Συνολικές προβολές σελίδας


Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά, και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012

Δεν ξεχνώ τον Γιάννο Κρανιδιώτη. (και τις τραγικές “συμπτώσεις”)


http://olympia.gr/2012/09/09/%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%BE%CE%B5%CF%87%CE%BD%CF%8E-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%BF-%CE%BA%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B9/

Ο μέγας ευπατρίδης Γιάννος Κρανιδιώτης, κομματιάστηκε εντός του αεροσκάφους που επέβαινε (το περιβόητο Φαλκον) μετά από “αναταράξεις”.
20120909-211439.jpg
Τώρα τι σόι “αναταράξεις” ήταν αυτές που εξόντωσαν 7 ανθρώπους, διαβάστε ένα άρθρο που γράφτηκε από ειδικούς και βγάλτε τα συμπεράσματα σας.
Μία σύμπτωση άγνωστη σε πολλούς: “Κατά τραγική σύμπτωση, μάλιστα, ο Γιώργος Παπανδρέου επρόκειτο να μεταβεί και ο ίδιος στο Βουκουρέστι, αλλά δεν πήγε την τελευταία στιγμή, διότι θα αναχωρούσε σήμερα για τις ΗΠΑ, προκειμένου να παραστεί στην ενθρόνιση του νέου αρχιεπισκόπου Δημητρίου!!”
Και δύο στοιχεία που πέρασαν στα “ψιλά”:
1. Το μαύρο κουτί πήγε για ανάλυση στην Γερμανία, όπου “σβήστηκαν κατά λάθος” στοιχεία.
2. (και συγκλονιστικότερο). ΠΟΙΟΣ ήταν ο αρμόδιος υπουργός που διενήργησε και την έρευνα; Και μάλιστα ήθελε αποτέλεσμα άρον – άρον; Δεν θα το πιστέψετε…
20120909-213141.jpg
Για να αντιληφθείτε δε, τι σημαίνει Κρανιδιώτης, δείτε ένα ποίημα του πατέρα του, Νίκου που πέθανε το 1997.
Κρατήσαμε το χώμα που μας γέννησε.
Γεμάτοι Ελλάδα οι αιώνες πίσω μας.
Γιομάτα αγάπη τα έτη μέσα μας.
Γιομάτοι μόχτο οι μήνες γύρω μας.
Οι μέρες μας ευτυχισμένες μες στα σπίτια μας.
Ευτυχισμένοι οι άνθρωποι τριγύρω μας.
Ύστερα ήρθανε οι βάρβαροι.
Ήρθαν μ’ αστροπελέκια και καμμένο σίδερο
και σκόρπισαν παντού τον πόνο και το θάνατο.
Όμως στα κάστρα, στα οδοφράγματα,
στέκουν ασάλευτοι, βγαλμένοι από τα σπλάχνα της,
οι νέοι Διγενήδες κι οι Αντρόνικοι.
Στέκουν όλοι μαζί σαν ένας άνθρωπος,
στέκουν και μάχονται γι’ αυτή τη γη που τους ανάστησε,
στέκουν και πέφτουνε ορθοί στον τόπο που τους γέννησε.
Κρατάνε ακόμη, όσοι μείνανε,
το χώμα στη σπασμένην απαλάμη τους,
το χώμα τ’ ακριβό που τους ανάστησε.
Οι μέρες τρέχουνε, οι αιώνες φεύγουνε.
Όμως το χώμα μένει πάντα αθάνατο,
και μια καινούργια φύτρα αρχίζει μέσα του.
Μια φύτρα, που βαθιές οι ρίζες της
θ’ αντέξουν την αντάρα και τη θύελλα,
ώσπου, μ’ ένα καράβι, θα’ ρθει κάποτε
ο νέος Θησέας να πνίξει το Μινώταυρο.
(Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Πολιτιστική, τ. 14-15, σελ. 153)
Ένα αεροπλάνο που πέφτει από τα 13.000 πόδια στα 3.000 πόδια μέσα σε 30” δεν είναι μια συνηθισμένη ιστορία. Αν μάλιστα πάρετε υπόψη σας ότι ο καιρός ήταν καλός και δεν υπήρχαν θύελλες, άνεμοι ισχυροί και εξαιτίας αυτών αναταράξεις, τότε το φαινόμενο γίνεται ακόμα πιο δυσκολοεξήγητο.
Το Φάλκον βρέθηκε ξαφνικά με την μούρη προς τα κάτω σε μια κλίση 70 μοιρών (όπως δείχνουν όλα τα τεχνικά στοιχεία) χωρίς προηγουμένως οι πιλότοι να έχουν διαπιστώσει οποιδήποτε προβλημα , την οποιαδήποτε ένδειξη. Κανένα φωτάκι δεν άναψε κανένα σύστημα δεν τους έδειξε κάποιο πρόβλημα. Από τις καταθέσεις τους φαίνεται επίσης ότι εκείνη την ώρα διάβαζαν τον Χάρτη για την προσγείωση , ήταν ήδη στα 13.000 πόδια (και όχι στα 23.000 ή στα 18.000 όπως γράφτηκε) και σε απόσταση 60 μιλίων από τον διάδρομο προσγείωσης.
Ηθελαν ακριβώς 9 λεπτά για την προσγείωση και ο καιρός ήταν καλύτερος από κάθε άλλη φορά.
Ο χειρισμός ήταν στα χέρια του Γιάννη Ανδρουλάκη ο οποίος ηταν ο κυβερνήτης (στην επιστροφή όπως είναι καθορισμένο θα έφερνε το αεροπλάνο από το Βουκουρέστι στην Αθήνα ο Γρηγόρης Συνέκογλου ).
Ο έλεγχος για όλους τους μηχανισμούς των πτερών δεν είχε δείξει επίσης τίποτα το ανησυχητικό. Ξαφνικά και οι δύο πιλότοι ειδαν το αεροπλάνο με την μούρη προς τα κάτω. Φυσικά και οι ίδιοι τρατάκτηκαν και η αδράνεια τους τράβηξε απότομα προς τα πάνω (όπως ακριβώς συνέβη στον Βιτάλη και στην Μαρία Μεπγλίτη που ήταν δεμένοι πίσω) . Από τα όσα είπαν στην 5μελή επιτροπή που κατάθεσαν όπως και στον Εισαγγελέα φαίνεται ότι ο Γ. Ανδρουλάκης κρατούσε το πηδάλιο και παρά το σόκ του τραντάγματος άρχισε την διαδικασία για να πάρει το αεροπλάνο ξανά ύψος.
Ο αυτόματος πιλότος απενεργοποιήθηκε, όμως ενεργοποιηθήκε ξανά και αυτό συνέβει 4 φορές. Αυτό έως τώρα δεν έχει εξηγηθεί . Φυσιολογικά ο αυτόματος πιλότος έπρεπε να μείνει ανενεργός από την ώρα που τον χειρισμό τον είχε πλεόν ο κυβερντης. Η κλιση ηταν εντυπωσιακά μεγάλη .
Ο δεύτερος πιλότος δεν επενέβη και σωστά γιατί το αεροπλάνο θα είχε ακόμα πιο τρελλή πορεία αν και τα δύο χειριστήρια είχαν μπεί σε λειτουργία. Φωναξε μόνο “Υψος Γιάννη, υψος”.
Το αεροπλάνο βρήκε τον ορίζοντα (όπως λέγεται) αλλά ξαναέπεσε , ξαναανέβηκε και ξαναέπεσε. Όπως είπαμε έπεσε 10.000 πόδια (από τα 13.000 στα 3.000) μέσα σε 30 δευτερόλεπτα. Το μεγάλο σόκ κράτησε μόνο 10 δευτερόλεπτα κάτι που δείχνει το ξαφνικό και το περίεργο του συμβάντος.
Ο χρόνος δεν ήταν ούτε 2 ούτε 3 λεπτά όπως γράφτηκε. Όλα έγιναν εν ριπή οφθαλμού. Αλλωστε αυτό φαίνεται και από το τραγικό αποτέλεσμα. Το αεροπλάνο πέφτοντας με κλίση 70 μοιρών ανέπτυξε επιταχύνση βαρύτητας 6 (δηλαδή τα σώματα όσων δεν ήταν δεμένοι κτύπησαν προς τα πάνω λόγω της αδράνειας με το 6πλάσιο τους βάρους τους. Ενας άνθρωπος 80 ή 100 κιλών κτύπησε σαν να ζύγιζε 480 ή 600 κιλά. Η επιτάχυνση της βαρύτητας που αναπτύχθηκε είναι ασύληπτο μέγεθος για να προκλήθηκε από απλό κενό αέρος ή κάποιες αναταράξεις από θύελλα ή κάτι παρόμοιο. Η επιτάχυνση αυτή δείχνει ότι το αεροπλάνο θα μπορούσε και να κοπεί στα δύο πρίν φτάσει στο έδαφος ή πρίν έρθει ξανά σε οριζόντια θέση.
Από την ώρα που το αεροπλάνο βρέθηκε σε οριζόντια θέση ξανά πέρασαν 5 λεπτά έως ότου να προσγειωθεί. Ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης από τα όσα τους είπε η αεροσυνοδός κατάλαβαν ότι πίσω είχαν κτυπήσει άσχημα. Δεν ήξεραν πόσοι και σε κατάσταση ήταν. Πάντως κάλεσαν για ασθενοφόρα. Αμεσως αρχισε η λεγόμενη αποκατάσταση των ζημιών, δηλαδή ο έλεγχος των οργάνων έτσι ώστε να έρθουν στην φυσιολογική τους θέση και οι πιλότοι να μπορούν να προσγειώσουν το αεροσκάφος.
Η περίπτωση της τραγωδίας του Φάλκον είναι και σπάνια και δυσκολοεξήγητη.
Γι αυτό και είναι πολλοί αυτοί που τρέμουν με πρώτο και καλύτερο τον Μαντέλη. Γι αυτό ζούμε και την ιστορία αλα ελληνικά, όπου οι εξηγήσεις που δίνονται είναι “εύκολες” πρόχειρες και χωρίς να συνεκτιμούν όλα τα πραγματικά γεγονότα.
Πόρισμα όμως με συγκεκριμένη αιτία για την τραγωδία του “Φάλκον” δεν πρόκειται να δούμε εύκολα , όπως δείχνουν οι πρώτες ενδείξεις από τον έλεγχο του Μαύρου Κουτιού.
Κάποιοι μάγκες του υπουργείου θα ήθελαν να πέσουν οι ευθύνες ή στον τεχνικό έλεγχο ή στους πιλότους. Αν μάλιστα αυτές οι ευθύνες πέσουν στους πιλότους τότε ακόμα καλύτερα. Γιατί ;
Γιατί κανείς δεν θα ψάξει στην συνέχεια αν αυτό το συγκεκριμένο αεροπλάνο έπρεπε να είχε αντικατασταθεί, αν έπρεπε να πάει στην Ντασό (στην κατασκευάστρια εταιρία) για ένα συνολικό και ολοκληρωμένο έλεγχο . Γιατί ακόμα και τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπιζε κατά καιρούς το “Φάλκον” θα ξεχαστούν ή θα μπούν σε δεύτερη μοίρα.
Αν η ευθύνη πέσει στους πιλότους θα σώσει πολλούς και για πολλά.
Στους διαδρόμους του υπουργείου Μεταφορών ολο και περισσότερο μιλούν για “Ανθρώπινο Λάθος” εννοώντας πρωτίστως το λάθος των πιλότων. Μάλιστα κάποιοι ήδη λένε ότι το λάθος είναι κατά 95% των πιλότων .
Υπάρχουν βεβαίως κι αυτοί που λένε ότι οι συγκεκριμένοι πιλότοι είναι αυτοί που κατάφεραν να βγάλουν το Φάλκον από την συγκεκριμένη θέση και να το προσγειώσουν. Ηταν τέτοιες οι δυνάμεις που αναπτύχθηκαν που χρειάζεται και άμεση αντίδραση (μιλάμε για 13.000 πόδια , κάπου 4 χιλόμετρα από το έδαφος) και πνευματική διάυγεια ακόμα και μυική δύναμη για να κουνηθεί.
Όπως ποιανού είναι το ανθρώπινο λάθος και ποια ακριβώς στιγμή;
Είναι των τεχνικών πόσο μάλιστα που το “Φάλκον” ήταν ένα αεροπλάνο που συνεχώς είχε μικρότερα ή μεγαλύτερα προβλήματα;
Είναι των πιλότων ; Εξαιτίας τους βρέθηκε το αεροπλάνο με την μούρη προς τα κάτω ή αφού πήρε κλίση δεν αντέδρασαν όπως έπρεπε;
Εχει πολύ μεγάλη σημασία να εντοπισθεί η αρχική αιτία. Είναι άλλο πράμα εξαιτίας χειρισμού του κυβερνήτη να βρέθηκε το αεροπλάνο με την μούρη προς τα κάτω (πράμα απίθανο και αν ακόμα κοιμόταν που λεέι ο λόγος) και άλλο πράμμα να μιλήσουμε για το έγκαιρο της αντίδρασης.
Οι πιλότοι αποδεδειγμένα ήταν στις θέσεις τους και σε καμμιά περίπτωση το τυχόν λάθος τους δεν δίνει κλίση 70 μοιρών. Οσο για την αντίδραση μιλάμε για 10 δευτερόλεπτα. Αλλωστε κατάφεραν να το προσγειώσουν.
Μιλάμε για ένα πραγματικά σπάνιο φαινόμενο που συμβαίνει ελάχιστες φορές και για το οποίο οι εξηγήσεις είναι αντιφατικές και σε παλιότερα περιστατικά που δεν συνέβησαν φυσικά στην Ελλάδα αλλά σε άλλες χώρες και σε άλλες περιπτώσεις.
Και στην περίπτωση του Φάλκον τα όσα αναφέρθησαν έως σήμερα είναι αρκετά αντιφατικά. Ηδη ο πρώτος έλεγχος του Μαύρου Κουτιού δεν δείχνει σαφώς τι ακριβώς έχει γίνει. Λέγεται ότι τα στοιχεία είναι ελλιπή και για αυτό δεν μπορεί να γίνει πλήρως η αναπαράσταση της πτήσης (στον εξομοιωτή) ιδίως από την κρίσιμη στιγμή που το Φάλκον βρέθηκε με την μούρη προς τα κάτω με κλίση 70 μοιρών, δηλαδή πρακτικά κάθετα.
Στην Γερμανία έγινε η πρώτη ανάγνωση των στοιχείων του Μαύρου Κουτιού, η καταγραφή τους, ετσι ώστε να γίνουν οι αναπαραστάσεις και να γίνει στην συνέχεια η ανάλυση των στοιχείων. Η ανάλυση αυτή δεν είναι καθόλου μια εύκολη υπόθεση γιατί υπάρχουν διαφορετικές εξηγήσεις για τα στοιχεία και για τις αιτίες που προκάλεσαν την τραγωδία. Υπάρχει πάντα και το θέμα της καλής συντήρησης του ίδιους του Μάυρου Κουτιού. Είναι σημαντικό στοιχείο και αυτό.
Όπως επίσης υπάρχει ακόμα το θέμα του κουτιού των Επικοινωνιών, το οποίο δεν ήταν επίσης καλά συντηρημένο. Η ταινία πράγματι σβήστηκε , ίσως γιατί όταν οι πιλότοι προσγείωσαν το αεροπλάνο άναψαν τα ηλεκτρικά για να μπορέσουν να δούν τι άκριβώς γίνεται με τους επιβάτες, αν υπάρχουν νεκροί, πως είναι είναι ο υπουργός. Όμως η ταινία βγήκε φαγωμένη κάτι που δείχνει ότι ήταν παλιά, είχε να αλλαχθεί πολύ καιρό.
Σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις οι εξηγήσεις που είχαν δοθεί (στην Αμερική) δεν υπάρχει σαφής εξήγηση.
Ένα αεροπλάνο μπορεί να βρεθεί σ αυτή την θέση από διάφορα κύματα αέρος (όχι θύελλες κλπ) με διαφορετική ταχύτητα . Η διαφορά αυτή φέρνει το αεροσκάφος σε μεγάλη ανισορροπία. Συγχρόνως όμως το αεροσκάφος μπορεί λόγω της δύσκολης θέσης στην οποία θα βρεθεί να μην αντιδράσει σωστά.Τα όργανα μπορεί για ελάχιστα δεύτερα να μην αντιδράσουν σωστά και αυτό φυσικά έγκειται και στον τεχνικό έλεγχο ή στο αν παρουσιαστούν εκείνη την στιγμή κάποια μικρά προβλήματα. Ελάχιστες λεπτομέρειες που θα συμβούν την ίδια χρονική στιγμή προκαλούν μια τέτοια τραγωδία. Αυτό λενε τα πορίσματα από παλιότερες περιπτώσεις όπου αεροπλάνα προσγειώθηκαν αλλά μέσα υπήρχαν πολλοί νεκροί και τραυματίες.
Το Φάλκον ηταν αεροσκάφος από ανακατασκευή. Ο αρχικός ιδιοκτήτης ενας Εμίρης το είχε στραπατσάρει και το αντάλλαξε με αλλο επίσης από την Ντασό. Η γαλική εταιρία το έφτιαξε και το έδωσε στην Ελλάδα. Η Ντασό φυσικά βιάστηκε να βγάλει μια πρωτη εκτίμηση λέγοντας ότι καιρικά φαινόιμενα προκάλεσαν την πτωση και ίσως και ανρθώπινο λάθος. Οι ρουμάνοι δεν έχουν φυσικά καταλήξει κάπου, οι ίδιοι ήταν στον έλεγχο του Μαύρου Κουτιού στην Γερμανία και τώρα ζητούν την κατάθεση των πιλότων. Η διοίκηση της Ολυμπιακής είπε ότι αν θέλουν κατάθεση να έρθουν στην Αθήνα για να δούν τους δύο πιλότους.
Ένα μεγάλο σέρβις που έγινε πρίν από δύο χρόνια έγινε στην Ελβετία (σε εξουσιοδοτημένη εταιρία) και όχι στην Γαλλί στην Ντασό.
Είναι βέβαιο ότι είχε γίνει “ταξί” ανέβαινε και κατέβαινε συνεχώς, πήγε πάρα πολλά υπερατλαντικά ταξίδια με αποτέλεσμα φυσικά να θέλει συνέχεια αλλαγές και σέρβις. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι είχε σοβαρό πρόβλημα. Τουλάχιστον κάτι τέτοιο δεν είχε εντοπιστεί.
Όμως και αφησε τους ταξιδιώτες στην μέση και προβλήματα παρουσίασε (ολ αυτά και γράφτηκαν και είναι πλέον γνωστά).
Η τεχνική ηγεσία της Ολυμπιακής θα πρέπει να δείξει μεγάλη υπομονή και να μας δώσει εξήγηση για την αιτία που προκάλεσε το φαινόμενο πρίν μιλούσουμε καν για το πώς αντέδρασε το αεροσκάφος και οι πιλότοι.
Η πολιτική ηγεσία θα πρέπει να πάψει να παρεμβαίνει έστω και με διαδόσεις , γιατί η υπόθεση δεν είναι συνηθισμένη .
Δεν υπάρχει λόγος να θρηνούμε και άλλα θύματα πριν καταλάβουν οι ειδικοί τι ακριβώς έχει συμβεί.
Με πληροφορίες από το dixti.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Recent Posts

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου