Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011

Αττίλας '74: Ο Βιασμός της Κύπρου. Το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ του Μιχάλη Κακογιάννη (1975)

http://vathiprasino.blogspot.com/2011/07/74.html

 
Attila '74: The Rape of Cyprus (1975) by tvxorissinora


Τον Σεπτέμβριο του 1974 ο Μιχάλης Κακογιάννης ταξίδεψε στην Κύπρο, τον τόπο καταγωγής του, προκειμένου να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ σχετικά με την εισβολή των Τούρκων στις 20 Ιουλίου του 1974, μετά την έναρξη εφαρμογής του προαποφασισμένου σχεδίου της αθηναϊκής χούντας για πραξικοπηματική ανατροπή του Μακαρίου, απαλοιφή του τουρκοκυπριακού στοιχείου και άμεση προσάρτηση της Κύπρου στην Ελλάδα. Ήταν μια προσωπική προσπάθεια, «χωρίς προκατασκευασμένες ιδέες, χωρίς συγκεκριμένο πρόγραμμα», είπε ο σκηνοθέτης ένα χρόνο αργότερα σε συνέντευξή του. «Πήγα χωρίς να έχω σκεφθεί τίποτε».

Το οδοιπορικό του Κακογιάννη είχε ως αποτέλεσμα τον «Αττίλα '74», μια μνημειώδη καταγραφή της κατάστασης στην Κύπρο μετά το πραξικόπημα εναντίον του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου και την τουρκική εισβολή. Ο σκηνοθέτης δούλεψε τόσο με πολιτικά στελέχη όσο και με τον κυπριακό λαό. Απέσπασε μια μεγάλη συνέντευξη από τον Μακάριο, μίλησε με τον μετέπειτα ιδρυτή του κόμματος Δημοκρατικός Αγώνας Γλαύκο Κληρίδη και το Νίκο Σαμψών που έμεινε στην Ιστορία επειδή ανέλαβε δοτός «πρόεδρος» της Κύπρου κατά το πραξικόπημα εναντίον του Μακαρίου. Μίλησε με ανθρώπους της ΕΟΚΑ-Β αλλά και με τον απλό λαό που κατέθεσε μαρτυρίες για την τραγωδία που έπληξε την ελληνική κοινότητα του νησιού, δηλαδή περί το 82% του πληθυσμού της Κύπρου.
«Πέρα από καθετί, η ταινία μου είναι ένα ανθρώπινο ντοκουμέντο» αναφέρει ο Κακογιάννης. Πραγματικά ο φακός του σκηνοθέτη (διευθυντής φωτογραφίας ο Σάκης Μανιάτης) καταγράφει τις άθλιες συνθήκες ζωής στους προσφυγικούς καταυλισμούς (αγρότισσες ζουν σε σκηνές ανάμεσα σε κότες, εκδιωγμένες από τα σπίτια τους), το παράπονο ενός 15χρονου κοριτσιού που βιάστηκε από τους Τούρκους εισβολείς, εξαγριωμένους νέους από τη σύγχυση και την αβεβαιότητα για το αν ζει ή όχι κάποιο μέλος της οικογένειάς τους που χάθηκε στη ζώνη κατοχής. Η αποκορύφωση του δράματος στον «Αττίλα 74» φαίνεται στο χωρίς μεταβατικό στάδιο «πέρασμα» των Ελληνοκυπρίων από μια καλή ζωή στο καθεστώς του «πρόσφυγα μέσα στην ίδια τους τη χώρα», τη στιγμή που κάποτε διέθεταν υψηλότερο επίπεδο ζωής συγκριτικά με εκείνο των Ελλήνων, πόσο μάλλον των Τούρκων.
Η απουσία των συνεντεύξεων από Τουρκοκυπρίους δεν ήταν ευθύνη του Κακογιάννη. «Αρνήθηκαν» λέει στην ίδια συνέντευξη ο σκηνοθέτης. «Όταν βρισκόμουν εκεί κανείς Τουρκοκύπριος δεν μπορούσε να περάσει τη «γραμμή του Αττίλα». Στον Νότο, όπου ζουν πάντα πολλές χιλιάδες Τουρκοκύπριοι,οι περισσότεροι φοβούνταν να μιλήσουν. Μόνο ένας δήμαρχος εξομολογήθηκε πως ήθελε να ζήσει και να πεθάνει στο χωριό του».
tvxs

ΟΙ ΚΟΥΡΔΟΙ ΑΝΑΚΗΡΥΞΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥΣ:ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΗ ΕΙΔΗΣΗ ΠΟΥ ΑΠΟΣΙΩΠΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΑ ΤΟΥΡΚΟΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΑ "ΕΛΛΗΝΙΚΑ" ΜΜΕ!

http://hellas-orthodoxy.blogspot.com/2011/07/blog-post_20.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2Fhellas-orthodoxy+%28Hellas-Orthodoxy%29
Η μοναδική αναφορά που βρήκαμε,ήταν στην βορειοελλαδίτικη εφημερίδα "Αγγελιοφόρος",όπου αναφέρονται τα εξής:

«Δημοκρατική αυτονομία» των Κούρδων που ζούνε στην Τουρκία και αποτελούν περίπου το 20% του συνολικού πληθυσμού κήρυξε το Δημοκρατικό Κοινωνικό Κογκρέσο, η σημαντικότερη κουρδική πολιτική οργάνωση στη γετονική χώρα, σήμερα σε συνέδριο στο Ντιγιάρμπακιρ, στο οποίο συμμετείχαν 850 αντιπρόσωποι της κουρδικής μειονότητας.

«Οι Κούρδοι δεν θέλουν να αποτελούν μια μη αναγνωρισμένη οντότητα» αναφέρεται στην τελική διακήρυξη που υιοθέτησαν οι σύνεδροι. Εκπρόσωποι του φιλοκουρδικού κόμματος Ειρήνης και Δημοκρατίας, δήμαρχοι και μέλη μη κυβερνητικών οργανώσεων συμμετείχαν στο συνέδριο. Η διακήρυξη αναγνώστηκε από την ανεξάρτητη βουλευτή από τη Βαν, Αϊσέλ Τουγλούκ, ενώ το συνέδριο διήρκεσε έξι ώρες.

«Διακρίνουμε τη γενοκτονία που διαπράττεται από τα έθνη-κράτη. Μπορεί να υπάρχουν αλλαγές στην επιφάνεια, αλλά στο βάθος, η άρνηση συνεχίζεται. Ακόμη και όταν αναγνωρίστηκε η εθνική οντότητα του κουρδικού λαού, συνεχίζονται οι προσπάθειες διάσπασής του. Η απόρριψη της αποφυλάκισης του Χατίπ Ντιτσλέ και άλλων βουλευτών το αποδεικνύει. Η πολιτιστική γενοκτονία κατά της κουρδικής γλώσσας ως μητρικής γλώσσας συνεχίζεται. Τα δικαιώματα, η γλώσσα και η ζωή του κουρδικού λαού αγνοούνται»,

Ο Ντιτσλέ είχε εκλεγεί στη Βουλή στις εκλογές πού έγιναν ένα μήνα πριν, αλλά αποκλείστηκε από την Ανώτατη Εκλογική Επιτροπή διότι είχε καταδικαστεί στο παρελθόν σε σχέση με συνεργασία με το Κουρδικό Εργατικό Κόμμα (PKK).

«Οι Κούρδοι δεν θέλουν να είναι πλέον ένας μη καθορισμένος εθνικά πληθυσμός. Δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο άλλος λαός, όπως οι Κούρδοι, οι οποίοι, ενώ είναι 40 εκατομμύρια, δεν έχουν δικαιώματα. Εμείς, ως κουρδικός λαός, κηρύσουμε τη δημοκρατική μας κυριαρχία, παραμένοντας στην εθνική ενότητα της Τουρκίας, στη βάση της κατανόησης μιας κοινής μητέρας πατρίδας, εδαφικής ενότητας και προοπτικής ενός δημοκρατικού έθνους», δήλωσε η Τουγλούκ.


«Προσκαλούμε όσους ζούνε στα εδάφη μας να αυτοχαρακτηρίζονται στο εξής ως πολίτες του δημοκρατικά αυτόνομου Κουρδιστάν», δήλωσε.

Η ανακήρυξη αυτή έρχεται την ώρα που το κύριο κουρδικό κόμμα BDP συνεχίζει να μποϊκοτάρει το τουρκικό κοινοβούλιο μετά τις εκλογές της 12ης Ιουνίου.

Οι Κούρδοι βουλευτές απαιτούν να υπογραφεί διμερές πρωτόκολλο μεταξύ του BDP και του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ του Πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Αυτούς τους Κούρδους αντάρτες δεν μπορεί να αντιμετωπίσει η κατά τα άλλα "πανίσχυρη" τουρκική πολεμική μηχανή...
Είναι πραγματικά απίστευτο πως μια τέτοια σημαντικότατη είδηση ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΣΤΑ ΨΙΛΑ των δελτίων "ειδήσεων" και εφημερίδων των ελεεινών καναλιών παραπληροφόρησης,που προτιμούν να μας...ζαλίζουν με τουρκικά σήριαλ και ταινίες,αποκρύπτοντας τις εξελίξεις από την αγαπημένη τους χώρα!

Ή να υποθέσουμε πως ο λόγος της απόκρυψης είναι επειδή δεν συμφέρει το παραμύθι της "πανίσχυρης Τουρκίας" που προσπαθούν εναγωνίως να περάσουν τα τσοντοκάναλα των νεοραγιάδων;
Η ανακήρυξη αυτής της "δημοκρατικής αυτονομίας",όπως την ονομάζουν οι Κούρδοι,είναι μια εξέλιξη που ίσως επιταχύνει την πλήρη ανεξαρτητοποίησή τους,σε σύντομο χρονικό διάστημα!

Θέλοντας και μη,μια τέτοια εξέλιξη θα έχει τεράστιες επιπτώσεις και στην Ελλάδα,ασχέτως αν οι προδότες πολιτικοί και τα μιντιακά γιουσουφάκια τους ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΒΓΑΛΕΙ ΤΗΝ...ΟΥΡΑ ΤΟΥΣ ΑΠΕΞΩ και απλά περιμένουν εντολές από τα αφεντικά!

Υπενθυμίζουμε πως την ίδια μέρα σκοτώθηκαν 13 Τούρκοι στρατιώτες σε ενέδρα Κούρδων ανταρτών,ενώ η "δημοκρατική αυτονομία" αποτελούσε μεγάλο όραμα του ηγέτη των Κούρδων Οτσαλάν,που παρέδωσαν στους Μογγόλους κάποια δικά μας...παχύδερμα!

O Τσακογιάννης πέταξε φάκελο στο πρόσωπο του Κούγια!

http://www.kourdistoportocali.com/default.aspx?pageid=6905
http://crimesonair.blogspot.com/2011/07/blog-post_9194.html#more


Με τον χαρτοφύλακα που κρατούσε ο μεγαλομέτοχος της Ηλιοούπολης Γιώργος Τσακογιάννης, χτύπησε στο πρόσωπο τον πρόεδρο της Παναχαϊκής  Α. Κούγια, κατά την διάρκεια της απολογίας του το πρωί στην πειθαρχική επιτροπή της ΕΠΟ.

Ο Γ. Τσακογιάννης  ζήτησε να φύγει από την αίθουσα όπως και έγινε μετά το φραστικό επεισόδιο που είχε με τον Αλέξη Κούγια, υπερασπιζόμενος τον παίκτη της Ηλιούπολης, Μιχάλη Νικολόπουλο.
Συγκεκριμένα, ο Νικολόπουλος ρωτούσε τον Κούγια αν του είχε κάνει πρόταση να τον πάρει στην ομάδα του παλιότερα, με τον πρόεδρο της Παναχαϊκής να απαντά όχι και τον παίκτη της Ηλιούπολης να του λέει πως είναι ψεύτης...

Σε εκείνο το σημείο ο Κούγιας χαρακτήρισε τον Νικολόπουλο ως τον πιο βρώμικο παίκτη που υπάρχει στο πρωτάθλημα και τότε αντέδρασε ο Τσακογιάννης, ο οποίος αποβλήθηκε αμέσως.

Εξερχόμενος από την αίθουσα και απευθυνόμενος στον δικαστή φώναζε την... «αφού έχεις βγάλει την απόφαση γιατί κάνεις τη δίκη; βγάλε την απόφαση τώρα». Ο πρόεδρος της Ηλιούπολης αποχώρησε συνοδεία ααστυνομικών και θα απολογηθεί με υπόμνημα, όπως και αρκετοί άλλοι που πήραν προθεσμία ως την Παρασκευή.
Πάντως, οι δικαστές έλεγαν πως η απόφαση πρέπει να βγει σύντομα, κάτι που αναμένεται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Σε ό,τι αφορά τον Κούγια, που είχε κληθεί ως μάρτυρας, η κατάθεσή του διήρκησε πάνω από μιάμιση ώρα. Ο γνωστός δικηγόρος είπε πως τα παιχνίδια της Ηλιούπολης και του Ολυμπιακού Βόλου ήταν όλα στημένα.

Κατηγόρησε τους Τσακογιάννη-Μπέο πως είχαν ιδρύσει συμμορία και είπε χαρακτηριστικά: «Πριν μπουν στο ποδόσφαιρο δεν είχαν μαντήλι να κλάψουν και όταν μπήκαν έστηναν παιχνίδια». Στη συνέχεια πρόσθεσε πως: «Κάθε φορά ψάχνουν προστάτη είτε λέγεται Κόκκαλης, είτε Μαρινάκης, είτε Πατέρας και στη συνέχεια τους πουλούσαν».


Για τον πρώην πρόεδρο της Ηλιούπολης και νυν μέλος του ΔΣ Νίκο Χάλκο ανέφερε πως ήταν το δεξί χέρι του Τσακογιάννη και πως ο Μιχάλης Νικολόπουλος ήταν το εκτελεστικό όργανο. Είπε επίσης πως όλοι συναντιόντουσαν σε μια καφετέρεια στην Γλυφάδα, που ανήκει στους Ρέμο-Πηλαδάκη και εκεί τα έστηναν. «Μια φορά πήγα, με είδαν και έφυγαν και δεν ξαναπήγαν», τόνισε ο Κούγιας.


Τέλος, κατήγγειλε, επικαλούμενος μαρτυρία ενός προπονητή της Αγίας Παρασκευής, πως οι αντίπαλοι της Ηλιούπολης κατέβαιναν με δεύτερη ομάδα γιατί... «έμπαιναν σπίτι μας με πιστόλια και μας απειλούσαν».

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!!! Η Siemens ετοιμάζεται να μηνύσει την Ελλάδα!

http://olympia.gr/2011/07/19/%CE%B1%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%BF-%CE%B7-siemens-%CE%B5%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9/
Η Siemens φαίνεται να είναι έτοιμη να καταθέσει αγωγή κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας στο Πρωτοδικείο του Μονάχου!
Ο λόγος; Θα ζητήσει να αναγνωριστεί από τη γερμανική Δικαιοσύνη ότι δεν έχει υποχρέωση αποζημίωσης του Ελληνικού Δημοσίου.
Αυτή η είδηση προέκυψε από τη συνάντηση που είχε η διοίκηση της Siemens με τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Χ. Παμπούκη και τον υφυπουργό Πολιτισμού Γ. Νικητιάδη.
Η συνάντηση, σύμφωνα με αποψινή ανακοίνωση του υπουργείου είχε ως αντικείμενο «τη διερεύνηση των δυνατοτήτων συνεργασίας για την απόδοση ευθυνών, καθώς και για την εκούσια, κατόπιν συμφωνίας των μερών, αποκατάσταση της ηθικής βλάβης της Ελληνικής Πολιτείας από παράνομες παρελθούσες δραστηριότητες».
Αυτό μένει να δούμε από την υπόθεση, γιατί όλα τα άλλα ..δεν τα είδαμε καν!

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

EΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

http://vickytoxotis.blogspot.com/2011/07/e.html

Άλλη μια προσπάθεια από καρδιά σε καρδιά,
έτσι που γνωρίζουν να μάχονται όλοι οι φωτεινοί πολεμιστές... Διαβάστε το και αγκαλιάστε το!


Έχετε δει την ταινία ΆΒΑΤΑΡ;
Θυμάστε τον τρόπο που η φυλή ενωνόταν κάτω από το "Δέντρο των Ευχών" για να ζωντανέψει τους πρωταγωνιστές, μέσα από τη λαμπερή εικόνα της "διαδικτυωμένης ενέργειας;
Ήταν η ενέργεια από την "ένωση των καρδιών" που, αυτή η φυλή, είχε αναγάγει στο ύψιστο επίπεδο επικοινωνίας με το συμβολισμό του "ΣΕ ΒΛΕΠΩ!".
Ελάτε λοιπόν κι εμείς, να ενώσουμε την καρδιά μας "βλέποντας" ο ένας μέσα στον άλλον, το κοινό όραμα της αναγέννησης της χώρας μας και ας κάνουμε από κοινού, μια ευχή: Εξοδος της Ελλάδας, από την οικονομική δυσπραξία!
Ας τη απλώσουμε πάνω από τη χώρα μας, "διαδικτυωμένη" κι εκείνη μέσα από τρίγωνα που θα σχηματιστούν νοητικά, ανάμεσα σε τρία άτομα, που μοιράζονται εκφωνώντας την ίδια ευχή!

ΓΙΑΤΙ ΤΡΙΓΩΝΑ
Επειδή αυτός είναι ο τρόπος που κόβεται ένα διαμάντι για να σχηματίσει τον πολυεδρικό κρύσταλλό του.
Ένα τέτοιο νοητό -τεράστιας αξίας- διαμάντι, θέλουμε να σχηματίσουμε κι εμείς γύρω από την Ελλάδα. Ανάλογο "ενεργειακό πεδίο" με αυτό που είχαν σχηματίσει οι πρόγονοι μας, δημιουργώντας ισόπλευρα τρίγωνα ανάμεσα στους αρχαίους ναούς!
Την αξία των καρατίων αυτού του κρυστάλου, θα την δώσει η θέρμη της δικής μας καρδιάς, καθώς ανα τριάδες ατόμων, θα εκφωνούμε καθημερινά την ίδια ευχή,αποστέλοντας την ενέργεια στο νοητό σχήμα.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

Η ευχή πρέπει να απαγγέλεται καθημερινά από τα τρία άτομα, καθώς έκαστος φαντάζεται τους έτέρους δύο κι ενώνεται μαζί τους σκεπτομορφικά. Αν υπάρχει συγχρονισμός ώρας, θα ήταν η ιδεώδης επίτευξη. Ωστόσο, επειδή στην Νοόσφαιρα κια τα Μορφογεννητικά πεδία που λειτουργεί η ενεργειακή αυτή "διαδικτύωση, δεν υπαρχουν δεσμεύσεις χωροχρόνου, μπορεί καθ έναας, να την εκφωνεί, ανεξάρτητα από τον χώρο και το χρόνο των ετέρωνν συντρόφων. Αρκει μονάχα να τους φαντάζεται και, να ενώνει την σκέψη του μαζί τους, δημιουργώντας νοητό τρίγωνο.
Το επιθυμητό αποτέλεσμα, είναι το δίκτυο αυτών των σχηματισμών, να απλωθεί σε όλη την Ελλάδα, ανάμεσα σε άτομα-φίλους που ζουν σε διαφορετικές πόλεις.
Ας κυκλώσουμε την χώρα μας, με σταθερότητα και ρυθμό. Αυτό μονάχα απαιτείται για την αποτελεσματική διεκπεραίωση της διαδικασίας αυτής: Ο ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΡΥΘΜΟΣ! Δηλαδή η σταθερή, καθημερινή εκφορά μέσω του λόγου της Επίκλησης αυτής.

ΣΑΝ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!
Ανεξάρτητα με το βαθμό της ιδιαίτερης κατανόησης με την οποία ο καθ΄ένας μπορεί να προσεγγίσει αυτήν την πρόταση, ας το παίξουμε πρωταρχικά όλοι, σαν ένα παιχνίδι. 'Αλλωστε έτσι πρωτοξεκίνησε αυτή η ιδέα στην Πλατεία Συντάγματος, σαν ένα παιχνίδι, ανάμεσα στις εκδηλώσεις των "ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ", όταν ενώσαμε τα χέρια γύρω από το "Δεντρο των ευχών για την Ελλάδα", και είπαμε για πρώτη φορά την ευχή. Ας την συνεχίσουμε!
Ας την επαναλαμβάνουμε κάθε μέρα, με τον ίδιο ενθουσιασμό, αυθορμησία και πίστη, όπως αυτή που ένα παιδί, ρίχνεται σε κάποιον αγώνα, προσδοκώντας την Νίκη.
Δίνουμε όλοι μαζί κοινό αγώνα ενάντια σε ότι προσπαθεί να βλάψει τη χώρα μας. Ας το αποτρέψουμε!
Ας ανττάξουμε την απόφασή μας, αποδεικνύοντας πως η Ελλάδα είναι πραγματικά η πιο πλούσια σε αξία "καρατίων", χώρα του κόσμου!
Διαθέτει ένα ανεκτιμήτου αξίας "διαμάντι", που με αυτό, μπορεί να ξεχρεώσει όλα τα χρέη των ωφειλών της: ΤΗ ΘΕΡΜΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!
Με αυτή την θέρμη λοιπόν ας εκφωνήσουμε μαζί (κατά τριάδες), την ευχή:

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ αιτούμε! ΑΛΗΘΕΙΑ! ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!
Σε νίκη να οδηγησει αυτή μας η προσπάθεια
και σε μια λύση Αρμονική, Καθάρια, Ελληνική.
Το Κύρος, η Αυτάρκεια, η Αξιοπιστία,
να αποδοθούν ξανά σε εμάς! Μαζί κι η Ευημερία!
και σε σταθερή ανάπτυξη που θα επιτευθχεί,
η χώρα μας και πάλι, ολόρθη θα στηθεί!
ΓΕΓΟΝΕ!

ΣΗΜ. Σε όσους φαίνεται πολύ εκτενής αυτή η ευχή, ας μην αποτρέψουν την επίκλησή της, Ας περιοριστούν έστω, σε μια σύντμησή της, καθημερινής επίκλησης, όμως, έχοντας πάντα εκφωνήσει έστω και για μία φορά σε τριάδα ολόκληρη την ευχή!
Η ΣΥΝΤΜΗΣΗ:

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ αιτούμε! ΑΛΗΘΕΙΑ! ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!
και μια Ελλάδα Εύρωστη, σε πλήρη Ευημερία!

Κ. Παλαμάς - Ο Γκρεμιστής και ο Κτίστης

http://anaghrapho.blogspot.com/2011/07/blog-post_18.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FDqCRC+%28%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86%CF%89...%29

Κ. Παλαμάς
Το 1937 η «επίσημη Ελλάδα» απεφάσισε να τιμήσει για ακόμη μια φορά τον Κωστή Παλαμά στήνοντας την προτομή του στον Εθνικό Κήπο για το μεγάλο του έργο, ένα έργο το οποίο ίσως ακόμη και μέχρι σήμερα δεν έχουμε καταλάβει πλήρως αν όχι επιφανειακά.
Δεν μπορώ παρά να μπω στον πειρασμό να παραθέσω τις σκέψεις του Νίκου Ζαχαριάδη για αυτό το γεγονός από τον πρόλογο της μελέτης του «Ο αληθινός Παλαμάς», και ανεξάρτητα από τις πραγματικές προθέσεις της τότε «επίσημης Ελλάδας» νομίζω αξίζει να αναλογιστούμε πώς και εμείς μέχρι σήμερα μεταχειριζόμαστε και κατανοούμε το έργο του κάθε Παλαμά, που ονομάζουμε μεγάλο και τιμούμε. Αναγράφω:

Η σημερινή επίσημη Ελλάδα [Νοεμβριος 1937] αποφάσισε να στήσει την προτομή του Παλαμά στον Εθνικό Κήπο. Έτσι φτηνά και εύκολα πάνε να ξοφλήσουν με τον ποιητή, που η δημιουργία του στο πιο βαθύ και πιο πραγματικό νόημα της τόσο τους είναι ξένη και τόσο τη φοβούνται. Όποιος έχει λίγο-πολύ γερό μάτι δε δυσκολεύεται διόλου να ξεδιαλύνει τους πραγματικούς σκοπούς της «χειρονομίας της προτομής». Η αντίδραση βιάζεται μια ώρα αρχύτερα να ξεφορτωθεί τον Παλαμά, να τον χώσει ζωντανό στον τάφο, να γλυτώσει απ' το βραχνά του. Είναι άραγε αληθινά όλ' αυτά; Γιατί η πολυπρόσωπη ελληνική αντίδραση, επίσημη και ανεπίσημη, ν' αντιπαθάει τον Παλαμά και να τον φοβάται, που, μολαταύτα, τόσο τον «ετίμησε» και τον «δοξάζει»;



Το πρώτο που θάχε κανένας να πει είναι ότι τέτοια επιβλητικότητα και τέτοιος όγκος, μια τόσο μεγάλη ποιητική δόξα, δύσκολο είναι να μην τιμηθεί και να μη δοξασθεί κατά έναν όποιον τρόπο. Ώστε οι τιμές και οι δόξες, που γίνονται στον Παλαμά, είναι αναγκαστικές και υποχρεωτικές, γιατί δε μπορούσε να γίνει και αλλοιώτικα. Ούτε και ουσιαστικά πρόσθεσαν τίποτα στο μεγαλείο του ποιητή. Το δεύτερο είναι πως όλες αυτές οι «τιμές» και «δόξες» και η βιαστική «χειρονομία της προτομής», κρύβουνε μια μεγάλη δόση υστεροβουλίας. Με το γιορταστικό κάθε φορά ντόρο γίνεται προσπάθεια να χαντακωθεί η ουσία, το βαθύ και πραγματικό νόημα της παλαμικής δημιουργίας. Δε θέλουνε ν' αποκαλύψουνε στα πιο πλατειά λαϊκά στρώματα το αληθινό περιεχόμενο του παλαμικού έργου, γιατί ένα τέτοιο πράμα δε συμφέρει στην πολυκέφαλη και ποικιλόμορφη αντίδραση [...]
από τον Πρόλογο, Ο Αληθινός Παλαμάς, Νοέμβριος 1937


Ο Κ. Παλαμάς - Άγαλμα του Βάσου Φαληρέα,
Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, 1965

Όπως έγραφε ο ίδιος ο Παλαμάς στον φίλο του Αιμίλιο Ριάδη (εδώ οι δύο επιστολές) σχετικά με πρόσκλησή του στην Θεσαλλονίκη, ένοιωθε πως ήταν ένας απλός «άνθρωπος συνηθισμένος και αναθρεμμένος μέσα στην ιερή μοναξιά και - όσο και αν [α]γαπά το ανθρώπινο γένος - μέσα στην φυγοκοσμία. Ένας [που] πολύ διαφέρει από ένα ρήτορα πολιτευτή όποιων ιδεών, από ένα και διανοητικόν ακόμα κυνηγητή μια φήμης και από ένα ονειροπόλον πολεμιστή κοινωνικών κάθε λογής ιδανικών.» Παρόλα αυτά από το «φτωχό λειτουργικό κελλί (sic) του» που σπανίως άφηνε, έδειξε μέσω των ποιημάτων του πόσο συναισθάνεται τα πάθη του ανθρώπου, και πόσο τον συμπονεί. Χωρίς ρητορείες πολλές και οφθαλμαπάτες ανέδειξε όσο μπορούσε και με τόλμη την αλήθεια και έγινε ο γκρεμιστής και ο κτίστης....:
Ὁ Γκρεμιστὴς
Ἀκοῦστε. Ἐγὼ εἶμαι ὁ γκρεμιστής, γιατί εἶμ᾿ ἐγὼ κι ὁ κτίστης,
ὁ διαλεχτὸς τῆς ἄρνησης κι ὁ ἀκριβογιὸς τῆς πίστης.
Καὶ θέλει καὶ τὸ γκρέμισμα νοῦ καὶ καρδιὰ καὶ χέρι.
Στοῦ μίσους τὰ μεσάνυχτα τρέμει ἑνὸς πόθου ἀστέρι.
Κι ἂν εἶμαι τῆς νυχτιᾶς βλαστός, τοῦ χαλασμοῦ πατέρας,
πάντα κοιτάζω πρὸς τὸ φῶς τὸ ἀπόμακρο τῆς μέρας.
ἐγὼ ὁ σεισμὸς ὁ ἀλύπητος, ἐγὼ κι ὁ ἀνοιχτομάτης·
τοῦ μακρεμένου ἀγναντευτής, κι ὁ κλέφτης κι ὁ ἀπελάτης*
καὶ μὲ τὸ καριοφίλι μου καὶ μὲ τ᾿ ἀπελατίκι*
τὴν πολιτεία τὴν κάνω ἐρμιά, γῆ χέρσα τὸ χωράφι.
Κάλλιο φυτρῶστε, ἀγκριαγκαθιές, καὶ κάλλιο οὐρλιάστε, λύκοι,
κάλλιο φουσκῶστε, πόταμοι καὶ κάλλιο ἀνοῖχτε τάφοι,
καί, δυναμίτη, βρόντηξε καὶ σιγοστάλαξε αἷμα,
παρὰ σὲ πύργους ἄρχοντας καὶ σὲ ναοὺς τὸ Ψέμα.
Τῶν πρωτογέννητων καιρῶν ἡ πλάση μὲ τ᾿ ἀγρίμια
ξανάρχεται. Καλῶς νὰ ῾ρθῆ. Γκρεμίζω τὴν ἀσκήμια.
Εἶμ᾿ ἕνα ἀνήμπορο παιδὶ ποὺ σκλαβωμένο τό ῾χει
τὸ δείλιασμα κι ὅλο ρωτᾷ καὶ μήτε ναὶ μήτε ὄχι
δὲν τοῦ ἀποκρίνεται κανείς, καὶ πάει κι ὅλο προσμένει
τὸ λόγο ποὺ δὲν ἔρχεται, καὶ μία ντροπὴ τὸ δένει
Μὰ τὸ τσεκοῦρι μοναχὰ στὸ χέρι σὰν κρατήσω,
καὶ τὸ τσεκοῦρι μου ψυχὴ μ᾿ ἕνα θυμὸ περίσσο.
Τάχα ποιὸς μάγος, ποιὸ στοιχειὸ τοῦ δούλεψε τ᾿ ἀτσάλι
καὶ νιώθω φλόγα τὴν καρδιὰ καὶ βράχο τὸ κεφάλι,
καὶ θέλω νὰ τραβήξω ἐμπρὸς καὶ πλατωσιὲς* ν᾿ ἀνοίξω,
καὶ μ᾿ ἕνα Ναὶ νὰ τιναχτῶ, μ᾿ ἕνα Ὄχι νὰ βροντήξω;
Καβάλα στὸ νοητάκι* μου, δὲν τρέμω σας ὅποιοι εἶστε
γκρικάω,* βγαίνει ἀπὸ μέσα του μιὰ προσταγή: Γκρεμίστε!

Δειλοί και κρυφοί στίχοι, 1928

απελάτης= βυζαντινός φρουρός των συνόρων - ζωοκλέφτης.
απελατίκι= σιδερένιο ρόπαλο
πλατωσιές= πλατώματα, πλατύ άνοιγμα, ξέφωτο
νοητάκι= μαγικό άλογο με υπερφυσικές ικανότητες
γρικάω= ακούω




Ο Γκρεμιστής είναι ένα ποίημα φλογερό, γενναίο, τολμηρό... ένας ύμνος στην κάθαρση, μια ωδή για αναγέννηση. Ο ποιητής πιθανώς ξαφνιάζει με την ίσως γεμάτη πάθος προσταγή: «Γκρεμίστε! » αλλά αυτή η προσταγή δεν είναι παρά η ανάγκη του ποιητή για δημιουργία.
Ήδη από τον πρώτο στίχο ο ποιητής τονίζει ότι η ιδιότητα του «γκρεμιστή» είναι συνυφασμένη με αυτήν του «κτίστη», το γκρέμισμα είναι η προϋπόθεση της δημιουργίας, αλλά και η πρόθεση για δημιουργία είναι η προϋπόθεση για τον γκρεμιστή.
Για τον ποιητή, το γκρέμισμα δεν είναι μία άλογη απόρροια ενός βίαιου μηδενισμού  (όπως με μια απρόσεχτη ανάγνωση μπορεί να νομίσει κανείς ), αλλά είναι μία ενέργεια που απαιτεί πίστη, «νου και καρδιά και χέρι». Δηλαδή ο ποιητής με την προσταγή: «Γκρεμίστε!», δεν προτρέπει στην άκριτη (και υλική) καταστροφή αλλά στην κατεδάφιση της ασχήμιας και του ψευδους που κυριαρχεί πλέον σχεδόν σε κάθε τι ανθρώπινο, «σε πύργους και σε ναούς». Για τον ποιητή/ κτίστη, θεμέλιο πρέπει να είναι η ίδια η αλήθεια της φύσης, «των πρωτογέννητων καιρών η πλάση με τα αγρίμια», και έτσι δεν προτρέπει σε έναν οπισθοδρομισμό αλλά σε μια ηθική και κοινωνική αναγέννηση, η οποία μπορεί να έρθει μόνο με την κατεδάφιση των πλέον αλλοτριωμένων σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων («τὴν πολιτεία τὴν κάνω ἐρμιά») και το εκ νέου κτίσιμό τους, αντλώντας από τις πρωταρχικές ανάγκες που ώθησαν τον άνθρωπο σε κοινωνία.
Ο ποιητής νοιώθει αποστροφή και θυμό αλλά αν και βρίσκεται στα μεσάνυχτα του μίσους πάντα κοιτάζει προς το φως το απόμακρο της μέρας...με αυτόν τον τρόπο ότι γκρεμίζει, το γκρεμίζει με ελπίδα και μόνο έτσι καταφέρνει να γίνεται και ο κτίστης. Με λίγα λόγια μόνο με ελπίδα, ελευθερία από κάθε κηδεμονία («Καβάλα στὸ νοητάκι μου, δὲν τρέμω σας ὅποιοι εἶστε...») και στόχους για κάτι καλύτερο και πιο αληθινό μπορεί να γκρεμιστεί η ασχήμια και το ψεύδος, αλλιώς - αν και δεν το λέει ο Παλαμάς -  το «γκρέμισμα» γίνεται μάλλον αυτοκαταστροφικό....

Στην σημερινή εποχή της παρακμής και της κρίσης, τα λόγια της ποίησης του Παλαμά ακούγονται μάλλον επίκαιρα και αναδεικνύουν τόσο τον άλογο μηδενισμό της όποιας βίας όσο και την ίσως ανόητη και στο τέλος οδυνηρή επιμονή μας να χτίσουμε πάνω στα θεμέλια της ασχήμιας και του ψεύδους(κρύβοντας τα έτσι κάτω από το χαλί...).
Η κρίση είναι βαθιά, συνάμα πολιτική και κοινωνική. Οι σχέσεις της κοινωνίας και της πολιτείας, όσο και οι θεσμοί της (πολιτικοί και μη) πάσχουν. Τα συστήματα που τους εκφράζουν είναι δυστυχώς φθαρμένα (δεν έχει σημασία αν είναι πλήρως ή μερικώς), αλλά η κάθαρση θα έρθει μονάχα μέσω της αναγέννησης.
Η αλήθεια των θεσμών της Δημοκρατίας και της κοινωνίας δεν μπορεί να γκρεμιστεί (όσο και αν το διατείνονται κάποιοι...) αλλά η φανέρωση και η πραγμάτωσή της προϋποθέτει το γκρέμισμα του ψεύδους και όλων των φορέων του.
Αλλά για να είσαι ο κτίστης, πρέπει να είσαι και ο γκρεμιστής και αυτό βέβαια θέλει τόλμη.

α.α.
http://anaghrapho.blogspot.com/2011/07/blog-post_18.html

Σημείωση: Την ιδέα για το ποίημα την πήρα από εδώ
Πηγές:
Βιογραφικά στοιχεία - http://www.sarantakos.com/kibwtos/komnas/palbio.html
Ο Αληθινός Παλαμάς του Ν. Ζαχαριάδη - http://web.me.com/palamas12/Palamas/TextsGR_files/Zahariadis.pdf

Facebook έκδοση του εαυτού σου vs Πραγματική έκδοση του εαυτού σου



Μεγάλες αλήθειες αναπαριστούνται στις παρακάτω φωτογραφίες...




ClopYPastE.gr

ΠΗΓΗ: Facebook έκδοση του εαυτού σου vs Πραγματική έκδοση του εαυτού σου ~ Το Τεφτέρι

Πόσο απέχει η επιλεκτική χρεοκοπία από την χρεοκοπία;

http://tolimeri.blogspot.com/


Είναι πλέον προφανές πως ακόμα και αν πετύχουμε στην εφαρμογή σημαντικών διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και μέτρων δημοσιονομικής εξυγίανσης, κάτι που είναι εξαιρετικά αμφίβολο, η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στο τεράστιο χρέος που συσσωρεύεται και θα αναγκασθεί να προχωρήσει σε αναδιάρθρωσή του.

Στην πραγματικότητα αποδεικνύεται πως ο μηχανισμός που έχει στηθεί το μόνο που επιτυγχάνει είναι να αναβάλει την αναπόφευκτη αναδιάρθρωση, με αποτέλεσμα όταν γίνει αυτή να μην είναι πλέον επικίνδυνη για το ευρωπαϊκό, κυρίως, τραπεζικό σύστημα. Να μη δημιουργεί δηλαδή «κίνδυνο στο σύστημα» (systemic risk). Αυτό συνέβη διότι ο μηχανισμός αυτός αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα οξύτατης υπερχρέωσης (debt overhang) ως ένα απλό πρόβλημα ρευστότητας (liquidity shock).


Είναι σαν να προσπαθούμε να γιατρέψουμε ασθενή με βαρύτατη πνευμονία ως να έχει απλή γρίπη. Σε αυτήν την περίπτωση όχι μόνο δεν υπάρχει η επιδιωκόμενη ανακούφιση χρέους (debt relief), αλλά το πρόβλημα γίνεται χειρότερο με το πέρασμα του χρόνου.




Ας φανταστούμε τη χώρα ως φούρνο που μπορεί να παράγει μέχρι και 70 καρβέλια μέχρι να κλείσει για μεσημέρι, ενώ έχουν στηθεί 100 πελάτες νωρίς το πρωί στην ουρά για ψωμί. Οσο (βλακωδώς;) ο φούρναρης συνεχίζει να μοιράζει ολόκληρο καρβέλι σε όποιον έρχεται πρώτος στο ταμείο, είναι προφανές πως τόσο λιγότερα τα καρβέλια για τους «πίσω» στην ουρά. Αυτό λοιπόν που θα μπορούσε να επιτευχθεί με ένα κούρεμα της τάξης του 30% (δηλαδή 70 καρβέλια για 100 πιστωτές), τώρα μετά το μοίρασμα 20 ολόκληρων καρβελιών στους πρώτους στην ουρά, θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε κούρεμα του 37,5%, αφού μένουν 50 «καρβέλια» για 80 πιστωτές. 
Οταν μάλιστα προστεθούν οι τόκοι του μηχανισμού και συνυπολογιστεί το γεγονός πως είναι πρακτικά αδύνατο να κουρέψουμε τα χρέη προς κράτη, και ειδικά προς το ΔΝΤ, μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε γιατί οι μακροπρόθεσμοι δανειστές «ουρλιάζουν» αυτήν τη στιγμή (τα spreads είναι για τα δεκαετή μας ομόλογα) όσο βλέπουν να δίνουμε «ολόκληρο το καρβέλι» στους πρώτους στην ουρά.


Μετέωρη έννοια


Ερχεται λοιπόν δυναμικά στο προσκήνιο η έννοια του επιλεκτικού χρεοστασίου (selective default), της τελευταίας βαθμίδας πιστοληπτικής διαβάθμισης (SD) που δίνουν οι Οίκοι Αξιολόγησης πριν από το πλήρες χρεοστάσιο (Default). Από ακαδημαϊκή άποψη η έννοια είναι μετέωρη, εφόσον θα μπορούσε κανείς να πει πως χρεοστάσιο είναι ακριβώς η αδυναμία εξυπηρέτησης του συνόλου του χρέους. Στην πραγματικότητα είναι μια προσπάθεια των οίκων να περιγράψουν μια κατάσταση που λόγω ειδικών συνθηκών, σε αντίθεση με μια πλήρη χρεοκοπία, έχει καλή πιθανότητα γρήγορης και σχετικά «αναίμακτης» διευθέτησης. Η χώρα σε κατάσταση SD δεν εξυπηρετεί τμήμα του χρέους της, συνήθως τα ομόλογα που λήγουν, συνεχίζει όμως να εξυπηρετεί κανονικά τόκους για το υπόλοιπο χρέος της.


Ουσιαστικά στο SD η χώρα και κάποιοι ισχυροί πιστωτές της, όπως η τρόικα για εμάς, «κλείνουν το μάτι» στους οίκους αξιολόγησης πως «…κοιτάξτε, εμείς έχουμε ήδη ξεκινήσει διαπραγματεύσεις και ελπίζουμε σύντομα να τα βρούμε». Ενα σημαντικό στοιχείο είναι το αν η εξέλιξη θα αποτελέσει πιστωτικό γεγονός (credit event), κάτι που αποφασίζει η Διεθνής Ενωση Διαπραγματευτών Swaps (ISDA). Τη διαπραγμάτευση δηλαδή μπορεί να χαλάσει η ISDA με δική της απόφαση πως έχει προκύψει πιστωτικό γεγονός, προκαλώντας την ενεργοποίηση και πληρωμή των συμβολαίων ασφάλισης κινδύνου (των γνωστών CDS).


Κίνδυνος για τις καταθέσεις;


Στο άκουσμα βέβαια της φράσης «επιλεκτική χρεοκοπία», το εύλογο ερώτημα είναι αν θα υπάρξει πρόβλημα με τις καταθέσεις. Η απάντηση είναι ότι όσο δεν έχει υπάρξει πιστωτικό γεγονός, το οποίο μπορεί να πυροδοτήσει ανεξέλεγκτες εξελίξεις βίαιης κατάρρευσης ιδρυμάτων που πούλησαν CDS, αυξάνοντας εκθετικά την πιθανότητα τραπεζικού ντόμινο, οι καταθέσεις στις τράπεζες δεν κινδυνεύουν. Είναι, άλλωστε, ακριβώς αυτή η θέληση διατήρησης ενός σχετικά ήρεμου κλίματος, σε αντίθεση με την καταιγίδα της πλήρους χρεοκοπίας, η κυρίαρχη προσπάθεια των κυβερνήσεων στην Ευρώπη σήμερα.


Εδώ βέβαια κανείς δεν μπορεί να είναι κατηγορηματικός, εφόσον το SD θα ασκήσει πίεση στη ρευστότητα των τραπεζών, διότι αν η ΕΚΤ δεν μπορεί να δεχθεί ως εγγύηση ομόλογα μιας χώρας σε SD, καταπίπτει μέρος των εγγυήσεων που έχουν χρησιμοποιήσει οι τράπεζες για τη χρηματοδότηση τους. Νομίζω, όμως, πως έχουμε εδώ και καιρό εξέλθει από την περιοχή των χρηματοοικονομικών εξελίξεων για τις οποίες μπορούμε να εξαγάγουμε οικονομετρικά συμπεράσματα, βασιζόμενοι σε μελέτη ιστορικών στοιχείων. Κάποιος μηχανισμός, όπως η ΕΚΤ ή το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ή ο μηχανισμός έκτακτης ρευστότητας (Emergency Liquidity Assistance-ELA), θα επιχειρηθεί να συνεχίσει να παρέχει ρευστότητα στις τράπεζες, ακόμη και αν αυτές υποβαθμιστούν περαιτέρω.


Τελειώνω με μια συμβουλή προς τους διοικούντες: δεν θα πρέπει η θέληση να διατηρηθεί μια πρόσκαιρη ομαλότητα, που αντικατοπτρίζει η είσοδος της χώρας σε καθεστώς SD, να επισκιάσει την πιο σημαντική ανάγκη για πραγματική λύση. Δεν θα πρέπει δηλαδή να γίνει αποδεκτή λύση που τραβώντας τη μόνη πραγματική «κόκκινη γραμμή» στο σημείο αποφυγής του πιστωτικού γεγονότος και διαφύλαξης των τραπεζικών κερδών, δεν θα προσφέρει μια βιώσιμη και στρατηγική προσέγγιση στο θέμα του χρέους. Διότι τότε απλά θα συνεχίσουμε να δίνουμε ολόκληρο το καρβέλι, επιτρέποντας στο μέγεθος της φούσκας να μεγαλώσει ανεξέλεγκτα, και όπως λένε οι οίκοι αξιολόγησης, επιλεκτική χρεοκοπία μπορεί να υπάρξει… μόνο μια φορά.

* O Βασίλης Πολυμένης είναι επίκουρος καθηγητής Χρηματοοικονομικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Εχει συνεργαστεί ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος με κορυφαίες εταιρίες, όπως η Merrill Lynch, ενώ η έρευνά του στα ομόλογα και τη χρεοκοπία έχει βραβευθεί από τη Wall Street.
Ακτιβιστης

Ο "σούπερ κοριός" της ΕΥΠ γιατί δεν πιάνει συνομιλίες "τρομοκρατών";

http://stoxasmos-politikh.blogspot.com/2011/07/blog-post_4001.html

Σε τούτη 'δω τη χώρα που έχουμε την ευτυχία να ζούμε δεν χρεοκόπησε μόνο η οικονομία της. Χρεοκόπησαν και οι θεσμοί και οι αξίες και οι άνθρωποι!
Στυγερές δολοφονίες σημαντικών ανθρώπων της δημόσιας ζωής παραμένουν ανεξιχνίαστες για χρόνια ολόκληρα. Σαν κάποιοι να μη θέλουν να βρεθεί η άκρη.Κοντεύουν 30 χρόνια από τη δολοφονία του Τζώρτζη Αθανασιάδη το Μάρτη του 1983!

Ενα χρόνο πριν δολοφονήθηκε στην είσοδο του σπιτιού του ένας άνθρωπος, ένας οικογενειάρχης, ένας επαγγελματίας δημοσιογράφος που 'χε την ατυχία να ξεχωρίζει από τους άλλους.
Στη χώρα που γεννήθηκε η Δημοκρατία κάποια πληρωμένα κτήνη ενδεδυμένα την πολυφορεμένη προβιά της τρομοκρατίας σκότωσαν το Σωκράτη Γκιόλια για να του κλείσουν το στόμα.

Βλέπετε ο άτυχος ρεπόρτερ δεν ήταν του χεριού τους,είχε ήδη συγκρουστεί με το μέντορά του,που τον  έβαλε στο δημοσιογραφικό χώρο κι είχε τραβήξει το δικό του δρόμο.
Ενα δρόμο που τον απογείωσε με την δημιουργία και την επιτυχία του blog Troktiko,όπου γράφονταν τα πάντα για τους πάντες και το οποίο έφτασε να έχει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον κόσμο.
Το πολιτικό και δημοσιογραφικό κατεστημένο ταρακουνήθηκε και θορυβήθηκε ακόμα περισσότερο όταν άρχισε να γίνεται γνωστή η πρόθεσή του να βγάλει εφημερίδα στο ίδιο ύφος και την αποκαλυπτική γραμμή του Troktiko.

Τότε ο από μηχανής Θεός της τρομοκρατίας έδωσε τη λύση,όπως και στις αρχαίες τραγωδίες.
Τα ξημερώματα της 19ης Ιουλίου 2010 η είδηση της δολοφονίας του Σωκράτη Γκιόλια έκανε το γύρο του κόσμου. Σχεδόν την ίδια ώρα σιώπησε και το αποκαλυπτικότερο blog της χώρας.  ...


Κάποιοι πρέπει να ξαναβρήκαν τον ύπνο τους!Τα πληκτρολόγια πήραν φωτιά,γράφτηκαν χιλιάδες κείμενα για τον άνθρωπο που χάθηκε,για τη δουλειά του,το ήθος του,τη μαχητικότητα του,τους φίλους του και τους εχθρούς του.Κείμενα για την ελευθεροτυπία,κείμενα συμπαράστασης,κείμενα αγανάκτησης.
Και γράφονταν για δυο-τρεις μήνες ακόμα,όσο το θέμα πούλαγε,με αναλύσεις επί αναλύσεων πάνω στην προκήρυξη των "τρομοκρατών"-δολοφόνων που το κεντρικό της μήνυμα ήταν:"είδατε τι έπαθε ο Γκιόλιας που ήταν και γνωστός,σκεφτείτε τι θα πάθετε οι υπόλοιποι"!

Μετά σιωπή.Οι δολοφόνοι ασύλληπτοι,κυκλοφορούν ανάμεσά μας και μονάχα η οικογένειά του τραβάει το Γολγοθά της και ψάχνει να βρει την άκρη του νήματος.Από καιρού εις καιρόν κάποιοι φρόντιζαν να διαρρέουν πληροφορίες των ερευνών που υποτίθεται διεξάγονται ακόμα για να βρεθούν οι ένοχοι.

Ποιος όμως να νοιαστεί;
Ο τότε υπουργός Προ-Πο δεν έψαξε να βρει ποιοι σκότωσαν τον υπασπιστή του και φίλο του θα έψαχνε για τους δολοφόνους ενός ενοχλητικού δημοσιογράφου;Ο διάδοχός του είχε ν' ασχοληθεί με τα ΜΑΤ και το πως θα τσακίσουν τον κόσμο στην Κερατέα και στο Σύνταγμα.

Ενδεχομένως όλοι τους να περιμένουν ξανά να πιάσουν το τζόκερ,όπως τότε με την "τυχαία" έκρηξη της βόμβας στα χέρια του Σάββα Ξηρού.Ποιος ξέρει,τώρα που ήρθε και η Χίλαρι όλα μπορούν να συμβούν.Ισως πάλι κάποια περίεργη ομερτά να δεσμεύει τους πάντες.

Μια ερώτηση μόνο:η συχνότητα του "σούπερ κοριού" της ΕΥΠ που 'χει καταγράψει τη μισή Ελλάδα,από παράγοντες ποδοσφαίρου μέχρι συμμορίες του οργανωμένου εγκλήματος,δεν πιάνει συνομιλίες "τρομοκρατών";

Για μας τους bloggers ο Σωκράτης Γκιόλιας ήταν και θα είναι σύμβολο ελευθερίας, αλήθειας κι ανθρωπιάς!
Θα τον θυμόμαστε πάντα.

Νεκρός βρέθηκε ο δημοσιογράφος που «ήξερε πολλά» για τη News of the World

http://greki-gr.blogspot.com/2011/07/news-of-world.html
Ένας από αυτούς που κατήγγειλαν το σκάνδαλο των τηλεφωνικών υποκλοπών στον όμιλο Μέρντοχ, ο πρώην δημοσιογράφος της εφημερίδας News of the World, Σον Χορ, βρέθηκε σήμερα νεκρός στο σπίτι του.

Ο κ.Χορ είχε δηλώσει σε συνεντεύξεις που έδωσε πέρυσι στην εφημερίδα New York Times και το BBC, ότι ο πρώην αρχισυντάκτης της ταμπλόιντ, Αντι Κούλσον, ο οποίος αργότερα έγινε διευθυντής επικοινωνιών του βρετανού πρωθυπουργού Ντέιβιντ Κάμερον, γνώριζε την πρακτική των...
τηλεφωνικών υποκλοπών από την εφημερίδα του.

Η αστυνομία του Χερτφορσάιρ αναφέρει σε ανακοίνωση της ότι ο Σον Χορ βρέθηκε νεκρός σήμερα το πρωί στο σπίτι του στο Γουότφορντ στο βόρειο τμήμα του Λονδίνου.

"Ο θάνατός του θεωρείται αυτή τη στιγμή χωρίς εξήγηση, αλλά δεν φαίνεται ύποπτος. Η έρευνα της αστυνομίας συνεχίζεται", προστίθεται στην ανακοίνωση.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Guardian, ο Σον Χορ υπέφερε επί μακρόν από αλκοολισμό και τοξικομανία.

Ο Χορ υποστήριξε ότι ο Αντι Κούλσον γνώριζε ότι οι δημοσιογράφοι της News of the World υπέκλεπταν ιδιωτικές επικοινωνίες. Η καταγγελία του μεταβιβάστηκε στην Scotland Yard που όμως δήλωσε από την πλευρά της ότι ο δημοσιογράφος δεν είχε προσκομίσει αποδείξεις των κατηγοριών του.
Από newpost

133 νενέκοι, εκ των οποίων όχι όλοι καθηγητές, σε σύνολο 12367 καθηγητών, υποστηρίζουν την κατάργησης του δημόσιου χαρακτήρα των Πανεπιστημίων!

http://seisaxthia.blogspot.com/2011/07/133-12367.html
133 Πανεπιστημιακοί vs 12367 Πανεπιστημιακοί‏...
    

Από την Ματίνα Γεωργίου.
Και όμως βρέθηκαν 133 Πανεπιστημιακοί στο σύνολο των 12500 μελών της Πανεπιστημιακής Κοινότητας των δημόσιων Ελληνικών Πανεπιστημίων, οι οποίοι συνυπέγραψαν κείμενο με το οποίο επιχειρείται η προωθούμενη μεταρρύθμιση της Υπουργού Παιδείας κα Διαμαντοπούλου εν μέσω του Καλοκαιριού.
Μεταξύ αυτών που συνυπέγραψαν είναι και ο Δήμαρχος Αθηναίων,Γιώργος Καμίνης, και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με την Ακαδημαϊκή Κοινότητα και τα...
ονόματά τους γράφτηκαν προκειμένου να αυξήσουν το αριθμό των ψηφισάντων.
Είναι απορίας άξιο οι λόγοι που οδήγησαν αυτούς τους 133 στην υποστήριξη της κατάργησης του δημόσιου χαρακτήρα και του δικαιώματος της αυτοδιοίκησης των Πανεπιστημίων. Η συντριπτική πλειοψηφία των Πανεπιστημιακών επιζητεί το διάλογο, διότι οι σημαντικές αλλαγές που χρειάζονται δε μπορούν να γίνουν χωρίς την ενεργό συμμετοχή της Πανεπιστημιακής κοινότητας.

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου