Σάββατο 14 Απριλίου 2012

Ιερουσαλήμ: Το σημείο ταφής του Ιησού, πόλος έλξης χιλιάδων πιστών


Αποστολή Ιεροσόλυμα Μαρία Γιαχνάκη 

Περπατώντας στην παλιά πόλη της Ιερουσαλήμ  νιώθεις συναισθήματα που δε μπορείς να περιγράψεις με λόγια. Τα πλακόστρωτα που πατήθηκαν μέσα στους αιώνες ξεχύνονται μπροστά σου έτοιμα να σε οδηγήσουν σε μια περιπέτεια ψυχής και σκέψεων. Όποιος επισκέπτεται την Άγια πόλη της Ιερουσαλήμ κανείς δεν φεύγει ο ίδιος και πάντα επιστρέφει να νιώσει την αύρα της ψυχικής γαλήνης και της αποστασιοποίησης από την καθημερινότητα.
Από κάθε σοκάκι ξεπηδάνε οι στιγμές που ο Ιησούς βίωσε από το μαρτύριο ως την Ανάσταση. Οι επισκέπτες περπατούν βήμα βήμα στα βήματα του ακολουθώντας την διαδρομή της Σωτηρίας για την ανθρώπινη ψυχή.

Η μεταφορά του Σταυρού γίνεται ανάμεσα σε πλήθος κόσμου

Σήμερα Μεγάλη Παρασκευή,  στα Ιεροσόλυμα για άλλη μια φορά οι αγιοταφίτες μοναχοί  ακολουθούν την πορεία του Ιησού από το Πραιτόριο ως τον Γολγοθά . Οι αγιοταφίτες που υπηρετούν τον Πανάγιο Τάφο από μικρά παιδιά παίρνουν  από το Πραιτόριο τον Σταυρό και κουβαλώντας τον στον ώμο τους όπως έκανε ο Ιησούς και περπατούν όλη τη διαδρομή ως το Γολγοθά. 
 

Πραιτόριο, από δω ξεκίνησε η διαδρομή Του προς τον γολγοθά

Σε κάθε σημείο που έκανε στάσεις ο Ιησούς ανήμπορος να συνεχίσει από τον πόνο και τα μαρτύρια που είχε υποστεί , σταματούν κι εκείνοι και όλος ο κόσμος που τους ακολουθεί για να προσευχηθούν . Τα πλακόστρωτα σοκάκια της Ιερουσαλήμ γεμίζουν  ψαλμωδίες και τα  μάτια των επισκεπτών είναι δακρυσμένα διότι ο καθένας από αυτούς σηκώνει  στην πλάτη του, το δικό του Σταυρό.
 

Αναπαράσταση μεταφοράς του Σταυρού προς τον Γολγοθά

Φτάνοντας στον Γολγοθά ο Σταυρός μέσα σε πλήθος κόσμου , νιώθει κανείς ότι ζει αυτές τις στιγμές που άλλαξαν την ανθρωπότητα.

Λίγες ώρες μετά ,από τον Γολγοθά οδηγούνται στο σημείο όπου μετέφεραν τον Ιησού όταν τον κατέβασαν από τον σταυρό  για να τον αλείψουν με μύρα και να τον μεταφέρουν στη συνέχεια στον τάφο όπου θα διαδραματισθεί το Σάββατο το μεσημέρι το μεγαλύτερο θαύμα , η Αφή του Αγίου Φωτός.

 

Αυτός είναι ο Πανάγιος Τάφος


Μέσα από το κουβούκλιο του Πανάγιου Τάφου την ημέρα της ταφής του Ιησού  περνούν  χιλιάδες πιστών οι οποίοι περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους για να γονατίσουν στο μάρμαρο του Τάφου και να προσευχηθούν.

Οι στιγμές αυτές είναι πραγματικά τόσο προσωπικές και δυνατές για τον καθένα από αυτούς που η δύναμη που λένε ότι παίρνουν είναι μοναδική. 

 

Το παρεκκλήσι του Γολγοθά


Μπαίνοντας στο κουβούκλιο του Πανάγιου Τάφου περνάς μπροστά από το παρεκκλήσι του αγγέλου και μετά σκύβεις στην κυριολεξία για να προσκυνήσεις τον τάφο του Ιησού. Όμως ο βράχος με τον οποίο σφράγισαν το άνοιγμα του τάφου βρίσκεται ακριβώς αριστερά και πίσω από το σημείο που γονατίζεις . Είναι καλυμμένος  με μια ξύλινη πορτούλα που έχει πάνω την εικόνα της Παναγίας και πολλές φορές ο Αγιοταφίτης που βρίσκεται εκείνη την ώρα μέσα ανοίγει την πορτούλα για να τον αγγίξεις.
 

Αυτός είναι ο αληθινός βράχος του Τάφου του Ιησού

Μέσα στον Πανάγιο τάφο  διαδραματίζεται όλη η σκηνή του θαύματος του Αγίου Φωτός που το μεσημέρι του Σαββάτου θα αναβλύσει  από κει και θα ταξιδέψει στις ψυχές όλων μας.

 

Γενική άποψη του Ναού


Χιλιάδες πιστών στον προαύλιο χώρο του Πανάγιου Τάφου


Είσοδος Κουβούκλιου Πανάγιου Τάφου



 

Φωτογραφίες: Μαρία Γιαχνάκη


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΥΡΙΟ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΦΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΩΝ ΙΣΡΑΗΛΙΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ

Παρασκευή 13 Απριλίου 2012

Η εικόνα της ημέρας…

Να μην κρυφθούν οι υπόλοιποι-ακόμη και δημοσιογράφοι πλούτισαν- πίσω από τον Άκη! - Από τον Βασίλη Μπόνιο


http://www.kourdistoportocali.com/articles/10806.htm



Θέλουμε να ελπίζουμε πως η σύλληψη του Άκη Τσοχατζόπουλουδεν θα λειτουργήσει ως μέσο συγκάλυψης για όλους όσουςδιετέλεσαν υπουργοί Εθνικής Άμυνας, Γραμματείς Εξοπλισμών, μέλη επιτροπών κλπ,  από το 1974 και μετά και ενεπλάκησαν σε παρόμοιες δοσοληψίες.
Η Δικαιοσύνη και οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να ξετινάξουν τα περιουσιακά στοιχεία όλων εκείνων-πολιτικών, στρατιωτικών και διοικητικών υπαλλήλων-οι οποίοι με τον έναν η τον άλλο τρόπο συμμετείχαν στην επιλογή και αγορά των εξοπλιστικών όλες τις προηγούμενες δεκαετίες.
Δεν είναι μόνο ο Άκης που απέκτησε μυθική περιουσία. Είναι μεγάλος ο αριθμός εκείνων που βρέθηκαν με βίλες σε και υπεράκτιους λογαριασμούς-ακόμη και δημοσιογράφοι κολλητοί υπουργών.
Εάν πραγματικά θέλουμε απονομή δικαιοσύνης θα πρέπει 10 εισαγγελείς σαν την Πόπη Παπανδρέου να κάνουν φύλλο και φτερό όλα τα εξοπλιστικά προγράμματα από το 1974 ως σήμερα και να ξετινάξουν πόθεν έσχες και περιουσιακά στοιχεία όλων των εμπλεκομένων καθώς και συγγενικών τους προσώπων.

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ


http://www.agioritikovima.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=5981:m-paraskeyi&catid=99:nea&Itemid=369

Το Πάσχα, είναι η δεύτερη μεγάλη γιορτή της Ορθοδοξίας μετά τα Χριστούγεννα. Γιορτάζεται μοναδικά σε όλη την Ελλάδα όπου υπάρχουν και διάφορα ήθη και έθιμα που έχουν την τιμητική τους, όλα μέσα σε μια ατμόσφαιρα ξεχωριστής κατάνυξης.
Καθ’ όλη την διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, στην εκκλησία, υπάρχει λειτουργία κατά την οποία και εξιστορούνται τα πάθη του Χριστού. Μία από τις σημαντικότερες ημέρες είναι η Μεγάλη Παρασκευή κατά την οποία νηστεύουμε και το λάδι.

Ας δούμε μερικά έθιμα της χώρας, την ημέρα της Μ. Παρασκευής:
 
Θράκη: Στην Θράκη, ένα σημαντικό έθιμο είναι και το «κάψιμο του Ιούδα». Σύμφωνα με το έθιμο αυτό, τα παιδιά αφού φτιάξουν το ομοίωμα του Ιούδα, το περιφέρουν από σπίτι σε σπίτι και ζητούν κλαδιά. Αυτά θα τα χρησιμοποιήσουν την Μεγάλη Παρασκευή μετά την περιφορά του Επιταφίου, όπου βάζοντάς τους φωτιά θα «κάψουν» τον Ιούδα. Συνηθίζεται μέρος της στάχτης αυτής, να παίρνουν για να την ρίξουν στα μνήματα.


Ύδρα: Στην Ύδρα, έχουν ένα ξεχωριστό έθιμο την Μεγάλη Παρασκευή. Εκεί στην συνοικία Καμίνι, ο Επιτάφιος μπαίνει στην θάλασσα και διαβάζεται η ακολουθία του. Ξεχωριστή θέση έχουν και τα πολύχρωμα βαρελότα που φωτίζουν στην συνέχεια τον ουρανό.

Ζάκυνθος: Στο νησί της Ζακύνθου, ο Επιτάφιος, γίνεται με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι στην υπόλοιπη Ελλάδα. Εκεί , σύμφωνα με ένα πανάρχαιο έθιμο, η περιφορά του Επιταφίου, γίνεται τις πρώτες πρωινές ώρες του Μεγάλου Σαββάτου, ενώ με την ανατολή του ηλίου, ο Δεσπότης σηκώνει την Ανάσταση.

Λιτόχωρο: Στο Λιτόχωρο το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης στολίζονται οι επιτάφιοι που φτιάχνονται από ανύπαντρες κοπέλες, που όλη την Σαρακοστή φτιάχνουν λουλούδια από ύφασμα. Το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής γίνεται στο παζάρι η συνάντηση των Επιταφίων που συνοδεύονται από χορωδίες Λιτοχωριτών, δημιουργώντας  έτσι ένα εκπληκτικό θέαμα.

Αιτωλικό: «Ταξιδεύοντας» τη Μεγάλη Παρασκευή στο Αιτωλικό πολλοί προσκυνητές επισκέπτονται το ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, όπου βρίσκεται ο Επιτάφιος, ένα ιστορικό κειμήλιο του 13ου-14ου αιώνα.

Ναύπακτος: Στη Ναύπακτο, από την άλλη «ταξιδεύουμε» σε άλλη εποχή. Το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής πλήθος κόσμου συνοδεύει την περιφορά του Επιταφίου, σχηματίζοντας πομπές, οι οποίες διέρχονται από το λιμάνι, ενώ αναμμένες δάδες και ειδικά τοποθετημένες στις τάπες του Κάστρου μας μεταφέρουν σε άλλη εποχή.


Μάλιστα, στο μέσο της εισόδου του λιμανιού οι δάδες σχηματίζουν έναν μεγάλο σταυρό που φωταγωγεί ολόκληρο το λιμάνι παρουσιάζοντας μία φαντασμαγορική εικόνα μοναδικής ομορφιάς.

Για την ιστορία, το συγκεκριμένο έθιμο έχει παράδοση πολλών χρόνων, η οποία συνδυάζει τη θρησκευτική μυσταγωγία με την ηρωική προσπάθεια του μπουρλοτιέρη Ανεμογιάννη να πυρπολήσει την τουρκική 

Γιάννης Δημαράς: «Καλό Πάσχα σε όλους, Καλή Λευτεριά στην Πατρίδα».


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Γιάννης Δημαράς: «Καλό Πάσχα σε όλους, Καλή Λευτεριά στην Πατρίδα».

Ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Άρματος Πολιτών κ. Γιάννης Δημαράς, με αφορμή τον εορτασμό του Πάσχα, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Με την ευκαιρία της Λαμπρής επιθυμώ να απευθύνω σε όλους τους Έλληνες τις θερμότερες ευχές μου.
Το φετινό Πάσχα των Ελλήνων αποκτά επιπλέον συμβολισμούς για το Λαό και την Πατρίδα.
Καλή Ανάσταση σε όλους και στην Ελλάδα μας.

Θηλυκό/ Αρσενικό: ένα κινηματογραφικό διήμερο από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος και τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων, 24-25 Απριλίου 2012


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
12 Απριλίου 2012

Θηλυκό/ Αρσενικό: ένα κινηματογραφικό διήμερο από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος και τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων, 24-25 Απριλίου 2012

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος και η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων συνδιοργανώνουν ένα κινηματογραφικό διήμερο με τίτλο Θηλυκό/ Αρσενικό την Τρίτη 24 και την Τετάρτη 25 Απριλίου 2012 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου 134 -136, ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός). Το αφιέρωμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) και της εταιρίας διανομής Feelgood Entertainment.

Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθεί η πολυβραβευμένη ταινία σταθμός, Η τιμή της αγάπης (1983), της πρόωρα χαμένης Τώνιας Μαρκετάκη, που εστιάζει στην εικόνα της γυναίκας στο Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο, αλλά και η τελευταία ταινία του Κυριάκου Κατζουράκη Μικρές Εξεγέρσεις (2009), η οποία, μετά την προβολή της στα Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης και του Μόντρεαλ, κάνει την αθηναϊκή της πρεμιέρα στο αφιέρωμα.

Θα προβληθούν επίσης έξι ντοκιμαντέρ μεσαίου μήκους που παρουσιάστηκαν φέτος αλλά και κατά τις προηγούμενες χρονιές στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Οι προβολές πλαισιώνονται από δύο συζητήσεις.

Στην πρώτη συζήτηση την Τρίτη 24 Απριλίου με θέμα Γυναίκες δημιουργοί: δυνατότητες και περιορισμοί οι Στέλλα Θεοδωράκη-σκηνοθέτις, Βάλερυ Κοντάκος, σκηνοθέτις & παραγωγός, και Κλεώνη Φλέσσα-σκηνοθέτις θα θίξουν τα προβλήματα της κινηματογραφικής παραγωγής με τη ματιά της γυναίκας δημιουργού.

Χαιρετισμούς θα απευθύνουν η Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων, Μαρία Στρατηγάκη και η Γενική Γραμματέας του Δ.Σ. της Ταινιοθήκης της Ελλάδος και Αν. Καθηγήτρια του Τμήματος ΕΜΜΕ του ΕΚΠΑ, Μαρία Κομνηνού.

Στη δεύτερη συζήτηση την Τετάρτη 25 Απριλίου με θέμα Γυναίκες στον κινηματογράφο: η ανδρική ματιά οι Ντορέττα Αδαμάκη-κοινωνιολόγος, Γιάννα Αθανασάτου-ιστορικός κινηματογράφου, Κυριάκος Κατζουράκης-σκηνοθέτης και Μαρία Παραδείση-ιστορικός κινηματογράφου, θα επιχειρήσουν μια αναπαράσταση της εικόνας της γυναίκας μέσα από την ανδρική ματιά.

Η είσοδος στις προβολές και τις συζητήσεις είναι ελεύθερη.

Λίγα λόγια για τις ταινίες μεγάλου μήκους:
Διασκευάζοντας το διήγημα Η τιμή και το χρήμα του ποιητή και λόγιου Κωνσταντίνου Θεοτόκη (1872-1923), στην Τιμή της αγάπης (1983) η Τώνια Μαρκετάκη, αφηγείται την ιστορία μιας αγάπης που προδόθηκε για το χρήμα, επιλέγοντας να μιλήσει για το παρόν μέσα από το παρελθόν.
Το αίτημα του μετασχηματισμού των προτύπων των φύλων απασχολεί ιδιαίτερα την Μαρκετάκη, μια δημιουργό έντονα πολιτικοποιημένη, προερχόμενη από τη γενιά του προδικτατορικού κινήματος, πολιτική εξόριστο της Χούντας στην Αλγερία, αλλά και διανοούμενη, με σπουδές στην Idhec στο Παρίσι, και αρθρογραφία ως κριτικού κινηματογράφου σε έντυπα όπως η Δημοκρατική Αλλαγή, Το Βήμα, Ταχυδρόμος.
Η εικόνα της Ρήνης της ανύπαντρης μητέρας που έρχεται σε σύγκρουση τόσο με την ανδρική, όσο και τη μητρική εξουσία στην ελληνική επαρχία -Κέρκυρα- των αρχών του 20ου αιώνα, εκπροσωπεί την εικόνα της σύγχρονης ελληνίδας που διεκδικεί την ακεραιότητα της ύπαρξής της και την αυτοεκτίμησή της σε μια προσπάθεια αυτό-καθορισμού της ίδιας της ταυτότητάς της, όπως πολύ σωστά παρατηρεί η Γιάννα Αθανασάτου στο άρθρο της Οι γυναίκες από τις δύο πλευρές της κάμερας στο Όψεις του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου (τόμος 2, Αθήνα 2002).
Η Ρήνη ερωτεύεται τον Ανδρέα, γόνο ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας του νησιού, ο οποίος προσβλέπει όμως και στην προίκα της. Ερχόμενη σε σύγκρουση με εκείνον αλλά και τη μητέρα της την Επιστήμη, επαναστατεί στην αγοραπωλησία της αγάπης και της ζωής της και ξεκινά παρά την εγκυμοσύνη της να εργάζεται σ’ ένα εργοστάσιο για να σταθεί στα πόδια της, αποφασίζοντας να φέρει μόνη της στον κόσμο το παιδί της.
Η ταινία απέσπασε τα Κρατικά βραβεία καλύτερης ταινίας, σεναρίου, α΄ γυναικείου ρόλου, φωτογραφίας, κοστουμιών, μουσικής και μακιγιάζ καθώς και τη Χρυσή Ελιά στο Φεστιβάλ Μεσογειακού Κινηματογράφου 1984. Η προβολή γίνεται σε συνεργασία με την εταιρία διανομής Feelgood Entertainment.

Η εικόνα της γυναίκας πρόσφυγα και της σχέσης της με το ξένο, το αλλότριο μέσω της αναζήτησης νέας ταυτότητας και νέας ζωής, έχει ήδη απασχολήσει τον εικαστικό και σκηνοθέτη Κυριάκο Κατζουράκη, μέσω της Ιρίνα, της ηρωίδας των δύο πρώτων μεγάλου μήκους ταινιών του Δρόμος προς τη Δύση (2003), που απέσπασε και το Βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης το 2003, και Γλυκιά Μνήμη (2005).
Ο Κυριάκος Κατζουράκης επανέρχεται σε μια αντίστοιχη προβληματική στις Μικρές εξεγέρσεις (2009), μέσω της εικόνας της Άννας, παντρεμένης με κάποιον που κάνει λαθρεμπόριο γυναικών, και συναντά τον Μάνο, πρώην ζωγράφο με εμμονή στον Εμμανουήλ Πανσέληνο (Βυζαντινό ζωγράφο του 13ου αιώνα).
Οι Μικρές Εξεγέρσεις, με πρωταγωνιστές τον Δημήτρη Πλειώνη και την Κάτια Γέρου, πλαισιωμένους εξαιρετικά από τους Μάρθα Φριντζήλα, Νικόλα Παπαγιάννη και  Άρτο Απαρτιάν,  ξετυλίγουν την κλωστή τους με αφορμή τη ζωγραφική του Πανσέληνου. Στο σενάριο του τρίτου μέρους της τριλογίας συνεργάστηκε και πάλι με τον Κυριάκο Κατζουράκη η πρωταγωνίστρια της ταινίας Κάτια Γέρου. Οι Μικρές εξεγέρσεις (2009) έγιναν σε παραγωγή της Ομάδας Τέχνης με την οποία ο σκηνοθέτης –και ζωγράφος- συνεργάζεται από το 1991 με άξονα τη σχέση ζωγραφικής, κινηματογράφου, θεάτρου και μουσικής.

Λίγα λόγια για τις ταινίες μεσαίου μήκους:
Στο ντοκιμαντέρ Για μια θέση στο χορό (2006), η Μαριάννα Οικονόμου, με σπουδές κοινωνικής ανθρωπολογίας, φωτογραφίας και παραγωγής στο Λονδίνο, παρακολουθεί τις γυναίκες της Παταγής, οι οποίες, μετά από τριάντα χρόνια σκληρής δουλειάς στη Γερμανία, επιστρέφουν στο έρημο χωριό τους στη Θράκη, με την ελπίδα να ζήσουν μια πιο άνετη ζωή. Για να ξεφύγουν από τη μοναξιά τους και την πλήξη του σπιτιού το ρίχνουν στον καφέ, το χορό και το τραγούδι. Αποφασίζουν να οργανώσουν ένα παραδοσιακό γλέντι για να διασκεδάσουν οι ίδιες και να βγάλουν και το χωριό τους από την αφάνεια. Ωστόσο οι πρόβες και η προετοιμασία της γιορτής τούς επιφυλάσσουν απροσδόκητες εκπλήξεις, που φέρνουν τα πάνω κάτω στις ίδιες και στο χωριό.

Το ντοκιμαντέρ Αφηγήσεις άλλων γυναικών (2010) σε σκηνοθεσία της Μαρίας Πεσλή (1969), με σπουδές κινηματογράφου και ψηφιακών μέσων στην Αγγλία και την Ελλάδα, είναι το αποτέλεσμα ενός συλλογικού δημιουργικού εγχειρήματος.
Πρόκειται για μια περιήγηση στις άγνωστες και αφανείς όψεις της ζωής τριών γυναικών από την Αλβανία και τη Λευκορωσία που ζουν τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια στην Ελλάδα. Μιλούν για τη μετανάστευση, τη ρευστότητα των ταυτοτήτων και την αίσθηση του να είσαι ένας «άλλος», ένας «ξένος». Οι αφηγήσεις τους ωστόσο αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιατί πλαισιώνονται από εικόνες που γύρισαν οι ίδιες, μια πρακτική εμπνευσμένη από την παράδοση του συμμετοχικού βίντεο που γενικότερα ενθάρρυνε μια πιο ενεργή και προσωπική κατάθεσή τους στο έργο.

Η Κατερίνα Πατρώνη, δημιουργός που ξεχωρίζει για το προσωπικό της ύφος, με σπουδές στην Ελλάδα και την Αγγλία και βραβευμένη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης για το ντοκιμαντέρ της Με τα μάτια στραμμένα στη στεριά το 2003, υπογράφει το πρώτο επεισόδιο του «Docville»,  Λασκάρεως 99, Αθήνα (2011), μιας σειράς ντοκιμαντέρ, η οποία καταγράφει όψεις της σύγχρονης πραγματικότητας στην Αθήνα.
Το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί τη Ζωή και την Αθηνά, δύο γυναίκες γύρω στα πενήντα, με μικρά καταστήματα που η γειτονιά γνωρίζει χρόνια και στα οποία οι γείτονες ξετυλίγουν τον μικρόκοσμό τους. Λόγω της κρίσης, τα περισσότερα μικρά μαγαζιά γύρω τους κλείνουν και η Ζωή και η Αθηνά αγωνίζονται να κρατήσουν λίγο ακόμα, αν και οι δύο γνωρίζουν πως σύντομα θα χρειαστεί η ζωή τους να αλλάξει και μαζί τους να αλλάξει και η γειτονιά.

Υιοθετημένη από τον παππού της σε πολύ μικρή ηλικία, η Σαγιόμι (2011) μεγάλωσε σ’ ένα απομακρυσμένο χωριό της Ιαπωνίας, χωρίς να γνωρίζει τους γονείς της. Στα είκοσι δύο της έφυγε από την Ιαπωνία, ακολουθώντας έναν Έλληνα ναυτικό ως την Κρήτη. Τριάντα πέντε χρόνια αργότερα, ο θάνατος της μητέρας της την οδηγεί και πάλι στην Ιαπωνία. Η ταινία καταγράφει το ταξίδι της καθώς επισκέπτεται τη χώρα των παιδικών της χρόνων. Μια ταινία για την οικογένεια και την ταυτότητα. Την ιστορία της καταγράφει ο Νίκος Νταγιαντάς (1975) με σπουδές αρχαιολογίας και ντοκιμαντέρ στο Λονδίνο, σ’ ένα ντοκιμαντέρ που έλαβε το Βραβείο FIPRESCI στο φετινό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

H Κατινούλα (2012) γέρασε, αλλά ακόμα υπηρετεί μια συνομήλική της Ελληνίδα της Αιγύπτου, στο Κάιρο.  Κάνει τις δουλειές του σπιτιού, παζαρεύει με τους Αιγύπτιους στο παζάρι, τιμάει την κάθε μέρα κι ας … «’γίναν όλοι οι αγαπημένοι της γελαστές φωτογραφίες». Η σκηνοθέτις Μύρνα Τσάπα, με ταινίες μικρού μήκους και τηλεοπτικές σειρές στο ενεργητικό της, «ανακάλυψε» την Κατινούλα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ «Φιλοξενούμενοι».

«Τα πάντα ρει και ουδέν μένει... Όλα αλλάζουν και δεν μένει τίποτα όπως ήταν στην αρχή», αναφέρει η Σταυρούλα (2012), συνομήλικη σχεδόν της Κατινούλας, έχοντας πια βαθιά συνείδηση του ρητού στα ογδόντα έξι της χρόνια. Η ταινία αποτελεί το απόσταγμα μιας ημέρας της ηλικιωμένης γυναίκας και προσπαθεί με ειλικρίνεια και ευαισθησία να αναδείξει τις στιγμές εκείνες που προκαλούν το στοχασμό του θεατή σε σχέση με το γήρας, το χρόνο και τη μνήμη. Η ταινία υλοποιήθηκε από τους φοιτητές του Τμήματος Κινηματογράφου του ΑΠΘ, στο οποίο φοιτά και η 21χρονη σκηνοθέτιδα Ήρα Ντίκα.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ & ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ

ΤΡΙΤΗ 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
18.15 Αφηγήσεις άλλων γυναικών (2010) - Μαρία Πεσλή, 35΄
          Για μια θέση στον χορό (2006) - Μαριάννα Οικονόμου, 52΄
          Docville-Λασκάρεως 99, Αθήνα (2011) -Κατερίνα Πατρώνη, 47΄
          Παρουσία των σκηνοθέτιδων και συντελεστών
        
21.00 Συζήτηση: Γυναίκες δημιουργοί: δυνατότητες και περιορισμοί
         Στέλλα Θεοδωράκη, σκηνοθέτις
         Βάλερυ Κοντάκος, σκηνοθέτις-παραγωγός
         Κλεώνη Φλέσσα, σκηνοθέτις
        
          Χαιρετισμοί: Μαρία Στρατηγάκη, Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων
                              Μαρία Κομνηνού, Αν. Καθηγήτρια-Γεν. Γραμ. Δ.Σ. ΤΤΕ
         
21.45 Η τιμή της αγάπης (1983), Τώνια Μαρκετάκη, 110΄

ΤΕΤΑΡΤΗ 25 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
18.15 Σταυρούλα (2012) - Ήρα Ντίκα, 29΄
          Σαγιόμι (2011) - Νίκος Νταγιαντάς, 56΄
          Κατινούλα (2012 - Μύρνα Τσάπα, 47΄
          Παρουσία των σκηνοθετών, σκηνοθέτιδων και συντελεστών

21.00 Συζήτηση: Γυναίκες στον κινηματογράφο: η ανδρική ματιά
          Ντορέτα Αδαμάκη, κοινωνιολόγος
          Γιάννα  Αθανασάτου,  ιστορικός κινηματογράφου
          Κυριάκος Κατζουράκης, σκηνοθέτης
          Μαρία Παραδείση, ιστορικός κινηματογράφου
         
21.45 Μικρές εξεγέρσεις (2009), Κυριάκος Κατζουράκης, 104’
          Παρουσία του σκηνοθέτη και των συντελεστών

Για περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό:

Γραφείο Τύπου Ταινιοθήκης της Ελλάδος:
Ισμήνη Χλιόβα-Μπιτζάνη: 210 3612046, 6973562081 isminicb@gmail.com
Φαίδρα Παπαδοπούλου: 210 3612046 phaedrapap@tainiothiki.gr

Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων:
Αγγελική Πελέκη , 2131511107, apeleki@isotita.gr
Χριστίνα Γεράκη, 2131511134, mme@isotita.gr

Ευχές από το Δήμο Ι.Π. Μεσολογγίου


-- Ενσωματωμένη εικόνα 1

     

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου