Συνολικές προβολές σελίδας


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013

To LinkedIn και τα 14χρονα

Το γεγονός ότι το LinkedIn άνοιξε για τα γυμνασιόπαιδα μπορεί να σημαίνει μια ακόρεστη όρεξη για ανάπτυξη, αλλά και ότι το κοινωνικό δίκτυο συνειδητοποιεί πως οι έφηβοι μπορεί να είναι οικονομικοί παράγοντες με μοναδικές ιδέες, γράφει ο Daniel Gross.
Το LinkedIn, το πολύ δημοφιλές site δικτύωσης των επιχειρήσεων, ανοίγει διάπλατα τις ηλεκτρονικές πύλες του καλώντας και τους εφήβους. Η δικαιολογία φαίνεται να είναι η εγκατάσταση του University Pages, που θα επιτρέπει σε μαθητές γυμνασίου να διερευνούν περιεχόμενο που σχετίζεται με πανεπιστήμια. Αυτή την εβδομάδα η ελάχιστη ηλικία για να μπορεί κάποιος να ενταχθεί στο LinkedIn στις ΗΠΑ  μειώθηκε από 18 σε 14.
Υπάρχουν δύο τρόποι να το δούμε αυτό. Ο κυνικός τρόπος είναι να σημειώσουμε ότι θα μπορούσε να είναι η απελπισμένη πράξη ενός ώριμου κολοσσού κοινωνικής δικτύωσης που έχει διαποτίσει την αγορά. Ορισμένα φαινόμενα κλιμακώνονται τόσο γρήγορα που τα αφεντικά θεωρούν πως το μόνο μέρος που μπορούν να απευθυνθούν για  να βρουν νέους πελάτες είναι στα νεότερα στοιχεία του πληθυσμού. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, που έχουν περιλάβει κάθε ενήλικα και έφηβο, επί χρόνια έχουν στοχοποιήσει  τους προ-έφηβους. Το Facebook έχει ανοίξει ήδη για τα παιδιά από την ηλικία των 13. Πέρυσι, η Wall Street Journal ανέφερε ότι το Facebook έψαχνε τρόπους για να αφήσει και παιδιά ηλικίας κάτω των 13 να έχουν πρόσβαση στο site. Το LinkedIn έχει πλέον 238 εκατομμύρια μέλη. Για να διατηρηθεί η ιλιγγιώδης ανάπτυξή του, αναζητά νεότερα μέλη.
Υπάρχει και ένας δεύτερος, λιγότερο κυνικός τρόπος αντιμετώπισης αυτής της κίνησης. Το LinkedIn είναι ένα επιχειρησιακό site. Είναι ένας τρόπος για να διατηρήσουν οι άνθρωποι επαφή με τις σταδιοδρομίες των συνομηλίκων τους, να κάνουν διασυνδέσεις, να αναζητήσουν επενδυτές, πελάτες και επαφές. Και οι νέοι σήμερα είναι αναπόσπαστο μέρος της εταιρικής οικονομίας, σε ένα επίπεδο που δεν έχουμε δει από τις παλιές κακές ημέρες της παιδικής εργασίας σε εργοστάσια και αγροκτήματα. Δεν αφορά την αντιμετώπιση των παιδιών ως καταναλωτές. Μάλλον, είναι σα να αντιμετωπίζουν τα παιδιά ως φορείς της οικονομίας, ως ανθρώπους που εργάζονται και έχουν σπουδαίες ιδέες.
Όταν ήμουν έφηβος στις αρχές του 1980, η εργασία των παιδιών ήταν συνήθως μια πολύ μικρής κλίμακας επιχειρηματικότητα -κούρεμα γρασιδιού, καντίνες με λεμονάδα, φτυάρισμα χιονιού, baby-sitting. Όταν συναναστρεφόμασταν με μεγάλες εταιρείες, ήταν ως μαθητευόμενοι, με τον κατώτατο μισθό εργαζόμενοι της McDonald ‘s ή της Gap. Η πρώτη μου «δουλειά» ήταν στην εταιρεία Gannett, μοιράζοντας την Lansing State Journal στην ηλικία των 11. Οι άνθρωποι θα χρησιμοποιούσαν το αρχικό κοινωνικό δίκτυο -φίλους,  οικογένεια, γείτονες- για να μάθουν για θέσεις εργασίας ή να αφυπνίσουν τις επιχειρήσεις.
Αλλά τα επιχειρηματικό παιδιά του σήμερα έχουν ζωγραφίσει σε ένα πολύ ευρύτερο καμβά. Το Διαδίκτυο έχει δώσει τα εργαλεία, την ικανότητα, τις πλατφόρμες και τις δεξιότητες για να δημιουργoύν και να πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες -με λίγα λόγια, να συμμετάσχουν σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη ψηφιακή οικονομία. Οι νέοι μπορούν να κάνουν ό,τι και οι μεγαλύτεροι: να κάνουν εκστρατείες συγκέντρωσης χρημάτων, να εγκαινιάζουν ιστοσελίδες και blogs, να συμμετέχουν σε δίκτυα διαφημίσεων, να αγοράζουν και να πωλούν στο eBay, να φτιάχνουν εφαρμογές. Ένα εξαιρετικό website για τους New York Mets, το οποίο έχει διαφημίσεις και εμπορεύματα προς πώληση, διοικείται από δύο μαθητές γυμνασίου (ένας από τους οποίους συμβαίνει να είναι ο ανιψιός μου). Στο διαδίκτυο, όταν πρόκειται να κάνεις συναλλαγές ή να δημιουργήσεις περιεχόμενο, εάν είσαι  επαρκής κανείς δεν νοιάζεται για το αν είσαι αρκετά μεγάλος για να αγοράσεις ένα ποτό ή να οδηγείς αυτοκίνητο. Και όλο και περισσότερο, οι μεγάλες εταιρείες θέλουν να κάνουν επιχειρήσεις με τους νέους. Σκεφτείτε:
-Τον Μάρτιο, ο διαδικτυακός κολοσσός Yahoo αγόρασε τη Summly με έδρα το Λονδίνο, που ιδρύθηκε από τον Nick D’Aloisio, ο οποίος ήταν 15 ετών όταν ξεκίνησε την εταιρεία και 17 όταν την πούλησε για 30 εκατομμύρια δολάρια.
-Δύο μήνες αργότερα, το Yahoo έδωσε 1.1 δις δολάρια για να αγοράσει την Tumblr, που ιδρύθηκε από τον 27χρονο που παράτησε το σχολείο David Karp. Όταν ήταν έφηβος, ο  ταλαντούχος μηχανικός ήταν επικεφαλής του προϊόντος στην UrbanBaby.
- Η Tavi Gevinson, η έφηβη- φαινόμενο στο blogging μόδας, ξεκίνησε το blog της Style Rookie στην ηλικία των 11. Γρήγορα έγινε επιτυχία και σύντομα την καλούσαν σε εβδομάδες μόδας σε όλο τον κόσμο, κάνοντας το προφίλ της στο The New Yorker και The New York Times Magazine. Το 2011, δημιούργησε το Rookie, μια διαδικτυακή πλατφόρμα για έφηβες που διαμορφώθηκε βάσει του περιοδικού Sassy της δεκαετίας του 1990. Έξι ημέρες μετά την έναρξή του, έσπασε το ρεκόρ του ενός εκατομμυρίου προβολών. Η  Gevinson είναι συντάκτρια στοGarage, γράφει στο The Daily Beast και έχει εμφανιστεί σε δύο ταινίες. Το φθινόπωρο  θα πάει Λύκειο.
-Ο Andrew Zucker, ο 15χρονος γιος του στελέχους του CNN Jeff Zucker, μέχρι πρόσφατα δούλευε  στη συμβουλευτική επιτροπή της Waywire, της ιντερνετικής εταιρείας στην οποία  εμπλέκεται ο δήμαρχος του Newark, Cory Booker.
Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν τα παιδιά στο LinkedIn θα εγκρίνουν ο ένας τον άλλο για τις δεξιότητές του στο skateboarding ή στο Wii. Όμως, είναι απόλυτα λογικό το ότι το LinkedIn  άνοιξε τις πόρτες του για τα 14χρονα. Αυτά τα παιδιά είναι έμπειρα στα social media και υποστηρίζουν άνετα τους συμμαθητές και τους μεγαλύτερούς τους. (Αυτό κάνουν όλη μέρα στο Facebook και το Instagram). Κατανοούν την έννοια της «δύναμης των ασθενών δεσμών». Πολλοί από αυτούς έχουν ήδη ευδοκιμήσει σε πολύ ανταγωνιστικές αγορές. Και ενηλικιώνονται σε μια πολύ δύσκολη αγορά εργασίας που πιθανόν θα είναι έτσι για πολλά χρόνια. Δεν είναι ποτέ πολύ νωρίς, λοιπόν, για να αρχίσεις τη δικτύωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου