Συνολικές προβολές σελίδας


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2014

2014 – σαν βροντή αφού πρώτα δώσει την αστραπή.

http://olympia.gr/2014/01/01/2014-%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CE%B2%CF%81%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AE-%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%8D-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1/

 ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Καλή Χρονιά- ΒΟΗΘΑ ΠΑΝΑΓΙΑ!
 ΦΩΤΟ-Αστραπές πάνω από ένα Μοναστήρι στη Λευκωσία.
29/12/2013 Ανησυχεί η Αθήνα.
Εξαγωγή της κρίσης σε Αιγαίο, Κύπρο και Θράκη θα επιχειρήσει ο Ερντογάν.
30/12/13 – 19:21 MIRAGE 2000-5 Vs ΤΟΥΡΚΙΚΟY F-16
Πρελούδιο εξελίξεων: Η Άγκυρα μιλά για “παρενόχληση τουρκικού μαχητικού”
Έκρηξη σε τρόλεϊ στο Βόλγκογκραντ της Ρωσίας προκάλεσε το θάνατο τουλάχιστον 16 ανθρώπων τη Δευτέρα. Πρόκειται για τη δεύτερη επίθεση αυτοκτονίας που σημειώνεται στη ρωσική πόλη μέσα σε δύο μέρες. Την Κυριακή γυναίκα καμικάζι ανατινάχθηκε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλγκογκραντ, σκοτώνοντας τουλάχιστον 16 ανθρώπους. Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλ. Πούτιν διέταξε την ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας σε όλη τη χώρα.
 30 Δεκ 2013     Συγκλονιστική εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη σε κυπριακή τηλεοπτική εκπομπή του  Μητροπολίτη Μόρφου κ.κ. Νεόφυτου .
Οι Τούρκοι και η Τουρκία είναι καταδικασμένοι σε διάλυση και δεν υπάρχει κανένας λόγος για τους Ελληνοκύπριους να σπαταλούν χρόνο και ενέργεια σε αδιέξοδες διαπραγματεύσεις: Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να περιμένουν να διαλυθεί η Τουρκία από μόνη της!http://youtu.be/2qB-QIkv2N4
 30/12/13 Δημοσίευμα της γερμανικής έκδοσης της εφημερίδας Wall Street Journal.               Ο κίνδυνος ενός «Grexit» δεν αποσοβήθηκε, απλά αναβλήθηκε και πλέον, το ερώτημα – κλειδί για τους οικονομολόγους είναι κατά πόσο η Ελλάδα θα παραμείνει στην Ευρωζώνη και κατά πόσο βρίσκεται στη σχέση εξάρτησης της χώρας από τους δανειστές της.
Οι Αντίχριστοι αποφάσισαν…¨¨ η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ στο απόσπασμᨨ αφού την έστησαν πρώτα στη μαρτυρική Συρία.
Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ επέλεξε την γενιά  μας για να της δείξει  την πραγματική διάσταση του χρόνου.
¨¨Ο χρόνος μοιάζει με μία σφαίρα που κυλά στον κατήφορο και δε σταματά. Ρέει ακατάπαυστα αποκαλύπτοντας ότι και όσα σχετίζονται μαζί του είναι ρέοντα και όχι σταθερά. Σαν να ταξιδεύει κανείς με το τραίνο και βλέπει ν’ αποκαλύπτονται μπροστά του διαδοχικά υπέροχα τοπία, τα οποία, όμως, δεν είναι σταθερά, εξαφανίζονται πριν καν τα συνειδητοποιήσει αφήνοντας στη θέση τους άλλα που χάνονται, με τη σειρά τους, στο απύθμενο δοχείο του χρόνου, που έχει τη μοναδική δυνατότητα να μετατρέπει, αυτοστιγμεί, το παρόν σε παρελθόν. Αυτή η διάσταση του χρόνου αποκαλύπτει το χρέος του ανθρώπου που αφορά στην σωστή αξιοποίησή του προκειμένου αυτός να μην πάει χαμένος. Εκείνος που τον αντιμετωπίζει με αυτή η λογική μπορεί ν’ αντεπεξέλθει, με επιτυχία, στις θλίψεις και στα προβλήματα της ζωής. Αντιλαμβάνεται ότι ο χρόνος είναι ευκαιρία εσωτερικής καλλιέργειας και καιρός μετανοίας. Εξαγοράζει τον καιρό του, κατά την προτροπή του Αποστόλου Παύλου, μη αφήνοντας την κάθε στιγμή να περάσει αναξιοποίητη για την προσωπική του βελτίωση που συνιστά την απαρχή για τη βελτίωση του κόσμου. «Εις την Εξαήμερον» Ο χρόνος κατά τον Μέγα Βασίλειο
 Μεσα σε αυτή την ροή του χρόνου σήμερα κλαίμε γιατί η μάνα μας Πατρίδα ματώνει .
Η Ελλάδα των Εθνικών  Ευεργετών έγινε η χώρα των ¨¨ εθνικών λαμογιών¨¨.
Στους τελευταίους εύχετε ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ¨¨ Ισχύει για όλους μας ο νόμος της ανταποδόσεως . Για όλα υπάρχει «αντίδοσις», για όλα υπάρχει αμοιβή¨¨
Σε εμάς τους εν θλίψει και δοκιμασία εύχετε ¨¨.Για την ασφάλεια της πόλεως φροντίζουμε πολύ και κλεί­νουμε τα θηρία σε απόμερα μέρη και σε σιδερένια κλουβιά. Και τα φυλάμε όχι κοντά στην Βουλή ούτε στα δικαστήρια ούτε στα ανάκτορα, αλλά πολύ μακριά. Απ’ εναντίας όμως στην ψυχή μας όπου υπάρχει κάποια άλλη βουλή και κάποια άλλα ανάκτορα και δικαστήρια, αφήνουμε τα θηρία να ανεβαίνουν μέχρι τον νου, δηλαδή τον θρόνο τον βασιλικό, και να ωρύονται και να θορυβούν.Αυτή είναι η αιτία που όλα γίνονται άνω-κάτω και όλα γεμίζουν από ταραχή και τα εσωτερικά και τα εξωτερικά.¨¨
Ο Πλανήτης τραντάζεται γιατί βάλανε το βρωμερό χέρι τους στην καρδιά της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ την Ελλάδα και φέρανε έναν Λαό φιλότιμο σε τρομακτικά αδιέξοδα. Λογαριάζουν όμως δίχως τον πραγματικό ΝΟΙΚΟΚΥΡΗ του σύμπαντος  κόσμου !!!
¨¨Όταν τα ανθρώπινα πράγματα φθάσουν στο απροχώρη­το, τότε Αυτός φανερώνει την ακα­τανίκητη σε όλα δύναμή Του. . . Γιατί ο Θεός ήταν εκείνος που εδημιούργησε και έκαμε τα πάντα, και στο αδιέξοδο έδωσε διέξοδο και ο Ίδιος είναι Εκείνος που μπορεί από την απελπισία να οδηγήσει τα πρά­γματα σε αγαθή ελπίδα. . . Τόσο επι­νοητικός είναι ο Κύριος μας. Όταν επιτρέψει να κορυφωθούν τα δεινά, τότε πάλι, αφού σταματήσει την τρι­κυμία, ξαναφέρνει τη γαλήνη και μεγάλη μεταβολή στα πράγματα, διδάσκοντας σ’ εμάς το μέγεθος της δυνάμεώς Του.¨¨ (Εις Γέν. , ομιλία ΛΒ’, 7-8, ΕΠΕ 3, 382-384- MG53, 303-304).
Τα σημεία των καιρών είναι οι αναφαινόμενες γεωπολιτικές αναλύσεις που προιδεάζουν για τα επερχόμενα. Την Αλήθεια όμως αυτών την ξέρει μόνο ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ.
Τα ανθρώπινα σημεία τι λένε;
Τοπικά αδιέξοδα( βλ. Ελλάδα, Τουρκία). Πότε θα πούμε ¨¨ταις πρεσβείαις της ΘΕΟΤΟΚΟΥ¨¨; Γέροντας Παίσιος.
Εθνικός εκνευρισμός της Ρωσίας.
Επακόλουθα ενεργειακά αδιέξοδα με το κλείσιμο των γεωστρατηγικών στενών ¨¨Ελλησπόντου, Σουέζ, Ορμού樨.
¨¨Αλλά τι νομίζεις; Επειδή δεν προλαμβάνεις εσύ τον εχθρό, νομίζεις ότι δεν τον προλαμβάνει και ο Θεός; Επειδή εσύ δεν είσαι πανταχού παρών, νομίζεις ότι και ο Θεός δεν είναι πανταχού παρών; Ή μήπως ο Θεός άλλα μπορεί να τα κατορθώσει και άλλο όχι;
Όταν ο Θεός θελήσει, τίποτε δεν μπορεί να Τον εμποδίσει από το να μας στείλει την ενίσχυση Του και την συμπαράσταση Του. Αρκεί τότε ένα όπλο τού Θεού, ένας στρατιώτης τού Θεού, η δύναμις τού Θεού, το νεύμα μόνο τού Θεού. Και οι ισχυροί εχθροί εκμηδενίζονται. Εμείς ας προσευχηθούμε στον Χριστό και ας πούμε: «Χριστέ, πες έναν λόγο και θα διασκορπισθούν οι εχθροί Σου. Πες έναν λόγο, και θα ελεήσεις την πόλη Σου. Πες ένα λόγο, και θα  λυπηθείς τον κόσμο Σου». Ας Τού πούμε: «Να, οι εχθροί Σου κάνουν κρότο, και αυτοί που Σε μισούν σή­κωσαν το κεφάλι τους» (Ψαλμός. πβ’, 3).
 ΛΟΓΟΙ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Αργοπορεί όμως ο ΘΕΟΣ;
¨¨Όταν σκοπεύει ο Θεός να επιτέλεση ένα σπουδαίο και σωτήριο γεγονός, δεν επεμβαίνει αμέσως, αλλά μας αφήνει ένα διάστημα να ταλαιπωρηθούμε και έπειτα κάνει το θαύμα Του. Ενεργεί έτσι για να μας προφυλάξει από την αγνωμοσύνη.¨¨ Ιερός Χρυσόστομος.
Οι πολεμικές προετοιμασίες των αντιπάλων τελείωσαν. Τα σύννεφα πύκνωσαν.
Ο ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ετοιμάζεται να δεχθεί ¨¨το τρύπημα της λόγχης¨¨.
Οι πολεμικές επιχειρήσεις σήμερα γίνονται σαν ΑΣΤΡΑΠΗ.
Ποια θα είναι όμως η ΒΡΟΝΤΗ;
«Ήσαν δε Έλληνες τινές εκ των αναβαινόντων, ίνα προσκυνήσωσιν εν τη εορτή. Ούτοι ουν προσήλθον Φιλίππω τω από Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας και ηρώτων αυτόν λέγοντες· κύριε, θέλομεν τον Ιησούν ιδείν. Έρχεται Φίλιππος και λέγει τω Ανδρέα, έρχεται Ανδρέας και Φίλιππος και λέγουσι τω Ιησού. Ο δε Ιησούς αποκρίνεται αυτοίς λέγων ελήλυθεν η ώρα, ίνα δοξασθή ο υιός τού ανθρώπου».
 Ένα είναι βέβαιο.
Ο ΜΑΡΜΑΡΩΜΕΝΟΣ Ελληνο-Χριστιανικός Πολιτισμός των Ρωμηών μέσα από την ¨¨πίκρα και το δάκρυ των καιρών μας¨¨ θα ξαναζωντανέψει για να γίνει πάλι η πολιτισμική ζύμη της Ανθρωπότητας.
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ-ΒΟΗΘΑ ΠΑΝΑΓΙΑ.
ΔΡ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ.

Aνδρέας Καρέλιας> Ο εργοδότης που μοίρασε 2,5 εκατ. ευρώ στους εργαζόμενούς του!

http://kourdistoportocali.com/post/32250/karelias
Ο ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ ΣΕ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Η ΤΕΙ, ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΕΚΤΑΚΤΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ € 1.400,00
 
Χορηγείται ως πρωτοχρονιάτικο δώρο από επίδομα γαλοπούλας ύψους 200 ευρώ ανά εργαζόμενο, bonus 800 ευρώ για όποιον δεν έλλειψε ούτε μια ημέρα από τη δουλειά του, έκτακτη οικονομική ενίσχυση έως 2600 ευρώ σε όλους τους εργαζόμενους και σειρά άλλων παροχών κυρίως για εργαζόμενους με παιδιά που σπουδάζουν. Κι όλα αυτά τα κάνει από σήμερα Πρωτοχρονιά μια ελληνική εταιρεία. Να λοιπόν που η πρώτη οικονομική είδηση του 2014 είναι θετική

Πριν σας αποκαλύψουμε το όνομα της ελληνικής (και εισηγμένης) επιχείρησης, θα παραθέσουμε τον κατάλογο με τις 14 παροχές προς το προσωπικό της επιχείρησης οι οποίες ανακοινώθηκαν χθες. Η συγκεκριμένη εταιρεία, ακολουθώντας πολιτική παροχών προς τους εργαζόμενους (αλλά και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας), κατάφερε το 2013 να βελτιώσει τις οικονομικές της επιδόσεις. Ας τα βλέπουν αυτά άλλοι εργοδότες που πιστεύουν ότι ο μοναδικός τρόπος για να ξεπεράσουν την κρίση, είναι να κουτσουρέψουν μισθούς και εργασιακά δικαιώματα. Ιδού ο κατάλογος που θα ζήλευε κάθε εργαζόμενος:

1. Το επίδοµα «γαλοπούλας» θα είναι φέτος € 200,00 για κάθε εργαζόµενο στην εταιρεία.

2. Το επίδοµα παρουσίας θα είναι € 800,00. Αυτό το δικαιούνται όσοι δεν έλειψαν ούτε µία µέρα από την εργασία τους.

3. Ο κάθε εργαζόµενος, που έχει παιδιά που σπουδάζουν σε κρατικό πανεπιστήµιο ή ΤΕΙ, θα λάβει έκτακτη οικονοµική ενίσχυση € 1.400,00

4. Οι εργαζόµενοι, των οποίων τα παιδιά τους πέτυχαν στις παραπάνω σχολές µέσα στο 2012, θα λάβουν επιπλέον ενίσχυση € 525,00.

5. Η εταιρεία θα κάνει δώρο έναν υπερσύγχρονο φορητό υπολογιστή Apple σε κάθε παιδί που πέτυχε την εισαγωγή του σε µία από τις παραπάνωσχολές µέσα στο 2012.

6. Εργαζόµενοι µε µηνιαίες αποδοχές πάνω από 2.001 ευρώ, θα λάβουν έκτακτη οικονοµική ενίσχυση € 750,00

7. Εργαζόµενοι µε µηνιαίες αποδοχές 1.701 έως 2.000 ευρώ, θαλάβουν έκτακτη οικονοµική ενίσχυση € 800,00

8. Εργαζόµενοι µε µηνιαίες αποδοχές 1.401 έως 1.700 ευρώ,θα λάβουν έκτακτηοικονοµική ενίσχυση € 1.570,00

9. Εργαζόµενοι µε µηνιαίες αποδοχές 1.201έως 1.400 ευρώ, θα λάβουν έκτακτη οικονοµική ενίσχυση € 1.600,00

10.Εργαζόµενοι µε µηνιαίες αποδοχές 1.001έως 1.200 ευρώ,θα λάβουν έκτακτη οικονοµική ενίσχυση € 2.550,00

11. Εργαζόµενοι µε µηνιαίες αποδοχές κάτω από1.000 ευρώ, θα λάβουν έκτακτη οικονοµική ενίσχυση 2.600 ευρώ.

Επίσης:

12.Εργαζόµενοι µε µηνιαίες αποδοχές 1201.00 έως 1700.00 ευρώ, και έχουν από 3 ανήλικα παιδιά και πάνω,θαλάβουν επιπλέον € 750.00

13.Εργαζόµενοι µε µηνιαίες αποδοχές έως 1.200 ευρώ, και οι οποίοι έχουν από 2 ανήλικα παιδιά και πάνω, θα λάβουν επιπλέον 450.00 ευρώ για κάθε ανήλικο παιδί.

14. Οκάθε λαχνός της σηµερινής γιορτής (σ.σ έγινε χθες παραμονή Πρωτοχρονιάς) είναι 800ευρώ

Επίσης ανακοινώθηκε ότι "Οι παραπάνω παροχές δίνονται «καθαρές» στους εργαζοµένους, αφού η εταιρεία θακαλύψει όλες τις φορολογικές και ασφαλιστικές κρατήσεις".

Αυτό λοιπόν είναι ένα απόσπασμα από την χθεσινή ομιλία του Ανδρέα Καρέλια προς τους εργαζόμενους της επιχείρησής του. Ο επικεφαλής της εταιρείας με έδρα στην Καλαμάτα που εξάγει καπνικά προϊόντα σε όλο τον κόσμο, ανακοίνωσε ότι οι παροχές προς τους εργαζόμενους για τη διετία 2012-2013 φτάνουν πλέον στα πέντε εκατομμύρια ευρώ. Ανακοίνωσε και κάτι ακόμη: ότι οι πωλήσεις έφτασαν στα 16,8 δισεκατομμύρια τσιγάρα, αριθμός που αποτελεί νέο ρεκόρ της εταιρείας (σ.σ τα14,6 εκατ. ευρώ αφορούν σε πωλήσεις εκτός Ελλάδας). Κατά τη διάρκεια του 2013, η Καρέλιας προχώρησε και σε αύξηση του αριθμού των εργαζομένων κατά 8% καθώς δημιουργήθηκαν 35 νέες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με το fpress.gr.

Σύμφωνα με τον κ. Καρέλια, τα λαθραία τσιγάρα καταλαμβάνουν ήδη μερίδιο 20% στην ελληνική αγορά.
Πηγή

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΑ ΚΟΜΑΝΤΟ – ΙΣΟΒΙΑ ΣΤΟΥΣ ΜΙΖΑΔΟΡΟΥΣ ΔΟΣΙΛΟΓΟΥΣ.

http://olympia.gr/2014/01/01/%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BB%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1-%CE%B9%CF%83%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%83/

Άι Βασίλης : 2014(ρις) Τούρκοι είναι κάτω ! Βρε πηδάτε και …

Άι Βασίλης στα Κομάντο : 2014 (ρις ) Τούρκοι είναι κάτω ! Βρε πηδάτε και …ξηγήστε τους το όνειρο !

1476364_10153597529335635_1708883482_n

…Και όσο εσείς θα κάνετε το ( άλμα) …Εγώ θα κρατάω τσίλιες με το πολυβόλο !

1486913_10200921513190727_615386672_n

Με την ησυχία σας μην αγχώνεστε

ΒΕΤΕΡΑΝΟΣ

Πρωτοχρονιά, η άλλη όψη: στο Θησείο βεγγαλικά, στο Μοναστηράκι άστεγοι

Η εικόνα δεν είναι πρωτόγνωρη. Δεν μας είναι άγνωστη. Ούτε και είναι συνέπεια τηςκρίσης. Αλλά είναι πάντα συγκλονιστική. Την ώρα που άλλοι γιορτάζουν την αρχή μιαςνέας χρονιάς, άλλοι, οι άστεγοι της Αθήνας, κοιμούνται στο κρύο.

Είναι εικόνα από το βράδυ της Πρωτοχρονιάς στην Αθήνα.

Μια εικόνα που ισοδυναμεί με 1000 λέξεις: στο βάθος η Ακρόπολη και τα πυροτεχνήματα για την έλευση του νέου χρόνου. Και στην πλατεία του Μοναστηρακίου αλλά και σε άλλες γωνιές της (γιορτινής κατα τ' άλλα Αθήνας) άνθρωποι κοιμούνται σε χαρτοκούτια και προσπαθούν να ζεστατούν όπως μπορούν.
























ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: EUROKINISSI

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ!

ΤΟ SOCIOLOGYALERT ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ.
ΥΓΕΙΑ, ΥΠΟΜΟΝΗ, ΑΝΤΟΧΗ, ΔΥΝΑΜΗ!
ΚΑΙ ΠΡΟΣΜΟΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΚΙΜΑΖΟΜΕΝΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ!



ΦΩΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: ΕΥΧΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Εμφάνιση 013.JPG
Εύχομαι το Νέο Έτος 2014 να χαρίσει Υγεία , Ευτυχία και Ειρήνη σε όλο τον Κόσμο ….
Να Ευχηθώ Επίσης,  στους Εργαζόμενους του Δήμου Αγίας Παρασκευής και τις Οικογένειες τους  Καλή Χρονιά..
 Θέλω να  τους Ευχαριστήσω και Προσωπικά,  γιατί  Κράτησαν τις Υπηρεσίες του Δήμου «Όρθιες», με πολύ καλό επίπεδο εξυπηρέτησης,  για το Έτος 2013 , πάντα  προς Όφελος  των Δημοτών μας ,   Παρά, τα τρομερά προβλήματα που έχουν προκληθεί, λόγο των μειώσεων Μισθών& απολύσεις Υπαλλήλων , άλλα και μειωμένων Κρατικών Επιχορηγήσεων
Επίσης  , ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εθελοντές της Κοινωνικής Πολιτικής της  Πόλης  μας που καταβάλουν υπεράνθρωπες Προσπάθειες για  να Βοηθήσουν τους Συνδημότες μας που έχουν ανάγκη …  
  Τέλος ,  Εύχομαι  το Έτος 2014 να μας απαλλάξει από μια Δημοτική Αρχή, που χωρίς Προγραμματισμό εδώ και τρία Χρόνια  προσπαθεί να «ισοπεδώσει» την Πόλη μας ..
Καλή Χρονιά .
Φώτης Αλεξόπουλος
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος
Αγίας Παρασκευής

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2013

Ελληνικά Πρωτοχρονιάτικα έθιμα


http://www.enikos.gr/society/108512,Ellhnika_Prwtoxroniatika_e8ima.html
Ελληνικά Πρωτοχρονιάτικα έθιμα
Ελληνικά Πρωτοχρονιάτικα έθιμα
Έθιμα που οι ρίζες τους χάνονται στο χρόνο, αναβιώνουν κάθε χρόνο σε ολόκληρη την Ελλάδα. Άλλοτε με χορούς και τραγούδια, άλλοτε με παραδοσιακές λιχουδιές, άλλοτε με το άναμμα του τζακιού ή το σπάσιμο του ροδιού, άνθρωποι από κάθε γωνιά της χώρας κρατούν ζωντανά τα κομμάτια του πολιτισμού και της ιστορίας μας.

Έθιμα της Κεντρικής Ελλάδας:
Σε κάποιες περιοχές την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, πηγαίνουν στην πιο κοντινή βρύση "για να κλέψουν το άκραντο νερό". Το λένε άκραντο, δηλαδή αμίλητο, γιατί δε βγάζουν λέξη σ’ όλη τη διαδρομή. Αλείφουν τις βρύσες του χωριού με βούτυρο και μέλι, με την ευχή όπως τρέχει το νερό να τρέχει και η προκοπή στο σπίτι τον καινούργιο χρόνο και όπως γλυκό είναι το μέλι, έτσι γλυκιά να είναι και η ζωή τους.
Για να έχουν καλή σοδειά, όταν φτάνουν εκεί, την "ταΐζουν", με διάφορες λιχουδιές, όπως βούτυρο, ψωμί, τυρί, όσπρια ή κλαδί ελιάς. Έλεγαν μάλιστα πως όποια θα πήγαινε πρώτη στη βρύση, αυτή θα στεκόταν και η πιο τυχερή ολόκληρο το χρόνο.
Στη συνέχεια ρίχνουν στη στάμνα ένα βατόφυλλο και τρία χαλίκια, "κλέβουν νερό" και γυρίζουν στα σπίτια τους πάλι αμίλητες μέχρι να πιούνε όλοι από το άκραντο νερό. Με το ίδιο νερό ραντίζουν και τις τέσσερις γωνίες του σπιτιού, ενώ σκορπούν στο σπίτι και τα τρία χαλίκια.

Το Χριστόξυλο έθιμο από την κεντρική Μακεδονία:
Στα χωριά της βόρειας Ελλάδας, από τις παραμονές των εορτών ο νοικοκύρης ψάχνει στα χωράφια και διαλέγει το πιο όμορφο, το πιο γερό, το πιο χοντρό ξύλο από πεύκο ή ελιά και το πάει σπίτι του. Αυτό ονομάζεται Χριστόξυλο και θα καίει για όλο το δωδεκαήμερο των εορτών (από τα Χριστούγεννα μέχρι και τα Φώτα) στο τζάκι του σπιτιού.
Πριν ο ιδιοκτήτης φέρει το Χριστόξυλο, κάθε νοικοκυρά φροντίζει να έχει καθαρίσει το σπίτι και με ιδιαίτερη προσοχή το τζάκι, ώστε να μη μείνει ούτε ίχνος από την παλιά στάχτη. Καθαρίζουν ακόμη και την καπνοδόχο, για να μη βρίσκουν πατήματα να κατέβουν οι καλικάντζαροι, τα κακά δαιμόνια, όπως λένε στα παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα παραμύθια.

Έθιμο από Καστανιές Ανατολικής Θράκης
Τη Βασιλόπιτα την έκαναν φυλλωτή. Έβαζαν γόμο (γέμιση) πλιγούρι και ανάμεσα στα φύλλα τον «παρά», το νόμισμα, και άλλα σημάδια. Η νοικοκυρά με τον παρά τη σταύρωνε τρεις φορές και ύστερα τον έχωνε στο ζυμάρι, θα να βάλει πελεκούδι από την πόρτα ή κλαρί, για το σπίτι, κουκί στάρι για τα χωράφια, σταφίδα για το αμπέλι, κομματάκια τυρί για τα πρόβατα, άχερο για τα γελάδια...
Στους λυπημένους που έστελναν πίτα, εκείνοι δεν την έκοβαν με το μαχαίρι αλλά ο καθένας έκοβε με το χέρι ένα κομμάτι. Την παραμονή το βράδυ έβαζαν στο τραπέζι εννιά ειδών φαγητά και πολλών ειδών οπωρικά, στη μέση τη βασιλόπιτα, τρία ψωμιά κι ένα κεράκι αναμμένο στο ένα ψωμί...
Αφού έτρωγαν έκοβαν την πίτα. Σ' όποιον έπεφτε ο παράς, έλεγαν πως εκείνος «βασίλεψε». Τον «βασιλεμένο» παρά τον έριχναν μέσα σε ποτήρι με κρασί, έπιναν από λίγο και εύχονταν : «Και του χρόνου καλύτερα!». Τον παρά τον άφηναν στα εικονίσματα και τον επόμενο χρόνο τον έβαζαν στην άλλη πίτα.

Έθιμο από την Πελοπόννησο
Το πρωί της Πρωτοχρονιάς, η οικογένεια πηγαίνει στην εκκλησία και ο νοικοκύρης κρατάει στην τσέπη του ένα ρόδι, για να το λειτουργήσει. Γυρνώντας σπίτι, πρέπει να χτυπήσει το κουδούνι της εξώπορτας -δεν κάνει να ανοίξει ο ίδιος με το κλειδί του- και έτσι να είναι ο πρώτος που θα μπει στο σπίτι για να κάνει το καλό ποδαρικό, με το ρόδι στο χέρι.
Μπαίνοντας μέσα, με το δεξί, σπάει το ρόδι πίσω από την εξώπορτα, το ρίχνει δηλαδή κάτω με δύναμη για να σπάσει και να πεταχτούν οι ρώγες του παντού και ταυτόχρονα λέει: "με υγεία, ευτυχία και χαρά το νέο έτος κι όσες ρώγες έχει το ρόδι, τόσες λίρες να έχει η τσέπη μας όλη τη χρονιά". Τα παιδιά μαζεμένα γύρω-γύρω κοιτάζουν οι ρώγες αν είναι τραγανές και κατακόκκινες. Όσο γερές κι όμορφες είναι οι ρώγες, τόσο χαρούμενες κι ευλογημένες θα είναι οι μέρες που φέρνει μαζί του ο νέος χρόνος.

Οι «κολόνιες» έθιμο από τα νησιά του Ιονίου:
Στην Κεφαλονιά, αλλά και στα άλλα νησιά των Επτανήσων, το βράδυ της παραμονής της Πρωτοχρονιάς, οι κάτοικοι γεμάτοι ενθουσιασμό για τον ερχομό του νέου χρόνου, κατεβαίνουν στους δρόμους κρατώντας μπουκάλια με κολόνιες και ραίνουν ο ένας τον άλλον τραγουδώντας: "Ήρθαμε με ρόδα και με ανθούς να σας ειπούμε χρόνους πολλούς".
Η τελευταία ευχή του χρόνου που ανταλλάσσουν είναι: "Καλή Αποκοπή", δηλαδή με το καλό να αποχωριστούμε τον παλιό χρόνο. Το πρωί της Πρωτοχρονιάς η μπάντα του δήμου περνάει από όλα τα σπίτια και τραγουδάει καντάδες και κάλαντα.

Έθιμα από την Κρήτη και το πρωτοχρονιάτικο «ποδαρικό»:
Το ποδαρικό είναι ένα από τα παλαιότερα έθιμα και στην Κρήτη. Ο πρώτος άνθρωπος που θα πατήσει με το πόδι του στο σπίτι μετά την είσοδο του νέου χρόνου, πρέπει να είναι τυχερός.  Για να φέρει γούρι στο σπίτι, πρέπει να πατήσει πρώτα με το δεξί του πόδι για να πάνε όλα δεξιά, δηλαδή καλά.
Επίσης την ημέρα της Πρωτοχρονιάς μεταφέρουν νερό από τη βρύση στο σπίτι και ο νοικοκύρης λέει : «Όπως τρέχει τούτο το νερό έτσι να τρέχουν και τα καλά στο σπίτι μου». Ακόμη ο ιδιοκτήτης μεταφέρει μια πέτρα στην κατοικία του λέγοντας: «Όπως είναι γερή τούτη η πέτρα έτσι να είναι γερό και το σπίτι μου». Σε ορισμένα μέρη του Ηρακλείου, την πρωτοχρονιά συνηθίζεται η οικογένεια να πηγαίνει στην εκκλησία.
Μαζί τους παίρνουν μια εικόνα του σπιτιού, η οποία αφού λειτουργηθεί θα κάνει το ποδαρικό στο σπίτι. Την πρωτοχρονιά οι παππούδες και οι στενοί συγγενείς της οικογένειας δίνουν στα παιδιά την «καλή χέρα», δηλαδή κάποιο χρήματα. Έθιμο που διατηρείται μέχρι και σήμερα. Χαρακτηριστικά είναι ακόμη και τα παραδοσιακά κάλαντα της Κρήτης...

ΠΗΓΗ:e-magazino.gr

1922: Η τελευταία Πρωτοχρονιά στην Ελληνική Μικρά Ασία

http://www.pontos-news.gr/permalink/17998.html

protoxronia_mikra_asia_133301422.jpg
Η τελευταία Πρωτοχρονιά στη Μικρά Ασία

Ενενήντα ένα χρόνια από την Τελευταία Πρωτοχρονιά της Μικρασίας, την Πρωτοχρονιά του μοιραίου έτους 1922, ας στρώσουμε τη θύμησή της με ροδανθούς και υάκινθους, αφήνοντας τη φαντασία να μας σεργιανίσει σε παρα­δείσους χαμένους αλλά όχι ξεχασμένους: το Αϊβαλί, τα Αλάτσατα, το Αδραμύτιο και τοΑίδίνι τα Βουρλά, το Δικελί, την Έφεσο και τον Τσεσμέ τη Μενεμένη και τα Μουδανιά∙ το Μαρμαρίσι και τα Μοσχονήσια∙ την Προύσα, την Πάνορμο και την Πέργαμο∙ τη Σινώ­πη, τη Σαμψούντα και την Τραπεζούντα τις Φώκιες και τη Σμύρνη, το “Διαμάντι της Ανατολής”, το “Στέμμα της Ιωνίας” την “πόλη του θρύλου και του πόνου”…

Η Σμύρνη, η “γκιαούρ Ισμίρ”, υποδέχεται την Πρωτοχρονιά του ’22 με ευχές στα αρμενικά, τα ιταλικά, τα αγγλικά, τα γαλλικά, τα ολλανδικά και κυρίως στα ελληνικά, αφού η συντριπτική πλειο­ψηφία είναι Έλληνες. Η Σμύρνη με τα τριάντα σχολεία (: την Ευαγγελική Σχολή, το Κε­ντρικό Παρθεναγωγείο, το Ομήρειο Ίδρυμα κλπ,), με τα τέλεια οργανωμένα νοσοκομεία (με πρώτο και καλύτερο το Γκραικικόν) και τους αρρώστους που καταφθάνουν από παντού για να θεραπευτούν, με τα δραστήρια φιλανθρωπικά της ιδρύματα (: το Άσυλο των Αστέγων, το Λαϊκό Κέντρο, το Ορφανοτρο­φείο, τη Φιλόπτωχη Αδελφότητα, το Ταμείο Φτωχών, την Αδελφότητα “Ευσέβεια”, το Σύλλογο Κυριών κ.ά.), με τους δημιουργικούς πνευματικούς συλλόγους της (όπως ο Φι­λολογικός Σύλλογος “Όμηρος”, ο Καλλιτεχνικός, ο δημοσιογραφικός κ,ά,), με τα αθλη­τικά σωματεία της (όπως ο Πανιώνιος και ο Απόλλων) και τις λέσχες της, που συγκέντρωναν όλη την “εκλεκτή κοινωνία”, με τα πολυτελή θέατρα (όπως η Νέα Σκηνή, το Θέατρο Σμύρνης, το Σπόρτιγκ Κλαμπ, το Κράιμερ ή το Γκαίυ) και τους δώδεκα κινηματογρά­φους της, με τις κατάμεστες τράπεζες…και προπαντός η ονειροπόλα Σμύρνη με τον απελευθερωτικό ελληνικό στρατό και με τις δεκαέξι πανέμορ­φες ορθόδοξες εκκλησίες της υποδέχεται τον Αϊ-Βασίλη και τον καινούριο χρόνο….

Η μητρόπολη Αγία Φωτεινή λαμποκοπά μέσα κι έξω. Ο επιβλητικός μητροπολίτης Χρυ­σόστομος με τα χρυσά άμφια και την πατερίτσα του αστράφτει σαν αληθινός βυζαντινός αυτοκράτορας πάνω στο θρόνο του. Το βλέμμα του όμως είναι βυθισμένο στοχαστικά και ανήσυχα στο μέλλον. Λαλεί χαρμόσυνα το πανύψηλο καμπαναριό της Αγίας Φωτεινής καθώς το μεγάλο βαυαρικό ρολόι του δείχνει ακριβώς 12 κι αντιλαλούν οι καμπάνες των άλλων εκκλησιών απ’ την πόλη και τα μαγευτικά περίχωρά της: το Κορδελλιό, το Αλάμπεη και την Παπασκάλα∙ τα Πετρωτά, την Αγία Τριάδα και το Μερσικλή∙ το Βαϊρακλή και το Δραγάτς∙ το Καρατάσι και το Σαλαγανό∙ την Καλλιθέα(Καραντίνα), την Ενόπη (Γκιοζ Τεπές) και τη Μυρακτή (Κοκάρ-Γιαλή)∙ το Βουρνόβα, το Χατζηλάρ και το Βουνάβασι∙ τον Παράδεισο, το Βουτζά και το Σεβδήκιοϊ…

«Τα στενά της σοκάκια, οι φαντασμαγορικοί βερχανέδες της, τα αρχαϊκά της σπίτια, τα καφασωτά παράθυρα, τα αιώνια μπαλκόνια, οι μιναρέδες, τα ψηλά κωδωνοστάσια, οι τρούλοι της, τα σαχνισίδια της μέσα στο τρεμουλιαστό φως των φαναριών της έδιναν στην πόλη μια εντύπωση έντονα ειδυλλιακή, κάποιο μυστικισμό…»(2) πάντοτε. Μέσα όμως στη νύχτα της παραμονής της Πρωτοχρονιάς του ’22 οι μιναρέδες και τα κωδωνοστάσια έμοιαζαν να αποκρεμιούνται σ’ ένα αγκάλιασμα ερωτικό ή θανατηφόρο – δεν ήξερες!

«Το Και, το Παραλλέλι, η Μπελαβίστα, οι Βερχανέδες, οι Μεγάλες Ταβέρνες, το Μπουλβάρ-Αλιότι, ο Κουλές, τα Τράσα (…), τα βαποράκια του Κορδελλιού, το τραμ της πλακόστρωτης προκυμαίας που το ‘σερναν άλογα, τα κατάμεστα με εύθυμο κόσμο κέντρα, τα μονά ζυγά φιστίκια, τα “πολιτάκια” με τα σαντούρια, όλα έμοιαζαν σαν εύθυμες κτυπητές κορδέλες που έπλεκαν ένα χαρωπό γαϊτανάκι. Και μέσα σ’ αυτά η μητέρα να μπαινοβγαίνει με τα παιδιά στα καταστήματα και ν’ αγοράζει τη χαρά του περιττού μέσα σε μεγάλα και μικρά πακέτα…».(3)

Άσε τι γινόταν με τη βασιλόπιτα. «Η νοικοκυρά έβαζε μέσα το φλουρί. Η ίδια σχεδίαζε δικέφαλους αητούς και διάφορα πλουμιά με καρεφύλλια και μύγδαλα [Συνή­θως πατούσε στη μέση μια ρομβοειδή σφραγίδα με το δικέφαλο αητό, απ' αυτές που σκά­λιζαν οι μοναχοί στο Άγιο Όρος]. Η ίδια σκαρίφιζε με ζυμάρι τη χρονολογία. Σαν τρελά μπαινόβγαιναν τα παιδιά την παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Πότε θα ‘ρθει η ώρα να κό­ψουν την πίτα… Να δουν σε ποιον θα πέσει το φλουρί… Πότε θα μοιράσουν τα ρεγάλα και τους μποναμάδες… Κι οι μεγάλοι αγωνιούσαν για τα ρεγάλα. Ήξεραν ότι όλα ήταν αγο­ρασμένα απ’ του Ξενόπουλου, απ’ τον Μπον Μαρσέ, απ’ τα μεγάλα καταστήματα της Σμύρνης. Πάνω στο στρογγυλό τραπέζι της τραπεζαρίας, η γελένη γεμάτη καρύδια, μύ­γδαλα, φουντούκια, “μάνα του Ουρανού”, κουκουνάρια, σταφίδες, σύκα, κουρμάδες, δα­μάσκηνα, λεμπλεμπούδες. Στη μέση ένα αναμμένο κερί, και τα παιδιά να μπαινοβγαί­νουν, να γεμίζουν τις τσέπες και να μασουλίζουν. Δε σταματούσαν τα κάλαντα και οι ευ­χές στην ξώπορτα…».(4)

Βέβαια, «κάθε παλιά Σμυρνιά, την παραμονή στον εσπερινό, έστελνε στον εφημέριο της ενορίας το κόνισμα του Αγίου Βασιλείου με τον άρτον για το Ύψωμα. Και την άλλη μέρα, ξωλείτουργα ο παπάς ήθελε να πάει στο σπίτι να ψάλει το Απολυτίκιον και το Μεγαλυνά­ριον του Αγίου: “Τον ουρανοφάντορα του Χριστού…”. Η νοικοκυρά κρατούσε μια άσπρη πετσέτα ανοιχτή και ο παπάς βαστώντας τον άρτον τον ύψωνε εκ τρίτου αναφωνών: “Μέγα το όνομα…”. “Της Αγίας Τριάδος”, συμπλήρωνε η οικοδέσποινα. “Πάτερ όσιε, βοήθει τους δούλους σου”, ξανάλεγε ο παπάς κι έκοβε ανάλογες μερίδες, ευλογία για τους εορτάζοντας… Στο Γιαμανλάρ νταγ το πρωί της Πρωτοχρονιάς, όταν ξυπνούσαν οι άνθρωποι, ήθελε να κοιτάξουν το βουνό και να ευχηθούν: “Να είναι στερεωμένοι όλο το χρόνο”. Αν το βουνό ήταν χιονισμένο, αυτό σήμαινε ότι ο χρόνος θα τους ήταν ευτυχισμένος…».(5)

Παρόμοιες σκηνές εκτυλίσσονται παντού…

Στην Κρήνη (Τσεσμές), μετά το κόψιμο και το μοίρασμα της πίτας, άφηναν όλα τα κομμά­τια της πάνω στο τραπέζι μαζί με γλυκά και νερό, για να κατέβει τη νύχτα ο Αϊ-Βασίλης να φάει και να ξεδιψάσει.(6) Επίσης , έσφαζαν στο κατώφλι της πόρτας μια κόττα ή ένα διάνο “για το καλό”.(7)

Στη Χίο της Βιθυνίας, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς ο νοικοκύ­ρης κάρφωνε ένα κλαδάκι ελιάς πάνω στη βασιλόπιτα, που ακουμπούσαν όρθια στον τοίχο και λειτουργούσε ως ειδώλιο του Αϊ-Βασίλη. Πάνω στο κλαδάκι όλα τα μέλη κρεμούσαν τα χρυσά τους (βραχιόλια, αλυσίδες, σκουλαρίκια, δακτυλίδια κ.ά.) και τα άφηναν εκεί όλη τη νύχτα, για να τους φέρει ο Αϊ-Βασίλης ευτυχία.(8)

Στις Κυδωνίες (Αϊβαλί) η νοικοκυρά σχημάτιζε με ένα πιρούνι πάνω στην πίτα ένα σταυρό “τσιμπιστό”, για να… βγαίνουν τα μάτια των εχθρών και να μην τους γλωσσοτρώνε, ενώ με ένα κλειδί έκαναν διάφορα πλουμιά για να “κλειδώνεται” το στόμα των εχθρών. (9) Εξάλλου, όποιος κέρδιζε το φλουρί δεν το έπαιρνε. Το εξαγόραζε η νοικοκυρά, γιατί ήταν γρουσουζιά να φύγει από το σπίτι.(10)

Στον Πόντο τοποθετούσαν στο εικονοστάσι έξι κλαδιά ελιάς και έξι δάφνης με την ευχή: “ήρθε καλοχρονιά, ας πάει κακοχρονιά”. Επίσης τα κορίτσια έριχναν στη θάλασσα στάρι και αλάτι και έφερναν στο σπίτι θαλασσινό νερό με βότσαλα, που σκόρπιζαν στα δωμάτια, για να έχουν αφθονία αγαθών. Στη Σινώπη, ειδικότερα, κάθε Πρωτοχρονιά κάρφωναν πάνω από το τζάκι ένα νέο κλαδί ελιάς, για να τους δίνει νέα ζωή (11), ενώ όποιος έβρισκε το φλουρί έπρεπε να πάει πρωί πρωί στη βρύση να αφήσει ένα κομμάτι πίτα αλειμμένο με μέλι και βούτυρο, για να εξευμενίσει το στοιχειό που κατοικούσε σ’ αυτή, και να φέρει στο σπίτι ένα κουβά “αγιοβασιλιώτικο νερό” για ανανέωση. (12)

Στα Κοτύωρα καλό σημάδι για την οικογένεια ήταν να πέσει το νόμισμα στην Παναγία, που της “μελετούσαν” και το πρώτο κομμάτι. (l3)

Στην Κασταμονή, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, οι νοικοκυρές εκτός από τη βασι­λόπιτα ετοίμαζαν και τον αϊβασιλιώτικο χαλβά και μάλιστα με ιδιαίτερη φροντίδα, γιατί από την επιτυχία του εξαρτούσαν την τύχη της χρονιάς. Μετά τον Εσπερινό, τέσσερις ομάδες μαθητών με λευκούς χιτώνες, γαρνιρισμένους με θαλασσί χρώμα και με πολύχρω­μα φαναράκια στα χέρια επισκέπτονταν όλα τα σπίτια. Τα κεράσματα ήταν ρακί και μεζέ­δες για τους μεγάλους και ξηροί καρποί ή φρούτα για τους μαθητές. Με τα χρήματα που εισέπρατταν κάλυπταν έξοδα του σχολείου…(14)

Έτσι έγιναν όλα, όπως κάθε χρόνο, την Πρωτοχρονιά του 1922. Όμως, μήπως δε σταύ­ρωσαν την πίτα “τρις” με το μαχαίρι; Μήπως δε “μελέτησαν” σωστά τα κομμάτια της; Μήπως δεν πάτησαν σωστά πάνω της τη σφραγίδα και ο δικέφαλος αποτυπώθηκε μονοκέ­φαλος ή ακέφαλος; Μήπως το “φλουράκι” το κέρδισε το Τουρκάκι που παραστεκόταν ή του το “μαρτύρησε” το πονηρό Φραγκάκι; Μήπως δεν πέτυχε ο αϊβασιλιώτικος χαλβάς της Κασταμονίτισσας; Μήπως ξέχασαν να ανανεώσουν τα παλιά κλαδιά ελιάς και δάφνης στα εικονοστάσια τους; Ή μήπως το πρωί της Πρωτοχρονιάς του ’22 πυκνή ομίχλη έκρυβε τη θέα του αχιόνιστου Γιαμανλάρ Νταγ; Μήπως, πάλι, έπιασαν κάποιες κατάρες των Λε­βαντίνων εμπόρων που είχαν θησαυρίσει κάτω απ’ το παλιό τουρκικό καθεστώς των διο­μολογήσεων και τώρα έβλεπαν ότι δεν μπορούσαν να εκμεταλλευτούν τους Έλληνες; Ή μήπως πίσω απ’ τα καφάσια των παραθύρων τα κατακόκκινα από λύσσα μάτια των Τούρκων “μάτιαζαν” το Ελληνικό στοιχείο, που ζούσε το όνειρο της Ανάστασης; Δεν μπορεί, κά­ποιο κακό σημάδι θα είδαν οι Μικρασιάτες την παραμονή ή ανήμερα της Πρωτοχρονιάς!…

Την Πρωτοχρονιά του 1922 η τραγωδία του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας βρί­σκεται σε κορύφωση. Όλα όμως έγιναν όπως κάθε χρόνο στη “Βασιλίδα της Ιωνίας” και τα περίχωρά της. Γιατί, όπως γράφει ο Η. Βενέζης, «Η καταιγίδα, η καταστροφή πλησία­ζαν. Εμείς ήμαστε τότε σχεδόν παιδιά, δεν είχαμε νου και μάτια να δούμε. Αλλά οι πατέρες μας, που είχαν και τα δυο, δεν ήθελαν να δουν. Δεν είχαν μήτε φαντασία. Η ζωή των ελληνικών κοινοτήτων συνεχιζόταν μέσα σε μιαν ατμόσφαιρα ευφορίας – που είναι χαρακτηριστική των απελπισμένων καταστάσεων…».(12) Για κάποιους ασφαλώς στα παρασκήνια ή και στις κερκίδες του παγκόσμιου αυτού θεάτρου όλα αυτά είναι απλώς στοιχεία τραγικής ειρωνείας, αφού το ξέρουν ή το φαντάζονται ότι πρόκειται για την τελευταία Πρωτοχρο­νιά των Ελλήνων στη Μικρά Ασία.

Το τελευταίο, βέβαια, επεισόδιο της τραγωδίας (η «κα­ταστροφή», η «έξοδος») θα παιχτεί «επί σκηνής» τον Αύγουστο του ίδιου έτους…

Από τότε οι Ελληνομικρασιάτες, μπορεί να μετρούσαν όπως όλοι οι χριστιανοί το χρόνο με αφετη­ρία τη Γέννηση του Χριστού, ως πρόσφυγες όμως αναμετρούσαν το χρόνο με αφετηρία την αποφράδα εκείνη μέρα του Αυγούστου που οι πύρινες γλώσσες έζωσαν θανατηφόρα τον Ελληνι­σμό της Μικρασίας, αφανίζοντας ένα μεγάλο κομμάτι του και ξεριζώνοντας το υπόλοιπο από τα χώματα όπου για τριάντα ολόκληρους αιώνες ζούσε και δημιουργούσε έργα θαυ­μαστά. Γι’ αυτό και η βασιλόπιτά τους ουσιαστικά ήταν συνδυασμός του “εορτα­στικού” άρτου και του “μελίπηκτου” των αρχαίων προσφορών προς τους θεούς και προς τους νεκρούς αντίστοιχα!…

Υ.Γ. Πριν από 15 χρόνια, παρουσιάζοντας τα έθιμα αυτά στην εκδήλωση κοπής της πίτας του ενιαίου τότε Συλλόγου Μικρασιατών Ρεθύμνου στο Δημαρχείο της πόλης μας, είχα προτείνει να κόβονται δύο βασιλόπιτες, όπως ήταν το έθιμο στην Αρτάκη της Κυζίκου(15): μια «ανεβατή», αφιερωμένη στο Χριστό, τον Αϊ-Βασίλη και τους οικείους και μία «λειπανάβατη», αφιερωμένη στους νεκρούς μας, θαμμένους και άταφους. Πράγματι οι Μικρασιάτες του Ρεθύμνου δεν άργησαν να κόβουν δύο πίτες∙ όχι, όμως, κατά το έθιμο της Κυζίκου αλλά κατά τις ε-πιτα-γές του διχασμού, που του επέτρεψαν να τους κάνει “ποδαρικό”!!…

Ι) Ισαβέλλα Μαλόβρουββα, «Σμύρνη, Διαμάντι της Ανατολής. Περιοδεία φαντασίας στην παλαιά Σμύρνη», Μικρασιατικά Χρονικά, τόμος Α’, σελ. 181-184. 2) Διδώ Σωτηρίου, Οι νεκροί περιμένουν, σελ. 54. 3) lφιγένεια Χρυσοχόου, Ξεριζωμένη Γενιά, σελ. 394. 4) Σωκράτης Ρωνάς, «Λαϊκό Μηνολόγιο Σμύρνης», Μικρασιατικά Χρονικά, τόμος Ζ’, σελ. 310. 5) Δημ. Λουκάτος, ” Το έθιμο της Βασιλόπιτας”, Μικρασιατικά Χρονικά, Τόμος Ι΄, σελ. 121. 6) Δημ. Λουκάτος, ό.π., σελ. 123. 7) Γεώργιος Μέγας, Ελληνικαί εορταί και έθιμα λαϊκής λατρείας, Αθήνα 1956, σελ. 61. 8 ) Δημ. Λουκάτος, ό.π., σελ. 124. 9) Γ. Μέγας, ό.π., σελ. 60-61. 10) Δημ. Λουκάτος, ό.π., σελ. 125. 11) Γ. Μέγας, ό.π., σελ. 72. 12) Γ. Μέγας, ό.π., σελ. 70. 13) Λύσανδρος Θεοδωρίδης, «Η Παραμονή του Αγίου Βασιλείου εις Κασταμονήν», Μικρασιατικά Χρονικά, τόμος Β’, σελ. 172. 14) Ηλίας Βενέζης, Μικρασία, Χαίρε, σελ. 37-38. 15) Δημ. Λουκάτος, ό.π.,  σελ. 108.

Πηγή: agonigrammi.wordpress.com

Η Ιστορία της Βασιλόπιτας




Κατά παράδοσιν ότε εν τη Βασιλευούσι αυτοκράτωρ ήτο ο Ιουλιανός ο Παραβάτης εξεστράτευσε κατά των Αβάρων στην Μικρά Ασία. 
Περνώντας την Καισαρεία εστάθμευσεν με τα στρατεύματά του και έστειλε τον αγγελιοφόρο του να ζητήσει ψωμί από τον Επίσκοπο, που ήταν ο παλαιός συμμαθητής του Βασίλειος.


Εκείνος του έστειλε δύο κριθαρένια ψωμιά και μια Καινή Διαθήκη. Ο αγγελιοφόρος τα πήγε στον Αυτοκράτορα Ιουλιανό και εκείνος μόλις είδε ότι τα ψωμιά ήταν κριθαρένια τα επέστρεψε συνοδά με δύο δέματα σανό. Ο Βασίλειος αφού τα δέχθηκε είπε στον αγγελιοφόρο του Ιουλιανού: «Πες του Αυτοκράτορός μας, ότι εγώ από αυτά που τρώγω του έστειλα, φαίνεται ότι και αυτός έκανε το ίδιο, δηλαδή από αυτό που τρώει μου έστειλε… Πάντως τον ευχαριστώ».

Όσον δε διά το βιβλίο της Καινής Διαθήκης και αυτό ο Ιουλιανός το επέστρεψε γράφων: «ανέγνων – κατέγνων». Ο Βασίλειος διά του αγγελιοφόρου και πάλι του το έστειλε γράφων: «ανέγνως ούκ έγνως, ή έγνως ου κατέγνως», δηλαδή το διάβασες αλλά δεν το κατάλαβες, διότι αν το καταλάβαινες δεν θα το απέρριπτες.

Τότε ο Ιουλιανός ο Παραβάτης εθύμωσε σφόδρα και ήθελε να καταστρέψει την Καισάρεια, αλλά επειδή είχε ανοικτό μέτωπο με τους Αβάρους, είπε στην επιστροφή θα τους καταστρέψω.

Ο Επίσκοπος Βασίλειος γνωρίζοντας την φιλοχρηματία του Ιουλιανού ενημέρωσε το ποίμνιό του και απεφάσισαν να συγκεντρώσουν όλα τα τιμαλφή που είχαν για να τα προσφέρουν στον Αυτοκράτορα και να γλυτώσουν την καταστροφή.

Όμως (άλλα άνθρωπος βούλεται και άλλα ο Θεός κελεύει). Ο θάνατος του Αυτοκράτορα απήλλαξε την ταλαιπωρία των Χριστιανών. Τότε ο Βασίλειος -επειδή ήταν αδύνατο να επιστρέψει στον καθένα το δικό του χρυσαφικό- είπε να φτιάξουν ψωμιά και να βάλουν από ένα χρυσαφικό μέσα και να πάρει ο καθένας από ένα ψωμί με το περιεχόμενό του και συμφώνησαν. Ω του θαύματος! Ο καθένας πήρε το δικό του χρυσαφικό και τούτο αποδόθηκε στην χάρη του Θεού.

Έτσι επικράτησε η πίττα του Άη-Βασίλη και η κάθε οικογένεια βάζει διάφορα αντικείμενα εις τη βασιλόπιττα και δοκιμάζουν την επιθυμία τους να βρούν αυτό που επιθυμούν.

Ρίζος Ρίζος> Ο Μr offshore που έβγαλε τον Φωτόπουλο πρόεδρο της ΓΕΝΟΠ

http://kourdistoportocali.com/post/32229/rizosrizos
ΠΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗΣ ΞΕΡΕΙ ΑΠΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΛΙΓΜΟΥΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΕΥΚΟΛΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ
 
Aπό τον Χάρη Φλουδόπουλο
Ήταν Φεβρουάριος του 2011 όταν ο τότε οργανωτικός γραμματέας της ΓΕΝΟΠ Ρίζος Ρίζος ανακοίνωνε την απόφασή του να απέχει για εύλογο χρονικό διάστημα από τα καθήκοντά του. 
Αιτία στάθηκαν τότε οι αποκαλύψεις του δημοσιογράφου Μ. Τριανταφυλλόπουλου που εμφάνιζαν τον κ. Ρίζο να έχει δημιουργήσει παραμάγαζο μέσα στο συνδικάτο της ΔΕΗ, που περιλάμβανε εργολαβίες, real estate, εμπόριο.
Μάλιστα οι συγκεκριμένες αποκαλύψεις αποτέλεσαν την αφορμή  ώστε το κόμμα του, ο Συνασπισμός, να τον διώξει. Και ήταν πράγματι μια δύσκολη απόφαση, αφού τα ποσοστά που συγκέντρωνε κάθε φορά ο Ρίζος στις εκλογές ήταν υπερδιπλάσια της τότε εκλογικής δύναμης του Συνασπισμού.

Είχαν προηγηθεί βεβαίως και οι αποκαλύψεις του Γενικού Επιθεωρητή  Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή, συνολικά για τις σχέσεις στοργής μεταξύ της ΓΕΝΟΠ και των διοικήσεων, την περίφημη ΓΕΝΟΠ tours, τις διαμονές σε ακριβά ξενοδοχεία, τα ταξίδια συνδικαλισμού στο εξωτερικό, αλλά και τις αναθέσεις μελετών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε θυγατέρες συνδικαλιστών (υπόθεση στην οποία αναμείχθηκε το όνομα του Ρίζου)

Ο ίδιος μάλιστα δήλωνε ανελλιπώς ότι έχει πέσει θύμα εκστρατείας λάσπης, ότι οι μόνες μηνύσεις που έχει δεχθεί είναι αυτές για τη συνδικαλιστική του δράση και ότι στο παρελθόν είχε πέσει θύμα δυσμενούς μετάθεσης, απόλυσης και άλλων διώξεων.

Κατά τη μακρά περίοδο κατά την οποία ο κ. Ρίζος βρέθηκε σε ηγετικές θέσεις της ΓΕΝΟΠ, πάντως, έγιναν διάφορα χάπενινγκ όπως η κατάληψη της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ το Νοέμβριο του 2011 όταν ο πρόεδρος Φωτόπουλος δήλωνε ότι «ο αγώνας αυτός δεν είναι για το τι θα βάλουμε στην από μέσα τσέπη» ή παλαιότερα όταν η ΓΕΝΟΠ εισέβαλε στα διοικητικά συμβούλια της ΔΕΗ και προπηλάκιζε με αισχρό τρόπο τον τότε επικεφαλής Τ. Αθανασόπουλο.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο ικανότατος και πανέξυπνος συνδικαλιστής, κατάφερε ακόμη και στις τελευταίες εκλογές της ΓΕΝΟΠ και ενώ εκκρεμούσαν σε βάρος του οι διώξεις, όχι μόνο να ξεπεράσει σε ψήφους την επίσημη παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά να εκλέξει και δύο έδρες στο Δ.Σ. (έναντι μίας του επίσημου ΣΥΡΙΖΑ), οι οποίες μάλιστα έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για να επανεκλεγεί στην προεδρία της ΓΕΝΟΠ, ο Νίκος Φωτόπουλος.


Μάλιστα οι πρώην σύντροφοι του Φωτόπουλου (πλέον ο ίδιος αποσύρθηκε από την προεδρία της ΓΕΝΟΠ επιλέγοντας την οικονομική και νομική προστασία του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΗ καθώς ως μέλος της διοίκησης δεν μπορεί να παραπεμφθεί στο πειθαρχικό συμβούλιο, όπως συμβαίνει με τις περιπτώσεις επίορκων δημοσίων υπαλλήλων)  έκαναν λόγο για ανίερες συμμαχίες.

Άλλωστε στο Δ.Σ. της ΓΕΝΟΠ προκειμένου να εξασφαλίσει την εκλογή του ως προέδρου ο κ. Φωτόπουλος χρειάστηκε τις ψήφους των ανταρτών της ΝΔ, του επίσημου ΣΥΡΙΖΑ και φυσικά του κ. Ρίζου. Αλλά και στις πρόσφατες εκλογές για την εκλογή των εκπροσώπων των εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΔΕΗ σύμφωνα με τις καταγγελίες του προέδρου του Σπάρτακου Γ. Αδαμίδη, ο Φωτόπουλος, κατάφερε να εκλεγεί με τη χείρα βοηθείας του ΣΑΔ, δηλαδή της συνδικαλιστικής παράταξης του κ. Ρίζου Ρίζου.

Προερχόμενος από το Συνασπισμό ο κ. Ρίζος δεν είναι ένας τυχαίος συνδικαλιστής της ΔΕΗ: είχε επιτύχει διαχρονικά να είναι το «δεύτερο χέρι» του εκάστοτε προέδρου. Παλιάς σχολής συνδικαλιστής ξέρει από πολιτική και από ελιγμούς και μπορούσε εύκολα μέσα σε μία συνεδρίαση να αλλάζει στρατόπεδο υποστηρίζοντας είτε τις θέσεις της  ΠΑΣΚΕ είτε της ΔΑΚΕ, ανάλογα με τις ισορροπίες.

Από τις πολλές και ενδιαφέρουσες παρεμβάσεις του, ξεχωρίζουν πάντως οι δηλώσεις που έκανε το Σεπτέμβριο του 2008 όταν προσήλθε στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου καταγγέλλοντας ότι συμφέροντα και ανταγωνιστές λυμαίνονται τη ΔΕΗ και κλέβουν δις. Παράλληλα κατήγγειλε παιχνίδια χειραγώγησης της μετοχής, με σκοπό την απαξίωση της εταιρείας.

Περιττό να σημειώσουμε ότι οι καταγγελίες σύσσωμης της τότε ηγεσίας της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ (Ρίζος, Φωτόπουλος) τέθηκαν στο αρχείο ως αβάσιμες και ατεκμηρίωτες. Σε αντίθεση με την έρευνα για τον κ. Ρίζο που έβγαλε … «λαβράκι» τους λογαριασμούς της offshore στην Κύπρο...


Πηγή:www.capital.gr
Πηγή

Κάλαντα Πρωτοχρονιάς Τσεσμέ Ερυθραίας Μικράς Ασίας.

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου