Συνολικές προβολές σελίδας


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015

Η Θεία Κοινωνία και το δαιμόνιο - Φρικτό Θαύμα

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2015/01/blog-post_898.html



Φρίκη, τρόμος και πανικός κυριεύουν τα δαιμόνια, όταν βρεθούν μπροστά στο Σώμα και το Αίμα του Κυρίου, τη θεία Κοινωνία.
Γι' αυτό πάντοτε οι δαιμονισμένοι σπαράζουν και χτυπιούνται ελεεινά, όταν πλησιάσουν στα τίμια Δώρα, πράγμα που δε συμβαίνει πριν από τον καθαγιασμό και τη μεταβολή τους. Είναι και τούτο μια συνεχής και περίτρανη απόδειξη, ότι η θεία Κοινωνία είναι πράγματι Σώμα και Αίμα Χριστού.
Στο βίο του αγίου Ευτυχίου, πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως (6ος αι.), υπάρχει ένα σχετικό περιστατικό.

Στην περιοχή της Αμάσειας, όπου είχε για ένα διάστημα εξοριστεί, βρισκόταν ένα γυναικείο μοναστήρι, που λεγόταν «της Φλαβίας». Μερικές λοιπόν από τις μοναχές έφεραν στον άγιο ένα πεντάχρονο κοριτσάκι, που είχε κυριευθεί από δαιμόνιο, και δεν πλησίαζε καν τη θεία Κοινωνία˙ όταν το πήγαιναν να κοινωνήσει, φώναζε, χτυπιόταν, κλωτσούσε και αποστρεφόταν με αηδία και τρόμο τα άχραντα Μυστήρια.

Η επόμενη μέρα ήταν Κυριακή. Ο άγιος θα λειτουργούσε και θα κοινωνούσε τους πιστούς. Είπε λοιπόν να φέρουν και το κοριτσάκι. Πράγματι, το έφεραν και με πολλή βία το ανάγκασαν να δεχτεί στο στόμα του τη θεία Κοινωνία. Αμέσως όμως έβγαλε μιαν άγρια κραυγή και Την έφτυσε χάμω!

Έφριξαν όλοι. Άφησαν το έξαλλο κοριτσάκι να φύγει, ενώ ο άγιος μάζεψε με το στόμα του από το έδαφος το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Παρήγγειλε, ωστόσο, να του ξαναφέρουν το δαιμονισμένο πλάσμα την άλλη μέρα.

Όταν ήρθε, ο άγιος προσευχήθηκε και έχρισε όλα του τα μέλη με άγιο έλαιο. Ύστερα δοκίμασε να το μεταλάβει πάλι. Το κορίτσι, αφού αναστέναξε βαθιά, κοινώνησε άφοβα και ήρεμα. Μόλις κατάπιε τη θεία Κοινωνία, άφησε μιαν άγρια κραυγή, και αμέσως το πονηρό πνεύμα βγήκε από το στόμα του.

Από τη στιγμή εκείνη το κοριτσάκι θεραπεύθηκε οριστικά, και όλοι δόξαζαν τον Κύριο για τη δύναμη και τη φιλανθρωπία Του.

«Θαύματα και αποκαλύψεις από τη Θεία Λειτουργία» - Ι.Μ. Παρακλήτου Ωρωπός Αττικής

Το Κεράκι και το Νόημα της Ζωής

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2015/01/blog-post_898.html
Το Κεράκι και το Νόημα της Ζωής
Μια φορά κι έναν καιρό... Ένα μικρό κεράκι βρισκόταν σε ένα δωμάτιο μαζί με άλλα κεριά.
Τα περισσότερα από τα οποία ήταν πολύ μεγαλύτερα και πολύ ομορφότερα από αυτό. Μερικά ήταν δεμένα με κορδέλες πολύχρωμες, άλλα ήταν πιο απλά, σαν κι αυτό.
Δεν ήξερε τον λόγο που βρισκόταν εκεί και τα άλλα το έκαναν να αισθάνεται μικρό και ασήμαντο.
Όταν έπεσε ο ήλιος και σκοτείνιασε το δωμάτιο είδε έναν άνθρωπο να μπαίνει μέσα στο δωμάτιο.
Έρχονταν προς το μέρος του κρατώντας ένα αναμμένο σπίρτο.
Κατάλαβε οτι θα του έβαζε φωτιά.
- Μη!! φώναξε, σε παρακαλώ μη!

Όμως ήξερε ότι δεν μπορούσε να ακουστεί και ετοιμάστηκε να υποφέρει τον πόνο
Που ήταν σίγουρο ότι θα ακολουθούσε.
Προς μεγάλη του έκπληξή το δωμάτιο γέμισε με φως.

Αναρωτήθηκε από που έρχεται το φως, αφού ο άνδρας είχε σβήσει το σπίρτο.
Κατάλαβε ότι προερχόταν από τον εαυτό του.
Ύστερα ο άνδρας άναψε κι άλλα σπίρτα για να ανάψει με την σειρά του και τα άλλα κεριά.
Όλα τα κεριά έδιναν το ίδιο φως με εκείνο.

Καθώς περνούσαν οι ώρες παρατήρησε ότι το κερί άρχισε να λιώνει.
Κατάλαβε ότι σύντομα θα πέθαινε.
Με την παρατήρηση αυτή, ανακάλυψε και τον λόγο που είχε δημιουργηθεί.
- Ίσως ο λόγος που βρίσκομαι στη Γη, είναι για να δίνω φως μέχρι να πεθάνω, ψιθύρισε.
Και αυτό έκανε.
Θαρρώ λοιπόν πως όλοι μας μπορούμε να δώσουμε λίγο φως στον κόσμο.
Δίχως να έχει σημασία το πόσο σημαντικοί ή ασήμαντοι, μικροί ή μεγάλοι είμαστε.

Μητροπολίτης Φθιώτιδας Νικόλαος: Πρέπει να υπάρχει ο Θρησκευτικός Όρκος

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2015/01/blog-post_188.html



Υπέρ του θρησκευτικού όρκου τοποθετήθηκε ο μητροπολίτης Φθιώτιδας, παίρνοντας θέση στη διαμάχη που έχει ξεσπάσει με αφορμή τον πολιτικό όρκο του νέου πρωθυπουργού.

Σε αντίθεση με άλλους ιεράρχες που τάσσονται υπέρ της κατάργησης, διατυπώνοντας μάλιστα την άποψη ότι τα ευαγγελικά κείμενα το απαγορεύουν ρητά, ο μητροπολίτης Φθιώτιδας τόνισε πως «κάνουν λάθος».
Όπως τόνισε ο κ. Νικόλαος, «ο θρησκευτικός όρκος είναι αναγνώριση της εκκλησίας και δεν είναι όρκος μεταξύ ανθρώπων».

«Η νέα άθεη κυβέρνηση παραμερίζει την εκκλησία και αυτό με λυπεί», πρόσθεσε και ευχήθηκε ο ελληνικός λαός να μην το μετανιώσει.

Παράλληλα, εξέφρασε την άποψη πως ο κ. Τσίπρας δεν θα προχωρήσει τελικά στον διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους, γιατί δεν θα τον συμφέρει οικονομικά.

Πηγή

Τι σημαίνει η φράση: «τας θύρας τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν»;

http://hellas-orthodoxy.blogspot.gr/2015/01/blog-post_524.html



Mέχρι τον 10ο περίπου αιώνα όταν ο Ιερέας έλεγε «τας θύρας τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν» έμεναν μέσα στον Ναό μόνον οι μυημένοι, οι πιστοί χριστιανοί και ετελείτο το μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας. Όσοι έμεναν, στο τέλος της Θ. Λειτουργίας, κοινωνούσαν όλοι.

Διότι οι αβάπτιστοι, οι εχθροί και γενικά οι αμύητοι δεν έχουν τις προϋποθέσεις για να κατανοήσουν και να συμμετάσχουν στα υπό της Εκκλησίας τελούμενα και ιδίως στο Μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας.

