http://www.kourdistoportocali.com/default.aspx?pageid=7033
Με επιστολή της, η
Ομοσπονδία Συλλόγων Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Ελλάδος (ΟΣΗΠΕ), ζητά από τους βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων του Ελληνικού Κοινοβουλίου, πριν ψηφισθεί το Νομοσχέδιο για τα τυχερά παιχνίδια, να δοθούν απαντήσεις, σε ερωτήματα που θέτουν.
Τα ερωτήματα που θέτει η ΟΣΗΠΕ είναι :
1. Ποιος θα αναλάβει τις πολιτικές ευθύνες
μιας εκ νέου καταδίκης της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, διότι η Ελλάδα δεν συμμορφώνεται για μια ακόμα φορά με τις υποδείξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με αποτέλεσμα όχι μόνο να σταματήσει να πληρώνει, σε δύσκολες εποχές, το πρόστιμο που ήδη πληρώνει, αλλά να καταδικασθεί με νέο επιπλέον πρόστιμο;
2.
Υπάρχουν λεφτά για να πληρώνουμε πρόστιμα, διότι ψηφίζουμε νόμους, που εκ των προτέρων γνωρίζουμε ότι δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν;
3. Πως θα αποδείξει η Ελλάδα ότι δεν απαιτεί μόνο βοήθεια από τους εταίρους της, αλλά αλλάζει και προσαρμόζεται στα ευρωπαϊκά δεδομένα;
Η Ομοσπονδία Συλλογών Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Ελλάδος (ΟΣΗΠΕ), ιδρύθηκε το 1996, αποτελεί το δευτεροβάθμιο όργανο των συλλόγων των επαγγελματιών της χώρας που έχουν ως αντικείμενο ενασχόλησης τα ψυχαγωγικά ηλεκτρονικά παιχνίδια. Η ΟΣΗΠΕ είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας, της "EUROMAT – European Gaming and Amusement Federation". Η Ομοσπονδία, προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά «του αντικοινοτικού και αντισυνταγματικού νόμου 3037/2002 και δικαιώθηκε».
Σε ανακοίνωση της αναφέρει πως «Για την λάθος επιλογή των Ελλήνων βουλευτών το 2002 και την λάθος διαδικασία που ακολούθησε η ελληνική κυβέρνηση (μη τήρηση της οδηγίας 98/34) τιμωρηθήκαμε με εφάπαξ πρόστιμο των 3 εκ. ευρώ, με την καταβολή ημερησίου προστίμου 31.536 ευρώ και την υποχρέωση της θέσπισης ενός νέου σχεδίου νόμου για τη ρύθμιση της αγοράς των παιγνίων.
Δυστυχώς, τα δύο σχέδια νόμου που εστάλησαν για έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (2008 και 2009) από την προηγούμενη κυβέρνηση, επιστράφηκαν με την συνοδεία Εμπεριστατωμένης Γνώμης (2008-184-GR) και πολλαπλών παρατηρήσεων ως μη συμβατά με τις συνθήκες της Ένωσης.
Αλλά και πάλι η παρούσα κυβέρνηση, μετά από διπλή δημόσια διαβούλευση, κατάρτισε ένα νέο σχέδιο νόμου, το οποίο απέστειλε στις 5 Απριλίου του 2011 προς έγκριση στις Βρυξέλες. Η Επιτροπή εξέδωσε όμως στις 6 Ιουλίου 2011 Εμπεριστατωμένη Γνώμη (2011- 166-GR) κατά της Ελλάδος διότι το αποσταλέν κείμενο θεωρήθηκε ως «έκθεση ιδεών» και όχι ως σχέδιο νόμου!».
Απευθυνόμενη η Ομοσπονδία, προς τους προαναφερθέντες βουλευτές, τους ζητά, να αναγνώσουν την Εμπεριστατωμένη Γνώμη (2011-166-GR) από της 6-7- 2011, όσο και την προηγούμενη (2008-184-GR) Εμπεριστατωμένη Γνώμη, «για τις οποίες η Επιτροπή μας καλεί να τις λάβουμε υπόψη μας και να υιοθετήσουμε τις παρατηρήσεις τους».
Επίσης, αναφέρει πως «Στις συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπής για το σχ. νόμου που αφορά τα παίγνια, υπό την προεδρία της κ. Β. Παπανδρέου, όπως ορίζει ο κανονισμός των συνεδριάσεων καλούνται οι φορείς στους οποίους αφορά το σχ. νόμου.
Δυστυχώς δεν έγινε δεκτή η παρουσία μας διότι θεωρηθήκαμε ως «άγνωστοι – ανεπιθύμητοι - παράνομοι»!!
Ίσως οι προτάσεις μας για τη ρύθμιση της αγοράς και οι απόψεις μας για το σχ. νόμου της κυβέρνησης δεν ικανοποιούν ή ενοχλούν. Ωστόσο, ήμασταν παρόντες σε όλες τις διαβουλεύσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Υπουργείου Οικονομικών, με αποκορύφωμα την επίσημη παρουσία μας στην Ημερίδα που διοργάνωσε στις 21/9/2010 το Υπουργείο Οικονομικών, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της Δημόσια Διαβούλευσης στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία με επίσημο ομιλητή τον Νομικό μας Σύμβουλο, η ομιλία του οποίου αποτέλεσε σημαντική παρέμβαση.
Κάθε χρόνο βουλευτές όλων των κομμάτων εγκαινιάζουν τις ετήσιες κλαδικές εκθέσεις μας. Την φετινή ετήσια έκθεση του κλάδου μας τον Μάρτιο του 2011 εγκαινίασε ο Ειδικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών κ. Γεώργιος Χριστοδουλάκης, συντονιστής του εν λόγω σχεδίου νόμου, ο οποίος δήλωσε εντυπωσιασμένος από αυτά που είδε και υποσχέθηκε πως η Πολιτεία θα είναι σταθερός αρωγός σε αυτή την προσπάθεια.
Εύλογα αναρωτιόμαστε κύριε Υπουργέ, κυρία Πρόεδρε της Επιτροπής: τότε μας γνώριζαν, δεν ήμασταν παράνομοι; Μήπως τελικά παράνομος είναι αυτός που καταδικάζεται από τα δικαστήρια και του επιβάλουν πρόστιμο μέχρι να επανορθώσει;
Λίγους μήνες πριν, η σημερινή Πρόεδρος της Επιτροπής, κ. Βάσω Παπανδρέου, εξέφρασε δημόσια την άποψη ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να γίνει ένα απέραντο καζίνο.
Με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου για θέση σε λειτουργία 16.500 παιχνιδιών στα πρακτορεία του ΟΠΑΠ και ΟΔΙΕ -πολύ πιο επικίνδυνων από αυτά που λειτουργούν σήμερα στα ΚΑΖΙΝΟ- καθώς επιτρέπουν στον παίκτη να στοιχηματίσει 2 ευρώ τη φορά ανά ελάχιστα δευτερόλεπτα με αποτέλεσμα μέσα σε λίγες ώρες να χάνουν σημαντικά ποσά.
Χωρίς πρόβλεψη ανωτάτου ποσού κέρδους,
με ποσοστό επιστροφής μόλις 80%, με την δυνατότητα διοργάνωσης πανελλαδικών jack pot με τεράστια ποσά (όπως συμβαίνει κάθε Χριστούγεννα στο ΤΖΟΚΕΡ - ΛΟΤΤΟ), η κάθε γωνία της χώρας θα είναι μέρος ενός πανελλαδικού ΥΠΕΡΚΑΖΙΝΟ. Μήπως έτσι δεν θα συμβεί αυτό που εξόρκιζε;
Δεν θα εθιστεί και η τελευταία νοικοκυρά να ποντάρει σʼ αυτά μέχρι και το τελευταίο της ευρώ, ακολουθώντας τη διαφήμιση: «και αν σου κάτσει;;;». Αναλαμβάνετε λοιπόν την ευθύνη να κάνετε τη χώρα ένα απέραντο υπερκαζίνο...
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την Εμπεριστατωμένη Γνώμη είναι εντελώς αντίθετη με αυτά που προτείνει προς ψήφιση το Υπουργείο Οικονομικών. Ειδικότερα επισημαίνει ότι οποιοδήποτε μέτρο αποτελεί κρατική ενίσχυση θεωρείται παράνομο και αν αποδειχτεί και ασύμβατο θα ανακτηθεί από το δικαιούχο.
Διερωτόμαστε, ποιος επενδυτής θα επενδύσει στον ΟΠΑΠ όταν εκ των προτέρων μάλιστα γνωρίζει ότι την ΠΡΟΙΚΑ θα του την πάρουν πίσω; Μήπως με όλα τα παραπάνω επιχειρείται η καταστροφή - αφαίμαξη του Οργανισμού του ΟΠΑΠ,
καθώς επενδυτής δεν πρόκειται βρεθεί, ο ΟΠΑΠ θα πληρώσει στο κράτος, θα προχωρήσει στην αγορά των 16.500 μηχανών (πιθανόν από την «ΙΝΤΡΑΛΟΤ» που τον υποστηρίζει), η προμηθεύτρια εταιρία θα εισπράξει το παχυλό τίμημα από τον ΟΠΑΠ, οι μηχανές θα λειτουργήσουν για ένα μικρό διάστημα έως ότου αφαιρεθεί η άδεια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και του επιβληθεί και πρόστιμο. Θα τα αντέξει άραγε όλα αυτά ο ΟΠΑΠ; Ο μόνος σίγουρα που ΔΕΝ θα βγει κερδισμένος είναι ο ΟΠΑΠ.
Λεπτομέρειες διαβάστε στην εμπεριστατωμένη γνώμη την οποία επισυνάπτουμε .
Ο ΟΠΑΠ είναι ένας μεγάλος οργανισμός με 5500 δικά του πρακτορεία, θα πρέπει γρήγορα να εκσυγχρονιστεί, να πατήσει στα δικά του πόδια, να λειτουργήσει με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς, με ανταγωνιστικά προϊόντα, για να καταφέρει να κρατήσει το μερίδιο της αγοράς που έχει αυτή την στιγμή, άλλα συγχρόνως να ανακτήσει και το μεγάλο μερίδιο της αγοράς του στοιχήματος που έχει χάσει και του ανήκει.
Το 2002 πριν ακόμη ψηφιστεί ο Ν. 3037/02 η Ε.Ε. απέστειλε επιστολή στην οποία διατύπωνε την άποψη ότι η ψήφιση του εν λόγω νόμου θα ήταν λάθος. Η Επιστημονική Επιτροπής της Βουλής πριν την ψήφιση διαπίστωνε ζητήματα αντισυνταγματικότητας. Σήμερα μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι ο Ν. 3037/02 ήταν ένα τεράστιο πλήγμα στον αναπτυσσόμενο κλάδο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Σήμερα έχουμε ένα νέο σχέδιο με τα ίδια χαρακτηριστικά.
Επιχειρείται η ψήφιση ενός νέου νόμου, ο οποίος βάσει της Οδηγίας 98/34/ΕΚ βρίσκεται υπό διαβούλευση και έγκριση και κατά τα διαφαινόμενα απόρριψη από την Ε.Ε. μέχρι τις 8- 8-2011, χωρίς βεβαίως να έχουν ενσωματωθεί οι παρατηρήσεις της Ε.Ε. που διατυπώθηκαν με την Εμπεριστατωμένη Γνώμη (2011-166-GR) της 6-7-2011.
Με άλλοθι την οικονομική κρίση και την εξακολούθηση πληρωμής του ημερησίου προστίμου επιχειρείται ένα δεύτερο, μεγαλύτερο σφάλμα στο ίδιο ακριβώς ζήτημα, το οποίο θα προκαλέσει την ίδια ακριβώς συνέπεια: επιβολή ενός νέου προστίμου! Και στην περίπτωση αυτή θα γίνει χωρίς να υπάρχει η «έξωθεν καλή μαρτυρία»!!
ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΡΩΤΗΣΟΥΜΕ: Αν υπήρχε προσωπική ευθύνη αυτών που εισηγούνται και ψηφίζουν έναν νόμο, αυτό το νομοσχέδιο θα ψηφίζονταν;
Η Ομοσπονδία μας πρότεινε και προτείνει για την επίτευξη της ρύθμισης της αγοράς παιγνίων
την καθιέρωση των ψυχαγωγικών παιχνιδιών περιορισμένου οφέλους (AWPs, Amusement with prices), με μέγιστο στοιχηματισμό 50 λεπτά του ευρώ, μέγιστο κέρδος 100 ευρώ, ποσοστό επιστροφής στους συμμετέχοντες άνω του 92% και μικρό κύκλου παιχνιδιού, ώστε η ημερήσια λειτουργία ενός παιχνιδιού δεν θα αποφέρει πάνω από 50 ευρώ.
Σίγουρα υπάρχει τεράστια διάφορα, με αυτά τα δεδομένα μόνο παραμένουν τα παίγνια στα όρια της ψυχαγωγίας. Προτείνουμε ΝΑΙ στην ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ και ΟΧΙ στον απεριόριστο ΤΖΟΓΟ. ΝΑΙ στην νομιμοποίηση του κλάδου και την ρύθμιση της αγοράς. ΝΑΙ στην φορολόγηση και στις θέσεις εργασίας. ΝΑΙ στην ανάπτυξη της τεχνολογίας και των ελληνικών επιχειρήσεων. ΟΧΙ στην παρανομία, τα μονοπώλια, τα καρτέλ, την υπανάπτυξη. ΟΧΙ σε ένα νέο αντισυνταγματικό και αντικοινοτικό νόμο. ΟΧΙ σε νέα πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, από άγνοια του προς ρύθμιση αντικειμένου, της αγοράς και των νόμων, από πλήρη ΑΣΑΦΕΙΑ και αδυναμία οποιασδήποτε πρόβλεψης και κατανόησης του ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ, όταν αυτό θα διαμορφωθεί τελικά, μετά τη συγκρότηση και λειτουργία της Ε.Ε.Ε.Π., στην οποία απονέμονται καθοριστικές αρμοδιότητες για την έκδοση κανονισμών χωρίς καμία πρόβλεψη μεταβατικής περιόδου από την έκδοση των κανονισμών και των αποφάσεων.
Με την ψήφιση του νέου σχεδίου νόμου την επόμενη ημέρα θα οδηγηθούν στο κλείσιμο χιλιάδες καταστήματα, χιλιάδες εργαζόμενοι θα οδηγηθούν στην ανεργία και πάλι χιλιάδες συμπολίτες μας θα διασύρονται στα εθνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια για να βρουν το δίκιο τους.
Επιχειρείται νέα απαγόρευση επαγγέλματος, νέα απαγόρευση παιγνίων εν μέσω θερινής περιόδου που λειτουργούν δεκάδες χιλιάδες εποχικές θερινές επιχειρήσεις ψυχαγωγικών παιχνιδιών σε παραθεριστικά θέρετρα, ξενοδοχεία, πλοία κλπ. Μια κυβέρνηση που ισχυρίζεται ότι επιθυμεί την ανάπτυξη, μια κυβέρνηση που θέλει να «αλλάξει» την Ελλάδα, που θέλει το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων,
με το νόμο αυτό ενισχύει το ήδη υπάρχον μονοπώλιο σε ισχυρότερο και αντί να ενισχύσει τον ανταγωνισμό, την ελεύθερη αγορά και την ανάπτυξη των ελλήνων κατασκευαστών που διαθέτουν εξελιγμένη τεχνολογία τις οδηγεί στο κλείσιμο, στον αφανισμό, στην εξαθλίωση.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: ας κάνουμε για μια φορά αυτό που επιβάλλουν οι ευρωπαϊκές μας υποχρεώσεις και ας δώσουμε τον αναγκαίο χρόνο για να γίνει σωστή επεξεργασία του νομοσχεδίου.
Πρέπει να προβλεφθεί τουλάχιστον διάστημα μεταβατικής περιόδου για την σύσταση και λειτουργίας της ΕΕΕΠ, την δημιουργία του οργανισμού της, την έκδοση του ΚΔΕΠ και την σύνταξη των κανονισμών λειτουργίας κλπ, ώστε να καταφέρουν κάποιες ελληνικές επιχειρήσεις να προετοιμαστούν για την συμμετοχή τους στο νέο πλαίσιο.
ΜΗΝ ΚΛΕΙΝΕΤΕ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΨΗΦΙΖΕΤΑΙ ! ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΣΤΕ ΤΟ ΜΕΤΑ!»