Μια τέτοια θεραπεία μόνο ο Θεός μπορεί να την κάνει»!!
Εορτή της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Βαρβάρας
Γιορτάζουμε σήμερα 4 Δεκεμβρίου, ημέρα μνήμης της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Βαρβάρας.
Η Αγία Βαρβάρα αποτελεί κόσμημα των μαρτύρων του 3ου αιώνα μ.Χ. Ο πατέρας της ήταν από τους πιο πλούσιους ειδωλολάτρες της Ηλιουπόλεως και ονομαζόταν Διόσκορος. Μοναχοκόρη η Βαρβάρα, διακρινόταν για την ομορφιά του σώματός της, την ευφυΐα και σωφροσύνη της.
Στη χριστιανική πίστη κατήχησε και είλκυσε τη Βαρβάρα μια ευσεβής
χριστιανή γυναίκα. Τη ζωή της μέσα στο ειδωλολατρικό περιβάλλον η
Βαρβάρα περνούσε «εν πάση ευσεβεία καί σεμνότητι» (Α' πρός Τιμόθεον, β'
2). Δηλαδή με κάθε ευσέβεια και σεμνότητα.Η Αγία Βαρβάρα αποτελεί κόσμημα των μαρτύρων του 3ου αιώνα μ.Χ. Ο πατέρας της ήταν από τους πιο πλούσιους ειδωλολάτρες της Ηλιουπόλεως και ονομαζόταν Διόσκορος. Μοναχοκόρη η Βαρβάρα, διακρινόταν για την ομορφιά του σώματός της, την ευφυΐα και σωφροσύνη της.
Όμως το γεγονός αυτό, δεν έμεινε για πολύ καιρό μυστικό. Ο Διόσκορος έμαθε ότι η κόρη του είναι χριστιανή και εκνευρισμένος διέταξε τον αυστηρό περιορισμό της. Αλλά η Βαρβάρα κατόρθωσε και δραπέτευσε. Ο πατέρας της τότε εξαπέλυσε άγριο κυνηγητό μέσα στις σπηλιές και τα δάση, όπου κρυβόταν η κόρη του. Τελικά, κατόρθωσε και τη συνέλαβε.
Ο άσπλαχνος και πωρωμένος ειδωλολάτρης πατέρας, παρέδωσε την κόρη του στον ηγεμόνα Μαρκιανό. Αυτός, αφού στην αρχή δεν κατόρθωσε με δελεαστικούς τρόπους να μεταβάλει την πίστη της, διέταξε και τη μαστίγωσαν ανελέητα. Κατόπιν τη φυλάκισε, αλλά μέσα εκεί ο Θεός θεράπευσε τις πληγές της Βαρβάρας και ενίσχυσε το θάρρος της. Τότε ο ηγεμόνας θέλησε να τη διαπομπεύσει δημόσια γυμνή. Αλλά ενώ έβγαζαν τα ρούχα της, άλλα ωραιότερα εμφανίζονταν στο σώμα της.
Ο ηγεμόνας βλέποντας το θαύμα, διέταξε να αποκεφαλισθεί. Χωρίς καθυστέρηση, ο ίδιος ο κακούργος πατέρας της, ανέλαβε και την αποκεφάλισε. Την στιγμή όμως που είχε αποτελειώσει το έγκλημά του, έπεσε νεκρός χτυπημένος από κεραυνό κατά θεία δίκη.
Η Αγία Βαρβάρα ανακηρύχθηκε ως προστάτις Αγία του πυροβολικού (1828 μ.Χ.) και των ορυχείων.
Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!
Απολυτίκιο:
Ήχος δ'.
Βαρβάραν την Αγίαν τιμήσωμεν· εχθρού γαρ τας παγίδας συνέτριψε, και ως στρουθίον ερρύσθη εξ αυτών, βοηθεία και όπλω του Σταυρού η πάνσεμνος.
Με πληρ. από τον Ορθόδοξο Συναξαριστή
Επιμέλεια: Κυριάκος Διαμαντόπουλος
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Recent Posts
Ετικέτες
- .
- "Βοήθεια Στο Σπίτι"
- 12nisa
- 1453
- 15aygousto
- 1821
- 1940
- 28oktobrioy
- 2ospp
- 3os pp
- Αγιοι Τοποι
- ακρίβεια
- ανεμογεννήτριες
- ΑΠΚΥ
- Από τη "Βοήθεια στο Σπίτι" στην "Φροντίδα Κατ' Οίκων Συνταξιούχων"...
- αποτέφρωση
- αρχαία_ελλάδα
- βαθιώτης
- Βοήθεια Στο Σπίτι
- βππ
- δημοκρατία
- διαφθορά
- ΕΛΔΥΚ
- ελληνική_σημαία
- ΕΥΠ
- Θεσσαλία
- θεσσαλονίκη
- Ιησούς Χριστός
- καποδίστριας
- ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ
- Λαλητρίς
- ναυαγιο
- νησιά
- ΝΙΚΗ
- οικουμενισμός
- ολυμπιακοί_αγώνες
- παπισμός
- Πάτερ Παΐσιος: Τα λεγε από το 1987...
- πλημμύρες
- ποίηση
- Πόλη
- πολιτική
- πολιτισμός
- Πρωτοχρονιά
- σκάνδαλα
- Το λέω μ' ένα τραγούδι
- τραγωδία τεμπών
- υγεία
- υποκλοπές
- χρηματιστήριο
- aegeanhawk
- afganistan
- agia grafi
- agiasofia
- agio_fos
- agioi
- agion oros
- agiorites
- agrinio
- agrotes
- AI
- aigaio
- aitol-nia
- alvania
- anadim
- anastasi
- anel
- anopaia_atrapos
- antinews
- antixristos
- aoz
- apokalipsi
- apostolou
- ardin-rixi
- argiriou
- armenia
- army
- arta
- astinomia
- attikanea
- attilas 74
- b.ipiros
- bitcoin
- books
- brexit
- china
- dei
- delastik
- diakonima
- diet
- dikaiosini
- diktyo_ellinismou
- dimekloges
- dimitrakis
- dimokratianews
- dna
- dt_emails_anakoinwsei
- dt_emails_anakoinwseis
- e.d.
- E.E
- ekklisia
- ekloges
- ektroseis
- eleftheripatrida
- ell_glosa
- ell_stratos
- ellinotourkika
- emfiles_taftotites
- emvolio
- en_romiosini
- en_romiosinia
- english_text
- eoka
- estia
- etairies
- eurovision
- evaggelio
- evros
- failos
- filias
- fotgrammi
- foties
- fotos
- france
- germania
- hellasforce
- hellasorthodoxy
- IC_XC
- IHA
- imaa
- IMF
- imia96
- inka
- intzebelis
- ionion
- ios
- ios_gripis
- irak
- iran
- iskra
- islam
- israil
- istoria
- italia
- justice_for_greece
- kakokairia
- kalokairi
- kanadas
- kapadokia
- kartapoliti
- kausima
- keimena_xa
- kke
- klim_allagi
- kommata
- korovesis
- kossovo
- kourdisto
- koymakis
- koyrdistan
- krax
- kriti
- kypros
- labrini_vetsiou
- lesvos
- libya
- loatki
- lockdown
- makedonia
- makelio
- maska
- media
- mednutrition
- megali evdomada
- menidi
- mesogeios
- metanasteutiko
- metanoia
- metapoliteusi
- mikra asia
- mko
- mme
- mr.v
- narkotika
- nato
- nazi
- nd
- nea_taxi
- neataxi
- nistia
- nostalgia
- odysseiatv
- OHE
- oikogeneia
- olympia
- omiros
- omofilofilia
- omol
- omologia
- omologia_pistis
- oreinosvaltos
- orthodoxia
- OUC
- oucrania
- oukrania
- paideia
- paisios
- palaistini
- panagia
- panaitolikos
- papagar
- papismos
- para
- parartima
- pasok
- pasxa
- patr
- patrida
- peina
- pemptousia
- pentikosti
- petrelaio
- piperop
- polemos
- politikoi
- politismos
- polytexneio
- pontos
- porfyrios
- porneia
- pp
- profiteies
- prostimo
- psavidis
- rafail
- rodos
- roma
- russia
- sarakosti
- savvas
- seismoi
- serbia
- skal
- skopia
- smirni
- Sociologyalert - Ντοκουμέντο
- soras
- sports
- stilos
- sxisma
- synpeka
- syria
- syriza
- tainia
- tama
- taxiarxes
- test
- texnologia
- thavma
- theofaneia
- thraki
- thrisk
- timios stavros
- tourismos
- tourkia
- tragodia
- trapezes
- triodio
- tromokratia
- usa
- valkania
- var
- vardakas
- viasmoi
- video
- videos
- vimaorthodoxias
- vioi agivn
- vivlia
- votanokipos
- voulgaria
- vouli
- vretania
- we
- woke
- xairetismoi
- xamenes_patrides
- xrisi_avgi
- xristougenna
- ygeia
- ypepth
- zoom
- zwa
- zygouras
Αρχειοθήκη ιστολογίου
- Οκτωβρίου 2024 (93)
- Σεπτεμβρίου 2024 (63)
- Αυγούστου 2024 (69)
- Ιουλίου 2024 (77)
- Ιουνίου 2024 (68)
- Μαΐου 2024 (81)
- Απριλίου 2024 (70)
- Μαρτίου 2024 (47)
- Φεβρουαρίου 2024 (57)
- Ιανουαρίου 2024 (42)
- Δεκεμβρίου 2023 (53)
- Νοεμβρίου 2023 (43)
- Οκτωβρίου 2023 (53)
- Σεπτεμβρίου 2023 (35)
- Αυγούστου 2023 (47)
- Ιουλίου 2023 (52)
- Ιουνίου 2023 (41)
- Μαΐου 2023 (38)
- Απριλίου 2023 (45)
- Μαρτίου 2023 (59)
- Φεβρουαρίου 2023 (37)
- Ιανουαρίου 2023 (47)
- Δεκεμβρίου 2022 (54)
- Νοεμβρίου 2022 (64)
- Οκτωβρίου 2022 (44)
- Σεπτεμβρίου 2022 (70)
- Αυγούστου 2022 (48)
- Ιουλίου 2022 (51)
- Ιουνίου 2022 (43)
- Μαΐου 2022 (33)
- Απριλίου 2022 (3)
- Φεβρουαρίου 2022 (24)
- Ιανουαρίου 2022 (69)
- Δεκεμβρίου 2021 (35)
- Νοεμβρίου 2021 (65)
- Οκτωβρίου 2021 (50)
- Σεπτεμβρίου 2021 (72)
- Αυγούστου 2021 (78)
- Ιουλίου 2021 (97)
- Ιουνίου 2021 (64)
- Μαΐου 2021 (54)
- Απριλίου 2021 (124)
- Μαρτίου 2021 (108)
- Φεβρουαρίου 2021 (85)
- Ιανουαρίου 2021 (112)
- Δεκεμβρίου 2020 (97)
- Νοεμβρίου 2020 (137)
- Οκτωβρίου 2020 (88)
- Σεπτεμβρίου 2020 (45)
- Αυγούστου 2020 (28)
- Ιουλίου 2020 (53)
- Ιουνίου 2020 (50)
- Μαΐου 2020 (59)
- Απριλίου 2020 (154)
- Μαρτίου 2020 (154)
- Φεβρουαρίου 2020 (112)
- Ιανουαρίου 2020 (123)
- Δεκεμβρίου 2019 (101)
- Νοεμβρίου 2019 (139)
- Οκτωβρίου 2019 (115)
- Σεπτεμβρίου 2019 (121)
- Αυγούστου 2019 (76)
- Ιουλίου 2019 (125)
- Ιουνίου 2019 (163)
- Μαΐου 2019 (169)
- Απριλίου 2019 (108)
- Μαρτίου 2019 (149)
- Φεβρουαρίου 2019 (138)
- Ιανουαρίου 2019 (196)
- Δεκεμβρίου 2018 (197)
- Νοεμβρίου 2018 (224)
- Οκτωβρίου 2018 (208)
- Σεπτεμβρίου 2018 (113)
- Αυγούστου 2018 (118)
- Ιουλίου 2018 (212)
- Ιουνίου 2018 (209)
- Μαΐου 2018 (174)
- Απριλίου 2018 (209)
- Μαρτίου 2018 (235)
- Φεβρουαρίου 2018 (197)
- Ιανουαρίου 2018 (182)
- Δεκεμβρίου 2017 (215)
- Νοεμβρίου 2017 (202)
- Οκτωβρίου 2017 (182)
- Σεπτεμβρίου 2017 (161)
- Αυγούστου 2017 (150)
- Ιουλίου 2017 (156)
- Ιουνίου 2017 (124)
- Μαΐου 2017 (153)
- Απριλίου 2017 (149)
- Μαρτίου 2017 (182)
- Φεβρουαρίου 2017 (234)
- Ιανουαρίου 2017 (276)
- Δεκεμβρίου 2016 (261)
- Νοεμβρίου 2016 (264)
- Οκτωβρίου 2016 (206)
- Σεπτεμβρίου 2016 (313)
- Αυγούστου 2016 (265)
- Ιουλίου 2016 (241)
- Ιουνίου 2016 (193)
- Μαΐου 2016 (221)
- Απριλίου 2016 (272)
- Μαρτίου 2016 (248)
- Φεβρουαρίου 2016 (252)
- Ιανουαρίου 2016 (293)
- Δεκεμβρίου 2015 (253)
- Νοεμβρίου 2015 (291)
- Οκτωβρίου 2015 (251)
- Σεπτεμβρίου 2015 (261)
- Αυγούστου 2015 (168)
- Ιουλίου 2015 (191)
- Ιουνίου 2015 (184)
- Μαΐου 2015 (215)
- Απριλίου 2015 (239)
- Μαρτίου 2015 (211)
- Φεβρουαρίου 2015 (301)
- Ιανουαρίου 2015 (457)
- Δεκεμβρίου 2014 (438)
- Νοεμβρίου 2014 (392)
- Οκτωβρίου 2014 (415)
- Σεπτεμβρίου 2014 (367)
- Αυγούστου 2014 (397)
- Ιουλίου 2014 (368)
- Ιουνίου 2014 (366)
- Μαΐου 2014 (345)
- Απριλίου 2014 (270)
- Μαρτίου 2014 (344)
- Φεβρουαρίου 2014 (241)
- Ιανουαρίου 2014 (428)
- Δεκεμβρίου 2013 (640)
- Νοεμβρίου 2013 (695)
- Οκτωβρίου 2013 (670)
- Σεπτεμβρίου 2013 (497)
- Αυγούστου 2013 (628)
- Ιουλίου 2013 (688)
- Ιουνίου 2013 (636)
- Μαΐου 2013 (663)
- Απριλίου 2013 (699)
- Μαρτίου 2013 (686)
- Φεβρουαρίου 2013 (585)
- Ιανουαρίου 2013 (630)
- Δεκεμβρίου 2012 (530)
- Νοεμβρίου 2012 (473)
- Οκτωβρίου 2012 (460)
- Σεπτεμβρίου 2012 (380)
- Αυγούστου 2012 (414)
- Ιουλίου 2012 (468)
- Ιουνίου 2012 (497)
- Μαΐου 2012 (579)
- Απριλίου 2012 (501)
- Μαρτίου 2012 (495)
- Φεβρουαρίου 2012 (512)
- Ιανουαρίου 2012 (658)
- Δεκεμβρίου 2011 (594)
- Νοεμβρίου 2011 (744)
- Οκτωβρίου 2011 (743)
- Σεπτεμβρίου 2011 (487)
- Αυγούστου 2011 (616)
- Ιουλίου 2011 (602)
- Ιουνίου 2011 (525)
- Μαΐου 2011 (426)
- Απριλίου 2011 (314)
- Μαρτίου 2011 (217)
- Φεβρουαρίου 2011 (49)
- Ιανουαρίου 2011 (47)
- Δεκεμβρίου 2010 (11)
- Νοεμβρίου 2010 (25)
- Ιουνίου 2010 (4)
- Μαΐου 2010 (9)
- Απριλίου 2010 (14)
- Μαρτίου 2010 (23)
- Ιανουαρίου 2010 (3)
- Οκτωβρίου 2009 (3)
- Σεπτεμβρίου 2009 (11)
- Αυγούστου 2009 (26)
- Ιουλίου 2009 (9)
- Ιουνίου 2009 (3)
- Μαΐου 2009 (1)
- Απριλίου 2009 (3)
- Μαρτίου 2009 (7)
- Φεβρουαρίου 2009 (17)