Η Θ. Λειτουργία, ιδίως το Β΄ μέρος είναι μόνο για τους πιστούς. Οι εχθροί και οι αμύητοι χρειάζονται κατήχηση, βάπτισμα και μεγάλη προετοιμασία προκειμένου να κατανοήσουν τα Μυστήρια της Εκκλησίας. Αυτή τη σημασία έχουν οι λόγοι του Χριστού: «Μή δώτε το άγιον τοίς κυσί (σκυλιά) μηδέ βάλητε τοίς μαργαρίτες υμών (ό,τι πολύτιμο έχετε) έμπροσθεν των χοίρων» (Μάτθ. ζ΄ 6).

Αυτή η προτροπή (τας Θύρας τας Θύρας…) είναι η ανδιαφισβήτητη απόδειξη ότι δεν ήταν πάντα ετσι τα πράγματα όπως σήμερα, ότι δεν ήταν όλοι οι ανθρωποι αυτονόητα μέλη της Εκκλησίας, ότι υπήρχε σαφής διάκριση ανάμεσα στους χριστιανούς και τους μή χριστιανούς και ότι για να γίνει κάποιος δεκτός ως χριστιανός και πλήρες μέλος της Εκκλησίας επρεπε να πληροί συγκεκριμμένες προϋποθέσεις.

Αυτό το δεύτερο μέρος της θείας Λειτουργίας, στη Λειτουργία του Σώματος και του Αίματος του Χριστού, συμμετέχουν μόνο οι βαπτισμένοι πιστοί. Οι κατηχούμενοι που δεν βαπτίστηκαν, οι εχθροί και οι αμύητοι στα δεδομένα της Εκκλησίας αποκλείονται. «Οι κατηχούμενοιι προέλθετε» «τάς θύρας, τάς θύρας εν σοφία. Πρόσχωμεν»! Γιατί;

Όμως αυτή η φράση, πέρα από την κυριολεκτική και πρακτική της προσταγή, κρύβει (για τους πιστούς) και έναν βαθύτατο συμβολισμό. Ο ιερός Καβάσιλας ερμηνεύοντας την Θ. Λειτουργά αναφέρει:

«Τας θύρας, τας θύρας’ εν σοφία πρόσχωμεν», συμπληρώνει ο λειτουργός. Μ’ αυτό θέλει να πει: «Ανοίξτε διάπλατα όλες τις πόρτες, δηλαδή τα στόματα και τα αυτιά σας, στην αληθινή σοφία, δηλαδή σε όσα υψηλά μάθατε και πιστεύετε για το Θεό.

Αυτά συνεχώς να λέτε και να ακούτε, και μάλιστα με ζήλο και προσοχή». Τότε οι πιστοί απαγγέλλουν δυνατά το Σύμβολο της Πίστεως («Πιστεύω εις έναν Θεόν…»).


Πηγή: askitikon.eu

Επιβάλλεται, επιτρέπεται ή απαγορεύεται ο θρησκευτικός όρκος;

http://www.agioritikovima.gr/eipan/item/53038-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9,-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%AE-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%8D%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%8C%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%82
Επιβάλλεται, επιτρέπεται ή απαγορεύεται ο θρησκευτικός όρκος;
Για το φλέγον ζήτημα του θρησκευτικού όρκου μίλησε στο ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ ο έγκριτος νομικός Χαράλαμπος Άνδραλης, γνώστης του εκκλησιαστικού δικαίου. Συγκεκριμένα στην εμπεριστατωμένη ανάλυσή του μετά από σχετικό ερώτημα αναφορικά με την νομική αλλά και πνευματική διάσταση του θέματος αναφέρει τα εξής:
Του Χαράλαμπου Άνδραλη, δικηγόρου
Το αμφιλεγόμενο θέμα του θρησκευτικού όρκου, επανήλθε στο προσκήνιο της επικαιρότητας, με την κίνηση του νέου Πρωθυπουργού να παράσχει πολιτική διαβεβαίωση στο Πρόεδρο της Δημοκρατίας, αντί του καθιερωμένου θρησκευτικού όρκου ενώπιον του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος.
Το ζήτημα από νομικής άποψης είναι σαφές. Η επιβολή του θρησκευτικού όρκου ως υποχρεωτικού θα ήταν αντίθετη με το άρθρο 13 παρ. 1 του Συντάγματος με το οποίο προστατεύεται η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης. Με το ίδιο άρθρο κατοχυρώνεται η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων καθενός ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις.1
Με το άρθρο 59 παρ. 2 του Συντάγματος παρέχεται στους αλλόθρησκους ή ετερόδοξους βουλευτές η δυνατότητα να ορκισθούν σύμφωνα με τον τύπο της δικής τους θρησκείας ή δόγματος.2
Στην ίδια κατεύθυνση, ο Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας (άρθ. 408 παρ. 1), παρέχει την επιλογή στους εξεταζόμενους ενώπιον των Δικαστηρίων μάρτυρες, αν επιθυμούν να ορκισθούν με θρησκευτικό ή πολιτικό όρκο.
Στη θεολογική-ιεροκανονική διάσταση του ζητήματος υπάρχει διχογνωμία σχετικά με το επιτρεπτό ή μη του θρησκευτικού όρκου. Θα πρέπει, εν πρώτοις, να τονίσουμε ότι η επιβολή του θρησκευτικού όρκου σε κάποιον αλλόθρησκο ή άθεο αντιβαίνει ευθέως στη χριστιανική διδασκαλία που σέβεται την ελευθερία της επιλογής, βασιζόμενη στη φράση του Ιησού Χριστού «όστις θέλει…»3.
Εξίσου ανεπίτρεπτη είναι και η οικιοθελής φαρισαϊκή χριστιανική ορκοδοσία ενός αλλόθρησκου ή άθεου, που γίνεται με σκοπό την παραπλάνηση του κοινού.
Για τον όρκο, αναφέρονται τα εξής στα Ιερά Κείμενα:
Στην Παλαιά Διαθήκη, όπου γενικά επιτρέπεται ο όρκος, έχουμε την πρώτη «προφητική» απαγόρευση από τον προφήτη Ωσηέ, ο οποίος αναφέρει: «Μη ομνύετε ζώντα Κύριον»4. Ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης επισημαίνει σχετικά: «Ηξεύρωμεν ότι εις την Παλαιάν Γραφήν εσυγχωρούντο οι αληθείς και νόμιμοι όρκοι. Ναι εσυγχωρούντο, μα όχι ενομοθετούντο. Εσυγχωρούντο διά την ατέλειαν και νηπιότητα των Ιουδαίων προς αποφυγήν της ειδωλολατρείας.5
Στην Καινή Διαθήκη ο ίδιος ο Χριστός εντέλλει: «μη ομόσαι όλως»6, ενώ ο Απόστολος Ιάκωβος ο Αδελφόθεος παραγγέλλει: «προ πάντων αδελφοί μου, μη ομνύετε»7. Αναφέρει πάλι σχετικά ο άγιος Νικόδημος: «Το θείον Ευαγγέλιον με στερεάν απόφασιν, όχι μόνον εις του Θεού το όνομα δεν συγχωρεί να ομόση τινάς, αλλ’ ουδέ την ιδίαν του κεφαλήν, προστάζων ότι, αν δεν περισσεύση η δικαιοσύνη μας περισσότερον από την των Γραμματέων και Φαρισαίων, και απλώς την του Νόμου, δεν δυνάμεθα να εισέλθωμεν εις την βασιλείαν των ουρανών.»
Σε συμφωνία με τα αγιογραφικά αυτά χωρία, συντάσσονται πλείστοι άγιοι Πατέρες. Ενδεικτικά αναφέρουμε 8:
-Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος: «Όρκου τι χείρον; Ουδέν».(μτφρ: Τι είναι χειρότερο από τον όρκο; Τίποτα!») 9
-Μέγας Βασίλειος: «Καθ’ άπαξ μεν όρκος απαγορεύεται. (ΚΘ’ Κανών Μ. Βασιλείου) (μτφρ: Ο όρκος απαγορεύεται μια και για πάντα.).10
-Ιερός Χρυσόστομος: «Συ, ει μηδέν έτερον, αυτό γουν το Βιβλίον αιδέσθητι, ο προτείνεις εις όρκον. Το Ευαγγέλιον, ο μετά χείρας φέρεις και κελεύεις ομνύναι, ανάπτυξον και ακούσας τι περί όρκου ο Χριστός εκεί διαλέγεται, φρίξον και απόστηθι. Συ δε τον νόμον τον κωλύοντα ομνύναι, τούτον όρκον ποιείς: Ω της ύβρεως! Ω της παροινίας!» (μτφρ: εσύ, αν μη τι άλλο, αυτό το Βιβλίο σεβάσου το, το οποίο προτείνεις για όρκο. Το Ευαγγέλιο που κρατάς στα χέρια σου και παροτρύνεις κάποιον να ορκισθεί σε αυτό, άνοιξέ το και όταν μάθεις τι λέγει για τον όρκο ο Χριστός, φρίξε και στάσου μακριά από αυτό που πήγες να κάνεις. Εσύ, ορκίζεσαι στο νόμο που απαγορεύει τον όρκο; Τι ύβρις! Τι παράνοια!)11
Ο ίδιος: «Τι έχει να κάμη τινάς όταν ήναι ανάγκη δια να ομόση; Όπου είναι παράβασις νόμου, εκεί δεν χωρεί καμμία ανάγκη. Και είναι δυνατόν (μου λέγει) τελείως να μη ομνύει τινάς; Τι λέγεις; Ο Θεός επρόσταξε, και συ ερωτάς, αν ήναι δυνατόν να φυλάξης την προσταγήν του; Περισσότερον είναι αδύνατον το να μη φυλάξης την προσταγήν του, παρά το να την φυλάξης.» (Τι πρέπει να κάνει κάποιος όταν είναι ανάγκη να ορκισθεί; Όπου υπάρχει παράβαση του νόμου (του Θεού), εκεί δεν χωρεί καμία ανάγκη. Και είναι δυνατόν να μην ορκίζεται κάποιος; Αποκρίνεται: ο Θεός πρόσταξε, και συ ρωτάς, αν είναι δυνατόν να φυλάξεις την προσταγή του;»)12
-Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς: «Φεύξη τον όρκον τελείως» (απόφευγε τελείως τον όρκο)13
-Άγιος Θεοφύλακτος Βουλγαρίας: «ουκ ην πονηρόν τότε το ομνύειν, μετά Χριστόν εστί πονηρόν» (στην Παλαιά Διαθήκη δεν ήταν κακό να ορκίζεσαι, μετά Χριστόν όμως είναι κακό)14
-Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης: (στην ερμηνεία του ΨΔ’ Κανόνα της Πενθέκτης Οικ. Συνόδου) «ου μόνοι δε οι κατά την συνήθειαν των Ελλήνων γινόμενοι όρκοι είναι εμποδισμένοι από τους Χριστιανούς, αλλά και κάθε απλός όρκος».
Στην ίδια ερμηνευτική προσέγγιση του Κανόνα ο άγιος αναφέρει: «Ας εντραπούν τόσον ο Βαλσαμών, όσον και οι ακόλουθοι, λέγοντες ότι είναι νόμιμον πράγμα το να γίνωνται όρκοι καλοί και αληθείς, ένα μεν, διότι και οι Βασιλικοί νόμοι συγχωρούσι τους όρκους … Προς μεν ουν το πρώτον αποκρινόμεθα εκείνα όπου εις διάφορα μέρη προείπομεν. Ότι δηλ. οι Βασιλείς δεν εκθέτουσι πολλάκις προς το συμφέρον τους νόμους, κατά τον Χρυσόστομον, και ότι, κατ’ αυτούς τους ίδιους Βασιλείς, πρέπει να ακυρώνωνται όλοι εκείνοι οι νόμοι, όπου εναντιώνονται εις τους θείους Κανόνας, και μάλιστα εις τας θείας Γραφάς και τα Ευαγγέλια…».15
Παρατηρούμε λοιπόν, μια συμφωνία των Πατέρων, ένα consensus patrum, σχετικά με το ανεπίτρεπτο του χριστιανικού όρκου. Μάλιστα η επιτακτική χρήση καθολικών όρων όπως «καθ’ άπαξ», «τελείως» κ.λπ. κλίνει προς την υιοθέτηση της άποψης περί της απαγόρευσης του όρκου και ενώπιον των αρχών του Κράτους.
Υπάρχει ωστόσο και ένας εξίσου μεγάλος Πατήρ της Εκκλησίας, ο άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως, ο οποίος εξειδικεύει το ανεπίτρεπτο του όρκου στις καθημερινές σχέσεις των ανθρώπων και υποστηρίζει με ισχυρά επιχειρήματα ότι ο όρκος ενώπιον των αρχών επιτρέπεται.
Γράφει ο ιερός Πατήρ: «ὁ Σωτὴρ ἀπηγόρευσε τὸν ὅρκον τὸν πρὸς ἀλλήλους καὶ οὐχὶ τὸν ὅρκον τὸν διδόμενον ἐνώπιον τῶν ἀρχῶν καὶ ἐξουσιῶν τὸν ὑπὸ τοῦ νόμου ἀπαιτούμενον πρὸς πίστωσιν τῆς ἀληθείας καὶ διαβεβαίωσιν τῶν ἀρχῶν. Διότι καὶ αὐτὸς ὁ Σωτὴρ ἐξορκισθεὶς ὑπὸ τοῦ ἀρχιερέως νὰ μαρτυρήσῃ εἰ αὐτός ἐστιν ὁ Χριστός, ἐδέχθη τὸν ὅρκον, καὶ ὡμολόγησεν ὅτι αὐτός ἐστιν (Ματ. κς´ 63)»16
Οι σεβαστές αυτές σκέψεις του αγίου Νεκταρίου, φαίνεται πως έρχονται σε σύγκρουση με αυτά που υποστηρίζουν οι προγενέστεροι Πατέρες.
Όποια, όμως, από τις δύο απόψεις και αν γίνει δεκτή στο θεολογικό επίπεδο, η ταπεινή γνώμη του γράφοντος, είναι ότι θα πρέπει να καταργηθεί ο θρησκευτικός όρκος ενώπιον των αρχών. Η πρακτική αυτή, θεσμοθετήθηκε σε μια εποχή που οι περισσότεροι πολίτες είχαν ζωντανό μέσα τους το θρησκευτικό συναίσθημα και η ένορκη παροχή διαβεβαιώσεων ή μαρτυριών ενώπιον των Αρχών, διασφάλιζε την ειλικρινή στάση τους ενώπιον αυτών.
Η διατήρηση του όρκου στην έννομη τάξη, στη σημερινή εποχή όπου, δυστυχώς, ως επί το πλείστον έχει χαλαρώσει το θρησκευτικό συναίσθημα εκείνων που δηλώνουν χριστιανοί, ενώ παράλληλα έχει επικρατήσει η λογική του «δεν πειράζει, όλοι το κάνουν αυτό, όλοι ψευδορκούν, όλοι βλασφημούν, όλοι απατούν τις συζύγους τους κ.ο.κ», μάλλον επιφέρει θανάσιμες αμαρτίες παρά καλό κάνει.
Στην πράξη δε, ο όρκος καθόλου δεν εξασφαλίζει την ειλικρινή στάση των ορκιζομένων, καθώς οι ψευδορκίες και οι επιορκίες είναι φαινόμενο καθημερινό, τόσο που η τρομακτική προθυμία απλών καθημερινών ανθρώπων να καταθέσουν ένορκα ψευδείς μαρτυρίες, επιτάσσει την διεκδίκηση εκ μέρους της Εκκλησίας της κατάργησης του θρησκευτικού όρκου, για να διαφυλάξει το ποίμνιό της από τις σοβαρότατες θανάσιμες πτώσεις της ψευδορκίας και της επιορκίας.
Όσον αφορά, τέλος, την άρνηση του νέου Πρωθυπουργού να ορκιστεί στο Ευαγγέλιο, γνωρίζουμε ασφαλώς, ότι ο κ. Τσίπρας δεν προέβη σε αυτή την κίνηση από σεβασμό προς την εντολή του Κυρίου περί όρκου, αλλά επειδή, όπως και ο ίδιος έχει δηλώσει στο παρελθόν, δεν πιστεύει στο Θεό. Όσο, όμως, κι αν μας «χτύπησε» άσχημα η κίνηση αυτή του Πρωθυπουργού να παραμερίσει την Εκκλησία μας, την τροφό του Γένους, και να δώσει πολιτική διαβεβαίωση σε μία τελετή που είχαμε συνηθίσει, καλώς ή κακώς, να υπάρχει εκκλησιαστική παρουσία, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι ο κ. Τσίπρας, ανεξάρτητα από την πολιτική που θα ακολουθήσει, δεν κινδυνεύει να γίνει επίορκος.
Υποσημειώσεις
1. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το άρθρο 33 παρ. 2 του Συντάγματος όπου αναγράφεται ο όρκος του Προέδρου της Δημοκρατίας ως εξής: «ορκίζομαι στο όνομα της Αγίας και Ομοούσιας και Αδιαίρετης Τριάδας…», χωρίς να παρέχεται εναλλακτική λύση σε περίπτωση που ο ΠτΔ είναι άθεος ή αλλόθρησκος. Γίνεται δεκτό ότι σε τέτοια περίπτωση δύναται να δοθεί πολιτική διαβεβαίωση, ώστε να μη παραβιάζεται το θεμελιώδες δικαίωμα της θρησκευτικής συνείδησης (Σ. 13, παρ.1)
2.Για τους άθρησκους-άθεους βουλευτές, παρότι δεν προβλέπεται ρητά από το Σύνταγμα, η υποχρέωση ορκοδοσίας αντικαθίσταται με αντίστοιχη δήλωση πανηγυρικού τύπου, ώστε να μη παραβιάζεται το θεμελιώδες δικαίωμα της θρησκευτικής συνείδησης (Σ. 13, παρ.1)
3.Μάρκ. η΄ 34
4.Ωσηέ δ΄ 16
5.Ερμηνεία ψδ΄ Κανόνος της Πενθέκτης Συνόδου, Πηδάλιον σελ. 302
6.Ματθ. ε’ 34-36
7.Ιακ. ε’ 12
8.αντιγράφοντας παλαιότερο σχετικό άρθρο μας με μερικές νέες προσθήκες http://anavaseis.blogspot.gr/2013/01/blog-post_5319.html
9.Μη ορκίζεσαι, Εκδόσεις «Ορθοδόξου Τύπου», 1976 († Αρχιμ. Χαράλαμπος Δ. Βασιλόπουλος)
10.Πηδάλιον, εκδ. Παπαδημητρίου, σελ.610
11.«Η πονηρία του όρκου», Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου
http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=295938

12.Ομιλία η΄ εις τους ανδριάντας
13.Η πονηρία του όρκου», Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου
http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=295938

14.Μη ορκίζεσαι, Εκδόσεις «Ορθοδόξου Τύπου», 1976 († Αρχιμ. Χαράλαμπος Δ. Βασιλόπουλος)
15.Για την πληρέστερη κατανόηση του ζητήματος, είναι σκόπιμο ο αναγνώστης να διαβάσει ολόκληρη την ερμηνεία του Ιερού Κανόνα από τον άγιο Νικόδημο στο Πηδάλιο (σελ.301-303), την οποία δεν μπορούμε να μεταφέρουμε λόγω της μεγάλης της έκτασης.
16.«Ὀρθόδοξος Ἱερὰ Κατήχησις», Ἁγίου Νεκταρίου Μητροπολίτου Πενταπόλεως, τοῦ θαυματουργοῦ. Ἐκδόσεις Ῥηγοπούλου, Θεσσαλονίκη

«ΑΛΛΑΞΤΕ» ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΜΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΤΟΥΣ…

http://www.hellasforce.com/blog/%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BE%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%B1-%CE%BC%CE%BC%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%83-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83/
«ΑΛΛΑΞΤΕ» ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΜΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΤΟΥΣ…Μετά την ορκωμοσία της νέας συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝ.ΕΛ., παρακολουθήσαμε όλοι τα τηλεοπτικά βίντεο με τις αλλαγές ηγεσιών στα υπουργεία και τις πολιτικές τοποθετήσεις τόσο των πικραμένων αποχωρούντων, που και την ύστατη στιγμή υπερασπίστηκαν το αισχρό έργο που επιτέλεσαν σε βάρος του ελληνικού λαού,
όσο και των εισερχομένων άφθαρτων πολιτικών που υποσχέθηκαν μεγάλες και σημαντικές αλλαγές, που θα φέρουν στη χώρα την οικονομική και εργασιακή αποκατάσταση, την απαλλαγή από την άδικη φορολογία και το βραχνά των Μνημονίων, καθώς και την ανάκτηση της αισιοδοξίας, ότι υπάρχει ακόμη η ευκαιρία της ανάκαμψης και της ανάπτυξης, που θα φέρει πάλι το χαμόγελο στα πρόσωπα των Ελλήνων πολιτών.
Εκείνες όμως οι αλλαγές που περίμενα και που θεωρώ απόλυτα αναγκαίο και σημαντικό να γίνουν και δεν έγιναν, ήταν οι αλλαγές στις ηγεσίες των μεγάλων ιδιωτικών τηλεοπτικών ΜΜΕ και ημερήσιου Τύπου, τους οποίους θεωρώ εξίσου επιζήμιους και συνένοχους με την συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, στο οργανωμένο οικονομικό έγκλημα που συντελέστηκε εναντίον του ελληνικού λαού και κατάντησε την Ελλάδα ζητιάνο στα χρηματοπιστωτικά κοράκια των ξένων και των ντόπιων τραπεζιτών.
Θα μου πείτε, πώς θα αλλάξουν οι ηγεσίες στα μεγάλα ΜΜΕ, όταν αυτές καθορίζουν και υπαγορεύουν, τρόπον τινά, τις αποφάσεις και τις πράξεις του πολιτικού μας συστήματος;
Και όμως, υπάρχει τρόπος, όσο κι’ αν αυτό σας φαίνεται δύσκολο και ακατόρθωτο…
Απλά, μέσα σε όλες τις δίκαιες ανατροπές που προτίθεται να προβεί η κυβέρνηση Τσίπρα, ας τους ζητήσει να εξοφλήσουν ΑΜΕΣΑ αυτά που χρεωστούν στις τράπεζες και στο ελληνικό Δημόσιο και σε περίπτωση που αδυνατούν να το πράξουν, να κατασχεθούν όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία και οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί που διαφεντεύουν, όπως νομοθετούσε, απαιτούσε και έπραττε η προηγούμενη συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ από τον ελληνικό λαό, πολιτικές τις οποίες υποστήριζαν μετά μανίας οι δημοσιογραφικοί αυτοί μεγιστάνες, καρπούμενοι διάφορα οφέλη, όπως μεγάλα δημόσια έργα, εκμετάλλευση διοδίων, χαριστικά δάνεια και ένα σωρό παράνομα ευεργετήματα, ενώ την ίδια στιγμή τα κανάλια και οι φυλλάδες τους καυτηρίαζαν τη μη πληρωμή αβάσταχτων και άδικων φόρων των απολυμένων, των χαμηλόμισθων, των άνεργων, των χρεοκοπημένων μικρών και μεσαίων επιχειρηματιών και αυτών ακόμη των πολιτών που έφτασαν στην αυτοκτονία…
Θα ήταν λοιπόν απόλυτα δίκαιο να δούμε και στα δικά τους γραφεία μια τελετή παράδοσης των «κρυφών υπουργείων» τους και την αντικατάστασή τους από νέους, απλούς και έντιμους δημοσιογράφους, που δεν θα διστάζουν να γράψουν τις καθημερινές αλήθειες, ούτε θα εκβιάζονται με απόλυση, προκειμένου να εκθειάζουν τις εκάστοτε κυβερνήσεις…
Φτάνει πια με το παραμύθι τους, φτάνουν η κοροϊδίες τύπου Τράγκα και άλλων πονηρών, που θησαύρισαν κοροϊδεύοντας και ποδηγετώντας τους αδαείς Έλληνες πολίτες…
Ας απαιτήσουμε μαζικά την τελετή απ-αλλαγής τους, για να πάει η χώρα μας μπροστά…
ΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΝΟΣ

AΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ> Πως ο Καμμένος παγίδεψε τους Τούρκους (ΕΙΚΟΝΕΣ) - ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΗΣ


http://kourdistoportocali.com/post/41089/imia
 





Επρόκειτο για μια πολύ καλά σχεδιασμένη επιχείρηση από ένα μπαρουτοκαπνισμένο επιτελείο το γενικό πρόσταγμα της οποίας το είχε άτυπα ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος.
Ο μόνος υπουργός που μετά από 19 ολόκληρα χρόνια τίμησε τους ήρωες των Ιμίων όπως τους άξιζε στο σημείο που έπεσαν υπερασπιζόμενοι την πατρίδα.
Μια πατρίδα που είχαν πουλήσει στη ψύχρα όσοι έκαναν λόγο για μια σημαία που την πήρε ο αέρας.
Η μέρα του υπουργού καθώς και των αρχηγών Αεροπορίας και Ναυτικού ξεκίνησε με επιμνημόσυνη δέηση που έγινε στη Βάση Ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού στο Μαραθώνα για τους τρεις αξιωματικούς που έχασαν τη ζωή τους στα Ίμια την 31η Ιανουαρίου του 1996.
Αμέσως μετά ο υπουργός, και ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης πέταξαν με ελικόπτερο του Στρατού προς τα Ιμια.
Πάνω από το ελικόπτερο που μετέφερε τον υπουργό  πετούσαν σε- μεγάλο ύψος- 4 F-16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας τα οποία δεν μπορούσαν να γίνουν αντιληπτά απο τα τουρκικά ραντάρ.
Οταν το ελικόπτερο με τον υπουργό έφτασε στο σημείο κατέβηκε απότομα στα 500 πόδια για να ρίξει ο υπουργός το στεφάνι στη μνήμη των αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού Καραθανάση, Βλαχάκου και Γιαλοψού! 
Τότε πέταξαν από πάνω του δύο τουρκικά  F-16 για εκφοβισμό.
Για κακή τους τύχη θα έπεφταν στην καλοστημένη παγίδα:Τα 4 ελληνικά F-16 με διαδοχικές βουτιές εμφανίστηκαν πάνω από τα τουρκικά και άρχισαν να τα καταδιώκουν. Οι Τούρκοι πιλότοι πανικόβλητοι εγκατέλειψαν το σημείο.
Λίγο αργότερα ο υπουργός και η συνοδεία του θα βρισκόταν  στη Κρήτη, στο χωριό του ήρωα καταδρομέα Εμμανουήλ Μπικάκη στον τάφο του οποίου ο υπουργός και ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ  κατέθεσαν στεφάνι.
Ο υπουργός έγινε δεκτός από τους δακρυσμένους κατοίκους του χωριού οι οποίοι συγκινημένοι τιμούσαν μια ασυνήθιστη- για Ελληνες πολιτικούς της μεταπολίτευσης- ηρωική πράξη.

Χάρρυ Κλυνν: “Για να σταματήσει επιτέλους το παραμύθι περί “πείνας” έξω από το ευρώ!”

http://www.makeleio.gr/?p=266511xari-klin

Από τον Χάρρυ Κλυνν : Ας βγούμε από το ευρώ και ας σταματήσουν να γίνονται εισαγωγές. Και ας πεινάσουμε όπως προσπαθούν… να μας πείσουν οι ξένοι και οι έλληνες δοσίλογοι των καναλιών.
Όλοι λένε ότι θα σταματήσουν να γίνονται εισαγωγές, αλλά έκατσε κανείς από εσάς να σκεφτεί τι ακριβώς εισάγουμε και τι ακριβώς να πάψει να έρχεται στην Ελλάδα;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε αυτοκίνητα. Τότε να δείτε κλάμα που θα ρίξουν Γερμανοί και Γάλλοι που δεν θα ξαναπουλήσουν ούτε ένα αυτοκίνητο τα επόμενα χρόνια.
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε γάλα, τυριά και βούτυρο. Τότε να δείτε κλάμα που θα ρίξουν τα φασιστόμουτρα οι Βέλγοι και οι Ολλανδοί.
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε ξηρούς καρπούς από την Τουρκία.

-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε καρπούζια και σταφύλια από την Αφρική.
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε σταφίδες από την Χιλή (αν είναι δυνατόν!)
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε σπορέλαια και άλλα γράσα.
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε ρετσίνα από την Καλιφόρνια (θου Κύριε).
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε τις εκατοντάδες είδη από οινοπνευματώδη ποτά.
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε τυριά, κονσέρβες, κέικ, ζαμπονάκια κλπ.
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε κινητά, τηλεοράσεις, υπολογιστές και τα χίλια δυο ηλίθια γκάτζετ που στραβώνουν τον κόσμο.
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε τα εκατοντάδες είδη καπνού, πούρων και άλλων δηλητηρίων.
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε τα μπατζάρια τουρσί από την Γερμανία (θεέ μου, θεέ μου).
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε τα δεκάδες είδη ξένων γλυκών και σοκολατοειδών που στέλνουν τα λεφτά μας στο εξωτερικό και την χοληστερίνη στα ύψη.
-Θα σταματήσουμε να εισάγουμε ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, και πληθώρα από άχρηστα είδη για το σπίτι (μέχρι κόφτης για να κόβεις σε ίσια κομμάτια την μπανάνα υπάρχει!!!).
Ας επιστρέψουμε στην εποχή του 60.
Ας περπατήσουμε και πάλι ήσυχοι στον άδειο δρόμο.
Ας κοιμηθούμε το βράδυ χωρίς να ξυπνάμε από τον κάθε αργόσχολο ηλίθιο που τριγυρνάει με το αμάξι ακούγοντας τουρκογύφτικα καψουρολαϊκά ή χαζά ραπ στην διαπασών.
Ας φάμε λιγότερο και ας χάσουμε το υπέρβαρο λίπος μας.
Ας κάνουμε πάλι γιορτές-ρεφενέ.
Ας ξανακάνουμε αληθινούς φίλους, αντί για τους ηλεκτρονικούς που έχουμε σήμερα.
Ξυπνάτε μαλάκες Έλληνες.
Έχουμε περάσει δια πυρός και σιδήρου.
Έχουμε δώσει τα φώτα του πολιτισμού στον κόσμο.
Έχουμε τσακίσει στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο την ιταλική και γερμανική υπερδύναμη.
Και έχουμε καταντήσει σήμερα να ζητιανεύουμε από τους κωλο-ευρωπαίους και να τους παρακαλάμε να μας πηδάνε, ώστε να έχουμε βίντεο και κινητά.
Και από πάνω καθόμαστε και μας βρίζουν, αφού δεν έχουμε πλέον ΚΑΘΟΛΟΥ αξιοπρέπεια.
Χάρρυ Κλυνν

ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΣΣΙΑ – Ορθή και αξιοπρεπής η στάση του Πρωθυπουργού

http://www.hellasforce.com/blog/%CE%BD%CE%B5%CE%B1-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%83-%CF%83%CF%87%CE%B5%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%81%CF%89%CF%83%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CF%81/
ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΣΣΙΑ – Ορθή και αξιοπρεπής η στάση του ΠρωθυπουργούΓράφει ο Ηλίας Ηλιόπουλος.
Ακαριαία υπήρξε η αντίδραση του νεοεκλεγέντος Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα – καθώς και του μόλις διορισθέντος Υπουργού Εξωτερικών κ. Νίκου Κοτζιά – στο τελευταίο (μέχρι τούδε!) ατόπημα της Ε.Ε.
Σημειωτέον, μάλιστα, ότι το διαπραχθέν ατόπημα της (αυτονομηθείσης από τους Κυριάρχους Λαούς) Υπερεθνικής Γραφειοκρατικής Ελίτ των Βρυξελλών υπήρξε διττό:
– τόσον επί της αρχής, καθώς εμφάνιζε, ψευδώς και παραπλανητικώς, μίαν ανακοίνωση του υπερεθνικού τεχνογραφειοκρατικού «apparatus» των Βρυξελλών ως δήθεν «δήλωση Αρχηγών Κρατών και Κυβερνήσεων» της Ε.Ε. (τουτέστιν …«καραμπινάτη» πλαστογραφία του αισχίστου είδους, για να συνεννοούμεθα!),
– όσον και επί της ουσίας, καθώς, για μιαν ακόμη φορά, το υπερεθνικό υβριδικό κρατικό μόρφωμα των Βρυξελλών έσπευσε να ευθυγραμμισθεί κατά κεραίαν με την Ηγεμονεύουσα Πλανητική Δύναμη (και) στην νέα φάση κλιμακώσεως του οικονομικού, διπλωματικού, ψυχολογικού και ανορθοδόξου πολέμου, τον οποίον έχει εξαπολύσει η Ουάσιγκτων κατά της Μόσχας.
Προσέτι, η αντίδραση της Ελληνικής Κυβερνήσεως υπήρξε όχι μόνον άμεση αλλά και η απολύτως προσήκουσα, καθ’ ο μέτρον ο Πρωθυπουργός, διά στόματος Γενικού Γραμμματέως της Κυβερνήσεως, κατέστησε απολύτως σαφές ότι η δήθεν «δήλωση Αρχηγών Κρατών και Κυβερνήσεων της Ε.Ε.» κυκλοφόρησε «χωρίς να έχει ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία για την εξασφάλιση συναίνεσης των κρατών-μελών και ειδικότερα χωρίς να εξασφαλισθεί η συναίνεση της Ελλάδας».
Η προαναφερθείσα αντίδραση του Πρωθυπουργού είναι πολλαπλώς σημαντική: Κατ’ αρχάς, έρχεται να υπενθυμίσει (μετά από πολύν καιρό, φευ!) ότι ουδείς (ούτε η Υπερεθνική Ελίτ των Βρυξελλών) επιτρέπεται να «παίζει εν ου παικτοίς» – και δη να παίζει με την εθνική αξιοπρέπεια και τα κυριαρχικά δικαιώματα των Λαών (στην περίπτωση του Ελληνικού Λαού, αμφότερα έχουν τρωθεί βαναύσως και κατά συρροήν τα τελευταία χρόνια).
Εις τα καθ’ ημάς, εξ άλλου, οφείλουμε να συνεκτιμήσουμε ότι η απελθούσα Κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου φέρει την ιστορική ευθύνη μιας πρωτοφανούς ρήξεως των σχέσεων Ελλάδος-Ρωσσίας. Οι κ.κ. Σαμαράς και Βενιζέλος βαρύνονται με πλειάδα αστοχιών και εσφαλμένων αποφάσεων σε μείζονος γεωπολιτικής-γεωοικονομικής-γεωστρατηγικής σημασίας ζητήματα, όπως:
α) η διαρκής και συστηματική υπονόμευση ή υποτίμηση της ενεργειακής συζεύξεως Ελλάδος-Ρωσσίας, σε συνέχεια της αναλόγου πολιτικής, που είχε εφαρμόσει ο κ. Γιώργος Παπανδρέου,
β) ο τορπιλλισμός της αμυντικοπολιτικής και αμυντικοτεχνικής συνεργασίας Ελλάδος-Ρωσσίας και η ακύρωση των όποιων βημάτων είχαν σημειωθεί στον τομέα αυτό, κυρίως επί Κυβερνήσεως Κ. Καραμανλή (του νεωτέρου),
γ) η σπουδή του τότε Υπουργού Εξωτερικών κ. Βενιζέλου να νομιμοποιήσει πολιτικώς το «μετα-μοντέρνο» πραξικόπημα του Κιέβου και να αναγνωρίσει διπλωματικώς την εγκληματική συμμορία, η οποία υφήρπασε εξ εφόδου την εξουσία,
δ) ομοίως, η σπουδή του τότε Υπουργού Εξωτερικών – και συνεπώς, εν τέλει, του τότε Πρωθυπουργού – να ευθυγραμμισθεί προς τις διεθνοδικαιϊκώς παράνομες και πολιτικώς βλακώδεις (καθ’ ότι άκρως επιζήμιες για τα εθνικά αλλά και τα καλώς νοούμενα «ευρωπαϊκά» συμφέροντα) μονομερείς οικονομικές και λοιπές κυρώσεις της Υπερεθνικής Γραφειοκρατικής Ελίτ των Βρυξελλών εις βάρος της Ρωσσίας.
Επειδή, όμως, όποιος διαθέτει επίγνωση των γεωπολιτικών δεδομένων και ιστορική μνήμη, γνωρίζει ότι το (εναγωνίως αναζητούν λόγον υπάρξεως!) ΝΑΤΟ όχι μόνον αρνήθηκε σθεναρώς επί μισόν αιώνα να μας παράσχει την (διακαώς αναμενομένη εκ μέρους μας) αμυντική κάλυψη αλλά, τουναντίον, κατέστη το κατ’ εξοχήν εργαλείο υποσκάψεως των ελληνικών εθνικών συμφερόντων κατά τον 50ετή «Ακήρυκτο Πόλεμο» Ελλάδος-Τουρκίας (Πτέραρχος Ν. Κουρής) – για να μη μιλήσουμε, βεβαίως, για το στρατηγικώς ανύπαρκτο μόρφωμα που με επηρμένη αυταρέσκεια αυτοαποκαλείται, καταχρηστικώς, «Ευρωπαϊκή Ένωση» –,
διά ταύτα επιβάλλεται όπως επειγόντως η Αθήνα ανακρούσει πρύμναν και πράξει τα δέοντα, μήπως και καταφέρει να περισωθεί ό,τι δύναται ακόμη να περισωθεί εκ της ιστορικής σχέσεως Ελλάδος-Ρωσσίας.
Διότι ο εν λόγω δεσμός έρχεται από πολύ μακριά, επέδειξε δε αξιοθαύμαστη γεωπολιτική αντοχή στο διάβα των αιώνων εις πείσμα των συγκυριακών ιδεολογημάτων (αρκεί να αναλογισθεί κανείς την εγκαθίδρυση αρίστων διμερών σχέσεων το 1960, εν μέσω κλιμακώσεως του Ψυχρού Πολέμου παγκοσμίως – και επί Κυβερνήσεως Κωνσταντίνου Καραμανλή του αρχαιοτέρου εν Ελλάδι, όταν το κλεινόν άστυ γέμισε …τρόλλεϋ εν μια νυκτί!).
Ο εν λόγω δεσμός των δύο εθνών υπέστη βλάβη παρ’ ολίγον ανήκεστη τα τελευταία έτη, εξ αιτίας της ασύγγνωστης στρατηγικής μυωπίας και των συνδρόμων υποτελείας που χαρακτήριζαν τις πολιτικές ανθυπομετριότητες, οι οποίες κατοικοέδρευαν, έως την παρελθούσα Δευτέρα, στο Μέγαρο Μαξίμου και επί της οδού Βασιλίσσης Σοφίας.
Η νέα Ελληνική Κυβέρνηση διαθέτει την ιστορική ευκαιρία να προβεί στον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων Ελλάδος-Ρωσσίας με αποκλειστικό κριτήριο το εθνικό συμφέρον και στο πλαίσιο μιας ανεξάρτητης, πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής, απηλλαγμένης από σύνδρομα υποτελείας έναντι των πάλαι ποτέ «Προστατίδων Δυνάμεων». Αναντιλέκτως δε σε αυτό θα έχει την ομόθυμη υποστήριξη του Ελληνικού Λαού.

ΔΕΙΤΕ το ΒΙΝΤΕΟ μετά το 14ο λεπτό! Κόψτε μούρη Ντάισελμπλουμ, μόλις άκουσε τον Βαρουφάκη να λέει “Δεν συνεργαζόμαστε με την Τρόικα”

http://www.makeleio.gr/?p=266130
nteiselmploum-baroufakis-antidrasi

ΔΕΙΤΕ με προσοχή το βίντεο καρέ – καρέ…Η γλώσσα του σώματος λέει πολλά…



Την νύχτα των Ιμίων Όπως την έζησα !… (Ένας αξιωματικός γράφει για τις ώρες της Μεγάλης Κρίσης)

http://olympia.gr/2015/01/31/%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BD%CF%8D%CF%87%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B9%CE%BC%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CF%8C%CF%80%CF%89%CF%82-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%AD%CE%B6%CE%B7%CF%83%CE%B1-%CE%AD%CE%BD/


Αξημέρωτα πάνω από τη θαμπάδα της νύχτας καθώς χάραζε ο Θεός τη μέρα, πέταξε ψηλά και ο Σταυραετός του Αιγαίου ,με τα θαλασσοπούλια να κράζουν σκιαγμένα από το φτεροκόπημα του Θανάτου! Ο Θάνατος πέταξε στο Αιγαίο και πήρε αγκαζέ τα Αετόπουλα που πέταγαν για τη τιμή, για την Πατρίδα και για κάτι άλλα …Που κάποιοι ακόμη και σήμερα τα λένε Ιδανικά! Πάγωσε ο Εύζωνας στο Σύνταγμα, ενώ ο Πιλότος έσφιξε το πηδάλιο σαν να ήθελε να το πετάξει μόνος του νιώθοντας το σφίξιμο στο στομάχι! Κατέβασε το κεφάλι ο Πυροβολητής , πέταξε το τσιγάρο οργισμένος ο Καταδρομέας που μάταια περίμενε μια εντολή που δεν ήρθε ποτέ !
Έσφιξε τα χείλη μέχρι που μάτωσαν Ο Ελικοπτεράς σε κάποιο νησί που νύχτα φόρτωσε τα πυρομαχικά και δεν τον φώναξαν ποτέ !
Αργά σκούπισε το δάκρυ ο Αντιαεροπόρος στο βουνό που σκεπάζει με το όγκο του την Σαλονίκη μας ,φτύνοντας κατάχαμα το φλέγμα που τον εμπόδιζε να ανασάνει ,ενώ η Κραυγή του αντιλάλησε στην πλαγιά ξεσκίζοντας τη καταχνιά που σκέπαζε το βουνό και πλάκωνε τη ψυχή του !
Κάπου σε μια πλατεία κάποιοι βγαίνουν από ένα αυτοκίνητο συγχαίροντας ο ένας τον άλλον .Είναι χαράματα ,αλλά άλλα χαράματα αυτά εδώ , από αυτά που δεν τα ξέρουν οι κοινοί θνητοί και κάποιος ρίχνει την ιδέα για μια ζεστή σούπα .Γενάρης του 1996 !
Ο Εργάτης του δήμου σταυροκοπιέται ακούγοντας την κουβέντα τους και φτύνει κατάχαμα τη ροχάλα του με οργή ! Την ίδια ώρα ένας καλόγερας ξεδιπλώνει το Πετραχήλι του ενώ τα δάκρυα οργώνουν τα σκαμμένα από τα βάσανα μάγουλα του !
Ο Σταυραετός του Αιγαίου πετώντας για τα Ουράνια ζήτησε μια χάρη από το Θάνατο που τον κράταγε αγκαζέ .Να περάσουν από την μια γωνιά της Ελλάδος που μυρίζει κατράμι, ανδριωσύνη και λευτεριά για να χαιρετίσει τη μάνα του που τον καμάρωνε όταν σήκωνε το βλέμμα της καθώς ο γυιός της πέταγε ψηλά .
Κάποτε είχα γράψει για μια Νύχτα τη «Νύχτα των Ιμίων όπως την έζησα». Όσοι θυμούνται τους νεκρούς μας ας την ξαναθυμηθούν και ας πάνε να ανάψουν ένα κερί και να πουν μια ευχή για τα παιδιά που πέθαναν για μια στιγμή και ζούνε αιώνια !
Η νύχτα των Ιμίων όπως την έζησα
Γράφει ο
 Χρήστος Μακρυγιάννης *
Στην μνήμη των ανθρώπων κάποια γεγονότα μένουν αναλλοίωτα. Δεν είμαι συγγραφέας και δεν φιλοδοξώ να γίνω, θέλω όμως να καταγράψω τα γεγονότα όπως τα έζησα εκείνη την νύχτα.
Την 26η Ιανουαρίου 1996 ειδοποιήθηκα από τον συνάδελφό μου Θεολόγο Γ. ότι πρέπει να επιστρέψω στην μονάδα. Εκείνη την εποχή υπηρετούσα ως Αξιωματικός του κέντρου επιχειρήσεων Κ.Ε.Μ στην ειδική αντιαεροπορική Μονάδα\ ΧΩΚ // στην Βόρεια Ελλάδα.
Στην βουνοκορφή της Μονάδος η πρόσβαση ήταν δύσκολη λόγω των κακών καιρικών συνθηκών και εμφανώς εκνευρισμένος, μόλις αντίκρισα τον Θεολόγο Γ., του είπα «δεν πιστεύω ρε «Commando¨ να με κουβάλησες μέσα επειδή οι Τούρκοι κάνουν βόλτες στο Αιγαίο»!
Κατάλαβα από την έκφρασή του ότι συμβαίνει κάτι πέρα από τα συνηθισμένα. Στο κέντρο επιχειρήσεων βρήκα τον φίλο μου και συνάδελφο Δήμο Π., άριστο Αξιωματικό του Κέντρου Επιχειρήσεων όπου ενημερώθηκα για την κατάσταση.
Όλοι οι χειριστές στρατιώτες στην θέση τους αστέρια στην δουλειά τους. Ενεργοποιήσαμε τα RADAR και όλες οι Πυροβολαρχίες πυρός ανέφεραν κατάσταση ετοιμότητας.
Παρακολουθήσαμε την κατάσταση και ελέγχαμε στόχους. Εχθρικά αεροσκάφη και φίλια αεροσκάφη.
Όλη η νύκτα κύλησε έτσι και οι χειριστές να αλλάζουνε για ξεκούραση. Την άλλη ημέρα (κατεβήκαμε) στην Μοίρα όπου έγινε εκτίμηση της κατάστασης και δόθηκαν οδηγίες από τον Διοικητή της Μοίρας και τον Αξιωματικό των επιχειρήσεων.
Όλοι οι Αξιωματικοί και οι αδειούχοι ενημερώθηκαν να επιστρέψουν άμεσα καθώς και οι Οπλίτες. Το ηθικό υψηλότατο και όλοι ετοιμαζόμασταν για μια σύντομη και σκληρή μάχη, όπως λέγαμε. Όλες οι ημέρες και οι νύχτες κύλησαν έτσι μέχρι την παραμονή.
Την παραμονή εκείνης της νύχτας έγινε ενημέρωση ότι πάμε σε πόλεμο και αρχίσαμε να ενεργοποιούμε σχέδια και υλικά άκρως απόρρητα. Το πρωί ενημερωθήκαμε ότι επίκειται μερική επιστράτευση. Ζήτησα άδεια να πάω στο σπίτι μου να αποχαιρετήσω την γυναίκα μου, τα τρία παιδιά μου και την μητέρα μου που τυχαία βρισκόταν στο σπίτι μου εκείνες τις ημέρες και να πάρω μαζί μου προσωπικά αντικείμενα που έχουμε πάντα έτοιμα για τον πόλεμο από τον καιρό της ειρήνης. Έλειπα από το σπίτι πέντε ημέρες.
Όταν ξεκίνησα γύρω στις 19:00 μαζί με τον Θεολόγο με το Ι.Χ αυτοκίνητό μου για την επιστροφή στην Μονάδα και αρχίσαμε να ανεβαίνουμε τις στροφές του βουνού είχε τόσο πυκνή ομίχλη που ο Θεολόγος κατέβηκε από το αυτοκίνητο και με καθοδηγούσε να ανέβουμε. Υπήρχε βεβαίως αρκετό χιόνι κάτι το γνώριμο για την Μονάδας μας.
Όταν φτάσαμε ενημερωθήκαμε ότι ο συναγερμός της Μονάδος ανέβηκε σε υψηλότερο επίπεδο. Αρχίσαμε τα γνωστά και τετριμμένα για μας που κάναμε και σε ασκήσεις αλλά και σε καθημερινή βάση.
Ο συναγερμός ανέβαινε και όλοι οι στρατιώτες ενημερώθηκαν για την κατάσταση. Κανένας δεν έδειξε την παραμικρή λιποψυχία, αντίθετα όλοι ήταν χαρούμενοι με αίσθημα άγριας χαράς και έξαψης. Όλα τα στραβά της φυλής μας εξαφανίστηκαν και εμφανίστηκαν ηγέτες από το πουθενά, δεν μπορώ να το περιγράψω πρέπει να το ζήσεις, βλέπεις τον Αλέξανδρο που είχε το Κ.Ψ.Μ να τσακώνεται σε ποιο όχημα θα πάει για να έχει μαζί του το πολυβόλο! Στιγμές μοναδικές.
Η κατάσταση συναγερμού ανέβαινε στα ύψη και ενεργοποιήσαμε υλικά άκρως απόρρητα που δεν μπορώ να αναφέρω. Άρχισαν τα σήματα τα οποία τα έπαιρνα από τον Αξιωματικό Επιχειρήσεων της Μοίρας και τα μετέδιδα μέσω του συστήματος στις πυροβολαρχίες πυρός ενώ παράλληλα είχαμε επαφή με την αεροπορική μονάδα που έλεγχε τα αεροσκάφη τα δικά μας.
Οι πυροβολαρχίες είχαν ενεργοποιήσει τα πάντα, δεν υπήρχαν κατά παράδοξο τρόπο προβλήματα στα Υλικά που μας ταλαιπωρούσαν τον τελευταίο καιρό.
Όλοι οι πύραυλοι ενεργοποιημένοι και έτοιμοι για εκτόξευση ένα σήμα και όλα έτοιμα για μάχη. Εκείνη την στιγμή, περίπου στις 22:30, παίρνω σήμα και δίνουμε «match order «σε μια πυροβολαρχία που σημαίνει ότι σε 2 ώρες πρέπει να είχε φορτώσει τα υλικά της και να είχε φύγει για την θέση της που ήταν καθορισμένη. Πράγμα που έγινε.
Την επόμενη μισή ώρα παίρνουμε σήμα εντολή να μεταβιβάσω στις πυροβολαρχίες την κωδική εντολή (blazy sky) (φλεγόμενος Ουρανός !!! ) που σημαίνει πόλεμος !!!! Οι πυροβολαρχίες ανέφεραν ετοιμότητα, όλα έτοιμα.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να ενημερώσω ότι εμείς στο κέντρο δεν έχουμε επαφή με τον έξω κόσμο τηλεόραση, ραδιόφωνο δεν είχαμε γνώση για το τι μετέδιδαν τα κανάλια και παρακολουθούσαμε τα γεγονότα από τα RADAR και τα υπηρεσιακά κανάλια.
Λόγω καιρού τα αεροσκάφη που πετούσαμε εκείνο το βράδυ ήταν τα Α-7 τα διώξεως βομβαρδισμού, τα παντός καιρού από την Σούδα της Κρήτης, άγνωστα στους Τούρκους και στα κέντρα αεράμυνας της Σμύρνης, πανίσχυρα αεροσκάφη για εκείνη την εποχή.
Παραδόξως οι Τούρκοι δεν είχαν την ετοιμότητα που είχαμε εμείς και επειδή είχαμε άμεση ενημέρωση ο Έβρος μας ενημέρωνε ότι οι βροχές που έπεφταν τις τελευταίες ημέρες είχαν τα τουρκικά άρματα καθηλωμένα και εύκολη λεία για τα δικά μας. Υπόψη ότι όλες οι Μονάδες στον Έβρο ήταν στις θέσεις μάχης μερικές ημέρες πριν με συνθήκες Σιβηρίας.
Δεν αναφέρω τα γεγονότα που τα γνωρίζετε όλοι από την τηλεόραση.
Μετά από ώρες αναμονής και χωρίς να υπάρχει καμιά εντολή για άμεση εμπλοκή αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε τι συμβαίνει, άρχισε να ξημερώνει, μάθαμε και επίσημα τα γεγονότα και να πέφτει ο συναγερμός, ενώ άρχισαν να καταφτάνουν στην μονάδα οι πρώτοι επίστρατοι. Άρχισε και η αντίστροφη μέτρηση και απεμπλοκή των δυνάμεων και των Πυροβολαρχιών πυρός.
Μέχρι το μεσημέρι είχαμε επανέλθει στην προ της 26ης Ιανουαρίου κατάσταση. Πίκρα παντού, κανείς δεν μίλαγε οι διαταγές βαρετές και οι εκτελέσεις νωχελικές, όλοι ένα γιατί!
Κατέβηκα από το κέντρο επιχειρήσεων και πήγα στο Κ.Ψ.Μ. Εκείνη την ώρα είδα τα πλάνα από το μοιραίο ελικόπτερο, είχα βέβαια ενημερωθεί για την κατάσταση και την (παλικαριά του πρωθυπουργού μας).
Η πίκρα που μας έμεινε μεγάλη αλλά μεγαλύτερη η (εκτίμηση) που είχε ο Πρωθυπουργός της Χώρας στις Ένοπλες Δυνάμεις, δηλαδή είπε χωρίς κανένα λόγο έτσι απλά ότι τόσο μπορούν οι δυνάμεις μας τόσο κάνουμε.
Δεν χρειαζότανε να στείλουμε βατραχανθρώπους στα Ίμια. Αν κάποιος ήθελε να υπερασπίσει το ελληνικό έδαφος θα μπορούσε να γυρίσει τα πυροβόλα από την Κάλυμνο και να κάνει στόχο τα Ίμια. Ούτε διαπραγματεύσεις ούτε τίποτε. Απλά κάνω δραστική βολή σε ελληνικό έδαφος, όπως δικαιούμαι.
Αυτή είναι η αλήθεια – τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο. Θέλω να επισημάνω όμως ένα πράγμα: Όταν οι Αξιωματικοί και οι οπλίτες δεν έχουν ηθικό δεν υπάρχουν Ένοπλες Δυνάμεις, είμαστε Οργανισμός κοινώς για τα μπάζα . Τότε θα έχουμε και περιορισμένη κυριαρχία.
Τότε η Πατρίδα θα μας ζητήσει τον λόγο!
* Ο Χρήστος Μακρυγιάννης είναι Αξιωματικός ε.α

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου